Värdegrund på entreprenad

Unicef är lite i trubbel efter att ha avslöjats som rena rasideologerna när de skulle ha en barnkör och ville ha foton på barnen som var med för att säkerställa att de hade rätt hudfärg. För att få rätt värdegrund på hela projektet så anlitade Unicef reklambyrån ACNE som tydligen bara ”Lugnt, ni kan chilla för vi kan det här, vi fixar det rasideologiska! Nemas problemas, vi har rätt värdegrund!”.

unicef-och-acne

Där hamnade man alltså efter att ACNE och Unicef vill slå ett slag för mångfalden och krossa vithetsnormen.

unicef-och-acne1

De vill alltså ”motverka vithetsnormen”…

Det finns en hel del mer i den här posten på facebook där allt ovan och nedan kommer från.

Men måste ta med lite mer, Malena Ernman är ju inblandad i projektet

unicef-och-acne2

Simon är alltså tjejens storebror och Torbjörn (längre upp) är pappan. Men vem är Svante?

unicef-och-acne3

Där ser man, det är Ernmans make… Han har inget med Unicef eller ACNE att göra. Säger han. Då kan man undra hur det kommer sig att han är så insatt i projektet så mycket att han kan förklara vad ACNE menar? Är det vanligt att folk utifrån är väldigt insatta i olika projekt? Nog är han och drar lite i trådarna i bakgrunden, det är inte bara frugans varumärke han är lite orolig för…

unicef-och-acne4

En del viktiga frågor som ställs av Simon. Men han kommer dessvärre inte att få några svar på dem. Alls. Because The Värdegrund.

Kommer ni ihåg för några år sedan när Avpixlat klagade på att det var en svart Lucia? Kan någon säga vad som skiljer Avpixlat då mot ACNE och Unicef nu? Jag anser att det här är några snäpp värre t o m, här är det Unicef som vill att man sorterar bort i ett tidigare skede, sortera bort baserat på hudfärg. Själva URDEFINITIONEN på rasism innan man urvattnade begreppet så mycket att det inget är värt längre.

Unicef vill att man rasprofilerar och reklambyrån ACNE verkställer glatt och gärna rasprofileringen. Härligt… INGEN av dem har lyckats tänka ett enda steg längre samtidigt som man har med Ernman vars främsta intresse är Ernman. Som skickar fram sin man för att försöka skademinimera. Undrar förresten om någon på ACNE använder medel mot finnar?

Men det här är inget nytt, det sker varje dag på t ex SVT, SR, UR, tidningar osv. Kolla på Lilla Aktuellt några dagar om ni inte tror mig, gissar att SVT har sorterat rätt hårt.

Vad tror ni Näsviseförmedlingens Rasräknare är till för som SVT ska använda? Som de fått miljoner i bidrag för att utveckla? Varför tror ni att en som ville vara normkritisk mot normkritiken får sparken från UR…?

Vi har en hel gren inom akademin som anser att det som Torbjörns dotter råkat ur för är helt underbart och vill se det överallt i samhället. Ja de uttrycker det säkert inte så men det är vad de vill ska hända.

genusmiljoner

Nu är dessa charlataner jättestolta över att ha lurat till sig massor av miljoner i bidrag för sitt arbete… Det är därifrån det här otroligt korkade kommer.

Så var beredda på att det blir mer av det som Torbjörn och hans dotter råkat ut för. De kallar det jämställdhet men vad det egentligen betyder ser vi ovan.

**********

Feministisk snöskottning är visst ingen succé i Stockholm

Naturligtvis hade det varit kaos ändå igår, alldeles oavsett hur jämställt det än plogades – eller inte plogades alls. Men kaoset förstärktes av den jämställda, feministiska snöröjningen.

Så är det såklart, problem förstärks av galna idéer som implementeras. Det där som föraktfullt kallas ”gubbplogning” kanske inte var så dumt ändå? Det verkade inte bara gynna män som påståtts utan väldigt många? Och inte att förglömma den lilla petitessen att ”gubbplogningen” faktiskt funkade för väldigt många. Och så kan man ju inte ha det tycker Miljöpartiet i Stockholm.

Jag har sett en del medieprofiler säga att de trodde att det där med feministisk snöskottning var ett skämt och att de är helt snopna när de insåg att det är sant. God morgon på er, hoppas att kaffet smakar bra. Hela den här bloggen är full med liknande exempel sen 4 år tillbaka.

ametist-azordegan-om-valet-i-usa

Det är för övrigt exakt samma typ av människor som vill rasprofilera som också tycker feministisk snöskottning är skitbra. Och som tycker att äldre och vita är skräp.

zara-larsson-om-valet-i-usa

Var tror ni Zara Larssons idéer kommer från?

Kommer det att bli bra i Sverige framöver vad gäller det mesta? You do the math…

Nu hörde jag precis på 4.ans nyheter att den feministiska snöskottningen i Stockholm kostat ca 1,7 miljarder hittills i år. Inte i röjningskostnader då utan i förseningar och uteblivet arbete.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. Bo

     /  11/11/2016

    Om vi nu ska beröra huspigment öht, vilket jag rycker är absurt, så är ju faktiskt ”vithet” solklar dominerande norm i ett västland uppe i norr. Ska de då representera Sverige får det då i kören vara max en 17-20 % m annan hudfärg. Hela resonemanget i inlägget är surrealistiskt. Men om hela kören från början varit ”rasifierad” (också ett idiotiskt hittepåbegrepp) hade det inte varit ngt problem. Men om ”vita” barn är i majoritet i ett ”vitt” majoritetssamhället är det uppenbarligen enormt problematiskt.
    Lilla aktuellt ska vi inte tala om, en med hijab, en utan, en ”mörk”, en ”vit”, en ”gul” etc in absurdum. Det speglar dock inte Sveriges sammansättning men måste vara himmelriket för id-tänkande.
    Notera mina citationstecken runt ”färg” då jag ser det som en helt irrelevant parameter när jag möter andra människor.

    Svara
    • Bo

       /  11/11/2016

      Nu ska det vara hudpigment först i texten ovan, men autocorrect valde det andra ordet. Vad det nu är för något- huspigment?

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2016

        Fast det heter ”autocorrect” så blir det väldigt ofta fel 😛

        Svara
      • Rikard

         /  11/11/2016

        Hej.

        Huspigment? Falu rödfärg t ex.

        Om du har folk i din närhet som resonerar i rasistiska banor och termer (rasifiering, rasialisering, etc) så fråga rakt ut: ”Hur vit är vit?” eller ”Om mormor är sudanes och farfar finsk zigenare, vad är jag då?” samt ”hur skall vi hålla reda på allt detta? Med ett statligt institut för rasifiering eller?”

        Vitsen är ju förstås att få ens bekanta och kamrater att inse att de tänker rasistiskt – och faktiskt ofta blivit lurade till det.

        Man kan inte vara anti-rasist, men kan låta bli att vara rasist, precis som man inte kan vara anti-rökare – däremot kan man vara låta bli att röka (ingen GBA avsedd, förstås.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • RASISM MOT VITA!

      Tänk om dessa samhällsomstörtare skulle bosätta sig i Kongo och bete sig på samma sätt mot den inhemska befolkningen?!?

      Svara
  2. MiT

     /  11/11/2016

    Svara
    • Senior

       /  11/11/2016

      Damage control.
      Nu kan man (med rätta) ifrågasätta sanningshalten i alla läckor.

      Svara
  3. MiT

     /  11/11/2016

    Svara
    • Kristian

       /  11/11/2016

      Hur många arbetslösa har vi? Hur många spadar?

      Svara
      • Pelle2

         /  11/11/2016

        Eller hur många MP, Fi och S-politiker finns det i stadshuset som förespråkar feministisk snöröjning ?
        Det hade varit kul att se dom ute på gator och torg och njuta av folkets beröm för deras fantastiska initiativ…

        Svara
  4. MiT

     /  11/11/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/11/2016

      Omöjligt!

      Det går mestadels rasifierad på skolan, och de kan sjävklar inte ge uttryck för rasism, homofobi, eller för den delen kränkande behandling mot tjejer. För det har feministisk vetenskap bevisat.

      /Frida

      Svara
      • Rikard

         /  11/11/2016

        Hej.

        Inte för att förstöra satiren eller så, men faktum är att det bara är hälften som har utländsk bakgrund, eller minst en förälder med utländsk bakgrund på Rörsjöskolan.

        Vilket är lite för att vara Malmö – socialdemokratins skyltfönster sedan över tjugo år och Sveriges framtid.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  5. MiT

     /  11/11/2016

    Svara
  6. Leif

     /  11/11/2016

    Något som förvånar mig är att Ametist hävdar att man ser vrål. Jag trodde att man hörde sådana, men det kanske beror på att jag är vit. Andra kulörer kanske ser vrål, vad vet jag?

    Svara
    • Jans

       /  11/11/2016

      Det intressanta är ju att vrålen verkar komma från Hillarysidans kommunistfalang snarare:

      Framförallt på slutet av videon blir det intressant när de försöker intervjua några maskerade protesterare som bara skriker fascist och liknande tillbaka. Jag är lite dålig på flaggor men jag ser Sovjetflaggan och Venezuelas så helt klart är det kommunister.

      De tycker alltså att Sovjet hade varit ett bättre alternativ än Trump?

      Svara
      • Kristian

         /  11/11/2016

        Allt är Hitler.

        Medborgerlig Samling, som de heter den här veckan (jag skämtar, de ligger bra till för att få min röst) har spelat in ett föredrag med Tino Sanandaji.
        http://www.medborgerligsamling.se/inspelning-av-tino-sanandajis-foredrag/

        Sanandaji hade som vanligt mycket att komma med, bland annat insikten att väldigt många omedelbart tar till ”Andra Världskriget” och ”Hitler” så fort de ser något de inte tycker om:
        ”Folk kan inte historia längre. […] ‘Förr var det ungefär som Game of Thrones, sedan kom andra världskriget, sedan blev det modernt.’ Och därför är allting parallell till andra världskriget.
        […]
        Jag tror att det är en hög andel av befolkningen som har de här pubertala fantasierna om hur historien ser ut och hur samhällen agerar och det leder till konstiga beslut. Jag tror att en hög andel av befolkningen genuint tror att Brexit är en parallell till förintelsen. En stor del av Sveriges elit tror det här, och då blir de knäppa. Då agerar de galet.”

        Scott Adams på samma tema, specifikt om Clinton-väljare:
        http://blog.dilbert.com/post/152998516891/the-de-hitlerization-of-your-brain
        ”My observation of the anti-Trump protests is that it mostly involves young people. This is their first fake-Hitler scare. They don’t realize that Reagan was compared to Hitler, both Bush presidents were compared to Hitler, and Romney was compared to Hitler. I assume lots of European and other leaders have also been compared to Hitler. You might want to point that out to any young person who thinks this is the first time we’ve seen this.”

        Svara
      • Dan

         /  11/11/2016

        Varför ser kommunister lika smutsiga o förvirrade ut i alla länder. Och gapar ungefr samma ramsor

        Svara
        • Pelle2

           /  11/11/2016

          En speciell och gemensam stil brukar ju vara kännetecknande för sekter..

          Svara
          • Jans

             /  11/11/2016

            ”Inget är så farligt som intoleranta människor som påstår sig agera i toleransens namn.”
            Alice Teodorescu
            Hon vet vad kommunism är.

            http://www.gp.se/ledare/teodorescu-sluta-f%C3%B6rst%C3%B6ra-mitt-sverige-1.3941190

          • Klimathotet

             /  11/11/2016

            Sekter har en viss förkärlek för uniformer. Kläderna varierar men Nike verkar vara frekvent förekommande. Heavens Gate sekten i San Diego som tog kollektivt självmord i Mars 1997 hade alla svarta overaller och svarta Nike Decade sneakers. Nike hade då inställningen att all publicitet är bra reklam fick nätet att gå igång med diverse elaka reklamslogans. Här är en lista jag hade sparat.

            Too cool for this evolutionary level.
            The last shoe you’ll ever buy.
            Comfort through the eternities.
            Official shoe for suicidal cults.
            Nike – Dead or Alive.
            We’re out of this world.
            Five free hours of psychiatric counseling with every purchase.
            New shoe – Air Nutcase.
            New comprehensive Lifetime Warranty to any cult member.
            I could die in these shoes.

        • Rikard

           /  11/11/2016

          Hej.

          För att stärka in-gruppen, för att markera olikhet gentemot ut-gruppen, och för att stimulera signalrespons hos perifera flockmedlemmar.

          Förr i världen hade vi till och med färgkoder för skosnören.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  7. Skeptisk

     /  11/11/2016

    Den som inte är vänsterradikal som ung har inget hjärta, den som fortfarande är det efter 30 har ingen hjärna.

    Svara
    • Kristian

       /  11/11/2016

      Allt fler förblir barn allt längre …

      Svara
      • Jans

         /  11/11/2016

        Shit, jag måste ha haft pacemaker sedan födseln!

        Har ni tänk på att man kan vara radikal och annorlunda utan att vara vänster?
        Och utan att vara höger också?

        Jag har alltid varit liberal, på riktigt alltså.
        John Rawls: Theory of justice. Börja där.

        Svara
        • Kristian

           /  11/11/2016

          Brukar själv säga ”född medelålders” men din beskrivning är bättre!

          Svara
    • Claes, (ej längre) Centerextremist

       /  11/13/2016

      Jag är till skillnad från Kristian här ovan inte född som medelålders, utan snarare som pensionär. Transvästkustit är jag nog också eftersom jag brukade titulera mig som Centerextremist.

      Svara
  8. Även du, ACNE. Vi minns dig i andra omständigheter.

    Men tro inte att det aldrig skedde casting på grund av utseende förut. Det är det reklam handlar om. Hur du ser ut och säljer. Idag säljer man till de som tänker rätt. Så bojkotta UNICEF hädanefter – om du inte tänker rätt.

    Snön ligger kvar här hos oss i det feministiska plogparadiset. Kan vi inte få lite uppvärmt klimat en stund?

    Svara
    • Jans

       /  11/11/2016

      Det är inget konstigt med casting och att man vill få fram en särskild kandidat till en särskild roll. Det som är upprörande här är att man engagerar en hel kör och sedan vill ha fotografier för att sortera kören efter ras. De är så blinda för hur fruktansvärt orättvist en sådan sak kommer att upplevas av de bortsorterade och antagligen även av de insorterade. De betraktar uppenbarligen en bunt med barn som ett litet smörgåsbord av raser som de skall sitta och plocka från. Människosynen som ligger bakom detta är mycket värre än vad det först kan verka som om man inte tänker efter ordentligt. Detta är klockren diskriminering, detta är själva definitionen av diskriminering.

      Jag har hört liknande om ungdomar som inte fått åka med på mycket roliga resor för att de varit killar. Enbart tjejer skulle prioriteras eftersom det var i någon slags rock/pop-projekt där killar oftast varit i majoritet. Man gör inte så mot ungdomar och barn. De lär sig orättvisa.

      Svara
      • Kristian

         /  11/11/2016

        De lär sig – liksom Trump-väljare i senaste valet – att det som biter på ”identitetspolitik för vissa” är ”identitetspolitik för alla.”

        Tyvärr blir resultatet att alla står i var sin skyttegrav. Svårt att komma upp och gå vidare.

        Kulturmarxismen esse delendam.

        Svara
        • Kristian

           /  11/11/2016

          Ser till min förskräckelse att det finns en antisemitisk definition.
          https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
          Definitivt inte vad jag menade!

          Svara
        • Jans

           /  11/11/2016

          Identitetspolitik för alla är det värsta scenariet jag kan tänka mig. Fattar de inte vilket djävla monster de skapar? Eller, ännu värre, de kanske fattar det? Många av kommunisterna vill ju ha krig och ”revolution”.

          Svara
  9. Gurkburken

     /  11/11/2016

    Om bara skattebetalare (eller snarare än approximation av skattebetalare) röstade, så skulle kartan vara nästan helt röd. ”Since we know the majority of poor, non-taxpayers are non-white (nearly 60%), and white people make up close to 90% of all taxpayers, we see good reason to agree with BuzzFeed’s assumption. Also, nearly 50% of nonvoters are minorities, and they make up only 20% of likely voters.2

    https://thestate.xyz/2016/08/29/what-if-only-taxpayers-could-vote/

    Svara
  10. Gurkburken

     /  11/11/2016

    Can non tax payers die already? Damn! 😉

    Svara
  11. Förhastad slutsats 🙂

    Svara
    • trollan

       /  11/11/2016

      Alltså just denna spin älskar jag 🙂

      Lite som min favoritrubrik från Hänt extra en gång ”Skottdrama i Carolas sovrum, Runar anhållen”

      Helt sann – men öppen för tolkning (som att Runar sköt ihjäl rådjur genom fönstret)

      Svara
      • Kristian

         /  11/11/2016

        The Onion, 2008: ”Black Guy Asks Nation For Change”

        Svara
    • Jans

       /  11/11/2016

      Insiktsfullt ja, men samtidigt är det bara en halv analys. Det är inte bara fattiga arbetarklassmänniskor som är trötta på globaliseringen, feminismen och multikulturalismen. Hon har kommit långt i sin analys men hon har mycket kvar innan hon nått full insikt.

      Svara
      • Gigas

         /  11/12/2016

        Håller med, men att hon skriver öppet om vänsterns strategi är väldigt positivt.

        ”Så länge man kan hävda att man är förtryckt genom att hänvisa till någon identitetsmarkör kan man påstå att man slår underifrån.”

        Svara
  12. Svenne

     /  11/11/2016

    #satir #millennial #offended 😛

    Svara
  13. Svenne

     /  11/11/2016

    #sarkasm #Mellanöstern #IS

    Svara
  14. Svenne

     /  11/11/2016

    #skända #värdegrunden 😛

    Svara
  15. Motkraft

     /  11/11/2016

    Svante Thunberg skriver: Ska man göra en ny pippifilm så kommer man troligtvis söka mest unga barn med nordeuropoeisk utseende.

    Vilken sten lever Svante under. Aldrig att någon producent skulle våga casta mest unga barn med nordeuropoeisk utseende för en ny Pippi-film. Producenten skulle bli totalt nedsågad och utmobbad.

    Givetvis finns det en poäng i att all beställd reklam alltid har ett syfte, i detta fallet att visa mångfald. Och då ingår att försöka få en blandning av unga från olika etniska grupper.

    Men en erfaren reklammakare fixar naturligtvis detta utan att skicka begäran till föräldrar att skicka ett foto för att säkerställa att reklamsnutten uppfyller beställarens syfte. Oerhört klumpigt och totalt olämpligt.

    Svara
    • Rp

       /  11/11/2016

      Men om syftet är detsamma men med andra mer subtila metoder är det bättre då?

      Svara
      • Motkraft

         /  11/11/2016

        Unisef har som uppdrag att verka för barn över hela världen. Om de gör en reklamfilm så är det väl inte så konstigt om de vill ha med barn av olika ursprung? Skulle väl se lite konstigt ut om filmen bara hade afrikaner, bara hade asiater, bara hade vita nordeuropeer.

        Så ja, självklart måste de få göra en reklamfilm som är ”blandad” vad gäller ursprung.

        Men att tex fråga en existerande barnkör om de vill ställa upp och sedan sålla ut vissa barn för att filmen då får för många vita är horribelt (om nu det de gjorde). Så behandlar man inte barn.

        Att be en förälder skicka ett kort på sitt barn med deklarerat syfte att se om ”rätt ras” är horribelt. Så behandlar man inte ett barn och inte en förälder.

        Att välja en kör som redan råkar vara blandad är ok, för att göra just denna filmen.

        Att välja ”barnmodeller” ur en katalog och då blanda är ok, för att göra just denna filmen.

        Så ja, om mer subtila metoder så är det ok. För just denna specifika filmen. Om den filmen ska uttrycka mångfald och ge en känsla till betraktaren att Unicef verkar för barn över hela världen.

        Reklambranschen skulle vara något annat än den är idag om de inte fick välja vilka modeller de vill använda för specifika uppdrag.

        Svara
        • Jans

           /  11/11/2016

          Nej, jag tror vi accepterar idén om att en rekryterad barnkör måste se ut på ett särskilt sätt beror på tillvänjning. I TV-rutan har vi vant oss vid att allting är blandat alltid varje gång. Men så ser inte världen ut. Om barnkören är vit, låt den vara vit. Visa världen som den är. En annan gång är det ett annat gäng från något annat ställe där kanske ingen är vit. Med konsekvens och hederlighet kan man visa att det bor olika folk på olika ställen och att olika folk gör olika saker utan att det upplevs som ett problem. Till och med i ett enskilt land.

          De gör barnens glädje till att sjunga till ett rasproblem når de håller på på det här sättet. De ger både föräldrar och barn skuldkänslor för sin hudfärg genom att visa – gång på gång att en vit barnkör är något skumt, något misstänkt. För glöm inte det, gång på gång, utnötningen, upprepningen, det är också ett budskap. Bara vita barn = rasism. Det är det som är budskapet.

          De här människorna vill visa världen såsom Walt Disney visar djuren. En idealiserad låtsasvärld som inte finns. Det är egentligen bara en bakvänd variant kommunistpropaganda som visar lyckliga arbetare, vajande vetefält och glittrande verkstäder. Manipulation, propaganda och en falsk världsbild.

          Svara
    • Jans

       /  11/11/2016

      Eller ännu mera tydligt. Hur skulle castingen till en ny Emil i Lönneberga se ut? Det finns väl i princip inte en karaktär i den tv-serien som passerar PK-filtret. Blond blåögd huvudperson som är pojke och busig, stenhård pappa, tossig piga som är kär i en rekorderlig dräng, varmhjäärtad moder, röda stugor med vita knutar, jordbrukslandskap, traditionella högtider, präster. Det är helt enkelt alldeles för likt verklighetens sena 1800-tal i Sverige. En epok som väl alla muséer nu lägger pannan i djupa veck för att försöka sudda bort ur det kollektiva medvetandet.

      Svara
  16. Kristian

     /  11/11/2016

    Skrev och klagade. Visst har de lärt sig, de har en standardmall för svar:
    ” … att spegla världen så som den ser ut är viktigt för UNICEF då vi kämpar för alla barns rättigheter och lika värde.”

    Man kan fråga sig varför detta skall spelas in i världens minst genomsnittliga land?

    Svara
  17. Kristian

     /  11/11/2016

    Kanada vill bli Nordamerikas Sverige:

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2016

      Kanada verkar vara ett väl fungerande land så vi får hoppas för deras skull att de inte blir som oss.
      Hopas att någon varnar dom för postmodernism,genus,radikalfeminism och identitetspolitik och att dom inte tar efter vår asyl- och integrationspolitik i alla fall.

      Svara
      • Gorby

         /  11/11/2016

        Canada är tyvärr på väg utför gällande identitet.
        Nu kan en attraktiv kvinna få beteckningen man i id-handlingar endast genom att säga att hon är det för en läkare (som om hon skulle protesterat säkerligen kunde bli anmäld för diskriminering) …

        Lauren Southern testade och det var inga problem alls.
        Som flera tidigare sagt. Om detta även kommer till Sverige så är det ju enkelt att få en ”jämställd” styrelse… 🙂

        Svara
        • Jans

           /  11/11/2016

          Jag kan tycka att det är lika bra. Det kör ju faktiskt hela feminismen i diket. Upphäv juridiskt kön helt och hållet! Gör hela lagstiftningen 100% könsneutral. Ingen behöver hålla på att krångla med juridiskt kön, alla gör som de vill. Inget tjafs.

          På sjukhuset vill jag däremot kunna bli identifierad efter kön. Det blir liksom lite lättare att få relevant behandling på det sättet. Fast det kan man ju i och för sig få välja själv också. De flesta kommer nog att välja ”rätt” helt frivilligt.

          Svara
  18. trollan

     /  11/11/2016

    Alltså en sak med Ernman affären som gör mig förbannad är att hennes man är den som gör damage control utan att ha ngt officiellt med det att göra förutom att vara gift med henne. Hennes mess, hennes ansvar. Visst kan hon peka på Unicef och på ACNE men hennes MAN ska inte prata för henne. Hallå?! Är inte kvinnor myndiga nog att kunna stå till svars för saker själv? Så mycket för den feminismen. Samma som när Romson skyllde på sin man att hon hade giftig färg. Vad är det med folk?

    Svara
    • Rp

       /  11/11/2016

      Jag tycker det är fint av honom att stötta sin fru, men jag är ju inte för sådant där feministtjafs 🙂

      Svara
      • trollan

         /  11/11/2016

        Jag tycker man kan stötta någon genom att ge råd om hur man ska hantera situationen – men det där är för mig att curla någon och ta bort problemen innan. Vilket är tveksamt nog när det gäller barn (IMO)

        Svara
        • Jans

           /  11/11/2016

          Mannens iinblandning visar ju hur de här människorna är inne i välgörenhetens syltburkar och kladdar bakom kulisserna. En massa snälla människor skänker pengar till vad de tror är välgörande ändamål och så sitter det en massa folk bakom kulisserna och slafsar i sig och grejar lite som de vill för att de är del av kändiseliten.

          Jag har inget principiellt emot att man kan skänka pengar till att förbättra världen men jag har en genuin misstro till en stor del av de människor som lockas till den här branschen. Detta bör skötas ytterst formellt och med helt öppna kort och med minimal medverkan av reklambyråer och PR-människor. Oseriös skitbransch säger jag.

          Därför tror jag mer på hjälp till nödlidande via skattsedeln. Då finns politisk insyn i varje fall.

          Svara
          • Fiat Lux

             /  11/11/2016

            Det riktigt tragiska i sammanhanget är ju att Svante är son till den gamle hedersmannen Olof Thunberg.

  19. Alex Nyström

     /  11/11/2016

    Tog mig friheten att uppdatera tre klassiska barnvisor. Because The Värdegrund.

    Byssan lull, koka kittelen full
    det kommer tre vandringshen på vägen
    den ena är queer
    den andra är trans
    och den tredje är faktiskt genderfluid

    *

    Bä bä vita lamm
    check your privilege
    ja ja, kära barn
    jag har säcken full
    mensfitta åt far
    glastak sen åt mor
    och regnbågsdildo
    åt lillelillebror

    *

    Björnen kaosar
    björnen kaosar
    uti Husby bo
    Han är inte elak
    bara väldigt utsatt
    för han har ej
    för han har ej
    fått nån fritidsgård

    Sjung dem gärna för era barn, eller barn i allmänhet. Det ska indoktrineras tidigt, det som korrupt ska bli.

    Svara
    • Svenne

       /  11/11/2016

      Pepp, pepp, alla h*n!
      Hehe, det blir nog ‘rimstuga’ närmare jul:)

      Svara
    • Rikard

       /  11/11/2016

      Hej.

      Applåder och visslingar!

      Bifaller ‘Svenne’ nedan (ovan?): rimstuga till jul!

      På tal om jul – kan man göra vit pepparkaksdeg? funderar på att baka pepparkakshen med spetsiga hattar…

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Jans

     /  11/11/2016

    Glädjande nyheter för alla som gillar Eva Dahlgren. Hon och hennes fru flyttar hem till Sverige, rimligtvis:
    http://www.gp.se/n%C3%B6je/eva-dahlgren-vinner-trump-valet-flyttar-vi-hem-1.3845110

    Svara
  21. LEONARD COHEN AVLIDEN

    Svara
  22. Svenne

     /  11/11/2016

    Något att tänka på i influensatider:) #Dumheter24 #klickbete
    https://archive.is/sA2ja

    Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  11/11/2016

      Ma, moste den va dirt att tjopa sperma po spermabanken………

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/11/2016

        Two Hookers talking.
        You wanna go to lunch?
        No, I just swallowed a big load.

        Svara
  23. Svenne

     /  11/11/2016

    Är Zara Larsson nöjd nu? #LeonardCohen

    Svara
  24. Vic

     /  11/11/2016

    Jaha, då är Unicef på min bojkottlista i alla fall, tillsammans med ett växande antal andra välgörenhetsorganisationer. Konsumentmakt, ingen organisation är oersättlig. Bra rapporterat!

    Appropå inget, det är ju fars dag snart. Är det tänkbart att vi får se lite hederlig ”pappa-bashing” nu i dagarna, mån tro? Och jag förmodar att även denna blogg kommer att ställa upp solidariskt och ge pappriarkatet en känga. En hel del pappor röstade ju faktiskt på Trump, till exempel…

    Svara
    • Anonymouse

       /  11/11/2016

      Infomationstext som inte kom med:

      ”Är du trött på manliga härskartekniker på jobbet? Nästa vecka lanserar vi Mansplaining-akuten – ett jämställdhetsinitiativ från Unionen.”

      Svara
  1. Unionen lanserar Mansplainingsakuten | WTF?
  2. Succé 2016: Feministisk snöröjning | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: