Blåståget rullar obekymrat vidare genom Sverige

RFSL:s Blåståg, där de blåser skattebetalare på mångmiljonbelopp, rullar vidare. Nu är det Järfälla gymnasium som ska få en pappersbit och några klistermärken från RFSL. Skolan har fått 625 000 kr i ”kompetensbidrag” för detta. Om det täcker hela kostnaden vet jag inte men MINST 625 000 kr in på RFSL:s konto alltså.

jarfalla-gymnasium-hbtq-certifieras

Rektorn tycker det är otroligt viktigt att bli fetblåst av RFSL på minst 625 000 kr.

Vad får man för pengarna? Jo, en ”utbildning” i att bete sig hyfsat mot andra människor (vilket man ska kunna förutsätta att alla redan klarar av), ett eller några diplom att sätta upp på väggen samt några klistermärken. Thats it. Sen måste allt upprepas tre år senare, då kostar det MINST lika mycket igen, annars försvinner det viktiga diplomet och klistermärkena…

hbtq-i-c3b6stersund1

Ovan ser vi några jätteviktiga saker som man lärde sig i Östersund när de certifierades.

En skola i Norrland har redan certifierats och de märkte effekterna omedelbart

– Tillexempel så var det en personal som kom in till mig i samband med att vi kallade till föräldramöten till skolan och ställde frågor kring varför vi just väljer att benämna det ”föräldrastamtal”. Idag har vi många elever på skolan som inte har föräldrar utan kanske istället vårdnadshavare eller en god man. Att då få en lapp där man bes ta med sina föräldrar kan kanske då kännas konstigt – är man mindre värd för att man inte har föräldrar? Det kan tyckas som en futtig grej, men det är sådana detaljer som gör skillnad för individen.

Det ovan är ”utbildningens effekter”… Med stavfel och allt. De ifrågasätter varför man kallar det ”föräldrasamtal”…

Skattepengar går in i skolverksamheten för att omedelbart gå ut igen och in på RFSL:s konton istället i utbyte mot en papperslapp och några klistermärken. Hur man mäter nyttan med ”utbildningen”, diplomet och klistermärkena framgår ingenstans.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

106 kommentarer

  1. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/19/2016

      Helt klart ett bra initativ!

      Svara
      • Nykteroklok

         /  12/20/2016

        Jo, fast samtidigt är det lustigt hur man i artikeln poängterar hur långt varje krona räcker om man använder dem i närområdet. Har Bjurwald blivit sverigedemokrat?

        Svara
  2. Daniel Hammarberg

     /  12/19/2016

    Tänka sig att det bara var några årtionden sedan sådana där personer fortfarande klassades som psykiskt sjuka. Vilket framsteg vi gjort, som i vårt moderna samhälle insett att de är precis likadana som alla vi andra. För jag menar, alla kräver vi ju 625 000 kr för att besöka en skola så att den behandlar vår egen sort rätt…

    Svara
    • Rikard

       /  12/19/2016

      Hej.

      Här måste jag protestera mot att du använder psykiskt sjuka som en synonym till ideologiska positioner – oavsett vilka!

      Vill du så kan du definitivt psykologisera RFSU/L:s arbete, uttalanden och medarbetare, men att använda begreppet psykisk sjukdom som förklenande är väl onödigt, även om jag förstår (antar jag i alla fall) att du använder det med syftning på avsaknad av logiskt och rationellt tänkande, förekomsten av vanföreställningar samt tvångsbeteenden.

      Lämna patologiseringen av politiska åsikter och uppfattningar åt socialdemokratin och deras vapenbröder i den djupt rasistiska och fascistoida vänstern istället, om jag får vara så djärv att göra den uppmaningen. Alternativt: ge dem inte möjligheten att skylla sina åsikter och sina beteenden på ett tillstånd av sinnesförvirring.

      Fomme, fåne, tramsmakare, charlatan, knastahue, duschdrunknare, är några förslag på alternativa epitet om man vill använda ad hominem i sin kritik av (i det här fallet) RFSL/U.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  3. Dan

     /  12/19/2016

    Känns underbart att bo i järfälla där skattepengarna går till rätt saker. Vi har dessutom sådan brist på bostäderi komunen att politikerna nu vädjar till migrationsverket om tillfälligt flykting stopp till Augusti. Samma politiker som för ett årsedan stod i fullmäktige och sa att sd överdrev när dom varnade för just detta.

    Svara
  4. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Lurven

       /  12/19/2016

      Det som är så fantastiskt är att det finns en hel del projekt/byggledare som är kvinnor.
      Då hon får bossa är det alltså inget problem med jargongen?!
      Hmm, Tvekmacka på den.
      Det känns i grunden som en inställningsfråga att bygg är mansgöra och har med inget annat att göra.

      Svara
    • Min mor bar tegel på byggen. Det var bättre betalt än hon hade haft som sömmerska. Hon var en riktig feminist av den gamla sorten. Kvinnor kan allt de vill. Vill, var ordet.

      Svara
    • Pelle2

       /  12/19/2016

      Det finns ingen som hindrar en kvinna från att jobba som byggnadsarbetare.
      Problemet är väl bara att dom flesta av dom vill särbehandlas eller så är dom helt enkelt inte är intresserade av tunga,slitsamma,ibland farliga och skitiga arbeten

      Svara
    • havre flarnstad

       /  12/20/2016

      jag kan fixa ett jobb omgående till kvinnor som är beredda att slita arslet av sig för en hundring i timmen som rivare eller springpojke …ehmm springflicka på ett smutsigt kallt och högljutt bygge och glöm det där med att kunna ta t-banan till jobbet här pratar vi ombyggnationer av gamla pappersbruk ute i avkrokar där det i bästa fall går ett fåtal bussar om dagen som kanske stannar någon/några kilometer ifrån arbetsplatsen.

      Fyfan vilka kassa jobb man tagit genom åren och jag förstår fullt ut varför så få är beredda att jobba under dessa förhållanden särskilt kvinnor som av naturen oftast inte är byggda för att bära pallvis med isolering eller säck men att påstå att dom av inte skulle vara välkomna är rent dravel.

      Har stött på en och annan kvinnlig finsnickare och flera elektriker och dom har blivit behandlade precis lika bra som alla andra om inte bättre men facket/LO har kört sina nidbildskampanjer där manliga arbetare framställs som rena karikatyrer.

      Hade det inte funnits så enormt mycket polacker/ryssar/balter på byggena hade dessutom frågan varit varför så få svenskar öht vill jobba inom bygg så orsaken är nog mer låga löner för ett jävligt slitsamt och farligt jobb.

      Hur många kontorsarbetare eller politiker på LO-kansliet riskerar livet genom arbetet ?
      Hur många tycker det låter lockande att arbeta för en ingångslön på ca 100:- utan förmåner
      på en arbetsplats där man får förvänta sig ett antal dödsfall och många fler allvarliga olyckor innan projektet är avslutat … Sjukt nog är det så det ligger till på större project tex öresundsbron eller nya fabriker, pappersbruk och värmeverk någon brukar få sätta livet till innan det är klart.

      Har hänt flera gånger att man suttit i boden helt slut och hungrig för nåt rysshelvete har stulit ens lunchlåda (igen) och stirrat på lönespecen och undrat varför man inte skaffar sig ett annat jobb.

      Kör en kampanj om varför så få män arbetar som barnmorskor eller dagispersonal men det ligger kanske inte lika rätt i tiden nu när den vita mannen ska tryckas ner så långt det går.

      Svara
  5. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
  6. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
  7. MiT

     /  12/19/2016

    ”Klimatfeminism”…

    Svara
    • Pelle2

       /  12/19/2016

      Vad är en feministisk klimatpolitik ?
      Kan inte tänka mig att synen på klimat först och främst handlar om kön utan mera om ideologiska ståndpunkter eller rent allmänt vad du tycker att vi skall göra för att förbättra miljön.
      Men som vanligt kommer vi uppnå nirvana om kvinnor dikterar miljöpolitiken.
      Ingen kvinna åker på charterresor med flyget,kör eller åker bil,bor i uppvärmda hus
      eller hus nedkylda med aircondition och de äter naturligtvis inget kött.
      Detta är aktiviteter helt förbehållna vita,svenska,heterosexuella, medelålders män..

      Svara
      • Senior

         /  12/19/2016

        Feministisk klimatpolitik?
        Det är väl som vanligt inom vänstern; spelar ingen roll bara jag får bestämma.

        Svara
  8. OT, men DO har nu uttalat sig om skilda badtider. Det är OK att ha skilda badtider för kvinnor som inte kan simma med män på grund av religiösa/kulturella skäl. Det ska dock vara ett syfte med skilda tider som att lära sig att simma.

    Och nu undrar jag: hur bra ska man kunna simma för att inte få delta i kvinnotider? Vem ska bedöma det? Eller ska det vara simskola X antal gånger?

    Vi går medeltida kvinnoförtryckande religiösa seder till mötes. Så snälla vi är.

    Svara
  9. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
  10. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Cain

       /  12/19/2016

      Vad sätter ni på att orden ”Allahu Akbar” ackompanjerade dådet…

      Svara
    • Lövet

       /  12/19/2016

      NATO-medlemskap känns sådär just nu mht vad Article 5 föreskriver om krisen mellan Turkiet och Ryssland eskalerar…
      …vet jag vad Björklund tycker om att skicka svenska förband till Turkiets östra gränsområde?

      Svara
  11. Pelle2

     /  12/19/2016

    Bloggaren motpol skriver en bra krönika om postmodernism och faktaresistens
    Han skriver bl.a följande:
    ”Det är intressant att landets stora medier plötsligt har fått upp ögonen för värdet av fakta. Under lång tid har det nämligen varit berättelsen som intresserat svenska journalister. Inte torra, tråkiga faktapresentationer. Detta såg vi inte minst prov på under 2015 när medierna fylldes av reportage om enskilda asylsökande och DN släppte alla tyglar och gick över till någon sorts kampanjjournalistik. Då spelade fakta ingen roll. Då var det journalistiska uppdraget att vrida och vända på perspektiv, att få fram olika åsikter, inte vatten värt.

    I dag låter det annorlunda. Nu vill såväl DN som Aftonbladet plötsligt dra en lans för vetenskaplighet och faktabaserad nyhetsrapportering. Det är ju bra. Men det krävdes alltså ett växande antal alternativa medier och ett fallande förtroende för att de gamla medierna skulle vakna upp och inse att de håller på att bli mer och mer irrelevanta.

    Det som kallas faktaresistens har emellertid inte uppstått genom uppkomsten av sajter som Avpixlat, Fria Tider och Nyheter24. Lite beroende på tidsperspektiv skulle vi med rätta kunna peka ut historiens alla religiösa företrädare som de faktaresistentas föregångare. Men om vi för enkelhetens skull håller oss inom vår moderna tidsålder är det faktiskt postmodernisterna som bär skulden för att respekten för fakta har blivit en bristvara i det västerländska samhället.

    Upplevelser, känslor och berättelser har sedan länge ersatt konkreta fakta i journalistiken. Vi är på god väg dit även inom akademin. Nationalekonomi har klassats som ett högerpåfund som man kan förkasta i sin förståelse av ekonomins lagar. Extremfeministerna har å sin sida gjort sitt till för att undergräva vetenskapen som helhet genom att utpeka den som ”patriarkal” och inrätta en sorts modern efterföljare till parapsykologin: genusvetenskapen. Det öses forskningsanslag in i denna ”vetenskap” just i detta ögonblick. ”
    Godhetsapostlarna och radikalfeministerna har visat ett exempellöst avståndstagande från fakta under ganska många år. Den första gången jag hörde det var när rektorn för Södertörns lekskola,Moira von Wright, sa att din upplevelse av saker var lika mycket värd som fakta.
    När du detta förhållningssätt anammas av deras politiska motståndare så är det inte lika kul längre. Då är fakta helt plötsligt väldigt viktigt.
    http://motpol.blogspot.se/2016/12/postmodernismen-och-faktaresistensen.html

    Svara
  12. Jans

     /  12/19/2016

    http://nwt.se/amal/pd-insandare/2016/12/16/sodra-skolan-andrade-i-jultexterna
    ”När jag tillsammans med mitt barnbarn , som går på Södra Skolan lyssnade på några julsånger och kom till sången ‘Nu tändas tusen juleljus’ så berättade mitt barnbarn att man inte fick sjunga vers 2 med texten ‘född av Herren Jesu Krist vår frälsare och gud’”

    Svara
  13. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Jans

       /  12/19/2016

      Detta är naturligtvis helt rätt och på tiden men samtidigt är det inte läge att dra en lättnadens suck och tro att detta är över. De här organisationerna kommer att bli bättre på att blanda bort korten och agera via bulvaner istället, för jag är helt övertygad om att deras vänner i S, V och MP (främst) gärna vill hålla sig väl med dem inom rimliga ramar. Det handlar ju trots allt om det framtida röstunderlaget och pengar är alltid pengar.

      Svara
  14. Hur svårt är det att lära människor att respektera andra oavsett? Jag menar, jag hatar de flesta men ändå.

    Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  12/19/2016

      @Polyester Poontang
      ”Jag menar, jag hatar de flesta men ändå.”

      Ur filmen Dödspelet (Dirty Harry), 1988:
      ”- Harry (Clint Eastwood) isn´t a racist,
      he hates everyone equally”.

      Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  12/19/2016

    Muslim, förlåt, man ska det vara, mejar ner oskyldiga på julmarknad.

    http://www.bbc.com/news/world-europe-38373867

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/19/2016

      9 döda, över femtio skadade. Har givetvis inget med islam att göra, män och manlighet är den enda gemensamma nämnaren. Mer feminism är ända botemedlet.

      Ursäkta sarkasmen, men vad ska man göra. Suck!

      /Frida

      Svara
      • Förtjänar att delas.

        Vissa människor, ahem, ”glömmer bort” att alla inte är öppensinnade som västvärlden.

        Svara
        • Jans

           /  12/19/2016

          Fast i nuläget – måndag 23.00 – vet vi ju inte vilkla som gjort dådet.
          Jag spekulerar åt samma håll som många andra men det är skillnad på spekulation och fakta.
          Imorgon bitti är troligen denna post överbevisad men vänta tills dess med att posta utläggningar om islam. Det kan slå fel, glöm inte Utöya.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  12/20/2016

            Ja, men med hjälp av en portion induktiv logik så kommer man hyfsat nära sanningen. Om det vid varje tillfälle när du lämnar ICA Kvantum sitter en person med en tom snabbkaffemugg strategiskt placerad i den mest självklara av gångstråk och gnäller ”Hej Hej, tack så mycket”, varje dag på årets alla dagar, kan du med viss sannolikhet säga att det kommer sitta en liknande person på samma plats med en liknande mugg nästpåföljande år?

            Säger givetvis inget om att det alltid kommer sitta en person med mugg där, men det är knappast ett faktum som gör att man inte kan ta sig förmånen att spekulera med hyfsad en kvalité.

            /Frida

            Ps. Om jag haft fel hade jag självklart utan att blinka erkänt det.

    • G

       /  12/20/2016

      Nyhetsbyrån AFP rapporterade just:

      ”Polish man dead at Berlin Xmas market was ‘shot’: official”

      ”Truck mowing through Berlin Xmas market was ‘attack’: interior ministry”

      Svara
    • G

       /  12/20/2016

      ”Reports: German Police Raid Berlin Refugee Center Following Suspected Truck Attack

      A suspect believed to be the driver was arrested nearby the scene. Security sources say he is a 23-year-old migrant from Pakistan who came to Germany last year. The German newspaper Bild named identified him as Naved B.

      According to a German security source, the suspect was known to the police for minor offenses, and had been staying in the Tempelhof refugee center.
      ../../..
      The man found dead in the passenger seat, a Polish national, had suffered gunshot wounds and was most likely dead before the crash occurred. German authorities believe he was a victim rather than an accomplice.”
      http://www.haaretz.com/world-news/europe/1.760198

      Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Herregud, Merkel, det är ju bara verkligheten som gör sig påmind!…

      ”Christmas market carnage ‘terrorist act’ likely by asylum seeker: Merkel

      I know it will be especially hard for us to take if it is confirmed that the person who committed this attack sought protection and asylum in Germany.”

      ”According to what we know, we have to assume this was a terrorist attack,” Merkel, visibly moved and dressed in black, told reporters.

      Merkel added that if it is confirmed that the suspect, who was detained after the lorry he was allegedly driving killed 12 people in a large crowd, was an asylum seeker, it would be ”particularly sickening in relation to the many, many Germans who are involved every day in helping refugees”.

      She added it would also be repugnant ”toward the many people who need our protection every day and who are working on integration in our country”.

      Media reports said the suspect had arrived in Germany from Afghanistan or Pakistan earlier this year seeking asylum.

      She pledged that German authorities would ”get to the bottom” of the assault and that it would be ”punished with the full force of our law”.

      The arrival of 890,000 asylum seekers last year has polarised Germany, with critics calling the influx a serious security threat. Another 300,000 people have arrived this year.”
      https://www.yahoo.com/news/christmas-market-carnage-terrorist-act-likely-asylum-seeker-102125886.html

      Svara
  16. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Senior

       /  12/20/2016

      Jag blir så jävla trött på dessa stasi ”inoficielle mittarbeiter” och potentiella lägervakter……

      Svara
  17. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
  18. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Haha, ingen ide längre bli förvånad över vilka SVT ”väljer”!
      Den där jävla tourettesgeten du skrev lite om häromveckan är i tråden ser jag…

      Svara
      • Klimathotet

         /  12/20/2016

        Ja det är likadant som när en 4-åring vräker ur sig fula ord. Det är kul i max 2 minuter. Sen är det dags att tvätta munnen med såpa.

        Svara
  19. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
    • Rikard

       /  12/20/2016

      Hej.

      Vad är problemet?

      Malmö är helt vänsterstyrt sedan 1994 – detta är fakta.
      Malmö är helt mångkulturellt; hur många svenskar (folkgruppen, inte medborgarskap) som bor i Malmö är marigt att försöka få fram, och vissa stadsdelar ser ut som MENA/Afrika.
      Malmös skolor är på många håll en logisk konsekvens av vänsterstyre och mångkultur (läs: araber, afrikaner och islam).
      Malmö har problem att få lärare att stanna, standarden på kåren är usle och vit flykt från vänsterns mångkulturella ghetton är sedan länge ett faktum.

      Jag själv känner till ett fall, på nittiotalet, då en judisk kollega sades upp med det som anledning (skolan ansåg sig inte kunna erbjuda en säker arbetsmiljö åt henne, samt påtryckningar från muslimska föräldrar).

      Jag känner till ett fall från innevarande läsår, där en kollega slutat efter att tre gånger blivit misshandlad av elever i klassrummet och skolledningen vägrat bistå med polisanmälan.

      Jag känner till ett fall från nittiotalet där en kollega hotades med en sax upptryckt i skrevet, och orden ‘Jag skall klippa kuken av dig jävla svenne!’.

      Jag har själv när jag arbetat i Malmö blivit utsatt för hot och fysiska angrepp, till etthundra procent av invandrarelever, deras föräldrar, och klaner.

      Jag har kollegor som först varit invandringskramare, sedan jobbat i mångkulturen och då bytt åsikt, därefter flyttat till svensk kommun och åter blivit invandringsvänliga.

      Jag har en kollega som efter närmare tjugo år i yrket nu är svartlistad av Malmö kommun.

      Jag har själv upplevt hur du som svensk och oppositionell står helt ensam.

      Jag skulle kunna fortsätta, men vad spelar det för roll? Malmö är inte svenskt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • G

         /  12/20/2016

        ”Jag har kollegor som först varit invandringskramare, sedan jobbat i mångkulturen och då bytt åsikt, därefter flyttat till svensk kommun och åter blivit invandringsvänliga.”

        Där ser man, hur göra sedan då…när det inte längre finns någon svensk kommun att flytta till då alla kommuner har blivit som den kommun h*n vill bort bort bort från ? Korkade.

        Svara
      • Jag har en vän som slutade när föräldrar kom hem och hotade med döden och inte gulleponken som inte klarade skolan fick högsta betyg. Ingen brydde sig om det i skolan. Sånt händer. Hon slutade. Det var inte Malmö utan ett av de andra urspårade städerna.
        Hon och familjen är garanterat inte invandringsvänliga.

        Svara
  20. MiT

     /  12/19/2016

    Svara
  21. Alltså – ”hatare” sprid hans ord: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rel%C3%A4saren-de-kallade-mig-b%C3%B6gj%C3%A4vel-1.2328838

    Att hans mening inte ska spridas är vissa människors mening!

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/20/2016

      På sätt och vis är det väl begripligt att Muslimer inte gillar muslimer som är homosexuella. Det finns för den delen också gott om kristna som inte är speciellt förtjusta i kristna bögar. Det stämmer helt enkelt inte med den Islamska manualen, lika lite stämmer det med den Kristna, bortsett från den sekulariserade kristenheten som tar aig uttryck i en del västerländska och välfungerande demokratier.

      Det finns många som menar att det inte finns något explecit böghat i varken Koranen och dess bilagor, eller Bibelns två testamenten. Till dessa säger jag ett stilla: Tjena mittbena!

      Ska man få svenska muslimer att sluta ogilla muslimska bögar så får man helt enkelt förmå dem att sluta vara så jävla muslimska.

      https://www.theguardian.com/uk-news/2016/apr/11/british-muslims-strong-sense-of-belonging-poll-homosexuality-sharia-law

      ”British Muslims are more likely to feel a stronger connection to Britain than the population at large, according to polling, which also found that more than half think that homosexuality should be illegal.

      Extensive polling conducted by ICM suggests that in most cases attitudes held by the British Muslim population do not broadly differ from those held by the population at large, but there are significant differences when it comes to some issues such as homosexuality and women’s rights.”

      Sådana där undersökningar får givetvis inte göras i Sverige, för det är givetvis myclet dödsknarkarrasistiskt.

      /Frida

      Svara
  22. Svenne

     /  12/20/2016

    OT: ‘Vänsterblocket’…

    Svara
  23. MiT

     /  12/20/2016

    Svara
  24. OK kan vi diskutera detta:

    Bögar är inte gillade inom islam. OK.

    Ta upp detta inom religionen och du blir hatad och till och med avskydd. Islam är som en sekt (vilket de inte gillar att man säger). Räknar med massor av nedtummar men ok.

    Svara
    • Klimathotet

       /  12/20/2016

      Det finns pedofili i deras kultur. Vuxna män som begår sodomi på små pojkar har alltid något undantag till varför just sånt inte räknas som en sexuell handling.

      PS. Jag bryr mig inte om vad andra vuxna har för sig på kammaren så länge inte minderåriga är inblandade.

      Svara
  25. G

     /  12/20/2016

    http://nyheteridag.se/har-lamnar-s-politikern-forortsdebatt-i-protest-publiken-rasande-efter-tal-om-eget-ansvar/
    Well. jag postar följande länk igen då en del ”kända” personer skrivit kommentarer på S-politikerns FB. Men även ”kritiska” röster från ”orten” syns till. Stikkan Ljunggren är väl allas vår Stig-Björn om jag gissar rätt, svårt se exakt på hans mörka avatar. Mycket text, så går bra att bara scrolla förbi om man så vill 🙂 …..

    facebook.com/youbert/posts/10155679049149782

    ”Stikkan Ljunggren
    Det låter som en intressant sammankomst. Jag önskar jag varit där. Att skälla på folk som beter sig som idioter är mitt uppdrag här i världen.”
    —————
    ”Tobias Lundin Gerdås
    Bra inlägg. Jag är så trött på dem som kommer undan med ett generellt ”kritiskt perspektiv”. Alla som på riktigt vill förändra samhället måste börja tänka politiskt i termer av ”Vad kan vi göra”: kvällsöppna skolor? Fler poliser? Skapa blandade bostadsområden med småhus blandat med hyresrätter? Fritidsgårdar som på riktigt samverkar med idrottsklubbarna? Sociala insatsgrupper som föreslås i Stockholm? Osv osv.”
    ————–
    ”Lanya Ali
    Roligt att du tar upp macho kultur men klarar inte av att få ditt ego sårat av en svart kvinna som säger emot dig och lämnar istället scenen, bra jobbat där måste jag faktiskt säga”
    ————–
    Youbert Aziz
    Hej Lanya, jag vet inte om du läst vad jag skrivit. Jag förstår inte heller varför du poängterar att personen som återkommande avbröt mötet är svart.

    Men för att förtydliga. Anledningen till att jag lämnade var för att moderatorerna inte tänkte sköta sitt uppdrag, utan istället nästan hetsade publiken. ..[….]….”
    —————
    ”Lanya Ali
    Vet du vad tone policing är ? Med tanke på sakerna som sades på den scenen hade hon all rätt att uttrycka sina känslor på det sättet hon gjorde. Ni var där för att höra ortens röster, fast många av er verkade ha svårt för just det konceptet.”
    —————
    ”Youbert Aziz
    Hej igen!

    Jag har hört om det ja, kan tyvärr inte hålla med om slutsatsen att det ger ett frikort att bete sig hur man vill. Annars kommer vi aldrig kunna komma överens om något.

    Jag är inte en turist som kommer till orten för att lyssna på exotiska människor. Jag har växt upp och bor i orten. Min familj bor i orten. Mina vänner bor i orten. Jag tillhör inte heller normen i samhället. Det är på grund av de orättvisa strukturer vi båda vill bekämpa som jag valde att engagera mig. För att kunna påverka förortsbornas vardag.

    Men om det ni menar är att på grund att vi har olika syn på hur vi löser problemen så är det okej att man hånar och skriker åt mig och andra så tror jag ni är ganska ensamma med den åsikten…[….]….”
    —————–
    ”Kadijah Amer
    Är det värt att ännu en gång peka ut hur problematisk du är? Du verkar vara en sån som raderar kritiska kommentarer och endast behåller dom som stryker ditt ego. Vi fick se igår klart och tydligt när du klev av scenen att du jätte gärna yttrar dig förnedrande, förminskande och problematiskt men att du sedan inte har lika enkelt att stå upp för vad du sagt.”
    ————–
    ”Oskar Lind
    Khadija, du är en fullblodsrasist. Absolut vidrigt. Inte ens SD:are uttrycker sig så längre.

    Nog bäst för dig och alla andra i Sverige om du håller dig kvar i din rassebubbla.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154877807842390&set=p.10154877807842390&type=3 .”
    —————-
    ”Lawen Redar (S Riksdagsledamot)
    Hej Youbert! Min lillasyster samtalade med mig precis innan debatten och var väldigt glad. Jag frågade vem som skulle representera Socialdemokraterna, vilket hon inte visste, och vi båda konstaterade att när hon leder samtal så brukar det oftast går väldigt bra för socialdemokrater, av helt naturliga skäl… De moderatorerna som var på plats har båda en ganska lång erfarenhet av att leda samtal. Min syster har varit programledare på SR och SVT och den andra arbetar på Aftonbladet TV efter fem år på SR. Däremot ringde hon mig efter debatten var chockad och besviken. Det verkar som att väldigt mycket har gått fel i det här samtalet.
    …[…]…
    Min erfarenhet är att det framförallt skälls på socialdemokrater eftersom medborgare förväntar sig mest av oss – de röstar ju på oss! Förlåt generaliseringen, men vi är oftast deras politiker. Det är viktigt att komma ihåg…/…/…”
    ————–
    ”Youbert Aziz Hej hej!

    Kul att min status väcker intresse även hos Riksdagsledamöter!

    Jag tror det hade kunnat gå att föra ett resonerande samtal igår det var därför jag var där, i egenskap av fritidspolitiker och gräsrot för vårt parti. Jag hade tänkt nämna en del av de insatser som du nämnde. Kul att du håller med mig om den agenda jag försökte beskriva, och förhoppningsvis få i alla fall några där inne att känna förtroende och tilltro till den demokratiska processens förmåga att leverera. Vi har ju gjort det förut i Sverige, med många viktiga beslut i den församling du är medlem i. Beslut som gjorde Sverige till ett av världens bästa länder att bo i.

    Tyvärr är det inte lätt få chansen att berätta om allt som är möjligt och vad som redan görs på olika håll i en miljö som var, som du själv säger minst sagt ömtålig. Jag gjorde mitt yttersta för att bygga just en dialog och svara på de känslor som du beskriver. Jag har inget emot att svara på frågor och lyssna in vad personer har att säga.
    …[…]..
    Är publikens delaktighet ett inslag i upplägget för mötet så jättebra, moderatorerna borde med deras erfarenhet kunna styra ett sådant upplägg.

    Att jag ber de ta kontroll över situationen och uppmana publiken att sluta avbryta och häckla grundade sig just i känslan av en situation som allt mer urartade. Hårda anklagelser kastades omkring och läget förvärrades i princip för varje inlägg och urartade i ett extremt argt inlägg riktad mot oss från en i publiken.

    Då valde en av moderatorerna istället skälla ut mig då jag påpekar detta för att vinna gehör och poäng hos publiken. Budskapet var implicit: Fortsätt! Mer!
    ..[…]..
    Och det är väl här jag drar min gräns. För jag tänker inte bli förlöjligad av en person som påstår sig stå för schyssta värderingar men som har mage nog att attackera mig när hon inte vet vem jag är eller som är beredd att lyssna på vad jag har att säga. Och jag anser att det är helt bisarrt att en person som ska moderera detta snarare ångrar att den inte reagerade mer på det vi sa.

    Det känns lite märkligt att moderatorerna som jobbar för public service och Sveriges största tidning samt att du i egenskap av en Riksdagsledamot säger att jag som gör detta på fritiden ska acceptera att bli förlöjligad och spring gatlopp

    Så nej, jag håller inte med dig. Och genom att försvara det beteendet uppmuntrar du till det. De vann ju, jag blir tyst och lämnar scen, de kan gapa och skrika. Du som riksdagsledamot kan ju annars försöka uppmana till en mer sansad ton i debatten. Påverka de här ungdomarna. Att vara samhällsledare är att leda. Annars förstörs det demokratiska samtalet.

    Hade upplägget varit att skapa dialog hade jag stannat, men tyvärr tycks syftet vara ett annat. Jag hade förväntat mig mer av en journalist inom public service eller Aftonbladet.”.
    ————–
    ”Lawen Redar
    Haha, jag noterade att borgarråd, tjänstemän hos statsråd kommenterade så jag tänkte att jag också kan få vara med här?

    En av moderatorerna är min lillasyster så diskussionen om detta samtal nådde mig. Som sagt, jag har inte sett samtalet och har ingen ambition att ta sida. Men Youbert, du får läsa min kommentar igen. Jag har inte alls sagt att du ska acceptera vad som helst, men som det låter tror jag faktiskt ingen blev vinnare. Varken du eller de som avbröt dig…/…./…”
    ————-
    ”Martin Rynoson
    Hej Lawen! Kollade på videoinspelning av evenemanget och läste kommentarer som din syster skrev i efterhand angående det som skedde. Hade något av mina syskon betett sig så illa och omdömeslöst hade jag tagit ett ordentligt snack med vederbörande.”
    ————
    ”Lawen Redar
    Hej Martin! Jag tror det är klokt att de som deltagit i samtalet tar ett samtal med varandra. Huruvida hon varit omdömeslös får du gärna kommentera till henne själv. Hon heter Evyn (Evyn A. Redar – Kolumnist på Metro Sverige) och tar gärna emot både ris och ros.”
    —————–.

    Det var några av kommentarerna, men läsa gärna ALLA kommentarer i hans kommentarsfält. Intressant att se hur folk resonerar. Även om jag kapat kommentarerna blir det mycket text då vissa är så långa. Youbert är verkligen duktig, han svarar oerhört respektfullt, sakligt och så bra som han bara kan. Och en eloge för att han tar sig tid att öht svara de idioter som helst av allt pratar (och ser) hudfärg och tolkningsföreträde i allting, obehagliga jävlar.

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Åh herrejävlar. Kadijah bland kommentarerna ovan verkar smart ….

      facebook.com/KaddeAmer/posts/1492678520746878?hc_location=ufi

      ””…/…/…En utav dom största problemen jag såg var att dem flesta utav politikerna på scenen satte allt ansvar ang. våldet i förorten, utanförskapet, segregationen, arbetslösheten på individ nivå, att man inte kämpar tillräckligt, att man inte säger ifrån tillräckligt osv. som om det systematiska förtrycket i Sverige inte existerar, en utav dessa var hus blatten Ofelia Namazova från kristdemokraterna som inte såg färg (black people dont exist??), hon ser ingen hijab bara en människa. Fast att svarta dagligen blir påminda om deras hudfärg och att det är därför dom inte har samma förutsättningar som andra och muslimska kvinnor om deras hijab som gör dom rädda över att vara ute efter solnedgången. Men Ofelia, Ofelia är så priviligerad att hon kan välja att inte se färg! Eller blundar hon bara?

      Jag påpekade det problematiska i Ofelias uttalande och då tog hon upp att det faktiskt inte är politikernas ansvar (lol vrf tar ni mina skattepengar då???) att man måste börja ta lite eget ansvar. Hon blev så upprörd över att vi hade olika åsikter så hon ville inte ens fortsätta prata, hon kunde inte stå för sina problematiska åsikter längre så hon frågade om jag kanske ville ha mikrofonen och klev därefter av scenen, kom fram till mig och gav mig mikrofonen väldigt hårt på ett väldigt oförskämt sätt. Väldigt professionellt.
      …/…/…
      Kvällens höjdpunkt!! Youbert Aziz som representerade social demokraterna visste vad felet var, varför all våld skedde i orten, allt är ju macho kulturens fel! Det är ju därför dom vänder sig till kriminalitet.

      Då var min fråga hur detta är macho kulturens fel då dom vita i innerstan tar del av samma macho kultur men hamnar ändå inte i ortens misär. Handlar det inte om det systematiska förtrycket, systematiska rasismen som ger dom känslan av att inte vara värd någonting alls redan vid barn. Pedagogerna som börjar trycka ner dom redan i dagis, fritids aktiviteterna som läggs ner pga. att deras område ej är värda resurserna, arbeten dom inte får pga. hur dom ser ut osv.
      …/…/…
      Sen har vi ju liberalen Robert Hannah som var lika problematisk som resten utav hus blattarna på scen om inte mer. Han tyckte att jag var respektlös pga. min erfarenhet och åsikt… yttrandefrihet?

      Robert Hannah – ”Man måste lyssna på varandra”

      Ja men lyssna då på vad folket har att säga.

      Robert Hannah- ”Jag vill inte lyssna på dig”

      Så man ska lyssna på varandra men du vill inte lyssna, ok Robert…

      När eventet var över pratades jag och Robert vid och han sa att han jätte gärna tar en kaffe med mig och pratar om allt detta vilket jag självklart kan göra utan problem sen undrar han om jag minns hon första poetens dikt, hon hijaben, ”Malak?” undrar jag, ”Ja, minns du hur hon sa att man inte ser henne utan hennes hudfärg och hijab” haha ”ja” säger jag ännu en gång. Då säger Robert ”det är exakt det du gör mot mig du dömmer ju mig”.

      JA, en nbpoc MAN, jämförde sig med det en svart hijabi går igenom… jag frågade om han precis jämförde sin utsatthet med en svart kvinna som därmed bär hijab och alltså får stå ut med både rasism och islamofobi, ”JA” sa han klart och tydligt (jag vet att det är smärtsamt att läsa men håll ut). Då sa han att du dömer ju bara mitt yttre du vet inte att jag är homosexuell och vad jag fått stå ut med pga. det.

      – Lemme just breath. –

      Så när en politiker får slut med BS. börjar han jämföra olika besvär? Är det varför vi var där idag? När man kollar på Robert Hannah ser man ju inte att han är homosexuell då ens sexuella läggning inte står intatuerat på pannan och han förstod inte skillnaden mellan det och att svarta inte kan välja när folk ska se deras hudfärg och inte lika mycket som att hijabis inte kan gömma deras hijab. Han hade inte ens behövt säga att han var homosexuell, mycket irrelevant, onödigt kort.

      Ja, Robert tycker om att lägga krokben på sig själv flera gånger på samma kväll, jag var ju hård mot Robert pga. vad han sa på scen vilket jag verkligen ogillade då han försökte fånga min blick, och när vi väl fick ögonkontakt sa han att jag var respektlös pga. min erfarenhet, han förminkade verkligen allt man går igenom som svart, hijabi och förorts bo. Senare i vår konversation säger han att det är väldigt fult vad jag kallat han, jag undrar vad jag kallat han då jag ej kallar människor för glåpord osv. då säger han minns du verkligen inte, ”VAD?” undrar jag, ”Du kalla ju mig respektlös!” Säger han efter att ha kallat mig respektlös med mikrofon på scen inför massa människor pga. vem jag är och mina erfarenheter och inte pga. att jag har problematiska åsikter.

      Kan ni fatta att Robert Hannah även sa att man får dom politiker man förtjänar medan han kollade ut i publiken (orten) hur problematisk kan man vara på en och samma kväll…

      Dags för oss att börja checka våra tappade makthavare, jag är trött på vita som låtsas förstå och hus blattar som viker sig för den vite mannen. To be honest hela riksdagen är waste.

      Hur är det ok att dessa människor som säger så problematiska saker och sedan inte ens kan stå för det dom sagt för 5 minuter sedan utan att storma ut och tycka synd om sig själva är våra makthavare?…/…/…””

      Ahahaha 😀

      Let me see….

      1. Kallar Ofelia för husblatte, färgblind och oförskämd(!!!)
      2. Rasism och ”islamofobi” är liksom allvarligare än homofobi.
      3. När en politiker får Bullshit börjar han jämföra olika ”besvär”. För jämför gör hon inte själv!
      4. Hijabis kan inte gömma sin hijabis, men Robert kan gömma sin homosexualitet för den syns inte ?
      5. Robert förminskade allt man går igenom som svart, hijabi och förortsbo. Själv förminskar hon hans sexuella läggning utan problem, för den syns inte.
      6. Hon undrar vad hon kallat Robert då hon aldrig kallar människor för glåpord osv. Husblatten Ofelia tidigare i samma text då ?

      ”Hur är det ok att dessa människor som säger så problematiska saker och sedan inte ens kan stå för det dom sagt för 5 minuter sedan”…

      7. Hur är det möjligt att kalla någon husblatte i en text, glömma det, och senare i samma text påstå att man aldrig använder glåpord om människor ?

      Själv börjar jag bli trött på alla makthavande idioter som viker sig för ännu större idioter, oavsett hudfärg!!!

      Svara
      • G

         /  12/20/2016

        Läs gärna hennes kommentarsfält också för all del, man tror knappt det är sant. Tar med de mest intressanta. En lärare där tom, som undrar om _politikerna_ har något att säga till sitt försvar, och tror att det är skrivet affekt!….

        ””Maria Akram
        Vet su vf dom börjar böla sådär? Jo för dom har aldrig argumenterat med riktigt arga mönniskor. Dom har alltid debatterat med suedis. Suedi mot suedi: man kommer inte fram till något för dom e rädda bryta massa lagar tills dom fått sitt sagt. Walla ja tappat hoppet på politik längesen men här e ännu ett tecken sverige kommer aldrig bli som alla vill förens alla politiker får känna på hur det är att ha kärlek till en ort som egentligen är i bitar pga att systemet glömt oss.
        ———————–
        Nadine Jazzar
        Asså DUUUUU! Du är power, du är framtiden, du är förändringen. De kan alla slänga sig i väggen.
        —————
        Camilla Söderlund
        +1 på allt Nadine sa! Förstår inte hur de kan förneka problem som är så sjukt uppenbara. Så tung du är som called em out på deras bullshit. Hoppas du är okej idag.
        ……
        Kadijah Amer
        Allah på min sida it’s all good today, tack Cami.
        ————–
        Ylva Broman (Lärare)
        Tack för en intressant och häpnadsväckande berättelse. Det låter som en riktig soppa det där. Skulle vara intressant att höra kommentarer från politikerna, om de har något att säga i sitt försvar.
        ………
        John Abrahamson
        Du som är lärare i svenska borde, om inte annat, vara oroad över hennes bristfälliga svenska. Det är särskrivning efter särskrivning, hon klarar till och med av att särskriva ”husblatte” som hon riktar emot de politiker som inte delar hennes åsikt. Hon verkar ha en stor mun, men hennes hjärna är liten som en halväten jordnöt.
        ………
        Ylva Broman
        Jag håller med om att vissa formuleringar är hårda (jag tror att de är skrivna i affekt, och det bidrar till berättelsens känsla av ilska och uppgivenhet) därav min kommentar om att det vore intressant att höra andra sidan, men jag står fast vid att det är en bra berättad skildring, med en nerv och ett engagemang som smittar. Det tyder på en god känsla för språk och berättande som jag uppskattade och därför valde jag att skriva en uppskattande kommentar../…/…”
        ——————-
        Aisha Rahman
        Du var fett tung som orkade ta fighten, du gav fan mer framtidstro än vad politikerna gjorde
        …..
        Evyn A. Redar (en av moderatorerna ger +1 till Aisha)
        + 1!!!!
        ——————–
        Fardus Haji Yusuf
        I en mörk tid som denna får jag åtminstone ett leende av det faktum att det finns människor som du, som med respekt står upp mot det rätta. Vi alla får hjälpas åt och krigar vidare, change is coming in sh Allah
        ———————–
        Evyn A. Redar (En av moderatorerna!)
        Har ännu inte hunnit smälta det som hände. Din reaktion var så otroligt valid och jag kände själv att man var nära på att gråta över deras sjuka svar/beteende. Jag hoppas du inte upplevde att du blev nedtystad utav oss. I efterhand känner jag att jag borde reagerat starkare, backat dig mer. Men chocken, känslorna och att stå på scen gjorde mig stum. Det var dumt fan. Du hade helt rätt i att speak up och om jag någonsin ska leda något liknande igen så ska jag vara hård med att publiken måste få tid att tala och ifrågasätta. Tack för att du orkar.
        …..
        Kadijah Amer
        Har själv inte landat helt än. Upplevde inte att jag blev nedtystad utav er men jo dom förtjänade mer skit än vad dom fick. Det är ett svårt jobb att vara moderator, speciell när man modererar politiker (läs: barn) som älskar problematiska yttranden och att dansa runt frågor… Evyn va stolt över ditt jobb igår fam
        ———————-
        Amie Bramme Sey (Den andra moderatorn!)
        Så tacksam att du va där och uttryckte dina känslor och tankar. Borde ju ligga i politikernas intressant att LYSSNA och ta in, men så var ju INTE fallet. Vaknade upp idag och kände ba: vad hände? Funderar ju såklart över min egen roll som moderator om man hade kunnat göra ngt annorlunda? Blev chockad tbh över politikernas ovilja att lyssna, att komma med förslag på konkreta åtgärder. Vill dom inte förändra samhället? Man börjar ju undra om dom helt enkelt tycker att människor vars utgångspunkt är sämre skola, arbetslöshet, otrygghet – att dom människorna 100% valt dessa förutsättningar själva. Vem skulle någonsin välja den vardagen? Vilka föräldrar skulle någonsin välja den vardagen för sina barn?

        Svårt att förstå också att vi faktiskt, majoriteten av tiden, pratade om faktiska dödsskjutningar. Som inträffade så sent som den här veckan och två veckor innan det. Och ÄNDÅ så uppträder majoriteten av politikerna helt oberörda. Pratar om mer poliser mer poliser….besviken tbh.
        …..
        Kadijah Amer
        Hade inte kunnat komma på bättre moderatorer än dig och Evyn, alltså ni satte dom verkligen på plats och gjorde ert bästa för att försöka få dom att svara på frågor utan att gå runt dom (typiskt politiker) tbh starkt jobbat om det var jag hade jag gjort som jag gjorde på Ofelia, bojkottat dom från att någonsin få hålla i mikrofon igen, dom förtjänade inte den scenen, ortens scen och vår tid.

        Sen att vissa inte förstod ens frustration.. att vissa vita bakom mig klappade när hon sa att hon ej ser färg

        Fett respektlöst att stå där och säga till mig att folk från orten måste sluta tycka synd om sig själva och se sig själva som offer när ännu en utav grabbarna man växte upp i med Tensta tog sitt sista andetag igår pga. vart samhället tagit han. Men nejnej allt handlar om att dom ska sluta tycka synd om sig själva och sluta tycka att det inte är coolt att gå i skolan, det är lösningen.
        —————————–
        Joel Harsten:
        Asså Kadijah, kan inte du bli statsminister! Önskar jag var där igår!! Du är grym!
        ——————-. Slut.

        Jaaaa, Joel, det vore väl det bästa som kunde hända Sverige, för helvete!
        Ifall hon ändrar texten i framtiden: http://archive.is/RHnEU

        Svara
        • Rikard

           /  12/20/2016

          Hej.

          Kom ihåg att citera Ylva Broman nästa gång det handlar om God Ton eller Hatspråk:

          ”Ylva Broman
          Jag håller med om att vissa formuleringar är hårda (jag tror att de är skrivna i affekt, och det bidrar till berättelsens känsla av ilska och uppgivenhet) därav min kommentar om att det vore intressant att höra andra sidan, men jag står fast vid att det är en bra berättad skildring, med en nerv och ett engagemang som smittar.”

          Så ju hårdare språk jag använder, desto mer sanning i mitt budskap, eftersom mitt språk visar graden av engagemang. Sickna kollegor man begåvats med.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
        • Ivar L

           /  12/20/2016

          Jag har bara skummat men dimensionen på detta är så deprimerande. Detta är vad Sveriges mission som världsförbättrare med 68-generationens hjälp, från ca. 1975 och framåt, givit oss och de som fått flytta hit och inte minst deras barn.

          Hata och skälla på ”de vita” (d.v.s. främst svenskar) som en gång i tiden tyckte att det kunde vara trevligt och snällt att låta dem eller deras föräldrar flytta hit. Frasen har dykt upp åtskilliga gånger i mitt huvud: ”Vilket djävla misslyckande!” och ”Varför i helvete gjorde vi såhär?”

          Jag har aldrig haft någon principiell invändning mot invandring men detta har blivit så oerhört fel alltihop. Vi har försatt oss i en situation som påminner om den som kolonialmakter och slavmakter med socialt samvete hamnat i. T.ex. Frankrike och USA. Men till skillnad från dem har vi inte varit ute och härjat i världen sedan 1700-talet och slavar har väl inte funnits på riktigt i Sverige sedan vikingatiden.

          Ändå låter dessa immigranter och immigrantbarn som om vi är förtryckare som de har rätt att göra uppror mot. Fan i helvete, om det inte passade att bo i Sverige så åk hem! Vad var meningen med det här egentligen? Jag vill gärna att rika länder hjälper till i världen och det gör vi, jag tycker inte ens vi behöver ett tack men vad vi definitivt inte behöver är att bli beskyllda för att vara förtryckare när vi varit så extremt dumsnälla att vi öppnat vårt land. Jag undrar hur stor procent av MENA-invandrare som tycker att vi svenskar är förtryckare… Så fruktansvärt deprimerande.

          Svara
  26. G

     /  12/20/2016

    ”Vanity Fair writer suffers epileptic fit after being sent targeted ‘strobe’ tweet

    Kurt Eichenwald is a writer for Vanity Fair, Newsweek and is a New York Times bestselling author. He has 231,000 followers on Twitter, and just so happens to be an outspoken critic of US President-Elect Donald Trump.

    Being an outspoken critic of anything or anyone of course comes with caveats that include criticism of your views and the possibility of personal criticism or attack. However, the attack in this case is quite unique, because it took place on twitter and had a direct physical health-related impact.

    An anonymous Twitter user with knowledge of Eichenwald’s epilepsy appeared to have crafted a GIF which was designed to trigger his condition, with the words ‘You deserve a seizure for your posts’ at the forefront of the flashing image.

    Shortly after the tweet was received, Eichenwald’s wife tweeted that he had had a seizure, and he later confirmed in a series of tweets that he would be taking a break from twitter and pursuing legal action against the individual who sent the image.”
    https://www.neowin.net/news/vanity-fair-writer-suffers-epileptic-fit-after-being-sent-targeted-strobe-tweet

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      En skrev bland kommentarerna på Neowin…

      ”The man is a nut bag and a liar. He made the whole thing up because he went on TV and made a colossal clown of himself.”

      Och länkade till följande….

      ””The Tucker Carlson interview of Kurt Eichenwald

      Tucker Carlson had Newsweek’s Kurt Eichenwald on his show today and, from the very start, the interview seemed to go off the rails. Carlson asked Eichenwald if he considered himself a journalist which caused Eichenwald to laugh and quip, “When did you stop beating your wife?”””…..
      http://hotair.com/archives/2016/12/15/the-tucker-carlson-interview-of-kurt-eichenwald/

      Nästan Arnstad-klass på den här…

      ”Dallas Cops Have No Record Of Eichenwald Police Report

      Kurt said Friday that police are investigating whether this is a federal crime as he said it is a “cross-state assault.” The Dallas Police Department told TheDC that there is no police report from those dates from either Eichenwald and that they cannot have an investigation without one.”
      http://dailycaller.com/2016/12/19/mtv-offers-up-new-years-resolutions-for-white-guys-video/

      P.S
      Här är intervjun om någon vill titta. Haha, svara ja eller nej är jävligt svårt! Han verkar onekligen vara en hal jävla ål. Lögn eller inte, gjorde bort sig gjorde han likt förbannat oavsett om han ljuger om att han fick ett anfall pga tweeten eller inte.

      Svara
  27. G

     /  12/20/2016

    ——

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Lite fler reaktioner…..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  12/20/2016

        Man får faktiskt ge Jonas Sjöstedt en stor eloge för att han tar nu tydlig tar ställning för en av sina mest kritiserade medlemmar, som så tydligt stått upp för en åsikt som präglas av helt vanliga svenska värderingar. Skulle nog säga att det kan betyda ett större paradigmskifte inom vänstern än vad man kan tro.

        Partipolitiker är i allmänhet fega, de är i grunden föreningsmänniskor med behov av tydlig social kontext och stark fallenhet att rätta sig in i gruppen, och vänsterpartister är antagligen en av de mest konforma samlingen moralistiska nördar vi har bland våra åtta riksdagspartier.

        Inte en dag för tidigt.

        Svara
    • G

       /  12/20/2016

      ”Varken hurra eller kuvad
      …/…/….
      Ett obekräftat rykte säger att Kakabaveh, samma dag som priset skulle tillkännages, egentligen varit kallad till ett partimöte där hon förväntades ställas inför räfst och rättarting för sin trolöshet mot partilinjen gällande förortsproblematik. Men det påstådda mötet ska ha ställts in med kort varsel. Kanske insåg arrangörerna det problematiska i att sparka ut årets svensk, tillika invandrad kvinna, ur partiet.

      En dag efter prisutdelningen kom också ett sent men dock grattis från partiledaren Jonas Sjöstedt på twitter, som påpekade att hon var årets svensk ”enligt tidskriften Fokus”. Han själv hurrar knappast.”
      http://www.svd.se/varken-hurra-eller-kuvad/av/per-gudmundson

      Svara
  28. G

     /  12/20/2016

    Wow haha, bra där Lova ”Politikreporter på SR Ekot”, rätt ska vara rätt!

    Svara
  29. Pelle2

     /  12/20/2016

    OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm sågar Margot Wallströms och Sveriges feministiska utrikespolitik.
    Han inleder med följande:
    ”Med anledning av händelseutvecklingen i Ankara där den ryske ambassadören sköts till döds kan ge Vladimir Putin och Ryssland motiv nog att göra processen kort i Aleppo. Utrikesminister Margot Wallströms diplomatiska verktygslåda som hon hänvisar till, och som legat till grund för den feministiska utrikespolitiken, kan sannolikt bäst lämpa sig för ett barns lek med LEGO.”
    Han fortsätter med följande:
    ”Redan i samband med attentatet mot redaktionen för Charlie Hebdo i Paris borde det stått klart att IS / Daesh bytt taktik till något som påminner mer om Al Quaida. Taktiken har utvecklats mer mot att slå på motståndarens territorier i terrorsyfte, inte att genom regelrätt krigföring ta territorier. Något som så sent som i juli 2016 förvånade bland annat professor Robert Egnell vid Försvarshögskolan. Egnell är numera även en av utrikesminister Margot Wallströms viktigaste rådgivare inför vår tid i FN:s Säkerhetsråd. Vare sig Egnell eller Sveriges Radio tycks ha tagit del av Fuad Husseins kunskap. I hans bok från 2005, Al-Zarqawi – The Second Generation of Al-Qaeda, förutspår han exakt det som sker nu. Hussein har egna, unika, kontakter in i såväl Al Qaidas som IS ledarskikt.

    Ledarsidorna.se intervjuade Hussein i somras om detta. Ingenting är ologiskt i Mellanöstern för de som tar del av rätt primärkällor. En intervju med Hussein är i praktiken så nära IS eller Al Qaidas ledning någon kan komma utan att för den skull behöva åka hem med sitt eget huvud avhugget i handbagaget. Det svenska utrikesdepartementets politiska ledning skulle tjäna på att ha sådana som Husseins telefonnummer i mobilen men även andra som rådgivare istället för genderpredikande akademiker av olika karaktärer som talar i tungomål om den förträffliga feministiska utrikespolitiken.”
    Klockrent !
    http://ledarsidorna.se/2016/12/syrien-tid-ar-blod/

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Mycket bra!
      Varför i helvete skaffar sig politiker jämt sämsta tänkbara rådgivare. Det kan väl inte vara för att få *goda* råd iaf.

      Svara
      • Rikard

         /  12/20/2016

        Hej.

        G, har du varit chef eller arbetsledare någon gång?

        Det finns två sorter: den som vill veta vad som händer, så att den kan leda rätt, och den som vill att det rätta skall hända som bevis på att man lett rätt.

        Det är rätt lätt att falla från den ena till den andra, särskilt i en organisation som inte är meritokratiskt organiserad efter demonstrerad kompetens samt nytta/kostnads-kalkyler, eller som är tvungen att bära sin egen kostnad.

        Då blir det lättare att skapa sig ett hov med ja-sägare med de rätta identitetsmarkörerna, inte sällan i ett försök att ko-optera kritik till syfte att avväpna kritikerna. Göran Perssons feminism är väl det tydligaste exemplet även om det byggde på trettio års eftergiftspolitik internt mot radikalfeminister inom partiet.

        Eller som en icke namngiven professor i statskunskap sade till mig i Lund en gång i tiden:
        ”I Sverige använder vi Parkinsons texter som manual istället för varnande exempel!”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  30. G

     /  12/20/2016

    Svara
  31. G

     /  12/20/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  12/20/2016

      Fy sjutton så otroligt bra kommenterat av Birro. Han fånfar pudelns kärna med pincettprecision i sista tweeten.

      Svara
  32. Svenne

     /  12/20/2016

    Jackelén svarar i tråden…

    Svara
  33. G

     /  12/20/2016

    ”hittar ingen bild om SDU som vi kan använda i sändningen”
    ”den där, där står det SDU, är du blind eller?”
    ”ja, men det står ju även Ungsvens…”
    ”ta den bara, det blir kanon”

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  12/20/2016

        Antingen kan man resonera som så att alla ska få bidrag för att bilda opinion för sina åsikter, helt oberoende om det handlar om kommunism, socialliberalism, konservatism, religös statsstyrning, fascism eller för den delen socialdemokratisk.

        Eller så kan man resonera som så att det står var och en fritt att bilda opinion för vad som helst, att ringmuren runt Visby ska målas randig som en polkagris, att staten ska dela ut gratis tygkassar med coola #hashtagtryck, att det alltid ska vara pytt-i-panna på tisdagar i alla skolor, att reavinstskatten ska höjas med tre procentenheter och att skolan ska förstatligas, men helt på egen bekostnad.

        Jag lutar åt det senare, att politisk opinionsbildning ska vara lika fri som vilken vara som helst på den friaste marknaden som går att finna, inga subventioner, inget stödhjul, bäst åsikt vinner.

        /Frida

        Svara
  34. G

     /  12/20/2016

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Han skulle kanske sagt att han gillar Läckbergs böcker istället, då hade hon nog blivit jävligt ”glad”…

      Svara
  35. G

     /  12/20/2016

    *FI är inte ett parti som alla andra*

    Svara
    • Jan

       /  12/20/2016

      Pär Ström hade rätt. Feminismen i Sverige är en fackförening för kvinnor. Inget annat. De talar mycket om jämställdhet men vill egentligen bara ha jämställdhet när kvinnor har något att tjäna på det. Annars inte.

      Svara
      • Rikard

         /  12/20/2016

        Hej.

        Jag ser faktiskt detta som något att anamma nu när det hotas med lagstadgad diskriminering (kvotering är lagstadgad diskriminering) för allehanda styrelser, föreningar och företag:

        Låt halva styrelsen definiera sig som kvinnor vid sammanträdena.

        Hur skall man kunna kvotera mot någons egen definition av sitt kön? Personen kanske är ‘genderfluid’!

        Precis som svärd är postmoderna resonemang tve-eggade, och bryr sig inte vems blod som spills – bara det spills.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • Pelle2

       /  12/20/2016

      Undrar om FI,s styrelse hade accepterat att en styrelse med i stort sett bara män hade svarat att dom inte har frågat om de vill kalla sig för han,hon eller hen ?
      Om dom nu har frågat runt vilka som frivilligt vill ange vilket tilltal dom vill ha så skulle det vara intressant att veta hur många som kallar sig hon eller hen.
      Det är ju också symptomatiskt att hycklarna inte har något problem med kvinnlig dominans medan manlig dominans inte är acceptabelt.

      Svara
  36. G

     /  12/20/2016

    ”Sverige har aldrig varit tryggare”

    Svara
  37. G

     /  12/20/2016

    Låter (inte) som ett normalt fungerande land

    Svara
  38. G

     /  12/20/2016

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      Svara
    • Ivar L

       /  12/20/2016

      Öppna ”institutioner” som t.ex. bibliotek och kyrkor stänger nu en efter en i Sverige.
      Men så länge man kan kolla Netflix och äta pizza är det väl frid och fröjd.
      Och de ansvariga hukar sig bakom floskler som ”tysthetsnorm” och ”gud är större”.

      Svara
  39. G

     /  12/20/2016

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      + Utvisning när möjligt tack….

      Svara
      • havre flarnstad

         /  12/20/2016

        Fler poliser ja .. fler domar ja .. skärpta fängelsestraff njae vi har testat på det i omgångar men hjälpte det ? senast var runt 2004 snåret där det delades ut rekordlånga straff men ute på fängelserna var det mest svenskar som deltog i återfallspreventation eller flyttade till behandlingsavdelningar.

        Behövs en hel omvärdering av straffskalan där man inte längre ska få komma undan med varningar och löjliga åtgärder som prat med socialtanten har man tafsat eller ännu värre begått handlingar som kan likställas med våldtäkt ska det sittas av tid och kännas i plånboken likaså om man begår samma brott om och om igen tex grovt vapenbrott (innehav av skjutvapen) det ska inte vara praxis att man som idag stryker åtalspunkter om personen
        begåt flera brott tvärtom borde det ges ett hårdare straff.

        Utvisningar borde delas ut oftare och lättare samt upphandlas platser i baltikum dit man kan skicka personer som inte har medborgarskap. Har pratat med ryska och baltiska fångar som tyckte svenskt fängelse var en välkommen vila och skön semester där dom fick tid att äta gott träna se nyaste filmerna och dessutom erhålla lön för att stiga upp ur sängen och skura golvet eller andra lättare sysslor som studier av valfri sort eller bara sitta och spela dataspel.

        Om man istället skickade utländska brottslingar till Riga och sedan utvisning till hemlandet skulle det besparas miljarder skattekronor och sända en tydlig signal att vi tröttnat på skiten.

        Att bara öka på straffen löser inget men disciplin och strängare fängelser avskräcker och motiverar fångar att deltaga i återfallsprogram idag daltas det med fångarna.

        Svara
  40. G

     /  12/20/2016

    Svara
  41. G

     /  12/20/2016

    Du låter som 30-talet så jag måste tagga in interasistmen….

    Svara
  42. G

     /  12/20/2016

    Haha, herregud!..

    ”Politiker (ja, alla politiker drogs över en kam) anklagades för att medvetet förtrycka förortsbor och kallades för ”smuts”, ”djävulens anhang” och andra grova tillmälen. Kontrasten var stor mot den förståelse och empati som visades för de unga män som valt att livnära sig på grova brott och som har begått de mord jag först trodde att parollen ”Förorten mot våld” handlade om att ta avstånd ifrån. Så var det för övrigt inte, ”Förorten mot våld” betydde för arrangörerna att förorten skulle ta ställning mot det rasistiska och strukturella våld alla förortsbor enligt dem utsätts för av samhället och media, och som bär 100% av ansvaret för att unga förortskillar exempelvis avfyrar automatvapen inne på ett café.”
    http://blaljus.nu/nyhetsartikel/debatt-i-rinkeby-soc-rovar-barn

    Vad i helvete!
    Detta speglar bara snacket i FB-kommentarerna av ”orten”-stollarna som jag postat längre upp, fy fan.

    Svara
    • G

       /  12/20/2016

      ”Texten ovan är från början ett facebookinlägg av Martin, som Blåljus gärna delar.

      I en liknande debatt, i förorten Alby, väcktes också starka känslor och anklagelser om rasism haglade, enligt en ungdomspolitiker på plats.

      (Blåljus länkade tidigare till ett kontroversiell hemsida. Detta efterson det mediumet var först med nyheten om händelsen i Alby, så vitt vi känner till.)”

      Notera ovan under artiklen.
      1. Texten är från hans FB. Vore kul om någon postade länk till det inlägget så man kan läsa kommentarerna där, antar att han måste fått några reaktioner iaf.
      2. De nämner även det som hände Youbert i Alby, då det var en ”liknande debatt” och länker till hans FB-inlägg. Bra!
      3. Blåljus känner sig tvingade att medge att de först länkat till ”kontroversiella” Nyheter Idag, då de var först med nyheten (och video) ang det som Youbert skrev om.

      Svara
  43. G

     /  12/20/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  12/20/2016

      Vissa verkar tro att Rashid Musa skämtar.

      Varför ska man tro det?

      Jag tolkar honom ordagrant, han tycker att det är motsatsen till trist att Rysslands ambassadör blir mördad och att en muslim kör över 60 oskyldiga personer med en tung lastbil, och att IS tar på sig ansvar för massakern.

      Rashid Musa tycker alltså att det är glatt, glädjande, uppmuntrande, upplivande, trevligt och uppbyggligt att oskyldiga människor mördas och lemlästas i Islams namn. Upplivande och glädjande att döda människor som går på en julmarknad för att ha det trevligt, glatt att döda vanliga människor som arbetar och betalar skatt som finansierat organisationer som Sveriges unga muslimer.

      Tack, jag har alltid vetat att det är så Rashid Musa tycker och tänker, skönt att han för en gångs skull är ärlig.

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  12/20/2016

        Nu verkar det iof. finnas lite delade meningar om Rashid Musa kommenterade resultat i en fotbollsmatch som tröst till att hans mysorganisation inte får några fler pengar.

        Om det är så får jag ta tillbaka några av mina hårdaste ord i inlägget ovan, men med reservationen att jag inte stryker ett endaste ord förrän han för en gångs skull förtydligar sin inställning till specifikt muslimsk terror, tills dess får de de stå kvar.

        /Frida

        Svara
  44. Pelle2

     /  12/20/2016

    OT:
    Anne Heberlein skriver ett bra debattinlägg i dagens Expressen där hon menar att politiken skall lämnas utanför kyrkan.
    Hon exemplifierar det med en gudstjänst där prästen uppmanade församlingen att skriva på kyrkouppropet om att vi skall släppa in ännu flera flyktingar i Sverige.
    Precis som jag ställer hon sig frågan hur kyrkan i detta fall har tänkt ordna bostäder och infrastruktur med mera.
    Hon menar också att politiseringen av kyrkan är en stor anledning till medlemstappet.
    Kan klart säga att det var anledningen till att jag gick ur svenska kyrkan i höstas.
    http://archive.is/bABFj

    Svara
  45. Pelle2

     /  12/20/2016

    OT:
    Jonna Sima skriver en ledare i dagens Aftonbladet där hon pekar finger åt Brommastadsdelen Äppelviken för att dom i stort sett inte har tagit emot några flyktingar.
    Hur många flyktingar har hennes eget Södermalm tagit emot kan man ju i så fall också fråga sig..
    http://archive.is/Kz7HO

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?
  2. 1 april varje dag del 38: Kriminalvården HBTQ-cerifieras för att alla ska känna sig välkomna | WTF?
  3. 1 april varje dag del 38: Kriminalvården HBTQ-certifieras för att alla ska känna sig välkomna | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: