Redaktionsmötet och hotet mot demokratin

När journalister från andra länder kommer hit och rapporterar så är de ett större hot mot demokratin än maskerade stenkastare i Rinkeby enligt Sveriges Radio. De som kommer hit sysslar dessutom inte med riktig journalistik utan bara trasig.

Andra som sysslar med samma sak som den amerikanske journalisten får koleriska anfall

enligt de som arbetar med traditionell media, alltså jobbar med att alltid skylla allt dåligt på vanliga svenska män. Gå gärna in och läs alla kommentarerna, en del bekantingar dyker såklart upp.

Lyssna gärna på inslaget i P1!

Visst var han lite sur, Lamotte. Det kan man inte förneka. Men inte så konstigt, Lamotte gör ungefär samma sak som Pool, han är på ställen där det händer. Eller inte händer. Men han är ute i alla fall. Då får han höra att det är trasig journalistik, eller kanske inte ens journalistik alls. Det får han höra av sådana som helst INTE rör sig på de platserna. Klart han blir sur!

Som jag skrev igår, skon klämmer för att andra vågar göra det man själv är för feg för att göra. Och vad man än anser om Lamotte så når han många människor med sin metod! Vilka når Mirjamsdotter? De rättrogna, en minskande skara som varit med om att skapa det som Lamotte jobbar mot…

Vi behöver FLER som Lamotte och färre som Mirjamsdottir!

Jag hoppas verkligen att Lamotte får in tillräckligt med deg så han kan leva på det!

Stöd till oberoende journalistik.
Swish: 0707760990

Gilla sidan: https://facebook.com/joakim.lamotte/

Offra gärna fredagsölen och ge de kronorna till Lamotte istället. Uppgifterna ovan är direkt från hans facebooksida. Gå in på hans facebook och kolla vad han gör och jämför sen med vad t ex Mirjamsdotter gör. Jag vet vem jag tror har rätt metod i alla fall. Tiden när man kunde sitta på rumpan på kontoret och skylla allt dåligt på vita medelålders heterosexuella svenska män är förbi. Synd bara att de under tiden har offrat så många unga tjejer på altaret!

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

74 kommentarer

  1. MiT

     /  03/13/2017

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2017

      Lilla sömniga Vansbro, en stad jag besökt många gånger. Hur har det blivit såhär? Det är ju helt stolligt.

      Svara
      • Trolletplit

         /  03/13/2017

        Jag med.
        Vilda Vansbro.
        Äntligen gör de skäl för sin slogan.

        Svara
      • G

         /  03/14/2017

        ”Hur har det blivit såhär?”

        Det är Björn Skifs som är i farten.

        Svara
  2. MiT

     /  03/13/2017

    Jag tycker hon får vad hon förtjänar. I underkant t o m. Får fan vara nog med det jävla spottandet på folk från media!

    Svara
    • Jans

       /  03/13/2017

      Med tanke på hur artikeln var formulerad så är det inte särskilt upprörande om en twittrare använder ett svärord. Hot hade inte varit ok däremot men detta var inget hot och det riktade sig precis mot pudelns kärna. Nämligen att feminister som Hallhagen tycker sig ha rätt att kräva att män skall göra en massa saker (som de eventuellt inte vill) medan hon och hennes tjejkompisar inte alls skall behöva gå en millimeter till mötes t.ex. genom att göra lumpen vilket de förmodligen inte har den minsta lust till.

      Svara
    • Nykteroklok

       /  03/13/2017

      Kvinnors skyddsvärde – ”Att be en kvinnlig journalist att dra åt helvete är inte okej”. Hade det varit en manlig hade det möjligen kunnat tolereras med andra ord. Det är ju så uppenbart att det verkligen är det Hanna tycker.

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/13/2017

        Många journalister är drabbade av svårartad korpofili.

        Svara
    • Jan

       /  03/13/2017

      PK-skola:

      Kvinnlig sexism: Helt okej. Lite skojig sådär men korrekt och feministisk.
      Manlig sexism: Helt fel. Fruktansvärd och strikt tabu.

      Svara
    • G

       /  03/14/2017

      SvD goes Nyheter24 big time. Kritiken är helt välbefogad om inte SvD vill smutsa ner sitt varumärke men skit som inte ska skrivas till varken män eller kvinnor.

      ”Att be en kvinnlig journalist att dra åt helvete är inte okej”

      Jaså, inte det, låter som att det är okej om det hade varit en manlig journalist. Då säger jag dra åt helvete Andres Lokko istället då. Han är oskyldig till den här texten men förtjänar det sedan tidigare texter, flera gånger om. Är det inte okej får väl SvD tweeta ut att det inte är okej.

      Svara
  3. MiT

     /  03/13/2017

    Läs gärna svaren han får också

    Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2017

      Den här twittertråden är jätterolig med tanke på hur Zara själv twittrar och hur mycket feminister kommenterar män ur alla upptänkliga vinklar, t.o.m. hur de sitter på tunnelbanan. Postaren är ju mästare på att med humor och lätthet fånga alla försök att göra ner honom. Rena rama Chang Frick!

      Svara
    • Kristian

       /  03/13/2017

      Det står ”mellanakt” och efter att ha läst halva tråden läser jag ”mellanvikt.”
      Dags att ta kaffepaus.

      Svara
    • Jan

       /  03/13/2017

      Ojdå, nu riktade han in sig på det känsligaste av det känsligaste. Kvinnors vikt. Kvinnors veka punkt. Aja baja….

      Svara
    • G

       /  03/14/2017

      Jag kommenterar aldrig folks utseende negativt av olika anledningar, men det är väl uppenbart för de flesta att han driver lite med henne efter alla ”trevliga” kommentarer som hon levererat senaste åren, men att några i tråden förnekar att det ofta är kvinnor (ofta lite yngre) som brukar kommentera andra kvinnors utseende är ju bara för roligt, att kvinnor nästan hetsar varandra på nätet om olika grejer är inget nytt, och att vissa undrar ”vad har du för rätt att kommenterar en annan persons utseende…” va ? Sist jag kollade har han samma rätt att kommentera som personerna som ställer den frågan.

      Svara
  4. Ivar L

     /  03/13/2017

    Lägg märke till att Studio Ett nu flera gånger vågat göra inslag som upprör åsiktskorridoren. Det finns små strimmor ljus inom Public Service trots allt. Även UG är ett sådant exempel. Jag tycker det kan vara värt att nyansera bilden en liten aning, att mycket är vänstervridet och tendensiöst betyder inte att allt är det.
    Inte alla inslag – helt enkelt.
    😀

    Svara
    • Jan

       /  03/13/2017

      Mycket är Jörgen Huitfeldts förtjänst. Inte kvinnornas. Huitfeldt vågar bredda åsiktskorridoren. Men det är så dags nu. Debattklimatet i invandringsfrågan har ändrats drastiskt sedan hösten 2015.
      Små strimmor av ljus inom PS? Nämn en annan radiokanal än SR P1 som går att lyssna till över tid. Radio Megafool eller Radio Trix? Det vore saliggörande om någon här, någon gång, vågade rikta kritik mot den veritabla smörja de kommersiella radiokanalerna förser oss med.

      Svara
      • Kristian

         /  03/13/2017

        Om du inte tvingas betala är det ett giltigt argument att säga ”slå av om du inte tycker om det.”
        Fungerar inte när det är tvångsfinansierat.

        Svara
        • Jan

           /  03/13/2017

          Okej. Men kan du rekommendera någon kommersiell radiokanal som håller samma höga journalistiska nivå som P1?

          Svara
          • Kristian

             /  03/13/2017

            Lyssnar och ser inte på något annat än BBC Radio 4, så kan inte svara på den frågan.

            Men jag tror vi är överens om att huvuddelen av kommersiell radio
            a) är skräp gjort för slölyssnande
            b) inte skulle kunna identifiera igen ”journalistik” med flödesschema, diagram och ”ring en kompis.”

            Så om någon vill behålla P1 och lägga ned resten, så säger jag inte emot.

          • Jan

             /  03/13/2017

            Tack!

      • Jans

         /  03/13/2017

        Fast vad skall man bli upprörd över när det gäller en automat som spelar låtar och lite meningslöst mellansnack och reklam? Det handlar bara om att sälja tvål i vilket fall som helst. Jag förväntar mig ingen samhällsinformation av tvålförsäljare.

        När det gäller SR och Jörgen och din mansvinkel så vill jag påminna om den somaliska kvinnliga journalisten Amun Abdullahi på SR som var mycket modig och rapporterade om jihadism i Rinkeby redan 2009 varpå hon blev slaktad av sina postmodernistiska kollegor på Konflikt. Ett stycke mycket mörk svensk journalistikhistoria. Men min poäng är att du inte skall hänga förtjänst på kön, även kvinnliga journalister kan vara modiga.
        http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

        Svara
        • Jan

           /  03/13/2017

          Okej. Jag höll mig till redaktionen på Studio Ett här. Jörgen är den som sticker ut. Även om hans kvinnliga kollegor hakat på lite. Jag tror att Jörgen begrep att det inte längre håller med dimridåer och politisk korrekthet. Klimatet är ett helt annat nu än bara för två år sedan. Då var allt tabu.

          Svara
          • Ivar L

             /  03/13/2017

            Japp, då är jag med. Jörgen har nog betytt ganska mycket när det gäller att vända skutan lite mer åt rimlig riktning och för några år sedan hade detta varit lika med sparken.

      • Dreadlock

         /  03/13/2017

        Hej Jan

        ” Det vore saliggörande om någon här, någon gång, vågade rikta kritik mot den veritabla smörja de kommersiella radiokanalerna förser oss med.”

        + 1

        Reklamradio är infantil, tycker jag. Men det tycker väl nästan alla över 35 år ? Jag känner ingen som lyssnar frivilligt på reklamradio.

        Svara
        • Klimathotet

           /  03/13/2017

          Tidigare lyssnade jag på rockklassiker i bilen om man befann sig i rätt geografi men nu får jag bara in SR och då föredrar jag tystnaden. Att lyssna på debattprogram funkar inte då jag hör dåligt.

          Svara
          • Jan

             /  03/13/2017

            Visst. Ibland lyssnar man på radio för musiken. Problemet med Megapol eller Riks (eller vad de nu heter) är att det är samma utslätade hits av pojkbandslåtar. Och mellan det meningslöst pladder och 50 procent reklam (Lendo verkar ha en reklambudget på 2 miljarder…). Bättre då att sätta in en cd-skiva. Där är åtminstone ingen reklam för oseriösa spelbolag skrivna på Malta eller ränteskojare till banker…

          • Klimathotet

             /  03/14/2017

            Koncessionsavgiften till staten för att sända kommersiell radio är delvis en fast avgift och delvis genom en procentandel av reklamintäkterna. Detta regleras av Lagen om koncessionsavgift på televisionens och radions område. Därför består det mesta utbudet i etern av musik och reklam som är anpassat till SMS-lånegenerationen. Staten drar på så vis in mycket pengar. Radiokanaler med ett mer diversifierat innehåll sänder oftast via internet.

    • Kristian

       /  03/13/2017

      #InteAllaJournalister

      Svara
  5. Jan

     /  03/13/2017

    Kors i taket! Jonna Sima verkar ha drabbats av någon form av insikt (om daltandet med hemvändande IS-terrorister):

    ”Inte har det blivit bättre av röran kring den nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, eller av att Alice Bah Kuhnke fick det tandlösa och alldeles för flummiga uppdraget som demokratiminister”.
    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/3azJP/tandlost-mot-terrorn-alice-bah-kuhnke

    Vad har hänt?

    Svara
    • Rikard

       /  03/13/2017

      Hej.

      Vi går mot val, och nu skall det positioneras så att man verkar vara en sån som ser problem ens konkurrenter blundat för.

      Att sådana kvinnor som Sima nu förefaller rikta kritik mot en politik man stöttat och fortfarande stöttar är bara pragmatism; det finns en begränsad mängd platser kring tråget.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  6. Jan

     /  03/13/2017

    Min favorit Bo Rothstein kritiserar svenska självgoda ”akademiker” inom humaniora och samhällsvetenskap:

    ”Beredskapen att ta till sig kritik i ett upplyst samtal har varit i princip obefintlig från de ledande företrädarna från dessa discipliner. I stället härskar inom stora delar av det svenska universitetsväsendet ett tämligen utbrett akademiskt klantänkande.”

    Ibland får jag känslan att svenska akademiker främst är intresserade av 20 timmars arbetsvecka, 3 månaders sommarlov, meningslösa seminarier och sätta på kvinnliga doktorander.
    http://www.dn.se/debatt/repliker/svenska-forskare-ointresserade-av-kritisk-debatt/

    Svara
  7. J.G

     /  03/13/2017

    Känner att den här behöver komma in i just det här inlägget 🙂

    Svara
  8. Jan

     /  03/13/2017

    Gunnar Wetterberg om utbildningsexplosionen och kraven på examina för vartenda jobb. Rena vansinnet! Särskilt med tanke på hur usla många utbildningar är. Även på akademisk nivå. På 60-talet räckte det med folkskola för att få ett vanligt jobb. Nu måste man helst ha en högskoleexamen. Plus praktik. För ett vanligt industrijobb.
    http://www.expressen.se/ledare/gunnar-wetterberg/det-ar-overskattat-med-utbildning-i-sverige/

    Svara
  9. MiT

     /  03/13/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/13/2017

      Ha ha ha! Från viking till eunuck!

      Svara
    • Dreadlock

       /  03/13/2017

      Nog finns ”Norsemen” kvar i Sverige. De sitter just nu på en flakmoppe och kör ett lass tillyxat ved från egen skog och sätter på en panna kokkaffe när de är framme.

      Tycker att både Bard och Yiannopoulos framstår som rätt metrosexuella drömmare ibland.
      Båda dessa borde rymma från sina resp. inkrökta reservat någongång och göra nedslag i omgivningen de gör anspråk att tolka politiskt.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/13/2017

        Ja, de försöker helt klart vara macho by proxy men samtidigt vill jag nog påstå att det är lite väl banalt att hänga upp manlighet på kokkaffe, moppe och yxad ved. Det finns ju en hel del ”skogshuggartyper” i flanellskjorta som är rätt feminint veka. Killen som står bakom tuffa grabben och hejar på men springer lång väg så fort han skall hantera faran själv.

        Hela machoidealet är en märklig blandning av både feghet och mod och ibland är det rätt svårt att se skillnaden. Höhöande grabbgäng tycker jag är pinsamt och omanligt jämfört med en man som ensam vågar visa modet att stå för saker som grabbarna grabbers tycker är töntiga.

        Svara
  10. Gorby

     /  03/13/2017

    Publicistklubben kommer ikväll diskutera källkritik på källkritikens dag.

    Rubrik på evenemanget: Bidrar medierna till att sprida lögner på nätet?
    http://www.publicistklubben.se/2017/03/10/bidrar-medierna-till-att-sprida-logner-pa-natet-valkomna-pa-pkdebatt/

    De skriver: ”Kvällen avslutas kl 20.30 med en debatt ordnad av Publicistklubben under rubriken:
    Sant eller falskt? Bidrar medierna till att sprida lögner på nätet? ”

    I panelen kommer följande personer sitta:
    Mathias Ståhle, reportern bakom Eskilstuna-Kurirens granskning av Granskning Sverige.
    Helena Giertta, chefredaktör på tidningen Journalisten
    Martin Wicklin, frilansjournalist, tidigare programledare för Medierna i P1
    Åsa Larsson, redaktör och en av Viralgranskarens grundare

    Då Mathias Ståhle kommer medverkar kommer troligtvis hans granskning av Granskning Sverige upp. I och med detta ringer Granskning Sverige’s ringare Fabian Fjälling upp Björn Häger och informerar om ett antal faktafel som han anser att granskningen gjort sig skyldig av. Naturligtvis så spelades samtalet in.

    Ska bli intressant och se om dessa faktafel kommer att tas upp under kvällen.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2017

      Du vet redan svaret. Det är klara Orwellvibbar på hela denna nya inriktning som journalisterna hoppat på. Den handlar nästan enbart om invandringskritiska och feministkritiska sajter allt annat ”glöms bort”, inte minst den förmodligen massiva fakenewspropaganda med islamistiska förtecken som pågår på främmande språk gentemot immigranter i Sverige. Turkiet är ju bara ett av säkert mängder med exempel.

      Svara
  11. Dreadlock

     /  03/13/2017

    ”Bidrar medierna till att sprida lögner på nätet? ”

    Nä ?

    Svara
  12. Gorby

     /  03/13/2017

    Tummen upp för Hitrlerfilmen :).
    ”Såja, Gråt inte Ylva. Du var jättebra i BBC” Hahaha 😀

    Svara
  13. Dreadlock

     /  03/13/2017

    https://ledarsidorna.se/notis/notis-var-tionde-ensamkommande-i-uppsala-ar-i-heroinmissbruk/

    10% av alla ensamkommande i Uppsala identifieras som heroinmissbrukare.
    På en nationell skala sammanlagt 5000 pers.

    Svara
    • Svenne

       /  03/13/2017

      ‘Afghanska Sjukan’, så att säga…

      Svara
      • Tror det inte ens är korrekt.

        Opium ses inte som fult där nere, så missbruket lär vara mer.
        Och ja, jag är född och uppväxt i en av de mindre Sverige-språkiga delarna av Finland och missbruk är ett problem här.

        Svara
        • Dreadlock

           /  03/13/2017

          Afganistan är världsledande i opiumproduktionen ( I förlängningen heroin). I den här artikeln från oktober 2016
          https://www.svd.se/opiumproduktion-i-afghanistan-okar/om/varlden

          Något mycket märkligt i sammanhanget är att ingen riktigt vet VEM som kontrollerar och beskyddar odlingen av Opiumvallmo, trots att landet ,genom sina olika ockupanter , sedan 35 år tillbaka i så fall lätt kunnat få kontroll över utförseln av opium och kristalliserat opium (Heroin)

          Med foliehatten på , så vill jag mena att det finns en omfattande korruption mellan ockupationsmakt och en Afganska intressen. Heroin pumpas in till väst (Där pengarna finns) Och säljs till en spottstyver i sydasien.

          Någon som vill hålla emot mitt resonemang ?

          Svara
          • Rikard

             /  03/13/2017

            Hej.

            Kina.

            Opium och heroin mot dollar, vapen och västvaror.

            USA och dess allierade i ett krig som inte kan vinnas med civiliserade (och kanske inte heller med ociviliserade) medel, krackelerad hemmaopinion oavsett vilket håll en politiker svänger, samt ständigt ökande belastning på civilsamhälle och stat via invasionsinvandringen (vilket inte skall läsas som att det finns någon ‘ond plan’ bakom den – det behövs inte).

            För Kinas del är situationen win-win: man belastar väststaterna så att de framstår som allt sämre föredömen för den egna befolkningen, man slipper invandring från Afghanistan med omnejd då man själv inte tvekar att använda fungerande metoder (läs: eskalerande våld tills problemet inte längre finns), och man kan dessutom framställa västmakterna som moraliskt bankrutt.

            Vill man förstå Afghanistan mer rent allmänt rekommenderas studier av områdets historia ända tillbaka till Perserväldets dagar – knappt Alexander själv rådde på folket i Soghdiana.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Hej.

            Jag tror du är korrekt, men ingen vill riktigt prata om missbruk offentligt. Vill du dra denna diskussion vidare så finns jag privat på tommie.dalberg@gmail.com (och jag funderar på att byta min gmail-adress osv).

        • MiT

           /  03/14/2017

          Finnar och alkohol är ingen myt liksom, det vet jag med :-/

          Svara
          • Mina morföräldrar, som höll i finsk-svenska föreningen i Smålandsstenar, adresserade detta mycket hårt bland sina medlemmar. Det är därför jag inte riktigt fattar att man är så rädd i Sverige att peka ut riskbenägna grupper. Hur ska man annars hjälpa? Oh well. Dagens rant antar jag.

    • Ivar L

       /  03/13/2017

      Undrar hur mycket brottsbelastning på omgivande samhälle en enda heroinmissbrukare genererar under t.ex. ett år? Här ser man konsekvenserna av att bara släppa in okända människor i landet och lämna dem vind för våg. Med en mer strikt asylprocess där asylanterna inte tillåts komma ut i samhället innan de genomgått diverse kontroller (medicinska, polisiära, m.m.) skulle alla som är heroinmissbrukare förmodligen kunnat identifieras med en gång. Att släppa ut en immigrerad heroinmissbrukare i samhället visar på ett extremt förakt för det egna landets folk. De som gör sånt borde skämmas.

      Svara
  14. Dreadlock

     /  03/13/2017

    Skrattretande pretto av en kulturjournalist på SvD.
    Det hade räckt med en inledande mening i stil med : ” jag gillar inte Bengt Olsson´s arbete” och fortsatt med i god journalistisk stil avge en någorlunda rimlig förklaring till ståndpunkten, men nä, här ska gnällas över en halvspalt av toalettpapper och dofter. Det mest remarkabla är att nog att väldig få fattar alla inavlade injokes som SvD:s kulturredation tycks ägna sig åt. sedan ett decennium tillbaka ungefär…

    Man vet inte, kanske det är chict att citera SvD kulturredaktion i några få utvalda kulturreservat. Men det kanske går upp för dem så småningom att DE är fiskarna i ett overkligt akvarium, som alla andra skakar huvudet åt. I sinom tid.
    Börja leta jobb nu Kulturjournalister, fastna inte med huvudet i röven !

    https://www.svd.se/jag-ar-oroad-over-bengt-ohlssons-bruna-svans/om/kultur

    Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2017

      Kulturjournalister som skriver om kulturjournalister är nog bland det mest outhärdliga som finns. Dagens kulturjournalister klarar knappt av att skriva om kultur ens. Det är mest feminism, identitetspolitik och åsiktsposering i spalterna. När det väl handlar om kultur handlar hälften av artikeln dessutom om skribenten själv utom Andres Lokko där hela artikeln alltid handlar om honom själv, egentligen. Ett undantag är SvD:s Under Strecket som med jämna mellanrum levererar texter av acceptabel längd (d.v.s. inte töntiga frimärkslånga ”analyser” av Melodifestivalen av Harry Amster och andra skoltidningsskribenter) och med tillräckligt tuggmotstånd för att då och då ge aha-upplevelser och inspiration.

      Svara
      • Dreadlock

         /  03/13/2017

        Det där om Andres Lokko, håller jag med om till 100%

        Jag försökte läsa Lokkos Dagbok ( Tjock som en bibel,utkom ca. 2010) Det var outhärdlig läsning. Killen är ett total självcentrerad missfoster till skribent.

        Man får skylla det på ett totalt urballat Stockholmexentrismen , men huga. 15 fler ”Kulturskribenter” som Lokko, då kan vi lika gärna packa ihop och hoppas att en någorlunda vänlig ockupationsmakt (Helst i öster) tar över ruljansen istället . Sedan får lokko nöja sig med fiskfoder som han får i sig i sitt akvarium, fasta mattider i.a.f.

        Svara
        • Jan

           /  03/13/2017

          Dessa förbannade balter. Luuk är ännu värre. Överskattad är bara förnamnet. Man får dock gratulera dem till att ha blivit något slags Stockholmselit. Vilket ju säger en del om Stockholm dessvärre…

          Svara
        • Ivar L

           /  03/13/2017

          Jag är musikintresserad men Lokko ogillade jag redan i tidningen Pop (tillsammans med hälften av de andra skribenterna där) och det intressanta är ju hur den gamla grabbiga uppfostrande och mästrande musikjournalistiken (som nästan aldrig handlade om själva musiken utan om image, ”äkthet” och annat trams) går igen i dagens mediefeminism minus grabbigheten. Allt annat är ungefär samma sak som det Pop oh töntmodemagasinet Bibel sysslade med: att tala om för folk vad de skall tycka och vad som är rätt och fel, med en rejäl dos förakt mot allt och alla som inte passar den lilla trånga världsbilden.

          Svara
  15. Gorby

     /  03/13/2017

    Angry foreigner tar upp Filip och Fredrik och Paolo Roberto.

    Svara
  16. Gorby

     /  03/13/2017

    Nu har några personer på från Megafonerna försökt att få kommentarer från Expressens chefredaktör Thomas Mattsson och reportern Diamant Salihu gällande deras hembesök hos Fabian Fjälling.
    Kände inte till Megafonerna men de har en Facebook-sida där de beskriver sig själva enligt följande:
    ”Vi är några skribenter som har gått ihop för att skapa ett system som kan uppmuntra fler visselblåsare likt Peter Springare att komma ut ur skuggan. Ni som sitter på dyrbar information, jobbar på myndigheter och dylikt eller har dokument som ni vill få ut till allmänheten, utan att själva riskera något. Ni kan komma till oss, vi värnar om våra källor och vi vågar att publicera saker som berör. Ni är alltid trygga hos oss.”

    https://www.facebook.com/Megafonerna/

    Naturligtvis så fick de ingen intervju av varken Thomas eller Diamant.

    Svara
    • Intressant projekt, men som alltid så har jag ett höjt ögonbryn tills de presterar mer.

      Dessa projekt har dessvärre en tendens att vara rättshaveristiska och fyllas med idioter som förnekar förintelsen, 9/11 eller tror att Steven Avery är oskyldig. Jag reserverar mig lite.

      Svara
  17. Pelle2

     /  03/13/2017

    Alice Bah-Kuhnke blir sågad,med all rätt, av väldigt många nu för sitt framträdande i Agenda.
    http://archive.is/FyroB

    http://archive.is/NswCa

    Svara
    • Ivar L

       /  03/13/2017

      Otroligt märkligt, menar Bah Kuhnke alltså att det är kommunpersonalens ansvar att ta hand om potentiella terrorister men att de inte blivit informerade om detta otroligt märkliga ansvarsfördelande? Hur kan en så intensivt polisiär fråga som IS-terrorister vara kommunens ansvar allena? Att inte M hjälper till att avsätta denna regering är egentligen mer allvarligt än att regeringen i sig består av vetvillingar. Den som låter vetvillingar hållas är ta mig tusan värre än vetvillingarna själva.

      Svara
    • G

       /  03/14/2017

      Hahaha, Marteus briljerar som vanligt 😀

      Svara
  18. QED

     /  03/14/2017

    Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kunkhe var ju programledare för Disneyklubben, och är nu på någon sätt ansvarig för mottagandet av återvändande IS-”krigare”. Att döma av denna film lyckas hon använda lektantkompetensen på sitt nya jobb.

    Svara
  19. Svenne

     /  03/14/2017

    ABK får hård kritik:
    https://archive.is/NswCa

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: