Kill her!

Katerina Janouch var i tjeckisk tv för några dagar sedan. Hon berättade lite om hur det är i Sverige, som hon (och massor av andra…) ser det. Det skulle hon inte gjort. En Hynek Pallas på DN fick totalfnatt och skrev några översättningar av vad Janouch sagt och postade på twitter. Problemet var bara att det inte var några konstigheter alls egentligen.

Pallas skrev en artikel på DN där han såklart inte bemötte en enda sak som Janouch sagt utan han bara smetade så mycket det bara gick. Han kallade henne t o m rysk desinformatör. Lustigt nog exakt det som DN själva har konstaterats vara.

Nå, problemet är ju att intervjun är på tjeckiska vilket inte så många kanske kan i Sverige så vi vet ju inte vad som sagts och vad som menats för det finns ju även nyanser i språket och en sak man säger måste sättas in i rätt sk kontext för att det ska bli rätt. Kontexten här borde vara Sverige och svenska och vad det hon säger betyder och menas på svenska även om den var på tjeckiska. Helt plötsligt så fanns en transkription av intervjun och översatt till engelska och Pallas var ivrig att posta den på facebook.

janouch

Jag vet inte vem denna Jan Čulík är som gjort översättningen men något säger mig att den kanske inte ska tas på allra största allvar eftersom han inte direkt döljer sin aversion mot Janouch. Åtminstone inte tills den är bekräftad av andra att vara korrekt återgiven med rätt nyanser och allt. Hans aversion verkar verkar mest tyda på att han är Pallas Polare Jan i första hand. Men jag kan som sagt inte tjeckiska så den kan mycket väl vara korrekt också! Men jag gissar att hans kunskaper i svenska och hur det är i Sverige med alla våra problem är ganska begränsade och blir nog inte bättre om han är polare med Pallas och får sin kunskap därifrån.

EDIT: Upptäckte när jag skulle posta att översättningen var puts väck från facebook så därför ingen länk till den. Man kan ju undra varför den helt plötsligt är borta…?

Janouch skrev ett svar till Pallas smetande varpå han blixtsnabbt skrev ett svar på hennes. Hans svar innehöll… ännu mer smetande…

janouch-mot-pallas

Pallas första drapa är helt öppen men hans andra ligger bakom betalvägg medan hennes enda ligger bakom samma betalvägg. Men det går att se hans utan att betala DN också för de har inte ansträngt sig att gömma den

janouch-mot-pallas1

För går man via artikeln som bilden ovan kommer ifrån och bara bläddrar neråt så kommer hans båda så fint på rad men INTE hennes svar. Visst är det lustigt…? Bilden ovan för mig in på nästa sak i det här, att man ska ge sig på folks försörjning. För ENDA syftet med att överhuvudtaget ta kontakt med förlaget är att man hoppas att de ska säga upp samarbetet. ENDA skälet alltså. För inget annat kan vara intressant med vad de tycker om det. Hoppas DN:s reporter Evelyn Jones sover gott på nätterna när hon vill försöka ta bort försörjningen från folk enbart pga att en galning på kulturredaktionen tycker så…

Lite roligt dock att Skarp är gift med Jan Guillou, en gammal KGB-agent. Bevisad sådan dessutom. Med tanke på att man försöker få Janouch till att vara ryskt troll alltså.

janouch-mot-pallas2

En komiker tycker att bokbål är rätt bra grejer ändå.

20-ar-i-prag

En ”rasbiologisk fars” säger Carl Rüster att det är. Han verkar vara en enorm expert på hur det är i Sverige sen några decennier tillbaka.

carl-ruster

Problemet är bara att han inte bott i Sverige sen 1991 då han flyttade till Prag från…trumvirvel… Södermalm. Han var alltså 27 år när han lämnade Sverige. Let me guess, hans bild av Sverige kommer från sådana som Pallas, Lars Lindström, Virtanen och liknande. Eller kanske från Özz Nujen som ser gästerna som ska skratta åt hans skämt äta lammracks och drar då slutsatsen att allt är finfint i Sverige eftersom det går jättebra för honom själv? Carl har nog en stabil prenumeration på DN ”för att hänga med vad som händer i Sverige”.

Nä, jag håller nog med Nima Derwish om det här!

Men nästan lite roligt att man kämpar så hårt för att få alla att tro att Sverige är som gamla Sovjet när det gäller media. Minsta lilla så rycker vakterna ut på bred front för att misskreditera med flaggskeppet DN i främsta ledet med trix för att se till att ”rätt” texter får exponering medan ”fel” göms bakom väggar. Med beteendet från Pallas Med Polare så bekräftar man varje ord som sägs om Sverige i utländsk media. De som går emot den rätta läran ska jagas med skam, högafflar och facklor ut i skogen. Helt otroligt…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

126 kommentarer

  1. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Han har kommit på detta nu?

      Fenomenet har pågått länge – fråga Marcus Birro och den där komikern som drog smaklösa skämt om Åsa Linderborg. Angiveri är bara dåligt enligt DN & kompani när det drabbar någon som Kakan, annars är det en fantastisk verksamhet!

      Svara
      • Ivar L

         /  01/12/2017

        Kakanfallet är dessutom inte angiveri initierat av personer i kultureliten utan bestod av en folklig protester.

        Svara
        • Jag håller med dig att det inte är samma sak och varför förlaget ska ta ställning till uttalanden i tjeckisk tv är ett mysterium. Hade hon givit ut en bok om frågan så kanske det varit av intresse vad förlaget ställer sig, men annars totalt irrelevant.

          Sedan så förväntar jag mig att Kakan-grejen kommer lyftas fram av de på Twitter, så ”först!”

          Svara
  2. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
  3. Steffen

     /  01/12/2017

    Pallas är bara en ynklig liten kvinnohatare, som inte kan hantera starka kvinnor!

    Svara
    • Ivar L

       /  01/12/2017

      Fast jag tycker det är synd att Janouch drar kvinnokortet för det har inte med saken att göra. Birro är ett bra exempel på att denna typ av ”korrigeringar” från kultureliten inte är könsbundna.

      Att Pallas är kvinnomisshandlare är intressant i sig, med tanke på var han jobbar, men har inte med det här att göra.

      Svara
      • Steffen

         /  01/12/2017

        Vet inte om hon gjort det?

        Det var jag som använde mig av den härskarteknik det är, som ofta används av vänster och feminister.

        Svara
        • Ivar L

           /  01/12/2017

          Jo, bland annat i sin facebookpost;

          ”Denna makt [DN:s] måste förvaltas med respekt, inte ges bort till hatiska vänstermän med dokumenterade problem med kvinnor.”

          ”Om just detta har det sedan länge talats om, hur framförallt DN styr sin rapportering, granskar andra tidningar utan att opartiskt låta granska sin egen i samma artikelserie. Hur man förföljer kvinnliga skribenter som anses uppträda misshagligt.”

          Visserligen har hon ju rätt i att Hynek är kvinnomisshandlare och att DN:s förra angreppsrunda av någon anledning mest var riktad mot kvinnor. Men jag är väldigt säker på att även en manlig sanningssägare i tjeckisk TV hade fått samma avhyvling av Hynek. Billigt debattknep från Janouch som i allt övrigt har rätt vad jag kan se.

          Svara
  4. daniels

     /  01/12/2017

    Är det bara jag som helt missat detta fruktansvärda brott i Sverige?

    http://madworldnews.com/syrian-refugees-hookah-shop-cops/

    Svara
  5. Melmac

     /  01/12/2017

    Verkar vara många på DN som inte gillar starka kvinnor med åsikter de står för!
    DN har för mig gått samma väg som AB, tidningar med så dålig journalistik och utan källkritik som inte ens duger till att torka sig i röven med!

    Svara
  6. MiT

     /  01/12/2017

    Som ALLTID ställer sig Ekström på den starkes sida mot den svage…

    //https://www.facebook.com/andreaskekstrom/posts/1822333631387660//

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Haha. Jag säger som han själv skriver här under ”Han är oftast inte en av de vettiga röster som finns vänsterut” 🙂

      ”Rebecca Weidmo Uvell, till exempel. Hon är (oftast) inte en av de vettiga röster som finns högerut. Finns det någon borgerlig debattör som skadar sin egen sak mer än hon? Som genom sitt sätt att debattera lika effektivt måste få folk att instinktivt välja motsatt åsikt? Vid två tillfällen har jag Twitterdiskuterat med henne, och det var som att prata med en vägg, nej värre, en vägg som ägnade sig åt medvetna missförstånd och åt att lägga åsikter och påståenden i min mun.”
      http://archive.is/mKT4b

      Men jag håller med om det han skriver om biblioteken i texten, alltid nåt, lol.

      Svara
  7. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  01/12/2017

      Det blir full polisstyrka som på Gotland när några (påstått) nynazistiska män stod på gatan utanför åklagaren som släppte ut handikappsvåldtäktarna.

      Inte?

      Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Svara
  8. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/12/2017

      Dn kulturmedarbetaren Hilton tycker alltså också att det är ok med angiverijournalistik…
      Fast ingen är väl förvånad. Dn har under Wolodarski kört så långt ner i diket att de förmodligen aldrig kan ta sig därifrån.

      Svara
  9. MiT

     /  01/12/2017

    ”Information Sverige uppmuntrar till hedersvåld, hustrumisshandel, barnäktenskap och att kvinnan ska sköta hemmet”
    http://cornucopia.cornubot.se/2017/01/information-sverige-uppmuntrar-till.html

    Svara
    • ”Gissningsvis har texterna tagits fram i någon form av grupptänkande bubbla, som läser hela texterna, och läser dem med redan svenska värderingar. Men om man läser dem med andra värderingar, så får man snarare en bekräftelse på att värderingarna följer normen och att detta är vad som gäller i Sverige.”

      Och där sätter han fingret på problemet, nämligen att Sverige faktiskt sticker ut i flera avseenden och hela världen inte har samma värderingar som oss. Ta bara en sådan sak som barnaga – man behöver inte gå längre än till Storbritannien och Frankrike för att det ska vara lagligt och till och med uppmuntras i hemmet! Tänk då vilket rötmos ”svenska värderingar” måste framstå för en från MENA. Utifrån den aspekten borde texten vara skriven.

      Svara
  10. norskgoy

     /  01/12/2017

    Artig dog, momentet til Per Strøm i Facebooktråden til Janouch. Hennes ”ytringsfrihetsiver” stikker altså ikke så veldig dypt. Ikke at det skulle forundre meg så meget, at det Per Strøm hevder medfører korrekthet.

    Svara
  11. Ivar L

     /  01/12/2017

    Piratförlaget har 50-talet författare. Brukar de ha som vana att ta avstånd från vad deras författare säger? Rätt konstigt förlag i så fall.

    Om de inte brukar ta avstånd från vad deras författare säger, skall de då tolkas som att de håller med om allt som alla andra författare på förlaget sagt genom åren. Eller är det bara så banalt att de är rädda för Bonnier trots att de är ett förlag som skapades just för att bryta de stora förlagens dominans.

    Svara
    • Rikard

       /  01/12/2017

      Hej.

      ”Ägare till Piratförlaget är Liza Marklund, Jan Guillou, Ann-Marie Skarp och Carl Hamilton, författare och ekonom.

      Styrelsen består, förutom av ägarna, av Anders Abenius, Christian Bang Melchior och Marie-Louise Ekman. Carl Hamilton är styrelsens ordförande.”

      Hämtat från förlagets hemsida idag 16:00.

      E-post: info@piratforlaget.se

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Svenne

       /  01/12/2017

      Eller väktare av Åsiktskorridoren(tm)…

      Svara
  12. MiT

     /  01/12/2017

    Den där översättningen som Polaren Jan gjorde finns här nu. Att han skapat en egen grupp bara för det här stödjer min uppfattning att man nog ska ta hans med en nypa salt tills den är bekräftat vara korrekt.

    https://www.facebook.com/groups/1539805676049592/permalink/1539805776049582/

    Svara
  13. MiT

     /  01/12/2017


    //https://www.facebook.com/katerina.janouch.7/posts/10206229273009655//

    Svara
    • Ivar L

       /  01/12/2017

      Tänk er henne som chefredaktör istället.
      Nog för att halva personalstyrkan och hela kulturdelen skulle avgå men sedan, när hon skaffat nya sundare skribenter… Himlen skulle öppna sig, luften bli renare.

      Svara
    • havre flarnstad

       /  01/12/2017

      i kommentarerna uttalar sig en från facket ungefär som att ”vi” ska sätta stop för sådana som henne vilket jag finner obehagligt som fan när Byggnads folk så lätt känner att det är ok att uttala sig som att dom är ett ”vi” och dom spec när medlemmarna i just det facket gissningsvis står på Janouch sida.

      Tråkigt som fan att facket är så jävla vänster tänker på extremister i ordets sanna bemärkelse som Jenny Bengtsson (återkommande kändis här på toklandet) som när sig på lön från medlemmar hon egentligen hatar och motarbetar.

      Tänker gå ur Byggnads direkt efter jag fått den hjälp jag tyvärr behöver vilket är tråkigt men jag klarar inte av att betala för att bli uppfostrad och bespottad på av fackpampar och ombud.

      Svara
  14. Ivar L

     /  01/12/2017

    Kanske är det detta som skaver mest för herr Hynek Pallas? Såhär skriver Janouch:
    ”Jag har, som känd författare i Tjeckien, blivit intervjuad i tio års tid i tjeckisk media, om allt från föräldraskap, jämställdhet, feminism, barnuppfostran, alkohol och politik, för att bara nämna några ämnen.”

    Lille Hynek kanske är avundsjuk och irriterad på att inte han får vara med och vara känd i Tjeckien eftersom han förmodligen tror sig stå högre än Janouch här i Sverige. Den kungliga svensk/tjeckiska avundsjukan helt enkelt.

    Svara
  15. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/12/2017

      Tycker nog att Janouch skulle prova ett förtalsmål mot Kolbjörn Guwallius. Att kalla någon för rasist utan belägg borde rimligtvis räcka som underlag för att hävda missaktning.

      Eller har vi kommit så långt att ”rasist” som glåpord nu är så pass begreppsförskjutet att det inte längre betyder något. Kan vara bra att veta när man skriver sitt CV.

      /Frida

      Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Islamisterna ?

      Jaha ja, ”varit rasist”, så hon är det inte längre alltså, det vara bara just den dagen hon blev intervjuade. ”Journalisten” får gärna kalla folk rasist, men inte utan att visa och förklara vad som var rasistiskt, idioter.

      Svara
  16. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Johan A

       /  01/12/2017

      Hm. En blond kvinnlig polis som säger åt en man från ett MENA-land att backa och lyssna… Det är som att säga åt en kamel att gå igenom en stenvägg – det kommer aldrig att hända.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      Hahah! Jävulen sitter i detaljerna:

      De flesta gick ut själva.

      De flesta? Och resten då?

      måste lära sig lita på svenska myndigheter. Men det är ingen ockupation.

      ”De satt och pratade med varandra”

      Henrik Benterås Lucht, pressansvarig på Solna stad, var på plats vid händelsen. Inte heller han känner igen beskrivningen av händelsen.

      Cirkulera! Lita på oss och cirkulera!

      Svara
  17. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      ”Jag får inte sprida myten om att invandringen gett Sverige 900 miljarder i vinst utan att den där Tino kommer med sin rasistiska fakta!”

      Svara
  18. Dreadlock

     /  01/12/2017

    Regeringens tvingande planer för könskvotering för privata bolagsstyrelser (AB) verkar stött på patrull.

    Mycket viktigt beslut faktiskt. Meritokrati kan fortsätta härska i den privata företagssfären och den näsvisa regeringen har fått en rejäl knäpp på näsan. Vi har dock att se fram emot kraftigt höjda skatter för småföretagare nästa år (Cornucopia) så bara DEN effekten kommer att behöva ett och annat uppsagt netflix abbonemang. Få se vad Schyffert säger om det när skatteverket beslagtar en ökande andel av hans inkomst.

    http://www.svt.se/svttext/tv/pages/109.html

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2017

      Gissar på mindre pizza och mer b-jsr-nk.

      Svara
    • ”Under 2016 anmäldes drygt 1,5 miljoner brott, vilket är cirka 6 470 (±0 procent) fler anmälda brott jämfört med året innan.”
      Näää… Så är det ju inte… Brottsligheten går ju NER! Det har Özz Nûjen bevisat genom feministisk forskning!

      Svara
      • Johan A

         /  01/13/2017

        Men det begriper du väl? Det är ju inte antalet brott som har ökat utan anmälningsbenägenheten(TM) som har gjort det.

        Svara
  19. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/12/2017

      Om nu deras värdegrund är så otroligt viktig, varför finns den inte med på SBFF:s hemsida?

      ”Nu har brandförsvarsförbundet kommit med ett svar till JO. Där säger de att det inte beror på debattartikeln att brandmännen inte får fler jobb, utan snarare att det funnits andra sökande som bättre svarar mot de kompetenskrav som förbundet har fastställt – bland annat att dela deras värderingar och inriktning.”

      /Frida

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      Så Värdegrund™ är viktigare än fullgod utbildning och praktik, tillsammans. Det ska bli intressant att se hur de båda herrarna bröt mot den och hur Brandförsvaret säkerställt att de nytilltänkta kvalificerat sig mot denna viktiga egenskap.

      Vild gissning:
      1. ”Bruna kvinnor med exotisk etnicitet kvalar in automatiskt”
      2. ”Det är inte rasism när vi gör det” *

      Svara
  20. Ivar L

     /  01/12/2017

    Svara
  21. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/12/2017

      Helt rätt!

      Hoppas att hon går vidare. Vore verkligen intressant att få veta hur urvattnat rasistkortet är i en juridisk mening.

      http://www.expressen.se/nyheter/statistik-samre-resultat-for-polisen/

      ”– Jag vill se en vändning av resultaten nu, säger Ygeman.”

      Angående polisens dåliga resultat för 2016.

      Men vad praktiskt. Nästa möjlighet till avstämning är rimligtvis januari 2018. Så det där NU:et som Ygeman refererar till är nog inte så NU:igt i praktiken. Och som jag minns det så sa vår kära inrikesminister att han ville se resultat senast till årsskiftet 2016-2017. Nu visar det sig att resultatet uteblev. Då fungerar det inte att säga att man vill ha resultat årsskiftet 2017-2018, vilket Ygeman i praktiken nu gör.

      http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-ingen-poliskris

      Svara
      • Ivar L

         /  01/12/2017

        Nej jag tycker faktiskt inte hon skall göra det. Sverige behöver inte mer kränkthet utan mindre. Poliser skall inte ge igen med skadestånd utan utnyttja sitt våldsmonopol och skribenter skall inte heller ge igen med skadestånd utan använda sin penna och tid till att debattera istället. Likadant som att andra skribenter skall kunna skriva om invandringsproblem utan att riskera bli fällda för hets mot folkgrupp.

        Jag vill inte att Sverige skall bli ett land där minsta grej skall avgöras i domstol, det är osunt.

        Svara
        • Rikard

           /  01/12/2017

          Hej.

          Jag funderar på om vi inte skulle tjäna en hel del på att göra dueller, alternativt holmgång lagligt igen – i alla fall när det gäller ärekränkning och förtal.

          Det är den äldsta nedskrivna lagtext som finns bevarad från svensk historia för övrigt. Den refererar till hur man hanterar just förklenande förolämpningar. Passande nog kallas den ibland för ‘Hednalagen’:

          ”Ger någon okvädningsord till annan: ”Du är ej mans like och inte man i bröstet” – ”Jag är man som du” – så skall de mötas vid tre vägars möte.

          Kommer han som har talat och han som fått utstå talet inte kommer – så må han hållas efter vad han kallades – han är inte edgångssgill eller trovärdig som vittne, varken det gäller mans eller kvinnas sak.

          Kommer han som förolämpats men inte den som talat – då må han ropa ”niding” tre gånger och göra ett märke i marken – eftersom det är värre det som han sade men inte vågade stå för.

          (Men) nu möts de båda med full beväpning – faller han som fått motta skymfen så gäldas detta med halv mansbot. Faller han som har talat; glåpord är värst – tungan blir huvudets bane – han ligger ogill i jorden.”

          [https://sv.wikipedia.org/wiki/Hednalagen]

          Tänk vilket spännande riksmöte det hade varit om t ex Lindberg, Wolodarski eller Virtanen varit tvungen att möta den han förolämpat på sådant vis. Man kan dessutom hävda det som sedvanerätt och kulturell särart för en svensk att svara på förolämpningar med våld, eftersom vi hade dueller inskrivet i lagen in på sextonhundratalet.

          Gutalagen innehåller också en hel del matnyttigt.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Svara
  22. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  01/12/2017

      ….Putins fel allting… Han har hackat sig in i aftonbladets nyhetsrapportering , kastat om händelsekedjan och pekar ut en svarte petter som inte har med saken att göra.

      Svara
  23. Ivar L

     /  01/12/2017

    Nyheteridag intervjuar Janouch. Hon har ju humor i alla fall:
    ”– I dagspressbranschen är ju alltihopa en enda klickokrati med kändisar och utvik och ”Rickard, 47, blev kränkt av ett kvitto på Max”.”
    http://nyheteridag.se/janouch-talar-ut-om-avgangskravet-dn-har-tappat-fullstandigt-under-wolodarski/

    Svara
  24. MiT

     /  01/12/2017

    NyTeknik igen…

    Svara
    • Ivar L

       /  01/12/2017

      Fick tidningen i lådan idag, den åkte direkt i pappersinsamlingen utan att passera Gå och inkassera läsning. I princip alla tidningar skulle behöva en rejäl upprensning, andelen JMK-ubildade likatänkande genusrobotar är skrämmande stor. Det spelar liksom ingen roll snart vad en tidning handlar om, alla som anställs i den där branschen är stöpta i samma form, tänker likadant och skriver samma sak. Allt är det vita patriarkatets fel. Jag antar att Läkartidningen snart berättar om hur det är vita snubbars fel att bakterieresistensen har ökat.

      Svara
      • Lövet

         /  01/13/2017

        Ja det började redan med Alexander Fleming!

        Svara
    • Tomas

       /  01/12/2017

      finns ju inga kön
      eller har robotorna sagt att dom är kvinnor
      tycker artikel författaren har ukna förutfattade meningar där

      Svara
      • Kristian

         /  01/12/2017

        Proffsfeministen Laurie Penny har skrivit att allt fler robotar är kvinnliga så att vi kan behandla dem illa med gott samvete.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      För en grundlig genomgång på all sådan skit, TL;DR:

      Siri:

      Echo:

      Svara
  25. Glad nyhet: Det blev ingen kvotering till bolagsstyrelser. Kan vi nu slopa all annan kvotering också?

    Svara
    • Kristian

       /  01/12/2017

      Det vore bra män händer knappast. Skulle snarare tro att vissa börja fila på nästa version av löntagarfonder …

      Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2017

      Såg att Sossen Mikael Damberg i Expressen försökte smeta SD på M för att M sa nej till kvotering.
      Undrar hur människan tänker ? Skall M byta åsikt bara för att SD delar den ?
      Har han inga bättre argument att komma med för sin kvoteringsiver kan han lika gärna hålla käften…
      http://archive.is/P13eB

      Svara
  26. OT. Men mycket viktigt.

     /  01/12/2017

    Detta är mycket viktigt. Utredningen om ev samtyckes och oaktsamhets lagstiftning:
    I Januari2018 ska den genomföras vill utredaren. Om den går igenom i riksdagen.
    Bifogar länk till utredningen. Om ni inte orkar läsa hela läs avsnittet ”5.5.2
    Valet att delta frivilligt måste komma till uttryck” sid 196-200..

    http://www.regeringen.se/4a8029/contentassets/8216d40ecc814613bccb394b4b1dfa38/ett-starkare-skydd-for-den-sexuella-integriteten-sou-2016-60.pdf

    Ställ er sedan frågan hur sexlivet för medelsvensson kommer se ut i framtiden. Hur många kommer ens våga eller vilja ge sig in i något sådant. Dels kommer man måsta vara på helspänn hela tiden för att inte missa de ev sublima uttryck som signalerar att samtycket kvarstår eller återtas under var handling under akten.

    En dröm för den som vill utöva makt genom falska anmälningar. En mardröm för alla andra.
    Detta måste debatteras. Sprid till tidningar. Mejla politiker mm,
    Ett eget inlägg om detta vore också värdefullt.

    Läs sedan ”Reservationer och särskilda yttranden” sid 467-483 där de få invändningarna mot lagförslaget visar farorna med detta lagförslag.

    Kolla sedan vilka intressegrupper som varit inblandade sid 521- dvs flera från FATTA! och Kvinnofronten mfl-

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/12/2017

      Är det nån som tror att en sådan lag kan få nån invällare att avstå från att sätta på 9-åringar eller ha en slav fastkedjad i källaren? Inte ens krav på skriftliga kopuleringskontrakt kommer att skydda någon från övergrepp, tvärtom. Rovdjur gör vad de vill och tar vad de vill ha.

      Svara
      • Haveri

         /  01/13/2017

        Det är inte lagens syfte. Lagens syfte sägs vara normativ. d.v.s.uppfostrande. Men i själva verket verkar syftet vara radikalfeministiskt. d.v.s skapa oreda samt skapa osämja mellan könen. Det är i princip ett beställningsjobb av FATTA!. som åkt land och rike kring och spridit vinklad statistik och oemotsagda fått påstå att vi har en utbredd våldtäktskultur i Sverige.

        Utredningen är ett skämt och förvirringen total. – men inget mot den oreda som kommer drabba rättsväsendet. Om ni läser den kommer ni se tex att ett samtycke kommer krävas inför varje moment i akten. Men det anges inte hur samtycket ska ges. Samtycket kan dras tillbaka när som helst men det framgår inte hur det ska uttryckas. Det blir upp till den åtalade att förklara hur samtycket har getts.

        Att vara passiv under en akt kommer dessutom inte vara möjligt eftersom inget samtycke då ges. så den som tex någon gång ligger helt still och njuter av någon form stimulans blir alltså utsatt för övergrepp enligt utredningen. Staten ska alltså bestämma hur folket ska ha sex.

        Svara
  27. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Hahahahahahahahahahahaha. Jag visste det. JAG *VISSTE* DET!

      Svara
      • Ivar L

         /  01/12/2017

        Precis, han fattar inte skillnaden mellan överhet och undersåte.
        Det blir ännu värre just för att han säger såhär.

        Svara
    • Pelle2

       /  01/13/2017

      Att som Janouch beskriva sin syn på det svenska samhället borde ingen ha något större problem med medan de flesta borde ha problem med Kakans öppet uttalade mans- och polishat.
      Dessutom var det som sagt var ett stort antal privatpersoner som ifrågasatte Audis samarbete med Kakan och inte Dn och Expressen.Det är ju en väldig skillnad.
      DN och Expressen verkar ju heller inte ha något problem med Kakans värdegrund utan om jag inte minns fel publicerade bägge tidningarna artiklar som försvarade Kakan och hennes rätt till hennes hatiska åsikter.

      Svara
  28. MiT

     /  01/12/2017

    Svara
    • Jans

       /  01/12/2017

      Komiskt i debatten med ”Den Där Persson” som gör stort nummer av att andra är anonyma. Det enda man får fram är att han bor i Malmö. Det bor 6500 Persson i Malmö. Eller är han känd på något sätt?

      Svara
      • Antar att han möjligen heter Anders i förnamn, men ärligt talat – vem bryr sig? Vad ska jag med någons kontaktinformation till? Förstår inte hetsen med att folk är anonyma egentligen.

        Svara
      • Kristian

         /  01/12/2017

        Dags att han går ut offentligt med namn, adress, mobil, personnummer …
        Han har väl inget att dölja?

        Svara
        • En annan Andreas

           /  01/13/2017

          Mest viktigt om man vill förtala någon hos dennes arbetsgivare eller göra hembesök med kamera, de flesta klarar annars att debattera utan att veta motståndarens personnummer.

          Svara
    • Lövet

       /  01/13/2017

      Ja vad tror hon det beror på?

      Svara
  29. Kristian

     /  01/12/2017

    ”Vi pratar om att stänga vår gräns – som Sverige gjorde”
    http://archive.is/faXDO

    Ps. Vilket underbart uttryck: ”Jag är stark i min värdegrund.” Tungomålstalande nästa?

    Svara
  30. Kristian

     /  01/12/2017

    http://ledarsidorna.se/2017/01/attacker-mot-media-ar-attacker-mot-lasare/
    ”Jag är arg nu. Och jag är Finlandssvensk. Det är bland den bästa kombinationen som finns.”

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/12/2017

      Jag är halvfinne och såna är inte kul att ha inpå sig när vi är förbannade.

      Svara
  31. G

     /  01/13/2017

    ”Fler ska få sexualupplysning genom Teckna sex

    Det treåriga projektet Teckna sex drivs av RFSU Stockholm. Projektet ska utveckla material för sexualupplysning på teckenspråk, samt utbilda teckenspråkiga informatörer.

    Efter ett år har nu projektets målgrupp utökats. Från början var det döva ungdomar som var målgruppen i projeketet. Nu är tanken att också nyanlända och personer med intellektuell funktionsnedsättning ska ingå.”
    http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/teckenspraket-ar-det-viktiga

    Mycket roligt då nyanlända också ska lära sig. I inslaget sägs att de inte bara lär ut om sex utan också om normer, genus, identitet, beteenden, normkritik osv.

    Så nyanlända som för sin egen skull helst ska lära sig hur samhället och rådande normer är för att ”komma in” i hur det fungerar i sitt nya land, sak samtidigt lära sig tänka normkritiskt, blir säkert bra detta.

    Svara
  32. G

     /  01/13/2017

    ”9 miljoner till hbtq-organisationer

    Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF), har fördelat 9,3 miljoner kronor på sju hbtq-organisationer, däribland RFSL och Transföreningen FPES.

    ”I det viktiga arbetet för människors lika villkor gör hbtq-organisationer stor skillnad”, säger Lena Nyberg, generaldirektör på MUCF i ett pressmeddelande.

    Statsbidrag fördelas på uppdrag av regeringen. Storleken beror på hur mycket pengar det finns att fördela och hur många som söker.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/9-miljoner-till-hbtq-organisationer-1.4114734

    Svara
    • Nio miljoner är rätt litet.

      Men – behandla alla lika oavsett vad du tycker om dom – hur svårt är den policyn?

      Å andra sidan – homos i förorten är underprioriterade. Inte lyxhomos som moi och Kakan.

      Svara
      • G

         /  01/13/2017

        ”Men – behandla alla lika oavsett vad du tycker om dom – hur svårt är den policyn?”

        ”Jo, jag tar män i hand. Men det är så att jag är uppfostrad att inte ta kvinnor i hand, jag har fått lära mig att det är en väldigt intim handling”…

        Svara
        • Ah, och han ska arbeta inom vården? Där man inte tar människor i händerna…

          Svara
        • G

           /  01/13/2017

          Haha, det hoppas jag verkligen inte, stollen som jag ovan citerar lite grovt har nog (som tur är) inga planer på att arbeta inom vården, men han klarar däremot inte av att följa din mycket enkla policy 😛

          Svara
  33. G

     /  01/13/2017

    Test test, en kommentar pubbades inte av någon anledning, det var bara 1 länk och inte i närheten av 10, så kan inte vara antalet länkar som var problemet, provar om den här kommentaren går igenom eller inte….

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Hmmm, det gick bra ser jag, jaja, då var det väl inget allvarligt, vi säger att det var en glitch i system och kör vidare….

      Svara
  34. MiT

     /  01/13/2017


    //https://www.facebook.com/susanne.kattem/posts/10154064500876143//

    Svara
  35. MiT

     /  01/13/2017

    Vad ska man till moskéer för? Har man inte alltid sagt att de inte alls har med saken att göra?

    Svara
  36. G

     /  01/13/2017

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Svara
    • G

       /  01/13/2017

      På tal om våra no-go zoner!
      Hittade följande sjuka diskussion om våra no-go zoner, under Nima Dervish utmärkta text som MiT länkar till i blogginlägget. Har han sovit under en sten?…

      David Noaksson:
      Källa på uppgiften om att Sverige har no go-zoner, tack. Det är nämligen ett ganska magstarkt påstående. Jag vet att Guatemala City har det, men Stockholm?

      Anna Örtenblad:
      Polisen kallar dem inte ”no-go” zoner längre:
      dn.se/…/sveriges-mest-utsatta-bostadsomraden/

      David Noaksson:
      Precis, för att no go-zoner antyder att det är med fara för sitt liv man sätter sin fot i området. Så är givetvis inte fallet. Som jag förstår det är det som alarmister nu betecknar som ”no go-zoner” det som i folkmun kallas ”problemområden”.

      Kjell Jonsson Lindberg:
      Är det inte fara för livet, Om blåljuspersonal blir beskjutna med fyrverkeripjäser!

      Markus Norrbom:
      Rapporten heter ”En nationell översikt av kriminella nätverk med stor påverkan i lokalsamhället” och ligger öppen för den som vill läsa. Det står bland annat ”Polismyndigheterna har pekat ut 55 områden där de upplever problem med lokala kriminella nätverk som har negativ påverkan på lokalsamhället. Områdena är fördelade på 22 städer och återfinns främst i de södra och mellersta delarna av Sverige.”. Detta har rätt eller fel översatts till ”No go zoner” av bla SvD. Att lasta Katerina Janouch för att hon återger detta är inte särskilt artigt, trevligt eller för den delen smickrande.

      Svara
  37. Ar jag den enda med en vän med låg spermaräkning?

    Ar jag den enda som tänker att någon kan bara gå till stan och ha sex, Inga frågor och skit och vad som än händer är helt privat. Och om sedan någon blir på smällen – vem bryr sig?

    Svara
  38. MiT

     /  01/13/2017

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Visst ja, hudfärgen för helvete, glöm inte färgen….

      Japp, ges företräde, läste förra veckan om den här kvinnan som avancerar och ersätter en ”vit kränkt medelålders” man på VD-posten, dock 99,99% säker på att det inte är för att hon är kvinna, om man ska ”leta” så finns det ju en klar familjekoppling, men brist på kompetens och erfarenhet för jobbet har hon nog knappast. Jag tror inte heller att hon tänker med könet som vissa i twittertråden verkar göra.

      ”Louise Lindh går i familjens spår

      Louise Lindh, 37, är tredje generation Lundberg i VD-stolen för fastighetsjätten. ”Jag känner en stor glädje och ett stort ansvar”, säger hon om sin nya position.

      Vid årsskiftet tillträdde Louise Lindh VD för Fastighets AB LE Lundberg. Hon följer sin farfar Lars Erik, som startade och grundade företaget 1944, och pappa Fredrik, som utvecklat och byggt upp ett av Sveriges största och blomstrande imperium. Pappa Fredrik är fortfarande koncernchef och VD för det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB, som äger fastighetsbolaget där Louise nu är VD.”
      http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/louise-lindh-gar-i-familjens-spar-om4445174.aspx

      Karriären (i korthet): 2003: Examen från Handelshögskolan. 2003–2005: Revisions- och rådgivningsföretaget KPMG. 2005: Anställs vid Fastighets AB L E Lundberg. 2008: Utses till vice VD. 2010: Hon blir även regionchef för region Stockholm.

      Aktuell: Ny VD för Fastighets AB LE Lundberg från den 1 januari 2017 och ersätter Peter Whass.”

      Svara
      • Rikard

         /  01/13/2017

        Hej.

        Tips till kvoteringsdebatten:

        Fråga en förespråkare hur många vänsterhänta som sitter i bolagsstyrelser.

        Vänsterhänt kan bytas ut mot person med multipel skleros, cerebral pares, autismspektrumtillstånd, alzheimer, Creutzfeldt-Jacobs syndrom, eller varför inte skolios.

        När personen opponerar sig och kommer med invändningar kan man fråga vidare, exempelvis vad det är hos en kvinna som är så generiskt för alla kvinnor att just den egenskapen trumfar sådant som är mätbart och jämförbart mellan kvinnor och män.

        Vidare skall man alltid fråga hur man gör med transpersoner. Måste dessa sluta? Räcker det med att förklara sig som innehavande en kvinnlig identitet eller måste man äga fungerande reproduktiva organ? Hur gör man med någon som är född med en kromosomavvikelse som ger t ex XXY-kombination? Om livmoder och äggstockar är ett krav, måste en kvinna som genomför sterilisering sluta? Om kvoteringen är till för den som växer upp som och lever som kvinna i Sverige, hur gör man med kvinnor som invandrat i vuxen ålder?

        Och så vidare.

        Det är kvoteringsförespråkaren som skall kunna svara på frågorna, inte du. Den som gör ett påstående, eg. ”Kvotering är bra därför att…” har också bevisbördan. Den som ifrågasätter detta har det inte.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Hahaha verkligen! Kvinna, tänk med hjärnan inte könet!

      Svara
  39. MiT

     /  01/13/2017

    Svara
  40. G

     /  01/13/2017

    ”Soros förlorade miljarder på Trumps seger

    Miljardären och hedgefondförvaltaren George Soros förlorade närmare 1 miljard dollar, 9 miljarder kronor, i spåren av börsuppgången sedan Donald Trump oväntat vann det amerikanska presidentvalet i höstas, skriver Wall Street Journal som talat med personer med insyn i Soros affärer.”
    http://www.svd.se/soros-forlorade-miljarder-pa-trump/av/tt

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/13/2017

      Ahh skönt att få börja dagen med lite bra nyheter även om säkert bara är en bråkdel av Saurons pengar …ehh förlåt Soros pengar 😉

      Svara
  41. G

     /  01/13/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/13/2017

      Löser man inga brott behövs ingen personal.

      Svara
  42. MiT

     /  01/13/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      Kampen för jämställdhet, poängterar man, kan inte bara föras av 50 procent av befolkningen

      Det finns inga individer.
      Alla är sin grupp och ingenting annat.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      På Göteborgs Handelshögskola svarar kommunikationsansvarig Maria Norrström som inte heller hört något om ”Manbassadors”.

      – Jag känner inte igen det men vi har ju studentgrupper, studentföreningar, som jobbar med jämställdhetsfrågor. Till exempel juristerna har en förening som heter ”Femjur” och det finns handelskvinnliga nätverk och så där. I Femjur vet jag att det finns manliga studenter som är medlemmar

      Ehm, borde inte just juridiken viktas åt andra hållet, med Fembassadeuses?

      Svara
  43. MiT

     /  01/13/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      Med Sverige som enande kraft och Saudi som bastion för människorätt, vad kan gå fel?

      Svara
  44. G

     /  01/13/2017

    Haha, sjukaste kränkt-historien på länge, var det verkligen den bästa ursäkten hon kom på, att hon blev kränkt 😛

    Oligarkdotter döms för drinkattack mot Kent Ekeroth
    http://www.friatider.se/oligarkdotter-d-ms-f-r-drinkattack-mot-kent-ekeroth

    Svara
  45. MiT

     /  01/13/2017

    Svara
    • G

       /  01/13/2017

      Ahahaha. Men ”Mediekollen” länkar ju för fan till inte mindre än 3(!) nyhetsartiklar på DN.se!!! i sin källhänvisning längs ner här:https://m.facebook.com/mediekollen/photos/a.787080724766354.1073741828.786611868146573/787690748038685/?type=3&theater

      Ska vi inte lita på vad som står i de länkar som går till gammelmedia heller, bara för att du undrar vem som ligger bakom Mediekollen ? Herre jösses alltså. Antingen är något sant eller så är något falsk, finns inget ”kanske sant”. Vad har Katerina sagt, vad står i era nyheter (för det är väl fakta ni rapportera?), inte svårt att kolla och jämföra som mediekollen har gjort 😀

      Hursom, vad roligt att någon startat ett alternativ till viralgranskaren, det skadar absolut inte i dessa tider, och ha konkurrens mellan nya Mediekollen och gamla viralgranskaren är bara positivt, den gamla ljuger ibland så näsa växer, förhoppningsvis gör den nya aldrig det.

      Här en kommentar från Mediekollens FB-sida, han har Stenkoll eller? haha!….

      ”Sten Magnusson
      Märkligt då att man inte här redovisar att SÄPO har en siffra på 150 jihadister och en på runt 2000 för nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen.”

      Svara
  46. Svenne

     /  01/13/2017

    Skåne 2016, fler mord/dråp än antalet trafikdödade(!)

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/13/2017

      Det här är inte sant. Faktum är att de givits samma problemlösning: mer kameraövervakning.

      Nu återstår bara att se när någon beslutsfattare upptäcker att det varken är lika goda vinstmaskiner, delar samma normerande effekt på sin omgivning eller har samma uppklarningsprocent.

      Svara
  1. Snart kommer DN-bilagan Patriot | WTF?
  2. Vendetta | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: