GENIALISKT!

Ehsan Fadakar, chef över länksamling på Aftonbladet, har kommit med en fullständigt genialisk lösning på kriminaliteten! Implementerar man hans lösning så kan polisen lika gärna gå hem eftersom de inte behövs längre!

genialiske-ehsan-fadakar

genialiske-ehsan-fadakar1

Helt rätt! Det är bara vissa noga utvalda som klarar av det! Ungefär som gamla tidens censur som fanns för att folk inte skulle påverkas negativt. De som granskade och klippte behövde såklart ingen censur eftersom de var lite bättre! De klarade av allt det dåliga!

genialiske-ehsan-fadakar2

genialiske-ehsan-fadakar3

genialiske-ehsan-fadakar4

Helt rätt, bli upplysta om vad som händer i landet man bor i är såklart inget alternativ! Kunskap och upplysning är givetvis alltid dåligt!

Men visst är det genialiskt? Bara sluta rapportera om det som händer så händer det inte! Nästan som magi?

Att inget annat land har kommit på den här genialiska idén att filtrera informationen som kommer ut till volket? Att bara låta vissa utvalda veta vad som sker så volket kan vara helt säkra på att t ex bilarna som brinner i kvarteret inte alls brinner? Kriminalitet som inte rapporteras finns helt enkelt inte så polisen behövs inte mer. En exportsuccé!

walden

För det fattar ju alla att om man vill hänga med och inte tillhör De Utvaldas Skara så tillhör man *det går åt helvete*-rörelsen.

nordmark

Exakt! Man kan ju inte ha en massa folk som hänger med om vad som händer i landet de bor i! Hur skulle det se ut? Då måste man genast hitta på nedsättande ord om det!

walden1

Det är så rimligt att hitta på nedsättande ord att man givetvis måste försöka etablera dem så att fler av de Utvalda börjar använda dem!

Vilken fantastisk idé ändå? Bara sluta tala om vad som händer så händer det inte! Och de som ändå vet vad som händer tillhör antingen De Utvalda, som givetvis klarar av det onämnbara, eller *det går åt helvete*-rörelsen. Praktiskt och enkelt!

Att inga länder har tänkt på den här lösningen?

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

93 kommentarer

  1. Chrille

     /  01/04/2017

    Det går relativt fort för vänstern. För bara några år sedan så var det, enligt ”alla är lika mycket värda”-principen, lika viktigt att rapportera om händelser i Indien som Sverige. Det skulle alltså vara mer viktigt att rapportera om alla trafikdödade i Indien än någon liten olycka nästgårds. Fast det blir ju lite samma effekt om man dränker lokalnyheter i ett världsflöde.

    En annan aspekt om man gå Fadakar-vägen är att man kan få ett nyhetsflöde av palestinskt-israeliskt typ. Och med det menar jag att händelser åt ena hållet saknar nyhetsvärde. Eftersom raketer och skjutningar mot polisen händer hela tiden så saknar det nyhetsvärde. Men Gud förbjude om det brister för någon polis och han skjuter tillbaka…

    Svara
  2. Eftersom det framför allt är hans egen tidning som skickar flasharna, borde han väl ta den här diskussionen på redaktionsmötet och inte på Twitter?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/04/2017

      Det hoppas jag innerligt att han gör, och att han får alla med sig. Vore ju perfekt. För då kommer absolut ingen längre läsa Aftonbladet.

      Aftonbladet var trots allt en bättre blaska som skräpig kvällstidning med bristande pressetik, där de kunde gå över lik för ett uppseendeväckande scoop jämfört med den politiserade lättmjölk som tidningen sprider för stunden.

      Svara
    • De har nog redan haft det redaktionsmötet. Nu börjar processen att påverka opinionen…

      Svara
    • G

       /  01/04/2017

      Svara
  3. Pelle2

     /  01/04/2017

    Den vanliga von oben attityden helt enkelt. Det är bara de utvalda som klarar av sanningen.
    Vi andra lättlurade stackare måste få hjälp av eliten att så att vi inte får fel tankar om samhällsutvecklingen.
    Till skillnad från Fadakar och han ideologiska polare citerar jag Brå vad gäller brottsutvecklingen 2015:
    ”Utsatthet för brott
    Under 2015 utsattes 13,3 procent av befolkningen i åldern 16–79 år för någon eller några av de brottstyper som i Nationella trygghetsundersökningen kallas för brott mot enskild person: misshandel, hot, sexualbrott, personrån, bedrägeri eller trakasserier. Det är en ökning jämfört med föregående år, men på ungefär samma nivå som 2005. Störst var ökningen jämfört med 2014 för hot, sexualbrott och trakasserier. Om det senaste årets ökning är ett trendbrott eller en tillfällig avvikelse från en i övrigt relativt stabil nivå får kommande års mätningar visa. ”
    https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/brottsutvecklingen.html
    Denna delen är extra intressant med tanke på förra årets debatt:
    ”Störst var ökningen jämfört med 2014 för hot, sexualbrott och trakasserier.”
    Vi vet ju att det skrevs mycket om sexualbrott förra året så¨den siffran lär ju inte ha minskat…
    Det har ju också skrivits mycket om gängbrottslighet och brottsligheten i de så kallade utanförskapsområdena under förra året så inget tyder på att brottsligheten minskar.

    Men denna bilden av samhället passar ju inte in i den bild som eliten vill förmedla så då är det ju bäst att censurera…

    Svara
    • Det Fadakhar och kompani försöker förvirra om är att antalet brottsrelaterade DÖDSFALL har minskat och det har han kanske rätt i. Men frågan är ju om det inte kan i stort bero på annat som den tekniska utvecklingen – idag kan ju till och med ett brottsoffer ofta ringa till ambulansen själv tack vare mobiler till exempel…

      Svara
  4. Pelle2

     /  01/04/2017

    OT:
    Johan Westerholm skriver på ledarsidorna om bristen på enkla jobb som snart kan vara så stor som 200000 stycken sådana. Han pratar också om hur ´detta kommer påverka kommunernas ekonomi framöver.
    http://ledarsidorna.se/2017/01/inom-kort-kan-det-saknas-200-000-enkla-jobb-jobb-som-inte-kommer-att-skapas/
    Han skriver också om den bostadsbrist som finns i kommunerna samt om hur några stora arbetarkommuner(S) ,MP och centern trots det vill återgå till den flyktingpolitik som orsakade bl.a detta.
    http://ledarsidorna.se/notis/9449/

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/04/2017

      Enkla jobb idag. Canabisodling, katodling, beställningsmord, mordbrand, bilbrand, bussbrand, butiksrån, snatteri, personrån, våldtäkt ja det finns massor att göra bara man vill hugga i lite. Politikerna har gjort stora satsningar på dessa områden och lönebidraget är 100% plus betald semester i hemlandet.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/04/2017

        Det som är mest skrämmande är att många politiker fortfarande på fullt allvar verkar tro att asylkaoset kommer bli en samhällsekonomisk vinstaffär. Hur de får ihop det är obegripligt. Att utbilda alla dessa asylsökande till samma nivå som en genomsnittlig svensk gymnasist tar gissningsvis någonstans mellan 12 – ∞ år. En del kommer säkert lyckas och anpassa sig, väldigt bra, men väldigt många kommer varken orka eller kunna, allt för många av dessa kommer bli bittra och besvikna, utslagna och marginaliserade.

        Lösningen är trots allt enkla arbeten, låga löner och noll i bidrag. Tråkigt nog. Jag har alltid gillat den ”svenska modellen”, men den fungerar inte längre, den är bara att glömma. Så. Vila i frid du svenska socialdemokrati, det var mycket tråkigt att se hur du tog dig av daga, helt på egen hand utan att någon tvingat dig. Men du kan ju alltid skylla på sverigedemokraterna och borgarna om det får dig att må lite bättre.

        /Frida

        Svara
        • Kristian

           /  01/04/2017

          Som Westerholm konstaterade i ett annat inlägg: trasproletariatet är här. De får i lön vad arbetsgivaren vill betala.

          Lite mindre deprimerande var möjligen något av filmklippen de hade (för någon månad sedan?) De hade en intressant vinkel: ge upp allt vad integrationsåtgärder heter, koncentrera resurserna på lag och ordning, låt områden motsvarande Chinatown uppstå där folk kan börja sin bana i Sverige med att arbeta åt släktingar.

          Svara
  5. Pelle2

     /  01/04/2017

    OT:
    Anne Heberlein skriver på ledarsidorna om att flickor och kvinnor anpassar sig till de sexuella trakasserierna på t.ex badhusen genom att sluta gå dit. Hon skriver då om hur fel det är och att det är förövarna som måste sluta med sina övergrepp.
    Håller med om det men tror inte att förövarna kommer att sluta frivilligt. Det handlar om att straffa dom helt enkelt.
    Hur som helst skall inte kvinnorna behöva anpassa sig till denna verkligheten anser jag.
    http://ledarsidorna.se/notis/9440/

    Svara
    • Jans

       /  01/04/2017

      Inte bara flickor och kvinnor utan även småbarnsföräldrar. Jag har inte varit med om regelrätta incidenter men allmänt trist stämning. Badlusten har nästan helt försvunnit, även vad gäller vissa utomhusbad där riktigt otrevliga saker inträffat. För kommande sommar gäller det att försöka ta reda på vilka utebad som fortfarande är rimliga.

      Svara
  6. G

     /  01/04/2017

    ”Indian police investigate New Year sex attacks

    Indian police have filed a case after finding ”credible” evidence that groups of men sexually assaulted women at a New Year’s eve celebration, an incident that has sparked widespread outrage.

    Praveen Sood, the police commissioner of Bangalore city, said an inquiry had been set up into allegations women attending the Saturday night celebrations were chased, groped, molested and robbed.

    The announcement followed a public outcry over comments by a local minister blaming the attacks in the southern city — an IT hub considered relatively safe for women — on ”western dress”.
    …/…/…
    Video footage circulated on social media showed women crying and screaming for help.

    The attacks in Bangalore have drawn comparison with last year’s mass sexual assaults at New Year’s celebrations in the German city of Cologne, where police were also accused of losing control../…/..”
    http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-4086494/Indian-police-investigate-New-Year-sex-attacks.html

    Svara
  7. michael.

     /  01/04/2017

    Istället för att erkänna att man haft fel så ska förnekelsen köras ända in i kaklet av Fadakar med anhang dvs Hitler i bunkern syndrom.

    Svara
  8. Leif

     /  01/04/2017

    Å andra sidan hoppas jag detta nya tänkesätt inte går ut över inslag som ”Anders, 44, tänker frysa in sitt huvud” eller ”Så här blir ditt sex- och kärleksliv 2017”.

    Svara
  9. Svenne

     /  01/04/2017

    Morpheus: Ögonvittnesskildringar från asylhaveriet
    http://www.morpheusblogg.se/2017/01/03/ogonvittnesskildringar-fran-asylhaveriet/

    Svara
    • Jans

       /  01/04/2017

      Jag hade en ungersk hantverkare som gjorde likartade reflektioner.

      Svara
      • Ivar L

         /  01/05/2017

        Tråkigt att se att det finns folk som ger tummen ner åt ungrare. Det är trevliga människor tycker jag.

        Svara
  10. Rikard

     /  01/04/2017

    Hej.

    Fadakar har en poäng som han antingen missförstått, slarvat bort, eller ignorerar (eller valfri blandning):

    Om man utsätts för/väljer ett ensidigt informationsflöde som dessutom är i linje med ens egna uppfattningar tenderar man att förstärka den bilden in absurdum.

    Ungefär som att få sin verklighetsbild enbart från Aftonbladet och Sveriges Television/Radio.

    Angående ‘Det går åt helvete’-rörelsen som det skrymtas om ovan, vill jag framhålla att vi som är ideologiskt renläriga sedan många år redan verkar i den mer korrekta och sanningsenligt sannolikt sanna ‘Det har gått åt helvete’-rörelsen. Sedan finns förstås ‘Det skall gå åt helvete’-rörelsen och ‘Det går åt helvete’-rörelsen (R), men dessa extremistiska utbrytargrupper utan kontakt med den sanna Murphy:ska och O’Toole:ska läran skall man inte lyssna på då de är helt marinerade i Finagle:s kontrarevolutionära och reaktionära regressiva skrävel.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • G

       /  01/04/2017

      Ja, gott och blandat är bäst. Undrar om ens verklighetsbild skulle förändras om man bara läste Aftonbladet i 6 månader, inklusive Ledare, kultursidor etc. Jag har inte rätt sinne för att indoktrineras eller ”radikaliseras” av något/någon. Aftonbladet och herrarna i tweetarna tillhör väl ”lalalalalalala”-rörelsen.

      Svara
  11. G

     /  01/04/2017

    ”Seeing demand, Morocco approves first Islamic banks
    …/…/…
    Morocco had been reticent about Islamic finance, seeing it as politically sensitive, but now sees it as a growth prospect. The Islamist PJD party had made the opening of Islamic banks one of its campaign promises in 2011, when it won parliamentary elections.”
    http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-4086632/Seeing-demand-Morocco-approves-Islamic-banks.html

    Svara
    • Jans

       /  01/04/2017

      Westerholms fantastiska Marocko i ett nötskal.

      Svara
  12. G

     /  01/04/2017

    ”New EU president says rest of bloc unified on dealing with Brexit

    The European Union is more unified in its policy towards Britain’s leaving the bloc than on anything else in its past, the new holder of the EU presidency said on Wednesday.

    ”I spoke and visited basically all other 26 (EU) member states and there’s a…convergence on the attitude towards Brexit. I have never seen such a convergence within the European family,” Maltese Prime Minister Joseph Muscat told reporters on the sidelines of a diplomatic conference in Slovenia.
    …/…/…
    Muscat also said the EU needs to secure its borders, stressing those at sea.

    ”We are keen and want to put forward proposals on the securing of maritime borders, that is why we believe that a replication of any deal which is similar to the Turkish deal in the central Mediterranean is very important in the next few months before there is a larger crisis.”

    Malta, which is close to North Africa, is one of the frontline EU states in the migrant crisis.”
    http://www.dailymail.co.uk/wires/reuters/article-4086954/New-EU-president-says-rest-bloc-unified-dealing-Brexit.html

    Svara
  13. perskrylle

     /  01/04/2017

    Några reflektioner:
    Borde inte nyheter från Sverige ha högre prioritet än utlandet?
    Nyheter som berör direkt eller indirekt Sverige är också av betydelse och borde då prioriteras.
    Är inte hans åsikt en mjukare form av censur?

    Om hans åsikt slår igenom så får bloggare, alternativ media m.m. ytterligare en möjlighet att breda ut sig. På bekostnad av Main Stream Media (gammelmedia).
    Såvida inte Internet regleras och filtreras genom statliga ingripanden.

    /Per Skrylle

    Svara
    • G

       /  01/04/2017

      ”Borde inte nyheter från Sverige ha högre prioritet än utlandet?”

      Pekar du på mig 😛 Om nej, så behöver du inte läsa. Om ja, så här ser jag det…
      1. Nyheterna är inte av DM utan av internationella nyhetsbyråer, men poppar upp på DM:s utmärkta ”wires”-sida, en sida med nyhetsfeeds från AP, AFP och Reuters. Sådant som kanske inte svensk media alltid tar upp eller vinklar citaten lite när de översätter till svenska i sina texter.
      2. Händelserna i Indien har mycket starka likheter med det som hände i svenska Kalmar och tyska Köln förra året. Även om det inte var hitresta indier som låg bakom.
      3. Finns folk/grupper även i Sverige som gärna skulle se liknande banker här i landet, svensk media har tom skrivet lite om det tidigare, så lite intressant att se vilken väg ett muslimskt land som Marocko nu väljer, ”utveckling” åt fel håll.
      4. Intressant höra hur den nya EU Presidenten uttrycker sig i media ang Brexit och sitt intryck efter att ha rest runt. IMO hur bra/dåligt EU:s yttre gräns fungerar berör indirekt Sverige, därför intressant följa det arbetet men även höra att nye EU Presidenten tycker att det brådskar med att få till avtal med länderna i norra Afrika.

      Svara
      • Klimathotet

         /  01/04/2017

        Agendajournalistik i cynisk form.
        ”Bar dör i Aleppo”
        -Men det dör barn i Sverige också.
        ”Inte intressant nu när barn dör i Aleppo”

        Svara
  14. Fredde

     /  01/04/2017

    Som sagt, när vi matas med nyheter från Mellanöstern så fyller ju alla ”flasharna” ett gott syfte. Men när det gälller Sverige så motverkar ju de ju det goda syftet, så sluta, snälla!

    Svara
  15. Hmm

     /  01/04/2017

    God forsätting på er!

    Jag tänkte börja det nya året med att ger er ett tipps om ett program som ni inte borde missa. Vissa av er pga er analys av välden behöver revideras ang tex läget med Putin och Trump och er andra för att bara få se ett bra program där ni som grädden på moset får se Reinfeldt bli rejält uppläxad.

    Mycket nöje!

    http://www.svtplay.se/video/11755014/toppmotet/toppmotet-avsnitt-2

    Svara
    • G

       /  01/04/2017

      Hmm, god fortsättning!

      Japp. Har sett både avsnitt 1 och 2. Bättre än väntat, men när de exempelvis tog upp BLM i första med Rice så blev det ju bara positivt berättat om den rörelsen, inget negativt eller något om det hat som också kommit från dess anhängare, inte så neutralt då de inte berättade om båda sidor av samma mynt. Lite besviken på att vi inte fick höra mer om Rice syn på valet som helhet, på Trump och vad hon tror om USA:s framtid med Trump som president och om vilken politik hon tror han kommer driva, vad hon själv tycker om hans politik, är det mesta bra eller tror hon det går åt helvete. Mycket av tiden i hennes gick åt till att berätta om hennes uppväxt, inte så mycket nutid. Visst, Rasmussen i andra avsnittet var bra, men han hade gott kunna trycka till Fredde hårdare än vad han gjorde, sagt vilka gigantiska misstag han gjort och gigantiska problem som han skapat. Men nu var ju Fredde intervjuare och den som ställe frågorna, så jaja. Precis som Rice så gav även Rasmussen ett bra intryck och jag håller väl med om att det var bra det som DK var inblandat i, men oerhört olyckligt att det inte fanns en plan B för vad som skulle hända efter att diktatorerna försvann. Då hade kanske delar av ME sett annorlunda ut i dessa dagar. Och IS kanske inte alls haft kontroll över lika stora områden i flera länder och vuxit sig så stora. Inga nyheter men bra att han pratar om det i intervjun. Enskilda IS sympatisörer runt om i världen hade såklart funnits likt förbannat. Den mycket personliga kontakten med Bush var intressant att höra om. Mycket fascinerande höra om samtalet till Bush, ena dagen bränner idioter i ME danska flaggor och kräver ordentliga ursäkter, dagen efter samtalet var problemet med de arga stollarna löst. Helt sjukt egentligen, men det säger väl lite om hur ME fungerar om inte annat.

      Svara
      • Hmm

         /  01/04/2017

        Really! Trycka till mer? 😀 En mer offentlig prygling från två ”jämlikar” har jag sällan sett. 😀

        Jag tycket som du ser av min länk att programmet med Rasmussen var av mest intresse. Hans analys av världsläget ska ni ta på allavar för han prickar in precis allt rätt. Han säger er precis allt det som pressen inte berättar för er. I något land. Men det som ni böra veta för att kunna fatta rätt beslut.

        Svara
        • Törnrosa

           /  01/05/2017

          God fortsättning Hmm
          Delar din uppfattming. Rasmussen gör en perfekt sågning av det FR ställt till med. mvh

          Svara
  16. G

     /  01/04/2017

    Intervjun med Assange för intresserade. Bara sett halva, ska se resten senare. Av någon anledning så är det alltid mycket intressant att lyssna på den här mannen.

    Svara
    • Hmm

       /  01/05/2017

      1 Han sitter och ljuger ang svenskt rättsystem och blurrar till det så att det låter som att ”kvinnorna” inte anklagar honom. Han kan omöjligt vara så oinsatt i det hur det fungerar i Sverige vid det här laget. Han vil snabbt få det till sina paranoida fantasi att Sveriges regering har ljugit fram de här anklagelserna tillsammans med USA.

      Han ljuger vidare att han har blivit frikänd tidigare när det enda som skett var att det inte fanns bevis för att väcka åtal. STOR skillnad och det vet han med.

      Han kallar det också för att han satts i husaresset när sanningen är att det är han själv som satt sig där.

      Han är en manulipativ en. Wiki leaks har varit och är bra. Men det är andra än han som förtjänar creden för vad de gör. Han är bara dockan som de frontar med då andra inte kan visa sig offentligt. Goola på ang deras interna meningsskillnader. Där finn mycket att läsa för den som vill.

      Svara
  17. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
  18. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
  19. De kan ju skriva på latin! Och ersätta sk journalister med fotografer. Fungerade på medeltiden, då var allting i kyrkan på latin, vanligt folk fick nöja sig med bilderna på väggarna.

    Svara
  20. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
    • G

       /  01/04/2017

      Hahaha, man brukar ju säga att något är för bra/otroligt för att vara sant…men det här är nog dessvärre det. Och PS kommer garanterat komma undan med det här precis som de tidigare gångerna. ”Drain The Public Service!”

      Svara
    • Ivar L

       /  01/05/2017

      Det hela är otroligt märkligt egentligen. Om vi ponerar att någon faktiskt inte funderat så mycket på det här med hudfärg och solbränna och tror att det är samma för alla, vad händer då?

      Jag blir inte riktigt klok på kritikens kärna. Är det att man ger hudfärg en geografisk lokalisering? Det är ju i och för sig delvis felaktigt eftersom många människor numera inte bor i de regioner där de har sitt genetiskt/geografiska ursprung men det är väl å andra sidan ganska oproblematiskt, det ligger ju ingen värdering i det.

      Den andra vinkeln verkar vara att informationen är problematisk för de som inte är vita. På vilket sätt undrar man. Formuleringarna är ju ungefär desamma för alla hudtyperna och värderar ju inte de mörkare hudtyperna lägra på något enda sätt.

      Men som Twittrarna antyder, uppmärksamhetstörstande jobbsökande på vänsterkanten dammsuger förmodligen internet på ”skandaler” av det här slaget för att försöka slå igenom.

      Svara
  21. Frida Gustavlin

     /  01/04/2017

    Det är ett tidens tecken att det ballaste man kan göra är att hitta på ett nytt vänsteraktivistord och hoppas på att det slår igenom.

    En kronologi av ballhetspoäng, från mitt nittonhundratal och framåt.

    -1975 skrev jag en bok om min navel
    1975-1995 spelade jag rock, punk och popband, alla låtar handlade om min navel
    1995-2005 skrev jag på ett fanzine, givetvis om sin navel
    2005-2010 bloggade jag sporadiskt om min navel
    2010- Internetaktivist med twitter och facebook, skriver om min navel, men endast i överförd bemärkelse.

    Frida ska inte vara sämre, beroende på kön kallar jag dem hädanefter för ”Bror duktig journalister” eller ”lärarens lilla prinsessa journalister”.

    Etablera på – pepp, kärlek och allt annt lull lull! /Frida

    Svara
  22. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/04/2017

      Det är ju positivt när en feminist ifrågasätter feministernas hatretorik men den drivande kraften i detta fall verkar vara att om männen blir samhällets förlorare så drivs dom i armarna på extremhögern.
      ”Men ni vet väl vad som händer med de vita männen som hamnat på efterkälken, när feminismen ger dem fingret? Ni vet väl vilka som då välkomnar dem?
      Jo, extremhögern. Där behöver dessa män inte ha mer än sin ljusa hy för att få vara med. Där hånas de inte för sin olycka. I stället får de veta att den är invandrarnas fel. Och kvinnornas. Och kulturelitens.”
      Dessutom riskerar kvinnorna och kultureliten, grupper hon själv tillhör, att utsättas för männens vrede…
      Smart av henne att tänka så långt att feministernas hat mot vita män enbart kommer att skaffa dom fiender bland männen men frågan är om de ledande hatpredikanterna inom feminismen kommer att bry sig innan det är försent ?

      Dessutom kan man ju undra om det inte är lika illa att dom skapar ett fiendeskap mellan män och kvinnor även bland oss män som inte är högerextremister ?

      Vidare kan man ju anta att ett samhälle med utslagna män i stort antal inte på något sätt kommer att gynna kvinnorna….

      Svara
      • Detta visar väl snarare hur vissa helt slänger sig av rådande opinion.

        De flesta kommer ihåg LM från när hon försvarade att män med utländsk bakgrund våldtog; själv kommer jag ihåg henne från att hon gnällde att det inte finns lägenheter i centrum nära en tunnelbana. Samtidigt som hon bodde i en dyr andrahandslägenhet i centrum. Varför inte hyra en billigare lägenhet i förorterna?

        Hon påminner mig om en del personer som jag har mött i mitt liv och som jag har bestämt mig för att jag knappt tolererar.

        Svara
      • Kristian

         /  01/04/2017

        Överrepresentationen i ”ensamkommande barn”-åldern lär vara 25%, dvs 125 män för 100 kvinnor. Kina har enorma problem med 12-13%.

        Svara
      • Rikard

         /  01/04/2017

        Hej.

        Undrar vad som händer med de ej vita (eller skall man skriva ‘tillräckligt vita’?) män som uppfattar feminismen som skadlig för kvinnorna ur den egna gruppen?

        Blir de också vita högerextremister?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • I en opinionsmätning förra året så hade Sverigedemokraterna ökat med fem gånger bland ”män med invandrarbakgrund”. Gissar att det inte minskat i år.

          Svara
  23. MiT

     /  01/04/2017

    Hon spekulerar över varför hon tänkte som hon gjorde för ett år sedan, alternativet posering för likes eller rädsla för rasiststämpeln saknas dock vilka annars är de troligaste.
    ”Följ lagen eller åk tillbaka”
    http://nouw.com/nadinecheffi/folj-lagen-eller-ak-tillbaka-28340236

    Svara
    • Ivar L

       /  01/05/2017

      Redan inledningen gör mig extremt skeptisk:
      ”För drygt ett år sedan stod jag ensam och kämpade för att alla nyanlända skulle få stanna, även brottslingar. Det var en tung kamp och jag tog den nästintill ensam. ”
      Really, förra hösten när Löfven hade missionsmöte på Medis och alla Refugees-welocome var Jesus i medierna. Hon stod allt annat än ensam.

      Sedan poserar hon med en muslimsk flagga längre ner. Hon får i och för sig ha sin religion för sig själv men vad menar hon med flaggan? Hon kanske inte gillar brottslingar men vilka åsikter har hon generellt om islamism?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/05/2017

        ”Det var en tung kamp, och jag tog den nästan ensam.”

        Hur pretentiös och förmäten får man vara? Att påstå att man är bäst strider inte bara med allt som har med jantelagen att göra. Det är drygt så in i helvete, och har noll och inget att göra med att vara en ”stark kvinna/fjortis”.

        Bra dock att opinionen svänger i de här frågorna så att även lattestudenter börjar begripa sig på sunt förnuft. Att hon säger…

        ”Jag undrar hur jag kunde vara så naiv.”

        …gör dock att mina dryga och hårda ord ovan rimligen ska delas med minst tio.

        /Frida

        Svara
    • Grodan Boll

       /  01/06/2017

      Via Nyheter24/debatt får man gissa?
      Var annan artikel är en förtäkt reklam för Nouw.com

      Svara
  24. Pelle2

     /  01/04/2017

    Södra teatern visar i dagens SVD upp ännu ett exempel på feministisk jämställdhet.
    Deras scenprogram för våren 2017 innehåller 10 kvinnor och 8 män.
    Är det någon som tror att SVD skulle haft följande rubrik om det var 10 män och 8 kvinnor i programmet ?:
    ”Södra Teatern satsar på jämställd scen”
    Skulle snarast tro att rubriken då hade varit patriarkal satsning på Södra teatern eller något sådant..
    Citat från artikeln:
    ”Vi har en stark vår med många fina artister. För oss är det också en självklarhet att det ska vara en jämn könsfördelning på våra scener och det kan jag lova att vi har”, säger Ingmari Pagenkemper, vd och konstnärlig ledare för Södra Teatern, i ett pressmeddelande”.
    http://archive.is/g4yBJ

    Svara
    • Jans

       /  01/04/2017

      Är det inte rätt festligt egentligen? Istället för att berätta om vilken slags musik man satsar på, vilka genrer man tycker är viktiga eller passar Södrans publik, vilken musik man älskar, vilka album som kommit e.t.c. Istället för allt det som musikälskare älskar att diskutera så redovisar man vilka könsorgan årets artister har.

      Svara
  25. Jans

     /  01/04/2017

    Nu får jag väl 20 tummen ner men jag tycker faktiskt detta är helt rätt:
    http://www.friatider.se/dom-poliser-i-tensta-f-r-t-la-stenkastning

    Poliser skall inte utkräva skadestånd för kränkning för händelser under arbetet, det är löjeväckande. Lika fjantigt som om en mentalskötare utkräver skadestånd om en psyksjuk skriker ”hora” eller ”neger” eller om en brandman skall ha skadestånd då han bränner sig i ditt hus när han släcker elden.

    Polisen försätter sig själva i de här situationerna genom att inte hävda sitt våldsmonopol. Polisen har vapen, det är dags att börja använda dem. Naturligtvis skall brottslingarna i finkan också, men inte skadestånd till polisen. Det blir bara kränkthetskultur av det då.

    Däremot kan ju deras chef ge dem bonus om de griper många brottslingar. Bättre sätt att använda pengarna.

    Svara
    • Håller med dig om att polisen borde använda sitt våldskapital, däremot så handlar detta nog om att använda sig av de vapen de har i nutid; skulle de genuint slå hårt mot hårt så skulle de i dagsläget bli beskyllda för ditten och datten. Så, se detta som en motoffensiv.

      Svara
      • Jans

         /  01/05/2017

        Ja, naturligtvis har du rätt i det. Det blir så när man som jag resonerar som om man bodde i ett land där politiker, media och rättsväsende i grunden använder sunt förnuft 🙂

        Svara
  26. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/04/2017

      Vi behöver alltså inte massinvandring för att klara äldrevården?

      Sedan har han noggrant gömt den här en bit ned:
      ”… i de nordiska länderna finns en påtaglig skillnad mellan hög- och lågutbildade när det gäller både antalet barn och sannolikheten för skilsmässa.”
      Kan det vara så att lågutbildade får betydligt fler barn och skiljer sig oftare? I så fall är lågutbildade och bidragsberoende på väg mot hur många svarta lever i USA. Det aritmetiska mediet säger inte så mycket.

      Tveksam statistik – jag osäkrar min Sanandaji.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/04/2017

        Kan också vara så att vi nu har en stor del invandrare, och att de föder mer barn, och att islamkarlarna i mycket låg utsträckning tillåter skillsmässa. Men men, det är bara en gissning, eftersom etnicitet, religös uppfattning och ursprung är ickefrågor för svenska statistikmakare.

        /Frida

        Svara
        • Jans

           /  01/05/2017

          Allt det vi behöver veta om immigrationen och demografin men aldrig vågat fråga om…

          Detta kommer att vara århundradets stora mörkning. Det finns ett flertal statistiska faktum om befolkningen, demografin och framtiden som nästan är helt och hållet gömda undan från såväl allmänhet som press. Politiker sitter kanske på en del fakta men förmodligen inte tillräcklig. Folk med insikter i demografi håller tyst om vad de tror för att inte bli av med jobbet. Det är riktigt skrämmande.

          Svara
  27. Kristian

     /  01/04/2017

    För den som inte läst Trotzenfeldts komiska inlägg:
    ”Sluta sörja de som lämnat M för SD”
    http://archive.is/pK34g
    ”Nu är det dags att gå vidare med partikamrater som tror på ett välkomnande Sverige, och satsar på att locka mittväljare från S i stället. Det gör vi med en ansvarsfull och inkluderande politik enligt god moderat tradition.”

    Visst är hon kul?

    Svara
    • ”Mitten-väljarna” kommer aldrig uppnå någon slags majoritet eftersom de kommer fortsätta att sprida sig.

      Sedan så rör sig egentligen inte folk mellan ”blocken” så mycket – de enda de rör sig till är Sverigedemokraterna så njae…

      Svara
      • Kristian

         /  01/04/2017

        Precis. Den som till och med röstade på Löfven lär inte byta parti i förstone, i varje fall inte till M. Det känns som om Trotzenfeldt tror att vi har en anglosaxisk modell.

        Är det någon annan som minns när M var ett ”högerparti”?

        Svara
        • Klimathotet

           /  01/04/2017

          Ja, jag inser att jag är gammal, de hette högerpartiet och Yngve Holmberg var partiledare när jag gick i skolan.

          Svara
        • Grejen är att den politiska analysen om hur väljarna tenderar att röra sig (eller snarare INTE rör sig) mellan blocken är frånvarande. De S-väljare som är missnöjda med den nya restriktiva linjen i migrationsfrågorna går antagligen mot V/F! och *kanske* C. De som är missnöjda med en icke-restriktiv linje verkar ta hoppet över till SD eftersom de spelar på folkhemsromantiken. M kan *möjligtvis* attrahera de S-väljare som inte är redo att hoppa till SD, men samtidigt så är det rätt poänglöst så länge S håller i sin restriktiva linje.

          Men analysen är som sagt frånvarande, vilket vi märkte i förra valet då inte bara MP skulle bli tredje största partiet, utan även F! skulle komma in med dunder och brak med så mycket som 8% av rösterna enligt vissa. Analysen exakt VART MP och F! skulle hitta dessa röstare var en fråga ingen hade ett svar på…

          Svara
    • Klimathotet

       /  01/04/2017

      Jag kommer aldrig tillbaka till M om inte Gösta Bohman återuppstår.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/05/2017

        …och jag låter bli Sossarna tills dess att Juholt blir partiledare igen. Lär dröja.

        Svara
    • Jans

       /  01/05/2017

      Jag har sagt det tidigare, det sipprar fram överallt oavsett vad Kinberg-Batra och någon enstaka M-dissident säger: M kommer aldrig att minska invandringen på riktigt, hon tror på ett välkomnande Sverige och den retoriken känner vi väl igen från en viss herr R som numera lajvar programledare.

      Svara
    • … och här är anledningen varför människor inte vill hyra ut till ”nyanlända”. Helt enkelt en annan standard i kombination att kommunen vägrar att hjälpa med eventuell renoveringskostnad plus hjälp med avspisning.

      Varför har annars Malena Ernman inte hyrt ut sin lägenhet – som hon lovade – till en flyktingfamilj än?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/04/2017

      Ja, och de anser som vanligt att det är någon annans fel, ett försäkringsbolag, en kommun etc. Som vanligt ”glömmer” journalisten att redovisa de avgörande frågorna. Det är klart att journalisten Ulrik vet, om inte så ska han få sparken för tjänstefel.

      1. Vad får paret i hyra?
      2. Hur stor är bostaden?
      3. Hur många bor i uthyrningsdelen?

      /Frida

      Svara
    • Jan

       /  01/05/2017

      Jag har svårt att tycka synd om det här paret. Jag gissar att de är väl kompenserade av skattebetalarna för sin ”välgörenhet”.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/07/2017

      För utom handhavandefel brukar det även bjudas på överraskningar som kackerlackor och vägglöss. Som inte blis av med, för hg orkar inte följa anticimex instruktioner utan skiter i det, och fortsätter gnälla på värden över ohyra.

      Rent hypotetiskt.

      Svara
    • Törnrosa

       /  01/07/2017

      Skulle aldrig släppa in någon i min bostad, det gäller hantverkare el liknande och inte någon som ”flyr för sitt liv”. Inte utan konstant bevakning.

      Egen erfarenhet är att flera hyresgäster, även min familj, blev bestulna under en obligatorisk renovering.
      Försäkringsbolag nekade ersättning för det stulna eftersom lägenhetsinnehavarna godkänt att hantverkarna sprang runt i lägenheterna.

      Av det drar jag alltså erfarenheten att man ska vara mycket försiktig med hur man upplåter sitt hem.

      När jag hjälper nödställda sker det med pengar på distans. mvh

      Svara
  28. Dreadlock

     /  01/04/2017

    Det har gått hett till i Gävle under nyårshelgen.

    Maskerade snorungar lyckades sånär detonera en kraftig smällare i en barnvagn med ett sovande spädbarn. Och det var inte det enda allmänfarliga som hände i Gävle.

    http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/maskerade-ungdomar-kastade-smallare-i-barnvagn-har-helt-sparat-ur

    Det hela har gått viral över hela klotet. Hittade t.o.m. ett kommentatorsfält av 300 individer på amerikanska Infowars ( The infamous Alex Jones med den raspiga rösten och ett blodtryck på 170/90 minst)

    http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/maskerade-ungdomar-kastade-smallare-i-barnvagn-har-helt-sparat-ur

    Polisen hade mycket väl kunna tillämpa maskeringsförbudet i detta sammahang och burat in dem under natten efter sedvanlig ID-kontroll

    https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2005900-om-forbud-mot-maskering-i-vissa_sfs-2005-900

    Men vad kan 6-8 poliser utan kravallutrustning och skydd göra mot asen ? Nada,

    Svara
    • Ivar L

       /  01/05/2017

      Polisen har skjutvapen och de har bedövningspistoler.
      Jag skojar inte. Det är på allvar dags att börja markera på riktigt. Just nyår är svårt för problemet är så spritt men då får man välja en viktig symbolisk plats. T.ex. Möllevången.

      Det man däremot inte skall göra är sådana märkliga insatser som under Göteborgskravallerna, där man lade mängder med krut på insatser som inte hade någon verkan (Schillerska och Hvidtfeldska) samtidigt som det var full kravall på Avenyn. Inte heller skall 20 poliser stå tjugo meter från en vandal och skjuta.

      Man skall satsa på att gå rätt in i stridens hetta, med full skyddsutrustning men också med i första hand avskräckande och bedövande vapen. Tydliga aktioner som på ett tydligt sätt i dessa massmediala tider verkligen är riktade mot de uppenbara våldsyttringarna. Det är extremt viktigt att polisen tar tillbaka initiativet och vedergällningen vid attacker. Så att det centrala med våldsmonopolet även går fram till våldsamma personer från Mellanöstern. Tar man till våld får man knåd av polisen helt enkelt, rejält med knåd.

      På kort sikt kommer detta att trappa upp situationen, det kommer bli värre kravaller. I det läget är det viktigt att lagföra på bred front, inget jävla trams och alla som är illegala skall ut eller sättas i permanent förvar tills de frivilligt lämnar landet. Några år med den metoden och det kommer att lugna ner sig betydligt plus att vi blivit av med en hel del människor som inte kommit till landet med goda avsikter överhuvudtaget.

      Svara
      • Visst är det så att polisen tydligt måste markera för dessa vad som gäller, samtidigt så tror jag det i princip är omöjligt eftersom de skulle inte få stöd från någon om de faktiskt tog till sådana åtgärder. Massmedia skulle slakta dom. Politikerna skulle gömma sig. Rikspolischefen skulle fortsätta snyfta för mördares skull.

        Tyvärr så verkar det inte ha gått upp för människor än att den ”mjuka” svenska modellen av rättsskipning inte biter på dessa individer, utan snarare så skrattar de åt den. Den ”mjuka” modellen funkade bara när det fanns en viss skam i att vara livsstilskriminell…

        Svara
      • Klimathotet

         /  01/05/2017

        Lagen har för dåliga vapen. Jag skulle rekommendera hagelgevär med ”beanbag” ammunition, elpistol, vattenkanon (finns väl redan), tårgas… Men det krävs att övriga rättsväsendet drar åt samma håll, annars kvittar det.

        Svara
  29. MiT

     /  01/04/2017

    Svara
    • Jan

       /  01/05/2017

      Hon glömmer helt att nästan alla större företag i Sverige skapats av män. Det står kvinnor fritt att bilda egna företag men enbart kvinnor i styrelsen om de vill det. Det är mycket snack om kvinnlig kompetens. Varför inte använda den till innovation och nyskapande av företag istället för att tjata till sig gräddfiler till styrelseposter i företag grundade av män?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/05/2017

      Att hon inte vågade nämna en enda säger mer än tusen ord.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: