Polisens kaos är alla organisationers framtid

Polisen håller ju på att haverera totalt. Det beror inte poliserna som är ute på fältet, inte ens de flesta som är chefer inne, utan på att man har chefer som inte är poliser. Chefer tillsätts baserat på vad som kan kallas partibok och inte på kompetens och kunskap om verksamheten.

Nu senast var det ännu en inkvoterad polischef som man kräver ska avgå. Inkvoterad tack vare partiboken. Vad man gör är att man tar bort karriärvägar för duktiga poliser som förutom att vara bra poliser också hade passat som chefer på högre nivå och som förstår verksamheten, till förmån för kompisar som inte kan ett skit om den. Då dödar man organisationen från två håll samtidigt, från toppen dödar man möjligheter för bra folk genom att tillsätta inkvoterade och nerifrån så finns ingen framtid just pga att de inkvoterade tagit lämpliga positioner. Resultatet är att de bra lämnar det sjunkande skeppet.

Då har vi inte ens nämnt Dan Eliasson i det här, den yttersta inkvoterade okunskapen och aktivismen.

Den enda möjliga framtiden för en organisation som inte tar tillvara på, och vårdar, de som kan verksamheten är kaos och en organisation i förfall. Lägger man dessutom på att man vill tvinga på extremt oönskade förändringar uppifrån och vägrar backa när kaoset är ett faktum så ja, då har vi dagens polis.

Men polisens framtid är alla organisationers framtid där man prioriterar att arbeta MOT de anställda eller medlemmar. Kan ta Byggnads eller Byggcheferna som exempel som satsar medlemmarnas pengar på att arbeta mot de egna medlemmarna, där man är så desperat att få in kvinnor i verksamheterna att man anställer kvinnor som chefer för att frisera siffrorna utan att tänka på att man i samma veva omöjliggör för duktiga byggare som kan verksamheterna och kan byggen att få en viktig reträttpost när kroppen inte orkar med längre för reträttposterna är upptagna av ”genusvetare” eller ”mångfaldsexperter” som förmodligen inte ens vet vilken ände av en hammare man spikar med eller som inte burit en enda regel i hela sitt liv. Och de har dessutom lärt sig hata vita män i första hand och män generellt på den fina meningslösa genusutbildningen för det är det enda man lär sig där. Lycka till.

Vi såg det vid Unionens ”Mansplainingsakut”, man har valt att låta inkvoterade extremister sätta agendan och stoppar man inte det kommer även Unionen att rasa ihop som ett korthus. Och då menar jag inte telefonissorna utan de som tycker det var en jättebra idé. Finns bara en väg som är möjlig då och det är neråt.

genusfolkets-framtid

Kommuner, landsting och andra myndigheter liksom högskolor och universitet kommer också att gå polisens öde tillmötes. Ju mer man kvoterar in dumhet från ideologiproduktionen från genusinstitutionerna desto mer kommer man att rasa ihop. Garanterat! För varje person man anställer som ska införa ”normkritik” så sjunker man ännu en liten bit. Det finns en anledning till att privata företag INTE anställer dem. Om inte skattefinansierad verksamhet fanns skulle arbetslösheten för dem vara 100%…

Och så rullar det på dag efter dag.

Framtiden för organisationer i Sverige ser vi inom polisen idag, enda skillnaden är att det inom polisen gått väldigt snabbt medan det går långsamt ännu för de andra. Men det är den enda framtiden om man inte gör något. Snabbt. Men i stället för att göra något åt det så inför man MER genom Nationella sekretariatet för genusforskning. Lycka till med organisationerna i framtiden…

Just det, de har även smittat MSB. De har alltså nästlat sig in för att sänka den absolut viktigaste myndigheten vi har vid ev katastrofer. De ger också direktiven till landets olika räddningstjänster och ett av MSB:s särskilt viktiga områden, som de anser är särskilt viktiga för verksamheterna för att kunna rädda folk, är ”genus och mångfald”.

Inlägg 1 om MSB

Inlägg 2 om MSB

Tänk på det en stund, man håller på att sänka MSB…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

105 kommentarer

  1. Pelle2

     /  11/21/2016

    Det första misstaget som gjordes var att avskaffa tjänstemannansvaret.
    Det innebär ju att tjänstemännen inte behöver bry sig ett skit om vilka konsekvenser deras
    beslut får.
    När man sedan anställer diverse politrucker och genusideologer som chefer så kan det bara gå åt helvete..

    Svara
    • Musse

       /  11/21/2016

      Tjänstemän har fortfarande ansvar för beslut som de fattar. Ansvarsreformen innebar att POLITIKER slapp tjänstemannaansvar för beslut som de fattar. Vi lever ju i en folkrepublik (folksuveränitet, ingen maktdelning) så massor av beslut gentemot enskilda fattas av politiska nämnder (istället för av tjänstemän på myndigheter som i andra länder).
      Före ansvarsreformen kunde politiker som fattade beslut dömas för tjänstefel om de gjorde fel, t.ex. omhändertog barn, frihetsberövade missbrukare, drog in tillstånd m.m. felaktigt. Efter ansvarsreformen så kan de inte fällas för tjänstefel.

      Resultatet är dock oftast att det verkliga beslutet fattas av tjänstemän inom förvaltningen genom att de lämnar förslag på beslut till nämnden och deras förslag klubbas bara igenom av politikerna. Politikerna fungerar alltså som en slags målvakter, en formell beslutsfattare utan ansvar.

      Svara
  2. Pelle2

     /  11/21/2016

    OT:
    Las Lindström på Expressen skrev i dag om hur synd det är om honom när någon kallar honom för idiot och hur fel det är när folk raljerar över honom och hans åsiktskamrater och kallar dom för godhetsapostlar.
    http://archive.is/8MvZn

    Samma Lindström hyllade 2015 Zara Larsson och kallade henne ett feministiskt geni när hon bl.a sa att hon hatar män.
    http://www.expressen.se/noje/5-infall-av-zara-larsson-som-gjorde-mannen-galna-2015/?bullet=3
    Med andra ord är han som vänstermänniskor och feminister brukar vara en hycklare och dubbelmoralist. Så länge hatet och hånet kommer från rätt håll är det bra men ve den som kritiserar honom och hans ideologiska polare…

    Svara
    • wmrisun

       /  11/21/2016

      Lite foliehattsvarning på den sidan. Tror det är bra om inte MiT sammanblandas med den skiten.
      Får en känsla av att kredibiliteten undergrävs aktivt av vänsteraktivister genom att försöka ”baita” obekväma siter och bloggar med riktigt vidriga sidor.
      Bara en tanke…

      Svara
    • Vän av ordning

       /  11/21/2016

      Haha! ”Slukhål beror på en växande jord”.

      Håller med wmrisum, det vore nog klokt att inte får MiT att sammanblandas med dessa galenskaper.

      Svara
    • Varning för PK-svammel: ” wmrisun” ”Vän av ordning”.
      ∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

      Svara
      • Vän av ordning

         /  11/21/2016

        Nej, Absolut inte. Sidan du länkar till är dock full av svammel:

        ”Skall massbyggandet av bågar i USA och England öppna portaler för demoner?”

        ”På valdagen den 8 november 2016 var Kerry på Antarktis. Vad gjorde han där? Sökte han hjälp för att icke mänskliga makter. som har baser där, skulle hjälpa Crooked Killary att vinna valet?”

        ”Black Magic forskare Max Spiers mördad med svart magi och mind control teknologi”

        ”Vi är först och främst själen, som för tillfället bebor kroppen, för att gå i jordens själaskola. Själen är ett frekvensmönster av skalärvågor och därför älskar den vissa frekvenser. Det är så skickliga musiker kan låsa upp oss.

        Kärleken frekvens är 528 Hz.”

        ”Spioner från den fjärde dimensionen tänker ingen på”

        Är du på riktigt?

        Svara
        • Kristian

           /  11/21/2016

          Låter som något för oss som saknar TimeCube.com

          Svara
      • wmrisun

         /  11/21/2016

        Vill inte alls trampa dig på tårna Sofia. Men efter många år på nätet har man lärt sig att sålla bland länkar och sidor. Ngt man inte direkt undervisar på skolorna men som kanske borde vara ett inslag. Dock blir det säkert politisera där med.
        Men den du länkade formligen tjöt i varningssignalerna. För min del språkbruket och utformningen. Men som ”vän av ordning” så föredömligt gjorde var att dyka ner bland resten av sidans innehåll och avslöja dess sanna ansikte. Foliehattssida.
        Bli inte ledsen eller defensiv. Alla gör vi misstag.
        Men risken finns annars att detta kommentarsfält tas över av individer som ser spöken överallt eller just de som vill tysta kritiken.
        Lite konspirationsteori från min sida 🙂

        Svara
        • Jans

           /  11/21/2016

          FK: ”Sofia” är antisemit och delar ständigt länkar av karaktären foliehatt till white-power. Gissningsvis hänger skribenten i fråga här av rena propagandaskäl. Nu får jag snart veta att jag är rasförrädare eller något i den stilen 😉

          Svara
          • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

             /  11/21/2016

            @Jans
            ”Nu får jag snart veta att jag är rasförrädare
            eller något i den stilen”

            Du också/du med?
            Jag har redan blivit stämplad som rasförrädare
            av ”Sofia” – möjligtvis för att jag är halvungrare.

          • Jans

             /  11/21/2016

            Och som du ser på tummarna finns det fler ”Sofior” här. Lite konstigt med tanke på att bloggen Toklandet som sådan aldrig någonsin förespråkar sådana idéer.

            Min teori är att extremhögern är såpass marginaliserad och deras sajter så stillastående så de vill vara med där det händer och inbilla sig att de på något sätt är del i de förändringar som kan vara på gång och de resonemang som nu förs.

            I själva verket är högerextremismen lika marginell nu som den alltid varit.
            Den sunda nationalismens uppvaknande har inget med sjuk antisemitism och äcklig ras- och folkchauvinism att göra.

  3. Angående genusvetare och mångfaldsexperter utan regler i livet som hatar vita män: Det är ju deras största och viktigaste regel! 😉

    Angående idiotiska poliser förresten. Nu har det ju gått ut en polis i Expressen och skrivit ”Hatten av för Kakan Hermansson” och tackat henne för att hon sprider medmänsklighet. Och nej, det är INTE Eliasson, det verkar vara en helt vanlig polis…
    https://bergersjo.wordpress.com/2016/11/20/polisens-sjalvrespekt-i-toaletten/

    Svara
  4. Läste om dina 2 MSB inlägg MiT. Vad sjutton har sexuell läggning och etnisk tillhörighet med räddningstjänst att göra?
    Varför skall det vara jämn könsfördelning just på räddningspersonal när det inte är så på andra ställen som hemtjänst, lågstadielärare, sjuksköterskor…
    Så 50/50 är viktigt endast på yrken där män är majoritet och kroppsstyrka kan göra skillnad på liv och död?
    Ingen frågar om sexuell läggning när det brinner, eller brukar ni göra det? Brukar ni fråga om det överhuvudtaget? (Jag har faktiskt aldrig frågat någon direkt och ändå ingick det i mitt yrke att ge sexråd. Man brukar få bättre svar när man inte gräver för mycket.)

    Som jag har skrivit här förut: årets julklapp skall vara brandsläckare. Tänk på dina närmaste!

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  11/21/2016

      @ elina,

      ”Varför skall det vara jämn könsfördelning just på räddningspersonal”

      Jag ser det som ena delen i vad man i militära sammanhang kallar en kniptångsmanöver.

      Först gör man landet allmänt farligt genom massimmigration, vilket tvingar folk att installera säkerhetsdörrar. Sen kvoterar man in små damer i brandkåren som inte klarar av att forcera en sådan dörr.

      Svenne banan är då effektivt instängd i händelse av hastig eldsvåda och får brinna upp! Ytterligare en seger för kulturmarxisterna!

      Att polisen är fullproppad med späda kvinnor med hästsvans bidrar för övrigt säkert påtagligt till att man i praktiken inte kan sätta hårt mot hårt i ”utanförskapsområdena”. Att skicka in ”jämställda” polisstyrkor mot stora grupper MENA ungdomar innebär rimligen endast att de manliga poliserna helt får fokusera på att skydda sina kvinnliga kollegor…..

      Svara
    • Motkraft

       /  11/21/2016

      Det är ju så enkelt egentligen. En arbetsgivare har i alla tider haft möjligheten att om två sökande är likvärdiga, välja den ena eller andra beroende på etnisitet, kön eller annat. För att på vissa arbetsplatser ger det en bättre stämning om det är lite uppblandat. Kanske någon enstaka gång ta en aningens mindre lämplig för att uppnå den uppblandning som önskas. Med betoning på ”aningens”, dvs inget som negativt påverkar helheten för det jobb som ska utföras.

      Men kunnande, erfarenhet eller annan lämplighet för yrket måste gå först. Det är ju självklart.

      (Som kuriosa så vikarierade jag för väldigt länge sedan inom vården och många avdelningar fullkomligt slet i att få de manliga vikarierna. För den kvinnliga dominansen som var då gav en ”dålig stämning” som klart förbättrades om det var fler män på avdelningen. Mångfald vad gäller kön kan ibland vara positivt.)

      Svara
      • Mångfald är positivt, men inte om man prioriterar outbildad invandrarkvinna bara för att hon är kvinna och invandrare, med misslyckad styrkeprov dessutom före utbildad svensk brandman, man alltså som kan forcera en dörr samt orkar hålla i brandslangen. Att använda våra skattepengar till skadestånd för den utbildade i såna fall är ytterligare tecken på att något är helt upp och ner. Ordet jämlikhet och mångfald har blivit en sjukdom.
        Varför utbilda sig om jobben delas ut på sådana meriter? Lotteri kanske?

        Jag ogillar dessutom kvotering utöver det du säger, två likvärdiga = välj den i minoritet.

        Svara
        • Petig, jag vet…
          I princip kan det endast finnas två likvärdiga om man inte är tillräckligt bra på att mäta. Om det nu inträffar att man har flera kandidater som är ”exakt” likvärdiga, så bör man lotta mellan dem, annars har man valt den ena framför den andre på grund av yttre attribut, vilket är kvotering.

          Svara
          • Lövet

             /  11/22/2016

            …vilket i och för sig är resultatet av ett lotteri – där dragningen skedde vid (eller omedelbart innan) befruktningen…

  5. Klimathotet

     /  11/21/2016

    Ett skott i mörkret, vardag i snart varje stad. Politikernas drömsamhälle växer stadigt fram.

    Svara
  6. michael.

     /  11/21/2016

    Utbildningsväsendet var väl det första man sänkte och nu plockar man myndighet efter myndighet genom att införa inkompetent idioti och kallar det vetenskap.

    Svara
  7. Jans

     /  11/21/2016

    Mycket träffsäker liten analys av Wolodarski på Nyheteridag:
    http://nyheteridag.se/wolodarski-drabbades-av-overklighetskansla-nar-akesson-pratade-etablissemangskritik/

    OBS! Inlägget kan innehålla spår av satir.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/21/2016

      Det är dock bra att hans ledarkrönikor nu har en komplett paranoid ton av att ”håller vi bara för öronen, och sticker huvudet tillräckligt långt ner i sanden och samtidigt håller varandra hårt i händerna” så kommer allt bli bra ändå.

      Det är som att han har bestämt sig för länge sedan hur saker och ting fungerar men glömt bort vad han egentligen trodde på, förtvivlat suggererad av identitetspolitik och flum, så försöker han ändå krampaktigt hålla ordning på trådarna.

      Det är lite av samma tonus som Fredrik Reinfeldts ”öppna era hjärtan-tal”, som jag tolkade mest som att han tappat greppet om verkligheten och sitt uppdrag, att det inte var något som han verkligen menade.

      En partiledare kan man inte byta ut hur som helst, en chefredaktör borde vara lättare att plocka åt sidan. I var och vartannat framförande så poängterar Wolodarski hur fantastiskt bra det går för DN, snack som jag tolkar är riktat direkt till ägarna i Bonnierskrapan.

      Det är tydligt för läsarna att det är något som inte står rätt till där på DN.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  11/21/2016

        DN och den typ av liberal borgerlig ideologi som de företräder befinner sig i en djup intellektuell kris. De har i decennier förespråkat stor invandring med en idé om att det skulle stärka Sverige (och andra invandrarländer) både kulturellt, konkurrensmässigt och ekonomiskt. Alla varningsklockor ringer och allt tyder på att något i denna idé var fel men de klarar inte att ta sig ur säcken eftersom SD står där och grinar och säger ”vad var det vi sade”. Så istället – i prestigens namn – begår de någon slags hysteriskt intellektuellt självmord.

        Eller lite kortare: Att vara agendasättande ledarskribent men inte kunna bestämma agendan längre känns nog litet tyket.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/21/2016

          Jag tror nog också det är där skon klämmer, att Peter Wolodarski helt enkelt inte längre är trovärdig eller relevant, han var tidigt sett som den liberala pressens underbarn, någon som med ett samurajssvärds skärpa skulle kliva upp på chefsledarstolen och klyva riktiga klurigheter i två delar, det som var rätt och det som var fel. Att han därtill verkar vara ohyggligt högdragen som person gör det knappast enklare för honom att backa några steg.

          Svara
          • Jans

             /  11/21/2016

            Han är ju inte ensam på långa vägar. Kolla på Fredrik Reinfledt t.ex.
            Jag är helt säker på att det vi observerar nu kommer att plockas upp och analyseras om några år, i vad som då återstår av etablerad media, så småningom. Det finns ingen rimlig väg ut ur det dilemma som de och även en stor del av den någorlunda rimliga delen av vänstern hamnat i. Deras teorier och idéer är ju av allt att döma felaktiga.

            Hela tankefiguren ”rasism=dåligt & mångkultur=bra därmed skall vi ha massinvandring” är dömd att misslyckas. Inte för att rasism är bra utan för att mångkultur inte på långa vägar fungerar så problemfritt såsom många hade hoppas. Det var helt enkelt en dröm för bra för att vara sann. Återstår för sansade människor att försöka göra något bra istället genom kontrollerad invandring, ordning och reda på lag och rätt och realistiska idéer om vad som fungerar och inte fungerar.

            Så kan extremister på båda sida kriga mot varandra om rasideologi å ena sidan och anarki och öppna gränser på den andra och islamisterna mitt emellan… eler nja, islamism är väl en form av högerextremism det med?

          • Rikard

             /  11/21/2016

            Hej.

            Samurajsvärd är träffande på många sätt:

            Det är ju tillverkat med smidesteknik framtagen bland annat på grund av materialbrist; det är synnerligen skarpt men kräver en mycket specifik teknik; det är löjligt skört och ömtåligt, och är sämre än en käpp i händerna på en otränad person.

            Väldigt träffande, faktiskt.

            Själv har jag alltid föredragit yxor, då dessa är lika mycket verktyg som vapen och dessutom kan användas till så mycket mer än svärd.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

  8. Jans

     /  11/21/2016

    Hej hopp alla i Unionen som inte uppskattade Mansplainingakuten!
    Har ni fått era utträdespapper än?
    Det har inte jag, trots att det gått en vecka. Försöker de försena så folk skall glömma bort det? Stå på er i så fall…

    Svara
    • Klimathotet

       /  11/21/2016

      Enklaste sättet att gå ur facket är bara att sluta betala.

      Svara
  9. Cornucopia skriver att Eliasson kommer att sparkas uppåt och Götblad tar troligen över.
    En kvinna! Hurra? Pep pep! Kan vi inte hitta någon riktigt bra som räddar polisväsendet? Inte?
    http://cornucopia.cornubot.se/2016/11/ur-askan-i-elden-eliasson-sparkas.html

    Svara
  10. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
    • Rikard

       /  11/21/2016

      Hej.

      Vad skall ‘neutralt’ betyda i sammanhanget?

      Negativt kan jag förstå vad det kan innebära, och detsamma med positivt, men neutralt? Borde det inte betyda att beskriver den med en klackspark eller axelryckning? Ungefär så här: ‘Jahapp, där var den ja, jaja, den sitter den sitter och så är det med den saken. Dags att skala potatis.’?

      Poeter eller potäter?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/21/2016

        ”I samlingen får vi följa poesins utveckling, från hennes tidiga banbrytande dikter från 1980-talet till idag. De Hiromi Itō skrev som ung fick mycket uppmärksamhet eftersom hon var först i Japan att skriva om kvinnlig sexualitet på ett väldigt öppet sätt. Bland annat lyfte hon ämnen som mens och onani och använde ordet fitta.”

        Japaner, rätta mig gärna om jag har fel, är ett av det mest perversa folkslagen på jorden, samtidigt som de censurerar porr med stora pixlar. Tror inte ett korvöre på att hon skulle ha varit först ut med att beskriva kvinnlig sexualitet på ett öppet sätt. Det är nog mest dålig research som leder till ett sådant antagande.

        Sedan är jag besviken på ETC. hur kan det finnas en specifik kvinnlig sexualitet. På samma sätt som det inte finns olika trädslag, olika typer av gnagare, eller för den delen stentyper, så finns inget som skiljer kvinnlig/manligt kultur/arv åt. Fy på er och marsch pankaka tillbaka till den vetenskapsgrundade genusskolbänken.

        /Frida

        Svara
        • Dreadlock

           /  11/21/2016

          ”Japaner, rätta mig gärna om jag har fel, är ett av det mest perversa folkslagen på jorden, samtidigt som de censurerar porr med stora pixlar”

          Hahaha…Vad jag funderar på. Hur i helskotta drar du dina slutsatser ? Med hjälp av porrvideos producerade i japan ?

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  11/21/2016

            Kan inte riktigt påstå att jag har belägg för det jag skriver, men mina fördomar säger mig att de är ena riktiga snuskhummrar. Och mina fördommar visar sig mycket sällan fela. 😉

            Till stöd för min ogrundade uppfattning lutar jag mig till viss del på den fantastiska dokumentären ”Relics: Einstein’s Brain” från 1994 där den japanska professorn Kenji Sugimoto försöker snoka reda på Einsteins konserverade gamla hjärna. När den japanska professorn väl hittar ett fynd som han tror är nittonhundratalsgeniets cerebrum får han i princip spontanorgasm.

            Om inte det är snusk så vet jag inte vad som är snusk.

            https://en.wikipedia.org/wiki/Relics:_Einstein's_Brain

          • Klimathotet

             /  11/21/2016

            Jag kan bekräfta det Frida utan gå in på detaljer. Jag har varit i Japan 😛

      • Dreadlock

         /  11/21/2016

        @Rikard

        Nej, det är på fullt allvar.

        Feministisk poetissa , med flera egna barn, blir till en flummig schaman där dyrkandet av det feminina könet står i centrum ( Vagina, livmoder bla bla bla). Antar att detta är en revival av någon sorts hippiefilosofi. Med tanke på att hon är japanska så är hennes avvikelse från den japanska majoritetskulturen modig, men knappast nyskapande..Hon tillhör snarare den 1:a eller möjligtvis den 2:a vågens feminister som gör uppror mot familj och vänner. Till skillnad från 3.e vågens feminister som utvecklats till en bunt bortskämda patologiska neurotiker som reagerar på minsta lilla skitsak som de uppfattar som en provokation.

        Svara
      • Kristian

         /  11/21/2016

        ”Di pratar så uschelt, di säger ‘betater.’ Vet di inte att det heter noler?”

        I kvinnosakssammanhang säger en del att i till exempel Storbritannien blev det 70-tal först efter 80-talet. Tydligen har det blivit 70-tal i Japan också.
        Banzai, får man kanske lov att säga.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/21/2016

      Ytterligare en Tourettesfeminist som skall lyftas fram alltså…

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/21/2016

      Äntligen!

      Svara
    • Jans

       /  11/21/2016

      Fast hon får väl skriva om vad hon vill? Det är ju bara att strunta i att läsa om man tycker det verkar ointressant. Så länge jag inte behöver betala så har jag inga invändningar. Ordet är fritt hoppas jag!

      Svara
      • Rikard

         /  11/21/2016

        Hej.

        Klart det är fritt, Jans, och jag håller med du som en del säger: slipper jag betala så är det inget problem.

        Därmed sagt kan jag heller inte avhålla mig från att häckla var gång jag stöter på löjeväckande företeelser som denna. Den friheten är densamma som den du talar om – vilket givetvis gör det fritt fram att driva gäck med mina magsyra utsöndringar.

        Ang. japansk sexualmoral (som Dreadlock och Frida diskuterar ovan): den är komplex och komplicerad. Som med så mycket annat när det gäller Japan finns det någon form av system för så gott som allt, och om aktiviteten faller inom etablerade system så är den socialt tolerabel, om än inte omtyckt. Det är i huvudsak aktiviteter som ses som icke/anti-japanska som väcker anstöt, samt influenser som upplevs hota själva identiteten och essensen av att vara japan.

        Alltså kan man exempelvis producera sk. tentakelporr, och liknande, eftersom det finns en lång tradition av pornografiska träsnitt och målningar. Den i väst mest kände är troligen Hokusai.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • Pelle2

         /  11/22/2016

        Jag har aldrig påstått att hon inte får skriva vad hon vill om det var mig du vände dig till jans.
        Jag tycker bara att det är så jävla tröttsamt med diverse radikalfeminister som tvångsmässigt måste uttala sig om sitt kön och sina kroppsvätskor och att detta framhålls som något positivt.

        Svara
  11. Svenne

     /  11/21/2016

    Dick Sundevall, chefred för Para§raf skriver också om RPC:

    Svara
    • Pelle2

       /  11/21/2016

      Vi får ju verkligen hoppas att rikspajasen Eliasson får sluta men det vore ju för jävligt om Götblad skulle ta över..Det vore verkligen att gå ur askan i Elden..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/21/2016

        Sverige har aldrig haft en kvinnlig rikspolischef. Behöver jag säga mer.

        Klart det blir Götblad.

        Om det inte blir en kvinna kommer det bölas och gnölas på varje kultursida i hela landet, tror inte feministern Anders Ygeman orkar med sådant för stunden.

        Svara
        • Svenne

           /  11/22/2016

          Götblad eller någon annan ‘snippbärare’…
          Gratulerar till katapultstolen!

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  11/23/2016

            Nåja. Helt ok med mig med en kvinnlig rikspolischef, men låt det bli en myndighetschef framförallt.

  12. Svenne

     /  11/21/2016

    DI.se: Centern ska växa genom att tona ner flyktingfrågan… #vindenvänder

    Svara
    • Jans

       /  11/21/2016

      Är det inte oerhört konstigt egentligen? Partier som helt verkar sakna ideologi. De bara byter lite hit och dit till de hittar något som funkar. Som om de vore företag som letar efter en kundkrets. Det skulle aldrig falla mig in att rösta på partier som inte vet vad de själva tycker.

      Svara
  13. MiT

     /  11/21/2016

    ”Bilar för pojkar och dockor för flickor?
    Barns tankar kring leksaker”
    http://bada.hb.se/bitstream/2320/4707/1/examensarbetet.pdf

    Svara
  14. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
    • Jans

       /  11/21/2016

      ”Den psykiska ohälsan i den här gruppen ser vi också är hög, det är alldeles för höga siffror på tankar om suicid.”

      Om detta löses med könsoperationer och liknande kan jag gå med på att det är sjukvård, men jag har för mig att siffrorna knappt påverkas av operation eller annan åtgärd. Fast jag kanske minns fel.

      Om siffrorna på psykiska förbättringar inte är bättre än t.ex. för plastikoperation så tycker jag inte det skall finansieras av det allmänna.

      Svara
  15. G

     /  11/21/2016

    ”Kvinnotider på badhus kan försvinna

    15-åriga Fatima Alsheik har kommit till tjejkvällarna under ett års tid.

    – Jag gillar att bada och simma, och jag får möjligheten en gång i månaden att komma hit. Och det är så bra för jag kan inte visa min kropp för min religion. Då är det jättebra att jag kan komma hit när det bara är kvinnobad, säger hon.

    Stefan Tielinen tycker att de separata tjejkvällarna har varit en bra lösning…/../… Han tycker badhusets viktigaste fokus är att öka simkunnigheten, inte att debattera diskriminering.
    …/…/…
    – Det finns ingen enskild lösning. Vi måste hitta alla lösningar och vända och vrida på varje sten för att öppna upp baden så att det blir attraktivt att komma till oss och få vattenvana och simkunnighet. Vi vet att allt fler barn drunknar och varje drunknat barn är en nationell katastrof. Och genom föräldrarna når vi barnen. Om mammorna kan simma så är det större chans att barnen också lär sig.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/kvinnotider-pa-badhus-kan-forsvinna

    Och dessa drunkningsolyckor sker såklart i badhusen eller ? Jaså inte det. Och när mamma och barnen kommer till stranden för att utnyttja sina simkunskaper som de lärt sig i ett safe-space ”omg vad många män, barbröstade är de också, nej det här går inte för vår religion, vi åker hem igen”

    Svara
    • G

       /  11/21/2016

      Detta från 2014 om separata tider i Linköping….

      ”Mängder av kvinnor, särskilt invandrade, är utestängda av primärt kulturella och religiösa skäl. Integration handlar om att bryta mönster och stimulera till etniskt och kulturellt gränsöverskridande möten. Att bli en del av ett socialt sammanhang i en trygg miljö leder till att bryta isoleringstendenser och främjar tolerans. Vi vet av praktisk erfarenhet att kvinnogrupper som vill lära sig simma eller liknande lättare uppvisar inkludering i samhället.
      …/…/…
      Det är ingen skillnad mot att avlysa en anläggning för att tävlingar pågår, eller att skolor har exklusiv tillgång för sina elever. Det är ju fortfarande öppet för alla men med viss anpassning till berättigade syften.
      Göran Lundström, Chef ABF Östergötland
      ——————–
      ”kvinnobadtider i grunden handlar om simkunnighet och hälsa.

      Samhället är inte jämställt. Att kvinnor som i dag inte känner sig trygga med miljön i våra simhallar hänvisas till att vänta med bad tills samhället inte gör skillnad på män och kvinnor är cyniskt. Vi vet alla att det är lång väg dit. Att låta kvinnor i Linköping leva utan att kunna simma, något som begränsar deras deltagande i det offentliga, är inget alternativ för oss socialdemokrater. Alla ska känna att de har grundläggande kunskaper för att våga ta med sig sina barn till badplatsen i Berg.

      Att vika några få timmar i veckan till den lilla del kvinnor som i dag inte går till simhallen på grund av mixade tider är en enkel åtgärd som vi tror att de allra flesta Linköpingsbor kommer att acceptera.
      Ellen Aguirre (S) vice ordförande
      Nicke Bremer (S) ledamot kultur- och fritidsnämnden i Linköping

      ————-
      Corren svarar
      ”Att vika några få timmar i veckan till den lilla del kvinnor som inte går till simhallen på grund av mixade tider är en enkel åtgärd”, skriver ledamöterna från Linköpings kultur- och fritidsnämnd.

      Ja, det vore sannerligen enkelt att vika sig för detta krav. Det förvånar dock att Socialdemokraterna tar så lätt på de framsteg vi har gjort som möjliggör att kvinnor och män kan bada tillsammans.

      Kvinnobadtider handlar inte om simkunnighet och hälsa. Det handlar om att kommunen utesluter hälften av sina invånare från badhuset under vissa tider på grund av kön. Det är inte samma sak som att stänga simhallen tillfälligt för allmänheten för att tävlingar pågår.

      Hur ska vi stimulera integration genom utestängning? Hur ska isolering brytas och tolerans främjas genom könssegregering? Om kvinnor upplever sexuella trakasserier på badhuset är det helt oacceptabelt och åtgärder ska vidtas.

      Hänvisas däremot dessa, och andra, kvinnor till kvinnotider är det en kapitulation för sexualisering och fördomar. Det borde Linköpings kommun inte ställa upp på, oavsett hur många andra kommuner i Sverige som begår misstaget.””
      http://www.corren.se/asikter/ledare/kvinnosim-behovs-i-linkoping-6832272.aspx

      Svara
  16. Svenne

     /  11/21/2016

    Kvartal.se: När skolan blomstrade

    Svara
  17. Jan

     /  11/21/2016

    Vi kanske ska sälja ut polisen till riskkapitalisterna? Kan vi sälja ut skolan och vården borde det väl funka med polisen också. Skulle ni teckna aktier i polisen?

    Svara
    • Jans

       /  11/21/2016

      Saken är ju den att alla säkerhetsbolag och vaktbolag är en slags polisväsende på entreprenad. Med ett fungerande polisväsende och rättssamhälle behövs inte vakter att sköta vardagsbevakningen – polisens uppgift urpsprungligen.
      Vakter behövs enbart för särskilda ändamål.

      Svara
    • Rikard

       /  11/21/2016

      Hej.

      Vi kan väl köra en favorit i repris?

      Vi lägger ut polisen för ett givet område på anbudsförfarande, men istället för att de betalas med statliga medel får de rätt att utkräva skatt av de som bor i området.

      Tänk, det är nästan som om det finns olika saker som fungerar olika väl beroende på om det sköts med egenintresse eller allmänintresse.

      Det är antagligen därför kommunala skolor håller den standard de gör, och varför den offentliga vården ser ut som den gör, för att inte tala om hemtjänst och LSS.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  18. Jan

     /  11/21/2016

    Polisen fungerar så dåligt att jag faktiskt tror att riskkapitalisterna skulle lyckas där. Det vore svårt att misslyckas om vi säger så. Varför inte sälja ut åklagarämbetet och domstolarna också? De fungerar inte särskilt väl heller. Förutom när det gäller att spendera pengar…

    Svara
  19. G

     /  11/21/2016

    ””Christian Dahlgren: ”Det räcker nu”-faktorn
    …/…/…
    Vad gör partierna vi är vana att lita på? Kavlar upp skjortärmarna, spottar i nävarna, samlar sig till lösningar och krafttag? Inte direkt, va.

    Den styrande klassen fumlar snarare vilset förstrött och är upptagna med ett internt schack om maktens köttgrytor. Symptomatiskt är hur Alliansen i ett bisarrt taktiserande drag gett det gamla kommunistpartiet inflytande över budgeten, för att S/MP-regeringen ska tvingas till stollerier som upprör den breda medelklassen och därmed enligt kalkylen gå ett hejdundrande valnederlag till mötes 2018.

    När man på detta sätt nonchalerar vilka konsekvenser den praktiken högst påtagligt får för hederligt folks villkor i vardagen, då är det att be om förlorat förtroende. Steget till ilskna proteströster på populistiska alternativ á la ”det räcker nu” är inte långt.

    Att mycket av elitdebattens kultur präglas av den moderna skolastik som kallas identitetspolitik gör knappast saken bättre. Intrycket som förmedlas är att Sverige nästan påminner om Saudiarabien när det gäller strukturellt förtryck – fast egentligen lömskare eftersom mekanismerna är mer informella och osynliga. Men tar man bara på sig korrekta ideologiska glasögon blir sanningen uppenbarad.

    Beprövad liberal jämlikhetssträvan duger dock inte för att komma åt roten till det onda. Sånt krafs är uttryck för falsk tolerans som i subtilare former befäster diskrimineringen baserat på kön, etnicitet, hudfärg, sexuell läggning eller vad det nu kan vara som avviker från de blytungt kvävande och kränkande normerna i Det Vita Manliga Sverige.

    Därför måste det kvoteras, genusutbildas, kompenseras, gruppsepareras, ges särskilda rättigheter för representation, jagas postkoloniala förgripligheter, suddas i Tintin och Pippi Långstrump, och så vidare. Snacka om att vilja tända en ständigt flammande polariserande samhällsbrand.

    Fråga ett antal slumpvis utvalda passerande personer på gatan vad de tycker om detta. Tror ni att de känner igen sig i problematiken och i bilden av strukturförtryckets Sverige som kolporteras så ivrigt från elfenbenstornen?

    Johan Hakelius skriver i Fokus: ”Historiskt har folkstyre bara fungerat när de som velat leda, har lyckats fångat medborgarnas fantasi och förtroende. När de inte har stuckit iväg i värderingar och idéer, som många upplever som främmande. När de har begripit vad deras beslut innebär för vanliga väljare och brytt sig om resultaten”.

    Uteslut icke att SD kan bli största parti efter nästa val.””
    http://www.corren.se/asikter/ledare/christian-dahlgren-det-racker-nu-faktorn-om4383990.aspx

    Svara
  20. Senior

     /  11/21/2016

    Vänta ni bara.
    Polisens kaos är bara tillfälligt.
    Nu är cheferna utbytta till rättrogna partikamrater, nu skall bara alla poliser med fel åskådning rensas ut, därav detta tillfälliga kaos; i väntan på att poliser med rätt partibok och rätt åsikter börjar strömma ut från södertörn.
    Då kommer det att bli ordning och reda igen!
    Både bland bus och politiska åsikter!

    Svara
  21. Kan jag bara meddela att Anna Book är med i ett hästhoppningsprogram?

    Kan ingen säga det jag tänker på så jag kan slippa vara elak?

    ”Snela”.

    Svara
  22. MiT

     /  11/21/2016

    ”Nedprioriteringen av kvinnodominerade utbildningsområden måste upphöra”
    https://akademssr.se/reportage/nedprioriteringen-av-kvinnodominerade-utbildningsomraden-maste-upphora

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/21/2016

      ”Detta är särskilt problematiskt med tanke på att det är de kvinnodominerade utbildningarna som nedprioriteras såväl på högskolan som arbetsmarknaden.”

      Vad är det Fredrik Strelert skriver egentligen? Att arbetsmakrnaden inte prioriterar kvinnodominerade utbildningar? Varför skulle arbetsmarknaden prioritera någon som helst utbildning som inte är till värde för arbetsmarknaden? Texten är sanslöst obegriplig, och alldeles för lång för sitt innehåll. Fredrik Strelert borde ägna sig åt att studera och inte skriva debattartiklar.

      Svara
    • Kristian

       /  11/21/2016

      Beklagar om det var här jag såg den:

      Svara
  23. G

     /  11/21/2016

    En fråga. Ang det det där FN-förbundet som INTE har nånting med FN att göra öht, finns det någon bra artikel/text man kan läsa om det nånstans ? Som man även kan använda som referens nästa gång en artikel i någon tidning dyker upp som inte tydliggör det öht 🙂

    Svara
  24. G

     /  11/21/2016

    Om ni inte redan är upprörda och förbannade på något, så kan ni passa på att titta på den här intervjun av fredde från tidigare idag, där fredde återigen säger att _han_ tänker långsiktigt med invandringen och _andra_ tänker kortsiktigt. De som kommer hit kanske varken har kläder eller mat (nakna med en smartphone?) blir en kostnad i början men sedan blir en stor tillgång och hjälper med samhällsbygget. Han jämför med nybyggarna som kom till USA och blev en tillgång då de hjälpte med samhällsbygget och gjorde landet bättre. Så även om han själv inte har en jävla aning så säger han alltså att om de som kom till USA istället hade kommit från MENA så hade det gått exakt lika bra.
    http://www.svt.se/nyheter/svtforum/politik-i-bokhyllan-nya-livet

    Jag förstår inte hur han fortfarande står kvar med fötterna på samma ställe. Tänker på samma sätt och säger samma saker. Malmö är väl i såna fall låååååångsiktigt.

    Svara
    • Jans

       /  11/21/2016

      Låt han hålla på. Ju mer han målar in sig i ett hörn desto roligare blir det senare.

      Apropå nybyggarvinkeln. Hur är det nuförtiden med Dick Harrison. Han körde ju Reinfeldtvinkeln ganska stenhårt för något år sedan och utnämnde Sverige till massimmigrationsland sedan bronsåldern typ… Har han gjort några sådana uttalanden nyligen? Med tanke på att han är historiker var det ju ganska flagrant historieförfalskning han sysslade med och han borde, liksom Fredrik Reinfeldt få äta upp det i framtiden.

      Svara
    • Jag råkade se honom i TV och stängde snabbt av. Skönt.

      Svara
    • G

       /  11/21/2016

      ”Blir det lång sikt snart?
      …/…/…
      Det är svårt att med säkerhet sia om framtiden, men vi kan åtminstone få en ledtråd om hur vår “långa sikt” kommer att se ut genom att titta på experimentkommunerna Malmö, Botkyrka och Södertälje. Dessa kommuner ligger någon generation före Sverige vad gäller etnisk och kulturell mångfald. Här har ”lång sikt” redan inträffat. Ändå finns ingen kommun med en hög koncentration av mångfald som det går bra för. Det bästa vi kan säga är att dessa kommuner fortfarande är för små för att dra ner hela landets ekonomi.

      Det tydligaste exemplet är arbetarrörelsens födelsestad Malmö, en stad som för länge sedan blev bankrutt, men som går runt så länge resten av Sverige har råd att täcka underskottet. Men hur ser planen ut för stunden när hela landet nått dit Malmö är idag? Vem är då tänkt att täcka hålet i budgeten? Norska oljefonden? Qatar? Är den ekonomiska strategin helt enkelt att förneka obekväm statistik?

      Har landets statsbärande parti överhuvudtaget en plan annat än att skjuta upp problemen ännu en mandatperiod och hoppas på det bästa?”
      http://www.realtid.se/blir-det-lang-sikt-snart

      Svara
    • michael.

       /  11/21/2016

      Reinfeldt verkar bygga sin verklighet på Hollywood filmer som han sett i sin ungdom,vilket jag misstänkt länge pga hans verklighetsfrånvända åsikter.Det blir ju alltid ett lyckligt slut hur mörkt det än ser ut,det har han ju sett på film.

      Svara
    • Sicken clown han är.

      Man kan inte direkt jämföra migrationsströmmarna på 1800-talet med dagens politik – för det första så var det ju bokstavligen talat ”do or die”; kunde du inte försörja dig i USA så dog du eller så blev du tvungen att flytta hem igen. De hade inget socialförsäkringssystem och sannerligen inte ett generöst sådant som Sverige faktiskt har.

      Jag trodde att han skämtade när han yrat om ”de tomma skogarna”. Nu tror jag han genuint drömmer om kåkstäder.

      Svara
  25. G

     /  11/21/2016

    .

    Svara
    • Jan

       /  11/22/2016

      Påståendet är naturligtvis en lögn. Fast i vissa politiska kretsar är det viktigare att vara politiskt korrekt än att tala sanning. Vem som helst förstår att belastningen på sjukvården av invandringen är större än eventuella fördelar. När det gäller åldringsvården så är det huvudsakligen okvalificerade jobb som invandrarna blir tilldelade. Jobb som i annat fall hade gått till arbetslösa svenskar.

      Svara
      • Rp

         /  11/22/2016

        Beroende på hälsotillståndet hos befolkningen kan ju naturligtvis fler läkare i absoluta tal vid vissa omständigheter vara bättre än fler läkare per 100 000 invånare. De flesta som kommer är ju unga män som brukar vara en sådan grupp som inte behöver läkarvård.

        Svara
  26. MiT

     /  11/21/2016

    Svara
  27. G

     /  11/21/2016

    facebook.com/zuck/posts/10103269806149061

    Svara
  28. MiT

     /  11/22/2016

    Svara
  29. Svenne

     /  11/22/2016

    Ledarsidorna om nätverken Hilda o Ruben (från september, men med edit):

    Svara
  30. Svenne

     /  11/22/2016

    Breitbart: Svenska Handbollsförbundet publicerar regelbok på arabiska:

    Svara
  31. Jan

     /  11/22/2016

    Så inleds den då. Etablissemangets reträtt. Under galgen. Först ut är Moderaternas Anna Kinberg Batra. Hon har nu plötsligt kommit på att alliansregeringens flyktingpolitik var ohållbar. Dags att komma på det nu, Anna!
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/R0zM8/darfor-har-jag-andrat-mig-om-invandringen

    Svara
  32. MiT

     /  11/22/2016

    Svara
    • Tomas

       /  11/22/2016

      dumheten är total

      Svara
    • Pelle2

       /  11/22/2016

      Hm,har folk med annan bakgrund än den svenska rätt att äta typiskt svensk mat eller är det CA då med ?

      Svara
      • Svenne

         /  11/22/2016

        Hehe, IKEA säljer ju köttbullar i sina varuhus världen över… #swedishmeatballs

        Svara
  33. MiT

     /  11/22/2016

    Svara
    • Hannah

       /  11/22/2016

      Kan iofs förstå att frun vill ligga med andra om maken gått och blivit ”a REAL male feminist”. Är dock väldigt skeptisk till konceptet ”öppna förhållanden”. Brukar väl sällan funka i praktiken.

      Svara
  34. Jonas

     /  11/22/2016

    ! ! VARNING VARNING ! !

    SVT fiskar e-mejladresser
    https://dold.svt.se/

    Svara
  35. Svenne

     /  11/22/2016

    Ingrid Lomfors – Känd för citatet ”Det finns ingen inhemsk svensk kultur”…

    Lomfors tvingades avgå redan 2009:

    Svara
  36. QED

     /  11/22/2016

    OT:

    ”UNHCR:s Europachef Vincent Cochetel säger till Dagens Nyheter att Sverige måste engagera sig mer för att hitta föräldrarna till de afghaner som just nu kommer till Sverige som ensamkommande flyktingbarn, istället för att automatiskt börja diskutera asyl.”

    http://www.friatider.se/fn-sverige-b-r-verka-f-r-familje-terf-rening-i-hemlandet

    Svara
    • QED

       /  11/22/2016

      Sverige som den alkade batikhäxan i kvarteret som bjuder ungdomar på sprit …

      Svara
  37. Svenne

     /  11/22/2016

    AKB går ut i AB och medger sina fel: #WTF…

    Svara
    • Jan

       /  11/22/2016

      Kappvänder, menar du? Problemet är att det är minst 15 år försent…

      Svara
    • Sorry Kinberg-Batra, jag tror inte ett dugg på dig då du länge var i Reinfeldts bakficka. Jag ser det som ett sannolikt scenario att det ballar ut igen med dig i ledning.

      Svara
      • Jan

         /  11/22/2016

        Visst. Jag tror att det är påtryckningar underifrån som tvingat ledningsgruppen och AKB att byta kappa. Freddan vågade de sig inte på. AKB blir lättare att styra. Hon kommer att komma undan med kappbytet eftersom Moderaterna har så många ko-väljare.

        Rimligen borde annars en politiker som haft så fel under en så lång tid bytas ut. Om det fanns någon konsekvens och moral i politiken.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/22/2016

          AKB är i gott sällskap bland kappvändarna.
          Löfven behövde ju nästan två år på sig innan han bytte åsikt.
          Fram till hösten 2015 gick ju integrationen och flyktingmottagandet som smort enligt honom.
          Så om M har ko-väljare så delar dom väl den egenskapen med S-väljarna ?

          Denna invändningen innebär inte att jag tycker att AKB är en bra partiledare och hon förtjänar definitivt kritik för sitt kappvändande men detsamma gäller även Löfven.

          Om Moderaterna har någon vilja att locka till sig väljare och behålla de gamla borde dom omgående byta ut AKB.Tyvärr tror jag inte att dom har den insikten.

          Svara
          • Jan

             /  11/22/2016

            Löfvén har ändrat politiken (under galgen) men inte bytt åsikt. Eller åtminstone inte förmedlat det utåt. Han står väl i kö efter AKB. AKB var först ut. Som jag sa: Moderaterna har ko-väljare. Partiledare spelar ingen roll. Och vem skulle de välja istället?

          • Pelle2

             /  11/22/2016

            Och sossarnas väljare består av Sveriges intellektuella och moraliska elit menar du ?
            Vad gäller att Moderater röstar på Moderaterna oavsett partiledare så är jag själv ett exempel på att det inte är sant. Jag röstade inte på M det förra valet.

            Dessutom har ju många undersökningar visat att många Moderater har gått över till SD precis som S-väljare har gjort det. Trots det har ju uppenbarligen S en trupp av kärnväljare som röstade på pajasen Juholt och som röstade på ett oprövat kort som Löfven.
            Med andra ord är bägge partierna lika i dessa avseenden.

            Kan inte säga att det finns någon uppenbar efterträdare till AKB men ingen kunde ju påstå att Löfven var en uppenbar partiledare heller utan snarast en kompromisskandidat.
            Det kan mycket väl finnas någon liknande kandidat inom M som gemene man inte känner till.

        • Absolut tror jag ingen vågade säga mot Reinfeldt, speciellt under Reinfeldt II när han bokstavligen talat blev Den Stora Ledaren som vann två val. Han erkänner mer eller mindre att han gick bakom ryggen på alla med migrationsöverenskommelsen med Miljöpartiet – bara en sådan sak borde ha fått dom att purkna till och säga ifrån i vanliga fall men han var orörbar.

          Lägg sedan till bisarra tilltag som Ullenhags ”myter” (säkerligen beställt av Reinfeldt själv), som nära intill visat sig att inte vara myter punkt efter punkt och hans fortsatta bisarra tjat om ”på lång sikt” och tjae, man inser att det inte finns/fanns någon där att ta honom i örat.

          När det gäller Moderaterna så kan man bara konstatera att valstugereportaget 2002 fick betydligt mer långtgående konsekvenser än att någon lokalpolitiker fick avgå. Den möjliggjorde mer eller mindre Reinfeldt och hans bisarra migrationspolitik, trots att Moderaternas väljare alltid legat mot det mer konservativa hållet när det gäller invandring. De blev helt enkelt livrädda att ens yppa något som ens kan i närheten konstrueras rasistiskt.

          Svara
  38. Svenne

     /  11/22/2016

    En modern liten parlör:

    Svara
    • Jan

       /  11/22/2016

      Det finns en fullständig pk-parlör på Flashback för den som söker.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: