Det är Putins fel!

Jens Ganman har intervjuat en kollega från en stor tidning i Stockholm och det är en gigantisk sågning av det ena skrået. Är det en riktigt intervju? Who knows, journalisten är anonym.

putin-fofrk

Men jag antar att intervjun gjordes innan det nya, att Putin ligger bakom ALLT i hela världen, blev det nya även i Sverige. Det ovan är DN.s analys efter helgens årsmöte med Flat Earth Society. Nej förlåt, det var efter helgens Folk och Försvar i Sälen. Ni vet, det där mötet där man varje år konstaterar att försvaret är groteskt underfinansierat och i princip nedmonterat sen massor av år tillbaka. Men de träffas där varje år och säger samma sak i alla fall. God mat kanske?

Som av en händelse så kan man ana att den intervjuade journalisten i Ganmans inlägg också kommer från DN faktiskt…

Men allt numera sägs bero på Putin, det är som en snuttefilt för media och försvaret med alla dess avdelningar, nu har de något att trösta sig med i Sälen. För att inte tala om alla som ser minsta lilla som kommenterar på bloggar om att man kanske ska sansa sig lite som ”inflytelseagenter” och ”påverkansagenter” som är ”rekryterade” direkt av Kreml.

Sverige håller på att sjunka ner i ett djupt hål av sörja och istället för att ta tag i det på riktigt så kastar man Putinkortet som om det är ett slags ”Magic Spell” i ett spel. Sverige är alltså illa ute på riktigt och då är strategin för att komma tillrätta med det att skylla på Putin…

Det är alltså Putin som sett till att vi har en totalt havererad asylpolitik sen massor av år tillbaka?

Det är Putin som har släppt in massor av religiösa unga män som hatar Sverige och vårt sätt att leva?

Putin har monterat ner försvaret sen decennier tillbaka?

Putin har även sett till att polisen sen decennier tillbaka funkat allt sämre?

Det var Putin som anställde Eliasson för att skynda på förfallet inom polisen?

Det var Putin som anställde Danielsson på Migrationsverket?

Det är Putin som helt kravlöst släppt in hundratusentals in i landet utan att ha en aning om vilka det är?

Det är såklart också Putin som sett till att mängden sexuella övergrepp ökade enormt på badhusen och på festivaler?

Självklart ligger Putin bakom att gruppvåldtäkter, som i princip var ett okänt begrepp för 25 år sedan, nu sker varje vecka? Glömde, det är Putin och de vanliga hyggliga svenskarna som ligger bakom såklart!

Det är också Putin som ser till att det brinner bilar i ”orten”?

Det är Putin som ligger bakom att vi inte är lika inför lagen, för vissa räcker det att säga de är under en viss ålder medan andra inte kan det för att slippa straff för avskyvärda brott?

Det är Putin som sett till att vi tillåter 14-åringar att vara gravida med sin äldre kusin för Putin har lurat svensk media att kalla det ”ung kärlek”?

valdtaktscykeln

Våldtäktscykel!

Det är Putin som ligger bakom att media istället för att hjälpa till att fånga in grova brottslingar i stället skyller allt på den hyggliga svensken och ger ut signalement på en cykel i stället för på våldtäktsmannen som våldtagit barn?

Det är garanterat Putin som kastar ut 95-åringar från sina boenden för att ge plats åt ensamkommande?

Det måste vara Putin som tvingar sinnesslöa krönikörer på svenska tidningar att relativisera terrorism så hårt att man jämför det med trafikolyckor. Eller med att halka i badkaret…

Vi får inte heller glömma att det är säkert Putin som ligger bakom att svensk media påstår att terrorism i islams namn, där man skriker ”ALLAHU AKBAR” samtidigt som man mördar så många man kan, inte alls har med islam att göra?

I själva verket påstår Putin att islam inte alls har med islam att göra! Sådeså!

Det måste också vara Putin som ligger bakom att man skyller allt dåligt i hela världen på den hyggliga svenska mannen?

Putin ser också till att det regnar stenar över polis, brandkår, ambulans osv?

Vi får såklart inte glömma handgranater och molotov-cocktails som Putin ser till att idioter kastar på polisen!

Det är så finurligt att Putin också ser till att vid alla brott som listas ovan och nedan så blir det skämt till straff. Allt för att skapa instabilitet i Sverige!

en-valbehovlig-paus

Anne Ramberg kopplar av efter att ännu en gång ha inpräntat att hela världen har rätt att bli försörjd av svenskarna because konventionerna som ingen journalist någonsin frågar om.

Putin har även placerat aktivister på viktiga positioner i landet, alltså inte bara som RPC och Generaldirektör för Migrationsverket utan på massor av andra ställen så man verkligen kan motarbeta allt som ev kan leda till förbättringar. Det är t ex Putin som ligger bakom aktivisten Anne Ramberg som anser att man får göra avkall på välfärden och äta bakelser om man inte har råd med bröd!

Putin har såklart också sett till att polisen är så överansträngd att man inte ens klarar av att utreda mord längre och än mindre andra brott som drabbar befolkningen? Det är förresten polisens egna fel att de håller på att gå under enligt Jerzy ”anmälningsbenägenheten som ökar” Sarnecki eftersom de gnäller för mycket!

Putin är en riktig luring, folk förstår inte att han även ligger bakom regelrätta klanslagsmål på våra sjukhus och akutmottagningar!

Putin har sett så att svenskarna får betala fullt pris för tandvård medan sk ”papperslösa” betalar 50 spänn!

Det är Putin som ligger bakom att ensamkommande vuxna små barn går i skolan tillsammans med våra döttrar och söner med allt vad det innebär?

Putin har även ordnat det så finurligt att man låter nyanlända helt sonika gå före i alla bostadsköer? Fuck svenskarna som stått i kö i 10 år, här ska skapas splittring tänker Putin!

Den där jäkla Putin har också sett till att vissa förorter styrs av gäng som skjuter vilt med automatvapen! Allt för att splittra landet och skapa otrygghet!

Putin har även sett till att brottsstatistiken som finns tillgänglig är filtrerad och klar så när folk börjar misstänka att det inte står rätt till så finns en politruk från Brå där och levererar en filtrerad artikel som säger att allt är som det alltid har varit, det finns inget att se utan det är bara ökad anmälningsbenägenhet! Cirkulera era kretiner! Journalisterna nickar samstämmigt.

Det var Putin som låg bakom #SverigeTillsammans där man sjöng Halleluja och påstod att det inte finns någon svensk kultur? Allt för att reta upp svenskarna för att splittra landet. En riktig räv den där Putin!

Det måste ju också vara Putin som ligger bakom att Miljöpartiet svämmar över av islamister och placerar dem så de får inflytande här och där i Sverige. Var säkert Putin som låg bakom Kaplan…

Putin har också översvämmat svensk skola med kunskapsfientlig postmodernism så till den grad att kunskap som begrepp knappt existerar där längre?

Han ligger även bakom postmodernismens förlamande grepp om politiken och politikerna?

Vi får inte heller glömma att Putin ligger bakom alla miljoner i bidrag genom åren till rent hårdföra islamistiska organisationer?

Det är även Putin som ligger bakom att media tvångsmässigt mörkar om det är invandringsrelaterad brottslighet medan terrorister som poppar upp ute i världen direkt är svenskar med stor S. Putin kämpar verkligen med att splittra landet!

Det var väl också Putin som tillsatte Mona Sahlin som samordnare för att vara säker på att inget vettigt kunde ske där heller!

Jag kan fylla på med grejer hela dagen med sånt som destabiliserar/destabiliserat landet och skapar splittring. Någon som tror att Putin är skyldig till något av det ovan? Herregud, han behöver ju inte ens lägga sig i! Vi sänker ju oss själva medan vi har körer som sjunger Halleluja! Vad tror ni om allt ovan? Svensken är helnöjd med att få betala för allt ovan med sina skattepengar och bara få rasist/nazist/fascist tillbaka? När alla andra går före oavsett? Vad tror ni händer under 2017 och 2018 fram till valet när hela migrationskostnaderna för 2015 ligger på kommunerna? När skattehöjningar väntar men man inte får något för pengarna utan ser dem försvinna in i svarta migrationshål? Räcker ens Putin-kortet då?

Ryssland finns där som ett ganska aggressivt hot, det räcker mer än väl. Man måste inte skylla allt man har skapat själv på Ryssland för att motivera ett starkt försvar! De kanske inte är ett direkt hot mot oss idag men när det sker så är det för sent att ordna ett försvar!

Men jag fattar ju varför man drar Putinkortet när man vill ha pengar till ett desperat försvar som man i princip lagt ner sen många år tillbaka. Man har fått Genderhandboken när man egentligen behövde massor av miljarder. Man har fått skrika ”PANG” vid övningar eftersom ingen ammunition finns. Grejen är att man inte ska behöva nämna någon fiende för att ha ett fungerande försvar, det ska man ha ändå!

Vi har lagt pengarna på aggressiva religiösa män istället för på ett försvar. Och vi fortsätter göra det till damerna i batiks stora förtjusning så de kan fortsätta skylta med det på facebook… Försvaret får inga pengar medan Migrationsverket får så mycket de vill ha.

Tror jag då inte att Ryssland försöker lägga sig i och påverka? Självklart gör de det där de kan! Utan tvekan! Det tar jag för givet att man insett sen många år tillbaka även om man verkar vara lite yrvakna just nu. Men då är nog DN, Aftonbladet och annan media ett större hot än det som påstås om någon blogg och kommentatorer. För det är media som drivit på det till att bli som idag. Det är där man hittar de RIKTIGA påverkanstyperna!

Men allt dåligt i landet är faktiskt inte Putin utan jävligt mycket är helt skapat av oss själva genom politiska beslut. Och avsaknad av politiska beslut!

Jag har svårt att tänka mig något mer kontraproduktivt än att göra som man gör nu, vifta med Putin-kortet åt allt som man är livrädd för. Och just nu är man livrädd för SD. Så in i helvete livrädd! Fortsätt vifta med Putin-kortet mot alla som kan tänka sig att rösta på SD om ni tror att folk är dumma i huvudet. Det nya rasist kommer att funka MINST lika dåligt som det gamla.

För vet ni, det finns ingen annan lösning än att ta tag i de problem vi själva har skapat. Ta tag i det på riktigt alltså, på alla plan. Att vifta med Putin-kortet i ansiktet på förbannade svenskar kommer inte att lösa någonting och inget kommer att lösa sig av sig själv fram till valet. Eller efter valet heller för den delen.

Lite gulligt också att MSB är bekymrade, de som släppt in sådana som verkligen vill sänka landet ända in i sitt innersta. Genusfolk, dvs vänsterextremister, sitter t o m i MSB.s vetenskapliga råd. Genus och mångfald ses som ett särskilt viktigt område för MSB. Och de är bekymrade över påverkan utifrån…?

Och fixa försvaret för fan! NU! Innan det är försent! Och man kanske inte ska fundera mer på Nato utan bara gå med? Då är man ju också tvungen att satsa på sitt eget också? Vad har vi för alternativ annars?

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

151 kommentarer

  1. Benny

     /  01/09/2017

    I Sverige är man nog alldeles för upptagna med att förstora upp sin egen betydelse! Ett allvarligt mindervärdeskomplex som ger sig i uttryck att en av jordens mäktiga stater dvs Ryssland är ute för att invadera landet. Kan meddela att de flesta ryssar knappt vet var Sverige ligger och Sverige är inget land man funderar på varken som invasionsprojekt eller politiskt. I Ryssland är man upptagen med stora saker som förhållandet till Kina, USA, Indien, EU och hur få slut på krigen i mellanöstern, vars flyktingströmmar även drabbar dem. Verkar som politikernas hybris angående Sveriges självutnämnda viktighet även drabbat stora delar av befolkningen. Skulle Ryssland i framtiden anfalla fienden genom svenskt territorium tror jag inte de stannar längre än nödvändigt för då styrs Sverige antagligen av islamister med sharialagar.

    Svara
    • Lövet

       /  01/09/2017

      Är säker på att du är helt rätt att tala för alla ryssar…

      Svara
      • Anders Karlsson

         /  01/11/2017

        Är du säker på att du representerar alla troll?

        Svara
    • Realistico

       /  01/10/2017

      Troll. Russian troll.

      Svara
  2. секретный агент

     /  01/09/2017

    Faktum är att Putin leende kan luta sig tillbaka och se det vänsterliberala etablissemanget självdestruera på grund av sin egen förljugenhet, samt sina paranoida vanföreställningar och brist på sjukdomsinsikt. Det behövs ingen yttre intervention. Hotet kommer inifrån, och det utgörs just av sagda etablissemang.

    Svara
  3. Jans

     /  01/09/2017

    Det föreligger en reell risk att DN, Aftonbladet och 7-klövern kommer att vidareutveckla Putinkonceptet. Frågan är hur långt de är beredda att gå. I värsta fall kanske de är beredda att gå långt 2018. Jag är faktiskt lite orolig för demokratin f.n. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det i Sverige.

    Svara
  4. Pelle2

     /  01/09/2017

    Läs Ganmans intervju som Toklandet länkar till. Väldigt läsvärd ,på många sätt skrämmande men på intet sätt förvånande.
    Det journalisten beskriver om hur det går till på redaktionerna är ju ganska uppenbart för den som vill se det..

    Svara
    • Törnrosa

       /  01/09/2017

      Har läst Ganman och jag är inte ett dugg förvånad. Förstår att journalisten vill vara anonym. Vi som följt debatten vet hur det går annars. IC är ett lysande exempel på hur journalistmobben satte igång och gjorde allt den kunde för att misskreditera henne. mvh

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/10/2017

        Vad gäller intervjun tolkar jag den mer som att Ganman intervjuar sig själv i någon metafysisk mening. Men ändå en väl sammanfattad ögonblicksbild av hur de stora svenska nyhetshusen tycks ha blandat ihop korten och inte längre är förmögna att skilja mellan opinion, agenda, nyhet, krönika, och reportage. Dock högst oklart, med tanke på Ganmans fäbless för fabulös satir, om detta är ännu ett smakprov på hans underhållande sarkasmer.

        Behållningen är väl ändå transkriptionen av CNN-intervjun med allas vår kultur-det-är-en-viktig-fråga-tycker-jag-minister.

        /Frida

        Svara
        • Törnrosa

           /  01/10/2017

          Jag är inte alls främmande för att Ganman ”intervjuar sig själv” och ärligt talat skulle han ha kunnat intervjuat mig också. Resultatet skulle ha blivit detsamma eftersom jag är mycket väl bekant med denna värld och dess människor.

          Jag ser det som lite mer än en underhhållande ögonblicksbild av mediehusen. Ganman har, i mina ögon, stenhårt fångat en verklighet som pekar på att den sedan decennier omtalade Tidningsdöden nu tycks vara på gång. mvh

          Svara
  5. Svenne

     /  01/09/2017

    MSM kommer att slita ut ‘Putinkortet’ innan valet 2018… Men var inte oroliga, andra syndabockar finns – eller kommer att uppfinnas. Det blir en lång och smutsig valrörelse, MSM tycks dömda att upprepa sina misstag.

    Bra intervju(?) av Ganman – och välskrivet av MiT, anar jag en viss frustration…? 😛

    Svara
    • Jans

       /  01/09/2017

      Medial smutskastning i sig struntar jag mer eller mindre i. De har försökt tidigare utan att lyckas. Däremot oroar jag mig för att de skall försöka trumma ihop någon slags hotbild som kräver ”åtgärder”. Jag bedömer inte risken som jättestor men jag utesluter den inte helt. Det går faktiskt att ana att paniken på inte minst DN tilltar och när människor med inflytande får panik kan det bli farligt. Jag tänker mig att det kan bli någon form av ny DÖ eller någon form av ogiltigförklarande av SD-röster eller att de kan försöka använda SÄPO till att utmåla SD eller många SD-plitiker som säkerhetsrisk. Jag känner inte att jag litar på att mekanismerna i det demokratiska systemet är att lita på f.n.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  01/09/2017

        ”Däremot oroar jag mig för att de skall försöka trumma ihop någon slags hotbild som kräver ”åtgärder”. Jag bedömer inte risken som jättestor men jag utesluter den inte helt. ”

        Min uppfattning är att risken är väldigt hög. Som jag ser saken pekar mycket på detta:

        1. Polisen omvandlas snabbt till en styrka riktad främst mot etniska svenskar som protesterar. Betänk det som hände på Gotland och fallet Dan Park. Då finns det obegränsade resurser. Detta är avsiktligt och planlagt. Man valde Eliasson just för hans brinnande SD hat och fokus inom polisen ligger på att bygga upp ”hatbrottsenheter”.

        2. Det finns uppenbart tryck från MSM att dels ge dem mer statliga pengar, dels införa någon form av granskning för att förhindra ”falska rykten”. Detta kan lätt utvecklas till kraftfulla vapen mot alternativmedia och dissidenter, vilket nog är tanken.

        3. En klassisk metod att försvaga uppstickarpartier är att angripa dem ekonomiskt. En möjlig utveckling är att man förbjuder anonyma bidrag samt att SÄPO ska kunna kontrollera alla som donerar, för att kolla att inte ryssarna ligger bakom. Inte en kotte kommer våga ge pengar till SD då.

        Mitt stalltips är att 7K och MSM kommer att satsa allt på att krossa SD innan valet 2018 och troligen kommer de att lyckas. Annars kan nog valet bli senarelagt,,,,,

        Svara
        • De kommer inte lyckas krossa SD. Detta insåg jag efter järnrörsincidenten – där körde man fullt ut och förutom en litet stopp i någon opinionsundersökning så fortsatte de växa. Jag är rätt övertygad om att de skulle kunna ha en badboll fastklistrat på ett kvastskaft som partiledare (parafraserat från en Flashbackanvändare).

          Man har helt enkelt brännmärkt väljarna till den graden att när de en gång bestämt sig för SD så ska det ta mycket till, om något, att gå tillbaka. Möjligtvis om ett seriöst tredje alternativ dyker upp förlorar de röster.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  01/09/2017

            ”De kommer inte lyckas krossa SD”

            Jag har röstat SD sen 2002 och hoppas självklart att du har rätt. Men det kommer inte bara att bli smutskastning nu, utan även åtgärder direkt från statsmakten via polis, åklagare, SÄPO, nya ”granskningsnämnder”, osv, osv.

            Vidare indikerar historien att det går ganska lätt att krossa SD liknande partier. Man gjorde det väldigt framgångsrikt i Belgien för cirka 15 år sen. Det var ett liknande läge där då som nu i Sverige och övriga partier utnyttjade sin makt för att krossa ett nationalistparti av ungefär samma storlek som SD. Där gjorde man det först olagligt för partier att få pengar av någon annan än staten, Sen sa man att partierna måste ha en viss värdegrund för att få pengarna. Så nationalistpartiet upphörde…..

            Den som lever får, men jag är pessimistisk.

          • Gurkburken

             /  01/10/2017

            Jag vill till och med påstå att uppblåsta SD-skandaler roar många proteströstande SD-väljare eftersom de därigenom skickar budskapet ”Ni är så dåliga att jag till och med hellre röstar på de här pajasarna”.

  6. Rikard

     /  01/09/2017

    Hej.

    Att reagera på vad en motståndare gör är ett säkert sätt att förlora. Den som inte förmår erövra initiativet och genomföra sin strategi via sin taktik har förlorat före första draget görs.

    Med det sagt är det i alla fall omväxlande att se att det nu inte är svenska rasister/fascister/kapitalister/nationalsocialister/judar/vita män som är skulden till allt ont, utan Putin.

    Undrar när det blir dags för att tänka: ”Det jag gör är mitt ansvar”?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  7. Hans Nilsson

     /  01/09/2017

    När man ser allt som Putin har fixat är det inte så konstigt att han även kan rida på björnar. Man kan inget annat än att beundra en sådan STATSMAN. Putin och Trump kommer att göra underverk med världen.

    Svara
  8. MiT

     /  01/09/2017

    Någon som kan tjeckiska som kan säga vad hon ljuger om? Här är vad pallas med polare tycker i alla fall…

    Svara
    • Kristian

       /  01/09/2017

      Ser inga problem om Hynek Pallas har översatt ärligt:
      ”De unga män som söker sig till Sverige har militär träning & vi vet inte deras motiv”
      ”Man måste ta han om dem som byggde landet”
      ”Massinvandring. Omöjligt integrera. Småstäders balans förändras när för många av annan kultur kommer på kort tid. Småstäderna ej förberedda”
      ”Lite multikultur är bra, men för mycket krydda blir som när man saltar för mycket”
      ”90 procent är unga män om vilka vi inte vet något” ”Vad har de för motiv”

      Ja, vad finns att invända mot detta?
      Utom möjligen ”militär träning”. Däremot är de flesta i militär ”ålder” om det uttrycket tillåts.

      Svara
      • Majsan

         /  01/09/2017

        Det med militär träning kommer nog ur en incident eller två på ett flyktingboende där utomstående ska ha försökt något. Då reportern frågade om de blivit rädda hade männen på bild tydligen svarat att det hade man inte blivit alls för de var alla militärt tränade. Givetvis utan följdfråga på det.

        Svara
      • Uppgiften om 90 % kommer från denna artikel: http://www.nynashamnsposten.se/stockholm/nynashamn/tack-nynashamn-for-allt-stod

        Huruvida det stämmer det har jag ingen susning om. Men uppgiften är iaf inte plockad ur höga haten av Janouch. 🙂

        Svara
      • G

         /  01/10/2017

        ”Ja, vad finns att invända mot detta?”

        Vill inte var petig så jag säger, allt stämmer.

        Jag är mer orolig över hur det hade låtit om det istället varit Hynek som hade pratat om dagens Sverige, om hur/varför landet blivit som det blivit. Han säger att det som sägs inte stämmer, att det är lögner. Då hade det alltså låtit helt annorlunda om Hynek hade gett svaren, DET om något hade varit mer bekymmersamt då det troligen inte stämt överens med verkligheten öht!

        Svara
        • Gurkburken

           /  01/10/2017

          Hynek Pallas skulle väl inte tordas intervjuas av tjeckisk TV. Vilka frågor klarar han av att besvara från en kritisk intervjuare eller motståndare?

          Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Såvitt jag såg kom inte Pallas med en enda konkret invändning som gick att debattera. Hela hans gick ut på; titta vad fel hon har och så lite citat. Underförstått, alla håller med om att det hon sade var fel. Dessutom kan man ju vara säker på att han har översatt ”kreativt” på tjeckiska. Det brukar ju inte ens gå att få korrekta citat från svenska till svenska i de här sammanhangen.

      Svara
  9. MiT

     /  01/09/2017

    ”Åtal: Låste in 13-årig flicka på skoltoalett och våldtog henne”
    http://www.friatider.se/tal-l-ste-13-rig-flicka-p-skoltoalett-och-v-ldtog-henne

    Samma skola som parade ihop ”ensamkommande” med gymnasietjejer
    https://toklandet.wordpress.com/2015/12/01/16-ariga-ensamkommande-asad/

    Svara
  10. Några av punkterna på din långa lista har låga odds på att faktiskt påverkas av Putin. Men det är bara en bråkdel av alla rykten som florerar. Vi lever i förkrigstiden

    Svara
    • MiT

       /  01/09/2017

      Vilka är troligt att han har påverkat?

      Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Som jag ser det håller alla stormakter och även många andra länder på med all möjlig IT-spionage, hackingförsök (för att kolla säkerheten i andra länder med mera). Putins Ryssland är säkert mer aktivt än de flesta länder men man kan ju vara ganska säker på att USA och Kina är mycket aktiva de också. Inte minst USA har ju en lång historia av att försöka påverka valresultat. Så mycket om Putin kan vara sant men inte på det exklusiva sätt som det framställs. Man väljer att enbart tala om vad Putin gör helt enkelt.

      Svara
  11. rudmark

     /  01/09/2017

    Hur fick Putin till Genusvansinnet? Bryr min lilla hjärna hur hen gjorde det….

    Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Kanske nedfallet från Tjernobyl? Fast då borde Gensusekretarieatet hamnat i Gävle i.o.f.s. de fick väl mest nedfall?

      Svara
  12. MiT

     /  01/09/2017

    Svara
  13. Frida Gustavlin

     /  01/09/2017

    Jag är svag för riktigt dålig humor. Men är det verkligen så klokt att tidningar, må vara en sketen kvällsblaska, gör nyheter av riktigt dålig humor? Det är inte så att det saknas andra saker att pyssla med, och det är inte precis så att trovärdigheten står i topp. Själv tyckte jag att det var en skojig nyhet, tror inte att det är möjligt att få till ett inslag med lägre nyhetsvärde.

    1. Rikard Windh, vem fan det nu är, beställer skräpmat på känd snabbmatsrestaurang i en sådan där sälvbetjäningsmaskin.

    2. Rikard Windht läser på kölappen till matutlämningen att det står ”Beställ i mobilen nästan gång!”.

    3. Rikard Windh tycker att det låter otrevligt, en aggressiv uppmaning. Därför publicerar han en bild på sin privata Facebooksida, men inte nog med det, även på matkedjans facebook, där han fick medhåll av andra helt okända personer.

    4. Snabbmatssyltan svarar, på Facebook, att de ska ändra formuleringen.

    Så lätt är det alltså att vara journalist på en svensk kvällstidning. Hoppas nu bara att Expressen följer upp detta på ett bra sätt, så att det inte blir allt för glest med journalistik mellan annonserna.

    /Frida

    http://www.expressen.se/tv/omtalat/rikard-tillrattavisades-av-bestallnings-maskinen-pa-max-aggressiv/

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/09/2017

      Det verkar gå runt en massa fanatiker och leta efter saker att elda upp sig på och det är nog inget nytt däremot att media ger dom så stort utrymme det är ju barnböcker , kläder , bakverk , glassar och kvitton någon stolle stört sig på varenda vecka i någon blaska numera.

      Killen har nog alldeles för mycket tid som orkar lägga ner så många timmar på sin kränkthet
      över ett kvitto med en icke ”snällistisk” ton.

      Svara
      • Klimathotet

         /  01/10/2017

        Det tar mycket längre tid att få maten hos de snabbmatshak som infört självbetjäningsmaskin än med manuell betjäning. En pizza eller kebab går snabbare. När första Donken öppnade på Kungsgatan i Stockholm tidigt 70-tal så fick det inte ta mer än 1 minut att få sin beställning. Nu tar det 10 minuter när man ska knappa in beställningen.

        Svara
  14. MiT

     /  01/09/2017

    Så det är från RG databasen kommer…

    Svara
    • Det är omöjligt att försvara pedofila äckel.

      Men – My ”tänk med tanken” Vingren och rysk propaganda? Vem vet vad som är möjligt *rullar med ögonen så hårt*

      Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Nej databasen kommer enligt SvD från Norge, Verldens Gang:
      http://www.svd.se/72-man-identifierade–laddade-ner-sexovergrepp-pa-barn

      Som vanligt i de här sammanhangen blandar man ihop tre olika brott som om de är detsamma:
      1. Produktion av barporr = vidrigt övergrepp av absolut värsta slag.
      2. Delning av barnporr = fortsatt kränkning av ett barn som redan utsatts för ett vidrigt brott, naturligtvis ett brott som definitivt skall bestraffas.
      3. Nedladdning/innehav av barnporr = brottsligt sedan något decennium, även om jag tycker det är djävligt äckligt så har jag svårt att se det som ett särskilt grovt brott. Men eftersom spridningsrisken hänger samman med innehav så är det väl rimligt med något slags straff.

      I SvD artikeln tycker man alla tre brotten skall betraktas som barnsexbrott vilket jag tycker är ganska märkligt. 1 är naturligtvis ett oerhört grovt barnsexbrott, 2 ligger ju mer åt ärekräkningshållet, men av grövsta slaget, 3 är mer tveksamt, vad för annat brott kan man jämföra med?

      Svara
      • MiT

         /  01/10/2017

        Jag tänkte mer på de databaser som de samkört den norska mot, kommer garanterat från RG/Piscatus.

        Svara
  15. Sven

     /  01/09/2017

    Bra ironi i inledande artikeln. Det mesta av det som är fel i Sverige har ju gått snett pga egna beslut i landet.
    Men, Putin har styrt till det så att Ryssland ockuperar en del av ett militärt svagare grannland och anser att den ockuperade delen Krim är ”rysk”. Ryssland understödjer quislingar och lansförrädare i östra Ukraina militärt och moraliskt. Kom också ihåg att Ryssland brände östra Sverige 1719 och att Ryssland alltid agerat hatiskt mot Sverige sedan ca 1700 då Peter den Store kom till makten. Varför kan inte det landet bygga sig stort genom att utnyttja sina enorma landområden istället för att hela tiden försöka växa genom att ockupera grannländer?

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/10/2017

      Därför att Ryssland kan inget annat, som svar på din fråga.

      Svara
  16. havre flarnstad

     /  01/10/2017

    Vad gör man när pedofil-maken och has släktingar hotar socialen ? i ett normalt samhälle tar polisen i med hårdhandskarna och mig.verket förklarar att dom kanske får lämna landet om det fortsätter men i dagens sverige flyttar man istället hela kontoret personal och allt och bygger om till bunker med pansarglas och spärrar

    ”ska de nu bygga en sluss in till handläggarna. Besökare kommer att få prata i en mikrofon med receptionisten. Säkerhetsåtgärder som är till för att skydda personalen ”

    Detta är alltså samma 20-åring och hans gravida kusin som Toklandet skriver om
    och att soc-kontoret liknar ett fängelse med väktare och allt är inget nytt så ser vartannat
    kontor ut numera och hoten från dom missnöjda nysvenskarna haglar över socialen som
    inte var det ymnighetshorn flyktingsmugglaren utlovat.

    Vem förlorar på det hela ? Svensken som måste sälja sin bil och visa upp papper på att alla tillgångar saknas sedan minst 3mån tillbaka för att ens ha en chans att få bidrag samtidigt som socialen mer verkar leta efter anledningar till att neka bidrag har hört såna sjuka historier om hur dom bla gjort hembesök för att se om den sökande verkar leva gott osv

    inga protester från media eller pk-folket om detta men när danskarna ville beslagta guldtackor och pengabuntar från migranter vart det ett jävla liv.

    Återigen denna särbehandling för jag kan lova att dom inte hade flyttat ett helt kontor om tex jag hotat och stört ordningen tvärtom hade jag flyttats in till en cell på polishuset (som sig bör)

    Hoppas på att 2017-2018 blir året när det slutas daltas och dom berömda hårdhandskarna äntligen dammas av för just nu verkar dom vara helt borttappade.

    unvis.it//www.expressen.se/kvallsposten/ville-omhanderta-gravid-flicka–blev-dodshotade/

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2017

      Så jävla skönt att Dn inte lyckades få sin vilja fram och samtidigt skulle ha orsakat Skyttedal en ekonomisk skada.Den uppblåsta idioten Wolodarski hade inte förtjänat en sådan framgång..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/10/2017

        Det håller jag med om. Jävla dryg stil. Stjäla bilder, och sedan inte ens hava hyfs att be om ursäkt för sitt lagvidriga beteende, bara lakoniskt konstatera att de inte borde ha publicerat familjealbumsbilderna utan någon som helst relevans för artikeln.

        Svara
        • Pelle2

           /  01/11/2017

          Jo,men hade de dessutom vunnit rättegången och Skyttedal hade fått betala deras astronomiska advokatkostnader så hade det varit ännu värre.Då hade det dessutom varit fritt fram för DN och andra att stjäla privata bilder.
          Att den uppblåsta Wolodarski skulle be om ursäkt finns inte på kartan.

          Svara
  17. Kristian

     /  01/10/2017

    Svara
    • ”Försvaret är ett särintresse” – Fredrik Reinfeldt, Moderaterna.

      Svara
      • Jans

         /  01/10/2017

        Tja, han är ju globalist så han ser väl hela Sverige som ett särintresse ej värt att försvara.
        Det enda särintresse som Fredrik Reinfeldt vill försvara är väl särintresset Fredrik Reinfeldt.

        Svara
        • ”Fredrik Reinfeldt är beredd att försvara Fredrik Reinfeldt!”

          Svara
        • Kristian

           /  01/10/2017

          I ett annat liv hade FR drivit Enron, spekulerat bort andras pensioner, vad som helst. Alltid ett steg före och med sitt på det torra. Allt med samma tomma, livlösa blick.

          (Kom just att tänka på Harry Lime i Den Tredje Mannen.)

          Svara
    • Svenne

       /  01/10/2017

      ‘Halveringstiden’ på politiska uttalanden är väl 6-12 månader nuförtiden? #Ygeman

      Svara
  18. Pelle2

     /  01/10/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver om hur Dan Eliasson förmodligen kommer få sitta kvar nu när han sparkade regionpolischefen för södra Sverige Annika Stenberg..
    Han hade dock inte koll på att Stenberg inte fick sparken från polisen utan bara fick ett nytt hittepåjobb där hon sägs skall förbättra kontakten med allmänheten
    Förmodligen kommer hon väl dessutom få behålla lönen.
    Med andra ord tjänar bägge på detta. Eliasson framstår som lite mera handlingskraftig och Stenberg slipper det högsta ansvaret och kan glida runt på en räkmacka…
    Westerholm skriver dessutom att Stenberg tillhör det ökända nätverket Hilda medan Ygeman och Eliasson tillhör nätverket Ruben så ingen vågar väl sparka den andra fullt ut för de vet för mycket om varandra.
    http://ledarsidorna.se/2017/01/krisen-i-polisen-det-ar-bara-att-gilla-laget/

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/10/2017

      Sparken ? hon avgick väl på egen hand och Eliasson stod senast igår och talade sig väl om stenberg i svt om hur han har gott förtroende för henne osv

      Stämmer det som du säger var det den sämsta nyhetsrapporteringen jag sett på länge snarare förvanskning än beskrivning av läget.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/10/2017

        Skulle väl dock tro att hon fick ett erbjudande hon inte kunde tacka nej till vad gäller hennes avgång. När erbjudandet dessutom sockrades med att hon fick jobba kvar hos polisen med förmodligen samma lön på ett hittepåjobb så var det nog inte så svårt för Stenberg att kliva åt sidan.
        Det var ju dock intressant att få veta att hon tillhör nätverket Hilda…

        Svara
        • havre flarnstad

           /  01/10/2017

          Absolut hoppas innerligt det kommer en mer långtgående granskning av Hilda/Ruben i tv eller stor dagstidning tyvärr alldeles för få som ens vet vad ledarsidorna.se är vilket är synd för han/dom har bjudit på många spännande upptäckter.

          Svara
  19. G

     /  01/10/2017

    ….
    Förstår inte varför Fredrik som även han är polis drar in ”utseende”, som om det öht har med saken att göra, det är ingen jävla skönhetstävling!

    Svara
    • G

       /  01/10/2017

      Svara
    • Gurkburken

       /  01/10/2017

      ”Ungdomar” och ”ungdomsgäng” har väl även bland icke-PK blivit kod-ord för blattar och blattegäng, ungefär som kulturberikare och pensionsräddare.

      Svara
      • Gurkburken

         /  01/10/2017

        Jag kollar på första säsongen av ”New girl” och i ett avsnitt runt 8-10 vill Schmidt inte stanna i ett område eller lämna tjejen i ett område, minns inte vilket, för att det finns för många ”youths” där.

        Svara
      • Jans

         /  01/10/2017

        Dessutom kan man ju undra varför det är ok att säga ”ungdomsgäng” eller ”unga killar”, var går gränsen för ”ung”, identifierar sig alla som ”pojkar” kan någon av dem vara biologiskt ”tjej” o.s.v. Alla benämningar utgör ju per definition en begränsning, oftast till någon dimension som är relevant för problemet. Slutsatsen jag drar är att de helt enkelt inte vill diskutera de centrala parametrarna i problemet: ung-kille-invandrarbakgrund.

        Förmodligen för de i grund och botten inte vill lösa problemet, eftersm det riskerar att haverera massinvandringsparadigmet.

        Svara
  20. MiT

     /  01/10/2017

    Det går åt två håll så att säga
    ”Sverige spionerar på Ryssland – med USA”
    http://www.expressen.se/nyheter/sverige-spionerar-pa-ryssland–med-usa/

    Svara
    • Det är ingen nyhet. FRA, med hjälp av flygvapnet, har länge signalspanat längs rysk/sovjetisk territorialgräns efter militär aktivitet. Detta trots att FRA påstår sig vara ‘civil’ myndighet. De sysslar m.a.o. med vad som ingår i MUST:s verksamhetsområde.

      Svara
      • Klimathotet

         /  01/10/2017

        I alla fall sen 1952. Sverige ville ha egna atombomber då och när NATO inte tillät detta så förblev medlemskapet anonymt. Sen på 60-talet så skulle Sverige bli ”världssamvetet” och då passade det inte ihop med atomvapen.

        Svara
      • Realistico

         /  01/10/2017

        Menar du att FRA, Försvarets Radioanstalt, är en civil myndighet?

        Svara
    • Jag är överraskad att vi har en underrättningstjänst.

      Svara
  21. MiT

     /  01/10/2017

    Den maniske är igång som vanligt

    Svara
    • Embryo

       /  01/10/2017

      Det är lite gulligt att han bryr sig så mycket om Jimmie Åkessons hälsa och välmående.
      Fast det är klart, vad ska han fokusera på om det skulle hända något med Jimmie Åkesson?
      Kan man göra annat än att himla med ögonen?

      Svara
    • Är Jimmie ute och kör? Ligger han inte på playan som de flesta?

      Men kan säga att det var häftigt att köra hela södra Thailand kors och tvärs med bil. Blev inte kapad av gerillan mer än två gånger. Omkörningar var lite märkliga, det sker från båda sidor.
      Men det är som sagt spännande om man vill få lite adrenalinpåslag. Fast det behövs inte nu mera för Sverige är så spännande varje dag.

      Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Rätt humoristiskt att LL alltså tycker det är något negativt att försöka göra Sverige till ett tryggt land, för det måste ju vara det som är kärnan i hans resonemang: Hur kan Åkesson åka till ett farligt land han som så gärna vill att Sverige skall vara säkert?

      Svara
  22. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
  23. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
  24. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Gurkburken

       /  01/10/2017

      Knappast.

      Svara
    • G

       /  01/10/2017

      Vissa har privilegiet (!) för att använda Hynek-sidans egna språk med tillgång till stor plattform som DN Kultur, där han kan skriva

      Ang eventuell Replik.
      Ges hon inte möjlighet att skriva replik får hon helt enkelt skicka in en debattartikel istället, för svar på tal ska stollen ha alla dagar i veckan.
      Det verkar nämligen inte vara en självklarhet om man frågar DN, inte ens när dyngspridare Arnstad var i farten fick våra kära grannar ge replik på dyngspridarens idiotier….

      ”Den 14. oktober publiserte journalist Henrik Arnstad en kronikk i Dagens Nyheter der han kritiserte norsk innvandringspolitikk som rasistisk. En revidert versjon av kronikken finnes her.
      Civitas leder Kristin Clemet, SV-politikeren Kjetil Raknes og ekstremisme-gransker Øyvind Strømmen reagerte på teksten og ba straks om et tilsvar. Det skulle vise seg vanskelig.
      Ukene gikk. I dag konkluderte Dagens Nyheters kultursjef Björn Wiman meningsutvekslingen med at det ikke lenger var aktuelt å publisere innlegget, siden det nå er publisert på Civitas nettside.”
      http://journalisten.no/2013/11/kom-ikke-pa-trykk

      Svara
      • Olof

         /  01/10/2017

        ”Vissa har privilegiet (!) för att använda Hynek-sidans egna språk med tillgång till stor plattform som DN Kultur, där han kan skriva.”

        Ja, fräscht med en medelålders vit man som kritiserar en kvinna med utländsk bakgrund för de upplevelser hon har. Typisk sexistisk rasist på DN som vanligt. Hade han något att säga? Orkar inte läsa sådant nazidravel, såg bara bilderna och insåg att han ville förminska ännu en kvinna från sin priviligierade maktposition.

        😛

        Svara
        • Opie

           /  01/11/2017

          Inte bara en vit medelålders man. Utan en vit, medelålders man dömd för kvinnomisshandel.

          Svara
          • Olof

             /  01/11/2017

            Ah, intressant. Ännu en validering av min teori att dagens feminism till stor del handlar om vänsterkvinnors upplevelse av vänstermän och vänstermäns tro att deras eget beteende är allmängiltigt.

    • G

       /  01/10/2017

      Svara
    • Kristian

       /  01/10/2017

      Ja, det har ju varit gängse hittills, varför skulle de ändra sig nu?

      Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Oj vad jag måste tänka efter nu. DN drar på stora växeln och utmålar en meningsmotståndare som svårartad rasist varvid PK-drevet (den goda svansen) stormar igång med stora bojkottklockan.
      Veeeeeeemmmmm skall jag tro på?
      DN?
      LOL!

      Svara
  25. G

     /  01/10/2017

    Svara
  26. G

     /  01/10/2017

    Svara
    • Jans

       /  01/10/2017

      Är det verkligen ”kränkning” av poliser som är den korrekta analysvinkeln här? Om polisen attackeras så skall de väl för i helvete gå till motangrepp och om så kräver skjuta på anfallarna. Inte göra någon djävla film för att få lite stålar i kräkningsersättning! Jag blir vansinnig på den här idiotin. Polisen MÅSTE ha våldsmonopolet, de som utmanar detta monopol gör det med sitt eget liv som insats. Det är oerhört centralt.

      Svara
  27. G

     /  01/10/2017

    Svara
    • G

       /  01/10/2017

      http://archive.is/K5PpF

      ”Exakt vad bråket beror på har Sara Brogård inte svar på.

      – Vi har pratat med båda elevgrupperna. Det vi först kände är att det kunde vara något rasistiskt eller främlingsfientligt. Men det har visat sig att det inte är så enkelt. Det är en svår situation.

      Enligt Sara Brogård lugnade situationen ned sig efter storbråket.

      – Vi kände att vi fick en förändrad situation, även om de fortfarande inte uppträder helt korrekt mot varandra. Det har varit en del blickar och kommentarer.

      Nu när vårterminen börjar hoppas Sara Brogård att det relativa lugnet på skolan ska fortsätta.”

      Svara
      • Kristian

         /  01/10/2017

        Lösningen måste väl bli att alla ”svenskar” flyttas någon annanstans.

        Svara
  28. G

     /  01/10/2017

    Svara
    • Olof

       /  01/10/2017

      Å andra sidan förstår jag överhuvudtaget inte vad tanken är med att göra ett program med Reinfeldt som programledare. Jag kan inte se hur det skulle kunna bli något annat än ursäktande av allt möjligt, speciellt med de inbjudna personerna. Han tycks ju aldrig ha haft några större problem med att slicka uppåt när det gangnat honom.

      Antar att det är ett tack-jobb för att alliansen inte gick på svt under sin maktperiod.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2017

      Om jag fick kritik av kommunisten Wechselmann skulle jag se det som ett bevis på att jag hade gjort något bra…

      Svara
      • Jans

         /  01/10/2017

        Fast i det här fallet hade du gjort ett servilt skitprogram med avsaknad av kritiska frågor till en gammal krigshetsare.

        Svara
        • Pelle2

           /  01/10/2017

          Fast Wechselmann är väl inte rätt person att kritisera andra med tanke på det hon har producerat. Sedan kan man ha synpunkter på att Reinfeldt fick göra de program han gjorde också.
          Men jag skulle inte ligga sömnlös om Wechselmann kritiserade mig..

          Svara
          • Jans

             /  01/11/2017

            Det spelar ingen roll att Wechselman är kommunist hon har rätt i detta fall.
            Om Fredrik Reinfeldt kritiserar någon av hennes skräpdokumentärer (jag har sett en, never again) har han också rätt.

  29. G

     /  01/10/2017

    Ministern: ”Vi ska se över lagstiftningen”

    Lagen om äktenskap ändrades för bara två år sedan, men är redan otillräcklig. Problemen med barnäktenskap gör att regeringen utreder om det är möjligt att skärpa lagstiftningen.

    2014 förändrades lagstiftningen gällande äktenskap. Ändringen initierades av den förra regeringen och tanken var att den skulle vara ett skydd mot barnäktenskap. Men riktigt så blev det inte.

    – Nej, man hade nog inte förutsätt den stora migrationen och att barn faktiskt var gifta när de kom till Sverige, säger jämställdhetsminister Åsa Regnér (S). Men vi ska göra det här noga, vi ska vara noggranna när vi skärper lagstiftningen. Vi måste stärka barnens rättigheter.
    …/…/…
    Den nya situationen innebär att regeringen nu kommer att kraftsamla runt flickors rätt till sitt eget liv. I februari kommer den att ordna en konferens med fokus på hederskultur, där man kommer att fokusera mycket på barnäktenskap.

    Hur ser du på att kommuner saknar rutiner och policy när man hanterar barnäktenskap?

    – Vi uppmanar kommuner att ha rutiner runt de här frågorna. De måste ha kompetens och fortutbildning. Det är länsstyrelsen i Östergötland som har uppdraget att utbilda och svara på frågor.

    Åsa Regnér menar att man ska betrakta flickor under 18 år och är utan vårdnadshavare som ensamkommande flyktingbarn. Detta alltså även om flickan kommer hit med sin gifta man.

    – Det sker då en annan typ av hantering. Och då kan myndigheterna arbeta med ärendet på ett helt annat vis. Det handlar om rätten till utbildning, asylprövning och rätt till utbildning, säger Åsa Regnér.

    I Danmark separerar man alltid gifta par där den ena partnern är under 18 år. Men ministern är inte säker på att det alltid är rätt väg att gå.

    – Socialtjänsten ska alltid utgå från barnets bästa. Vi är tydliga, barn ska inte vara gifta. Men det är också en ny tid och nya situationer. Vi har sett gifta par där båda är barn som dessutom har ett gemensamt barn.

    Ni vill också göra barnkonventionen till lag, på vilket sätt kan detta få bort barnäktenskap?

    – Vi vill stärka barnens rättigheter. Vi ser en tillbakagång i synen på kvinnan, abortmotståndet har ökat och kvinnors sexuella rättigheter ifrågasätts alltmer. Just nu går vi åt fel håll. Jag pratar mycket med kollegor i Tyskland ett land som också tagit emot många flyktingar, de ställs också nu inför samma problematik.

    Hur ser du på händelsen i Blomstermåla, där en 14-årig gift flicka är gravid?

    – Som minister kan jag naturligtvis inte gå in i enskilda fall. Men ett barn ska naturligtvis ha rätt till sitt eget liv, sin egen utbildning och kunna göra sina egna val. Inte styras av någon.”
    http://www.barometern.se/kalmar/ministern-vi-ska-se-over-lagstiftningen/

    Nedan en hederligt naiv kommentar under artikeln på FB!!!….

    ”Catharina Jerbo:
    Det är bra att de fortlöpande ser över lagen. Men vad som är allra viktigast är att se till att socialarbetarna har tillräckligt med kunskap, resurser och back-up. Somliga verkar tro att det är enkelt att lösa, det är det aldrig när det gäller människor. Människor har känslor, vanor, trosuppfattningar, övertygelser. Motstånd föder motstånd, våld föder våld. Kärlek och omtanke, eftertänksamhet och ödmjukhet inför det en inte förstår är en bra och stabil väg framåt.
    Det står i artikeln att barnäktenskap i Syrien ökat mycket iom kriget, att det är ett sätt att rädda barn. Jag blev lite nyfiken på hur dessa äktenskap fungerar i praktiken. Är det ungefär som när svenskar gifter sig med någon som behöver/vill få uppehållstillstånd i Sverige? Dvs äktenskapet är bara en underskrift på ett papper. Eller är de Syriska barnäktenskapen ”fullbordade”, där i så fall våldtäkt ingår (enl svensk lagstiftning)? Jag vet att gifta kvinnor på flykt är säkrare, blir inte utsatta för sexuellt våld lika ofta som ogifta/ensamma kvinnor och är giftemålen tänkta att skydda kvinnorna/barnen på så sätt? Jag vet inte, men det vore intressant att få veta mer.”

    sv-se.facebook.com/barometern/posts/10154903629414481

    Svara
  30. Vic

     /  01/10/2017

    Hela Putin-är-satan-grejen är en riktig klassiker. Historien är full av exempel då makthavare målar upp falska fiender och sen försöker få det att se ut som att rivalerna har samröre med den här hemska fienden. Faktum är att 1788 så invaderade Sverige sin egen utpost Puumala, med soldater iklädda ryska uniformer. Detta för att få ett skäl att föra krig mot Ryssland.

    När man säger att krigen i Irak och Libyen inte var legitima och att t.ex. bevisen för Husseins massförstörelsevapen var förfalskade så ropas det ”konspirationsteorier!!”.

    Det är å andra sidan inte tal om konspirationsteorier när media och myndigheter skanderar ut om 100 000 utländska cyberattacker mot Sverige (vilket är en lögn), att ryssarna fäller SRs radiomaster i Sverige och att ryssarna för ett propagandakrig med hjälp av svensk alternativ media. Dessa påståenden slängs runt helt utan någon täckning alls alltmedan försvaret jagar uttrar i skärgården, vilket följer upp plumpa uttalanden om ”misstänkta ryska ubåtar”. Ursäkta men den här farsen börjar bli j*vligt långtråkig.

    Svara
  31. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
  32. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/10/2017

      Ja, precis så är det.

      Är Sverige Europas Pakistan?
      https://detgodasamhallet.com/2016/12/05/ar-sverige-europas-pakistan/

      ”I den del av västra Pakistan som gränsade till Afghanistan och som kallades TPA, tribal provincial area, kunde insurgenterna vila upp sig och få sjukvård. De rörde sig mer eller mindre fritt över gränsen och alla visste spelets regler.

      Pakistan hade en passiv men tydlig roll i konflikten. Det var Pakistan som möjliggjorde insurgenternas återhämtning. Hade Pakistan agerat för att hindra detta, hade vårt uppdrag i Afghanistan blivit avsevärt enklare.

      Sverige har varit ”neutralt” genom att lägga sig platt och när terrordåden nu inträffar i Europa, så är Sverige av någon märklig anledning relativt förskonat. Detta trots att nationen tagit emot flest asylsökande i Europa räknat per capita och att ett betydande antal IS-sympatisörer finns i Sverige, varav många hundra har återvänt efter att ha deltagit i det pågående folkmordet i Mellanöstern.”

      Svara
      • Dreadlock

         /  01/10/2017

        Bland det mest stringenta jag någonsin läst i saken.

        Svara
  33. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Hm, nu undrar jag bara hur skiljer vi bort de andra vita männen, de icke heteros? Stämpel? Armband kanske där det står ”jag är vit men gillar bara män” eller något mer radikalt?

      Svara
      • Opie

         /  01/11/2017

        En rosa triangel fastsydd på ärmen har ju tidigare varit ett vinnande koncept. 😉

        Svara
    • Rikard

       /  01/10/2017

      Hej.

      Varför ställs aldrig (?) frågan om huruvida man oroar sig för sina anhöriga?

      Jag känner till flera kvinnor i bekantskapskretsen som vill ha sällskap till buss eller tågstation, alternativt tar taxi/blir hämtad av partnern efter visit.

      Detta då området jag lever i ligger på fem-i-topp-listan för mångkulturella integrationsutmaningar.

      ”Hur orolig är du för att dina [partner/barn/förälder] skall utsättas för [valfritt övergrepp/angrepp] under [tid på dygnet/veckodag]?”

      Till skillnad från idag, då invandrade araber, palestinier, afghaner och somalier demonstrativt ställer sig i vägen eller spottar framför ens fötter, betedde sig varken greker, jugoslaver, turkar, finnar, zigenare eller andra nordbor på det sättet för bara tjugofem år sedan.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  34. MiT

     /  01/10/2017


    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154340517588251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
  35. michael.

     /  01/10/2017

    Intressant taktik av etablissemanget inom media och politiken i väst,man kommer alltså anklaga s.k högerpopulistiska och nationalistiska partier i olika val runtom i Europa för att vara quislingar,landsförrädare och antinationalister som går Rysslands ärenden. Måste säga att boken 1984 verkligen är mer aktuell än vad Orwell någonsin kunde tänka sig när det gäller västvärlden.

    Svara
  36. AndersI

     /  01/10/2017

    OT! Men fruktansvärt underhållande.

    ”A 36-year-old biological male dominated the women’s division of the El Tour de Tucson last weekend, an annual cycling competition in Arizona that attracts thousands of amateur and professional cyclists.

    Jillian Bearden — who identifies as a transgender woman — won the 106-mile race in 4 hours and 36 minutes, the Arizona Daily Star reported.”

    http://dailycaller.com/2016/11/22/its-absolutely-huge-biological-male-dominates-womens-cycling-competition/

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/10/2017

      F.d. rysk kulstöterska kan cykla fort?

      Svara
    • Kristian

       /  01/10/2017

      Feministerna fick som de ville – det blev en kille!

      Svara
    • havre flarnstad

       /  01/10/2017

      HaHa jag ser framför mig hur b-laget i olika sporter och dom där som aldrig riktigt kommer på pallplats helt plötsligt blir icke-binära eller identifierar sig som kvinnor …ja tills karriären är slut eller prispotterna sitter säkert på banken 😀

      Och må dom terrorfeminister som klagar få sig en tankeställare om kön verkligen bara var en konstruktion när startfälten tydligt kommer skilja sig mellan dom som är födda män och kvinnor. Många lär uppge sig vara kvinnor i sporten dom tävlar i om det görs möjligt det är jag helt säker på speciellt i sporter där prispotten är stor .

      Hoppas det blir verklighet ser alla rosa håriga små snöflingor därute få mentala psykbryt när något korpenlag i herrklassen plötsligt blir kvinnor hela bunten och vinner ligan se bara hur olika pojklag ute i världen utklassar sitt lands damlandslag i fotboll.

      Rena styrkesporter har kvinnor inte en chans i så dom kan vi glömma orkar inte kolla tiderna för löpsporter men gissar att det är samma där så vad har vi kvar att tävla helt rättvist i oavsett fött kön ? schack, rodel och kanske curling.

      Svara
      • Kristian

         /  01/11/2017

        Schack lär ha manlig ”övervikt” på samma sätt som matematik.
        Kvinnor kan nog hävda sig på samma villkor inom individuella uppvisningssporter som aerobics, dans, kampsporternas kata/form/poomsae, surfning, och i uthållighet som aerobics. Vid varje form av förflyttning torde muskelmassa och testosteron vinna. (Har inte kontrollerat.)

        Svara
  37. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Jag drar den slutsatsen att den vanligaste familjen i Sverige: vit svensk mor+far+barn behöver inte vara jämställda. De är ju bara så ointressanta och fel nu mera.

      Eller de har redan nått jämställhetsmåttet och de alla andra ligger bakom i utvecklingen?

      Eller är det en framtidsbild?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/10/2017

        Ganska intressant att alla föräldrar har 100% ansvar, så om vi har en familj med tre henföräldrar så snackar vi 300%. Det är inte lite procent det.

        Sicken infantil smörja!

        /Frida

        Svara
        • Rikard

           /  01/10/2017

          Hej.

          Jag tror man skall läsa det som att föräldrarnas ansvar tillsammans utgör hundra procent?

          Det medför visserligen att det kan bli så att varje vuxen vid olika tillfällen motsvarar olika procentsatser.

          Beroende på hur det är tänkt att mätas kan man också säga att alla föräldrar alltid tar hundra procent ansvar, eftersom man inte gör någon kvalitativ skattning av hur själva ansvaret tas eller vad det omfattar. Förälderns enda kontakt är via FB vid födelsedagar? 100%. Föräldern är en helikoptercurlare? 100%.

          Mitt samvete säger mig att vi är småaktigt elaka mot en dum skylt som även om den är gjord i välmening förmedlar motsatsen till sitt budskap just i kraft av sin infantila (tack Frida, på pricken som alltid!) formulering och sitt missbruk av procent. Mitt intellekt säger mig att den skall vedersakas all smälek man kan hopa över den.

          En bättre (?) formulering kanske hade varit ”alla kan ta sitt ansvar som förälder!” eller ”alla barn har föräldrar och alla föräldrar har varit barn” eller någon variant på detta.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Kristian

             /  01/11/2017

            Vad sägs om ”kan inte åtminstone några föräldrar ta sitt ansvar”?

  38. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
  39. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/10/2017

      Måste vara oerhört bekvämt att vara vänsterpopulist. Som Homer Simpson säger om alkhol, fast i Sneckersk version.

      To Men! The cause of… and solution of… all life’s problems.

      Intressant att det strukturella förtrycket bara pågått i hundratals år, det gör nästan att ljuset skymtas i slutet på tunneln. Vilket århundrade menar hon att detta förtryck startat. Snackar vi 1700-talet och den fjolliga Rokokon, eller är det möjligtvis 1300-talet och den tidiga Italienska renässansens som är boven i dramat?

      Nu ska jag ta på mig förklädet och kedja fast mig vid diskbänken och utföra de plikter som den magiska könsmaktordningen tvingar mig till.

      /Frida

      Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2017

      Stackars den förtryckta vita kvinnan Snecker som bara har lyckats bli riksdagsman i det patriarkala Sverige.Hur kunde det gå så illa ?

      Svara
  40. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/10/2017

      (Är det en ”industri” nu? Väntat med spänning på börsnoteringar.)

      Rekord i halmgubbe?

      Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2017

      Det är väl i så fall lika illa att relativisera barnäktenskap och sexuella övergrepp mot barn som Terstedt gör…

      Svara
  41. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
  42. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/10/2017

      När skall Pascalidou flytta tillbaka till Tensta och njuta av det mångkulturella samhället istället för att bo i Stockholms innerstad ?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/10/2017

        Det vet jag. Nämligen den dagen Riche och Teatergrillen stänger inne i stan och öppnar i kaozorten, men givetvis inte före alla hennes snygga, rika och populära innerstadsvänner flyttat dit. Det vill säga aldrig.

        Bör tilläggas, hon gjorde faktiskt en Metro-uppmärksamad PR-flytt till Rinkeby 2006. Något säger mig att det inte är riktigt samma Rinkeby 2017. Hon skulle gott kunna prova igen. Men jag förstår om hon innerst inne inte riktigt vill. Det är ju bra mycket trevligare att bo på Södermalms absolut mest eftertraktade gata med utsikt över Riddarfjärden.

        http://www.metro.se/artikel/pascalidou-flyttar-hem-till-rinkeby-xr

        ”Det är sorgligt när det inte finns barn med svenska som modersmål på min systerdotters dagis.”

        Så mycket för de höga principerna, självfallet vill hon inte att hennes egna barn ska växa upp i kaos, kris och kollaps. Det är förståeligt. Trist att hon inte förstår hur falskt allt låter.

        /Frida

        Svara
    • Svenne

       /  01/10/2017

      ‘Pascalidou behöver omgående antingen uppslagsbok eller reality check. Eller båda’ #sådärja

      Svara
    • Rikard

       /  01/10/2017

      Hej.

      Ordbok, frk Pascalidou, eller lexikon. Det senare är ju till och med härlett från grekiskans λεξικόν.

      Inte uppslagsbok. (I rättvisans namn vill jag dock framhålla att man definitivt kan säga att ett lexikon är en form av uppslagsbok.)

      [http://www.saob.se/artikel/?seek=lexikon&pz=1#U_L561_62080]
      [http://www.saob.se/artikel/?show=ordbok&unik=O_1055-0087.9DFY&pz=3]
      [http://www.saob.se/artikel/?seek=uppslagsbok&pz=1#U_U517_180291]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare, numera Messerschmidt, bisserwasser eller viktigpetter

      Svara
      • Kristian

         /  01/11/2017

        Bravo!

        mvh Kristian, vardande petimäter.

        Svara
  43. MiT

     /  01/10/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/10/2017

      Sofia Mirjamsdotter begriper verkligen inte det hon läser, inte heller det hon skriver.

      ”Trots en märkbar ökning är det fortfarande 81 procent av befolkningen som känner sig trygga i sitt närområde.”

      ”Det betyder inte nödvändigtvis att fler övergrepp begås. Det kan lika gärna ha att göra med hur samtalsklimatet har förändrats, och om en delvis ny syn på innebörden i begreppet sexuellt ofredande.”

      Det är klart som korvspad att den upplevda tryggheten i ett närområde speglar tryggheten i närområdet. Hade det handlat om Europa, riket, länet, eller kanske staden, ja då kanske psykologiska faktorer kunnat förklara en ökning.

      ”Den visar att antalet kvinnor som känner sig otrygga har ökat med 25 procent sedan föregående år, vilket är den största ökningen sedan den första undersökningen gjordes 2006.”

      Jag gissar som följande. De 19% som känner sig otrygga i sitt närområde är inte jämnt fördelade. De bor i stor utsträckning i otrygga kaosområden. Och andelen som känner sig otrygga i kaozområden är inte 19%, den är minst det dubbla, och anledningen till otryggheten är kaoz. BRÅ:s rapport är dock ej såmpass detaljerad.

      Nu väljer Mirjamsdotter ordet närområde. BRÅ:s rapport är betydligt tydligare:

      ”Trygghet vid utevistelse sent på kvällen i det egna bostadsområdet”

      De som känner mest otrygghet har i mycket stor utsträckning varit utsatta för brott. Denna grupp ökar.

      /Frida

      Svara
  44. havre flarnstad

     /  01/11/2017

    Vilken härlig kille 😀

    Nu står det inte så mycket om hur långt han kommit förutom att pengarna tog slut i tyskland och han får hanka sig fram på att tigga från bekanta hemma eller ett äpple eller kanske en banan eller två från lokalbefolkningen. Jag hoppas han kommer fram men något säger mig att det inte är så kul längre att vandra fram genom en frostbitet europa utan pengar speciellt genom länder där förståelsen för syftet är lika stor som hemma i godhetens stormakt.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6605007

    Nu är jag lite elak men hur naiv får man bli ? Att han blir batiktanters våta dröm och posterboy för miljöpartiet är inte långsökt men fred i Syrien… ?

    ”Då visste Albin Hagberg Medin väldigt lite om kriget i Syrien, fredsprocesser och vandring. Men han var ändå säker – han skulle vandra för fred”

    Någon får gärna förklara för mig hur detta ska påverka fredsprocessen eller någonting annat än Albins egna ambitioner att självförverkliga sin enorma godhet.

    P.s Albin är säkert en skön lirare skulle nog vara kul att spendera en kväll med att höra hans historia men hela grejen och hur folk liksom tävlar i att göra saker med Syrien påklistrat börjar bli bissart.

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/11/2017

      edit : skulle stå i länder där förståelsen INTE är lika stor för syftet som här hemma tex Ungern eller delar av Grekland …men vad vet jag om fotvandring man kanske kan fuska sig fram med lite tåg om det känns jobbigt 🙂

      Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Tänk att han ser ut precis som man tänker sig: batik-Jesus i sandal och kilt.

      Svara
  45. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Har läst. Ser fortfarande inte problemet. Vänsterfolk som Pallas verkar haka upp sig på detaljer och vägra förstå helhet och indirekt eller bildligt språk.

      Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Well, journalisten själv tycker såhär om Katerina…

      Svara
  46. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      På tal om barn …
      Flera av de här personerna kan uppenbarligen inte läsa en text. Läsförståelse nolla. Eller är det medvetna feltolkningar? Dubbeltänk?

      Svara
  47. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  48. Tomas

     /  01/11/2017

    skylla allt på putin å ryssarna är heeelt briljant

    Svara
  49. Kristian

     /  01/11/2017

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: