Stockholm Direkt plockar bort sin fejknyhet utan förklaring

OBS tillägg:

Länken i gårdagens inlägg till artikeln i Stockholm Direkt går till en ändrad version som Stockholm Direkt har ändrat utan att tala om vad man ändrat eller varför. Man har t o m ändrat publiceringsdatumet av artikeln till 3 feb fast den ursprungliga var publicerad kl 20:00 den 2:a feb. Den nya artikeln ligger på samma adress som den gamla artikeln alltså…

Här kan man se hur den ursprungliga artikeln ser ut, de har totalt skrivit om den för att det inte ska framgå att reportern eller tidningen direkt varit en del av aktivistaktionen och har publicerat allt som nyheter på nyhetsplats! Alternativt har de varit väldigt lättlurade.

Slut på tillägg,

Igår avslöjade jag att Stockholm Direkt varit delaktiga i, och publicerat som nyhet, en aktivistaktion initierad av en Otto Milde och Liv Elf-Karlén. Stockholm Direkt MÅSTE ha varit delaktiga i aktionen för man kan inte vara ovetande om att man ingår som en part i en så tydlig aktivistaktion för att få uppmärksamhet. Inser man inte det är man mer än lovligt korkad. Och det är man ju inte, man har till och med en försåtlig rubrik om att ”Fler stockholmare sätter sig för att hjälpa tiggare” när det bara handlar om två aktivister som dessutom bor tillsammans.

vanliga-stockholmare

Alternativet är att reportern är fruktansvärt dålig och/eller lat och inte ens orkade att göra EN sökning på google. Jag gissar att reportern eller någon ansvarig på tidningen känner antingen både Liv Elf-Karlén och Otto Milde eller en av dem, och också delar sk ”värdegrund” med dem, men troligtvis båda eftersom de också bor på samma adress.

Först hade alltså Stockholm Direkt en artikel, som nu är borttagen, om Otto Milde med film och allt. Filmen kan dock fortfarande ses här.

Ottos uppmärksamhetssökande för aktivistaktionen startade på facebook i ett inlägg. Såklart.

vanliga-stockholmare5

Och bland kommentarerna redan då kunde man se

vanliga-stockholmare6

vanliga-stockholmare7

Liv Elf-Karlén dyka upp med kommentarer. Inte långt ner i kommentarsfältet utan i början.

Men det hindrade inte Stockholm Direkt att bedriva agenda på nyhetsplats för igår så publicerade de ännu en artikel på nyhetsplats, som också nu är borttagen, från aktivistaktionen

vanliga-stockholmare4

Den här gången från Liv Elf-Karlén. Som också gjort reklam för det på facebook såklart. Dumt att vara god och fin om ingen vet om det så att säga för då blir det ju inga varma likes på fb. Som man kan se så är det exakt samma bild som Stockholm Direkt använde i sin artikel.

Under Livs artikel så strömmade det bultande hjärtan från div folk

vanliga-stockholmare3

Svägerska till en annan Milde verkar Liv vara, bekräftas redan efter 20 minuter. Och Otto Milde dyker också upp. Men sånt vet ju inte Stockholm Direkt något om förstås trots att Livs fb-status är postad strax efter kl 11 på förmiddagen igår och Stockholm Direkts artikel kl 20:00 på kvällen. Och så ser vi Maria Sveland där också som en liten bonus!

Kollar man Livs kommentarsfält under fb-statusen så ser man ganska tydligt varför det är så viktigt att tala om för alla sina vänner hur god och fin man är för om ingen vet om det så får man inga hjärtan som bekräftelse.

Nu har Stockholm Direkt tagit bort artiklarna utan minsta lilla förklaring och jag brydde mig inte om att spara ner dem via archive.is igår, (jaja, jag glömde väl då…) men den ena finns att se i alla fall

sb-sc3b6dermalmsnytt-fake-tiggare

Kommer från den här bloggen som också nämnt det.

Så man kan nog ganska lugnt dra slutsatsen att Stockholm Direkt eller deras reporter/reportrar medvetet var direkt delaktiga i aktivistaktionen. Man har t o m använt aktivisternas bilder för att illustrera och det gör man inte utan att åtminstone kolla upp vad det handlar om. Så lättlurad är man inte helt enkelt. Filmen är gjord av en Maja Brand och den har tydligt vinklat budskap. Maja är anställd av DirektPress som jag antar att Stockholm Direkt är en del av då hon förekommer ganska ofta på t ex Stockholm Direkt.

Nu har tidningen tagit bort artiklarna men de har gjort det utan förklaring på plats, jag har frågat dem på twitter vart artiklarna har tagit vägen utan svar. DET är dåligt beteende från en tidning. Men de lär väl inte svara nu heller eftersom jag i princip har tagit bort deras möjlighet att påstå att de inte visste att Otto och Liv känner varandra. Ja de känner varandra så väl att de t o m bor på samma adress och har barn ihop. Enda möjligheterna som finns kvar för Stockholm Direkt är att antingen erkänna att de medvetet deltagit i en aktivistaktion och maskerat det som nyheter för att ge de båda gratis uppmärksamhet eller att de helt enkelt är väldigt usla på källkritik.

Eller så får de helt enkelt erkänna att de struntar i att vara korrekta för kampens skull…

Det är osannolikt att tidningen inte kände till vad det handlade om eller att de båda kände varandra väl redan innan de skrev den första artikeln med Otto där de t o m har en vinklad film eftersom Liv direkt var där och kommenterade på hans uppmärksamhetssökande fb-status. Samma sak med Livs fb-status, Otto var där och kommenterade direkt och Ottos syster (tror jag det är) kallade t o m Liv för svägerska där 8,5 timmar INNAN Stockholm Direkts artikel om att ”Fler stockholmare sätter sig för att hjälpa tiggare”

Men det var först efter att jag uppmärksammat det och efter att det fått stor spridning att Stockholm Direkt är med och skapar Fake News som de tog bort artiklarna utan minsta lilla förklaring.

Nu har även Metro hakat på och publicerar en debattartikel från Liv Elf-Karlén om detta men inte en bokstav om att Stockholm Direkt varit med på tåget och publicerat det som nyheter. Men debattartikeln drar ju bara Stockholm Direkts byxor ännu längre ner.

Den här gången var det Stockholm Direkt som lekte aktivister, i vanliga fall är det DN, Epressen, Aftonbladet, SVT, SR, TV4 osv som gör det när La voix, den runkbajsande pizzaekonomen eller någon annan kändis vill ha uppmärksamhet för att få sin dos av bultande hjärtan på facebook. Det är av exakt den anledningen de vill tala om för så många som möjligt hur fina och goda de är och hur dåliga andra som inte håller med dem är. De vill få värmande likes och bultande hjärtan på facebook helt enkelt. Egona kräver det. Och deras byggande av varumärken…

Fake News! It’s ok when we do it!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

160 kommentarer

  1. trollan

     /  02/03/2017

    Jag läser FB som han hade skrivit. Suttit från och till sedan 2014 och under denna tid fött två barn (till) som dumpats på släkt i Rumänien. Om man nu har så svårt för födelsekontroll på något sätt skulle jag rekommendera celibat. Har man så svårt att få ekonomin ihop att man måste åka utomlands för att sitta hela dagar ute för att tigga är inte fler barn en bra idé. Varför ska den ekvationen vara så svår att få ihop?

    Svara
    • utlandssvensk

       /  02/03/2017

      @ Trollan,

      ”Har man så svårt att få ekonomin ihop att man måste åka utomlands för att sitta hela dagar ute för att tigga är inte fler barn en bra idé. ”

      Tja, det tycker du. Men man kan också se saken som att om det finns ett folk i norra Europa som är så gränslöst dumma att de skänker pengar bara man sätter sig ner, då finns det väl all anledning att föröka sig så länge de goda tiderna varar.

      Svara
      • Klimatet

         /  02/03/2017

        För länge sedan blev imbecilla tvångssteriliserade och idag kan de skänka bort pengar till zigenarentreprenörerna.

        Svara
    • Klimatet

       /  02/03/2017

      @Trollan
      Katoliker…
      Every sperm is sacred, every sperm is great.
      If a sperm is wasted, God gets quite irate.

      Svara
    • två barn som bor i Rumänien och som hon med jämna mellanrum åker och träffar?
      Måste vara en bra verksamhet att tigga. Bortsett från ett par turer till Danmark har jag inte varit utomlands på över tio år. Och det är inte direkt så att jag älskar sverige så till den milda grad att jag inte vill åka utomlands

      Svara
      • Ivar L

         /  02/03/2017

        Jag tror det är ett fruktansvärt skitjobb att tigga och jag tycker i grund och botten även tiggare har rätt att göra som de vill med sitt liv och sina barn. Däremot tycker jag tiggeri skall förbjudas. Att de sitter på en gata i Sverige är ingen lösning på Rumäniens och Bulgariens sociala problem.

        Svara
        • Jag tvivlar inte ett ögonblick på att tiggeri är ett skit-”jobb”, men jag får inte tiggeri och resor flera gånger om året ner till Rumänien och tillbaka att gå ihop. Det blir helt enkelt välståndsdissonans för mig. Eller liftar hon mellan sverige och Ungern?

          Svara
          • Du glömmer bort att Sverige betalar för tillbakaresan i många fall.

            Snittlönen för en vanlig knegare i Rumänien är ~5000. Betänk på att romer antagligen ligger under den lönen då de gärna skippar skolan och man inser snabbt att de tjänar helt enkelt mer på att tigga här, trots resan. Plus, reser man många och delar kostnaden så blir det inte så dyrt med resan upp hit…

        • Bo

           /  02/04/2017

          Exakt, och detta samtidigt som delar av Rumäniens regering vill lätta ordentligt på lagstiftning mot korruption. För övrigt har Rumänien efter EU-inträdet erhållit enorma bidrag för att förbättra situationen för presumtiva EU-migranter. Jag kan känna viss sympati för enskild tiggare, då det i många många fall är organiserat och de har få val, men fenomenet bör förbjudas för att slå undan benen på de som organiserar detta.

          Svara
    • Svenne

       /  02/03/2017

      Välskrivet av Ganman – rekommenderas!

      Svara
    • G

       /  02/04/2017

      Jag ogillar ofta låååånga texter/reportage. Men inte de här av Ganman, det finns ett driv som jag gillar, vill bara läsa vidare hela tiden. Hoppas på MYCKET MER framöver av denna man, att problematisera och diskutera riktiga, verkliga och allvarliga frågor som Inte går att skjuta på framtiden måste man göra, oavsett om det blir för ”utpekande av grupp” och stänka på fredliga och oskyldiga, det kan tyvärr inte hjälpas om man som nation och samhälle har något ovärderligt att försvara. Hans tidigare inlägg som handlar om reaktioner efter hans SR-intervju är också intressant.

      Svara
  2. MiT

     /  02/03/2017

    Kolla fall ni känner igen efternamnet… 😉
    ”Ger av sitt liv till behövande medmänniskor”
    http://www.norrkopingsmagazinet.se/ger-av-sitt-liv-till-behovande-medmanniskor/

    Svara
    • Leif

       /  02/03/2017

      ”Gör: Startade och driver EWK-museet på Arbetets museum sedan 2008.”
      Ojdå! Det var pretentiöst.
      Man får väl hoppas att Arbetets Museum å det snaraste i så fall korrigerar sin text:
      http://www.arbetetsmuseum.se/ewk-museet/om-museet/
      Den antyder inget annat än att Milde har en anställning på museet.
      Här framgår inte heller Mildes insats:
      http://www.folkbladet.se/nyheter/ewks-teckningar-flyttas-till-arbetets-museum-3446078.aspx

      Svara
    • havre flarnstad

       /  02/03/2017

      Varför är dom här människorna oftast så olika oss andra något får mig att tro att uppväxten skedde i ett hem där föräldrarna predikade om marx och spikade upp Che Guevara affischer i barnens rum och läste lilla röda som nattsaga.

      Familjekonstellationen verkar minst sagt rörig :
      (klippt från artikeln)
      Bor: I villakollektiv med två (ibland fyra) vuxna och två (ibland fyra) barn i Karlshov i Norrköping.
      Familj: Partnern Eva Cederwall, sambon Mia Sas och hennes två barn Majken och Uno, brorsan Otto Milde, svägerskan Liv och syskonbarnet Folke och boxerflickan Jingo.

      Sätter mina pengar på att barnen i sin tur får en strikt intersektionell könlös uppfostran med
      genusdagis och hela paketet så galenskapen förs vidare värre för varje generation.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/03/2017

        De får väl leva sina liv som de vill så länge de inte trycker ner sin ideologi i halsen på oss andra säger jag.

        Problemet är dock att de ofta just trycker ner sin ideologi i halsen på oss via sina massmediala springpojkar eller via olika form av kulturutövning som jag dessutom har det tvivelaktiga nöjet att betala för via skatten.

        Men deras familjesituation är deras ensak så länge de sköter om sina barn.

        Svara
        • havre flarnstad

           /  02/03/2017

          Jag överdriver något och har såklart inte en aning om hur dom uppfostrar sina barn tänker mer på att det brukar finnas en röd tråd genom det hela feminist->vänster->intersektionell->genus->lesbisk->manshatare

          Så länge barnen inte far illa får dom göra som dom vill det intressanta är hur barnen sen blir som vuxna om 20-30år blir man matad med galenskaper från vaggan misstänker jag att resultatet kan bli värre än dom ”kakan” vi ser idag.

          Svara
          • Hannah

             /  02/04/2017

            Äh, en rejäl tonårsrevolt på det där bara så får vi prydliga mörkblå traditionalister i nästa generation. 😊

          • Kristian

             /  02/04/2017

            Uppsving för skattebetalarnas förening om 15-20 år? 🙂

  3. MiT

     /  02/03/2017

    Svara
    • Klimatet

       /  02/03/2017

      Hur tjockt var dammet på datorerna och mobilerna vid SÄPO-tillslaget?

      Svara
  4. MiT

     /  02/03/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/03/2017

      Japp,kan det bli mera jämställt än 100% kvinnor ?

      Svara
      • Liten

         /  02/03/2017

        Hur vet du att det är 100% kvinnor? Barnet i den putande magen kan vara en pojke, och går något fel kan de alltid skylla honom.

        Svara
      • Holtzkampf

         /  02/03/2017

        Excuse me, did you just assume my gender?

        Svara
        • Pelle2

           /  02/04/2017

          Hade det rört sig om transpersoner så kan du vara övertygad om att de hade talat om det.
          Det hade gett maximala poäng på intersektionalitetsskalan om det fanns med transsexuella kvinnor på bilden eftersom dom har opererat bort sina manliga könsdelar och opererat dit kvinnliga dito.

          Men jag förstår naturligtvis att du var ironisk:-)

          Svara
    • Svenne

       /  02/03/2017

      Det är väl inte särskilt miljövänligt att skaffa barn…?

      Svara
    • G

       /  02/04/2017

      ”Glöm inte le och se glad ut när vi tar kortet” :/

      Svara
  5. Pelle2

     /  02/03/2017

    Som sagt var:
    -Postmodernism är bra när vänstern utövar den men populism
    och faktaresistens när högern utövar den.
    -Våld är förkastligt när högern står för det men är en solidaritetshandling när vänstern
    tar till våld.
    -Högerextrema rötter i ett parti är förkastligt men vänsterextremism är något som skall sopas under mattan när det är ett vänsterparti.
    -Yttrandefriheten skall begränsas för högerpartister men sträckas till det yttersta
    för vänsterpartister.
    -Kvinnohat är inte ok men manshat skall hyllas.
    -Manlig dominans på högre positioner är aldrig ok men kvinnlig dominans
    på högre positioner skall hyllas.
    -Normkritik mot de normer som omfattas av de flesta,vilket är definitionen för en norm, är fint men normkritik mot t.ex feminister är hat.
    Se där, en hel lista med hycklerier som frodas bland radikalfeminister,identitetspolitiker och vänstern i allmänhet…

    Svara
  6. Pelle2

     /  02/03/2017

    Jag tycker att vi kan ta de bidrag som ges till kultursektorn och som de flesta av aktivisterna lever på till tiggarna direkt så får vi se hur långt bidragsparasiterna inom kulturens solidaritet sträcker sig….

    Svara
  7. MiT

     /  02/03/2017

    Här finns artikeln med Otto Milde sparad
    https://archive.is/mmdTG

    Svara
  8. MiT

     /  02/03/2017

    ”Södermalmsboende har börjat tigga åt tiggarna: ”Ingen människa är illegal””
    http://nyheteridag.se/sodermalmsboende-har-borjat-tigga-at-tiggarna-ingen-manniska-ar-illegal/

    Svara
    • MiT

       /  02/03/2017

      De har fuländrat artikeln med Liv, står ingenstans att de ändrat den så det inte alls stämmer med den första versionen. Man kommer t o m till artikeln om man går via länken i mitt förra inlägg, den artikel som varit borttagen hela dagen…

      Svara
  9. Ivar L

     /  02/03/2017

    Det roliga är ju att det är bloggen Toklandet som står för den riktiga journalistiken här i dessa filterbubbeltider. Precis tvärt emot den officiella bilden av via vilka kanaler man får en korrekt bild av världen.

    Att tigga är hur som helst ett tålamodsarbete, inkomsterna står i stark proportion till hur mycket tid man lägger på tiggandet. En av mina butikstiggare har nu suttit utanför sin affär i tre år med lite avbrott någon månad då och då. Undrar hur länge Liv och Otto kommer att sitta och tigga?

    För det kan väl ändå inte vara så att de som är så goda UTNYTTJAT tiggaren för att göra PR för sina egna karriärer och redan om någon vecka gått vidare till nya spännande påhugg, och tiggaren vars plats de lånat åter sitter där precis som förr dag ut och dag in…

    Sedan vet ju vare sig Liv eller Otto vem pengarna ”oavkortat” går till i slutändan i vilket fall som helst. Jag vill nog påstå att jag som aldrig ger pengar till tiggare visar dem större respekt än vad Liv och Otto gör. De utnyttjar tiggarna till sin egen PR. Det är rätt äckligt faktiskt.

    Svara
  10. Steffen

     /  02/03/2017

    Hahaha…

    Artikeln hann gå i tryck!

    Hur kan jag klistra in bilden här?

    Svara
    • MiT

       /  02/03/2017

      Hmmm, maila mig om du inte hittar nåt annat sätt, finns väl annars massor av olika tjänster där man kan ladda upp bilder och sånt gratis? Hittar du en sådan är det bara att klistra in länken till bilden i kommentarsfältet, antingen så ser man bilden eller så får man följa länken helt enkelt 😛

      Svara
  11. TreatGirlsGently

     /  02/03/2017

    Fantastiskt bra grävt, MiT!
    Sedan är ju det inget nytt men: ”Ingen människa är olaglig”? Det är väl efter tre månader i ett annat EU-land som man inte längre räknas som turist och då säger lagen att man skall kunna försörja sig för att ha rätt att vistas där. Om tiggeri räknas som att man kan försörja sig så blir ju lagen helt meningslös – då kan man lika gärna säga att alla har rätt att vistas i andra EU-länder så länge de inte är döda…
    (Hälsningar från ett annat EU-land. Jag stod inte ut med Kalle Anka-Sverige längre…tyvärr.)

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/04/2017

      Kalle Anka var ju snällt sagt. Senaste namnet jag läst på Sverige är New Pakistan.

      Svara
  12. Jan

     /  02/03/2017

    Vad vi glömmer är att det är EU som är ansvariga för utvecklingen med tiggeri i Sverige. Och vare sig Reinfeldt eller Löfvén har gjort något åt det. Trots att de rimligen kan (kunde) göra det. Löfvén har har till och med hittat på att tiggeriet beror på svensk fattigdom. Löfvén skäms inte för att ljuga när det gynnar saken. Han är dock inte sämre än andra politiker på den punkten.

    Svara
    • Sven

       /  02/05/2017

      Göran Persson hade ju en viss koll på detta då han ville minska inflödet av ”sociala turister”. Mycket skit fick han från naiva debattörer.
      Samtidigt var ju det en karenstid det handlade om och den som Persson ville ha har i alla fall gått ut. Så nu är det ju ett EU-skapat problem.

      Svara
  13. Frida Gustavlin

     /  02/03/2017

    Snubblade över den här DN-artikeln från 2015.

    http://www.dn.se/arkiv/jobb/svart-att-locka-kvinnor-till-polisens-insatsstyrkor/

    Tydligen var det ett jätteproblem att insatsstyrkan inte har några kvinnliga insatspoliser. Varför det är ett problem framgår inte. Däremot har det varit stora problem att rekrytera kvinnor. Man misstänkte länge att kriterierna och kraven var problemet med problemet att inga kvinnor dög. Men man tvingades förstå att så var inte problemet. Problemet ska dock lösas, därför har man satsat på en specialutbildning för kvinnor som ska bli insatspoliser. Kostnad 100000 per person och år. Tio gick den, ingen klarade trots detta provet. Analysen, utbildningen var för kort. Syntax error. Ctrl. Alt. Del.

    Inte ens bland cheferna finns många kvinnor, och det är ju helfel, för är något problematiskt så är det när kvinnor inte är chefar över många män. Så vad gör insatsstyrkan som gör det så nödvändigt och viktigt att det finns kvinnor med i den?

    Det kunde dock miljöpartiet med Mehmet Kaplan så klart förklara redan 2009.

    http://www.expressen.se/debatt/slapp-in-kvinnorna-i-nationella-insatsstyrkan/

    /Frida

    Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2017

      Det är väl lite som med brandkåren. Sänk de fysiska kraven så att kvinnor kan bli poliser i Nationella insatsstyrkan.
      Skit samma om det innebär att de inte kan göra jobbet fullt ut så länge kvinnorna får jobbet.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/04/2017

        Och sedan dör folk. Antingen de som skall bli hjälpta eller så går det som för hon, den lilla späda häktesvakten som blev ihjälslagen av en stor och stark fånge i en hiss.

        Svara
        • Kristian

           /  02/04/2017

          … eller så går det åt andra hållet och man överanvänder pepparsprej och tazer när fysiskt svagare personer inte har något annat alternativ.

          (I fallet Trayvon Martin sade en polisman om George Zimmerman att ”han var inte i sådan fysisk form att han hade någon nivå av självförsvar mellan ‘spring därifrån’ och ‘skjut’.”)

          Svara
  14. Svenne

     /  02/03/2017

    OT: #sarkasm…

    Svara
  15. MiT

     /  02/04/2017

    Bilden från papperstidningen, klicka på den för att se bättre

    Svara
  16. havre flarnstad

     /  02/04/2017

    fick mig genast en påminnelse till varför jag sällan läser på Avpixlat längre när jag tog del av deras hyllningsartikel om Ekeroths senaste klavertramp

    ”Man vill från vänsterliberalt sjuklöverhåll också försöka få bort Ekeroth permanent från riksdagen eftersom man vet att han är en väljarmagnet”

    http://avpixlat.info/2017/02/03/ekeroths-nattklubbsincident-gar-till-atal/

    Hur man kan kalla partiets mest kontroversiella riksdagsman för ”väljarmagnet” är verkligen att tänja på fakta efter alla skandaler skulle jag snarare kalla han för ett sänke . Synd faktiskt för hade han skärpt sig hade han säkert kunna göra ett bra jobb men nån måtta får det vara man hamnar helt enkelt inte i fylleskandaler/slagsmål gång på gång som rättspolitisk ledamöt.

    Och Avpixlat som en gång i tiden var relativt intressant då dom letade upp många intressanta
    händelser är numera minst lika skeva med sanningen som självaste Wolodarski och verkar
    ha någonslags hybris över sin egen storslagenhet.

    Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Håller med. Tyvärr är Avpixlat alltför knutet till vissa partitoppar i Sverigedemokraterna. Vilket gör sajten mindre intressant.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/04/2017

        För att vara lite diplomatisk.

        Jag tror att på samma sätt som högern behöver sina sluggers, så som Bali fungerar som stopp mot SD, och Ekeroth mot tokstollarna i SMR och Svenskarnas parti, så behöver vänstern sina, som till exempel, Dinamarca och Veronica Palm. S gör samma sak mot V och MP som gör samma sak mot F!, syndikalisterna och anndra vänsterkantade galenpannor.

        Det handlar nog om att ha en så bred ”portfölj” som möjligt för att både få så många medlemmar och röster som möjligt. Det är av den anledningen som de mer radikala enfrågepartierna, tack och lov, aldrig når över riksdagsspärren.

        Svara
        • Kristian

           /  02/04/2017

          Bättre att ha dem inne i tältet pissande ut, än tvärtom? 🙂

          Svara
      • Ivar L

         /  02/04/2017

        Nja, jag tycker Avpixlats tydliga SD koppling gör den mycket lättare att förhålla sig till än t.ex. Fria Tider som har en mycket oklar agenda. Se Avpixlat som en lite mer folklig variant av Samtiden så blir det rätt lätt att förhålla sig till.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Jag gillar inte Ekeroth och har ingen särskild kärlek för SD heller även om jag kommer att rösta på dem. SvD:s Gudmundsson ger dock en alternativ förklaring till varför SD har behållit Ekeroth. Han är helt enkelt extremt flitig och produktiv som politiker. Mer än vad jag visste faktiskt:
      https://www.svd.se/dags-for-kents-avskedsturne/av/per-gudmundson

      Svara
      • MiT

         /  02/04/2017

        Vad jag har fått sagt till mig från flera SD:are är att Ekeroth nog är den som tar riksdagsarbetet på mer allvar än de flesta, att han debatterar, skriver motioner och lägger förslag som ingen annan. Om det är sant vet jag inte, jag tycker han ger ett fruktansvärt oresonligt intryck. Men det intrycket kommer å andra sidan mest från media och jag känner ju honom inte alls på något sätt. Men det är i alla fall vad som sagts, att han är flitig som en myra.

        Svara
    • Kurt von Arne

       /  02/04/2017

      Som jag tolkar det utsätts Ekeroth för ständiga påhopp så snart han visar sig offentligt. Det som kommer fram i msm är sannolikt bara de tillfällen han försöker värja sig eller säga ifrån. Må så vara att han i vissa fall hemfaller till samma låga nivå som sina angripare. Att gång på gång hamna i slagsmål är inte samma sak som att vara skyldig eller initiera bråkigheterna. Förväntas en god sverigedemokrat undvika all form av vistelse utanför sin egen bostad? I så fall är det fråga om husarrest för att inte reta upp meningsmotståndare med bristfällig impulskontroll.

      Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  02/04/2017

    Tre nazister har varit i farten, om de är skyldiga till att spränga två asylboenden och syndikalisternas lokaler i göteborg så bör de buras in. Allvarligt I högsta grad.

    Expressens ledare efterlyser att nazisterna ska bekämpas, helt ok med mig. Vi lär få läsa fler krönikor och ledare på samma utrota-nazist-tema. Vore dock trevligt att få läsa minst lika många opinionstexter, men med budskapet rikat mot landets islamister

    http://bloggar.expressen.se/gt-ledarbloggen/2017/02/03/kraftsamla-mot-terrornazismen/

    /Frida

    Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Min mening är att nassarna borde hålla sig ifrån flyktingförläggningarna. De vinner ingenting på det. Däremot spelar de media och det politiska etablissemanget rakt i händerna. Jag menar, de skyller ju på nazisterna även när de inte gjort något. Ge dem inte de här gratisrubrikerna!

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/04/2017

        Det är konsekvensen så klart, att nazisterna gör det mycket svårt att föra en normal diskussion om själva problemet. Men däremot så tycker jag inte det minsta synd om just nazisterna, de förtjänar att deras ”sak” blir malen till grus. Synd för oss andra som tycker att den ”saken” inte borde ha smulats sönder, utan istället diskuterats och givits en åtgärd.

        Bura in dem.

        Svara
        • Jan

           /  02/04/2017

          Jag ger heller ingenting för nassarna. Men här riskerar de att förstöra ”saken”. Det vill säga kritiken mot massinvandringen från Mena. De förstör även för SD eftersom det blir de som får ta skulden för vad nassarna gör enligt medielogiken. Vare sig de gjort något eller ej. Jag är heller ingen anhängare av SD. Särskilt inte sedan de lierat sig med kapitalet. Men förlorar SD så vinner sjuklövern. Och vinner sjuklövern så vet vi alla vad som händer…

          Svara
          • Anna

             /  02/04/2017

            Den så kallade nazismen eller alt right rörelsen är de som hotar den riktiga makten, därför detta hat mot Trump och kraftsamlingar mot nazism och nationalism. Den riktiga makten försöker styra in oss på att hata muslimer och islam, men jävlar om du börjar bli kritiskt mot ägarkoncentration av media och kapital. Låt oss vara nyttiga idioter istället.

          • Frida Gustavlin

             /  02/04/2017

            Jepp, ”SD har normaliserat rasismen” annars hade inte nazisterna funnits-logiken kommer gå på högvarv. Ledsamt, eftersom det är precis tvärt om. Nazisterma på åttiotalet har snarare ”normaliserats” eller snarare ”socialdemokratiserats”.

      • Ivar L

         /  02/04/2017

        Jan, ditt resonemang om att nazister inte ”vinner något” på våld tyder på att du inte riktigt tar i beaktande att nazism är en synnerligen obehaglig och potentiellt farlig våldsideologi. Vad förväntar du dig egentligen av nazister?

        NMR är nazister. Låt oss inte blanda ihop dem med konservativa och andra rimliga högeralternativ med demokratiska ideal. De har inget med nazism att göra. NMR gör precis det man kan förvänta sig av nazister.

        Svara
  18. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
  19. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Jag stör mig på det flitiga användandet av ordet akademiker här. De här människorna är knappast några akademiker. De är yrkesfeminister som ockuperat filialer på universiteten. Det slår mig att just de här kvasiforskarna är de som oftast är mest skrytsamma och titelsjuka.

      Svara
      • Kristian

         /  02/04/2017

        Tja, ordet ”akademiker” var väl förstört för länge sedan. För ”mannen på gatan” betyder det väl ”opraktisk, okunnig om det mesta, vet inget om verkligheten”.

        Men visst var det bättre när en titel betydde något. När 68-generationen nu styr universiteten är väl diverse extrabokstäver efter namnet något man ådrar sig som veneriska sjukdomar.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  02/04/2017

      Var är ringen i näsan?

      Svara
  20. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Vem vet, han kanske skrev under ordern att invadera Libyen där…
      Eller kanske att skicka stöd till att beväpna ”oppositionella” i Syrien.
      Allt far frid och fröjd under Obama.

      Svara
  21. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Vilken tur då att det går med vinst i alla fall. 900 miljarder enligt LO. De här fyra procenten räddar Sverige! Tack nybyggare och pensionsräddare! Tack Maud Olofsson och Annie Lööf. Vilket ledarskap!

      Svara
  22. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
  23. Jan

     /  02/04/2017

    Expressen har inga problem med att gå ut med både namn och bild på tre misstänkta nazister i samband med attentat i Göteborg. Något de aldrig skulle komma på tanken att göra med islamister eller invandrare. Och SVT-journalister pressar åklagaren att rubricera brottet som terrorbrott. Det är det här jag menar med att nassarna spelar medierna i händerna. Det är precis den här utvecklingen journalisterna och politikerna vill ha. Nu kommer det att skrivas den ena upprörda krönikan efter den andra. Nu har de fått den syndabock de vill ha. Snacka om kontraproduktivt…

    http://www.expressen.se/gt/tre-nazister-har-haktats-for-bombdad-i-goteborg/

    Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      Vänstern älskar nazister och rasister. Ofta får de uppfinna dem, men nu har det hittat några riktiga.

      Blir intressant att jämföra spalt-megabyte per person med vad en vanligt falukorvsislamist får.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Vaddå syndabock?

      De har väl begått de där brotten? De är inga syndabockar de är brottslingar. Fast pressen borde vänta med namnpublicering till dess dom fallit.

      Däremot håller jag naturligtvis med om att medias dubbelmoral när det gäller namn och bildpubliceringar är monumental. Naturligtvis borde vidriga våldtäktsmän och mördare publiceras på samma sätt.

      Svara
  24. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • Tor

       /  02/04/2017

      Hur i helvete kan det vara ett problem? De har nästan 9 domar per skalle. Ska man inte sitta inlåst då! Malmöpolisens jobb borde vara att se till att de förblir inlåsta.
      Ja, jag vet, det är inte polisens fel. Det är domstolarna som inte dömer ut nog hårda straff.
      I Kalle Anka landet så får man rabatt när man begår många brott, i stället för att få extra långt straff.
      De här 205 männen skulle inte vara något problem med progressiv bestraffning.
      /Tor

      Svara
      • Kristian

         /  02/04/2017

        Straffsatser, skatter, välfärdsmigration, arbetskraftsinvandring, krav inom skola och universitet, kompetens inom journalistik och politik … någonstans har vi kastat om vad som bör bli ”högre” respektive ”lägre.”

        Svara
  25. GL

     /  02/04/2017

    I Södermalmsnytts artikel kan man inte längre kommentera… Undrar varför? Men hittills har de inte tagit bot min kommentar iallafall 😛 http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/stockholmare-satter-sig-for-att-hjalpa-tiggare/repqbb!5zFxHbgc9jqbcwDuztdtAw/#disqus-comments

    Svara
    • G

       /  02/04/2017

      Haha! Hoppas den inte tas bort 😀 Kollade deras FB-sida för att se om någon kommenterat där, men Stockholm Direkt verkar dessvärre ”valt” att inte lägga upp artikeln på deras FB-sida, så därför finns ingen möjlighet till att börja en diskussion där öht :/ undrar varför de inte vill riskera få en diskussion på deras egen FB-sida om deras egna ”nyhet” 😛

      Svara
  26. G

     /  02/04/2017

    ”Look Who Funds The Group Behind The Call To Arms At Milo’s Berkeley Event”
    http://dailycaller.com/2017/02/03/look-who-funds-the-group-behind-the-call-to-arms-at-milos-berkeley-event/

    Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      ”And on its Facebook page, the group asserted that the vandalism and arson were not “violence.” Instead, the group argued that Yiannopoulos and Trump perpetrate violence through the policies they support.”

      Som någon sade, det är inte frågan om att förespråka en viss ideologi längre, det handlar om att allt skall bli så komplicerat att västvärlden inte fungerar längre. Att förstöra språket är viktigt.

      Svara
  27. G

     /  02/04/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2017

      Om hon verkligen ville stå upp för den normkritik hon företräder så borde hon väl istället inte raka sig någonstans,inte sminka sig och ha på sig jeans och tröja i sändningen eller något sådant.
      Hon inser väl dock att hon då inte skulle få jobbet och då skiter hon naturligtvis i sin normkritik för det är viktigare att få vara kändis.

      Personligen skiter jag i om hon rakar sig under armarna eller ej.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/04/2017

        Nämen, nu blev det ju såååååååå jobbigt.
        Normkritik är ju en slags fräsch handväska. Inte något som generellt kan uppfattas som fult.
        Hon kunde ju låtit sig bli ovårdad efter att hon fått jobbet.

        Inte raka sig under armarna…. big deal.

        Svara
        • Klimathotet

           /  02/04/2017

          Förr var hår under armarna ett sätt att identifiera tyskor på badorter.

          Svara
          • Kristian

             /  02/04/2017

            … fanns även mustasch var det en östtysk idrotts”kvinna”.

  28. G

     /  02/04/2017

    ”Henrik är bra”…..

    Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Frågade Skavlan om Henrik fortfarande runkbajsar på andras mammor?

      Svara
  29. G

     /  02/04/2017

    Svara
  30. G

     /  02/04/2017

    Verkligen rimlig och smaklig jämförelse asså, speciellt med tanke på att nuvarande reglerna är temporära och hur det är tänk vara sedan vet ingen än, WTF…

    ”Der Spiegel: Trump halshugger Frihetsgudinnan

    Trump framställs som en extremist på omslaget till det kända nyhetsmagasinet Der Spiegel, med Frihetsgudinnans blodiga huvud i ena handen och en stor blodig kniv i den andra. Rubriken lyder ”America First” (”USA först”), presidentens slagord i valrörelsen.

    Det är den kubanskfödde frilansande konstnären Edel Rodriguez, som kom till USA som flykting 1980, som ligger bakom illustrationen. Han säger till The Washington Post att teckningen är ett direkt svar på det mycket omtalade tillfälliga inreseförbud som Trump infört för flyktingar och människor från sju i huvudsak muslimska länder.

    – Det är en halshuggning på demokratin, en halshuggning av en aktad symbol, säger Rodriguez till tidningen, och understryker att Frihetsgudinnan symboliserar USA:s historia av att välkomna invandrare.

    – Och på sistone har halshuggningar förknippats med IS, så det är en jämförelse. Båda sidor är extremister, så jag gör bara en jämförelse mellan dem.”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-02-04/der-spiegel-trump-halshugger-frihetsgudinnan

    Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Nog för att Trump kan komma att starta krig han med men det var Obama som invaderade Libyen och initialt beväpnade de som senare blev IS. Än så länge är det Obama som har allt blod på sina händer.

      Svara
    • Svenne

       /  02/04/2017

      #BenGarrison svarar:

      Originalet: [https://twitter.com/GrrrGraphics/status/827540472394493952]

      Svara
  31. G

     /  02/04/2017

    ”Regeringen: Förbjud könsuppdelade klasser

    Regeringen vill förbjuda skolor att dela upp flickor och pojkar i undervisningen. Förbudet ska gälla i alla ämnen, säger utbildningsministern.

    – Är det så att man upplever att man har problem att ha pojkar och flickor tillsammans så ska man ta tag i de problemen, inte undvika dem genom att helt enkelt skilja könen åt, säger utbildningsminister Gustav Fridolin (MP), till SR Ekot.

    Förbudet ska omfatta all undervisning. Skolverket får i uppdrag att föreslå hur detta ska skrivas in i läroplanen.

    – Vi har sett flera beslut från Skolinspektionen där det visat sig att det varit tillåtet att hålla pojkar och flickor särskilda i ett helt ämne över flera år slentrianmässigt. Det tycker inte vi ska vara tillåtet, säger Fridolin till Ekot.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/regeringen-f%C3%B6rbjud-k%C3%B6nsuppdelade-klasser-1.4144914

    Svara
  32. Egon Stake

     /  02/04/2017

    Hej jag orkade inte läsa allt skräp du skriver. Du är uppenbarligen en mycket liten människa och jag tycker synd om dig. Hoppas ändå att du kan trivas i din lilla värld.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/04/2017

      Själv orkade jag läsa allt som du skrivit, det gick väldigt fort, eftersom det bara handlade om tre meningar och var förhållandevis innehållöst.

      Vänliga hälsningar, Frida

      Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      Hej, trevligt att du orkade godhetsmarkera i alla fall!

      Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2017

      Vilken tur att det finns sådan goda människor som du Egon som kan upplysa oss andra stackare om hur fel vi har.
      Förstår att du njuter av din egen godhet och upplysthet.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Egon, du inser väl att det du skrivit är totalt meningslöst. Jag vill gärna se en riktigt debatt från någon med avvikande uppfattning så kom igen nu om du har lite Stake!

      Svara
    • havre flarnstad

       /  02/04/2017

      Hej Egon tråkigt att du inte tar dig tid att utveckla ditt resonemang det är väldigt sällan vi får in näthatare på sidan hade vart kul att få höra hur en riktig hatare tänker när hen surfar in skiter i att läsa klart men endå droppar av en förolämpning innan hen snabbt surfar vidare till sitt trygga safespace .

      Ska mitt behöva markera sina texter med en fetlagd ”TRIGGER WARNING” så ni inte blir ledsna.

      Svara
    • Kalle

       /  02/04/2017

      Patetiskt…

      Svara
  33. Kristian

     /  02/04/2017

    Ny slogan: ”En svensk tigger”?

    Svara
  34. Gorby

     /  02/04/2017

    Mark Dice på temat Fake News och hur vissa medier i USA rapporterar det motsatta än vad som sagts.

    Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Fast lade inte han som gjort inslaget själv ord i munnen på immigranten? Immigranten sade visserligen att han gillade Trump men jag hörde aldrig honom säga att han hatar islamism, det var det inslagsmakaren som sade.

      Svara
  35. G

     /  02/04/2017

    Svara
    • G

       /  02/04/2017

      Mmm i Iran ja, men inte i västvärlden!…

      Svara
      • Pelle2

         /  02/04/2017

        Skillnaden var väl att de badtider för kvinnor och män som vi hade tidigare inte infördes av religiösa och kulturella skäl vilket är anledningen till att t.ex Västerås vill införa separata badtider.
        Dessutom var ju övriga badtider gemensamma förut och då blandade sig män och kvinnor utan problem. De som av religiösa skäl inte vill bada med män kommer aldrig dela badandet med män.
        Men Sådana som Klevebring är så skiträdda för att det skall uppfattas som kritik mot Islam att inte införa separata badtider så dom är beredda att gå med på vad som helst.

        Svara
        • Ivar L

           /  02/04/2017

          Det hela är väl egentligen mycket enkelt. De som vill ha en massa separerade saker och speciallösningar får finansiera sin egna badanläggningar. Det är väl bara att ringa Qatar? Offentligt finansierade verksamheter skall vara maximalt tillgängliga för alla.

          Svara
  36. G

     /  02/04/2017

    Svara
    • havre flarnstad

       /  02/04/2017

      Den här boken kommer få en stor betydelse och agera ögonöppnare för många riksdagsmän som köpt den tydligen sålde den ju finfint när han besökte riksdagen.

      Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      Fick den i brevlådan idag. Har bara hunnit med ett par sidor. Börjar bra med en sågning av jämförelsen med Vallonerna, som naturligtvis inte var i närheten av dagens invandring.
      Bra formulering: Utmaning är ett problem som det inte finns någon lösning på.

      Svara
  37. G

     /  02/04/2017

    ”Martin Borgs: Förslagen i Tino Sanandajis bok kommer att röstas igenom i riksdagen”
    http://www.dt.se/opinion/ledare/martin-borgs-forslagen-i-tino-sanandajis-bok-kommer-att-rostas-igenom-i-riksdagen

    Svara
  38. G

     /  02/04/2017

    Jag såg inte Skavlan igår, men det här var ju en liten sammanfattning iaf, hahaha!

    ”– Då slog det mig, för vi har aldrig haft det bättre än vad vi har det idag. Vi har aldrig varit rikare, vi har aldrig varit mättare, vi har aldrig varit säkrare. Då är det konstigt att vi samtidigt är jätterädda. Och vi är rädda för allt i Sverige. Hela Stockholm är livrädda för bröd. Ställer man fram en brödkorg är det som att ställa fram en handgranat, folk får panik. Och vi är rädda för att ensamkommande vilsna flyktingbarn är hemliga IS-soldater för att ta över Allsång på skansen.

    – Då tänkte jag att när SD-gubbarna hör av sig, då tänker jag att de är inte elaka, de är inte onda. De är inte rasister. De är livrädda.

    Det värsta med den här irrationella rädslan är att fakta inte biter på SD-gubbarna. Och det är inte så konstigt enligt Schyffert, för själv är han flygrädd och hur mycket han än läser på om olycksstatistik för flygplan så kommer han fortfarande vara rädd för att flyga. Han tror att samma fenomen gäller de som är rädda och blir SD-gubbar.

    – Det intressanta är att all fakta man slänger på dom, det fäster inte. Jag är flygrädd till exempel. Jag googlade det där. Flyger jag Stockholm – New York är det 5,7 miljoners chans att det ska vara en olycka. Jag ska flyga den där sträckan varje dag i över 14 000 år för att jag ska vara med om en olycka. Men den här faktan fäster inte på mig, för jag rädd på riktigt. Så jag är samma som dom.”
    http://nyheteridag.se/schyffert-om-varfor-sd-gubbar-har-fel-vi-har-aldrig-haft-det-battre-an-vad-vi-har-det-idag/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/04/2017

      Kan inte påstå att jag är rädd för bröd eller tror att alla flyktingar är is-terrorister.
      Återigen projicerar han sina egna rädslor och vanföreställningar på oss andra
      alternativt producerar halmdockor.
      Att påstå att vi aldrig har varit säkrare är ju ett tydligt bevis på Schyfferts faktaresistens.
      Vi har ett Ryssland som rustar upp, ett USA som vi inte vet vart det tar vägen,Brexit som vi inte vad det leder till,högerpopulistiska rörelser i många europeiska länder,en polis som inte klarar av sitt jobb, en sjukvård som går på knäna,en kollapsad bostadsmarknad,skolor som inte klarar av att leverera utbildning,fattigpensionärer , människor som aldrig kommer i arbete utan lever på bidrag och utanförskapsområden med no-go zoner.
      Man måste vara bra blind alternativt ideologiskt förblindad om man inte ser det.

      Sedan underlättar det väl om man som Schyffert är rik och bor i områden där man aldrig behöver konfronteras med problemen..

      Svara
      • Ivar L

         /  02/04/2017

        Det där att folk är rädda för bröd visar ju vilka extrema och snäva kretsar Henrik rör sig i själv.

        Svara
        • Kristian

           /  02/04/2017

          Väntar på uppföljaren:
          – Folket meddelar att de är inte rädda för bröd.
          – Då får de väl vara rädda för bakelser!

          Svara
    • Frank

       /  02/04/2017

      Det där fulförsöken till att förminska rationell oro för framtiden och samhällsutvecklingen börjar kännas väldigt 2010 nu. Multikulturförespråkarna har fullkomligt stagnerat i sitt tänkande och sin argumentation. Medans ”motståndarsidan” har fått slipa sina argument i åratal. När det inte funkar att skrika rasist, rädda-medelålders-vita-Cis-män och fakenews blir det plågsamt uppenbart att dessa människor har bedragit hela nationer med absolut ingenting. Pendeln är på väg att svänga över och det blir minst sagt spännande att se hur närmaste åren utvecklar sig. Svenska valåret 2018 kommer bli en orgie i fulspel och våldsamheter.

      Svara
    • Bo

       /  02/04/2017

      Var det Schyffe som sa de citerade styckena ovan? Om så är fallet måste människan vara imbecill, det är absolut uppenbart!

      Svara
  39. G

     /  02/04/2017

    FYI @MiT

    Jaha, ”blev inte informerade om”, den researchen var för jobbig att göra för redaktionen själva, istället väntar de typ på att kommentarer från läsare ska ploppa upp under artikeln som påpekar detta, eller kanske att alt-media börjar gräva…..

    ””Lokaltidningen Stockholm Direkt uppmärksammade även att Liv Elf Karlen satt sig för att tigga och de berättade att aktionen nu sprider sig i Stockholm. Men den artikeln kom att avpubliceras eftersom läsaren kunde få intrycket av att Milde och Elf Karlen inte känner varandra.

    – Vi blev inte informerade om att dom var sambos och med anledning av det har vi avpublicerat den artikeln, säger journalisten Filippa Rogvall på Stockholm Direkt till Nyheter Idag.

    Artikeln har alltså inte avpublicerats för att det var något med själva aktionen som inte stämde.””
    http://nyheteridag.se/sodermalmsboende-har-borjat-tigga-at-tiggarna-ingen-manniska-ar-illegal/

    Svara
    • G

       /  02/04/2017

      Haha, jag måste vara blind, du har ju för fan postat samma länk längre upp, då har du ju redan läst deras s.k förklaring. Jaja, den kommentaren hade jag missat av någon anledning.

      Svara
  40. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/04/2017

      Den slutliga lösningen för de oätliga resterna av en skändad get?

      Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      Tja, de går till återvinningsstationen i alla fall.
      Här ute i verkligheten har vi kameror vid vägar och böter på tiotusentals kronor.

      Svara
  41. Ivar L

     /  02/04/2017

    Det råder ju knappast någon tvekan om att Schyffert är en expert av rang. T.ex. har han ju visat att Sverige går en rik och pizzaintensiv framtid till mötes. Han har nu också visat att det är fel att vara rädd för vissa oroande tecken i utvecklingen eftersom han själv är flygrädd och det är irrationellt:
    http://nyheteridag.se/schyffert-om-varfor-sd-gubbar-har-fel-vi-har-aldrig-haft-det-battre-an-vad-vi-har-det-idag/

    Synd att vi inte har fler med samma skarpa slutledningsförmåga som Schyffert. Tänk vilken mängd nobelpris vi skulle kamma hem.

    Svara
  42. Leif

     /  02/04/2017

    Henrik Schyffert: ”Mitt fel att det går bra för SD”
    http://www.expressen.se/noje/schyffert-mitt-fel-att-det-gar-bra-for-sd/
    Snacka om megalomani! Schyffert är universums mittpunkt.

    Svara
    • Ivar L

       /  02/04/2017

      Det man skall tänka på nu är att han sätter till alla klutar nu för att lansera sin nya föreställning. Jag kan tänka mig att det blir allt svårare för sådana som han att sälja biljetter (men jag kan ha fel) och då vill det till att ta i med extrema uttalanden. Även vi är lite nyttiga idioter när vi kommenterar. Egentligen skall han ju tigas ihjäl.

      Svara
    • G

       /  02/04/2017

      Är han riktigt klok eller ? Wtf.

      Svara
  43. MiT

     /  02/04/2017

    Hur ska man handskas med sådana här egentligen? Om han är på riktigt vet jag inte men OM han är det så är han politiker…

    Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Sverige är inte världsbäst på någonting längre. Bland annat på grund av invandringen. Har invandringslobbyn glömt bort Pisa, bostadsbristen, vårdkrisen, en miljon i utanförskap, gängkriminaliteten, tiggarna med mera, med mera. Att den internationella konjunkturen är någorlunda gynnsam har ingenting med invandringen att göra.

      Svara
    • Kristian

       /  02/04/2017

      Och sambandet med invandring är … ?
      Kanske var det redan bra, och nu rasar det utför? Vi är ett exportland som klarat stå utanför Euron. Eller har andra rasat ännu mer, till exempel Tyskland? Varför bara relativa mått, kan vi få några absoluta tal?

      MIPEX ser för övrigt allt ur migrantens synvinkel, inte värdorganismen.
      Att ha höga betyg där betyder bara ”böj er framåt, skattebetalare.”

      Svara
    • Olof

       /  02/04/2017

      Ja, tittar man på underliggande faktorer i kategorierna så är det precis som Kristian säger, det här indexet har inget alls att göra med ‘integration’, utan är snarare ett mätvärde på hur lätt landet är att migrera till och hur likt landets egna medborgare ens rättigheter kommer att se ut.

      Att Sverige ännu inte hunnit sjunka så mycket i ett sådant index är ju de flesta helt medvetna om. Men det säger ju ingenting om faktisk integration, bara att det inte finns några egentliga formella hinder mot integration. För de som vill integreras.

      Svara
  44. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
  45. MiT

     /  02/04/2017


    //https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1258932267534695//

    Svara
  46. Jan

     /  02/04/2017

    Apropå Melodifestivalen. Böglobbyn har förstört den. Den är numera ett misch-masch av olika musikstilar. Framfört i playback av artister som sällan kan ta en ton. Kommersialismen och krims-kramset runt omkring har dock tilltagit. En orgie i smaklöshet. Tack Christer Björkman! Tack böglobbyn! Ni har ödelagt det ni älskar mest!

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/04/2017

      Jag är inte intresserad och tittar inte på Mello. Inte är jag bög heller och jag bryr mig inte om vem som är det eller inte. Fast ibland går tramset över gränsen. Dagen till ära vill jag tillägna alla som gillar Mello en låt med vänsteraktivisten med mera, Tom Robinson.

      Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      För att förtydliga mig själv: Jag har ingenting emot homosexuella. Det är böglobbyn jag kritiserar här. Främst Christer Björkman. Som jag tycker har vattnat ur melodifestivalen. Det är numera ett kommersiellt jippo för barnfamiljer.

      Svara
  47. MiT

     /  02/04/2017

    Och idag

    Svara
  48. Svenne

     /  02/04/2017

    Virtanen summerar sig själv:)

    Svara
  49. Svenne

     /  02/04/2017

    Sakine Madon blir jagad av feminister…

    Svara
  50. Svenne

     /  02/04/2017

    Jan Myrdal skriver om vänsterns folkförakt:

    Svara
  51. Kristian

     /  02/04/2017

    Angående något Elf-Karlén säger:
    ”Jag vill leva i ett samhälle där polis innebär trygghet inte rädsla.”
    Jag håller med men sannolikt av motsatt skäl. ”Trygghet” att polisen kommer att ingripa mot brott, inte ”rädsla” för att de kommer att vara passiva.

    ”Känner du dig rätt då du ser en polis så vill jag att det ska bero på något du har gjort inte på vem du är.”
    Bra, gör tiggeri olagligt så är vi överens i det här fallet.

    Svara
  52. MiT

     /  02/04/2017

    Svara
    • DaFaq?

      Han kommer bli återbetalningsskyldig. Hoppas Swedbank gör ett exempel av denna tjuv!

      Tror för övrigt inte han har gett bort pengarna – om så inte speciellt långt ifrån hans räckhåll. Gissar på att han hoppas att kunna starta någon insamling för att tjäna ihop sin skuld….

      Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Rimligen bör han väl åtalas? Han kan knappast åberopa att han var i god tro…

      Svara
  53. MiT

     /  02/04/2017


    //https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10208300682343230//

    Domstolen rycker ut direkt
    http://www.na.se/orebro-lan/kanda-polisprofilen-fran-orebro-anmals-efter-hatskt-inlagg-pa-facebook?referrer=app

    Svara
    • havre flarnstad

       /  02/04/2017

      Noterade samma sak på anstalter redan för 15år sedan att det var glest mellan svenska namn på celldörrarna och en tydlig uppdelning där det ofta var fler motiverade svenskar som sökte sig frivilligt till behandlingsavdelningar och tvärtom när det gällde invandrare/utländska medborgare. Där ville den stora majoriteten inte vara delaktiga i kurser och program för att avhålls sig från droger och brottslighet och därmed hellre stannade på vanlig avdelning.

      Speciellt tydligt på sk disciplin avdelningar där 0.5/10 intagen ungefär var svensk.

      Svara
    • Jan

       /  02/04/2017

      Så är det. Sanningen måste, med alla medel, hindras att komma fram. Nu kan de inte sparka den här polisen eftersom han verkar vara pensionsfärdig. Emellertid kan de åtala honom. Vilket de kommer att göra. Det finns inget de politiskt korrekta fruktar mer än sanningen.

      Svara
    • havre flarnstad

       /  02/04/2017

      Fyfan vilket oärligt reportage från NA om den här historien dom slår på stor trumma om att han namnget brottslingar som ännu inte är dömda och får läsarna att tro att han skrivit ut namnet så att någon kan identifieras vilket är en total lögn han skriver ju bara ut förnamn och konstaterar att dom är invandrare …. som att man kan hitta en misstänkt genom att han heter Muhamed när det finns tiotusentals om inte hundratusentals Muhamedar i landet.

      Svara
    • Alla dessa olika stavningar av ”Mohammed” påminner mig om hur någon från Expo försökte motbevisa att det inte alls var så att ett av de dominerande namnen i Sveriges fängelsen var Mohammed. Problemet var givetvis att han glömde bort att det finns fler stavningar av namnet…

      Svara
    • Björn

       /  02/05/2017

      Den som blir upprörd på den som säger sanningen är lika patetisk som den som skäller ut en gatlykta för att den lyser upp hundskitarna på gatan.

      All heder åt Peter Springare. Mer sånt, fler whistleblowers, mer blåljuspersonal som tar bladet från munnen tack!

      Svara
  1. Vanliga stockholmare sitter och tigger! | WTF?
  2. Veckans satir: Hundrastgårdar för tikar | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: