Angiven för ”Brott mot Värdegrunden”

Nu blir man angiven av kollegor för brott mot Värdegrunden och hotas med uppsägning. Jodå, så är det i Sverige. Värdegrundskrigarna har börjat med angiveriet så smått. Ett väntat men ändå extremt tråkigt och obehagligt beteende.

vardegrundsvarning

Vi går en ljus framtid tillmötes…

Hur ska man kunna jobba om man har en kollega som är en angivare som springer benen av sig i sin iver att rapportera? Och en chef som dessutom tycker det är jättebra med angiveri?

**********

Hade tänkt skita i det där med Åhléns och lucian. Men det tränger sig på med sin enorma idioti från alla håll, det går inte att gömma sig.

Åhléns hade alltså en färgad kille som lucia, några idioter klagade, media hakade på och blåste på om ”hatstorm”, Åhléns lutade sig nöjt tillbaka i fåtöljerna. Man var så nöjda att man hade svårt att hålla tillbaka leendena när man skulle låtsas vara ledsna och sorgsna över att man var tvungen att ta bort bilden. Hon från Åhléns de intervjuade på tv igår fick nog kämpa för att se lite ledsen ut…

Det här är vad man får man ska politisera allt, när inget bara får vara utan måste ha ett politiskt syfte. Vi har sett det i många år och inom massor av områden. Åhléns har en simpel och löjlig aktivist som marknadsförare, det var Åhléns som hängde ut den lilla killen till vargarna VÄL medvetna om vad som skulle ske. Det som skedde var exakt vad Åhléns ville.

ahlens-och-normer

De vill ju bryta reklamnormer. Nu har de brutit reklamnormer, hoppas de är nöjda och glada över det. Jag är mest äcklad över Åhléns kallhamrade och cyniska beteende.

Reaktionerna var väntade, Åhléns visste precis. Visste de inte är de totalt inkompetenta och det är de inte så Åhléns hängde medvetet, kallt och cyniskt ut en liten kille till vargarna som de visste lurade i skogskanten. De visste att folk är jävligt trötta på att allt ska politiseras och reagera.

Ännu mer väntat beteende är alla posörer

ahlens-och-posering

som genast dyker upp med sina löjliga hashtaggar. Detta visste också Åhléns om så klart. Nu har de fått med kultur- och demokratiministern i sin kampanj också. Kan det bli bättre? Nästan lika lyckad som Sverigedemokraternas kampanj mot tiggeri förra året!

Det finns få saker som jag avskyr så intensivt som när man medvetet använder barn som politiska slagträn för sin ”kamp”. Det Åhléns har gjort är exakt det. Inget annat. De har använt barn som rena slagträn i en politisk kamp väl medvetna om att kritik blir nästan omöjlig då de flesta har en spärr mot att gå på för hårt om det är barn inblandade. Man kan inte kritisera ett barn på samma sätt som en vuxen och OM det ändå finns några som gör det (surprise, det finns alltid några…) så kan man använda detta också i kampanjen. Precis som skett nu.

Jag är äcklad över Åhléns kalla cyniska beteende. Jag är äcklad över alla posörer som genast dyker upp och ska gama på uppmärksamheten. Föraktet man känner för dem är enormt! De passar också bara på att utnyttja barn för sin politiska kamp och inget annat. Kallt och cyniskt.

SVT använder också barn som slagträn i samma politiska kamp, ofta i Barnkanalen där barn instruerats att säga vissa saker, väl medvetna om att kritik uteblir då.

Åhléns visste alltså precis vad som skulle ske eftersom det i ett land med 10 miljoner invånare garanterat finns några hundra som inte kan hålla sig. Det vi sett är symptom på en sjukdom som breder ut sig, sjukdomen att allt ska ha ett politiskt syfte, att allt är en kamp för sakens skull.

Man kan tycka att de förhållandevis fåtal som gick loss i kommentarsfältet är idioter och samtidigt kritisera Åhléns för deras metoder att medvetet och cyniskt hänga ut småbarn till dessa idioter. Både de i kommentarsfältet och Åhléns är alltså idioter. Sen kommer också posörerna som sticker fram trynena så fort de får chansen i ”rätt” sammanhang. Ännu värre när de dyker upp och använder ord som ”civilkurage” när de inte ens verkar veta vad det betyder.

När inget bara får vara så får man sånt här. Det är uppenbarligen sånt här man vill ha.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

81 kommentarer

  1. Pelle2

     /  12/06/2016

    Håller med om att det är sjukt att en kommentar om att en pojke skall lära sig svenska istället för att sitta och sörja på nätterna resulterar i en varning och ett hot om uppsägning.
    Är det verkligen ett sådant samhälle vi vill ha ?
    Håller också med om att det är cyniskt av Åhléns att utsätta pojken som var lucia för den uppenbara risken att bli utsatt för hat och det enbart för att dom vill skaffa sig uppmärksamhet och samla godhetspoäng hos identitetspolitikerna och genusteologerna.

    Svara
  2. Rikard

     /  12/06/2016

    Hej.

    Angiveri ja, det har ju en lång gammal tradition inom fackföreningsrörelsen. Först gentemot kommunister, och på senare år gentemot SD-sympatisörer. Vi inom skolan debatterar internt och inofficiellt om ett värdegrundskontrakt skall vara villkor för examen och behörighet i framtiden.

    Själv tänker jag mer på att angiveri alltid medför att den som inte anger någon själv blir misstänkt.

    Så istället för ‘Blir du lönsam, lille vän?’ så har vi skapat ‘Är du tillräckligt lojal, kamrat?’.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  3. Värdegrundsinkvisationen

    Svara
  4. Jan

     /  12/06/2016

    Okej då gumman. Var då lite normkritiskt konsekvent för en gångs skull. Framställ Muhammed som en svart kvinna så ska vi se vad som händer. Du som är så fördomsfri och upplyst! Minsann inte något troll! Kom igen!
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/jonnasima/article24049630.ab

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/06/2016

      Det är ju bingo för krönikörerna när något sådant här dyker upp, alla får en självskriven artikel att ”skriva”.

      Svara
  5. Jonas

     /  12/06/2016

    Nu blir jag förvirrad. Precis när jag trodde att jag greppat det där med kulturell appropriering, och felet med det, så dyker den svarta luciapojken upp 😮

    Svara
    • Jan

       /  12/06/2016

      Det tycks bara gälla ena vägen. En vit får inte appropriera svart kultur. Men när en svart approprierar vit kultur är det bara progressivt.

      Svara
      • G

         /  12/06/2016

        ”Det tycks bara gälla ena vägen.”

        Givetvis. Precis som rasism (bara vita), sexism (bara män)….

        Svara
      • Jans

         /  12/07/2016

        Här är det förvisso appropriering via ombud (reklambyrån är nog företrädelsevis vit) och frågan är om lagen ens gäller barn men annars är väl tesen att det folkslag som anses privilegierat inte får appropriera medan alla andra får. Enligt den tesen får t.ex. jazz enbart spelas av svarta och egentligen borde det gälla all popmusik också vilket borde medföra att alla popartister åt vänsterkanten (de flesta) borde lägga bort i vart fall trummorna och alla idiom som har med blues att göra t.ex. de flesta gitarriff.

        Svara
  6. G

     /  12/06/2016

    Svara
  7. G

     /  12/06/2016

    Japp, så är det. Jag skiter i att han är uttalad kommunist, tycker han och jag lika om något, ja, men då gör vi det, no big deal.

    Och den som kritiserade honom och inte fattar varför @Ivarpi ger beröm då och då, till.ex för hans arbete mot hederskulturen som ju 99% av (V) blundar för, var @vinterflamma som nu har stängt kontot för icke-följare 😛

    Svara
  8. G

     /  12/06/2016

    Snyftliberalen = ”Andre vice ordförande och ekonomiskpolitisk talesperson i @lufswe. Socialliberal.”

    Garanterat…

    What ? Det har jag inte sett ännu, men å andra sidan verkar juristjäveln ha en egen definition om en hel del, så det skulle inte förvåna om han sett något som ingen annan ser…

    Svara
  9. G

     /  12/06/2016

    LOL!

    Svara
  10. G

     /  12/06/2016

    ”Runt 100 kriminella nätverk är brottsaktiva i Sverige, företrädesvis från Litauen och Rumänien. Det borde bland annat bli lättare att utvisa dessa ligor, skriver Anna Dahlberg

    Utvisa ligorna som rånar äldre och stjäl.

    Det är helt orimligt att EU:s fria rörlighet används för att råna åldringar och dammsuga Sverige på värdesaker.”
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/utvisa-ligorna-som-ranar-aldre-och-stjal/

    ” ”Håll käften, Naomi. Du är alldeles för vit”

    Är du vit? Då bör du helst behålla dina åsikter för dig själv.
    ../…/…
    Det fick jag erfara efter att jag hade skrivit en kritisk krönika om UR:s nya ungdomsserie Melanin. Programmet riktar sig till unga afrosvenskar och förmedlar en bild av ett samhälle som genomsyras av rasism. Vita betyder trubbel och kan aldrig sätta sig in i svartas utsatta situation.

    I Melanin förespråkas ”trygga rum” för svarta, utan att någon kritisk röst får komma till tals. En av programledarna förklarar att det är rasism när någon rör ens hår eller frågar en var man kommer ifrån.

    De negativa reaktionerna på krönikan ramlade in snabbt. Kritikerna ansåg att det var förmätet att jag, i egenskap av vit kvinna, hade mage att ha åsikter om vad som bör definieras som rasism.

    Några exempel:

    ”Naomi Abramowicz är en revisionist i förintelseförnekarnas anda! Vad fint när en vit kvinna förklarar att man inte ska gnälla för att man behandlas annorlunda för att man är mörkhyad.”

    ”Dear fellow white people; plz fuck off and die.”
    http://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/hall-kaften-naomi-du-ar-alldeles-for-vit/

    ”Varför blir Du kränkt av Melanin?”
    …/…/…
    Mina föräldrar har lärt mig att stå upp för det som är rätt. Mina föräldrar har lärt mig att alltid se saken ur den andres perspektiv. Mina föräldrar har lärt mig att aldrig trycka ner andra för att höja mig själv.

    Har det överhuvudtaget slagit dig att Melanin, eller någon annan svart fråga inte handlar om dig?

    Att svarta ungdomar får en egen serie har absolut ingenting med dig att göra. Att lyfta upp viktiga frågor som rasism har ingenting med dig att göra. Man har inte skapat denna serie för att du ska ta plats.

    Du säger att Melanin är en skola i kränkhet, men här sitter du och är kränkt över att UR skapat en svart ungdomsserie.”
    http://www.svt.se/opinion/nisrit-ghebil

    Svara
    • Rikard

       /  12/06/2016

      Hej.

      SvT har ett rasistiskt program. Titta vad bra det är med Public Service – agendasättande, tongivande, saklig, opartisk information utan politiska ställningstaganden (bortsett från värdegrunden). Lägg ner SR och SvT nu.

      Vidare kan man, för att spetsa till det hela, fråga varför det finns svarta i Sverige. Adoption och invandring är väl svaret, bortsett från de som är barn till dessa. Sedan kan man roa sig med att fråga om de är svenskar eller ej – för om svensk inte sitter i halten av melanin och genetiken, så sitter det ju i levernet. Nästa fråga blir i så fall varför svarta som inte vill vara svenskar, leva bland svenskar eller som svenskar lever i Sverige…

      …om man verkligen vill vara elak mot rasisterna på SvT, i diverse rasistiska organisationer som Rättviseförmedlingen och Afrosvenskarnas förbund (ett namn som i sig är rasistiskt då det likställer afrikan med svart, och att alla svarta afrikaner impliceras tillhöra samma folk och tycka lika i egenskap av just melaninhalt och hårtyp).

      – ”Var som folk!”
      – ”Men jag är svart!”
      – ”Jaha, och hur påverkar det hur du slår i spik?”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • G

       /  12/06/2016

      Med tanke på länken till Dahlbergs ledare ovan…

      Svara
    • Jans

       /  12/07/2016

      Jag gillar raden ”vita betyder trubbel”. I vart fall när det gäller alla svarta som inte är adopterade utan själva eller via föräldrar frivilligt tagit sig hit. Varför i hela fridens namn vill svarta människor ta sig till världens vitaste världsdel om vita människor betyder trubbel? Denna fråga tycker jag är rätt central och 100% obesvarad när det gäller idén om att Europa är ett gravt rasistiskt och förtryckande område.

      Afrikas länder ville bli fria från det vita koloniala förtrycket och när de blev det började många av afrikanerna söka sig till sina forna förtryckares länder. Detta är väl ett historiskt skeende som sällan analyserats mer än ytligt?

      Svara
  11. Jan

     /  12/06/2016

    Alla unga kvinnliga bimbos ska naturligtvis moralisera över Åhléns lucia. Senast i raden är Frida Boisen:

    ”Jag älskar hur Åhléns marknadschef Lina Söderqvist en än gång väljer att bryta mot normer.”
    – Javisst, men är det där verkligen att bryta mot normer? Det är väl snarare att följa en modern norm om normkritik. Att verkligen bryta mot normer vore att en kvinna föreställde Muhammed. Fast då skulle väl både Frida och Lina backa ur?

    ”Ni var ju också barn en gång. Ni stod ju också där och lussade en gång.”

    – Nej, 99 procent av alla pojkar och män har aldrig ens tänkt tanken att vara lucia. Har du varit stalledräng Frida?

    http://www.expressen.se/kronikorer/frida-boisen-1/skams-ni-skuggor-som-kan-hata-ett-barn/

    Svara
    • Jans

       /  12/07/2016

      Åhléns detta mjäkiga medelföretag kan per definition inte bryta normer. Allt de gör är enligt normen. alltid.

      Svara
  12. G

     /  12/06/2016

    Var Hanif Bali svensk i sitt förra liv och skrev texter i SvD under signaturen ”Riksdagsråttan”.
    Och det där med (brun)råttan har följt med in i det här livet också…..

    ”Lucka 6: Alice Teodorescu och Göteborgsliberalismens fall

    DN Kultur beklagar den gamla Göteborgsliberalismens fall, och som vanligt nuförtiden skyller man utvecklingen på Alice Teodorescu och vad hon åstadkommit som politisk redaktör för Göteborgs-Posten.

    Göteborgsliberalismens undergång är dock ett återkommande retoriskt grepp genom historien.

    Redan den 4 maj 1917 kåserade Svenska Dagbladets signatur ”Riksdagsråttan” (!) om ”den gamla Göteborgsliberalismens fall” och hur partiets ”inpiskare” Erik Röing, som ansågs tillhöra partivänstern, blev allt mer ensam. ”Det fanns, som bekant, en tid då Göteborgsbänken var liberalismens gentilaste hemvist i andra kammaren”, hette det. ”För närvarande sitter hr Röing som en Marius på Carthagos ruiner och begråter den gamla Göteborgsliberalismens fall.”
    …/…/…
    Och så lär det väl fortsätta även efter DN:s försök till karaktärsmord på Alice Teodorescu.

    Alice Teodorescu har för övrigt vikarierat på SvD:s ledarsida, år 2014. Första gången hon medverkade på ledarsidan var dock 2010, med en op-ed om kvotering.”
    http://www.svd.se/lucka-6-alice-teodorescu-och-goteborgsliberalismens-fall

    Jösses, har kvotering varit på tapeten ända sedan 2010! Herre jävlar.

    Svara
    • Kvotering debatterades starkt för MÅNGA år sedan när sossarna satte igång med sitt ”varannan damernas” till riksdagen. Kvotering var OFTA på tapeten under 90-talet och en av orsakerna till att jag blev mer och mer antifeminist.

      Svara
  13. Svenne

     /  12/06/2016

    SVT Opinion: Paulina Sokolow: ”Det stora varuhuset – en beräknande julhistoria”

    Svara
    • G

       /  12/06/2016

      Ugh…ska jag läsa en text skriven av den här kvinnan…
      http://archive.is/T586B

      Då får jag fan samla mod till mig först. Hon är så konstig ju 😦

      Svara
    • Bo

       /  12/07/2016

      Det är ju bl.a. Hanif Bali hon syftar på i ingressen av ovanstående artikel. Ursäkta, men hon är inte trovärdig. Bara ytterligare en i raden som vill tjäna ”fame-poäng” på Åhlens-historien.

      Svara
  14. MiT

     /  12/06/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/07/2016

      ”Offret trillade in i gärningsmannens kniv flera gånger”.
      Våra tingsrätter är på god väg att uppnå stiliserad satir.
      Det är inte något bra.

      Svara
  15. G

     /  12/06/2016

    Svara
    • Är ledarsidor verkligen de minst lästa? Själv tycker jag de är de mest intressanta. Kanske för att där är skribenterna verkligen öppna och ärliga med sina åsikter medan de annars slugt försöker forma texten så den ska verka ”objektiv”…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  12/07/2016

        Precis.
        Ledarsidan, kultursidan (för blodtryckets skull), serierna.

        Svara
        • Nej, kultursidan kan jag inte läsa. Den skrivs bara av elitistiska självutnämnda ”experter” som är för dåliga på att göra något själva och därför istället ägnar sig åt att reflektera över vad andra gör. Oftast batikhäxor och flumtomtar som vill fokusera efter kön och hudfärg.

          Svara
  16. Opie

     /  12/06/2016

    Alla de här hudratals ”idioterna” som skall ha stått för den påstådda ”hatstormen”, har de verkligen hotat/hatat den lille killen? Finns belägg och skärmdumpar på det? Eller har de i själva verket kritiserat Åhlens? Tycker även MiT glider här.

    Svara
    • MiT

       /  12/06/2016

      Nej, det har jag väl inte påstått att de gjort? Men jag har sett en del som alltid annars gärna sticker fram näsan för att posera som t o m de sagt att det var max några hundra som var negativa. Vad de menar med negativa vet jag inte, antagligen att många av dem varit kritiska mot Åhléns bara. Men det finns många olika sätt att vara kritisk på också och en del är ganska bedrägliga.
      Men det spelar ingen roll om det är 50 eller 250, det är försvinnande lite i alla fall.

      Svara
      • Opie

         /  12/06/2016

        Klart folk är negativa, det ät ju en uppenbar provokation som är menad att skapa kontrovers precis som du skriver. Jag reagerade bara på att du kallar kritikerna ”idioter” utan att ha belägg för det samt att du menar ”att de inte kan hålla sig”. Jag gissar att 80% av de kritiska kommentarerna var hyfsat sakliga. Visst, många med ett grovt språk, en hel del svordomar men troligen få rena hatangrepp på killen. Sen undrar msn ju vilka föräldrar killen har? Hur kan man inte förutse detta?

        Svara
        • Om 80 procent (och jag gissar på ännu fler) är hyfsat sakliga så är det ju ändå 20 procent som är osakliga, vilket bland 300 kommentarer blir 60 styck. Nu har säkert samma personer skrivit flera kommentarer visserligen. Men låt säga att bara 20 personer skrivit rena hatangrepp. Kan vi ändå vara överens om att dessa personer är idioter? Så är vi också överens om att de flesta negativa inlägg säkert var väl grundade och sakliga och riktade mot Åhléns, samt att pojkens föräldrar var om inte blåsta så åtminstone oerhört naiva som inte förutsåg vad Åhléns visste skulle ske.

          Svara
        • Klimathotet

           /  12/06/2016

          Jag kritiserar inte grabben på bilden, han är bara utnyttjad i Ålles cyniska hycklande. Reklam ska sälja, inte göra några kunder förbannade.

          Svara
        • trollan

           /  12/07/2016

          Jag har inte läst vad som skrivits om just denna kille men jag har tidigare på Flashback läst uttryck som ”lakritstroll” om färgade barn.

          Det finns människor som är öppet rasistiska och det äcklar mig enormt. Tyvärr är det i detta fall som vanligt att all kritik mot Åhléns medvetna val för att provocera och synas och höras om (i linje med slöja, klädmaktsordning etc) blir lite osmakligt när de drar in ett barn i det hela ses som rasism.

          Precis som all kritik mot invandringspolitiken jag hört sen 90-talet kallades invandrarfientlig (även om många nog tyckte att politiken och resultaten var det som var fientligt mot invandrare) viftades bort som rasism. Varför ändra på ett ”vinnande” koncept…

          Svara
  17. G

     /  12/06/2016

    ———-

    Ja! Aleksandra ❤ Ännu en viktig och grym text!….

    "Förstår Alice Bah Kuhnke vad hon håller på med?

    Bah Kuhnkes gärning kan i det närmaste beskrivas som ett missbruk av ämbetet. Hon vill styra vad som ska synas på museer, i tidningar och på sociala medier, i stället för att värna om deras oberoende."
    http://www.gp.se/ledare/f%C3%B6rst%C3%A5r-alice-bah-kuhnke-vad-hon-h%C3%A5ller-p%C3%A5-med-1.4018059

    Svara
    • Pelle2

       /  12/07/2016

      Aleksandra är jättebra precis som Alice T!
      Hon är dock för snäll mot Bah Kuhnke när hon skriver att hon inte verkar veta vad hon gör när hon politiserar muséer och massmedia. Jag tror att hon mycket väl vet vad hon gör och det gör henne riktigt otäck !

      Svara
  18. Svenne

     /  12/06/2016

    Tydligen så har interna UD-dokument läckt – både roande och oroande:)
    https://archive.is/mqfF3

    Svara
    • G

       /  12/06/2016

      Roande på ett oroande sätt, indeed! Men vilken fjortisnivå det är på deras diskussion, låter som barn som ska stjäla mammas och pappas sprit ur skåpet ”vi måste vara försiktiga så de inte upptäcker något”.

      Svara
    • G

       /  12/06/2016

      Komma ihåg och komma ihåg. Det här från UD kommer vi också ihåg lol…

      Svara
  19. Svenne

     /  12/06/2016

    Det börjar närma sig val i Tyskland…

    Svara
  20. G

     /  12/06/2016

    ””Mattias avlivade varg – blev bombhotad

    Jägaren Mattias Heed, 24, avlivade en varg på uppdrag av polisen.
    För det blev han bombhotad och fick bilen sönderbränd.
    Nu vädjar svenska jägareförbundet till allmänheten om ökad förståelse för jägarna som kallas ut på 50 000 viltolyckor varje år.

    – Jag gör det här för att stoppa djurens lidande, säger jägaren.

    Ryktet spreds snabbt om den avlivade vargen, men samtidigt spreds rykten om Mattias Heed som en tjuvskytt. Han blev uppringd av okända människor. Folk skickade mordhot på Facebook och via brev.

    – Jag fick bombhot. Dagen efter slog de sönder bilen, berättar han.

    Människor anklagade honom och andra eftersöksjägare för att plåga djuren. Under en tid fick han polisbeskydd och behövde prata med psykolog.

    – Jag mådde psykiskt dåligt utan att jag visste det själv. Jag kunde inte sova, jag kunde inte jobba. Jag pratade med en psykolog några gånger.
    …/../…
    Förutom Mattias Heed fick så sent som förra veckan fick Anders Andersols, länsansvarig på Svenska Jägareförbundet i Dalarna, information av Morapolisen om att eftersöksjägare rapporterat hotfullt bemötande vid två tillfällen från lokala vargaktivister.

    Vad jag fått reda på har de blivit förföljda och folk har noterat registreringsnummer på eftersöksjägarnas bilar. Det är inte fysiska angrepp vad jag fått reda på, men det har varit obehagligt att folk följer efter, säger Andersols.”
    http://www.expressen.se/nyheter/mattias-avlivade-varg–blev-bombhotad/

    Ledsen ”journalister”, men sådant här beteende är mycket värre och obehagligare än de s.k hot/hatmejl som ni får via email, alla dagar i veckan.

    Svara
    • Rikard

       /  12/06/2016

      Hej.

      Jag är ingen vän av jakt på varg, men att avliva ett skadat eller sjukt djur är ren barmhärtighet.

      I övrigt tycker jag G sammanfattar allt nödvändigt, och den här meningen borde bli en egen haschtagg:

      ”Ledsen ”journalister”, men sådant här beteende är mycket värre och obehagligare än de s.k hot/hatmejl som ni får via email, alla dagar i veckan.”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  21. Är det bara jag som inte förstår det kontroversiella med Alice Teoduresco?

    Jag har läst hennes krönikor nu sedan hon tillträdde och det är ju inte ens så att hon ens är anti-invandring – hon påpekar mest dom uppenbara konflikterna mellan obegränsad välfärd för alla i kombination med obegränsad invandring och hur de går ihop lika bra som olja och vatten. Och med tanke på att Malmö är i konkurs så har hon väl inte helt fel? Världen är liksom inte rättvis.

    Sedan så har migrationskaoset i princip påverkat nästan alla områden i dagens Sverige – krisen i skola, vården och hos polisen kan direkt eller indirekt sägas påverkas av migrationen. Det är väl snarare MER konstigt att inte skriva om en sådan sak som påverkar alltfler människors vardag.

    Svara
  22. G

     /  12/06/2016

    ”20-åring åtalas för våldtäkt

    Händelsen inträffade under natten mot söndagen den 31 juli och kvinnan polisanmälde våldtäkten direkt på söndagen.

    Åklagare har nu åtalat mannen, som är i 20-årsåldern, för våldtäkt och skriver i stämningsansökan att han tvingat kvinnan till samlag genom att hålla fast hennes armar med sin tyngd, ta strypgrepp runt hennes hals samt nypa och klösa henne.

    Mannen förnekar brott, men åklagaren styrker åtalet med journalanteckningar, rättsintyg och fotografier.

    Utöver ansvar för våldtäkt väcker åklagaren talan om utvisning och yrkar att mannen ska förbjudas att återvända under viss tid eller utan tidsbegränsning.”
    http://archive.is/LWaFa

    Svara
  23. Pepparkaksgubbe

     /  12/06/2016

    Precis kvinnan på Åhléns visste precis… cynismen. Små barn offrade som politiska slagträn för sin ”kamp” att ta ”godhets”selfies på sig själva efteråt. Kampen är beroende av en ”yttre fiende” verklig eller påhittat är av mindre vikt, finns inte rasismen kan man alltid skapa den.

    Jag begriper inte. Varför kan inte de fåtalet högtider vi fortfarande har kvar, bara få vara just ”kvar”. Varför ska de vara fritt fram för en minoritet att kränka en majoritet?

    Svara
  24. Även jag har skrivit om Luciafotot och vi verkar satt exakt samma diagnos (varför är jag inte förvånad…).
    https://bergersjo.wordpress.com/2016/12/06/ahlens-luciafoto/

    Svara
  25. Senior

     /  12/06/2016

    OT:
    ”Kammaråklagare Hanna Lemoine” -Nu blev jag ännu mer mörkrädd!
    Mörkret breder verkligen ut sig i landet…..

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article24052472.ab

    Svara
    • MiT

       /  12/06/2016

      Hehehe, fast detta är en helt annan Hanna och inte hon med fotot på Marx 😛

      Svara
      • Senior

         /  12/06/2016

        Säkert?

        Svara
        • MiT

           /  12/06/2016

          googla namnet och åklagare så får du se 😛

          Svara
        • trollan

           /  12/07/2016

          *Min* Hannah stavar med h på slutet – men var tvungen att googla. Sannolikheten med två med exakt samma namn förvånade mig. Sist jag läste något sökte hon jobb på ”Ligga med P3” så det kändes som en snabb karriärväxling där 🙂

          Svara
  26. MiT

     /  12/06/2016

    Svara
    • Senior

       /  12/06/2016

      Kommer detta månne bli droppen som får mig att äntligen göra slag i saken och flytta?

      Svara
    • Rikard

       /  12/07/2016

      Hej.

      Ser fram emot detta, då jag jobbat i Malmö tidigare.

      Finns det möjlighet för återpublicering här så att vi twitter-förnekare kan få grotta ner oss i rättfärdig fasa (utifrån Crnevic:s formuleringa)?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  27. MiT

     /  12/06/2016

    Svara
    • Svenne

       /  12/07/2016

      ”När fan blir gammal, blir han religiös.”
      Jaja, det är väl bra att han ‘taggat ned’ litet…

      Svara
  28. Fick inspiration och skrev ytterligare om Åhlénshistorien…
    https://bergersjo.wordpress.com/2016/12/07/ahlens-traditioner-och-normkritik/

    Svara
  29. Svenne

     /  12/07/2016

    #satir #Ygeman

    Svara
    • Nilsson

       /  12/07/2016

      Alla är ju fel, svaret är väl ”fritidsgårdar”?

      Svara
  30. Svenne

     /  12/07/2016

    GP:s Alexandra Boscanin ifrågasätter mätmetoder:

    ”Innan man upphöjer resultat från mätningar till allmänna sanningar bör man fråga sig vad det är som faktiskt har mätts och hur tillförlitligt resultatet är.”

    Svara
  31. Svenne

     /  12/07/2016

    Har tomten kroksabel i år…? #satir

    Svara
  32. Svenne

     /  12/07/2016

    SVT kallar korruption för ”visumfusk”…

    Svara
  33. Pelle2

     /  12/07/2016

    Ot:
    Rebecca Weidmo Uvell drar ner byxorna på den hycklande gåsleverproletären Mikael Wiehe som kallar sig för antikapitalist, men i sann hycklande vänstertradition, själv drar in miljonbelopp och skatteplanerar för att maximera sin vinst…
    http://www.uvell.se/2016/12/05/kapitalism-ftw,-wiehe-34410564
    Han tar uppenbarligen 65000 kronor för en spelning, dv.s vad en ganska välavlönad person drar in på en hel månad.Han behöver alltså bara göra en spelning per månad för att leva väldigt gott. Om han menar vad han säger om att han hatar kapitalism borde han väl ta typ 5000 kronor för en spelning och dessutom inte skatteplanera…
    Alternativt att han skänkte bort 60000/spelning till välgörande ändamål.

    Svara
  34. Pelle2

     /  12/07/2016

    OT:
    Anna Dahlberg på Expressen sågar Mattias Hagbergs så kallade granskning av liberala ledarsisdor.
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/ni-maste-forlata-oss-for-att-vi-hade-ratt/
    Hon avslutar med följande:
    ”Den ytliga variant av socialliberalism som Hagberg hyllar är som ett ständigt pågående föräldrauppror, där man har missat att mamma och pappa för länge sedan har lämnat huset.”

    Svara
  35. Pelle2

     /  12/07/2016

    Lite mera OT:
    Gustaf Johansson på Expressen sågar låtsasradikalen och diktaturapologeten Mikael Wiehe.
    http://www.expressen.se/kultur/mikael-wiehe-hanar-fortryckets-dodsoffer/

    Svara
  36. Svenne

     /  12/07/2016

    Krigsjournalisten Magda Gad om rehabilitering av IS-terrorister

    Svara
  37. Svenne

     /  12/07/2016

    SVT: De bajsar och onanerar i kyrkan – vakter sätts in

    Svara
    • Klimathotet

       /  12/07/2016

      Det kan vara bra att veta att det finns en kyrka i närheten om man blir bajsnödig… typ. 😛

      Svara
    • Jans

       /  12/07/2016

      Nyheteridag skriver om händelsen. Enligt dem är det vare sig tiggare eller nyimmigrerade. Oerhört märkligt faktiskt. Vad är det för typer som gör det här?
      http://nyheteridag.se/de-bajsar-onanerar-och-tar-barn-fran-prasten-i-kyrkan/

      ”Svensktalande” betyder inte nödvändigtvis svenskfödd eller kulturellt svensk men det här är såpass konstigt att man vill veta mer. Det känns svårt att gissa. Just det att det verkar vara så frekvent och med så specifikt åldersintervall. Det låter ju väldigt mycket som tiggarproblematik egentligen. Ljuger personen som Nyheteridag pratar med? Eller kan det vara något slags knarkargäng?

      Svara
  38. Svenne

     /  12/07/2016

    Det Goda Samhället: Aktivistokrati

    Svara
  39. Svenne

     /  12/07/2016

    Mikael Wiehe hånar förtryckets dödsoffer
    https://archive.is/PWEEG

    Svara
  40. Svenne

     /  12/07/2016

    ”Vi är dom nya vikingarna”

    Svara
    • Lövet

       /  12/07/2016

      Det stämmer rätt bra – plundring, mordbrand och våldtäkt var nog nästan lika vanligt bland de ursprungliga vikingarna…

      Svara
      • Jans

         /  12/07/2016

        Japp, de behövde kristnas för att det skulle bli folk av dem.
        Kanske gäller nu också?

        Svara
  41. Jans

     /  12/07/2016

    Om ett gäng svarta i Rinkeby dyker upp i media och berättar om sin kamp att få ha luciatåg i sin muslimska förort och då de möts av svenskars rasism, då vet vi att det handlar om riktiga rasister som inte vill låta andra vara del av vår kultur.

    Det här handlar naturligtvis om precis det som Toklandet skriver. Kränga billigt krimskrams tillverkat av fattiga kineser med normkritik som det nya svarta (sic!). Åhléns sociala engagemang är naturligtvis bara en yta ämnad att ge klirr i kassan och kulturministern rycker ut som den nyttiga idiot hon är, liksom alla andra som kämpar för Åhléns rätt att kränga krimskrams med barn som slagträn i reklamen.

    Ville de vara riktigt normkritiska kunde de väl låtit de underbetalda kineser som gör Åhléns prylar varit lucia istället, varför inte med sweatshoppen där de sliter ut sig som bakgrund? Luciatåg i Åhléns pengamaskin typ…

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: