Polisen och journalister

Springare från Örebro har skrivit ett inlägg igen, inte om kriminella den här gången utan bara nästan. Han har nämligen tagit upp några journalister och vad de skrivit.

springare-vs-journalister

Jag har också nämnt Sundevalls märkliga artikel i Paragraf i kommentarsfältet till något av de senaste inläggen. Det är OMÖJLIGT att missförstå på det viset som många låtsas göra. Ja, jag skriver låtsas för det är uppenbart.

Sen kommer vi in på Guwallius som själv verkar anse att han har ett scoop MINST värt Stora Journalistpriset för sina tweetar om Springare

Notera sättet han skriver på

guwallius-om-springare

guwallius-om-springare1

guwallius-om-springare2

guwallius-om-springare3

guwallius-om-springare4

guwallius-om-springare5

guwallius-om-springare6

guwallius-om-springare7

guwallius-om-springare8

guwallius-om-springare9

guwallius-om-springare10

guwallius-om-springare11

guwallius-om-springare12

guwallius-om-springare13

guwallius-om-springare14

Det där är alltså Guwallius väg till Stora Journalistpriset kl 07:00 precis innan klockan ringer.

springare-vs-journalister1

Storartad journalistik. Det ovan är det som jag sett om Springare från Guwallius i alla fall så om det finns annat så klistra in i kommentarsfältet. Vad som är sant av de bådas versioner? Inte vet jag. Men det vet nog inte Kolbjörn Guwallius heller gissar jag. Men hittar man inte mer på en som varit polis i 47 år så har man så tunt på fötterna att sulan på en italiensk sommarsko är tjock i jämförelse… De andra vet jag inte ens vilka det är, gissar att de hänger med det vanliga gänget på twitter, gänget som Mårten Schultz lyckats samla i en fb-grupp.

Men vad jag vet är att JAG inte tror på ett enda ord av vad Guwallius skriver oavsett. Av flera skäl.

kolbjorn-guwallius-fasta-vid-skampalen

Det ovan är ett av dem. Han kan kalla sig journalist om han vill men när några försiktigt försökte komma med lite MILD kritik mot den förda asylpolitiken för några år sedan så SMACK! Stämpeln från Guwallius satt i pannan direkt! Detta var alltså när några försiktigt försökte påtala att allt kanske skulle gå väldigt illa framöver om man inte gör något. Det räckte för fasciststämpeln. Så gör INGA seriösa journalister utan endast demagoger. Stämpeln smackade fortare än Lucky Luke drar…

Här är ännu ett skäl. Han hade en sida som kallades för ”Sajtkoll” där man skulle lista bra och dåliga sidor på nätet. Jag hamnade där som en ”Myt- eller hatsajt”. Kolla Guwallius tweet ovan om att fästa vid skampålen och fundera på om han är rätt person att stämpla andra som hatare… Gå in och kolla inlägget så finns en sparad archive.is-länk så man kan se hur det såg ut.

Så illa är det i Sverige idag att när någon försiktigt försöker föra fram samhällsproblem av gigantiska mått, vi pratar alltså om polisen som i stort är på fallrepet, så är det full attack på den som försöker. Alla som säger att ”Öhhh, det där är ju gammat, vi har vetat det sen 70-talet” blir av någon anledning märkligt upprörda när någon säger det som man tydligen känt till sen 70-talet och försöker med alla medel ge sig på den personen. Varför? Om man redan känner till alltså? Då finns ju ingen anledning att ursinnigt attackera som man gjort?

Alla attackerna på honom säger nästan mer än det han förmedlade.

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

83 kommentarer

  1. MiT

     /  02/17/2017

    ”Bibliotekarie vägrar köpa in Tinos bok – Hänvisar till mänskliga rättigheter och rasism”
    http://nyheteridag.se/bibliotekarie-vagrar-kopa-in-tinos-bok-hanvisar-till-manskliga-rattigheter-och-rasism/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/17/2017

      Jag ska börja jobba på bibliotek och se till att inga kokböcker som behandlar surdegsbröd, antologier med sköna resereportage från Sydostasien eller självhjälpslitteratur på temat holistiskt ledarskap når hyllorna, om någon klagar referar jag till min samvetsfrid och allas mänskliga rätt att slippa onödig huvudvärk.

      Svara
    • Jan

       /  02/17/2017

      Den här bibliotekarien bör rimligen talas till rätta. Om inte det går prickas eller avskedas.

      Svara
    • De har verkligen inte lärt sig något alls av historien – desto mer man säger åt folk att de inte får läsa den där boken, desto mer vill folk läsa en bok som är extremt fullspäckad med trista siffror till nördighetens yttersta gräns. Bättre reklam kan Tino inte få.

      Svara
    • Svenne

       /  02/18/2017

      T.S. kommenterar:

      Svara
    • Pelle2

       /  02/18/2017

      Jag läste artikeln om bibliotekarien och enligt Sanandaji är hon uppenbarligen en kommunist som inte har några problem med att rekommendera kommunistisk litteratur
      till de som besöker biblioteket
      Det förklarar en hel del och gör det begripligt varför hennes första reaktion är att förbjuda litteratur som inte passar hennes ideologi.
      Är ju då extra ironiskt att just hon som kommunist inte vill ta in Sanandajis bok med hänvisning till mänskliga rättigheter…
      Dessutom är det ju kul att hon kallar den statistik som Sanandaji lyfter fram för rasistisk.
      Har hon pratat med berörda myndigheter, som tog fram statistiken,och anklagat dom för rasism också ??

      Svara
  2. Frida Gustavlin

     /  02/17/2017

    Blir väldigt intressant att se GW och Springare i TV-studion, något säger mig att de kommer vara överens i sakförhållandet. Det blir dock väldigt intressant att se om GW kommer anse att en ny BRÅ:rapport och offentliggjord basdata från behövs eller ej. Gissar att det är det som Springare kommer vilja prata om, och gissar att veckans-brottredaktionen vill prata om andra saker, vad GW vill är fortfarande oklart.

    Om GW stället sig negativ till sådan fakta tar det med all säkerhet minst fem år till innan det händer något. Om GW, mot förmodan, tycker att det är relevant med uppdaterad och samtida BRÅ-fakta så hoppas jag verkligen att han bjuder in Jerzzy till studion om två veckor, skulle med all säkerhet göra mirakel med programmets redan höga tittarsiffror.

    /Frida

    Svara
    • Jan

       /  02/17/2017

      GW är en överskattad skojare som kasserade in en professorslön trots att han avskedats från rikspolisstyrelsens forskningsenhet. Hans professur var för övrigt en sinekur. Någon forskning bedrevs överhuvudtaget inte. Han hade gott om tid att skriva polisdeckare vid sidan om. Fåfäng och lögnaktig är han också. Trots den uppenbara blygheten.

      Jag tar allt GW säger med en nypa salt. Att han blivit folkkär säger inte så mycket i ett land som omhuldar Annie Lööf och röstade fram Fredrik Reinfeldt två gånger som regeringschef.

      Svara
      • Pelle2

         /  02/18/2017

        Eller ett land som röstade fram Löfven,Romson och Fridolin och riskerade att rösta på Sahlin och Juholt om dom inte hade fått sparken.
        För övrigt gillar jag GW och uppskattar att han är frispråkig.
        Har för mig att han var en av dom första som rakt av erkände att Springare hade rätt i att personer med utländsk bakgrund är överrepresenterade inom brottsligheten.
        Han var dessutom en av de första som rakt av kritiserade omorganisationen av polisen och som bad Eliasson hålla käften när han uttalade sig om SD och Jimmy Åkesson.

        Har du för övrigt något som bevisar att GW ljuger och att han inte bedrev någon forskning eller påstår du bara det för att du uppenbarligen inte gillar GW ?

        Svara
    • Dreadlock

       /  02/18/2017

      Det är bara att hålla tummarna Frida !

      Svara
  3. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
  4. MiT

     /  02/17/2017

    Det här är jävligt viktigt!
    ”En viktig uppmaning: Låt bli att näthata eller trakasera Ekerö bibliotek, och få alla i er omgivning att begripa att de ska låta bli. Varje gång sånt händer är det någon idiot som inte kan låta bli att skicka hot och ge politiskt korrekta ursäkt att byta ämnet. Var hövliga.”

    Det här är jävligt roligt!
    ”Jag tar detta själv med Ekerös kommunistbibliotekarier, och lär de lite om faktagranskning och bildningsideal. Medan ni väntar på att de följer reglerna och tar in Massutmaning kan ni låna böcker om UFOn och astrologi på Ekerö bibliotek.”


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154380026473231*

    Svara
    • Jan

       /  02/18/2017

      Bibliotekarieyrket är ett kvinnoyrke. Kultursektorn är också väldigt vänstervriden. Det här återspeglas naturligtvis också i utbudet på våra bibliotek. Exempelvis kan jag tänka mig att Maria Svelands böcker köps in i stora volymer medan Tinos bok nekas eller köps in i minimala volymer. Jag tror heller inte att Tino kommer att bjudas in till någon föreläsningsserie på biblioteken. Sveland har säkert en stående inbjudan dock.

      Svara
    • Dreadlock

       /  02/18/2017

      ” Varje gång sånt händer är det någon idiot som inte kan låta bli att skicka hot och ge politiskt korrekta ursäkt att byta ämnet. Var hövliga.”

      Det där uttalandet räcker för mig för att äntligen förstå att vänstern är ute och cyklar Tour de France.

      Vänstern har förlorat big time. Man t.o.m. norpar utrycket ” Politisk korrekt” från högern, för att gestalta ett bisarrt koerograiskt nederlag. Inväntar kraschlandning any time. Vänstern har slut på idéer sedan guldtösen Clinton fick stryk , strax efter Brexitutgången . Ingenting fungerar längre. Inget går som det skulle, trots massiv uppbackning av tidernas största armé av journalistiska hatpredikanter. Vänstern är omtumlade, sårbara och förvirrade. Nu ska man slå till . Thanks for nothing idiots. Its time for the kill.

      Up Yours, Fuckers !

      Svara
      • Kristian

         /  02/18/2017

        Hehe!

        RIMMER: Wasn’t it St. Francis of Assisi himself who said, ”Never give a sucker an even break?”
        -Red Dwarf, avsnitt 5-1, ”Holoship”

        Svara
  5. MiT

     /  02/17/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/18/2017

      Som jag längtat, tur att jag lagt undan 85$ för viktiga och peppiga bokköp. Frågan är bara om jag inte ändå måste lägga de där stålarna på en ny chipsskål, äsch, bokköpet kan nog vänta till nästa månad.

      /Frida

      Svara
      • Klimathotet

         /  02/18/2017

        Tja, knulla mera. Det är inte för inte som det är både svettigt och dåligt betalt.

        Svara
      • Kristian

         /  02/18/2017

        Stäng av safe search och sök på BBW istället. Mycket billigare.

        Svara
  6. Jan

     /  02/18/2017

    Johanna Frändén raljerar friskt med våra politiska partier och deras skojare till partiledare. Riktigt bra faktiskt! Även om det också är en känga till svenska folket som kommer att rösta fram de här skojarna i nästa val också…
    http://www.aftonbladet.se/a/voAXp/vad-vet-egentligen-loof-sjostedt-och-akesson-som-vi-andra-inte-vet

    Svara
  7. Off topic: Zara Larsson hälsade ju på Skavlan under senaste avsnittet:
    https://bergersjo.wordpress.com/2017/02/18/zara-larsson-utan-koll-pa-nagonting/

    Svara
    • Pelle2

       /  02/18/2017

      Zaras besök gjorde att jag valde att inte titta på Skavlan. Stod inte ut med tanken på att höra Skavlan gulla med manshataren Larsson. Tack för att du orkade och bekräftar att min misstanke var rätt….

      Svara
      • Självklart var den rätt, men nu missade du ju också att höra henne säga att hon inte har koll på någonting. 😉

        Svara
  8. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  9. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  10. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  11. Svenne

     /  02/18/2017

    Norge: NOU: Konsekvenser av hög invandring

    Svara
  12. Pelle2

     /  02/18/2017

    På tal om dagens ämne tycker jag att det var väldigt bra av Springare att bemöta de så kallade journalisternas brunsmetande och som det verkar lögner om saker som Springare sägs ha gjort.

    Svara
  13. Bamse

     /  02/18/2017

    Protest! En nolla som Guwallius gör ingenting snabbare än Lucky Luke. LL skulle skjuta loss hängslarna på honom så brallorna trillade ner, sedan skicka iväg honom iklädd tjära och fjädrar 😉

    Svara
  14. Pelle2

     /  02/18/2017

    OT:
    Anne Heberlein skriver bra på Ledarsidorna om att vi måste ställa krav på invandrarna om att de skall anpassa sig till vårt samhälles lagar och regler och att dom måste lära sig språket så att dom kan göra sig förstådda.
    Hon hänvisar även till vilka krav FN ställer på flyktingar:
    ” FN:s Flyktingkonvention, artikel 2, stipuleras flyktingens ansvar att anpassa sig till sitt nya hemland: Flyktingen måste anpassa sig till och följa de lagar och regler som är giltiga i hans nya hemland. I Flyktingkonventionens artikel 34 beskrivs det mottagande landets ansvar: Mottagarlandet ska, så långt det är möjligt, underlätta flyktingens införlivande med samhället.”

    Svara
    • Hon tar ju också upp ett problem som påpekats här av bland annat Frida Gustavlin – att barn till invandrare, trots att de är födda och uppvuxna i Sverige, inte kan prata begriplig svenska. Och nej, inte ”charmig” förortsbrytning, utan har allvarliga problem med normal meningsuppbyggnad och vanlig grammatik. Med våran handfallenhet så har vi således skapat ett dubbelproblem – utrikesfödda som inte kan svenska OCH inrikesfödda som inte kan ordentlig svenska.

      Sedan så är det som hon säger – Sverige är de som är extrema till sin hållning i t. ex. språktester i det att vi inte HAR krav på språktester. Så fort någon försökt försiktigt förslå det så har skrik & skränarna börjat yra om att tredje riket är här trots att i princip det är ett krav i alla andra länder.

      Det är VI som är de extrema, inte alla andra.

      Svara
  15. Pelle2

     /  02/18/2017

    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver om hur skämtet till utrikesminister Wallström skall försöka medla i konflikten mellan Israel och Palestina Hon har tydligen utsett ett sändebud som skall utföra arbetet.
    Man kan ju undra hur man kan vara så korkad som Wallström att hon tror att Israel kommer att lyssna till hennes sändebud när hon så tydligt har tagit ställning för Palestina och mot Israel.
    https://ledarsidorna.se/notis/flash-israel-nekar-svenskt-sandebud-inresetillstand/

    Svara
  16. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  17. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
    • Kristian

       /  02/18/2017

      Pewdiepie: 53 miljoner ”subscribe” på youtube.
      WSJ: Tre miljoner, tror jag? Sedan blir det förstås fler på internet.

      Svara
  18. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
    • G

       /  02/18/2017

      Svara
      • Pelle2

         /  02/18/2017

        Vitsen med anonymitet har med all tydlighet visats av Springare och Katerina Janouch.
        När man som dom går ut och pratar om alla elefanter i rummet så blir dom direkt misstänkliggjorda och brunsmetade av godhetsapostlarna inom media,vänstervridna kriminologer och politikerna.
        Godhetsapostlarna erkänner ju till och med att Springare har rätt i sak men han får bara inte säga det offentligt för då skall han brännmärkas.

        Svara
    • Kristian

       /  02/18/2017

      http://www.fakenamegenerator.com/

      Fungerar inte perfekt för svenska, så lite får man hitta på själv. Jag känner inte så många ”Minea” till exempel.

      Svara
  19. G

     /  02/18/2017

    Twitprofil:
    ”African Descendant. Revolutionary Socialist. #BLM (#BlackLiberationMovement) #FreePalestine #NoDAPL #ResistCapitalism #Anonymous #IntelGroup”

    Svara
  20. MiT

     /  02/18/2017

    Andreas Ekström på Sydsvenskan, som skriver i Journalisten, som anlitas som föreläsare mm mm mm klagar på Flippan och Freddans podd för att de varit taskiga mot Orrenius som han beskriver som sin vän, de ska ha hittat på saker som inte är sanna.

    Han skriver bl a

    ”Jag vet en del om vad det kostar att vara journalist med Niklas ambitioner. Jag vet en del om hur hans familj drabbades när högerextrema mobiliserade. Jag vet en del om hur han har terroriserats och misstänkliggjorts. Ibland har han också avsiktligt missförståtts.

    Det var det som Filip och Fredrik ägnade sitt program åt. Att avsiktligt missförstå.

    Vad FAN vet Filip och Fredrik om hur det är att granska extremhögern i Sverige? Vad FAN vet de om vad som krävs för att få loss riktiga berättelser från kontrollerade miljöer där man måste navigera allt från sura militärer till storpolitik? Vad FAN tror de att det kostar, som människa, för en familj, att göra allt det där? Och de tycker att det är Niklas man ska ge sig på, precis just nu? DEN bubblan är lite viktig att sticka hål på? DEN höga hästen kan behöva ett fälleben? Getthefuckout.”

    Undrar om Ekström har kommit till insikt om att ALLT det han räknar upp är det han själv driver fram mot andra som han anser är misshagliga? Ibland med antydningar, ibland med rena utpekanden, ibland med gba och ibland rakt ut. Kallar folk lågpannade as, rasister, fascister, nazister osv. Oavsett om de är det eller inte. Alla ska in i samma klump. Vad vet han om hur folk som är livrädda för att förlora jobbet pga av hans skriverier tänker och hur de mår? Som är livrädda för att få en granat inkastad genom ett fönster, kanske till barnens rum? Som kanske får brännbar vätska hälld genom brevinkastet? Som kanske får en yxa i dörren? Som ständigt blir attackerade med spottloskor och okvädningsord när de är ute? Osv osv osv. Allt bara för att Ekström med vänner anser de är misshagliga.

    Jag har tagit upp Ekström några gånger, om hur han när han vill fiska MOT någon på t ex fb klipper bort relevant info ur skärmklipp, dvs det som orsakade en reaktion, hur han ändrade i texten han skrev om tändare och SD så att det blev en helt annan sak utan att säga varför man ändrade. Det finns saker här och där.

    Men jag hoppas att han har inser hur han själv skadar andra människor med sin agenda och hur han ser till att den slår igenom. De allra flesta som är föremål för hans vassa penna är inte uppburna journalister med hela DN:s säkerhetsapparat i ryggen utan tvärtom, de är ensamma. En del kanske inte ens är på twitter eller har instagram. Nästan ingen av dem har Sydsvenskan som plattform…

    Men är väl lite typiskt svensk media, man reagerar med emfas när kollegor och vänner drabbas på något sätt men är inte särskilt intresserade av sina egna offer. Någon som sett Ekström HÅRT kritisera Tomas Mattsson efter att politikerna gav honom rätt mot Jim Olsson trots att det är bevisat att Expressen tillskrivit honom saker han inte sagt? Ekström kanske har kritiserat Expressens löpsedel dagen efter? Jag vet inte då jag inte kollat men jag tvivlar. Det var länge sedan journalister stod på den lillas sida mot den stora. Men de lever fortfarande på effekterna av den gamla epoken med riktiga journalister. Nu är de oftast ett litet kotteri där man delar ut priser till varandra och kliar varandras ryggar.

    http://www.andreasekstrom.se/att-vara-tonten/

    Men när en av Sveriges mest kända journalister kanske misstolkas eller vad det handlade om, då jävlar!

    Nu ska jag också säga att jag gillar Orrenius även om det oftast är extremt tydligt att det är agendajournalistik emellanåt. Men det finns oftast mycket intressant i hans artiklar även om man bortser från det. Och så är han öppen och svarar nästan alltid på frågor på t ex twitter, även sådana som är skrivna på ett aggressivt och otrevligt sätt.

    Svara
    • G

       /  02/18/2017

      Ja. Håller med i stort i det du skriver.
      Dock kul att se en ”journalist” försvara en annan journalist för att två mediepersoner gjort/sagt något som han anser är fel, det händer inte speciellt ofta att nån ger sig på någon/några som mer eller mindre sitter i samma ringhörna, alla är de en del av ”media” på ett eller annat sätt. Hammar skrev en kommentar som Ekström svarade på ser jag också.

      Svara
  21. G

     /  02/18/2017

    ”White Brazilians Don’t Want to Accept Their Racism In Controversy Over African Head Wraps”
    https://theintercept.com/2017/02/17/white-brazilians-dont-want-to-accept-their-racism-in-controversy-over-african-head-wraps/

    ”What a bunch of Regressive Left racist crap.”
    —–
    ”Cultural appropriation is such bullshit. Shameful that the Intercept thought this was worthy of posting.
    I do see some racism here, but it’s not from the young girl wearing the headscarf.”
    —–
    ”So, a cancer victim who wraps her bald head in a cloth is a racist.
    Articles like this reveal both the lunacy and the intellectual bankruptcy of the left.”

    Svara
  22. Utlandssvensk

     /  02/18/2017

    Nu blev det lite debatt om poliser även hos det nya partiet MED. De låter ungefär som ett gäng gamla folkpartister:

    https://medbloggen.se/2017/02/18/dags-att-uppvardera-polisen/

    Jag har skrivit några kommentarer, men nu går de inte igenom längre. Nåväl, det där partiet är nog inget för mig, så det kanske är lika bra. Men de som funderar på dem, bör gå in och läsa på deras blogg. De är väldigt mjäkiga och även ganska PK. Som ytterligare ett alliansparti, ungefär.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  02/18/2017

      En lite rolig aspekt är att MED politikerna för fram Finland (!!!!) som ett land som framgångsrikt har hanterat MENA kriminalitet.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/18/2017

        Det hettade till på MED bloggen! En av personerna i deras partiledning kallar mig nu anti-demokrat och rasist samt hävdar att jag inte respekterar mänskliga rättigheter eller rättsstaten! Vidare ber han mig att fara och flyga! Påminner om att debattera med ung vänster eller F!

        Fast det verkar även finnas andra uppfattningar inom partiet. Det blir spännande, det här!

        Svara
        • G

           /  02/18/2017

          Hehe, verkligen, intressant kommentarsfält.

          Ang drogberoendet som du nämner, tycker man att man inte har tillräckligt med kriminalitet i samhället så kan man ju skapa det genom att heroinister från olika länder kommer hit, allvarligt om inget görs åt detta….

          ”Runt ett 90-tal ensamkommande ungdomar i Uppsala använder heroin och misstänks svara för en stor del av personrånen. Det hävdar Uppsalapolisen som beskriver arbetsuppgiften som övermäktig.

          Daniel Larsson saknar statistik över hur stor andel av personrånen i Uppsala som begås av ensamkommande men tror att det rör sig om majoriteten av samtliga ärenden under det senaste året.”
          http://archive.is/tpyEN

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  02/18/2017

            @ G,

            MED tjatar vidare med detta mantra om att ”de allra flesta migranter begår inte brott”. Dessutom går de ett steg längre och hävdar att det gäller för MENA migranter. De hamnar då på väldigt tunn is, för det är ganska sannolikt att det faktiskt är en majoritet som begår brott inom vissa grupper från MENA.

            Men istället för att argumentera i sak, börjar de skrika rasist! Och att man är feg om man skriver anonymt! Suck….

        • Klimathotet

           /  02/18/2017

          Det är vad som finns bakom fernissan på en högst vanlig svensk. Det är kört ”no matter what” då alla födda sen 1968 har mer eller mindre utsatts för statens hjärntvätt från 1 års ålder. Det enda som möjligen kan hjälpa är några års utlandserfarenhet.

          Svara
          • utlandssvensk

             /  02/18/2017

            ”Det är vad som finns bakom fernissan på en högst vanlig svensk. Det är kört ”no matter what” ”

            Jo, troligen har du rätt. Men likväl bör man fortsätta att försöka påverka ” to the bitter end”.

    • Kanske kan de bli ett sätt för allianspolitiker att tvätta av sig allians-stämpeln efter nästa val, eller valet därefter?

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/18/2017

        @ Kristian,

        Jo, kanske det! Men då kanske de inte ska börja med att agera precis som ett gammalt 7K parti…..

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  02/18/2017

          Jag bör väl tillägga att jag tycker det är friskt och modigt av MED att tillåta kommentarer.

          Men jag misstänker att det inte kommer att vara så länge till…..

          Svara
          • Kristian

             /  02/18/2017

            Ja, det har de heder av. Vi får se om den policyn överlever första partistödet …

          • Kristian: de kommer aldrig komma in – de är för bleka i dagsläget och dessutom splittrade. De kan få ett par tusen röster max – vill jag slösa bort min röst på ett parti som inte kommer in så får det bli Piratpartiet: åtminstone har de en klar fråga om integriteten på internet…

          • Kristian

             /  02/18/2017

            För partistöd krävs bara 2.5%.
            Tror säkert att det finns en del inom M/C/L som inte riktigt vågar ta steget till SD.

  23. G

     /  02/18/2017

    Här 3 artiklar om ensamkommande.
    Kom ihåg att vänstern och grupper som vistårinteut kräver att Sverige ska gå tillbaka till den ”humanistiska” asylpolitiken som ligger bakom det här.

    Rektor: ”Som ett asyllotteri”
    http://archive.is/1LRbd
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/rektor-som-ett-asyllotteri-om4508899.aspx

    Vädjan. ”Vad är meningen med att just vi afghanska ungdomar måste vänta länge för att vår process ska komma igång”?
    http://archive.is/hpMlC
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/sakerhet-men-inga-rattigheter-om4508905.aspx

    Minst 68 försökte ta sitt liv
    http://archive.is/6dsPf
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/minst-68-forsokte-ta-sitt-liv-om4508923.aspx

    Svara
  24. G

     /  02/18/2017

    ”De välutbildade har dragit vidare”

    I förra veckan var S-ministrarna på turné, främst i kommuner som tagit emot hög andel flyktingar och där klyftorna blir allt mer märkbara.

    Kommunstyrelsens ordförande Monica Widnemark (S) i Lessebo fick visa runt Stefan Löfven på pappersbruket.

    – Det är bra att de ger sig ut i landet och ser vilka utmaningar vi har. Den främsta för oss är att vi inte har jobben till de nyanlända. I så fall får de pendla. Ett tag kom det många välutbildade syrier, men de har dragit vidare, säger hon.
    ..[..]..
    Med en ökning på 6,3 procent på tre år hade Lessebo landets femte högsta befolkningstillväxt 2015.

    – Vi har varit invandringskommun så länge jag minns. Det började med arbetskraftsinvandring. Som grekerna som kom till Kosta och fick jobb direkt. Sedan jugoslaver, sedan chilenare. Men då var de lite mer som vi, jämfört med vad det är i dag. I dag har vi analfabeter som ska ut i jobb efter två år, säger Monica Widnemark.”
    https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/de-vaelutbildade-har-dragit-vidare-31601

    Svara
  25. G

     /  02/18/2017

    Svara
  26. G

     /  02/18/2017

    ”14 år gammal, gift – och höggravid

    Familjen bjuder in Kvällsposten till en iskall villa i Halland. De serverar först varmt te, sedan starkt kaffe i små koppar. 21-åringen, hans medelålders föräldrar och yngre bror går i varma jackor och inneskor för att hålla värmen. I kaminen sprakar en brasa som sprider en hemtrevlig känsla, men inte på långa vägar tillräckligt mycket värme.

    Det här huset har familjen hyrt för att de uppfattat att socialtjänsten i Mönsterås ville att de skulle bo större, och att de då kunde få återförenas med den 21-årige sonens minderåriga hustru.
    Det visade sig vara fel.
    Men det är inte det enda missförståndet i den här historien.”
    http://www.expressen.se/kvallsposten/14-ar-gammal-gift–och-hoggravid/

    Hahaha, vilken jävla historia, helt sjukt!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/19/2017

      Vad hände med barnvåldtäkten som skedde på svensk mark?
      Den borde vara snabbt och enkelt utredd med ett dna-test på ungen (den i magen på barnet).

      Svara
  27. Kristian

     /  02/18/2017

    ”Dags att begrava det multikulturella projektet”
    http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/dags-att-begrava-det-multikulturella-projektet-31651
    (Tipstack till Heberlein på Ledarsidorna.)

    ”Ju större satsning på multikulturella åtgärder desto större invandring och sämre integration.”

    Svara
  28. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  29. Kristian

     /  02/18/2017

    För den som fortfarande förundras över att Westerholm har snöat in på Hilda och Ruben när det ser ut som det gör i Mellanöstern, som han också kan en del om:
    ”Advokatsamfundet måste tyglas hårdare”
    https://ledarsidorna.se/2017/02/advokatsamfundet-maste-tyglas-hardare/

    ”Samfundet har, genom bildandet av nätverksorganisationerna Hilda och Ruben, blivit en allt tydligare politisk kraft i samhället samtidigt som de kan gömma sig bakom advokatsekretessen. I en dom i Högsta Domstolen slås fast att advokatkontor är undantagna från husrannsakan även om advokaten själv är misstänkt för brott. Det aktuella domslutet fattades av fem domare varav fyra var medlemmar i Samfundets två nätverksorganisationer.”

    Mycket läsvärt för den som tycker att rättsapparaten skall fungera.

    Svara
  30. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
  31. MiT

     /  02/18/2017

    Vill ni se vilka som var med i Schultz grupp i lördags så finns de här, står också vem som lagt till vem. Kotterierna blir ganska tydliga…
    https://toklandet.files.wordpress.com/2017/02/stc3a5-upp-fc3b6r-peter-stormare.pdf

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/19/2017

      ”Soldiers of Peter” hahah! Good one!

      Svara
  32. MiT

     /  02/18/2017


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154381877388231*

    Svara
  33. Kristian

     /  02/18/2017

    Dave Cullens (Computing Forever på youtube) ”Facebook Declares War on Nationalism” nämner Sverige i förbigående:
    ”Pathological altruism is the path to self-annihilation. See ‘Sweden'”

    (Han har också en bra liknelse med globalisering som en rovriddare (Robber Baron) som suger ut hela länder. Funderade på en annan version: globalisering är imperialism utan särskild hemvist. Ser att jag inte är ensam om den definitionen.)

    Svara
  34. MiT

     /  02/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  02/18/2017

      Ser att vänsterextremisten och fackpampen Jenny Bengtsson är med. Är det någon som är förvånad ?
      Schulz gör bort sig mer och mer och visar vilken extremistisk hatare han är.
      Det var väl för övrigt Schulz som lät hataren Kakan Hermansson gråta ut i Aschbergs trolljägarna ?.

      Helt obegripligt att SVD anlitar sådana som Schulz..

      Svara
  35. Tor

     /  02/18/2017

    Genomled just Opinion LIVE (bandat på nätet…) med ”Blinda Olsson” (stulet från SNN news)
    Inleds med två feminister som debatterar ”duktiga flickan”, och sen försöker ”Blinda” bena ut vad som är problemet i Malmö.
    Politiker från Malmö menar att alla siffror pekar åt rätt håll som skola och fler jobb.
    Vill ni spara en halvtimme av ert liv så låt bli att titta.

    Svara
    • Jan

       /  02/18/2017

      Gamla, och alltid kritiserade, ”Debatt” var bättre. Även om folk avbröts hela tiden. Debatten blev mer levande. Man ska inte alltid lyssna till vad folk tycker.

      Dessutom tycker jag att Lennart Persson (och även Siewert Öholm) var skickligare debattledare. Belinda har en tendens att hela tiden avbryta vid fel tidpunkt. Den andre, den yngre mannen, är mindre politisk korrekt än Belinda men valpig som programledare. Det är inte världens enklaste yrke om man säger så…

      Svara
  1. Medias lögner | Maniac Media
  2. Ideologiska nasare | WTF?
  3. Springare är som kattmynta för vänsterextremister | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: