Den typiska moskébesökaren?

Var en i mitt kommentarsfält som uppmärksammade hur bilden på den tänkta moskén i Karlstad egentligen ser ut och hur moskén ska säljas in.

Är ju lite problem med att politiker som är kritiska mot moskén hotas där och då hade SR valt den här bilden att illustrera artikeln

moske-i-karlstad

Och tittar man på bilden så ser man nästan bara… svenska tjejer? Lättklädda sådana också. Är moskéer kända för släppa in lättklädda unga tjejer? Är det överhuvudtaget något man förknippar med moskéer? Är lättklädda tjejer något man överhuvudtaget förknippar med islam? Är det lättklädda svenska tjejer man förväntar sig ska hänga i och runt moskén i Karlstad? Bor det många unga svenska tjejer i närheten av området där den ev moskén ska ligga?

Samma bild som ovan men obeskuren

mosken-i-karlstad

Ännu fler lättklädda svenska tjejer…

ArkitektStudion har även ritat förslag till moské i Rinkeby 2011

mosken-i-rinkeby

Är det där en bild man förknippar med en moské i Rinkeby? Endast en kvinna som jag tror har täckt hår på bilden, resten går omkring som vilka svenskar som helst. Släpps de ens in i en moské klädda så? Släpps kvinnor ens in via den vanliga ingången? Är den här bilden av Rinkeby sann om man jämför med när t ex SVT försökte göra reportage där men blev med skurar av spottloskor, hot och äggkastning bortjagade?

Samma bild som ovan, fast i dagsljus istället

mosken-i-rinkeby1

Och med lite mer folk. Man har dock tagit bort den enda som ev täcker sig på den här bilden men man har bl a satt in en blondin som inte täcker sig istället.

Är det såhär man ska sälja in islam och moskéer runt om i landet? Man illustrerar dem med vanliga svenskar, helst lättklädda unga tjejer som hänger runt moskén? Som går in och ut ur den som om det vore en ICA-affär? Tror man att den vanliga moskébesökaren i Karlstad är en ung svensk lättklädd tjej? Gör man såhär på fler platser? I Karlstad och Rinkeby är det ju så i alla fall. Är ju på gränsen till bedrägligt beteende tycker jag, det finns INGET med människorna på bilderna som man kan förknippa med vare sig islam eller en moské.

Och när det gäller Karlstad, om en politiker som är motståndare till moskén, mitt på ljusa dagen, får mordhot så kan man ganska lätt gissa vilken inriktning moskén kommer att ha och vad som kommer att predikas där…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

108 kommentarer

  1. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2017

      Var skall sleven vara om inte i grytan ?
      Arnstad är väl som klippt och skuren som lärare i den identitetspolitiska och postmodernt faktaresistenta lekskolan på Södertörn.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/15/2017

        Föreläsningar är i regel öppna, helt oavsett om de ligger inom ramen för ett program eller en fristående kurs, vore ju strålande intressant om någon skulle svänga förbi på Södertörns lekhögskola och banda speltaklet, krävs dock en någorlunda masochistisk lägning för att klara av saken.

        Jag kan faktiskt inte tänka mig en mindre oberoende och politiskt obunden person än Arnstad. Sen kan mna ju fråga sig vad karln har för meriter. Han är inte disputerad, hans examen var för mindre än tio år sedan långt ifrån ens en kandidatexamen.

        https://www.sh.se/p3/ext/content.nsf/aget?openagent&key=sh_personal_profil_sv_181863

        ”Journalist och lärare på distanskursen ”Att skriva för webben och interaktiva medier”. Arbetar i övrigt med vetenskapsjournalistik och författarskap inom historia.”

        Att skriva för interaktiva medier? He he, tillåt mig att småle.

        Verkar vara en fruktansvärt tung kurs.

        http://utbdb.sh.se/apps/planer/new/showSyll.asp?cCode=1081ME&cid=2912&lang=swe

        ”Innehåll, delkurser och examinationsmoment

        Kursen introducerar tekniker för skriftlig kommunikation på webben och i interaktiva medier. Teoretiska inslag varvas med praktiska övningar i skrivande, analyser och teknisk framställning av det skrivna materialet. ”

        Wow, tekniker, det låter mäktigt. Man får alltså lära sig hur ett tangentbord fungerar, kanske också pröva på att skriva på en pekskärm. Riktigt tungt.

        /Frida

        Svara
    • Grodan Boll

       /  01/15/2017

      Vad undervisar han i?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  01/15/2017

        Nvm. Frida dök upp i uppdateringen av sidan.

        Svara
  2. MiT

     /  01/15/2017

    ”Att definiera rasism – eller rasismer? Den vetenskapliga debatten om begrepp, ideologi och teori

    Välkomna till det första tillfället 2017 i Segerstedtinstitutets seminarieserie med Henrik Arnstad, vetenskapsjournalist, fil.kand. i historia och författare till bl a verket ”Älskade fascism: De svartbruna rörelsernas ideologi och historia”.”

    http://segerstedtinstitutet.gu.se/aktuellt/detalj/?eventId=70124324290

    Svara
    • Bo

       /  01/15/2017

      Har den gode Arnstad verkligen tagit kandidatexamen? Eller är det fortfarande lurendrejeri och båg?

      Svara
  3. Egentligen är de inte speciellt lättklädda- västerländskt sett. Men det ser mest ut som om de befinner sig på universitetet.

    Svara
  4. Fredrik

     /  01/15/2017

    OT:

    Nästa jakt på gång?

    Svara
    • Pelle2

       /  01/15/2017

      Guwallius är en obehaglig jävel som åsiktsförtrycker och brunmålar alla som inte tycker som han.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/15/2017

      Det har spåra ut. Ingen, förutom Kolbjörns polare, tar hans associativa skuldbeläggande på allvar.

      Svara
    • Emanuel

       /  01/16/2017

      Om man ska gå efter hans profilbilder så får man intrycket av att man skulle undvika honom om man stötte på honom på skolgården. En mobbare med andra ord. Måste vara den mest rabiata efter arnstad.

      Svara
    • G

       /  01/16/2017

      Fint snack. De verkar vara radikaliserade själva på sitt egna lilla vis…

      Svara
    • Ivar L

       /  01/18/2017

      Paniken tilltar, bra.

      Svara
  5. Utlandssvensk

     /  01/15/2017

    Vet man vem som ska finansiera byggena i Rinkeby och Karlstad? Är det Saudi eller Qatar som vanligt?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/15/2017

      Qatar verkar bli finansiären i Rinkeby.

      http://www.svd.se/en-moske-blir-till

      Låt våra kommunpolitiker svara på rimligheten att låta uppföra religösa byggnader finansierade av ultrakonservativa länder. I Qatar är givetvis piskning och stening till döda en naturlig del av deras moderna och moderata islamska lagstifning. Att förneka islam är givetvis behäftat med dödsstraff. Sen får man ju ge Qatar att de trots allt låter kvinnor rösta och ställa upp för politiska förtroendeuppdrag, och att de till trots inte verkar versktälla sina dödsstraff i speciellt stor omfattning.

      Sen är det ju rätt lustigt att den enda katolska kyrkan som finns inom landets gränser givetvis är förbjuden att ha ha kristna symboler på fasaderna.

      /Frida

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  01/15/2017

        @ Frida,

        ”Låt våra kommunpolitiker svara på rimligheten att låta uppföra religiösa byggnader finansierade av ultrakonservativa länder.”

        Jo tack, jag har försökt! Många gånger!

        Här är ett exempel på en debatt 2010 mellan mig och en FP politiker:

        https://pophoger.blogspot.ch/2010/04/ja-till-mosken-i-goteborg.html

        Folkpartisten ställer sig där tydligt positiv till att bygga en moske i Göteborg med finansiering från Saudi. Detta trots att jag tydligt, med internationella exempel, förklarade för honom vad detta innebar.

        Nu vet vi alla att Göteborg är världsledande på att exportera jihadister. Utan tvekan har den mosken som jag debatterade 2010 spelat en stor roll i detta. Och det var helt, 100%, förutsägbart.

        Men politikerna som entusiastiskt stödde bygget, de ställs inte till ansvar……

        Svara
      • Ivar L

         /  01/18/2017

        Med tanke på de konvulsioner den demokratiskt valde Trump och den halvdiktatoriske Putin skapar kan man ju tycka att samröre med den religiösa diktaturen i Qatar borde skapa en massiv medial kräkning, men icke. De får så gärna exportera sin medeltidsideologi till det moderna Sverige. Detta skall vi minnas.

        Svara
  6. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  7. Urban

     /  01/15/2017

    Borde inte moskébilderna få kritik för någon form av kulturell appropriering där ”vita kroppar” tränger bort och osynliggör de riktiga moskébesökarna….

    Svara
  8. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
    • Svenne

       /  01/16/2017

      Danielsson ironiserar…

      Svara
  9. Svenne

     /  01/15/2017

    Telegraph: 70% muslimer i franska fängelser: #kriminalitet

    Svara
  10. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  11. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  12. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/15/2017

      Själv delar jag rattmuffen så ofta jag kan!

      Svara
    • havre flarnstad

       /  01/16/2017

      Meeeeen fyfan vad unket att representera kvinnor vs män men en bild på en rosa/blå ratt så jävla unket luktar mansplaining hitler och föreställningar om att kvinnor är rosa och män blå

      Hälsningar från den lilla snöflingan

      Svara
  13. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  14. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  15. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/15/2017

      Jag känner mig otrygg av Maria, hon representerar dem som prostituerar sig. Jag känner mig otrygg av mig själv. Jag representerar de som snattar. Vågar knappat gå in i en butik på grund av min representation.

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  01/15/2017

        Om hon är i Danmark så vet hon i vilket fall hur otrygg hon bör vara.

        När hon möter danskdanska danskar, 0,7x så otrygg
        När hon möter utomvästerliga danskar – 13,8x så otrygg

        Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2017

      Undrar hur de som inte vill veta vilka brottslingarna är i sexualbrottssammanhang kan acceptera någon brottsstatistik överhuvudtaget ?
      Jag som man känner mig kränkt över att man öppet redovisar statistik som visar att män är överrepresenterade vad gäller brottslighet i allmänhet och sexualbrott i synnerhet..
      Jag kräver att den informationen tas bort.
      Någon som tror att det skulle accepteras ?

      Svara
    • G

       /  01/16/2017

      Svara
      • Pelle2

         /  01/16/2017

        Men Jerzy är inte bara en man utan han är en godhetsapostel och relativist också
        så då är det ok.

        Svara
  16. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  17. MiT

     /  01/15/2017

    Apropå brott och Brå, släpptes det inte en liknande rapport några år efter den från 2005 men som drogs tillbaka av politiska skäl (även om det inte var officiellt)? Är rätt säker på det.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/16/2017

      Jag hade gärna sett deras databaser lite mera öppna för allmänheten igen. Svårt för politiker att fatta beslut utan att veta fakta. Svårt för befolkningen att välja rätt politiker att fatta rätt beslut.

      Svara
  18. MiT

     /  01/15/2017

    Den här tweeten sammanfattar det ganska bra…

    Svara
  19. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
  20. MiT

     /  01/15/2017

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/16/2017

      Har sett sett den åsikten börjat normaliserats på vänsterkanten vilket är tråkigt för personer i deras närhet kan inte vara kul att ha en nära släkting som kommer med pekpinnar om hur synd det är om gärningsmannen.

      Som liraren här nedan menar är det lika bra att dom våldtar här än dit vi utvisar dom till …
      Eller när aktivister blir våldtagna av asylanter men lämnar falska uppgifter för att skydda gärningsmän.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/17/2017

        Varför skall vi ta emot någon som är kriminell och förmodligen dessutom försörja denne via bidrag ?Vi har nog med våra egna brottslingar..

        Svara
        • Precis,dessa brottslingar kostar ju Sverige rätt mycket pengar (och då räknar jag inte in eventuella brottsoffers lidanden). Varför ska vi betala för andra länders återfallande brottslingar som aldrig kommer åstadkomma något positivt?

          Svara
      • Ivar L

         /  01/18/2017

        Det är väl en klassisk vänsteråsikt att det är synd om gärningsmannen? Den har väl bidragit till det tandlösa rättsväsende och den defensiva poliskår vi har alltsedan 70-talet?

        Apropå utvisning, undrar om Christoffer tycker samma om en nazist ställer sig och heilar på hans födeledagskalas och de andra vill slänga ut honom? Det är ju inte bättre att han heilar på någon annans födelsedagskalas så han får vara med, typ…

        Svara
  21. Svenne

     /  01/15/2017

    En modern Europakarta… #satir

    Svara
    • havre flarnstad

       /  01/16/2017

      haha underbart att just Sverige av alla länder fick ett helt påhittat namn till skillnad mot resten så blev vi ”Cuckistan” 😀

      Svara
      • Klimathotet

         /  01/16/2017

        Cucky är en snubbe som mot betalning vill bli förnedrad och se på när hustrun blir påsatt.

        Svara
  22. MiT

     /  01/16/2017

    ”Johnny Bode-priset 2017 till Mona Sahlin”
    http://johnnybode.com/johnny-bode-priset-2017-till-mona-sahlin/

    Svara
  23. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
  24. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
    • G

       /  01/16/2017

      Team Godingar…

      Svara
      • Rikard

         /  01/16/2017

        Hej.

        Var är den grova rasistiska hatpropagandan?

        Jag har egen erfarenhet av utländsk vårdpersonal.

        De som kunde tala begriplig svenska var det inga problem med.

        De som inte förstod frasen: ‘Jag söker för besvär med ländryggen’ var problem.

        Tänk om jag också har spridit grov rasistisk hatpropaganda nu? Hur skall jag veta?

        En annan tanke: som kriminell har du rätt att kräva att den som kroppsvisiterar dig är av samma kön, i alla fall om du är kvinna. Så även vid vissa läkarundersökningar så vitt jag vet. Borde inte samma princip gälla inom äldreomsorgen?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • G

         /  01/16/2017

        Svara
        • Ivar L

           /  01/18/2017

          Inte för jag gillar nazister men det är ju rätt roligt när Ulf blir överbevisad och ämnet plötsligt inte var intressant längre. Innan dess gick det bra att debattera….

          Svara
      • G

         /  01/16/2017

        Svara
        • Opie

           /  01/16/2017

          Ja, att rollerna en dag kommer vara ombytta verkar inte falla värdegrundsfascisterna in. Antingen är de allt för uppfyllda av sin egen förträfflighet och klarar inte att tänka längre än näsan räcker, eller så tror de att de i vanlig ordning ska kunna anpassa sig som de vidriga opportunister de är. Men som Gür brukar skriva, ”Internet never forgets”. Dagen då åsikthegemonin är bruten och landet står för en sund, svensk nationalism kommer många kräva återbetalning och att rättvisa skipas. Vi kan då hoppas att det stannar vid uppsägningar, medial utfrysning och ekonomiska svårigheter för de skyldiga. Risken är dock att ju längre detta får pågå desto större frustration och uppdämt hämndbehov vilket kan sluta mycket illa.

          Svara
  25. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
  26. Svenne

     /  01/16/2017

    #satir 😛

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/16/2017

      Varför inte lägga alla kort på bordet? De söker 20-åringar med 15 års yrkeserfarenhet, rätt värdegrund och det obligatoriska lönebidraget från staten. Landet har massor av erfarna svetsare som inte kvalificerar för lönebidrag. Dit räknas inte ”stassministern” som kanske gjorde 2 veckor i yrket för 40 år sedan.

      Svara
  27. MiT

     /  01/16/2017

    ”Delade meningar när Örebroskola delar upp i tjej- och killklass – ”Folk är jättemissnöjda och upprörda””
    http://www.na.se/orebro-lan/orebro/delade-meningar-nar-orebroskola-delar-upp-i-tjej-och-killklass-folk-ar-jattemissnojda-och-upprorda

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2017

      Det är väl helt i linje med hur resonemanget verkar gå nuförtiden bland radikalfeministerna. Om något känns jobbigt för tjejer och kvinnor i relationen mellan kvinnor och män så skall grupperna delas upp istället för att man gör något åt det verkliga problemet.
      Såg också att journalisten som skrev artikeln mest verkade ha problem med att eventuella transpersoner och icke-binära skulle tvingas in i en grupp utifrån sitt biologiska kön.

      Svara
  28. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  01/16/2017

      På vilket sätt blir Palm sexuellt trakasserad av dessa bilarna ? Är det hon som är på bilden ?
      Att hon ogillar företeelsen med bilar som gör reklam för en sexklubb är ju en sak men att påstå att hon blir sexuellt trakasserad är ju bara löjligt.Snacka om att urvattna begreppet.

      Svara
    • Jonas

       /  01/16/2017

      Med Kungsträdgården i minnet så är det väl en klar förbättring om det bara är EN som blir sexuellt trakasserad.

      Svara
    • Rikard

       /  01/16/2017

      Hej.

      Det finns kvinnor som inte tål att män tittar på andra kvinnor än de själva.
      Det finns kvinnor som ser sig som din mamma, vem du än är och hur gammal du än är.

      Det finns också kvinnor som väljer själva, tänker själva och gör ‘sin egen grej’ som det hette på sextiotalet. Dessa kvinnor brukar de förstnämnda prata rätt mycket om.

      Tror jag skall gå förbi Gymgrossisten och bli sexuellt trakasserad av deras skyltning, både jag och min gubbmage. Kan jag sedan addera objektifiering, utanförskap och snedvriden självbild samt könsidentitär dysmorfism så kanske jag kan få ett fett skadestånd?

      Veronica Palm är som en Margot Wallström v.2.0.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Klimathotet

       /  01/16/2017

      Det har varit en torrperiod sen skilsmässan. Vaselin och nya batterier till apparaten gör susen för sinnesstämningen 😉

      Svara
  29. Pelle2

     /  01/16/2017

    Dn,s Björn Wiman skriver en artikel om hur Trump vill tysta media genom att stämma dom för förtal och genom att vägra prata med vissa journalister. Så långt håller jag med honom
    om att det är fel.
    Han kunde dock inte avhålla sig ifrån att ta upp Hynek Pallas debatt med katerina Janouch
    och menar att Janouch sprider desinformation om Sverige och flörtar med högerextrema.
    Med andra ord försöker han tysta Janouch, i sedvanlig DN-stil,genom att brunmåla henne
    och utmåla henne som en svensk motsvarighet till Trump.
    Han klarar dock inte av att i sak motbevisa det som Janouch sa utan vi skall bara acceptera
    den fine DN-journalistens syn på saken.
    Maken till uppblåst människa får man leta efter…
    Skulle väl vara hans chef Wolodarski möjligen.
    http://archive.is/yPQ2H

    Svara
    • Svenne

       /  01/16/2017

      Hur Brå motiverade den förra undersökningen:

      Svara
      • G

         /  01/16/2017

        Och hur mycket vänstern, radikalfeminister, kulturrelativister osv osv osv… utnyttjat avsaknaden av färska studier. Och kanske tycker juristjäveln det är bättre att myter och fake news skapas och sprids istället för att det faktiskt finns fakta att tillgå, för att stoppa just myter och fake news. Men i hans ögon är iofs alla utanför hans åsiktstunnel rasister, så det spelar väl mindre roll.

        Svara
  30. G

     /  01/16/2017

    BLM ? Haha lol.

    ”Activists relate to King’s shift from dreamer to radical

    For Abdul Aliy-Muhammad, the Martin Luther King Jr. he learned about as a child was a man of love, peace and racial harmony, a gifted orator.

    It wasn’t until Aliy-Muhammad became an activist that he came to know, and appreciate, the King who decried the Vietnam War as ”unjust” and made a firm, insistent case for economic justice for black Americans.

    ”There is a Martin Luther King that is important to the resistance movement that we don’t hear about,” said the 33-year-old co-founder of the Black and Brown Workers Collective in Philadelphia. ”We always hear about love and forgiveness. … There was also a King who was radical.”

    Younger black activists say they prefer the pointed, more forceful King to the Nobel Prize-winning pacifist who preached love over hate as he led nonviolent marches across the segregated South. They like the fact that the urgency in King’s demand for equality in the years just before his assassination in 1968 is in keeping with the tenacious nature of today’s Black Lives Matter rallying cry.”…..
    http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-4123864/Activists-relate-Kings-shift-dreamer-radical.html

    Svara
  31. G

     /  01/16/2017

    Verkar bli en oerhört rörig protest som handlar om typ 100 olika frågor och rättigheter samtidigt, med lite kändisar som grädden på moset.

    ”Women have many motivations for DC inauguration protest”
    http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-4123858/Women-motivations-DC-inauguration-protest.html

    Svara
  32. Frida Gustavlin

     /  01/16/2017

    Ang. det fasansfulla mordet på en 16:årig grabb i Malmö.

    ”Vi flydde hit för att skydda våra barn”

    http://www.expressen.se/kvallsposten/vi-flydde-hit-for-att-skydda-vara-barn/

    De efterlyser att rikspolitikerna ska vakna och agera. Kan inte annat än att hålla med. De behöver ta itu med saken. Boende i området har uppenbarligen ingen förmåga att reda ut saken. Istället för att förstå att problemet är deras eget så vädjar de efter politiker som sitter längst bort.

    Men Ygeman kan så klart agera:

    1. In med poliser och utplåna klanmentaliteten.
    2. Omhänderta barn vars föräldrar är oförmögna att ansvara för dem. Kommer bli ett betydande antal. Och ett jävla liv.
    3. In med ännu fler poliser, utplåna klanmentaliteten.
    4. Beivra brott, alla brott.
    5. Omhänderta nya barn vars föräldrar är oförmögna att ansvara för dem.
    6. Bura in kriminella föräldrar, och utplåna klanmentaliteten.
    7. In med fler poliser om så behövs.

    När det är gjort kommer de inte behöva lägga en extrakrona på några som helst sociala åtgärder. Skolan kommer börja fungera förebyggande som vilken annan normal skola som helst. Att inte beivra brott är det största sveket mot Malmö och dess problemtyngda befolkning.

    /Frida

    Svara
    • G

       /  01/16/2017

      Jag supportar Fridas plan 🙂

      P.S
      8. Sparka Eliasson ASAP.

      Svara
      • Svenne

         /  01/16/2017

        …samt rulla h*n i tjära och fjädrar… 😛

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  01/16/2017

          Politiska floskler på löpande band…

          http://www.expressen.se/kvallsposten/tusentals-samlades-for-ahmed-i-malmo/

          ”Under talet sa jusitie- och migrationsminister Morgan Johansson att det får vara nog nu, att våldet måste upphöra.
          – De kriminella ska inte få bestämma i någon stad, i någon stadsdel. Vi får inte tappa tron på samhället, det får inte hända.”

          Uppriktigt sagt. Tro, det gör man i kyrkan, eller möjligtvis i mosken. Istället för Tro rekommenderar jag starkt att justiteministern prövar knepet att agera istället. Fungerar antgligen bra mycket bättre än att Tro i sådana här sammanhang.

          Det finns med all säkerhet en politisk majoritet i riksdagen för att ta itu med den eskalerande gängkriminaliteten. Tror dock inte att V och MP är en del av den, knappast socialdemokraterna heller.

          Vad fan hände med sossarna egentligen. De som styr partiet är många över sextio, de om några borde veta att hårdhandskarna behöver tas på ibland.

          /Frida

          Svara
          • Pelle2

             /  01/16/2017

            Hur vore det om han sparkade Eliasson,såg till att det enbart är folk med polisiär bakgrund som blir polischefer och skärper lagarna ?
            Det är ju som sagt var meningslöst att bara prata om att minska brottsligheten
            utan att sätta kraft bakom orden.

  33. G

     /  01/16/2017

    ”Trump: Merkel gjorde katastrofalt misstag

    Omkring 890 000 flyktingar fick komma in i Tyskland under 2015. Många flydde från kriget i Syrien. Under stark press öppnade Merkel temporärt gränserna för att människor som satt fast i östra Europa skulle kunna ta sig vidare.

    – Jag anser att hon gjorde ett katastrofalt misstag, och det var att ta in de illegala flyktingarna, säger USA:s tillträdande president Donald Trump, men lägger till att han har ”stor respekt” för Merkel.

    Uttalandena görs i en gemensam intervju med brittiska The Times och tyska Bild.

    Trump säger även att han tror att det stora antalet flyktingar som kommit till Europa kommer att slå sönder EU. Det var det som slutligen fick britterna att rösta för brexit, anser han.

    – Om de inte hade blivit tvingade att ta in alla dessa flyktingar så tror jag inte vi hade haft brexit, säger han.

    USA:s näste president hyllar brexit som något ”väldigt bra” och förutspår att fler länder kommer att följa Storbritanniens exempel och rösta för att lämna EU.

    – Jag tror att människor vill ha kvar sin identitet, så om du frågar mig: jag tror att andra kommer att lämna EU, säger Trump.”……
    http://www.svd.se/trump-merkel-gjorde-katastrofalt-misstag/av/tt

    Svara
  34. Pelle2

     /  01/16/2017

    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver om att Bah Kuhnke bjuder in islamister och antisemiter till en konferens om lokalt förebyggande arbete mot våldsbejakande extremism i Stockholm. Detta tillsammans med julmustdoktorn Anna Carlstedt som leder regeringens arbete mot våldsbejakande extremism.
    Ironin är ju helt lysande..
    Dessutom bjuder dom inte in media…
    https://ledarsidorna.se/2017/01/vad-inkluderar-regeringen-i-ordet-rasism/

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/16/2017

      Vad ska de diskutera? Must? Det finns inte jul i islam. Resten är koncensus.

      Svara
  35. Frida Gustavlin

     /  01/16/2017

    Örebroskola kastar in handduken och kör könssegregerad undervisning med flick- och pojkklasser. Låt oss höra tystnaden från vår feministiska regering, låt oss höra tystnaden från feministerna. Det här blir PK-syntax-error jack pot.

    http://www.na.se/orebro-lan/orebro/delade-meningar-nar-orebroskola-delar-upp-i-tjej-och-killklass-folk-ar-jattemissnojda-och-upprorda

    Ha ha…

    Han inte ens klicka på skicka innan projektet är nedlagt.

    http://www.na.se/orebro-lan/orebro/adolfsbergsskolan-avbryter-projektet-med-konsuppdelade-klasser

    Vad de håller på! Rektorn kallar givetvis sina lärare för ”pedagoger”. Dvs flum, flum, flum flum…

    Svara
  36. G

     /  01/16/2017

    Svara
  37. G

     /  01/16/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/16/2017

      Sankte Per kommer att fråga honom om sågklingan i Svar Direkt 1984.

      Svara
  38. G

     /  01/16/2017

    Hahahah. Mycket bra och väldigt underhållande skrivet av Omar! 😀

    ”Kulturmullor utfärdar fatwa mot Katerina Janouch”
    https://detgodasamhallet.com/2017/01/16/kulturmullor-utfardar-fatwa-mot-katerina-janouch/

    Svara
  39. G

     /  01/16/2017

    Svara
  40. Fredrik

     /  01/16/2017

    Låt nyss under idrottsgalan om fotbollsexperten Daniel Nannskogs manspreading

    http://www.svtplay.se/video/11934370/idrottsgalan/idrottsgalan-16-jan-20-00

    vid ca 1:26

    Svara
  41. MiT

     /  01/16/2017

    Han ljuger…

    Svara
  42. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
  43. MiT

     /  01/16/2017

    Svara
  44. Kalle

     /  01/16/2017

    Hynek Pajas – Dömd för kvinnomisshandel
    Dom:https://minfil.org/gb62seb2b6/Hynek_Pallas_-_M_l_nr_B_13758-10_Dom.pdf

    Svara
  45. G

     /  01/17/2017

    ”Boende” vilken typ av boende kan det vara ? lol…..

    ”Pojkar häktade för våldtäkt

    Två 16-åriga pojkar har häktats för våldtäkt på en pojke under 15 år i Sjuhärad för drygt en vecka sedan, rapporterar Borås Tidning. Alla tre bor på ett boende i kommunen.

    För att häkta personer under 18 år krävs extra starka skäl, så kallade synnerliga skäl, och Borås tingsrätt ansåg att så är fallet. 16-åringarna, som anhölls i helgen, är misstänkta för våldtäkt mot barn.

    Enligt åklagaren Hediye Kurt fanns även en stor risk att de misstänkta skulle förstöra bevis eller på annat vis försvåra utredningen genom att prata med offer, medmisstänkta eller vittnen.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/pojkar-h%C3%A4ktade-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-1.4119653

    ”Nazister agerade ”trygghetsvärdar” i badet

    Fyra personer från nazistiska gruppen Nordiska motståndsrörelsen fick i helgen avvisas från ett badhus i Kungälv sedan de utgett sig för att vara ”trygghetsvärdar”. Kommunen har nu polisanmält händelsen.

    – Vi kände att vi måste testa och se vad som händer om vi gör en anmälan. Dessutom vill vi göra klart för den här grupperingen att vi inte vill ha den här. Vi tycker att det finns ett symbolvärde i att polisanmäla, säger kommunchef Magnus Gyllestad till Göteborgs-Posten.”…..
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/nazister-agerade-trygghetsv%C3%A4rdar-i-badet-1.4120279

    Svara
  46. G

     /  01/17/2017

    Tvättbjörnar hmmm kanske om man har en skev verklighetsuppfattning. Och vem bättre att fråga än ”sociala medier experten” Jack, som alltid gör allt rätt på sociala medier ? Pffft.

    ”Falska nyheter i nytt skolmaterial
    …/…/…
    Nu har Statens medieråd tagit fram nytt undervisningsmaterial för kritiskt granskande av bland annat bilder och propaganda.

    – Digitaliseringen går rekordsnabbt och unga kommunicerar genom bilder väldigt mycket. Och när man kommunicerar på nätet sprids allt jättefort, med ganska stora konsekvenser, säger Helena Dal, verksamhetsansvarig för information och vägledning vid Medierådet.

    Materialet, som är till för grund- och gymnasieelever, innehåller bland annat inslag som visar hur bildval och utelämnande av fakta kan vända på sanningar och exempelvis få tvättbjörnen att framstå som det stora hotet mot Europa.”
    …/…/…
    Okritisk spridning av information kan medföra flera olika problem, enligt journalisten Jack Werner, som bland annat föreläser om källkritik.

    – Det allra viktigaste är att lägga fokus på ungdomarna som ansvariga utgivare, alltså var och en har ansvar för vad man publicerar och det innefattar även sociala medier.

    Han tycker att det är viktigt att diskutera de etiska frågorna och det egna ansvaret.

    – Vad är det värsta som kan hända när du delar? Om det är en uthängning av en person som sägs ha begått ett brott är det värsta som kan hända att den människan får sitt liv förstört eftersom alla tror det, säger Jack Werner.

    Innan du trycker på dela kan det därför vara smart att göra lite efterforskningar för att se till att information är sann.

    – Kolla namn som omnämns, källor, tidpunkter och platsen där händelsen ska ha utspelat sig. Använd de uppgifterna som en tråd som du kan dra i och se var du hamnar. Så fort det börjar verka skumt, som exempelvis att den person du googlar på inte finns eller att det inte verkar finnas någon artikel om att det har hänt, då är det läge att dra öronen åt sig, säger Jack Werner.(forts).”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/falska-nyheter-i-nytt-skolmaterial-1.4119279

    ”Festade på ”Camp Auschwitz” – vägrar avgå

    Rasistiska kommentarer och bilder med nazistiskt innehåll på sociala medier – men SD-politikerna vägrar lämna partiet, rapporterar lokala medier.”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-01-17/festade-pa-camp-auschwitz–vagrar-avga

    Svara
  47. Frida Gustavlin

     /  01/17/2017

    Två svarta dunjackor, ännu ett riktigt bra signalement att gå på. Det står inte ens om det är kvinnor eller män. Men eftersom jag inte vill vara negativ, så här ser de alltså ut:

    http://www.expressen.se/nyheter/attack-med-hammare-vid-lagenhetsvisning/

    Svara
  48. G

     /  01/17/2017

    *Confused* :/ Jag låtsas att jag läste den här texten i en annan tidning än DN. Den kan i vart fall inte vara skriven av Wolodarski, det är helt uteslutet.

    ”Ledare: Rätt att granska brottslingars nationalitet
    …/…/…
    Justitie- och migrationsminister Morgan Johansson ville dock inte ställa upp – vilket gav hans pressekreterares twittrande en än märkligare dimension. MP och V vägrade också att vara med, enligt ”Agenda”. Det är ett underligt, för att inte säga fegt, agerande.

    Själva sakfrågan då: Är det rätt eller fel att låta Brå göra analyser där gärningsmäns födelseland är en av de faktorer som tas med? Naturligtvis är det rätt. Statistik är sällan fördomsfull. Vill vi begränsa kriminaliteten är en början att samla in så mycket fakta som möjligt om brotten, och dit hör vilken bakgrund den har som begår dem.

    Professor Sarneckis invändningar var ibland märkliga. Den senaste undersökningen av gärningsmäns ursprung gjordes för elva år sedan – om det var rätt då, varför inte i dag? Är inte statistik en färskvara?…/…/…”
    http://archive.is/FCK9s

    Svara
  1. Finns det moskéer i Sverige som INTE drar till sig religiösa extremister? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: