1 april varje dag del 35: Värdegrundskontrakt

Bråvallafestivalen ska införa ett Värdegrundskontrakt som alla som besöker festivalen ska skriva på. Man vill på det här ytterst kraftfulla sättet komma åt bl a sexualbrott

bravalla-vardergrundskonstrakt

Nu ska alla som håller med sexualbrott minsann få lära sig en läxa! Har man skrivit på ett värdegrundskontrakt som man bryter så ligger man illa till på riktigt! Har man riktig otur kanske man får dåligt fika!

Hoppas bara att de som behöver nås av det kraftfulla verktyget mot bl a sexulbrott kan läsa och förstår vad det står. Jag tvivlar dock på det. Och OM de förstår så tror jag de helt enkelt skiter i det…

Nyheter Idag har också tagit upp det här.

Kanske dags för ett uppdaterat armband med texten ”VÄRDEGRUND!”

**********

Man ska visst sätta en Röda Korsare som ny nationell samordnare mot våldsbejakande extremism

ny-samordnare

Det är Röda Korset som ansvarar för Monas Hotline, resultatet av Monas alla år på posten. Telefonlinjen var dock inte så viktig för Röda Korset så det var sisådär med svarandet i luren när det ringde. Deras Värdegrund säger att det är fult att peka ut islamister som vill dra till Syrien eller andra ställen som något problem. Eller nåt sånt. De svarade inte i alla fall.

Varför utser man en Röda Korsare och nykterhetsivrare som samordnare? Nu kanske man ska ge henne chansen innan man säger nåt men ändå…? Hon lämnade Röda Korset efter att inte ha kommit överens med styrelsen, man får väl hoppas att det var just i sådana här frågor hon hade avvikande uppfattning? Men någonstans så finns ändå tanken att man inte vill göra nåt på riktigt i den här frågan utan bara vill fortsätta låtsas…

Men hon har säkert rätt Värdegrund!

**********

Lokalpolitiker anser inte att yttrandefrihet och sånt är så viktigt

politiker-vill-forbjuda-krankande-satirbilder

Det kan ju vara synd om religionens utövare om man publicerar satir. Bättre det är förbjudet tycker oroväckande många politiker.

– Jag står för min åsikt i det här sammanhanget. Det som behövs är någon form av normkritisk diskussion kring vad som är okej och inte, säger han.

Så länge man har den rätta normkritiska Värdegrunden så är allt fint, man vill ju bara väl. Allt ska såklart ske för The Greater Good.

Enormt obehagliga tankar som luftas av centerpartisten. Undrar om det även gäller Centerpartiet i stort…?

**********

Apropå valet i USA

kill-all-men

Vi kan se ungefär samma här i Sverige. Den som har rätt Värdegrund här i Sverige är sådana som håller i liknande skyltar och ges massor av utrymme och uppmuntran i media. Undrar vad som händer när folk ledsnar på sånt…?

Who gave us post truth, conspiracy culture and the alt-right?

**********

metro-jobb

Javisst, ställ den frågan om du vill vara helt säker på att inte få jobbet. Den och liknande signalerar att man är en jobbig jävel som bara kommer att klaga och gnälla på precis allt oavsett. I bästa fall.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. Det här med att kränka religioner, då kan alltså Elisabeth Wallin-Olsson råka i blåsväder igen?

    Svara
    • Jans

       /  11/29/2016

      Sättet som den där kommunpolitikern uttrycker sig på visar med all önskvärd tydlighet hur extremt viktigt det är med tryckfrihetslagar. Många politiker och deras anhang av personer med rätt värdegrund™ skulle inte tveka en sekund inför att införa godtycklig censur efter eget skön. De här människorna är ett reellt hot mot demokratin. Man vet aldrig vad de tar sig till om de får feeling för något i dö-stilen. I grund och botten har de mycket mer gemensamt med Putin än vad de anar. De är enbart lagarna som hindrar dem, än så länge…

      Svara
  2. Pelle2

     /  11/29/2016

    Det är skönt att Bråvallafestivalen tar ett sådant gediget grepp mot sexualbrottslighet.
    Känns som sagt var fullt i klass med Dan Eliassons armband….

    Svara
    • Jans

       /  11/29/2016

      Fast tänk dig själv: värdegrund OCH armband!
      Det måste ju bli i princip omöjligt med sexuella ofredanden och våldtäkter med en sådan rustning. ;-P

      Svara
      • Rikard

         /  11/29/2016

        Hej.

        Är det bara jag som får dåliga vibbar av armbindlar som signalerar att man är hipp med det senaste i att ligga rätt politiskt?

        Det är ju för att visa och beslå andra med skam som dylikt skröfs bärs.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Lövet

           /  11/29/2016

          …ett samtyckeskontrakt uppe på det så är det ju vattentätt!

          Svara
        • Hypocrita

           /  11/29/2016

          Jag ser din poäng Rikard, med den hårfina skillnaden av armbandens placering. Underarm eller överarm…. God eller ond…..

          Svara
  3. http://www.dagenssamhalle.se/debatt/asyl-automatiskt-minskar-ohaelsan-hos-minderariga-29752

    Liberalerna fortsätter leva i Lalalandet – medan jag förespråkar snabbare asylhantering, så kommer detta bara öka på att folk ljuger om sin ålder. Hur kan människor fortfarande vara så naiva?

    Svara
  4. Har Socialdemokraterna i Sverige, Österrike och Tyskland gått och anammat SD-retorik?

    ”Bland alla punkter om arbetsmarknad och löntagares rättigheter finns också en om asylmottagning. Bland annat sägs att asylsökande inte kan välja vilket EU-land de vill söka asyl i och att EU måste ta kontrollen över sin yttre gräns.”

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/s-ledare-vill-stoppa-h%C3%B6gerpopulism-1.4000091

    Är det inte konstigt att förslag som en politisk analytiker likt Oscarsson lagt fram helt plötsligt dyker upp hos S?

    Svara
  5. MiT

     /  11/29/2016

    Svara
    • G

       /  11/29/2016

      TV4 hittade rätt man att prata med….

      ””Barnläkaren: ”Stora likheter med uppgivenhetssyndrom”

      Henry Ascher, barnläkare, om utmaningarna som väntar när stora grupper ensamkommande ska utvisas.””
      http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/barnl%C3%A4karen-stora-likheter-med-uppgivenhetssyndrom-3658332

      Svara
      • Kristian

         /  11/29/2016

        Var det inte en stor våg av ”syndrom” på 90-talet bland barn och barnfamiljer som väntade på besked eller hade fått avslag?

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  11/29/2016

          @ Kristian,

          ”Var det inte en stor våg av ”syndrom” på 90-talet bland barn och barnfamiljer som väntade på besked eller hade fått avslag?”

          Jo, de kallades då ”apatiska barn” och var väl dåtidens motsvarighet till de ”ensamkommande”. Fenomenet förkom i princip enbart i Sverige och byggde på helt uppenbara lögner och fusk, men det var förenat med hårda straff att påtala detta.

          En som likväl stod upp publikt var läkaren Thomas Jackson. Han blev helt slaktad av media och lämnade sen landet, men har fortsatt att skriva om frågan. Från den ”goda” sidan kom Gellert Tamas med en bok där han myndigt förklarade den officiella PK sanningen.

          Henry Ascher var för övrig en av de mest drivande vad gällde att ge asyl till de ”apatiska”, om jag minns rätt. Barnläkarföreningen i Sverige är en ren terrororganisation, var främsta mål är att maximera antalet unga, ljugande män som får asyl.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  11/29/2016

            I övrigt kan man tillägga att Henry Ascher är en äkta kommunist, han är medlem i det Kommunistiska partiet (tidigare KPML(r)).

      • Utlandssvensk

         /  11/29/2016

        En fråga: Varför ger ni tummen ner till det G skriver här? Det är ju bara ett citat från en länkad källa! Hur kan man ha problem med detta?

        Jag är ärligt nyfiken.

        Svara
        • Jans

           /  11/29/2016

          Det är ett antal personer här som är prinsessan på ärten och blivit stötta över att några (G, jag, polyster p m.fl.) inte till 100% delar deras åsikter och dessutom varit fräcka nog att tala om det här i kommentarsfältet. Det är väl motsvarigheten till när PK-folk automatblockar folk med invändningar mot tweets. Istället för debatt kör de permanent tumme-ner här. Ganska festligt faktiskt för de måste vara rejält stötta. Lite sött faktiskt.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  11/29/2016

            @ Jans,

            Tack för förklaringen!

            Folk får väl göra som de vill, men det är ett ganska märkligt beteende….

          • Hmm

             /  11/30/2016

            Tja jag har ju flera gånger oavsett om jag enbart citerat ett stycke från MiT och skrivit instämmer, fått en tumme ned.

            Så visst råder det personkulter här. Både upp och ned.😉

  6. Embryo

     /  11/29/2016

    För att vara på festivalen ska man alltså helt seriöst skriva på ett juridiskt bindande dokument där en av punkterna är att ‘se till så att festivalen blir så fantastisk som möjligt för alla’?
    Bortsett från rent korkade i att skriva på ett dylikt dokument skulle jag gärna se någon som går fram till en av vakterna och vill till backstageområdet och när personen (så klart) blir nekad menar på att vakterna dels inte visar respekt, dels verkligen inte ser till så att festivalen blir så fantastisk som möjligt och undrar vad som hänt med vakternas #värdegrund!

    Svara
    • Ingenstans står det att dokumentet är juridiskt bindande.

      Det är bara ett papper bland alla andra.

      Svara
      • Embryo

         /  11/29/2016

        Det är förvisso sant att jag förenklade det hela en aning, dels då många av de som de vill ska skriva på kontraktet lär inte ha rätt att teckna avtal då de är för unga för det, dels då jag inte sett dokumentet i sin helhet.
        Jag tycker dock att du tar lite väl lättvindigt på kontrakt de vill att besökarna ska skriva på.
        Oavsett konsekvenserna av att bryta mot någon av punkterna är det inte av godo att unga människor tycker att det är sunt att sätta sin namnteckning på dylika dokument.

        Svara
        • Möjligtvis är det så givetvis – ungdomar förstår inte innebörden att detta bara är ett tramsigt papper och jag hoppas verkligen ungdomarna protesterar. Jag har ett minne av att de försökte tvinga mig att skriva på ett dokument i gymnasiet om att de skulle få söka genom mitt skåp om vid misstanke av droger – jag vägrade. Då hotade de med att jag inte skulle få ha ett skåp, men det slutade där.

          Ville mest påpeka att det är ett värdelöst papper, men man kan tycka att deras föräldrar borde reagera när det kommer till kritan, även om pappret uttrycket ”rätt värdegrund”. Jag kan hoppas att ungdomar i kommunen går ihop i grupp och vägrar skriva på, men vet inte om det finns sådan jävlanamma i dagens ungdomar…

          PS – jag har ett galet fan som ”tummar ner” alla mina inlägg efter att jag kritiserade Ekerot och Avpixlat. Jag blir nästan besviken om jag inte får tummen ned numera…

          Svara
          • MiT

             /  11/29/2016

            Hahaha, tummarnas baksida 😛
            Finns alltid några som håller på.

          • Utlandssvensk

             /  11/29/2016

            @ MiT,

            Jag tycker att det är kul med tummarna, även om jag själv aldrig har tryckt på dem! På en del andra bloggar har de bara en ”gilla” funktion, men det här är bättre.

          • MiT

             /  11/29/2016

            Haha, ja tummarna ger ju upphov till div spekulationer i alla fall 😛

      • Embryo

         /  11/29/2016

        Och jag vill bara tillägga att det inte var jag som gav dig en tumme ner.

        Svara
      • Jans

         /  11/29/2016

        Dessutom finns ju redan juridiskt bindande lagar om att det är förbjudet med sexuellt ofredande och tvång så pappret är inte ens värt trycksvärtan. Jag fattar inte att folk som vill ordna festival ens orkar hålla på med sånt här trams. Förmodligen handlar det om att de lever i så total förnekelse kring problemens orsaker att de helt enkelt inte klarar av att hantera det mentalt, kognitiv dissonans fäst på papper typ…

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/29/2016

      Det krylade av sådana där papper i öststaterna, man skulle skriva under på det ena och det andra. Överförmynderi och inget annat. Om de har problem med snuskhummrar, bura in snuskhummrarna.

      Svara
  7. Utlandssvensk

     /  11/29/2016

    ”Den som har rätt Värdegrund här i Sverige är sådana som håller i liknande skyltar och ges massor av utrymme och uppmuntran i media. Undrar vad som händer när folk ledsnar på sånt…?”

    Det vet vi redan! Då ska de:

    1. Uppfostras. Skolor, fackförbund etc, etc ska se till att alla ”informeras”.

    2. Om inte 1. biter, så ska det lagstiftas. Förbjud uttalanden som strider mot värdegrunden!

    3. Om allmogen fortsätter trilskas, ska lagen tillämpas skoningslöst. Det som hände på Gotland visar vägen. Obegränsade polisresurser finns då magiskt tillgängliga.

    Sen är den stora frågan vad som händer om det visar sig att de otvättade och lågpannade massorna visar allvarliga tendenser till att vilja rösta på icke värdegrundsgodkända partier. Det lär vi få veta i god till innan valet 2018 och troligen blir det en blandning av 1-3 ovan, fast med hårdare nypor. Till skillnad från sina kollegor i USA lär den svenska eliten INTE tillåta att de röstas bort……

    Svara
    • Senior

       /  11/29/2016

      Misstänker att den pågående politiseringen av polisen är ett led i steget, de hoppas väl hinna byta ut alla poliser med fel värdegrund till 2018 så de kan utlysa undantagstillstånd och fängsla de som vågar protestera. Det går fort på slutet….

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  11/29/2016

        @ Senior,

        ”Misstänker att den pågående politiseringen av polisen är ett led i steget”

        Jag instämmer helt! Det var inte en slump att man öppnade polisutbildning just på Södertörn!

        Svara
        • Olof

           /  11/29/2016

          Finns det något existensberättigande för Södertörn överhuvudtaget? Det verkar lämpligt att lägga ner hela dagisverksamheten där och använda pengarna för att fylla hålen som uppstått på andra ställen. Lokalerna borde dessutom kunna användas för att inhysa människor i behov av bostad.

          Svara
  8. G

     /  11/29/2016

    ”Allt fler svenskar blir hemlösa

    Allt fler i landet saknar tak över huvudet. Det slår Stadsmissionen fast i en ny rapport och många talar om en ohållbar situation. I Göteborg bygger man lägenheter i centrala stan med låga hyror för att försöka hjälpa dem som i dag saknar ett fast boende.”
    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/allt-fler-svenskar-blir-heml%C3%B6sa-3658612

    Svara
    • Jans

       /  11/29/2016

      Kom ihåg att Stadsmissionen vill ha dina pengar och att det snart är jul, d.v.s. högkonjukntur i välgörenhetsbranschen. En rapport från dem skall nog tas med stor skepsis.

      Stadsmissionen har genomgående ljugit om tiggarna och med emfas hävdat att det inte förekommer människohandel. De får inte en krona av mig i fortstättningen. Jag hade förtroende för dem förr men med tanke på hur mycket de satsar på marknadsföring och deras lögner känner jag stor olust för vad de sysslar med numera. Hela välgörenhetsbranschen börjar kännas allt mer obehaglig i Sverige. Det ljugs mycket, det är galor med kändisar som spricker av självgodhet och det börjar allt mer kännas som big business.

      Svara
  9. Utlandssvensk

     /  11/29/2016

    ”Röda Korsare och nykterhetsivrare”

    Nu ska man väl inte kritisera folks utseende, men är det ändå inte ganska anmärkningsvärt att se hur Anna Carlstedt ser ut på bilden. Hon påminner en hel del om personer som har rökt crack eller crystal meth i många år! Något måste vara allvarligt fel!

    Svara
    • Kristian

       /  11/29/2016

      Men hon fick i alla fall träffa sin idol Leonard Cohen.

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/29/2016

        Fick hon ligga?😛

        Svara
        • Noger

           /  11/30/2016

          Nej det blev inget ligga för henne.
          Man har inte hunnit trycka upp några samtyckesavtal på engelska än. Dessutom var Leonard högst osäker på hennes värdegrund eftersom hennes papper bara är giltiga på Bråvallafestivalen..

          Svara
          • Klimathotet

             /  11/30/2016

            😀 Ligga fick Rebecca de Mornay innan hon blev medelålders och kanske tusen till.

  10. Jan

     /  11/29/2016

    Nu gäller det bara att värdegrundskontraktet kombineras med gratis specialbussar för nyanlända direkt till festivalen samt ett par seminarier om värdegrunden av lämplig kvinnlig kommunal genusvetare. Sedan är väl festivalen värdegrundssäkrad?

    Svara
  11. MiT

     /  11/29/2016

    Värdegrunden sitter nog där den ska…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/29/2016

      Tror inte hon kunde hans låtar, snarare en refräng, på sin höjd två.

      Statusmarkör nr 1: jag var ett jättebegåvat barn.
      Statusmarkör nr 2: mina föräldrar lyssnade inte på dansbandsmusik som den övriga pöbeln,

      /Frida

      Svara
  12. Jan

     /  11/29/2016

    Regeringens feministiska symbolpolitik igen. Min teori är att S tävlar med de andra partierna om att locka kvinnor med feministiska böjelser till rätt valsedlar. Varför håller man annars på på det här sättet?
    http://www.expressen.se/ledare/johannes-forssberg/regeringen-svamlar-om-sexkop-utomlands/

    Svara
    • Olof

       /  11/29/2016

      Det är svårt att hitta ord för att beskriva djupet av förakt man känner för svenska politiker.

      De kan ju börja med att skaffa en poliskår innan de fortsätter med fler meningslösa lagar.

      Svara
      • Senior

         /  11/29/2016

        De håller just på att skaffa en poliskår, en regimtrogen…

        Svara
      • Senior

         /  11/29/2016

        ……de skall bara rensa ut rötäggen till poliser som envisas med att vara politiskt obundna i sin utövning först…

        Svara
  13. QED

     /  11/29/2016

    OT:

    Svara
  14. QED

     /  11/29/2016

    OT:

    Svara
    • Skeptisk

       /  11/30/2016

      Hur går det om de bränner Nordkoreas flagga? Tvivlar på att det räcker med fängelse och ev utvisning.

      Svara
  15. QED

     /  11/29/2016

    OT:

    Svara
    • Synd att få kontroll över EUs gräns är högerpopulism enligt genialiska tänkare som Alex Schulman. Vi får helt enkelt finna oss i det (<- obs sarkasm)

      Svara
      • Jans

         /  11/29/2016

        Europas gränser måste säkras av…
        Europa!

        Tro’t eller ej men Turkiet är inte att lita på när det gäller att upprätthålla EU och Europas gränser. Visst är det märkligt?

        Svara
  16. Senior

     /  11/29/2016

    Angående värdegrundskontrakt:
    Det finns redan en juridiskt bindande motsvarighet om man bara ser till att den efterlevs.
    Svea rikes lag kallas den.

    Svara
    • Senior

       /  11/29/2016

      …..vilket för övrigt borde vara den enda rådande värdegrunden i landet.

      Svara
  17. Jans

     /  11/29/2016

    Dick Harrison är i farten igen och försöker ge igen för gammal ost. Naturligtvis är det den där urspårade debatten om att Sverige alltid varit ett invandrarland som spökar för honom. Enligt honom själv är det påståendet ”vi är alla ättlingar till invandrare eftersom ingen kunde bo här på istiden” som upprörde folk en gång i tiden. Han påstår sig ha sagt det i ett TV-program. Som jag minns det var det väl snarast det han skrev på sin numera kommentarscensurerade blogg det handlade om. Någon som känner till TV-programmet han talar om?

    Hur det än är så är han ju bara löjlig. Att alla är ättlingar till invandrare är ju fullständigt meningslöst som uttalande om man vill säga något om invandring. Ungefär som att säga att alla är ättlingar till apor.

    Det är en bok om människans historia via DNA han recenserar och jag misstänker att den kan innehålla saker som är besvärande för den politiskt korrekte för även om han menar att boken är intressant ägnar han den avslutande tredjedelen av recensionen åt att varna för boken och att den inte skall tas som sanning. Några konkreta invändningar levererar han inte. Gissningsvis är han lika okunnig i biologi och DNA som han är i ekonomi och statistik så han finner det väl för gott att bara varna sådär i största allmänhet.
    http://web.archive.org/web/20161129184703/http://www.svd.se/en-genvag-till-svenskarnas-historia/av/dick-harrison

    Tragiskt att vi i Sverige har professorer som istället för att ha ett seriöst förhållande till sitt fält ägnar sig åt att i offentligheten lägga ut dimridåer och spela god för att få vara med i TV.

    Svara
    • Rikard

       /  11/29/2016

      Hej.

      Vill du behålla sans och vett så titta inte på de program för grundskolan som Harrison medverkar i. Bland annat så avhandlas Gustav Vasa som mordgalen psykopat och rövarhövding samt despotisk hustyrann och hustrumisshandlare.

      Det är så undervisning går till numera, på många skolor: en video via ‘smartboard’-system, producerad av UR i samverkan med kända namn med rätt värdegrund.

      Harrison har nog inte kommit över att han gjorde bort sig rejält när han klampade in på fält utanför kompetensområdet – hans exempel med Valloner var ju hialöst skrattretande i sin tafflighet. Tyvärr har han inte tagit lärdom av detta och valt att debattera som en vetenskapsman, utan som en politruk.

      Det upphör aldrig att förvåna mig att där man som jag är högljutt svensk och patriot så tycker ens svenska kollegor att det är suspekt, medan de invandrade ser det som självklart (i paritet med ‘vatten sörru, de é våte grejer de’) och vill veta så mycket som möjligt om svensk historia – utan politiska brasklappar. Som en ryska påpekade till en av skolans många vandrande Gudrun Sjödén-modeller: ”Jag vet att man skall tänka på vem som skrivit historia. Jag växte upp i Sovjet.” Det gick helt över huvudet på min svenska kollega, tyvärr.

      Jag måste säga att jag är besviken på Harrison. Jag väntade mig mer av honom än sådant beteende. Nå, han har valt mellan hedersam grynvälling och den moraliska korruptionens taffel.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  18. Jan

     /  11/29/2016

    Utbildningsradions verkställande direktör Christel Tolse Willers (medelålders vit kvinna, min notering) om normkritiken och UR. ”Tyvärr bygger mycket av kritiken mot UR på rena felaktigheter” säger hon. 88 procent av artikelläsarna håller inte med!

    Personligen tycker jag att UR ska läggas ner. Eller åtminstone inkorporeras med SR och den ordinarie verksamheten. Dessutom bör licensen slopas och läggas på skattsedeln istället. Av flera skäl.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/J8B5J/ur-kritiken-hjalpte-oss-se-vara-misstag

    Svara
  19. Svenne

     /  11/29/2016

    OT: Floskeltoppen…😛

    Därtill från tråden mm:
    Allas lika värde
    Utmaning
    Värdegrund
    Humanitär
    Allt annat vore inhumant
    Vi ska vända på varje sten
    Jag är stolt
    Vi har varit naiva
    Öppna era hjärtan
    Ladorna är fulla
    Ladorna är tomma

    Svara
    • Jan

       /  11/29/2016

      En annan floskel är meningen ”satsa på integration”. Vilket betyder ingenting i praktiken. Men låter bra…

      Svara
  20. Jan

     /  11/29/2016

    Ingvar Persson har rätt. För en gångs skull. Sverigedemokraterna blåser sina väljare nu. Ett parti som värnar nationalstaten, arbetarklassen och de egna medborgarna kan knappast vara nyliberalt och springa Svenskt Näringslivs ärenden samtidigt. SD har sålt sig och blivit ett stödparti till Moderaterna. Moderaterna 2.0.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article24005138.ab

    Svara
  21. Olof

     /  11/29/2016

    Kommer värdegrundskontraktet vara översatt till några relevanta språk?

    Svara
  22. Svenne

     /  11/30/2016

    Per Hagwall: Det fina kvinnohatet

    Svara
  23. Pelle2

     /  11/30/2016

    OT:
    Naomi Abramowicz skriver bra om hur UR med sin nya programserie Melanin vill utmåla så kallade afrosvenskar som offer för rasism och hur rasistiskt Sverige är. Helt sjukt !
    http://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/ur-ska-inte-lara-barn-att-kanna-sig-krankta-1/

    Svara
  24. G

     /  11/30/2016

    ””Eliten i Sverige har slutat att lyssna på den lilla människan.
    Marcus Birro svarar Martina Montelius i debatten om etablissemanget.””
    http://www.expressen.se/kultur/eliten-bryr-sig-inte-om-den-lilla-manniskan/

    (Se ”svar direkt” till höger i det blå fältet också)

    Svara
    • G

       /  11/30/2016

      Och här hennes längre svar till Birros text ovan….

      ”Låtsas inte att du talar för oss andra, Birro”
      http://www.expressen.se/kultur/latsas-inte-att-du-talar-for-oss-andra-birro/

      ””Marcus, om du har konkreta åsikter om hur vårt samhälle borde se ut – formulera dem då. Helst tydligare än i ditt senaste svar till mig.
      Men låtsas inte att du talar för hundratusentals människor som till skillnad från dig inte har en röst i det offentliga rummet.””

      Jaså inte det, men det går jättebra att många andra som har en röst och ges stort medialt utrymme i det offentliga rummet gör det…..
      Kränkta Islamister talar för alla muslimer, inklusive de s.k sekulära/liberala.
      Kränkta afrosvenskar talar för alla andra afrosvenskar.
      Kränkta ”rasifierade/icke-vita” tycks tala för alla som inte är pursvenskar.
      Galna radikalfeminister/feminazi/Fi talar för alla som kallar sig feminist.
      Osv osv….

      Svara
  25. MiT

     /  11/30/2016

    Svara
    • G

       /  11/30/2016

      Ahahaha. Jag hoppas jag fattade det här rätt, annars får någon förklara.😛

      Svara
      • Olof

         /  11/30/2016

        Hmm. Poe’s lag tror jag. Jag kan inte avgöra om det är sarkasm eller allvar…

        Svara
        • G

           /  11/30/2016

          ”Jag kan inte avgöra om det är sarkasm eller allvar…”

          Nej, det var just det lilla problemet som jag också hade, även om det lutade mycket kraftigt åt ena hållet när jag läst färdigt haha!
          Men det verkar vara fler än jag som lutar åt det hållet, så jag går på Hanifs linje och att min magkänsla var helt rätt från början…

          …..

          Svara
  26. Skeptisk

     /  11/30/2016

    Undrar hur de tänkt använda kontraktet?
    Under polisförhör:
    – Ok, du har erkänt att du kladdade på NN. Du kommer att åtalas för sexuellt ofredande. Sen var det här med kontraktet… Detta är din underskrift, eller hur? Du hade ju lovat att inte göra så. Hur tänkte du nu, när du skrivit under på The Värdegrund? Du kommer få en civilrättslig stämning från Bråvallafestivalen.

    Svara
  27. MiT

     /  11/30/2016

    Svara
    • G

       /  11/30/2016

      Ahahahaha! Men jösses vilka lättkränkta (eller vad fan deras diagnos är för något) det finns i den där tråden. Vad var det någon skrev om att vi lever i en tid då det är inne att medvetet missuppfatta saker och ting. Minister Strandhälls skämt var helt okej, för det var ju som sagt ett skämt, det fattade ALLA jävlar direkt, och Haffo, han ”missuppfattade medvetet” skämtet enligt media och alla andra godingar. Men det här, två poliser som twittrar och skojar till det ibland, neeej usch nej, det sänder fel signaler, sänker förtroendet ytterligare för polisen osv osv. Skärpning för fan. Så här är det….

      Lol….

      Bättre med ”uppenbara” skämt av ministrar eller såhär….

      Svara
  28. MiT

     /  11/30/2016

    Svara
    • G

       /  11/30/2016

      ”Socionom | Skolkurator i åk 7-9 |Skolinformatör för RFSU Stockholm. Brinner för arbete med unga, feminism och sexualpolitiska frågor.”

      **Vilken gnällig liten bitch som medvetet missuppfattar vad tweeten handlar om, vem fan är det som är tunnhudad och vek här egentligen. Riktigt illa för att vara socionom!**

      ”Skolkurator” Hjälp, rädda eleverna!

      P.S Visste inte att användandet av ”bitch”, ”liten bitch” etc etc var just manligt, vad jag sett har det ofta varit kvinnor som använt det ordet om andra män och kvinnor i olika sammanhang, oftast med en underton som är uppenbart skämtsam, lite som i det strandhällsiska språket. Men användas även som svärord i konversationer mellan personer som är arga på varandra.

      Svara
  29. MiT

     /  11/30/2016

    Svara
    • G

       /  11/30/2016

      Går inte en dag utan att man läser något och ser ett gökur framför sig som låter *koko*

      Svara
  30. G

     /  11/30/2016

    ”flyktingar/asylsökare”…..

    Svara
  31. G

     /  11/30/2016

    Svara
    • Senior

       /  11/30/2016

      Lafferkurvan är högerextrem enligt vår finansminister. -Liksom all övrig fakta och forskning som går emot hennes övertygelse och tro.
      Misstänker starkt att jorden snart är platt igen också enligt våra fina vänsterpolitiker.

      Svara
  32. G

     /  11/30/2016

    Ahhh och hur tror hon att hon själv kommer se ut när hon är närmare 70-strecket än 30-strecket…

    ”Author of 3 books. Next: SICK: A Life of Lyme, Love, Illness & Addiction (Harper Perennial, Aug 2017). Journalist: NYT, LAT, WSJ, Elle etc. Writer in res, Bard.”……

    …..
    Ahahahaah lol!….

    Svara
  33. G

     /  11/30/2016

    Hmmm…..

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: