Polisen som ruttnat rapporterar igen

Då var det dags för en ny rapport från polisen i Örebro som ruttnat på alla försök att sopa allvarliga samhällsproblem under mattan.

peter-springare-igen

Lie annorlunda, den här gången är det mord och utpressning som han haft på sitt bord under perioden 1 jan 2015 till 30 dec 2016. Alltså två hela år. Men att han ändå ska behöva påpeka att han inte är rasist är SORGLIGT! Man måste ha en hjärna av en ÄRTAS STORLEK för att läsa in nåt sånt i de inlägg som han har skrivit om detta på fb!

Av 24 misstänkta vid 12 mord var två av svensk härkomst. 2 (TVÅ) alltså. En ledarskribent på Nerikes Allehanda låtsades ju häromdagen vilja lyfta lite statistik, så här kommer lite för ÄRTHJÄRNORNA att tänka på, lite grovt tillyxat av en inte så glad amatör på området.

Gruppen med utländsk härkomst i Sverige är drygt 21% enligt Wikipedia (jaja, jag vet, men siffran är nog ganska rätt). Om det är 100 grova brott så ska ca 21 av dem ha begåtts av de med utländsk härkomst och 79 av svenskar. Detta alltså om förhållandet svenskar/utländsk vid grova brott härkomst följer varandra med hänsyn till andel av befolkningen. Så är det ju inte utan gruppen som består av de ca 21 procenten med utländsk härkomst begår många gånger fler grova brott än vad svenskar gör.

Om man räknar ihop alla som är misstänkta i Springares båda poster om detta så får vi 64 stycken och 8 är av svensk härkomst. 8 av 64 är alltså svenskar. 56 av 64 är av utländsk härkomst.

OM det följt andelen av befolkningen skulle ca 13 st av de 64 vara utländsk härkomst och ca 51 stycken av svensk.

Andelen som motsvarar ca 21% av befolkningen begår alltså ca 87% av de grova brotten och de ca 79% av befolkningen som är av svensk härkomst begår ca 13% av dem. OM man utvidgar Örebros siffror till hela Sverige vilket kanske inte är helt rätt men nog inte så långt ifrån sanningen. Om flera poliser från olika områden skulle göra som Springare så skulle vi nog se att det följer Örebro ganska bra.

Detta är alltså väldigt grovt, händer nog en del med siffrorna (kanske åt olika håll?) om man går in ytterligare, man kan t ex ta de som är mest sannolika att begå brott som män mellan 15 år och 50 år och då blir nog siffrorna ännu dystrare. Speciellt om man tänker på att ca 75% av alla som kommit de senaste åren är just män i de åldrarna från just de länder/områden/kulturer som är kraftigt överrepresenterade vid grova brott.

För en sak är helt säker, om man kan gå in och kolla just de länderna/områdena/kulturerna så är överrepresentationen inte 2,1 som den var totalt för hela gruppen enligt Brå 2005 när de tagit hänsyn till socioekonomiska faktorer, kön, ålder utbildning osv. Den är inte heller 2,5 som den är totalt för hela gruppen invandrare utan hänsyn till de olika faktorerna utan den ligger nog i de trakterna som Springare redovisar.

Nu betyder ju detta inte att siffrorna gäller för hela gruppen. Det finns ingen som tror att 87% av invandrarna är grovt kriminella! ALLA förstår att det är en liten del av dem! Det är svagsint att säga att någon påstår att majoriteten är kriminella! Det är svagsint att dra in hur många läkare som är invandrade. Det är svagsint att fråga sig varför man ska veta sånt här och vad man ska ha kunskaperna till! På riktigt alltså… Det är svagsint att ursinnigt attackera en erfaren polis som tar upp det. Det är svagsint att insinuera att han ska vara rasist. Det är svagsint att med gba försöka ta heder av en som tar upp sånt här. Det är svagsint att försöka förklara allt hela tiden med ”socioekonomiska faktorer” och ”ökad anmälningsbenägenhet”. Osv, det finns massor som man sett både den senaste veckan och genom åren som är direkt svagsint!

Men vet ni vad som är allra mest svagsint? Det är att försöka dölja det gigantiska problemet! Att försöka låtsas som att det inte är ett gigantiskt problem. Hur kan man ens låtsas att det inte är ett jätteproblem när majoriteten av de riktigt grova brotten begås av en minoritet av landets befolkning? Det är svagsint på riktigt att motarbeta varje försök att lyfta upp ett gigantiskt problem som dessutom växer genom att skylla den lilla gruppens enorma överrepresentation på ”män”, helst då svenska män. Det är man mästare på i Sverige OCH DET ÄR ENORMT SVAGSINT!

Vems ärenden springer man om man gör på det viset? Finns bara ett svar och det är de grova brottslingarnas! Det är deras ärenden man springer när man vill inte se några lösningar utan tvärtom gör allt för att motarbeta. Så enkelt är det. Ni som under alla år gjort, och gör det, offrar medvetet folk på resans gång. Ni är medskyldiga till de grova brotten! I alla fall ni som getts stora plattformar att basunera ut ert arbete med att motarbeta!

Vad finns för lösningar då? Jag vet inte, jag är ju bara en anonym hatbloggare. Men en sak vet jag i alla fall och det är att det inte är någon lösning att utan plan på hur man ska handskas med det bara ösa in folk från just de områden som man vet är kraftigt överrepresenterade under massor av år och mörka och ljuga om de allvarliga problemen som följer. Som vi har gjort. Vi har importerat så mycket grov brottslighet att mängden nu vida överstiger den som svenskarna skulle begått. Frågan är om inte bara den importerade överrepresentationen i sig vida överstiger det antal grova brott som svenskarna skulle ha begått…

Vem vet? Offentlig rådata skulle kunna säga att jag har fel. Eller rätt. Frenesin som motståndarna till offentlig data använder i sin kamp för fortsatt mörkande säger i alla fall mig att jag nog är rätt nära i alla fall.

Polis som ruttnat på mörkande

Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik

Förbjudna blommor i Sverige

Skribenter visar på ett skriande behov av lättfattlig statistik!

Attackerna fortsätter!

Och det han säger i slutet, att det är massor av invandrare som hört av sig till honom, är inte alls konstigt, mycket av brottsligheten drabbar just andra invandrare. Men det bryr sig de Svagsinta inte om alls, de skiter i dem totalt. De skiter i hedersförtryck så hårt att de förnekar att det finns. De skiter i om de mördas. De skiter i om de misshandlas eller utpressas. De skiter i precis allt som inte kan skyllas på den svenska mannen. För säkerhets skull så anklagar man Sverige och svenskarna för precis allt, även invandrarnas enorma överrepresentation vid grova brott. Att allt är vårt fel. Man kan inte tolka det på annat sätt eftersom man motarbetar varje försök att ringa in det stora samhällsproblemet. Invandrare är inget värda i deras ögon. Kolla själva så får ni se, det finns inte ett enda problemområde som de Svagsinta klarar av att hantera utan att skylla på svenskar…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

145 kommentarer

  1. Kristian

     /  02/10/2017

    Springares slutkläm är viktig för den som tror att det handlar om rasism: Det är främst invandrare och utanförskapsområden som är drabbade. Ännu så länge, och om man får tro amerikansk statistik, även på lång sikt.

    Sanandaji nämner skjutningar 2006 och 2014. Omkring 25:00 i klippet från DGS där boken presenteras:
    Utanförskapsområden – 6.0 per 100 000 till 15.8. (Här bor 5% av landets befolkning.)
    Resten av landet – 3.3 per 100 000 till 3.2. (95% av befolkningen bor här.)

    Under Reinfeld mer än fördubblades altså detta i utanförskapsområden. Siffror finns för den som vill se.
    (Sedan är jag i ärlighetens namn inte helt på det klara med vad ”skjutning” betyder. Minste en person sårad av skjutvapen?)

    Svara
    • Olof

       /  02/11/2017

      Japp, det är det som verkligen får mig att förakta ‘godhetsknarkarna’. Att de helt skiter i dem de lockar hit, deras egen moralsignallering är viktigare än dessa människornas liv.

      Det var redan för flera år sedan uppenbart att flertalet av migranterna var här för att ‘skaffa sig en bättre framtid’. Likväl var det helt uppenbart att det inte skulle finnas någon sådan här, att de skulle nekas asyl. Eller än värre, att de skulle ges asyl och gå under på botten av det svenska samhället när bidrag och service dras in.

      Någon annan stans hade de haft en möjlighet att bygga sig en framtid. Istället luras de hit, lär sig ett språk de inte kommer att ha någon användning av utanför Sverige, får i princip ingen som helst utbildning de kan använda sig av och lämnas sedan vind för våg.

      Det är inte godhet.

      Svara
  2. Dreadlock

     /  02/10/2017

    Satt och googlade lite på begreppet ” Minska segregationen” och började 2005 hela vägen till nutid.

    Man kan säga att diskussionen har nyktrat till en aning. 2005 stod Massoud Kamali, regeringes särskilde utredare, på barrikaden för att försvara sin ”Strukturella Rasismen” (Bl.a.) som förklaringsmodell för att invånare i segregerade områden inte får en rättvis behandling på arbetsmarknade,

    Den eran är över. Död och begraven.Nu vet vi att trots ett stort inflöde av potentiellt arbetskraft så är myten om den höga utbildningsnivån också punkterat.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=683325

    Under de borgerliga åren (Med jobbskattevdragen och bolånefesten) släppte regeringen nästan ingenting om segregationens effekter i våra förorter . Eller så är min google-foo begränsat.

    Nu har regeringen inte så mycket tid på sig att flumma runt med marxistiska floskler eller utnämna särskilda sakkunniga från blaha universitet.

    Så nu har Regeringen lagt fram en 8 års plan 2017-2025. Kanske läge att reprisera det hela ifall någon glömt bort planen som presenterade i juli förra året under Almedalsveckorna. Kanske läge att printa ut listan,hänga upp på kylskåpet och bocka av punkterna 🙂

    http://www.regeringen.se/contentassets/2d5595f5c35142b38e642e231d9f45d6/langsiktigt-reformprogram-for-minskad-segregation-ar-2017-2025.pdf

    Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2017

      Tyvärr är inte strukturargumentet borta helt, men det kanske inte har samma tyngd längre:
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6626217

      I detta 21 minutersinslag, där intervju med TIno utgör cirka hälften (!) kommenterar den vänstervridne litteraturvetarprofessorn Stefan Jonsson och drar igång med strukturförklaringar. Fast i ärlighetens namn låter han rätt oengagerad, som att han inte riktigt tror på det själv längre.

      Det är rätt anmärkningsvärt att man tar en litteraturvetare till att kommentera en bok om ekonomi. visserligen är Stefan Jonsson profilerad i invandrarfrågor men man undrar ju om det kan vara så att SR helt enkelt inte kunde hitta en ekonom som var beredd att påstå att Tino har fel. I så fall är det ju ett tydligt tecken på tillnyktring.

      Om det i slutändan enbart blir litteraturvetare, genusvetare och pizzaekonomer som går i polemik med Tino så kommer han ju att vinna debatten utan ansträngning. Någon fackekonom alla Scocco borde väl dyka upp kan man tycka.

      Svara
      • Dreadlock

         /  02/11/2017

        Just när man trodde att de gamla ideérna övergavs, så kommer det här en regid vänstermupp och blåser liv i liket. Klassbroder till Kamali ? 🙂

        Slutklämmen där Jonsson efterlyser massiva välfärdssatsningar. Jag föreslår att han tar sin gamla miniräknare och gör några överslagsberäkningar utifrån hans egen argumentering. Sedan kan han presentera sina siffror inför några objektiv sinnade nationalekonomer i ett kommande SR-Program. Mer objektivitet i SR:s Marxistiska lekstuga m.a.o. Lyssnarna (Och väljarna) förtjänar det.

        Svara
  3. MiT

     /  02/10/2017

    ”Staffanstorpsbo våldtog 12-åring – slipper fängelse”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-02-10/staffanstorpsbo-valdtog-12-aring-slipper-fangelse

    Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2017

      Makalöst.
      Hur är det möjligt ens en gång?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/12/2017

      ”Men han var ju så ung…”

      Han var myndig, våldtog en minderårig under utpressning och ville åt hennes ännu yngre väninnor. Det är utstuderat och med visad hunger efter mer och yngre.

      Vad tänkte de?

      Svara
  4. Svenne

     /  02/10/2017

    NWT: Springare fortsätter kritiken:

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/11/2017

      Jo jag la in länken i en kommentar tidigare idag. De jagade pinnar för att dra upp statistiken med påhittade trafikbrott för att bötfälla folk. När många överklagade blev den polisanställd som varit mest pådrivande avskedad för något år sedan.

      Svara
  5. Svenne

     /  02/10/2017

    OT: Uvell om SVT: Licenspengar till kriminalitet

    Svara
    • Jan

       /  02/10/2017

      Borde man inte kunna polisanmäla SVT för det här? Om medarbetare begår brott i tjänsten ska väl rimligen inte licensbetalarna betala advokatpartyt? De här reportrarna borde tas ur tjänst i väntan på internutredning. Och sedemera prickas, varnas eller entledigas.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Tydligen bodde dessutom killen de smugglade in i Grekland så varför fanns det då ett humanitärt behov av att smuggla in honom till Sverige ? Är Grekland inte ett tillräckligt bra land enligt godhetsapostlarna ?

      Svara
      • Ivar L

         /  02/11/2017

        Förment godhet som aldrig inträffat om inte tv-kamerorna rullade och berättade helgonhistorien för folket. Detta är naturligtvis inget annat än ren proagande från början till slut. Flyktingen i fråga är inte ett mål utan ett medel, det är oerhört cyniskt och besläktat med södermalmsborna som ”tog tiggarnas plats” som toklandet skrev om nyligen.

        Personligen tycker jag det är den äckligaste formen av politisk korrekthet när man offenligt visar sin godhet och samtidigt gynnar sin egen karriär med en annan medmänniska som redskap.

        SVT kommer väl undan med att det skett på arbetstid och att det var viktigt journalistiskt arbete. Visar med all önskvärd tydlighet att modellen för public service måste göras om i grunden.

        Svara
      • Kristian

         /  02/11/2017

        Grekland ett bra land … har du någonsin druckit retsina?

        Svara
  6. Jan

     /  02/10/2017

    Finns det någon ände på vilken skada Maud Olofsson orsakade Sverige under sin tid som näringsminister? Och hur kunde detta stolpskott utses till näringsminister? Först Nuon och nu fiaskot Postnord. Fast Maud skrattar nog hela vägen till banken. Hon torde nog äga den by hon kom ifrån nu. Maken har säkert traktens flådigaste traktor. Dessa förbannade centerpartister.
    http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/danskarna-tycks-ha-lurat-skjortan-av-oss/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Nuon var en katastrof men Postnord affären med Danmark är lite mera komplicerad.

      Jag har läst siffror,kommer inte ihåg var, att Posten i Danmark gick med vinst de första åren efter köpet av dom men på senare år har dom gått med förlust. Detta till stor del för att regeringen i Danmark skyndade på digitaliseringen av breven när de beslutade att all kommunikation till och från offentliga sektorn skulle vara digital,
      När detta blev etablerat så har naturligtvis andra delar av samhället följt efter och antalet brev som skickas minskat radikalt.

      Med andra ord har den Danska staten ryckt undan mattan under fötterna på PostNord
      några år efter försäljningen av den danska posten till Sverige.

      Problemet är att PostNord inte har anpassat verksamheten efter den verkligheten tillräckligt snabbt.Nu skall dom dock göra sig av med 1000-tals personer/år i Danmark under dom närmaste åren,enligt egen utsago, så då borde ju resultatet förbättras.

      Dessutom chockhöjde dom ju portot på brev som skickas över natt i Danmark så då lär ju de få som skickar brev använda sig av brev som tar längre tid att leverera och därmed blir billigare att hantera.

      Årets dåliga resultat beror,vad jag har läst, på att PostNord gjorde avskrivningar av tillgångar och annat i Danmark så även om resultatet var dåligt så var det inte så dåligt som resultatet visar.
      Nu är det ju upp till PostNord att visa att dom snabbt kan anpassa verksamheten efter den nya marknaden i Danmark…

      Sedan kan man ju diskutera om Svenska Posten skall äga postverksamhet i andra länder.
      Man kan ju också fråga sig vad som kommer att hända med postverksamheten framöver?
      Personligen tror jag inte att det kommer skickas speciellt många brev framöver.Varför skall man skicka ett fysiskt brev när det är billigare och snabbare med ett elektroniskt ?

      Då återstår transport av paket och där finns det ju många aktörer att välja på så behöver staten driva logistikverksamhet ?
      Problemet blir som vanligt vem som skall distribuera paket i den olönsamma glesbygden ?

      Om den kostnaden inte skall hamna i skattebetalarnas knä skulle staten kunna tvinga dom som vill bedriva paketverksamhet i Sverige att göra det i hela landet..

      Svara
      • Jan

         /  02/11/2017

        Svammel. Det fanns ingen som helst anledning att slå ihop två statliga postverk. Idén var idiotisk från början. Oavsett ekonomiska prognoser. Statliga postverket ska inte syssla med geschäft och börsspekulationer. De ska leverera brev och paket. Och naturligtvis var det klåparen Maud Olofsson som godkände affären. Precis som hon godkände Nuon-affären. Fråga folk vad de tycker om Postnord och du får svar på tal.

        Svara
        • Pelle2

           /  02/11/2017

          Idén var att dåvarande chefen för Posten,Erik Olsson,ansåg att Posten behövde bli större för att kunna överleva i det långa loppet. Sedan om det var rätt eller fel är inte jag rätt person att bedöma.

          Det var inte Maud Olofsson som var drivande i frågan men hon kunde förvisso ha stoppat affären om hon hade velat.

          Att distribuera brev kommer att bli en ickefråga i en snar framtid och är det redan för väldigt många. Personligen skickar jag bara brev om jag blir tvungen att göra det t.ex för att skriva under något.
          Det borde kunna åtgärdas genom att göra elektroniskt-id lika juridiskt bindande som en fysisk underskrift. Då försvinner all anledningen för mig att skicka fysiska brev överhuvudtaget.
          Fakturor tar jag emot och betalar elektroniskt fullt ut. Jag gör inga affärer med en motpart som inte kan erbjuda elektronisk betalning.

          Att distribuera paket behöver, som sagt var, heller inte vara en statlig angelägenhet eftersom det finns många aktörer som erbjuder detta. Se bara till att dom tvingas leverera i hela landet för att få verka i Sverige så är det hela löst.

          Vad gäller PostNords kvalitet som du nu tar upp var det inget som du tog upp i ditt ursprungliga inlägg och heller inget jag hade med i mitt första svar.

          Vad du var ute efter var att kritisera Maud Olofsson för hennes beslut vad gäller Nuon och PostNord.

          Vad gäller Nuon håller jag med dig men vad gäller postNord anser jag att det är för tidigt att döma ut den affären ur ett EKONOMISKT perspektiv.
          Det hänger på om nuvarande Postchefen Håkan Eriksson har tillräckligt hårda nypor gentemot Danmark. Om han inte har det så kommer den Danska verksamheten leda till en ekonomisk katastrof.

          Svara
          • Jan

             /  02/11/2017

            Framtiden är en sak, nuet en annan. Posthantering som vi känner den kommer säkert att hänga kvar årtionden framöver. I mindre skala, naturligtvis, men i alla fall. Erik Olsson borde ställas inför riksrätt. Tänk alla dessa chefer som på grund av egen äregirighet förstör fullt fungerande verksamheter. Dra åt helvete, Erik Olsson! Skojare där!

            När det gäller avregleringar och privatiseringar, som du brinner för, så håller jag med i ett måtto här. Statliga posten kan skippa reklamutskicken och överlåta det åt privata aktörer. Att skicka ut reklam är ingen väsentlig statlig verksamhet. Pakethanteringen är ju redan avreglerad.

          • Pelle2

             /  02/11/2017

            Just Danmark har ju visat att det går väldigt snabbt att avveckla brevhanteringen om staten bestämmer sig för att tvinga fram en digitalisering gentemot de som vill kommunicera med dom i skriftlig form.
            Även i Sverige har brevvolymerna sjunkit stadigt i ganska många år nu. Dessutom tvingar ju många företag sina kunder att betala 20-40 kronor/pappersfaktura som dom skickar till dom som vill ha sådana och just fakturor har traditionellt varit en ganska stor del av de volymer som Posten hanterar.
            När dessa volymer försvinner finns det inte många brev att dela ut.

            Frågan är då hur utdelningen av återstående brev skall organiseras och finansieras ? Förmodligen vore det billigare och mer miljövänligt att skänka en gratis läsplatta och bjuda på en enklare nätuppkoppling än att fortsätta köra ut breven..

            Att Posten håller på med reklamutdelning handlar om att det faktiskt är lönsamt och bidrar till att dom har råd att köra ut brev varje dag fem dagar i veckan.
            Jag tror att lösningen på det hela är att antingen tar man bort obligatorisk utdelning varje dag till alla eller så måste Posten i Sverige höja portot på brev som skickas över natt till t.ex 20 kronor för 100G.
            Ett tredje och ännu sämre alternativ är att vi skattebetalare finansierar en daglig utdelning av fysiska brev som allt färre efterfrågar…

          • Klimathotet

             /  02/11/2017

            Jag får inte alltid post utdelad varje dag då det ibland fattas både personal och fordon som havererar nästan dagligen, då de brukas flera år efter bäst före datum. De har också problem med nattlig vandalisering av brevbärarfordonen. Det finns andra aktörer som man kan skicka dokument med. De flesta leverantörer som jag har skickar e-faktura och en del vill idag ha så mycket som 70.- för brevfaktura. Utan reklamen skulle posten ha gått omkull för länge sedan. Staten har bakbundit sina egna verksamheter då de bolagiseras med staten som ägare, ska betala samma skattepåslag som alla andra plus att staten utöver det ska ha stora utdelningar från verksamheten (se SJ, Akademiska Hus etc.) för att mörka att landet drivs som Ebberöds bank.

          • Sven

             /  02/12/2017

            Postverksamheten och annan service som vi UPPFATTAT som service är utsatt för starka attentat. Dessa går att undvika genom att vi medborgare tvingas att konstant anpassa oss till nya företeelser som olika aktörer vill sparka in för att ersätta. Drivet av vinstintresse.
            Här där var jag bor har Telia avvecklat ett väl fungerande kopparnät och ersatt med sämre fungerande mobila lösningar. Dessutom kräver nerläggningen att folk anpassar sig och tvingas köpa nya lösningar.
            Angående posten ser vi hur samhället i Danmark skjutit posten i sank och liknande idéer har hörts från ministern Shekarabi.
            Men grundskottet mot posten kom ju genom att NORSKA posten får driva ett bolag som konkurrerar med Postnord. Två postbilar åker runt samma sträcka. Det pågår en buskpropaganda att det är miljövänligt att e-posta men en stor vinst vore förstås att bara köra med en firma som delar ut ALL post istället för två firmor som kör efter varandra.
            Och Telia fortsätter lägga ner fungerande förstår teknik till förmån för heldatoriserat. Till förfång för folk som har svårt hantera avancerad teknik.
            Och statens grundläggande förändring av Riksbankens kontanthantering som flyttade över kostnaden för detta till bankerna. Det tog sedan några år innan bankerna lyckades att i praktiken frånträda sin uppgift i samhället och slutade hantera pengar. Och nu sitter vi där alla, elektroniskt övervakade där alla transaktioner, även mellan privatpersoner, styrs upp med konstant övervakning.

  7. Svenne

     /  02/10/2017

    OT: Medbloggen om Allmänna arvsfonden:

    Här kan man se vad pengarna gick till: http://www.arvsfonden.se/sites/default/files/page_documents/bilaga_1tilldelade_medel_per_organisation_3_april.pdf

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2017

      Bättre då att pengarna gick till statskassan än till alla dessa föreningar. Eller att de öronmärktes för något vettigt ändamål. Och då talar jag inte om integrationsprojekt och liknande dräneringsdiken….

      Svara
      • Ivar L

         /  02/11/2017

        Håller helt med om att de borde gå till statskassan. Eller kanske brottsofferfonden.

        Svara
  8. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  9. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • F

       /  02/11/2017

      Caspar är alltså nyhetsredaktör på landets största tidning och verkar inte vara det minsta intresserad av att förstå begreppet överrepresentation.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Det är väl som vanligt med DN. Det gäller att relativisera allt som inte stämmer med deras ideologi och att brunmåla de som är fräcka nog att ha en annan åsikt än dom.

      Svara
    • Kristian

       /  02/11/2017

      ”Journalister och politiker gör inget jobb utan sitter bara på Twitter hela dagen.”

      Svara
  10. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  11. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Blir så förbannad på alla dessa tyckare som tycks anse att att lagboken är deras privata godispåse där dom själva,utifrån deras ideologi,kan bestämma vilka lagar som skall gälla just för dom.

      Svara
      • Det var samma gnäll när Expressen-journalisterna dömdes för vapenbrott.

        Problemet som dessa inte inser är att yrket ”journalist” inte är en skyddad arbetstitel – vem som helst kan kalla sig det och hur ska rätten motbevisa det? Att jag inte har en arbetsgivare? Tjae, ”jag frilansade” kan jag kontra med då, precis som många journalister gör idag.

        Jag kan köpa narkotika och påstå att jag undersökte hur enkelt det var att köpa droger.

        Svara
        • Rikard

           /  02/11/2017

          Hej.

          Kanske blogg-ägare borde börja erbjuda anställning som journalist till läsare? Lönen kan ju sättas till en krona om året; kan dessutom kombineras med delägarskap i bloggen för en krona om året.

          Särskilt om Alice B-K får igenom kravet på utgivarbevis för att få driva blogg.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  12. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Bloggaren Anybodys place visar på att Sossarna faktiskt har fallit ännu mer än Moderaterna under samma period.
      Hur förklarar han det ”episka raset” som har drabbat Sossarna ? Är det deras allmänna oduglighet ?
      http://anybodys-place.blogspot.se/2017/02/socialdemokraterna-stortdyker-i.html

      Sedan hoppas jag ändå att detta är början till slutet för Kinberg-Batras partiledarskap för M.
      Jag tycker att hon är en katastrof som partiledare. Hon vinglar fram och tillbaka i sina åsikter och hon har svårt att svara rakt på en endaste fråga.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2017

      Det är inte val än. Återstår att se hur länge C behåller de nuvarande siffrorna. Kan bli en kortvarig glädje tror jag. Verkligheten tuffar på och orimligheten i öppna gränser kommer att bli allt mer uppenbar.

      Svara
      • Ville inte C ha 30 miljoner till i Sverige från andra länder? Det blir snart många som röstar. Inte 2018 men nästa val.
        (Kan innehålla spydighet men…)

        Svara
  13. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  14. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Lite mera av Arnstads ständiga smutskastande av sina ideologiska motståndare…

      Svara
    • Sven

       /  02/12/2017

      Det hedrar Peter Springare för jag är helt säker på att många romer missbrukar tremånadersregeln för närvaro i landet. Jag tror många har den privata erfarenheten att romerna, i kraft att få vara laglösa, utnyttjar den förmånen.
      Men Henrik Arnstad försvarar förstås laglösheten bara den begås av utlänningar.

      Svara
  15. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Rikard

       /  02/11/2017

      Hej.

      För den som själv vill undersöka hur det ser ut i USA rekommenderas den officiella statistiksammanställningen:

      [https://ucr.fbi.gov/]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  16. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Och vad gjorde S när dom tillsammans med Sd fällde delar av Alliansens sista budget i regeringsställning ?
      Samarbetade dom eller förde samtal ?
      Om de samarbetade, var fanns Voronovs kritik mot S då ?

      Svara
  17. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  18. ”Kamelprojektet” är uppenbarligen en del i en större satsning:

    ”Göteborgs kommun planerar projektet ”Stadslandet Göteborg” där de invandrartäta förorterna i nordöstra Göteborg ska förvandlas till ett område som ska locka göteborgare att turista i sin egen stad. Detta ska uppnås genom ”agroforestry” där nötter, bär och svampar ska odlas i slänter och dungar mellan husen och genom betesmarker för får, getter, fjällkor och kameler. Projektledaren Dan Melander säger till Göteborgs-Posten: ”Vi har göteborgare födda i Uganda och Etiopien där agroforestry är en viktig näring. Vi ser gärna att Göteborg blir pionjärer på det.”

    Nordöstra Göteborg ska bli ett slags friluftsmuseum, ett jippo byggande på tron att ”utrikesfödda gillar att odla” och uppenbarligen gillar de också att mjölka getter och hålla kameler. Denna exotisering av människor går att ordna för det facila priset av 32 miljoner kronor, varav 14,7 miljoner går till olika administrativa åtgärder inklusive ”forskning”, ”utvärdering”, ”ledning” och ”kommunikation”. ”

    ”Agroforestry” = herdar, bär- och nötplockare. Mitt i förorterna och ska locka resten av staden att göra safari, uppenbarligen. Inget kan väl gå fel med detta projekt, speciellt med den djupa gängproblematiken i Göteborgs förorter?

    Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2017

      Jisses. Problemet som jag ser är att det inte är initiativ från de boende själva som ligger bakom utan att det skall tryckas på uppifrån med skattepengar som motor. Det blir ju naturligtvis bara skit av sådana satsningar. Vill de som bor i områdena ha det där så hade det naturligtvis redan varit verklighet.

      Svara
      • Det roliga är att de påpekar att detta är ”viktig näring” i typ Uganda, men verkar inte fundera på skillnaden med hur det går runt för folket som sysslar med ”agroforestry” i Uganda versus hur man ska få sådant att gå runt i Sverige? Hur mycket kamelmjölk behöver man till exempel sälja till vilket pris för att ens betala för en anställd? Vilka priser och volymer krävs för att betala för de som ska syssla med bär- och nötodlingarna?

        Detta kommer aldrig att gå runt av rätt naturliga skäl.

        Svara
        • Klimathotet

           /  02/11/2017

          ”Du kompis, fint grönsaksland du har gjort. Synd om någon skulle förstöra det. Om du betalar mig så ska inget hända”

          Svara
    • Senior

       /  02/11/2017

      Det ägnade vi oss åt i Sverige också innan industrialismens intåg då landet utvecklades från självhushållningens svält och misär till planerat och storskaligt odlat välstånd….

      Svara
    • Kristian

       /  02/11/2017

      Så man kan säga att vissa har ”odlingen i blodet”?
      Det går nog bra det här.

      En del ”ledning” och ”kommunikation” blir det i stora projekt, tydligen.

      Svara
      • Uganda är uppenbarligen ”the drunkest place on Earth”:

        ”Moonshine”-försäljning i förorterna skulle nog kunna bli en riktig vinstaffär faktiskt! Det skulle locka många.

        Svara
  19. Det är dags att göra en ordentlig statistisk genomgång inte bara när det gäller invandrarbakgrund för gärningsmän. Jag har tyvärr en stark misstanke om att invandrare även är kraftigt överrepresenterade bland brottsoffer.

    Svara
    • Motkraft

       /  02/11/2017

      Jo, vi glömmer att det största sveket med massinvandringen är mot de skötsamma, ambitiösa och sekulariserade invandrarna. Sveket att vi behåller grova brottslingar som är icke-medborgare, sveket att vi regelmässigt lägger ned brottsutredningar och de vi dömmer får löjligt milda straff. Att vi tar emot så många att segregering är det enda sättet att få samhället att fungera för oss icke-invandrare.

      För de skötsamma invandrarna blir (liksom ekonomiskt svaga svenskar) hänvisade till att bo i de getton som skapats. Får stå ut med islamiseringen, stå ut med att som kvinna akta sig hela tiden, stå ut med den ökade brottsligheten. Stå ut med den ökade misstänksamheten från svenskar nu när det även för PK-människor börjar bli uppenbart att även om verbalt hejar på invandringen så gäller det att ”akta sig” för de nya elementen. Och ingen ser på håll skillnad på en skötsam, sekulariserad, ambitiös invandrare med svenska värderingar och en av de (ur svensk värderingssynpunkt) monster vi släppt in.

      Allt för att godhetsknarkarna, som oftast själva bor på avstånd, ska kunna känna sig goda.

      Svara
  20. Pether

     /  02/11/2017

    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ingen-%C3%A4r-f%C3%B6rv%C3%A5nad-%C3%B6ver-sj%C3%A4lvmordet-1.4153970

    Notera alla barn på bilderna, stackare.
    Notera också att GP ändrat sin huvudbild om artikeln som tidigare innehöll ett barn som ut att vara minst 40 år, inte ens GP kan klara av det tydligen.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Ur ”artikeln”:
      ”Är det invandrare som begår flest brott?

      Svar: Det stämmer att personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistik.
      Däremot är det inte samma sak som att man är kriminell för att man talar ett ett annat språk och kommer från ett annat land.
      Enligt flera studier bottnar kriminaliteten i problemen att integrera nyanlända i samhället och att arbetslösheten är mycket stor för utlandsfödda – något man känt till länge efter mer än 40 års forskning.”
      Det är väl ingen som påstår att man är kriminell för att man pratar ett annat språk.
      Definitivt inte Peter Springare..
      Med andra ord en rejäl halmgubbe i sann relativistisk anda..

      Svara
  21. Ivar L

     /  02/11/2017

    Politiskt korrekte Mårten Schultz kommenterar Springare-affären och menar att han inte kan fällas för hets mot folkgrupp:
    https://www.svd.se/nej-polisens-uttalande-ar-inte-hets-mot-folkgrupp/av/marten-schultz

    Däremot, eftersom han är PK, slänger han på slutet in en brasklapp om att Springare kanske borde få någon slags bestraffning av sin arbetsgivare ändå. Fast det är ju faktiskt mindre intressant tycker jag.

    Svara
  22. Ivar L

     /  02/11/2017

    Enligt V-politikern Staffan Norberg i Södertälje så är den mesta gäng och förortsrelaterade brottsligheten i Södertälje avsevärt lägre än på andra håll i landet tack vare en satsning kallad ”Tore-2”. Någon som vet om det stämmer?
    https://www.svd.se/vittnen-ar-nyckeln-i-kampen-mot-brotten

    Tore-2 har sitt ursprung i assistanshärvan men har rullat på även efter att den spelade över. Det som förvånar med artikeln är att V-politikern låter ovanligt nykter, inte tramsar om strukturellt förtryck och annan skit utan faktiskt verkar ha en rejäl förankring i verkligheten. Borde det inte vara svårt att vara med i V med hans åsikter?

    Svara
  23. Pelle2

     /  02/11/2017

    OT:
    Ivar Arpi skriver om identitetspolitiken och åsiktsförtrycket som härjar inom Public Service:
    https://www.svd.se/jakten-pa-mangfald-i-asiktskorridoren/om/ledare

    Svara
    • Ivar L

       /  02/11/2017

      Ivar ringar in problemet exakt och konkret:
      ”Det är helt enkelt två sorters syn på rättvisa som står mot varandra. Å ena sidan tanken att en grupp måste vara proportionellt representerad i förhållande till sin andel av befolkningen. En spegel av samhället, som det så ofta heter. Å andra sidan tanken att människor ska bedömas lika oavsett vilken bakgrund de har, och bedömas utifrån sin kompetens som individer. Dessa två synsätt är inte förenliga.”

      Jag håller med fullständigt och det vore bättre om organisationer vore tydliga.
      Vi rekryterar utifrån kompetens.
      Vi rekryterar utifrån identitet.
      Hela debatten handlar om att framförallt de som rekryterar utifrån identitet inte är ärliga med sitt uppsåt.

      Svara
      • Rikard

         /  02/11/2017

        Hej.

        Som synskadad med nedsatt hörsel och skadad rygg ser jag fram emot att man konsekvent genomför tillsättning av ämbeten och tjänster efter kategori-klassificering istället för meritokratisk kompetens.

        Hur skall jag annars någonsin bli astronaut eller statsminister?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Hans Odeberg

           /  02/11/2017

          Dessvärre har redan två statsministerkandidater tagits in på kvoten ”träig talare utan vare sig karisma, dagspolitik , ryggrad eller visioner ”. Det är fullt.

          Svara
        • Snälla. förbli skribent. Utöka det! Det finns alltför många statsministerkandidater utan hjärnverksamhet. Astronaut? Jag skulle också så gärna!

          Svara
    • G

       /  02/11/2017

      Ja, helt urspårat det här! Nån gång måste det väl få ett slut, kanske när de slår knut på sig själva. Mycket bra att han länkar till FB-posten och tar med utsökta exemplar i texten från diskussionerna i deras lilla ”bubbla” på FB, även från Pascalidou lol.

      Svara
  24. Pelle2

     /  02/11/2017

    OT:
    Ann Heberlein på Ledarsidorna sågar förtjänstfullt regeringens snack om deras feministiska politik som bara är läpparnas bekännelse och plakatpolitik
    https://ledarsidorna.se/2017/02/ann-heberlein-den-inbillade-feminismen-i-regeringen/

    Svara
  25. MiT

     /  02/11/2017

    De glömmer berätta att Marmgren är miljöpartist och därmed ser allt genom rosa glasögon gjorda av speciellt glas som filtrerar. Trots att han är polis…

    ”Peter Springare har rätt – men ändå inte”
    https://archive.is/ig5SE#selection-221.0-221.40

    Svara
    • Pelle2

       /  02/11/2017

      Läste det där inlägget av Marmgren.Naturligtvis landar även han i den politiskt korrekta slutsatsen att invandrarnas överrepresentation inom brottsligheten handlar om social utsatthet.
      Man är inte predestinerad att bli en brottsling om man lever i socialt utsatta områden även om det naturligtvis är lättare att falla i den fällan.
      Borde man inte fokusera på att se vilka mekanismer det är som gör att folk blir brottslingar och försöka motverka dessa mekanismer istället för att relativisera och tycka synd om brottslingarna?
      Sedan drar Marmgren naturligtvis också upp att majoriteten av brottslingarna är män
      och säger att vi som blir förbannade på sådana generaliseringar är desamma som pratar om utlänningars överrepresentation inom brottsligheten.
      Det roliga är att t.o.m en relativist som Sarnecki har tvingats erkänna att människor med utländsk bakgrund är överrepresenterade inom brottsligheten men när det kommer upp till ytan så är det rasism om fel människor pratar om det.
      Dessutom anser ju inte Marmgren och de andra relativisterna och radikalfeministerna att det är något fel att negativt generalisera över män. Det går däremot inte att generalisera över de utsatta grupper som godhetsapostlarna har identifierat..

      Svara
    • Motkraft

       /  02/11/2017

      när Springare antyder att invandringen bär skulden för allt som inte fungerar i samhället

      Det är fult av Martin Malmgren att bygga sin text på att han tycker Springare ”antyder” något, Peter beskriver vad han ser och lämnar åt andra vad som ska göras väl?

      Martin Malmgren tar av sig polishatten och skriver som politiker och tar till det vanliga sättet, smeta lite brunt på Peter Springare med hänvisning till populism, Trump och ”svansen”.

      Och att, trots delvis bekräftar Springares bild, ser ”högervågen” som det stora problemet. Samhället rasar ihop runt honom men människors felaktiga åsikter är det stora problemet.

      Svara
  26. ”Den snälle populisten” – Motpol gör en bra analys varför Löfven bestämmer sig hipp som happ att skippa Almedalen:

    http://motpol.blogspot.se/2017/02/den-snalle-populisten.html

    Svara
    • Han försöker göra en Trump. Sorry, det fungerar inte för dig. För att inte vara elak utlämnar jag varför. Fundera själv.

      Svara
  27. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Leif

       /  02/11/2017

      Mest medelålders vita män i restagen som råkar ut för sådana förluster antar jag. En statistiskt säkerställd sampling på låt säga 1000 ansökningar om ersättningspass med fiktiva namn som Erik, Lennart, Olof, Mats och Oskar skulle förstås säkerställa detta faktum.

      Svara
      • Klimathotet

         /  02/11/2017

        Jag känner ingen som har tappat sitt men jag har fått frågan om jag ville sälja mitt pass.

        Svara
  28. Dreadlock

     /  02/11/2017

    Chatham Institute gjorde en opinionsundersökning i Europa (Strax efter Trumps förbud för inresor från 9 olika muslimska länder) Sammanlagt 10 000 individer i 10 länder.

    Resultatet är mycket alarmerande ,för 9 av de 10 länders officiella linje i invandringspolitiken.

    http://www.zerohedge.com/news/2017-02-07/55-europeans-agree-trump-muslim-immigration-should-be-banned

    Svara
  29. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  30. G

     /  02/11/2017

    När jag ser bilder från protesterna som sker i Bukarest med stora folksamlingar och som har pågått i 11 dagar nu, tänker jag tillbaka på arabiska våren och protesterna på Tahrirtorget i Kairo, men jag har inte hört några rapporter från Bukarest om att män i grupp ska ha gjort ”ringdansen” runt kvinnor eller utfört andra sexuella övergrepp på kvinnor.

    Svara
  31. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  32. MiT

     /  02/11/2017


    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1265448686883053*

    Svara
  33. G

     /  02/11/2017

    Håller med om allt han skriver, varför de utsatta tjejerna inte fick hjälp och support öht, att folk hotar rektorn osv är bara korkat och oacceptabelt, det gynnar dessutom bara vänstertomtarnas godhetsagenda.

    Men tycker inte att det här är ”brister i skolans hantering av misstänkt våldtäktsman.” Det är inte brister, det här är på en mycket sjukare nivå än brister.

    Svara
  34. Jan

     /  02/11/2017

    ”Duktiga flickan” Jenny Strömstedt överskattar duktiga flickor. I vanlig ordning. Eftersom hon är en själv. Duktig flicka behöver nämligen inte enbart vara ett positivt epitet. Många förment duktiga flickor är bara duktiga inom ett begränsat format. De kan ha höga betyg men ändå inte prestera särskilt väl på högskoleprovet till exempel.

    Sedan drar hon fel slutsatser vad gäller kvinnors höga sjukfrånvaro. Den behöver inte med nödvändighet bero på att de är för ambitiösa och bränner ut sig. Det finns säkert sådana fall också. Men de är knappast i majoritet. Och i så fall borde män bränna ut sig i än högre grad eftersom de oftare ”gör karriär” än kvinnor.

    http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/de-duktiga-flickorna-har-tvingats-bli-annu-duktigare/

    Svara
  35. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2017

      Tomas Bergström – kulturmarxisternas Onkel Tom? Dessutom rasist mot vita män som det verkar…. Varifrån kommer alla dessa självföraktande idioter?

      Svara
    • G

       /  02/11/2017

      Skrika rasist (eller påpeka att rasister gillar det du skriver) är utan tvekan det bästa man kan göra om man vill tysta, det vet ”anti”rasisterna mycket väl. Från artikel med en annan polis jag länkade igår….


      …[..]..
      En del anser att hans inlägg var rasistiskt, håller du med om det?

      – Nej, det håller jag inte alls med om. Återigen: det är så här det ser ut. Det är en realistisk bild han ger.”

      Polisen anklagas ibland för att försöka dölja vissa uppgifter i signalement hos misstänkta gärningsmän som kan vara av utländsk härkomst. Ligger det något i den kritiken?

      – Ja, det finns en viss rädsla hos en del poliser att de ska beskyllas för att vara rasister. Man vill vara politiskt korrekt och man tror att man inte får säga till media att det är en mörkhyad person till exempel, säger Frederik Svärd.

      – Men om man ska ge ett signalement och det ska finnas ett syfte med det, så måste man ju beskriva personen så nära verkligheten som det är möjligt. Annars faller hela idén med signalement, ja, då faller hela tanken med att ta media till hjälp. Det kan till och med bli vilseledande för allmänheten.

      Har ni fått order från högsta polisledningen att vara försiktig med signalement om det rör sig om invandrare som är misstänkta?

      – Nej, det finns inga som helst order uppifrån om det. Det är förundersökningsledaren som bestämmer vilka signalement vi ska gå ut med, berättar Frederik Svärd
      ..[..]..
      – Jag känner Peter Springare, det är en väldigt bra person”
      http://archive.is/EHjXy

      Svara
    • Olof

       /  02/11/2017

      Jag tror inte BRÅ kommer publicera statistiken ändå. Det Springare visar är ju just det man misstänkt. BRÅ publicerar inte längre för att det ser mycket värre ut än den värsta fantasin.

      I princip all brottslighet, med några få undantag, i Sverige utförs numera av människor med utländsk bakgrund. Om det beror på kulturella eller socioekonomiska faktorer är egentligen irrelevant. Oviljan att bedriva en hård assimilationspolitik garanterar att båda faktorer kommer fortsätta över överskådlig framtid.

      Svara
  36. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  37. Pelle2

     /  02/11/2017

    OT:
    Sam Sundberg på SVD tycker att han är otroligt rolig när han upprepar sådant som miljoner
    tyckare inom åsiktskorridoren har upprepat hur många gånger som helst.
    http://archive.is/ptLck
    Han inleder med följande om vanlig fakta:
    ”En näringsfattig substans som fortfarande har ett visst värde inom grundforskningen men som saknar det där förföriska schvunget som idag krävs för att övertyga. Brukas av folk med bristfälliga klickonomiska instinkter, som ”gammelmedia”, ”vänstervridna kriminologer” och ”överakademiserade hjärnor”.
    Bara här ger han en blinkning mot Peter Springare som hade det dåliga omdömet att ifrågasätta politrucker som Sarnecki och hans sambo Du Rées.
    Som vanligt glömmer han också bort att det åsiktsförakt och postmodernism som numera också omfamnas av högerpopulisterna var något som först hyllades av hans åsiktskamrater inom kulturvänstern och radikalfeminismen.
    Nu när det slår tillbaka mot honom och hans ideologiska vänner så är det av någon anledning inte lika roligt längre.
    Vi som alltid tog avstånd från postmodernismen var ju inte så intressanta att lyssna på.
    Vi var hatare och ställde inte upp på normkritiken som dom själva älskade.

    Som man sår får man skörda säger jag…

    Det är ju också skrattretande att han menar att gammelmedia är ett under av fakta..
    Det finns undantag med hederliga journalister som t.ex Janne Josefsson men alldeles för många av dagens så kallade journalister sysslar ju med att driva ideologi på olika sätt och inte att presentera fakta.

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2017

      Tydligen när också SVD kulturmarxister vid sin barm. Folkförakt, skulle jag kalla den artikeln. Sam Sundberg ser sig själv som förmer än läsarna och svenska folket helt enkelt. Det gör knappast läsarna, Sam.

      Svara
      • Kristian

         /  02/11/2017

        Även SvD är i princip förlorad. Några skribenter finns kvar, Gudmundsson till exempel. I övrigt är det slut.

        Svara
  38. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2017

      Det konkreta resultatet av kvoteringar på SVT (kan ibland vara mer intressant än textmassor) är exempelvis följande (fyll gärna på om någon känner sig hågad):

      – unga, ofta kvinnliga, rasifierade programledare som saknar kunskapsdjup och inte riktigt håller måttet
      – unga kvinnliga utrikeskorrar som – ” –
      – Gina Dirawi får göra alla program
      – SVT-chefen verkar vilse i pannkakan
      – UR blir en orgie i politisk korrekthet
      – SR P3 blir en renodlad tjejkanal med en strikt pk-agenda
      – Kulturnyheterna blir en politisk propagandacentral med snävt Stockholmsperspektiv (alla bor på Söder…)

      Svara
      • Jan

         /  02/11/2017

        En till:

        – I Barnkanalen får man lätt intrycket att den genomsnittlige svensken är a) arab eller afrikan b) muslim och bär slöja. Det är den verkligheten barnen växer upp i.

        Svara
        • Vi tillåter inte barnbarnen att se på barnkanalen. De kan få helt fel uppfattning om världen.

          Svara
    • Sven

       /  02/12/2017

      Ivar Arpis artikel var ju välgörande att få läsa. Mycket intressant att PK-eliten har kapat SvT och troligen också SR. Och så kallar man sig public service… I vissa fall kan ju kompetens i invandrarspråk vara viktigt för att göra bra radio och i vissa fall är ju invandrarkvinnorna, som det oftast handlar om, kompetenta nog. Men när man som Alexandra P. utnyttjar sin maktposition som journalist och moderator blir det ju fruktansvärt att höra och man blir förbannad när man måste vara med att betala.

      Svara
  39. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  40. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  41. MiT

     /  02/11/2017

    Hahahaha!
    ”Why do Feminists always draw themselves to look thinner?”
    https://ageofshitlords.com/why-do-feminists-always-draw-themselves-to-look-thinner/

    Svara
    • Jan

       /  02/11/2017

      Intressant. Svaret är naturligtvis att feminister också är fåfänga precis som de flesta kvinnor (och många män såklart också). Hyckleriet och bristen på självkritik är ofta en väsentlig del av politiska ideologier. Hur fina de än utmålas att vara. När det kommer till kritan är också feministen upptagen av sin kropp, går på diet, ser på sexistiska tv-serier (Paradise Hotel, Sex and the City) och ser sig som hemmets självklara projektledare. Feminister är de när det passar saken.

      Svara
  42. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Kristian

       /  02/11/2017

      Det går tydligen att få kamelkött i Göteborg redan nu:
      http://www.goteborgdirekt.se/nyheter/kamel-pa-vag-att-bli-en-storsaljare-i-gamlestan/reppkh!vpfHPfevixbXYWAiQiGZw/

      Vi lär inte bli självförsörjande på kamelkött på ett tag, så det känns lite kul att just Miljöpartiet potentiellt sett hjälper folk att få smak på det:
      ”Köttet importeras från Australien och flygs via Dubai och Stockholm innan det hämtas ner till Göteborg med biltransport.”
      Vittberest kött, minsann.

      ”Det smakade som en blandning av nöt- och viltkött.”
      I princip som häst, alltså?

      (Vad heter kamel på göteborgska? Gigghäst? Något med ”puckel”?)

      Svara
  43. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  44. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  45. MiT

     /  02/11/2017
    Svara
    • Kristian

       /  02/11/2017

      Vad jag hörde:
      * Öppna era hjärtan
      * Solidarisk
      * Alla unga män
      * Halmgubbe: ”ta hand om våra egna först”
      * Allt beror på resurser
      * ”Han har stannat vid namn, vid hudfärg”
      * ”Missar helhetsbilden”
      * ”Han tror altså att nationalitet är det avgörande”
      * ”… springaren Peter laddade om och kunde när tiden var mogen göra ett nytt utfall mot de svarta pjäserna”

      Sammanfattning: Andreas Magnusson har inte förstått ett ord, tror att det bara är rasism och gör nog rätt i att inte tillåta kommentarer på sin video.

      Svara
  46. Svenne

     /  02/11/2017

    Löfvén kan det här med felsägningar…

    Officiellt så dricker inte iranierna starkvaror… 😛

    Svara
  47. Svenne

     /  02/11/2017

    Löfvénsk logik…

    Svara
  48. Svenne

     /  02/11/2017

    ”Den feministiska regeringen”…

    Svara
    • Svenne

       /  02/11/2017

      Feministikonen Michelle Obama klarade sig utan huvudduk i Saudiarabien…

      Svara
  49. Svenne

     /  02/11/2017

    Blir det åtta kvinnor i ‘burka’…?

    Svara
  50. Svenne

     /  02/11/2017

    #detgodafolket

    Svara
    • Många svarta artister försöker ha ”white girl hair” genom hårförlängningar (”weaves”) eller peruker. Jag ska aldrig mer lyssna på Beyonce för att hon appropriterar min kultur!

      Svara
  51. Svenne

     /  02/11/2017

    Avdelningen ”Avsändaren är viktigast”…

    Svara
  52. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
    • Jag tittar på reprisen och det roliga är att artisten i fråga gillar att kalla sina fans *trumvirvel* ”snöflingor”. I avdelningen ”du får det du betalat för”.

      Svara
  53. Svenne

     /  02/11/2017

    #Vivarnaiva

    Svara
  54. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  55. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  56. MiT

     /  02/11/2017

    Svara
  57. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Kristian

       /  02/12/2017

      Det finns nätter då Pascalidou lämnar Söder och går på stadens gator som en vanlig kvinna.

      Svara
  58. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  59. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/12/2017

      Det går knappast att resonera med förbrytare. Det enda som återstår är väl att anmäla SVT till lämplig myndighet.

      Svara
  60. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  61. MiT

     /  02/12/2017

    Utan att ha läst nåt så skulle jag tro att egenskaper trumfar det mesta…

    Svara
  62. MiT

     /  02/12/2017

    Svara
  63. MiT

     /  02/12/2017

    ”‘The weight of the free world is on your shoulders’: Tom Arnold reveals Hillary Clinton asked him to release ‘racist’ video of Donald Trump ‘saying n*****’ just TWO DAYS before the US election”
    http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-4216284/Tom-Arnold-asked-release-racist-Donald-Trump-video.html

    Svara
  1. Visselblåsare | WTF?
  2. Ideologiska nasare | WTF?
  3. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: