1 april varje dag del 37: Stollepartier och extremism

Paolo Robertos skämt för nån vecka sedan skördar offer fortfarande. En styrelsemedlem i Småfisarna gav sig ut i kvicksanden när han tyckte att ett skämt är väl inget att uppröras över när det finns riktiga problem att diskutera, som hedersförtryck, könsstympning, sexövergrepp osv. Att säga och tycka sådana normala saker i Fi eller Småfisarna är värre än att spotta på en bild av Kim Jong-un i Nordkorea.

Folk som tycker att hedersförtryck, könsstympning, våldtäkter och sexuella övergrepp är viktigare än ett harmlöst skämt vill inte Unga Feminister ha i sina led utan han åkte ut direkt utan att passera GÅ.

Här hade Unga Feminister världens chans att åtminstone inte enbart ses som en knäppskallesekt, att visa att det faktiskt finns en och annan ganska normal där också. Vad gör de då? Jo ut med den normala och vettiga med huvudet före!

De sparkar ut den enda? som faktiskt står för något normalt och vettigt, vad säger det om partiet…?

**********

Alice Bah Kuhnke gjorde bort sig i Agenda och hon gjorde bort sig dagen efter när hon skulle förklara varför hon gjorde bort sig i Agenda. Hon är med i Miljöpartiet som är ett stolleparti som omhuldar extremism och islamism. Där är svaret.

Som generaldirektör för Ungdomsstyrelsen, som MUCF hette tidigare, så ÖSTE hon ut miljoner över extremister och deras organisationer. Så varför undrar folk varför hon inte är intresserad av att ta tag i problemet med islamister? Som minister bjöd hon in extremister i en plan för att ”utbilda svenskarna i islam” för bara två år sedan.

Sveriges Radio bjuder in islamister som representanter för muslimer varje gång det handlar om något, som nu senast när det handlade om att EU-domstolen gett rätt att förbjuda t ex religiösa symboler på företag.

Det mest groteska i det här är att man ens har något som kallas ”återvändare” eller ”IS-resenärer” som en del media kallar dem. Som om de åkt på charter med Ving. Minsta lilla samröre med IS ska ju givetvis resultera i så många års fängelse att begravning är enda sättet att komma ut igen! Finns misstanke om samröre med IS så är det inlåsning med extrembevakning som gäller tills man rett ut. Rättssäkerheten får stå tillbaka ett steg när det handlar om terrororganisationer! Är inte svårare än så.

Men visst, fortsätt lalla på med era jävla samordnare hit och dit, den första var Mona Sahlin, och vi ska komma ihåg vilka som tyckte hon var lämplig, och hon var inte ett dugg intresserad av islamismens påverkan i Sverige. Med henne tappade vi flera år av viktigt arbete. Alla visste att hon inte var intresserad av de här sakerna utan att hon enbart såg nazister huka sig bakom varje lite tuva. Mona Sahlin var en del av problemet, inte en lösning. En icke fungerande telefonlinje var resultatet av Monas år som samordnare.

Efter Mona sa har vi nu en julmustspecialist från Rädda Barnen!!!!!! på posten och alla pratar fortfarande om ”återvändare”, om ”rehabilitering”, om ”återanpassning” osv. Vad ska de återanpassas till? Det har ju inte varit anpassade från början? Tror man verkligen att man ska kunna ”bota” en terrorist som hatar oss så mycket att de är beredda att dö för det? En som har varit med om att skära halsen av folk, elda upp dem levande, sälja folk som slavar, våldta och plundra osv. Jag skulle verkligen vilja veta vad de ska kunna återanpassas till? De kan anpassa sig till en jordhåla med galler och en kost på unket vatten och mögligt bröd resten av livet! Så fort man upptäcker att någon lämnat för t ex IS så rycker man medborgarskapet från dem direkt!

Men vad gör vi? Jo vi bekostar deras terror genom t ex Försäkringskassan…

Sverige är kört! Att omvärlden nu börjar rikta strålkastaren på oss är bra men det kan vara försent. Svenska pass har länge setts som stabila och pålitliga. Frågan är hur länge till? När kommer USA att börja kräva specialregler för de med svenskt pass?

Stockholms Stad lägger ned arbetet mot våldsbejakande extremism, de tycker kanske inte att det är så viktigt.

Hela Sverige befinner sig i någon sorts bisarr kidnappningssituation vad gäller allt…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

126 kommentarer

  1. Pelle2

     /  03/17/2017

    Ja, både Fi och MP är extremistpartier som borde behandlas därefter.
    Får verkligen hoppas att media börjar hårdgranska dom så att dom förpassas
    till historiens skräphög där dom hör hemma.
    Såg att en reporter på Dn faktiskt kritiserade FI för deras uteslutning av killen som försvarade Paolo Roberto och som faktiskt ville fokusera på dom verkliga problemen.

    Skulle också vilja att någon börjar hårdgranska islamisterna i Socialdemokrater för Tro och solidaritet.Den ende som gör det nu är Johan Westerholm på ledarsidorna vad jag vet.

    Svara
  2. Gorby

     /  03/17/2017

    ”Chilla” med bidrag.. .
    https://timbro.se/smedjan/radet-av-enade-kreoler-chillar-organiserat/

    Ibland finns det gott om pengar.

    Svara
      • Pelle2

         /  03/17/2017

        MUCF verkar ju sjukt nog mest vara en myndighet för att pytsa ut pengar till islamister och andra nyrasister. Helt sjukt att våra skattepengar går till sådan extremistproduktion.

        Svara
    • Svenne

       /  03/17/2017

      Även Ivar Arpi reagerar:

      Svara
    • Ivar L

       /  03/17/2017

      Jisses, det är ju helt sanslöst hur mycket pengar det finns till vissa saker. Samtidigt som pensionärer får varmkorv som nyårsmat och BB-avdelningar läggs ner.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/18/2017

        11 miljoner är väl inget, en portion skolmat kostar 11 kronor, så det är ju bara en miljon portioner, en fis i rymden. Räcker ju inte långt, bara till att föda alla Gotlands skolelever under ett helt år. Småpotatis med andra ord.

        Småpotatis, räcker endast till 120.000 quattro stagionis, småpotatis, motsvarar bara drygt femtiotusen flaskor Gato Negro. Småpotatis, räcker bara till att anställa nio poliser i ett år eller dubbla antalet sjuksköterskor.

        Öland behöver tydligen inga poliser.

        http://www.olandsbladet.se/oland/oland-blir-utan-poliser/

        /Frida

        Svara
  3. MiT

     /  03/17/2017

    Här kan ni se killen som åkte ut från Småfisarna debattera mot en annan Småfisare som.verkligen bevisar hur sjuk hela den rörelsen är…
    http://www.svtplay.se/video/12784316/opinion-live/opinion-live-sasong-2-16-mar-22-00?start=auto&tab=senaste

    Svara
  4. Pelle2

     /  03/17/2017

    OT:
    Såg en krönika i dagens DN där Åsa Beckman klagade på en manlig chef som inte gav hennes kvinnliga vän den uppmärksamhet och bekräftelse hon ville ha och dessutom sa att hon var uppmärksamhetskrävande. Det var naturligtvis för jävligt enligt Beckman.
    Efter lite resonemang kom hon fram till att det egentligen är vi män som kräver uppmärksamhet genom att ta plats på möten och raster och det är ju naturligtvis fel för då släpper vi inte fram kvinnor.
    Hennes lösning var att kvinnorna skulle le åt oss män för vårt dolda sökande efter uppmärksamhet och bekräftelse som hon menar att vi sysslar med.

    Med andra ord tycker hon att det är ok att förminska och se ner på mäns eventuella sökande efter bekräftelse medan det är jättesynd om kvinnor som inte får den uppmärksamhet som de uttalat vill ha.
    En vanlig dag i en radikalfeministisk krönikörs liv med andra ord..
    Krönikan ligger naturligtvis bakom betalvägg..

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/18/2017

      Åsa Beckman skriver de där krönikorna i sömnen.

      Hon har i princip endast ett tema, slutade läsa hennes smörja för flera år sedan, sedan slutade jag med att läsa DN helt och hållet.

      Den enda gången jag tittar in på tidningens kultursidor är när någon framstående kulturpersonlighet gått bort, men endast för att skrattläsa Björn Wimans obligatoriska nekrologer, där han alltid lyckas med konsstycket att framställa sig själv som odödligt viktig i sammanhanget, med referenser till sina egna utlandsresor, opera och andra högtravande statusmarkörer som saknar relevans för artikeln.

      /Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  03/18/2017

        Jag brukar mest skumma igenom DN,s rubriker för att se vad dom skriver om. Mycket av deras material på nätet ligger ju bakom betalvägg numera för att dom tror att någon vill betala för skiten.
        MIT lärde mig dock att man kan läsa artiklarna bakom betalvägg om man snabbt stoppar nedladdningarna. Det går dock inte att skicka artiklarna till archive.is t.ex för dom sparas inte på rätt sätt verkar det som.
        Det var så jag gjorde när jag såg rubriken på Beckmans radikalfeministiska manshatarkrönika.

        Svara
  5. Utlandssvensk

     /  03/17/2017

    ”Hela Sverige befinner sig i någon sorts bisarr kidnappningssituation vad gäller allt…”

    Jo, men det pågår även påtagliga fritagningsförsök!

    Alla de absurditeter som, grundligt och utmärkt, avhandlas på denna blogg har pågått väldigt länge. Min uppfattning är att det inleddes ungefär mitten av 90-talet. Det blev sen värre och värre, med en ganska tydlig topp kring valet 2010. Sen låg vi stadigt på den höga nivån i några år, men fick en tydlig vändning kring 2014 och debatten nu är den friaste vi har sett på minst 20 år.

    Vidare fortsätter processen. Fler och fler vågar öppna munnen. En person som Peter Springare säger rent ut att det han nu pratar om, har varit ett problem i 10-15 år, men det är först nu han vågar gå ut med det. Delvis har det väl att göra med att han är äldre, men framförallt är det ett tecken på att riskerna har minskat radikalt. Hade Springare gjort samma sak 2012 hade han fått sparken, blivit grovt brunmålad utan möjlighet att försvara sig samt fått väldigt lite stöd. Han hade blivit helt utfryst och självmord hade varit ett ganska troligt utfall.

    F! representerar den del av etablissemanget som starkt ogillar klassisk yttrandefrihet. De är inte ensamma! Alla de andra etablerade partierna har mer eller mindre tendenser åt samma håll. Att den praktiska yttrandefriheten nu ökar dagligen, utgör ett stort problem för dem. De har i princip att välja mellan att anpassa sig till denna nya realitet eller att vidta klassiska repressiva åtgärder för att återigen fösa in flocken i åsiktskorridoren. Min gissning är att de kommer att välja det senare alternativet, även om jag självklart hoppas att jag har fel.

    Svara
    • Kristian

       /  03/18/2017

      ”Den friaste på 20 år” … något positivt … ?
      Vem är du och vad har du gjort med Utlandssvensk? 😉

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  03/18/2017

        @ Kristian,

        Jag är väl alltid positiv :).

        Vid vissa tillfällen har jag till och med ägnat mig åt rent utopiskt tänkande, som t.ex att det kan finnas mer än 10 år kvar till det totala sammanbrottet! Fast innerst inne vet jag att det nog mer är fråga om 2-5 år!

        Svara
  6. Jan

     /  03/17/2017

    Det är ju uppenbart att pojken Mohammed Ahmed var kvoterad på hudfärg. Så korkad är ju ingen att man går ut och kritiserar sin egen styrelse utan att räkna med konsekvenser. Nu måste styrelsen kvotera in en ny rasifierad pojke antar jag…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/17/2017

      I princip håller jag med dig om att det naturligtvis får konsekvenser att kritisera styrelsen men kan dom inte tåla en sådan mild kritik så är det verkligen lågt i tak i FI.
      Det brukar ju vara betydligt hårdare diskussioner i andra partier utan att medarbetarna blir uteslutna.

      Svara
    • Motkraft

       /  03/17/2017

      Jag hittar inte artikeln nu, men tror att Mohammed Ahmed sagt sig gilla Trump och till och med haft en bild på honom på sin Facebook. Så förr eller senare hade väl Unga Feminister blivit tvungna att slänga ut honom i vilket fall.

      Men det som hänt illustrerar ändå hur skevt vi hamnat i att ett töntigt skämt kan orsaka så starka reaktioner. Vilket Mohammed Ahmed klarsynt påpekar. Att av all skit som drabbar kvinnor så väljer de att hoppa på Paulo Roberto för något så obetydligt i jämförelse med de riktiga problemen.

      Men det är klart, att ta tag i de riktiga problemen är ju så mycket svårare. Och skulle innebära att faktiskt ta tag i problemet med olikheter i kulturer. Vilket PK-människor inte klarar.

      Svara
  7. MiT

     /  03/17/2017

    Vem och vad pratar han om?

    Svara
    • Pelle2

       /  03/17/2017

      Nu vet vi ju inte om det stämmer men det viktiga är väl att bedöma vad skribenten skriver i Fokus ??
      Aftonbladet har ju heller inget emot att ha den uttalade kommunisten Åsa Linderborg som kulturchef så Swedin kanske inte skall ha så mycket synpunkter på andra tidningars medarbetare..

      Svara
    • Jag har försökt kika i Dagens Media, Resume, Journalisten, Fokus och NyheterIdag vem det kan vara, men inte ett pip.

      Svara
      • Bo

         /  03/18/2017

        Tror det är Bitte Assarmo, men är inte helt säker.

        Svara
        • Ah, den kristna kärringen?

          Har svårt att tänka mig att hon skulle skriva på det brutala sättet Swedin beskriver, men vad vet jag? Antingen så är hon fulare i munnen än vad jag trott eller så tolkar Swedin fritt.

          Kan någon söka upp sagda artiklar/krönikor?

          Svara
  8. Vad Abdirahman Mohammed Ahmed blivit utsatt för är ju ett tydligt exempel på strukturell rasism! Hen blir naturligtvis utsparkad på grund av att hen är rasifierad! Det skulle också kunna röra sig om islamofobi. Det är förstås inte säkert att hen är varesig muslim eller överhuvudtaget religiös, men att hen heter Mohammed drar naturligtvis fram fördomarna i alla de där unkna vita kränkta medelålders cis-männen i F!s ungdomsförbunds styrelse.

    Svara
    • Pelle2

       /  03/17/2017

      I FI är du ju dessutom marginaliserad och strukturellt förtryckt om du är man överhuvudtaget…

      Svara
      • Precis som sig bör! 😀 Det är inte mer än rätt. 100 procent jämställdhet blir det inte förrän ALLA män är kvävda i sin linda. FÖR KAMPEN! Pepp pepp!

        Svara
        • Pelle2

           /  03/17/2017

          Japp,efter miljoner år av kvinnoförtryck är det dags att ge tillbaka med mansförtryck.
          Hell Gud run och krossa patriarkatet !

          Svara
  9. Svenne

     /  03/17/2017

    Ju radikalare desto bättre… #feminism

    Svara
  10. Svenne

     /  03/17/2017

    Terrorforskaren Magnus Ranstorp pekar på ”folkrättsligt ansvar”:

    Svara
  11. MiT

     /  03/17/2017

    Någon som känner till ett bra videoredigeringsprogram där man kan fixa med filmer och sånt? Det jag använder nu är MovieMaker som följer med Win och det är helt ok och så men saknar en del grejer som att kunna zooma in, spela sekvenser baklänges och såna grejer. Finns det något gratisprogram som fixar sånt? Som har en del fler funktioner och möjligheter än MovieMaker?

    Svara
    • Pelle2

       /  03/17/2017

      Trodde bara att det var frireligiösa pastorer som spelade skivor och liknande baklänges för att uppfatta budskap från satanisterna 😉

      Svara
      • MiT

         /  03/17/2017

        Och salig Sivert Öholm 😛

        Svara
        • Klimathotet

           /  03/17/2017

          Säg som Ozzy, det enda budskap jag skulle ha på mina låtar skulle vara: Köp fler skivor.

          Svara
    • Kolla på dessa. Lightworks är den jag skulle titta på först.

      http://www.techradar.com/news/software/applications/the-best-free-video-editor-1330136

      Svara
      • Kristian

         /  03/17/2017

        Tack, har haft liknande frågor.

        Har själv använt VideoPad och det fungerar, men har en tendens att vilja ta över windows, särskilt högerklicksmenyn. Lite väl påstridigt, och man får ständigt svara på frågan om man verkligen använder det för ”eget bruk” och inte kommersiellt.
        Helt OK för det jag gjort och lätt för nybörjare.

        Skall titta på de andra tre.

        Svara
      • MiT

         /  03/17/2017

        Är Lightworks ett gratisprogram? Om man kollar här
        http://download.cnet.com/s/lightworks/
        så verkar det inte vara så?
        Är väl i o f bara att testa men onödigt att installera program bara för att ta bort dem, brukar bli en del skit kvar :-/

        Svara
        • Kristian

           /  03/17/2017

          Prövade det också. Vill minnas att man måste registrera sig och att det var en del begränsningar.

          (Ja, särskilt de här två programmen önskar jag att jag lagt på ett VM först.)

          Svara
        • En annan

           /  03/17/2017

          I ditt fall skulle jag nog överväga att släppa gratis e gott tänket och lägga några spänn på ett semipro-program, gratisprogrammen brukar lusa ner datorn med skumheter. Ev har nog mac ett bättre program, windows är mest för semesterresenärer som ska visa upp bilder från sina koldioxid-skapande äventyr. med inbyggd registrering var du varit.
          Börja leta hos foto-kedjorna, där kan du hitta bra program till små kostnader.

          Svara
          • MiT

             /  03/17/2017

            Nja, har inga ambitioner att göra mer än tramssnuttar till youtube så har ingen lust att lägga pengar på det direkt 😛
            MovieMaker duger egentligen, var mest ute för att se om det finns andra alternativ som kanske har lite fler möjligheter bara.

        • Tor

           /  03/17/2017

          Lägg ut Bg i nästa inlägg och skriv att du vill köpa program.

          Svara
          • MiT

             /  03/17/2017

            Nä, inte så viktigt utan MovieMaker duger. Var mest nyfiken på lite andra möjligheter bara.

    • Conny

       /  03/18/2017

      DaVinci Resolve. Grattis och fantastiskt!

      Svara
  12. Feministerna är mer intresserade av i-landsproblem som vilken av alla iFånar som är bäst, vilket smink som är mest PK, vilka kläder som är mest ”rättvisa” (dvs. billigast), hur man bäst ”slår ner på kapitalismen”, etc.

    Verkliga problem som drabbar kvinnor är totalt ointressanta för de kräver alldeles för mycket arbete.

    Svara
  13. Pelle2

     /  03/17/2017

    När radikalfeministerna inser att dom inte får Paolo Roberto att backa om bröstskämtet tar dom nästa steg i radikalfeminismens härskartekniker.
    Johanna Frändén utmålar Paolo och hans anhängare som grottmänniskor som lever kvar i det förgångna medan narturligtvis feministerna i allmänhet och kvinnor i synnerhet är jätteroliga när dom skämtar nedsättande om män får man förmoda…
    http://archive.is/4ol6W

    Svara
    • Tor

       /  03/17/2017

      Skulle vilja att hon utmanade Paulo på debatt i stället. Tror av någon anledning det inte kommer att hända.
      Han skulle krossa valfri feminist.

      Svara
    • Rikard

       /  03/17/2017

      Hej.

      Vem vill du helst försöka klara av ett år i vildmarken med?

      A) En modern feminist, som Frändén
      B) En Cro-Magnon människa

      Testa den frågan gentemot ‘grottmännisko’-argumentet. Man kan också ‘gå full PK’ och säga/skriva: ”Jaså! Så du tycker det är okej att använda en annan art-tillhörighet som nedsättande epitet! Artist*!”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      Ps *Artist då man i fullt PK-läge inte skall låta teknikaliteter som skillnaden på ras och art stå i vägen för det goda. Ds

      Svara
  14. Jonas

     /  03/17/2017

    Satt igår och läste artiklarna om valet i Nederländerna och när man ser deras analyser så kan jag inte annat än undra hur det är möjligt att gå upprätt med så låg intelligens.

    ”Rutte: Nederländerna sa nej till ”fel sorts populism”
    ”Är det slut på populistvågen nu?”

    Mitt svar är: Nej det är inte slut på någon ”populistvåg” för eftersom de som vann valet kommer att fortsätta men precis samma politik, som fick ”populistvågen” att starta, och om ni inte drar huvudet ut arslet snart och inser det så kommer det som kommer att få slutet av 30-talet i Tyskland att likna en utflykt med söndagsskolan.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/17/2017

      Det många inte fattar är att detta bara är början. En hel del verkar tro att vi är uppe på någon slags peak och att snart blir allt som förr igen, med stor invandring och en sovande befolkning och relativt lugnt utan tafsfestivaler, nyårsblitz och brinnande bilar.

      Det har ju bara börjat, det kommer att bli mycket värre och konflikterna kommer att hårdna både politiskt och i samhället.

      Svara
      • Ivar L

         /  03/17/2017

        Skrev lite oklart, det är stor invandring nu med men inte utan protester, det var det jag menade, att förr vågade ingen protestera.

        Svara
  15. michael.

     /  03/17/2017

    Stackars dessa ömtåliga snöflingor till feminister,självklart är skämt alldeles för allvarliga saker för att vem som helst ska kunna vräka ur sig vad som helst,man borde dela ut något slags certifikat till personer som skrivit under på värdegrunden och att endast dessa ska tillåtas skämta.
    Fisarna bör även omgående ge ut en handbok över vilka skämt som är godkända och endast dessa får användas,alla andra skämt är självklart våldtäkt vilket pyramidgubben visade så fint på SVT opinion.

    Svara
  16. Gigas

     /  03/17/2017

    Får rättrogna muslimer ta emot bidrag från sekulariserade länder?
    Så här står det i Koranen.

    ”[9:54] Skälen till att deras gåvor och bidrag inte tas emot är dessa och inga andra: de tror inte på Gud och på Hans Sändebud, de går inte till bön annat än i sakta mak och när de ger [till goda ändamål] ger de högst motvilligt.”

    Svara
    • Nej, nej, detta vi betalar är Jizya, så det är helt i sin ordning.
      Snart i ditt lönekuvert?

      Svara
      • Kristian

         /  03/17/2017

        Ja, och från besegrade slavar får man ta det mesta.

        Svara
    • Gigas

       /  03/18/2017

      Det skulle vara intressant att höra hur de motiverar att de tar emot bidrag. Tror inte att de skulle våga säga att de ser det som Jizya.😊

      Svara
  17. Melmac

     /  03/17/2017

    Jag tror inte killen hade full koll på vad det var för inskränkta velourkommunister han fick att göra med. Hatten av för hans rakryggade insändare och att han inte backar. Den killen kan gå långt om han skiter i politiken och lägger sin energi på annat. Politik gör bara en maktgalen, korrumperad och korkad.

    Svara
  18. MiT

     /  03/17/2017

    !!!

    Svara
  19. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
    • Pether

       /  03/17/2017

      Inga dödshot mot feminister under gamergate ansågs vara riktiga enligt fbi som gav ut en rapport för några veckor sedan. Att gamers fick knivar hemskickade, bombhot mot lokaler och möten, hat från den samlade journalistkåren, osv, spelar ju givetvis ingen roll dock.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/17/2017

      Ansvarig för samhällsfrågor på Dataspelsbranschen. Liberal krönikör.

      Hon kunde lika gärna ändrat sin info till ”del av problemet”.

      Svara
  20. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
    • Trevligt att de är så öppensinnade och inser att man kan ha olika åsikt om saker och ting 😀

      PS – hur troligt är det att Nylander satte in sig på båda sidors argument och inte bara lyssnade på vad ”feminist”-sidan hade att säga?

      Svara
      • Kristian

         /  03/17/2017

        ”Sarkeesian är kvinna” –> ”Hon har rätt”

        Det var spännande att se Sarkeesian sitta och berätta hur hon upptäckte feminismen och hur livet plötsligt fick mening, samtidigt som gammelfeministen Germaine Greer såg på henne och inte visste vad hon skulle tycka.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  03/17/2017

          Jo. Greer, som nu tydligen är utkastad ur feminismen för att hon inte var en god feminist (queer-allierad).

          De sparkade ut Germaine Greer ur feminismen!
          De här fanatikerna är helt under isen.

          Svara
          • Kristian

             /  03/18/2017

            Det är som om kommunister skulle sparka ut Marx.
            Eller om moderater skulle vända ryggen åt Bohman. Hmm, vänta nu ….

          • Grodan Boll

             /  03/23/2017

            Tydligen får Julie Bindel läggas till listan över kättare. Jesus Amalia.
            Här är ett kort 7 min inslag som i stort sett exemplifierar rubbet:

  21. Vic

     /  03/17/2017

    Fi är i alla fall principfasta, det får jag ge dem. De visar precis var de står.

    Vad beträffar den unge mannen så är det bara att gratulera till ett nytt sundare liv. Som andra dissidenter som fått ett brutalt uppvaknande så kommer han väl förpassas till att skriva konservativa krönikor om yttrandefrihet och riktig jämställdhet (vilket är en bra sak). Antagligen på hatbloggar och småborgerliga ledarsidor.

    Unga feminister -1
    ”Patriarkatet” +1

    Svara
  22. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  23. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  24. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/18/2017

      Klart två helt eniga domstolar och aina konspirerat. Han är oskyldig. Wallah, mannen! Wallah!

      Svara
  25. Leif

     /  03/17/2017

    Off topic:
    Var inne på min lokala bokhandel för att kolla vad man hade kvar av rean när man nu erbjöd 50% på reapriset. Det som slog mig var att två stora högar av Reinfelts memoarer fortfarande fanns kvar.
    Kan någon begripa varför?

    Svara
    • Jag var också på bokhandel och observerade detsamma. Köpte reaböcker förut men nu köpte jag sista exet av ”Reagan”.
      Ja, de böcker som inte säljs eldas i värmeanläggning så de gör nytta.

      Svara
      • Kristian

         /  03/18/2017

        Hade just tänkt säga något om vedpriser!

        Svara
  26. Pelle2

     /  03/17/2017

    Bloggaren Fristad sågar också Fi grundligt
    http://www.fristad.eu/2017/03/unga-extremister/

    Svara
  27. Svenne

     /  03/17/2017

    FoF om Tino Sanandajis nya bok ‘Massutmaning’:

    Svara
  28. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  29. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  30. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
    • MiT

       /  03/18/2017

      Inte en reaktion från Arpi såklart… För om han undrar så är han ju också en hatare enligt sådana som Nylander, de skulle slå ner direkt. För hon pratade om påläst innan, hon menar såklart HENNES och hennes polares sida, den andra sidan ska man helst inte veta något om.

      Svara
  31. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  32. MiT

     /  03/17/2017

    Svara
  33. Ann Heberlein och Paula Neuding pratar om bristerna i äldrevården:

    Svara
  34. Svenne

     /  03/18/2017

    Teodorescu: Förändra er eller dö, liberaler!

    Svara
    • Kristian

       /  03/18/2017

      Bilden av Björklund i bakgrunden kan inte vara vald på måfå!

      Svara
  35. Svenne

     /  03/18/2017

    Karin Pihl: Mot aktivistbyråkrater är medborgare maktlösa
    https://archive.is/KdXEx

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Karin Pihl är bra och har helt rätt. En byråkrat skall inte färga sina beslut och uttalanden med sina egna politiska preferenser utan upprätthålla regelverket.

      Svara
  36. G

     /  03/18/2017

    ”Man who triggered seizure in Newsweek’s Kurt Eichenwald on Twitter arrested by FBI”
    http://www.rawstory.com/2017/03/man-who-triggered-seizure-in-newsweeks-kurt-eichenwald-on-twitter-arrested-by-fbi/

    Svara
  37. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
    • G

       /  03/18/2017

      Hahaha! Sakine både vet och bryr sig mer om det här än vad UF, Fi och du gör Gudrun, det är en sak som är jävligt säker!

      Svara
    • Panic stations! Damage control! Damage control!

      Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Om Fi nu har ett helt program mot hedersvåld så är det ändå inget dom använder sig av.
      Tror ingen här kan minnas att FI någonsin har uttalat sig när något hedersrelaterat har hänt.
      Det är ju också ointressant om Unga Fi är en egen organisation. Dom uppträder under Fi,s flagga så då är dom ju godkända av Fi antar jag.
      Fi,s partiledning säger ju dessutom heller inte att dom tyckte att det var fel av Unga Fi att sparka ut killen….
      Fi är ett extremistparti och det är ingen idé att Schyman försöker dölja det.

      Svara
  38. G

     /  03/18/2017

    ”California Student Writes Op-Ed About How Milk Is Racist Symbol”
    http://dailycaller.com/2017/03/17/california-student-writes-op-ed-about-how-milk-is-racist-symbol/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Identitetspolitikerna blir sjukare och sjukare..

      Svara
  39. Jan

     /  03/18/2017

    Jonna Sima tänker med snippan som vanligt. En partiledare ska inte ha en snorre utan en snippa resonerar hon. Politiken spelar ingen roll. Så länge den innefattar feminism och massinvandring från Mena. Hon hyllar nyliberalerna Annie och Birgitta. Eftersom de är ”duktiga flickor” som krossar glastaket och har en snippa. Att båda är sossehatare spelar tydligen ingen roll…
    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/E8Xqo/var-ar-liberalernas-glow-jan-bjorklund

    Svara
    • Hela ”snippa före snorre”-tänket blir deras undergång.

      Hillary försökte bli kandidat till POTUS. Slogs av okända Obama. Hillary försökte bli POTUS. Slogs av realitystjärnan Donald Trump.

      Är det verkligen bra att välja kandidat på grund av kön?

      Svara
      • Lövet

         /  03/18/2017

        …och i franska presidentvalet är det förstås ”dags för en kvinna!”

        Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Tror att Birgitta Ohlsson nog skulle skrämma bort många liberaler med hennes radikalfeminism.Folkpartiet måste bli tydligare precis som Teodorescu skrev i ledaren högre upp i tråden.
      Dom är tydliga i skol- och försvarsfrågor men i övriga frågor vet jag inte vad dom tycker.

      Svara
    • Kristian

       /  03/18/2017

      Glow? ”Gorgeous Ladies of Wrestling”?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Gorgeous_Ladies_of_Wrestling

      Svara
  40. Jan

     /  03/18/2017

    Skojaren Ingvar Persson pinkar revir. Kallar regimkritiska sajter på nätet för hatsidor samt slår ett slag för mediekapitalister som Bonniers och Schibsted. Husbondens röst?
    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/0aq3B/nathatet-har-blivit-ljusskygg-industri

    Svara
  41. Jan

     /  03/18/2017

    Fyra redaktörer och tillika liberaler föreslår att S och L (och kanske något annat alliansparti) ska skippa blocktänkandet och slås samman för att mota högerspöket (läs SD):

    ” I Sverige och snart sagt alla moderna demokratier vinner nu reaktionära, doktrinära, missnöjespolitiska, främlingsfientliga och repressiva idéer mark.
    Särskilt utsatta är de frihetliga idéer som är en viktig utgångspunkt för såväl liberalt som progressivt sinnade: det öppna förhållningssättet till omvärlden och tron på fortsatt internationalisering, asylrätten och en generös flyktingpolitik, personlig integritet och individuella fri- och rättigheter, medias och kulturens oberoende.

    På område efter område hamnar friheten under angrepp. Särskilt oroande är att detta sker samtidigt som det, både till höger och vänster, blir allt vanligare att ifrågasätta själva förekomsten av objektiva fakta. När allt fler utgår från känslor och egna upplevelser riskerar det politiska samtalet att kortslutas. Politiska förslag ska bygga på värderingar – men också på fakta och saklig grund.”

    Man kan ju undra i vilken filterbubbla de här dövblinda liberalerna levat?

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/4alKo/friheten-ar-hotad–ni-maste-borja-prata

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/18/2017

      Fast det där har jag inget problem med, det är så klart att de ser SD som ett sämre alternativ och gör allt de kan för att se till att de inte får inflytande. Om det är en lyckad väg att gå återstår att se. Snömoset om objektiva fakta är förståss urlöjligt.

      Jag tycker gott att de partier som är emot/hatar SD så mycket att det automatiskt gör dem till koalitionsparter behöver berätta detta för väljarna i god tid före valet. Moderaterna har klargjort sin inställning att de kan tänka sig samarbete, V, MP, S och C det motsatta.

      Eftersom det här avgör valet för många så är det rimligt att KD och L tar bladet från munnen på riktigt.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Det är ju intressant att den postmoderna vänstern nu tycker att det är något dåligt med den faktaresistenta postmodernism som dom tidigare hyllade…
      Tror faktiskt inte att det är en framgångsfaktor för de traditionella partierna från höger och vänster att inleda ett öppet samarbete oavsett syftet. Det skulle ju leda fram till frågan varför det då skall finnas en massa partier om dom ändå inte är mer olika än att dom kan samarbeta rakt av. Tror snarare att det kommer driva folk till ytterlighetspartierna när folk efterfrågar traditionell höger eller vänsterpolitik.

      Svara
    • G

       /  03/18/2017

      Herre jösses, jag orkar inte kommentera något längre. Stollarna som skrivit debattartikeln tänker inte längre än näsan räcker.
      Ang ”farlig” nationalism hit och dit så var det sista avsnittet av Idevärlden fantastiskt bra, det är något skönt med att lyssna på vuxna som diskuterar utan att det klistras epitet på någon som medverkar i diskussionen. Tänk om det var så på Twitter också, lol. Barrling och Trädgårdh är iofs alltid sakliga och professionella.. Det var verkligen 1tim som jag inte ångrar att jag spenderade på programmet.

      Sökte lite, men hittade inget som var skrivet om just det avsnittet, förutom av en för mig okänd bloggare som skrev lite om avsnittet, och jag kan bara hålla med i hans avslutande ord… (länk till avsnittet på SVT Play finns sist i blogginlägget)

      ”Jag tycker det var ett av de mest givande avsnitten i serien Idévärlden. Och så högaktuellt just nu.”
      http://hoglander.se/blog/2017/03/06/idevarlden-avsnitt-8-nationalismen-ar-livsfarlig/

      Svara
  42. Jan

     /  03/18/2017

    Överklassafaris för kändiskvinnor är tydligen en ny bransch. Brukar avslutas med att kändisen i fråga skriver en krönika om hur fina de är som känner skam för sina småaktiga överklassbekymmer i närvaron av verklig fattigdom. Så att vanligt folk som inte blir bjudna på överklassafaris ska förstå hur goda dessa kändisar är samt känna skam för att de själva inte kan vara lika fina.

    http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/da-tanker-man-jag-ska-fan-aldrig-mer-klaga/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Och hennes enda svar på fattigdomen hon såg var att rannsaka sig själv för hennes klagande på sitt eget överklassliv.Men det är väl som vanligt någon annan som skall lösa dom riktiga problemen..

      Svara
  43. Svenne

     /  03/18/2017

    MW har gjort ett collage:) #Twittervänstern #Socialistblocket

    Svara
  44. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Good letar reda på ett mindre väl valt ord från Springare och menar att det säger något om honom som person. Hon har däremot säkert inget emot de ordval som görs av de som försöker karaktärsmörda och brunsmeta Springare för att han har fräckheten att dra ner byxorna på de som försöker mörka vilka som till oproportionerligt stor del står för kriminaliteten.

      Svara
    • G

       /  03/18/2017

      ”Och sedan tänker jag på hur ofta jag, som aldrig röstat rött, blivit kallad ”vänsterextrem”.”

      Vänstern: Källa på det ?!

      Svara
    • G

       /  03/18/2017

      Svara
    • Man kan titta på hennes twitter 30 sekunder för att se hur dum hon är. Jag tror många förknippar lågt iq med vänstern

      Svara
  45. MiT

     /  03/18/2017

    Här är nog varför Lindberg, Swedin och de andra var så arga på Fokus
    ”Bland ­killar och kvinnor”
    http://www.fokus.se/2017/03/bland-%C2%ADkillar-och-kvinnor/

    Svara
  46. G

     /  03/18/2017

    ”Av Paulina Neuding

    Vad är kvinnors rörelsefrihet värd?
    Överslätande och uppgiven syn på sexuella övergrepp i offentligheten

    Sexuellt våld begås i alla samhällen och kulturer. Men massövergreppen i Köln på nyårsafton 2015 är en unik händelse i Europa i fredstid. Även på svenska badhus och musikfestivaler har kvinnor trakasserats sexuellt på ett sätt som inte tidigare förekommit. Paulina Neuding skriver om det nya våldets efterverkningar i debatten – och dess konsekvenser för kvinnors rörelsefrihet.”
    http://kvartal.se/artiklar/vad-ar-kvinnors-rorelsefrihet-vard

    Svara
  47. G

     /  03/18/2017

    ”Varför stoppades inte Gina Tricots rasistiska dynga med Cissi Forss?
    ..[..]..
    Gina Tricot själva tycker att filmen är ”modern”. Japp, modern. Jovisst, om man gillar SD och Donald Trump är väl rasism modernt. Annars vettefan.”
    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/879314-varfor-stoppades-inte-gina-tricots-rasistiska-dynga-med-cissi-forss

    Svara
  48. G

     /  03/18/2017

    Mycket läsvärd och tänkvärd text, det verkar dessvärre vara hett mode i Sverige att vara allt det som hon beskriver…..

    ”I Sverige ökar osäkerheten men politiker och journalister fortsätter att ljuga

    Jag trodde jag lagt minnen från kriget bakom mig. Men det behövs inte mycket för att de ska bli levande. Det krävs inte särskilt mycket för att jag ska påminnas om mina tonår i krigets skugga.”
    http://archive.is/5Fhzw

    Hahaha, tog bilden på sig själv i pussymössa och allt, gissar att hon är uttalad ”anti”rasist då det som vanligt är lite för mycket fokus på hudfärg och liknande i texten….

    ”Lotta Gröning, hur kan du som har adopterade barn vara för ett rasistiskt parti som SD?”
    http://nyheter24.se/debatt/878786-hur-kan-du-som-har-adopterade-barn-vara-for-ett-rasistiskt-parti-som-sd

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: