Juridikprofessor startar facebookgrupp med uppenbar udd mot Peter Springare

Snubblade över en fb-grupp igår som heter ”Vi som står upp för Peter Stormare”. Man ska uppenbart koppla namnet till Peter Springare och gruppen som heter ”Vi som står upp för Peter Springare” och som väl har ca 200k medlemmar eller nåt nu och som vanligt när man ska göra nåt i Sverige så överdriver man och allt kapas för lite mer suspekta saker. Eller kan misstänkas för det. Och Stormare-gruppen är en reaktion på det. Eller låtsas vara det i alla fall…

sta-upp-for-stormare29

Stormare-gruppen är alltså startad av juridikprofessor Mårten Schultz.

springare-politiskt-slagtra

Springare själv vill av förståeliga skäl inte förknippas med någon politisk gruppering. Synd att inte Mårten Schultz verkar vilja respektera det utan drar igång en grupp EFTER springares önskemål. För som ni ser nedan är gruppen full av folk som inget hellre önskar än att politisera allt, som verkligen önskar att det privata ska vara politiskt.

Finns väl ingen i Sverige som blivit ett värre politiskt slagträ än Springare? Och här är det ganska uppenbart vilka det är som vill politisera honom, det är det sköna välkända gänget från twitter i Schultz grupp. Ett gäng som också är välkänt på twitter för att blocka alla som inte håller med dem och för att kasta rasistkortet i ansiktet på allt och alla så fort de vill missförstå något.

Vilka är med i gruppen då? Här är några, jag har bara tagit sådana som har skrivit något där och som jag känner igen namnet på, inte för att de skrivit något anmärkningsvärt just där. Det här är bara till för att visa vilka som är med och att man kan fundera lite på det. Det finns många fler välkända som är medlemmar men som sagt, har bara tagit med de som skrivit nåt själva.

sta-upp-for-stormare

Jerräng är välkänd blockare och rasistkortskastare på twitter. Såg honom på tv häromdagen och blev förvånad över att någon som verkar vara så totalt stenkorkad på twitter faktiskt lät så vettig på tv. Fast då handlade det om domen mot Bredbandsbolaget i o f.

sta-upp-for-stormare1

Ännu en välkänd blockare och rasistkortskastare. Känd från Galago och för att inte ta ställning för Charlie Hebdo pga att de inte anser att jihadister ska vara något hot. Att de inte anser det kan såklart inte bero på att Galago inte publicerar något som man ens kan låtsas vara kritiskt mot islam. Inte ett skämt. Inget. Eller mot nåt annat som kan vara farligt. Som en skrev, de är som en liten hund som skäller mot allt som är totalt ofarligt att skälla på.

klenells-logik

Ett exempel på hur Klenell resonerar på twitter, kommer från kommentarsfältet i bizarro-inlägget som länkas nedan.

sta-upp-for-stormare3

Lisa Andersson, som rök ihop med Niklas Svensson för ett tag sedan, är såklart välkommen i gruppen!

lisa-andersson

Hon rök ihop med honom för att han spred hennes klokskaper ovan. Blev ett inlägg om det då, ett rent bizarro-inlägg där Jerräng, Klenell och Jenny Bengtsson också dök upp! Plus några andra.

sta-upp-for-stormare5

För Jenny Bengtsson är ju självklart också med i Mårten Schultz grupp.

jenny-bengsson-nc3a4thatar-niklas-svensson-e1468833896861

Sådär skrev Bengtsson om Niklas Svensson i bizarro-inlägget. Inget konstigt utan hennes normalläge helt enkelt, det är sån hon är. Finns massor med henne på bloggen.

sta-upp-for-stormare6

Mårten själv visar sig då och då bland sina vänner i gruppen.

sta-upp-for-stormare7

Hanna Wagenius, fd ordförande för Centerns ungdomsförbund.

sta-upp-for-stormare8

Anders Wallner, Miljöpartiets fd partisekreterare. Ni vet Miljöpartiet som när de för första gången granskades lite lätt av media förra våren svämmade över av hårdföra islamister med Kaplan i spetsen? Frågan är om han är rätt person att raljera över andra efter det…

sta-upp-for-stormare9

Häggström från Expressen är såklart med.

sta-upp-for-stormare10

Fredrik Olsson är en välkänd blockare och rasistkortskastare på twitter. Jag har säkert nämnt honom förut.

sta-upp-for-stormare11

Tom och Jerry från Nyheter24 är såklart med!

sta-upp-for-stormare12

Myra från Inte rasist men måste såklart vara med i en grupp som har udden mot en polisman som alla dessutom vill politisera.

sta-upp-for-stormare13

Sofia ”gubbslem gubbslem gubbslem” Mirjamsdotter är med.

sta-upp-for-stormare14

Mobbaren Martin Aagård har säkert rätt värdegrund för att få vara med i Mårtens grupp. Han som erkänt att han tvingat andra att dricka piss och sånt. Eller förlåt, det var ju inte han som gjorde det utan ”strukturerna”…

sta-upp-for-stormare15

Hanna Fridén dyker upp.

sta-upp-for-stormare16

Karl Anders Lindahl är väl också på Nyheter24 har jag för mig? Har varit i alla fall.

sta-upp-for-stormare17

Mattias Svensson är med i sällskapet.

sta-upp-for-stormare28

Ingen sådan här grupp är väl fullkomlig utan Daniel Swedin! Och som ni ser så handlar det ju bara om att stå upp för Peter Stormare och inget annat…

sta-upp-for-stormare26

Po Tidholm är med, han är känd från twitter för att kasta bajs omkring sig som om han knäckte extra åt bönder på våren.

sta-upp-for-stormare19

de Kaminski är med.

sta-upp-for-stormare20

Bloggchefen för förlustbloggen Politism, som går med miljonförluster, Eric Rosén är med.

sta-upp-for-stormare30

Liksom Atladottir, Roséns kollega på förlustbloggen.

sta-upp-for-stormare31

Kim Fredriksson, välkänd numera vänsterextremsit och fd högerextremist som enligt ryktet var för galen till och med för nassarna, är med. Om det där ryktet stämmer vet jag inte men helt klart är att han gillar extremism, varför annars gå från en extremism rakt in i nästa?

sta-upp-for-stormare21

Fredrik Strömberg från KIT, bloggen som sponsrats med 50 miljoner av Bonnier, är med.

sta-upp-for-stormare23

Sponsringen på 50 miljoner gör att man på KIT kan anklaga andra för att vara för fattiga för att få tycka något om DN:s mörkande om massexövergrepp på festivaler. Det var Kolbjörn Guwallius som ansåg att Chang Frick var för fattig. Men det är en bra kille tycker Mårten Schultz som också är den som lagt till honom i gruppen.

kolbjorn-guwallius-fasta-vid-skampalen

Så tycker han om de som FÖRSIKTIGT dristade sig att ha några relativt snälla åsikter om asylpolitiken för några år sedan. Han hade ju sajtkoll ett tag också.

Han har lite åsikter och uppgifter om Peter Springare också, sånt som han själv förmodligen anser är rena dynamiten men som de flesta gäspar rätt förstrött åt. Guwallius har lyckats snoka upp att Springare har blivit anmäld en gång (tror jag det är). På 47 år. Sen hade han också begått det hemskaste av hemska brott, värre än folkmord! Han hade tagit ner en affisch som ska ha varit ”antifascistisk” och anklagat en miljöpartist för att sprida hatbudskap! Enligt Guwallius så platsar nog Springare inte ens i Haag för det brottet utan det är nog nackskott direkt som gäller. Tweetarna finns i kommentarsfältet.

sta-upp-for-stormare22

Atti Andersson som varit med och startat drev mot Marcus Birro platsar! Speciellt under en tid när alla hade varit på honom enormt hårt under flera månader. (5:e inlägget som finns här)

sta-upp-for-stormare24

Oj, se där! Helena Du Rées dyker upp. Hon är säkert bara där för Peter Stormares skull! Att hon var en av de första att gå loss mot Springare på twitter och anklaga honom för fylletwitter och sånt hör naturligtvis inte hit! Inte att hon bor med Sarnecki, som vigt sitt liv åt att mörka det som Springare vill lyfta fram, heller såklart!

sta-upp-for-stormare32

En från det vanliga gänget på twitter.

sta-upp-for-stormare33

Får svar från en annan i det vanliga gänget. Dickner går eller har gått en ”ledarskribentutbildning” på Aftonbladet. Hon anser även att bacon är antimuslimskt och islamofobiskt. Bland mycket annat, har nämnt henne några gånger på bloggen, här är ett annat exempel.

sta-upp-for-stormare25

Mats Errki Huhtamaa är välkänd på twitter.

mats-errki

Sådär tycker han om att Björklund träffar en polis som inte fegar ur på twitter.

Så, det var lite från Mårten Schultz lilla grupp på facebook som såklart bara har med Peter Stormare att göra…

Trevligt litet gäng han omger sig med. Det säger en del om likriktningen och att vissa kan bete sig hur som helst utan kritik.

Men jag tycker nog att en juridikprofessor borde hålla sig för god för att ge sig ut och politisera en som tydligt bett om att inte bli det. Visst, man kan låtsas att det handlar om annat om man vill men det blir mest löjligt, speciellt när man ser vilka som är aktiva.

Jag politiserar väl också i viss mån Springares inlägg i o m att jag återpublicerar dem med mina tankar plus att jag reagerar när man uppenbart försöker medvetet missförstå vad han menar. Min agenda med detta är dock att jag önskar öppenhet om de problem han tar upp för utan öppenhet kan man aldrig göra nåt åt det. Jag kan garantera att INGEN av de som skrivit i Schultz lilla grupp önskar öppen statistik utan tvärtom, de vill av politiska och ideologiska skäl att den ska vara gömd för allmänheten. Därav deras skriverier i hans grupp.

Men helt klart är att Springare verkligen petade på en blottlagd nerv med sitt första fb-inlägg när t o m juridikprofessorer känner sig manade att ge sig in i jakten.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

97 kommentarer

  1. Pelle2

     /  02/17/2017

    Det är väl som vanligt att godhetsvänstern känner ett tvångsmässigt behov av att tysta dom som inte håller med dom.
    Helst skall man även se till att göra personen ifråga socialt omöjlig och i bästa fall se till att dom blir av med sitt jobb.
    Dom som är med i gruppen Peter Stormare hade kunnat bli utmärkta KGB-agenter eller lägervakter i Gulag om dom bara hade levt i rätt tid och bott i rätt land för några moraliska betänkligheter har dom inte och heller inget samvete.

    Svara
  2. Pelle2

     /  02/17/2017

    OT:
    Ivar Arpi på SVD driver med Göteborgs stad som tror att konst och Bibliotek i Nordstan
    och kameler i förorten skall stoppa brottsligheten.
    Man kan ju undra vad det är för fel med att bura in brottslingarna nuförtiden istället för att idka meningslös symbolpolitik för skattebetalarnas pengar…

    http://archive.is/SVsFN

    Svara
  3. Pelle2

     /  02/17/2017

    Noterar även att dom, som det verkar medvetet,stavar fel i sina inlägg på bloggen Peter stormare för att antyda att dom som håller med Peter Springare är obildade och korkade rasister.
    Klassisk mobbning och härskartekniker med andra ord.
    Du Rées skriver t.ex har lest Stället för har läst och Fredén skriver arj istället för arg.

    Godhetsapostlarna är verkligen fulla av värme…

    Svara
    • Stormarfront

       /  02/18/2017

      Apostlarna var judar vad har du mot dem??

      Svara
  4. MiT

     /  02/17/2017

    Esbati är självklart också med i gruppen

    Svara
    • Pelle2

       /  02/17/2017

      För sådana som Snecker räcker det med att du inte håller med dom för att hon skall blocka dig. Hon klarar ju inte av att argumentera så då blir det den enda utvägen.
      Att inte få medhåll av en dåre som Esbati skall ses som en kvalitetsstämpel anser jag.

      Svara
      • Tor

         /  02/17/2017

        Ibland är det svårt att veta vad man ska tycka. Då är det sååå skönt att kunna luta sig mot följande:
        Tycker Esbati det är fel – måste det vara rätt!

        Svara
  5. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  6. MiT

     /  02/17/2017

    Werner verkar vara lite orolig över sin framtid?

    Svara
    • Pelle2

       /  02/17/2017

      Om Werner hade någon ryggrad skulle han säga upp sig om han inte kan ställa upp på ägarens syn på saker.
      Fast det är väl ingen risk att han ger upp ett förmodligen välbetalt jobb för hans principers skull.
      Han resonerar väl som Graucho Marx:
      ”Jag har mina principer men om du inte gillar dom så har jag några andra”

      Svara
    • Dreadlock

       /  02/17/2017

      När jag hör namnet Jack Werner så får jag direkta associationer till Yuri Bezmenov igen.

      Här är ett kort klipp … För den som orkar.

      För mig framstår det glasklart. Identitetsvänstern och dess mest prominenta förespråkare (Vilka finns i alla partier) kommer att störta hela den moderna vänsterrörelsen i fördärvet och orsaka svårläkta mångåriga skador och en massiv förtroendekris.

      Svara
    • Rikard

       /  02/17/2017

      Hej.

      Vad är Werners problem?

      Följ den av ägaren fastlagda värdegrunden eller säg upp dig.

      Det är ju inte som att journalist är ett yrke som kräver utbildning, kunskap, insikt eller integritet; endast lydnad gentemot finansiären.

      Visst kan jag förstå önskan om att få jobba med opartisk, saklig och objektiv nyhetsförmedling, men då är det nog inte Metro man skall jobba på.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Stormarfront

       /  02/18/2017

      Låter som att du har problem med judiska ägare. Varför?

      Svara
  7. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/17/2017

      Det är väl en klassisk vänstertaktik att störa de politiska motståndarnas möten. Om någon hade gjort detsamma mot Vänsterpartiets möten skulle dom gåta och skrika och kalla det för antidemokratiskt..
      Åsiktsfrihet har aldrig varit något för Vänsterpartiet..

      Svara
  8. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  9. MiT

     /  02/17/2017

    ”Vill att husägare bygger minivillor åt nyanlända”
    http://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/5a04z@ablokal

    Svara
    • Pelle2

       /  02/17/2017

      Snacka om att leva i en fantasivärld.
      Varför skulle en husägare bygga minivillor åt nyanlända i sin trädgård ?
      Dom pengar dom får in motsvarar knappast merarbetet och de olägenheter som kan uppstå.
      Hur vore det om politikerna hade tänkt till innan dom släppte in flyktingar utan att ha bostäder åt dom ?

      Svara
      • Klimathotet

         /  02/17/2017

        ”Varför skulle en husägare bygga minivillor åt nyanlända i sin trädgård ?”
        Naturgödsling. Från 1.04 till 1.43

        Svara
        • Dreadlock

           /  02/17/2017

          Underbart. Så många icke p.k. minnen 🙂

          Svara
        • Ulna Stormare

           /  02/18/2017

          varför inte klipp med Peter Stormare undrar jag? mvh Ulla

          Svara
  10. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  11. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  02/17/2017

      Flera av de människor som vi har pratat med har varit uppgivna. Perihan Bayati, till exempel, som läser till köksbiträde, men ändå efter tretton år inte har något jobb. Vad säger du till henne?
      – Det är jättesvårt att råda. Men hon gör det bästa hon kan. Sedan kan hon åka runt till företag, presentera sig, lämna ansökan och bygga nätverk. Men jag vet att det kräver en hyfsat god självkänsla. Och jag vet hur svårt det kan vara. Efter så lång tid utan jobb kan självkänslan vara dålig.

      Det är möjligt att om Perihan varit mer ”aktiv” eller jobbat med sin självkänsla så hade just hon fått det jobb hon sökt som nu gick till någon annan. Men i motsats till vad vissa tror så genereras inte nya jobb av att vi lär människor bli duktigare på att söka jobb. Om Perihan fått jobbet så hade den som nu har det inte fått det och varit arbetslös istället.

      Det finns inte tillräckligt med ”enkla jobb”.

      Svara
  12. RP

     /  02/17/2017

    Jag tycker gruppen verkar ha humor!
    Det du delar här som kommer från gruppen (vilket var lite otydligt) är ju uppenbart mot facebookgruppen och inte Peter springare som en person.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/17/2017

      Klart mer humor än vad de här individerna brukar visa. Fakebook? I vilket fall drog jag på smilbanden 🙂

      Svara
    • MiT

       /  02/17/2017

      Va? Jag skrev ju tydligt att det jag tagit kommer från den gruppen och att jag valt ut de jag känner igen som också har skrivit själva i gruppen?

      Är ju UPPENBART om man har ledsyn på åtminstone ett öga att de som är med OCKSÅ ”råkar” vara sådana som är emot Springare och totalt mot öppen statistik? Tror du verkligen att det bara är en slump att de samlas i en grupp som så tydligt ska associeras med Springare??
      Man kan låtsas att det är humor eller mot den andra gruppen om man vill, i slutändan blir det ändå mot Springare, efter de senaste veckorna associerar ALLA normala även den här gruppens namn med Springare. Vilket såklart också är syftet, du tror väl inte att Schultz är dum i huvudet? Det tror inte jag, tvärtom…
      Säkert också bara en slump och humor att samtliga medlemmar i gruppen, garanterat, är sådana som vill fortsätta dölja och mörka statistik och som också garanterat ”missförstod” vad Springare ville med sitt fb-inlägg och hatar det som han gjorde. Bara slump såklart… Tillfälligheter att t ex Du Rées dyker upp, att Guwallius dyker upp osv…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/17/2017

        Självklart inte, men de visar fortfarande på mer humor än de brukar göra, vilket är trevligt att se.

        Svara
        • RP

           /  02/17/2017

          Nu tycker jag du gör samma fel som du så ofta anklagar andra för, du tolkar in deras onda uppsåt inte i vad de säger utan i vilka de är. Självklart är dom partiska och agerar motrörelse, men det är inte mer fel än springares rörelse som också är partisk. Kul att dom för en gång skull kan göra det med glimten i ögat och inte bara köra med kränkthetskortet, mer sånt!

          Svara
          • MiT

             /  02/17/2017

            Får jag fråga en sak, är du för eller mot fullständigt öppen, offentlig och uppdaterad statistik (som ju allt handlar om egentligen)?

        • MiT

           /  02/17/2017

          Hehehe, gå från noll till lite är förvisso en kraftig ökning 😛

          Svara
  13. Pelle2

     /  02/17/2017

    Ot:
    Britta Svensson på Expressen skriver om att DN tydligen anser att det är fel att skriva om den brottslighet och de problem som finns i Malmö.
    Hon citerar en rubrik från DN som ser ut som föjer:
    ”Vad händer när en hel stad pekas ut som ett problem?”
    Hon resonerar därefter om hur fel det är att förtiga det som händer.
    Jättebra skrivet av Britta !
    http://archive.is/21grf

    Svara
  14. Pelle2

     /  02/17/2017

    OT:
    Metro tar idag återigen upp att kvinnor i snitt tjänar mindre än män och att deras betalda arbetsdag slutar klockan 16 medan mäns betalda arbetsdag slutar klockan 17.
    Dom erkänner dock att den skillnad på 12,5 procent i lön dom pratar om är innan man tar hänsyn till arbetad tid,ålder utbildning,yrkesval med mera.
    Fast trots det är det naturligtvis synd om kvinnorna och dom är tydligen tvungna att jobba i kvinnodominerade och mindre välbetalda jobb..
    Naturligtvis vill dom även ha lagstadgad rät till heltid även om det inte finns mer arbete att utföra….
    http://archive.is/inwUG

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/17/2017

      De har fått gott om mothugg blandkommentarerna. Målstolparna har från Metro har flyttats runt ganska rejält nu.

      Tydligen vill de belysa strukturerna, vilka verkar vara två än så länge:
      1. Kvinnor får bara lön till 15:55, trots att de slutade vid lunch
      2. Undersköterskan i landstinget har lägre inkomst än VD:n i ett större noterat bolag

      Det går inte bra för dem alls 🙂

      Svara
  15. ”Dem har stoppat Peter Stormare från bokmässan!!!!” Skrattade lite åt detta ändå 😊

    Svara
  16. MartinA

     /  02/17/2017

    Bra att de visar hur få och svaga och impopulära de är med deras 665 medlemmar. När folkets grupp har 194 000 medlemmar.

    Svara
    • MiT

       /  02/17/2017

      Men den gruppen kapades rätt fort av folk med sekteristisk halleluja-retorik som ville driva ren politik där. Tyvärr. Blir i o f rätt lätt så med grupper där alla kan skriva inlägg hur som helst, finns alltid de som ”ser chansen” så att säga.

      Svara
      • MartinA

         /  02/17/2017

        Vilken grupp då? Stå upp för Peter springare verkar ha alla möjliga. Det är ju antalet medlemmar som är intressant.

        Svara
        • MiT

           /  02/17/2017

          Ja, den gruppen, blev snabbt sektstämning där. Inte av alla, inte ens av många. men av tillräckligt många för att det skulle märkas. Har dock bara kollat sporadiskt men det såg man ganska fort.

          Svara
  17. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  18. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Herpderp

       /  02/17/2017

      Klassisk dubbelmoral. Hade en företrädare för SDU sagt att h[a|o]n var en ”stolt [valfritt racial slur]-hatare” och sedan fått samma blogg-uppdrag tvivlar jag starkt på att Hr Pressekreterare hade kommenterat på samma sätt…

      Svara
  19. MiT

     /  02/17/2017

    O_0
    ”Granskning Sverige är en attack på vårt land”
    http://www.journalisten.se/nyheter/granskning-sverige-ar-en-attack-pa-vart-land

    Svara
    • Jan

       /  02/17/2017

      Sanningen ligger nog närmare att E-K och och journalistkåren är en attack på vårt land. Det är dessutom de som sitter på makten och tolkningsföreträdet.

      Svara
  20. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  21. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Jan

       /  02/17/2017

      Kulturmarxisterna greppar desperat efter varje halmstrå som kan bekräfta deras världsbild. De börjar nog känna att verkligheten rinner ifrån dem. Var är det här mångkulturella lyckoriket du säger ska komma, Lena?

      Svara
  22. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/17/2017

      Tidningarna borde väl skriva Svensk-Syrier om det nu finns ett dubbelt medborgarskap. Det är i rimlighetens namn direkt felaktigt att endast skriva ”svensk”? Nationstillhörighet är ju enligt urminnes hävd (dat. sedan 2005) endast och inget annat synonymt med vad som står skrivet i ens pass, och därför bör nog dubbel nationalitet som nyhetsförmedlarna återger i singularis betraktas som en del i modefenomenet ”fake news”.

      Svara
  23. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  24. Dreadlock

     /  02/17/2017

    Tror att Springare kör rätt taktik. Han skriver inte bara ett enda Facebookinlägg – och väntar in reaktionen – utan konstruerar en berättelsekedja utifrån en polis som faktiskt gör grovjobbet.
    Då hade det antagligen varit tack och adjö, omplacering eller degradering,kanske t.o.m. tvingas in i förtidspension.
    Talking Heads, som tycker ditt eller datt, finns det tretton på dussinet. Inte många finns av Springares kaliber, när det väl kommer till kritan, inte många som kan sköta hans jobb. Och det är väl förklaringen varför Springare tycks ha så många sympatisörer.

    Såg ni att Leif GW bjöd in Springare till nästa veckas Veckans brott. Jag hoppas att han kommer. Efter framträdandet där torde Springare´s sista år som polis vara säkrad. Jag skulle vilja se den polischef som hänger ut nacken offentligt genom att sparka Springare. Revolutioner har börjat med mindre åtgärder än så.

    Svara
    • Stormare > Cage

       /  02/17/2017

      ja men när ska Peter Stormare få komma till Vekcans Brott? Mycket bättre scennärvaro än GW tycker jag

      Svara
  25. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  26. Dreadlock

     /  02/17/2017

    Veronica Palm är nog den värsta populisten som vi har avlönade i Regeringen.

    Inte en enda siffra hamnar rätt såfort hon uttalar sig.

    T.ex. Så har vi definitionen av ”Sysselsättning” (Även kallat för arbete av mindre nogräknade politiker)

    Är du sysselsatt så innebär det att du stämplar in någonstans (Oftast skattesubventionerad ”Arbetsplats” ) under minst 1 timme i veckan.

    Vips, så är statistiken fixat. Sysselsättning låter bra och inger hopp, inget som belastar arbetslöshetsstatistiken i onödan.
    Palm och Co förlitar sig helt och hållet på en oinformerad väljare som köper budskapet och ger sken utav att detta är klassisk vänsterpolitik som svettats fram under långa hårda förhandlingar.

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  02/17/2017

      Fast Veronica Palm har aldrig suttit i Regeringen och nu är hon inte ens riksdagsledamot. Hon lämnade ju allt och skulle bli ordförande i Röda Korset. Det gick ju så där.
      Om man tänker på kvaliteten på våra nuvarande ministrar och sedan inser att hon inte blev minister så får man sig en tankeställare…

      Jag vet faktiskt inte vad hon gör nu. Sitter på Twitter och blir upprörd över det mesta antar jag.

      Svara
      • Dreadlock

         /  02/17/2017

        Sälungsjobbaren

        I stand corrected. 🙂

        Svara
  27. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Rikard

       /  02/17/2017

      Hej.

      Dick Erixon gör en genomgång av talet, och länkar till både utskrift och klipp, för den som är intresserad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  28. MiT

     /  02/17/2017

    Hyfsad spridning på tweeten…

    Svara
  29. MiT

     /  02/17/2017


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154378839143231*

    Svara
  30. MiT

     /  02/17/2017

    Hahaha! ETC är jättekränkta över att Heberlein och Janouch har anlitats av Viking Line 😛
    https://archive.is/Z4msI

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/17/2017

      Stor humor i att de insinuant frågar om relevansen i experternas bakgrund. Själva principen i sådana här ”expertpaneler” bygger ju på att få med några helt ovidkommande personer, ett signum som den så kallade Rättviseförmedlingen och deras populistiska identitetssvans varit starkt bidragande till, det vill säga samma skrot och korn som utgör ryggraden i ETC.

      Själv tycker jag att expertpanelen, i ren rättviseförmedlingsanda, är ett stort hån. Den är inte jämställd för fem öre. 2 av 6 är unkna gubbar, med andra ord en tredjedel för mycket för att nå målet om 100% jämställd expertgrupp.

      /Frida

      Svara
      • Stormare > Cage

         /  02/17/2017

        Men vad tycker du om Peter Stormare i Windtalkers? Underskattad prestation tycker jag.

        Svara
    • Kolbjörn Klenell

       /  02/18/2017

      OBS! Läs alla trådar först innan du kommenterar. /Admin

      Svara
  31. PS, I love you

     /  02/17/2017

    Vad har du emot Peter Stormare? Blev det lite obekvämt när han sa sanningen? Synd att du måste politisera en kulturkonstnär på det här viset.

    Svara
  32. Stormarfront

     /  02/17/2017

    Vad är tok landet för tidning??? Inte ett rätt i sin rapportering av folkets uppror.

    Svara
  33. Stormfront

     /  02/17/2017

    Tråkigt att se er sitta här och politisera konst. Låt mig gissa, ingen av er kan nämna en legendarisk replik från varken Fanny & Alexander eller The Big Lebowski? Det kan däremot vi i Sons of Stormare.

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/18/2017

      Fanny och Alexander är över 4 timmar lång
      The Big Lebowski – The ” Dude”

      Jaha.. Stromfront (Gäsp) Utbilda oss nu då, sitt inte där och nörda ner dig i din extraordinära vetskap . Dags att blända oss med din kunskap. Vi väntar …

      Svara
      • Stormfront

         /  02/18/2017

        Ajaj, Fanny & Alexander är tre eller fem timmar, beroende på om det är den kortare filmversionen eller den längre TV-versionen som åsyftas. Kanske lite pinsamt att det inte ens var en fråga, men att du svarade fel ändå? Personligen hade jag nog kört på ”Straffet ska lära dig att älska sanningen”, en av många oerhört starka repliker som Bergman skrev.

        Vad gäller The Big Lebowski måste jag tyvärr också invända, det är mycket riktigt att Jeffrey Lebowski föredrar att kallas för ”The Dude” och att det också yttras som en replik i filmen (t.ex. under hans presentation för Mr. Lebowski) men bortsett från faktumet att det är ett ganska svagt val av replik så borde dina citationstecken antingen ha omfamnat hela frasen eller inte vara där alls. Som det ser ut nu framstår det mer som att du ironiserar över begreppet Dude, vilket känns konstigt i kontrast till filmen. Vad gäller mina favoritrepliker? När det kommer till just vår allsmäktige Stormare ligger nog frasen ”We’ll cut off your Johnson” nära till hands, du vet, där i badkarsscenen med illern?

        Synd att Dreadlock (gäsp) är så intresserad av att kritisera herr Stormare när han uppenbarligen inte har någon kulturel bevandring i vad det faktiskt handlar om här, men det får man väl inte säga i det här jävla kommentarsfältet längre?

        Svara
  34. PS 2018

     /  02/17/2017

    Väldigt många bilder på Stormare här……… Kanske en smygstormare ändå? Vill du vara öppen med din kärlek till denna gudagåva finns vi i gruppen för att ta emot dig. Månkram på dig ❤

    Svara
  35. Dreadlock

     /  02/17/2017

    Eftersom jag vet att de flesta här på bloggen är rättfram och ärliga, och trevliga !

    Så är mitt bidrag till fredagsmyset en liten video

    SKRUVA UPP VOLYMEN. Puss !

    Svara
  36. En annan

     /  02/17/2017

    Varför startar inte någon en insamling för att finansiera det där pseudo-kändispatraskets snara immigration till ryssland, dom verkar ju helt klart kvalificerade för direkt anställning vid info-avdelningen hos kreml.

    Svara
    • Dreadlock

       /  02/17/2017

      @En Annan

      ” psuedokändispatrasket” har funnits här sedan 1920-talet. Och har haft täta kontakter med den ryska varianten av socialismen. Vi vet bara inte om det riktigt. Vårt moderna Sverige-Bygge är en redig antikrunda i skillnaden mellan post-revolutionär-Sovjet och Östtysklands brutala byggen för den rättframma intentionen att skapa bostäder för arbetsboskapet . D,v,s Skillnaden består i att våra miljonprograms-mastodontbyggen uppvisar en hygglig sort av god arkitektur, som dessutom fram till våra dagar inte kräver någon särskilt partitillhörighet, eller uttalade sympatier, för att få tag i en modern 3:a

      Nu tror jag att jag svävade ut i ämnet långt mer än jag trodde i början, men my 5 Cents

      Svara
      • Kamrat Stormare

         /  02/17/2017

        Tror du det är därför Peter Stormare ofta fått spela rysk? Kram, Dennis

        Svara
  37. Peter

     /  02/17/2017

    gillar o delar! inlägget! så modigt skrivet. nej till pk

    Svara
  38. Vrf hatar du PETER STORM ARE?????? Å vrf e nt ja me??? Mvh Frid da

    Svara
  39. Peter Wolodarski

     /  02/18/2017

    VARFÖR HATAR DU PETER STORMARE? Passa dig innan du går ut med hot och hatattacker mot Peter Stormare. Vi är många som står upp för honom!!!!

    Svara
  1. Polisen och journalister | WTF?
  2. Samma trötta twitterhatsgäng | WTF?
  3. Ideologiska nasare | WTF?
  4. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: