Visselblåsare

Visselblåsare, dvs någon som avslöjar oegentligheter, korruption och andra stora problem inom sin egen verksamhet med risk för div repressalier, anses vara nåt bra i andra länder och personen som avslöjar något brukar ses som en modig hjälte.

visselblasare-i-andra-lander

Ungefär som Ganman beskriver. De är modiga hjältar som vågar.

Hur ser man på visselblåsare i Sverige? Sådana som avslöjar hur det EGENTLIGEN ser ut i egna verksamheten här i Sverige? Svenska visselblåsare alltså?

visselblasare

På det viset. I alla fall sådana som visar på allvarliga problem som har med invandring att göra. Då gäller nog det ovan ganska exakt.

Sättet som Springare har blivit bemött säger det mesta om om det

Det är svårt att ta in, man måste hela tiden dra in en massa annat som inte alls har med saken att göra och bygga upp en halmgubbe som man sen attackerar.

Man undrar vems ärenden han springer, dvs man har en dold agenda. Man insinuerar att han nog tillhör de där nassarna ändå. I Sverige så springer man alltid någons ärende om man tar upp något som är jobbigt, speciellt om det man avslöjar ”kan gynna någon”.

Man känner inte igen sig påstår man så då måste han vara minst nazist. Och fiska i grumliga vatten efter fula fiskar. Då måste man som skribent i foträta skor skriva en lång kolumn med bara gba och annan media, dumheter24, ”faktakollar” under en stor fet bild där det står ”NÄTETS MÖRKA SIDA”.

jerzy-enligt-ganman

Och det mesta beror på sådana som Sarnecki. Som givetvis tillkallas som någon sorts guru trots att hans enda kunskap är att förklara precis vad som helst med ”det behövs mera forskning”, ”ökad anmälningsbenägenhet” och ”socioekonomiska faktorer”. Sarnecki är alltså fritidsgårdsforskare i första hand…

Men polisen i Örebro fortsätter rapportera och skiter i sådana som Sarnecki vars hela karriär hänger på att fortsätta mörka.

Nu har en lärare också talat ut om hur det ser ut

smabekymmer-i-skolan

Jag tar med det han benämner som småbekymmer, mest för att många ”småbekymmer” tillsammans blir gigantiska problem till slut vilket vi sett alltför väl i Sverige. Och de kallas småbekymmer bara för det finns så många saker som är problem. Allt han räknar upp ovan är var för sig EGENTLIGEN stora problem. Jättestora! Men in och läs hela hans inlägg!

Så nu väntar samma resa för honom som för Springare. Garanterat!

För visselblåsare är ju bara bra och modiga i andra länder medan de här bara är rasister som springer ärenden…

huckleri

Så kommenterar Ganman de stolta och modiga ministrarna från världens bästaste feministiska regering.

bastaste-tjejganget-i-iran2

Och sådär tycker jag att det ser ut. De ber nästan om ursäkt för att de ens existerar, kolla bara den andra från vänster…

En annan helt sjuk sak, kolla vilka som fått Expressens satirpris

kronlof

Att de båda får ett satirpris och får göra massor av grejer för t ex SVT, samtidigt som Ganman får hålla till på facebook och en blogg visar bara hur sjukt och politiserat allt i Sverige är.

Ex på vad de båda tycker är satir från Expressens artikel om de båda pristagarna

På vår scenshow skämtade hon om typ ”att vara vit är att vilja sälja andra människor”.

Ohhh, vilken satir…

bianca-kronlof

Det kanske bara är jag som tycker att ta på sig en lösmustasch inte direkt är satir? Men visst, det har gjort att hon kallas mansexpert också. På riktigt alltså…

Satir ska vara vass och ha udden mot makt i första hand. De båda är där de är pga av politisk tillhörighet, de tillhör radikalfeminismen, dvs extremvänster. Det man kan säga är makten i Sverige framför allt på SVT, SR och övrig media. Det är därför de sitter på SVT, det är därför de får priser. Inte för att de gör rolig och vass satir.

Men det kanske är ett kvalitetstecken när man INTE får priser? Det kanske mest visar på att man verkligen har lyckats träffa helt rätt med sin satir? Det kanske mest avslöjar vilka som tillhör och slickar maktens rumpa och vilka som inte gör det…?

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

143 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  02/14/2017

    Angående visselblåsare, kan det kanske finnas intresse att lyssna på en mycket erfaren polis som just hade en längre utläggning om läget i norra Stockholm:

    http://usapol.blogspot.com/2017/02/podd-333-svenska-no-go-zoner-2.html

    Enligt denna polisinspektör stämmer den bild som Peter Springare ger av Örebro även i Stockholm. Nästan 100% av all grov brottslighet begås av invandrare. Poliserna reagerar med förvåning när de ser ett svenskt namn i dessa sammanhang. Områdena i Järva är no-go zoner på kvällarna för vanliga svenskar. Osv, osv.

    Svara
  2. Tor

     /  02/14/2017

    Eftersom kvinnorna hade hucklen för att visa sin respekt, borde inte Stefan Löfven odlat helskägg innan resan?
    Eller är det så i en feministisk regering att det bara är kvinnorna som måste inrätta sig?

    Svara
  3. Svenne

     /  02/14/2017

    Så ingen missar denna…

    Svara
    • HAHAHA ”swot-analys”? Vad fan BETYDER det ens? 😀

      Svara
      • Ivar L

         /  02/14/2017

        Swot är tydligen inget annat än ett banalt fyrfältsdiagram:

        Svara
      • Leif

         /  02/14/2017

        Svott = de kvinnliga könsdelarna. Ett i den betydelsen väl numera utdött ord. Hittar det inte i SAOB men väl här:
        http://ordbok.uib.no/hundsvott
        Kan swot vara en anglifierad version av svott tro?

        Svara
        • Kristian

           /  02/14/2017

          Det enda swot jag känner till betyder ungefär ”plugghäst.”
          (Storbritannien, möjligen antipoderna, inte USA vad jag vet.)

          Svara
      • Svenne

         /  02/15/2017

        Här är länken, backa för att nå texten:
        http://www.etc.se/kultur-noje/vi-gjorde-en-swot-analys-av-fittan

        Svara
        • G

           /  02/15/2017

          ”– Allt fler unga tjejer opererar sig. För vems skull? Vi ser ju väldigt olika ut. Modet i dag är ju att vara rakad eller ansad och när vi tar bort lurvet så syns ju exempelvis de inre blygdläpparna tydligare och de hänger ofta utanför de yttre vilket värderas som fult, äckligt eller onormalt. I väst förfasas vi över könsstympningar i andra länder, medan vi själva har börjat operera för att följa ett skönhetsideal. Det är två stympade kulturer. Den främsta funktionen vaginan har är njutning och det finns något väldigt hotfullt i det.”

          Ang slutet på artikeln ovan så har hon en poäng. Hur det öht kan anses som fult, äckligt, onormalt och liknande kan jag varken svara på eller förstå, speciellt då jag själv alltid vurmar för motsatsen. Och vem som skapat skönhetsidealet som hon nämner, och vad det idealet nu är, även det förstår jag inte, kan bara säga att jag aldrig varit med att pusha för eller hjälpt till att skapa det skönhetsidealet, bara motsatsen. Och skylla på ”porrbranschen” går inte för sig, många gånger sitter sånt här i huvudet, och det hjälper sällan en operation för då tankarna finns kvar efteråt. Speciellt om resultatet efter operationen inte blev ”som bilden i huvudet”. Tjejerna måste bli självsäkra och lära sig älska sina naturligt vackra kroppar så som de är skapta, framförallt skita i vad andra kanske tycker om utseendet. Och ska tjejer jämföra sig själv med hur andra underliv ser ut, ja, men jämför med fler än era kompisar och kolla på fler än 10 första bilderna som dyker upp om ni öht vill få en hint om den fantastiska variationen på alla möjliga utseenden och färgvariationer down below.
          Om föreställningen lyckas få några tjejer/kvinnor inse att ”normala” killar inte tycker att tjejer/kvinnor behöver ”skönhets”operera underlivet så är det bra, är någon ihop med en kille som tycker eller kräver att det borde göras, gör slut med idioten asap och gå vidare, han är inte rätt för dig, samma sak gäller killar som pushar för bröstförstoringar eller andra ”skönhets”operationer.

          P.S
          Bland det dummaste jag läst på nätet hittills var från en relativt ung fru som funderade på att förminska blygdläpparna och ställde frågor till en plastikkirurg på nätet, kirurgen frågade varför hon funderar på det, jo för att hennes man tydligen gillar att suga på läpparna när han ger henne oralsex, och hon tänkte att han gör nog så för att han kanske tycker att läpparna är ”i vägen”, bara att han inte talar om det för henne, därför funderade hon på att ”göra något åt problemet” för honom!
          Jag säger då det, att gifta sig med varandra verkar jävligt lätt, men prata och ställa frågor till varandra verkar jävligt svårt.

          Nu är det någon Toklandare som tänker ”wow, det lilla pervot kan mycket om det här”, haha nja, inte riktigt, kan bara säga: efter 12år på nätet har jag läst och sett en hel del del.

          Svara
          • Kristian

             /  02/16/2017

            Tolv år bara?
            Vissa av oss var med från början och minns modem och att inte kunna använda telefonen samtidigt.

          • G

             /  02/16/2017

            Hahaha, ja det minns jag väl! 😛 Jag menar när vi fick bredband för första gången, det var kring 12år sedan eller nåt sånt. När man hade modem fick man ju vara lite sparsam och absolut inte ha bråttom, fast på den tiden fanns inte många av de sajter som finns idag, inte många av ”vanligt folk” fanns på internetet på den tiden heller, det tog fart iom att fler och fler fick möjligheten med bredband hemma.

            ”ring och fråga..”
            ”det är upptaget…”
            ”jaha, den jäveln använder väl det där som kallas internet nu igen!

    • G

       /  02/15/2017

      Hahahaha wow… kommentar överflödig 😀

      Svara
  4. Rikard

     /  02/14/2017

    Hej.

    Apropå slaveri (‘sälja andra’ som flickebarnet ovan lär ha sagt):

    ”Total of black slave trade in the Muslim world from Sahara, Red Sea and Indian Ocean routes thru the 19th century comes to an estimated 11,500,000, ”a figure not far short of the 11,863,000 estimated to have been loaded onto ships during the four centuries of the Atlantic slave trade.” (Paul E. Lovejoy, Transformation in Slavery (CUP, 1983)”

    ”Raymond Mauvy estimates a total of 14 million black slaves were traded in Islam thru the 20th Century, including 300,000 for part of the 20th century. (p.57, source: ”Les Siecles obsurs de l’Afrique Noire (Paris: Fayard, 1970)”

    Hämtat från wikipedia-artikelns källhänvisningar:
    [https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery]

    Det är nog i stort sett bara svenska ‘intellektella’ (Filip & Fredrik-duon har ju s.a.s satt nivån) som tror att slaveri var vita som kidnappade svarta från Afrika, där de tidigare levt i harmonisk lycksalighet. Men så är svenska mediala kändisars mantra (hentra?) ”slicka uppåt – sparka nedåt”.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  02/14/2017

      @ Rikard,

      Man kan tillägga att araberna också tog många vita slavar i Europa. Om jag minns rätt var det över en miljon från Västeuropa. De utgick från Nordafrika och gjorde räder ända upp mot Island. USA satte slutligen stopp för detta i början av 1800 talet och många kanske har hört när den amerikanska marinkåren sjunger om ”the shores of Tripoli”, vilket kommer från deras krig mot slavhandlarna. Faktum är att även svenska flottan var med på ett hörn!

      Vad gäller svarta slavar till USA, var detta väldigt marginellt. Totalt var det mellan 300 och 500 tusen (det finns lite olika siffror). Många fler hamnade i Brasilien (cirka 5 miljoner) eller Karibien.

      Slutligen kan det vara av intresse att notera att det var en svart man, Anthony Johnson, som var den första slavägaren i USA och som drev den rättsprocess som för första gången tillät svarta att hållas som slavar:

      https://en.wikipedia.org/wiki/John_Casor

      Svara
      • Rikard

         /  02/14/2017

        Hej.

        Jo, men du vet: sådan kunskap är farlig. Jag lever ännu i ett land där jag har att förhålla mig till att majoriteten har kunskaper och kunskapssökningsförmåga (eller benägenhet?) på mycket begränsad nivå. Istället för att leta kunskap och bilda sig (och därmed riskera att få sin världsbild krossad om och om igen ) skall man dricka ‘ett glas vin, till maten’ framför TV:n och kollektivt förfasa sig.

        Idag spelar historiska fakta ingen roll – vi vet det vi blivit lärda i skolan som grundläggande kunskapsstrukturer, och där finns så gott som bara den amerikanska slavhandeln nämnd. Jag vågar till och med påstå att majoriteten av mina kollegor inte bara saknar kunskap om slavhandel och muslimsk/arabisk historisk aggression mot Europa: de skulle till och med vägra skaffa sig sådan kunskap:

        ”Det skall inte ha varit så, så därför kan det inte ha varit så, och därför finns ingen anledning att tänka att det ens skulle kunna ha varit så, och om det ändå var så, så spelar det ingen roll nu.”

        Okunskap är i sanning styrka.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • utlandssvensk

           /  02/14/2017

          @ Rikard,

          ”Idag spelar historiska fakta ingen roll”

          Jo, jag har noterat det i Sverige! Och det stämmer att många direkt vägrar att ta till sig väl etablerade fakta. Slaveriet är ett exempel bland många, där den allmänna uppfattningen i Sverige och merparten av västvärlden är helt groteskt snedvriden. Det är ren propaganda som lärs ut.

          Svara
        • utlandssvensk

           /  02/14/2017

          @ Rikard,

          Som ett tillägg, kan jag nämna att jag har hamnat i flera debatter angående den hyllade amerikanske presidenten Lincoln under inbördeskriget i USA. Även i det sammanhanget är det nästan helt otroligt vilken rent grotesk bild många verkar ha av historien. Här är en sån debatt:

          https://detgodasamhallet.com/2016/08/05/begrepp-som-forvirrar/

          Svara
      • Olof

         /  02/14/2017

        Ja, och sen kan man också konstatera att slaveriets globala avskaffande varit något framförallt drivet av Europa och USA.

        Svara
        • J.G

           /  02/14/2017

          Fast det är inte globalt avskaffat. Bara kolla i Mellanöstern så ser du att den frodas.

          Svara
        • Kristian

           /  02/14/2017

          Dvs av kristna.

          Svara
      • Ivar L

         /  02/14/2017

        Att 300 till 500 tusen blir kidnappade och skeppade över Atlanten för att tvingas slava är allt annat än en ”marginell företelse”. Bara för att det funnits ännu värre eller ännu mer omfattande övergrepp så kan man inte relativisera bort detta brott. Det ÄR ett grovt övergrepp, inget snack.

        Däremot är det naturligtvis oerhört viktigt att tala om alla andra övergrepp av liknande slag och att vara medveten om proportionerna av de olika övergreppen.

        När det gäller de arabiska oljeländerna så är det vad jag förstår fortfarande så att det nästan finns slavar genom deras sätt att hantera s.k. ”gästarbetare” vilka i många fall nästan är livegna.

        Svara
        • utlandssvensk

           /  02/14/2017

          ”Att 300 till 500 tusen blir kidnappade och skeppade över Atlanten för att tvingas slava är allt annat än en ”marginell företelse””

          Jo, det är det. Alla historiska händelser måste relateras till vad som var normalt och gängse vid den tidpunkt de inträffade. Slavtrafiken till det som nu är USA var marginell, jämfört med övrig slavtrafik under den perioden.

          Om man vill klaga på slaveriet i USA, måste man börja med att klaga 10 gånger mer på slaveriet i Brasilien, 50 gånger mer på arabernas slavhandel och möjligen ännu mer på afrikanernas egen slavhandel.

          Svara
          • utlandssvensk

             /  02/14/2017

            Som en relevant historisk jämförelse kan man nämna tvångsrekrytering till brittiska flottan. Det bör ha varit fråga om ungefär lika många människor som blev slavar i USA. Ingen verkar bry sig värst mycket om alla de vanliga britter som kidnappades och tvingades bemanna flottans krigsskepp under helt vidriga förhållanden och med stor risk att dö.

  5. Jan

     /  02/14/2017

    Det skulle vara intressant att se vad de tolv kvinnorna och två männen i delegationen (Lövet borträknad) egentligen uträttade i Irak. Och vad deras expertis bestod av. Och alla dessa pressekreterare som springer runt statsråden. Alla unga kvinnor verkar det som. Snygga, så man lägger alltid märke till dem. Behövs de? Har inte UD schemalagt allt minut för minut? Och sen statssekreterarna ovanpå det. De som inte fått sparken…

    Svara
  6. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • Having already been consulted regarding national security by Fiorina as well as other candidates, including Scott Walker, Ben Carson, Ted Cruz, and Donald Trump,[49] Flynn was asked in February 2016 to serve as an adviser to the Trump campaign.[50] In July 2016, it was reported he was being considered as Trump’s running mate; Flynn later confirmed that he had submitted vetting documents to the campaign and was willing to accept the Republican vice-presidential nomination if chosen.[51][52] Trump instead selected Indiana Governor Mike Pence.

      Verkar som det va? Vill ni bara det så ert Trumpande inte ser så illa ut?
      Ganka patetiskt hur ni inte inser vilken nolla Trump är… vad är det som förblindar er?

      Svara
      • MiT

         /  02/15/2017

        Så bara för att jag klistrar in en intressant tweet om han som avgick så ”inser vi inte vilken nolla Trump är”? Att vi är ”förblindade”? Så ”vårt Trumpande inte ser så illa ut”? Är det inte intressant tycker du? Får man inte tycka det är intressant?

        Jag har nog f ö ett antal gånger skrivit på bloggen att OM jag bodde i USA skulle jag förmodligen vara demokrat eller rösta på ex Bernie Sanders 2016.

        Svara
  7. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/14/2017

      Jaha nu vet vi att Sveriges framtida näringsliv består i att stjäla datorer av varandra och sälja dem vidare. Tänk den som har stulit en utgången modell, det måste vara som att sitta med Svarte Petter. Kommer det att finnas förlustbidrag för sånt?

      Svara
  8. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/14/2017

      En armé av kulturmarxister ska stänga ner kommentarsfälten verkar det som. Det är väl kulturmarxisternas variant av yttrandefrihet antar jag…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/15/2017

        De är en plåga, men inte på det sett de tror.

        De invaderar trådar och fyller dem med så mycket nonsens (”Jag håller med”, #jagärhär, ”<333") att det blir svårt att följa den egentliga diskussionen. Har man inte statistik, logik och asperger på sin sida, kan det bli lätt att man ger upp när man måste skrolla en sida med textbrus i jakt på nästa argumentutbyte.

        Svara
  9. Jan

     /  02/14/2017

    Ojsan tycker att vi ska skämmas för att afghanska desertörer i Sverige mår dåligt. Eller barn som han genomgående kallar dess unga män. I så fall är nog mest du skyldig, Ojsan. Du och dina kulturmarxist- och batikhäxepolare. Det är ju ni som propsat på att de ska komma hit.
    Jag var nyligen ner på en ICA-butik i stan. Där stod säkert 30 afghaner, 15 afrikaner och 10 hucklen utanför. Tillsammans med 2 poliser och 2 säkerhetsvakter. Och den obligatoriska zigenartiggaren utanför entrén. Som vanligt i Sverige 2017 alltså….

    http://www.aftonbladet.se/a/OKbaw/ensamkommande-barn-planerar-kollektivt-sjalvmord

    Svara
    • Olof

       /  02/14/2017

      Ja, precis. Och vi kan räkna med att det kommer komma krav att de skall få stanna.

      Och precis som tidigare kommer dessa kraven helt sakna någon som helst plan. Det är jobbigt att de tar livet av sig just nu, när någon uppmärksammar det. Låt oss låta dem bo här lite till istället så de kan ta livet av sig senare, lite mer diskret, när de slängt bort ytterligare några år utanför skyltfönstret på ett svenskt samhälle de inte kommer bli en del av.

      Det är trots allt en ganska svensk tradition, och när de väl blivit så svenska kommer deras självmord vara helt ointressanta jämfört med viktiga frågor som mansplaining.

      Svara
      • Rikard

         /  02/14/2017

        Hej.

        Om jag inte får som jag vill så tänker jag hålla andan! är alltså ett giltigt argument i dagens Sverige.

        Påminn mig om vad som är så bra med allmän rösträtt och politiska korporativ istället för direkt demokrati och lagbunden konstitutionsstyrd republik.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Olof

           /  02/14/2017

          Ja, är det något som oroar mig så är det just svagheten i de svenska demokratiska systemen där maktdelning mest handlar om goodwill och praxis. Lägg till det att vi under det senaste årtiondet avskaffat det täta skottet mellan polis och militär. Och Anne Rambergs pågående politisering av domstolsväsendet. Och att de av hjärnröta lidande utredare som tillsäts kan få för sig att politisk styrning av mediasubventioner är en bra ide.

          Om någon obehagligare typ vill typ… ändra lite… på Sverige efter ett maktskifte där denne får majoritet vet jag inte om det ens krävs några större lagförändringar. Det ser lite ut som hela apparaten är utrullad och klar, det är bara för vilken führare som helst att sätta sig vid ratten.

          Svara
    • Ivar L

       /  02/14/2017

      Rätt intressant att följa detta nya narrativ.

      Nu när vissa afghaner riskerar utvisning och i desperation i vissa fall tar sitt liv blev plötsligt den sedan decennier osynliggjorda manliga självmordsbenägenheten plötsligt oerhört intressant och viktig att berätta om. Det är tydligen skillnad på folk och folk.

      Sedan kan man ju fundera på varför självskadebeteende bland utvisningshotade är viktigt att berätta om men varför utåtagerande våldsbenägenhet av samma skäl (jmf. Ikeamorden) inte alls är lika viktiga att berätta om. Men det är ju som bekant skillnad på folk och folk.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/14/2017

      Precis som Rickard skriver så är det ju absurt att argumentet”jag tänker begå självmord om jag inte får stanna i Sverige” skall vara en variabel för om man skall få uppehållstillstånd eller ej.
      Skulle ju just vara en snygg signal till flyktingsmugglarna att säga till de som dom smugglar in i Sverige att dom skall hota med självmord om dom inte får stanna.
      Cantwell är verkligen en idiot !

      Svara
      • Rikard

         /  02/15/2017

        Hej.

        Tilläggas bör att vi inte skall glömma den välorkestrerade lögnkampanjen om ‘apatiska barn’ för några år sedan.

        Kanske man skulle testa när det är deklarationsdags; ”om jag tvingas betala skatt tar jag livet av mig!”.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  10. Fast att visselblåsare ses som modiga spännande hjältar utomlands stämmer inte. Kolla hur visselblåsarna Edward Snowden och Chelsea Manning betraktas i USA.

    Vad gäller pris för PK-humor så stämmer det väl in ganska bra som fortsättning på att Schyffert och hans flickvän blev ”Sveriges roligaste man” och ”Sveriges roligaste kvinna”. 🙂

    Svara
    • Kristian

       /  02/14/2017

      Ja, det som är ”modiga” befinner sig oftast i andra länder. Se på Charlie Hebdo, Salman Rushdie, Lars Vilks. Ingen av dem uppskattas av majoriteten på hemmaplan. De anses ofta mest vara besvärliga.

      Svara
  11. MiT

     /  02/14/2017

    Kolla vem som skriver, är namnet Milde bekant?

    Friska upp minnet här
    https://toklandet.wordpress.com/2017/02/02/vanliga-stockholmare-sitter-och-tigger/
    och här (där nämns den Milde som svarar Palm och vem det är)
    https://toklandet.wordpress.com/2017/02/03/stockholm-direkt-plockar-bort-sin-fejknyhet-utan-forklaring/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/14/2017

      Det visar väl den mentala åldern hos radikalfeministerna.
      Har sagt många gånger att dom är som femåringar alternativt som Tourettespatienter som tvångsmässigt måste blanda in fittor i alla sammanhang.
      Kan ingen sätta dom på medicinering alternativt skicka dom till en psykolog så att dom kan hantera sitt infantila förhållande till sitt könsorgan ?
      Sossarna skall väl för övrigt tacka sin lyckliga stjärna att dom blev av med dåren Palm på ledande positioner. Med sådana vänner behöver dom inga fiender..

      Svara
      • Torde vara ganska enkelt, bara att designa och färga pillren så de ser ut som fi…. Nej, tänker inte skriva i klartext vad alla ändå förstår jag tänker…

        Svara
    • Lurven

       /  02/15/2017

      Härligt att få sitta på café och mumsa fitta! Pep!

      Svara
    • G

       /  02/15/2017

      Senare denna vecka: ”nej snälla, måste vi åka till mamma, vi vill inte!”

      Svara
  12. Kristian

     /  02/14/2017

    Trodde jag var luttrad, men icke. Man blir vek och otränad här i medelklassbubblan.

    Dübeck nämner Libyen. Westerholm talade med folk där i mitten av förra året.
    https://ledarsidorna.se/2016/05/ett-rad/

    ‘Jag kommer nu ihåg hur den lille mannen, ministern som överlevt ett tjugo år långt inbördeskrig, spände ögonen i mig och sade:
    ”Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa. Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande. Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.’

    Svara
    • Ivar L

       /  02/14/2017

      Faktum är att jag trots att jag tycker rättssäkerhet är viktigt är benägen att hålla med. Det känns som hela asylprocessen i Sverige är riggad och inte rättsäker på något sätt. Hela idén att en domstol skall avgöra om någon har rätt att bo i landet är fel redan där. Det är inte en rättsäkerhetsfråga INNE i ett land om någon UTANFÖR skall ha rätt att bo i landet. Möjligen skulle FN kunna hålla någon slags processer kring vilka som har rätt att åtnjuta flyktingstatus (hur går det till idag?) men övriga människors rätt att bo i landet är en politisk fråga, inte en rättsfråga. Det handlar (helt krasst) om tillgång och efterfrågan faktiskt. Den humanitära aspekten gör i vilket fall som helst större utdelning på annat sätt en genom oerhört dyra asylprocesser och livstidsförsörjning för ett fåtal…

      Svara
      • Kristian

         /  02/14/2017

        Citerade bara en del, men Westerholms poäng var ungefär att metoderna ovan är sista instansen innan inbördeskrig. Hade man haft …
        * En polismakt med olika grader av våldskapital.
        * Ett rättsapparat som kan tänka sig att ge påföljder ”somlig till straff, androm till varnagel”
        * Politiker som inte demonterar de två förra.
        så hade man aldrig behövt hamna där.

        Det är avsaknaden av olika nivåer som är oroande. Det finns inget mellan ”kan ni inte vara snälla” och ”sätt in militär”.

        Svara
      • Olof

         /  02/15/2017

        Det finns redan. Det är de som kallas ‘kvotflyktingar’, och är de som FN har registrerat, utrett och konstaterat att de är i behov av asyl.

        Sverige tar emot c:a 2000 st sådana faktiska flyktingar per år.

        Svara
      • G

         /  02/15/2017

        ”Kraftig ökning av antal kvotflyktingar i år”
        http://www.expressen.se/nyheter/kraftig-okning-av-antal-kvotflyktingar-i-ar/

        Svara
  13. Svenne

     /  02/14/2017

    Ingen är vad den verkar vara… 😛

    Svara
  14. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • Kristian

       /  02/14/2017

      Närmast morbid känsla.

      O’Reilly: Just remember, Mr Fawlty, there’s always someone worse off than yourself.
      Basil: Is there. Well, I’d like to meet him. I could do with a laugh.
      – Fawlty Towers, ”The Builders”

      Svara
    • Läkare skall arbeta enligt beprövade, godkända metoder på vetenskaplig grund inte med egna påhitt.
      Ingen som har mer kunskap om detta och som har anmält till Socialstyrelsen? Inga läkarkolleger? Om inte, är det så den folkliga depressionen orsakad av icke fungerande invandring botas hädanefter?

      Svara
  15. Svenne

     /  02/14/2017

    OT: Även sekulära kurder i regionen reagerar på ‘den feministiska regeringen’…

    ”Ayatollahs harem clowns”

    ”Swedish clowns”

    Svara
  16. MiT

     /  02/14/2017

    Det där med att Sarnecki säger att brottsligheten minskar trots invandring har jag nämnt
    https://toklandet.wordpress.com/2017/01/18/brattsstatistiken/
    Eller egentligen är det i klippet från Agenda
    Hela klippet
    https://vid.me/JjqW

    Eller bara det som är med Sarnecki vs Karlsson

    Svara
  17. Frida Gustavlin

     /  02/14/2017

    Läste en artikel i Svenskan om assistansbolagsbedrägeriet som är,på tapeten. Där i ligger säkerligen en hund begraven. Men det var inte riktigt där jag fastnade.

    https://www.svd.se/funktionshindrade-kranks-i-olagligt-register–fitta-somalier/om/assistansfusket

    ”Bolaget uppges ha haft listor med sekretessbelagda uppgifter om uppemot 5 000 personer med funktionsvariationer, som bolaget sett som potentiella ”kunder”.”

    Funktionsvarierad. Vad i hela fridens dagar? Det går fort nu, den hade jag faktiskt missat. Så fick googla lite, och trillar på en nonsensdebatt ang detta patetiska nyord av ett gäng lirare som bland annat kallar sig funktionshindrad, ”varierad”, språkvetar, arbetsteraupet med mera.

    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/funktionsvariation-ett-begrepp-som-passar-oss-26317

    Synd att de missat det självklara, nämligen att handikappad är ett perfekt ord, utan särskilt negativ innebörd, och som alla därtill begriper sig på.

    ”av eng. handicap, enl. ordalydelsen: ”hand i mössa”. Det eng. ordet är tidigast anträffat (midten av 1600-talet) ss. benämning på ett slags bytesspel, vid vilket de två parterna jämte en opartisk tredje man (som bestämde mellangiften) nedlade insatser i en mössa l. hatt, sedermera (1754) om på liknande sätt förberedd kapplöpning mellan två hästar, varvid tredje man bestämde den extra vikt som den bättre hästen hade att bära, samt om handikapplöpning i dess nuv. form 1786. Se MURRAY] ”

    Det vill säga, alla får vara med, men vi ska först komma överens om hur det blir så rättvist som möjligt. Kan det vara mer politiskt korrekt än att använda ordet handikapp? Nä, skulle inte tro det. Det är milt sagt kvasiintellektuellt att ägna sin tid åt att hitta på nya ord som uppenbarligen inte behövs.

    /Frida

    Ps. Nu ska jag sätta mig på golvet i duschen, krypa ihop som en liten boll, och hulkandes försöka skrubba mig ren, känner mig smutsig och skändad av att ha brytt mig i det här tramset.

    Svara
    • Ivar L

       /  02/14/2017

      Såg samma ord och reagerade på den uppenbara implicita skambeläggning av handikapp som döljer sig i detta språkbruk. Om man är i behov av assistans så är det orimligt att låtsas som att man bara är ”varierad”. Man är ju helt uppenbart förhindrad att göra vissa saker eftersom man behöver hjälp.

      Eller så lider jag av ”funkofobi”. Det gör tydligen alla som ser att en handikappad är handikappad och säger det rent ut. Numera skall man istället tycka att det är lite ”funky” att vara handikappad. Det finns säkert mycket att säga om handikapp och hur icke handikappade ser på det hela men att låtsas som att det bara är en livsstil och inte i grund och botten en fråga om värdig hjälp till den som behöver är bara patetiskt.

      Svara
      • Min mor sitter i rullstol sedan jag var tio, så jag finner alla ”handikapps”-diskussioner… ”intressanta”. För att uttrycka det milt.

        Min erfarenhet är att vissa, som inte har erfarenhet av handikapp, tror att ord har någon magisk egenskap. ”Funko” och vips så är allt fixat! Nej, nej, nej. Men jag ska inte gå in på det för mycket nu då jag är partisk i frågan.

        Svara
        • Rikard

           /  02/15/2017

          Hej.

          Jag är minst lika partisk efter mångårigt (25+) arbete med vuxna och ungdomar som ‘funktionsvarierar’ på autism-spektrumet. Funktionsnedsättning respektive funktionshinder är neutrala och beskrivande termer, och bättre än ord som krympling, handikappad, eller missbildad. Funktionsnedsättning har exempelvis den som har ryggskott: normalfunktionen du skulle ha haft utan skadan (funktionshindret) är nedsatt. För vissa är detta ett permanent och medfött tillstånd; andra tillägnar sig det via olyckor eller ovarsamt leverne.

          Syftet med allt arbete kring funktionshinder/-nedsättningar skall vara att möjliggöra ‘kan själv’ som princip och praktik – så långt det är möjligt. Därmed måste terapi och insatser varieras utefter detta. Exempelvis kan en elev med Adhd samt dyslexi behöva mer tid för att läsa textbaserade instruktioner inför ett prov. Jag vågar gå så långt som att påstå att graden av hur handikappande ett funktionshinder/-nedsättning är har lika mycket med individens omgivning att göra som med själva åkomman. Oavsett det måste ‘kan själv’ vara ledstjärnan.

          Social ångest/fobi? Då tvingar jag dig att träna på stresshantering och tvingar dig studera hur sådana situationer fungerar.
          Adhd/Add? Träning syftande till ökande självinsikt och -kontroll/moderation.
          Aspergers syndrom? Du tränas att utifrån dina styrkor förstå och omtolka de områden där du har svagheter.

          Och så vidare.

          Det är för mig en gåta hur en människa som är konstaterat farlig, bedräglig, hänsynslös och mordisk skall ha större rättigheter och få kosta mer än den som ges Kainsmärket ‘handikappad’. Här finns utrymme för Wallrafflande om attityder och åsikter bland myndighetspersoner.

          Att hålla på och skapa ny-ord som funkofobi och funkisnorm hjälper bara Bror duktig-typer som nu skall göra sig till taleshen för funktionshindrade – som om det var en homogen grupp.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  18. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • G

       /  02/15/2017

      Ida, ditt jäkla blåbär, skäms på dig!
      Och du ska vara ”journalist och samhällsdebattör”(sic!), men bara okej debattera och problematisera sånt som du gillar såklart!…

      ”Journalist,samhällsdeb.Krönikör p Dala-Demokraten. Utbild inom hbtq-certifiering RFSL.Skriver på en bok som kommer ut på NOK”

      Svara
  19. Ivar L

     /  02/14/2017

    Klart att systrarna Kronlöf är satir, men inte på det viset som prisutdelarna menar utan precis på det sätt som de själva beskriver: att ”verkligheten är satir” nog och i denna verklighet får ju alltså just systrarna Kronlöf satirpriset, vilket alltså (enligt deras egen teori) övertrumfar den riktiga satiren. Den som t.ex. Ganman sysslar med. Hänger ni med 😀

    För övrigt är det naturligtvis en bekräftelse på vilken satir som verkligen kickar – att den inte får de etablerades bekräftelser och priser. Det är precis som i Sovjet, ”hjältarna” är garanterat inte de som hyllas av nomenklaturan. Andra jämförelser med Sovjet (t.ex. Gulag) gäller däremot inte. Sovjet skiljer sig mycket från dagens Sverige i förtryck och våldsanvändning, men inte så mycket i etablissemangens sätt att agera och orera.

    Svara
  20. MiT

     /  02/14/2017


    *https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10208371613596467*

    Svara
  21. Kristian

     /  02/14/2017

    Hahaha! Så länge höll det.

    MAGA gör nytta!

    Svara
    • Va? Köpte ingen Playboy för artiklarna?

      Svara
    • Helt orelaterat till allt: är det någon som kommer ihåg hur man brukade hitta porrtidningar i skogen? Var det en honungsfälla eller bara spontant?

      Svara
      • Casey Jones

         /  02/15/2017

        Skogen = ett sjukt primitivt internet. I remember 🙂 Sprang på fuktskadade tidningar lite över allt i skogarna under min uppväxt. Hittade även en gammal madrass…

        Svara
        • Hahaha, usch!

          Svara
          • Casey Jones

             /  02/15/2017

            @ Polyester
            Av ren nyfikenhet. Vad har du gjort för att förtjäna alla neråttummar? Det verkar inte spela någon roll vad du skriver, folk trycker ner ändå…

          • MiT

             /  02/15/2017

            Jag undrar samma sak faktiskt!

          • Ivar L

             /  02/15/2017

            De som tummar ner istället för att debattera är ganska lika de som blockar på Twitter. Likartat beteende.

            Fast i många fall undrar jag om de som tummar ner PP ens har en annan åsikt. Det verkar som att de snarare är kränkta och långsinta för någon gammal diskussion, eller något i den stilen.

      • Klimathotet

         /  02/15/2017

        Alla de där tidningarna man hittade i skogen var ihoplimmade med något kladd också. Det var stört omöjligt att bläddra i dem. 😉

        Svara
      • Rikard

         /  02/15/2017

        Hej.

        I betongen kunde man hitta buntar av dem i soprum, källare, vindsförråd och liknande.

        Inte sällan med nattygsbord, värmeljus och vad som verkade vara plats för en liten grupp…

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  22. MiT

     /  02/14/2017

    Svara
    • Nilsson

       /  02/14/2017

      Ensamkommande barn tar livet av sig p.g.a. SD:s politik? Snarare MP:s och M:s signalpolitik och senare MP:s och S åtstramningar.
      Slutsats: MP lockar hit barn som de sen gör suicida?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/14/2017

        Kan det vara ett uttryck för projektion? Tänker att uppmaningen från myndigheten för samhällsskydd och beredskaps skulle kunna vara på sin plats.

        ”Det är naturligt att man vid olika händelser vill ha snabba svar för att rationalisera tillvaron och det finns en mänsklig förmåga att se samband som inte alltid existerar. Händelser som dessa utmanar särskilt vår förmåga att kritiskt granska både information och oss själva innan vi sprider information.”

        Sen så kan man ju tycka att deras villkorade yttrandefrihet är något märklig.

        ”Vår yttrandefrihet är en av våra grundläggande rättigheter som vårt samhälle vilar på, men med denna rättighet följer också skyldigheter som att alltid vara källkritisk mot den information som man konsumerar och delar vidare.”

        Så vitt jag vet är yttrandefriheten inte villkorad mot något märkligt krav på källkritik. Är det rimligt att en statlig myndighet hittar på sådant trams?

        https://web.archive.org/web/20160520200022/https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Den-senaste-veckans-handelser-visar-pa-vikten-av-kallkritik/

        Kanske läge att uppmärksamma vilka begränsningar som inte återfinns yttrandefrihetslagstiftningen.

        ”Yttrandefriheten enligt denna grundlag har till ändamål att säkra ett fritt meningsutbyte, en fri och allsidig upplysning och ett fritt konstnärligt skapande. I den får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag.”

        Rätta mig gärna om jag har fel, någon skyldighet till att vara källkrtisk återfinns inte. Vad är det för jävla trams. Har de kanske anställt någon från Fjortisnyheter24 för att skriva webartiklar åt myndigheten?

        /Frida

        Svara
  23. Svenne

     /  02/14/2017

    Dagen till ära… 😛

    Svara
  24. Kristian

     /  02/14/2017

    Fria Tider: Skolanställd tog pojkar mellan benen – slapp utvisning
    http://www.friatider.se/skolanst-lld-tog-pojkar-mellan-benen-slapp-utvisning

    Obehagligt, men det mest intressanta här är att pojkar i den här åldern (11 år) ännu inte indoktrinerats att inte hålla ihop:
    ”Målsägande A” […] tog sig sedan till sina kamrater som bildade en ”klunga” runt honom för att skydda honom.”

    Svara
  25. Springare är bjuden till TV, Leif G.V. Persons Veckans Brott kommande måndag.

    Svara
    • Jan

       /  02/15/2017

      En sak är säker: GW kommer inte att se honom i ögonen. Säkert kommer han dock att försöka tämja springaren…

      Svara
      • Då får vi väl sitta stilla och stirra vi med för att ha kontroll..
        PS. G.V. Tittar aldrig någon i ögonen.

        Svara
    • G

       /  02/15/2017

      Well, kan bli bra, på förhand låter det mycket intressant. Hoppas bara att Springare behandlas med respekt.

      Svara
  26. Ivar L

     /  02/14/2017

    Vet inte om det kommenterats här ännu. Detta är stort. Mycket stort. Större än Pirate Bayrättegången:

    Detta är dessutom knappast en höger/vänster-fråga eller SD/anti-SD-fråga. Det är ett avgörande steg taget på vägen mot censur. Vi vet ju att det står många ute i kulisserna och stampar sugna på mer censur. Inte minst av åsikter, kommentarer och nyheter på nätet:

    Svara
    • Blockera delar av internet? Vilka delar?

      Genuint WTF

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/14/2017

        Blir intressant. Säger bara lycka till med blockeringarna, internetet har dessvärre en naturlig förmåga att inte låta sig blockeras.

        Svara
        • Precis. Det är som att kämpa för Drontens överlevnad.

          DVS meningslöst.

          Svara
        • Jans

           /  02/15/2017

          Jo, för somliga med sämre kunskaper om VPN, Tor och liknande kan blockering bli en realitet vilket är en stor framgång för censurivrarna. Även om de inte lyckas censurera för alla lyckas de censurera för en del. Och som redan nämnts, detta är bara början, precis som immigrationskaoset bara är i en inledningsfas.

          Mörka tider väntar…

          Svara
    • Kristian

       /  02/14/2017

      Därtill påverkas inte ”målgruppen!”
      De pirater, terrorister och pedofiler som finns kvar vet rimligen åtminstone hur TOR fungerar. Freenet. Proxy i annat land.

      Så otroligt feltänkt. Bara att arkivera under ”Vi förstår inte internet, men vi kan göra livet besvärligt för de laglydiga.”

      Svara
      • Jans

         /  02/15/2017

        Som jag nämnde ovan, se den stora bilden. De kanske faktiskt i grund och botten ger fan i piraterna. Det är de breda folklagren, deras beteenden och göranden man vill komma åt och kontrollera. Det handlar om så mycket mer än film i en förlängning. Det handlar i grund och botten om makten, inte pengarna.

        Svara
    • Dreadlock

       /  02/14/2017

      Frågar detsamma : Vilka delar ?

      Svara
  27. Svenne

     /  02/15/2017

    ‘Det finns mer än två kön’ – typ…

    Svara
    • För att klargöra: jag tror det finns en sådan sak som ”genderdysforia”.

      Hursomhelst så skulle de flesta transsexuella som jag har möt i livet bli rätt förnärmade kallar dom för fel kön – det gör MtF (male-to-female) och FtM (female-to-male). Jag tror också många transsexuella upplever en ”förvirrings”-fas där de är osäkra. De behöver stöd och jag hoppas att ingen på Toklandet missförstår detta! Däremot så är nog de som upplever sig mellan två kön ytterst få. Såsom Alexis Arquette eller Pete Burns.

      Svara
      • Svenne

         /  02/15/2017

        Förvirringen tilltar… :-/

        Svara
        • Dessa människor har ”könsförvirring” av politiska skäl, inget annat.

          Och de äcklar mig. För att det är en riktigt symptom som de gör politik av. Jag vill inget annat än ont till sådana människor och de kan pissa ned sig.

          Svara
          • Jans

             /  02/15/2017

            Eller så är det lite som att samla frimärken, eller kunna alla klubbgenrer, att kunna rabbla alla ”kön” och veta vilken logga som hör till.

          • Klimathotet

             /  02/15/2017

            Is it he, is it she or is it Pat? (SNL på 90-talet)

          • Kristian

             /  02/16/2017

            ” … it’s time for androgeny!”

  28. Jan

     /  02/15/2017

    ”Girls”, tydligen en feministisk ikon-serie som det skrivs om på kultursidorna. Naturligtvis har jag inte sett ett avsnitt. Skulle förmodligen inte härda ut. Men av döma av texten handlar serien om sex och relationer. Tydligen väldigt feministiskt 2017. För mig låter det mer som en filmad version av Veckorevyn eller någon annan tjejtidning…
    http://www.expressen.se/kultur/i-girls-finns-det-inga-daliga-femi/

    Svara
    • Ivar L

       /  02/15/2017

      Det är ju sedan rätt lång tid tillbaka som så att de som jobbar på kulturredaktionerna i gemen är måttligt kulturintresserade numera. De vill mest ha ett skönt jobb med lite premiärer, snittar och champagne och kvällar framför lättsmälta amerikanska TV-serier. Så därför hugger de alltid på minsta lilla i dessa serier som ger cred och en ursäkt till att titta och skriva.

      Även: ” det är bara en massa gamla gubbar” när det gäller klassikerna handlar om detta. De skiter nog egentligen i att de är skrivna av män. De vill bara inte läsa klassiker och titta på gammal mossig konst och höra på Bach. De vill äta popcorn, lyssna på Zara Larsson och TV-serieknarka. Som de gjorde som tonåringar.

      Svara
    • Kristian

       /  02/16/2017

      Lena Dunham är så narcissistisk att hon kan vara en förebild för svenska feminister.
      Har som vanligt bara kommit i kontakt med Girls i andra hand, och det räcker:

      ”Next Episode Of ‘Girls’ To Feature Lena Dunham Shitting Herself During Gyno Exam While Eating A Burrito”
      http://www.theonion.com/article/next-episode-of-girls-to-feature-lena-dunham-shitt-31661

      Svara
  29. G

     /  02/15/2017

    Ja men se där, ännu ett ”nätverk” har bildats, givetvis med kopplingar till ”vi står inte ut”.
    Ni skulle givetvis manifesterat för en ”mänsklig flyktingpolitik” innan 2015-års anstormning av unga män från MENA, men är man idiot så är man.

    ”På tisdagskvällen manifesterade ett par hundra personer med facklor för en mänsklig flyktingpolitik utanför stadshuset i Malmö.

    – Det har förekommit många sådan idéer på sociala medier. Vi är många som sitter hela nätter och chattar med ensamkommande för att hjälpa dem att överleva, säger EvaMärta Granqvist, en av initiativtagarna till fackeltåget i Malmö.

    Hon kallar sig för en ideell familjehemsförälder eftersom hon utan ersättning har en ensamkommande pojke boende hos sig.

    – Han är 16, men har fått åldern uppskriven till 18. Trots att han har skolbetyg från Iran som visar att han är 16, säger EvaMärta Granqvist.

    Demonstrationen i Malmö arrangeras av en nytt nätverk som heter Extencia. Bakom nätverket finns några av de 8.000 personer som ingår i rörelsen ”Vi står inte ut”, som har slagit larm till Barnombudsmannen.

    Flera personer höll tal vid manifestationen i Malmö, bland andra Omid Mahmoudi från Ensamkommandes riksförbund, Klas Hermansson från Stadsmissionen och Sadas Haidari från Rädda Barnen.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/facklor-for-human-flyktingpolitik

    Svara
  30. G

     /  02/15/2017

    Ja happ, nu har Rönnbäret blivit certifierat av blåbären på RFSL.

    ”Här vajar HBTQ-flaggan på äldreboendet

    Att flytta in på ett äldreboende är för många en omvälvande upplevelse. Och kanske ökar oron än mer ifall man är rädd att inte bli accepterad för den man är. På vårdboendet Rönnbäret i Malmö har personalen nu blivit det första kommunala vårdboendet i staden med att bli HBTQ-certifierade. Allt för att bättre kunna bemöta personer med olika bakgrund i livet.

    Bakom utbildning och certifiering står Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSL.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-vajar-hbtq-flaggan-pa-aldreboendet

    Svara
    • Men… varför? Som HBT-person så vill jag inte bli särbehandlad.

      Hur svårt är det att lära sig att respektera människor oavsett? Och för övrigt – som vårdpersonal på ett boende så kanske du måste behandla en pedofil – och gissa vad? Du ska behandla denne som vilken person som helst. Chockerande!

      Svara
      • Rikard

         /  02/15/2017

        Hej.

        Virtue signalling: [https://en.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling]

        Att faktiskt vara medveten om vad man tycker, och varför, är mycket jobbigare.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  31. G

     /  02/15/2017

    ”Danska socialdemokraterna öppnar dörren för Dansk Folkeparti

    Mette Frederiksen, partiledare för Socialdemokraterna, säger bland annat att de två partierna har mycket gemensamt.

    – Jag tycker att Kristian (Thulesen Dahl, partiledare för Dansk Folkeparti, reds. anm.) och jag har mycket gemensamt. När vi ska lösa ett problem så försöker vi hitta en ordentlig lösning. Och det har vi faktiskt lyckats med tillsammans. Jag är glad över samarbetet, och vad framtiden har att ge, det får vi se, säger hon.

    Kristian Thulesen Dahl säger i samma intervju att samarbetet mellan Dansk Folkeparti och Socialdemokraterna har blivit bättre efter att Mette Frederiksen tog över som partiledare 2015.”
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/danska-socialdemokraterna-oppnar-dorren-for-dansk-folkeparti/
    https://www.fagbladet3f.dk/artikel/inviterer-frederiksen-df-over-i-roed-blok

    Svara
  32. G

     /  02/15/2017

    ”Tre åtalas för fransk terrorplan

    Två män och en 16-årig flicka åtalas i Frankrike för att ha planerat en terrorattack, som var nära förestående.

    De tre greps i närheten av Montpellier. En av männen, och den 16-årige flickvännen, ska ha tillverkat sprängladdningar. Misstanken är att mannen planerat att spränga sig själv, och att flickan innan dess skulle fly landet.”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-02-15/tre-atalas-for-fransk-terrorplan

    Svara
  33. Jans

     /  02/15/2017

    Viktigt av Per Gudmundson om framtidsmöjligheterna för många immigranter:
    https://www.svd.se/darfor-tar-nyanlanda-inte-jobb-som-barplockare/av/per-gudmundson

    ”31 procent av de nyanlända som är inskrivna på Arbetsförmedlingen har inte gått ut grundskolan. Därutöver har 17 procent en utbildning som motsvarar svensk grundskola. Kunskaperna i svenska språket är därtill av naturliga skäl små eller obefintliga.”

    Svara
    • G

       /  02/15/2017

      Premium 😦

      Svara
    • Jan

       /  02/15/2017

      Vad? Har myndigheter, partier och medier ljugit för oss? Det talades ju om kompetensregn. Att Sveriges försörjningsbehov nu var tryggat. Det talades om läkare, ingenjörer, lärare och sjuksköterskor och akademikernivåer som var vida överlägsna våra. Inte kan de väl ha ljugit? Allt skulle ju fixas med snabbspår…

      Svara
      • Jans

         /  02/16/2017

        Det kanske allvarligaste som artikeln beskriver är att många av de immigranter som kommit på senare år inte ens kan konkurrera med lågutbildade från andra EU-länder plus att det finns en statusdimension för många av de nya immigranterna. De vill leva ett urbant liv, det är därför det kommit hit (just så skriver inte Per men andemeningen är denna) så de vägrar helt enkelt ta bonnjobb.

        Svara
  34. Jan

     /  02/15/2017

    Sju bimbos och ett manligt alibi kräver höjda straff för våldtäkter. De kräver också generella åtgärder på ett specifikt problem. Inte ett ord om utomvästliga invandrares överrepresentation. Istället talar man om ”mäns våld mot kvinnor”. Man använder grova brott i syfte att föra feministisk propaganda. Verkningslös propaganda dessutom.

    De här kvinnorna och det manliga alibit borde kontemplera sin egen skuld istället. De ligger ju alla bakom massinvandringen från våldtäktstäta länder. De har själva bidragit till att importera våldtäkter till Sverige. Istället mässar de på med sin feminism…
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/JdW4b/ta-valdtakterna-pa-allvar–skarp-straffen

    Svara
  35. Jan

     /  02/15/2017

    Göran Greider om narcissisten Birgitta Ohlsson. Som använder feminismen för att svinga sig ännu högre upp i karriären. Tydligen är också hon ett offer som hindrats av patriarkatet att nå ännu högre i karriären. Heja pappas duktiga flicka!
    http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/KJvnE/duktig-liberal

    Svara
  36. Jan

     /  02/15/2017

    Expressens Anna Dahlberg om den gigantiska miljardrullningen inom välfärdskapitalismen. I det här fallet assistansfrågan. Varje ”brukare” kostar 2 miljoner årligen och den totala kostnaden uppgår till mer än 30 miljarder. Det motsvarar kostnaderna för polisen och kriminalvården tillsammans. Hon anklagar också Liberalerna och Vänsterpartiet för likgiltighet och populism i frågan.

    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/bjorklund-ar-populist-i-assistansfragan/
    http://www.expressen.se/ledare/ta-itu-med-brotten-inom-assistansen/

    Svara
  37. Jan

     /  02/15/2017

    Och här om idioterna (det är en smickrande benämning här…) på Försäkringskassan som fortsatte att betala ut miljon efter miljon trots att man fick tips om fusk redan för femton år sedan. Låt mig tillägga att nästan alla fall av fusk handlar om invandrare. Trots att det sällan framgår av texten.
    http://www.expressen.se/kvallsposten/tog-15-ar-att-stoppa-misstankt-miljonfusk/

    Svara
  38. Jan

     /  02/15/2017

    Bimbotanten Eva Franchell (Anna Lindhs f d pressekreterare) älskar naturligtvis miljardrullningen på Försäkringskassan och föreslår att den ska ökas på. Ett tecken om något på att något är allvarligt fel.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/pa6d6/fusket-finns-pa-forsakringskassan

    Svara
  39. Jan

     /  02/15/2017

    Visserligen en äldre artikel men i alla fall… Per Gudmundsson om den enorma kostnaden för invandringen: https://www.svd.se/orimlig-kostnad-for-invandringen

    Svara
  40. MiT

     /  02/15/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  02/15/2017

      Händerna upp ni som tror att även hindret Torbjörn von Schanz kommer att undanröjas av Torbjörn? Ingen?
      Precis som Linda Thomsgård och Kent Wisti, alltid någon annan som skall stiga åt sidan.

      Svara
  41. MiT

     /  02/15/2017

    Svara
  42. MiT

     /  02/15/2017

    Det här kanske någon vill kolla närmare på när det blir dags?
    ”Ny avhandling om hinder för jämställda löner”
    http://www.genus.se/notis/ny-avhandling-om-hinder-for-jamstallda-loner/

    Svara
  43. MiT

     /  02/15/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/15/2017

      Kvinnliga akademiker i karriären jobbar gratis? Visst… En bärplockare från Thailand, som jobbar 10-12 timmar om dagen under hårda ackord, tjänar 10 000 kr/mån i Sverige. Där kan man tala om att jobba gratis. De här ständigt vabbande och ofta sjukskrivna kvinnorna med åratal av betald föräldraledighet jobbar minsann inte gratis. Hur mycket de än skriker. Snacka om lyxstrejk!

      Svara
    • Ivar L

       /  02/15/2017

      Detta är väl i grunden fake news eftersom hela premissen för ”sanningen” är fel vilket visats åtskilliga gånger.

      Svara
  44. MiT

     /  02/15/2017

    Svara
  45. G

     /  02/15/2017

    Svara
  1. Ideologiska nasare | WTF?
  2. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: