Attackerna fortsätter!

Polisen i Örebro som väckt rabalder, Peter Springare, har verkligen satt fingret rakt på den exponerade, ömma och bultande bölden. Den ena efter den andra radar upp sig för att på lite olika sätt attackera honom.

Springare påstår ju att det mörkas och att man försöker sopa undan riktigt allvarliga samhällsproblem, att man på alla sätt försöker få folk att inte prata om sånt här, att man blir stämplad i bästa fall som rasist om man säger något. Hur bemöter man Springare då, nu när han ändå sagt hur det ser ut på hans arbete som utredare vid grova våldsbrott?

Jo genom att försöka få honom att sluta och att stämpla honom som rasist såklart…

rasiststodet

Expressen

nyheter24-om-springare

Nyheter24 ska låtsas ”faktakolla”. Kolla det jag har ringat in med rosa dessutom… De hänvisar till Sarnecki såklart men även till den genomkorkade ledaren i Nerikes Allehanda som jag tog upp i det här inlägget. Avd onödig info: Givetvis är nyheter24:s sk ”faktakoll” ett skämt.

Aftonbladet har i flera artiklar tagit upp det. Man påstår att han är ”hetsmisstänkt”. Expressen har matat på med artiklar, inte bara den om ”rasiststödet”. Man säger att han ”hänger ut” folk. Stefan Löfven har kommenterat det och visade att han förmodligen inte har läst eller inte förstått vad inlägget tar upp. Rikspolischefen Dan Eliasson har kommenterat det. Cantwell på Aftonbladet har kommenterat.

Hur det beskrivs i Cantwells kolumn, både Springare och fb-gruppen

I kommentarsfältet fräser sympatisörerna om ”DDR-Sverige”

demonstrationer mot Aftonbladet, Dagens Nyheter och Expressen, tidningar som tillbringar dagarna med att ljuga för nationen.

rasistiska konspirationssajter både i Sverige och utomlands ”En sann visselblåsare”, ”Folkhjälte”. ”Näste rikspolischef”.

konstapelns heroiska sanningsiver

invandrare är ju nästan lika överrepresenterade i läkarkåren som i brottstatistiken.

Men vad bryr sig en populist som Springare om sakkunskap

För populist är vad han är

det är med honom som med alla andra populister som når framgång: De har i någon mån rätt.

Socialdemokrater och vänsterdebattörer som före valet brölade att någonting har gått sönder i Sverige.

Borgerliga partier och högerskribenter som efter maktskiftet tagit över och utvecklat dystopin.

tv-sändningar upphetsat rapporterar om det senaste brottet, men som är sämre på sammanhang och analys.

Det är i sprickorna av bilden av en nation i sönderfall som Springares budskap hämtar den näring som behövs för att få sin stora spridning.

Och han är, kanske utan att förstå det själv, som klippt och skuren för att i vissa kretsar hyllas som den obekväme sanningssägaren.

Skrivbordspoliser som Dan Eliasson, politrukerna inom sjuklövern och vänsterextremisterna på Brå kan slänga sig i väggen.

Och som i en trumpsk tradition förstår hur meningsmotståndare ska tas

På Twitter fick en kriminolog som härom dagen hade invändningar mot hans resonemang veta att hon hade en ”överakademiserad hjärna”.

Sedan startade han ett drev mot henne genom att lögnaktigt hävda att hon stämplat dem som tillhör den stödjande Facebookgruppen som rasister.

Inte en text utan att få in Trump såklart

tangentbord

Som styckena jag tagit ovan ser Cantwells retorik ut. Inte speciellt mycket ansträngning för att ens försöka förstå vad han faktiskt skrev utan bara bröl från det speciella tangentbord som journalister verkar ha inkopplat till varje enhet för att försöka nedgöra så osakligt man bara kan. Mycket obehagligt!

Och hur var det med den där kriminologen?

morkningsindustrin4

Han har inte någonstans gett uttryck för vad hon påstår. EFTER hennes tweet så sa han såhär

springares-tweet1

Efter hennes tweet alltså…

Sen vet jag inte vilket drev han ska ha startat, hon startade väl det själv med ständiga insinuationer och gba?

morkningsindustrin13

morkningsindustrin15

morkningsindustrin16

morkningsindustrin17

morkningsindustrin18

Går knappast att missförstå vad hon menar. Finns ännu fler tweetar i det här inlägget ”Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik”. Var det för mycket ansträngning att ta reda på detta? Så knappast en hederlig återgivning av vad som hänt av Cantwell…

Jag hade laddat upp delen av Veckans brott där GW kommenterar just Springare på Youtube men det blockades och kan inte visas i Sverige. Bara de minuter av programmet som handlade om det utan minsta lilla kommentar eller nåt men ändå blockas det. Så det finns att se här se istället.

GW Persson i veckans brott om Springare. Jag tycker det var intressant att höra GW som i stort höll med Springare. Intressant att han sa om kriminologer att ”där finns det mycket att säga varav lite är gott” och att de ”gjort till sin livsuppgift att förklara bort det här”.

Däremot tror jag GW har missuppfattat att någon ska tro att det som räknas upp i Springares inlägg ska vara representativt för ALLA invandrare, att i princip alla ska vara grovt kriminella. Det tror jag inte det finns någon i Sverige som anser att så skulle vara på det viset? Är ju groteskt om man tror det! Men så verkar GW ha uppfattat det på något sätt vilket ändå är lite underligt för bakom hummandet och grymtandet så brukar det sällan missuppfattas något utan snarare tvärtom. Springare beskriver inte en helhetsbild och verkar inte ha ambitioner att göra det heller. Syftet var väl att visa upp hur det ser ut för honom och andra poliser och vad som tar resurserna samtidigt som alla unisont säger att det finns inga problem? Han nämner även andra problem som skolan, pensionärerna och vården och det är ju inga hemligheter att det finns enorma problem inom de områdena också som direkt kan kopplas till just invandring? Är ju aktuella saker varje dag om just sånt här? Mer och mer dessutom…

Så varför just missuppfatta den här gången där det till och med var svårt att uppfatta det som han gjorde? Jag har läst inlägget flera gånger och kan inte se hur man kan tro något sådant? Det var ju just detta som GW hängde upp sin kritik på och även när han delgav sina personliga åsikter i slutet? Åsikter som för övrigt går stick i stäv med SAMTLIGA seriösa undersökningar på området dessutom. Gissar att GW behöver uppdatera sig på vilka som kommer hit, det är inte arbetskraftsinvandrare längre och de flesta som kommer är outbildade som går raka spåret till livslångt bidragsberoende. Tyvärr. Det är en myt att vi behöver den typen av invandring för att klara oss, som det är dumt att GW också sprider.

Mängden som gett sig på att kommentera Springare, vilka som sett sig tvungna att göra det och sättet man attackerat honom på tyder på att han lyckats peta rakt på den ömma bultande bölden. Man har rusat till attack som myror som försvarar sin myrstack. Man skvätter ungefär lika mycket myrsyra också. Allt för att jaga bort fienden. Han blir anmäld av sin chef, för vad vet inte ens chefen själv. Han kunde inte fått bättre bekräftelse på att han är rätt ute än allt det här. Och markeringen från de som attackerat har också gått hem, bäst att man är nära pensionen innan man säger något för annars är man körd och stämplad.

De som frenetiskt kallar honom allt möjligt och verkligen försöker göra ner honom kan ju enkelt visa att han har fel, är ju bara att plocka fram statistiken som visar det? Men av någon underlig anledning så vill de som hojtar mest och fulast om att han har fel allra minst se att man kan kontrollera det. Visst är det lustigt ändå?

Tänk, han rökte till och med ut en teoretisk fysiker ur grottan! Hur otroligt är inte det?

Under tiden så sprids sånt här som en löpeld utomlands, helt plötsligt blir alla som hatar gränser och nationer de brutalaste av nationalister som avskyr när det sprids nåt dåligt om Sverige. Jag gillar inte det heller egentligen. Men jag tror tyvärr att det bara är tryck utifrån som kan råda bot på sjukan i Sverige. När tillräckligt många länder gapskrattar åt oss och bara skakar på huvudet så kanske det tar slut. När vi är en grotesk driftkucku så kanske det minskar i alla fall?

Sen kan man läsa IOTAKTS senaste inlägg också.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

89 kommentarer

  1. Motkraft

     /  02/08/2017

    GW har naturligtvis rätt i att många invandrare sköter sig och är en tillgång för Sverige. Även om han drog till med myten att vi just nu skulle behöva en massinvandring av det slag vi sett sista åren.

    Men som alla också vet så de få som missköter sig ställer till det för väldigt många. Brottsoffren, anhöriga, framtida partners och framtida barn. Så även om förövarna är få så är det nog så allvarligt att det finns en överrepresentation. Dvs en minskad volym av utomeuropeiska invandrare ger automatiskt rent statistisk en klart minskad brottslighet vad gäller våldsbrott och sexualbrott. Och obligatorisk utvisning vid grova brott eller upprepade småbrott gör att vi får färre brottsoffer (givet att vi har någon form av gränskontroll och identitetskontroll).

    Peter Springares beskrivning säger också att även om vi skulle stänga gränsen idag så har det redan gått för långt. Vi måste mångdubbla antal poliser och människor inom rättsväsendet. Och skärpa lagar och straff. Vi kan inte längre luta oss på en slags gemensam moral och värdegrund. En avsevärt större risk att åka fast och att få ett kännbart straff måste avskräcka från att begå brott.

    Och ha en mindre strikt gräns mellan att bli dömd som barn och vuxen. Om brottet är ”vuxet” så måste också straffet vara det. En 17-åring på fyllan eller utifrån grupptryck gör något han inte hade gjort annat kan kanske tillskrivas att har en outvecklad hjärna och att dömas som barn. Men om en 17-åring är ute och letar efter ett offer att våldta eller sitter och hånar offret i rätten så ska straffet vara samma som om vore vuxen.

    PKisterna hänvisar till att hårdare straff inte hjälper, vi måste jobba med attityder i vid uppväxten och i skolan. Jodå, men när kommer 50.000 äldre tonåringar och män om året med medeltida värderingar så når de insatserna inte den grupp där många av förövarna finns. Och jag betvivlar att det går att nå ungdomarna när parallella samhällen med icke-svenska normer växer.

    Svara
  2. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  3. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  4. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  5. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  02/08/2017

      Det går ju inte att vägra en svensk medborgare ett nytt pass när ”tappat bort det”. Men det finns inget som hindrar att handläggningstiden och kostnaden för ett nytt pass ökar exponentiellt med det antal pass som samma person tappar bort.

      Dvs ingen semesterresa till ursprungslandet på många år efter några ”borttappade” pass. Effektivt och drabbar ingen ärlig.

      Svara
      • Vilket är ditt problem med ett sådant förfarande? Om det gäller, som du skrev, ”en svensk medborgare”. Vilka ursprungsländer tänker du på? Tror du inte på att pass stjäls från svenska medborgare, eller vad?

        Svara
        • Motkraft

           /  02/08/2017

          Av alla jag känner så är det kanske en eller två som någon gång i sitt liv blivit av med ett pass. INGEN har blivit av med sitt pass två gånger.

          Om det då första gången det händer tar två veckor och kostar 200 kronor, och nästa gång tar en månad och 400 kronor, nästa fyra månader och 1600 kronor och så vidare, så lovar jag dig att detta inte är ett problem för de som tappat sitt pass på riktigt. Utan drabbar bara de som säljer sina pass.

          Svara
          • Ok, så du fokuserade på antal borttappade pass per person? Har du statistik på området och som visar hur många gånger vissa personer har tappat bort sina pass?

            Du menar att någon har satt pass-borttappande i system? Vem och varför i såfall?
            De där beloppen och tidsangivelserna, som du nämner, varifrån har du hämtat dem?

      • Försvarar du långa handläggningstider och uteblivna ”semesterresor” för svenska medborgare?

        Svara
    • Sven

       /  02/08/2017

      Detta skulle ju Ygeman fixa, han yttrade sig ju i frågan redan runt 2015, spå han var ganska ny som minister.
      Ta tag i denna bedrövliga situation snarast! Det är verkligen bråttom att få ordning på det problemet. Det finns en bra kommentar om exponentiellt prissättning av pass nedan.

      Svara
  6. Betraktar du dig som ”Sverigevän”? (Socialdemokrat, som du skrev en gång?) Vet inte om så är fallet men utifrån det jag har läst här, så ger du sken av det men har i princip ALDRIG skrivit någonting bra om Sverige! Eller betonat någon positov förändring. I princip aldrig, alltså! En tillfällighet bara? Har jag, av misstag, råkat läsa fel inlägg? Det får hursomhelst div. varningsklockor att ringa och med sådana ”Sverigevänner” behöver väl Sverige inga fiender? Inget Ryssland och ingen Putin heller?

    Om du nu anser att Sverige är en sådan katastrof och tokland, inte mycket bättre än ”bananrepublik”, så vore väl det mest logiska att emigrera, repatriera dig själv? Varför spy galla över stackars Sverige dag ut och dag in, om du egentligen inte bryr dig om Sveriges bästa eller har det på din agenda?

    När rämnar din fasad som ”Sverigevän”? När krackelerar din mascara och foundation?
    (ja, googla på de orden, om du törs)

    Kankske kan Ernst eller Martin återupprätta din fasad?
    Medan någon annan sminkar liket?

    Svara
    • Motkraft

       /  02/08/2017

      Självklart så finns det fortfarande bra saker med Sverige. Men om allt gått nedåt de sista fem åren så känns det lite meningslöst att lyfta fram de positiva exemplen när inte är en uppåtgående trend utan bara ”trots nedgången så finns fortfarande…”?

      Muhammeds brorsa, kan du nämna några betydande förbättringar de sista fem åren? Mer jämställdhet? Minskade klassklyftor och minskad segregation? Bättre sjukvård med mindre köer? Mer bostäder, speciellt sådana som unga och vanligt folk har råd med? Mer trygghet? Ökade resurser till de gamla? Minskad inlåning av staten nu under högkonjunktur? Förbättrade infrastruktur? Bättre skola? Mer riktiga jobb?

      Viss specialistvård har utvecklats och blivit bättre även om kötiderna ökat. Men det kanske inte direkt är denna bloggens uppgift att lyfta fram?

      Denna bloggen har nog två syften. Dels att få gnälla av sig, få ut lite av frustrationen. Men också att skapa grunden för ett viktigt förändringsarbete, att samla information och argument.

      Jag är fortfarande glad att bo i Sverige men otroligt glad jag inte har några barn. De skulle få ett helt annat Sverige än det fina jag upplevt. Och jag är glad jag har så god ekonomi att jag kan köpa mig en plats där jag slipper det mesta av det som händer just nu. I alla fall ett tag till går det att köpa sig fri.

      Svara
      • Men om det finns bra saker med Sverige, så varför tas de aldrig upp här?
        Varför inte balanserade, ovinklade nyheter?

        Du radar upp flera, uppenbart negativa, punkter men nämner inga bra saker med Sverige, utan påpekar att det ”inte är en uppåtgående trend” och ställer motfrågor.
        Vad inryms i ”uppåtgående trend” och vilket tidsperspektiv handlar det om?

        ”Denna bloggen har nog två syften. Dels att få gnälla av sig, få ut lite av frustrationen. Men också att skapa grunden för ett viktigt förändringsarbete, att samla information och argument.”
        Ok, tack för den klargörande åsikten!
        Men frustrationen över exakt VAD? Vari ligger det huvudsakliga problemet och roten till det onda?
        Vilken sorts förändring önskas?
        Handlar det om adrenalinöverskott genom statsfeminism?

        ”Jag är fortfarande glad att bo i Sverige men otroligt glad jag inte har några barn. De skulle få ett helt annat Sverige än det fina jag upplevt. Och jag är glad jag har så god ekonomi att jag kan köpa mig en plats där jag slipper det mesta av det som händer just nu. I alla fall ett tag till går det att köpa sig fri.”

        Glad för din skull!
        Om du får barn så är det nog bäst att för dig som far, och om du värnar om familjen, att bosätta dig i ett familjetillvänt samhälle. Där måste jag nog dessvärre ge landet Sverige ca -200 på en tiogradig skala, där noll normalt sett är lägsta mivå.

        Nyfiken på hur du skulle agera om du hade barn och vilken plats du har köpt dig fri på.

        Svara
    • Pelle2

       /  02/08/2017

      @Mohammeds brorsa
      Som jag uppfattar det skriver MIT om Sveriges dåliga sidor i syfte att åstadkomma en förändring till ett bättre Sverige. Du verkar, precis som många andra i samhället, istället vilja sopa problemen under mattan och helst skönmåla det som händer.
      Så ja, MIT är i mina ögon en Sverigevän som vill Sverige väl.
      Om du inte gillar det som MIT skriver föreslår jag att du låter bli att läsa bloggen.

      Svara
      • ”i syfte att åstadkomma en förändring till ett bättre Sverige”
        Ungefär som: ”Make America great again”?
        Känns det igen från någonstans?

        Vad betyder det svepande ”ett bättre Sverige”?
        Det står dig fritt att ”MIT”, eller vem som helst, är en ”Sverigevän” men ser du ingen koppling till ett visst universitet?
        ”MIT”, var har jag hört det någonstans förr?

        Tack för ditt kanske välmenta förslag men det står väl var och en fritt att inhämta information, även sådan ibland är olustig? Sådan information matas man ju även med i ”msm”, 24/7.

        Som jag uppfattar det är som jag uppfattar det och därmed är det så. För mig.

        Svara
    • Rikard

       /  02/08/2017

      Hej.

      Om du ser om ditt hus, ser du efter vad som måste åtgärdas för att huset inte skall förfalla, eller letar du bara efter det som ser bra ut?

      Vill du ha inkräktare som upprättar läger på din mark, som plundrar dina förråd och som bedriver våld mot dig och din familj, eller vill du ha välordnade grannar och nabor som du kan kommunicera och samarbeta med?

      Mängden svenskar som förlorar passet, och mängden svenska medborgare som förlorar passet är fullt möjligt för passpolisen att redovisa – jag kan sätta en krona på att du kommer att se en markant skillnad mellan hur frekvent svenskar förlorar passet, och under vilka omständigheter jämfört med svenska medborgare.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Jag letar efter husbyggarna, som såg till att bygga en stabil grund av sten, istållet för en fasad av porös sand, grus, stoft eller en kompakt stomme av luft.

        Därefter murade de huset med skottsäkert tegel, inkl. pansarglas.
        Det var tider det!
        Bunkerns trygghet(s).

        ”Vill du ha inkräktare som upprättar läger på din mark, som plundrar dina förråd och som bedriver våld mot dig och din familj, eller vill du ha välordnade grannar och nabor som du kan kommunicera och samarbeta med?”
        Ah, that good ole alarmism hey?
        Inte olikt klimatalarmism!
        Som väl är falsk?

        ”Mängden svenskar som förlorar passet, och mängden svenska medborgare som förlorar passet är fullt möjligt för passpolisen att redovisa”
        Men så sker inte?
        Vad beror det i såfall på?

        Svara
  7. Johan A

     /  02/08/2017

    Kan inte låta bli att känna att det blir tragikomiskt när Expressen rapporterar om kriminella gäng från MENA-länderna som har tagit över bl a Nordstan i Göteborg, de har t o m träffat och intervjuat några av dessa kriminella element, men när en erfaren polis några veckor senare berättar hur det ser ut i verkligheten – att den absoluta majoriteten av de misstänkta för grova brott kommer från MENA – pekas han ut som dödsmördarrasist.

    http://www.expressen.se/gt/sa-lever-de-laglosa-gangen-som-sprider-skrack-i-nordstan/
    http://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/kvinnor-i-kopcentret-nordstan-blir-sexuellt-trakasserade/

    Svara
    • MiT

       /  02/08/2017

      Ja det är nästan komiskt! ALLT han har sagt har bekräftats i reportage

      Svara
  8. Gorby

     /  02/08/2017

    ABT om hyckleriet att vara den första feministiska regeringen.

    Svara
  9. Sven

     /  02/08/2017

    Det har väl i varje fall inte kommit fram några FAKTA som visar att allt våld och andra brott som pågår i invandrartäta områden begås av gamla svenskar som åker in i dessa ”orter” och skapar denna bottålighet, står kvar och kastar sten på polisen och sen åker hem och sover i sina föräldrars villa? Ej heller att gamla svenskar klär ut sig till muslimer, lär sig arabiska språk och sitter och trakasserar kvinnor i ”orten” för att dom inte är muslimskt klädda?
    Det är märkligt att ledande mediafolk inte kan inse att vi har fått in en helt ny brottslighet, i volym, med invandringen och att dessa brott begås av invandrare och deras barn.
    Ett extremt talande exempel är restaurangmorden i Göteborg som nyligen var i domstol. Det var väl 8 personer på en bild var av en person var av svenskt ursprung, en vit kille. Resten var väl från Somalia. Och jag tror en sån bild är ganska typisk i just dessa brott.
    Och är man då polis i ett sånt område så vet man att det är så.

    Svara
  10. MiT

     /  02/08/2017

    Någon som har Journalisten som kan scanna eller ta kort så det blir läsligt och posta här?
    ”Public Service identitetskris: Stort reportage i Journalisten”
    http://avpixlat.info/2017/02/07/public-service-identitetskris-stort-reportage-i-journalisten/

    Svara
  11. Svenne

     /  02/08/2017

    Mer stöd till Springare…

    Svara
  12. Svenne

     /  02/08/2017

    Skogkär sammanfattar…

    Svara
  13. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  14. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • Rikard

       /  02/08/2017

      Hej.

      Nu tar det hus i h*lvete snart, om Nils fortsätter på den inslagna vägen: ”retributivt” minsann! Han uttrycker sig milt sagt inte som en miljöpartist i det här fallet.

      Värt att notera är att när allmän moral/rättsmedvetande vis-a-vis straff och vad lagar och praxis säger diskuteras i Dagens Juridik så är konsensus bland Hilda och Ruben att folket inte skall ha inflytande över juridiken och att det allmänna rättsmedvetandet inte skall få påverka; helst verkar många av de som skriver där anse att juridik skall stå fritt från folkligt (det vill säga demokratiskt) inflytande.

      Det skall bli spännande att se om Nils fortsätter på den inslagna vägen: kanske närmar han sig det ögonblick där han inte längre kan blunda för konsekvenserna av hans tidigare åsikter, och tvingas välja?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  15. Nixpix

     /  02/08/2017

    Älskar dig MiT 😘😘😘😘 det du gör på den här bloggen är otroligt viktigt. Jag hänger här varje dag men brukar inte kommentera. Men idag måste jag bara säga appråpå det du skriver om springare, tack för att du finns! Nån måste hålla koll på alla galenskaperna i media/Twitter/opinionen trots det stormar just nu av GBA och indignation. Dessutom är du rolig, och att häckla idioterna är rätt väg framåt!
    För mig är ditt kommentarsfält är inte bara en pysventil som gör att jag slipper smälla av varje dag, älskar oxå att det är ett snabbt sätt att få reda på vad det är Buzz kring, och att man lätt kan sprida länkar när man måste. Så fortsätt, låt inget bryta ner eller stoppa dig! Vi är många, tror och hoppas jag, som älskar din blogg!

    Svara
  16. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  02/08/2017

      5-6% minskning borde vara inom felmarginalen vad gäller denna typen av prognoser.

      SR Ekots journalister är inga dumhuvuden, självklart så är deras vinkel ”färre asylsökande” en del i att lugna befolkningen. Agendajournalistik.

      Svara
  17. Man måste vara en jävla korkad f… ett ord jag inte använder – om man tror alla invandrare är kriminella.

    Däremot måste man även inse att om man inte har något att förlora så gör man drastiska saker. Kanske hör det ihop?

    Svara
    • MiT

       /  02/08/2017

      Ja, man måste vara synnerligen korkad om man tror nåt sånt. Men tydligen så är det så en del har tolkat Springares inlägg även om jag inte begriper hur.

      Svara
      • En annan Andreas

         /  02/08/2017

        Det kan väl inte vara så svårt att begripa, alla uttalanden, fakta, statistik eller annat tolkas på det sätt som gynnar deras agenda för tillfället. Det finns ingen sanning, allt är verktyg för deras självförverkligande, verkty som de kan använda för att stärka sin image eller positionering. Inget av detta är nytt och borde inte förvåna.
        Fråga istället varför de tillåts komma undan med beteendet.

        Svara
  18. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/08/2017

      Att anklaga gruppen män för att vara brottslingar är alltså ok men inte vilken grupp av män som är överrepresenterade.
      Blir så jävla trött på radikalfeminister och kulurrelativister som Loan Sundman som inte ser den bristande logiken i deras resonemang.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/08/2017

        Skulle naturligtvis vara att anklaga gruppen män för brottslighet är alltså ok men inte att anklaga den överrepresenterade delen av gruppen män för deras brottslighet.

        Svara
        • Klimathotet

           /  02/08/2017

          ”Förra året var 92 av minst 112 bränder på bebodda eller tilltänkta flyktingboenden anlagda. Fler än hälften av bränderna startades av ”okänd gärningsman”, enligt polisen. Uppklarningsandelen av bränderna är låg. Sammanställningen som gjorts är den första i sitt slag, som delar upp bränderna i kategorier. Helena Lööw, Uppsala universitet, är kritisk mot att statistiken är så bristfällig: -Det är ingen som tar något ansvar för att kartlägga de här bränderna. Vi ser inte om det eskalerar, vi har inte en susning om vem som ligger bakom.” (SVT)

          Dina arbetsgivare vill inte veta och hänvisar till att situationen har uppstått på grund av Sverigedemokraternas nazistiska förflutna. Man avser även att ta krafttag mot dessa bränder och kommer att förbjuda försäljning av brännbara vätskor i större förpackningar än 0,5 dl samt att ransonering införs för dessa varor.

          Svara
    • Jan

       /  02/08/2017

      Radikalfeminister är i praktiken, på grund av sin ensidiga ideologi, icke kommunicerbara. Johnnie borde fråga: Är du sådär dum eller gör du dig till?

      Svara
    • Noger

       /  02/08/2017

      Menar Lovisa Loan Sundman att gärningspersonens brott är olika allvarlig beroende på grupptillhörighet!?

      Herregud!
      Tipsa Helena du Rées, så kommer hon säkert att ta Lovisa i örat ordentligt!

      Svara
    • Noger

       /  02/08/2017

      Did Lovisa just assume Mohammeds gender!?

      Svara
      • Kristian

         /  02/08/2017

        Heh!
        Nästa gång någon presenterar sig som Mohammed skall jag inte förutsätta någonting. Inte kön, inte religion, inte ålder …
        ”Tjena, vill du ha en skinkmacka och en tampong?”

        Svara
  19. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  20. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/08/2017

      Även Ncc har numera en överrepresentation av kvinnor i sin styrelse och det hyllas rakt av som ett föredöme.
      När dom frågade Ncc om varför det blev så sa dom att dom gick på kompetens. När t.ex Jens Spendrup sa detsamma om sin mansdominerade styrelse, men ändå med ett ganska stort inslag av kvinnor, så hånades han vitt och brett av diverse radikalfeminister.
      Dubbelmoralen och hyckleriet kring detta är monumental..

      Svara
  21. MiT

     /  02/08/2017

    Birro skriver om Springare. Kolla kommentar nr 7 under hans text…
    http://marcusbirro.blogg.se/2017/february/sanningen-ar-inte-rasistisk.html

    Svara
    • Kristian

       /  02/08/2017

      25% av de dömda kommer från 17% av befolkningen. Eller om det är 20%.
      Division är kanske svårt, men nog klarar de flesta att se när ett tal är större än ett annat.

      Svara
  22. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
    • michael.

       /  02/08/2017

      Så att vara partisk skapar förståelse,fascinerande må jag säga.

      Svara
    • Kalle från Hökarängen

       /  02/08/2017

      Alexandra Pascalidou vit och priviligerad och oportunist gjort karriär på låtsat invandrarskap för att slippa jobbig konkurrerans från mer begåvade medtävlare födda i Sverige.
      I själva verket är det de facto svårt att tänka sig en mer priviligerad person än Alexandra Pascalidou, en fuskande (och textsnoende) medelmåtta som specialbehandlats hela sitt liv.

      Svara
  23. MiT

     /  02/08/2017

    Va? kan han verkligen vara över 18? Heeeelt omöjligt…
    ”Nära SM-final – nu ska öisaren utvisas”
    https://archive.is/aM2Sn#selection-2719.0-2719.38

    Svara
  24. Pelle2

     /  02/08/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver bra om de fega svenska journalisterna som inte vågar skriva negativt om islamisterna i sin rädsla att bli kallade islamofober.
    https://ledarsidorna.se/2017/02/svenska-publicister-och-muslimska-brodraskapet/

    Svara
  25. Årets psykbryt?

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/wBap5/samhallet-har-svikit–nu-lovar-vi-battring

    Hur förljugna får man bli? Jag kommer ihåg Socialdemokraterna när de inte ljög oförblommerat.

    (Oförblommerat är ett underskattat ord, btw)

    Svara
    • Jan

       /  02/08/2017

      Valfläsk ett år för tidigt. I och för sig vällovliga löften (eller är det målsättningar?). Fast verkligheten är en annan sak. Att det skiljer fyra år i livslängd mellan välmående Täbybor och invandrarna i förorterna kan ingen politik göra något åt.

      Svara
    • robbe

       /  02/08/2017

      sluta klicka på deras länkar. vägra aftonbladet!
      låt dom svettas varje gång internsiffrorna på antal besökare redovisas:)

      Svara
      • Kristian

         /  02/08/2017

        http://archive.is/k5Adb

        ”Välfärden är ett smart system.”
        Ja, tänk om det bara vore välfärden vi betalade för via skattsedeln. Hur mycket mindre skatt skulle vi ha om till exempel ”initial mottagning” och ”bidrag till religiösa samfund” skulle finansieras på annat sätt.

        Börjar bli tröttsamt att gå igenom statsbudgeten punkt för punkt …

        Svara
        • Kristian

           /  02/08/2017

          Bara en till:
          ”Varje generation ska ha det bättre än sina föräldrar. Det är vårt löfte till dig.”

          Ingen chans. Absolut omöjligt. Kommer inte att ske.
          * bläddrar i synonymordboken *

          Svara
          • Rikard

             /  02/08/2017

            Hej.

            Sent på det kanske, men visst är det möjligt att ge nästa generation bättre välfärd än föregående.

            Den måste förstås köras i botten först, särskilt för gamlingar, men ändå…

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  26. MiT

     /  02/08/2017

    Jävlar vad han framhäver sig själv och hur prisbelönta de är, hur duktiga de är, hur onda alla andra är osv. man kan nästan tro att han är lite… orolig?
    http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/02/allmanhetens-pressombudsman-pressens-opinionsnamnd-och-justitiekanslern-avfardade-jim-olsson-nu-processar-han-i-domstol-mot-expressen/

    Svara
  27. Jan

     /  02/08/2017

    Man måste nog konstatera att den politiska korrektheten kräver en ganska omfattande censur i flera frågor. Vissa saker får helt enkelt inte sägas. Även om de är sanna. Den här dogmen är redan internaliserad hos de korrekta. De följer den utan att ens reflektera över den. Det sitter i ryggmärgen hos dem. Och de är fullt beredda att använda olika grader av våld (repression) gentemot dem som bryter mot denna, för dem, självklara censur.

    Svara
    • Jan

       /  02/08/2017

      Naturligtvis. Ingen vid sunda vätskor vill ha bidragsinvandring en mass från efterblivna muslimska länder. Ingenting gott följer av det. Och det har tamefan ingenting med rasism att göra. Snarare realism. De muslimska länderna måste lära sig att ta hand om sin egen befolkning. Inte dumpa befolkningsöverskottet i väst.

      Svara
  28. MiT

     /  02/08/2017

    Svara
  29. Jan

     /  02/08/2017

    Trumps tokminister tänker kopiera alliansens marknadsfundamentalistiska skolmodell. Trots varningar från omvärlden. Betsy DeVos påminner lite grann om vår egen ideologiska robot Annie Lööf. Allt som går att notera på börsen är bra tänker de. Även skolbarn, äldre och sjuka.
    http://www.aftonbladet.se/a/EP6M2/trumps-vansinnigaste-minister-vill-infora-svensk-skolmodell

    Svara
    • Maria

       /  02/08/2017

      Om de skyldiga till tillståndet i skolan:
      http://www.fokus.se/2017/02/de-misstanka/

      Svara
    • Tor

       /  02/08/2017

      DeVos vill, om jag har förstått det rätt, ge barnen rätt att välja vilken skola de ska gå till, en skolpeng. Det innebär att fattiga innerstadsbarn kan lämna misären och söka sig till bra skolor. Idag är det bara de med hög inkomst som kan välja att bo i bra områden med bra skolor, eller betala sig in i dyra privatskolor.
      Jag förstår inte vad som är fel med det?
      I USA väljer man i väldigt hög grad var man ska bo efter hur bra skolan är. Har man råd bosätter man sig där skolan högt betyg. I fattigare delar finns det inget alternativ – så fattiga (ofta svarta) förblir fattiga lågutbildade. Det är väl bra att försöka ändra på det?

      Svara
      • Kristian

         /  02/08/2017

        Lärarnas fackliga organisation är starkt emot detta, och är i symbios med Demokratiska partiet.
        Enligt Larry Elder (svart konservativ, jurist, debattör) skulle detta förbättra situationen avsevärt för svarta, som ofta bor i innerstaden och dras med ”odödliga” skolor som alla vet ger usla studieresultat.

        Det stora problemet med den svenska versionen är väl att politiker inte klara upphandling och kontrakt?

        Svara
      • Jan

         /  02/08/2017

        Trams. De fattiga barnen kommer inte att antas till ”finare” skolor. Hennes tanke är att slå ut det statliga skolsystemet till något som man inte vet hur det fungerar. Enbart på ideologiska (och delvis kriminella) grunder. Likt Lööf är hon marknadsfundamentalist. Betygsinflation, korruption, svindel och sjunkande resultat torde bli resultatet. Precis som i skräckexemplet Sverige.

        Svara
      • Jan

         /  02/08/2017

        Det förvånar mig att alliansare inte förstår hur en sund marknad ska fungera. På en sund marknad ska det vara lika villkor för alla aktörer. Varans pris och företagets framgång bestäms av marknaden. Staten ska inte lägga sig i och subventionera vissa företag med skattemedel.

        Ponera att Volvo, istället för att konkurrera på en fri marknad, fick en bilpeng av skattebetalarna för varje bil som producerades. Oavsett kvaliteten på bilen och om den gick att sälja eller ej. Vore det den perfekta marknaden? Skulle skattebetalarna ställa upp på det? Skulle inte det snedvrida marknaden? Mig påminner det mest om femårsplaner och kommunism… Fast det är kanske så en nyliberal centerpartist vill ha det. Staten bekostar privata företag?

        Svara
      • Herpderp

         /  02/08/2017

        Mest kanske för att hon inte har någon erfarenhet av utbildning, att hennes reformer i Michicgan med charter schools har misslyckats, att de charter schools hon propagerar för presterar sämre än delstatens public schools men att hon ändå vill flytta medel från public schools till charter schools. Att hon har ekonomiska kopplingar till utbildningsföretag som driver dessa underpresternade skolor, Att hon ser skolan som ett sätt att ”advance Gods kingdom”, m.m, m.m… Hennes charter school förslag verkar dessutom öka segregationen snarare än att minska. Så det finns en del anledningar att var tveksam till DeVos.

        Svara
        • Jan

           /  02/08/2017

          Visst är det så Herpderp. Skojare och välfärdskapitalister ges fri tillgång till skattebetalarnas pengar. Direktörer i toppen kan lägga skattebetalarnas pengar till sina redan stinna miljonhögar. Det sparas in på lärare och lokaler för att öka vinsterna. Föräldrarna kan köpa sina barns betyg. Med mera, med mera.

          Fast det är lönlöst att argumentera med marknadsfundamentalister om det här. De förstår inte att fel drivkrafter sätts i omlopp. De är litegrann som stalinister fast tvärtom. Marknaden är religion för dem. Bokstavligen. Trots att de inte förstått hur en sund marknad ska fungera….

          Svara
  30. Opie

     /  02/08/2017

    En majoritet av Europas innevånare anser att muslims immigration bör stoppas. Detta är sprängstoff i ljuset av politiker och etablissemangets agenda. Givetvis inte ett knyst i ljugmedia.

    https://www.chathamhouse.org/expert/comment/what-do-europeans-think-about-muslim-immigration

    Svara
  31. Kurt Orvarsson

     /  02/08/2017

    Självklart var GW tvungen att också ”kritisera” Springare. Polischefen Eliasson hade annars utreda honom för razzist-hat-brott. Detta framgår klart av att den kritiska delen av uttalandet saknar både faktaunderlag och logik, det är en ”Brasklapp”- ”härtill är jag nödd ock tvungen”!

    Svara
  32. Svenne

     /  02/08/2017

    Express.co om Springare:

    Svara
  33. Kristian

     /  02/08/2017

    Tack för klippet på vid.me. Youtube verkar ha bestämt sig för att vara ”etablissemanget.”

    Vad har GW mot SD? Jag har aldrig förstått det. Han verkar i övrigt rationell, men just här visar han på samma avsmak som andra inom eliten. (Som Haidt har sagt kan man fortfarande diskutera med dem som gör en ”arg”, men hamnar man i ”avsky” och ”äckel” så går det inte att fortsätta.)
    Han tror att vi ”behöver” invandringen, tydligen, men ”strävsamma” är ointressant om de inte har egenskaper som arbetsgivare efterlyser.

    Svara
  1. Vems ärenden springer Kajjan? | WTF?
  2. Polisen som ruttnat rapporterar igen | WTF?
  3. Leif GW Persson om Springare. Samma ickeargument IGEN! | WTF?
  4. Visselblåsare | WTF?
  5. Ideologiska nasare | WTF?
  6. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: