Bakom rubrikerna

Bakom alla försök att släta ut brottslighet i media så finns riktiga människor. Som råkat illa ut på riktigt.

Sådär såg det ut i Smålandsposten. Jag tror de flesta förstår vad det handlar om även om man verkligen kämpar för att inte skriva det. De säger att det började med en ”ordväxling”.

Brutalt överfallna kallade en av de inblandade det hela. Finns mera i hennes inlägg som avslöjar vad de flesta nog redan anat, det är ord som ”horor” inblandade. Sånt undviker ju såklart en tidning med rätt Värdegrund™ att skriva rakt ut eftersom gissningsleken då skulle bli för enkel.

Är ju svårt att veta exakt men om man gissar att MINST 9 av 10 händelser som man kan läsa om, misshandel, slagsmål, sexövergrepp osv, har folk inblandade som kallar andra för ”horor” på arabiska eller annat språk från det hörnet av världen så tror jag inte att man gissar för högt i alla fall…

Som sagt, bakom rubrikerna och de krampaktiga försöken att dölja finns det vanliga människor också…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

44 kommentarer

  1. MiT

     /  03/18/2017

    Herregud, de har lusläst och dammsugit och hittat ett ord som lika gärna kan vara en autocorrect eller nåt…
    Läs alla svar också

    Svara
    • Jag orkar inte – är det Springare de pratar om?

      Är det för jobbigt att prata om vad han faktiskt säger vännen? PERSONATTACKERA PERSONATTACKERA. Idiot.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/18/2017

        Den politiska häxjakten måste sluta snart.
        Att diskutera med någon helt baserat på var den personen står politikst är allt som gäller i dagsläget.
        Jag är exempelvis alltid i opposition oavsett vem som styr,jag ser det som min skyldighet att ifrågasätta makten i alla lägen.
        Men det är inte så samhället vill att vi ska tänka,samhället(media och politikerna) vill enbart att vi ska tänka från höger till vänster och svart och vitt. Fram tills dess ändras är jag en motborgare.

        Svara
    • Dreadlock

       /  03/18/2017

      Hela FB-Inlägget är en glasklar rant mot höger-vänster hatiska grupperingar. Men sedan så tappade Springare sin coolness i stundens hetta och skriver :

      ” Mitt motiv är just detta att försöka göra Sverige bättre att leva och utvecklas i för alla, både infödda ”svenskar” och invandrare. Och därigenom också förinta alla de vänsterextrema journalister som förpestar debatten med sina abnorma agendor.”

      Problemet är uppenbar i texten. Den är motsägelsefull och klantig formulerat : När vi nått ett önskvärt tillstånd X så kommer antagonisten Y förintas . Punkt.

      Det är som att kasta ett färskt köttben i en kennel med utsvultna Rottweilers. Särskilt när ordet ” Förinta” ger ett halvt dussin extremt negativa associationer på direkten. Dreadlock är icke imponerad.

      Svara
      • Men herregud. Är det så att journalisterna är – vänta lite – kränkta?

        Han menar väl och nu skapas häxjakten.

        Svara
        • Dreadlock

           /  03/19/2017

          Polyester

          Fimpa Jointen nu

          Springares FB-Inlägg är från 8:e Mars.

          Han menar inte väl. Han angriper varenda kotte som har tillstymmelse till vänsterpress. Springare är kränkt. Dramaturgin är uppdelat i klassisk protoganisk/antagonisk skådespel inför massorna. Comprendre ?

          Svara
          • Jans

             /  03/19/2017

            Tio tummen ner. Man blir ju helt bedrövad. Är det ingen som kan tänka?

            Att Springare är trängd och inte mer än människa är naturligtvis sant men att skriva ”förinta — vänsterextrema journalister” är extremt olämpligt. Om man inte ser det så är man ju fullständigt blind för ordens valörer eller högerextremist. Precis som de flesta här anser att Kakan och Zara L verkligen menar de det skrivit om att gamla skall dö och att det inte är synd om Malexanderpoliserna och att de därför skall stå för det de skrivit, på samma sätt måste vi bedöma Springares ord, annars är det dubbel bokföring.

            Skärpning!

    • G

       /  03/19/2017

      Ja herregud, ett (1) ganska olyckligt använt ord i en mening går utmärkt att haka upp sig på, då kan media göra en höna av en fjäder, det älskar media att göra så fort tillfälle ges. Vill media att förtroendet ska gå upp eller ner, det är helt upp till media själv, när media håller på så här går det knappast upp!

      Själv har jag väntat ett bra tag på att media ska ”gå igång” och skriva X antal artiklar med rubriker som ”C har nått taket och kan inte växa mera”.

      ”Sifo: SD kan inte växa mer” – måndag 2 juni 2014
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5877880

      ”SD har nått taket för sitt väljarstöd” – 14 feb, 2016
      https://www.svd.se/sd-har-natt-taket-for-sitt-valjarstod

      Svara
  2. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
  3. Pelle2

     /  03/18/2017

    Som sagt var,nu har identitetspolitikerna och apologeterna hittat en ny angreppspunkt gentemot Springare.
    Till och med Sarnecki var tvungen att erkänna att Springare hade rätt angående att kriminella med utländsk bakgrund var överrepresenterade.När dom därför inte har kommit åt honom på något annat sätt går dom över till deras sedvanliga misstänkliggörande och brunsmetande som har fungerat i så många år. Tråkigt nog för dom är det fler och fler som inte köper deras skitsnack utan öppet opponerar sig.
    Om sådana som Pettersson hade tvingats att bo i områden som Rosengård och Tensta är jag säker på att dom hade hållit med Springare. Nu sitter dom tryggt på Södermalm och behöver inte ta konsekvensen av deras relativiserande och daltande med brottslingar.
    Det är deras så kallade rasifierade vänner som får njuta av resultatet..

    Svara
    • Rikard

       /  03/18/2017

      Hej.

      Rosengård (eller motsvarande område) kommer nu hem till Pettersson.

      Då kommer Pettersson, och andra Petterssonska tänkare, att undra vad det är som händer.

      Sedan kommer de att undra varför inget händer.

      För att sedan, utan att kunna förstå eller uppfatta sin egen roll i det hela (för den normalbegåvade neurotype personen har kort och i realtid redigerande minne) kräva fast ledarskap som pekar med hela handen och får saker gjorda.

      För att, om så sker, långt senare ta avstånd från samma extrema metoder de först gjort nödvändiga, sedan krävt och sedermera slutligen protesterar mot.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  4. MiT

     /  03/18/2017

    Oj, hon får in patriarkatet också…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/18/2017

      Andersson tycker uppenbarligen inte att det är att uppvigla att skriva att hon hatar män men att skriva att förinta vänsterextrema journalister där Springare med all sannolikhet inte menade bokstavligt är förkastligt.
      Dubbelmoralen och hyckleriet inom feminismen är slående.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/18/2017

        Jag råkar känna springare personligen,och han menade inte ”förinta alla vänsterexrema journalister” han menade ”förtvina alla vänsterexrema journalister” han skrev det dock ute på uppdrag och skulle precis haffa en langare med vapen som var på väg att skjuta en gammal dam så han tyckte inte att det var så viktigt att korrekturläsa i det skedet.

        =)
        Man KAN relativisera ALLT

        Svara
        • Dreadlock

           /  03/19/2017

          Jaha, ” Förtvina”

          Tillåt mig tvivla. Du var där och kollade när Springare skrev sin insändare ?

          Varför sa du inte till honom då ? Du satt ju där och gjorde ingenting. Bluffmakare.

          Svara
          • Bo

             /  03/19/2017

            Journalister kan inte läsa. Kan man korrekt svenska ser man att syftningen via ”Och därigenom” gör de två meningarna fullt begripliga. Alltså, om samhället/situationen förbättras gällande brottsligheten gynnar det både invandrare och svenskfödda. Därigenom ”förintas” grundvalarna för det narrativ som ”Vänsterextrema” journalister föredrar att använda. Inte så tydligt skrivet av Springare och journalisterna passar på naturligtvis. De har sin agenda att driva mot ”fiender” till deras världsbild.

        • Nilsson

           /  03/19/2017

          ”Förringa” låter bättre än förtvina.

          Svara
      • Dreadlock

         /  03/18/2017

        Pelle2

        Antagligen första gången,jag inte håller med dig…

        Springare har på eget bevåg öppnat en offentlig butik där man väger ord på guldvåg. Detta borde han insett och det finns absolut ingen ursäkt att ordet ”Förintelse” råkat glida ” Ur kurs” för vad som är egentligen menat.

        Man måste kunna särskilja begåvning från munläder. Springare har vänt steken , men använder samma infantila slutledningsförmåga som han anklagar sina motståndare för.

        Det finns ingen diffning i analysen. Same shit.

        Svara
        • Pelle2

           /  03/19/2017

          Att skriva fel kan alla göra och jag har inte hört att han har försvarat sitt ordval till skillnad från t.ex Lisa Andersson eller Zara Larsson. Om han skulle göra det håller jag med dig.

          Svara
          • Dreadlock

             /  03/19/2017

            Pelle2

            För guds skull, vad har Zara Larsson eller Lisa Andersson med detta att göra ?

            Är hämnden ljuv eller är den blind ?

          • Pelle2

             /  03/19/2017

            Zara Larsson och Lisa Andersson har aldrig förnekat att dom hatar män utan försvarar tvärtom sin ståndpunkt. Springare har inte försvarat sitt ordval om att förinta journalister. Skulle inte tro att han menade det i bokstavlig mening och om man får tro Inge post så menade han heller inte det.

          • Dreadlock

             /  03/19/2017

            Pelle2

            Förstår fortfarande inte vad ZL och LA har med detta att göra.

            Enligt min logik, så försvarar du Springare för ett ordval som han inte bett om ursäkt om precis som LA och ZL. Så, vad är problemet ? Lita inte ordet ?

          • Dreadlock

             /  03/19/2017

            Pelle2

            Inser du att du är väldigt stekt ?

            Inge Post driver med dig.

          • J.G

             /  03/19/2017

            Dreadlock: Var gårdagen en dålig dag för dig? Ser att du har varit väldigt lättkränkt och aggressiv på sistone? Börjar bli orolig, är allt väl?

          • Pelle2

             /  03/19/2017

            ZL och LA ber inte om ursäkt för sitt manshat utan de försvarar sin rätt att hata män och menar att det är helt ok att göra det. Springare har ännu inte bett om ursäkt eller förklarat sitt ordval.Vet därför inte hur han kommer agera.

            Förstår inte varför du behöver vara så aggressiv bara för att du inte håller med mig. Jag vet inte vem Inge Post är och skrev också OM han har rätt i det han skriver om Springare.
            Alldeles oavsett det förstår jag inte varför det är acceptabelt att hata en hel folkgrupp utifrån deras medfödda egenskaper medan det är förskräckligt att ogilla gruppen vänsterjournalister. Jag tror inte att Springare varken kan eller vill förinta journalister rent fysiskt utan använde bara ett olyckligt ordval.
            Med tanke på den förföljelse av Springare som vänsterjournalister sysslar med så förstår jag att han ledsnade.

  5. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
  6. Smålands hazarer går till attack!

    Svara
  7. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
  8. MiT

     /  03/18/2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/18/2017

      Lika sann som ett hemma hos reportage i den regnbågsfärgade enhörningens grotta på södermalm.

      Svara
    • Haha, jösses. Grattis Mahdi!

      Men den som köper historien är nog för korkad för att existera.

      Svara
    • Bo

       /  03/19/2017

      ”Flykten från Turkiet 2015”???

      Svara
    • Motkraft

       /  03/19/2017

      Svenskar är så fruktansvärt naiva. Den som rest lite i fattiga länder vet att i stort sett alla där har en mobiltelefon, i alla fall en inom familjen eller släkten. Och att de flestas släkt, även avlägsen släkt, bildar ett enormt nätverk. Prata med en invandrare från ett icke-europeiskt land, de har kontakt med släktingar över hela Europa, i hemlandet och de som bosatt sig i närområdet, tex Afghanska släktingar i Pakistan. Inte en chans att de ”tappat bort varandra” som påstås här.

      Svara
  9. Alltså. Jag är just nu i exotiska Hjällbo (nära Lärjedalen där den idiotiska kamelparken ska byggas) – och visst. Just NU sprängs det inte och det vore en missrepresentation av vad som händer. MEN – jag är i en av de ”tryggare” delarna av Hjällbo. Barn, mamma, pappa och skola är fokuset. Däremot så finns resten – där socialfallen samlas och ja, de är utländska.

    Torget är ok – så länge det är ljust och andra vuxna rör sig där. Så fort det börjar slockna så tar ungdomarna över (vilka har skrikit ”bög” för mig – so what?). Vi har väktare här som håller ordningen men de kan inte göra allt. Flydda turkar är min favorit dock – de tycker at min bögiga livsstil är fel och dömer mig för det, men kan leva med det.

    Jag vet att ingen vill *egentligen* ha en balanserad bild av förorten men här är mitt försök.

    Svara
    • Dreadlock

       /  03/19/2017

      Min arbetsplats ligger i Hjällbo

      Svara
      • Stackare!

        Min oro ligger i att allt utvecklar sig såsom i Husby där mitt ex fick ägg kastade på sin balkong. Idag så har jag ”bara” blivit kallat bög på öppen gata (ingen reagerade). Sätter ingen ner foten så kommer det att fortsätta och jag gillar inte att vara den som sätter ner foten för att jag kan bli nasty.

        Svara
  10. Pelle2

     /  03/19/2017

    Advokater och b-kändisar ger sig på Peter Springare när han råkade skriva förinta vänsterjournalister.B-kändisen och mobbaren Alex Schulman hade hoppats att det skulle räcka för att sparka Springare och Mårten Schultz tvingas erkänna att det inte räcker för att sparka honom.
    Schulman
    http://archive.is/pNkqp
    Schultz
    http://archive.is/X2Uwz#selection-9874.0-9874.3
    Snacka om att dom är desperata att tysta Springare eftersom han inte håller tyst om det krackelerande samhället.

    Svara
  11. Konflikträdda fick en oro att oroa sig för:

    Detta är inte positivt för turk/kurd-konflikten.

    Svara
  12. Pelle2

     /  03/19/2017

    OT:
    Ann-Charlotte Marteus sågar Fi på ett förtjänstfullt sätt i dagens Expressen.
    http://archive.is/G69W8

    Svara
  13. MiT

     /  03/19/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/19/2017

      Kul kille, men är det ett skämt, knappast, 100% allvar. Redan i slutet på åttiotalet, när jag gick i skolan så sa arabkillen i klassen ungefär samma sak på religionsundervisningen när läraren frågade ang hans famils syn på förhållanden, en för den delen helt okej fråga att ställa då utan risk att betraktas som rasist, han sa givetvis inte slampa, han sa inte träna, men andemeningen var den samma, han var tillsammans med en svensk tjej, men sa att det inte var något att gifta sig med, bara för att ha kul.

      I den bästa av världar betyder det ha kul TILLSAMMANS med tjejen, men det var inte så jag tolkade det, utan helt och hållet att ha kul MED tjejen i fråga. Han var i övrigt en helt vanlig hygglig snäll kille, inget större fel på honom, utbildade sig till ingenjör eller något liknande, hur gangsterkillarna med samma ursprung ser på saken vågar jag knappt tänka på.

      /Frida

      Svara
    • Motkraft

       /  03/19/2017

      Vadå träna? De skär ju bort klitoris på sina kvinnor så det är hon som får träna på att fejka att hon känner sig tillfredsställd av honom, så han kan känna sig manlig. Han behöver bara tänka på sin egen tillfredsställelse, bekvämt.

      Ynkliga små män som vill känna sig stora på någon annans bekostnad…

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: