Anmälningsbenägenheten har inte ökat utan tvärtom minskat!

Om anmälningsbenägenheten som minskar lite längre ner.

Vi har ju länge förundrats över vad skattepengar går till, det ena häpnadsväckande ”projektet” eller ”studien” efter den andra där skattepengar slängs på sophögen. Det är inte bättre nu heller, det KRYLLAR av skojare på universiteten och de har lika ärliga och hederliga avsikter som hästhandlarna hade förr, alltså rena skojare som får Pålitlige Pers Begagnade Bilar att framstå som Skatteverkets drömföretag.

Nu senast kom det fram att Vetenskapsrådet!! av alla strösslar med miljoner till hästhandlarna. Till rena bidragsparasiter! Ja, jag skriver parasiter för jag är så jävla less på att man medvetet göder galenskapen! En parasit definieras av att den lever på ett värddjur och tar sin näring därifrån utan att ge något positivt tillbaka. ”Värdorganismen kan fortleva och eventuellt överleva parasiten men kan också duka under när den inte förmår föda både sig själv och parasiten”. Sverige håller på att duka under och vi serverar de som håller på att knäcka oss ÄNNU mer…

Här är några namn jag känner igen, det finns MASSOR av mer i dokumentet från VR!

2 040 000 kr till Mahlin Ah-Kings Genusstudier: ”När man riktade blicken mot honorna – en vetenskapsstudie av en ändrad forskningskanon i evolutionsbiologi 1980-2000

Evolutionsbiologi och genus, ni vet de där två gamla polarna som passar så bra ihop…

3 600 000 kr till ”Visualitet utan visibilitet: Den visuella queerkulturen i det postsovjetiska Ryssland”.

Charlatanen Mattias Gardell får 2 998 000 för ”Arga vita män? En studie av våldsbejakande rasism, korrelationen mellan organiserad och oorganiserad våldsbrottslighet och ultranationalismens affektiva dimensioner

Tobias Hübinette får 1 840 800 kr för ”Att rasialisera Sverige: Berättelser om en ny svenskhet

En tycker det ska bli gött att göra sitt tunga arbete för 4 950 000 kr i södra Thailand ”Maskulinitet, nationalism och militärtjänst i en konfliktzon: surveyundersökningar i södra Thailand

Gardells fru Edda Manga har jackat in bidragssnabeln ordentligt i Staten, 4 900 800 kr, och börjar suga miljoner för ”Metodologiska laboratorier – hur skapa etiskt och vetenskapligt hållbara metoder att mäta diskriminering på grund av etnicitet, hudfärg och religion?

Diana Mulinari får blygsamma 6 598 400 kr för ”Bortom rasism: etnografier om antirasism och att leva tillsammans”. Här kan man läsa mer om Mulinari, hon kallas ”Den intersektionella analysens förkämpe”. Hon är professor i genus såklart…

Det är alltså bidragsskojare och inget annat! Av alla miljoner som delas ut så delas inte en enda krona ut för att studera radikal islamism och hur den påverkar Sverige. Men det vägs ju upp av massor av miljoner till sk ”antirasistiska” projekt och studier…

Men det finns ju fler rena skojare och charlataner på våra universitet, häromdagen kunde vi se den här när

sexbrotten-har-okat

i spåren efter Brås NTU för 2015. Antal anmälningar har ökat ohyggligt mycket och en professor!! i kriminologi tycker det är toppen att så många tjejer utsätts för sexövergrepp. Eller ja, han säger ju såklart att det bara är ”ökad anmälningsbenägenhet” som ligger bakom fast ALLA vet att det inte är sant. Så i praktiken betyder det han säger att han tycker det är kanonbra att så många utsätts. Sorry professorn, men du är en ytterst obehaglig och falsk skit helt enkelt.

För hur är det EGENTLIGEN med påståendet att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat? Det finns en som kollat lite på det, ”Anmälningsbenägenheten ned till 1/3 på 4 år

anmalningsbenagenheten-har-minskat

Han har upptäckt att de kriminologer som säger att det är anmälningsbenägenheten som ökat i själva verket ljuger som de charlataner som de är. Vilket de flesta redan förstått såklart. Men ändå.

Många professorer/kriminologer påstår återkommande i dagspressen att anmälningsbenägenheten ökat.

Som diagrammet visar så har den istället långt mer än halverats från 23% till 8,4%.

En dryg tredjedel är kvar.

Ett annat sätt att utrycka detta är att för varje anmälan nu, så skulle det skett två till om man anmält i samma grad som år 2010. För varje kvinna som anmäler nu är det ytterligare två som inte längre finner det lönt…

Slutsatsen måste vara att sexuella övergrepp ökar mycket snabbt och har därmed normaliserats i vårt samhälle så att anmälningsbenägenheten minskar.

Så anmälningsbenägenheten har inte ökat utan tvärtom minskat så kraftigt att det bara är ca en tredjedel kvar…

Siffrorna för 2016 kommer INTE att bli muntra… Men vafan, om vi hoppas jättehårt så är det säkert bara ett övergående fenomen!

Är det verkligen bara jag som anser att man MÅSTE sparka ut alla dessa skojare från universiteten? Bara sparka ut dem och låt dem inställa sig på Arbetsförmedlingen! De tillför INGET av värde för alla miljoner de kostar utan tvärtom, de är inte ens intresserade av att bidra med något vettigt utan bara av att sprida sitt gift i samhällskroppen.

Är det inte dags att OMGÅENDE strypa varje bidragskrona till dem?

Vad håller Sverige på med egentligen? UD är bekymrade över bilden av Sverige som utländsk media ger av oss, att omvärlden gapskrattar åt Sverige som om vi är ett roligt men tragiskt skämt. Nu med Grand Hotel och allt runt det så får nog UD utöka sin verksamhet och gå på treskift om de ska hålla jämna steg med bara det som vi själva kämpar stenhårt med för att andra SKA skratta åt oss. Sen kanske det tillkommer en del från utländsk media också, ovanpå allt. Men jag tror att utländsk media lätt inser att de inte behöver skarva, vi serverar ju gapskrattsmaterial gratis åt dem på löpande band!

Sparka ut alla bidragsparasiter och charlataner från universiteten NU!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

63 kommentarer

  1. Pelle2

     /  11/06/2016

    Håller helt och hållet med dig MIT.
    Det finns massor av verksamheter som behöver pengarna och där pengarna gör nytta istället för att dom slängs på rena idiotier och ideologiproduktion.

    Så ut med parasiterna och låt dom jobba med ett hederligt arbete istället för med postmoderna,identitetspolitiska och radikalfeministiska idiotier som inte tillför samhället ett skit utan tvärtom raserar samhället.

    Svara
    • Svenne

       /  11/07/2016

      Hear, hear! Tyvärr har de ‘latmask’ istället för ryggrad…

      Svara
      • Hypocrita

         /  11/07/2016

        Låt dom sova med ett äpple under ryggen. Då kryper latmasken ut…. sägs det….

        Svara
    • G

       /  11/06/2016

      Någon måste sätta stopp för alla denna idioti som MiT och Pettersson skriver om, är det bara sinnessjuka idioter kvar som har hand om det här. Återigen poppar det som Hellmark knutson sa om ”kvalitativ forskning” upp i skallen. Hade varit guld att ha det som videoklipp under texten! Ett jävla skämt och slöseri med pengar är vad det är, man kan inte tro att Sverige anses vara ett av världens minst rasistiska länder när man ser vad det ska forskas om.

      Svara
  2. Klimathotet

     /  11/06/2016

    Det slutar först när ett 50-tal Tomahawkmissiler har slagit ut strategiska mål.

    Svara
  3. G

     /  11/06/2016

    Verkligen jättekonstig fråga, hyckleriet och dubbelmoralen står mig upp över öronen….

    Svara
    • G

       /  11/06/2016

      Svara
      • Ivar L

         /  11/07/2016

        Victor skall ha en eloge för att han orkar. Hans envishet ger ju faktiskt utdelning på så sätt att Patrik till slut visar hur totalt verklighetsfrånvänd han är. Börjar yra om ”essenser”…

        Svara
      • Svenne

         /  11/07/2016

        Ja, det blir lite konstigt när vissa anser att ett medelstort riksdagsparti är värre än Saudiarabien… #proportioner

        Svara
  4. Svenne

     /  11/07/2016

    OT: Vart tar pengarna vägen? #assistansersättning

    Svara
  5. vicsaii

     /  11/07/2016

    Det mest obehagliga är inte charlatanerna som ser tillfällen att tjäna pengar på sin (i bästa fall) pseudo-vetenskap. De gör precis vad systemet tillåter. Det går inte att förutsätta att folk ska handla moraliskt. De som all ilska istället borde riktas mot är Vetenskapsrådet, som ger bidrag till pseudo-vetenskap, särskilt som en viss typ av forskning tycks vara favoriserad. Statsfinansierad forskning verkar styras (precis som allt annat statsfinansierat) i hög grad av politiska motiv.

    Svara
  6. Pelle2

     /  11/07/2016

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver bra om vad följden kan bli av om vi skall bojkotta
    alla företagare som inte omfattas av vänsterns ”värdegrund” och ideologier. eller överhuvudtaget risken med att använda företagare som politiskt verktyg.

    http://ledarsidorna.se/2016/11/grand-hotel-som-politiskt-verktyg-gar-det-bra-eller-gar-det-som-vanligt/

    Svara
  7. Svenne

     /  11/07/2016

    OT: ”Det är för att det inte är i media”… #saudiarabien #grandhotel

    Svara
  8. Svenne

     /  11/07/2016

    Ivar Arpi citerar Thomas Hegghammer:

    Svara
    • Ivar L

       /  11/08/2016

      Tänk att man hellre skänker pengar till stalinisten Matthias Gardell, så han kan sitta och pilla postmodernistiskt navelludd som inte intresserar någon annan än några andra extremistiska forskare här och där i världen, än att lägga pengar på att ta reda på hur det egentligen ser ut ute i Sverige och vad som går att göra för att inte läget skal förvärras.

      Svara
  9. En Erik till

     /  11/07/2016

    Inget av det här skulle vara ett problem om:

    1. Den som ville komma till Sverige fick göra det på eget bekostat uppehälle.
    2. Den som vill forska fick fixa pengar utan att belasta statskassan.
    3. Brott utan offer tas bort, så att polisen kan ägna sig åt brott med offer.
    4. Polisen fick rejält tillskott. Tex. att deras löner marknadsanpassades.

    Många av er tror att det skulle bli bättre ”bara rätt regering fick ratta pengarna”, men det tror inte jag. Det kommer bli fel vilket fall. Finns det pengar att dela ut kommer det komma charlataner och försöka uttrycka den rätta värdegrunden för att slippa göra ett hederligt arbete.

    Det enda rätta är att göra staten väldigt mycket mindre. Sänka skatterna och låta folket bekosta sina egna val. Det finns ett parti för det här: http://www.liberalapartiet.se/

    Svara
  10. Sparka ut alla bidragsparasiter och charlataner från universiteten, regeringen och riksdagen NU!

    – Fixat …

    Svara
  11. Cornukopia skriver också om bojkotten, kul fast det är galet: http://cornucopia.cornubot.se/2016/11/ska-allt-politiseras.html#more

    Svara
    • Klimathotet

       /  11/07/2016

      Regel nummer 1 för att ha framgång i affärslivet. ”Money talks, bullshit walks”

      Svara
  12. Svenne

     /  11/07/2016

    Anne Ramberg firar nya retoriska triumfer… #vänsterpopulism

    Svara
  13. Grodan Boll

     /  11/07/2016

    Äntligen! Feministisk plogning.

    Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  11/07/2016

      Ja, eller hur?
      Hur ska feministerna kunna ploga på rätt sida om gatlyktorna/
      lyktstolparna när patriarkatet medvetet och ondskefullt har vänt
      gatlyktorna/lyktstolparna åt fel håll?

      Svara
      • Johan A

         /  11/08/2016

        Det spelar ingen roll hur lyktstolparna står placerade. De är fallossymboler som förtrycker kvinnor genom sin blotta närvaro.

        Svara
  14. Jan

     /  11/07/2016

    Så här är det, Annika och Anna, att kvinnor själva väljer att vara hemma mer med barnen. Av egen fri vilja. Mannen har i regel inte mycket att säga till om. Vill ni ha 50/50 uttag av föräldraförsäkringen så måste ni lagstifta om det. Vilket nog inte skulle vara så populärt. Särskilt inte bland kvinnor. Att kvinnors stora uttag av föräldradagar allvarligt hotar landets chefsförsörjning får ni naturligtvis tycka. Det tror inte jag.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/yjxWK/ge-mamma-chansen-dela-lika-pa-tiden

    Svara
  15. MiT

     /  11/07/2016

    Svara
  16. MiT

     /  11/07/2016

    Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  11/07/2016

    Presstödet utgår, mediestödet ersätter.

    http://www.svt.se/kultur/medieutredningen-ar-har

    Och ni gissar rätt, det är inte primärt pressfriheten som ska gynnas utan…

    ”För att ta del av det nya mediestödet krävs att publicisten har ”respekt för alla människors lika värde”. Det är ett krav som i dag ställs på public service-medier, men nu föreslår utredningen alltså att alla medier som på något sätt tar del av mediestödet, ska ha samma krav.

    – Staten är garant för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter. Men staten ska inte spendera gemensamma pengar på medier som inte visar respekt för människors lika värde, säger Anette Novak.”

    Vad bra, då kan vi kanske äntligen se indraget presstöd till landets två mest sexistiska tidskrifter, BANG och ETC!

    Svara
    • Trodde du ja.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/07/2016

      respekt för alla människors lika värde

      …efter du anlagt korrekt intersektionellt perspektiv.
      Du kan aldrig gissa hur godtyckligt men inte slumpmässigt utfallet av det perspektivet kommer bli.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/08/2016

        Nädå, det ska ju vara en kommitté med representanter från våra största medieföretag som avgör vem som ska få stöd. Kan bara betyda att det kommer bli ”jätterättvist”.

        Svara
  18. Rikard

     /  11/07/2016

    Hej.

    Visa en enda stat, en enda kultur, eller en enda civilisation eller regim där politisk styrning av forskning resulterat i något annat än regression.

    Det finns inga.

    Vetenskap är inte, som i politisk ideologi och religion, att bestämma resultatet på förhand och sedan tvinga verkligheten dit. Vetenskap är att utröna hur verkligheten fungerar – vad den är som sig själv.

    Därmed är all form av forskning (oavsett hur metodologiskt sund eller pervers) som utgår från en politiskt/religiös föreställning värdelös.

    Varför inte bestämma att pi är för svårt – avrunda till tre istället?
    Varför inte bestämma att ekonomiska skillnader skapar alla andra problem, och avskaffa pengar?
    Varför inte bestämma hur många barn varje kvinna skall föda?
    Varför inte bestämma en nedre gräns för intelligens och fysiks hälsa för att ett barn skall få växa upp och föröka sig?
    Varför inte styra efter en gammal bok som aldrig uppdateras eller förändras?

    En sak att komma ihåg om alla dessa, av Toklandet presenterade forskare, är: de är normalintelligenta människor vid sina sinnens fulla bruk. De är inte sjuka, de är inte irrationella, och de är inte ointelligenta. Att bemöta deras argumentation utifrån en underförstådd känsla av att de antingen är idioter, ondsinta konspiratörer eller helt enkelt sinnesrubbade och/eller korkade är kontraproduktivt.

    De måste bestridas med sina egna metoder inom sin egen begreppsapparat om de skall kunna ändra uppfattning (vilket är fallet med all religion/ideologi), och bemötas och bestridas utifrån metodologi och ontologi inför publik om denna skall vinnas. Detta låter sig svårligen göras samtidigt.

    Vetenskap har inget med demokrati eller värderingar att göra – likt kapitalismen eller evolutionen är den inte bara opolitisk, utan apolitisk i sig själv.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Pelle2

       /  11/07/2016

      Dom bidragssökande ”forskarna” är ingalunda idioter utan vet hur dom skall göra för att överleva på andras bekostnad samtidigt som dom prackar på samhället sina sjuka ideologier.
      Dom som egentligen skall ha pisk är staten som ger våra surt förvärvade skattepengar
      till ren ideologiproduktion som enbart förstör vårt samhälle.

      Svara
    • Varför inte bestämma en nedre gräns för intelligens och fysiks hälsa för att ett barn skall få växa upp och föröka sig?

      Igen …?

      Svara
      • Rikard

         /  11/07/2016

        Hej.

        För tydlighets skull (och tack för påminnelsen, SasjaL):

        Min lilla lista är inte saker jag vill se genomförda, utan saker som har ansetts rätt och gott på olika platser och vid olika tidpunkter; enkom utifrån ideologisk/religiös inkrökthet. Punkterna är exempel på vart man kan hamna när man slutar läsa av terrängen och bara följer kartan.

        När man styr efter ett givet mål blir alla avvikelser hot och försämringar av idealet: exempel på denna princip är monodominanta religioner (de Abrahamitiska framförallt) samt alla former av fascism, socialism och dessas hybridformer.

        När man styr bort från lidande och hot, men i övrigt låter människor själva välja väg efter sinne och kynne, multipliceras de möjliga kombinationerna idéer närmast exponentiellt: exempelvis klassisk liberalism i förening med kapitalistisk konkurrens.

        För övrigt skall det givetvis stå ‘fysisk’, inte ‘fysiks’.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Kaos i skolan, här är en orsak av 8: ”Vilrum för personalen har omvandlats till bönrum för eleverna utan att det har samverkats och något vilrum finns inte längre för personalen.”

      Man gnäller ju om skolavslutning i kyrkan eller att eleverna har fått se en julkrubba. Men bönrum går bra.

      Svara
  19. Pelle2

     /  11/07/2016

    Ot:
    Jenny Bengtsson har fått plats för en replik på Ilan Sadés inlägg där han kritiserade politiseringen av allting med anledning av Grand Hotel affären.

    Bengtsson menar att hon och hennes fackförenings medlemmar skall ha rätt att välja om de skall arbeta eller ej om kundernas värderingar inte stämmer överens med deras egna.
    hon skriver bl.a följande:
    ”Grand Hotels arbetsmiljöansvar inrymmer allt detta. De har, liksom alla arbetsgivare i Sverige, en långtgående skyldighet att alltid försäkra sig om att vad man som bolag gör inte påverkar personalens psykosociala välmående negativt. I de fall någon tycker att det känns helt okej att servera högerextrema – så bra för dem då. Men för varenda anställd som känner tvärtom behöver det vidtas åtgärder. Att få vara hemma med lön – som exempel. Eller att inte ta bokningen från första början.”

    Så om jag inte vill servera kommunister så skall jag kunna vara hemma med lön och om någon arbetskamrat inte vill servera Moderater så skall de kunna vara hemma med full lön ?
    Kommer bli underbart enkelt att vara arbetsgivare framöver…

    Undrar för övrigt vad hon skulle säga om något hotell skulle bojkotta Hotell och Restaurang och V med motiveringen att de inte mår psykiskt bra i deras sällskap ?
    Något säger mig att hon skulle skrika och gapa om fascism och åsiktsförtryck..

    Hon skrev även följande:
    ”Ilan Sadé, som representerar ett näst intill obefintligt parti på den konservativa och liberala högersidan, ”
    Lite feministiska härskartekniker alltså. Sadé representerar ett parti som i sin nuvarande form är ungefär en månad gammal medan Bengtssons kommunister har funnits i årtionden.
    Ingen vet hur bra Sadé lyckas med sitt parti men i bästa fall 9%-partiet V kanske skall tala tyst om väljarstödet ???

    http://archive.is/kN0z8#selection-5653.0-5661.0

    Svara
    • Stämpel på pannan så vi inte serverar fel personer, ger vård, plogar vägar, renar vatten, säljer mat …eller kanske stjärnor i olika färger som visar vem man är.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/07/2016

      medlemmar skall ha rätt att välja om de skall arbeta eller ej om kundernas värderingar inte stämmer överens med deras egna.

      .

      alltid försäkra sig om att vad man som bolag gör inte påverkar personalens psykosociala välmående negativt […] för varenda anställd som känner tvärtom behöver det vidtas åtgärder. Att få vara hemma med lön – som exempel.

      Så för underbetalda arbetare inom vården som inte vill utföra abort…

      Svara
    • Rikard

       /  11/07/2016

      Hej.

      Vi får göra som vissa lokaler i USA: sätta upp skyltar med ”No Colors – No Attitudes”.

      Det refererar till gängfärger/symboler samt medföljande attityd. Dvs lämna den sk*ten utanför etablissemanget eller kom inte in.

      Ungefär som alla vi som värdesätter demokrati och frihet gör – vi gör vårt jobb och skiljer våra politiska åsikter från professionalism.

      För socialdemokrater, kommunister, fascister och andra från samma politiska område är det agerandet dock otänkbart. Det är ingen slump att de har som ett av sina slagord ”Det privata är politiskt”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Jan

     /  11/07/2016

    Politiskt ansvar? Vad är det? Här har ni vår nya politiska ”elit”:

    ”Med mindre än två veckor kvar till invigningen av Nya Karolinska sjukhuset har den ansvariga politikern försvunnit.
    Trots att sjukvården i Stockholm är extremt pressad har det liberala sjukvårdslandstingsrådet Anna Starbrink stuckit till USA. Hon jobbar heller i den amerikanska valkampanjen, knackar dörr och lyssnar på Beyoncé. Det finns inget så sanslöst skojigt som en valfinal i USA.”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23868733.ab

    Och yttermera:

    ”Alliansen klarar inte av att styra landstinget. Sätt Stockholm på tvångsförvaltning, tillsätt en kommisson eller en nationell samordnare. Gör vad som krävs för ett landsting i akut kris.”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article21893931.ab

    Svara
  21. bullshit

     /  11/07/2016

    GP:s ledare:

    ”Varför ökar sexualbrotten?”

    ”Det är en skandal att inte fler röster har slagit larm då sexbrotten mot unga kvinnor förefaller ha ökat kraftigt.”

    ”Den enda förklaringsmodell som i debatten utmanat den invandringskritiska har varit den att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat. Man menar då att män alltid utsatt kvinnor för sexualbrott, men att kvinnorna tidigare inte anmält i lika hög grad. Statistiken kan då välkomnas eftersom den innebär att strukturer blottläggs. Polisen har till exempel nämnt högre anmälningsbenägenhet när det gällde tafsningar under festivaler i somras.

    Men med tanke hur stor den aktuella ökningen är – hundratusentals händelser – så räcker ingen enskild förklaring. Här måste finnas flera komplicerande faktorer. Nu gäller det att förstå orsakerna för att vända trenden och få ned antalet sexbrott. Sverige ska vara ett civiliserat land där unga kvinnor kan känna trygghet i det offentliga rummet.”

    http://www.gp.se/ledare/varf%C3%B6r-%C3%B6kar-sexualbrotten-1.3930740

    Mathias Bred vill kanske väl och försöker åtminstone kritisera det moderna Sverige med en handfull artiklar mot hedersförtryck, IS-krigare och massövergrepp mot kvinnor. Till råga på allt toppat med ett förespråkande av gränskontroller.

    Å ena sidan anas ett frö till ryggrad, åtminstone med svenska journalisters mått mätt. Å andra sidan talar han med kluven tunga, där hans kritiska poänger drunknar i ljudet av det politiskt korrekta floskelfräsandet.

    Han tassar med tofflorna försiktigt runt den heta gröten och gör avbön till såväl strukturer som komplicerande faktorer (läs: nya bortförklaringar). Precis som svetsministern tillägger han att kvinnor ska känna trygghet i det offentliga rummet.

    Har svårt att placera denne för många okända figur. Rör det sig om en släng av klassisk kognitiv dissonans eller har journalistens blöta finger åter fått fäste i novembervinden.

    Svara
    • MiT

       /  11/07/2016

      Tror du han har bevärdigat mig med minsta lilla respons…?

      Svara
    • Olof

       /  11/07/2016

      Det är ju klart att det är flera faktorer. Å ena sidan har vi den utomeuropeiska invandringen som står för en stor del av ökningen, men vi har ju dessutom alla svenska män som helt missat den här normen att vi skall våldta lite till mans. Det är ju klart att många känner att de måste ta igen den här biten och leva upp till den mansroll som förväntas av dem och är mycket tacksamma för att ha blivit tillrättavisade av feministerna nu.

      Ett av de grundproblem som vita män identifierade i psykologin kring rättsväsenden är det som uppstår när det inte är ett försvar att vara oskyldig. När man kontinuerligt riskerar att anklagas för något, och än värre fällas för något, vare sig man gjort det eller ej så försvinner, för många, en stor del av motivationen för att inte vara skyldig. If you’re going to do the time, you might at least do the crime, så att säga.

      Det är en av de viktigaste anledningarna till att vi har en hellre fria än fälla princip i domstolar i civiliserade samhällen. Och det är en av de viktigare anledningarna att inte anklaga hela grupper, utan försöka precisera problembilden allt noggrannare. Att som feministerna gör försöka skylla på ‘alla män’ leder helt enkelt till att en del av incitamentet att inte vara skyldig försvinner. Det är illa nog att skylla på utomeuropeiska migranter, men det är väldigt svårt att förfina problembilden ytterligare så länge som det motarbetas hela tiden.

      Svara
      • bullshit

         /  11/08/2016

        Jag köper det inte för fem öre, det vill säga att många svenska män känner ett stort behov av att ta igen den biten.

        Ok det finns såklart alltid undantag och kan hålla med om resonemanget såtillvida att incitamentet kan försvinna för de procentuellt sett få svenska män som utgör undantaget.

        Är det inte djupt rotat i mäns självbild och identitet, för att inte tala om kultur och uppfostran, att inte identifiera sig med våldtäktsmän eller sexualförbrytare, som springer runt och begår övergrepp i grupp på stan, festivaler, i badhus och överallt de kommer åt, som om det vore ett stort jävla smörgåsbord och buffé som de just blivit insläppta till.

        Det liknar närmast ett beteende som kan bevittnas i krig, när invaderande nationer avhumaniserar fienden och begår övergrepp på civilbefolkningen och inte minst kvinnor.

        Det är märkligt att det finns ett land som Sverige, där det är fritt fram för vissa att begå övergrepp på detta sätt, medan samhället ser mellan fingrarna, tittar åt ett annat håll och låtsas som att det regnar. Där det är viktigare att införa en trekönad toalett än att kvinnor kan gå säkra på gatorna.

        Jo jag vet att många av oss försvarar vår familj, våra nära och kära, bröder och systrar i mån av förmåga, men på politisk nivå har det här landet, handen på hjärtat, gått käpprätt åt helvete i det här avseendet.

        Ja givetvis ska alla problem och faktorer beaktas för att klargöra problembilden.

        Det vore dock naivt att tro att dessa strutsar är intresserade av problembilden så länge den inte drabbar dem personligen. När dessa människor säger att ”Nu gäller det att förstå orsakerna för att vända trenden och få ned antalet sexbrott” så inser alla med något innanför pannbenet att de egentligen menar ”Nu ska vi hitta på nya sätt att bedriva vår sjuka och verklighetsfrånvända ideologi”.

        Med andra ord: Dags att öppna skattekistan och ösa pengar över meningslösa projekt, propagandister, feminister, genusvetare och lobotomerade idioter, som i samstämmig kör upprepar meningslösa ord som män, mansroll och machokultur, allt medans kvinnor blir utsatta för övergrepp på löpande band.

        Vi har i alla fall en trekönad toalett.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/08/2016

          Olof ironiserade bara över feministernas prat om att alla män är våldtäktsmän och skrev därför att det handlar om att vi svenska män nu börjar begå våldtäkter eftersom det ändå anses vara en del av manligheten och manskulturen.
          Enbart med hjälp av befintlig statistik kan man ju se att det är cirka 4% av alla män som begår sexualbrott. Att då, som feministerna gör,prata om våldtäktskultur och att sexualbrott är något som män generellt gör är helt absurt.

          Svara
  22. Skulle gärna ha en privat mejldialog om Du orkar och har tid. Jag måste komma i kontakt med någon likasinnad innan jag går i bitar. Har absolut ingen att prata med, på facebook har jag lyckats skrämma iväg varenda en som tidigare kanske åtminstone gav en liten gnutta feedback, me nu är det tyst. Jag är väldigt frspråkig. MR

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/07/2016

      Avpixlat, Flashback.. ?

      Svara
    • MiT

       /  11/07/2016

      Bara att maila! Eller så skaffar du twitter så kan man snacka lite mer via DM med dem som man vill prata med (och som vill prata med dig förstås… 😛 ). Twitter förutsätter att den man skickar DM till följer dock så se till det först!

      Svara
  23. Jan

     /  11/07/2016

    Moderaternas store ledargestalt Fredrik Reinfeldt ger sig inte. Utan massinvandringen (2 miljoner sedan 90-talet enligt honom själv) hade inte Sverige varit ett ekonomiskt välmående land idag säger förre statsministern.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23869147.ab

    Svara
  24. Jan

     /  11/08/2016

    Anders Lindberg om den allvarliga korruption vinster i välfärden alstrar:

    ”Näringslivets opinionsbildare är redan hysteriska så i dag kan vi nog förvänta oss en del jämförelser m­ellan Ilmar Reepalu och länder som Nordkorea, Sovjet­unionen och Venezuela.
    Orsaken till det upphetsade­ tonfallet från höger är naturligtvis att det saknas folkligt stöd för att ta skattepengar från skolbarn och ge till f­amiljen Wallenberg. Hela ­åtta av tio svenskar vill se begränsningar av vinstuttaget ur välfärden, visar en Sifoundersökning SVT publicerade förra veckan. Bland Moderaternas väljare är det sju av tio.”

    ”Problemet med hela välfärdsmarknaden är vad ekonomerna kallar ”rent-seeking”. Det är mer lönsamt för företag att manipulera de politiska och juridiska förutsättningarna än att ­utveckla verksamheten g­enom innovationer och nya idéer. Det är genom lobbying på politiker som bolagen kan håva in de stora pengarna.”

    ”Moderaterna fick inför valet 2006 över 30 miljoner från hemliga bidragsgivare och många tror att det var samma aktörer som ­sedan tjänat miljarder på den avreglerade välfärdsmarknaden.”

    ””Rent-seeking” är van­ligen ett problem i utvecklingsländer och leder i regel till ineffektivitet, låg kvalitet och korrupta politiker.”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23870771.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  11/08/2016

      Har sanningsvittnet Lindberg något bevis för ineffektivitet och bristande innovation bland privata vårdgivare ?
      Har han gjort någon undersökning om effektiviteten och innovationen i den landstingsdrivna vården som ju i så fall måste vara så mycket bättre eftersom han förespråkar den..
      Men det är förstås inget problem om landstinget är ineffektivt och utan innovationer. Huvudsaken är att verksamheten inte drivs av privata aktörer.

      ”Moderaterna fick inför valet 2006 över 30 miljoner från hemliga bidragsgivare och många tror att det var samma aktörer som ­sedan tjänat miljarder på den avreglerade välfärdsmarknaden.”
      Om Lindberg inte har något bevis för sitt insinuanta påstående kan han lika gärna hålla käften..
      För övrigt kan man ju i så fall ifrågasätta LO,s miljardstöd till Sossarna men det är av någon anledning aldrig något problem för Sossarna.Detta trots att väldigt många LO-medlemmar inte är Socialdemokrater.
      PÅ den tiden jag var LO-medlem var det aldrig någon facklig representant som frågade oss medlemmar om vi ville skänka pengar till Sossarna.Man bjöd dessutom in Sossepolitiker till arbetsplatsen inför valen så att dom skulle kunna indoktrinera oss att rösta på rätt parti…

      Om nu Sossarna är så emot privata aktörer i vården så borde dom väl förbjuda det helt men det vågar man inte. Istället väljer man att sno åt sig lite mera pengar och hoppas att någon är dum nog för att fortsätta sin verksamhet när det inte finns någon speciell lönsamhet.
      Jag säger bara lycka till när ex antal privata vårdföretagare stänger dörren. Kommer bli intressant att se Landstinget lösa det…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/08/2016

      Kan du för övrigt ge mig några bevis för att det finns korruption som beror på vinster i välfärden eller ljuger du bara och hittar på i sann vänstertradition och förväntar dig att vi skall köpa ditt påstående rakt av ?

      Svara
      • Jan

         /  11/08/2016

        Vi och vi. 80 procent av svenska folket är emot välfärdskapitalism. 7 av 10 moderater också. Du är i minoritet med dessa bisarra, korrupta idéer. Det finns hur många exempel som helst på uttalad korruption bland dessa skojare. Ett flagrant exempel är de mutkolvar till politiker (på båda sidor) som har låtit sig köpas av riskkapitalisternas lobbyister. När de avgår så står det alltid tomma stolar med välbetalda tjänster hos riskkapitalistbolagen. Vill du att jag ska räkna upp alla korrupta politiker? Det blir en lång lista i så fall….

        Svara
        • Pelle2

           /  11/08/2016

          Så det är korrupt att vilja ha några andra alternativ än de statliga/kommunala i skolan och vården ? Intressant definition av korruption i så fall.
          Jag har personligen inget att tjäna på privata alternativ mer än att jag anser att
          det är positivt med olika alternativ.
          Du påstår återigen att det finns många exempel på korruption. Om det gör det, varför visar du inte upp något sådant exempel ?
          Att politiker går över till det privata näringslivet inom de områden de har verkat är i sig inget bevis på korruption. Visa svart på vitt att det rör sig om korruption så håller jag med dig. Annars är det enbart ideologiskt baserade påhitt från din sida.

          Du valde att citera Lindberg där han påstår att de pengar moderaterna fick från privatpersoner och företagare kommer från de som jobbar inom välfärd och skola.
          Har du/ni något bevis för det ?

          Svara
          • Jan

             /  11/08/2016

            Du tycks inte förstå någonting. Det är lönlöst. Jag har inget emot privata alternativ så länge de är privata. Alltså betalade av privata medel.

            Om en toppolitiker typ Maud Olofsson, Robinson-Janne eller Göran Hägglund låter sig bestickas av lobbyister och sedan belönas med välbetalda toppjobb, egentligen sinekurer, i samma bolag så är det korruption i mina ögon. Vad sedan juristerna säger är en annan sak. Juridik och moral är ofta varandras motsatser.

            Det här känner naturligtvis mutkolvar som Maud, Janne och Göran till. De vet hur man håller ryggen fri. Det är det som skiljer dem från bankrånare och andra kriminella.

          • Pelle2

             /  11/09/2016

            Jag förstår alldeles utmärkt men jag kan inte se någon skillnad på att kommun och stat anlitar privata företag inom bygg,it,städning med mera eller om de ger pengar till privata aktörer för att bedriva vård.
            Det är samma skattepengar som betalar för tjänsterna och Landstingen skulle kunna ha kompetens inom precis alla områden om de vill.
            Det är allvarliga anklagelser du slänger ur dig om att politiker tar emot mutor och bestickning utan att du har det minsta bevis för att det stämmer.
            Tror du dessutom att de privata bolagen skulle betala gamla politiker topplöner för att göra ingenting ??
            Det är ju också intressant att det är din moral och ideologi som avgör om någon är korrupt och inte juridik.
            Om jag skulle kalla dig för en korrupt mutkolv utan något bevis så skulle det kännas bra för dig ?
            Och återigen, du citerade Lindberg som antyder att Moderaterna har fått pengar från de privata aktörerna inom skola och omsorg. Vilket bevis har du och han för att det är sant ?

            Och vad är det för fel om de fick pengar från dom ? Du/Sossarna har ju inget emot att Sossarna tar emot pengar från LO…

  1. Träna på att ingripa vid mansplaining! | WTF?
  2. Problemen med svensk skola sammanfattad | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: