Vad har ni gjort med vårt fina land?

Så fort det är något som handlar om att invandringen kan ha något negativt som är ganska lätt för normala att se så vet vi att de dyker upp, de där som ska försöka förminska problemen med alla möjliga och löjliga hittepåursäkter.

Efter Köln var det den radikalfeministiska organisationen FATTA, grundad av bl a Make Equal som mjölkar massor av miljoner i bidrag och som har Folkp… Liberalernas partisekreterare Maria Arnholm i styrelsen, som direkt ryckte ut och sa att det är exakt likadant här

FATTA påstod då t o m att svenskarna uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän…

Det fortsatte under våren med det ena överfallet efter det andra i Sverige för att öka under festivalerna. Då stod de åter i givakt med sina hittepåursäkter och rena lögner

Jo, det är rena och medvetna lögner eftersom det inte är så svårt att få reda på hur det ligger till. Alltså så sitter de i morgon-tv och medvetet ljuger svenskarna rakt i ansiktet. Då var det myten om att det var ”ökad anmälningsbenägenhet” som låg bakom som de glatt spred i tv fast t o m polisens egna granskning visade tydligt vilka det handlade om. Man ljuger och hittar på medvetet alltså. Varför vet jag inte för de kan väl inte vara så sadistiska att de medvetet vill mörka så att fler utsätts? Att fler utsätts är oavsett skäl den enda effekten av mörkandet i alla fall. De hävdade bestämt att så har det alltid varit i Sverige. Hanna Fahl var även en av de som snabbast stod i stramast givakt efter Köln och hävdade att sånt som skedde där och på We Are Stockholm har svenskar alltid sysslat med.

Minsta gemensamma nämnare för de som ljuger och hittar på om sånt här? Radikalfeminism…

Och så låter det VARJE gång, ”så har det alltid varit” säger man. Statsminister Löfven stod och sa i utländsk media apropå alla sexuella övergrepp att det minsann alltid hade varit så i Sverige. Han ljög förstås, fullt medvetet dessutom. Hur många EXTRA har utsatts pga Löfven…?

Rikspolischefen, eller aktivistchefen, är ensam ansvarig för att det inte blev några gränskontroller när det efterfrågades. Det var han personligen som såg till att ytterligare ca 100 000 hann komma in i ett Sverige som redan gick på knäskålarna! Om inte han får sparken och åtalas så får vi hoppas att en ny regering efter valet 2018 ser till detta! Om det inte sker är det ett svek av enorma proportioner! Och vi gör nog bäst i att tro att det blir en ny regering…

Men det rullar på, det är gruppvåldtäkter  i stort sett varje vecka, det är våldtäkter på minderåriga i parti och minut och även om media desperat försöker dölja vilka som utför dem så vet man ändå. Om inte annat så finns annan media som också vet… Även Frälsningsarmén försökte dölja när det skedde eftersom de tyckte synd om Mohammed som han hette. I vanlig media förvandlades irakiern till ”17-årig Västeråsare”. Han dömdes f ö för två våldtäkter av minderåriga. Hur många det är däremellan vet nog ingen… Just det, han fick ju ett straff för de två våldtäkterna på minderåriga, 6 månaders sluten ungdomsvård. Gissar att flinet han har nu delar hans ansikte i två delar.

En annan i Mariestad för ett tag sedan blev inte utvisad för en liknande våldtäkt eftersom man ansåg att han anpassat sig så bra till Sverige! Radikalfeministerna jublar nog i kör över det beslutet och är jätteglada eftersom han ju bara är exakt som alla svenskar. Eller ja, lite bättre t o m eftersom han inte var vit.

Ett fall i norra Sverige för ca 1,5 år sedan då en 17-åring somalier (eller om han var 18?) våldtog en 12-åring och misshandlade henne under tiden renderade i det hårda straffet 180 timmars samhällstjänst… De drabbade har fått flytta från orten dessutom då släktingar och kompisar till somaliern ständigt trakasserar och misshandlar familjen. Inget händer såklart, vi är ju i Sverige och då vågar man inte göra nåt eftersom det är synd om dem på något sjukt sätt.

Och så har det sett ut, det är mängder med olika grejer, kopiösa mängder! En hel del är väldigt grova och andra är mindre grova men det är massor! Och alla vet vilka som står för en stor majoritet av dem. Men man skyller ständigt allt på den hyggliga svenska mannen istället. Och då finns knappast allt som sker på olika asylboenden med eftersom det mörkas ner av olika skäl direkt, antingen av de drabbade själva eller av de som äger boendena. Och OM det slinker ut till media så försöker man dölja det där också. För några dagar sedan var det kaos på ett HBTQ-certifierat boende… Det bara rullar på!

I Malmö får föräldrar gå slalom mellan knarklangarna utanför dagiset, på skolor är det ständigt ”gäng” som bråkar, på fritidsgårdar eller liknande så hänger sk ensamkommande barn som glor, tafsar, tränger sig på, hotar och misshandlar riktiga barn. Alla riktiga barn ser att de inte är några barn överhuvudtaget utan vuxna män som utnyttjar situationen till max. Nu letar man undantag för att inte behöva utvisa dem dessutom. Lagarna består av så många undantag att de är verkningslösa såll. Miljöpartiet är det som ligger på om detta och Morgan Johansson håller med. Kom ihåg det…

På en skola i Malmö har man äntligen börjat reagera på det som svenskarna alltid har gjort

Nu slår ett tjugotal föräldrar även larm om situationen på Johannesskolan. Deras barn går i förskoleklass och är alltså sex år gamla. Alla berättar samma sak. Barnen blir misshandlade och sexuellt trakasserade av andra elever. Det är kaos och stök – både på lektionerna och på rasterna.

– Min dotter blir misshandlad dagligen. Det är knytnävar det handlar om, säger Arber Baqaj.

//

– Han blev misshandlad två gånger på en dag. Min son vågade inte berätta för läraren eftersom den andra pojken hotade med att döda honom. Min son vaknar på natten och gallskriker, säger Sebastian Nasser.

//

Nadja Kvist har två barn på skolan. Hon berättar att pojkar har misshandlat hennes dotter och dragit ner hennes byxor och trosor.

//

En annan pappa på skolan, som vill vara helt anonym för att skydda sin dotter, berättar att hon har blivit misshandlad på skolan under flera år.
– Pojkar hotar att de ska våldta henne. Säger att deras pappor ska knulla henne. Kallar henne hora. Frågar vad hon har för religion, säger han.
Varför det?
– De anser inte att hon är tillräckligt muslimsk.
Ni är muslimer?

– Ja. Och det här sker framför lärarna. Ingen sätter stopp för det, säger han.

Visst känner alla igen sig från skolorna förr? Jaså, det var inte misshandel mot 6-åringar med knytnävar? Blev man inte sexuellt trakasserad då? Dödshot efter misshandel då, visst var det lika vanligt förr? Jaså, inte det… Dra ner byxor? Inte? Men vad fan då! Misshandlad under flera år och killar som säger de ska våldta, som säger att deras pappor ska knulla henne, som kallar henne hora, som frågar vilken religion hon har, som anser att hon inte är tillräckligt muslimsk? Det var väl ändå jättevanligt förr? Att elever hotade med att deras pappor ska knulla dom? Kolla religionen och anse att man inte är tillräckligt eller religiös på rätt sätt? Nähä, inte det heller alltså. Men alla som säger att det alltid varit så här och att det inte finns någon skillnad i kultur då? Stefan Löfven står ju i utländsk media och påstår att inget konstigt har skett?

problem-med-skolor-i-malmo

Om man har sådana problem med skolan som beskrivs och säger att det inte är värre än andra i Malmö, då ligger man jävligt risigt till…

motverka-vithetsnormer-lararutbildningen-sodertorn

Det beror säkert på att man inte motverkat vithetsnormerna tillräckligt hårt på skolorna i Malmö som man har enorma problem där. Undrar om man på universitet i Lagos reser krav på att motverka svarthetsnormen? Eller på att motverka gulhetsnormen i Tokyo eller Peking? Förstår man verkligen inte hur extremt korkat detta är? Snälla, kan man inte bara kasta ut charlatanerna? Bara säg ”Ledsen men ert jävla trams hör hemma på Astrologuniversitetet i Blåsköping” och sparka ut skojarna!

Det var först en artikel på Sydsvenskan om problemen på skolan i Malmö som togs bort lika fort men som sen publicerades igen. Jag har inte kollat om det skiljer något mellan nuvarande version och den första versionen.

Och här kommer ju ytterligare ett väldigt stort problem i dagen, nämligen att många som drabbas är andra invandrare! Skötsamma, normala, vettiga. De drabbas lika hårt som andra av den totalt ansvarslösa migrationspolitiken som rått under massor av år men framför allt under Alliansen/Reinfeldt och Miljöpartiets påverkan på politiken. Nuvarande regering har mest fått ärva de enorma problem som Alliansen/Reinfeldt och Miljöpartiet skapade men att även nuvarande är totalt sjuka i huvudet visar ju det faktum att man hela tiden ska leta efter en massa undantag tills undantagen blir så många att lagarna blir verkningslösa. Det ovan på skolan skulle i alla fall jag säga är ett direkt resultat av oansvarig invandringspolitik utan minsta lilla koll eller krav.

Jag skulle säga att nästan alla större problem som vi har sett de senaste åren är ett direkt resultat av den huvudlösa migrationspolitiken. Nästan varje enskilt fall av våldtäkt, gruppvåldtäkt, sexuella trakasserier, enorma problem i skolor med gäng, grov misshandel, skjutningar, stenkastning, gängproblematik, knivrån, misshandel, bilbränder, rån, mord osv har sitt ursprung i ansvarslös migrationspolitik. Kravlöshet utan konsekvenser för oacceptabla beteenden och brott skapar enorma problem. Exakt som det varit sen länge i Sverige. Vi skördar det vi sått helt enkelt.

Vad gör man då för att komma åt de enorma problemen? Jodå, man skyller det på den vanliga hyggliga svensken… Man mer än antyder att det är VI som är problemet. Att VI bara är hemska rasister. Att VI måste utbildas i jämställdhet och kvinnors rättigheter. Att VI minsann uppfostrar våra söner till våldtäktsmän. Att det är vithetsnormer som ligger bakom. Man förnekar att det finns grymma förtryckande sk ”heders”kulturer i Sverige, inte för att VI är sådana utan för att vi glatt importerat dem. Men man säger att det inte är någon skillnad eftersom det alltid varit exakt likadant i Sverige.

Vad borde man göra istället? Vara tydlig med vilka som står för vilka problem, då slutar folk att spekulera och även oskyldiga slipper bli misstänkliggjorda. Jag gissar att det finns en enorm mängd invandrare som är skitförbannade på migrationspolitiken som drivits under många år. De åker med på ett hörn i kaoset som vi skapat vare sig man vill det eller inte.

Sluta försök skylla på den vanliga hyggliga svensken. Det kommer bara att sluta i massivt fiasko och massor av förbannade svenskar! Kolla bara på filmen ovan där radikalfeministiska FATTA påstår att vi i Sverige uppfostrar våra söner till bli våldtäktsmän? HUR korkad är man inte om man påstår, och tror på, en sådan sak? Det finns politiker som anser att det är så också, tro inte annat…

Regler som är enkla att följa är ett absolut minimum! Nima Dervish har listat några enkla saker som man kan upplysa om. Och man måste vara glasklar över sådana här saker och att det får omedelbara konsekvenser om man inte sköter sig. Det är DE som kommit HIT till oss, inte tvärtom!

Vi måste börja utvisa de som missköter sig! De har förverkat sin rätt att vistas i Sverige. Åker man på semester till landet man säger sig ha flytt ifrån så ska medborgarskapet ryka fortare än man hinner säga Kat. Oavsett! Om man inte jobbar utan går på bidrag men ÄNDÅ har råd att åka på långsemestrar till länderna man flytt ifrån så ska man dessutom granskas för ev ekonomiska brott eller bedrägeri mot staten. Begår man grova brott så är det ut ur landet utan undantag! Det spelar ingen roll vad de säger kommer att ske med dem. Klarar de inte ens av att sköta sig trots att de kanske hotas av död i sitt hemland om de blir utvisade så är det inte vårt ansvar utan deras egna! Det finns MASSOR av skäl som ska orsaka utvisning utan att passera gå! Nu vet man att man kan göra vad som helst utan minsta lilla konsekvens, i sämsta fall får man några timmars samhällstjänst.

Inga religiösa skolor ska tillåtas. Inga jävla tramsiga särrättigheter pga religion. Religion i Sverige hör hemma i den privata sfären och passar inte de galoscherna får man dra till ett annat land helt enkelt! Då är man ointresserad av att bo i Sverige. Vill man spela basket så får man spela basket om man vill men inte i slöja. Det är inte basketreglerna som hindrar någon att spela basket utan religion/tradition i sådana fall. Om slöjan uppenbarligen är viktigare än basketen så får man välja slöjan helt enkelt. Finns massor av liknande grejer som är rent horribla!

Vill man däremot följa reglerna och bli en del av Sverige så ska man vara mer än välkommen! Men vi måste ha regler!

Ännu en skola idag där man är väldigt knapphändig med uppgifter vilket också säger rätt mycket

skolproblem-i-malmo

En skola man haft stora problem på tidigare då man har vakter där… Precis som vi alla kommer ihåg att det var förr, vakter på skolorna… Vilka kan det vara på den skolan som orsakar oroligheter? Tja, man kan nog göra väldigt bra gissningar på det om man vill.

Man hånar och pissar helt öppet på oss! Och man gör det med hjälp av extremistorganisationer som t ex Make Equal med toppolitiker i styrelsen. Man gör det med hjälp av journalister och tv.

Vad har ni gjort med vårt fina land! Det håller på att förvandlas till något jävla skithål i Mellanösterns värsta områden! Och ni vill ha det så här? Ofattbart!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. Rikard

     /  11/18/2016

    Hej.

    Istället för att skriva en massa som M_i_T redan sagt, tänker jag presentera lösningen på många av de utmaningar han tar upp ovan, så som den formulerades redan på nittiotalet av bland andra makarna Pekgul i Stockholm:

    Ut med packet. Utvisa hela familjer och klaner. Gör det snabbt och utan pardon eller överklagan.

    Ut med packet. Dra in medborgarskapet, dra in uppehållstillståndet och kasta ut dem på flygplatsen eller i en hamn i hemlandet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/19/2016

      @ Rikard,

      Visst, ut med packet är enda lösningen om vi vill fortsätta som fungerande västland. Sen är det min uppfattning, av flera skäl, att det främst bör ske frivilligt genom höga kontantersättningar.

      Men som vi alla vet, kommer inget pack åka ut de närmast åren. Det finns helt enkelt inte på kartan innan september 2018. Det som dock inte verkar vara lika väl känt är att inflödet de närmaste åren lär bli extremt stort.

      Under 2012-1015 tog Sverige emot cirka 350.000 asylansökningar, vilket är grunden för de akuta problemen de senaste åren. Nu har antalet asylansökningar fallit kraftig MEN man har behållit de extremt generösa reglerna för anhöriginvandring för de som kom tidigare. Detta innebär att vi kommer att se en absolut explosion av antalet anhöriga. Migrationsverkets prognos ligger på nästan 400 tusen fram till 2020.

      En stor del av dessa anhöriga kommer att bestå av kvinnor som tas hit för att giftas bort med de unga MENA män som har anlänt på sista tiden. Detta innebär Ragnarök för oss som folk.

      Kvinnor i MENA länder föder typiskt mellan 4 och 6 barn (4 i Syrien, 5 i Afghanistan och 6 i Somalia). Ingenting tyder på att detta inte även gäller för de kvinnor som kommer direkt från dessa länder till Sverige. Tvärtom, hela vårt system är uppsatt så att detta gynnas.

      Så vi kan kallt räkna med att det kommer att bildas minst 200 tusen nya par av unga MENA figurer de närmaste åren, när de unga männen som redan är här förenas med sina importbrudar. Det är sen helt realistiskt att denna grupp ensamt kommer att föda lika många barn de närmaste 10 åren som hela den övriga befolkningen, dvs 100 tusen om året. Andelen helsvenska nyfödda kommer då att gå från troligen kring 50% idag, ner till 25%. Detta är inte worst case, utan det kan mycket väl bli värre. Inte minst finns det en stor risk att svenskarna föder ännu färre egna barn, eftersom möjligheterna att bilda familj för vanliga unga svenskar kommer att vara starkt begränsade.

      Om detta tillåts inträffa, är allt hopp borta. Och allt tyder på att det kommer att ske. Även om SD skulle få 50% 2018 och helt stoppa all immigration, så spelar det knappt någon roll. Den demografiska skadan är då redan gjord. Om vi ska överleva krävs det väldigt storskaliga repatrieringsprogam NU.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  11/19/2016

        Angående MENA invandring och barnafödande, kan det vara relevant att kolla på denna färska nyhet från Tyskland:

        ”A translator who has lived in Germany since the 1990s has revealed that Muslim migrants believe “Germany should be Islamised”, and loathe their hosts, according to a new report.
        Working with asylum seekers in migrant centres, the 39 year old translator says she learnt that Muslims seek to “destroy” Christians, through having more children, and preach hatred towards people of other faiths.”

        ”The woman has worked in several migrant centres and discloses that their security staff and other translators, who are almost all Muslim, are part of the problem.

        “They have mostly grown up here, are well-educated and are professionals, and they give a first impression of having a cosmopolitan outlook”, she says.

        However this changes as soon as they are “among themselves”, the translator says. When migrant centre staff believe non-Muslims are out of earshot, “they then show their true face and how they want Germany to be Islamised. They despise our country and our values”.”

        ”The Eritrean was also shocked by attitudes shown by the migrants when she brings up the topic of contraception methods with the women, who often have several children young.

        “Some women told me ‘We will multiply our numbers. We must have more children than the Christians because it’s the only way we can destroy them here”, she recalls.”

        http://www.breitbart.com/london/2016/11/16/translator-migrants-hate-christians/

        Svara
        • Rikard

           /  11/19/2016

          Hej.

          Jag får allt oftare frågan från invandrare, särskilt från arabvärlden, varför Sverige och svenskarna inte gör något.

          Jag har slut på svar.

          De undrar varför vi låter fanatiker fyllda av islams hat komma in, bosätta sig och ta över. De vet vad som händer nu.

          Vi har som folk och land glömt, att den starkare har rätt i kraft av sin seger – oavsett hur vi vill att det borde skola vara.

          Istället för ut med packet blir det nog packa och dra ut, för min del.

          En bitter kalk att tömma, och jag finner ingen tröst i att de som bibehåller vansinnet kommer att tackas med rån, mord och våldtäkter. Det är synd att vi inte skickade hela Sverige på studieresa till Jugoslavien när landet splittrades – det var nog där jag insåg vad mångkultur egentligen betyder utan stark militaristisk centralmakt.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Rikard,

            ”Istället för ut med packet blir det nog packa och dra ut, för min del.”

            Det är det självklara valet för den välinformerade realisten. Att det ska bli någon form av trevlig och fredlig lösning på dagens problem, som innebär att etniska svenskar kommer kunna leva rika liv i lugn och ro i sitt hemland, är ytterst osannolikt.

            Inbördeskrig förefaller betydlig mer troligt, men även här får man passa sig för att överskatta svenskarna vilja att ta konflikt. Vidare är det inte uppenbart att svenskarna skulle vinna i en väpnad konflikt. I gruppen män i vapenför ålder är vi knappast i majoritet längre och för varje år som går ser det värre ut.

            Det i särklass mest sannolika utfallet är att svensken tillåter sig att bli utrotad utan meningsfullt motstånd. Det är självklart olyckligt, men som individ finns det inte så mycket man kan göra åt saken. De judar som lämnade Tyskland under 30-talet var möjligen fega och ovilliga att kämpa, men de insåg att det var en hopplös kamp och de överlevde.

            Reaktionen mot mångkulturen borde ha kommit redan för 20-30 år sen. Istället blev det motsatsen, med rent hysteriskt inflöde under reinfeldtpuckeln och en sannolik fortsättning med anhöriga nu. Repatrieringar den enda verkliga lösningen, men vad är den ärliga sannolikheten att de blir av? 5%? Ska man satsa sina barns liv på det? Det påminner en del om att lägga alla sina besparingar på ett nummer på roulettehjulet.

      • ”Det behövs inte föra krig för att ta över i Europa, det räcker med barnvagnar.”(Khadaffi)
        Först ”importerar” man folk från icke fungerande länder tills ens eget land är lika icke fungerande och då… ja, vart flyttar vi då? Vem vill ha oss vanliga människor utan pengar och topputbildning?

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/19/2016

          @ elina,

          ” Vem vill ha oss vanliga människor utan pengar och topputbildning?”

          Det är inga problem i dagsläget. Det finns många länder att välja på. Ett uppenbart och väldigt lätt alternativ är de svensktalande delarna av Finland. Jag har kollat lite på Åland och fastighetspriserna är fantastiskt låga. Har man något att sälja i Sverige kan det bli en bra affär för många. Arbetsmarknaden är jag inte insatt i, men säkert gäller att det går att få vanliga jobb, om man är villig att arbeta och inte gnälla. Har man någon normal mellanutbildning, som t.ex sjuksköterska, går det troligen lättare.

          Skottland och Island är andra alternativ som i princip inte har haft någon immigration från 3je världen. En del av de gamla öststaterna, som t.ex Polen, ser ut som riktiga framtidsländer även om det är jobbigt med språken där. osv, osv.

          Om man är äldre kanske det inte är värt besväret, men för yngre personer med barn ligger det nära ett kategoriskt moraliskt imperativ att noga undersöka möjligheterna att lämna Sverige nu. Att låta sina barn växa upp det det helvete som komma skall bara för att man själv finner det jobbigt och obekvämt att flytta till ett annat land lär inte tas emot väl av barnen när de är vuxna.

          Vidare bör man acceptera att de högutbildade och rika svenskarna i stor utsträckning redan tittar på andra länder och MÅNGA av dem kommer att lämna när deras vita enklaver, som Lidingö och Täby, nu snabbt tvångsberikas. Detta kommer att vara helt förödande för skatteintäkter och internationell konkurrenskraft. Sjukvården lär i princip upphöra när läkarna, som lätt kan få högbetalda jobb i andra länder, sticker.

          De som stannar gör det på egen risk. Om 5-10 år lär det vara mycket, mycket svårare att lämna landet. Fastigheterna lär inte vara värda mycket i hårdvaluta och många länder kommer att ha infört restriktioner mot inflyttning av svenskar. Dessutom är risken stor att svenska staten inför någon form av utflyttningsskatt.

          Svara
          • Som tur har mina barn just topputbildning, det hade också jag. Nu är jag pensionerad och tror inte alls att svenska staten kommer att skicka våra pensioner utomlands, de kommer nog att sätta stopp för de när ekonomin kraschar.
            . Men funderar ändå på ett visst land eller att bara ta min ryggsäck och gå dit vinden blåser.

          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ elina,

            ” Nu är jag pensionerad och tror inte alls att svenska staten kommer att skicka våra pensioner utomlands, de kommer nog att sätta stopp för de när ekonomin kraschar.”

            Vad gäller denna aspekt, kommer det inte att spela någon som helst roll om du bor i Sverige eller utomlands om 10 år, din pension kommer att vara densamma, dvs. noll.

  2. MiT

     /  11/19/2016

    Är nog mest bara kärringgnäll från dem gissar jag
    ”Unionens jourtelefon blir mansplainad”
    http://www.arbetsvarlden.se/unionens-jourtelefon-blir-mansplainad/

    Svara
    • michael.

       /  11/19/2016

      Så Unionen ska fortsätta med sin sexistiska feminism och struntar totalt i medlemmarnas kritik,kan nog vara bra för medlemmarna att veta att den här kampanjen inte var en enskild och felaktig händelse,utan att man från Unionens håll kommer fortsätta stödja och prångla ut extremfeminism.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/19/2016

        ”– Jag tar med mig att det är viktigt med samtalet, säger Ida Östensson. Och att bli bättre på att lyfta fördelarna med jämställdhet och fördelarna med att inte mansplaina. Fördelarna med att vara en inkluderande man. Så det kanske ska bli nästa kampanj, att jobba med bekräftartekniker istället härskartekniker, säger Ida Östensson.”

        Låt mig förtydliga vad hon menar med ”att det är viktigt med samtalet”.

        ”Hej! Jag heter Ida Östensson. Samtal för mig handlar inte om att jag ska begripa att det finns fler synsätt, utan att jag ska begripa hur andras synssätt ser ut, så att jag i framtiden kan formulera ännu bättre kampanjer, så att ängsliga politiker, förbundschefer, och myndighetschefer inte ska behöva tveka att ge mig stålar för min radikalfeministiska aktivism.”

        Låt mig förtydliga vad hon säger med ”Så det kanske ska bli nästa kampanj…”.

        ”Hej! Jag heter Ida Östensson och tar för givet att det finns obegränsat med pengar att hämta till mina manshatande kampanjer, facket betalar, biståndsorganisationer betalar, skattefinansierade intresseorganisationer, allmänna arvsfonden betalar, myndigheter betalar. Det vet jag, eftersom jag fram till dags datum, alla mina 31 år, levt på detta sätt.”

        /Frida

        Svara
    • Olof

       /  11/19/2016

      För att Ida skulle ha blivit utsatt för mansplaining krävs per definition att hon skulle ha mer kompetens på området jämställdhet än de som ringer in. Eftersom Ida framförallt har vistats i sekteristiska sammanhang där groupthink har fått ersätta kunskap och forskning så har hon tyvärr tränats till att tro att indoktrinering är kompetens.

      Eftersom man kan anta att Ida och hennes sektvänner har haft stort inflytande i utformningen av kampanjen så är mottagandet i sig tillräckligt bevis – om hon faktiskt hade haft den kompetens hon tror att hon har så hade kampanjen blivit nästan universellt uppskattad och den hade resulterat i framsteg och positiv dialog. Eftersom den nästan enbart varit polariserande och negativ för jämställdheten så är slutsatsen man kan dra att Ida inte har någon som helst relevant kunskap på området, och i enlighet med definitionen för mansplaining så har inte de som ringt in mansplainat för henne, de har försökt förklara för någon som är djupt och tragiskt okunnig på området att de behöver tänka om från början.

      Svara
    • Kristian

       /  11/19/2016

      ”Många av våra erfarenheter är tyvärr att det är män som ringer in och pratar väldigt, väldigt länge. Det gör ju att ingen annan kan komma fram ”

      Hmm, kanske någon som läst Alinsky?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rules_for_Radicals

      Svara
    • Jans

       /  11/19/2016

      Det är så underbart, en bild på en sur Seher Yilmaz och hon säger:
      ”– Många av våra erfarenheter är tyvärr att det är män som ringer in och pratar väldigt, väldigt länge. Det gör ju att ingen annan kan komma fram, säger Seher Yilmaz.”

      Som man bäddar får man ligga säger jag. Rätt åt dem, där fick de för sitt manshat, sitta och prata med de som de själva tror är hatare. Jag kan tänka mig alla idiotiska samtal som förts där ”coacherna” skall försöka övertyga män om att de är privilegierade utan att ha den minsta aning om vilka de är.

      Så underbart att gå ur den fackföreningen. Det är en så praktfullt missriktad kampanj på alla sätt och jag hoppas verkligen många gör allvar av att gå ur liksom jag.

      Svara
  3. Cain

     /  11/19/2016

    Ja, varför väljer svenskar att bete sig på ett sätt som gör livet till ett helvete för både landsmän och nyanlända?

    En observation jag personligen har gjort vid ett flertal tillfällen under det senaste decenniet är att det existerar ett fruktansvärt förakt mot ”vanliga” svenskar hos vissa grupper i den välmående makthavare som bor i innerstaden. Jag umgås i kretsar med ett flertal aktiva vänsterpolitiker, mestadels socialdemokrater. Har haft flera diskussioner med dem, de vet att jag är antiauktoritär och högerorienterad. En sak som alltid återkommer är när jag efterfrågar mer personlig frihet och mindre politisk styrning skrattas det bort med orden:

    S: ”Det funkar ju inte!”
    Jag: ”Hur menar du, vad är det som inte funkar?”
    S: ”Folk klarar inte av det.”
    Jag: ”Vad menar du? Folk kan inte ta hand om sig själva?”
    S: ”Exakt, samhället skulle inte funka.”
    Jag: ”Så folk behöver styras, i detalj?”
    S: ”Ja. De måste ha vägledning.”
    Jag: ”Måste du ha ‘vägledning’? Behöver du hjälp för att klara dig?”
    S: ”Neej, inte jag!” *skratt*
    Jag: ”Vem menar du då? Vem är det som behöver styras, exakt?”
    S: *Undviker att svara, ler lite och himlar med ögonen.*

    Här är det tydligt att det gäller de ”lägre stående” i landet. De som inte riktigt förstår saker och ting. De som har fel åsikter. Det är vid detta tillfälle jag påpekar att det är exakt den nedlåtande, elitistiska attityden som driver folk in i SD’s famn. Det är exakt den attityden som alienerar så många väljare och polariserar landet. Klagomålen och oron från de ”lägre stående” som måste uppfostras och styras hånas, avfärdas och ignoreras. Svaret jag får är alltid en oförstående tystnad.

    Att man sen satsar tid och pengar på postmodernt, kulturmarxistiskt skräp och låter grundläggande samhällsbehov som polis, vård och skola haverera så tänder man stubinen

    Brexit, Trump och snart troligen Le Pen, har samtliga ursprung ur ett liknande folkförakt. SD är vårt folks svar. Jag hoppas bara att det inte resulterar i våld och hemskheter.

    Svara
    • Jan

       /  11/19/2016

      De har rätt. Mer liberalism och valfrihet fungerar inte. Åtta år av borgerligt styre bevisar det. Det spelar ingen större roll vilket block man röstar på. Det blir identitetspolitik och/eller nyliberalism i alla fall. Och dessa ideologier är snarare en del av problemet än lösningen på det.

      Problemet är egentligen att folket ännu inte förstår det. De röstar efter socialgrupp och plånbok i alla fall. Glöm inte bort att det är svenska folket som röstat fram massinvandring, riskkapitalism i välfärden, genusvansinne och andra destruktiva stolligheter.

      Svara
      • Cain

         /  11/19/2016

        Intressant människosyn där Jan. Jag kan ställa samma fråga till dig: Behöver du bli styrd och vägledd av ett politiskt parti för att klara din vardag?

        Om svaret är ”nej”, hur har de rätt?

        Svara
        • Jan

           /  11/19/2016

          Nej, såklart. Men ett civiliserat samhälle behöver både styrning och ledarskap. Ett ledarskap med samtliga medborgares bästa framför ögonen snarare än personlig makt och egen vinning.

          Svara
          • Cain

             /  11/19/2016

            Det är inkräktande förmynderi jag pratar om, politisk styrning på ett personligt plan. Med nedlåtande ton och tondövhet inför invändningar. Inte ett övergripande behov av styrning och ledarskap för landet. Om detta inte kom fram i mitt inlägg ber jag om ursäkt, jag trodde det var uppenbart.

      • Kristian

         /  11/19/2016

        Det finns inga borgerliga partier i Sverige, åtminstone inte i riksdagen.
        Samtliga, inklusive SD, är någon form av marxister.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/19/2016

          @ Kristian,

          ”Det finns inga borgerliga partier i Sverige, åtminstone inte i riksdagen.
          Samtliga, inklusive SD, är någon form av marxister.”

          Visst, ungefär så.

          Men höger eller vänster är nu inte längre en relevant frågeställning i Sverige. Valet nu är om Sverige ska fortsätta att vara ett västland eller inte. Om man anser att detta västland ska ha höga eller låga skatter, statliga eller kommunala skolor, etc, etc är helt renodlade sekundära frågor, som endast har mening om vi fortsätter som västland.

          Svara
      • Utlandssvensk

         /  11/19/2016

        ”Mer liberalism och valfrihet fungerar inte.”

        Det funkar om man gör rätt!

        Låga skatter och hög valfrihet leder till rikedom om det sker inom ramen för ett stabilt och helprivat system.

        Som jag var inne på i en tidigare tråd, är ett av Sveriges stora problem något som kan kallas utopisk experimentlust. Ständigt ska man ha nya och unika lösningar. Detta fenomen drabbar både höger och vänster och tyder sannolikt mest på ett genompolitiserat samhälle där den styrande klassen tillbringar hela sina liv inom partiapparaterna utan att någonsin konfronteras med den praktiska verkligheten.

        Den uppenbara lösningen är:

        1. Avskaffa hela politikerklassen. Det behövs nästan inga heltidspolitiker om man använder bindande folkomröstningar. i Schweiz kan ingen leva på att vara politiker.

        2. SLUTA med dessa experiment. Vill man ha en bra skola, vård, polis, etc., titta på de länderna med bäst resultat och kopiera deras system. T.ex kunde vi rakt av kopiera skolan i Finland och sjukvården i Schweiz. Och självklart även Japans asylsystem…. Sen kan man ha en låg, platt skatt utan en massa avdrag och undantag.

        Men i detta läge spelar ingenting någon större roll om vi inte lyckas att minst repatriera asylanterna som har vällt in de senaste 5-10 åren. Vi är då dömda till att bli ett MENA land och rikedom och valfrihet är uteslutet. Fattigdom är säkert och sen står valet mellan olika former av hård diktatur eller blodigt kaos.

        Svara
      • Rikard

         /  11/19/2016

        Hej.

        En mycket enkel principfråga: får du måla ditt hus hur du vill?

        Ja eller nej?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/19/2016

          @ Rikard,

          ”En mycket enkel principfråga: får du måla ditt hus hur du vill?

          Ja eller nej?”

          Svaret är nej.

          Såvitt jag vet, gäller detta för alla tätbebyggda områden i västvälden.

          Svara
          • Rikard

             /  11/19/2016

            Hej.

            Jo, jag vet. Det var mer ett sätt att fråga för att illustrera hur detaljreglerat livet faktiskt är.

            Man kan fortsätta med Sokrates metod, och fråga vidare sådant som om ens granne får hjälpa en att måla huset i utbyte mot att man gör service på grannens bil, utan att blanda in skattmas och byråkrater. Får jag byta X antal kubik ved mot Y antal timmar barnpassning, och så vidare? Jag svarar ja, men många svenskar anser att det skall beskattas, regleras, mätas och vägas av myndigheter.

            Men som du själv påpekar på annan plats i tråden – sådana frågar är chimärer i nuläget. Betänk dock att de flesta inte begriper att vi är stadda i kollaps. De flesta människor har tyvärr svårt att tänka i flera led om inte omständigheter framtvingar det, och låter därför bli om de inte upplever just dessa omständigheter akut. Exempel från svensk politik skulle nog fylla hela nätet.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Rikard,

            ”Det var mer ett sätt att fråga för att illustrera hur detaljreglerat livet faktiskt är.”

            För all del, men man kan också betrakta frågan som något helt annat.

            Många svenska libertarianer verkar leva i villfarelsen att ett samhälle byggt på frivilligt samarbete resulterar just i en frihet att måla sitt hus som man vill. Inget kan vara mer felaktigt.

            Om fria individer samlas och bosätter sig på ett landområde, blir det direkt uppenbart att vissa handlingar som förefaller vara privata, påverkar även andra. Detta leder till reglering. En vanlig villa i Schweiz kostar 20-30 miljoner SEK. Självklart kan då ingen acceptera att grannen målar sitt hus på ett sätt som förstör värdet för övriga hus, lika lite som de skulle acceptera ett orenat kolkraftverk. Det har noll och intet att göra med staten.

            Men det fina i kråksången är att immigration från 3je världen behandlas på samma sätt. Detta innebär att i ett fritt samhälle finns det NOLL acceptans för detta, eftersom det sänker värdet på allas egendom.

            Mångkultur kan endast uppstå i ofria samhällen.

          • Rikard

             /  11/20/2016

            Hej.

            Nu vet jag inte var i tråden det här hamnar, men poängen är ju som du ser att vi å ena sidan har en stat som reglerar alltför mycket, och å andra sidan behöver någon form av reglering (då få skulle vilja bo bredvid ett hus målat precis hur som helst). I Sverige saknas det reglering av regleringen, skulle man kunna säga – men så har maktdelning aldrig varit ett populärt koncept bland de styrande här i landet.

            Svenska libertarianer ger jag inte mycket för – de verkar vilja leva i sin bubbla där alla i hela världen vill ha deras värderingar, och där alla kan leva tillsammans utifrån vad varje individ gillar. De borde kallas sig anarkister, då det är det de är.

            Klassisk liberalism inom det ekonomiska och juridiska, konservativ moderation av samhällsförändring (för stagnation och stasis är inget vidare det heller), och en ambition att minimera lidande och nöd utan ett utopiskt slutmål – vad för slags -ism man skall sammanfatta det under intresserar mig mindre än längden på påvens skägg.

            Ideologi och filosofi som inte bistår med mat i magen, kläder på kroppen och tak över huvudet är endast intellektuell exercis. Massinvandringen demonstrerar en sak, som jag närmast blev utsparkad från universitetet för att antyda (och då bara som en intellektuell fråga – det var ju länge sedan):

            [Demokrati är en funktion av demografi, och som sådan en uppsättning värderingar vilka manifesteras i demokratins form och formalia – därmed kommer en ökande mängd människor från andra värderingssystem att förändra begreppet, både i definition men också i praktisk inkarnation. Detta innebär att demokratin kan avskaffa sig själv genom en folkförändring som röstar bort den till förmån för ett värderingssystem som uppfattas som mer intrinsikalt rätt och hemtamt.] citat mig själv, ca 1995, parafraserat.

            Detta var under den tid då nyliberal frälsaranda och västerländsk demokrati ansågs vara historiens slut, och det översta evolutionssteget för civilisationer (och givetvis då med Sverige överst – så var andan bland statsvetare då, och få var ödmjuka nog att erkänna att de var samma tvärsäkra personer som inte kunde se sovjetväldets kollaps bara några år tidigare – inte förrän den skedde!).

            Men nu är vi svårt OT – förhoppningsvis fungerar väl sådan här debatt som en sorts såningsman för att fler skall tänka och fråga och sluta lyda blint.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Klimathotet

             /  11/20/2016

            Nyare hus i Schweiz brukar oftast ha betong- eller tegelfasad och de är mycket stadigt byggda med tjocka väggar. När det blåser upp till storm där är en storm i Sverige som en fjärt i rymden i jämförelse.

            /Bis spöter!

        • Frida Gustavlin

           /  11/19/2016

          Svaret är ja, men du ska nog räkna med sura grannar och i värsta fall ett vitesförläggande från kommunen om omålning om kulören vittnar om dålig smak.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Frida,

            ”Svaret är ja, men du ska nog räkna med sura grannar och i värsta fall ett vitesförläggande”

            Var det där ett skämt eller någon form av kvinnlig logik?

            Om jag frågar dig om du får råna en butik, svarar du då ja men att man får räkna med att åka in på kåken? I så fall ”får” man väl gör precis vad som helst.

          • Frida Gustavlin

             /  11/19/2016

            Nja, du får måla om ditt hus om färgen inte avviker för mycket, och då behöver du inte söka bygglov, men om du saknar smak för att förstå att färgen avviker för mycket, eller kanske är färgblind, så kan du få problem.

          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Frida,

            ” men om du saknar smak för att förstå att färgen avviker för mycket, eller kanske är färgblind, så kan du få problem.”

            Jag är en rik, medelålders vit man, så självklart saknar jag ”smak”. Det är för övrigt bara en omskrivning för en vilja att rätta sig efter allmänna normer, något som kvinnor gör naturligt men är betydligt svårare för män. Att de flesta män i västvärlden sen är duktiga på att låtsas har enbart att göra med att de är fångade i ett radikalfeminstiskt system.

          • Frida Gustavlin

             /  11/19/2016

            Du får en stor tumme upp, men jag har ändå mycket svårt att se att reglering av färg och kulör på byggnader har något som helst att göra med radikalfeminism, även hur man än försöker se det i något slags överförd betydelse.

            Ta Stockholms innerstad, dess stil bygger på att det är ungefär samma typ av färg på de flesta av byggnaderna, samma gäller för de flesta städer med en sammanhållen stil. Ta Las Vegas, där gäller det omvända.

            Just denna reglering är därtill något som gissningsvis är uppfunnen av män till 100%, och som har efterföljts av män till gissningsvis 100% tills hyfsat nyligt.

          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Frida,

            ”Du får en stor tumme upp”

            Jag rodnar och tackar!

            ” men jag har ändå mycket svårt att se att reglering av färg och kulör på byggnader har något som helst att göra med radikalfeminism, även hur man än försöker se det i något slags överförd betydelse.”

            OK, det är en rimlig invändning. Felet ligger hos mig och mina otydliga resonemang. Som jag skriver ovan, är reglering av färg på hus inget som nödvändigtvis har något att göra med feminism, utan något som uppstår helt naturligt i ett fritt samhälle.

            Men vad gäller smak är det helt klart ett renodlat feminint koncept. En normal frisk man förstår inte ens vad du pratar om om du håller på att jämföra t.ex olika färger av klinkers i badrummet. Men han har lärt sig att spela med för att slippa bråk.

          • Utlandssvensk

             /  11/19/2016

            @ Frida,

            Ett tillägg:

            Om man gillar att läsa historia, märker man snart att smak är ett närmast tidlöst, kvinnligt kollektivt maktmedel. Det är inte nödvändigtvis något skadligt, utan vekar ofta civiliserande. Att framtvinga bordskick, vilket i praktiken innebar att vapen avlägsnas från matbordet, ökade säkerheten för alla.

            Problemet är att detta kvinnliga beteende inte har något stopp. Om det inte finns motkrafter sprider det sig och förstör allt. Smak införs i alla sammanhang, på arbetsplatser, universitet och inom politiken, och blir kraftigt destruktivt. Det viktiga är inte längre vad som produceras, utan hur kvinnor ”känner” . Det leder till att forskning, utveckling, produktion, etc, etc, gradvis blir förlamat.

            PK är bara en tillämpning av smak i det politiska samtalet.

  4. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  5. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  6. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  7. MiT

     /  11/19/2016

    ”Lyssna på Nenad Zeba: ”Regeringen bör kräva att det görs en offentlig avbön och att Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell lämnar sin post.””
    https://meritwager.se/2016/11/18/lyssna-pa-nenad-zeba-regeringen-bor-krava-att-det-gors-en-offentlig-avbon-och-att-socialstyrelsens-generaldirektor-olivia-wigzell-lamnar-sin-post/

    Svara
  8. MiT

     /  11/19/2016

    Helt jävla makalöst…
    ”Hot, våld, utpressning – vardag i småstaden”
    http://www.expressen.se/nyheter/hot-vald-utpressning–vardag-i-smastaden/

    Svara
    • Hypocrita

       /  11/19/2016

      Finner…… Inte…. Ord……

      Svara
      • Finns inga ord, total katastrof är för lindrigt.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/19/2016

          @ Hypocrita & elina,

          Tror ni att detta hade hänt om kvinnor i Sverige aldrig hade fått rösträtt?

          I Schweiz uppnådde kvinnor full rösträtt först kring 1990 och det landet är det helt i särklass rikaste och tryggaste i västvärlden. Sverige är det mest feminiserade landet och effekterna är uppenbara…..

          Svara
    • Jans

       /  11/19/2016

      Och om de lyckas verkställa utvisning, så är det bara två år till de kan komma tillbaka igen- Är de helt dumma i huvudet? Om de får ut dessa brottslingar ur landet skall de väl för tusan aldrig någonsin släppa in dem igen efter två år? Det finns väl ingen som helst nytta med det? Varför har vi sådana här idiotiska regler?

      Svara
  9. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  10. Svenne

     /  11/19/2016

    Thomas Gür sågar identitetsvänstern:

    Svara
  11. Pelle2

     /  11/19/2016

    Gür är jävligt bra. Så skönt när en känd person ifrågasätter de identitetspolitiska idiotierna.

    Svara
    • G

       /  11/19/2016

      Ja, han är kanon, precis som Tino, dock önskar jag att både Tino och Gur skulle synas på debattsidorna då och då, där fler personer kan ”råka” läsa texterna, samt att texterna och budskapet får större spridning till folk som inte redan följer Gur (och andra) på FB, där man så att säga själv måste söka upp och följa personerna i fråga.

      Svara
  12. Pelle2

     /  11/19/2016

    LIte OT:
    Anne Heberlein skriver bra på dagens ledarsidorna om att flit och ansvarstagande måste få tillbaka sitt värde.
    Hon pekar bl.a på hur regeringen vräker ut bidrag till flyktingar utan att kräva något tillbaka.
    http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-flit-och-ansvarstagande-maste-fa-tillbaka-sitt-varde/

    Svara
  13. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  14. G

     /  11/19/2016

    Jag tänkte på en sak. Då det är okej att rasistanklaga folk man inte känner utan att en själv behöver presentera några som helst bevis som ligger till grund för anklagelsen, så hade väl inget hänt ifall Haffo istället sagt ”Dra åt helvete, din rasist!” Varför skulle det vara fel i detta fall när det aldrig tycks vara fel annars. Dessutom är Haffo en ”rasifierad”/icke-vit (enligt rassevänstern) man och Strandhäll är en vit privilegierad kvinna.

    Svara
  15. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  16. G

     /  11/19/2016

    Själv är jag inte förvirrad öht, ser hur land efter land ”utvecklas till det bättre” 😛

    ”Förvirrade väljare är en stor anledning till varför Sverigedemokraterna och Donald Trump går starkt fram, enligt Alexander Bard.”

    Några kommentarer….

    ”Bard är orolig för att Trumps väljare ska ta till vapen? Det är ju inte Trumps väljare som har kaosat under hela valrörelsen genom att starta upplopp, lynchat folk, demonstrerat kraftigt efter valet i sann odemokratisk anda och sprungit runt på folks tomter för att stjäla Trump for president skyltar. Våldsvänstern är ett klart större hot än landsbyggdsamerikanen…”

    Två svar till den……

    ”It is pitchfork and torches time in America!” – David Clarke, trolig Secretary of Homeland Security angående att Hillary kunde vinna.

    ”We can’t let this happen. We should march on Washington and stop this travesty. Our nation is totally divided!” – Donald Trump efter Obamas seger 2012

    Sen kan du ju titta upp lite info om alla brandattentat mot svarta kyrkor efter Obamas segrar samt ceremonier där de hängde Obama-dockor. Men såklart, ”våldsvänstern” med sina regnbågsskyltar och våldsamma promenader är tamejfan det största hotet vi har! Att högerpopulismens seger i UK dessutom medförde en ökning av hatbrott mot muslimer och andra minoriteter med över 50% är nog också våldsvänsterns fel!””.

    ”Trumps retorik och tankesätt är läskigt likt Hitlers. Det är inte konstigt att folk kraftigt demonstrerar när en rasistisk, sexistisk, funkofobisk, homofobisk, islamofobisk och främlingsfientlig man blivit president. Och har du sett hur Trumps väljare beter sig under Trumprallyn? Många är extremt aggressiva och hotande. Inte bara det, det är främst Trumps väljare som är emot vapenkontroll.”

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/19/2016

      Vi har ju en förestående våg av unga demokratiska väljare som kommer att orsaka en allvarlig form av Braindead-drain i USA:s lite större städer eftersom de nu kommer att flytta till kanada.

      Vad har då Kanada att erbjuda åt en ung amerikans dynamisk (nåja) liberal rättighetskrigare ?

      Svara
      • Kristian

         /  11/19/2016

        Mycket intressant!
        Sverige ligger i lä när det gäller mängden granskog …

        Svara
      • Utlandssvensk

         /  11/19/2016

        @ Dreadlock,

        Kul och bra film!

        Man kan tillägga att Toronto allmänt är erkänd som världens värsta stad för män. Det är en radikalfeministisk fästning. Den snabbt växande MGTOW rörelsen, i princip män som helt tar avstånd från förhållanden med kvinnor, har sitt epicentrum i just Toronto.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/19/2016

          Det är verkligen förunderligt att ingen ”analytiker” har slagits av tanken att de som röstar på Trump/SD gör det av faktiska sakpolitiska skäl, att de t.ex. ser okontrollerad migrationen som ett problem som ger konsekvenser som är dåliga för samhället, t.ex. hög kriminalitet och parallela samhällen i samhället.

          Tänk om F!-väljarna skulle behandlas på samma sätt, att de är oupplysta storstadslurkar som i sin obefogade rädsla för män dras till det populistiska feministpartiet F!?

          /Frida

          Svara
      • Jans

         /  11/19/2016

        Nja, de som flyttar till Kanada på grund av Trump kommer knappast att orsaka braindrain. Mest synd om Kanada om de nu ger upphållstillstånd till mytomaner.

        Svara
  17. MiT

     /  11/19/2016

    MFJ verkar försöka lansera sig som ”MÄN” istället…

    Svara
  18. greger

     /  11/19/2016

    En liten rättelse: Det var inte Röda Korset utan Frälsningsarmén som försvarade den 17-årige våldtäktsmannen.

    Svara
    • MiT

       /  11/19/2016

      Såklart att det var Frälsis, är rättat nu! Tack för att du uppmärksammade!

      Svara
  19. En fråga:
    När brydde ni er senast om den närmaste parkbänksalkisen?

    Ni vet, den som sitter kring 20-25:e när den fått ”lön”? Bryr någon sig? Hallå?

    Svara
  20. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
  21. MiT

     /  11/19/2016

    Svara
    • Nykteroklok

       /  11/19/2016

      Snacka om mansplaining från Rolf Cronberg i twittertråden. Han ger rådet att blocka, som om Palm inte skulle veta hur man gör det

      Svara
    • Jan

       /  11/19/2016

      Går man ut med tvärsäkra, ofta sexistiska (mansförakt), inlagor på twitter så får man väl räkna med att de, förutom beröm från likasinnade, också möter motstånd. Ibland får jag en känsla av att det kommer som en chock för många kvinnor. För det är mest kvinnor som tjatar om hat hela tiden. Visst, det finns idioter som inte känner några gränser. Fast det borde väl ingå i kalkylen vid det här laget?

      Svara
  22. G

     /  11/19/2016

    För vissa är det helt okej att vara anonym på nätet, andra anonyma avfärdas direkt som ”anonyma troll”.

    ”Facebookgruppen Honey and the bees med över 70 000 medlemmar blev till en podd. Hör tjejerna berätta om succén och deras resonemang om behovet av en ventil där man kan vara anonym.”

    Svara
  23. G

     /  11/19/2016

    Journalisten: ”Jag pudlar, förlåt Sanna Nielsen!”

    facebook.com/nyhetsmorgon/posts/10153823172030771

    Svara
  24. Kristian

     /  11/19/2016

    Larry Elder hos Dave Rubin. Lyssna någon minut på vad han har att säga om bidragssamhället:

    ”We don’t have this conversation because the left would then have to look in the mirror and go ‘Jesus H. Crist, what have I done?'”

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2016

      WordPress verkar klippa en del a URLen. Skull vara omkring 30:54.

      Svara
  25. G

     /  11/19/2016

    Mycket bra skrivet som vanligt av MiT!!! ❤
    Rektorn på skolan borde få sparken då hon tydligen inte "känner till" ett jävla skit av vad som sker på sin egen skola, och inte heller verkar ta rapporterna på allvar öht, eller anser att de överdriver.

    Dervish krönika i DS var lika bra och hård "in your face" som vanligt, läs den för fan!

    Följande av Gulan och det bemötande hon fick står i direkt kontrast till Dervish text….

    "Återigen väljer ni kulturrelativismen

    Igår (16/11) samlades ledamöter av Stockholms stads fullmäktige till budgetdebatt i stadshuset. Jag begärde ordet i idrottsdebatten och pratade om den otrygghet många kvinnor och unga tjejer i Stockholm upplever med sexuella övergrepp och trakasserier i det offentliga rummet.
    …/…/…
    Under gårkvällens debatt fick jag även motta repliker från Feministiskt initiativ och Vänsterpartiet.

    Feministiskt initiativ slår sig gärna för bröstet och gör sig till uttolkare av den enda sanna feminismen, och kunde över huvud taget inte förstå min kritik av könssegregationen. De tyckte det var helt i sin ordning med separata pooler – eftersom vi har könssegregerade omklädningsrum. Att det är viss skillnad på att stå naken i ett omklädningsrum och att vistas i badhus med badkläder på verkar inte föresväva Fi. Dessutom är poängen fortfarande att trakasserier inte är okej. Det hade de inte varit i ett mixat omklädningsrum heller.

    Vi har sett feministernas frånvaro i debatten kring hederskulturen. Hur de svikit de mest utsatta flickorna och pojkarna. Hur de ursäktat medeltida kulturer med att det är rasistiskt att peka ut grupper. Där liksom här har de valt den kulturrelativistiska linjen och vänt ryggen till de utsatta. Och nu sviker de unga tjejer och kvinnor i våra badhus genom att stödja den absurda idén om könssegregation som värn mot övergrepp.

    Därefter var det Vänsterpartiets tur att replikera på mitt inlägg, varpå jag blev anklagad för rasism samt att gå Sverigedemokraternas ärenden. Istället för att debattera i sak, valde V:s företrädare att försöka tysta mig med rasistkortet.

    Om vänsterpartierna tror att de bidrar till det antirasistiska arbetet med att ägna sig åt identitetspolitik så misstar de sig. Om någonting gör SD en tjänst så är det den här sortens symbolpolitiska gester och anklagelser.

    För mig är detta enkelt. Det handlar om att försvara de värden om jämställdhet och jämlikhet mellan män och kvinnor som vi liberaler har kämpat för i hundra år – värden som idag är hotade och ifrågasatta."

    Läs hela: https://www.dagenssamhalle.se/debatt/aterigen-vaeljer-ni-kulturrelativismen-29418

    P.S
    Hmmm. Men hur funkar det här nu då, Gulan är ju "rasifierad"/icke-vit enligt rassevänsterns logik, och enligt samma logik kan ju bara vita vara (och anklagas för att vara) rasister.

    Svara
  26. MiT

     /  11/19/2016

    ”16-åring sexöverfallen – av fem pojkar i skog”
    http://www.expressen.se/gt/16-aring-sexoverfallen–av-fem-pojkar-i-skog/

    Svara
    • Johan A

       /  11/19/2016

      Precis! Och nu måste vi ställa oss frågan: Om dessa ”barn” gör dylika ting mot en av sina egna – vad kan de få för sig att göra mot 12-åriga småflickor som som visar mer hud än de döljer? För inte en jävel ska försöka få mig att tro att dessa fem är födda i Sverige och heter något i stil med Mikael, Anders eller Karl och som växte upp med toplessolande tjejer på stranden! Eller ska vi fortsätta låtsas som att sagorna om anmälningsbenägenhetens ökning verkligen är sanna och låta sådana här saker fortsätta?

      Svara
    • G

       /  11/19/2016

      Fyfan, håller med J här ovan!
      Ifall någon fifflar med texten… http://archive.is/GynQ5

      Svara
  27. ”Kakan” ska skyddas av polisen nu. Ödets ironi? 🙂

    ”Kakan” Hermansson bevakad av polisen- ödets ironi

    Svara
    • Jans

       /  11/19/2016

      Undrar om hon kräver att Rättvisförmedlingen plockar fram ”representativa” poliser till henne eller om hon nöjer sig med en majoritet av vita cis-män som har körkort?

      Angående jämförelsen med Zara Larsson så är den ju korrekt men där är den stora skillnaden att hon har en talang på riktigt och internationell karriär. Hon kan göra sig känd med sin sång utan att ens en del av hennes publik är medvetna om vad hon är för en på Twitter. Men det kan ju slå tillbaka i framtiden, det vore bra om det gjorde det, men hoppas inte på för mycket. Artister kan ju nästan vara hur dumma i huvudet som helst och det går bra så länge de är bra på sitt artisteri.

      Svara
  28. Anonymouse

     /  11/19/2016

    PR-kupp? Tomma lador? Trevlig människa? (Notera även den välkända bloggen längst upp på bilden.)

    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/saga-upp-25/

    Svara
    • Olof

       /  11/19/2016

      ”Men eftersom vi har en officiell FAQ med anledning av Kakan Hermanssons agerande 2014 där några av dina frågor besvaras, så svarar jag med hjälp av detta.”

      ROFL.

      När man har en officiell FAQ för de man valt att samarbeta med… alltså… i don’t even… undrar om Kakan tar med den som bilaga i sin CV?

      Tar hon med den och MiT’s inlägg om henne som bilagor så förtjänar hon utan tvekan de jobb hon får. Och de som anlitar henne kan använda FAQ’n som mall för sin hemsida under det medföljande drevet.

      Svara
  29. G

     /  11/19/2016

    ”Kvinna våldtagen i dusch på skola

    Anmälan om den misstänkta våldtäkten upprättades på torsdagskvällen. Offret: en ung vuxen kvinna som enligt uppgifter till GT har en funktionsnedsättning.

    Våldtäkten ska ha inträffat på en vuxenutbildning i Västsverige.”
    http://www.expressen.se/gt/kvinna-valdtagen-i-dusch-pa-skola/

    Svara
  30. MiT

     /  11/19/2016

    https://twitter.com/sufgbg/status/799600970929827840

    Svara
    • Jans

       /  11/19/2016

      Där är fackförbundet som Mansplainingakuten hade hört hemma. Garanterat inte en medlem som hade protesterat. Fast å andra sidan kan jag tänka mig att det är många flickvänner till syndikalistkillar som får höra om Marx och Mao så akuten hade faktiskt behövts i det förbundet.

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Svara
  31. Vad har ni gjort med vårt fina land?

    Vad gör du själv för att få det bättre???

    Jag ät inte alls införstådd med asylpolitiken så som den bedrivs…samtidigt så har jag träffat två av asylanterna i dag och tagit de på en promenad i skogen.
    Situationen är som den är (*och än en gång, jag gillar inte det), men….det gäller att vara konstruktivt och inte som du enbart negativt.
    Du bidrar enligt min mening med förutom gnäll och förvisso en hel del information med …just ingenting!

    Go and FYS…WTF

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/19/2016

      @ Kaphorn,

      ”Jag är inte alls införstådd med asylpolitiken så som den bedrivs…samtidigt så har jag träffat två av asylanterna i dag och tagit de på en promenad i skogen.”

      Ja, varför bli aktiv i motståndsrörelsen när man kan vara aktiv kollaboratör……

      Svara
    • Jan

       /  11/19/2016

      Såsom Kaphorn resonerar tror jag många svenskar gör. Dessvärre. De anpassar sig hela tiden. Ser om sitt hus. Byter åsikt när det gynnar dem. Det är nog därför Sverige ser ut som det gör idag. Deras agerande är säkert klokt ur ett individperspektiv. Men förgörande för ett samhälle i långa loppet.

      Svara
  32. QED

     /  11/19/2016

    Lite klassisk rasism stödd av modern vetenskap: ”White People are not Human”

    Svara
  33. Rikard

     /  11/20/2016

    Hej.

    De två skolorna är Johannesskolan (grundskola) samt Värnhemsskolan (gymnasium med yrkesförberedande):

    Johannes: [http://siris.skolverket.se/siris/f?p=SIRIS:5:0::NO::P5_NIVA:S]
    Värnhem måste man söka på specifika spår på Siris hemsida.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  34. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
  35. Pelle2

     /  11/20/2016

    OT:
    Då har den första krönikan, som jag har sett, kommit där en manlig feminist tycker att vi män skall ägna oss åt att tänka på vad vi kan göra för kvinnorna och bli mera feministiska på mansdagen.
    Expressen skulle aldrig publicera en krönika på internationella kvinnodagen där kvinnorna uppmanas att tänka på män…
    Han avslutar med följande mansplaining
    ”Vissa tycker att ord utan handling är meningslösa. Oavsett vad du gör eller inte är det mer än rimligt att du slutar säga att du ”är för jämställdhet men vill inte kallas feminist”. Den diskussionen är över – om du är för jämställdhet är du feminist. Det gynnar alla om du erkänner att patriarkala strukturer förtrycker och slår ner hårdast mot kvinnor. I samband med det skulle det inte skada om du tillskriver dig själv rätt -ism också.

    Det visar ju vilken typ av människa han är…
    http://archive.is/igXvz

    Svara
    • Jans

       /  11/20/2016

      Jag tror han missuppfattat. Om man är för jämställdhet kan man inte vara feminist. Det handlar inte om vad man vill kalla sig, det handlar om ideologin feminism som är emot jämställdhet. Hur svårt kan det vara att förstå?

      Svara
  36. Jans

     /  11/20/2016

    Vicepresident Mike Pence blev utbuad av publiken när han var på en Broadwayföreställning:
    http://web.archive.org/web/20161120091000/http://www.svd.se/trump-kraver-ursakt-till-utbuad-pence

    Visst är det fint? Eliten i New York (det är inte billiga biljetter på Broadway) buar ut en folkvald och nyheten presenteras som om det är Trump som uppför sig dåligt för han kräver en ursäkt.

    Dessutom misstänkliggörs Pence för att han varit på en föreställning där ”där homosexuella och färgade innehar många av rollerna”, d.v.s. underförstått som om han vore en fascist som hatar homosexuella och svarta. Jag tycker det är rätt ynkligt. Att bua ut en folkvald är att bua ut folket som valt honom. Alla; från publiken hela vägen till journalisterna som skriver om händelsen behöver nog ta sig en funderare kring vad de har för Värdegrund™.

    Svara
  1. Det går inget vidare nu… | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.