November 2015

I november 2015 hände rätt mycket sjuka grejer, liksom de andra 11 månaderna. Postade en del på twitter för några dagar sedan men tänkte att de som inte har twitter kanske också vill ha en lite sammanfattning.

Så här är november 2015!

strandhc3a4ll

Smartaste bästaste tjejgänget var ute och gjorde stan osäker mitt under brinnande asylhaveri.

Smartaste bästaste tjejgänget gav även upphov till en film, ”Stassministern”.

androstolen-e1446581465515

När genusfolk får 2,7 miljoner kronor att uppfinna nåt bra med så VÄLJER de att göra nåt som ska vara så dåligt som möjligt. Jo, det är helt sant, de väljer att göra nåt som ska vara så dåligt som möjligt. Tänk på att sådana människor snart ska få en helt egen myndighet att leka med…

vit-medelc3a5lders-man

Förra året klagades det på att det bara är vita medelålders män som chefer överallt. Ovan ser vi den vita medelålders mannen Anne Lagerkrantz tala om just det stora problemet…

2000figurer

I det här inlägget kan man räkna hur många svenska arbetares hela löneskatt som går åt ENBART till åldersbedrägerierna som Migrationsverket hjälpte till med mot Sverige. Kanske något för hög siffra i inlägget men vem vet…

nationens-undergc3a5ng-e1447077417669

Per twittrade och ni kan inte ana vad som hände sen!

per-twittrar43

Eftersom ingen kunde ana vad som hände när Per twittrade så blev det en del två också, ”Don’t mention the nation”, vilket var brottet Per gjort sig skyldig till och i en del kretsar är att nämna ”nationen” på något sätt ungefär samma sak som att kissa på en bild av Kim Jong-un i Nordkorea.

kampen-fortsc3a4tter2

På SVT fortsatte kampen som vanligt även i november.

90-c3a5ringar-tvingas-flytta-e1447251392190

Förra året jobbade man hårt på imagen som humanitär stormakt, man började vräka 90-åringar för att renovera. Som av en slump skulle boendena efter renoveringen gå till ”ensamkommande barn”…

fridolin-tar-ansvar-e1447352391426

Förra året tom MP ansvar…

svt-journalist7-e1447532245371

Om man jobbar på SVT, vem anser man då är mest trovärdig, Aftonbladet eller Säpo?

naiva-sverige2-e1448101453582

Jag anser fortfarande att tjära och fjädrar vore en bra idé…

skolproblem

Om ni undrar varför det går rätt illa för svensk skola nu, tänk då vad som kommer att hända när den här typen av galningar får en hel myndighet att leka med…

jc3a4rnrc3b6rsc3a5sa3-e1448517529693

Miljöpartiet fick en ny hängiven supporter förra hösten, han gav dem 5 järnrör av 5 möjliga för den nya migrationspolitiken!

kvinnliga-dirigenter-e1448544620204

80% kvinnliga dirigenter i en orkester var fantastiskt PEPP och JÄTTEBRA och man är överlägset bäst i klassen! 85% män som dirigenter i en annan var fruktansvärt dåligt och TYDLIGA tecken på diskriminering.

30-mc3a4n-hotar-e1448719219897

Tur att vi de senaste decennierna importerat lite riktig kultur, för som Mona Sahlin sa, vi i Sverige har ju bara midsommar och sådana där töntiga saker.

rc3a4dda-barnen-dahlin-myter

Rädda Barnen visade vad de gick för förra året… Här kan man se hur de bemöter fakta. Btw, jag tycker det är helt fantastiskt ändå, vi har en generalsekreterare med 95 000 kronor i månadslön som tror att man kan använda kol-14 för att åldersbestämma ensamkommande. Eller som verkar tro att någon förespråkar det.

klimatc3a5ngest

Hur löser DIN familj klimatångesten? Ni gör som andra helt vanliga familjer va? Låter den ena jobba ideellt heltid åt t ex Naturskyddsföreningen? Sånt fixar väl de flesta antar jag…

Det var lite från november förra året. December tar vi en annan gång!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

51 kommentarer

    • Du lämnade ut punkten där du hatar judar 🙂

      Svara
      • Dreadlock

         /  12/18/2016

        @Polyester : hahahaha… Judehatandet, det kommer när Plakatviftande ” Sofia” redogör för steg 13- och framåt, när maktskiftet är på riktigt.

        @Sofia : Tror du att vi är så korkade så vi inte fattar vad du är ute och fiskar efter ? Du och dina upptummekompisar kan fara och flyga…

        Svara
      • Jan

         /  12/18/2016

        De flesta av de punkter Sofia tar upp är, dessvärre, sanna. Nu angriper ni person, inte sak.

        Svara
  1. G

     /  12/18/2016

    ”Donald Trump: Washington Post launches Google Chrome extension to fact check President-elect’s tweets

    The Washington Post has launched a Google Chrome extension to fact check President-elect Donald Trump’s tweets.

    Mr Trump uses his Twitter account like no other US politician before him — discussing topics ranging from foreign diplomacy to his distaste for American sketch comedy.

    To address some of the accuracy concerns, The Post developed the Twitter fact-checker, saying it, ”adds context to Trump’s not-quite-accurate tweets”.”
    http://www.abc.net.au/news/2016-12-17/google-chrome-extension-fact-checks-donald-trump-tweets/8129294

    Svara
  2. MiT

     /  12/18/2016

    Svara
    • Jan

       /  12/18/2016

      Kulturmarxister och moderater i skön förening! Kent Persson, trogen Stridshingsten in i det sista. Fredrik Reinfeldt, numera en vänsterikon. Så det kan gå!

      Svara
    • Ahapp, och?

      Twitter är inte vad man gör i verkligheten. Tack och lov och annars skulle jag legat med… men det är en annan historia!

      Svara
      • G

         /  12/18/2016

        Mhm…det är okej med andra historier här också 😉

        Svara
  3. Jan

     /  12/18/2016

    En ny liberal bimbo torgför en serie populära lögner och fördomar. I syfte att göra karriär på kvinnokortet förmodligen: http://www.aftonbladet.se/debatt/a/J8y7m/du-kan-tafsa-i-fred–ingen-vakt-reagerar. Mina korta reflektioner till offerlitanian:

    1) Du ljuger! Att gå på nattklubb kan knappast vara det helvete för kvinnor som du beskriver.

    2) ”Det är kvinnorna som får betala det höga priset, trots att våra kroppar är ovärderliga och tillhör ingen annan än oss själva.” Klyschor. Är mäns kroppar mindre värda?

    3) Nattklubbar är sexuella miljöer. Tafsande kan förekomma. Till exempel på dansgolvet. Även kvinnor söker sexuella kontakter på nattklubbar. Varför går de annars dit? Är du oförberedd på det bör du söka dig till andra miljöer. Det är inget tvång att springa på nattklubbar.

    Svara
    • Hon behöver gå på en bögklubb.

      Svara
      • Hannah

         /  12/18/2016

        @ Polyester Poontang: Bögklubb brukade vara de roligaste kvällarna om man vill gå ut för att just dansa. Tyvärr händer det inte lika ofta numera.

        Svara
      • Rikard

         /  12/18/2016

        Hej.

        Instämmer – det närmaste jag kommit tafsande på bögklubbar/ej uttalat heteroställen är folk som ställer närgångna frågor på för nära håll. Om de bara ville spela Rob Halfords musik istället för ‘untz-untz-untz’!

        Till skillnad från ‘fiskmåsar’ på uteställen för medelålders plus – efter ‘ett par glas vin, till maten’ kan man bli klämd både här och där av fruntimmer som frågar om det är ‘något sprut/krut i raketen?’.

        Drullighet och tölpaktigt beteende har vi nog lite till mans, oavsett kromosomernas utseende är jag rädd.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Tyvärr så har ”drullpellarna” gått in på bögklubbarna men det är en annan diskussion.

          ”Damn hetro’s”

          Svara
        • Hannah

           /  12/18/2016

          Eeew, det där är inte okej. Som tjej skäms jag när jag hör om dylikt beteende från andra tjejer. Skulle någon i min bekantskapskrets någonsin bete sig så skulle de få veta exakt vad jag tyckte om det. Trodde dock att det mer var hm..”SunkBerit på kvarterskrogen/överårig rockerbrud” som betedde sig så?

          Tölpar och full i kastrulldrullar är ju lite en del av utelivet tyvärr men att ta folk i skrevet är ju klart över gränsen. Sen finns det absolut riktiga idioter av bägge kön men det brukar ta sig lite olika uttryck.
          Att ta folk i skrevet, att ensam eller med ”bruschorna” förfölja någon som definitivt inte uppskattar det är något annat i min bok. Kan väl tycka att det blivit stökigare och otryggare rent allmänt att röra sig ute som tjej även dagtid de senaste åren. Du kanske upplever samma sak även om du kanske gör en annan ”riskanalys”?
          Ps. Ska inte bli för personlig men hoppas allt är okej med tanke på ”f.d” statusen. Tänkte på dig när jag hörde en representant för lärarfacket intervjuas i radion nyligen. Bara svammel tyvärr, du hade gjort det bättre.

          Svara
          • Rikard

             /  12/18/2016

            Hej.

            Tack för förtroendet, ang. radiointervju. Okej är det, men någon lärarkarriär är det tveksamt om det blir fortsättningsvis. Inte i svenska kommunala skolor i alla fall.

            Jo, det känns ju lite gnälligt att en man på ett tiondels ton, i rimligt god form, jämställer att bli tafsad på av frånskilda medelålders plus med när en kvinna på halva vikten blir föremål för lågpannade långsvansade grobianers sk*tpetarfingrar – grader i Helvetet så att säga. Principen är densamma, men praktiken skiljer sig.

            Kanske det vore lämpligt med rejäla tvingande och strikta kurser i allmänt hyfs och god ordning inom skolan? Förslagsvis på någon öde ö i ytterskärgårdarna eller Norrlands inland i oktober-november alternativt februari-mars. Varje övertramp renderar förlust av ett plagg…

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • Klimathotet

           /  12/18/2016

          Bara jag slipper dansa. Jag skulle nöja mig med Queen trots att jag föredrar Ozzy.

          Svara
          • Hannah

             /  12/18/2016

            @Rikard: Hehe jo några enkla, klara regler för hur vi beter oss mot varandra i det svenska samhället vore på sin plats. Tydlighet istället för normbrytarlekskola.
            Kanske borde t om någon form av ettårig civil samhällstjänst för alla som inte gör någon militärtjänst ingå? Givetvis frivillig men en del av samhällskontraktet för att få alla sociala förmåner.Vad tror du?

    • Hannah

       /  12/18/2016

      1. Vad vet du om hur det är att gå på ”nattklubb” som kvinna?
      2. Klyschor, det har du helt rätt i. Men kvinnor och män bemöts olika när vi går ut. Vi har inte samma fördelar och nackdelar. Olika risker om du vill. En heterokille på ett heteroställe löper t ex mindre risk för sexövergrepp men större risk för att få stryk av nån tjejs svartsjuka pojkvän osv.
      3. Visst är nattklubbar sexuella miljöer där toleransnivån för vad som är okej beteende får anses högre. Men nån hyfs måste man ha ändå. De få idioter som inte kan bete sig ska ut. Punkt. De sabbar för alla om tjejerna försvinner.
      Vill man som tjej bara gå ut och dansa med tjejkompisarna ifred är bögklubb ofta ett bättre alternativ. Smarta heterokillar brukar upptäcka det och följa efter.

      Svara
  4. G

     /  12/18/2016

    Hehehe…

    Svara
    • G

       /  12/18/2016

      ”(V)änstersympatisör,Majorna-medlem.”…

      Svara
      • App app tjejen förstår inte vad hon utsätter sig själv för (jag gillar Clåd, men backa tjejen)

        Svara
      • michael.

         /  12/18/2016

        Om man tittar på hur många muslimska länder behandlar homosexuella eller för den delen handikappade,där det är en så stor skam att få ett handikappat barn att man tar livet av det eller gömmer undan den handikappade i ett rum och som aldrig får träffa några utomstående eller gå utomhus under hela sitt liv,så är jämförelsen med nazismens människosyn högst relevant.

        Svara
  5. MiT

     /  12/18/2016

    Svara
  6. MiT

     /  12/18/2016

    Svara
  7. MiT

     /  12/18/2016

    Svara
  8. ”GIRL – HOW DRUNK IS U” funkar inte

    Svara
  9. SV

     /  12/18/2016

    ”Smartaste bästaste” var den korkadaste svenska jag läst på länge!

    Svara
  10. Min summering:

    Svara
  11. Kanske inte rätt fora att ”prata om det”, men jag vill sprida budskapet högt och till alla som lyssnar: KENNEL KLUBBAR ÄR FUCKED UP.

    Tack.

    Svara
  12. Gorby

     /  12/18/2016

    Apropå MSM som inte skrivit om att SDU blivit mordhotDE för sin luciabild på Muhammed.
    DN får lite frågor gällande varför de inte tagit upp detta

    Svara
  13. Pelle2

     /  12/18/2016

    OT:
    Anne Heberlein resonerar bra kring de förment goda människorna som vill tillåta tiggandet på våra gator och som vill återgå till den havererade flyktingpolitiken.
    Hon menar att man skall bedöma konsekvensen av godheten i det här fallet och inte intentionen som de förment goda har.Om konsekvensen blir ett sönderfallande samhälle så är den så kallade godheten inte mycket värd.
    Hon pekar också på smutskastningen av de som ifrågasätter t.ex flyktingpolitiken utsätts för av de så kallat goda människorna.

    Hon inleder med följande:
    ”Har ”godhet” verkligen blivit ett skällsord, som en del debattörer påstår? Med exempel som ”godhetsapostel” och ”godhetssignalering” hävdar debattörer som Erik Helmersson, Malin Lernfeldt, Annika Hamrud och Amanda Björkman att det frodas ett godhetsförakt. Det är, skulle jag vilja säga, en halmgubbe.
    Det som upprör människor är inte godhet, utan hyckleri och skenhelighet, förment goda åsikter utan verklighetsförankring, påstått goda handlingar som i själva verket ger dåliga konsekvenser för alla inblandade. Att, som flera religiösa samfund nu gör, gå ut i ett upprop, det så kallade ”Juluppropet”(www.juluppropet.se), för en återgång till tidigare migrationspolitik kan te sig gott – men om vi funderar över vilka konsekvenserna blir för Sverige vid ett sådant scenario kan vi omöjligen betrakta det som en god handling. Konsekvenserna av att återgå till en generösare invandringspolitik ter sig förödande – för landets ekonomi och för integrationen.”

    Hon avslutar med följande:
    ”Jag yrkar på en tillnyktring i debatten, på ärliga och sakliga konsekvensanalyser och, framförallt, att känslobaserade argument utan hänsyn till verkliga förhållanden ger vika för rationella och förnuftiga resonemang.”
    http://ledarsidorna.se/2016/12/ann-heberlein-den-banala-godheten/

    Svara
  14. Pelle2

     /  12/18/2016

    Lite mera OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver om att asylpolitiken med all sannolikhet kommer att skapa en sektor med låglönejobb med tanke på att cirka 20% av flyktingarna är så lågutbildade att dom aldrig kommer kunna få ett bra betalt arbete.
    Han resonerar också kring hur LO och Svenskt näringsliv är ohederliga i sitt resonemang kring detta.
    http://ledarsidorna.se/2016/12/svensk-arbetsmarknad-nasta-station-trasproletariatet/

    Svara
  15. Pelle2

     /  12/18/2016

    Bloggaren i otakt resonerar lite kring Löfvens utspel om att tiggarna skall licensieras,
    http://iotakt.se/blogg/licensiering/

    Svara
  16. Pelle2

     /  12/18/2016

    OT:
    Lena Mellin på Aftonbladet resonerar kring populister i allmänhet och Sd i synnerhet.
    Hon skriver bl.a att Sd inte bryr sig om klimatet men skriver sedan direkt efter om att SD i sin miljöpolitik vill utveckla kärnkraften och stoppa föroreningen av östersjön.
    Att satsa på kärnkraft är ju ett sätt att minska beroende av olja,kol och gas. Därmed leder ju deras politik till ett bättre klimat..
    Eller är Mellin så korkad att man på hemsidan måste ha en särskild rubrik som heter klimat för att hon skall se sambandet med miljöpolitik ?
    Rubriken på hennes ledare är ju också symptomatiskt för radikalfeminister.
    ”Tafsa inte på den vita mannens bensinbil”
    Åker inte Mellin eller någon annan kvinna bil ?
    Är det inga svarta som kör bil ?
    KIna är ju kända för sin dåliga luftkvalitet i storstäderna bland annat beroende på deras massbilism i storstäderna. Är det inget problem för Mellin ?

    http://archive.is/AIaiU

    Svara
    • Jag brukade vara mot kärnkraft.

      Nu är jag för det. Lustigt hur åsikter kan förändras med åldern? Min far är förskräckt av kärnkraft!

      Svara
      • MiT

         /  12/18/2016

        Jag är kluven till kärnkraft, det är skitbra och rent. Tills det inte funkar så att säga, då blir det skitdåligt och skitsmutsigt på ett ögonblick. Men jag lutar nog åt FÖR. Tror jag. Vi bor nästan på nordpolen, då behöver man energi för att klara vintrarna.

        Svara
        • Vi bor också på ett plan där jordskiftningar är osannolika. +1 till kärnkraft

          Svara
        • Pether

           /  12/18/2016

          Nyare generationer kärnkraftverk kommer inte att kunna orsaka härdsmälta, kommer även kunna köras på sedan tidigare utkört kärnbränsle. Finns egentligen inte en endaste anledning till att köra på kärnkraft. Endast ideologiska och feelgood åsikter.

          Svara
        • Olof

           /  12/18/2016

          ”Tills det inte funkar så att säga, då blir det skitdåligt och skitsmutsigt på ett ögonblick.”

          Samtidigt får man ju jämföra det med alternativen. Inte ens de värsta olyckor som skett har orsakat någonstans i närheten av så mycket skada som olja och kol gör kontinuerligt. Strålning är en risk som upplevs som väldigt obehaglig, men ser man rent krasst på det så är risken från kärnkraftsolyckor tämligen begränsad i spridning och dödsfall, och övergående, medan riskerna med koldioxid kan vara nära nog existensiella om vi ser Antarktis smälta.

          Svara
        • Magnus Karlsson

           /  12/19/2016

          Lite som en vattenkraftsdamm menar du?

          Svara
          • MiT

             /  12/19/2016

            Jag menar inget annat än det jag skriver.

          • Magnus Karlsson

             /  12/19/2016

            ”Tills det inte funkar så att säga, då blir det skitdåligt och skitsmutsigt på ett ögonblick”
            Lite som en kraftverksdamm. Jättebra tills den brister. Det var många som dog i Japan efter tsunamin av en brusten kraftverksdamm. Inte så många som dog av kärnkraftverket.

          • MiT

             /  12/19/2016

            Men det blir inte obeboeligt de nästa 50 000 – 100 000 åren i området. Och de allra flesta dog nog av tsunamin, man har inte kraftverksdammar vid i princip havsnivå.

    • Jan

       /  12/18/2016

      Lena Mellin är egentligen ingen radikalfeminist. Hon är klokare än så. Däremot verkar hon ha tappat det helt nu när verkligheten går emot den ganska officiösa journalistik hon står för. Man märker hur de knyter nävarna i journalistkåren nu. Ett annat exempel är Peter Kadhammar som i en kolumn idag kallar andra medier än de etablerade för troll. Har vi hört det förut?
      http://hotetmotdemokratin.story.aftonbladet.se/

      Svara
  17. Pelle2

     /  12/18/2016

    OT:
    Anna Dahlberg på Expressen tar upp en vinkling på samma tema som Anne Heberlein
    angående det svart-vita resonemanget som de goda för där de som inte är med dom per definition är onda. Det finns inga nyanser i deras resonemang eller en förmåga/vilja att se konsekvenserna av deras politik.
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/fastna-inte-i-goda-mot-onda-fallan/

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: