Bättre byggnader med fittmössor på huvudet!

Blir det bättre och fler hus om man har fittmössor på huvudet? Det verkar Byggnads anse i alla fall:

Ja jävlar i det alltså! Någon har lyckats blåsa dem så hårt att det måste vara årets blåsning! Herregud, har de ingen stolthet?

Har sagt det förut, vore jag medlem i Byggnads så skulle jag kräva att få veta vilka/vilken genusvetare de har anställt och hur mycket av medlemmarnas pengar de kostar…

MVH

MiT

Annons
Lämna en kommentar

137 kommentarer

  1. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/08/2017

      Kan de bero på att de är för unga och ofta helt saknar arbetslivserfarenhet? Eller att de är kvoterade på grund av sitt kön och har svårt att bottna i sin roll? Eller att de är naiva och blir knäckta när omgivningen inte lyssnar på deras genusteorier? Eller att de helt enkelt är befordrade långt över deras kapacitet?

      Svara
      • Hmm

         /  03/08/2017

        Korkskalle.

        Titta på den etniska demografin i Skåne istället för att vara insnöad i ditt kvinnoförakt och totala ovilja att acceptera dem som kompetenta människor.

        När jag tänker efter så har du och en stor andel av Malmös befolkning mycket gemensamt.

        Svara
        • Dreadlock

           /  03/08/2017

          Hmm

          Du fick nedtumme p.g.a. helt obegripligt inlägg. Ville bara skriva det så du inte blir sur 🙂 Puss.

          Svara
          • Hmm

             /  03/09/2017

            Ha ha jag blir inte sur. 🙂

            Ska förklara.

            Män från Mellanöstern har sämre respekt för kvinnor och deras kompetens. Jan har flera gånger visat att han anser att kvinnor inte är kompetenta varelser.

            Demografin i Skåne känner du säkert till. Betänk då möjligheten att kvinnor i Skåne mer troligt än i andra delar av landet kommer uppleva att de inte bemöts respekt och varför det är så. 😉

      • Olof

         /  03/08/2017

        Ja, exemplen inom de mer kvoteringsglada partierna verkar ju faktiskt tyda på att urvalskriteriet för en del framförallt varit ‘har rätt kön’, snarare än någon som helst kompetens. Tyvärr. För misstanken smetar ju av sig på de kompetenta kvinnor som tagit sig till sin position utan kvotering.

        Svara
      • Tor

         /  03/08/2017

        Jämför gärna med hur kvinnor och män köper kläder. (Grovt generaliserat)
        Om en man hittar ett märke som han trivs med kan han göra det enkelt för sig när han shoppar. Gå till en affär och hämta en skjorta.
        En kvinna måste först leta runt hela stan för att vara säker på att hitta det som är bäst.
        När en kvinna frågar om råd vid klädköp vill hon inte veta din åsikt. Det handlar bara om att förstärka hennes åsikt.

        När en kvinna vill få gehör för sina åsikter frågar hon folk runt omkring. Då tror naturligtvis de tillfrågade att deras röster räknas, men det handlar igen om förstärkning. En kvinna vill veta att hennes åsikt är uppskattad.
        Som MAN får du ofta höra ”du tror alltid att du har rätt”.
        Ja det är klart jag tror! Annars vore jag falsk.
        En kvinna som har en åsikt ”bjuder upp till dans” när hon frågan vad andra tycker. Män som blir tillfrågade tror då att kvinnan vill ha deras åsikt. Kvinnan upplevs då som mindre kunnig eftersom hon frågar. Om då kvinnans åsikter inte gillas tar hon detta som ett personligt angrepp.

        I grund och botten handlar det inte om att kvinnor skulle vara mindre kunniga.
        Dels har kvinnor lägre självkänsla (Vem köper alla drivor med böcker om självkänsla…), och kvinnor som lyckas bra som chefer är mer som män. Pekar med hela handen och framför sin åsikt.

        Allt detta väldigt generellt med mängder av undantag.

        PS; Har själv skrivit en bok om självkänsla…

        Svara
        • Lövet

           /  03/08/2017

          …att som man utrycka sin åsikt är alltid mansplaining!

          Svara
    • Grodan Boll

       /  03/08/2017

      ”Upplever”

      Svara
  2. Svenne

     /  03/08/2017

    Kristian Nordin, Socialdemokratisk kommunpolitiker i Karlstad:

    ”Män som hyllar kvinnor idag är lite som att bilister hyllar cyklister för att tänka på miljön! #8mars”

    Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Idag är väl lite av åsiktsposörernas Miss Universe. Nu gäller det att vara snyggast och bäst så man får riktigt mycket likes i akvariet.

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/08/2017

        Får man ligga då? 😉

        Svara
        • Claes, (ej längre) Centerextremist

           /  03/08/2017

          Han har visserligen fått en retweet, men inte en enda like. Det ser mörkt ut för Christian 😦

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/08/2017

            Det ser lika mörkt ut som på Kameruns avbytarbänk. 😉 När jag var ung sas det att snälla killar får aldrig kyssa vackra flickor. Det gäller ännu mer idag.

        • Ivar L

           /  03/08/2017

          I grund och botten är det vad det handlar om.

          Svara
    • Vic

       /  03/08/2017

      Haha, ja som man är det bäst att säga absolut ingenting på kvinnodagen, om man inte vill ha mothugg. Det är helt enkelt bara hålla käften och dricka sitt kaffe som alla andra dagar, vilket i alla fall jag mer än gärna gör.

      PS. Män som gör ner män som hyllar kvinnor på kvinnodagen är lite som en bilist som gör ner andra bilister för att de hyllar cyklister för att de tänker på miljön. MEN… han fick en re-tweet i alla fall 🙂

      Svara
  3. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Ännu mera tramsiga symbolhandlingar att kalla tjänsteman för tjänsteperson.
      Naturligtvis är det FI som ligger bakom och dom är så okunniga att dom inte vet att man i detta fall har den etymologiska betydelsen människa.
      Från Wikipedia:
      Etymologi: Av fornsvenska man, ackusativ av maþer (”människa, man”), av fornnordiska maðr, av urgermanska *mannaz. Ytterst antingen av protoindoeuropeiska *mánu-, ”person”, eller *men-, ”att tänka”.
      Undrar för övrigt i så fall varför det då är ok att man benämner alla personer,oavsett kön,sjuksyster ? Syster har ingen annan betydelse än att det rör sig om en person av kvinnligt kön.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/08/2017

        Det är smart av Uppsala. Eftersom ordet ”tjänstepersonsansvar” låter helt koko och inte finns officiellt så kan de ju gömma undan tjänstemannaansvaret för gott.

        Svara
      • Rikard

         /  03/08/2017

        Hej.

        Du anger ju själv anledningen i din etymologiska referens: den proto-indoeuropeiska roten betyder ‘att tänka’ (utan att referera till personens biologiska kön).

        Det säger sig självt att ordet ‘man’ i betydelsen ‘tänkande människa’ är inkorrekt om det används om genusvetare, feminister eller tjänstehen.

        Hade jag fått leka diktator hade det raskt hetat tjänstehjon istället.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • Dreadlock

         /  03/08/2017

        Det blir ännu roliga om tjänstepersonen besöker UK eller USA. Där får man alltså presentera sig som en ” Service Person” Istället för en ” Official ”

        Nu tror jag inte att någon gör det utan man fortsätter med ”Official” med utländska kontakter. Fast man vet aldrig med den svenska instinkten att uppfostra andra i sann egalitär anda och svensk nyords-innovation till resten av hela den oupplysta efterblivna världen…

        Svara
  4. MiT

     /  03/08/2017

    ”SVT får skarp kritik för ”slöjförbud” i rutan”
    http://www.svt.se/kultur/svt-far-kritik-for-forbud-mot-huvudduk

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Eftersom inga religiösa symboler får bäras i nyhetsprogram enligt programchefen så kan dom inte hävda diskriminering.Om dom däremot explicit hade förbjudit muslimska symboler så hade det varit diskriminering. Så sorry, ni har inget som stödjer er diskrimineringssynpunkt.
      Flytta till ett muslimskt land om ni inte kan leva utan slöja..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/08/2017

      För praktiserande muslimer är slöjan en del av deras identitet, som man inte kan skilja från dem.

      Heeeelt friviligt.

      Svara
      • Kristian

         /  03/08/2017

        Det är frivilligt, absolut nödvändigt, frigörande och feministiskt.

        Svara
  5. Grodan Boll

     /  03/08/2017

    vi är på er sida.

    Vem är på andra sidan?
    Vi har nu efter flera decennier inte fått reda på detta. Vi vet vilka individer som kämpar för lag God™, men vilka individer kämpar vi mot?

    Svara
  6. Svenne

     /  03/08/2017

    Feministisk jämställdhet & procenträkning…

    Svara
    • norskgoy

       /  03/08/2017

      Skulle heller ha megget mellom ørene på disse istedet. 0 ohm.

      Svara
  7. Peter

     /  03/08/2017

    Finns inte en chans i helvetet att jag skulle ställa upp på en offentlig bild med en sådan mössa på mig. Någon form av stolthet har jag.

    Svara
    • Finns inte en chans i helvetet att jag skulle respektera min man om han ställer upp på en bild ens på skoj med sådan mössa på. Jag vill ha en man som är en man inte en fjant utan självkänsla.
      Gäller även söner och svärsöner i mitt fall.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Min manlighet hotas visserligen inte av en mössa men däremot tycker jag den där typen av meningslösa symbolhandlingar är rejält skämmiga så jag skulle nog tacka nej jag också. Man framstår ju som hjärntvättad om inte annat.

      Svara
    • Kristian

       /  03/08/2017

      Hittar inte den videon nu, tror det var Gad Saad, Gavin McInnes eller möjligen Sargon of Akkad. (Någon av de onda var det i alla fall.) Han diskuterade hur emaskulerade männen i kvinnodemonstrationen såg ut. ”Väldigt lite sex kvar i det förhållandet” var slutsatsen.

      ”How about the doggy bag on a date? That’s a good move for a guy. Let me tell you, if you’re a guy and you ask for the doggy bag on a date you might as well have them just wrap up your genitals too.
      You’re not gonna be needing those for a while either.”
      – Seinfeld S4E22 ”The Smelly Car”

      Och så alla dessa människor som spökar ut små barn i sådan mössor … *ryser*

      Svara
  8. Pelle2

     /  03/08/2017

    Tramsiga symbolhandlingar av Byggnads. Det finns ju kvinnor i byggbranschen så om Byggnads verkligen vill ha en jämställd styrelse får dom väl se till att locka kvinnor.
    Tror nog att dom egentligen är nöjda med sin plats vid köttgrytorna..

    Svara
    • Klimathotet

       /  03/08/2017

      Allt skit som Byggnads får har de samlat ihop till många gånger om.

      Svara
  9. Pelle2

     /  03/08/2017

    Såg att Pascalidou i dagens DN klagade på att det sprids lögner om feministisk feghet vad gäller hedersvåld.
    Hon refererar då till att hon själv har hedrat Fadimes minne tillsammans med andra kvinnor från förorten.
    Visst, det finns modiga kvinnor som protesterar mot hedersförtryck och det är det väl få om ens någon som förnekar. Om man däremot tittar på ledande feminister som Veronica Palm, Gudryn Schyman och många flera så har dom väldigt svårt att kritisera hedersförtryck utan att samtidigt relativisera det och påstå att samma förtryck finns i det övriga samhället.
    Schyman och Palm poserar ju t.ex glatt med slöjor och hävdar muslimska kvinnors rätt att bära denna förtryckarsymbol.

    Pascalidou verkar ju också känna oss alla som kritiserar ledande feminister för sitt relativiserande av hedersförtrycket eftersom hon påstår att vi egentligen alla är högerpopulister och kvinnoförtryckare.Vi är dessutom abortmotståndare.
    Hon exemplifierar dessutom kvinnoförtrycket med en Polsk politiker vad det nu har med oss svenskar att göra.
    Naturligtvis menar hon också att svenska kvinnor är förtryckta i vårt patriarkala helvete.

    Tyvärr ligger texten bakom en betalvägg så detta var enbart en sammanfattning.

    Svara
    • Det är lätt att hedra minnet, alla trängdes ju på Fadimes begravning. Värre att göra något så det inte uppstår sådana minnen.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/08/2017

        Lite som ”Je Suis Charlie”, oj vad alla medier var Charlie Hedbo i tre timmar och sedan vågade de inte publicera bilder från tidningen.

        Svara
    • Törnrosa

       /  03/08/2017

      Av och till under årens lopp har jag hävdat att det finns patriarkaliskt stuk även bland svenska män.

      Och nu kan jag lägga till att invandrarmän, t ex unga fattiga spolingar, gladligen försöker leka patriarker mot även äldre svenska kvinnor.
      Men jag kan lova dig att det svider när de försöker med den här gamla tanten.

      Bakom betalvägg? Jaha! Pascalidou blir bonusläsning för dem som redan har tidningen. Tvivlar på att hon lockar nya prenumeranter. mvh

      Svara
  10. Svenne

     /  03/08/2017

    Katerina Janouch önskar ‘Glad kvinnodag’…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/08/2017

      Kattmössor.
      Visst, det finns en ordvits där, men den försvinner helt på svenska. Om mössan ska kallas fittmössa tycker jag den ska bäras på längden och inte på tvären. Någon analogi får det allt vara kvar.

      Svara
  11. Jans

     /  03/08/2017

    OT. En artikel i Forskning och Framsteg tar upp diskriminering av personer med icke svenskt utseende. Enligt artikeln diskriminerar arbetsförmedlande män mer än arbetsförmedlande kvinnor. Hela testsituationen är rätt artificiell (och handlar inte ens om att förmedla arbete) så man kan undra hur mycket det har med verkligheten att göra men det intressanta är en annan liten passage i artikeln:

    ”I valet mellan två likvärdiga kandidater prioriterade både manliga och kvinnliga arbetsförmedlare de som talade svenska med brytning – vilket låg i linje med Arbetsförmedlingens riktlinjer vid undersökningsperioden.”
    http://fof.se/tidning/2017/2/artikel/typiskt-svenskt-utseende-ger-fordelar

    Arbetsförmedlingen har således inskrivet i sina riktlinjer att de skall diskriminera de som talar svenska som modersmål!

    Sedan kan man ju alltid fundera på hur stor roll det spelar om arbetsförmedlare diskriminerar på utseende om de i slutändan ändå ger jobbet/utbildningen till den som talar med brytning. Det blir ju svensken som blir diskriminerad i alla fall.

    Svara
    • Jonas

       /  03/08/2017

      Hela den, så kallade, undersökningen är full av snömos.
      Undersökningen gick till så att de la fram två likvärdiga kandidater varav den ena av svenskt ursprung och den andra utländskt. Den anställde fick sen svara vad den trodde att deras manlige, respektive kvinnlige kollega skulle besluta.
      Det enda undersökningen fick fram var vilka fördomar de anställda har om sina kollegor och av en mystisk anledning sammanfaller procenten som tror att de manliga kollegorna är rasister med procenten invandrare som ingick i undersökningen.

      Svara
      • Jans

         /  03/08/2017

        Du läste mer utförligt än jag, då var det ännu värre än jag trodde.

        Men mest uppseendeväckande tycker jag ändå det är att Arbetsförmedlingen har diskriminering av svensktalande inskrivet i sina riktlinjer.

        Svara
  12. Jerry

     /  03/08/2017

    Hundra procent män? Ja till antalet. Föredrar nog Butch Cassidy med hatt lätt på sned framför sånt där.

    Svara
  13. Ivar L

     /  03/08/2017

    Det är förmodligen skrämmande mycket av medlemmarnas pengar som fackförbunden kastar på meningslösa verksamheter som den beskrivna. Kolla bara på Unionen, de är helt dumma i huvudet. Tyvärr är det otroligt svårt att komma åt detta. Att engagera sig i facket för att försöka motverka att pengar slösas på struntfeminism och annan vänsteraktivism är ju totalt dödfött. Man måste ju i så fall utge sig för att vara ”värdegrundad” och jobba sig mot toppen för att när man väl fått makt och inflytande outa sina riktiga åsikter. Men då åker man ju antagligen ut i vilket fall som helst. Facken är som maffiaorganisationer.

    Svara
    • Kristian

       /  03/08/2017

      Svara
    • Olof

       /  03/08/2017

      Ja, det bästa är helt enkelt att gå ur. Inkomstförsäkring och rättsskydd finns från t.ex Accept eller Solid. Ser ingen anledning överhuvudtaget att vara med längre, det är ju inte för mig de arbetar.

      Svara
  14. Svenne

     /  03/08/2017

    OT: Paulina Neuding om medias brist på granskning

    Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Om man inte redan begripit vad fake-newstramset hos DN och kompani handlar om så borde man väl begripa det nu? Inte att motverka desinformation utan tvärt om att medverka till den. Fast läser man enbart DN så kanske man missar detta faktum.

      Svara
  15. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
  16. En viss popstjärna har blivit årets kvinna enligt Expressen. Hon säger att jämställdhet borde vara skolämne.
    Det blir väl enkelt?

    Och nu ropar vi i kör: hata vita män. Högre! En gång till.
    Sedan tar vi en ramsa till :kan inte gamla människor bara dööö!

    Har vi inga bättre förebilder? Någon som har gjort annat än stått på scen och släppt idiotuttalanden? Något mer bestående? En vanlig jobbare kanske?
    Tips någon?

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Framförallt behöver vi inte mindre undervisning i basämnen och mera av feministiskt snömos i skolan.

      Svara
    • Jans

       /  03/08/2017

      Det blir intressant när Zara som stenrik artist blir lite äldre och kanske sugen på att skaffa man och barn. Hundra spänn på att hon inte kommer att välja en feministman med fittmössa utan snarare motsatsen.

      Som vänsteraktivist kommer hon naturligtvis att bosätta sig i Sverige så han får betala riktigt mycket skatt också.

      Svara
  17. Jan

     /  03/08/2017

    Man kan ju undra hur många i Byggnads fittmössegäng som kan läsa ett bokslut? Jag gissar på en…

    Svara
  18. Jan

     /  03/08/2017

    Rasism, rasism, rasism! Nu utvisar vi tydligen små barn också. Vad säger barnkonventionen om det här? Fortfarande tyst från feministkåren. De här barnen kanske inte är så viktiga? http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KJbMG/hovratten-domda-for-gruppvaldtakt-ska-aven-utvisas

    Svara
  19. MiT

     /  03/08/2017

    ”Under perioden 2016-2019 har alla statliga lärosäten samt Chalmers tekniska högskola och Högskolan i Jönköping fått ett särskilt uppdrag av regeringen att utveckla arbetet med jämställdhetsintegrering. Verksamheten ska bidra till att nå det jämställdhetspolitiska målet att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sitt eget liv. Lärosätena ska ha upprättat en plan för arbetet den 15 maj 2017 och Nationella sekretariatet för genusforskning har fått i uppdrag att vara ett stöd till lärosätena.

    Sekretariatet har tagit fram tre vägledningar: Inventera, Initiera och Planera. De bygger på erfarenheterna från uppdraget som stöd åt statliga myndigheter som sekretariatet sedan 2013 haft inom ramen för regeringssatsningen Jämställdhetsintegrering i myndigheter, JiM, liksom aktuell forskning om och utvärdering av jämställdhetsintegrering i offentlig sektor.”

    ”Nya vägledningar för jämställdhet i akademin”
    http://www.genus.se/nyhet/nya-vagledningar-for-jamstalldhet-i-akademin/

    Svara
  20. Rikard

     /  03/08/2017

    Skrev denna på ”iOtakt”, och då jag är av naturen (eller kulturen?) lat, så plagierar jag mig själv och postar den här också:

    Hej.

    Som en symbol för emaskuleringen och kastrationen av västerlandets män är fitt-mössan utmärkt; den omfattar därmed både de hanrejer som avbildas ovan, såväl som feministernas projekt att förvandla män till pojkar, och att få dessa pojkar att återvända till moderlivet – det stadium där de (feministerna) upplever full kontroll över pojkvaskern.

    Troligen är det en outforskad del av den självinducerade religiösa psykos som dagens feminism utgör att det undermedvetna målet är utformat efter en slags Münchhausen-by-proxy; dessa kvinnor hatar män då en man är sin egen herre, och inte längre är mammas gosse.

    Så till världens mest överbetalda byggarbetare i det fackförbund som hårdast arbetar för att bibehålla ekonomisk och social segregation i Sverige: måtte skägget växa inåt på er!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Olof

       /  03/08/2017

      Tja, jag tycker fittmössan är en rätt komisk symbol. Modernt att reducera kvinnor och kvinnlighet till inget annat än deras kön. Liksom ‘dickhead’ eller ‘kukhuvud’ så ofta uppfattas som komplimanger så antar jag att även ‘fitthuvud’/’cunthead’ är välkomna tillrop. Och naturligtvis så är det ju alltid trevligt att toppa av det hela med könskodad rosa för att visa att man verkligen hänger med.

      Nej, den gamla hederliga FIsting! symbolen med den knutna näven tryckt upp i ringen är det nog allt lite mer jävlarannamma i.

      Svara
  21. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/08/2017

      Lägg ner den ”högre utbildningen” i Sverige och börja om från början. Något är väldigt galet. Det är fel personer som ”forskar” idag. Varför ska den svenska arbetarklassen, som gör rätt för sig dagligen, betala för det här flummet?

      Svara
    • Jans

       /  03/08/2017

      Är det Stalinfonden som finansierat?

      Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Oj vad mycket de kommer att forska på muslimsk antisemitism eller nationalistiska kurder som hånar svenskar. Eller för den delen invandrare som försöker tända eld på zigenska tiggare i Kista.

      Svara
  22. Svenne

     /  03/08/2017

    Mer ‘feministisk procenträkning’…

    Svara
    • Olof

       /  03/08/2017

      Heh, jo, och hos en IT leverantör. Hade nog varit lite mer imponerande med ‘minst 50% kvinnor som arbetare’. IT branchen är notorisk för sin kvinnliga karriärstege – inser att de inte är intresserade av teknik -> blir projektledare -> går chefskurser -> blir ‘ledare’.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/08/2017

        Känns igen från mitt jobb. Andelen tjejer på IT-avdelningen som installerar skrivare och håller på med den osynliga infrastrukturen är i stort sett noll medan det tätnar längre upp i organisationen där man slipper få smuts på fingrarna oavsett om det handlar om kod eller skruvmejsel.

        Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Är så jävla trött på curlandet av kvinnor inom it-branschen. Det finns jättemånga duktiga kvinnor i branschen som inte behöver curlas men dessvärre alldeles för många kvinnliga chefer som befordras över sin kompetensnivå enbart pg.a deras kön.
      Mina tre senaste kvinnliga chefer har i två fall varit mer eller mindre katastrofalt dåliga och den tredje acceptabel.Tror egentligen inte ens att dom ville bli operativa chefer med personalansvar utan såg det som ett steg på vägen i deras karriär.

      Däremot var det en annan kvinnlig chef i en närliggande grupp som var fantastiskt duktig och jag är säker på att hon hade fått sin position pg.a sin kompetens.
      Därmed inte sagt att det inte finns dåliga manliga chefer men dom har åtminstone inte kvoterats in…
      Är också förbannat trött på att vi män i it-branschen bara tas för givna. Det ordnas inga nätverk för oss och görs inga speciella satsningar utan vi förväntas bara leverera.

      Svara
  23. Jan

     /  03/08/2017

    Nu kommer också Ojsan ut som dödsmördarnazist. Kappvändandet tycks tillta i styrka. Vem ska hävda ”baaarnens” rätt nu?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/E8Br2/brottet-ar-allvarligt–darfor-ar-domen-moraliskt-ratt

    Svara
    • Som vanligt så dansar man runt frågan att en betydande andel av dessa ensamkommande ljuger så hästarna travar om sin ålder och att i regel så friar man hellre i saker som åldersbedömningar än fäller. Nu vet jag givetvis inget om detta fall, men skulle det förvåna någon om de var över 18?

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/08/2017

        18 going on 55 (Eighteen ‘til I die)

        Svara
    • Svenne

       /  03/08/2017

      En jämförelse, +tråden:

      Svara
  24. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
  25. Svenne

     /  03/08/2017

    😛

    Svara
  26. Dan

     /  03/08/2017

    Byggnads ledning ber om ursäkt för att dom är vita män. http://www.friatider.se/byggnads-ledning-vi-r-inte-perfekta-vi-r-vita-m-n

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Då tycker jag att dom kollektivt bokar tid för ett könsbyte och kanske även ett rasbyte så att dom kan må lite bättre. Mentalt är dom redan kärringar så den biten är ju avklarad 😉

      Svara
  27. Svenne

     /  03/08/2017

    SMP om feministisk handlingsförlaming:

    ”Rektorn på Lundaskolan är ett slags drömdirektör. Hans uppgift, liksom hans kollegors på andra skolor, är att hålla verkligheten borta för att skydda fantasin. Hur många flickor som blir våldtagna och trakasserade eller för den delen hur många pojkar som blir förnedrade och misshandlade i den skola som för ett för omvärlden okänt antal elever är en daglig fasa, det stänger både han och vänsterfeminister ögonen inför.”

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Som sagt var en riktig sågning av Feministerna 😉
      Tycker dock slutsatsen var något fel. Deras tystnad handlar nog mest om att det var pojkar med utländsk bakgrund som begick den omtalade våldtäkten i Lund.
      Som de identitetspolitiker och kulturrelativister som dom är skulle dom aldrig drömma om att kritisera förövaren pg.a dennes ursprung.
      Det de borde ha kritiserat i detta fall är vänsterns undfallenhet gentemot förövare där dom inte lämnar någon sten orörd för att hitta något att skylla på som var orsaken till pojkarnas brottslighet. Att dom skulle ha något personligt ansvar finns inte på deras karta och att straffa dom med något värre än en smäll på fingrarna kommer inte på fråga.

      Skönt dock att fler och fler ifrågasätter dom idiotierna !
      Förövarna skall ha sitt straff oavsett deras ursprung och socioekonomiska bakgrund och offret skall skyddas.

      Svara
    • Dreadlock

       /  03/08/2017

      Det bästa och det mest stringenta jag läst om skolans värdegrund.

      Mest oroande är förstås Rektorns uppenbara akuta insjuknande i värdegrundsrelativitet i intervjun.

      ” Lunds skoldirektör är förbluffande ärlig om principlösheten: ”…uppmärksamheten kring fallet har säkert påverkat oss när det gäller om vi fattade rätt beslut tidigare”.

      Svara
  28. Fotografiska tar idag mer betalt av män eftersom kvinnor tjänar sämre och skänker det till Rättviseförmedlingen. http://fotografiska.eu/kvinnodagen/

    Inte ni också!

    Svara
    • Embryo

       /  03/08/2017

      Det lär knappast vara lagligt.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Undrar om dom skulle ta mindre betalt av män på internationella mansdagen ?
      Precis som Embryo skriver borde det vara olagligt. Hoppas någon anmäler dom..

      Svara
    • michael.

       /  03/08/2017

      Eftersom män genererar mer skatteintäkter än kvinnor borde dom väl få rabatt till dessa kulturinstitutioner som drivs via skattemedel.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      De kan väl köra inkomstbaserat inträde så blir det i vart fall rättvist på något vis och helt köns- och rasneutralt vilket väl borde vara målet med allt jämställdhetsarbete (yeah right)….

      Svara
  29. Svenne

     /  03/08/2017

    DGS: Informationskriget i media:

    ”I motsats till en enväldig kung har landet nu en, som de anser, framgångsrik feministisk regering som tillsammans med sina föregångare har löst problemen med krig genom att resolut lägga ned huvuddelen av såväl det yttre som det inre svenska försvaret. Nu mer än 300 år senare är det inte bara vapen och soldater som räknas utan snarare ett krig med informationsvapen. Detta förs på alla plan med den bärande huvudtanken att allt skall göras för att framställa landet i bästa möjliga dager. Men hur duktig man än är att kriga med ord så räcker det inte.”

    Svara
  30. Svenne

     /  03/08/2017

    Låt oss hålla en tyst minut…

    Svara
  31. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
  32. Svenne

     /  03/08/2017

    Upp till kamp, feminister!

    Svara
  33. MiT

     /  03/08/2017

    ”Kvinnomisshandlare styr Ensamkommandes förening”
    http://www.friatider.se/kvinnomisshandlare-styr-ensamkommandes-f-rening

    Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      I artikeln förekommer länkar till två äldre artiklar som också tar upp brottslingar som kramats ihjäl av media. Riktigt pinsam läsning.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/09/2017

      Ah, Kapten Klänningar / Reformed badboys. Så otippat.

      Svara
  34. MiT

     /  03/08/2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/08/2017

      …Om det inte sofistikerat ironi det han skriver om procentsatsen ?

      Man vet aldrig.

      Om det är allvar så undrar man ju om varför inte 10% överskott av kön i jämställdhetsskalan firas med champagne och utrop. Nu är vi hamn.Nu är det klappat.
      ”Glädjande” bara.
      Vad händer vid 75 procent ? Typ : Nu är vi på väg att kompensera den historiska orättvisan kvinnor har lidit under patriarkatet ?

      Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      På vilket sätt är det mera glädjande med kvinnlig dominans än manlig ?
      Om han hade sagt att det var glädjande med manlig dominans hade han blivit stenad och korsfäst i media.

      Svara
  35. Tor

     /  03/08/2017

    Bilden på Byggnads verkar vara plåtad på intaget hos polisen. Ni vet när man ska bestämma längden på förövaren.

    En snabb Googling gav att det jobbar ca 500.000 i byggsvängen.
    Om 1% av dessa är kvinnor ger det ändå 5.000 att kvotera in.
    Att gapa om kvotering till stora börsbolag går bra, men i Byggnads egna styrelse är det snustorrt. Enda fittorna är de på huvuden på män.

    Svara
  36. Frida Gustavlin

     /  03/08/2017

    Feminstiska råd till män. Fniss!

    https://web.archive.org/web/20170308181157/https://www.svd.se/10-enkla-feministiska-rad–for-man

    1. Köp barnkläder – vem bryr sig?
    2. Läs kvinnliga författare – varför då?
    3. Undvik könade aktiviteter – say what!
    4. Va inte rasist och feminist – jag är tyvärr varken man, feminist eller rasist. Men tack för tipset.
    5. Låt kvinnor köra bil – jag vill inte köra bil, det är bekvämmare att åka bil, så jag låter gärna bli att bli tillåten.
    6. Gratta inte på kvinnodagen – vem fan gör det, feminiserade självhatande män kanske? Bra att hon påminner att dessa mesproppar måste hålla sig i skinnet.
    7. Samla in presentpengar till läraren – mycket viktig jämställdhetsfråga, något som endast en vit mediakvinna från innerstan kan lyckas att identifiera.
    8. Lär dig fläta hår – och där var det helt slut på peppiga idéer.
    9. Lipa – se punkt åtta minst två gånger.
    10. Bli inte kränkt av punkt 1-9 – nä, vid punkt 1 så märkte jag att det hela upplägget var en sådan där redaktionell vänsterbukfylla som är obligatorisk på den internationella kvinnodagen, helt oavsett färg på ledarredaktionen.

    Den här kvinnodagen som är internationell har milt sagt ett ointernationellt fokus, knappt nationellt, skulle inte ens våga säga regionalt. I den bästa av världar är den lite lokal, och med lokalt menar jag centrumdelarna av Södermalm.

    /Frida

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Hallhagen är SVD,s husfeminist som knappt en endaste dag kan avhålla sig från att gnälla på män.Undrar vad hon skulle fylla ut sina inlägg med om hon inte hade oss män att gnälla på ?
      Undrar för övrigt om hon kommer skriva en krönika på vad kvinnor kan göra för oss män på den internationella mansdagen ?
      Skulle inte tro det. Hon begår nog hellre harakiri.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/08/2017

        På varje stockholmsredaktion sitter det ett helt gäng med sådana där husfeminister, de verkar helt enkelt inte kunna något annat än ”feminism”. Då är det väl tur för tidningarna att de har nytta av dem åtminstone en dag på året. 😉

        Internationella kvinnodagen är en parodi på sig själv. Det finns många intressanta och relevanta kvinnofrågor att avhandla, hur synd det är om självutplånande kritvita svenska innerstadskvinnor är defintivt inte en av dem. Behöver jag säga det. Hedersvåld och hederskultur är idag den avgörande kvinnofrågan, allt annat är underordnat, men det visste ni redan.

        /Frida

        Svara
        • Pelle2

           /  03/08/2017

          Håller med dig fullt ut Frida !

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  03/08/2017

            Och där kom Pelle2 ut som inverterad feminist och rasist. 😉

          • Pelle2

             /  03/08/2017

            För dom som har sett mina kommentarer på denna blogg är det väl dock ingen överraskning 😉

    • Olof

       /  03/08/2017

      1. Köp barnkläder – vem bryr sig?

      Tja, kan nog hålla samma standard som jag gör för mig själv och handla något lager vartannat år.

      2. Läs kvinnliga författare – varför då?

      Själv skiter jag fullständigt i vilket kön författaren har, det är innehållet som är viktigt. Sen är det inte inte speciellt svårt iof, det är rätt jämt mellan kvinnliga och manliga författare. Men jag skulle tippa på att hon egentligen menar feministiska författare och inte populära kvinnliga författare.

      3. Undvik könade aktiviteter – say what!

      Sluta köna aktiviteter.

      4. Va inte rasist och feminist – jag är tyvärr varken man, feminist eller rasist. Men tack för tipset.

      Skulle tro att hennes definition av ‘rasist’ inte har något att göra med rasism, utan betyder ‘till höger om FI’. Så vad hon säger ‘är du till höger om FI är du inte feminist’. Check.

      5. Låt kvinnor köra bil – jag vill inte köra bil, det är bekvämmare att åka bil, så jag låter gärna bli att bli tillåten.

      Nej, nu får du faktiskt ta och köra lite du med, jag vill faktiskt också ta ett glas vin när vi är borta.

      6. Gratta inte på kvinnodagen – vem fan gör det, feminiserade självhatande män kanske? Bra att hon påminner att dessa mesproppar måste hålla sig i skinnet.

      Japp.

      7. Samla in presentpengar till läraren – mycket viktig jämställdhetsfråga, något som endast en vit mediakvinna från innerstan kan lyckas att identifiera.

      Absurd företeelse.

      8. Lär dig fläta hår – och där var det helt slut på peppiga idéer.

      Har jag kunnat sedan 1:a klass. Kan även fläta mitt eget :).

      9. Lipa – se punkt åtta minst två gånger.

      Och ta det lite försiktigt med att krama kvinnliga bekanta. De kan vara feminister och känna sig våldtagna.

      10. Bli inte kränkt av punkt 1-9 – nä, vid punkt 1 så märkte jag att det hela upplägget var en sådan där redaktionell vänsterbukfylla som är obligatorisk på den internationella kvinnodagen, helt oavsett färg på ledarredaktionen.

      Skulle man bli kränkt av alla korkade saker som mentalt handikappade vänsterfeminister häver ur sig skulle man gå genom livet kränkt. Skulle nog mer vara kränkt om jag råkat gå på sånt här och skrivit liknande artiklar som ingen hindrade mig från att publicera…

      Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Haha… kom just på att snöovädret i Stockholm gjorde att SvD uteblev. Perfekt! Kanske faktiskt läge att göra prenumerationspaus varje år denna dag så man slipper all patetisk tramssmörja.

      Svara
  37. MiT

     /  03/08/2017

    ”Dubbelmordet i Hallonbergen: Kvinnan fick halsen avskuren: ”De satt och skrattade””
    http://nyheteridag.se/dubbelmordet-i-hallonbergen-kvinnan-fick-halsen-avskuren-de-satt-och-skrattade/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/08/2017

      Motbjudande äckliga kräk, varför i hela fridens dagar ska vi ha sådana individer i vårt samhälle? De kommer aldrig att bidra, de kommer för all framtid parasitera och förstöra. Det enda alternativet är att låta dem sitta innburade. Låt oss bygga en lämplig fängelsebyggnad på Gotska sandön. Det räcker gott med en personaltelefon på anläggningen.

      Ta en annan Hallonbergetprofil, dubbelmördaren och psykopaten Martin Jonsson. Skulle han fått sitta innburad tills hans testosteronnivåer låg på minus femtio, si så där vid åttiofemårsåldern, hade vi sannolikt sluppit ett flertal av hans vidriga våldsbrott.

      Om drygt två år, om de nu inte går fria av någon outgrundlig anledning, är de yngsta ute igen, de kommer med all säkerhet återvända till Hallonbergen och precis som Martin Jonsson sprida terror och skräck i stadsdelen, såvida de nu inte omgående blir mördade i en hämndaktion.

      /Frida

      Svara
      • Gotska Sandön? Aldrig. Det är så underbart där. Hyra en bit Sibirien?

        Svara
  38. Pelle2

     /  03/08/2017

    Ola Wong på SVD skriver däremot en intressant krönika om att man måste kunna skriva om kvinnor och män och forska kring kön eftersom dom flesta av oss trots allt identifierar oss med det kön vi ser ut som.
    Han skriver också om hur feministveteranerna Yvonne Hirdman och Gertrud Åström säger
    sig ha tröttnat på den postmodernism och normkritik som numera genomsyrar feminismen och samhället.
    Hirdman går till och med så långt att hon säger att det är hennes fel att det springer omkring en massa genuspoliser i samhället och att det är hennes fel som införde begreppet.
    Hon menar också att det kan vara postmodernisternas och feministernas fel att Trump kom till makten eftersom folk helt enkelt blev förbannade på dessa ideologier och ville ha något annat.
    Uppfriskande med feminister med självkritik !

    https://www.svd.se/jamstalldhet-omojligt-om-vi-inte-kan-prata-om-kvinnor-och-man/om/kvinnodagen-2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/08/2017

      Ja, det är glädjande att det finns en opinion som spänner över hela vänster-höger skalan som tycks ha fått i första växeln i ett kritisk granskande av postmoderna trender. Dessa personer skall vi vara rädda om. De flesta tyckare är fortfarande relativister som går i ett töcken av repetitiva hallucinationer. Nu skördar vi resultatet – Äntligen. Uppblåsta egon som ser sig själva som civilisationens samariter är det förhoppningsvis snart slut med. Likaså utdelningen av diplom och fringisar bland klientelet som tycker lika hela vägen. Den kulturen är perverterad in i märgen.

      Jag vill mena att de har sig själva att skylla. Brexit och Trump (Ett ökat vulgärkonservativ politisk uppvakande i europas utkanter) Är resultatet av kulturmarxisters ständiga smutskastande av värderingar och kön.

      Svara
    • G

       /  03/08/2017

      Gud vad friskt och härligt, att läsa det här var som en härlig sommarbris mmm great!

      Svara
  39. Pelle2

     /  03/08/2017

    Rent generellt är det fascinerande att betrakta den orgie av feminism och kvinnoperspektiv som bryter ut den 8 mars varje år.
    På den internationella mansdagen handlar det mest om förminskande av män eller rent av manshat ackompanjerat av generade fniss och lismande medhåll från media…

    Svara
  40. Pelle2

     /  03/08/2017

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver om den maktkamp som pågår i advokatsamfundet för att en person från nätverken Hilda eller Ruben skall
    ta över ordförandeskapet.
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-hilda-och-ruben-slass-for-sin-overlevnad/
    Anne Heberlein har också översatt sin artikel om våldtäkten i Lund till engelska.
    https://ledarsidorna.se/2017/03/sweden-where-perpetrators-become-victims/
    Undrar om Löfven skall anklaga henne för att smutsa ner Sverigebilden 😉

    Svara
  41. Svenne

     /  03/08/2017

    GP: Miljöministern (MP): Bilen stjäl plats från kvinnorna… #blodtryckshöjare

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/08/2017

      Ursäkta, men har vi ministrar i riksdagen som är sexister ?

      Svara
  42. G

     /  03/08/2017

    I eftermiddags halkade jag in på slutet av ett UR-seminarium på Kunskapskanalen, jag återger bara vad föreläsaren sa innan det precis tog slut, det handlade då om kvinnors situation i världen och Pakistan…”När jag får frågan om inte kvinnors situation i Pakistan är förfärlig så svarar jag, jo, men vi lever i en kvinnohatande världen, det är bara olika variationer av det”.

    Svara
  43. ”Läge att tiodubbla stödet till återvändare?

    Migrationsverkets kostnader, inte minst för att klara boende och uppehälle, till alla dessa människor är förstås väldigt stora. När verket nu har summerat 2016 står det 59 miljarder kronor på sista raden. Siffran är svår att ta in. Det är mer än hela försvarsanslaget för 2017. Betydligt mer än hela anslaget till polis och rättsväsende. Mer än hela de statliga anslagen till fysisk infrastruktur.

    Utslaget per inskriven person i mottagningssystemet motsvarar det drygt 320 000 kronor. Nej, läsarens inneboende revisor behöver inte bli upprörd. Se bara siffran som en grov, skissartad överslagsberäkning utförd på en pappersservett. Men den är ändå intressant, för den ger en fingervisning om storleksordningen på vilka kostnader det handlar om att hantera en person i asylsystemet bara under ett år.”
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/laege-att-tiodubbla-stoedet-till-atervaendare-32017

    Svara
    • Ivar L

       /  03/08/2017

      Fel tänkt av Peter Santesson.

      Så länge gränserna inte är stängda på riktigt kan inte återvändandestödet vara stort eftersom det ökar risken att lycksökare försöker ta sig hit. Det blir ju en win/win för lycksökaren. Antingen medborgarskap med livstidsförsörjning eller avslag med tipsvinst. Totalt ohållbart.

      Svara
  44. Frida Gustavlin

     /  03/08/2017

    Själv ser jag fram emot internationella dagen för världens berg den 11.e december.

    ”På grund av att bergstrakter har en mindre förmånlig struktur än landsbygden på slättlandet behöver de särskilt stöd.”

    Bergsmaktordning ska krossas!

    Ta det kanske viktigaste berget i Sverige, Mariaberget på Södermalm. Det är fortfarande i vår tid en del av det man kallar Söders höjder. Detta nedvärderande epitet, höjd för ett riktigt berg, måste få ett slut. Det är på tiden att vi skapar medvetande och lyfter fram kunskaperna om hur svårt det är att bo där. Här behövs sjävklart mer intersektionell vetenskap.

    Därför utlyser södertörns högskola en tvärvetenskaplig doktorandtjänst i genus- och bergsvetenskap. Kontaktperson och handledare: May-Britt Öhman, teknologie doktor i genus och dammvetenskap.

    /Frida

    Svara
    • Pelle2

       /  03/08/2017

      Det är väl bättre att ta in Moira Von Wright (wrong ?) som kan känna sig fram till de rätta svaren utifrån hens vardagsförståelse i sann postmodern anda 😉

      Svara
  45. Ivar L

     /  03/08/2017

    Nejdå det finns ingen åsiktskorridor och det finns absolut ingen anledning att vara anonym om man yppar minsta kritik mot multikulturella fenomen:
    http://nyheteridag.se/claes-filmade-valdsamma-upploppet-mot-polisen-riskerar-fa-sparken-fran-abf/

    Jag har inte sett hela filmen men den visar ju knappt något. Om allt detta beror på att han säger ”blatte” en gång så är det ju helt sjukt. Speciellt med tanke på vad som egentligen är det sjuka på videon, stora gäng som cirklar runt den skola där filmarens son (och gissningsvis många andra skötsamma barn) håller sig undan kravall-situationen.

    Svara
    • G

       /  03/08/2017

      Vad i helvete är det för fel på vissa. Jag kan inte mer än att helt hålla med i alla resonemang och slutsatser som Claes själv gör i den där intervjun! Vilka idioter.

      Svara
  46. Ivar L

     /  03/08/2017

    Är inte Byggnads ett LO-förbund. Vore det helt omöjligt att helt enkelt byta plats på styrelserna i två fackförbund inom LO? Jag förmodar att vissa andra LO-förbund har stor andel kvinnor. Styrelsearbete kan väl inte skilja sig så extremt, det räcker ju med att hälften av Byggnadsgubbarna byter. De kan ju varva.

    Nähä, de vill inte? Det är andra män som skall gå åt sidan för kvinnorna, jaha…
    Som vanligt alltså – skenhelighet.

    Svara
  47. Svenne

     /  03/08/2017

    Man driver hejdlöst med byggnads:)

    Svara
  48. G

     /  03/08/2017

    Kan någon förklara varför SVT:s Kulturnyheterna heter Kulturnyheterna, jag förstod inte det efter att jag tittat på kvällens indoktrinerande sändning, programnamnet är mycket missvisande.

    Svara
  49. Svenne

     /  03/08/2017

    Feministisk signalpolitik…

    Svara
  50. Gorby

     /  03/09/2017

    Tim Pool sammanfattar hans tid i Sverige

    Svara
  1. Genusarbetsolyckor | WTF?
  2. Vad hände 2017? Del 2 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 3 | WTF?
  4. Pampar är alltid pampar oavsett huvudbonad | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: