Hörni danskar

Ni vet väl om att svenska chefredaktörer medvetet ljuger er rakt upp i ansiktet?

De drar sig inte ens för att ljuga för att försköna om de här problemen i ett program om just medias roll när det gäller att ljuga, hitta på och försköna…

Nu vet jag inte när programmaterialet spelades in men åtminstone sen januari i år har det stått i Expressens artikel, som hon själv länkar på twitter, vilka det handlade om och polisens internrapport som också bekräftar uppgifterna har varit ute sen augusti men ÄNDÅ väljer hon att påstå saker som inte är sanna och som motsägs av både artikeln som hon själv länkar och av polisens internrapport.

Om ni har missat programmet så måste ni se hela!

Nu vet ni danskar vad vi lever med VARJE DAG…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

123 kommentarer

    • Bo

       /  12/07/2016

      Trodde aldrig jag skulle skriva detta om den gamle ärkekommunisten Myrdal, men det fanns mängder med kloka insikter i de artiklar som länkas. Framförallt tror jag, precis som Myrdal, att språket är det absolut viktigaste instrumentet för att finna sig någorlunda tillrätta i ett nytt land. Men, och det är ett stort men, hur komma tillrätta med det när mängder med invandrare som kommit till Sverige senaste 10 åren saknar basala verktyg föras att tillägna sig ev utbildning. En del är i praktiken analfabeter och mångdubbelt fler har ytterst kortvarig utbildning från hemlandet, och då i många fall från koranskola.

      Svara
      • Sant – men mest av allt häpnade jag över att Jan Myrdal redan 1982 visste exakt vad avsikten var med att översvämma förut välfungerande länder med outbildade utom-européer, och att makteliten mörkade och ljög om det.

        Svara
      • Ivar L

         /  12/08/2016

        Alltså, en person som hyllar Pol Pot och den extremislamistiska förtryckarregimen i Iran, skall man överhuvudtaget befatta sig med honom? Allt, precis allt han säger måste ju granskas med lupp om man inte skall riskera att bli vilseledd.

        Se det som konsumentinformation. Jan Myrdal är bindgalen och Mikael Wiehe är en liten högerfjärt i jämförelse.

        Svara
  1. MiT

     /  12/07/2016

    ”Flyktingbarn slipper utvisning för våldtäkt: ”Riskerar dödsstraff””
    http://www.friatider.se/flyktingbarn-slipper-utvisning-f-r-homov-ldt-kt-riskerar-d-dsstraff

    Svara
    • Klimathotet

       /  12/07/2016

      Våldtäktsmannen borde ställas inför 2 val. Stanna kvar i Sverige och amputera kuken eller bli utvisad men ostympad.

      Svara
      • Opie

         /  12/07/2016

        Äsch, orka med att ge svinet ett val. Enklast är ett nackskott så är saken ur världen.

        Svara
        • Musse

           /  12/08/2016

          För att visa att ni är mer civiliserade än folk i det landet han kommer ifrån?

          Svara
          • MiT

             /  12/08/2016

            VI har inget att bevisa eller ta ansvar för. Om HAN, som tydligen inte ens under dödshot klarar av att inte våldta, råkar illa ut om han utvisas är inte vårt ansvar eller problem alls utan enbart hans eget. Hade han gett fan i att våldta här hade han inte riskerat något alls. Om inte ens hot om döden kan få någon att sluta våldta så ska han sitta inlåst resten av livet på torftig kost men inte i Sverige! Det är det enda alternativet han ska ha. Jag anser att Sverige ska hyra fängelse och personal i lämpligt land och skicka dem dit och låt dem ruttna bort. Han hade ett val, vilket val hade hans offer?

          • Opie

             /  12/08/2016

            Vad har det med civilisation att göra? Rimligen är det mer civiliserat att en person som begår fruktansvärda övergrepp och våld mot andra får ett straff som står i paritet med vad personen orsakat. I Sverige blir det 10 månaders vilohem med av invånarna bekostade studier. Civilisation är inte synonymt med att rulla över på rygg och låta landet bli skändat av barbarer.

          • Musse

             /  12/10/2016

            Svårt att veta om det är seriösa svar från extremister eller om det är trollsvar på skämt.
            Poes lag, tror jag det heter.

            Men nu har väl läst domen och vet vilket fruktansvärt övergrepp som han påstås ha begått va?
            Eller det räckte väl att veta att det var en svartskalle. För då sammanfaller era åsikter alltid med feministernas, men för dem räcker det att det är en man.

    • Pelle2

       /  12/08/2016

      Det är sjukt att vi skall ta ansvar för vilket straff en brottsling får i sitt hemland och därmed inte kan utvisa brottslingen.
      Den som begår brottet i Sverige får ta sitt ansvar för sina handlingar anser jag.

      Svara
    • Jans

       /  12/08/2016

      Nog för att alla våldtäkter är vidriga men har det inte varit väldigt mycket analvåldtäkter på sista tiden? Jag tänker särskilt på det helt vidriga övergreppet i Uppsala.

      Svara
  2. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • 360000? Tror att familjerna är större än så i berörda länder, så …

      Svara
    • Jans

       /  12/08/2016

      128000
      Det är väl rekord?

      Så mycket för den uppstramade migrationspolitiken.
      En stad i Linköpings storlek…
      …på ett år.

      På lång sikt klarar Sverige kanske en tjugondel av det där utan att ursprungsbefolkningen trängs ut fullständigt. Den enda lösning i sikte snart är att alla kulturella svenskar sätter igång och skaffar barn utav bara helvete annars är det minaretupprop som gäller till helgen precis överallt om ett par generationer.

      Det eller sätta stopp snarast.

      Svara
  3. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  4. Svenne

     /  12/07/2016

    OT: vlt.se: Sakine Madon sablar ned DN Kultur…

    Svara
    • Pelle2

       /  12/07/2016

      Bra skrivet av Sakine som sagt var !
      Bloggaren Hans LI Egnell,bloggaren Motpol,sågar också DN-liberalismen som han kallar det
      http://motpol.blogspot.se/2016/12/dn-liberalismen.html
      Han avslutar med följande ord:
      ”Ty det som nu faktiskt står på spel är just de liberala grundvärdena om ett samhällskontrakt, en fungerande rättsstat och en tillit mellan människor. Kort sagt det moderna samhället som vi känner det. Ingen utanför Södertörns högskola kommer bry sig om kvoterad föräldraförsäkring, hen-toaletter eller intersektionalitet när polisen inte längre har tid att utreda misshandelsfall, rån och sexualbrott. Det får helt enkelt vänsterliberaler som Mattias Hagberg acceptera.
      I takt med att världen förändras behöver vi alla förhålla oss till den, våga omvärdera gamla föreställningar och åter ta strid för det som är rätt just här, just nu.”
      Håller med helt och hållet.

      Svara
  5. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  6. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/07/2016

      Ha ha, serien använder alltså humor för att dölja sexism. Låt säga att det är rätt. Att det är ett medvetet sexismifierande av kvinnan, som dolts med skojerier. Låt oss tro det.

      Jag väntar med spänning på en feministcertifierad humordrama-TV-serie, en riktig långkörare ska det vara, tjugo sässonger, varje avsnitt – minst två timmar, humor och skämt får dock ej förekomma, inte heller drama. Men tro inte för den sakens skull att det blir ett utbildningsprogram, nä, det blir 100% normkritisk dramahumor.

      /Frida

      Svara
  7. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  8. Pelle2

     /  12/07/2016

    OT:
    Sara Skyttedal berättar på SVD debatt om hur hon ser på bildtvisten med DN.
    http://www.svd.se/skyttedal-ratten-till-privatliv-ar-hotad-om-jag-forlorar
    Är det någon som tror att den uppblåsta populisten och narcissisten Wolodarski skulle låta henne bemöta deras uttalande i DN ?

    Svara
  9. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  10. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/08/2016

      Jag kan inte se det.

      Följande media kan innehålla känsligt material.

      Vad är det för media hen har länkat till?

      Svara
      • MiT

         /  12/08/2016

        Märkligt, så här ser det ut för mig i alla fall

        Svara
      • Svenne

         /  12/08/2016

        @Hysterisk_kvinn länkar i tråden till utdrag ur olika ‘SOU’, offentliga utredningar. Borde inte vara känsligt, men Twitter blockerar ibland olika twittrares skärmdumpar. Kan ha med användarregler att göra – någon har nog rapporterat användaren tidigare. #kränkt

        Svara
  11. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  12. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  13. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  14. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  15. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/08/2016

      Jag gissar att någon leder seminariet som inte heller ser den som något annat än absolut sanning.

      Svara
  16. Svenne

     /  12/07/2016

    De politiskt tillsatta spånen på UD sitter och spånar…

    Svara
    • Klimathotet

       /  12/07/2016

      Ser man på. Jag trodde först det var skrivet av någon som inte kvalade in till Vi i Femman.

      Svara
  17. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  18. Rikard

     /  12/07/2016

    Hej.

    Tack för att du postar Crnevic:s tråd.

    Sådant här existerade inte i lärarutbildningen när jag var student, och jag tvivlar att särskilt många av oss gått med på att använda sådant material; detta trots den strida ström av teoretiker med bägge fötterna i Marx man utsattes för.

    Mitt mest bestående minne av lärarhögskolan är hur verklighetsfrånvänd den var, och hur kufiska många handledare framstod som.

    De textavsnitt som ovan citeras är ren indoktrinering, hjärntvätt och propaganda; några andra ord kan inte användas. Att det dessutom är fyllt med sakfel dolda av glidande språk och grovt partiskt får magen att vända sig, särskilt den artificiella spaltningen i ‘öppen’ och ‘sluten’ kultur.

    Se till att undervisa era barn i hemmet, och lär dem hur Sverige var, så att det kan bli det igen, för av mina kollegor lär ni bara mötas av problem.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare
    Ps Före detta (fd) då jag aldrig mer sätter min fot på en kommunal skola i detta land, i alla fall inte som lärare. Ds

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/08/2016

      Vi hade nästan uteslutande postmodernt ordbajseri när jag gick på Pedagogen för 20 år sedan.

      Svara
      • Rikard

         /  12/08/2016

        Hej.

        Det kan jag gott tro, men inte i ämnesstudierna väl? I och för sig läste jag mina huvudämnen vid universitet och inte inom lärarhögskolan; endast pedagogik och metodik (förvisso enligt deras definition).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Grodan Boll

           /  12/08/2016

          Samma här. Ämnesstudierna var antingen på Chalmers eller medicinarberget, men resten av slasken inklusive en god portion didaktik genomleds ute på Pedagogen och hölls av de lokala husgudarnas batikharem.

          Mitt blodtryck har fortfarande inte gått ner sedan det traumat.

          Svara
    • Senior

       /  12/08/2016

      Förståeligt, men väldigt synd.
      Det är i dessa tider vi verkligen behöver lärare av din kaliber som kan motverka dumheterna så gott det går från insidan.

      Svara
  19. Dreadlock

     /  12/07/2016

    Boken ” Etnisk maktordning i skola och samhälle” kan köpas här http://www.adlibris.com/se/bok/etnisk-maktordning-i-skola-och-samhalle-9789144048062.

    Kostar 262 bagis. Nu tycker jag att vi alla sjunger ” we shall overcome” samtidigt som vi anordnar ett bokbål med sagda bok i en spontan olaglig demonstration framför den ansvariga institutionen som ligger bakom publicerandet,med speciell adress till författaren.

    Tar snuten in oss, så berättar vi samma historia , dvs , demonstrationen är en markering mot ett flagrant försök att sprida politisk korrekthet i en akademisk miljö, och framförallt : Implikationen att doktrinen är allenarådande och förbunden med disciplinära åtgärder ifall denna totalt inskränkta värdegrund möter kritik.

    Svara
  20. MiT

     /  12/07/2016

    ”Den som väntar på något gott”
    http://tino.us/2016/12/den-som-vantar-pa-nagot-gott/

    Svara
  21. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  22. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  23. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  24. Dreadlock

     /  12/07/2016

    Jag skäms . För min generation. Postmodernism har varit välgörande för Konst,Arkitektur,musik och framförallt litteratur. I min ålder så har nästan alla läst och suttit i lektioner om de stora mästarna som brutit med den gamla ordningen.
    Att postmodernistisk tänkande i en byråkrat , politiker eller utbildningsväsande skulle resultera i dagens situation hade ingen kunnat förutse.

    Postmodernism har dessutom varit välgörande för att bryta ner den gamla modernismens urgamla maktordning dvs , den delen som befäster nedärvt klasstillhörighet och den förknippade ordningen i samhället. Den vill vi inte ha tillbaka.

    Men nu närmar vi oss en annan ordning. Som liknar ett gammalmodig förväntande av lydnad mot en ny uppsättning av postmoderna doktriner inom politiken och universiteten. Min generation av statens lakejer har inte lekt färdigt än dessvärre.

    Svara
    • Rikard

       /  12/07/2016

      Hej.

      Välformulerat, och jag instämmer (eventuell petighet om vilken eller vilka idéhistoriska strömningar som gjorde upp med nedärvd maktordning kvittar i det här fallet): postmodernismen som metod för analys, och som en sorts genre, inom de estetiska fälten är i regel problemfri (tycke & smak är som r*ven – klöven), men som ontologi eller ideologi är den en sönderfrätande kraft.

      Den nya ordning som nu nästan är fullt utblommad är dock inte så mycket ny, som den är en ouroboros; gud är död, men tron på prästers ord lever: karismatiska tungomålstalare med mystiska mantran och mumlade magiska monologer ersätter upplysningens förnuftssträvan, och den klassiska liberalismens dröm om en människa fri från förutfattade fördomar förvittrar på den narrativa diskursens altare.

      ”Tro på mig, ty jag har Ordet, jag har Sanningen, och jag har Godheten”, säger de postmoderna, om än med andra ord: ”Fråga ej varför, utan lyd. Be ej om bevis; endast den Onde och lede frestaren kräver detta”.

      Likt guden gud kan den dock besegras, ty det är inte människan som skall frukta gudar och krypa inför prästers fötter – utan tvärtom.

      Jag har kanske tipsat om dessa texter förut. De ger god insyn i problemet, och erbjuder metoder och medel för motangrepp:
      [http://timbro.se/bokhandeln/bocker/postmodernismens-forklaring-0] Relativt normalt språk, med lite teknisk jargong.
      [http://philpapers.org/archive/SHATVO-2.pdf] Förklarande uppsats, gratis, dock på fackspråk och dessutom på engelska, men kort; bara tjugo sidor.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Dreadlock

         /  12/08/2016

        Inte bara Timbro protesterar , bloggrannen Westerholm håller på att formulera om en ny socialdemokrati, Teodorescu en ny borgerlighet och sedan får vi se

        Svara
        • Rikard

           /  12/08/2016

          Hej.

          Ja, att personer och grupper med inbördes trätor går samman mot en kanske kan ses som ett storhetstecken och en sanningens vattenstämpel, men för den med förmåga till självreflexion och metakognition torde det istället vara en varningssignal om hur långt från sans och vett man avlägsnat sig.

          Tyvärr tror jag de postmoderna väljer den första varianten, och ser andras enighet och samstämmighet som bevis på den egna rättfärdigheten. Inte helt olikt den som isolerar sig i missbruk och misär när den inte förmår möta sina inre demoner eller yttre förhinder – men utan missbrukarens rop på hjälp.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  25. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • G

       /  12/08/2016

      ”även om inte tjänstemännen är medvetna om att de behöver botas.

      Den här boken är ju helt jävla overklig, WTF! Behöver botas ? Är de sjuka på något sätt ? Är det inte snarare författaren själv som behöver ”botas” från vad hon nu lider av ?

      Svara
      • Även om man får läsa kurslitteratur med olika åsikter på universitet/högskolor så är det här nog det värsta jag har läst – det är renodlad propaganda! Det går faktiskt inte att beskriva det annorlunda eftersom författaren inte bara för fram sina åsikter, utan menar att alla oliktänkare ”bör botas”. Det är faktiskt lite läskigt.

        Svara
  26. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  27. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  28. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  29. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  30. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  31. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  32. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  33. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  34. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  35. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  36. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • G

       /  12/08/2016

      Mimis twitterprofil:
      ”Inte så omtyckt av rasister och antifeminister, but I guess that’s a good thing. On good days I am charming as fuck”

      Svara
    • Klimathotet

       /  12/08/2016

      Unfortunately, as I tell my white friends, we as black people, we’re never going to be successful, not because of you white people, but because of other black people. When you’re black, you have to deal with so much crap in your life from other black people. It’s a dirty, dark secret; I’m glad it’s coming out. One of the reasons we’re never going to be successful as a whole, because of other black people. And for some reason we are brainwashed to think, if you’re not a thug or an idiot, you’re not black enough. If you go to school, make good grades, speak intelligent, and don’t break the law, you’re not a good black person. And it’s a dirty, dark secret. There are a lot of black people who are unintelligent, who don’t have success. It’s best to knock a successful black person down because they’re intelligent, they speak well, they do well in school, and they’re successful… We’re the only ethnic group who say, ‘Hey, if you go to jail, it gives you street cred.’ It’s just typical bullshit that goes on when you’re black, man. (Charles Barkley)

      Svara
  37. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
  38. MiT

     /  12/07/2016

    Svara
    • Svenne

       /  12/08/2016

      Äntligen – Tanja B. är tillbaka, efter lååång tid!

      Svara
    • Jan

       /  12/08/2016

      Etablerad media kommer förmodligen inte ens ta i den där boken med tång. Det brukar gå till så. Det brukar ibland bli problem med bokhandlarna också. Även så med biblioteken.

      Svara
  39. Svenne

     /  12/08/2016

    Dagens Juridik: Alice Teodorescu är Årets Jurist 2016

    Svara
    • G

       /  12/08/2016

      Fantastiskt. Precis vad Ramberg och DN hade hoppats på. Stort grattis till Alice ❤

      Svara
  40. Svenne

     /  12/08/2016

    Reklamprofessorn… (+tråden)

    Svara
  41. Jan

     /  12/08/2016

    DN:s nya kvotbimbo Matilda spinner vidare på det etablerade synsättet att bara man är upplyst så röstar man rätt. Det vill säga för EU, mot Brexit, för massinvandring och så vidare. Emellertid så har hon börjat misströsta då ”information tyvärr inte hindrar människor från att göra dåliga val”. I sin analogi lyckas hon också göra den halsbrytande jämförelsen mellan att ansluta sig till mördarsekten IS och att välja Donald Trump till president.

    http://www.dn.se/ledare/signerat/matilda-molander-manniskor-gor-medvetet-daliga-val/

    Svara
    • Det största misstaget människor har en tendens att göra är att tro att de sitter på den fullständiga sanningen som Matilda gör.

      Svara
      • Jan

         /  12/08/2016

        Visst. Men kan man inte kräva mer av en profilerad journalist (med bild-by-line och allt) på landets största morgontidning?

        Svara
  42. G

     /  12/08/2016

    Efter inslaget om fakenyheter i Aktuellt så blev en av ”grundarna” till Viralgranskaren intervjuad. Om tanken med att ha med grundaren nu var att man hädan efter ska lita på Viralgranskarens ”nyhetsgranskning” till 100%, så är det ju otroligt roligt, med tanke på att svensk media använde Viralgranskaren som en slags källa när de skrev att 1.) (”Taharrush inte en ”våldtäktslek som kommit till Europa”). Istället för att undersöka själv så valde då 2.) andra svenska medier att helt gå på Viralgranskarens spår om att det är en myt som är skapad/påhittad och ”sprids på högerextrema sajter”. Under senaste året med jämna mellanrum I flera kommentarsfält på FB har jag sett efter att någon först nämnt Taharrush, så är det alltid någon som svarar och skriver: ”Nej, det är inte sant, det där är något som är helt påhittat av rasistiska sajter som Avpixlat, läs på!” och så en länk till Viralgranskarens artikel om det hela. Men varför nöja sig med det, skit i ”rasistsajterna” och viralgranskaren, det finns ju hur många nyhetsartiklar från både Sverige och utomlands som beskriver just det här s.k ”fenomenet” där tjejer och kvinnor berättar vad de utsatts för.

    1.) http://www.metro.se/artikel/taharrush-inte-en-v%C3%A5ldt%C3%A4ktslek-som-kommit-till-europa-xr

    2.) ”Senaste tiden har det skrivits om att våldtäktsleken ”Taharrush” spridit sig från Egypten till Europa. Men enligt experter finns det ingen sanning i rapporterna, skriver Metro.
    På högerextrema nyhetssajter har det beskrivits som en våldtäktslek där förövarna omringar och ofredar sitt offer.
    Men enligt experter stämmer inte skriverierna, uppger Metros Viralgranskaren.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/v%C3%A5ldt%C3%A4ktslek-var-ingen-lek-alls-1.13487

    Den enda sajt som skrev något kritiskt om Viralgranskaren ang detta var väl NI vad jag sett.
    http://nyheteridag.se/annu-en-oserios-viralgranskning-i-metro-med-anledning-av-taharrush-gamea/

    Svara
  43. Pelle2

     /  12/08/2016

    OT:
    Per-Axel Janzon,som blev pressad att sluta på UR för att han inte ställde upp på deras
    så kallade normkritiska hållning med mera,skriver ett inlägg på dagens Aftonbladet där han menar att Ur,s vd ljuger.
    http://archive.is/Nm1Ar

    Svara
    • G

       /  12/08/2016

      Bra skrivet av P-A! Och bra att den här debatten inte tystnar i första taget, det är den alldeles för viktig för.

      Svara
  44. G

     /  12/08/2016

    Fråga inget för jag vet inget om detta. Jag skulle bara läsa programbeskrivningen för att se vad fan Juicebaren var för ett program, och när jag läste vad del 2 skulle handla om så tyckte jag att en rad stack ut….

    ”Del 2 av 9. Sindra är hundvakt till Davids hund som han har delad vårdnad om tillsammans med sitt ex. Sindra vill bevisa för Max att hon inte är rasist genom att ljuga om att hon är nära vän med kvinnan som tigger utanför Coop. Max synar hennes bluff, vilket leder till att Sindra måste öka insatsen i lögnen. Medverkande: Sanna Sundqvist, Malin Persson, Joel Spira, Christopher Garplind, Karin Franz Körlof. ”

    Jaha, jag är ju inte heller nära vän med kvinnan som sitter och tigger utanför Coop, fan vilken liten rasist jag blev nu.

    Svara
    • Det är en komediserie. Det är menat att vara absurt.

      Svara
      • G

         /  12/08/2016

        Haha I see. Absurt var ordet 😛
        Men man vet aldrig vad det handlar om i dessa tider, speciellt när den dessutom sänds på SVT!

        Svara
    • Klimathotet

       /  12/08/2016

      Juicebaren och The Juicebar är inte samma sorts ”underhållning”. Jämför Pulp Fiction och Pump Friction. 😛

      Svara
  45. G

     /  12/08/2016

    ””Kommunledningar i upprop mot polisen

    I ett gemensamt upprop kräver nu nordvästra Skånes kommuner att polisen tar sig ur sin kris.
    ”När polisen slutar fungera finns det andra som tar över den rollen. Jag är djupt orolig över detta” säger kommunstyrelsens ordförande Peter Danielsson (M) i Helsingborg.”
    …/…/…
    I skrivelsen målar Peter Danielsson upp en svart bild av brottsligheten i nordvästra Skåne:

    ”Utöver vardagsbrottsligheten i Familjen Helsingborg finns det ett antal grovt kriminella organisationer representerade i våra kommuner. Dessa organisationers närvaro och verksamhet påverkar våra invånare på många plan. Grovt och dödligt våld på öppen gata, öppen narkotikahandel samt hot och utpressning mot näringsidkare är företeelser som fortlöpande sker.”

    Är det inte en överdriven beskrivning av verkligheten? Vilka är de grovt kriminella organisationerna som du syftar på?

    – Det räcker att du läser dina egna artiklar. Brotten du skriver om är ofta kopplade till grovt kriminella organisationer.

    Vilket svar förväntar du dig av polisledningen?

    – Jag hoppas att de tar problemet på allvar och att polisen är beredd att föra en dialog för att få nödvändiga resurer på plats.

    Skrivelsen är ställd till regionpolischefen Annika Stenberg och Patric Heimbrand, chef för polisområde nordvästra Skåne. Annika Stenberg meddelar att hon kommer ge en kommentar under torsdagen.””
    http://www.hd.se/2016-12-07/kommunledningar-i-upprop-mot-polisen

    Svara
  46. Svenne

     /  12/08/2016

    P4 Malmöhus: Patienter kan få bekosta omskärelser själv

    ”– Vi tycker inte att det är rimligt att vi med skattebetalarnas medel ska subventionera kulturella och religiösa aktiviteter, som detta ingrepp är. Men det är samtidigt viktigt att vi tillhandahåller det med en kvalitetsstämpel i rumpan, så att vi inte har en marknad för köksbordskirurgi för dessa pojkar, säger Gilbert Tribo (L), andre vice ordförande i hälso- och sjukvårdsnämnden.”
    //
    Om yrkandet röstas ner kommer partiet [SD] däremot att stödja alliansens förslag om självkostnadspris. Då finns det en majoritet för förslaget.

    – Det är det minst dåliga förslaget, men vi tycker ändå att det är ett övergrepp mot barnen och att alliansen och styret sviker barnen, säger Patrik Jönsson.”

    Svara
    • Pelle2

       /  12/08/2016

      Tycker att det är helt rätt.
      Varför skall vi skattebetalare finansiera ett helt onödigt kirurgiskt ingrepp ?
      Om någon hävdar att det kan leda till att omskärelser då sker hemma så är det väl bara se till att sätta fast den som utför ingreppet för misshandel och föräldrarna för medhjälp til misshandel.

      Svara
      • Opie

         /  12/08/2016

        Nej, det är helt fel. Givetvis skall urtida och barbariska sedvänjor från underutvecklade kulturer förbjudas helt. Detta är inget annat än legaliserad tortyr med irreversibla skador för offret. Det är helt jävla sinnessjukt att detta kan få pågå i ett till synes modernt och upplyst land 2016.

        Svara
  47. Svenne

     /  12/08/2016

    Anne Ramberg får beröm:)

    Svara
  48. Pelle2

     /  12/08/2016

    OT:
    Linda Nordlund på SVD skriver en bra ledare om att vi inte skall tillåta giftermål mellan vuxna och barn bara för att de inblandade kommer från andra kulturer.
    http://archive.is/nZDSB

    Svara
  49. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
  50. MiT

     /  12/08/2016

    Någon som är medlem i gruppen och som har något intressant att berätta om diskussionerna?

    Svara
  51. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
  52. Svenne

     /  12/08/2016

    Hoppsan… #feminism #tillbakakaka

    Svara
  53. Svenne

     /  12/08/2016

    JP: 3 av 4 åldersbestämda ensamkommande i Danmark bedöms vara över 18 år

    Svara
  54. QED

     /  12/08/2016

    OT: Ny bok som ser mycket intressant ut

    Svara
    • Jan

       /  12/08/2016

      Bland de där författarna är det bara Stig-Björn Ljunggren som har ”credd”. Jag är rädd att den här boken kommer att negligeras precis som alla liknande försök i branschen. Man måste förstå att medierna fortfarande är hårt politiserade. Från höger till vänster. Journalister är också av naturen fega (förutom de undantag som bekräftar regeln).

      Svara
  55. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
  56. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
  57. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
  58. MiT

     /  12/08/2016

    Man kan väl säga att han provocerar lite…

    Svara
  59. MiT

     /  12/08/2016

    Svara
    • G

       /  12/08/2016

      #jagärhär i #detnyalandet

      Svara
    • Klimathotet

       /  12/08/2016

      There hasn’t been a brutal stabbing or anything here the last 24 hours. I miss it.
      (Charles Barkley)

      Svara
  60. G

     /  12/08/2016

    facebook.com/ivar.arpi/posts/10153980299181218

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: