Vi går SAKTA mot mer normalt tillstånd i Sverige

Igår uppmärksammade jag att Audi tyckte det var en jättebra idé att anlita Kakan Hermansson som ny poster girl. Det visade sig inte vara så lyckat alls, folk blev rätt förbannade då hon står för en väldigt obehaglig människosyn. Audi backade idag och avbryter kampanjen med henne vilket är helt rätt. Man måste vara bra korkad i huvudet för att ens lufta hennes namn i samband med ett bilmärke som siktar på premiumsegmentet. Man kan på goda grunder också anta att ett reklamföretag förlorat en stor kund för all framtid och att de ansvariga för detta på Audi inte kommer att skriva in det i CV:t när de söker nya jobb nästa vecka.

Jag har sett några som reagerar på drevet mot Kakan, några ganska profilerade debattörer är det. Nej jag tänker inte avslöja vilka det är, de har även försökt nyansera när andra har drabbats av drev tidigare, lite lamt men ändå försökt. De har nu undrat om det är näringsförbud som gäller för åsikter, om inte kakan ska få jobba.

Det är klart att hon ska få jobba men det är ingen rättighet att få jobba med sin hobby eller i högprofilerade yrken, hon kan sätta sig på en industri och sortera udda skruvar och muttrar som hon hade fått göra i ett mer normalt land än Sverige. Det är ingen rättighet att få betalt för att sprida hat och skit. Det är ingen rättighet att folk ska glömma att hon sprider hat och skit. Är det en rättighet att från stora plattformar sprida sitt hat och sin skit utan att det får konsekvenser? Man får inte glömma att det som anses som positivt nu kan i framtiden ses som negativt. Håvade hon in fördelarna då så får hon bita i nackdelarna nu helt enkelt. Det är problemet med att politisera allt, det kommer tider när det är tvärtom och då minns man särskilt de som på alla möjliga sätt försökte utnyttja situationen för att sprida skit. Vi kommer att minnas många från de senaste åren…

Kakan är där hon är för att Sverige inte är normalt, inte för att hon förtjänat det! Man har tidigare tyckt att det varit en merit att vara ett rövhål, man har belönat henne för det beteendet fast man i ett normalt land hade satt handen i ansiktet på henne direkt och stoppat i dörren. SVT och SR har gått i bräschen för detta belönande och jag antar att de på Audi trott hon var folkkär eftersom de är så flitiga på att anlita henne. De blev nog chockade över upptäckten att hon inte alls är folkkär utan att en gigantisk majoritet är så trötta att de spyr på henne och hennes likars skitbeteende. De har helt enkelt lurats av att det kryllar av Kakor på SVT och SR som tycker hon är fantastisk. Hon har helt enkelt inte förtjänat positionen som Audis poster girl utan har i princip blivit politiskt tillsatt på alla sina jobb hittills så hon blev aktuell den vägen. Sånt stinker…

Det finns massor av Kakor på positioner som de fått genom att rövhålsbeteende har setts som något positivt och bra av några få. Det kommer fler drev framöver, det är oundvikligt ju mer normalt Sverige blir. Varenda en som sitter och fiser på positioner som de fått endast tack vare att de är radikalfeminister/hatare kommer att dras fram, det är oundvikligt. De ska självklart inte få jobbförbud men de ska ha de jobb de förtjänar! De ska inte få sitta på statusjobb som de fått politiskt för att de hatat väldigt bra.

Hade Sverige varit normalt hade det inte blivit ett drev alls eftersom hon då inte hade varit aktuell för något enda av alla uppdrag hon fått och det hade saknats grund för minsta lilla drev. Felet är att INGEN sagt till henne i tid att lägga av, man har tvärtom uppmuntrat skitbeteendet genom belöningar, som SVT och SR har gjort. Det beror på att Sverige är ett enormt sjukt land.

Så det vi ser är inget som går mot värre utan till det bättre! Det är ett sundhetstecken att reagera och tala om vad man anser efter så många år av knutna nävar i fickan. Jag hoppas att det även kommer till t ex SVT och SR där det dräller av Kakor vars enda kompetens är radikalfeminism och de pumpar ut tung propaganda 24/7. Kolla bara på Barnkanalen eller Kulturnyheterna…

Jag hoppas att genusfältet står på tur, det som i Sverige endast består av charlataner och radikalfeminister vars enda hobby är att leta upp problem och dåliga saker med främst vita män. De blir inte nöjda ens om de kan skylla 100% av världens alla dåligheter på de vita heterosexuella männen. Genusfältet är själva stommen i alla Kakor som finns!

Det kryllar av krönikörer/journalister/ledarskribenter vars enda kompetens är radikalfeminism. De kan inget annat än att spy skit. Och så vidare. Det måste ta slut! Det kommer fler drev avsett om man vill det eller ej för det sitter så många som fått positionen de har enbart tack vare att de är radikalfeminister och man måste göra upp med det på något sätt. Och när det inte sker frivilligt så kommer folks röster att bli högre och högre eftersom man tröttnat på att anklagas för allt dåligt hela tiden av dem.

Och internet glömmer aldrig vilka det handlar om.

Är det någon som tror att samma sak hade drabbat Audi för två år sedan eller hade det funkat med Kakan då? Jag tror inte de hade mött så många kritiska röster då… Hade Unionen för två år sedan fått samma vägg av kritik för att de sätter okunniga radikalfeminister som ”experter” för att sprida enormt sexistiska radikalfeministiska hatbudskap som om det var sanning? Några stycken kanske men knappast den vägg av kritik de mötte nu.

Sverige går med myrsteg mot ett lite mer normalt tillstånd! Men ändå steg i rätt riktning!

Taggen #backakakan har åter blivit aktuell och det kryllar av kakor där. En del kallar sig journaliststuderande vilket säkerställer att de inkvoterade Kakorna, vars enda kompetens är radikalfeminism, ska finnas även i framtiden. En del kallar sig ”webbredaktörer”. Och såklart några SVT-anställda eller före detta SVT-anställda. Inkvoterade på radikalfeminism såklart. Sen finns det en bloggare på Resumé

Att Kakan Hermansson, som en av de viktigaste förebilderna i Sverige tystas av ett gäng antifeminister på Facebook, är horribelt och gör mig så uppgiven.

Och påstå inte att det handlar om två tweets från 2014, utredda sedan länge.

Japp nu vet ni, hon tystas av ett gäng antifeminister på facebook. Att hon är en vidrig hatare som inte förtjänat sin position spelar såklart ingen roll… Och det är ingen som påstår att det handlar om två tweetar heller, det är MASSOR, både äldre och nyare. De som är ”skyldiga” i det här är Kakan själv, det är SVT/SR och det är alla som inte stoppat henne i tid när hon vräkt ur sig skit offentligt. Inga andra. De som nu protesterar mot henne gör inget fel alls utan helt rätt.

audi-bryter-med-kakan

Man ska inte dra för stora växlar på Resumés rubrik, man har ju hittat några trötta radikalfeminister som tycker synd om Kakan helt enkelt plus några till. Eller de tycker nog mest det är synd att man inte längre ska få tjäna på att vara radikalfeminist eftersom de också nischat sig där. Men visst, på ett sätt har de rätt, Audi skulle inte från början haft med henne. Men så här blir det i ett mycket sjukt land där folk har positioner de inte förtjänar. Audi har nog blivit lite lurade helt enkelt men det är deras eget fel, jag gissar att de nästa gång kollar upp inte bara de enskilda personerna till kampanjer utan även vilka de anlitar för att ta fram dem så de inte får några ”det privata är politiskt”-typer på halsen som de fick den här gången. För ”det privata är politiskt”-typerna är nog det värsta som kan hända ett varumärke.

Audi hade inget val, de var tvungna att avsluta samarbetet med Kakan. Det finns INGET i hennes fanclub som borde tilltala Audi på något sätt, den besår av stenkastande ligister, bilbrännare, mensaktivister, polishatare, manshatare, folk som älskar att kravalla mot polisen, som gillar brandbomber, som hatar vita heterosexuella män osv. Varför skulle något företag ens vilja bli förknippat med sådana? Är Audi verkligen så dumma i huvudet? De är ju i krig med Audis ”kärnkunder” så att säga? Stenkastande ligister har knappast råd att köpa en Audi?

Nä, de blev nog lurade av Kakans tidigare uppdragsgivare så att säga, de trodde hon var en omtyckt tv-personlighet när hon i själva verket fått de uppdragen enbart för att hon är radikalfeminist och hatat alldeles särskilt bra. För i det sjuka Sverige så är det en merit att hata de vanliga hyggliga svenska männen, då får man massor av uppdrag istället för kalla handen.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

180 kommentarer

  1. Dan

     /  11/15/2016

    Kommunal och LO satsar 2.5 miljon var på politism. Så dom inte måste lägga ner http://www.dagensmedia.se/medier/politism
    Ännu en anledning att lämna facket

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/15/2016

      LO:s medlemmar måste vara överlyckliga, lägsta avgiften ligger på 204 spänn i månaden. Så låt oss använda lite enkel matematik. För att skrapa ihop till 2,5 från Kommunal och lika mycket från självaste LO så behöver 2000 lägst betalande medlemmar betala sin avgift i lite drygt ett år.

      LO har ungefär 1,5 miljoner medlemmar, så det är så klart en piss i sjön. Men det måste ändå kännas märkligt att betala lyxlöner till medarbetarna på POLITISM, speciellt när de är så otroligt kassa på att driva sin obskyra nättidning så att den konsekvent går i förlust.

      Så varför är så få intresserade av POLITISM? Kan det ha att göra med att det är en 100% uttalad propagandaplattform för LO och Kommunal. Vem är intresserad av sådant.

      Schibsted verkar inte särskilt intresserade av att bidra med några stålar. Undra varför?

      2014 förlust – 3,4 miljoner
      2015 förlust – 3,2 miljoner
      2016 – 2018 extratillskott om 5 miljoner

      Totalt 11,6 miljoner på fyra år

      http://www.ka.se/darfor-stodjer-kommunal-politism

      POLITISM är inget annat än en liten sekt, med ett väl uppbyggt system för att få alla som medverkar att tycka exakt lika, för alla är ju lika mycket värda.

      Svara
      • Hypocrita

         /  11/15/2016

        Ehhh, få se nu om jag förstått det rätt? Så länge man skriver ”rätta” kommentarer, belönas man. Oavsett om kommentaren är rätt eller inte.
        Dvs, flest likes vinner…. Åsiktskorridoren har härmed både asfalterats och blivit dubbelfilig

        Svara
      • Bo

         /  11/16/2016

        I gruvfacket (senare en del av Metall), ett härligt LO-förbund, betalade man procentuellt på lönen, inkl ev övertidsersättning. När man jobbade och slet som en gris med övertid, nattskift och helgjobb för att dra ihop en bra månadslön när det var möjligt konfiskerade facket >1500 spänn i avgift den månaden. Satan så förbannad man var. I dagens läge skulle jag aldrig vara med i ett LO-förbund. Stödja skitbloggen Politism med medlemmarnas pengar är kriminellt ta mig fan!

        Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Unionens Mansplaining kampanj är ju rena rama söndagsutflykten i jämförelse med detta och med tanke på hur extremt slarvigt slöseri mansplainingkampanjen är så säger det inte lite. Fackföreningarna verkar totalt ha tappat intresset för att använda medlemmarnas pengar till saker som medlemmarna har nytta av.

      Men det är ju alltid kul att slösa med andras pengar så länge det går bra att göra det. Det är dags att sätta stopp!

      Svara
  2. Cain

     /  11/15/2016

    Offtopic men viktigt:

    För de av er som inte uppmärksammat det än har en ny hjälte dykt upp på super politiskt korrekta University of Toronto: Dr. Jordan Peterson. Kom ihåg det namnet. Den gode doktorn har tagit strid helt själv med det vänsterextrema skolväsendet i hemlandet. Han är själv liberal, men han har forskat om extremistiska politiska rörelser halva sitt liv och nu går han i krig! med PK-folket. Han anser att hela rörelsen, den dolda marxismen som kallar sig ”feminism” och ”anti-rasism” etc. är skapad för att förstöra västvärldens kultur och värderingar.

    Han är en lysande talare och fullständigt orädd. Jag har aldrig fått så mycket nyttig verbal ammunition från någon annan. Faktiskt den bäste förkämpe jag skådat hittills.

    Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos

    Svara
    • Cain

       /  11/15/2016

      Här är några klipp som är mycket sevärda. Jordan Peterson:

      Finns politisk korrekthet? Var kommer SJW’s ifrån?:

      I debatt med vänsterextremister på Toronto campus:

      Älskar hur han bara höjer rösten när vänsterextremisterna saboterar hans högtalarsystem. Detta, mina damer och herrar, är en riktig hjälte.

      Svara
      • Användbar Praktisk Filosofi!

        Svara
      • Bo

         /  11/16/2016

        Människorna som trakasserar honom är mentalt efterblivna, uppenbarligen BARA ute för att provocera. Ingen kan vara så förbannat korkad och ändå var på ett universitet. Tala om patetiskt. Dessa förbannade vänsterextremister och deras jävla safe spaces och alla andra buzz-ord som väller ur käften på kamerahennen (ville inte bli kallad hon!). Skicka dom till lidandet i Aleppo eller Mosul för helvete så de får lite grepp om verkligheten. Så, pust, slut på ilskan.

        Svara
        • Cain

           /  11/16/2016

          De *är* så korkade på riktigt.

          Detta är ett resultat av ”Alla Ska Med” eller ”No Child Left Behind”. Man trycker in folk på universiteten som egentligen inte uppfyller kraven eller ens är kapabla till högre studier. Dessa studenter blir sedan desillusionerade och arga för att de inte hänger med eller klarar utbildningen. Om man sedan på marxistiskt manér tutar i dem att det är p.g.a. förtryck (rasism, homofobi, misogynism etc.) som de misslyckas blir de nyttiga idioter för radikalvänstern och får gå påhittade kurser som genus ”vetenskap”. Det är så man skapar de skräniga åsiktsmaskinerna för ideologin.

          I slutändan handlar det om marxismens vidriga grundidé som alltid resulterar i misär:

          * SAMMA UTFALL *

          Samma utfall oavsett meriter, insats, kompetens, livsval etc. Om grupper (ras, kön, sexuell läggning etc.) inte presterar lika är den ena gruppen förtryckt och ska söka upprättelse. Allas lika värde. Gissa om den ideologin tilltalar curlade ungdomar som upptäcker sina begränsningar och inte har hjärna nog att förstå sammanhanget.

          Svara
        • Cain

           /  11/16/2016

          Rättelse: ”gå påhittade kurser” ska vara:
          ”gå påhittade *politiskt ideologiska vänsterradikala* kurser”

          Svara
        • Cain

           /  11/16/2016

          Vad som är extra hemskt med denna ideologi är att de nyttiga idioterna känner sig genuint goda medan de går till anfall mot den ”förtryckande” fienden. Det var exakt så här Lenin började när han krattade manegén för kommunismen i Sovjet. Språkkontroll och ”allas lika värde”.

          Svara
    • G

       /  11/16/2016

      Åh woow! Tack för tipset Cain!

      Ahahahahah, skratta är det enda jag orkar göra, det är så galet så man knappt tror det är sant. Varenda gång jag ser/hör sådana här galningar tänker jag ”hur och varför blir man sån, har de tappat kontrollen över sin egen hjärna?” Åh herregud. Finns det fler kloka av Jordans kaliber så hoppas jag de börjar tala så vi får höra och se mer, för nu är tid att väcka alla galningar från deras törnrosadröm så de börja leva i verkligheten som de flesta andra gör, det behövs minst en Jordan på varje skola världen över, från grundskola och uppåt!

      P.S
      Och MiT skriver lika grymt som vanligt. 😀
      Det är nog så, desto fler galenskaper som kommer från galningarnas håll, desto fler tänker till och tröttnar mer och mer på skiten.

      Svara
    • Kristian

       /  11/15/2016

      Är ”mobb” detsamma som ”drev minus vänsteråsikter”?

      Svara
      • Jans

         /  11/15/2016

        I grund och botten är ”mobben” samma sak som fångas i ordet ”populism”. d.v.s. det är vad folket tycker när inte eliten tycker likadant.

        Det är det som är så skrämmande för Sydsvenskan eftersom Sverige liksom USA är en demokrati. Det är därför de gasar på med sitt folkförakt men vi vet ju hur det går med demoniseringen av folket… Det går käpprätt åt helvete, för de som är emot folket alltså. Heja Sydsvenskan, gräv er egen grav!

        Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      ”På Audis Facebooksida kan man plöja sig genom drivor av kommentarer från människor som avskyr Kakan och som numera även avskyr Audi. Somligt är helt hårresande och jag mår genuint illa av att läsa en del av det. Det är faktiskt en chock att se, såhär konkret, hur hatad hon är av vissa.”
      Var hittade dom det hårresande i kommentarerna ?
      Jag såg inte en enda som gick över gränsen.
      Dom uttryckte bara sin avsky över hur Audi kunde välja Kakan som ansikte i sin reklamkampanj med tanke på hennes uttalande mot män och poliser.”
      Det är tydligen heller inget hårresande med Kakans direkta hat mot män och poliser som hon har uttryckt i diverse medier. Det skall man bara överse med..
      Sedan får dom det att låta som om de uttalande hon gjorde för 2-4 år sedan skedde för väldigt länge sedan och det skall naturligtvis glömmas bort och förlåtas.

      Även för fyra år sedan var Kakan, åtminstone till åldern, en vuxen människa som
      vet vad hon gjorde men i vanlig ordning passar det att infantilisera henne och relativisera
      det hon sa i detta sammanhang. Annars är hon ju en stark och duktig kvinna, enligt hennes feministpolare, som är värd all beundran.

      Det enda som är chockerande och hårresande i sammanhanget är Sydsvenskan som låter dessa två hatets apologeter få utrymme i spalterna.

      Svara
    • G

       /  11/16/2016

      När man läst texten är det glädjande att läsa igenom kommentarerna, och som vanligt, det slår liksom aldrig fel, så blir endast de som skriver positivt, typ: ”bra skrivet” bemötta med ett ”tack!” från artikelförfattarna. Men majoriteten av kommentarerna som givetvis är kritiska och som får många fler ”likes/tummeupp”, får inget bemötande från artikelförfattarna än största möjliga tystnad.

      facebook.com/nordfrancke/posts/912154495552687

      Svara
    • Obs! En SVT-höjdare´s bror jobbar på reklambyrån som anlitade ”Kakan”…

      Svara
      • Svenne

         /  11/16/2016

        Ja, kopplingarna är nog flera… #Södermalm…

        Svara
  3. Wolf

     /  11/15/2016

    Skulle tro att SVT kontrar med att ge Kakan ett eget program på bästa sändningstid.. Kanske Sanna Nielsen helt plötsligt får ”förhinder” & får hoppa av som julvärd.

    Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Hett tips: Kakan som lucia. Naturligtvis med mensblod på lusseklänningen och stjärngossar med röda kommu-stjärnor.

      Svara
  4. Kristian

     /  11/15/2016

    Svara
  5. Jag håller verkligen inte med dig om att ingen sagt till henne i tid att lägga av. Det har ju varit flera välförtjänta ”drev” mot henne tidigare på grund av hennes så kallade ”tweets”, det är ju därför hon fått den där ”taggen” ”#backakakan”.
    Skillnaden är väl att hon tidigare blivit uppbackad av sina uppdragsgivare medan hon denna gången istället fick sparken.
    Men det finns ju folk som vill backa upp henne även denna gången så vi får väl se om samhället lärt sig något…

    Svara
    • Ivar L

       /  11/15/2016

      Det som väl är rätt unikt är att en på den ”goda sidan” fått sparken. Har det hänt på länge bortsett från möjligen vid rent kriminell verksamhet? Trots att Resumé, DN och kompani ryckte ut på sina vita hästar så hjälpte det inte. Det känns så otroligt fräscht, att det finns en gräns, att det går att trycka tillbaka översittarna. För ett stort bilmärke är det mer som står på spel än några surpuppor på Södermalm och då är de plötsligt inte så viktiga som de tror att de är. Det går helt enkelt inte att pissa på folk hur länge som helst. Konsumentmakt och demokrati, de två murbräckor som bryter igenom pk-vallen?

      Svara
  6. Rikard

     /  11/15/2016

    Hej.

    En riktigt bra text, som borde synas på lämplig tidningsdebattsida – eftersom det är så journalister/reklamare/propagandamakare och demagoger vet om man räknas.

    Ang. Kakans (och andras) apologeter: vad hände med ‘stå för vad du säger, och säg det du står för’?

    Det är varken fult eller förbjudet att säga ‘Jag har ändrat mig’.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  7. MiT

     /  11/15/2016

    ALLA försöker tamejfan förminska ner det hela till att handla en tweet eller två…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      ”Kakan Hermansson har samhällskritik i sitt personliga varumärke och det är det som människor gillar. Ett samarbete med Audi är en intressant co-branding, det känns modernt, ungt och lite spännande. Men det är en risk, säger hon och fortsätter:”
      Så det är samhällskritik att hata män och poliser enligt den så kallade experten ?
      Och hur ung är Kakan ? Hon är väl i det närmaste medelålders..
      Däremot tyckte hon att det var rätt när Åhléns avbröt samarbetet med Kringlan Svensson för att han kränkte kvinnor. Det går inte hem om man har kvinnor som målgrupp menar hon.
      Hur bra tror hon då att det går att som Audi anlita en känd manshatare när män är deras huvudsakliga kundgrupp ?

      Svara
      • Kristian

         /  11/15/2016

        Japp, hon är 35.

        Svara
        • Kristian

           /  11/15/2016

          Råkade upptumma mig själv (låter snuskigt) så det får bli en ner istället.

          Svara
      • Jag är några år yngre än Kakan och jag skulle inte drista mig att kalla mig ”ung”.

        ”Ung” är typ kanske 19-20. Inte en kvinna halvvägs till 40.

        Svara
        • Halvvägs till 40 är 20… 😉

          Svara
          • Fel uttryckt kanske, men jag brukar räkna 20-årsåldern som en kategori, 30-årsåldern som en annan osv. Dvs i mitt huvud så blir således 35 ”halvvägs till 40”. Tekniskt fel, men i mitt huvud så låter det bra. 😉

          • Hypocrita

             /  11/16/2016

            Jag tror nog alla förstår hur du menar Polyester.
            Men nu är det ju 2016 så…. 🙂

  8. Pelle2

     /  11/15/2016

    Vi får verkligen hoppas att detta är radikalfeminismens,genusindustrins och identitetspolitikens dödsryckningar vi bevittnar och att folk till slut har fått nog av skiten
    som sker i dessa ideologiers namn.
    Dom är verkligen hatmånglare och åsiktsförtryckare i ordens rätta bemärkelse.
    Inte sedan 70-talets avskyvärda vänstervåg har vi väl varit med om något värre…

    Svara
    • Sven

       /  11/15/2016

      Så enkelt är det nog inte, att de nämnda ideologierna dör. Men samtidigt måste ju personer som Kakan och liknande inse att man inte kan sprida ut hat och fördomar utan att drabbas av berättigad kritik själv.
      Och att organisationer och företag som inte själva står för radikalfeminism, genusindustri och identitetspolitik faktiskt rimligen bör avstå att gynna personer med den agendan, åtminstone så att dessa inte kan fakturera och bli mer kända.
      Att sälja en bra bil till Kakan kan dom ju få göra om hon är missnöjd med den feministiska snöröjningen i Stockholm.

      Svara
  9. Om, låt oss säga, Kent Ekeroth anställts av Audi och någon letat rätt på rasistiska uttalanden för tio år sedan och därmed fått kicken, hade dessa personer reagerat då? Om inte, käft.

    Den enda anledningen att de reagerar är för att de inser att de brinner i knutarna och de själva riskerar att utsättas för det de själva utsatt andra för.

    Svara
  10. MiT

     /  11/15/2016

    Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Det vill säga han har fattat noll av kritiken. Men money talks and you ain’t getting mine anymore.

      Svara
      • Detta är klassiskt sektbeteende.

        De umgås enbart med människor som, åtminstone officiellt, bekräftar deras åsikter. Därför blir de helt tagna på sängen när folk kritiserar dom och är helt oförstående. Det finns helt enkelt ingen där att lägga fram den andra sidan av saken, om än i teorin. Ekokammare, med andra ord.

        Svara
    • Lövet

       /  11/16/2016

      Jag antar att lyssnarna fick det tydligt och klart mainsplainat för sig av denna Peter…
      F.n ta dem!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/16/2016

      Alla zigenare stjäl inte, men zigenare stjäl.
      Alla muslimer självmordsbombar inte, men…
      ( etc )

      Det här börjar bli aningen gammalt och dammigt nu.

      Svara
  11. Är inte Audi redan ökända för att bara köras av skitstövlar? Så Kakan passar perfekt i målgruppen?

    Svara
  12. MiT

     /  11/15/2016

    ”Dags att börja lyssna till ”vanligt folk””
    http://www.expressen.se/debatt/dags-att-borja-lyssna-till-vanligt-folk/

    Svara
  13. Ivar L

     /  11/15/2016

    ”Våldtäkten mot barn skedde på en fritidsgård i Västerås i juni 2015. Där hade 17-åringen, som då var 15, hållit fast en 13-årig flicka och med sin kroppstyngd tryckt ner henne och våldtagit henne.”

    Sedan går det två månader…och så:

    ”Våldtäkten skedde i augusti 2015 när den 17-årige västeråsaren (som då var 16) och målsäganden träffades på ett sommarläger på landsbygden i Mellansverige.”

    En av dessa våldtäkter är minst sagt onödig med tanke på vad som hände i juni och vem vet vad som hänt däremellan och efteråt? Det tog alltså över ett år att komma fram till dom.
    Det svenska rättssamhället i sitt esse.
    http://www.fagersta-posten.se/blaljus/brott/17-arig-vasterasare-valdtog-flicka-pa-kristet-lager-ledarna-ville-inte-skicka-hem-honom-efterat

    Svara
    • Maria

       /  11/16/2016

      Här kan man se hur pressen, I detta fall Fagerstaposten, flagrant mörkar etnicitet:
      http://www.friatider.se/mohammed-v-ldtog-p-kristet-l-ger-men-personalen-v-grade-ingripa
      Den 17-årige västeråsaren är alltså i själva verket en ensamkommande irakier.

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Är det en ensamkommande alltså? Jag misstänkte det men har inte sett säker info. Då är han ju med stor trolighet inte 17 år heller. Var fick du infon?

        Svara
    • trollan

       /  11/17/2016

      ”Våldtäkten mot barn skedde på en fritidsgård i Västerås i juni 2015.”
      Var inte poängen med fritidsgårdar att undvika en massa brott…? Inte att bli den nya arenan?

      Svara
  14. Alex Nyström

     /  11/15/2016

    Idag gick jag ur Unionen. Jag var visserligen bara medlem som studerande tidigare, då jag betalade en engångssumma, så jag har inte pröjsat något mer. Men det är principen som räknas. Orkade dock inte skälla ut kvinnan som svarade, då hon var rätt trevlig.

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Nej, hon har ju inte gjort något. Det är ingen idé att blanda in känslor i sådant, bara gå ur!

      Svara
    • trollan

       /  11/17/2016

      Varför ens överväga skälla ut den som svarar i vanliga växeln?

      Svara
  15. not free

     /  11/16/2016

    I detta sammanhang måste vår kulturminister nämnas som ett stort exempel på en inkvoterad radikalfeminist.
    Det är en viktig fråga tycker jag.

    Svara
  16. Vic

     /  11/16/2016

    Ahh, som vanligt så är det den fria (halvfria) marknaden som talar tydligast. Det är också anledningen till att t.ex. kamrat Sarkeesian aldrig skulle lyckas med sin dataspelsfeminism. Om dataspelstillverkarna anpassade sig efter hennes agenda så skulle skulle de ju förlora sina kunder!

    Företag måste alltid förhålla sig till verkligheten till skillnad mot politiker och journalister. Som politiker eller journalist kan man syssla med ludd och fria fantasier och ändå klara sig hyffsat, men på marknaden hjälper det föga. Journalister är dock bara fredade så länge en massa människor har förtroende för dem. När förtroendet ryker blir även dem varse om marknaden. Som politiker däremot kan man få full lön för att snacka skit i 8 år och sen belönas med ett nästintill evigt löpande avgångsvederlag och ett toppjobb på Bank of America.. och ni vet vem jag pratar om *wink wink, nudge, nudge* 😀

    Svara
  17. Pelle2

     /  11/16/2016

    Fnordspotting skriver bra om att Kakans kampanj blev nedlagd och symbolvärdet i detta.
    http://fnordspotting.blogspot.se/2016/11/om-kakan-och-kulturkampen.html#comment-form

    Svara
  18. Pelle2

     /  11/16/2016

    Skojbloggaren Sven-Erland Västros skriver kul om Kakan:
    https://svenerland.wordpress.com/2016/11/15/kakan-ringer-oavbrutet/

    Svara
  19. MiT

     /  11/16/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/16/2016

      2016 i ett nötskal!

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Ahhh… ser att han tar upp det i en brasklapp på slutet men han glömmer citera de verserna. Kanske för att de helt enkelt inte finns.

        Svara
        • Rikard

           /  11/16/2016

          Hej.

          Koranen är sådan att du, särskilt om du använder mer än profetens uppenbarelser, kan hitta stöd för vad som helst. Det finns flera sidor på nätet som tillhandahåller översättningar och tolkningar.

          Inget unikt för islam, eller ens religion: alla utopiska ideologier strävar efter ett statiskt idealtillstånd av perfektion, varför alla avsteg från perfektionen blir moraliskt felaktiga, men ävenså alla gärningar i riktning mot perfektionen moraliskt godtagbara.

          Detta till skillnad från den klassiska nationalstatsliberalismen av europeisk modell, som strävar bort från missförhållanden, men saknar idealt slutmål. Därmed är den dynamisk i det att den ständigt utvecklas och inte medger status quo för makthavande hegemoner – om inte dessa själva utvecklas.

          Gissa vilken idéhistorisk grundprincip som låter samhällen utvecklas, och vilken som som tillgriper varje medel för att upprätthålla stagnation?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Notera den religiösa chauvinismen. Det är enbart ”den som dödar en troende” som imamen menar kommer att hamna i det muslimska helvetet. Att han väljer att framställa det just på detta vis säger oerhört mycket om vilka mörkerkrafter det handlar om. Den första spontana frågan man ställer sig blir följaktligen: Blir imamen nöjd när de slutat döda troende, kommer han att skriva samma text om de fortfarande dödar icketroende, d.v.s. de som inte är muslimer?

      Svara
  20. MiT

     /  11/16/2016

    Svara
  21. MiT

     /  11/16/2016

    Den journalistiska nivån i Sverige…
    ”Sofia Mirjamsdotter: Jag vill tacka alla mansplainande män”
    http://www.dt.se/opinion/ledare/sofia-mirjamsdotter-jag-vill-tacka-alla-mansplainande-man

    Svara
    • Pelle2

       /  11/16/2016

      Antingen är hon korkad eller så låtsas hon bara.
      Hon skriver bl,a följande:
      ”Kampanjen anklagas för att vara diskriminerande (fastän vem som helst får ringa numret). Vidare har den kallats för sexistisk (på okända grunder)”
      Det som är sexistiskt är att man använder sig av begreppet mansplaining som antyder att det bara är män som sysslar med härskartekniker.
      Sedan skriver hon följande:
      ”Mansplaining är ett begrepp som enkelt förklarat betyder ”män som oombett förklarar saker för kvinnor som de redan vet”. Varför män gör detta är inte den enskilde mannens fel. Det är patriarkatets fel, de strukturer som lever kvar sedan tiden då kvinnor inte hade rösträtt och gifta män automatiskt blev förmyndare åt sina fruar. ”

      Här försöker hon infantilisera dom män som håller på med härskartekniker genom att mena att de inte har något ansvar utan är offer för det berömda patriarkatet.
      Eller så tror hon att vi lättare skall acceptera begreppet mansplaining om hon låtsas att de som håller på med sådant är offer för omständigheterna.

      Vidare skriver hon:
      ”Den man som inte känner sig träffad av anklagelser om att män använder härskartekniker eller mansplainar kvinnor i arbetslivet bör rimligen inte bli särskilt upprörd. ”

      Ok, så om jag säger att muslimer är självmordsbombare,kvinnor är horor och zigenare är tjuvar så skall de som inte är det inte ta åt sig ?

      Men hon är ju en radikalfeminist så vem är förvånad ?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/16/2016

        Vad man ska kalla den där typen av feministiska reaktioner som den där opinionsjournalisten ger uttryck för? De verkar i Sofia Mirjamsdotter vara reflexmässiga, som när hon skriker GUBBSLEM på ett seminarium utan att riktigt veta varför.

        ”Under huden finns sinnesceller och dessa är lättretliga. Om de utsätts för stimuli skickar de impulser till ryggmärgen som för impulsen vidare genom axoner till muskeln i området som hjälper till att dra bort exempelvis handen om man sticker sig på en tagg. Impulsen som kommer in tar en snabb genväg UTAN att passera HJÄRNAN. Det finns två olika sorters reflexer: medfödda samt inlärda.”

        Hennes tramsande om patriarkatet är snömos. Hennes avslutning är inte bättre, den är både töntig och högtravande, så okreativt löjligt att man skäms av att läsa den. Att en stor redaktion är beredd att betala för hennes fjanttext är obegripligt.

        ”…jag vill tacka er, för att ni engagerar er så djupt mot jämställdhet, eftersom era reaktioner bevisar varför kampen fortfarande är nödvändig att ta, varje dag.”

        Byt ut ordet jämställdhet mot nationalism och lägg texten i knät på en idiotnazist. Den här bilden symboliserar väl Sofia Mirjamsdotters intellektuella existens.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/16/2016

          Sofia Mirjamsdotter är i sig själv, enligt hennes egen logik, det perfekta beviset för att feminismen behövs jättemycket. Eftersom det inte går att prata med henne direkt så måste man prata om henne. Och att prata om en skör feministisk kvinna i tredje persson uppfattas som alltid som en patriarkal härskarteknik, och bevisar oundvikligen att feminismen behövs jättejättejättemycket.

          Bingo!

          Det enda hon behöver göra för att säkerställa att hon är viktig är att sprida sin smörja, om man på något sätt ifrågasätter smörjan leder detta ajälvklart i bevis att hennes smörja är jätteviktig.

          /Frida

          Svara
          • michael.

             /  11/16/2016

            Så tänkte säkerligen även Stalin eftersom det fanns människor som kritiserade den socialistiskastaten så var det ett bevis på att det behövdes ännu mera socialism.

      • Bamse

         /  11/16/2016

        ”Mansplaining är ett begrepp som enkelt förklarat betyder ”män som oombett förklarar saker för kvinnor som de redan vet”. Varför män gör detta är inte den enskilde mannens fel. Det är patriarkatets fel, de strukturer som lever kvar sedan tiden då kvinnor inte hade rösträtt och gifta män automatiskt blev förmyndare åt sina fruar. ”

        Jag utgår från att jag säkert nån gång har berättat något för en annan person som den redan vet. Vem sjutton har inte det?!

        Men slutsatser om patriarkat och annan snömos köper jag inte i sammanhanget. Den enklare och med stor sannolikhet riktiga förklaringen är att jag berättar det jag gör för att jag INTE VET att åhöraren redan vet det. Hur skulle jag kunna göra det, tankeläsning eller?

        Vederbörande har ju dessutom minst två eleganta och helt konfliktfria sätt att reda upp situationen:

        1) Låt mig på ett smidigt och någorlunda intelligent sätt veta att du redan besitter största delen av informationen jag kommer med. I bästa fall bereder detta dessutom väg för en potentiellt intressant diskussion.

        2) Om du vill var väldigt rak på sak, säg det då: ”Jo, jag vet”. Inte lika trevligt som alternativ ett kanske men okej… dialogen är fortfarande möjlig.

        Om vederbörande dock väjer ett tredje alternativ och ser detta som ett utmärkt tillfälle att konfrontera mig som ett ”mansplainande gubbslem” kommer det inte att leda till något gott – och jag skulle inte anse att det varit jag som betett mig oartigt i situationen.

        Svara
  22. Pelle2

     /  11/16/2016

    Ot:
    Ledarsidornas Johan Westerholm tar upp Anders Lindbergs,Aftonbladets, uttalanden om att
    han vill ha ett bättre debattklimat.
    Han skriver bl.a följande om Lindbergs debatt-teknik:
    ”Gerdås är en av de som, tillsammans med Lindberg, trott mest på brunsmetning av alla som försöker debattera migrationsfrågorna. Att kalla någon nazist, fascist eller använda andra fula ord har varit ett effektivt sätt att få tyst på motståndaren.
    Ingen redaktion i landet har så tydligt smetat brunfärg på allt och alla så ofta det går. Ingen ledarredaktion har så tydligt företrätt identitetspolitik före traditionell bredare klasskamp. Det tydligaste exemplet är Anders Lindberg när han konstaterade att alla som pekat på begränsningarna i bostads- och arbetsmarknad för nyanlända tillhörde den skara av rasister som funnits i alla tider. Inklusive socialdemokratiska kommunalråd som idag inte vet var de ska härbärgera de migranter med uppehållstillstånd som nu skall placeras ut får vi anta. Somar al Naher, även hon skribent och permanent medarbetare på Aftonbladets ledarredaktion, är ett annat exempel..”

    Han avslutar med följande:
    ”Trollfabriker kan vi klara oss utan för att slippa ett allt radikalare och polariserat politiskt samtalsklimat. Oavsett om de kommer från höger eller vänster. Eller vad säger Anders Lindberg? Och framför allt, vad säger Schibstedt som ägare till Aftonbladet?”
    http://ledarsidorna.se/2016/11/anders-lindbergs-och-aftonbladets-tro-pa-troll/

    Svara
    • Jag ska vara ärlig så förstår jag inte hur Lindberg forfarande inte kan ha lärt sig lite ödmjukhet efter magplasken med hela migrationspolitiken, hans ”tiggeriet är inte organiserat” och nu hans självgodhet över att vi måste höja på nivån i debatten, medan han själv har gjort oerhört låga attacker mot borgliga opinionsbildare, bland annat.

      Svara
  23. G

     /  11/16/2016

    UG ikväll med Sandelin! Inte en dag för tidigt att Sandelin får vara med på stora scenen och inte bara skriva artiklar och bloggar på nätet om hans arbete.

    ”Peka ut terrormål i Sverige. Den uppmaningen fick journalisten Magnus Sandelin när han under falsk identitet sökte kontakt med jihadister via sociala medier.

    Författaren och journalisten Magnus Sandelin har länge granskat jihadismen i Sverige. I somras sökte han kontakt med jihadister i sociala medier med hjälp av en falsk identitet. Han utgav sig för att vara en svensk radikaliserad muslim intresserad av att hjälpa terrorgruppen IS med propaganda eller på annat sätt. Han fick snart kontakt med en kvinna på Facebook, som enligt egen uppgift befann sig i Irak.

    – Ganska snart så uppmanar hon mig att skaffa ett konto på Telegram istället. Det är en meddelande-app där man chattar med varandra och som är känd för sin starka kryptering, berättar Magnus Sandelin.

    Efter några veckor fortsätter deras diskussion på Telegram. Där förklarar den irakiska kvinnan att hon arbetar för IS.
    …/../…
    – Han vill att jag ska peka ut platser i Sverige där det finns många ”otrogna”, säger Magnus Sandelin.

    ”Planerar ni uppdrag i Sverige, min bror?”, frågar Magnus Sandelin i chatten.

    ”Ja, bror. Bröderna planerar, vi behöver hjälp”, svarar mannen.”………
    http://www.svt.se/ug/uppmaningen-identifiera-terrormal-i-sverige

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Tack för tipset. Skall ses! En av vår tids viktigaste frågor. Inget Wolodarski och Lindberg bryr sig om. Till dess det smäller och då kommer de att skylla på Trump.

      Svara
  24. G

     /  11/16/2016

    In this video, Project Veritas Action Journalists encountered the Assistant Director of Leadership and Civic Engagement at Columbia University. She told the PVA journalist that saying ”I am moving to Canada if Trump wins” is a privileged statement. Following statements from many members of the Hollywood elite who said they would also move to Canada if Trump won, PVA felt it was necessary to suggest they check their privilege.

    Svara
  25. G

     /  11/16/2016

    Celebrities react to Donald Trump winning the 2016 election. Liberal pop culture prostitutes like Jimmy Fallon, Stephen Colbert, Miley Cyrus, Snoop Dogg, and others are in shock. See what they said after learning Hillary Clinton lost to Donald Trump.

    Svara
    • Kristian

       /  11/16/2016

      Skulle gärna se en sådan video som använde Fågeldansen eller Yakety Sax.

      Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Barack Obama fattar i varje fall hur demokrati funkar. Han kanske kunde starta en kurs för proffstyckare och journalister så att de också får lära sig?

      Svara
  26. G

     /  11/16/2016

    Svara
  27. G

     /  11/16/2016

    Svara
    • G

       /  11/16/2016

      m.facebook.com/story.php?story_fbid=1323071021077754&id=100001246056672

      Svara
    • Pelle2

       /  11/16/2016

      Klockrent beskrivet av Gür.
      Man kan ju också tillägga att SR,s och SVT,s ledningar är genomsyrade av radikalfeminism,intersektionalitet,identitetspolitik,kulturrelativism och allmän vänsterpolitik
      och dom gillar därför kakan eftersom hon är deras ideologiska frände.
      Dom skiter fullständigt i sina tittare och lyssnare och satsar allt på att föra fram sina ideologier och gynna sina åsiktskamrater.

      Svara
  28. G

     /  11/16/2016

    Svara
    • G

       /  11/16/2016

      ”../…/..Trots att det är riksdagsledamöter från åtta olika partier som sedermera ska rösta om de nya storregionerna så har bara sju partier varit representerade i de blocköverskridande samtalen. Sverigedemokraterna har inte blivit inbjudna. Det är en strategi som hittills inte har varit särskilt framgångsrik och som inte heller lär vara det framöver.

      Att bjuda in Sverigedemokraterna till samtal skulle inte vara detsamma som ett löfte om inflytande. Inte heller skulle det innebära att ge legitimitet åt åsikter eller värderingar som man själv tar avstånd från. Vad en sådan inbjudan i själva verket skulle betyda är ett erkännande av verkligheten som den ser ut. Det regeringen i stället gör är att förhålla sig till en önskevärld där Sverigedemokraterna inte finns…/../…”
      http://www.gp.se/ledare/regeringen-m%C3%A5ste-erk%C3%A4nna-verkligheten-1.3956694

      Svara
    • Gurkburken

       /  11/16/2016

      De auktoritära regimerna är inte konkurrenter om makten i Sverige.

      Svara
  29. G

     /  11/16/2016

    (skäms på mig, jag har ju skrivit Alexandra tidigare!)

    Aleksandra skriver om SVT:s senaste påhitt….

    ”SVT till kamp mot ”ojämställda” historieböcker

    Att fler män än kvinnor fått sina namn inskrivna i historieböckerna är den naturliga följden av att män dominerat historien. Så vad är det SVT vill uppnå med sin granskning av läroböcker?”
    http://www.gp.se/ledare/svt-till-kamp-mot-oj%C3%A4mst%C3%A4llda-historieb%C3%B6cker-1.3959224

    Svara
  30. G

     /  11/16/2016

    ”OK att polisen bryter mot lagen?”
    http://www.folkbladet.se/blogg/krimbloggen/ok-att-polisen-bryter-mot-lagen/?blog=9274698&entry=9389592

    ”Enkla jobb på fel plats
    …/…/…
    Det här med enkla jobb har många bottnar, möjligheter och knepigheter som jag inte ska gå in på här och nu. En sak är dock helt säker; aldrig har jag i min vildaste fantasi föreställt mig att polisarbete och polisnära arbetsuppgifter skulle räknas in i de enkla jobbens lönekretsar. Men så tycks tyvärr vara fallet.”
    http://www.folkbladet.se/opinion/enkla-jobb-pa-fel-plats-om4382398.aspx

    Svara
  31. MiT

     /  11/16/2016

    Eksvärd tar kakan i försvar minsann

    Jag skäms över att jag åker en Audi. Skäms så in i helvete för att de avbröt samarbetet med Kakan @rnbhermansson efter "starka reaktioner" på Audis facebooksida. Hänvisningen från hatmobben går till två tweets från 2014 som Kakan bett om ursäkt för. @audi borde kolla historiken hos kritikerna av Kakan. De hänvisar till två tweets. Kolla hur många kontroversiella uttalanden kritikerna har gjort. Vill @audi ha kändisar utan känslor och reaktioner? Men för fan ta dom som finputsar sina liv in i mikroskopisk detaljnivå och lägger ut på sociala medier! Ta de kändisar som inte vågar uppröras över orättvisor i världen eller överreagera i en affekt. Kändisar som bryr sig om röda mattor och andra kändisar. Ta dom! Ta fegisarna med snygga outfits och noll åsikter. Nej, vet ni vad, ta inte en människa förresten för det går inte. Jag vill fan inte köra min jävla Audi för det är ett fegt varumärke! Feghet är ett farligt fenomen i denna värld för det ger näring och fritt rum åt ondska. Audi är ett varumärke som inte förstår mänsklighet. Ett varumärke som går på "starka reaktioner på nätet". Vilka är det som är aktiva där tror ni? De som inte står ut med feminister som @rnbhermansson såklart! Men inte bara det, de står inte ut med hen, "pk-maffia", svartskallar och hela baletten. Vad mysigt att Audi föll för den mobben. Heil…? Att Audi dessutom inte godtog en ursäkt utan istället tände elden för häxbränningen. Mysigt! Män kan "grab the pussy" men kvinnor "ska tiga i kyrkan" (där Trump är präst). Klockan är nära midnatt men jag har lust att gå ner i garaget och sparka på vår jävla audi. Detta varumärke sjönk i mina ögon. Nu är ni tillsammans med träsktrollen. Sov gott nu ska jag drömma om att jag ger steriliserar pedofiler på ett inte så politiskt korrekt sätt. Jag misstänker att Audi inte kommer höra av sig. 😩🖕🏽 Sussa sött alla och speciellt du @rnbhermansson ❤️ #hatar #fega #människor #och #varumärken #backakakan #audi @ladydahmers

    A post shared by Elaine Eksvärd (@elaineeksvard) on

    Svara
    • G

       /  11/16/2016

      Vad fint sagt av ”Retorikexperten” Elaine. Men vad underligt. Precis som alla andra har hon hakat upp sig på just 2 tweets bland alla andra…undrar varför! Och köra rasist-kortet (svartskallar?) gör det hela ännu bättre, _alla_ som öppet är kritiska/upprörda/besvikna över något som man själv gillar, måste såklart vara SD:are, rasist, sexist eller något annat. Och sin kärlek för åsiktsmotståndare som röstat Trump gick inte heller att dölja. Och Schyffert, har han inte uppmanat att gå in och rösta ner Audis betyg för att de avbröt samarbetet än ?

      ”…fritt rum åt ondska”

      Ja, det har vi sett och hört en del från Kakan och likasinnade. Men det är rätt sorts ondska från människor med rätt åsikter, så då är det okej.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/16/2016

      ”Retorikexperten” levererar igen.
      @LadyDahmers ?

      Svara
    • G

       /  11/16/2016

      ””Som så ofta är det en kvinna som utsätts för mobben. Gina Diravi när hon blev utsedd till julvärd i SVT. Förra veckan fick @sannanielsenofficial samma mob mot sig. Och nu @rnbhermansson Jag blir fan mörkrädd. Får kvinnor inte synas, finnas, klä sig vad de vill, lufta sina tankar i detta land längre? Trodde vi hade kommit längre.””

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Fast Hanif ”brunråttan” Bali är väl inte kvinna? Eller Marcus Birro? Tänk så enkelt det blir att beskriva världen när man enbart tittar med genusglasögon. Man ser enbart halva mänskligheten.

        Svara
        • trollan

           /  11/17/2016

          Juholt är ett annat exempel som gärna glöms bort när man pratar om drev mot kvinnliga politiker (för att inte tala om Trump då…)

          Svara
    • Pelle2

       /  11/16/2016

      Vi vet ju alla att det inte bara var två tweets eller hatiska uttalande som idioten Kakan.
      har vräkt ur sig.
      Hon yttrade ju bl.a de minnesvärda orden att män är som utvecklingsstörda barn…

      Det är helt sjukt med alla apologeter i Kakans ideologiska närhet som tävlar i att ursäkta hataren Kakan och tävlar i att brunmåla alla som inte älskar henne och hennes hatande.

      Tror inte att Audi ligger sömnlösa över att diverse vänsteraktivister inte kommer att köpa deras bilar. Dom flesta av dom har inte ens råd att köpa deras bilar och Kakans umgängeskrets och ideologiska vänner kan väl räknas högst i ett 100-tal personer.

      Svara
    • trollan

       /  11/17/2016

      Det här att det bara handlar om 2 tweets känns lika fräscht som att Mona Sahlin fick ta timeout ”pga ett par toblerone”. Upprepar man det tillräckligt många gånger så tror folk att det är sanningen. Tyvärr för dem så finns Internet kvar med en massa skärmdumpar och förklaringar på allting som skrivits.

      Förutom tydligen på hennes ursäkt på twitter, den har jag trots ett antal frågande inte fått se, jag har bara sett det via ombud att hon är ”djupt ångerfull”.

      Svara
  32. G

     /  11/16/2016

    Ja, varför håller folk på sådär, det är bara så fel och sorgligt beteende, och totalt fel sätt att bemöta åsiktsmotståndare/stollar/galningar osv osv. Fan kan inte folk tänka att de skickar det till någon som ska läsa skiten.

    Som sagt. När det finns genuint avskyvärda meddelanden/kommentarer som skickas som de ovan, så är det ju jävligt synd att journalister börjar skriva om saker som inte finns och istället väljer förstorar saker och ting, eller passar beskrivningen lättkränkt in på dessa som annars säger ”åh, blev du kränkt nu”…..

    ”På Audis Facebooksida kan man plöja sig genom drivor av kommentarer från människor som avskyr Kakan och som numera även avskyr Audi. Somligt är helt hårresande och jag mår genuint illa av att läsa en del av det. Det är faktiskt en chock att se, såhär konkret, hur hatad hon är av vissa.”
    https://toklandet.wordpress.com/2016/11/15/vi-gar-sakta-mot-mer-normalt-tillstand-i-sverige/#comment-95165

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Det är skitpersoner som skriver sådana där skithot – oavsett vad personen tycker.

      Men att han postar det tyder på att han inte är rädd, vilket är bra, för det uppmuntrar garanterat fler idioter att posta. Jag tycker man skall diskutera denna hotproblematik tillsammans med annan mycket mer konkret hotproblematik så man sätter det i det perspektiv där det passar. Detta är otrevligt och jobbigt men i de flesta fall helt ofarligt och nej, det förstör inte samtalet på ett fatalt sätt, det gör det enbart tråkigare.

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Hmm… jag menar alltså inte att det är bra att han får mer skitmejl, det är bra att han inte är rädd. Det blev luddigt formulerat.

        Svara
      • G

         /  11/16/2016

        Jag förstår och håller med. Nej, jag tror det också, har själv aldrig trott något annat än att 99% av alla sådana hat/hot-mejl, det är inget annat än text på en skärm, det är inga människor som har några planer på att göra verklighet av vad de nu skriver ska hända i mejlen. Allt är fel med det där beteendet, men inget för personerna som får mottaga sådan skit att öht vara rädd för i de flesta fallen, det kan säkert bli en form av psykisk påfrestning i längden och/eller om det är väldigt obehagliga texter, och då får man väl försöka blockera avsändaren så gott det går, så mejlen hamnar i spam osv osv, men bästa sättet att tackla problemet är att se det som text på en skärm som skickas av idioter som inte har något bättre för sig. Och inte öppna mejlet öht om man känner igen avsändaren sedan tidigare, då är det bara radera direkt ist för att öppna och läsa skiten, om man nu inte tycker det är roande att läsa hatmejl såklart.

        Svara
    • Rikard

       /  11/16/2016

      Hej.

      Så märkligt.

      Under årtionden, när offer för partnervåld och kriminella, samt offer för även kriminella gäng och invandrade så kallade hederskulturers förföljelser bett om bättre skydd med anonymitet, identitetsförändring och skarpa konkreta straff för de som sätter en ära i att håna, hata, hota och förfölja andra, har Sveriges journalistkår nästan som en varelse motarbetat varje tillstymmelse till skydd för brottsoffer.

      Fotboja var de emot, övervakning av känt kriminella och deras umgänge var och är de emot, ej dödlig självförsvarsutrustning är de emot, att enskilda kan ta reda på uppgifter om förbrytare är de emot, att kriminellas identiteter inte skall skyddas eller anonymiseras är de emot –

      – men när en av deras egna får ett i sammanhanget väldigt tamt brev eller en e-post…

      …så är hela samhället hotat.

      De ord som passar för att beskriva svenska journalister som grupp, eller deras mest framträdande medlemmar, vill jag inte använda. Inte av dekorum, utan för att de inte räcker till.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  33. G

     /  11/16/2016

    ”Trump, brexit, Geert Wilders, Le Pen, SD. Det hänger ihop. Genom en hög migration under några decennier har en politisk skiljelinje uppstått, där ingen tidigare fanns.

    Nu lever vi med den, och den kommer inte att försvinna av att ”ta debatten”. En verklig förändring har skett i människors vardag, och nu kommer en reaktion. Så enkel är förklaringen.”
    http://www.svd.se/postkodraseriet/om/usas-nye-president

    Svara
    • Inge Post

       /  11/18/2016

      På tal om Le Pen.
      Det ska bli intressant att se hur hyckleriet breda ut sig hos alla i Svensk slask media som tyckte att Hillary skulle vinna, för att hon ju var kvinna, kommer att ha motsatt åsikt Om nu Marine Le Pen ställer upp i Frankrikes presidentval nästa år, trots att hon är Kvinna.

      Svara
  34. G

     /  11/16/2016

    Svara
    • Olof

       /  11/16/2016

      Det är väl rätt länge sedan? Universitetsutbildningarna var i alla fall dagis redan i början på 90 talet, jag kunde göra tentor efter att ha varit vaken på några föreläsningar och snabbskummat literaturen dagen innan tentan. Tekniska högskolan var dock betydligt värre, men det verkar ju som de är på väg att ‘fixa’ det med.

      Svara
  35. G

     /  11/16/2016

    Svara
  36. G

     /  11/16/2016

    ”vi har allt under kontroll”

    Svara
    • Jan

       /  11/16/2016

      Jag är väl reaktionär då. Men jag har fortfarande lite svårt för kvinnliga polischefer. Det är något där som stör mig.

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Det har jag inga som helst problem med så länge det går att visa att de skapar lika bra resultat som manliga polischefer. Resultatet är det enda som räknas. De får gärna ha en mulåsna som polischef om det ger bra resultat.

        Däremot har jag svårt för att små späda personer (oftare tjejer än killar av rent biologiska skäl) jobbar som vakter, patrullerande poliser eller brandmän. Det kan inte vara rimligt. Däremot kan jag tänka mig många andra uppgifter som en kvinnlig polis (eller späd dito man) bör kunna göra lika bra. Utredare t.ex.

        Svara
      • Jan

         /  11/16/2016

        Jag har också en känsla av att de inte är poliser i grunden utan jurister som börjar som chefer. Om ni förstår vad jag menar…

        Svara
    • Svenne

       /  11/16/2016

      Jag är väl konservativ då. Men jag har fortfarande lite svårt för inkompetenta polischefer. Det är något där som stör mig:)

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Ja, den typen av konservatism skriver jag upp mig på.

        Svara
  37. G

     /  11/16/2016

    Svara
  38. G

     /  11/16/2016

    ”Svar till Peter Wolodarski”
    https://bjornostbring.wordpress.com/2015/09/13/svar-till-peter-wolodarski/

    Haha åh wow 😛 Hade inte läst denna förut! Tack för tipset till Karin….

    ………

    Svara
    • G

       /  11/16/2016

      *argh!* Tweet nr2 skulle såklart vara……..

      Svara
      • Jans

         /  11/16/2016

        Ojoj vad moderaterna gasar nu.
        SD-paniken sprider sig.

        Glöm inte Reinfeldt! Glöm inte vad de gjort! Glöm inte DÖ! Tänk på vad de är kapabla till!
        I ett val kan man rösta på det man tror på men man kan också straffa de som misskött sig tidigare. Kanske helt enkelt för att man inte skall lita på den som misskött sig utan att denne fått stå i skamvrån och ångra sig en bra stund först.Typ minst två mandatperioder.

        Svara
          • Jans

             /  11/16/2016

            Bra exempel på vad jag menar. Någon röstar på M när Fredrik skanderade om att öppna sina hjärtan så att de kunde fylla på med fler flyktingar och när det blev såsom Fredrik ville ha det (d.v.s. han fick sitt löfte infriat trots att han förlorade valet) så går hans kollegor i samma parti ut och säger åt sina kommuninvånare att rösta emot på konsekvenserna av det egna partiets politik.

            Verkligen ett schysst, rationellt och ärligt parti.

            Jag skulle kunna rösta på dem om Fredrik Reinfeldt på Sydkoreanskt vis går ut i TV och gråtande ber svenska folket om ursäkt och att han och hans parti nu förstått hur fel de hade. Då kanske kanske jag kan rösta på dem. Eller om Kinberg-Batra med torndönstämma och höttande finger tillrättavisar sin föregångare på tronen och säger att han hade helt åt helvete fel. Då kanske jag skulle rösta på dem.

            Annars får de allt vänta, minst två mandatperioder. Om inte SD går full Hitler såklart fast jag bedömer den risken som mycket ringa.

        • Kristian

           /  11/16/2016

          Ja, två val är M helt borta från listan som straff, har jag också sagt.

          Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Björn Östrbings artikel ovan är ju helt fantastiskt bra. Precis de centrala frågorna i hela flyktingmoralen. DN lär bli svaret skyldig för evinnerliga tider för han sätter fingret på precis alla brister i deras sätt att resonera, brister de aldrig kommer att erkänna för då rasar hela korthuset.

      Svara
  39. Jan

     /  11/16/2016

    Jag tror inte att identitetspolitikerna (-journalisterna, opinionsbildarna) kommer att upphöra med identitetspolitiken i första taget. De kör nog ända in i kaklet. Precis som massinvandringsvurmarna gjorde innan de kappvände under galgen. Identitetspolitiken har blivit en del av deras identitet helt enkelt! Som en lyckad hjärntvätt.

    Samma sak med nyliberalerna för övrigt. Det krävs nog att alla Sveriges skolor går i konkurs eller att Sverige placerar sig strax efter Elfenbenskusten i Pisa-rankingen innan de inser att något är fel. I slutändan handlar allt om personlig prestige. Mer än något annat.

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Nyliberalismen är nog inte hotad alls bortsett från vissa handelshinder, men handelshinder, sanktioner och skatter har de ju haft innan Trump också. Nyliberalismen kommer att tuffa på.

      Identitetspolitiken är här för att stanna också men jag tror att den kan bli mer marginaliserad. Kanske så marginaliserad att den blir en liten nisch för de intresserade, som fågelskådning.

      Jag tror till och med en del vänsterinriktade journalister och kulturarbetare redan nu börjar tycka att det är lite gäspvarning på hbtq-konst, gapiga komikerkurder som pissar på Gustav Vasa eller den femtiofjärde scum-boken som måste recenseras. Och hur kul är det att tionde året i rad försöka att förstöra lussestämning, julstämning och annat som folk i gemen, inklusive de själva egentligen gilla bara för att man lärt sig av någon postmodern hatpoet att alla svenskar är rasister?

      Svara
      • Kristian

         /  11/16/2016

        Vi minns pride-paraden i The Simpsons:
        – We’re here. We’re queer. Get used to it!
        – You do this every year, we are used to it.
        – Spoilsport!

        Svara
      • Jan

         /  11/16/2016

        Jag var nog lite oprecis. Visst, nyliberalismen tuffar på. Även under Trump. Trots att han ger sken av annat (amerikansk protektionism). Det jag avsåg var det svenska fenomenet vinster i välfärden. Som ju kan betraktas som en avart av nyliberalismen.

        Svara
  40. Jans

     /  11/16/2016

    USA:s kakmonster får det också hett om öronen.

    En VD som mordhotade Trump fick säga upp sig:
    http://www.foxnews.com/tech/2016/11/15/tech-ceo-who-vowed-to-murder-donald-trump-with-sniper-rifle-resigns.html

    Pepsis aktier föll efter anti-Trumputfall från deras VD:
    http://truthfeed.com/breaking-pepsi-stock-plummets-after-ceo-tells-trump-supporters-to-take-their-business-elsewhere/35905/

    Vad säger egentligen Arnstad om allt detta? Han måste väl vara helt till sig? Detta är väl ändå stöveltrampet han drömt om? Äntligen får han ta på sig pansarhjälmen på riktigt!

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/16/2016

      Oroa dig inte. Panzergeneralfältmarsalk Arnstad är på banan och efterlyser mer forskningskällor i journalistisk text. Låt mig gissa att de forskningskällor som är av vikt är dels EXPO och kompisarna på Twitter, möjligtvis får även nationalekonomerna Schyffert och Virtanen lite plats.

      Svara
    • Klimathotet

       /  11/16/2016

      Först går Coca-Cola bananas, nu också Pepsi-Cola. Finns Cuba-Cola kvar?

      Svara
      • Jan

         /  11/16/2016

        Arnstad har hamnat i något slags limbo mellan forskning, aktivism och journalistik. Han vill ge sken av att vara forskare trots att han inte är det. Det han egentligen sysslar med är aktivism under täckmantel av forskning. Det är därför han är så noga med källhänvisningar och fotnoter.

        Svara
        • Tomas

           /  11/16/2016

          jamen var fan får människan pengar ifrån till hyra å mat ???

          Svara
          • Jans

             /  11/16/2016

            Det finns folk födda med silversked i munnen. Det får man aldrig glömma när man undrar hur en del kufar försörjer sig. Har han inte varit med och gjort utredningar, det måste ju ge pengar. Den som kan navigera kan nog hitta en rad försörjningar i gränslandet mellan akademi och politik.

      • Kristian

         /  11/16/2016

        Det finns ju alltid colans EPA-traktor: RC Cola.
        Har inte sett den i Sverige än.

        Svara
        • Klimathotet

           /  11/16/2016

          RC Cola ska finnas i Stockholm. RC ägs av Dr Pepper/Seven Up. Dr Pepper smakar hemskt. Man måste ha vant sig som barn om den ska gå ner utan kväljningar. Dollar kanske har Cuba Cola då Trocadero finns i sortimentet.

          Svara
      • Inge Post

         /  11/18/2016

        vi investerade i en billigare variant av soda-maker , i den häller man sina essenser och på så sätt gör man sin egen ”cola” det vill jag påstå är konsumentkraft om något!

        Svara
  41. MiT

     /  11/16/2016

    ”Kritikstorm på nätet mot ”Kakans” invigning”
    http://www.nsk.se/2016/11/16/kritikstorm-pa-natet-mot-kakans-invigning/

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Museer behöver inte ta hänsyn till konsumentmakt på samma sätt som Audi men det är ändå bra att det blir rejält med motstånd. Vettiga aktörer kommer att dra öronen åt sig medan extremistiska sammanhang kommer att vilja ha med henne vilket kommer att göra det ännu svårare för henne att bli folklig, någonsin. För jag tror det var det hon ville bli.

      Hon har väl ”hit the rock bottom” kan man säga.
      Hon kommer inte att kunna välja o vraka i framtiden.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/16/2016

        Regionsmuseets utställning verkar något marinerad i identitetspolitik, så det passar väl utmärkt att Kakan är där och inviger spektaklet. Det blir lite extra lök på laxen helt enkelt.

        Nu får man gärna göra en utställning om rättigheter och kamp. Helt okej tema. Kulturministern är säkert jättenöjd, alla rätt. Undra sa flundra om den typ av ”kamp” och ”motstånd” som Richard Jomshof bedrivit finns representerad – att arbeta politiskt och fortfarande behålla jobbet?

        /Frida

        Svara
  42. Frida Gustavlin

     /  11/16/2016

    Nu ska vi se här. Jag fortsätter på bilreklamstemat.

    FIAT har gjort en bilreklam med följande töntiga upplägg:

    Kille tittar på ny Fiatmodell. Killens tjej blir sotis. Men allt är ett missförstånd. Killen tittar inte på nån annan tjej, han tittar på den nya superuppkäftiga töntbilen för unga Italienare. Tjejen blir dock aå sotis så att hon örfilar sin kille.

    Jag bryr mig inte så mycket, de får göra vilka reklamfilmer de vill. Jag tycker den är oförarglig och löjlig. Men varför är det så tyst från våra köra feminister? Normaliserar inte denna reklamfilm kvinnors våld mot män? Kanske, de borde påstå det. Nu är dock kvinnors våld mot män lika normalt/onormalt som det omvända, men om nu inte de hycklande feministerna var så rackarns hycklande hade de höjt sina stämmor även för detta.

    ”Män är sammantaget mer utsatta för våld än kvinnor, dock sker våldet oftare i offentliga miljöer och mer sällan i nära relationer.”

    http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/mans-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/

    Svara
    • Jan

       /  11/16/2016

      Reklamfilmen är nog gjord i Italien. Dit har inte svensk feminism nått än. Svenska feminister reagerar nog inte eftersom det inte är kvinnor som blir utsatta för våld här. I Italien bryr sig nog ingen alls…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/16/2016

        Italienare bryr sig nog mycket lite. Men för att köra lite feministtugg – hur tänker Aftonbladets feminister när kvällsblaskan låter denna reklamfilm rulla på deras hemsida.

        – Vad önskar du dig i julklapp Frida?
        – Fred på jorden, en svart Audi Q2 till mig själv, en rosa FIAT 500S till gubbtjyven, och betydligt mindre dubbelmoral från våra yrkesfeminister.

        /Frida

        Svara
        • Klimathotet

           /  11/16/2016

          Fiat brukar ha skojig reklam utomlands. Den med Viagra i tanken var ganska kul.

          Svara
          • MiT

             /  11/16/2016

            Det där viagrapillret som studsade ner i tanken? Var inte det Renault? Eller minns jag tokfel? 😛

          • Klimathotet

             /  11/17/2016

            Det var Fiat med Viagra. Renault hade en med Kimi Räikkönen där han svarade ”I have no idea” på varenda fråga. En annan kul var Mercedes med Schumacher, Häkkinen och Hamilton. De kör på rad i alperna och Hamilton som ligger sist i kön är otålig ska köra om till varje pris varpå Schumacher och Häkkinen kallar honom söndagsbilist. De här reklamsnuttarna visas aldrig här.
            En kaffereklam (bilen är en Jensen Interceptor)

    • Klimathotet

       /  11/17/2016

      I Italien är det mamma som bestämmer i familjen och hon släpper inte helt kontrollen ens när barnen bildar familj. Kommer man på besök hemma hos någon ska man alltid hälsa på den äldsta kvinnan i familjen först. Missar man det kan det bli ganska dålig stämning.

      Svara
  43. Jan

     /  11/16/2016

    Stenkastarvänsterns Petter Larsson rasar på. Och märker ord. 77 procent beviljade ansökningar eller helt fri invandring. Skillnaden är akademisk…
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article23925266.ab

    Svara
  44. Svenne

     /  11/16/2016

    OT, men 😉
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/%C3%A4t-ost-det-f%C3%B6rl%C3%A4nger-ditt-liv-1.3964511
    ”En ny studie visar att ostätande förlänger livet. Spermidine, som är ämnet och nyckeln till en långt liv, har också hittats i spermier.”

    Svara
  45. Kristian

     /  11/16/2016

    Man får inte ställa sig och prata hur som helst på klimatkonferenser, tydligen:

    Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Jag tillhör inte klimatskeptikerna (även om naturligtvis hanteringen av klimatfrågan har mycket övrigt att önska) men jag tycker ändå att den där personen naturligtvis skall få göra sitt framträdande i vilket fall som helst. Det verkar ju inte som att han störde någon och vad är poängen med att inte låta alla röster komma till tals? Vadan denna maniska panik att tysta, de vet ju att det inte fungerar, inte så länge demokrati råder i varje fall.

      Svara
      • Kristian

         /  11/17/2016

        Samma här, jag tycker att bevisningen är fullständigt övertygande. Däremot inte sagt att jag håller med om panikåtgärder.
        Och nog kunde han ha fått prata färdigt? Ren censur av oliktänkande.

        Svara
  46. Kampen fortsätter..

     /  11/16/2016

    Bra text! Ja ”Public service” roll i att Sverige blivit så onormalt- och förlamande PK ska nog inte underskattas. Det kan knappast undgått någon vid de här laget att de är ett tvångsfinansierat och illa dolt partiorgan.

    Kort sagt: Vi betalar för demokrati men får motsatsen och matas med ‘socialdemokrati’ för pengarna istället. Vad kallas sånt i andra länder? Dessutom rör de sig om en abnorm monopolkonstruktion som getts oinskränkt makt, utan insyn, utan myndighetsansvar… Mao som gjort för politiskt maktmissbruk.

    Svara
  47. MiT

     /  11/16/2016

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/16/2016

      O.T. personligt

      Känner mig vitaliserad av USA-valet, och för första gången på länge gick det verkligen upp för mig att jag i djupet stöder en konservativ ordning och inte är ett dugg generad för att utrycka det, numera.

      Dreadlock har ” kommit ut ”

      Patetiskt men sant.

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/17/2016

        Du har bejakat din inre tysk. Horace Engdahl sa att Tyskland är som Sverige men för vuxna.

        Svara
    • Jans

       /  11/16/2016

      Rätt intressant att ”starka reaktioner på nätet” plötsligt inte är av värde. Hur många gånger har man inte fått höra att det varit ”starka reaktioner på nätet” i struntfrågor (och reaktionen bestått av 10 twittrare varav 6 från medierna som skriver om det) som motiverat diverse panikåtgärder och tillbakadraganden?

      Svara
    • Dreadlock

       /  11/16/2016

      Eksvärd, ska vi inte fästa så jättestor trovärdighet på. Hon är en pingla som Donald Trump skulle kunna gifta sig med, och hon skulle utan tvekan flytta in som first lady in i vita huset. Om tillfället gavs.Talang som totalt självfixerat produkt, en total Girlie – hemsida och en appetit på lyx , som varje redaktion som bjuder in henne borde ställa obekväma frågor om. Men hon är en Glamourgirl som lutar åt rätt håll (3:e vågens feminist) Hell yeah. Sveriges Oprah Winfrey ?

      Svara
  48. MiT

     /  11/16/2016

    Svara
  49. Jans

     /  11/16/2016

    Twitter stänger alt-rightkonton och inför användarverktyg för att filtrera bort oönskat innehåll.
    http://www.usatoday.com/story/tech/news/2016/11/15/twitter-suspends-alt-right-accounts/93943194/

    Jag är inte insatt i vad som skrivits på de stängda kontona men generellt tycker jag det är fel av dem att stänga ner. Samtidigt är Twitter ett företag, inte ett protokoll, de gör som de vill. Av den anledningen är det bättre om internet byggs upp genom användandet av åsiktsneutrala och plattformsoberoende protokoll (t.ex. e-post, irc, html o.s.v.) istället för plattformar utformade av företag med en agenda. Så i princip tycker jag det är bra om Twitter överges till förmån för något som är åsiktsneutralt, som ingen kan censurera.

    När det gäller användarverktyg för att sålla och filtrera så är det helt ok om användaren själv bestämmer hur de används. Det är ju upp till var och en att välja hur man vill möta internet. På Twitter kan det i och för sig bli ganska komiskt om en twittrare väljer att inte se annat än kompisarnas konton och missar en mängd bra argument som, om de inte besvaras bra, får originaltwittraren att framstå som korkad.

    Tänk, Flashbacks slogan ”Yttrandefrihet på riktigt!” är alltid lika aktuell. Den är väl 15 år gammal vid det här laget och det kämåas fortfarande för fullt för att begränsa vad som sägs på nätet.

    PS Dock är inte yttrandefriheten som sådan hotad i vare sig Sverige eller USA. Lämnar man företagskontrollerade plattformar är begränsningarna ganska små, om än inte helt obetydliga. DS

    Svara
    • Rikard

       /  11/17/2016

      Hej.

      Undrar om twitter har börjat plocka ner Islamska Statens konton och anhängares dylika?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  50. Svenne

     /  11/16/2016

    Corren om ”Det räcker nu”-faktorn:

    Svara
  51. Jan

     /  11/17/2016

    Femtekolonnaren Somar Al Naher förfasar sig över grabbighet och vill att skolelever involverar sig i kampen mot våld och ”manligt beteende”. Inte med ett ord nämner hon hedersvåldet som var ett prioriterat ämne på presskonferensen. Undrar varför?
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article23929011.ab

    Svara
  52. Pelle2

     /  11/17/2016

    Den gamla vänsterextremisten Jaques Wallner på Dn hånar Audi för att dom avbröt
    reeklamkampanjen med Kakan.
    Han skriver bl.a följande om henne:
    ”Alltså kom någon på att en radikalfeminist som Karin ”Kakan” Hermansson var ett bra val; en antites visavi vad det bayerska bilföretaget brukar stå för.
    Hon är en mångsidig komiker, konstnär, programledare med mera som sätter en ära i att utmana och reta. Särskilt upprörs hon över män.
    Nu har kampanjen lyckats kan man tycka.
    Hennes själva affärsidé är att väcka uppmärksamhet och debatt om sådant hon anser är viktigt. Ibland har hon tagit i så mycket att det gått över gränsen för vad man kan uttrycka i ett offentligt samtal och tvingats be om ursäkt.”
    Han verkar alltså mena att hon säger saker för att reta upp framförallt män och antyder att hon inte riktigt menar det hon säger.
    Som alla andra apologeter på vänsterkanten tycks han mena att det inte är så farligt att hata och håna poliser och män utan det skall man väl tåla …
    Hennes så kallade ursäkt skall naturligtvis också accepteras även om vi alla vet att den tvingades fram eftersom hon var rädd att förlora sitt arbete på SR/SVT.

    Han avslutar med följande hån mot den reklam Audi brukar köra och mot deras målgrupp som är en vanlig familj:
    ”Sensmoral: om man inte pallar starka grejer så ska man hålla sig till traditionell förutsägbar reklam. Varför inte köra med en Audi i en skidbacke eller låta en kärnfamilj med mamma, pappa, son och dotter trivas med sin nya Audi?”

    Så det är starka grejer att anlita en mans och polishatande radikalfeminist och homosexuell medan det är lite larvigt och fegt att vända sig mot en traditionell kärnfamilj…’
    Eftersom artikeln ligger bakom en betalvägg är det ingen ide´att länka till den.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2016

      Låt mig därför köra med samma förståndshandikappade retoriska figur som Sofia ”gubbslem” Mirjamsdotter brukar använda.

      – Alla som rycker ut till Kakans visar bara att det fortfarande finns otroligt många indoktrinerade opinionsjournalister som gemensamt bara visar på en enda sak, de kör konsekvent med dubbla måttstockar och vänder andra kinden till när deras kompisar spårar ut, men twittrar sig samtidigt blodiga om någon suspekt dödsknarkarfascist skulle våga yttra sig i motsats till deras identitetspolitisk verklighetsuppfattning. Kampen mot idiotin måste därför fortsätta, inget nytt har hänt.

      /Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  11/17/2016

        Bra skrivet som vanligt Frida 🙂
        Dubbelmoral är ju dubbelt så bra moral om den kommer från vänster….
        Funderar faktiskt på att maila Wallner och fråga om han tycker att det är ok med
        mans och polishat. Fast med tanke på hans bakgrund som fängelsekund så hatar han säkert polisen men han vågar förmodligen inte erkänna det offentligt.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/17/2016

          Tack det samma! 👍

          Tror att det är så illa att ett mail till honom endast får den effekt att han känner att han har ännu mer rätt. Tror inte ens han skulle bemöda sig att svara, tror inte det anstår honom. Det är som sådana där skumma superantagonister i amerikanska Sci-Fi-filmer, ju mer man skjuter på dem desto starkare blir de.

          På samma sätt fungerar feministiska månadsavlönade nätaktivister och opinionsjournalister.

          De är lika inlåsta i sina tankebanor som new-age-profeter som avfärdar det faktum att all vetenskap visar på att det inte finns något stöd för att telepati skulle fungera, trots idoga överpedagogiska försök med dubba, trippla, kvadrupla blindtest, så bortförklarar de fakta med genidraget att skeptiska tankebanor förstör det telepatiska kraftfältet, och att endast de som tror på telepati kan bevisa att det fungerar.

          På samma sätt jobbar den avlönade feministen. De sprider skit, och när de får mothugg så lyfter de fram mothugget som anledning till att det behövs ännu mer skit. Rundgång.

          Svara
          • Pelle2

             /  11/17/2016

            Nej,jag tror inte heller att han skulle svara men det kan ju vara kul för honom att få lite mothugg för en gång skull 🙂
            Det är väl inte så vanligt på DN att någon ifrågasätter deras politiska agenda..

    • Vän av ordning

       /  11/17/2016

      ”Han verkar alltså mena att hon säger saker för att reta upp framförallt män och antyder att hon inte riktigt menar det hon säger.”

      Lite som folk försöker ursäkta det Trump säger.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/17/2016

        Med den stora skillnaden att ”folk” inte behöver ursäkta Trump, de har antingen valt honom, eller inte. Kakan har inget förtroendeuppdrag, inga ”väljare” som kan ge henne ”ansvarsfrihet”.

        Svara
    • Rikard

       /  11/17/2016

      Hej.

      Vad jag avskyr frasen ‘tvingats be om ursäkt’!

      En ursäkt avlagd av tvång är inget värd, eftersom det inte är en ursäkt.

      ”Jag gjorde fel. Jag ber om ursäkt.” Det har Kakan inte sagt, och att hon inte är ensam i detta gör det inte bättre.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  53. Pelle2

     /  11/17/2016

    Ot:
    Ledarsidorna skriver bra om regeringen Löfvens vurmande för identitetspolitik och deras faktaresistens angående asylpolitikens följder.
    Han avslutar med följande:
    ”Statsministern har, efter två år, upptäckt oron och systemstressen i samhällskroppen. Nu borde vi kunna förvänta oss att det blir mer verkstad och mindre av känslosås.”

    Vi får ju hoppas att Westerholm får rätt men fan trot innan vi har sett det..
    http://ledarsidorna.se/2016/11/statsministern-och-kanslosasen/

    Svara
  54. Svenne

     /  11/17/2016

    + kommentarer…

    Svara
  55. TonyMalmqvist

     /  11/17/2016

    Kakan är där hon är för Sverige är inte normalt. Kan inte nog understryka hur sant det är. Vi lever i sanning i den tid när sagan om Kungen som inte hade några kläder på sig inte inte längre kan förpassas till sagornas värld, utan om hur det är.

    Svara
  1. Kärringgnäll | WTF?
  2. ”Kakan” Hermansson bevakad av polisen- ödets ironi | Maniac Media
  3. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?
  4. Kom och köp konserverad gröt | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: