Förnekelsen

I Sverige frodas Förnekelsen för fullt just nu. Igår kom Brås NTU för 2016 även om man blandar med siffror från 2015 också. Som jag förstår det är det delar av NTU 2016 som har släppts och att det kommer fler delar under året.

Materialet till undersökningen samlades in från januari till början av
maj 2016. Ett informationsbrev skickades till urvalspersonerna några
veckor innan SCB:s intervjuare tog kontakt per telefon. Innan intervjun
påbörjades säkerställdes att den utvalda personen hade tagit del av
informationen och samtyckte till att delta i undersökningen.

Undersökningen som rapporten i alla fall delvis handlar om gäller för 2015

fran-bra

I början av 2017 så redovisar man alltså siffror för 2015…

fran-bra1

Varför göra det enkelt och lättöverskådligt när man kan krångla till det och blanda olika år med varandra… Är det verkligen bara jag som tycker att NTU 2016 ska innehålla siffror från 2016 och inte att vissa är från 2015 och andra från knappt halva 2016 osv?

Nå, det NTU visade är att kurvorna går åt fel håll. Ordentligt. Vad gäller trygghet så visar det att det blir mer otryggt. Men de där siffrorna är väl ganska vanskliga ändå? Jag gissar att i vissa områden är det nära nog 0% som känner otrygghet medan det i andra säkert kan vara mycket höga siffror. Om man bara buntar ihop allt så blir det som att stå med ena foten i kokhett vatten och andra i iskallt och säga det i genomsnitt är rätt ok ändå?

linda-snecker-patriarkatet

Men antar att det aldrig kommer att ske sådana ”områdesmätningar” eller vad man ska kalla dem för vad skulle då sådana som Snecker ta sig till? Det här är det enda hon kan och hon lyfter över 60 000 kronor per månad av skattebetalarnas pengar för det. Nej, hon kan inget annat, det där är hennes enda ”kompetens”. 60k i månaden för att fantisera och verkligen KÄMPA för att inget ska bli bättre…

Det är inga väl fungerande ledningar i huvudet på sådana som Snecker för som jag sett några på twitter undra, om det pågått i hundratals år och varit likadant hur kommer det sig då att det helt plötsligt ökar enormt just när Sverige tagit emot massor från just sådana länder där den kulturen är utbredd? Då borde det ju inte vara någon skillnad alls utan bara rulla på som det alltid har gjort i hundratals år? Men så långt klarar en del inte av att tänka.

heberlein

Håller med Heberlein här fast det är mer än bisarrt! Mirjamsdotter kämpar verkligen stenhårt för att förminska vad NTU säger. Stenhårt alltså. För som en i mitt kommentarsfält sa, ”Sofia Mirjamsdotter begriper verkligen inte det hon läser, inte heller det hon skriver”. Jag tror att Mirjamsdotter mycket väl vet att siffrorna hon rabblade om otrygghet handlade om bostadsområde medan hon försökte få det till att det handlade om landet när hon drog upp ”samtalsklimatet” och ”mediarapportering” som orsaker. De två sakerna har nog i princip NOLL med otrygghet i det egna bostadsområdet att göra. Och givetvis drar man som alltid fram det dödliga våldet, som om det viktigaste som skapar otrygghet är risken att dödas. Så är det såklart inte! Folk som känner olust att gå ut på vissa ställen känner inte olusten pga risken att dödas utan av att det finns MASSOR av annan skit att drabbas av. Det är bortom korkat och ohederligt att hela tiden dra in dödligt våld som om det är orsak nummer 1! Bara sluta med sånt!

Vad som orsakar otrygghet i ett bostadsområde eller i närområdet är givetvis vad som händer i bostadsområdet eller i närområdet, inte vad som händer i Biskopsgården i Göteborg eller i Rinkeby (om inte bostadsområdet råkar vara just de såklart).

bras-ntu

Men vi vet ju varför sådana som Snecker och Mirjamsdotter håller på som de gör, de kan inget annat helt enkelt. Men det blir allt svårare för dem att skylla allt på den vanliga hyggliga svenska mannen som man framgångsrikt gjort de senaste 15-20 åren. För folk är inte så korkade att de inte fattar, de ser med egna ögon vilka det är som håller på, deras vänner ser med egna ögon, deras familjer ser med egna ögon.

Man vet vilka som höll på med överfallen på festivalerna för även om Mirjamsdotter försöker även med det så finns ju polisens interna rapport från WAS i Stockholm som säger exakt vilka det handlade om. Alla vet om det även utan den interna rapporten men ändå, den finns där.

Från SVT-artikeln

Erik Wennerström har inget svar på varför otryggheten bland kvinnor ökat så kraftigt sedan förra mätningen. Han pekar dock ut två möjliga förklaringar. Kvinnor är framför allt oroade för att utsättas för överfall och misshandel, vilket oftast handlar om sexualbrott. Andelen kvinnor som utsatts för sexualbrott ökade under de senaste tre åren från 1,4 procent till 3 procent av den kvinnliga delen av befolkningen.

– Det är en fruktansvärd ökning, säger Wennerström.

En annan förklaring till att kvinnors otrygghet ökat kan vara att det varit mycket debatt om sexuella övergrepp mot kvinnor på offentliga platser, till exempel festivaler, det senaste året.

– Vi tycker att detta är alarmerande, men exakt vad man ska göra åt det har jag inget svar på, säger Wennerström.

Han har inget svar på varför säger han. Klart han EGENTLIGEN har ett svar på varför men han skulle hellre äta en burk med daggmask än att säga det.

Eftersom inte 2016 är med på så många punkter och där det är med så är det bara delvis så gissar jag att siffrorna kommer att vara ännu värre nästa gång.

Fler och fler kommer att inse att det inte är en slump att denna ökning inträffat under exakt de år då Sverige tagit emot enormt många invandrare från områden/kulturer/länder som är kända för EXAKT de saker som får otryggheten att öka.

Sådana som Snecker och Mirjamsdotter kommer att fortsätta hojta om att det är de svenska männen som är värst i hela världen, eller i alla fall MINST likadana överallt, men allt färre kommer att lyssna på dem eftersom sådan korkad skit kommer att tillskrivas allt mindre betydelse. Verkligheten kommer att vinna över dem helt enkelt. Tyvärr så har de varit med om att offra extremt många på vägen dit genom att så hårt de kan motarbeta all form av verklighet till förmån för sin egen fantasivärld.

Men verkligheten kan man inte gömma hur länge som helst. Det kommer att krypa fram mer och mer om hur det är ju fler som drabbas av det. Och om ca 1,5 år är det dessutom riksdagsval igen, tänk vad mycket som kommer att ha sipprat fram till dess. Och i början av 2018, valåret alltså, kommer Brås NTU 2017 som har med allt från 2016 och lite från 2017. Blir ett intressant valår…

Så här blir det när man tar in massor av folk som man vet kommer att orsaka samhällsproblem och man inte har någon plan för något alls. Eller jo, planen var att skylla allt på den svenska mannen. Och som den obotliga optimist jag är så tror jag det kommer att bli mycket värre, att vi bara sett början än…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

102 kommentarer

  1. Tomas

     /  01/11/2017

    vill så gärna höra när snecker skyller allt på putin 🙂

    Svara
    • Jans

       /  01/12/2017

      Hon kan väl ringa Hynek och be honom berätta att det är Putin som ligger bakom mätningarna.

      Svara
  2. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Svara
      • Nilsson

         /  01/11/2017

        Hynek är ett av alla irrbloss på Södermalm, alldeles för många har blivit som hypnotiserade av dem.
        Skönt att det verkar släppa för fler och fler.

        Svara
      • G

         /  01/11/2017

        Verkligen rätt människa prata om att andra ”förminskar” saker, hennes första intervju i SR ekar i mina öron.

        Svara
  3. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  4. Trolletplit

     /  01/11/2017

    Egentligen borde vi vita svenska män komma överens med feminsterna och säga.
    Ok. Allt är vårt fel. Vi stannar därför inne i hemmet på kvällar och helger i fyra månader.

    Sedan tittar vi om kvinnors trygghet ökade. Och om deras livskvalitet ökade.

    Nästa steg är att vi delar upp transfereringar i de sociala systemen. En man får aldrig yta del av en kvinnas skatt och tvärtom.

    Sedan tittar vi om kvinnor känner sig nöjda.

    Det kanske är så att vita män fungerar bäst utan vita kvinnor.

    Men jag är ytterst tveksamma om det är tvärtom.

    Om du klagar på den vita mannen så ska du inte heller på något sätt trä del av hans kunskap eller pengar.

    Låt du kvinnor som hatar oss då leva utan oss.

    Svara
  5. havre flarnstad

     /  01/11/2017

    http://www.svt.se/opinion/rut-foretagare-om-historieatarna

    Ännu en anmälning emot public service med vänsteranknytning vart hittar dom alla dom här obskyra personerna som dom flesta aldrig hört talats om. Det är som att ETC , Proletären och Arbetaren samtliga finns som snabbnummer i växeln.

    Svt opinion fd svt debatt publicerar fortfarande intressanta artiklar synd att dom släkte kommentarsfältet helt efter att det visat sig vara helt omöjligt att styra innehållet 😦

    Svara
    • Jans

       /  01/12/2017

      ”vart hittar dom alla dom här obskyra personerna som dom flesta aldrig hört talats om”

      På Södermalm, Mälarhöjden. Aspuudden e.t.c.
      Lika barn leka bäst.

      Svara
  6. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  7. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  8. MiT

     /  01/11/2017

    Finns mer för den nyfikna men det får ni kolla själva 😛

    Beatrice är alltså hon som intervjuas här:

    Svara
  9. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  10. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  11. Pelle2

     /  01/11/2017

    Jag föreslår att Högå flyttar till Afghanistan eftersom hon,precis som Schyman, inte ser någon större skillnad i levnadsvillkoren för kvinnorna.
    Någon som tror att hon kommer att göra det ?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/12/2017

      Köln, Tahirtorget… som sagt det är bara gradskillnader.

      Svara
      • Jans

         /  01/12/2017

        Naturlig följdfråga blir: Vad beror gradskillnaden på? Särskilt om man jämför Köln 2016 med Köln 1996.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  01/13/2017

          Gradskillnaden var i latitud tills du kom och sabbade hela vitsen.
          Hur kunde du.

          Svara
    • havre flarnstad

       /  01/11/2017

      Lol 😀 läsvärt. Lång historia men värt varje minut .

      Svara
  12. Pelle2

     /  01/11/2017

    OT:
    Otippat nog fick Katerina Janouch på Dn debatt bemöta Hynek Pallas svartmålning av henne. Fast Pallas kommer nog få tillfälle att smeta rasist på henne redan i morgon..
    Skönt med invandrare som vågar öppna munnen och skiter i vad åsiktsförtryckarna tycker.
    http://archive.is/68jo9

    Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Archive-länken sparar dessvärre betalväggen också. Så jag gör såhär ifall folk vill läsa då DN tycker att vi ska ge pengar för att få tillgång, men det kan DN glömma då det endast handlar om en text som är av intresse. De som vill läsa hennes svar håll till godo (andra scrolla vidare):

      ”Mejlkorgen fylls med flera meddelanden i minuten. Den absoluta majoriteten uttrycker djup tacksamhet och stöd för att jag har sagt saker som de själva har tänkt och känner. Många skriver att de inte vågar uttrycka sin oro. Deras brev uttrycker varken hat eller rasism, utan bekymmer för Sverige och vår framtid. Samt ilska mot politiker som missköter sina uppdrag. En och annan skribent är kritisk och anklagar mig för alarmism.

      En storm har blåst upp som resultat av den intervju jag gjorde i tjeckisk webbteve för några dagar sedan. Bland annat anklagas jag här i DN Kultur för att vara rysk desinformatör och språkrör åt främmande makt. Det är en skrattretande lögn. Dock intressant att det sker i DN som faktiskt pekats ut som en av de medieaktörer som ägnar sig åt att publicera rysk desinformation i Sverige, enligt forskare vid utrikespolitiska institutet, i en uppmärksammad rapport som har rubriken ”Russias strategy for influence through public diplomacy and active measures: the Swedish case”.

      Upptakten till stormen om vad man får säga i utländsk media om Sverige är Hynek Pallas, en självutnämnd Tjeckienexpert som lösryckt refererat en intervju med mig på tjeckiska DVTV.

      Programledaren Martin Veselovsky frågade bland annat om no go-zoner och brinnande bilar. Jag bekräftade att vi har problem. Att Sverige är ett generöst och välvilligt land men har blivit taget på sängen av 2015 års extrema flyktingvåg. I dag försöker politiker lösa problem med boende och försörjning, en ekvation som inte går ihop. Jag påpekade att de som kommit till Sverige främst är unga män, ett problem i mina ögon.

      Att Sverige haft bekymmer med integration och ökade utanförskapsområden har dock inte enbart sin orsak i flyktingströmmarna hösten 2015. Vi har enligt Säpo runt 150 återvändande terrorister i landet. Problem med stenkastning mot blåljuspersonal, granatattacker, samt ökande otrygghet bland kvinnor. BRÅ:s nya rapport visar att var tredje kvinna är rädd i Sverige. Vad är det för fel på dem som INTE är förskräckta över dessa fakta? Halva Sverige borde ut på gator och torg och demonstrera för kvinnors trygghet och frihet.

      Jag själv är egentligen ointressant i den här frågan, detta handlar om sakfrågor och verklighet i ett samhälle som är under press. Om vi inte kan diskutera öppet är vi illa ute. Om de som kritiserar politiker beskrivs som rasister, fascister och nazister är jag verkligen livrädd för vad som sker i Sverige.

      Vi behöver se nyktert på problem utan att censurera eller svartmåla den som faktiskt berättar att kejsaren ÄR naken. Många människor ser vad som händer i samhället. Till skillnad från andra har jag en plattform att tala från. Den plattformen är jag villig att använda och jag står kvar här, jag tar gärna debatten. Fler borde göra det.

      Jag talar utifrån min kärlek till Sverige. Och den man älskar ska man ge tuff kärlek. Välkänt sedan länge i dysfunktionella hem.”

      Svara
      • MiT

         /  01/12/2017

        Om man snabbt klickar på att sidan ska sluta laddas så hinner betalgrejen inte komma fram utan man får artikeln i sin helhet. Om man har t ex firefox så kan man lägga till ett bokmärke från archive.is som när man klickar automatiskt tar sidan man är på och skapar en archive.is-länk. Har man då stoppat sidan så att betalväggen inte kommit in så slipper man den även i archive.is, här är när jag gjort så
        https://archive.is/2sgcj

        Svara
        • G

           /  01/13/2017

          Hmmm intressant. Ja precis, det är så jag gör när jag själv ska läsa något, stoppa laddningen av sidan tidigt. Men lite konstigt att bara för att JAG stoppar sidan i webbläsaren så försvinner ju inte scriptet som gör att betalväggen ska poppa upp när archive.is ”skannar” av sidan när den sparas, det finns ju fortfarande kvar. Men det verkar ju fungera då betalväggen inte är med på din archive.is länk. Ganska märkligt att det fungerar, men ska prova nästa gång det blir aktuellt med nån artikel hos DN. Tack för tipset chefen 😀

          Svara
  13. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/11/2017

      Hon är väl bara en typisk postmodernist som anser att hennes åsikt är lika mycket värd som fakta.
      Hon är väl också en av postmodernisterna som sedan klagar på faktaresistens och ett liv i filterbubblor hos de som inte håller med henne..

      Svara
      • Rikard

         /  01/11/2017

        Hej.

        Från avdelningen Liten Petmoj:

        För en postmodernist är åsikter fakta, och tvärtom.

        Det är inte som jag raljerar eller gör mig lustig; det är så postmodernismens interna logiska system är uppbyggt.

        Testa Högå:s ståndpunkt och uttalanden utifrån den postmoderna logiken. Både hennes och M_i_T:s uttalanden blir sanning i en kamp om tolkningsföreträdet, och kan analyseras via narrativ diskursteori – därmed landar vi i att vem som säger vad (utifrån identitet och maktstrukturpositionering) avgör vad som är rätt och sant, inte generella allmänna data eller testbara faktapåståenden.

        Högå är fullt konsekvent utifrån sitt sätt att resonera – vissa åsikter är rätt, och de är därför fakta. andra åsikter är fel, och alla fakta som stödjer sådana åsikter är falska.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Pelle2

           /  01/12/2017

          Du har säkert helt rätt Rickard.
          Hur som helst är det helt sjukt att dom upphöjer sina subjektiva åsikter till fakta och dessutom förväntar sig att vi skall köpa skitsnacket..
          Det blir ju dessutom bara ännu mera absurt när samma personer numera beklagar sig över faktaresistens hos sina åsiktsmotståndare när det är dom själva som har lagt grunden till de faktaresistentas beteende.

          Svara
          • Rikard

             /  01/12/2017

            Hej.

            Jag har studerat just postmodernism en hel del, både inom fältet litteraturvetenskap men också med vetenskapsteoretisk/ontologisk inriktning.

            (Den har beröringspunkter även med queer/genus-teori, socialism och feminism via sextiotalets franska filosofer och åttiotalets amerikanska feminister. Den rasistiska/rasbiologiska ådran är det senaste tillägget, då ko-optering av funktionshindrades organisationer ställer sig svårare – dessa finns redan och har en i fysisk verklighet sakligt grundad agenda. Mycket lättare då att starta grupper som Afrosvenskarnas förbund och liknande rasistiska organisationer.)

            Utan att vilja tala illa om de människor som lever med det helvete på horden schizoid psykos-tillstånd kan vara, så är det det det närmast påminner om: verkligheten är kaotisk, oförutsägbar och godtyckligt föränderlig utifrån ditt perspektiv. Inget har värde, inget är pålitligt och inget kan förstås.

            Man måste lära sig tänka i en sorts ständigt föränderlig Möbius-spiral parad med en hyperkub; en tesserakt som förändrar sig själv medan den förändrar sig – både medveten om sin medvetna förändring men samtidigt och utan konflikt omedveten om densamma.

            Ett kraftfullt verktyg är det, och fullt användbart av alla som önskar slå sönder någons begreppsmodell i syfte att kunna bygga upp dem igen. När allt är i flux och saknar värde räknas ju endast personlig tillit, och då litar vi på den som är god. Var alltså god och du kan dominera och domptera andra så att du kan leva räkmacka – inget spelar ju någon roll egentligen, för alla värden är ju godtyckliga mänskliga påfund. Karlsson på taket-filosofi.

            Boktips: ”Postmodernismens förklaring” av Stephen R.C. Hicks. Finns hos Timbro för under hundralappen.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • Grodan Boll

           /  01/12/2017

          Inget nytt för den som hängt med amerikanska kreationister sedan decennier tillbaka. Det är väldigt svårt att argumentera med någon som inte har en rationell bas som man kan stapla fakta och sannolikhet mot.

          Du har absolut fel.
          De har absolut rätt.
          Inget du säger kan få dem att byta åsikt. För de VET (känner) att de har rätt.

          Med andra ord måste man ge sig på deras religion.

          Svara
  14. Pelle2

     /  01/11/2017

    Lite mera OT:
    Bloggaren i otakt sågar de så kallade komikerna i allmänhet och ÖZZ Nujen i synnerhet för deras skönmålning av dagens Sverige.
    http://iotakt.nu/2017/01/10/en-gnallspiks-genmale/

    Svara
  15. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Pether

       /  01/12/2017

      CNN har ju inte haft något trovärdigt mot trump sedan han sade sig satsa på att bli president. Slag efter slag under bältet med fake news. Tydligt hur folk är emot trump endast pga medias totala bias och försök att utmåla honom som dålig.

      Svara
  16. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/11/2017

      Undrar om man kan betta på att Trump bli mördad alt överlever attentat innan perioden är över ? som sidobett skulle jag tippa på BLM anstrykning och svart attentatsman i 20-års åldern.

      250x insatsen 1000x om båda slår in 😀

      Svara
      • Svenne

         /  01/11/2017

        Må Trump leva länge!
        Personligen så njuter jag obeskrivligt av att se medias byxångest…
        ‘Karma is a bitch’.

        Svara
        • havre flarnstad

           /  01/12/2017

          Sant så sant det är ögonblick som när Trump vann som är livets krydda eller valvakan här hemma där grät och skrek i direktsändning när drömmen om riksdagen grusades.

          Reaktionerna från pk-media/twitter är minst sagt njutbara 😀

          Svara
      • Grodan Boll

         /  01/12/2017

        Det är därför en vicepresident som är än mindre populär i de grupperna är viktig.

        Svara
      • Jans

         /  01/12/2017

        Jag gissar att hotbilden mot honom är bland den högsta mot en amerikansk president på mycket lång tid.

        Svara
  17. G

     /  01/11/2017

    ”Rekordtapp för Svenska kyrkan under 2016

    Aldrig förr har Svenska kyrkan förlorat så många medlemmar på ett år. Nästan 86 000 personer valde i fjol att lämna samfundet.

    – Det är djupt bekymmersamt naturligtvis, säger ärkebiskop Antje Jackelén

    Preliminär årsstatistik från Svenska kyrkan som TT tagit del av visar att 85 848 medlemmar valde att begära utträde ur kyrkan 2016. Året dessförinnan var antalet 46 895. Även om raset är oroande kommer det inte oväntat, enligt ärkebiskop Antje Jackelén.

    – Det är ett mönster vi ser också när det gäller andra organisationer i samhället, som miljöorganisationer och politiska partier. Även nordiska systerkyrkor har i år tappat mer än vanligt, säger hon.
    ../…/..
    Under hösten vållade Mitt kors-kampanjen på Facebook hätsk debatt samtidigt som en så kallad utträdessajt lanserades, och antalet som lämnade steg ytterligare. I oktober begärde över 20 000 medlemmar utträde ur kyrkan.
    ../…/..
    När Svenska kyrkan skiljdes från staten år 2000 var 82,9 procent av Sveriges befolkning medlemmar. Siffran är nu nere på runt 63 procent. Kyrkan räknar med att trenden fortsätter. Till 2030 tros bara omkring 45 procent av svenskarna vara kvar som medlemmar. För varje förlorad medlem minskar intäkter från kyrkoavgifter och kollekter.

    – Det innebär att vi har mindre medel för att göra det vi ska göra och det vi vill göra och det är naturligtvis smärtsamt, säger Antje Jackelén.”
    http://www.svd.se/rekordtapp-for-svenska-kyrkan

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Tänk om man kunde göra likadant med skatt och licensavgift …

      Som ateist med kristet kulturarv skulle jag föredra att kyrkan var en kyrka, och inte en gren av socialdemokraterna.

      Heberlein har nämnt detta.
      http://ledarsidorna.se/2016/12/ann-heberlein-svenska-kyrkan-gar-mot-sin-undergang/
      ”Svenska kyrkan befinner sig alltså i en akut kris, en kris som ärkebiskopen inte tycks ta på något större allvar. Obekymrat fortsätter hon twittra one-liners, kampanja i inrikespolitiska frågor och samarbeta med tveksamma individer. Styvnackat vägrar hon ta till sig ett uns av den massiva kritik som riktats mot henne i månader. ”

      Svara
    • Pelle2

       /  01/11/2017

      Jag är en av dom som gick ur svenska kyrkan 2016 eftersom jag inte stod ut med Jackeléns politisering av kyrkan och att hon inte ens verkar tycka att hennes religion är något speciellt mycket värd.
      Skrattretande att hon är så blind att hon inte ser sin egen skuld i det inträffade utan väljer att relativisera det hela genom att jämföra med andra nordiska länder.
      Det kommer säkert hjälpa henne att återfå medlemmarna…

      Svara
      • Dreadlock

         /  01/11/2017

        Gick ur strax efter kyrkans skiljande från staten . 2001(?) . Till dags dato sparat över 50 000 på manövern.

        Nu lär det ta fart på nytt. 85000 gick ur 2016. Nytt rekord. Antar att Jackelén´s nya giv (Att politisera svenska kyrkan ) inhöstad många tumme ner och folk sig varför en vanlig knegare pyntar 3-4000:- av sin lön årligen till en religiös förening som driver politisk verksamhet.
        Personligen ger jag säkert hälften av vad Svenska Kyrkan begär som medlemsavgift till vår man på barrikaden (Johan Westerholm) årligen.

        Man måste ändå prisa 2000-talets valfrihet. Satsa. och du må vinna. En plats i himmelriket har jag personligen gett upp på, eftersom jag inte vill trängas med massmördare, brutala pedofiler och dito politiker som fått absolution på dödsbädden av någon prälle, när de drog sin sista suck. Det kommer bara bli bråk och upplopp däruppe i paradiset.

        Svara
      • Olof

         /  01/11/2017

        Jag gick ur långt tidigare, stod inte ut med hyckleriet när de uttalade sig till förmån för ‘yttrandefrihet’ för religiöst baserad hets mot folkgrupp i samband med Åke Green historien.

        Svenska kyrkans uppskattande av yttrandefrihet tycks väldigt begränsat till tillfällen då det handlar om något de själva riskerar att drabbas av. Knappast så att de skulle publicera teckningar av profeten, eller, uppenbarligen, ens försvara bärande av kors.

        Principer är något man står för oavsett situationen. Svenska Kyrkan tycks inte ha speciellt många av dem, vare sig när det gäller att sitta på stora tillgångar samtidigt som man uppmuntrar andra att betala för migration, eller att försöka försvara religion med yttrandefrihet samtidigt som man helst såg att kritik av religion förbjöds.

        Svara
        • Pelle2

           /  01/12/2017

          Dom lever väl efter Graoucho Marx devis:
          Vi har våra principer men om ni inte gillar dom har vi några andra…

          Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Mer om SK som nu provar nya knep, såg inslaget i nyheterna….

      ”Frälsning via internet

      Nu tar Svenska kyrkan Cyberrymden till hjälp för att stoppa medlemstappet. Aldrig tidigare har så många valt att lämna kyrkan som förra året och för första gången heltidsanställer man nu en präst med fokus på sociala medier.”
      http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fr%C3%A4lsning-via-internet-3734252

      Svara
      • Kristian

         /  01/11/2017

        Varje gång någon använder orden ”heltid” och ”sociala medier” i samma mening skjuter Gud en kattunge.

        Svara
        • Klimathotet

           /  01/11/2017

          Avlatshandel kan ersätta medlemmarna.

          Svara
      • Dreadlock

         /  01/11/2017

        ” Mer om SK som nu provar nya knep, såg inslaget i nyheterna….

        ”Frälsning via internet ”

        1984 ?
        Det SK håller på med i den gulliga nätcharmoffensiven , rum 101. Krimtänk,operson,tankepolis samt en helt ockrig medlemsavgift för att innehålla titeln som döpt kristen i Jesus kristus sekt av världsförbättrare och tillika guds son som är ofelbar och oändlig klok i sin visdom (För 2000 år sedan )
        Kristen kyrka har varit mer en kollekthåv än en levande kultur de senaste 500 åren.

        Svara
        • MiT

           /  01/11/2017

          Och visst såg nätprällen ut som Näsviseförmedlingens våta deöm…?

          Svara
          • Svenne

             /  01/11/2017

            H*n verkade komma direkt från RFSU(r)…

    • Kristian

       /  01/11/2017

      Kors i taket, hon talar sanning om Norge och Finland.

      Svenska kyrkan 2015/2015: 85848 av 6225091 är 1.4%

      Den Norske Kirke 2014/2015: 1.4% mindre
      https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/bakgrunn/om-kirkestatistikk/medlemsstatistikk/

      Folkekirken 2015/2016: ned 0.2%, 13183 av 4400754
      https://no.wikipedia.org/wiki/Folkekirken

      Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland, År 2013: ned 1.2%
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Evangelisk-lutherska_kyrkan_i_Finland

      Svara
  18. Svenne

     /  01/11/2017

    Swebusreklam, apropå SSUs ordförande Philip Botströms rikskända taxiresa… 😛

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Se svaren …

      Tidigare nämner han utmattning:

      Undrar om de som skrattade åt Åkessons utmattning skrattar nu.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/11/2017

        Och framför allt är det någon som tror att Botsröm hade betalat taxiresan ur egen ficka om inte resan hade blivit avslöjad av AB ?

        Svara
      • Svenne

         /  01/11/2017

        Botström är blixtsnabb med att ta på sig offerkoftan, rätt eller fel. Smart, och räddar nog karriären. Många kommer att lära sig av detta.

        Svara
        • Klimathotet

           /  01/11/2017

          Den grabben kommer att gå långt inom partiet, om de finns kvar om 10-15 år.

          Svara
      • Kristian

         /  01/11/2017

        Svara
      • Jans

         /  01/12/2017

        Han borde även betala för hotellvistelsen eftersom han inte deltog.

        Svara
  19. MiT

     /  01/11/2017

    ”Buzzfeed’s Trump report takes ‘fake news’ to a new level”
    http://nypost.com/2017/01/10/buzzfeeds-trump-report-takes-fake-news-to-a-new-level/

    Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Haha. Herregud. Mycket bra. BuzzFakeFeed. Glad jag inte är journalist i dessa dagar, skulle skämmas för mina kollegors beteende och allvarliga brister. Mr. Smith verkar ha en del personliga brister, slutet är ju bara för tragikomiskt.

      ”…[…]…
      Readers of this newspaper know well not to include me among Trump’s supporters. But the scurrilousness of what BuzzFeed has done here is so beyond the bounds of what is even remotely acceptable it should compel even those most outraged by Trump’s political excesses to come to his defense and to the defense of a few other people mentioned in these papers whose names are also dragged through the mud.
      …[…]…
      BuzzFeed tells us that: “the document was prepared for political opponents of Trump by a person who is understood to be a former British intelligence agent.” Indeed, the memos are designed to read as though they were cables sent from the field to the home office.
      And they should set off the bull detector of every rational person who reads them.

      I’ve been a newspaper and magazine editor for 31 years…/…/…In my experience, there is no source of whom you need to be more skeptical, and whose information you need to verify to the letter before you can even begin to think of publishing it, than an “intelligence” source.
      ….[…]….
      At a moment when journalists are up in arms about “fake news,” what BuzzFeed has done here is take fake news to a new level. Its editor, Ben Smith, acknowledges “there is serious reason to doubt the allegations.” In other words, there is almost certainly fake news inside these memos, and it might all be fake, or some parts of it might be true but buried so deeply under falsity that it would be impossible to separate it out.

      “Publishing this dossier reflects how we see the job of reporters in 2017,” Smith writes. This is an amazing thing to say, because if you think it through, it means publishing open libels and slanders is the job of reporters in 2017.

      “Fake news will become more sophisticated, and fake, ambiguous, and spun-up stories will spread widely,” warned an important American editor at the end of December 2016. His name: Ben Smith. His publication: BuzzFeed.

      I didn’t make that up.”

      Svara
      • Pether

         /  01/12/2017

        Kanske värt att notera så att folk vet vad dessa fake new är;
        4chan trollade en trumphatare med diverse texter som att trump hyrt in ryska horor som körde lite golden showers på michelle obamas säng. Dessa kom sedan att ta sig in i cia’s rapport om hur ryssland har information som kan skada trump & usa.

        Såatte, jadu, allt blir sant bara det är anti trump.

        Svara
  20. G

     /  01/11/2017

    ”I söndags kväll valde Philip Boström, ordförande för Socialdemokraternas ungdomsförbund, att göra den cirka 40 mil långa resan från Sälen till Stockholm i taxi, något som provocerat många, inte minst bussbolaget Swebus som hånade ordförandet med en tweet.

    – Nu var det ju så att vår buss tajmade ganska bra med när hans möte avslutades i Sälen, så bussen hade varit bättre både för priset och miljön säger Christel Grip, presskontakt på Swebus.

    Varför tror du att han inte valde att åka med Swebus?

    – Jag vet inte, för mig är det obegripligt. Det verkar som att hela den där organisationen kan behöva lite restips, säger hon.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wze34/bussbolagets-han-mot-ssus-ordforande

    ”SSU gjorde allting fel – fem fel i krishantering

    SSU får IG i krishantering.

    De gjorde nästan alla tänkbara fel i hanteringen av ordföranden Philip Botströms taxiresa för 7 900 kronor.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article24232151.ab

    Ibland är det skönt att kunna hålla med någon som man kanske i 90% av fallen nästan aldrig håller med, bra där Lena. Det låter från SSU och Philip som att resan ansetts okej från deras sida bara han hade gått på det där jävla mötet, vilka stollar.

    Svara
  21. Dreadlock

     /  01/11/2017

    Relaterat till ämnet : En folklivsstudie av Toronto och Vancouver

    Harvardprofessorn Putnam : People in ethnically diverse urban regions tend to ‘hunker down’ into their own little worlds. ”Diversity, at least in the short run, seems to bring out the turtle in all of us,” says Harvard’s Robert Putnam. ”The more ethnically diverse the people we live around, the less we trust them.”

    http://vancouversun.com/news/staff-blogs/ethnic-diversitys-inconvenient-truths

    Komplex ämne. Men det verkar så att vi människor , över hela världen, är helt enkelt predisponerade för att odla ett slags misstänksamhet för andra kulturer som bor som granne – Tills direkta personliga erfarenheter med det nya kan modifiera bilden något. Men aldrig riktigt kan sudda ut gränsen mellan olika kulturers försvarsmekanismer för sin egenart. Speciellt i fallet med helt nyanlända.

    Fallet Vancouver och Toronto är speciellt intressanta därför att båda städernas invånare är över 40 procent utlandsfödda.

    Svara
  22. G

     /  01/11/2017

    ”SD portade från Folkets hus i Gällivare

    Det är styrelsen i Folkets hus i Gällivare som har bestämt att partiet inte får använda lokalen. Lena Lindberg, styrelseordförande i Folkets hus i Gällivare, säger att styrelsen på tisdagskvällen fick kännedom om att Sverigedemokraterna av misstag hade fått löfte om att hyra lokalen.

    – Folkets hus i Gällivare har redan 2011 fattat beslut om att inte hyra ut lokaler till föreningar, organisationer och andra privatpersoner som främjar främlingsfientlighet, rasism och nazism, säger hon.

    Bokningen skedde enligt Eric Palmqvist i december.

    – Det är ett muntligt avtal och vi anser att det är ett avtalsbrott och vi ska sätta in partiets jurister på det.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6606026

    Misstänker att Salafister hade fått använda lokalen utan problem, inga anklagelser om rasism, nazism eller främlingsfientlighet, gick ju utmärk i Karlstad.

    Svara
    • Gurkburken

       /  01/12/2017

      Dags att fejka att man har en salafistförening, boka Folkets hus för ett angivet salafistiskt syfte, och sedan bryta avtalet sent med motiveringen att man inte anser att avtal gäller gentemot uthyrare som accepterar salafister. 😉

      Svara
  23. G

     /  01/11/2017

    Svara
  24. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Fint.

      Svara
    • Dreadlock

       /  01/11/2017

      Om allt går till så som Skyttedal beskriver, så finns det stort hopp i ett principiellt viktigt mål för att avkräva medieföretag sitt ansvar att ersätta publikation för småföretagares bildproduktion.

      Honnör Mr. MiT ! Bra att du tänker på våra frilansande småföretag ! Puss.

      Svara
  25. MiT

     /  01/11/2017


    //https://www.facebook.com/LaslusenBarnbokhandel/photos/a.518292644884337.1073741827.234658853247719/1308543259192601/?type=3//

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Jag väntar fortfarande på ett svar från godhetsvänstern: Vad har hon sagt som inte är sant?

      Svara
    • G

       /  01/11/2017

      Haha, som vanligt intressant kommentarsfält. 😀
      Inte ofta man ser 2 kvinnor i ett kommentarsfält med samma efternamn som står på samma faktaresistenta vänsterkant, misstänker att de två ”Thörnqvist”:arna är systrar, eller kanske mor och dotter. Kan inte undersöka då jag inte har FB.

      Svara
    • G

       /  01/11/2017

      ”Katerina Janouchs förlag tar avstånd från hennes uttalanden i tjeckisk tv

      Katerina Janouch har fått kritik för uttalandena, bland annat av DN:s Hynek Pallas. Nu tar även Piratförlaget, som gett ut ett 20-tal av Janouchs böcker, avstånd från hennes uttalanden.

      ”Förlaget tar starkt avstånd från Katerina Janouchs uttalanden. Vi är helt emot alla yttringar av främlingsfientlighet och är starka anhängare av alla människors lika värde”, skriver förlagschefen Ann-Marie Skarp i ett mejl till DN.

      På frågan hur detta påverkar samarbetet med Janouch svarar hon att man inte diskuterar samarbeten mellan författare och förlag offentligt.

      Katerina Janouch försvarar sig mot kritiken i DN på onsdagen. I ett debattinlägg skriver hon bland annat:

      ”Vad är det för fel på dem som INTE är förskräckta över dessa fakta? Halva Sverige borde ut på gator och torg och demonstrera för kvinnors trygghet och frihet.”
      http://www.dn.se/kultur-noje/katerina-janouchs-forlag-tar-avstand-fran-hennes-uttalanden-i-tjeckisk-tv/

      Svara
      • Dreadlock

         /  01/11/2017

        ” Vi är helt emot alla yttringar av främlingsfientlighet och är starka anhängare av alla människors lika värde”, skriver förlagschefen Ann-Marie Skarp i ett mejl till DN.”

        No Shit ?

        Ur avdelningen : Hur att göra en elefant av en mygga.

        hela svaret av Ann-Marie Skarp är en outhärdlig floskel som avslöjar två saker :

        1. Att Piratförlaget känner sig förpliktigat att agera förmyndare åt Janoch , och sopa undan uttalanden från henne , för att framtida kontrakt med medieetablissemang kan tänkas utfalla negativt i ekonomiskt hänseende.
        2. Att, författare som Janouch punktmarkeras i varje offentligt uttalande , och förlaget därför kan lägga fram ” Förslag” för sina signerade kontraktsförfattare att uppföra sig enligt en värdegrund som anses passande

        Svara
        • Gurkburken

           /  01/12/2017

          Piratförlagets agerande är helt orimligt. Janouch betalar ju förlaget för att marknadsföra hennes böcker och istället smutskastar det henne!

          Svara
          • Jans

             /  01/12/2017

            I Sverige behövs inga bokbål. Förlagen censurerar, reviderar och kasserar helt frivilligt utifrån total godtycklighet enligt Värdegrund™. De är helt osannolikt ryggradslösa nästan samtliga.

    • havre flarnstad

       /  01/11/2017

      Skönt att veta rakt ut vilka bokhandlare som verkar för åsiktsförbud och gärna kliver på häxjakten gensvaret från min och många andra blir istället att lägga Linslusen på minnet vid den händelsen att jag skulle ge upp piratlivet och köpa en publikation så kommer dom aldrig någonsin få en krona.

      2017 kan det bli mer extremt än förra året ? Ser framför mig hur bokbål arrangeras på kulturhuset tonsatt av Full patte ( ej sett dom? då måste ni googla/ kolla youtube men var bered med skämmskudden här talar vi pinsamt med stort p) Behrang Miri är där med en säck luggslittna Tintin samtidigt som samtliga verk av Janouch och Birro ligger och fräser på brasan.

      Huga er gott folk året som kommer lär bli ett att minnas Januari är knappt igång innan Trump sa ha köpt kiss-sex och fejknyheterna trendar det bådar gott för underhållningen.

      Svara
      • Det kommer att bli värre ju närmare vi kommer valet, speciellt då migrationskostnaderna inte längre kommer att döljas i jubelrapporter utan kommer reellt påverka kommuners ekonomi 2018-2019.

        Svara
      • MiT

         /  01/12/2017

        Mäh! Full patte är ju roligast av de roliga. Om man går efter SVT och dem själva alltså… 😛

        Svara
  26. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
  27. MiT

     /  01/11/2017

    Svara
    • Kristian

       /  01/11/2017

      Intressant poäng:

      Svara
  28. G

     /  01/11/2017

    För kvinnor är bostadsområdet en no go-zon
    http://www.svd.se/for-kvinnor-ar-bostadsomradet-en-no-go-zon/i/senaste

    Svara
  29. Dreadlock

     /  01/12/2017

    Apro-po förnekelser

    När Svar Direkt med frikyrkomedlemmen Siewert Öholm på 80 -talet hade en egen redaktion för att producera samhällsfakta för SvT så såg det ut såhär. Med ett enda ord : bedrövligt. Satanismen fanns överallt eftersom ungdomar lyssnar på WASP. Sex utanför äktenskapet ansågs tvivelaktigt, man bjuder in allsköns extremister (främst från kyrkomedlemmar) och man har t.o.m. vikt programtid för s.k. Experter som ofta hade en akademisk titel i teologi.
    Den här gången gjorde man bort sig radikalt.

    Observera att i senare delen av klippet framträder en av Sveriges mest omdiskuterade lärare (Eva Lundgren) Dåvarande titel Docent i teologi ( sedermera professor i feminismen på uppsala universitet)

    Kom ihåg att detta enbart skedde för ca. 35 år sedan.
    Jag blev mycket förvånat att den klart paranoida käringen Eva Lundgren ÄN IDAG står bakom publiceringen ” Slagen Dam” och LÄRS ut i kort- kursform till den offentliga sektorns anställda

    Se och huttra

    Svara
    • Dreadlock

       /  01/12/2017

      ”a healthy news ecosystem”

      😀

      Det kommer att gå jättefint.
      1,5 miljarder facebookanvändare. 15.724 facebookanställda som staff. 85% av facebook användare utanför U.S.
      Every 60 seconds on Facebook: 510,000 comments are posted, 293,000 statuses are updated, and 136,000 photos are uploaded.

      Operativa delen av facebook kommer att få hantera mer än 200 000 konton per pers om det vill ha ett ”a healthy news ecosystem”

      Det går naturligtvis inte, utan facebook kommer att ägna sig åt ett massivt program av skript som representerar förbjudna ord sammansatta eller var för sig som en ny algoritmen läser av i löpande text.

      B.S. allting.

      Svara
      • Rikard

         /  01/12/2017

        Hej.

        Kanske man kommer erbjuda användarna olika skript och algoritmer istället för att behöva skriva själva?

        Såhär: ”Kort om tid? Rädd att glömma? Använd FB:s nya Grattis-app som ser till att din adressbok vet när det är dags för en personlig hälsning!”

        Det är ju bara att utvidga det till dess logisk konsekvens: algoritmer som skickar FB-poster till varandra utifrån tillåtet ämnesinnehåll.

        Kamratliga hälsningar,
        Replikanten Rikard, Nexus 6

        Svara
  30. För att tala om förnekelse, vad sägs om Nûjens senaste drapa där han hävdar att brottsligheten går neråt? 🙂
    https://bergersjo.wordpress.com/2017/01/12/ozz-nujen-ett-missunnsamt-troll-som-gnaller-och-snackar-skit/

    Svara
  31. Sven

     /  01/12/2017

    Grundläggande problemet är ju att de flesta journalister och tidningar bestämt sig för att man aldrig får kritisera invandringen som fenomen och individer bland invandrarna som är brottslingar.
    Som tex han på UG igår. De kvinnor som han förgripit sig mot VET ju att han är invandrare och Janouch , som själv kanske är invandrare, med tanke på namnet, har nog träffat så många kvinnor som har samma erfarenhet.
    Mycket av SDs framgångar har ju övriga politiker lyckats neutralisera med den ”tillfälliga” invandringspolitiken men många andra kvardröjande fenomen som att invandrarbarnen tar över våldsmonopolet i ”orten”, vissa kvinnorättsliga frågor och annat ligger ju kvar som en våt filt där politiker och journalister fortsätter mörklägga.
    Stordelen av vår sentida invandring kommer från länder som är världens mest korrupta. Samtidigt ges en tomte tillträde till DN debatt där han, bara för att det kommit så många invandrare, vill ha in fler invandrare i beslutsfattande ställning. Idiotiskt. (Om vi tänker oss att två miljoner flyktingar skulle välla in skulle Sverige enligt den åsikten behöva sparka 20% av befintliga chefer och ersätta dem med invandrare för att upprätthålla att det är lika många invandrare som chefer som det är del av befolkningen.)
    Det finns att göra..

    Svara
  32. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
  33. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
  34. Jans

     /  01/12/2017

    http://web.archive.org/web/20170112103842/http://www.tvardrag.se/folk-utan-forsvar/

    ”Det har gjort att försvaret under det senaste decenniet haft en ledningsgrupp av vita män som talar om genderfrågor samtidigt som resterande samhället talat om genusperspektiv. Utan insikt och förståelse var deras försök dömt att misslyckas.

    Försvaret efter 2009, då den allmänna värnplikten ersattes av en professionell militär, har istället inneburit ytterligare snedrekrytering. Istället för att få in en bredd av samhället har militären dragit till sig dem som identifierar sig med den stereotypa bilden av försvaret. De har dragit till sig främst män med kvinnofientlig syn och med våldsbenägenhet.”

    SSU:are.
    Igen.

    Svara
    • Jans

       /  01/12/2017

      Visar med all önskvärd tydlighet varför S måste röstas bort. SSU:arna är det framtida S. Stollar som Daniel kan komma att sitta i en framtidag regering om folk röstar för det. Kollar man in publikationen Tvärdrag verkar det vara en enda gryta av identitetspolitik, postkolonialsim och annat kontraproduktivt dravel.

      Pressen V och MP togs ju över av likartade barnrumpor för cirka ett decennium sedan. S står näst på tur, detta är farligt på riktigt.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: