Uppmärksamhet

När man snurrar runt på facebook så stöter man bl a på en del lärare. När man klickar på en intressant kommentar så leder det vidare till andra och så snurrar det på. Sen helt plötsligt stöter man på lärare som får väldigt mycket ”uppmärksamhet” i kommentarerna av eleverna. Och inte bara lärare utan även sådana som jobbar med t ex HVB-hem.

Här är några exempel, jag har försökt att maska så noga jag kan med programmet jag har utan att totalt sabba bilden. Man kan ju ha en enfärgad blaffa också men det är ju helt meningslöst.

fnissigt-rodnande-kinder13a

Kommentarerna nedan är från en exakt likadan bild men utan ”Rör inte min afghan”. Men i övrigt exakt samma. Och här kan väl de flesta ana vilka det handlar om som ger uppmärksamhet, vilket temat för inlägget är så att säga…

fnissigt-rodnande-kinder12a

Hon verkar vara rätt förtjust över uppmärksamheten. Såna kommentarer gillar hon.

fnissigt-rodnande-kinder15a

Hon postar en äldre bild på sig själv vilket uppskattas. Det är alltså den äldre bilden som Ali tagit en dump av och postar. Under samma bild. Varför vet jag inte. Men hon gillar såklart.

Hon jobbar på ett företag som också bedriver HVB-hem men om hon jobbar på ett sådant vet jag inte. Men då hon inte bara har en bild med ”Rör inte min afghan” utan den äldre bilden (som syns lite ovan) finns också med en ”Refugees welcome” logga på så kan man ju dra lite slutsatser. Om inte kommentarerna hjälper till att övertyga också förstås.

En till:

fnissigt-rodnande-kinder1a

Några kommentarer på bilden ovan:

fnissigt-rodnande-kinder1b

fnissigt-rodnande-kinder2a

fnissigt-rodnande-kinder3a

fnissigt-rodnande-kinder4a

Amir dyker upp flera gånger med bultande hjärtan, inte bara under den här bilden utan även äldre.

Kommentarer under en annan bild från henne:

fnissigt-rodnande-kinder6a

Kommentarer under en annan bild:

fnissigt-rodnande-kinder7a

fnissigt-rodnande-kinder8a

På de äldre bilderna (före sommaren) så kan man säga att hon uppmuntrade med att gilla och svara men inte senare. Kanske blivit tillsagd? Det är alltså hon sist ovan som det strömmar hjärtan ifrån.

fnissigt-rodnande-kinder9a

Ja vilka fina kommentarer. Undrar varför…

fnissigt-rodnande-kinder10a

Jobbar med nyanlända ja. Väldigt tacksamt verkar det vara om man gillar bultande hjärtan på facebook.

fnissigt-rodnande-kinder101aa

Med nyanlända på en högstadieskola…?

Då tar vi en tredje

fnissigt-rodnande-kinder16a

Vad hon sysslar med får man ledtråd om redan i namnet då hon heter något med ”Sfi”.

fnissigt-rodnande-kinder17a

Genast dyker de upp med hjärtan och komplimanger. Hon är visst bästa lärare walla i skolan. Också. Men inga gilla eller annan uppmuntran från henne i alla fall.

Ännu en person

fnissigt-rodnande-kinder18a

Ännu en som heter något med ”Sfi” i namnet.

fnissigt-rodnande-kinder19a

Men här är det uppmuntran genom kommentarer.

fnissigt-rodnande-kinder21a

Ännu en bild från samma person.

fnissigt-rodnande-kinder20a

Hon jobbar som SFI-lärare i en kommun. Jag vet inte om sfi-lärare bara har vuxna elever? Jag har alltså inte kollat på personerna som öser ut komplimanger om de är vuxna eller inte.

Vi tar ännu en person, bara för att visa på mönstret. Eller strukturen som är populärt att säga

fnissigt-rodnande-kinder22a

fnissigt-rodnande-kinder23a

fnissigt-rodnande-kinder24a

fnissigt-rodnande-kinder25a

Här var det uppmuntran på alla hjärtan och komplimanger från eleverna …

fnissigt-rodnande-kinder26a

Och här är det ingen tvekan, hon jobbar som gymnasielärare.

Strukturen är alltså medelålder kvinnor, men även lite yngre, och unga utländska män som öser komplimanger och bultande hjärtan över dem så de blir tossiga i tr*sorna (lägg in valfri passande hård vokal). Det kryper i mig när jag ser sånt här.

Det är inget olagligt eller så utan utan kanske mer opassande? Olämpligt? Nu kan man kanske inte hjälpa vad andra skriver men om det blir mycket så tycker i alla fall jag att man bör försöka göra något. Det är osunt att elever sitter och skickar kärleksförklaringar med bultande hjärtan och öser komplimanger över lärare. Hade jag varit lärare och märkte sådana här tendenser så hade jag gjort min profil privat och inte accepterat någon av de jag kommer i kontakt med via jobbet som vänner. De har inte direkt ansträngt sig för att motverka utan snarare tvärtom.

Nu ska jag också säga att det är inga utmanande bilder på något sätt utan vanliga, de har alltså inte triggat med att själva posta bilder som man kan anta lockar kommentarer. Men det är också UPPENBART att lärarna eller de som jobbar på HVB-hem blir lite fnissigt röda om kinderna över den ovana uppvaktningen och uppmärksamheten. Nästan så man tror att de blir lite upphetsade också…

Ännu en baksida av den sjuka svenska asylindustrin. Men en viss sorts kvinnor verkar bli lyckliga i alla fall.

Hur hade man sett på det om det varit medelålders män vars kvinnliga elever öser ut kärleksförklaringar, komplimanger och bultande hjärtan i kommentarsfälten till bilder? Inga problem? Hade andra dykt upp och tyckt det var snälla kommentarer eleverna ger?

Man hittar en del sådana som visas ovan på sådana här initiativ

fnissigt-rodnande-kinder27

De kallar de afghanska männen ”våra ungar”…

Jag kan inte låta bli att undra vad som ligger bakom, är det verkligen bara omtanke eller ligger det annat bakom? Kanske det är ett visst mått av batikkläder också inblandat? Ja inte kläderna i sig då utan bärarna av dem. Jag är ledsen men det är faktiskt första tanken… Och kommentarerna ovan gör mig inte mindre benägen att tro det.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

110 kommentarer

  1. Daniel Hammarberg

     /  11/20/2016

    Dessa elever manipulerar dessa kvinnor, som uppenbarligen lider av stora bekräftelsebehov. Kvinnorna får de lögner de vill höra, och eleverna belönas säkerligen med bättre betyg än de verkligen gjort sig förtjänta av. Detta påminner mig om en intervju en av Red Ice-kanalerna nyligen höll med en kvinna: https://www.youtube.com/watch?v=Tb24YQN7COI ”Modern Women Need to Be Lied To” Så sant som det är sagt.

    I detta ”jämlika” samhälle har kvinnor inget annat än privilegier. Ska vårt samhälle överleva, måste vi börja förstå kvinnors brister och att vi inte kan fortsätta så här.

    Svara
    • Parvus

       /  11/20/2016

      Tyvärr har du nog rätt. Inga jämförelser i övrigt men barn och husdjur vet precis vilka knappar de skall trycka på för att få sympati och fördelar.
      Medelålders kvinnor är dessutom extra sårbara för manipulation.

      Svara
  2. Frogfish

     /  11/20/2016

    De är troligtvis bara pragmatiska, nu slipper de ju åka till Gambia.
    Jag vet många killar som skulle bli överlyckliga om det var lika många 18-25-åriga kvinnor som ramlade in i landet (utan övervakande familj såklart).

    Svara
  3. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
  4. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
  5. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • Hon behöver skydd från polisen men vågar inte be dom längre

      Svara
    • Pelle2

       /  11/20/2016

      Jag ogillar Starkt Hataren Kakan men jag tycker inte att hon förtjänar hot.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/20/2016

        Det gör jag med, det är självklart illa.

        Sen bör man tillägga att det passar ”narrativet” om den hathotade motståndskämpen oerhört bra. Att för sitt egna kamp med hothat drabbas av hathot som gör att hon inte kan delta i invigning av en utställning som med all säkerhet behandlar både hothat och hathot, för att vara lite mer tydlig, det passar bilden av Kakan som ett offer lite för bra, att hon inte vågar delta pga hot i just denna sak, i denna svåra stund.

        Vill dock tillägga att jag inte har en aning, förutom hennes egna utsaga om hotkänslan, om det här specifika hothatet är så pass farligt att hon inte med hjälp av polis skulle kunna genomföra sitt cermoniella uppdrag.

        /Frida

        Svara
    • Rikard

       /  11/20/2016

      Hej.

      Jag förutsätter att polisens bedömning är att hon har större skyddsbehov än de kvinnor som gömmer sig undan sina misshandlande partners.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Filosofisk fråga: vad är det egentligen för skillnad på ‘att förutsätta’ och ‘att hysa fördomar’? Ds

      Svara
  6. Ratatosk

     /  11/20/2016

    Skulle det inte vara en vinst för oss alla, om dessa kvinnor åkte till Afghanistan, i stället för att testosteronstinna, vuxna män kommer hit?

    Svara
    • GENIAL IDÉ!

      Svara
    • Hannah

       /  11/21/2016

      Bra tänk där. Med sig kan de ta genuskurser, hentoaletter och hela vithetsnormvänstern. Vi andra som inte är så fixerade vid hudfärg och kön önskar den lycka till med sin nya uppgift i livet…

      Svara
  7. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Vet inte vad som hänt med den ibland ganska så kloka kvinnan 😦 Och bara för det så håller jag med Oisin, jag tror inte det hänt förut faktiskt.

      Ja, hon har talat/skrivit om att hon blev utsatt får både det ena och andra när hon var liten, det har nog alla stor respekt för, och kanske har hon svårt att koppla bort vad hon blivit utsatt för och känslorna tar över tankeverksamheten helt och hållet när det gäller sådana här fall, men det är såklart ingen ursäkt för att gå helt bananas som på sistone…

      Svara
      • Rikard

         /  11/20/2016

        Hej.

        Hennes tankar är väl bara en logisk favorit i repris för den som minns när Eva Lundgren bevisade att det varje år mördas barn i drivor av en patriarkal satanistisk pedofilkonspiration som i hemlighet styr landet.

        Nej, jag hittar inte på.

        Lite bakgrund:

        [http://web.archive.org/web/20070217200206/http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=423092&previousRenderType=2] , Ann-Marie Mohed och Bo Rothstein.

        [http://www.dn.se/debatt/jag-var-frestad-att-blunda-for-ritualer-med-foster-och-djur/] , Eva Lundgren.

        Finns även en Flashbacktråd; sök på namnet så lär den dyka upp.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • Leif

         /  11/21/2016

        Retorikexpert? Känner uppenbarligen inte till att pronomenet ”de” har objektsformen ”dem”.

        Svara
  8. Prelude to rape..

    Svara
  9. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • Musse

       /  11/20/2016

      Hennes exempel är fallet där en man som gjort en 13-åring gravid friades för att det inte kunde bevisas att han hade haft sex med henne.
      Han säger inte att han sov, han säger att han inte har en aning om hur det gick till.
      Det är 13-åringen som säger att han sov när HON våldtog honom. Dessutom vittnade hans fru om att hon också våldtagit mannen flera gånger utan att han vaknade.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/20/2016

        Det fallet är riktigt jävla mysko.

        Men att måla upp dolda pedofilnätverk i maktens skuggiga korridorer hör hemma på nittiotalet.

        Svara
  10. bullshit

     /  11/20/2016

    ”Vi tar ännu en person, bara för att visa på mönstret. Eller strukturen som är populärt att säga”

    Populärt bland feta träsktroll på Twitter och knäppkärringarna på Metros redaktion, vilka inte sällan utgörs av samma klientel.

    Gemene man spyr på dessa radikalfeministiskt befläckade ord (vilket jag antar är din poäng).

    ”Strukturen är alltså medelålder kvinnor, men även lite yngre, och unga utländska män som öser komplimanger och bultande hjärtan över dem så de blir tossiga i trosorna. Det kryper i mig när jag ser sånt här.”

    Den intressanta trenden är alltså att den klassiska samhällsparasiten batiktanten fått sällskap av en yngre förmåga i form av den unga och naiva skolfröken.

    Inget är mer idiotiskt än att placera unga kvinnor i en miljö där de omges av unga män i form av afghaner och araber. Bara tanken är så korkad så att klockarna stannar.

    På samma sätt som med kvinnliga kriminalvårdare – att antingen blir de ihjälslagna (som den unga kvinnan i Huddinge) eller så inleder de sexuella förhållanden med brottslingarna (där har man totalt tappat räkningen av alla löpsedlar där detta skett) och är en säkerhetsrisk – så finns det tjänster som unga kvinnor i allmänhet inte borde ha.

    Dagens nybakade skolfröken är inte kapabel att ens hantera den ”vanliga” skolklassen som den ser ut idag och med alla krav som det ställer. Hur ska dessa nippertippor kunna hantera en tafsklass med dreglande afghaner som bara väntar på tillfället att omringa och dra in henne på personaltoaletten.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/20/2016

      @ bullshit,

      ”Dagens nybakade skolfröken är inte kapabel att ens hantera den ”vanliga” skolklassen som den ser ut idag och med alla krav som det ställer. Hur ska dessa nippertippor kunna hantera en tafsklass med dreglande afghaner som bara väntar på tillfället att omringa och dra in henne på personaltoaletten.”

      Nu är den bistra verkligheten den att unga ”högutbildade” kvinnor hela vägen har varit de mest entusiastiska supportrarna för folkutbytet. I grunden finns det bara två möjliga förklaringar till detta:

      1. De inser inte effekterna av massiv MENA immigration.

      2. De gillar effekterna av massiv MENA immigration.

      Det finns en stark tendens att hela tiden hänvisa till 1. men det är fullt möjligt att 2. ligger närmare sanningen. Dagens post indikerar väl något åt det hållet….

      Svara
      • bullshit

         /  11/20/2016

        3. De skiter väl fullständigt i effekterna och saknar konsekvenstänk.

        Det enkla svaret är att de gillar uppmärksamhet och bekräftelse. De gör i princip vad som helst för att få det.

        Men de är också en produkt av media.

        De vet precis vilken åsiktshierarki som råder inom den inavlade sfär de helst av allt skulle vilja tillhöra. Kombinerat med en extremt hög grad av konformism, en naiv världsbild och missriktade moderskänslor.

        Den primära effekten de är ute efter är inte att kopulera med IQ-befriade och Facebook-dreglande afgahner i grupp.

        Men det spelar ingen roll, för det är inte förklaringar som behövs.

        Det som behövs är att någon sätter ner foten och sätter stopp för dumheterna. Vad nippertipporna sedan tänker och tycker om det är fullständigt sekundärt.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/20/2016

          ”Det som behövs är att någon sätter ner foten och sätter stopp för dumheterna. Vad nippertipporna sedan tänker och tycker om det är fullständigt sekundärt.”

          Visst, så är det.

          Men det lär knappast bli de svenska männen som sätter ner foten, fast de är ju under väldigt snabbt utbyte nu.

          Här är en bra film på temat vad som händer när kvinnor tar över samhällen:

          Nästan en miljon tittare och 30 tusen kommentarer! Jag säger inte att jag håller med om allt, men frågeställningarna börjar framstå som relevanta.

          Svara
          • bullshit

             /  11/20/2016

            ”Men det lär knappast bli de svenska männen som sätter ner foten, fast de är ju under väldigt snabbt utbyte nu.”

            Visst, så är det.

  11. Dan

     /  11/20/2016

    Fackförbundet suf vill att alla poliser ska dö. Varför skriver ingen tidning om det? http://www.friatider.se/fackligt-forbund-onskar-livet-ur-alla-poliser

    Svara
    • När man inte tror att facket kan bli galnare lyckas de komma med något nytt sätt att kränka våra samhällsarbetare..

      Svara
      • Pelle2

         /  11/21/2016

        Syndikalisterna är vänsterextremister som kraftigt avviker från andra fackförbund med sina extrema åsikter.
        Jag tycker dock också att det är konstigt att inte media ger sig på dom och ger dom den kritik dom förtjänar. Men jag kanske inte skall vara förvånad. Media brukar ju låta vänsterhatarna komma undan med det mesta.

        Svara
  12. Utlandssvensk

     /  11/20/2016

    Det finns ett relevant inlägg från förra året på bloggen genusdebatten.

    ” Gästinlägg: Svenska killar med muslimska tjejer och muslimska killar med svenska tjejer”

    ”Dagens jästpaket är ett inlägg från Kaziva, en 28-årig kurdisk kvinna som invandrade från Iran för ungefär 9 år sedan”

    ”Nästan inga invandrarkillar vill ha en svensk kvinna för något seriöst, svenska tjejer är horor och ni är till för knull säger de. Särskilt killar som nyligen har kommit hit vill ha er för att öva på men gifta sig med en oskuld från sitt eget land, väldigt ofta samtidigt. Killarna ser svenska tjejer som lättlurade och väldigt lätta att utnyttja. Samtidigt dras svenska tjejer väldigt mycket till invandrarkillar för de är så charmiga och spännande. De styr och bestämmer och de är inte snåla.”

    Hela inlägget är mycket läsvärt!

    http://genusdebatten.se/gastinlagg-svenska-killar-med-muslimska-tjejer-och-muslimska-killar-med-svenska-tjejer/

    Svara
  13. QED

     /  11/20/2016

    OT:

    Svara
  14. Jan

     /  11/20/2016

    Intresset ljuger aldrig. De här ”barnen” är kanske första jobbet för blivande socionomer. Alltså deras väg ut i arbetslivet. Eller för den arbetslöse på väg att stämpla ut. Få biter den hand som försörjer en. Bert Karlsson klagar heller aldrig på invandringen längre. Den har ju gjort honom till miljardär på kort tid. Egenintresset kommer alltid först. Svensson anpassar sig fort.

    Svara
  15. G

     /  11/20/2016

    ”Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson efterlyste en saklig debatton och bjöd in de andra partiledarna till samtal när han höll hösttal på ungdomsförbundets och kvinnoförbundets gemensamma konferens i Bro utanför Stockholm idag. Partiledaren sade också att han tror att Donald Trumps väljare i grunden är lika Sverigedemokraternas.”
    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/trumps-och-sds-v%C3%A4ljare-%C3%A4r-lika-tror-%C3%A5kesson-3642432

    Svara
    • Jan

       /  11/20/2016

      Det tror jag inte. USA och Sverige är skilda världar. Politiskt såväl som socialt.

      Svara
  16. Jan

     /  11/20/2016

    Sedan måste man också förstå att invandringsindustrin börjar bli ett gigantiskt särintresse. Hundratusentals människor har sin försörjning säkrad i den. Allt från Migrationsverkets personal, till entreprenörer, lärare, tjänstemän och jurister. De har alltså ett egenintresse i massinvandringen. Förmodligen Sveriges största industri?

    Svara
  17. G

     /  11/20/2016

    Svara
  18. G

     /  11/20/2016

    P.S
    Med anledning av följande, dock misslyckades han totalt ovan…

    Svara
    • Jan

       /  11/20/2016

      Varför tiger inte sossekvinnorna om barnäktenskap i Turkiet när de tiger om både barnäktenskap och hedersmord i Sverige? Logiken?

      Svara
      • G

         /  11/20/2016

        Ett kort svar. Den här före detta aktiva sossekvinnan är inte som andra sossekvinnor, det är också anledningen till att hon inte längre är aktiv, tyvärr. Men det är nog inte lätt att få andra att förstå det man säger när andra sossar resonerar så här: ”Politisk islam är en viktig fråga. Men det är inte en viktigare fråga än vinster i välfärden”.

        Svara
        • Jan

           /  11/20/2016

          Ja, just det. Jag hade nästan glömt bort Carina Hägg. Den förnuftiga sossekvinnan! När det gäller vinster i välfärden är dessvärre sossarna för det också. Det är därför de ständigt skjuter upp beslutet om det.

          Svara
  19. Jan

     /  11/20/2016

    Noterade ni en sak i ”Kakan-affären”? Det var folket som reagerade och sade basta! Etablissemanget – vare sig stat eller näringsliv – gjorde inget. De stöttar henne snarare. Kakan är ”inne” hos eliten men ”ute” hos folket. Folket (eller näthatarna som de kallas av etablissemanget) tvingade Audi att slopa kampanjen. Kakan åskådliggör diskrepansen mellan eliten och folket!

    Svara
  20. I den skolan barnbarnen går (mellan- och högstadiet) skulle inte lärare tillåta kommentarer på sina Facebooksidor från barn i beroendeställning, alltså elever.

    Svara
    • Jan

       /  11/20/2016

      Jag tror heller inte att de skulle acceptera att skoleleverna ger sexuella kommentarer och stöter på sina vuxna kvinnliga lärare…

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Nej precis. Jag tycker det är intressant och viktigt att MiT synliggör det här ”fenomenet” eller vad vi nu ska kalla det, och att de kommer undan utan att någon säger ”du vet, det där kanske inte är så lämpligt…”. Hade det varit någon annan, en vit svensk kille till.ex, så hade säkert påpekanden om ”sexist” inte varit otänkbart.

      Svara
  21. G

     /  11/20/2016

    Visst, Olle har en poäng, dock så är inte V:s historia (eller politiker för den delen) lika intressant för journalister/media att prata/skriva om som SD:s historia/politiker är. Det finns dock naturliga förklaringar till varför det är på detta viset.

    Då Agenda tydligen inte fick tag på någon lämpligare så blev det Fridolins uppgift att i kvällens Agenda försöka förklara folks misstro mot de ”traditionella” partierna…

    ””Kritik mot att näringsministern besökte Filippinerna trots president Dutertes drogkrig där tusentals narkomaner dödats av polisen. Mikael Damberg (S) svarar i studion. Språkröret Gustav Fridolin (MP) om misstroendet mot de traditionella partierna. Programledare: Camilla Kvartoft.””.

    Svara
  22. G

     /  11/20/2016

    Haha, tur att champagnesocialister alltid betalar ur egen ficka…

    Svara
  23. G

     /  11/20/2016

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Svara
      • Jan

         /  11/20/2016

        Det är alltså hit skattepengarna går? Medan våra äldre svälter på ålderdomshemmen?

        Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Svara
      • Pelle2

         /  11/21/2016

        Det är väl bara ett uttryck för vänsterns och Fi,s polishat i kombination med deras kulturrelativism och identitetspolitik som gör att dom inte vill ha flera poliser.
        Det är ju också lätt att tycka sådan saker när man som politikerna i S och Fi inte själva bor i utanförskapsområdena och därmed slipper ta konsekvenserna av att överlåta dessa områden till tjuvar och klaner…

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/20/2016

      Klart F! är framme och rör i köttgrytorna, det finns ju en jättestor grupp med missnöjda före detta Miljöpartister att sätta tänderna i.

      Det är för bra för att vara sant, F! och islamister kör ”tag team” i förorten mot poliser och vita medelålders män.

      /Fr!da

      Svara
  24. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Grön Ungdom japp. Haha, det slår fan aldrig fel lol!

      Svara
    • Jag skulle ha blivit förbannad om min publik inte satt som tända ljus och antecknade febrilt. Men jag var ju proffs i ämnet. Men efteråt var många trötta och kaffe hade strykande åtgång.

      Svara
      • Rikard

         /  11/20/2016

        Hej.

        Det är många gånger jag önskat mig mobilstörsändare på föräldramöten, för att inte tala om eleverna. Vad sägs om en fyrtio plus som under pågående anförande svarar i telefon och sitter och samtalar i denna, samt sedan ber föredragshållaren ta om det människan missat?

        Eller alla de som ‘kollar FB’ eller ‘måste ha den på ifall viktigt nånting blähdiblä’?

        Första pris går dock till lärare på lärarhögskolan, som avbryter sitt föredrag för att svara i sin egen telefon, samt slösurfar under studenters presentationer.

        Eller kanske till någon av dessa petimäter-noga Messerschmidt:s vilka kontinuerligt använder Google eller Wikipedia för att ständigt avbryta med ‘Men jag har hittat en sida här som säger att…’.

        Telefonen må vara smart, men med en normalbegåvad användare blir det som att sätta högteknologi i händerna på en chimpans – och den har i alla fall en giltig ursäkt.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  25. G

     /  11/20/2016

    Viktig ledare av Dahlberg om verkligheten…

    ””Dags att ta tillbaka gatan från gängen

    En kväll i oktober sprang två maskerade rånare in i Georges närbutik i Göteborgsförorten Hammarkullen. Trots att han hade en pistolmynning riktad mot sig kastade sig George över en av rånarna och lyckades hålla fast honom. Inte ens när den andre rånaren slog honom blodig i huvudet med pistolen släppte han taget.

    Det är inte ofta polisen får chansen att gripa en rånare på bar gärning. Så vad hände? Jo, den 17-årige rånaren blev visserligen anhållen, men domstolen kom strax fram till att det inte fanns skäl till häktning på grund av låg ålder. Socialtjänsten å andra sidan hade ingen plats att erbjuda för tvångsomhändertagande. Följden blev att rånaren släpptes rakt ut på gatan igen.

    George hade vid det laget fått ta emot ett flertal hot och rånaren sprang återigen runt på torget utanför hans butik. Det krävs ingen större fantasi för att leva sig in i den skräck som han måste känna varje dag på jobbet.

    Så fungerar rättvisan i dag. I vissa stadsdelar har gängen i praktiken tagit över makten. De bedriver öppen drogförsäljning. De hotar vittnen och gör ID-kontroller. De går in i butiker och plockar på sig utan att betala; om handlarna protesterar åker de på stryk.(forts)””.
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/dags-att-ta-tillbaka-gatan-fran-gangen/

    Raymans första ledare i Expressen….

    ””Önsketänkande ledde fel i flyktingpolitiken
    …/…/…
    När flyktingkrisen diskuterades som allra mest intensivt under förra hösten undersökte analysföretaget Ipsos opinionen kring flyktingfrågor.
    Nära var tredje svensk kunde tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem – utan ersättning, rapporterade DN/Ipsos då. Ett resultat som kom att återupprepas många gånger i debatten därefter. Många var de politiker och debattörer som lutade sig tungt mot idén om de miljontals svenskar som stod redo att hjälpa till.

    Var den tolkningen klarsynt eller ideologisk? Tja, i Stockholm får vi nu provsmaka den reella beredvilligheten att öppna dörren. Att ställa upp som hyresvärd i huvudstaden innebär att man ersätts av staden, vi pratar om mellan 4 000 och 12 000 kronor, beroende på hur många man kan hysa, det vill säga betydligt mer gynnsamma förutsättningar än i Ipsos mätning. Ändå har antalet intresserade bara uppgått till 70 stycken än så länge. Avståndet till hur det såg ut för ett år sedan kunde inte vara längre…/…/…””.
    http://www.expressen.se/ledare/sanna-rayman/onsketankande-ledde-fel-i-flyktingpolitiken/

    Svara
  26. NoBody

     /  11/20/2016

    Polisen Nina Rung…. Kul att hon tagit polisexamen tillslut, även om det kanske är rubriksättaren som varit examinator :p.

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/polisen-nina-dick-pics-kan-ge-f%C3%A4ngelse-1.3973134

    Svara
      • NoBody

         /  11/20/2016

        Hm, läste inte artikeln i sig och uttalade mig inte om den…. Kommenterade mer att hon titulerades som ”polis” i rubriken vilket är lite mindre bra om hon nu inte är polis. Tror även att det hänt förut att hon uttalat sig i sammanhang där det implicit framgått att hon skulle vara polis. Kanske inte hennes fel, men intressant likväl…

        Svara
        • G

           /  11/20/2016

          Hon är Genuspolis 🙂

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  11/20/2016

            För att vara exakt, hon är oberstleutnant i den statliga genusvolkspolitzein.

          • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

             /  11/20/2016

            @ Frida Gustavlin
            ”genusvolkspolitzein”

            Eller mer exakt rent grammatiskt med försvenskning:
            genusvolkspolizistin.
            https://de.wikipedia.org/wiki/Polizist

          • Frida Gustavlin

             /  11/20/2016

            👮🏻‍♀️

            Helt rätt!

    • G

       /  11/20/2016

      Visst, hon låter precis som vanligt….

      ”För henne är problemet större än enstaka individer.

      Det här visar hur män ser på kvinnor. Det är ett del av ett system där män på olika sätt kränker kvinnor och vi måste jobba emot det. Det här är inget kvinnor ska överse med, bagatellisera eller behöva stå ut med.”

      Jaså det gör det. Och det här visar hur kvinnor ser på män ? En del av ett ”system” där kvinnor klart och tydligt skriver att de hatar män ?…..

      Svara
      • Motkraft

         /  11/20/2016

        Med samma logik som hon skriver så skulle detta vara lika ok

        Jag hatar muslimer.
        Jag vill göra det här glasklart, jag hatar alla muslimer. Hela gruppen muslimer, i egenskap av att de är just muslimer.

        Det är enligt mig en sund och naturlig reaktion på muslimska värderingar och mitt hat av muslimer har hjälpt mig oerhört mycket.
        Jag lever mer separatistiskt.
        Jag lägger mer fokus på gemenskapen med icke-muslimer.
        Jag trånar inte längre efter att bli sedd som en som accepterar alla kulturer som de är, när en muslim skadar mig så lägger jag skulden där den hör hemma, på muslimer.
        Jag aktar mig för muslimer, litar inte på muslimer. Jag skyddar mig själv mot muslimer.
        ….
        Ingen kan övertala mig att sluta hata muslimer eller kalla mina känslor för ”ostrategiska”. Mitt muslimhat bottnar i en människokärlek och en ilska mot allt jag och mina medmänniskor utsätts för av muslimer.
        ….

        Ah, visst ja, glömde att bara hat mot män, och speciellt vita män, är ok att uttrycka offentligt.

        Svara
      • Pelle2

         /  11/21/2016

        Carolina Farraj är en praktdåre !!

        Svara
    • MiT

       /  11/21/2016

      Svara
  27. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Handla på systemet från 20, körkort från 18, men rösta är vi mogna att göra redan vid 16-års ålder när vi fortfarande klassas som barn. Hmm makes sense…NOT. Nej för helvete, åldern är lagom som det är. Kanske borde åldern höjas istället med tanke på hur indoktrinerade eleverna blir i dagens skola, Fi och V sympatier dominerar på en del skolor.

      Fantastiskt att en ”Utredare på Lärarförbundet” twittar ”jättebra!”

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/20/2016

        De flesta ungdomsförbund tror att det är en bra idé med låg rösträtt, när de växer upp byter de snabbt åsikt. Det hedrar dock LUF att lobba för en sådan sak med tanke på att Folkpartiet fick lägre mängd röster i skolvalet än i riksdagsvalet 2014.

        Svara
    • Pether

       /  11/20/2016

      Ser hellre en ökning till minst 20 år, helst 24 eller högre. Man bör ha lite livserfarenhet innan man ska kunna bestämma över folk som betalar blöjan man använder. Sedan är det betydligt enklare att manipulera yngre människor, som bevisas om och om igen.

      Svara
  28. G

     /  11/20/2016

    Haha! Carolina svarar på frågor: http://ask.fm/carolinafarraj

    En jävla massa svar, men 10 länkar max här så tog några. Hon ogillar alla politiker, tycker Hillary och Barack är svin!

    Känns det vid din ålder aldrig lite barnsligt eller enformigt det här ”jag hatar män” om och om igen?

    Lol, nej
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140511337872

    Du hävdar ju övergrepp från pappan – har någon bestyrkt detta, polisanmälan osv?

    Finns flera i min familj som vet om det. Den har jag ingen som helst skyldighet att lägga fram bevis för vad han gjorde mot mig för er.
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140510702736

    Efter islam och manshat, vad blir nästa grej?

    Jag är fortfarande muslim och jag har varit manshatare i många, många år.
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140510384016

    Undrar om hon anses vara icke-vit enligt vänstern pga muslim ?….
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140510069392

    Vad tycker du om mobbning?

    Eh, det är dåligt? Det vore väl jävligt konstigt att tycka något annat
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140476470160

    Vad är din sexuella läggning?

    Lesbisk, väldigt, väldigt superlesbisk
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140475976336

    Vad är det du gillar mest hos en kille?

    Är ni fucking seriösa? Huuuuur kan ni vara så tröga och fortfarande tro att det finns saker med killar jag gillar????
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140488768400

    Jag tycker inte ciskvinnor ska vara tillsammans med transkvinnor. Ni är skadliga för transkvinnor och förtrycker dem. Du klagar på mig som man men är lika illa själv. Hycklare! Befria Freyja ifrån dig!

    Det är här så dumt och fel ur så många aspekter.
    Gruppen män och kvinnor ställs per automatik emot varandra i ett patriarkat. Alla män förtrycker alla kvinnor. När det kommer till transkvinnor så är det en grupp som utsätts för ett dubbelförtryck, de förtrycks utifrån att de är trans och att de är kvinnor. Men även om gruppen Cis förtrycker gruppen Trans så kan man inte säga att hela gruppen Cis är lika _skadlig_ för transkvinnor. Män (i det här fallet cismän) är den primärt skadliga gruppen för transkvinnor. När det kommer till fysiskt och psykiskt våld, transfoba hatbrott och sexuallbrott så är det som vanligt män som står för den stora dela.

    Därav är jämförelsen mellan mig och en man intellektuellt ohederlig i sammanhanget. Men så är du ju en man också, så vad kan en förvänta sig.
    http://ask.fm/carolinafarraj/answers/140472096400

    Svara
    • Pelle2

       /  11/21/2016

      Hon skriver följande om sig själv på bloggen:
      ”Pratar i sömnen för jag kan inte vara tyst.
      Svarar på det mesta men inte på allt
      Jag har ingen skyldighet att bemöta ditt hat eller dina fördomar. ”
      Hon måste vara extremt korkad när hon skriver om andras hat samtidigt som hon själv öppet erkänner sitt manshat..

      Svara
    • trollan

       /  11/21/2016

      Förstår jag saken rätt. Hon är ”superlesbisk” och muslim. Har hon någonsin diskuterat det problematiska med att vara homosexuell i länder som styrs av islam?

      Svara
  29. G

     /  11/20/2016

    INTE MISSA. KAN BLI HUR BRA SOM HELST HAHA!!!

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Nja. Eller inte, de ville inte debattera mot varandra så det blev ett kvartssamtal hos Camilla istället.

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Tjafs mellan Hanif, Ehsan och andra om vad Hanif sagt och inte…
      https://twitter.com/hanifbali/with_replies

      Han har förklarat vad batikhäxa handlade om många gånger, men det går tydligen inte in hos vissa.

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      ”Oron är större för den växande främlingsfientligheten än oro för att vi hjälper människor på flykt” sade Fridolin i Agenda.

      Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Svara
  30. MiT

     /  11/20/2016

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Mer ang Netanyahu och DN…

      Svara
  31. G

     /  11/20/2016

    Med tanke på hur ofta Ehsan har rätt om något så tror jag inte det…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/21/2016

      Ehsan kastar sten i glashus. Är det några som brukar vulgarisera debatten så är det vänsterns representanter.

      Svara
  32. ”´Kvinnoråtta” – ett kul ord från en vuxen person,.

    Inget ord jag använder men låt oss skratta åt detta misogyna ord och hitta andra ord min släkting kan använda!

    Svara
  33. GL

     /  11/20/2016

    http://omni.se/mansplaininglinje-nedringd-av-forklarande-man/a/v2gWm
    Allt går tydligen att förklara bort med mansplaining. Syck!

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      New York Times, Clinton News Network och The Guardian uppmärksammar, vad kul att Åsiktskorridoren skapar rubriker internationellt om så här positiva saker, herrefan.

      Svara
  34. G

     /  11/20/2016

    facebook.com/ivar.arpi/posts/10153935684301218

    Svara
    • G

       /  11/20/2016

      Bland kommentarerna på Ivars FB….

      ”” ”I Ekots lördagsintervju får Morgan Johansson det att låta som att EU bildades för att ta emot asylsökande från utanför Europa. Oavsett uppfattning i migrationsfrågan är det ganska långt ifrån grundtanken i Kol- och stålunionen.”

      Man kan ju tycka det. Men i engelska wiki kan vi lära följande om Richard von Coudenhove-Kalergi: (November 16, 1894 – July 27, 1972) ”The pioneer of European integration, he served as the founding president of the Paneuropean Union for 49 years which would be the preliminary ideological foundation of the European Union.”

      Samt att denne man i sin bok Praktischer Idealismus har uttryckt en hel del som kan förvåna, t.ex: ”The man of the future will be of mixed race. Today’s races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals.”

      Förefaller som att Kalergi knappast skulle opponera mot det som Morgon Johansson tydligen uttryckt i nämnd intervju. Ett rent sammanträffande? Ja, det kan det ju vara, men lite konstigt är det väl kanske ändå?””

      Svara
  35. G

     /  11/20/2016

    Svara
  36. G

     /  11/20/2016

    Schulmania….

    ”Empatin finns inte längre kvar bland svenskarna

    Det har gått så otroligt fort. För bara ett år sedan blev de allra flesta av oss skakade i grunden när vi såg bilden på pojken på stranden i Turkiet. Vi grät och vi ville hjälpa till. Attitydförändringen idag är total. I ett reportage i SVT berättar kyrkoherden Henrik Törnqvist i Bergsjön om sin oro för den nya svenska empatilösheten.

    ”Förra hösten var det mängder av människor som kom till mig och frågade hur de kan hjälpa till. Nu är det alldeles tyst”, säger kyrkoherden. För ett år sedan ansågs han vara en hjälte som arbetade så hårt för att stödja papperslösa och hemlösa flyktingar. Idag får han allt oftare veta att han borde skämmas. Folk kommer fram till honom och undrar varför han inte hjälper svenskar istället.

    Det finns en stor mängd flyktingar i Sverige som nu börjar få sina asylbesked. Många av dem får avslag. Dessutom är mängden papperslösa mycket stor. De håller sig undan myndigheter i rädsla för att bli utkastade. På ett sätt kan man därför säga att nöden bland flyktingar i Sverige är större än någonsin. Det är bara det att medlidandet bland svenskarna inte finns kvar.”
    http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/empatin-finns-inte-langre-kvar-bland-svenskarna/

    Svara
    • Jan

       /  11/21/2016

      Så, vilken slutsats ska man dra här? När blir vår empati lika stor och fin som hos Alex och kyrkoherden? När vi tar emot ytterligare en miljon asiater? När kommunerna går in i väggen? När vi måste skära ner på primära samhällsfunktioner?

      Svara
    • Bo

       /  11/21/2016

      Varför förväxlar Schulman ”jag” med ”vi”. Svårt fall av projicering kanske -han mår själv dåligt och då måste andra må på exakt samma sätt.

      Svara
  37. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
  38. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
  39. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
    • Motkraft

       /  11/21/2016

      Inte mycket till ursäkt eftersom hon fortfarande hävdar ett tydligt samband mellan antalet pedofiler i rättssystemet och frånvaron av fällande domar. Dvs att det ska vara tillräckligt många för att det ska förekomma en konspiration som icke-pedofilerna i rättssystemet inte upptäckt eller är maktlösa inför.

      Det vore bättre om Elaine Eksvärd granskade friande domar och pekade ut var utredning, lagar och rättspraxis brister. Så att vi kan skydda barnen bättre. Samtidigt som de som råkar vara oskyldiga inte hamnar i fängelse.

      Är inte lätta saker men det går säkert att hitta var det finns utrymme för förbättringar.

      Svara
  40. Pelle2

     /  11/21/2016

    OT:
    Lars Lindström på Expressen är ledsen före att han får kritik för sina åsikter och att någon till och med har kallat honom en idiot på grund av hans åsikter.
    Han som är en så god och inkännande människa och dessutom feminist kan väl inte ha fel ??
    http://archive.is/8MvZn

    Svara
  1. Mer empatiska eller mer lättlurade? | WTF?
  2. Om det vore unga thailändskor som påstods vara 14-18 gamla? | WTF?
  3. Predatorer | WTF?
  4. #rörinteminthailändska för #vistårinteut om ni gör det! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: