Det vandrande haveriet i Aktuellt

Igår var rikspolischefen Dan Eliasson med i Aktuellt. Kolla gärna på SVT Play om ni vill se det vandrande haveriet försöka förklara varför anmälningar läggs på gigantiska högar.

Här är en kortversion med lite funderingar inlagt här och där för enligt Eliasson så är det inte alls ökad anmälningsbenägenhet utan faktiskt brottslighet som ligger bakom alla anmälningar

Konstigt ändå, man har ju matat ut att allt bara är ökad anmälningsbenägenhet som naggar mörkertalet i kanten? Det är professorer, kriminologer, poliser, journalister och annat tyckande löst folk som hävdat att det bara är som det alltid har varit och att det bara är anmälningsbenägenheten som ökar och så kommer Eliasson och säger att det faktiskt är ökad brottslighet? Hur ska de ha det?

Och btw, allt som det vandrande haveriet räknar upp som gör att de går på knäna begås nog till MINST 95% av invandrare, 1:a generationen eller 2:a generationen. Det är rakt av importerad kriminalitet. Man måste förhålla sig till den vetskapen om man någonsin vill närma sig en ev lösning. Det hoppas jag att folk förstår.

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

148 kommentarer

  1. Dreadlock

     /  11/24/2016

    Har någon checkat om Eliasson äger en hjärna ? Vi vet faktiskt inte han kan ha blivit attackerat av en Zombie och hålls vid liv med avancerat Frankensteinteknologi.

    Som om de inte räckte så pressar kamraterna i södra Sverige (s) både Morgan Johansson och Anders Ygeman att återställa flyktingpolitiken som den var innan stoppet och dessutom ge alla Sveriges arbetande befolkning en julklapp som heter duga : Alla 5 jobbavdrag ska tas bort och ska berika våra kära politiker för att kunna klara av invandringens kostnader.

    http://www.svd.se/flyktingpolitiken-kommer-att-gora-ont-for-s/om/svenskt-flyktingmottagande

    ( Wikipedia : För en person boende i Stockholms kommun med 23 000 kronor i bruttolön per månad blir skattesänkningen 1 452 kronor per månad med jobbavdragets steg ett, två, tre och fyra. Jobbskatteavdraget kan högst bli 1 825 kr i månaden.)

    Höjd skatt med 1452 i månaden !

    Dessutom innehåller kravet den här fullständigt vettlösa politiska analysen :
    ” Åtstramningen av flyktingpolitiken var ett misstag som ”spelar de högerpopulistiska krafterna i händerna” står det i samma SSU-motion som arbetarekommunen i Lund alltså har ställt sig bakom.”

    La la la la Dreadlock är i chock …Error XXX Time out overflow … Fatal Gateway …X Red Pill overload……….krrrrrrrr…*Sproink*

    Svara
    • G

       /  11/24/2016

      Vem är det som ”underminerar/undergräver” asylrätten och bortser från den sökandes asylskäl som inte tycks spela någon roll längre ?….

      Svara
      • Jan

         /  11/24/2016

        Precis. De här människorna tolkar asylrätten så att Sverige har skyldighet att ta emot och försörja vem som helst från Mellanöstern eller Afrika som stiger i land här. Plus hela släkten. Vad som helst räcker som asylskäl. Även lögner.

        Svara
    • HJÄRNA vet jag in om Dan har men eftersom han spelade in en låt som handlade om att kopulera i Bangkok så innehar han nog ett dylikt organ som krävs för genomförande.

      Svara
    • plan-ekonomi-genus

       /  11/24/2016

      Grundläggande Ekonomi del 1A: Höjd skatt -lägre konsumtion -mindre jobb -vikande tillväxt, […] vikande, vikande, vikande [snabbspolning] resultat = Mindre kaka, mindre skattebas att fördela .. mindre mat till farmor.

      Repetera och upptäck att utfallet inte ändrar sig efter 2:a, 3:e, 4:e…

      Svara
    • Frågan är ju vilka som gynnar ”högerpopulistiska krafterna”?

      De verkar inte förstå att människor förr eller senare kommer kolla i plånboken, märka att det blir mindre samtidigt som samhällsfunktionerna blir sämre i takt med att migrationskostnaderna skenar. Varför tror de att Sverigedemokraterna till och med börjar öka kraftigt bland människor med invandrarbakgrund?

      Svara
  2. Jan

     /  11/24/2016

    Sexism kan tydligen bara utövas av män mot kvinnor. Aldrig tvärtom. Om man ska tro alla dessa unga självupptagna kvinnor. Min vinkel i den senaste TV4-skandalen: Peter Jihde är olämplig som programledare i morgon-tv. Han borde hålla sig till sporten.
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article23975073.ab

    Svara
  3. G

     /  11/24/2016

    Här spårar de norska vänsterextremisterna ur totalt
    http://www.friatider.se/h-r-sp-rar-de-norska-v-nsterextremisterna-ur-totalt
    youtube.com/watch?v=jSCXFJJ_zGk

    Haha, helt galna lol!

    Svara
    • Senior

       /  11/24/2016

      Det är nu vissa uttryck som ”apstadie”, ”neandertalare” etc. som normalt anses nedlåtande plötsligt verkar passande…..

      Svara
    • norskgoy

       /  11/24/2016

      Vi må jo prøve å nå dere svensker opp til ankelen med våres andel av galninger. 🙂

      Svara
      • Senior

         /  11/24/2016

        Ja, ni har väl, till skillnad mot oss i Sverige, dem inte i regerande ställning ännu?

        Svara
        • norskgoy

           /  11/25/2016

          Joda, men ikke fullt så mange, og ikke fullt så rablende gale som dere i Sverige har dem. Det skal dere jo ha. Sverige er langt dyktigere til å produsere totalt rablende gale venstre/feminister.

          Svara
  4. MiT

     /  11/24/2016

    Svara
    • G

       /  11/24/2016

      Stollar som gärna anklagar andra för att försöka starta twitterdrev så fort någon med för många följare retweetar något från ”fel” person. Men snacka skit bakom ryggen går bra.

      Svara
    • Varför ska Hanif Bali kommentera på om Ekeroth (återigen…) ballar ur?

      Jag förstår inte. Det är väl Sverigedemokraternas pressekreterare som borde kommentera på det om någon.

      Svara
      • Jan

         /  11/24/2016

        Låg argumentationsnivå från vänstern. Vanligt på Twitter. En variant på Ad hominem. Ett sätt att skifta fokus. Vanlig i politiska debatter överhuvudtaget. Tillför inget. Förutom ett ständigt revirpinkande. (Jag möter det själv när jag kritiserar till exempel M. Då börjar många yra om Stalin, DDR och massgravar. Som jag tydligen ska ta ansvar för eftersom jag har mage att kritisera M…)

        Svara
        • Pelle2

           /  11/24/2016

          Du får gärna kritisera hela borgerligheten om du vill men förvänta dig inte att få medhåll av alla.
          Att du får ta ansvar för kommunistisk politik i någon mening beror väl på att du försöker förringa det som har skett i kommunismens namn.
          I ett inlägg för några månader sedan skrev du t.ex att det som hände i Sovjet med förföljelse av oliktänkande och liknade bl.a berodde på landets fattigdom.

          I ett inlägg igår skrev du att vi lider av obefogad kommunistskräck.Dom är ju så.

          För mig är det obegripligt att någon människa med historiekunskap och vettet i behåll kan vara kommunist.I alla länder där kommunister har regerat har det gått fullständigt åt helvete. Vad vet vi om vad som skulle hända om V kommer till makten ?

          Sjöstedt och hans kamrater kan verka vara vanliga hyggliga människor och är det förmodligen också men jag är inte beredd att chansa på att ge dom tillstymmelse till makt.
          Dessutom står jag inte bakom deras ideologi på något sätt.
          Radikalfeminism,identitetspolitik,kulturrelativism och en övertro på staten tilltalar mig inte..
          För övrigt förväntar ju du dig, med all rätt, att dom som t.ex röstar på Moderaterna skall ta ansvar för deras politik.
          Om du inte vill bli förknippad med Kommunisterna så kan du ju sluta försvara dom !

          Svara
          • Jan

             /  11/24/2016

            Falska argument igen. Jag har aldrig försökt förringa vad som skett i kommunismens namn. Jag försvarar heller aldrig kommunister. Det får de göra själva. Det är du som hela tiden drar upp kommunismen när jag kritiserar borgerliga partier. Vilket, naturligtvis, är ett sätt att flytta fokus. Vilket i mina ögon är en ganska tröttsam retorik. Och förutsägbar.

            Dagens vänsterparti har, för övrigt, väldigt lite med kommunism att göra. De följer trender istället. Precis som alla politiska partier. Nu är det vänsterliberala idéer som gäller. Som identitetspolitik. Kommunismen drar inte särskilt många väljare nämligen…

          • Senior

             /  11/24/2016

            Du måste vara alldeles särskilt indoktrinerad och blind Jan…..

            Kommunismen drar som du säger inte många väljare, det är därför de maskerar den som ”socialism” som sossarna, eller ”feminism” som fi, eller helt enkelt bara ”vänster” som V.

            Att sedan ”de borgerliga” visat sig föra samma socialistiska politik deras två senaste mandatperioder (+DÖ) gör inte dem heller till höger eller borgare bara för de kallar sig själva så. -Inte ens SD’s vänsterpolitik gör dem till höger bara för att ännu mer vänsterextrema kallar dem för högerextrema.

            Det finns ingen etablerad höger i Sverige idag, har det någonsin funnits är den numer infiltrerad och övertagen av socialister.

            Identitetspolitik är bara olika ursäkter och olika målgrupper för införandet av socialism.

            Arbetare-överklass
            Kvinna-man
            Svenskar-invandrare

            Samma retorik, samma socialism. -samma konkurrens om makten.

          • Jan

             /  11/25/2016

            Det där är nog dina egna spöken. Din egen föreställningsvärld. Den får du såklart ha även om jag inte delar den. Jag ser det snarare som att socialismen och konservatismen tynade bort och ersattes av vänsterliberalism (identitetspolitik) och nyliberalism. Där har du Sverige på 2000-talet. Lägg därpå folkutbytespolitiken (massinvandringen från Mena) och EU:ismen och du har en farlig dekokt. Det är nästan så att man längtar tillbaka till det förhållandevis lugna och stabila Sverige under efterkrigstiden…

          • Pelle2

             /  11/25/2016

            @Jan
            Nu är det inte så lätt att söka på denna bloggs kommentarer men i ett meningsutbyte vi hade om kommunism sa du ordagrant att avrättningarna och fängslandet av oliktänkande berodde på den fattigdom som rådde där.
            Det är ett klockrent förringande av de övergrepp som skedde i kommunismens namn enligt mig.Det är väl lite som att jag skulle säga att Nazisternas judeutrotning berodde på att Hitler var ledsen för att Tyskland förlorade 1:a världskriget…
            Bara för att ett land är fattigt behöver dom inte föra en politik där oliktänkande avrättas eller fängslas..

            Jag drar upp kommunismen i de fall jag anser att det är relevant i våra meningsutbyten.Det händer långt ifrån varje gång.

            Själv är du expert på att dra upp vinster i skolan och välfärden i stort sett i varje kommentar du gör om politiken vare sig det är relevant eller ej.
            Det är också ett sätt att flytta fokus och hamra in ett budskap, som är en av dina käpphästar, och det är också tröttsamt och förutsägbart..

            V har bara polerat ytan i syfte att sälja in sin politik. Just nu säljer det med feminism,identitetspolitik och kulturrelativism och då kör dom på det.

            Om man lyssnar på deras uttalanden och läser deras partiprogram ser man att det är kommunistisk politik dom vill bedriva.

            I deras program kan man läsa att de lite inlindat beklagar den kommunistiska planekonomins sammanbrott,klagar vitt och brett på kapitalismen ,vill lämna EU,vill att Nato skall läggas ner, vill skapa ett ökat gemensamt ägande för att ge regeringen större möjlighet att styra produktions- och konsumtionsmönster och öka skatteuttaget.
            Dom skriver också följande:
            ”Kapitalets makt måste brytas för att demokratin ska kunna fördjupas och breddas. De rättigheter som springer ur ägandet måste begränsas och ägandet i sig övergå till gemensamma former.”
            Med andra ord förmodligen den klassiska konfiskeringen av människors tillgångar och förbud mot ägandet om det inte är fördelat av staten.
            Just nu hävdar dom att dom är för demokrati och yttrandefrihet men med tanke på hur lätt dom har skrivit om och anpassat sitt partiprogram skulle det förmodligen inte kräva mycket för dom att ändra sig..

            Med andra ord försöker du tona ner kritiken mot V och få dom att framstå som en variant på Socialdemokraterna.

            Själv ser jag ett kommunistiskt parti där man av kosmetiska skäl tar bort kommunisterna ur sitt partinamn.

          • Jan

             /  11/25/2016

            Vänsterpartiets partiprogram är naturligtvis en serie amsagor. Precis som de övriga partiernas. I praktiken är V ett vänsterborgerligt parti. Deras främsta företrädare tillhör borgarklassen. Det finns däremot en handfull kommunistiska partier i Sverige. Som KP och trottarna. Tillsammans samlar de kanske ett par tusen medlemmar. Moderaterna har fler medlemmar bara i Täby skulle jag tro.

            För övrigt så har jag inte någonstans förringat övergrepp som begåtts i kommunismens, eller någon annan ideologis namn. Det är dålig stil av dig att påstå något sådant. Direkt oförskämt.

          • Pelle2

             /  11/25/2016

            Jag önskar att det hade varit lätt att gå tillbaka bland kommentarerna och hitta saker för jag vet att du sa att kommunismens övergrepp berodde på deras fattigdom. Jag blev så förvånad att någon kunde säga något sådant så det var därför jag kommer ihåg det.
            Oavsett vad du påstår om V:s politik så står det svart på vitt i deras partiprogram att ”Kapitalets makt måste brytas för att demokratin ska kunna fördjupas och breddas. De rättigheter som springer ur ägandet måste begränsas och ägandet i sig övergå till gemensamma former.”
            Detta är en av hörnpelarna inom kommunismen att ta bort det privata ägandet.
            Dom skriver också en hel del om det förkastliga med kapitalism och USA,s ”imperialism”.
            Typiskt kommunister..
            För mig känns det som om du vill få V att framstå som ett balanserat parti trots att det finns mycket extremism i deras partiprogram.

          • Jan

             /  11/25/2016

            Jag vill inte få V att framstå som någonting överhuvudtaget. Jag har ingenting till övers för det partiet. Med undantag för deras rättframma åsikter om den bisarra välfärdskapitalismen. Fast den delar de med folkmajoriteten.

          • Pelle2

             /  11/25/2016

            Ja,du är ju en typisk sosse som gärna stöttar dig på V som ett medel för att få igenom er politik .Det är ju en känd taktik av S :-).
            Då gäller det ju att inte stöta sig alltför mycket med kamraterna i V..

          • Senior

             /  11/25/2016

            ”Vänsterborgerligt”?
            Har du lust att förklara det för mig Jan, för mig är det nämligen två motsatser.

            Den enda förklaring jag kan tänka mig gällande ”vänsterborgerliga” är den hycklande livsstil man finner hos ledande socialister som lever borgerligt samtidigt som de predikar socialism…. -Jag ser dock fram mot din förklaring av begreppet.

          • Jan

             /  11/25/2016

            Vag anknytning till arbetarrörelsen. Akademisk vänster. Salongsvänster. Populister. Vindflöjlar. Livsstilsvänster. Lär ut revolutioner, lever högborgerligt. Tänk Gudrun Schyman istället för Lars Werner om du förstår vad jag menar.

            Många här har dock inte förstått den ändrade spelplanen utan tror att det fortfarande är 1976…

          • Senior

             /  11/25/2016

            Som jag misstänkte alltså, tack!

        • Jan

           /  11/25/2016

          Nu har du fel igen. Vi slutar där.

          Svara
  5. Svenne

     /  11/24/2016

    Björn Eriksson, RPC 1988-1996: Säkerhetsbranchen växer

    Svara
    • Olof

       /  11/24/2016

      Ja, fortsätter det så här kan vi lika gärna lägga ner polisen så får var och en köpa väktartjänster och/eller köra med väpnat självförsvar.

      Snyggt hur vänstern demonterar hela grunden i samhällsbygget.

      Svara
  6. Jans

     /  11/24/2016

    För typ två veckor sedan skrev jag på Toklandet att Kenth Ekeroth var en belastning för SD.
    https://toklandet.wordpress.com/2016/10/31/sverige-en-bananflugemonarki/

    Verkar lika sant nu.

    Svara
    • Jag har sagt det rätt länge nu också, men av någon anledning så känner många SDare för att försvara honom. Det är faktiskt lite läskigt hur många i Avpixlats kommentarsfält som helt och hållet köper hans historia, trots att han nu haft flera ”incidenter” och varje gång så är det alla andras fel, han är diskriminerad för att han är ”Sverigevänlig” bla bla:

      http://avpixlat.info/2016/11/24/kent-ekeroth-ombeds-ta-timeout-efter-nattklubbsincident/

      De har verkligen ett blint öga för sina ”egna” och är lika blinda som de anklagar andra för att vara.

      Svara
      • Dreadlock

         /  11/24/2016

        Surfade snabbt in till avpixlat ( kollade bara senaste halvtimmens inlägg) Där fanns verkligen alla möjliga åsikter om händelsen med en liten övervikt av kritik mot Ekeroth

        Svara
        • Det har blivit något mer balanserat sedan jag kollade, men kommentarerna regnar in där, så det är svårt att hänga med i svängarna. Ser man på Expressens bilder så är det rätt uppenbart att Ekeroth knappast försvarade sig som han hävdar.

          Svara
          • Dreadlock

             /  11/24/2016

            Är verkligen ingen apologet för något riksdagsparti alls. Men har Sd-ledningen verkligen råd att baila ut Ekeroth hela tiden ?

            Vem minns inte Gudrun Schymans erkännande att hon var alkoholist, media stod i kö för att bereda plats i både radio och SvT, vi fick ta fram näsdukarna för att fånga upp tårarna när denna kvinna som har -haft-det-sååå-svårt, förklarar varför hon kissar på mattan i en fullsatt biograf .

            Kanske borde Ekeroth få samma chans ? Producera lite man-tears inför en häpen SvT -journalist som är inställt på att han är en sjövild obildat neanderthalare ?

            Som jag ser Schyman, förresten. En obildat människa ,men som vet hur man hanterar media

          • ^ Jag förstår inte heller varför de skyddar honom som de gör då han torde vara en belastning. Det var ju han som filmade hela ”järnrörs”-incidenten som jag kommer ihåg det och kom undan med det medan andra kickades. Antagligen även han som klippte ihop filmen till deras YouTube-kanal där de ”råkade” utelämna de bitar som fick dom att se ut som rövhål (vilket är det som hela grejen borde handlat om – manipulerande av inspelat material som resulterar i rena lögner / propagandan)

            Gudrun är nog mer ”media-savvy” som du säger, men det hjälper nog också att hon erkände att hon var alkoholist och helt plötsligt så får man sympati. Det var ju en annan före detta S-topp (glömmer bort namnet – Kjell-någonting?) som erkände att han var alkoholist (men fortsätter dricka) som också får sympati. Tror det handlar om att folk ser det som en sjukdom och då kan man inte hjälpa det (eller jo, det kan man, men…)

            Jag tror det kommer bli som Almqvist nu förvisso – göm undan honom någonstans som i Samtiden där han inofficiellt arbetar med partiet, men officiellt inte är med utåt.

          • Klimathotet

             /  11/25/2016

            Ekeroth är troligen näst intill alkis med dåligt ”ölsinne” men sånt verkar många politiker ha problem med.

    • Jan

       /  11/25/2016

      Varför springer han på Stureplan så ofta. Är han ungkarl?

      Svara
    • QED

       /  11/25/2016

      Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2016

      Skrämmande men inte förvånande läsning.
      Det finns,sjukt nog,en acceptans för vänstervåld eftersom dom säger sig stå för något gott. I mina ögon är vänsterextremisterna lika sjuka som högerextremisterna.Dom har bara valt olika ideologier som ursäkt för sitt våldsförhärligande.

      Svara
  7. MiT

     /  11/24/2016

    Svara
    • Jan

       /  11/25/2016

      Invandrarna talar i egen sak. De demonstrerande svenskarna är ett slags femtekolonnare. De företräder utländska intressen i Sverige.

      Svara
  8. MiT

     /  11/24/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  11/24/2016

      Det finns säkert en jättestor marknad för tygsnippor bland den exklusiva skaran Tourettesfeminister.

      Svara
      • Kristian

         /  11/25/2016

        Påminner mest om diverse galningar i filmer som Universal Soldier och McBain, som går med halsband gjorda av öron. Mycket skall man virka …

        Svara
  9. MiT

     /  11/24/2016

    (Och apropå inlägget om slumpen på SVT, om ni googlar normingenjörerna så kommer ni till dem ovan…)

    Svara
    • Svenne

       /  11/25/2016

      Hahaha, säg att det är ett skämt! 😛 😛

      Svara
    • Jans

       /  11/25/2016

      Aha, de har jobbat med Ikea. Jag har haft en känsla av PK-byrå bakom deras senare kampanjer.

      Reklambranschen verkar på väg in i vänsterdimman precis som alla medieredaktioner. Det kan knappast hålla i längden. För många Kakan-kampanjer ger dåligt klirr i kassan.

      Svara
  10. QED

     /  11/25/2016

    OT: Ze cunning plan of ze white people, by Rudolf ze tall white extraterrestial alien.

    (fler knasiga avsnitt finns …)

    Svara
  11. Pelle2

     /  11/25/2016

    OT:
    Zoran Alagic,pressekreterare hos jämställdhetsminister Margaret Winberg 1998-2003, skriver en debattartikel i dagens Metro.
    Han drar bland annat upp den gamla statistiken där han menar att kvinnor jobbar mera med obetalt arbete och män mera med betalt arbete.
    Även om bägge bidrar till familjens välfärd så är det ändå mest synd om kvinnorna.
    Det är ju för övrigt ingen som tvingar familjerna att ha den uppdelningen. Är man inte nöjd så är det ju bara att byta…

    Han avslutar det hela med följande fantastiska uttalande:
    ”Jag har aldrig mött kvinnor som hatar män, men däremot män som hatar kvinnor. Det räcker att läsa mordstatistiken för att finna belägg för det.”

    Han har aldrig hört talas om t.ex Zara Larsson och de andra radikalfeministerna som rakt ut säger att dom hatar pojkar och män samtidigt som dom säger sig vara feminister ?
    Att dom inte går så långt som till att mörda oss förminskar ju inte deras hat…
    Dessutom verkar han inte se och höra dom feminister som skriver eller uttalar sig negativt om män och mansrollen i stort sett varje dag.
    Nej då, feminismen är så vacker i hans ögon och man kan inte säga sig vara för jämställdhet om man inte säger sig vara feminist…
    http://archive.is/zO99l

    Svara
    • Olof

       /  11/25/2016

      Kvinnor arbetar mer i hemmet än män oavsett om de är i ett förhållande eller inte. Det betyder att det inte handlar om en orättvis fördelning av gemensamma bördor, utan att kvinnan vill rekrytera mannen till att dela hennes helt självpåtagna börda. Vill hon slippa arbeta mer i hemmet är det bara att sluta jaga status bland bästa tjejgänget.

      Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  11/25/2016

      @Pelle2
      ”Han har aldrig hört talas om t.ex Zara Larsson och de andra radikalfeministerna som rakt ut säger att dom hatar pojkar och män samtidigt som dom säger sig vara feminister ?
      Att dom inte går så långt som till att mörda oss förminskar ju inte deras hat…
      Dessutom verkar han inte se och höra dom feminister som skriver eller uttalar sig negativt om män och mansrollen i stort sett varje dag.
      Nej då, feminismen är så vacker i hans ögon och man kan inte säga sig vara för jämställdhet om man inte säger sig vara feminist…”

      Ella har han inte hört husmor (S)Winberg uttala sig om män
      i dokumentären Könskriget:
      Könskriget, Del 1

      Könskriget, Del 2

      Svara
  12. Pelle2

     /  11/25/2016

    Ledarsidornas Johan Westerholm tror heller inte på att Eliasson kommer att ordna polisverksamheten och visa resultat innan nyår.
    Även han tar upp att Ygeman nu börjar förskjuta tiden in i nästa år när allt på något magiskt sätt skall börja fungera.
    http://ledarsidorna.se/2016/11/ytterligare-problem-for-stockholmspolisen/

    Svara
  13. MiT

     /  11/25/2016

    De är verkligen makalösa…

    Svara
    • Hur desperat är man om man jämför organiserat våld med att någon förlorar temperamentet på fyllan?

      Ekeroth bör ju fortfarande sparkas åt helskotta, men så bör ju även till exempel människor som varit med i terrororganisationer såsom IS/AFA/Revolutionära fronten.

      Svara
      • Jans

         /  11/25/2016

        Arnstad och Klein är ju roliga! De är så totalt verklighetsfrånvända att det är fascinerande att läsa. Jag tror dessutom att det finns en hel del folk som når upp till den där nivån som max i sitt tänkande. Det måste vara som att försöka titta på en film med ryggen vänd mot duken och bomull i öronen. Man liksom skönjer något, men det mesta får fantasin fylla i.

        Svara
    • CaseyJones

       /  11/25/2016

      Undrar om inte Helle Klein är lite kär i herr Arnstad.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/25/2016

      Våldet är en inbyggd del av partiet säger panzergeneral Arnstad medan han frentetiskt försöker Twittra med boxningshandskarna påsnörade.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/25/2016

        Arnstad sätter våldsmonopol inom ”citationstecken”, däremot låter han terrororganisation stå oironiserat. Att kalla SD för terrororganisation står honom fritt, men är samtidigt ett uttalande som diskvalificerar honom att för all framtid på något sätt få uttala sig som Expert 2.0. För detta bör han ställas till svar. Vad menar han mer precist?

        Terrororganisation är för de allta flesta en politisk organisation som använder terror för att nå sina mål. Terrorism betyder för 99,99% av läskunniga ett systematiskt användande av våld eller annan förstörelse, särskilt riktat mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.

        Arnstads politiska analyser får en kretin att framstå som bildbar, bara för att panzergeneral Arnstad är rädd för något betyder det självklart inte att det kan räknas som terrorism. Han är en slarvig konspirationsteoretiker, och det är högst förvånansvärt att så många ändå är imponerad av honom.

        I övrförd betydelse skulle man med Arnstadfiness kunna kalla förortsinvandrargängen för terrororganisationer. De skapar rädsla, de använder våld, de förstör och eldar upp egendom, civila drabbas och dödas, de är ute efter en förändring i form av säkrad knarkförsäljningsmarknad. Voilà – terrororganisation à la Arnstad.

        Svara
  14. Svenne

     /  11/25/2016

    SkD: The Bostadskoordinator is coming…
    http://www.skd.se/2016/11/24/koordinator-ska-leta-bostader-i-smahus/

    Svara
    • Bo

       /  11/25/2016

      ”win win om man vill ha in någon pålitlig”!
      Har svårt att se ett gäng yngre män, exvis afghaner, flytta in hos ngn pensionär. Pålitlig? Vad kan gå snett 🙂

      Svara
      • Måste nog skaffa säkerhetsdörr och galler, vet aldrig var kommunpolitiker hittar på.

        Svara
      • Klimathotet

         /  11/25/2016

        En eunuck möjligen, annars inte.

        Svara
      • Jans

         /  11/25/2016

        Inte helt oproblematiskt detta om en kommunperson säljer på pensionärer och svaga ”bostadslösningar” för immigranter i deras hem. Dels kan en person som på något sätt är i beroendeställning till kommunen känna sig tvingad, speciellt i en liten kommun där alla känner varandra på kommunkontoret. Dessutom, om det händer något, kommer kommunen att hjälpa till då. Eller kommer pensionären att bli finkad för ”rasism” om det hettar till? Risken är överhängande att det blir ytterligare en variant av att offra den egna befolkningen för att visa sig duktig i migrationsfrågan.

        Obehaglig utveckling, ett land där nästan alla ansvariga politiker och tjänstemän lägger ner oerhört mycket jobb på att motarbeta sina väljare och den infödda befolkningen för att fortsätta bygga på en illusion om ett mångkulturellt samhälle som av allt att döma aldrig kommer att fungera och som endast cirka 15% av befolkningen tror sig vilja ha.

        Svara
        • Kan posta hela artikeln:

          http://www.skd.se/2016/11/24/koordinator-ska-leta-bostader-i-smahus/

          ”Givetvis får personerna träffas innan och känna av om de funkar tillsammans, påpekar Olsson:
          – Det är jätteviktigt att det blir en bra matchning mellan personerna.”

          Det låter bra, men detta kanske kommer funka i dom två första månaderna eller så, men vad händer när det kommer ytterligare anvisningar, bostadsbristen blir mer desperat och arbetshögen på skrivbordet växer? Är det någon som tror att detta inte kommer sluta i att de dumpar någon vid frivilligas ytterdörr och säger ”varsågod” till slut? Och vad kommer hända om det INTE funkar och dessa frivilliga vill att flyktingen flyttar ut (och det finns en risk att det händer) – risken finns att kommunen kommer slåss med näbbar och klor för att den ”frivillige” ska hålla sin del av avtalet…

          Svara
    • Och helt plötsligt fick jag migrän och stickningar i höger arm.

      Svara
    • Senior

       /  11/25/2016

      Ge dem några år till att byta ut dagens poliser till de med rätt partibok och göra detta ”erbjudande” till en tvingande lag. Sedan är det STASI, -nej förlåt, polisen heter det ju, som kommer och knackar på med ett dekret som säger att du skall välkomna x personer i ditt hem. -Det finns inga gränser för vad man kan göra i godhetens namn!

      Svara
    • Rikard

       /  11/25/2016

      Hej.

      ‘Jag kommer från kommunen, och är här för att hjälpa till’ kan nog snart bli det mest skrämmande orden på svenska.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Rikard

         /  11/25/2016

        Hej.

        De mest skrämmande, förstås. Jag skyller på Arnstad & Klein ovanför (låter som en ‘buddy cop-movie’ av Lynch och Cronenburg).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • Kristian

         /  11/25/2016

        ”I come in peace.”

        Svara
        • Rikard

           /  11/25/2016

          Hej.

          ”And you go in pieces, asshole!”

          Dolph Lundgren, Dark Angel.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare
          Ps Arnstad & Klein då alltså, inte du 🙂 )

          Svara
    • Kristian

       /  11/25/2016

      ”Här har vi tidigare förvarat sprit och styckat gris, hoppas det fungerar?”

      Svara
  15. Svenne

     /  11/25/2016

    JP: Krönika: Hög tid för public service att växa upp

    Svara
    • Jan

       /  11/25/2016

      Jag stöttar i grunden public service. Jag är inte emot den av ideologiska skäl som borgare plägar vara. Däremot håller jag med om delar av kritiken. Hanna Stjärne är direkt olämplig som chef för SVT. Och politiseringen av P3, UR, Barnkanalen och kulturen har gått alldeles för långt. Vilket i förlängningen hotar PS existens.

      Svara
      • Jag håller med dig om att PS är i grund och botten en bra idé, speciellt i ett litet land som Sverige där det är svårare för kommersiella kanaler att nischa sig och samtidigt hålla sig gångbara. När P3 var ett fenomen i sig så var det väl inte så farligt, men nu när P3 verkar ha spridit ut sina tentakler över i princip hela PS så har det gått över i en katastrof. Jag har inte ens en box till min tv längre och använder den i princip som en datorskärm, så jag betalar utan skam ingen tv-licens längre. På ett sätt hoppas jag PS går under och stöps helt om, men det tror jag inte kommer hända – vi kommer få betala PS via skattesedeln istället innan det händer…

        Svara
      • Rikard

         /  11/25/2016

        Hej.

        Kommer du ihåg när Sam Nilsson var VD för Sveriges Television?

        Kommer du ihåg hur det lät i tidningar som Aftonbladet, Norrskensflamman, Arbetet, och så vidare ut i det mörkröda lägret?

        Staten bör inte äga media på annat sätt än ‘Hesa Fredrik’ eller ‘Anslagstavlan’, eftersom staten i betydelsen den administrativa byråkratin skall vara åtskild från partipolitiken – maktdelning helt enkelt. Där har du mitt argument mot statliga media: de kommer alltid att vara en begärlig propagandakanal då dess totala beroende av statsmakten i betydelsen det eller de styrande partierna garanterar att ingen systemkritik kan uppstå eller ens tänkas.

        Att de dessutom tillmäts en specialstatus avseende trovärdighet och en illusion av opartiskhet är illa värre, då det är hederligare och bättre för dig och mig som läsare att veta på förhand vilken inriktning publikationen eller sändningen har. Läser jag ‘Politism’ vet jag vad jag har att vänta, och detsamma gäller om det är ‘Ny tid’, ‘Nya tider’, ‘Berglingske’ eller ‘El Pais’.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  16. Svenne

     /  11/25/2016

    Sällan hör man ”asiatfobi”…

    Svara
  17. Svenne

     /  11/25/2016

    😛

    Svara
    • Vad svårt det blev! A+B+C är ju alla nödvändiga. Ökade anslag använder vi ju på annat håll.

      Svara
  18. Jans

     /  11/25/2016

    Anna-Lena Lodenius skriver om en tillrättalagd rapport om extremism från Ungdomsstyrelsen där den vänsteroirienterade rapportförfattaren Måns Lundstedt får rejält med kritik för att skönmåla vänsterextremism.

    ”Det var en antirasist som fick det längsta straffet i rättegångarna efter nazist-attacken på en antirasistisk demonstration i Kärrtorp 2013. Joel Bjurströmer Almgren, aktiv just i Revolutionära fronten, hade stuckit en kniv i ryggen på en nazist och fick 5 år och 7 månaders fängelse för detta och andra brott. ”

    ”Den autonoma vänstern underkänner rättsstaten i dess nuvarande form, och ser ofta de som döms i den egna rörelsen som politiska fångar. Det producerades T-tröjor och olika föremål med texten ”Free Joel” som spreds över hela Europa. Ingenting av detta nämns i MUCF-rapporten. ”

    Lodenius noterar även att jämställdhet i extremistmiljöer inte nödvändigtvis är av godo:

    ”Av rapporterna framgår att kvinnor i extremvänstern är relativt sett mer jämställda jämfört med i andra våldsbejakande miljöer. Det betyder till exempel att de beter sig nästan lika illa som män i åtminstone ett avseende: de deltar oftare i brottsutövningen än i andra extremistmiljöer. ”

    http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/tillraettalagd-rapport-om-extremvaenstern-29654

    Svara
  19. Jans

     /  11/25/2016

    Nu har någon slutligen försökt bränna ner Lars Vilks naturkonstverk ”Nimis”. Jag är mycket förvånad över att detta inte hänt tidigare. Även årstiden är rätt oväntad. Den hade väl varit lättare att tända på i somras?

    Dock har inte allt brunnit upp så passa på och åk och titta! Det är ett fascinerande konstverk gjort av Vilks långt innan rondellhundarnas tid. Att det brunnit lite kanske bara gör det intressantare?
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/larm-om-brand-pa-konstverket-nimis

    Svara
  20. Jans

     /  11/25/2016

    Behöver man veta mer?
    En röst på M 2018 kommer att bli en röst på något slags DÖ-light tillsammans med S.
    Det finns knappast några alternativ för vare sig M eller S om de vill regera utan hjälp av SD och inte något mycket oväntat inträffar.
    http://nyheteridag.se/kinberg-batra-stanger-dorren-for-sd-samarbete/

    Svara
    • Olof

       /  11/25/2016

      Nej. Det finns bara en sak som kan få mig att rösta på SD och det är att jag bedömer att de andra partierna är ett större hot mot demokratin än vad SD är. DÖ eller liknande gör saken lätt. Om SD behöver över 50% för att politikerna skall acceptera att folkviljan är högsta makten i det här landet, ja, då är det väl tyvärr dit vi måste.

      Svara
    • G

       /  11/26/2016

      Kravet från M: Gör er av med Ekeroth så kan vi föra samtal
      http://nyheteridag.se/kravet-fran-m-gor-er-av-med-ekeroth-sa-kan-vi-fora-samtal/

      Svara
  21. Svenne

     /  11/25/2016

    SkD: Tioåring nedsparkad och ”skenavrättad”

    Svara
    • Kristian

       /  11/25/2016

      ”en lördagseftermiddag klockan tre”
      ”Just nu skulle vi behöva poliser som cirkulerar här vissa tider på dygnet.”

      Svara
  22. MiT

     /  11/25/2016

    ”Mångfaldsexperten” på Sveriges Byggindustrier. Undrar hur många tak hon varit med om att lägga…

    Svara
    • Jans

       /  11/25/2016

      Undrar om det finns någon enda mätbar nytta i vad en sådan person gör? Att få kvinnor att jobba i byggindustrin handlar förmodligen om saker som en genusvetare inte har en susning om utan är yrkesspecifikt.

      Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  11/26/2016

      @MiT
      ”Undrar hur många tak hon varit med om att lägga…”

      Glastak, halmtak eller riktiga tak?

      Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  11/25/2016

    Jag vet hur vi gör Hörby tryggare, vi lägger tio miljoner av kommunens budgett på att köpa bostadsrätter…

    http://www.skd.se/2016/05/26/koper-flyktingvillor-for-tio-miljoner/

    Svara
  24. Jan

     /  11/25/2016

    Juristskojaren Viktor Banke slår ett slag för flyktingsmugglarna och hyllar de ”barn” som smugglas in i Sverige. Svenska gymnasier klarar sig tydligen inte utan dessa afghanska ungar. http://www.aftonbladet.se/kultur/article23986551.ab

    Svara
    • G

       /  11/25/2016

      På tal om Banke. Jag googlade igår för att se om Tomas Gur hade twitter, det hade han, men han twittrar tyvärr inget. Men följande tweet av Banke där han frågar sig vem fan Gur är, hamnade högre upp bland sökresultaten än länken till Gurs twitterkonto….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/25/2016

        Jag tycker seriöst att Viktor Banke gott nog kan ta in en ensamkommande flytking i sin trea på Södermalm.

        Man ska inte glömma att Viktor Banke är anställd som biträdande jurist i herr advokat Thomas Bodströms kommersiella aktiebolag, hans intresse ligger självklart i migrationsrätt. Vem betalar hans lön? Skattebetalarna.

        Om han verkligen vill göra skillnad så tycker jag gott han kan argumentera för sänkt arvode till migrantjurister.

        /Frida

        Svara
      • Rikard

         /  11/26/2016

        Hej.

        Ifall Banke smygläser här:

        Illegal invandrare är en neutral term som informerar om vad som avses: person som invandrat och uppehåller sig i landet utan att ha lov till detta, enligt ett eller annat beslut.

        Jämför med exempelvis turist, gästarbetare, eller asylsökande vilka är tre olika beskrivningar då en person som ej är medborgare får vistas i landet så länge villkoren för definitionen uppfylls, och brott som medför utvisning ej begås.

        Banke kanske skall tänka sig för innan han inbillar sig att om man bara byter namn på något så förändras det till sin natur och skepnad. Annars kanske Banke råkar ut för dynamisk resursomfördelning, alternativ bostadsnormeringskomplex, eller spontansolidariskt fordonsanvändande, inget av vilket är som vi andra hade kallat det rån, inbrott med ockupation, samt bilstöld.

        Banke accepterar med nödvändighet att han inte kan utsättas för detta om man bara kallar det något annat.

        Om man anar en viss utmattad sarkasm i tonen på texten så är det för att sådan semantisk smegma som Banke sprider är föga imponerande – minsta barn kan det knepet.

        Som jurist kan Banke det här, och vet mycket väl varför lagar skall vara exakt formulerade utan utrymme för just semantisk akrobatik och sofisteri.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  25. MiT

     /  11/25/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/25/2016

      Kvinnors benägenhet att prostituera sig måste sluta. För att lyckas med det måste kvinnor förändras.

      Mäns benägenhet att bli misshandlade måste sluta. För att lyckas med det måste män förändras.

      Muslimer och kurders benägenhet att utöva hedersvåld måste sluta. För att lyckas med det måste muslimer och kurder förändras.

      Svara
    • Lövet

       /  11/25/2016

      So Mr Johansson – have you stopped beating your wife?

      Svara
  26. Svenne

     /  11/25/2016

    GP: Teodorescu: Från omöjligt till nödvändigt på ett år

    ”En gång i tiden gick inte minst Socialdemokraterna i bräschen för en politik som bestod av såväl vilja som förmåga att identifiera och åtgärda samhällsproblem. Ett sådant förhållningssätt förutsätter emellertid mycket mod och lite ängslighet, det kräver en vision bortom att bli återvald i nästa riksdagsval. Politikerna behöver hitta tillbaka till en ordning där samhällsproblem inte förnekas, förskönas eller förtigs.”

    Svara
  27. G

     /  11/25/2016

    Vad tyst han blev…..

    Svara
  28. G

     /  11/25/2016

    ””HVB-mordet överklagas till HD

    Anhöriga till den 22-åriga kvinna som i januari i år knivhöggs till döds på ett HVB-hem i Mölndal överklagar hovrättens dom till Högsta domstolen (HD).

    Hovrätten, liksom tingsrätten, ansåg att dådet inte skulle bedömas som mord. Gärningsmannen dömdes i stället till rättspsykiatrisk vård för grovt vållande till annans död och synnerligen grov misshandel.

    I sin överklagan skriver de anhöriga via sitt juridiska ombud att gärningen ska rubriceras som mord och att mannen ska utvisas ur Sverige på livstid. De anser att det finns omständigheter som underdomstolarna valt att bortse ifrån och som man vill att HD ska titta på.

    Kvinnan, som var ensam i tjänst på boendet, attackerades med kniv och fick stick i både rygg och lår. Hon avled av förblödning från en djup knivskada i låret.””
    http://www.sydsvenskan.se/2016-11-25/hvb-mordet-overklagas-till-hd

    Bra!

    Svara
  29. G

     /  11/25/2016

    ”M: ”Måste vara skillnad på ja och nej i asylprocessen”
    …/…/…
    Våra insatser måste vara tydligt inriktade på den grupp som har asylskäl. Vi ser nu samtidigt många behjärtansvärda fall med familjer och unga vuxna som måste lämna Sverige för att de saknar asylskäl. Detta trots att de har varit här i många månader och i vissa fall i flera år.

    Att det är så här är sorgligt och ett misslyckande för svensk migrationspolitik. Människor har kommit hit med helt andra förväntningar. Vi har skapat en situation med alldeles för långa väntetider. Det ger dock inte skäl för att rubba på skillnaden mellan ja och nej i asylprocessen. Har man asylskäl ska man få stanna. Har man det inte behöver man återvända till hemlandet. Det är grunden för en reglerad invandring. Sverige kan inte börja vackla om detta.

    I dag är praxis att asylsökande ungdomar som kommit till Sverige som ensamkommande och som saknar asylskäl utvisas när de har fyllt 18 år. Regeringens nya förslag innebär, av allt att döma, att denna grupp eller delar av denna grupp ska få stanna kvar i Sverige efter 18-årsdagen och tills att de har gått ut gymnasiet.

    Regeringens förslag, som Moderaterna inte kommer ställa sig bakom, gör att skillnaden mellan ett ja och ett nej i asylprocessen minskar. Saknas denna distinktion, mellan ett ja och nej, förlorar vårt asylsystem sin trovärdighet. Detta i ett läge då budskapet till omvärlden var Sverige står i invandringspolitiken behöver vara klart.
    ../…/…
    Det aktuella förslaget går emot denna princip. Av förslaget att döma har Socialdemokraterna börjat vackla och ger nu Miljöpartiet ett ökat inflytande över migrationspolitiken.””
    http://www.dagenssamhalle.se/debatt/m-maste-vara-skillnad-pa-ja-och-nej-i-asylprocessen-29687

    Svara
    • G

       /  11/26/2016

      😉 …

      Svara
  30. G

     /  11/25/2016

    Ahahahah! Hela artikeln från en ny ”Nina Rung” in the making…..

    ””Mansplainers är vi allihopa
    Jag var kanske något naiv när jag tackade ja till att medverka i fackförbundet Unionens kampanj ”Mansplainingakuten”. Jag förutsåg inte de kraftfulla reaktioner som kampanjen skulle väcka.

    Häromveckan började jag entusiastiskt berätta för min far om vapenhantering och skjutbaneregler, efter en handfull seminarier i ämnet på min utbildning de senaste veckorna. Efter en monolog från min sida flikade pappa in att han genom åren skjutit med ganska många olika vapen och började berätta om när han hanterade osäkrade granater i lumpen. Jag insåg snabbt att jag hade råkat ”mansplaina”, det vill säga att jag hade förklarat något för någon utifrån egna – begränsade – kunskaper utan att reflektera över att den andra personen hade mer erfarenhet i ämnet än mig.

    Det är inte första gången jag hamnat i en sådan situation, vare sig som ”förklarare” eller ”förklaringsmottagare”. Det har hänt i interaktion med personer av olika kön, men i regel har det oftare handlat om män som tror väldigt mycket om sin kompetens respektive kvinnor som inte gör det.

    Min grundinställning till härskartekniker är att jag blir tacksam om det påtalas när de förekommer. Om det råkar vara jag som ”mansplainar”, backar jag förstås, ber kanske om ursäkt och ber personen som har mer kompetens än jag själv att berätta mer. Det behöver inte bli så dramatiskt. Så jag var kanske något naiv när jag tackade ja till att medverka i fackförbundet Unionens kampanj Mansplainingakuten. Jag förutsåg inte de kraftfulla reaktioner som kampanjen skulle väcka.

    Upplägget var att jag och ett antal andra personer skulle turas om att svara på frågor i en jourlinje. Människor som upplever mansplaining eller andra härskartekniker på sin arbetsplats kunde ringa in och få tips. Jag ville prata med personer som ofta blir ”mansplainade” om att öva upp sin förmåga att påtala sin kompetens. Jag ville prata med ledare om hur de kan kompetensinventera och ge personer formella uppdrag. Jag ville prata med personer om hur du inleder en diskussion genom att fråga vem i gruppen som kan ämnet bäst. Ni kommer aldrig ana vad som hände sen

    Först kom twittertrollen, som tyckte att det var hysteriskt roligt att en man skulle svara på frågor om mansplaining. Snart kom också anklagelser om att jag medverkade i en ”sexistisk” kampanj.

    När mitt pass vid telefonen väl drog igång, hände det som jag från början borde ha förutspått – samma kategori män som klagat på Twitter började ringa in och ville förklara hur kränkta de var av kampanjen. Annat som förklarades var att kvinnor faktiskt också kan använda härskartekniker samt hur kampanjen borde ha utformats i stället. Men andra ord: män ringde för att mansplaina hur man egentligen bör göra en kampanj om bristande jämställdhet på jobbet.

    En av dem beskrev en kollega som ”hyschade” honom på möten. När jag intresserat började ställa följdfrågor om hans situation fick jag en utskällning över att hans problematik var osynliggjord av kampanjens namn – eftersom kollegan i fråga var kvinna. I stället för börja diskutera sitt problem ville han nu lägga på. En annan man ringde tre gånger för att påtala att kampanjen borde handla om kvinnosynen inom islam i stället.

    I utvärderingen av kampanjen kommer Unionen säkert fundera på om ett annat namn hade väckt färre upprörda känslor. Det är en rimlig frågeställning. Men å andra sidan är jag tveksam till att ge inflytande åt kritiker vars gemensamma drag är att de är mer upprörda över namnet på en kampanj om jämställdhetsproblem än över jämställdhetsproblemen i sig. Målet var nog snarare att stärka de här männens kollegor – och chefer – att våga påtala problem, även om anställda kan bli kränkta av att få sina brister belysta.

    Anders Wallner fd partisekreterare (MP), studerar till polis.””
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/mansplainers-aer-vi-allihopa-29617

    Han förstår verkligen inte varför folk (både män och kvinnor) är kritiska till sån här skit. Att han är naiv är inte konstigt då han kommer från MP och troligen kommer rösta MP i fortsättningen. Men vi behöver inte fler manliga ”Nina Rungs” inom polisen vafan 😦

    Svara
    • Vad yrar människan om i första stycket?

      Han har lärt sig något nytt och berättar om det för sin pappa. Hans pappa berättar sedan om sina erfarenheter i området. Det där låter misstänkt likt en normal konversation. I Wallners värld är det mansplaining?

      Svara
      • Rikard

         /  11/26/2016

        Hej.

        Tänk postmodernt: vad är kunskap?

        Att veta något.
        Kunskap är makt.
        Att veta något någon annan inte vet är makt över denne.
        Att förmedla kunskap till annan är att utöva makt.
        Att två personer lär varandra innebär kamp om makten.
        Att kämpa om makten skapar konflikt och våld.
        Att segra eller förlora etablerar asymmetrisk maktrelation.
        Att ha kunskapsmonopol reproducerar asymmetrin.
        Att reproducera asymmetrin skapar tro på egen förmåga.
        Att tro på sig själv är en självmotsägelse: det är bara via andras sinnen du existerar.
        Att existera via andras sinnen gör att du förstår dig själv först i fjärde led.
        Att då eftersträva kunskap innebär att skapa gemensamma illusioner.

        Så kan man fortsätta i all oändlighet, och så ser det ut i huvudet på den som springer i postmodernismens ekorrhjul, vilket Wallner gör i sin text.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        Ps Det verkliga trolleritricket är att få mitt ordrapande ovan att verka vettigt och vetenskapligt – då kan man bli både doktor och professor i allt möjligt. Ds

        Svara
  31. Frida Gustavlin

     /  11/25/2016

    Stefan Löfven som gillar att utreda och undersöka, kanske redan nu borde inleda arbetet för att sammanställa hur formen för en utredning som tittar på möjligheten att möjligtvis ställa samman en kriskommission för att gå till botten med hur det kunde gå så förbenat illa att ingen drog i nödbromsen när stora delar av polismyndigheten klappade ihop under 2016, trots hundratals varningar från så långt tillbaka som 2012. Då kanske vi skulle kunna ha ett bra svar på plats någon gång under 2022.

    ”Utredningsverksamheten har klappat ihop”, hävdar chefsåklagare Ola Sjöstrand i Malmö.

    https://web.archive.org/nyheter/sverige/chefsaklagare-polisen-har-klappat-i-hop/

    Svara
    • G

       /  11/25/2016

      Alternativ länk då web.archive.org verkar ”fucka upp” URL:en när den sparas, försökte spara DN-länken igen på web.archive.org, men resultatet blev dessvärre det samma.
      Så här kommer en från Archive.is istället…. http://archive.is/xf1j4

      Ja precis, typ….
      ”Efter att ha gjort en samlad bedömning av läget kom vi fram till att tillsätta en utredning”

      Svara
    • G

       /  11/25/2016

      Inte sällan uteblir resultat även efter detta. DN:s granskning visar att regionpolischefen Annika Stenberg hittills i år fått över hundra påminnelser på sitt bord.

      – Enligt vad jag kan se har vi fått in det vi kallar ”påminnelse 5” i 107 ärenden. Majoriteten av dessa gäller polisområde Malmö, säger verksamhetsutvecklare Tommy Lindén.

      Stefan Sintéus, chef för polisområde Malmö, medger utan omsvep att personalen inte räcker till. Skälet är, enligt honom, att oväntat många dåd inom kriminella miljön sugit kraften ur organisationen. Just nu arbetar ett 60-tal utredare med att försöka lösa elva mord och ett stort antal mordförsök.

      Vi har begärt förstärkningar som vi inte fått. Det gör att vi är i ett läge där vi till och med måste prioritera mellan morden, säger Sintéus.

      Hans chef, regionpolischef Annika Stenberg, säger till DN att påminnelserna från åklagarna är ”alldeles för många”.

      – Jag bekräftar bilden att det inte ser ut så i övriga landet.

      Har ni kapacitet att jobba på ett professionellt sätt?

      – Ja, det skulle jag ändå säga, svarar regionpolischefen.

      Annika Stenberg har under den senaste tiden fått utstå hård intern kritik och Polisförbundets regionala ledning kräver hennes avgång. En av flera anklagelser är att Stenberg, som tidigare varit chef inom Skatteverket, saknar polisiär kunskap och därför inte förmår att vända den negativa utvecklingen. Annika Stenberg hälsar att hon kommer sitta kvar och försäkrar att det finns en plan för hur resultaten ska förbättras.

      – Det sker ett pågående samarbete kring att lösa situationen, säger hon.

      DN har sökt den nationella polisledningen utan framgång.”

      Kom igen Ygeman.
      Skicka ut Stenberg, Eliasson och några till med huvudet före! 😦

      Svara
    • G

       /  11/26/2016

      Humor är kul, men inte för s.k komiker *block*

      Svara
      • Pelle2

         /  11/26/2016

        Typiskt att en godhetsapostel som Betnér blockar sina kritiker när hans påhittade samhällsanalys inte håller för verkligheten.

        Svara
  32. Frida Gustavlin

     /  11/25/2016

    SD är poppis på Facebook.

    http://www.svd.se/sd-dominerar-fb–delas-lika-mycket-som-ovriga-sju-ihop/om/sverige

    ”Totalt får SD ihop 4 1780 reaktioner, kommentarer och delningar på själva inläggen på partiets Facebook-sida jämfört med 37 051 för samtliga övriga sju partier.”

    Låt mig gissa hur analysen från vänsterhåll ser ut.

    -Det beror på att det finns så många rädda män som bara sitter framför sin dator och inte vågar gå utanför dörren, inte som oss riktiga människor med utbildning och ett socialt umgänge.

    SVD relaterar givetvis till Trump.

    ”SvD har skrivit om hur partierna med Trumps valvinst och Delmon Haffos avgång i bakhuvudet bygger upp sina digitala högkvarter för att knäcka koden för att nå igenom bruset i de sociala medierna.”

    De enkla analyserna, som att det finns väldigt många människor som rent sakpolitiskt håller med SD, och att de givetvis inte är manipulerade av någon smart IT-strateg på något avlägset KGB-kontor i Moskva.

    /Frida

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/25/2016

      …och ytterligare en anledning till att SD är poppis på Facebook kan ju vara att det inom traditionell media ges lite utrymme för att belysa de missförhållanden i samhället som många av SD:s anhängare ser som en självklar produkt av våra invandringsrelaterade utmaningar, som t.ex. urspårade förorter, skolkaos, våldsbrott, sexualbrott och utbredd arbetslöshet och bidragsberoende.

      Samtliga riksdagspartier, förutom SD, har varit med och propagerat och skrivit under för det migrationssystem som vi har idag, ett system helt utan volymtal. Och om man tror/anser/tycker att volym i absoluta tal är en högst avgörande fråga, och att denna fråga inte får tillräcklig uppmärksamhet i andra kanaler än på Facebook så är det inte så konstigt att den tar plats där.

      Det är för fanken inte mer komplicerat än så.

      Svara
      • Grejen är precis som du säger – de, och deras sakfrågor – fick inte plats i varken de andra partierna och marginellt i media. Det gjorde att SD skapade sig en närvaro på nätet tidigt – de gick ut på Flashback. De skaffade sig Inte Politiskt Korrekt / Avpixlat som skrev – om än hetsigt – om saker media ogärna tog upp. Och visst, det var inte vackert, man skapade på ett sätt hela uthängningstrenden, men samtidigt så är det sånt folk vill veta – vem är brottslingen bakom detta brott?

        Under tiden så lunkade de andra i sin egen takt medan Sverigedemokraterna och deras kanaler sprang ifrån dom eftersom folk inte kunde hitta dom eller informationen dom gav i andra kanaler.

        Svara
    • G

       /  11/25/2016

      Japp, så är det Frida, du lyckas alltid slå på huvudet på spiken 😉

      Från artikeln…

      ”Inlägget som engagerat mest senaste veckan är ”Sverigedemokraterna blir största parti” med över 12 000 delningar, som handlar om en Sentiomätning, alltså en webbpanelmätning som skiljer sig rejält från Sifo och Novus exempelvis.”

      Men som inte skiljer sig öht från exempelvis AB:s Inizio, som också använder webbpanel till sina mätningar som också pubbas i tidningen. Men det spelar väl ingen roll att det finns fler om använder webbpanel, bättre försöka misstänkliggöra resultatet och mätinstitut som träffat SD:s valresultat bäst av alla. 🙂

      Svara
  33. G

     /  11/25/2016

    Alice and Aleksandra, queens of the ledarsidor…

    ””Decemberöverenskommelsen lever vidare
    …/../…
    Att Decemberöverenskommelsen skulle vara död är en chimär. Även om den inte längre existerar, rent formellt, så lever den vidare i informell skepnad genom att ett flertal av de borgerliga partierna agerar som om den fortfarande fanns.

    I onsdags hölls budgetdebatt med efterföljande omröstning i riksdagen. I slutvoteringen röstade Sverigedemokraterna på Moderaternas budgetproposition. Centerpartiet, Liberalerna och Kristdemokraterna lade ner sina röster. Gud förbjude att en borgerlig budget skulle röstas igenom.

    Att de borgerliga partierna för två år sedan inte var redo för ett extra val var illa. Sannolikheten för att en regeringskris skulle uppstå var, givet valutgången, tämligen hög och man borde därför ha förberett sig för ett sådant scenario. Men vad som också är anmärkningsvärt är att de fortsätter upprätthålla de regler som Decemberöverenskommelsen fastlog – inte längre för att de inte är redo för makten, utan för att de inte verkar vilja ha den. Anledningen till att de inte vill ha den stavas Sverigedemokraterna, eller snarare beröringsskräck för partiet.

    Att inte aktivt vilja samarbeta är en sak. Här handlar det dock om att inte ens vilja rösta på samma sak som SD – även om det handlar om de egna förslagen. Då lägger man hellre ner sina egna röster än att förknippas med dem. Det är ett svek mot väljarna som undergräver förtroendet för det demokratiska systemet.””
    http://www.gp.se/ledare/december%C3%B6verenskommelsen-lever-vidare-1.3988065

    Svara
  34. G

     /  11/26/2016

    ””KD: Nej till dyra hotell för nyanlända i Stockholm

    På måndag fattar kommunfullmäktige i Stockholm beslut om att upphandla hotell och vandrarhem för nyanlända. Det är en alldeles för dyr lösning för att vara försvarbar, skriver Erik Slottner (KD), gruppledare i Stockholms stadshus.
    …/…/…
    Den rödgrönrosa majoriteten i Stockholm kommer nu att erbjuda nyanlända plats på vandrarhem och hotell. Kostnaderna uppskattas uppgå till cirka 20–40 miljoner kronor per år och ändå bara ge plats åt 200 personer. Kristdemokraterna i Stockholms stadshus vänder sig emot hotellplanerna. Hotell och vandrarhem är en alldeles för dyr lösning för att vara försvarbar. Det beräknas kosta upp till 200 000 kronor per person och år. Det blir en orimlig kostnad som riskerar att sticka många medborgare i ögonen.””
    http://www.svd.se/kd-nej-till-hotellnota-for-nyanlanda/om/svenskt-flyktingmottagande

    Svara
  35. G

     /  11/26/2016

    ””Nästa år ska Östergötland ta emot sammanlagt 1350 flyktingar enligt den nya anvisningslagen som trädde i kraft i våras. Norrköpings kommun är missnöjd över hur flyktingarna ska fördelas och vill slippa sin kvot helt. Istället vill de att Linköping ska ta ett större ansvar.
    …/…/…
    När det här året är slut kommer 70 000 personer att ha bosatt sig i Sverige. 20 000 av dem fördeladas enligt den nya lagen. Resten, de allra flesta, bosätter sig själva. Norrköping är just en sådan kommun dit många väljer att flytta på egen hand och just därför ska Norrköping inte behöva ta emot några anvisade flyktingar alls nästa år. Trots det har kommunen tilldelats uppemot 300 flyktingar, något som kommunen nu reagerar på.
    …/…/…
    Idag möttes bland annat Länsstyrelsen i Östergötland och flera av länets kommuner. Under mötet framförde Lars Stjernkvist, socialdemokratiskt kommunalråd i Norrköping, ett krav på att Linköping måste ta större ansvar, något som delvis fick gehör.
    …/…/…
    Uppemot 300 anvisade flyktingar nästa år, blev det någon förändring efter mötet idag?

    – Nej, det beslut som är taget tidigare, det finns där. Tar man inget nytt beslut så gäller det beslutet. Vi kommer att fortsätta att driva kravet på att de ska göra en rättvis fördelning av ansvaret.””
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/stjernkvist-kommer-att-fortsatta-att-driva-kravet

    Svara
  36. G

     /  11/26/2016

    ””För runt 20 år sedan var hon med och ledde motståndet mot globaliseringen bl.a. i organisationen Attac och hon var med i Ung Vänster. I dag säger America Vera-Zavala att hon hellre skulle röstat på Donald Trump än på Hillary Clinton i det amerikanska presidentvalet.

    Se klippet med America Vera-Zavala genom att klicka på bilden här ovan. En längre intervju med henne kommer i Agenda söndag 27 november kl 21.15 i SVT 2 och SVT Play.””
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/america-vera-zavala-jag-skulle-inte-ha-rostat-pa-clinton

    Skulle marxisten hellre röstat på Trump? Haha, nej den jäveln går jag inte på. Ska bli intressant att höra hela intervjun på Söndag och hur hon resonerar.

    Svara
    • Svenne

       /  11/26/2016

      Wut? Haha, har AVZ gjort en klassanalys eller vill hon bara ha uppmärksamhet… The ‘Pudel’ is coming:)

      Svara
    • Jag läste en intervju med en kommunist som ville att Trump skulle vinna för att denne såg Trump som en destabiliserande kraft som till slut skulle leda till klassrevolutionen kom hit fortare.

      Svara
  37. G

     /  11/26/2016

    WTF!!!………

    ””TV4 i krismöte med Marcus Oscarsson

    TV4:s politiske kommentator Marcus Oscarsson har lagt fram ett politiskt fempunktsprogram på Facebook.

    Oscarsson föreslår att Europas måste ”säkra gränserna” och med ”maximal kraft stoppa all islamism”.

    Alex Schulman och Sigge Eklund är i sin podd kritiska till att Oscarsson fortfarande är TV4-expert samtidigt som han presenterar egna politiska lösningar.

    ”Marcus har förklarat att det inte är hans personliga åsikter, nu får vi diskutera detta vidare internt”, skriver Viveka Hansson, programdirektör nyheter och samhälle.

    Inlägget har gillats 2 500 gånger och flera följare hoppas nu att Oscarsson blir politiker.

    Alex Schulman och Sigge Eklund är djupt kritiska till att Oscarsson arbetar som politisk kommentator i TV4 samtidigt som han presenterar politiska lösningar privat.

    Det här är en retorik som kommer direkt från Sverigedemokraterna, säger Schulman och beskriver fempunktsprogrammet som högerpopulistiskt.””
    http://www.expressen.se/noje/tv4-i-krismote-med-marcus-oscarsson/
    —————-.

    Läs Hela, mycket bra ”förklarande” av Bawar, hoppas idioten Schulman fattar!….

    ””Bawar Ismail: TV4:s Marcus Oscarsson låter inte alls som SD, Alex Schulman!

    Vi måste sluta stämpla allt vi ogillar för att vara högerpopulism. Det sätter stopp för en fri och öppen debatt.

    TV4:s politiske expert Marcus Oscarsson är väl omtyckt. På Facebook följs han av över en kvarts miljon svenskar, och hans nyhetsinslag delas flitigt. Det är förståeligt. Oscarsson nöjer sig inte med att bara analysera svensk och internationell politik i sina inslag i TV4:s Nyhetsmorgon, han anstränger sig nämligen lite extra för att göra analyserna mer underhållande.
    …/…/…
    http://www.gd.se/opinion/ledare/bawar-ismail-tv4-s-marcus-oscarsson-later-inte-alls-som-sd-alex-schulman
    —————–.

    Markus svarar på ”kritiken”….

    ””DET ÄR BRA MED ENGAGEMANG OCH DEBATT

    Det är kärnan i vårt öppna samhälle. Och ibland kan det behövas lite extra förklaringar så inget missförstås, inte minst vad gäller min text nyligen om Europas stora utmaningar.

    Jag har gjort många hundra analyser i TV och på min FB-sida och med analys avses alltid min objektiva bedömning av politiska läget, dvs inte min egen åsikt.
    …/…/…
    Tex när jag i en analys gav beröm åt regeringens budget här https://goo.gl/vLJQgk och analyserade att sjuksköterskor och lärare var vinnare. En del gillade att jag hade en positiv ”åsikt” om S-budgeten och andra tyckte tvärtom. Men en analys är just en analys, dvs inte en egen åsikt.
    …/…/…
    Ibland kan det behövas en extra dos av Marcus Svarar & Förklarar. Att säkra gränserna innebär att ha full kontroll på vem som passerar EU:s yttre gräns (det är inte samma sak som att totalstänga gränsen) och att stoppa islamismen innebär att stoppa militanta grupper (det är inte samma sak som att stoppa en religion).””

    facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/994576293982346

    Svara
  38. G

     /  11/26/2016

    Rättsväsendet blir bara konstigare och konstigare….

    ”Frias för våldtäkt – för att offret _inte_ sov

    Den 16-åriga flickan säger sig ha blivit så rädd att hon frös till is när mannen förgrep sig på henne.

    Ändå frias han från våldtäkt eftersom han trodde att hon sov och ”inte var medveten om hennes rädsla”.

    Hade hon däremot sovit – då hade han kunnat dömas.

    – Vi står bakom den här domen, säger hovrättsrådet Ingrid Björck.”
    http://www.expressen.se/gt/frias-for-valdtakt–for-att-offret-inte-sov/

    Svara
  39. G

     /  11/26/2016

    Pang pang….

    Svara
  40. G

     /  11/26/2016

    ””Låt inte MP sköta flyktingpolitiken igen
    …/…/…
    Enligt utbildningsminister Gustav Fridolin, MP, planerar regeringen att ändra lagen så att ensamkommande som saknar skyddsbehov och som kom hit före den 24 november ifjol ändå ska få stanna i Sverige. Villkoret är att de studerar på gymnasiet.

    Enligt förslaget ska de unga få ett fyraårigt uppehållstillstånd. Syftet med att ge så långa tillstånd verkar, åtminstone från MP:s sida, vara att de sen ska få stanna för gott i Sverige med hänvisning till ”anknytning”.

    Sverige har skärpt sina asylregler och infört ID- och gränskontroller med motiveringen att välfärdssystemen inte klarar en anstormning som den under förra höstens flyktingkris. I det läget väljer regeringen att prioritera personer som saknar flyktingskäl. Man väljer rentav att ge dem längre uppehållstillstånd än de konventionsflyktingar som kommer i dag.

    Signalen utåt blir därmed att ensamkommande även i fortsättningen kan få stanna i Sverige utan asylskäl. Regeringen skissar nämligen på ett förslag som mjukar upp reglerna även för dem som sökt asyl efter november ifjol. Det blir en fortsättning på den gamla migrationspolitiken som till slut tvingade fram regeringens u-sväng i flyktingfrågan.

    Gustav Fridolin säger till DN att ”beslutet har påverkats av inte minst det man vittnar om från skolans värld.” Både ensamkommande elever och lärare tycker att situationen är påfrestande, menar han.

    Motiveringen ligger helt i linje med partiets klassiska de-som-redan-är-här-politik. MP har länge och framgångsrikt slagits för olika ad-hoc-lösningar för dem som fått avslag.

    Det är svårare att förstå varför Socialdemokraterna stöder lagändringen. Stefan Löfven kommer inte att vara speciellt trovärdig nästa gång han säger att ett nej är ett nej i migrationspolitiken.””
    http://www.expressen.se/ledare/lat-inte-mp-skota-flyktingpolitiken-igen/

    ”VI MÅSTE VÄRNA ASYLRÄTTEN!!!”

    Svara
  41. G

     /  11/26/2016

    ””Jackie, 23, flyttade upp till Stockholm från Skåne för inte så länge sedan och bor för tillfället tillsammans med en vän.

    Men sedan hon flyttade upp till huvudstaden har hon märkt viss skillnad på hur männen har betett sig mot henne.

    – Det är intensivt på ett annat sätt här. Det är så klart mer folk, men den senaste tiden har många män kommit fram till mig, tagit mig i håret, frågat mig saker och försökt ta kontakt, säger Jackie.””

    Typiskt beteende från svenska män i allmänhet lol.

    ””Det som till slut fick henne att reagera var när en betydligt äldre man än henne själv skickade ett meddelande till henne på Facebook.

    – Han kontaktade mig och uppmuntrade mig till att träffa honom. Men han kunde lika gärna ha varit min pappa!””
    http://www.expressen.se/nyheter/jackie-vad-hande-med-respekten/

    Jag förstår vad hon menar och håller delvis med. Jag tänker absolut inte försvara gubben på något sätt öht. Men jag kan ärligt talat inte se ”brist på respekt”, från mannen som skrev till henne i skärmdumparna. Var han otrevlig, hotfull eller så? Nej. Ganska creepy när sånt där händer, ja, givetvis. Men det hade varit mer creepy om hon själv varit ett barn och äldre mannen tagit kontakt, men hon är för fan 23år. En vuxen kvinna på internet som vem som helst kan kontakta med pga hennes bristande kontokontroll. Tror hon verkligen att det inte finns sådana här män (finns även kvinnor som gör likadant, fast de kontaktar unga män istället) på internet ? I ärlighetens namn så finns det faktiskt även unga män och kvinnor som är ute efter (tänder på) äldre män och kvinnor, om man nu ska vara petig och nämna det också, det är liksom inget konstigt i sig. Och vad har jag sagt om att ha kontroll över sina konton, sina appar. Varför tillåter hon att vem som helst kan skicka meddelanden till sig om hon inte vill det. Och så blir hon förvånad över att en man hon inte känner frågar lite väl obekväma frågor. Typexempel på något som inte är en s.k ”nyhet”. ”Nyhetsvärdering”, existerar det ens längre, jag tror fan inte det.

    Hela FB-inlägget är ganska intressant, de där 40+ på tuben beter sig ju precis som vilka svenska män som helst va ? Varför ser/hör jag aldrig sånt här när jag är ute, skulle också reagerat på de där männen i tuben (om det nu är sant, och inte en av alla de historier som är skrivna för att få uppmärksamhet). Allt sånt här tenderar att ske när ingen annan ser, det är ju inte bara märkligt utan mycket synd, för då har man ingen möjlighet att vara ”räddaren i nöden” som försvarar kvinnan och säger åt männen 😛 Men då jag är en vit kränkt man kanske jag hade valt att hålla käften, även om jag alltid kommer försvarar kvinnors rätt att bära vilka kläder de vill. Inte bara hon, tydligen har även majoriteten av tjejerna bland kommentarerna på FB också blivit utsatta för liknande.

    (Dock så är det väl oftast inte just de vita kränkta svenska männen som brukar säga att tjejer har ett ansvar pga klädsel.
    http://archive.is/t7f6r
    ”Jag har samma ansvar som en snygg tjej i kort kjol har för att hon blir våldtagen.”
    – Kianzad)

    ””En väninna till mig står på centralen i Stockholm och väntar på en vän. Hon har nätstrumpbyxor och en kjol på sig. (Poängterar detta ännu en gång, för jag vet att kommentarerna ”vad hade ni på er då?” kommer att hagla utav alla vita kränkta män som försöker hävda sig.)””

    facebook.com/jackie.hotti/posts/1273435662716130

    Svara
  42. G

     /  11/26/2016

    Här en video från statsministerns (senaste) frågestund, 17 Nov. Nå. Vad ska man egentligen säga om Peter och Stefans (S)-analys, jag fattar verkligen inte hur de kan vara så borta från verkligheten när de tror sig veta och förstå anledningen till varför vissa ”högerextrema och ibland rasistiska partier” växer, eller varför det gick dåligt för Hillary mot Trump som Peter tror sig veta. Skrattretande analys. Det mest anmärkningsvärda är såklart att Löfven säger att han håller med. Nästan som om dessa två är från en annan planet där ingen varken ser, hör eller förstår sig på verkligheten. Videon ska börja vid 39:12, gör den inte det så hoppa fram dit.
    (Om någon även vill höra när Löfven pratar om och säger ”det s.k hedersvåldet”, så var det (om jag minns rätt) samband med tredje frågeställaren, det vill säga Annie Lööf).

    Svara
  43. MiT

     /  11/26/2016

    Svara
    • Ok. Är Donald Tusk SDare när han säger att EU måste ha kontroll över gränserna, speciellt då vi numera har hamnat i kontroll av en galning i Turkiet? Är det rasistiskt att inte vilja ha islamisk terror i Europa?

      Dessa människor är esSDees bästa valarbetare, då jag inte tror många INTE tycker de åsikter ovan. Sedan så hjälper det inte precis att SDares teorier om att de diskrimineras av media att han uttrycker sig på det sättet, men nåja…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/26/2016

      Men det går bra att den uttalade kommunisten Åsa Linderborg jobbar på Aftonbladet ?

      Svara
  44. Pelle2

     /  11/26/2016

    Ann Heberlein skriver bra på dagens ledarsidorna om den idiotiska kulturrelativismen och vad den leder till-
    http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-sverige-rasismen-och-kulturrelativismen/

    Svara
  45. Pelle2

     /  11/26/2016

    Bloggaren Dick Erixon skriver bra om de sjuka sakerna normkritik och identitetspolitik som förgiftar samhällsdebatten.
    http://erixon.com/blogg/2016/11/normkritik-rasifiering-och-andra-dumheter-maste-utmanas/

    Svara
  46. Pelle2

     /  11/26/2016

    Den gamla Vänsterpartiledaren Lars Ohly och Sossarnas Pierre Schori hyllar den nu döde kommunistdiktatorn Fidel Castro.
    Osmakligt är bara förnamnet.
    Ulf Adelsohn är den enda i artikeln på Aftonbladet som tar avstånd från diktatorn.
    http://archive.is/ywzuY

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: