Skämt är inkörsporten till tyngre grejer som våldtäkter!

Paolo Roberto har skämtat på Instagram, det får man inte göra enligt Filip och Fredrik! I alla fall inte på sätt som DE anser är fel, ja t o m sexistiskt enligt inkallade experterna Gudrun Schyman och Ida Östensson! Ja de kallade t o m Östensson för expert…

Vad var det Roberto hade skämtat om?

Ett skämt som på ett smart sätt uppenbart driver med stereotypen att män bara kan koncentrera sig på en sak i taget och ett kanske överdrivet intresse för det motsatta könets attribut. Det är ett skämt som driver med män alltså. Ett skämt som det finns korn av sanning i dessutom. De flesta män kan lätt ta det skämtet, det är lätt att bjuda på såna saker. Det allra flesta förstår vad skämtet går ut på.

Men inte Gudrun Schyman! Hon var gäst hos Breaking News och gick loss som fan om skämtet! Inte nog med det, även Schymanklonen Ida Östensson var med i nästa program där Magnusson och Meltzer satt i soffan och Breaking News hade noterat att Hellenius gjort det OTÄNKBARA: Han hade tryckt på gilla på Robertos skämt! The Horror! De ville att Hellenius kollega och kompis (Magnusson) skulle messa Hellenius och kräva att han tar bort sin like någon gång under resten av programmet…

Så vad skämtet tydligt bevisar är att radikalfeminister totalt saknar humor. De är humorlösa helt enkelt. De vill bestämma vad folk ska tycka är roligt vilket då blir nästan ingenting.

En sammanfattning av vad som hände, allt kommer från @daccraft på twitter.

Intressant att Fredrik i slutet säger att antingen är Hellenius pro antifeminist eller pro sunda feministiska män (samtidigt som han pekar på sig själv och Filip…)! Ok, hur sunt är det att hålla på som de gör? Som Schyman gör? Som Klonen gör? Jag tror att Roberto nog mer än gärna ställer upp på jämställdhet men inte på den skruvade och galna radikalfeminismen som Schyman och hennes kloner står för, dvs det som är feminism i Sverige. Den har INGET med jämställdhet att göra alls och Roberto har förstått det sen många år tillbaka. De är bara galna och inget annat, lyssna bara på vad originalet och klonen säger ffs! Hör ni inte hur sjukt det är? Men det är lukrativt att vara en Schymanklon, ca 8 miljoner i bidrag på 4 år har hon dragit in till sitt ”företag i jämställdhetsbranschen”

En organisation som hon har varit med och startat upp hävdar att svenska män uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän. Är det sunt?

De var även inblandade i Trästockfestivalen i Skellefteå för att råda bot på sexuella övergrepp genom en manspanel av radikalfeministiska män från MÄN (fd Män för Jämställdhet). De satt alltså på scenen och pratade om hur problematiska de svenska männen är med sin fruktansvärda maskulinitet, hur man skulle få dem att sköta sig på festivalen. Hur sunt är det? Samtidigt så var det gratis transport till festivalen från olika asylboenden runt om Skellefteå. Resultatet? 12 anmälningar mot 1 året innan… Var alldeles säkert de där svenska männen som inte lyssnade på den manskritiska manspanelen som var i farten!

Ivar Arpi upptäckte detta med Filip och Fredrik också

Nu vet ni, ett harmlöst skämt riktat MOT män, ett skämt som de flesta män dessutom bjuder på och skrattar åt, är inkörsport till tyngre grejer som våldtäkt! Den såg man inte komma! Var han fått sina idéer ifrån? Lyssna på när Ida Östensson säger sitt i klippet så förstår ni. Källkritiken är inte på topp hos Filip direkt, han upprepar hennes ord som om de är sanning utan en tanke på om det ens är rimligt…

INGEN normal människa ser ett samband mellan ett totalt harmlöst skämt, som dessutom är riktat mot män, och våldtäkter Filip. Absolut ingen normal människa gör det. Sök avprogrammering och ta med dig dina gäster i programmet, ni är inte sunda…

Allt är inkörsport till tyngre grejer om man verkligen vill det  😛

En annan noterade att Filip och Fredrik nu gärna omfamnar samma typ av människor som anser att de båda inte är värda sin plats i tv, att de fått den bara för att de är män, att de ska ge bort sin plats som de jobbat för till kvinnor som inte jobbat lika mycket för den osv. Det är också intressant. Undrar om de själva i sin iver att vara duktiga radikalfeminister inser att de samtidigt endast är nyttiga idioter också? Jag tvivlar.

Folk undrar hur i hela världen det kunde komma sig att en 14-åring i Lund som blivit våldtagen fick flytta på sig medan våldtäktsmännen fick gå kvar i skolan. Rektorn, som nu äntligen tagit sitt pick och pack dragit från skolan, tycket att alla tre var ju offer i den storyn. Tilde de Paula undrade 8 mars HUR det kunde gå till på det viset. Hon såg verkligen jätteledsen ut.

Samtidig i samma program tar hon på sig en fittmössa och rabblar radikalfeministiska slagord. Ja Tilde, hur kunde det i Lund hända (alltså skolans hantering av det hela). Vet inte om Schyman var gäst hos TV4 också men hos SVT var hon minsann. Det är alltid dessa galna radikalfeminister som sitter där, man frågar genusfolk (radikalfeminister alltså) om saker och ting som har med jämställdhet att göra som om de skulle vara något slags auktoriteter, man inbillar sig hela tiden att radikalfeminism har med jämställdhet att göra. Man matar ut radikalfeministiska krönikor och ledare i varje tidning. Det är en veritabel tsunami!

Vilka har varit knäpptysta om fallet i Lund? Har ni hört Gudrun säga nåt? Någon annan profilerad radikalfeminist? Har Fi sagt något? Jaså, ni har inte heller hört någon? Inte så konstigt, de är nämligen en del av problemet! Och de vet om det också. Varje enskild är inte ensamt skyldig men de är som en sorts kollektiv intelligens, som myror, och tillsammans så orsakar de otroligt mycket elände! Var och en gör sitt på sitt håll och tillsammans blir det otroligt mycket! Tror inte Tilde med sitt beteende genom åren i Nyhetsmorgon inser att hon är en del i att det kunde gå så illa i Lund. Eller någon annan i programmet, jag nämner henne bara för att hon undrade och såg så ledsen ut. De är i princip kopior av varandra i TV4. Samma med SVT, det sitter ALLTID antingen samma människor i soffan eller så är det samma sorts människor. Varje dag. Det är samma sort som bjuds in att göra reklam för skivor, böcker, mens eller bara sig själva. Det är alltid samma vinkel på inslag. Det är aldrig någon som säger stopp.

För ni kan ge er fan på att om det varit svenskar killar i Lund hade det varit ramaskri från dag 1 i både Nyhetsmorgon och Gomorron Sverige! Tilde hade hyperventilerat, Strömstedt likaså. I SVT hade man avbrutit menssnacket med instick om hur förjävligt det hela är i Lund! Garanterat! Östensson hade suttit där med hela sin manskritiska manspanel från Skellefteå. Nu var det inga svenskar och då var det knäpptyst tills Ledarsidorna tog upp det och det spillde över till Sydsvenskan som nog motvilligt kände sig tvungna att göra nåt. Var ju svårt det här eftersom det var försent att försöka låtsas som om det var svenska killar. Östensson med den manskritiska manspanelen är inte heller så intresserad av att ta upp problem om det är andra än svenskar inblandade, det går emot ideologin som säger att svenskar är de allra värsta på hela jorden. Och bidragsmiljonerna är inte till för nåt annat än att hacka på vanliga hyggliga svenskar. Det var ett fall med våldtäkt på en mellanstadieskola i Småland också för några dagar sedan. Sen hade vi fallen i Östersund. Finns säkert en hel del till!

Det har varit märkligt tyst i sofforna om de här sakerna…

Rädslan som den lilla klicken extremister har sått i människor har fått effekt, man håller tyst om sådana här saker om det är är ”rätt” folk som är inblandade. Rädslan för att kallas rasist. Kanske i Nyhetsmorgon av Tilde? Hon kanske har något nytt om otäckingen Trump och vilka i Sverige som är precis som honom samtidigt som överläppen kröks lite föraktfullt? Kanske ett litet samtal med en panel om att alla som tycker att det finns problem med asylinvandringen är riktiga rasistfascister? För det är ju såklart bara rasistfascister som kan med att säga att någon annan än en svensk kan göra något dåligt? Panelen hummar med. Då är man hellre tyst. Man höll tyst av rädsla i Rotherham, man gjorde det i Karlskrona när det handlade om Yara, man höll tyst i Lund. Hur många Lund tror ni finns i Sverige? Inte staden alltså utan beteendet?

Förresten, undrar om det blir något inslag i Nyhetsmorgon idag om rasister i Sverige? Eller kanske någon radikalfeminist som sitter där och låtsas att kvinnor får sämre betalt för samma arbete? Kanske t o m med en fittmössa på huvudet? Klagar lite på att hon inte sitter i en styrelse för ett toppbolag? Kanske ett inslag om GirlPower med Zara Larsson? Kanske ett inslag om marxstrukturer, förlåt menar maktstrukturer? Ni vet, viktiga saker…?

Undrar när de som är en del av problemet ska sluta fråga sig hur det kunde hända? När de ska sluta tjata om ”värdegrund”? När de ska inse att de ÄR en del av problemet? När kommer nästa ”Lund” fram? Kommer de då att fortfarande förvånat undra hur det kunde ske?

Men vi förstår, de där killarna i Lund blev säkert triggade av ett skämt…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

140 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  03/11/2017

    ”Det börjar med en knapphål och slutar med en silverskål”
    PK-logik in absurdum…….

    Svara
    • Hypocrita

       /  03/11/2017

      Enligt samma PK-logik är det dock ok att skriva:
      ”Män är som blandfärs. Hälften svin – hälften nöt….”
      #jagstårinteutmedhyckleriet

      Svara
      • dolf

         /  03/11/2017

        Vem kläckte den ”intelligenta” observationen?

        Svara
        • Jans

           /  03/12/2017

          Babben tydligen:
          http://www.aspergerforum.se/coola-citat-av-skadisar-t19287.html

          Personligen har jag inga som helst problem med skämt av det slaget, utan det som är problemet är dubbelmoralen. Att Paolos skämt inte skall vara tillåtet men Babbens ok.

          Svara
          • Hypocrita

             /  03/12/2017

            @Jans Tack för källan. Minns bara att jag läst det någonstans. I övrigt håller jag helt med dig om det sista stycket.

          • dolf

             /  03/12/2017

            Det har en stor betydelse i vad för kontext skämtet uttalas och vad det är för underliggande avsikt med det. Jag känner inte till Babben tillräckligt bra för att kunna bedöma det. Men jag vet att om Schyffert till exempel hade uttalat det så hade det med stor säkerhet varit i någon form av feministisk kontext där skämtet faktiskt är nedvärderande och agerar som en bärare för en underliggande åsikt att män faktiskt är svin. Då hade jag också reagerat negativt på det.
            Nu såg jag andra citat från Babben som ”Jag växte upp på en svinfarm på Gotland. Sen började jag på scenskolan i Stockholm. Och jag märkte fan ingen skillnad.”, jag antar att hon verkligen har arbetat på en svinfarm, och jag tänka mig skämtet i en kontext där hon talar om det som gör att det slinker ner utan några problem, eller så kan jag t.ex. tänka mig en man som med lite självdistans talar om att ”När vi män fått lite för många groggar i oss blir vi lätt som blandfärs …”. Helt grönt.
            Att man rätt och slätt hånar andra är aldrig roligt. Satir är ett fint konststycke där hån är roligt, men då skall det vara verklighetsförankrat och belysande.

  2. Daniel Hammarberg

     /  03/11/2017

    Vissa (inklusive jag) anser att våldtäkt är beteende som sitter i generna, som varierar i hur benägna vi är att göra det beroende på hur djuriska vi är av naturen som just vår egen genetiska gruppering eller individuella konstitution. Andra anser att det är något som sitter i traditionell religion och kultur, där vissa kulturer anses uppmuntra män att våldta kvinnor. Återigen andra anser att porren är förråande och att det är den som får män att våldta kvinnor.

    Vår ”kulturelit” anser däremot att skämt är inkörsporten. Det låter ju så rationellt…

    Svara
    • Ivar L

       /  03/11/2017

      De kanske tycker detta är ”förråande humor”? Undrar vad för slags humor som klarar Filip och Fredriks och de andra politiska kommissariernas granskning? Kanske får vi instifta en granskningsnämnd som klistrar varningsetikett på all ”förråande humor”?

      Fast det blir nog lite för många etiketter. Bättre att göra tvärtom, etikett på all godkänd humor. Rätt bra för då kan man ju skippa den eftersom man vet att den inte kommer att vara rolig.

      Svara
  3. michael.

     /  03/11/2017

    En gång i tiden var Filip och Fredrik roliga eftersom man drev med människor som betedde sig lika idiotiskt som Filip och Fredrik beter sig idag dvs man har blivit en karikatyr.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/11/2017

      Jag har i och för sig aldrig gillat just de två men det är genomgående något som hänt nästan alla svenska humorister som fått behålla platsen i rampljuset. Gäller t.ex. Schyffert, Gardell och många andra. Det säger en del om det politiska klimatet i Sverige.

      Svara
  4. Man blir lite nyfiken på Östenssons inställning till vinster i välfärden?

    Svara
  5. Ivar L

     /  03/11/2017

    Jag vill rekommendera denna artikel av Anita du Rietz om historielösheten kring kvinnors jämställdhet i Sverige och myten om att Sverige innan 1921 var som Mellanöstern när det gäller jämställdhet. Inte minst det bristande underlaget i SVT:s Fröken Frimans krig tas upp:
    https://www.svd.se/slojan-och-bjorklund–vad-talar-han-om/om/kvinnodagen-2017

    ”(Jan Björklund) förmedlar en syn av att svenska kvinnor verkligen varit förtryckta i Sverige, i klädsel och rörelsefrihet.

    Det stämmer inte med verkligheten. Björklund ger uttryck för en föreställning att utvecklingen är linjär och att svenska kvinnor fram till 1900-talets början hade samma ställning som dagens slöjbärande kvinnor i regimer som begränsar kvinnors frihet och jämställdhet.

    Faktum är att svenska kvinnor haft synnerligen stor frihet och jämställdhet, liksom övriga boende i nordvästra Europa, där liberalismen och industrialismen startade för ett par århundraden sedan.”

    Svara
  6. Ivar L

     /  03/11/2017

    Filip och Fredrik är två mycket obehagliga personer. Två typiska pöbelhärförare, man känner igen typen. Gapiga är de också och Fredrik har dessutom på senare år utvecklat en obehaglig aggressiv blick som inte bådar gott. De personifierar den falske feministiske mannen, deras feminism tar nog slut så fort kameran slås av.

    Intressant att Filip väljer att kalla Roberto för ”pastakung” eftersom pastan inte har något med saken att göra här. Helt uppenbart ett sätt att säga ”svartskalle” indirekt.

    Glöm inte klassikern i P3 när Hanna Fahl ägs av Paolo Roberto. Episk intervju:

    Svara
  7. Motkraft

     /  03/11/2017

    Visst var det ett töntigt skämt men det var värt en axelryckning, inget mer.

    Många som nu tycker sig tillhöra den ”goda sidan” och i sitt godhetsknarkande både blivit icke-demokrater och förespråkare av censur borde tänka mer på denna dikten (byt ut ordet ”hämtade” med ”tystade”)

    I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
    Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
    Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
    Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.

    Om vi låter PK-vansinnet fortsätta så kommer till slut Filip och Fredrik få känna på hur det känns för Paulo just nu. När de kommer för att tysta dem för de inte är ”rätt kön” eller har ”rätt åsikt”.

    Svara
  8. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Daniel Hammarberg

       /  03/11/2017

      Något säger mig att åhörarantalet kommer vara ensiffrigt, för det låter så tråkigt som det bara kan bli.

      Svara
    • michael.

       /  03/11/2017

      Två stolliga personer ska diskutera vem som tolkat en stollig ism mest rätt dvs den som är mest stollig avgår med segern enligt den stolliga publiken.

      Svara
  9. Gigas

     /  03/11/2017

    Intressant att de menar att ett skämt kan leda till våldtäkt men om någon säger att de hatar män så kommer det inte leda till några konsekvenser. Man kan till och med bli prisad för det, vad är logiken i det.

    Svara
  10. MiT

     /  03/11/2017

    Det gäller att stå på sig för annars kommer någon annan göra det! Nu börjar mitt skämt om MÄN och tuttar ta lite för stora proportioner och börjar bli allvarligt på riktigt! Filip och Fredrik har naturligtvis rätt att tycka vad de vill men att kalla mig sexist och att jag i främjar våldtäkter (det är inget skämt Filip Hammar gör den kopplingen på twitter) är fan helt sjukt. Men det som är riktigt alvarligt är när de vill ställa David Hellenius till svars för att han likat mitt svar på Filip och Fredrik senaste attack. Dom kräver att Peter Magnusson som är gäst i programmet ska ringa upp David och kräva att han ska välja sida. Alla skrattar och Peter Magnusson jämför mig med Donald Trump och Karolin Meltzer säger att David inte kan ha läst vad jag skrivit utan bara råkat trycka tummen upp (för ingen i media eliten kan väll tycka så). Man försöker med andra ord brännmärka folks åsikter och piska in folk i ledet Så i senaste Breaking News har ni fått sett ett paradexempel på det som alla i media säger inte existerar d.v.s. åsiktskorridoren och den är jävligt trång ska ni veta! Frågan är om lögner, överdrifter och personangrepp är något kanal 5 sanktionerar och tycker är ok? Vill bara återigen upprepa vad jag sa: bröst är beviset på att män kan fokusera på två saker samtidigt. Sexism, våldtäkt eller kvinnoförnedring.? Ville bara driva lite med män… Hur som helst så kommer jag aldrig vika ner mig och jag har all backning jag behöver för @markoolio123 är i min ringhörna! Lägger med en länk i min profil så kan ni se programmet. Det är sjukt och surrealistiskt…

    A post shared by Paolo Roberto (@1paolo2) on

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Jag gillar verkligen Paolo för han viker inte ner sig för den feministiska mobbarpöbeln och åsiktsförtryckarna.
      Det är som sagt var helt ok att vara en könsrasistisk manshatare som Fi och de andra radikalfeministerna men man får inte skoja lite harmlöst om mäns dåliga simultankapacitet
      och blanda in kvinnobröst.
      Sedan är det ju konstigt att det är helt ok för radikalfeministerna att springa omkring och visa brösten offentligt,bära fittmössor och på ett Tourettesliknande sätt tjata om fittor i tid och otid men man får inte skoja om något och blanda in kvinnobröst.
      Filip och Fredrik är för övrigt två pajaser som får oförtjänt uppmärksamhet.

      Svara
    • G

       /  03/12/2017

      Haha. Ser att Markoolio själv postat den här på sin Insta (samma dag fast lite efter att han postade samma bild som Paulo) med taggen #slutavarasålättkränkt.

      Den här kommentaren är inte till bilden ovan utan bland kommentarerna när Markoolio postade Paulos bild. Go morsan haha!…..

      ”sofiaf83: Helt jäkla fantastiskt!! Detta gjorde min kväll, vilket jäkla larv för ingenting, vet ni vad som händer i världen ?! I syrien?! Fokus på riktiga dumheter tack. Lite pattar har ALDRIG skadat kan användas till mycket bra här hemma kommer vi promota och hejja på dig och din humor ännu mer ! / 5 barnsmorsan”

      Sen finns det såklart även kommentarer som skulle kunna vara skrivna av Piff & Puff eller Schyman.

      Svara
  11. Jans

     /  03/11/2017

    Jädrar vad de är äckliga Filip och Fredrik! Brukar aldrig kolla men såg klippet ovan. Det är ju utan tvekan den moderna formen av skådeprocesser fast utan spöstraff på slutet. ”David Hellenius, du har 12 minuter på dig att o-likea Paolos tweet.” Politiskt förtryck förklätt till ”humor” (jag skrattar ju inte direkt, snarare häpnar).

    Ida klarar av analysen att skämtet även driver med män vilket hon verkar tycka är extremt uppseendeväckande. Hur kan han driva med män, han är ju man? Ungefär. Eller som det heter på feministspråk; ”befäster stereotyper”.

    Konstigt nog driver ju så kallad feministisk humor (t.ex. Full Patte) också med ”stereotyper” så var ligger problemet. All humor driver ju i princip med stereotyper. Det feministerna hakar upp sig på är antagligen att stereotyperna har ett korn av sanning i sig, det är därför de är roliga.

    Svara
  12. Ivar L

     /  03/11/2017

    Enligt feministisk forskning (kandidatuppsats) är Filip och Fredrik själva mulliga mansgrisar:
    ”Choice of words and metaphores in Filip & Fredriks’s podcastexpresses symbolism where men and male-typical attributes are highly valued, whilst womanand female-typical attributes is being devalued and representative of the opposite.”
    http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A615728&dswid=-8781

    Gudrun Schyman är uppenbarligen inte uppdaterad med de senaste rönen inom denna viktiga vetenskap.

    Svara
  13. Ivar L

     /  03/11/2017

    Gammal tweet men högaktuell i senaste tutt-gate:

    Filip och Fredrik måste gå på gå generositetskurs hos Oisin.
    Oisin själv också.

    Svara
  14. F&F är verkligen två gräsliga hycklare. Som om DE skulle ha någon rätt överhuvudtaget att uttrycka sig om sexuella övergrepp av något slag alls, långt mindre något skämt, sexistiskt eller ej!

    Svara
    • lensof

       /  03/11/2017

      Paolo Roberto drog ett skämt som mest riktade sig mot honom själv och det egna könet. Helt utan att någon individ blev utsatt.
      F&F angriper här människor på ett överraskande och tarvligt sätt, deras s.k. humor är på andras bekostnad och helt på deras egna villkor. Målet är att göra andra, i detta fall vita ensamma män (förvånad?), dumma och vilsna.
      Fundamental skillnad. Det F&F håller på med är skolgårdsmobbing, hur någon kan tycka att detta är roligt och har något som helst berättigande i ett seriöst media förstår jag inte. Hur de över huvud taget kan tycka något om Paolos skämt med detta bakom sig är också helt obegripligt. Men det är väldigt avslöjande och säger mycket om det svenska kulturklimatet.
      Frågan är vad som hänt. För några år sedan kunde dessa herrar vara riktigt roliga. Gardell kunde man t.o.m. köpa biljett för att få höra, nu stänger man av så snart man hör honom. Och om någon försöker med ett skämt till om Trump så tänker jag på den gamla sketchen om gediget arbete, jag vill helst skrika högt.

      Svara
      • Folk tycker väl olika saker är roliga men jag har faktiskt aldrig tyckt varesig F&F eller Gardell varit kul. Gardell har gjort hela sin karriär på att visa upp att han är en typisk bög-stereotyp och F&F har kört sitt race med skolgårdsmobbing från början.

        Svara
        • Ivar L

           /  03/12/2017

          Nej, faktiskt inte. Hans första böcker är mycket bra och hans tidiga föreställningar slog underifrån på riktigt. Men det är mycket länge sedan, 80-talet.

          Svara
          • Jo, jag har läst böcker han skrivit som jag faktiskt tyckte var bra, men jag tänker på hans uppträdande som ståuppkomiker. Oavsett om det slog underifrån eller ej framställde han sig hela tiden utefter fördomar. Naturligtvis kan det vara så att han faktiskt ÄR en genuin fjoll-stereotyp med ena lillfingret utstickande, men icke desto mindre fokuserade han ALLTID sin ståupphumor utefter detta, oavsett fördomar. Jag skulle därför tro att han faktiskt varit negativ för homosexuella i gemen. Om jag själv varit homosexuell hade jag inte viljat ha Gardell som bög med hela svenska folket.

  15. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  16. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  17. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  18. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Jerry

       /  03/11/2017

      Hon har ändrat sig. Det är ett som är säkert. Gått från ganska liberal till snustorr radikalfeminist med förmanande pekfinger.

      Svara
      • MiT

         /  03/11/2017

        Det var hon som för 4 år sedan skrek gubbslem åt Janne Josefsson 😛

        Svara
        • Jerry

           /  03/11/2017

          För fyra år sedan men när jag snackade med henne 2005 så var hon inte ens intresserad av feminism.

          Svara
          • vafan

             /  03/11/2017

            Var det inte den damen som 2010 drog igång kampanjen #prataomdet en misslyckad radikalfeministisk lobbyism för samtyckeslagstiftning där de hetsade unga tjejer att publicera sitt privatliv på nätet och kallade det sedan för en ”gräsrotsrörelse”. För det fick hon uppmärksamhet i media och något pris väl?

  19. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  20. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Ja,det hoppas jag verkligen att dom rekryterar på kompetens och inte på någon annan parameter. Detta om dom har minsta förhoppning om att bli framgångsrika.

      Svara
    • Hela hennes resonemang faller på att kvinnor väljer att ha hög kompetens inom områden som är helt irrelevanta för näringslivets styrelser, t.ex genus eller litteraturhistoria

      Svara
  21. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  22. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  23. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  24. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  25. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  26. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Lite fin kollektiv skuldbeläggning av Allbright i sann radikalfeministisk anda.
      Bara för att några män sysslar med mutor så är det tydligen signifikativt
      för gruppen män.

      Svara
      • Var det inte ett helt gäng kvinnliga pampar som torskade för korruption i Göteborg nyligen?

        Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      Kan man gissa att hon ”glömde” Riksrevisionens Ewa Stenberg? Blir nog inget om nätverket Hilda heller?
      Feministiska sagor för ”barn” (vuxna feminister).

      Svara
  27. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      Sålunda går det enligt Annika Wiklunds tes en bit upp ekonomiskt bättre för Estland än för Sverige. Men gör det det?

      Svara
  28. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Och då är (O)rättviseförmedlingen de som skall leda oss in på den rätta vägen förstås..

      Svara
    • Man blir nyfiken på vilken kroppsdel Seher hellre tänker med?

      Svara
  29. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  30. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  31. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  32. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  33. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  34. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  35. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Liten

       /  03/12/2017

      Jag fick sparken för att vara hemma och vara pappaledig. Eva Nordmark kan ta sin affisch och köra upp den nånstans.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/12/2017

        Rätt illustrativt att facken till största delen riktar sig mot sina medlemmar och leker förmyndare istället för att som i ditt fall ta tag i eventuella problem med arbetsgivarna när de inte respekterar individens fria val.

        Fackföreningsrörelsen är precis som media motståndare till folket och arbetarna och istället en del av en maktelit som ser som sin uppgift att uppfostra istället för att jobba för sina medlemmars intressen.

        Svara
  36. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Så ledaregenskaperna sitter i könet ?
      Det kanske borde var 80% kvinnliga chefer eller 80% manliga chefer för att de bästa cheferna skall få jobba som det.
      Med era kvoteringar kanske ni väljer bort ett antal dugliga chefer och kvoterar in ett antal odugliga bara för att siffrorna skall se bra ut men det skiter ni väl i…

      Svara
  37. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • dolf

       /  03/11/2017

      SETI är ju Search for ExtraTerrestial Intelligence, men vad sjutton är SEI? (Att SEFI torde vara ett dödfött och utsiktslöst företag behöver väl knappast nämnas.)

      Svara
  38. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Så det är något att skryta om att ni har en kvinnlig överrepresentation ? Om det vore tvärt om skulle ni knappast basunera ut det.

      Svara
  39. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/11/2017

      Både Anna och Jessica är bimbofeminister. Anna Starbrink är för övrigt ansvarig för förfallet inom sjukvården i Stockholms län. Istället för att göra något väsentligt håller hon på med självgod symbolpolitik. Doppa henne i tjära och bär henne på en stock runt Stockholm stad istället. Det vore mer jämställt!

      Svara
  40. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  41. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  42. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      Hur mycket konstruktionslära och verktyg tror ni det var på powerpointbilderna?
      Inga blåställ i sikte.

      Svara
  43. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Som sagt var, vad hindrar kvinnorna från att bli riskkapitalister ? Allt som behövs är kapital och en vilja att satsa det på olika företag eller blivande företag.
      Sluta gnäll och bli riskkapitalist om det nu är vad du vill bli..

      Svara
  44. MiT

     /  03/11/2017

    Svara
  45. MiT dessa tweets visar på ett väldigt tydligt och bra sätt att dom inte har en aning vad vi behöver lägga pengar på.. Dom är helt borta. Långt från verkligheten… Måtte folk få upp ögonen…

    Svara
  46. Johan A

     /  03/11/2017

    Filip Hammar kallar Paolo Roberto för pastakung. Paolos pappa kom från Italien. Jag skulle vilja påstå att det luktar en hel del stereotypa bilder och rasism från Filips sida.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      Han kallar sig förvisso pastakung själv, han har väl skrivit en kokbok. Men som du säger är det nog ingen slump att de valde just det epitetet trots att pasta knappast har något med feminism att göra.

      Svara
  47. Jan

     /  03/11/2017

    Knoll och Tott blev ju själva hårt ansatta av svenska bimbofeminister på grund av att de var just män. De unga kvinnorna var avundsjuka på att det inte fanns några kvinnliga komikerduos. Naturligtvis skyllde de på Knoll och Tott och……patriarkatet. Sedan kom det några kvinnliga komikerduos som svar på kravet. Vilka nog alla har glömt vid det här laget…

    Knoll och Tott blev nog rädda av kritiken och har nu, likt Schyffert, vänt kappor och blivit ”mansforskare”. Borde man inte slänga rasistkortet på dem? Paolo är ju italienare. Inte riktigt fint i vit makt-miljöer…

    Svara
    • vafan

       /  03/11/2017

      Filip och Fredrik sitter fint på golvet likt väldresserade hundar när ”Hela Sverige skramlar” till massövergrepp mot kvinnor.

      Bryr mig varken om våldsverkaren Paolo eller Twitter.

      Kvinnor på joggingtur blir omringade, får huvudet slagna i ett trädstammar och gruppvåldtas under knivhot. Samtidigt blir B-kändisar på Twitter kränkta för att något gillat ett harmlöst skämt.

      Feminism måste vara den avdankade mediapersonlighetens sista halmstrå.

      Svara
  48. Jan

     /  03/11/2017

    Samtidigt är det lustigt hur samma personer som var övertygade nyliberaler på 90-talet nu blivit feminister och anti-rasister när vinden ändrat riktning. Undrar om det är något slags nivelleringstendens. Svensken är feg och vill gärna sitta mitt i båten…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Tvivlar på att t.ex Gardell,Ernman,Schyffert och Filip och Fredrik var nyliberaler när det begav sig utan förmodligen var vänster redan då. Har för mig att Schyffert i en intervju för väldigt länge sedan sa sig vara Sosse och Filip och Fredrik jobbade väl På Aftonbladet och där får du knappast jobb utan rätt partibok.

      Svara
      • Jan

         /  03/11/2017

        Schyffert var medlem i MUF. Påståendet i din sista mening är falskt.

        Svara
        • Klimathotet

           /  03/11/2017

          Schyffert har sagt i TV att han är sosse flera gånger om. Googla…

          Svara
          • Jan

             /  03/11/2017

            Det hindrar inte att han varit medlem i MUF. Det är Schyffert själv som är källa här. Så det är ingen idé att säga emot….

        • Pelle2

           /  03/12/2017

          Han har varit medlem i MUF men han har definitivt kommit ut som Sosse för länge sedan. Sedan är det ju inte något unikt att folk byter politisk åsikt från ungdomen
          tills vuxen ålder.
          Det var väl ganska många som sa sig vara kommunister på 70-talet som blev sossar eller moderater i takt med stigande ålder och växande inkomster,,,

          Svara
          • Ivar L

             /  03/12/2017

            Det är viktigt att förstå att man inte egentligen nödvändigtvis har de åsikter man offentligt påstår sig ha i en demokratur. Många karriärister har alltid de ”rätta” åsikterna och de justeras för att maximera karriärmöjligheterna.

            Min personliga analys av personerna är:
            Gardell – Förmodligen rätt vänster redan från början då han som homosexuell förmodligen tidigt intresserade sig för rättvisefrågor. Dock från en välbärgad akademisk miljö så inte någon arbetarklassvänster. Med bindgalen Stalinbrorsa kan man ju tänka sig att han som protest inte var särskilt vänster bara för att få tjafsa lite med brorsan. Han är rätt kristen på riktigt också så kanske inte jättevänster. Numera är han naturligtvis offentligt vänster men som Rebecca Uvell visat så är han även väldigt intresserad av sina egna pengar och inte så intresserad av att dela med sig av dem.

            Schyffert – typisk MUF:are i samma generation som jag. Jag känner igen typen. Han är enbart sosse för att det lönar sig. Det finns inte en fiber socialism i den gubben. Han är också garanterat en tvättäkta folkföraktare.

            Ehrnman – Känns som svensk lägre överlklass. Hon är väl den typiska välgörenhetskvinnan i (lägre) överklassmiljö, fast faktiskt med ett eget yrke. Hon har väl lite kyrklighet i släkten också så hennes vänsterfernissa är nog mer ett uttryck för att hon är engagerad i välgörenhet snarare än något socialistisk övertygelse.

            Filip och Fredrik vet jag för lite om.

  49. Jan

     /  03/11/2017

    Här lite mer om bimboflickan, nyliberalen och skojaren Anna Starbrink. Att sälja sjukhus har blivit hennes nya grej. Det är också kostligt hur den här bimbon blandar anarkokapitalism (nyliberalism) med vänsteridéer som feminism och anti-rasism. Bara en bimbo som Anna Starbrink kan få det att gå ihop. Dessa förbannade liberaler. De ödelägger samhällen med sina ”goda intentioner”. Med politiker som Anna Starbrink får djävulen lite att göra. Pappas lilla duktiga flicka gör det bättre…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      Ja,socialismen leder ju självklart till paradiset..

      Svara
      • Jan

         /  03/11/2017

        Att sälja ut allmän egendom, bekostad av skattemedel, till privata vinstintressen har ingenting med socialism att göra. Det är snarare en perverterad form av kapitalism.

        Det är högst rimligt att sådant som bekostas av allmänna medel också används för allas bästa. Inte för att ett fåtal kapitalister ska göra snabba vinster på våra skattemedel. Särskilt viktigt är det här när det gäller skola och sjukvård där en långsiktighet och omsorg om allas bästa fordras. Våra skattemedel är inte till för att riskkapitalister ska göra kortsiktiga spekulationsvinster med dem. Det är stöld och inget annat.

        Svara
        • Pelle2

           /  03/12/2017

          Hur kan en försäljning av något vara stöld ? Möjligen är säljaren korkad eller korrumperad om denne säljer objektet för billigt.
          Om det är stöld med affärstransaktioner undrar jag hur du menar att ekonomin skall fungera ?
          Sedan innebär inte det att jag menar vi skall sälja ut alla sjukhus och skolor men det är en annan sak.
          Varför menar du att dom som köper skolor och sjukhus gör det för kortsiktig vinst ?
          Har du något belägg för det eller känner du bara att du har rätt ?

          Svara
  50. Jan

     /  03/11/2017

    Och här: https://www.svd.se/stopp-for-sjukhusforsaljning-pa-vag. Tydligen vill hon inte bara sälja ut akutsjukhusen till riskkapitalister utan även universitetssjukhusen vilket får förnuftiga politiker att fundera på lagstiftning mot klåfingriga anarkokapitalister som ”feministen” Anna Starbrink.

    Religiöst övertygade nyliberaler är de som på kortast tid kan ställa till oöverskådlig skada för civilsamhället. Se bara på Bengt Westerberg, Filippa Reinfeldt, Mats Odell och Maud Olofsson. När de är färdiga med sina ”reformer” återstår räkningar för tiotusentals miljarder att betala för skattebetalarna. Själva smiter de ut bakvägen med feta pensioner i bagaget.

    Svara
  51. Jan

     /  03/11/2017

    För att tolka ingressen: Svenska feminister följer pk-lagarna blint. I deras värld är det värre att Paolo Roberto påpekar att kvinnor har två bröst än att ”ensamkommande flyktingbarn” begår en gruppvåldtäkt under dödshot. Paolos försynta påpekande utgör ett större hot mot kvinnors säkerhet än verkliga våldtäkter utförda av nyanlända flyktingar. Så tänker svenska feminister. Dessvärre…

    Svara
  52. Jan

     /  03/11/2017

    Aftonbladets Andrev Walden i ytterligare en oläslig krönika. Jag tolkar det som att han tar identitetspolitiken i försvar. Fast det är svårt att tolka hans textbladder överhuvudtaget.
    http://www.aftonbladet.se/a/8ajjQ/har-identitetspolitiken-verkligen-forstort-allt

    Svara
    • Pelle2

       /  03/11/2017

      I går hade dom en krönika som försvarade postmodernismen så dom jobbar hårt på att försvara sina ideologiska snuttefiltar som gör det möjligt för dom att smutskasta och tysta sina ideologiska motståndare samtidigt som dom själva framstår som goda.

      Svara
  53. Denna kvinnan alltså:

    Svara
  54. michael.

     /  03/11/2017

    Väldigt intressant med alla dessa feminister när det finns studier som visar att manliga chefer har 20% fler arbetade timmar än kvinnliga,man kan alltså jämföra med en person som jobbar måndag till fredag med en person som alltid är borta en dag veckan och då vill ha samma lön och samma chans att göra karriär.Vi normalbegåvade förstår att det är absurt men då är vi ju inte feminister.

    Svara
  55. G

     /  03/11/2017

    Letade efter kritik mot ”dreads på vita” på samma twitterkonto som skrev om det för några veckor sedan samband med Melodifestivalen, men hittade något annat…

    Svara
  56. Svenne

     /  03/11/2017

    Någon som vet något om detta?

    Svara
  57. Svenne

     /  03/11/2017

    Bara en tidsfråga… #satir #cashisking

    Svara
  58. G

     /  03/11/2017

    ”Göteborgare, semikatalan och journalist på TT Nyhetsbyrån.”

    Svara
    • Johan A

       /  03/11/2017

      Nämen titta, Johannes Cleris håller på med lite unket patriarkalt förminskande mansplaining gentemot en stark kvinna.

      Svara
    • G

       /  03/11/2017

      Lalalalala….

      ”Sjuksköterska. Pappa till fyra. Nio barnbarn. Naturligtvis till vänster i politiken.”…

      ”Jag är konstnär, grön socialist och fackligt förtoendevald i Transportarbetareförbundet. Medlem i Vänsterpartiet. Solidaritet! YNWA!”…

      Solidaritet var det ja. När jag såg bilder på undernärda barn i Afrika i nyhetssändningen så kan man inte låta bli att tänka på vad kostnaden för ensamkommande”barn” är, då känner man verkligen att Sverige använder pengar på helt rätt sätt och hjälper de människor som är i allra störts behov av hjälp i världen. Det kunde blivit många måltider det.
      (V): ”ställ inte grupper mot varandra, pengar växer på träd, allt till alla är det som gäller!”

      Svara
  59. G

     /  03/11/2017

    Jag har aldrig fattat varför denna sosse kallar sig för ”pragmatisk”

    Svara
  60. G

     /  03/11/2017

    Kränkt ? Han kanske bara har en annan åsikt Henko lille…

    går inte ens att ha annan musiksmak utan att stämplas bakåtsträvare…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/12/2017

      Visst, Zara kan sjunga och är en framgångsrik artist. Det hindrar inte att man både kan och skall kritisera henne för hennes populistiska manshat.
      Det hade aldrig gått att negativt och kollektivt kritisera en annan befolkningsgrupp än oss män utan att bli starkt kritiserad och mer eller mindre utfryst. Däremot går det alldeles utmärkt i Sverige att negativt generalisera över oss män och dessutom bli belönad för det.
      Dubbelmoralen och hyckleriet är monumentalt..

      Svara
  61. G

     /  03/11/2017

    Svara
  62. G

     /  03/11/2017

    ….

    ….

    ….

    Så vad står han för, Filip ?…..

    ….

    Svara
    • Pelle2

       /  03/12/2017

      Filip undvek att svara på Arpis påstående att han sysslar med inkvisation mot Hellenius.
      Det är ju precis så som åsiktskorridorens väktare brukar agera. Mobba alla som inte håller med dom och påstå att det inte finns någon åsiktskorridor.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      Det är ganska talande att Filip väljer att ha sig själv som barn i profilbilden för han resonerar verkligen som ett.

      Svara
  63. Svenne

     /  03/12/2017

    Tydligen så får inte vita ha ‘dreads’… #mello

    Svara
    • G

       /  03/12/2017

      Hahaha, jaha, det är där stollarna är, jag undrade just! Älskar när folk uppmärksammar sån här idioti, det behövs kastas ut i ljuset och exponeras för så många som möjligt.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/12/2017

      Identitetspolitiken i sin prydno.Får folk med annan bakgrund än svensk i så fall fira midsommar,ta på sig svenska folkdräkter och äta typiskt svensk mat ?

      Svara
    • G

       /  03/12/2017

      Det stämmer att hon på bilden är MP:are, men jag kommer inte på vad det är hon heter nu igen…(Aninia är hon som sjöng tillsammans med Fjällgren)

      Mariette har inte tweetat nåt sen i Januari…
      https://twitter.com/mariettehansson/with_replies

      Någon med twitter kan ju i Marcus tråd gärna länka till inlägget av MiT från 2014 så får de se att detta inte är något direkt nytt fenomen (inte jättegammalt heller iofs) som poppat upp från ingenstans, det kommentarsfältet från FB är ju guld att läsa om man vill se hur idioterna tänker och resonerar.
      https://toklandet.wordpress.com/2014/11/16/nar-frisyrer-blir-ett-stort-fortryckande-problem/

      Undrar om det blivit bättre eller värre sedan dess, om det idag är fler anhängare av id.pol eller färre, kan ju hoppas på färre hmmm.

      Svara
    • Ivar L

       /  03/12/2017

      En tweet:
      ”Så fucking smutsigt med vita i dreads, seriöst ni förtjänar att bli dödade av svarta.”

      Tänk er:
      ”Så fucking smutsigt med svarta i byxor, seriöst ni förtjänar att bli dödade av vita.”

      Svara
  64. M.P

     /  03/12/2017

    Menar Filip att mäns kåthet leder till våldtäkt? Feminister brukar ju annars hävda att sexualbrott bara beror på maktbehov. Får män inte uppskatta bröst? Vad är problemet med skämtet?

    Svara
  65. Svenne

     /  03/12/2017

    Ett ovanligt(?) perspektiv på svensk politik:

    Svara
  66. Gorby

     /  03/12/2017

    Tim Pools senaste film om Svensk media.

    Svara
  67. Svenne

     /  03/12/2017

    En vanlig trygg dag i Sverige… #Ganman

    Svara
  68. Gorby

     /  03/12/2017

    OT 🙂

    Svara
  69. Ivar L

     /  03/12/2017

    Alltså, 3.10 in i videon från F & F, när de själva utnämner sig till ”sunda feministiska män” – kolla på kroppsspråket!

    Bådå måste liksom rätta till kavajen och de tittar lite osäkert på varandra, lite som att de tänker ”håller lögnen?”
    Jag har titta flera gånger, det är ett fascinerande mediehistoriskt ögonblick. Två obehagliga TV-mobbare har just avkräft en kollega på avbön samtidigt som med osäker blick slår fast att de själva minsann är sunda och goda. Rysningar….

    Svara
  70. Varför är det okej att håna människor med kläder från Dressman?

    Är det ”jag är överklass och de facto bättre än dig”-spöket igen?

    Svara
  1. Vid minsta tecken på heterosexualitet, humor eller om någon nämner ordet “bröst” – ring genast Twitterpolien! | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: