Sverigebilden™

Sverigebilden får ständigt törnar nuförtiden, inte bara utomlands utan även ”vår” bild av Sverige så att säga. Det är inget som har hänt över en natt utan har skett ganska långsamt, eller i alla fall under ett antal år.

Alla vet om att det är kris på många ställen men att allt är som det alltid har varit och inget har hänt om man lyssnar på politiker och journalister. Demokratin är under attack när folk inte riktigt litar på traditionell media. Enligt traditionell media. Alla som inte tror på allt traditionell media säger är bara troll från trollfabriker. Enligt traditionell media. Det är enligt traditionell media ett hot mot demokratin om de inte får vara filter mellan vad som händer och folket.

Vi har vård i världsklass enligt socialförsäkringsministern samtidigt som man lägger ner sjukhus trots vallöften om att de ska vara kvar. Så nu håller man ABF-kurser som är i världsklass istället, i bilförlossning. Folk dör i vårdköer. Men de dör i världsklass! På vissa akutintag pratar man om krigsvård! Man stänger in sig bakom skottsäkra glas och låsta dörrar pga av klanstrider som flyttas dit från gatan efter skador. Det är hot och slagsmål. För att inte tala om personalbrist och platsbrist! Precis som det alltid har varit.

Skolor hägnas in med stängsel och låsta grindar. Det är enorma slagsmål med knivar, resultaten är dåliga plus mycket annat. Vi slänger in massor med folk i klasserna som inte kan språket eller nåt och så tror vi att allt bara flyter på! Skolan ligger risigt till! De som kommer till universiteten sen kan knappt läsa, skriva eller räkna. Men allt är lugnt, vi tillsätter några extra genusprofessorer så ordnar sig allt! Helst i lesbisk litteratur och liknande. I Sverige vill vi ju inte kasta pengarna i sjön!

Polisen får handskas med mindre upplopp varje helg, bilbränder, stenkastning, de blir attackerade, de blir spottade på osv. Varje helg alltså. Det är viktigt att inte kalla något en ”no go-zon” och säga att polisen helst inte åker in där eftersom de faktiskt gör det. Men helst inte om de bara är en bil eftersom det är för farligt och bilen omedelbart blir saboterad om man måste lämna den obevakad någon minut. Men app app app, inte kalla det no go-zon, det heter ”särskilt utsatt område. Fast man menar no go-zon.

Man ska fylla på avfolkningsbygder med invandrare och tror att de ska vilja bo där när orsaken till att svenskarna flyttat fortfarande finns kvar. Man har en tro på besvärjelsen att om man bara växer befolkningsmässigt så ordnar sig allt. Att man fyller på med i stort sett bara bidragstagare är tydligen inget problem eftersom man får statsbidrag som täcker upp. I två år. Vad som händer efter de två åren när bidragen fortfarande måste betalas ut men inga statsbidrag kommer in är inget som man bekymrar sig över. Man verkar tro att orter räddas med en butik som säljer exotiska livsmedel ingen här har hört talas om.

slutade-med-sloja-mordades-mariannelund

Igår i Agenda så stod Expo och förvarade kvinnoförtryck, man diskuterade slöjan och enligt Bilan Osman så är det helt frivilligt och i princip bara en chic accessoar. Finns inga problem i Sverige enligt Osman. Hon vet inte ens vilka förorter Björklund menade sa hon. Det är tydligt att hon bara försvarar förtrycket. Hoppas verkligen inte att hon kommer i kontakt med ungdomar via Expo när hon har den ruttna synen på det! Hon sa att hon inte förstod kopplingen när unga muslimska män attackerar en ung kvinna för att hon inte bar slöja och slöjan som symbol för förtryck. Häpnadsväckande! Synd att inte Osman hann informera den kvinna som mördades av sin man för att hon inte bar slöja om att det faktiskt är högst frivilligt, att det en ren frihetssymbol. Gissar dock att den mördade inte direkt skulle hålla med…

Vi har en juridikprofessor som skrivit böcker om näthat och vilket problem det är. Sen startar han upp en fb-grupp och bjuder in massor med välkända näthatare från twitter som gärna är med och både startar och deltar i twitterdrev. Tror att i princip samtliga medlemmar i gruppen, politiker, journalister, debattörer, tyckare, kriminologer osv hittas till vänster om S i politiken. När man kollade vilka som var med och vilka som bjudit in vilka andra så framträder ett tydligt och obehagligt mönster.

Vi har en barnboksförfattare som skavde lite på Sverigebilden™ i Tjeckien och man ryckte ut med hela artilleriet med statsministern i spetsen och bannade. Tänk på Sverigebilden™ sa de i kör.

En polis i Örebro ruttnade på mörkandet och undanglidandet när det gäller invandrares extrema överrepresentation vad gäller grova brott, ett problem man säger att man känt till sen länge men ändå känner sig manade att ivrigt hävda att det inte alls är så. Hur nu det går ihop. Där ryckte man ut med hela artilleriet med statsministern i spetsen IGEN! Det som polismannen med 47 års erfarenhet inom yrket sa fick man inte säga trots att det ska vara välkänt sen 70-talet. Rikspolischefen gick ut och bannade offentligt. För att en vecka senare bekräfta i princip allt i sitt veckobrev. Under tiden så fortsätter överrepresentationen att vara ett enormt problem! Men det ska man helst inte säga. Man ska låta folk tro att överrepresentationen bara är några få extra grova brott på marginalen när den i själva verket står för de flesta.

Man är väldigt ivrig med att se till att den statistik som man säger är välkänd sedan 70-talet absolut inte blir offentlig, det är det alla attacker på polismannen handlar om.

Det finns massor av grejer att ta upp om Sverigebilden™.

Jag började med traditionell media och avslutar där också. Media själv säger ju att när man inte litar på media så är det ett hot mot demokratin eftersom de granskar makten. Säger de. Men så fort någon granskar granskaren, dvs dem själva så ylar de för fullt. Media ÄR makten men en makt som man inte ska granska helst. När Eskilstuna Kuriren granskade Granskning Sverige så såg jag inte en enda annan journalist, tidning eller TV och jag har inte hört ett enda radioinslag där man kommer med minsta lilla kritik. Det var ”BARA LÄS!!1!!!”, ”BÄST!!!”, ”FANTASTISKT!!11!!1″, BÄSTA HITTILLS!!111!!” osv. Det var ambitiöst av EK men med massor av brister. Det främsta syftet verkar vara att att stämpla de som är kritiska till olika saker för troll från trollfabriker. TV hängde på i hyllningskören. INGEN var det minsta kritisk!

Man skulle ju kunna tro att det fanns någon konkurrent som gärna ville titta på bristerna men icke, allt vara bara ”bästaste granskningen ever!!11!! Bara LÄS!!1”. Det gör mig livrädd! Man är så likriktade att man inte ens vågar komma med kritik mot en konkurrent! Det fanns NOLL självkritik! Allt är alla andras fel. TROLL från TROLLFABRIKER! Noll självkritik. Själva är de perfekta utan skavanker som det är otroligt synd om om man ska gå efter vad media rapporterat om sig själva.

Man klagar på Trump som inte litar på media utan tar genvägen via t ex twitter. Sen när han litar på media, som i förrgår, så är det inte heller bra. Hur ska man ha det? Ska han lita på media eller inte? Eller är det bara viss utvald media, som rapporterar med RÄTT fulvinkel, som duger? Ska vi lita på SVT som säger att det där med rädsla för terrordåd i USA är överdrivet eftersom det dör fler av kor där än av terror som om olyckor är samma sak som planerade terrordåd med syfte att mörda så många som möjligt? Är flygplanen som flög in i WTC 2001 samma sak som kossor? Enligt SVT är det ju så. Enligt en Expressenkrönikör är trafikolyckor också ungefär samma sak som terrordåd. Ska vi lita på Expressen som anser att planerade dåd med syfte att mörda så många som möjligt är samma sak som trafikolyckor?

Men vi vet alla vad som var felet med Trump den här gången, han kommenterade Sverigebilden™ i inte så smickrande ordalag!

Sverigebilden är att vi har en vård i världsklass, en skola som är bäst utan problem, en polis som funkar kanon, en integration som är så bra att invandrare ska fylla upp avfolkningsbygder, en integration som är så fantastisk att vi inte har några problem med hedersförtryck, inga problem med grov brottslighet, vi har statistiska kunskaper som är välkända sen 70-talet om överrepresentation och de kunskaperna är så välkända att man måste hålla dem hemliga och ursinnigt attackera alla som vill offentliggöra dem. För man vill ju inte göra nåt allvarligt som att ringa in problemen där de är som störst för att kanske kunna göra nåt åt det! Sist men inte minst så har vi en alldeles fantastisk och perfekt media som alltid rapporterar helt ärligt utan agenda och som ständigt är på tårna om några skavanker på Sverigebilden™ råkar synas, i Sverige eller i andra länder. Svensk media är nästan lika ärlig och perfekt som den var i forna Sovjet!

Den som säger nåt annat är bara troll från trollfabriker! Och Trump såklart.

Som en av mina favoriter på twitter ungefär sa idag på morgonen ”Sverigebilden™ är Sveriges variant på Muhammedteckningen”. Väldigt träffande! Sverige är perfekt och man måste straffa alla som säger nåt annat!

Också på temat Sverigebilden™:

Parallellt med det här har jag läst hur olika journalister skildrat sina möten med flyktingar och det här kan säkert låta ‘konspiratoriskt’ men hade jag jobbat på en lokal dagstidning – vi tar ett slumpmässigt exempel ur högen… Östersundsposten …– hade de här bilderna antagligen sett annorlunda ut. Det hade varit skratt och leenden och många filtereffekter. Det hade känts hoppfullt. Och kanske lite exotifierat. Kanske hade det talats om en ‘trivsam stämning’ på boendet och slagits fast att ‘här har alla kärleksfulla relationer till varandra…’

”Ett slumpmässigt exempel ut högen… Östersundsposten …”

I inlägget som länkas kan man också läsa om det som Osman säger inte finns eller som är en helt annan sak… Bland annat.

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

205 kommentarer

  1. MiT

     /  02/20/2017

    ”Taharrush i Stockholm: Här sänder de sexattacken live i arabisk Facebook-grupp”
    http://www.friatider.se/video-centrala-stockholm-sander-live-i-arabisk-grupp-facebook

    Svara
  2. MiT

     /  02/20/2017

    Nu börjar man med damage control på riktigt. Någon som tror på att de inte sett filmen förrän igår? Var ju ett par månader sedan jag såg den i alla fall…
    ”Poliserna i filmen efter Trumputtalandet: Vi svarade på helt andra frågor”
    https://unvis.it/dn.se/kultur-noje/poliserna-i-filmen-efter-trumputtalandet-vi-svarade-pa-helt-andra-fragor

    När det inte är betalvägg från början blir det betalvägg när man använder archive.is… Kolla via unvis.it ovan istället
    https://archive.is/dWNa9#selection-3423.0-3423.73

    Här är den, för den som inte sett än

    Svara
  3. Perry

     /  02/20/2017

    ”** Efter ett beslut av Östersundspostens/Länstidningens chefredaktör Hans Lindeberg får mina texter inte längre tas in i Öp och LT. Inte ens i debattartikelform. Men det är helt okej. Jag har aldrig haft så många läsare som nu.”

    Nu har jag inte följt Ganman jättelänge men att bli helt utestängd från en tidning på det där sättet känns lite olustigt. Undrar vad som krävs för en sådan behandling.

    jag känner inte till hur det funkar på tidningsredaktioner men är detta vanligt?

    Svara
    • Kristian

       /  02/20/2017

      Det är en kombination av åsiktskorridor och vad som hände Pewdiepie.
      1) Rent grupptryck bland journalister, stilla i båten, stöd inte SD även om det betyder att du måste ljuga.
      2) Kommersiella intressen. Ingen vill vara först bland de ”goda” att säga som det är. Då flyr annonsörer och prenumeranter, tror man.

      Svara
      • Jans

         /  02/20/2017

        Fast frågan är hur länge den strategin är lönsam. Det enda som håller annonsörer borta från den ”onda” (d.v.s. realistiska) sidan tror jag är det faktum att marknadsföringsmänniskor har södermalmsuppfostran och pk är hett INOM branschen. Men allt tyder ju på att de ofta har fel med Kakankampanjer och liknande. Snart kommer det en byrå med nya grepp och mindre pk och om det ger kulor till företagen som anlitar byrån kan det vända mycket snabbt.

        Svara
        • Kristian

           /  02/20/2017

          Jag håller med, därför hade jag den lite otydliga brasklappen ”tror man.”
          Landsortstidningarna vänder nog snabbast. DN och AB håller nog ut längre.

          Svara
    • Tor

       /  02/20/2017

      Jens Ganman är en riktig journalist som kan berätta en historia. Han jobbar med väldigt långa texter. Inga snabba klick. Dessutom är han rolig!
      Har letat länge efter något/någon som man ska stödja. Alla ”tigger” pengar idag för sitt bloggande – utom Toklandet.
      Tror vi får se mycket av Ganman i framtiden. Gå in och stöd honom.

      Svara
  4. utlandssvensk

     /  02/20/2017

    Allt som vi ser nu var i princip 100% förutsägbart. Det gick väldigt lätt att titta på andra länder i Europa som hade MENA invandring tidigt, som t.ex Frankrike. Men om man påpekade detta för 5 eller 15 år sen, då var man rasistnazist.

    Men nu är det som det är och MENA gettona ser likadana ut här som i övriga Europa. Grattis till hur ”spännande” det blev! Inget land i Västeuropa kan hantera dessa områden, oavsett hur många poliser och hur hårda tag de använder. Att den feminiserade svenska dialogpolisen ska lyckas är inget annat än fria fantasier. Det man realistisk kan uppnå är att isolera problemen i gettona och skydda övriga befolkningen. Det lyckas man ganska bra med i Frankrike, som nu är det enda jämförbara landet vad gäller andelen muslimer. Men då har man också en mycket större, mer brutal och delvis militariserad polis. Det är vad som krävs även i Sverige, men vem kommer att våga föreslå detta? Och att bara expandera den befintliga polisen lär inte ge några meningsfulla effekter. Det krävs troligen en helt ny organisation.

    Dessvärre är Sverige även i full fart med att genomföra historiens största integrationsmisstag. De vita kommuner som finns kvar utsätts nu för ett mycket stor inflöde av MENA figurer. Detta kommer att göra det nästan omöjligt att skydda den övriga befolkningen, även om man skulle bygga upp en polismakt av den typ som finns i Frankrike. Det sannolika resultatet av detta kommer att bli vit flykt och eftersom det knappt går längre inom landet, kommer många att flytta utomlands. Det kommer att vara de mest produktiva och eftertraktade som drar först.

    Svara
    • Tor

       /  02/20/2017

      Vore jag byggherre skulle jag satsa stenhårt på ”Gated communities”.
      Fortfarande finns det mängder av svenskar som tjänar bra och inte märkt av några problem av inflödet. Deras döttrar har inte blivet tafsade på än och deras söner inte misshandlade. När väl ljuset går upp kommer efterfrågan på att kunna skydda sig vara enorm.
      Kanske sätta ihop ett paket för små villakvarter med staket.
      Bodde i Uppsala förut och kunde se taken på husen i Gottsunda. Där brinner bilar i stort sett varje dag, men det märks inte av i villakvarteren ett stenkast bort. Den dagen de kriminella fattar att man ska söka sig utanför sitt eget område blir det enorma problem, och väldigt stora ekonomiska förluster för villaägarna. Ni vet de där villorna som bara kan gå upp i pris – aldrig ner….

      Svara
      • utlandssvensk

         /  02/20/2017

        ”Vore jag byggherre skulle jag satsa stenhårt på ”Gated communities”.”

        Ja, kanske det. Hur ser reglerna ut? Jag inbillar mig att det inte är lätt att få bygglov för höga murar. Om man får bygga, skulle det några inte vara några problem att sälja kåkarna i ett sådant område. Det bästa vore lite större projekt, så att man även kan ha en skola och dagis innanför murarna. Så är det ofta i USA.

        Svara
        • Kristian

           /  02/20/2017

          Kanske man kan köpa gamla handsmidda staket, sätta två parallellt och ha en vallgrav mellan dem?

          Svara
          • utlandssvensk

             /  02/20/2017

            Det var länge sen jag bodde i Sverige, men enligt vad jag har hört är det väldigt svårt att få bygglov för annat än väldigt låga staket. Ska man ha riktiga ”Gated communities” behövs det rejäla doningar, med taggtråd eller krossat glas högst upp. Man behöver också personal, vilket blir dyrt för sönderbeskattade svennar.

            Jag såg att du ställde några raka frågor till MED. Blir spännande att se om de vågar ge några raka svar….

          • utlandssvensk

             /  02/20/2017

            Ett tillägg:

            Den rimliga och vettiga lösningen vore självklart att istället bygga gated communities för asylanterna, dvs, bevakade läger där de inte stör övriga befolkningen. Sen kan man i lugn och ro jobba på repatriering.

            Men nu pratar vi Sverige, så något vettigt lär det inte bli…..

          • Kristian

             /  02/20/2017

            Ja, det blir väl en stegvis uppbyggnad, där man varje gång bygger så höga staket man får. Så småningom kan vi väl ha en ”basmur” på samma sätt som vi har ”basbelopp”?

          • Klimathotet

             /  02/20/2017

            En hög palissad av björkstockar med spetsiga toppar.

          • utlandssvensk

             /  02/20/2017

            ”En hög palissad av björkstockar med spetsiga toppar.”

            Det skulle just vara likt rasisterna! Bygga murar av vita träd för att stänga ut de rasifierade! Usch och fy!!! Hur tror du att en svart kvinna upplever det när hon hotas av en lång rad spetsiga vita pålar?

          • Klimathotet

             /  02/20/2017

            Ja så har det varit sen Vlad III Dracul var aktiv. Det är bara anmälningsbenägenheten som kommer att öka.

        • Tor

           /  02/20/2017

          Ja vet – Sverige…
          I stället för att prata murar åt ena hållet eller andra;
          Det naturliga är att kasta ut alla som inte sköter sig.
          Har ljugit för sitt medborgarskap.
          Stänga gränserna på riktigt.
          Men det Sverige, och svenskarna, som jag känner kommer aldrig dit.

          Svara
          • Tor

             /  02/20/2017

            Byggregler sätter förmodligen käppar till julen ( jak är ert nye svenskräraret)
            Kanske enklare att sätta ihop paket till Ungern för svenskar som tröttnar.
            Resa
            Jobb
            Hus
            Skola
            Betala!
            Sälj hus nu medans de är på topp och köp ett bättre liv i Ungern.

          • Min farfar var ”byggmästare” och hela min finska släkt kom i princip för att arbeta på byggen. Och ja, svensk byggregler är restriktiva. Det är inte fel i sig, men drömmen om oreglerad invandring krossas ytterligare med den.

          • Klimathotet

             /  02/20/2017

            Samma här i generationer men jag ruttnade helt på byggbranschens aktörer.

    • Hypocrita

       /  02/21/2017

      @Utlandssvensk

      ”Hur tror du att en svart kvinna upplever det när hon hotas av en lång rad spetsiga vita pålar?”

      -Det finns många filmklipp (har jag hört) med den omvända situationen, dvs en vit kvinna spetsas av en lång rad svarta pålar….. Då verkar det ju gå bra…. 🙂

      Svara
  5. Tor

     /  02/20/2017

    Agenda igår;
    Skönt att vi har kvar en floskelgenerator nu när det är så tyst om Mona Sahlin. Ylva Johansson fick lite slut på argument. Då anklagade hon Jimmy Åkesson att inte våga komma till studion. Han hade väl helt enkelt inte tid och fanns därför med på direktlänk.
    Moderaten försökte spela väldigt hård. Nu ska vi minsann sätta dit de där flyktingarna som vi uppmuntrat att komma hit utan papper och flyktingskäl.
    Då hängde även Ylva på och höll med att de också ville vara strängare.
    Jimmy bara log.

    Svara
    • Tyst om Mona? Hon har just erkänt ett brott och likaså ”livvakten” gjorde det.

      Svara
    • utlandssvensk

       /  02/20/2017

      Jag kollade på Agenda nu. Att M och S fortfarande är stora partier är nästan obegripligt. Men Jimmie var lika cool som vanligt och han har all anledning att le. Fast sen när de släpade in en Expotant i hijab, orkade jag inte se mer….

      Svara
      • Kristian

         /  02/20/2017

        Merkel är fortfarande ganska populär i Tyskland. Häromdagen sade hon att vi måste ta emot fler.

        Svara
        • utlandssvensk

           /  02/20/2017

          @ Kristian,

          Jo, självskadebeteendet finns lite överallt i västvärlden, även om det är mest påtagligt i Sverige.

          Men nu hoppas vi på Wilders och Le Pen!!!! Snart val i både Holland och Frankrike!

          Svara
    • Jan

       /  02/20/2017

      Håll dig till fakta. Det var den moderata skojaren Elisabeth Svantesson som anklagade Jimmie Åkesson för att inte våga delta i studion. Lite lustigt med tanke på att de båda partierna ingår i en allians nu. Lägg märke till hur Jimmie aldrig kritiserar Moderaterna numera.
      Stolpskottet och skojaren grand mal Svantesson försökte också frita sig skulden för arbetslösheten genom att lägga den på de nyanlända. Politiken var det inget fel på tyckte hon. Vämjelig människa den där Svantesson.

      Ylva Johansson svamlade runt som vanligt. Det har hon blivit riktigt rutinerad på. Mindre snack om snabbspår dock nu. Det går väl inte att upprepa samma lögner för många gånger antar jag.
      Jag tycker mig dock märka ett visst mått av insikt och även skam hos Johansson. Vilket faktiskt är lite sympatiskt och något som skojaren Svantesson aldrig skulle drabbas av. För att hon är en dålig människa helt enkelt. Och för obegåvad.

      Svara
      • Tor

         /  02/20/2017

        Jan
        Mins fel. Du har helt rätt att det var Elisabeth Svantesson. Ber så mycket om ursäkt. Ska verkligen försöka föra anteckningar bättre i framtiden när jag tittar på något och sen kommenterar. Tack för att du uppmärksammade mitt misstag!

        Sen tycker jag verkligen synd om dig som personligen måste ha drabbats så illa av Svantessons illgärning. ”Skojaren, Stolpskottet, Vemjelig, dålig människa och obegåvad.”

        Ska vända mig till dig nästa gång jag behöver en allt igenom felfri människa med fotografiskt minne. TACK!

        Svara
        • Jan

           /  02/20/2017

          Varsågod! Jag ogillar verkligen Svantesson, eller snarare den typen. De där som flyter ovanpå, till synes skrupelfria. Det kanske blev några adjektiv för mycket där dock. Tack för att du påpekar det!

          Svara
    • Mest komiskt tyckte jag det blev när moderaten anklagade Åkesson för att alltid ställa sig vid sidan av, när det snarare är så att han jämt blivit utfryst…

      Svara
  6. Jans

     /  02/20/2017

    Apropå sjukvård:
    https://www.svd.se/hard-kritik-mot-riskfylld-antibiotika
    ”Danderyds sjukhus i Stockholm har en stor brist på sjuksköterskor. För att minska pressen på den redan ansatta personalen har sjukhuset bytt ut sin vanliga antibiotikakur mot ett bredare preparat, Rocephalin, trots att medicinen ökar risken för antibiotikaresistens”

    Om detta inte är ett stressymptom så vet jag inte vad som är det. Allt som riskerar att öka antibiotikaresistensen är ytterst farligt på sikt. Att ett stort sjukhus sjukhus väljer en enklare väg för att spara tid är mycket allvarligt menar jag.

    Svara
  7. Att svenska pressen är vriden mot vänster bekräftas av: https://yougov.co.uk/news/2016/02/07/british-press-most-right-wing-europe/

    Svara
    • Jan

       /  02/20/2017

      Vänster, i dess egentliga betydelse, håller jag inte med om. Däremot en etablissemangsvänlig liberal hållning. Okritisk till makten och dess institutioner. Lite åt NWO-hållet faktiskt även om de aldrig skulle medge det själva.

      Svara
      • Rikard

         /  02/20/2017

        Hej.

        Där är vi eniga tror jag. Klassisk socialism/kommunism hade inte tillåtit eller ens uppmuntrat till invandring överhuvudtaget, då detta setts som ett sätt för bourgeoisien och kapitalet att upprätthålla ett trasproletariat av klienter vilka på grunda av sin av just kapitalet skapade misär var tvungna att ta vad jobb som bjöds, och därför aldrig skulle samarbeta med arbetare och bönder för att ta kontrollen över produktionsmedlen.

        Vi kan tacka (om tacka är rätt ord) min klass, de teoretiska akademikerna, för att marxismen, socialismen och kommunismen idag är synonymt med kulturkrig, massinvandring, okritisk dyrkan av monoteism, samt det ultimata uttrycket för borgerlighetens lättingar: identitetspolitiken.

        Det sämsta av marxismen; dess totalitära kärna, samt dess förakt för frihet och människan som sin egen herre och mästare, kombinerat med det sämsta av bourgeoisien; de dekadenta bohemerna och de romantiska esteterna, i oskön förening med vidskeplighetens kolportörer – kristallhealing, auramassage, homeopati, kiropraktik och allt vad folkets opium kallas idag.

        Förhoppningsvis kan framtida generationer se tillbaka på nutiden med en känsla av att tack vare oss, så slipper de begå samma misstag.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • utlandssvensk

           /  02/20/2017

          @ Rikard,

          Du är en obotlig optimist! Framtida generationer lär inte titta någon annanstans än rakt ner i bönemattan! 🙂

          Jag hade förövrigt min sista debatt på MED bloggen nyss. Det partiet visade sig vara en stor besvikelse för mig:

          https://medbloggen.se/2017/02/18/dags-att-uppvardera-polisen/

          Men nu kommer ju AfS, så det kanske kan bli något!

          Svara
  8. MiT

     /  02/20/2017

    O_0:

    Svara
    • Kristian

       /  02/20/2017

      Tja, vem har påverkat samhället mest?
      Breivik gjorde väl varken till eller från när det gäller hur en genomsnittlig norrman lever sitt liv. Ensamma galningar går inte att skydda sig mot.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/20/2017

      Why don’t you talk to @jhkhemiri – or Athena Farrokhzad.

      Total galenskap, för att inte tala om ironin i Athena, som var i Norge för att tota ihop ett kommunistiskt manifest och lovsjunga väpnad kamp… vilket mottogs sådär av sina Kamrater, strax efteråt.

      Svara
    • G

       /  02/20/2017

      Vad vet Athena om det här ? Har hon kunskap om något annat än ”vita halvdöda medelålders män”. Och hur vet John vem Athena är, har hon gjort sig känd även utanför Sveriges gränser ? :/

      Svara
      • Jans

         /  02/21/2017

        Jag gissar att som medlem av en rätt känd Iransk intellektuell släkt så har hon säkert ett namn i vissa kretsar även på den sidan Atlanten. Hennes spelade underläge i Sverige är bara teater. Hon är iransk överklasskosmopolit och dumma svenska kultur- och vänsterintellektuella ser inte bluffen. Om jag får gissa så ser hon ner på dem allihop och tycker de är en skock nordeuropeiska får med blå ögon.

        Svara
  9. MiT

     /  02/20/2017

    Svara
    • Dessa människor behöver inte oroa sig för att drunkna.

      Men hur kan en ”feminist” se på hur kvinnor TVINGAS, ja TVINGAS, till att bära ett plagg? Som dessutom har syftet att gömma henne för omvärlden?

      Gör om. Gör rätt.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/20/2017

      Vem har tvingat dom att ha hatt ?
      Lite härlig relativism av dårarna i regeringen
      Måste kännas skönt att vara kvinna i en hederskultur att stöttas så fint av den feministiska regeringen..
      Vad blir nästa steg ?
      Att relativisera könsstympning och barnäktenskap ?

      Svara
      • Relativiserar könsstympning och barnäktenskap gör de ju redan. Könsstympning genom att påstå att det är ungefär samma sak som intima skönhetsoperationer och barnäktenskap i och med att det fortfarande görs ”undantag” här i Sverige.

        Svara
    • Steffen

       /  02/20/2017

      Så nu är det OK att prygla/kasta sten på dem, om de inte bär hatt hädanefter?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/20/2017

      Nästan lite gulligt hur de håller på. Högsta möjliga intellektuella nivå.

      -Nej, vet du va`, vad pappa sa, att jag fick inte säja vad det va, det får du ju se när det blir din nioårsfölseda`, men tänk nu om du skulle få en sidennikab med skära rosor på? Men jag säger inget, det måste du förstå.

      -Pilutta dig, pilutta dig, pilutta dig, pilutta dig och mig pilutta, pilutta, pilutta dig och mig.

      Nu väntar jag med spänning på att de ska dra fram en liknelse mellan hjämtvång på byggen och slöja.

      Svara
    • Svenne

       /  02/21/2017

      ‘Swedish Alt-feminism’…

      Svara
    • Pelle2

       /  02/21/2017

      Magdalena Andersson och de andra dårarna fick så mycket kritik för bilden att Magdalena Andersson nu har pudlat och tagit bort den från Facebook.
      http://archive.is/tJGn9
      Så jäkla kul när relativisterna inte får medhåll när dom håller på och tramsar.

      Svara
      • Jans

         /  02/21/2017

        Men är det inte ganska skrämmande att de inte själva ser hur skriande halt jämförelsen är? Vad är det de inte förstår när det gäller skillnaden mellan slöjtvång i Iran (och svenska förorter) och en svensk tant i hatt?

        Svara
  10. MiT

     /  02/20/2017

    Vad är han förvånad över? Trodde han verkligen att radikalfeminister är intresserade av jämställdhet?

    Svara
    • Tor

       /  02/20/2017

      Sossarna försöker med sitt gamla vanliga trick.
      På 70- och 80- talet gick det utmärkt att förneka saker och ting. Gjorde en politiker bort sig så slöt sig hela partiapparaten och ljög tillsammans till det var sant.
      Nu med en fri press fungerar det sisådär. De försöker med sitt relativiserande men det blir bara löjligt. Varje gång som som de ertappas med ”handet i syltburket” spär det på politikerföraktet och ESSDE får nya röster.

      Svara
      • Jans

         /  02/20/2017

        Oj, trodde först det var DN du pratade om 😀
        De har väl i och för sig problem med fri press numera de också. Fast de tror ju själva att PravDN var fri press…

        Svara
        • Tor

           /  02/20/2017

          Ops, kanske skulle ha skrivit alternativmedia i stället.

          Svara
    • Jan

       /  02/20/2017

      Folkpartiet hade naturligtvis inte gjort något annorlunda vid statsbesöket. Fredrik Malm röstfiskar som den borne partigängare (och fjant) han är. Liberalerna lindansar på riksdagsspärren nu. Trots att de äger 80 procent av landets press. Hur lyckas man med det, Fredrik?

      Svara
      • Pelle2

         /  02/20/2017

        Nej, jag tror inte heller att något annat parti i regeringsställning hade gjort något annat vid ett statsbesök i Iran men det blir ju lite extra pikant när den uttalat feministiska regeringens representanter ställer upp på Irans medeltidsinspirerade regims regler.
        Sedan blir det ju ännu värre när dom försöker skämta bort det hela genom att klä ut sig i hatt för att relativisera slöjtvånget.
        Det var väl dårarna Palm,Schyman och Sahlin som klädde ut sig i slöja för något år sedan för att stötta kvinnornas rätt att bära slöja dessutom…

        Svara
        • Tor

           /  02/20/2017

          Tycker att vi ska svara med samma mynt och sätta ner foten ordentligt.
          Nästa gång Iran kommer på statsbesök måste alla kvinnliga ministrar vara utan slöja.
          Just ja – de har nog inga kvinnliga ministrar…

          Svara
          • Tor

             /  02/20/2017

            Googlade och såg att det faktiskt är 6% kvinnor i regeringen i Iran.
            Andra felet idag. Förlåt igen Jan.

          • Kristian

             /  02/20/2017

            Ja, passa dig! ”Three strikes and you’re out”! 🙂

            Sedan måste väl dessa kvinnor beledsagas av make eller manlig släkting.

  11. Nils Dacke

     /  02/20/2017

    Tack President Trump för ert stöd för att uppmärksamma det allvarliga läget i Sverige.

    Svara
    • Pelle2

       /  02/20/2017

      Tror knappast att Trump bryr sig ett skit om Sverige mer än för att skapa en motbild av vad han själv vill åstadkomma i USA.
      Sedan är det för jävligt, precis som MIT skrev i huvudinlägget, att politiker och media försöker mörka det som händer i Sverige och relativisera de problem vi faktiskt har.
      Det kommer verkligen inte leda till någon lösning på problemen att sopa dom under mattan i det längsta. Förr eller senare kommer det explodera i ansiktet på dom och oss alla.

      Svara
      • Klimathotet

         /  02/20/2017

        Trump har pekat på problemet och när stunden är kommen, kommer Sverige att få höra ”I told you so”

        Svara
  12. MiT

     /  02/20/2017

    ”Trump may have been unclear, but Sweden experiencing a migrant crime wave”
    http://www.foxnews.com/politics/2017/02/20/trump-may-have-been-unclear-but-sweden-experiencing-migrant-crime-wave.html

    Svara
  13. Kristian

     /  02/20/2017

    Sveriges diplomatiska förmåga är som Hasse och Tages text till ”Livet i Finnskogarna”:”Först så går det upp, så går det ner, så går det upp. Sen så går det ner, så går det ännu längre ner.”

    Svara
    • Jan

       /  02/20/2017

      Klassisk ful retorik. Man förklarar motståndaren som sinnessjuk. Därigenom behöver man inte ta kritiken på allvar.

      Svara
    • anno

       /  02/20/2017

      Det kallas för projicering, hon berättar om sig själv, men skyller på någon annan, vad jag minns är hon inte riktigt frisk själv.

      Svara
  14. MiT

     /  02/20/2017

    Svara
    • Kristian

       /  02/20/2017

      Blir spännande att se dem stödja ilandsproblem och internt trams istället för att syssla med riktigt förtryck.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/20/2017

        Och faktiskt behöva stå för något!?

        Svara
    • Pelle2

       /  02/20/2017

      Bra av My stealthy freedom att sätta ner foten mot sosseministrarnas relativiserande fjanterier.

      Svara
    • G

       /  02/20/2017

      Som svenskor borde skämmas för sitt relativiserande tankesätt och beteende, usch!
      Game, set and match till kvinnan bakom kampanjen.

      Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  02/20/2017

    Värt att påminna att även DN ibland släpper fram vettiga medarbetares synpunkter.

    http://www.dn.se/sthlm/bra-morkar-om-brottsutsatta-invandrare/

    Lustigt att det tycks gå att lyfta fram att invandrare och invandrares barn är utsatta för brottslighet i betydligt större utsträckning än andra, men inte att det inom samma grupp är betydligt vanligare med brottslingar.

    Lika lustigt är att DN-artikeln från början på 2016 kommer med ett förtydligande som man kan tycka vore självklart.

    ”Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.”

    DN är tamefan den mest högdragna och självgoda nyhetspublikationen i landet. De är så ”full of themself” att de är helt oförmögna till någon som helst sjölvkritik. Den där ”disclaimern” är dock skriven bra långt efter att Wierups analys publicerades.

    http://www.dn.se/info/info-hem/sa-jobbar-dn-med-kvalitetsjournalistik/

    Nämligen 2016-10-29.

    ”Dagens Nyheter arbetar med originaljournalistik. Vi söker efter egna nyheter och att vara på plats vid stora nyhetshändelser, till exempel genom att vi har Tidningssveriges största nät av utrikeskorrespondenter.”

    Skriver alltså tidningen som gjode ett huvudnummer av att de jobbar ”agendasättande” samtidigt som de har haft ett massivt Agenda-Trumpblock parkerat i månader över halva förstasidan, starkt präglat på allmänna nyhetstelegram och egna moralkakor.

    /Frida

    Svara
    • Jan

       /  02/20/2017

      Fast ”Sandvikenrapporten” fick passera trots DN:s omutliga kvalitetsjournalistik. Väldigt bra förstahandskällor där må jag säga…

      Svara
    • Jans

       /  02/21/2017

      ”Lustigt att det tycks gå att lyfta fram att invandrare och invandrares barn är utsatta för brottslighet i betydligt större utsträckning än andra,”

      Lite som att självmord bland unga män, ett urgammalt problem, plötsligt blev högintressant för media när det handlade om afghanska män (som eventuellt skall utvisas). Normalt är det väl ett av de mest nedtystade folkhälsoproblem vi har i Sverige, mäns självmordsfrekvens. När det gällde afghanerna har jag inte heller sett en enda analys om manliga destruktiva normer trots den patriarkala kultur de kommer från. Är det inte lustigt?

      Svara
  16. G

     /  02/20/2017

    ”Misstänkt för gruppvåldtäkt i Visby kräver skadestånd

    En av de män som misstänktes för en anmäld gruppvåldtäkt mot en funktionshindrad kvinna på Gotland begär skadestånd av staten.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/misstankt-for-gruppvaldtakt-i-visby-kraver-skadestand

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/20/2017

      Han är bättre än Lars Vilks och Dan Park tillsammans!
      Gotland behövde låna polisresurser för att killen inte skulle bli lynchad förra gången. Vad blir det nu, militären? (Den ryska får man anta)

      Svara
  17. MiT

     /  02/20/2017


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154386831538231*

    Svara
    • Pelle2

       /  02/20/2017

      Grattis till Tino för en fantastisk försäljningsframgång med hans bok !
      Det visar att folket törstar efter fakta kring invandringens följdverkningar.
      Kul också att Tino inte bara kritiserar utan även har konkreta förslag på hur vi skulle kunna förbättra situationen.
      Bra också att han JO-anmäler den kommunistiska bibliotekarien i Ekerö som stoppade hans bok på eget bevåg. Hoppas verkligen att hon blir fälld !

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  02/20/2017

        Sarnecki har nu lovat att själv recensera boken.

        Låt mig gissa. DN kommer lyfta fram Sarneckis utlovade recension, de kommer intervjua honom till höger och vänster, recensionen kommer sedan att ”analyseras” av DN:s bästa förståsigpåare, de kommer givetvis inte ägna en spaltmikrometer åt att själva recensera boken. De kommer ha rubriker som ”fem fel i Tinos bok”, ”Tine ser inte träden för skogen”, och så vidare. Sedan kommer twittersvansen hänga på och banka in sin sanning i form av att Tinos bok är grogrund för ”fake news”.

        Svara
      • Jan

         /  02/20/2017

        Bibliotekarien var naturligtvis inte kommunist. Hade hon varit det skulle hon inte ha haft något emot boken. Vänsterliberal eller identitetsvänster är hon dock säkert. Kommunister är, för övrigt, en utrotad art i Sverige.

        Tinos bok kommer jag inte att läsa. Den låter lika spännande som en rapport från SCB. Förmodligen en massa statistik och grafer sida efter sida. Jag kommer dock att ta del av utdrag av den. Crowdfunding för övrigt: Får bidragsgivarna tillbaka sin insats när boken går med vinst?

        Svara
        • G

           /  02/21/2017

          ”Kommunister är, för övrigt, en utrotad art i Sverige.”

          Utrotningshotad möjligen, men inte utrotad imo.

          Svara
        • Svenne

           /  02/21/2017

          ”Får bidragsgivarna tillbaka sin insats när boken går med vinst?”
          Nej, det är en slags delbetalning eller ”förskottsbetalning av en vara eller tjänst” https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A4srotsfinansiering

          Svara
        • Pelle2

           /  02/21/2017

          Enligt Tino rekommenderade bibliotekarien marxistisk litteratur till sina ”kunder”.
          Vem,förutom en kommunist,skulle göra det ?
          Det är väl inte det första man skulle komma att tänka på att rekommendera till en kund om inte denne explicit frågade efter den typen av litteratur ?

          Men jag vet att du vill smeta liberalism på allt du inte gillar Jan.

          Och jodå, några kommunister finns allt kvar i Sverige. Jan Guillou,Sven Wollter, Frank Baude och Jan Myrdal är väl några av de mest profilerade i dagens samhälle.
          Sedan betvivlar jag att kommunisterna har rensats ut ur V. De har bara slutat kalla sig för kommunister eftersom det är för belastat men kommunismen lever kvar i deras ideologi.
          I deras program pratar dom fortfarande om det onda kapitalet,hur det socialistiska samhället skall införas,klass,imperialism och gemensamt ägande.
          Här kommer en klassisk kommunistisk del i partiprogrammet:
          ” De rättigheter som springer ur ägandet måste begränsas och ägandet i sig övergå till gemensamma former. ”
          Dom skriver också”Därutöver behövs ett ökat statligt ägande inom bankväsendet. På sikt bör bankväsendet i helhet förstatligas. ”
          Klassisk kommunistisk expropriering av privata tillgångar.
          Dom skriver också lite kryptiskt om utomparlamentariska metoder för att driva igenom sin politik istället för att skriva revolution som dom sa förr.
          Dom har ju inte direkt gjort sig kända för att ta avstånd från stenkastarvänsterns metoder heller..
          Sedan har dom kryddat det med lite moderna företeelser som feminism,HBTQ och miljö för att locka nya skaror som kanske inte har koll på de kommunistiska delarna i programmet eller kanske inte gillar dom men det är ju bara kosmetika.

          Svara
        • Senior

           /  02/21/2017

          Kommunister är fortfarande kommunister oavsett om de själva kallar sig feminister, liberaler eller vad som. Men måste bedöma dem efter sina handlingar och agerande, inte vad de säger sig göra eller säger sig agera.

          Svara
          • Jan

             /  02/21/2017

            I Sverige finns det kanske ett tusental kommunister. Den här kvinnan är säkert vänsterpartist. Alltså vänsterliberal enligt tidens mode (anti-rasism, hbtq, feminism, massinvandring med mera).

    • G

       /  02/21/2017

      ”Teodorescu: Censur hör inte hemma på biblioteken”
      ..[..]..
      Det intressanta är hur man som bibliotekarien å ena sidan kan avfärda en bok samtidigt som man inte anser sig vara kapabel att bedöma dess ”relevans”, samtidigt som man ger sken av att just detta verk skulle strida mot bibliotekets värdegrund. Därutöver, hur uppnår man mångsidighet och mångfald om bara vissa ”godkända” verk köps in? Hur ligger Ekerös agerande i linje med dess egen målsättning om att ”verka för det demokratiska samhällets utveckling”? Man behöver inte vara särskilt konspiratoriskt lagd för att ana att det döljer sig mer bakom bibliotikariens beslut än vad hon ger sken av. Det är beklagligt, biblioteken får inte kidnappas av ideologiska censurivrare.”
      http://www.gp.se/ledare/teodorescu-censur-h%C3%B6r-inte-hemma-p%C3%A5-biblioteken-1.4165434

      Svara
      • Pelle2

         /  02/21/2017

        Bra att Teodorescu tar upp bibliotekariens censuriver.

        Svara
    • Jans

       /  02/21/2017

      Tinos framgång kan bli lite av en isbrytare. Av allt att döma är det en seriös bok vi talar om. Att många bibliotek väljer att inte plocka in den tyder på ett mycket allvarligt problem med en slags inköpscensur på våra bibliotek. Man kan ju undra hur många mindre kända, inte minst utländska, böcker som ”glömts bort” av grindvakterna vid våra bibliotek.

      De kan inte avvisa stökiga bråkmakare som stör på biblioteken men en viktig bok om den mest aktuella inhemska debatten just nu den får vända i porten. Skrämmande.

      Svara
  18. G

     /  02/20/2017

    Det är ju kul att media anklagar Trump för att vara vinklad och bara ta in information från Fox News. När Bergfeldt i SVT ”gick ut på stan” och frågar vad folk tycker om Trumps tweet om invandring och om det stämmer överens med deras bild av Sverige. Då svarar alla likadant, kan kanske bero på att de frågade folk i Washington D.C., lite som att gå ut på Södermalm för att höra vad folk i allmänhet tycker. Och en av de svarande tjejerna förklarade att Trump inte kan basera det han påstår på fakta, för ”all” fakta pekar på att invandring bara är bra för länder och inte skapar några problem på något sätt, hon fick ingen motfråga om hon alltså säger att all typ av invandring är samma sak, exempelvis asylinvandring och arbetskraftsinvandring. Vad än Trump säger eller påstår så känner media att de måste rapportera från exakt raka motsatsen till det han säger, även med hjälp av ”folk på stan”.

    Svara
  19. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  20. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  21. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  22. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  23. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
    • Jans

       /  02/21/2017

      Jädrar vad hon sket i det blå skåpet där. Och så gör man nyheter om Trumps slarviga twittrande… Varför, när vår egen regering dräller av ännu slarvigare twittrare.

      Svara
      • Hamon

         /  02/21/2017

        Ja. Vi behöver inte gå till andra sidan Atlanten för att hitta politiska stolpskott till twittrare. Räcker gott och väl med dem som vi har här.

        Svara
  24. G

     /  02/21/2017

    Svara
  25. G

     /  02/21/2017

    Svara
  26. G

     /  02/21/2017

    Svara
  27. Svenne

     /  02/21/2017

    Tino Sanandaji:

    Svara
    • Pelle2

       /  02/21/2017

      Såg i Arpis artikel att den ansvariga bibliotekarien sa följande:
      På sin Facebooksida skriver den ansvarige bibliotekarien att ”Vi tänker för lite kommunistiskt i den här världen – såklart det blir galet då. Gör om – gör rätt.”
      Verkar vara många kommunister i ledningen för biblioteken i Stockholm som visar upp kommunismens avsky för yttrandefriheten..

      Svara
      • Ivar L

         /  02/21/2017

        Det är skrämmande faktiskt. Att det är rätt vänster bland bibliotekarier har jag begripit tidigare men jag trodde ändå de förstod vikten av det fria ordet. Jag trodde de var sådana där naiva nykommunister men de är ju praktfulla gammelsovjetkommunister. Det är så konstigt att extremvänstern gång på gång alltid landar på fel sida hur de än gör. Historien visar med all önskvärd tydlighet att kommunism är falrigt och gång på gång tror många att, jo men denna gång är det en annan slags kommunism vi står för. Inte diktatur och Svojet, och så står de där med censurpennan trots allt. Gång på gång. Det verkar inte gå att kombinera tankefrihet och kommunism helt enkelt. Det är en religion.

        Svara
    • Senior

       /  02/21/2017

      Helt normalt modus operandi för kommunister, infiltrera och påverka från insidan.

      Svara
  28. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  29. Svenne

     /  02/21/2017

    Göran Ording, (S)-Södertälje, vill ha ett ”informationsdepartement”:

    Svara
    • För att det är vad vårat land behöver – ett informationsdepartement fyllt med foliehattar.

      Svara
      • Ivar L

         /  02/21/2017

        Fattar inte varför du fått 5 tummen ner. Är det så många som vill ha ett svenskt Stasi? Här på Toklandet alltså? Eller är det någon slags tidigare oförrätt som renderar tramsiga tummar? Löjligt i så fall.

        Svara
        • Åh sa något otrevligt om Kent Eketok etc

          Svara
          • MiT

             /  02/21/2017

            Hahaha, det har väl alla gjort egentligen? Jag har ju flera gånger att han ger ett fruktansvärt osympatiskt intryck. 😛
            Men jag har i o f också sagt att han enligt en del är flitig som en myra i riksdagen och verkligen gör det jobb han förväntas göra där (ja inte just nu då…)

    • Rikard

       /  02/21/2017

      Hej.

      Det heter Sanningsministerium, vet Ording inte det?

      Dessutom har vi redan det.

      SVT och SR samt det autonoma nätverk av likadana tyckare som ligger likt cancer i lymfsystemet i detta land.

      Kamratlig hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  30. G

     /  02/21/2017

    ”hoppa ner från bilen är ni snälla, tack.” – ”dra upp byxorna pojkar, tack”

    Svara
  31. Svenne

     /  02/21/2017

    ”Som fulla SSU:are på kurs.” 😛

    Svara
    • Påminner mig om när jag var med i SSU och skrev en motion om månggifte. Nämnde jag att jag var extremt berusad när jag skrev den och var inte alls seriös?

      Nåväl, den togs på allvar och tv4 tog till och med upp den i något av deras debattprogram c:a 2002. Ett favoritcitat är ”denna person måste ha erfarenhet av månggifte”. Hoppsan hejsan som man säger.

      Svara
  32. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  02/21/2017

      Jag såg rubriken och sparade ner artikeln. Tänkte läsa den om fem år. Något säger mig att den kommer att kännas extremt passé då. Jag utesluter inte att Trump – liksom de flesta USA-presidenter före honom – också kan komma att starta något krig, men att jämföra honom med historiens värsta diktatorer och massmördare innan han knappt hunnit installera sig känns oerhört märkligt.

      Därmed kan man även stryka Peter Englund från listan ”sansade historiker med perspektiv”, Dick Harrison är en annan. Vad är det för fel på allting, varför kan ingen tänka rationellt längre? En historiker borde verkligen kunna fördjupa analysen. Trump kan definitivt komma att skapa problem, men någon slags proportioner på analyserna måste väl ändå finnas?

      I princip har jag slutat läsa om Trump i MSN, för allt är så uppskruvat och oseriöst nu så det går inte att relatera till. Hoppas det lugnar ner sig lite, man vill ju ändå ha lite koll på vad som händer i USA utan att starta en stor utredning kring tillförlitlighet inför varje artikel man läser.

      Svara
    • Kristian

       /  02/21/2017

      Läs för höge farao någonting om något annat än andra världskriget!
      Kanske Trump är en ny Sven Tveskägg, Almansur, Kristian II, Robert E Lee, Nixon, Hammurabi, eller Calixtus III … ?

      Svara
      • Jans

         /  02/21/2017

        De kanske inte läser mycket överhuvudtaget de här twitterpajsarna? Alltså läser i betydelsen, mer än 170 tecken och facebookuppdateringar.

        Svara
    • Senior

       /  02/21/2017

      Synnerligen intressant att alla de (utom Homer Simpson) han jämförs med som farliga ledare är kommunister……

      Svara
  33. Svenne

     /  02/21/2017

    Ann Heberlein annonserar sin nya bok, ”Den banala godheten”:

    Svara
    • Kristian

       /  02/21/2017

      Förmodar att det är en referens till Arendts ”Eichmann in Jerusalem: A Report on the Banality of Evil”?

      Svara
  34. Att Sahlin äntligen erkänt att hon är både ohederlig person och fifflare är dock något att fira! 🙂
    https://bergersjo.wordpress.com/2017/02/21/i-fangelset-med-sahlin/

    Svara
    • Klimathotet

       /  02/21/2017

      Sen det där som hon sa att det är häftigt att betala skatt vilket Kronofogden nu säger att det inte stämmer när det kommer till kritan.

      Svara
      • Häftig kan ju iofs. betyda plötslig, kraftig, hastig, intensiv, svår, akut, våldsam, temperamentsfull, hetlevrad, aggressiv… Det kanske var nåt sånt hon menade? 😛

        Svara
  35. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
  36. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
    • Men jävlar – relativisera mycket?

      Brottslingar begår brott, Linda SnickSnack. Och ja, det där är en medveten allitteration.

      Svara
      • Jans

         /  02/21/2017

        Det är som ett djävla dagis. För det första är det inte säkert att en del av dem ens är medborgare och även de som är medborgare är ligister också. Det ena utesluter inte det andra. Alla ligister är väl medborgare i något land?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  02/21/2017

          Och själv resonerar hon yttermera ytterst olämpligt, precis på den nivå som en politiskt nyfrälst fjortis klarar av efter att ha varit på sitt första sommarläger med ungkommunisterna. Infantilt är en underdrift. Man undrar vad partikompisarna som inte armbågat sig till toppen tycker om sådana politiker som Snecker. Att hon är en jobbig pinsam gaphals eller att hon är peppig så det stänker.

          Man blir ändå nyfiken. Var även det som hände i Kungsträdgården och Köln endast ytterst olämpligt, eller var det något mer? Är annan bus med fyra år i finkan också endast olämplig? Eller ska vi vara generösare än så, grov våldtäkt, dråp, rån, kidnappning, mord. Olämpligt, inte okej, eller helt enkelt kriminellt.

          /Frida

          Svara
    • Jan

       /  02/21/2017

      En del medborgare är ligister, Linda. Eller anser du att det ingår i de medborgerliga rättigheterna att skjuta på poliser och attackera blåljuspersonal?

      Svara
  37. MiT

     /  02/21/2017

    Svara
    • Jans

       /  02/21/2017

      Enligt Dick Harrison har det alltid varit såhär i Sverige. Lägg för övrigt märke till att folkökningen 1861 inte handlade om invadnring (snarare utvandrade folk) utan om nyfödda svenskar.

      Jag undrar om det i relativa siffror finns någon motsvarighet från ett modernt i-land, när det gäller snabb och permantent migration.

      Svara
      • Kristian

         /  02/21/2017

        Nej. I relativa tal har Sverige slagit USA under nybyggarvågen omkring 1900. (Och det var inte ett modernt i-land. Du kunde få jord att odla, javisst, men inte sjukvård och försörjningsstöd.)

        Svara
        • Jans

           /  02/21/2017

          På 1800-talet är det ju dessutom tveksamt om ens begreppet i-land är relevant. USA är ju i och för sig förmodligen ett av de första i-länderna och helt klart hade de nytta av en del av invandringen, men som sagt, den var inte större än i Sverige senaste decenniet och den var ju av en helt annan karaktär, och reglerad vad jag förstår.

          Svara
  38. Jans

     /  02/21/2017

    DN-fotograf blev misshandlad under Rinkebyupploppen:
    http://web.archive.org/sthlm/dn-fotograf-misshandlad-i-rinkeby/

    Lägg märke till hur neutral och saklig artikeln är. Normalt när journalister attackeras brukar det slås på stora trumman om hot mot demokratin o.s.v. Ja, ni kan ju funder själva på hur tonen varit om det hade varit Sons of Odin eller liknande som 15 mot 1 misshandlat en DN-fotograf.

    Notera också att polisen säger att chansen att få fast förövaren är obefintlig, samt att fotografen fick ta sig till sjukhus själv. Ingen blåsljuspersonal kunde tydligen hjälpa till.
    Fox news, son Trump citerade, kanske ändå har lite rätt i alla fall?

    Svara
  39. Jan

     /  02/21/2017

    Sosseelitens betjänt Ojsan anser att det är en sorg för Sverige att Mona Sahlin åker dit igen. Knappast Ojsan, det känns snarare som en befrielse att äntligen bli av med henne. ”Mona Sahlin är en kompetent person, har ett stort patos och hade kunnat göra viktiga insatser framöver”. Visst Ojsan, visst…
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/noWxQ/det-var-klokt-att-erkanna-sahlin

    Svara
    • Pelle2

       /  02/21/2017

      Helt obegripligt att han gråter över att Sahlin förmodligen inte kan få några statliga uppdrag framöver. Vi såg ju vilken katastrof hon var senast som samordnare mot extremism.
      Hon åstadkom inte ett skit mer än att inrätta en telefonlinje som anhöriga till extremister förväntades ringa in till.
      Kan heller inte se att hon bidrog med någonting inom politiken mer än att hon gjorde det legitimt att ta ”time out” när man blev påkommen med brottsliga handlingar eller missbruk av tjänstekort.

      Svara
  40. Jan

     /  02/21/2017

    ”Bittra bögtårar över tragiska divan Sahlin”: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/henriktorehammar/article22794233.ab

    Svara
  41. Jan

     /  02/21/2017

    Välgörenhetsmiljonärerna i Rädda Barnen vill att svenska skattebetalare ska pumpa in än fler miljarder i ensamkommandeindustrin. Eller så kanske de bara värnar om sitt eget utrerade överklassliv på bidragsgivarnas bekostnad? Man vet aldrig när lögnaren och mångmiljonären (på välgörenhet!) Elisabeth Dahlin är inblandad.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/5aG4O/vi-har-aldrig-sett-barn-ma-sa-daligt

    Svara
    • Olof

       /  02/21/2017

      ”Att Regeringen skyndsamt säkerställer att asylsökande barn och unga får tillgång till sammanhållen psykiatrisk behandling.”

      Lol. De får väl göra som svenskarna får numera – betala för den själva om de vill ha någon.

      Och då är vi inte ens i början av de kommande försämringarna än… välkomna till Sverige, här är er hängsnara…

      Svara
      • Ivar L

         /  02/21/2017

        Som någon redan nämnt, när ensamkommande tar livet av sig blev plötsligt unga mäns självmord högintressant. Det är rätt skrämmande att det enbart möts med tystnad eller bortförklaringen ”manlig destruktivitet” i vanliga fall. Jag skulle vilja se reda siffror på om de afghanska männen (som bekant är rejält många) ens är överrepresenterade i självmordsstatistiken. Nog för att de skulle kunna vara det, de befinner sig ju inte i någon festlig sits direkt men som sagt, än så länge har jag inte sett siffror på att de är överrepresenterade vilket gör att jag misstänker att de inte är det.

        Svara
        • Olof

           /  02/21/2017

          Jag skulle tippa på att de är överrepresenterade… men korrigerat för ‘socioekonomisk situation’ så är det nog tveksamt om de är det. Skulle tippa på att svenska män som hamnar i någon av bidragslöshetsfällorna som finns numera tar livet av sig i rätt stor utsträckning.

          Svara
  42. Jan

     /  02/21/2017

    Fler utmaningar…. Tino valde en passande titel till sin bok – massutmaningen! Idioterna i landets ledning har kommit på att det kanske inte är en så bra idé att nästan inga utomvästliga invandrarkvinnor arbetar. Det blir kanske lite dyrt att bidragsförsörja allihop. Dags att inse det nu så här 20-30 år efter att ”fascisterna” varnade för det…
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/j5aXb/nyanlanda-kvinnor-far-inte-fastna-i-hemmet

    Svara
    • Kristian

       /  02/21/2017

      ”Fastna?” En majoritet vill väl inte jobba – de anser att mannen skall försörja dem.
      Om mannen i familjer dras med ”låg utbildning”, ”inga språkkunskaper”, osv. så har kvinnan allt detta och därtill ”aldrig jobbat”. Vem vill anställa henne? Det blir åratal av utbildning.

      När detta blir tydligt för alla är det dags för Sanandajis förslag: låt dem åka hem med delvis bibehållna bidrag. Billigare och bättre för alla. De kommer att leva som kungar, och Sveriges dumsnällhet kommer att leva i sagor i generationer.

      Svara
      • Jan

         /  02/21/2017

        Problemet är att korrelationen mellan Stefan Löfvéns ”berättelse” om verkligheten och verkligheten är noll. Därför faller all politik platt.

        Svara
  43. Jans

     /  02/21/2017

    Expressenjournalist blir intervjuad av Fox angående Sverigebilden, och försöker naturligtvis förklara bort migrationsproblemen. Rätt pinsamt, hon är inte bra på engelska för att ha jobbat I USA i fyra år:

    Kolla också gärna på fortsättningen där de intervjuar USA:s Sverige-ambassadör. Hon är också imigrationsförespråkare och debatten svänger över till att handla om USA. Indirekt medger ambassadören att Sveriges problem är immigrationsrelaterade i och med att hon menar att USA aldrig skulle kunna få en liknande situation eftersom USA relativt sett inte tar emot tillnärmelsevis lika många. Också intressant hur hård och öppen debatten mellan dem är. Mer sånt skulle man vilja ha i svensk TV.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/21/2017

      Att en svensk ambassadör återger regeringens politiska inställning är normalt, det är ambassadörens jobb. Inget konstigt där. Däremot blir det tydligt vilken låg nivå svenska journalister håller. Att sätta sig i en TV-studio med ett högoktanigt högerankare kan dock inte vara någon lätt uppgift. Att hon snubblar på orden är förlåtligt, högt tempo. Hon lyckas dock inte för fem öre ta kontroll över situationen för att föra något som helst oberoende journalistiskt resonemang. Att hon ska stå till svars för Sverige var en fallgrop som hon föll rakt i.

      /Frida

      Svara
      • Ivar L

         /  02/21/2017

        Men var det inte USA:s ambassadör i Sverige de intervjuade? Hon pratade ju oklanderlig amerikansk engelska.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  02/21/2017

          Det var nog jag som fattat fel. Men var inte denna ambassadör i konungariket Sverige under Obamas tid?

          Svara
          • Fn har USA ingen ambassadör i Sverige. Azita Raji åkte hem när Trump tillträdde och nu har vi bara Chargé d’Affaires som sköter uppgiften tills Trump skickar någon.
            Fortsätter vi att jävlas med honom har han kanske ingen brådska med det?

      • Dan

         /  02/21/2017

        Jo det var det. Usa föredetta sverige ambassadör. Förövrigt var expressen jornalisten riktigt dålig med tanke på att hon bott i usa i fyra år.

        Svara
        • Ivar L

           /  02/21/2017

          Rätt roligt när hon flera gånger i rad säger ”I don’t know where you got your numbers from” och han svarar att de kommer från officiell svensk statistik.

          Svara
  44. Svenne

     /  02/21/2017

    Råttfångaren från New York…

    Svara
  45. Svenne

     /  02/21/2017

    DGS: Dags att skrota mångkulturen

    ”Det sorgliga är att man låtit förfallet pågå så länge utan att vidta åtgärder. Med en rimlig och ansvarsfull invandringspolitik, det vill säga betydligt mindre volymer, och en integration som var inriktad på assimilering istället för mångkulturell förvirring hade dessa gettoliknande miljöer sannolikt inte uppstått.

    Eftersom godhetsvänstern, och godhetshögern, hela tiden har förnekat problemen och beskyllt de som påtalar dem för rasism har problemen tillåtits växa. Liberalen Mauricio Rojas var ute redan 2005 och varnade för förortskravaller. Då blev han kallad för rasist.”
    //
    ”För att vända den negativa utvecklingen bör vi införa asylstopp. Förorterna ska inte fyllas på med fler invandrare. Vi kan hjälpa fler flyktingar för mindre pengar i närområdet.

    Därefter bör vi avskaffa mångkulturen och införa en ny, bestämd assimilationspolitik. Målet ska vara att det svenska medborgarskapet ska vara mer än ett papper. Inga mer bidrag till etniska föreningar och ingen mer hemspråksundervisning.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  02/21/2017

      Jag tror dessvärre inte att det är dags för någon åtgärd som gör skillnad på ett bra tag. Om jag får vara cynisk så tror jag att denna utveckling kommer pågå länge till. För några år sedan var en bilbrand en nyhet, sedan blev bilmassbränning en nyhet, nu är det en nyhet att polisen försvarat sig med blykulor.

      Det kan lika gärna bli så att det blir ännu värre. För att använda ett slitet begrepp. Normalisering. Så kan det mycket väl bli så att våld, kriminalitet och skjutglada poliser blir än mer normaliserat och att många därav de facto blir tvättäkta rasister.

      Förorter i Paris, Bryssel, och för att inte glömma Chicago och San Salvador visar att vi har en bra bit till botten. Det är med andra ord rejält naivt att tro att det inte kan bli mycket sämre. Det är inte så att det saknas samtida exempel.

      Det finns tyvärr bara ett knep, fler poliser, och eftersom vi inte tycks ha råd med våra överutbildade högskoledialogpoliser så får man helt enkelt sänka utbildningskraven. På det så gäller bara en sak, total nolltolerans mot ”olämpligt beteende” som Snecker skulle ha uttryckt sig.

      När man fattat det så kommer man också se att det i dessa områden blir en baggis att bedriva skola och social omsorg värt namnet. För det stora flertalet av de multikriminella, förlåt, multiolydiga som redan passerat 15-årsstrecket är dock loppet kört. Tråkigt nog.

      /Frida

      Svara
      • Ivar L

         /  02/21/2017

        Tyvärr kan du mycket väl ha rätt. Det finns ofta i svensk debatt en slags outtalad idé om att nu är botten nådd och en oförmåga att se att man sade det förra året också. Förmodligen därför verkningslösa åtgärder som ”dialogpoliser”, saft och bullar till vandaler och armband mot våldtäkt och annat magiskt tänkande ständigt upprepas.

        När det gäller polisinsatser så tycker jag en grej de omedelbart skall sluta med är sitt djävla ”dokumenterande”. Jag hörde en polis tala om det på radio, de hade inte gripit någon men de hade i alla fall minsann ”dokumenterat”. Det är väl för sjutton inte polisens uppgift under pågående brott och kravall att leka dokumentärfilmare? Skit samma om de kan sy in någon om tre månader, straffet kommer att vara ett skämt i vilket fall som helst. Det är när brottet sker polisens uppgift att agera mot brottslingarna och gripa så många som möjligt. Dokumentera får väl andra göra. Kroppskameror eller kameror i bilarna är naturligtvis OK, men att poliser skall stå med kamera i händerna istället för med batong och handklovar är åt helvete fel.

        Svara
  46. Svenne

     /  02/21/2017

    @filosofennils skyller på högerextrema…

    Svara
    • Rikard

       /  02/21/2017

      Hej.

      Det enda egentliga felet är väl att Malmö inte har förorter som så. Staden är så pass liten geografiskt att man kan cykla tvärs igenom på ca trettio till fyrtiofem minuter (tiden höftad som ett teoretiskt medelvärde av en cyklist som framför fordonet ansvarsfullt och hänsynsfullt och en cyklist som de kevlarförsedda fåntrattar man kan se plöja ner människor på Söders trottoarer på somrarna…).

      Rosengård, som väl är mest känt för de som inte bor/bott i Malmö, ligger inte utanför. Därifrån är det promenadavstånd till stadskärnan.

      I den mån Malmö kan sägas ha förorter är det kommunerna runt omkring, där de utflyttade svenskarna bor – en utflyttning som pågått sedan åttiotalet allraminst.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  47. Ivar L

     /  02/21/2017

    Intressant norsk kommentar på Tinos bok:
    http://tino.us/2017/02/norska-invandringskommissionen-del-ii/

    Svara
  48. Svenne

     /  02/21/2017

    Express: ”Sweden Riot”:

    Svara
  49. Lite roligt så här på kvällskvisten. Zara Larsson har fått Regeringens pris för utomordentliga insatser: ”med sin oemotståndliga popmusik, sitt färgsprakande artisteri och sin starka personlighet har hon lagt världen för sina fötter.”
    – Hon har ju blivit en väldig förkämpe för tjejers rättigheter, för jämställdhet, som hon uttrycker väldigt rakt och som får en väldig betydelse för unga tjejer, inte bara i Sverige.

    Pepp nu alla vita män, tji fick ni.

    Svara
    • japp det goda hatet lönar sig

      Svara
    • Jan

       /  02/21/2017

      Undrar om bästaste tjejgänget i regeringen har en aning om att Zara är så långt ifrån sosse man någonsin kan komma? Har någon av statsråden loggat in på hennes hemsida någon gång? En orgie av oförblommerad varumärkesreklam varvat med halvpornografiska bilder på pristagaren själv. Är det den typen av feminism som regeringen tycker representerar Sverige så bra ute i stora världen?

      Svara
  50. Frida Gustavlin

     /  02/21/2017

    http://www.expressen.se/debatt/det-racker-nu–vi-maste-aterta-tryggheten/

    ”Moderaterna kräver att regeringen agerar här och nu för att återta makt och kontroll över tryggheten. Det räcker inte med att prata, man måste också agera för att Sverige ska kunna vara ett tryggt land för alla.”

    Skriver moderaternas ledare utan att avslöja med ett ord att makten över denna fråga ligger i hennes, de övriga borgerliga ledarna och Sverigedemokraternas händer när de så önskar.

    ”Skärpt lagstiftning kan alltså dröja till efter nästa val – det duger helt enkelt inte.”

    Ja ja, men den kritiken ska hon nog faktiskt rikta mot sina allianskompisar, eftersom de när som helst skulle kunna fälla regeringen och göra något åt saken, speciellt om det nu inte kan vänta till nästa val att göra något åt problemet.

    Cynisk valtaktik inför 2018 är vad det är, varken mer eller mindre.

    /Frida

    Svara
    • De skulle kunna förändra reglerna innan nästa val. Men det vet givetvis AKB som måste dansa mellan DÖ och de gamla reglerna.

      Svara
    • Jan

       /  02/21/2017

      Bla, bla, bla. De hade åtta år på sig när de själva satt i regeringen. Men gjorde absolut ingenting. Förutom att späda på eländet då. Har folk kortare minne än guldfiskar?

      Svara
      • AKB är givetvis ingen annan än Fredriks kronprinsessa. Bara töntar inbillar sig annat!

        Svara
        • Jan

           /  02/21/2017

          Visst. Men när katten är borta dansar råttorna på bordet. AKB är lite som Groucho Marx ”De här är mina principer men om ni inte gillar dem så har jag andra…”. Betydligt mer lättmanövrerad om man säger så.

          Svara
    • Kristian

       /  02/21/2017

      Instämmer med andra talare. Bara att visa nu direkt vad ni går för. Låt Löfven falla.
      ”**** or get off the pot.”

      Svara
    • Ivar L

       /  02/21/2017

      Hon behöver väl inte ens ha med sig centern för att fälla regeringen? Bara att sätta igång. Rena rama bluffpokern hon sysslar med. Men egentligen är det ju inte politikernas lögnaktiga beteende som är grundproblemet (det är ju välkänt) utan att ingen i ms-media berättar för alla fårskallar som inte tänker efter att M bara spelar teater.

      Svara
      • Hon vill inte fälla Regeringen. Hon vet att hon inte skulle fixa jobbet utan SD stöd. Hon kör med DÖ fast det är avskaffat i teorin.

        Svara
  51. Ivar L

     /  02/21/2017

    Jag förmodar att detta i grund och botten handlar om transfereringar av bidrag från rika till fattiga kommuner och att immigranter är själva valutan som driver det hela:
    https://www.svd.se/sa-forsoker-jamtland-runda-lagen–for-att-fa-fler-flyktingar
    ” I Jämtland är frustrationen stor och kommunerna försöker kringgå lagstiftningen genom att locka till sig flyktingar på olika sätt.
    – Vi behöver dessa människor, säger Jenny Edlund på länsstyrelsen.”

    Om denna strategi skulle vara långsiktigt hållbar och inte kräva statliga bidrag så har ju annars Jämtland hittat en guldåder. Eller är det så att de enbart, vid sidan om asylsökande (som ger statliga bidrag, endast ”lockar” immigranter som har efterfrågad kompetens?

    Svara
  52. Svenne

     /  02/21/2017

    ‘Aftonbladet – oberoende fascistisk’…

    Svara
  53. Ivar L

     /  02/21/2017

    Och plötsligt var det vänstern som blev patrioterna:

    Skummade lite i flödet och de vet liksom inte hur de skall hantera det hela. De blir liksom patrioter men ändå inte och även om alla partier borde jobba för Sveriges bästa så får man liksom inte gilla Sverige för mycket men man får ändå inte säga som Trump.
    Total left wing syntax error.

    Svara
    • Kristian

       /  02/21/2017

      Märkligt. Den som vill förändra något lägger väl inte ned så mycket tid på det den redan tycker är bra? Det är väl hela poängen med att bli politiker? Läkare och poliser som larmar om problem, är de motståndare till sjukvård och rättsstat?

      Nu vet jag vilka filosofen och andra påminner om: Bush-regimen, när det var som värst med tortyravslöjanden och annat. Alla som säger att minsta lilla kan bli aningen bättre är förrädare.

      Svara
      • Jan

         /  02/21/2017

        Den enda rimliga slutsatsen att dra här är att Tomas och Nils är idioter.

        Svara
  54. Ivar L

     /  02/21/2017

    Och DN blev också patrioter:

    De som brukar älska att skriva om det usla landet Sverige som bedriver slavhandel och systematiskt förtrycker alla som inte har blå ögon.

    Svara
    • Rikard

       /  02/21/2017

      Hej.

      En patriot är ofta den som kritiserar sitt eget land, system och folk hårdast. Detta utifrån att patrioten vill att landet skall vara så bra som möjligt och troget sina ideal.

      En nationalist är oftare en person som vägrar acceptera eller tillåta kritik av det egna landet, folket eller systemet.

      En annan skillnad är att patrioten förhåller sig till landet sådant det är, men nationalisten endast förhåller sig till bilden – oavsett verkligheten.

      I dagens Sverige, vilka är det som är patrioter och vilka är det som är nationalister egentligen?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS För att inte klä mig i andras lagrar vill jag länka till den utmärkta text där jämförelsen kommer ifrån: [http://orwell.ru/library/essays/nationalism/english/e_nat]
      Orwell, George; ”Notes on Nationalism”.

      Svara
  55. Svenne

     /  02/21/2017

    Reklamprofessorn… #satir

    Svara
  56. Svenne

     /  02/21/2017

    Janouch sågar ‘smartaste bästaste tjejgänget’…

    Svara
  57. Svenne

     /  02/21/2017

    SkD: Våldtäktsrekord i Eslöv

    Svara
  58. Ni sitter väl vid burken nu och ser på Springare?

    Svara
  59. Jans

     /  02/21/2017

    Ehrm…
    Trump fördömer antisemitism men artikeln antyder ändå att det indirekt är hans fel att antisemitismen i USA ökat.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6636525
    ”En del bedömare drar slutsatsen att högerextrema krafter som delvis fått Donald Trump vald också kan ligga bakom ökningen av antisemitism i USA just nu.”

    Inte för jag kan särskilt mycket om amerikansk högerextremism men det uppmålade sambandet förefaller aningen osannolikt och som en typisk hemokokad GBA-brunmålning. Har Trump varit antisemitisk under valkampanjen?

    Svara
    • Tor

       /  02/21/2017

      Rent skitsnack.
      Trumps dotter har konverterat och gift sig med en Jude, Jared Kushner. Han ingår dessutom i innersta kretsen i Vita Huset tillsammans med Steve Bannon ( ni vet han som var redaktör för Breitbart….) Så en jude och en nasse sitter och ger råd till Trump….
      Dessutom var Israels premiärminister på besök i Vita Huset förra veckan och de är väldigt tighta.
      Tvärtom var det Obama som lämnade Israel i sticket i FNs säkerhetsråd. Så om det är några som är emot judarna så är det demokraterna.
      Lite som i Sverige. SD beskylls för att vara nazister. Kent Ekerot är halvjude. S hoppar i säng med Muslimska Brödraskapet och Hamas.
      Våldet i Malmö mot judar kommer väl från nazister….. öhh.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: