Normkritik med hjälp av kodord ska hjälpa dagisfröknar bli mindre normativa. Bättre än genusgem!

Det är ett dagis i Bollebygd där personalen använder kodord mot sig själva och varandra när de upptäcker att de inte är tillräckligt normkritiska

De säger ”blomma” när de upptäcker en normativ syndare bland sina egna istället för att säga vad det egentligen är så att barnen inte ska förstå att man just ertappat en kättare.

Kodordet till för pedagogerna
Anledningen till kodordet var att barnen inte skulle förstå vad det handlade om, satsningen var till för pedagogerna själva.

– Det fanns dagar man sa ”i dag blommade jag mycket” och det var ett bevis för att vi hade använt det. Och vi hade använt fel kategoriseringar, säger Annika Jonshede.

Om man blommade mycket så betyder det att man syndade mycket.

De syndade så mycket att de t o m var tvungna att byta kodord!

Stackars ungar, hur överlevde de på dagiset innan man började använda kodord?

Det här måste vi exportera omedelbart! Är ju t o m ännu mer genialiskt än att flytta genusgem från ena fickan till den andra!

Nu tror ni allt att jag skojar, flytta genusgem från ena fickan till den andra? Lyssna på det här

Kommer från Skolforum 2012 och fanns att läsa om det på Nationella sekretariatet för genusforskning 2012…

Torbjörn Messing som talar har ett vinstföretag i välfärden såklart, det heter Jämnt Skägg…

Inte lätt att vara kättare bland rättrogna, kodord, flytta gem, vad blir nästa viktiga genusgrej?

Heja Sverige!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

160 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  03/20/2017

    Ny slogan:

    Sverige – världens största installation!
    Mvh Konstfack

    Svara
  2. Tycker en lika gärna kan göra avdrag på lönen om en blommar för mycket. Vi ska absolut exportera det; en direktöversättning kanske? ”I was flowering way too much today”. Det kan få intressanta reaktioner om en väljer att se det som motsatsen till deflowering.

    Svara
  3. Pelle2

     /  03/20/2017

    Normer uppstår för att en majoritet tycker att de är något bra.
    Tokfeministerna och genustomtarna,är väl en synonym, verkar dock mena att alla normer är av ondo och måste bekämpas.
    Fast något säger mig att deras normer är inget man får var kritisk emot utan bara de normer som strider mot deras sjuka ideologier…

    Svara
    • Jans

       /  03/20/2017

      Fråga UR-journalisten Per-Axel Janzon. Han fick ju kicken när han ville göra ett normkritiskt program om normkritik.

      Alla djur är jämlika men somliga djur är mera jämlika än andra.
      / Orwell

      Svara
    • Inge Post

       /  03/22/2017

      Om vi nu har den första feministiska regeringen i världen och alla normer är dåliga, då borde det vara vi som tycker att genustomtarna har gått långt över gränsen, och som tycker att feminism inte har ett jävla dugg med jämställdhet och som tycker att orwellska nyord är ett ganska dåligt påfund, som är i verklig minoritet.Vilket borde betyda att vi som kritiserar samhällets nya normer att vara normkritisk är de som är verkligt normkritiska ?

      Svara
  4. Jans

     /  03/20/2017

    Så barnen fick dem att upptäcka sitt normativa användande av ”blomma”?
    Bra med normkritiska barn.

    Svara
  5. G

     /  03/20/2017

    I kvällens Kulturnyheterna fanns det iaf 1 höjdpunkt, det var när Dennis förklarade att Schulman inte kan något om konst utan bara pratar rappakalja och att tavlan används för att trycka ner Birro, en form av vuxenmobbning, men det är väl iofs ingen nyhet när det kommer till mobbaren Schulman. Go Dennis, du lyfter Kulturnyheterna ur den rosa gropen!

    ”Den såldes för 50 100 kronor, och gavs som present till författaren och podcastaren Alex Schulman. Men Konstexperten Claes Moser värderar Birros gamla bröllopsmålning betydligt lägre än så, och Kulturnyheternas konstkritiker Dennis Dahlqvist menar att tavlan använts som ett maktmedel mot Birro.

    – Det här handlar om att använda konst som ett maktmedel, för att trycka ner folk, säger konstkritikern Dennis Dahlqvist till Kulturnyheterna.

    Schulman själv talar väldigt gott om tavlan. Han säger att det är ett intressant konstverk som fångar sin tid, vad säger du om det?

    – Han försöker övertyga oss om att han kan något om konst, vilket inte stämmer. Det han säger är rena rappakaljan men han vill framstå som en konstkännare och därmed få det här övertaget mot Birro för att kunna trycka ner honom.

    – Det hela framstår mer som någon slags vuxenmobbing. Jag skulle vilja säga såhär att grabbar, ring mig när ni gått ut gymnasiet.”
    http://www.svt.se/kultur/konst/konstexperten-om-birros-brollopsmalning

    Svara
    • Pelle2

       /  03/20/2017

      Så jävla bra att någon trycker dit den äckliga mobbaren Schulman som har byggt hela sin karriär på sin mobbarmentalitet parat med lite snyft om vilken hemsk uppväxt han hade…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/20/2017

        Schulman förkroppsligar det patetiska, en kokett högtravande självömklig posör, vars referensram börjar på Riche och slutar vid svampen på Stureplan. Alla som gått igenom grundskola och gymnasium känner igen typen, en självsanktionerad, till synes jagstark översittare, helt utan egentliga kvalitéer.

        /Frida

        Svara
    • Lövet

       /  03/22/2017

      För övrigt tycker jag att Jonna Vanhatalos agerande är på ett kräldjurs nivå.

      Svara
  6. ‘Blomma’ och ‘fickpingis’ är inte direkt könsneutrala begrepp de heller

    Svara
  7. MiT

     /  03/20/2017

    ”Janouch: ”Dem du möter på väg ner var dem du sparkade på när du klättrade mot toppen””
    http://nyheteridag.se/janouch-dem-du-moter-pa-vag-ner-var-dem-du-sparkade-pa-nar-du-klattrade-mot-toppen/

    Svara
  8. Vic

     /  03/20/2017

    Wow, ser fram emot att bli flykting den dag jag får ungar. Undrar om det finns möjlighet till en ny svensk-koloni i Tennessee… Hoppas väl förvisso att det ska vara slut med dessa dumheter lagom till dagen jag får ungar.

    Svara
  9. MiT

     /  03/20/2017

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1305702429524345/*

    Svara
  10. G

     /  03/20/2017

    Läs gärna svaren på frågorna i båda artiklarna!!!….

    TT har tagit en pratstund med Chang ang NI:s nya krönikörer.
    http://www.svt.se/kultur/konst/konstexperten-om-birros-brollopsmalning

    Och Polisförbundets ordförande samt kommunikationschef vid region Bergslagen.
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/springare-kronikor-for-alternativ-media-nu-utreds-han

    Att de orkar, varken Springare eller Janouch har ansvar för vad andra individer skriver på nätet, oavsett om det är rasistiskt smörja eller patetiska personangrepp, Springare har dessutom skrivit att han undanber och tar avstånd från alla former av extremism och hot&hat, argumentet ”ta ansvar för din svans” har aldrig varit realistiskt. Och Springare är inte den första polisen att vara krönikör i en tidning/sajt, GT hade väl en kvinnlig polis som krönikör ett bra tag men som skrev sin sista krönika kring årsskiftet, IIRC. Men GT är en del av media, inte alt-media, det är ett stort ”problem” om man vill hitta motargument.

    Såklart är det NI som är problemet i grund och botten enligt förbundsordförande…
    ”Olämpligt att ge legitimitet till Nyheter Idag”.
    Men att media skapar kopplingar som idag inte finns i syfte misskreditera är inte olämpligt?
    ”På söndagen började Örebropolisen Peter Springare sitt nya uppdrag som krönikör på den invandringskritiska nyhetssajten Nyheter Idag – en sajt med kopplingar till Sverigedemokraterna.”

    Sen kan man ju fråga sig varför journalister tar åt sig av ordet ”vänsterextrema”, ser de inte sig själva som vänsterextrema journalister, varför ta åt sig då ? Ordet förinta har jag redan sagt att jag tyckte var ett olyckligt ordval.

    Svara
    • Jans

       /  03/21/2017

      ”Att de orkar, varken Springare eller Janouch har ansvar för vad andra individer skriver på nätet,”
      Det gäller ju att till varje pris INTE prata om det som Springare och Janouch pratar om utan hitta något annat att prata om. Klassiskt trick som media ”går på” eftersom de inte vill prata om det som Springare och Janouch pratar om.

      Svara
  11. Blomkålsröv = när du har blivit fistad så mycket att din röv är in-och-ut.

    Nu önskar ni att ni är lite mer normkritiska för att jag antar att detta är inte något ni vill veta.

    Svara
  12. MiT

     /  03/20/2017

    ”Springare: ”Alla förstår att jag inte vill förinta någon – Är journalisterna så rädda för mig?””
    http://nyheteridag.se/springare-alla-forstar-att-jag-inte-vill-forinta-nagon-ar-journalisterna-sa-radda-for-mig/

    Svara
    • Jan

       /  03/20/2017

      Dessvärre förbrukade Springare en del av sitt förtroendekapital där. Det var det hans belackare väntade på. Det gäller att hålla tungan rätt i mun. Det känns som Springare-affären håller på att blekna bort nu.

      Svara
      • Jans

         /  03/21/2017

        Han har hur som helst öppnat en dörr på glänt. Det kommer nog att hända igen med andra poliser, i olika former.

        Svara
  13. Jan

     /  03/20/2017

    Det största genusproblemet de har på förskolorna är att pedagogerna (på min tid hette det dagis och dagisfröken…) till 98 procent är kvinnor. Det är de som ”könar” barnen. Barnens första medvetna intryck av världen blir en renodlad kvinnovärld. Men eftersom 100 procent kvinnor i en verksamhet inte är några problem för feminister så görs ingenting åt den grundläggande problematiken.

    Ett annat problem är överakademiseringen av yrket. Gymnasieexamen borde räcka. Plus kanske en påbyggnad på ett halvår varvat med praktik.

    Svara
  14. Veckans viktigaste krönika: http://nyheteridag.se/janouch-dem-du-moter-pa-vag-ner-var-dem-du-sparkade-pa-nar-du-klattrade-mot-toppen/

    Som bög så kan jag relatera till henne och hur folk vill mobba ut dig. Stå på dig Janouch!

    Svara
  15. G

     /  03/21/2017

    Borås: Anhållna för våldtäkt – hittades på misstänkt brottsplats
    http://www.bt.se/boras/misstankt-valdtakt-utanfor-boras-fem-personer-frihetsberovade/

    Borås: Misstänkta häktade – var obekanta med våldtäktsoffer
    http://www.bt.se/boras/fem-begarda-haktade-misstankta-for-valdtakt/

    Fem syrier häktade misstänkta för grov våldtäkt på kvinna
    https://petterssonsblogg.se/2017/03/20/fem-syrier-haktade-for-valdtakt-pa-kvinna/

    Svara
  16. Svenne

     /  03/21/2017

    Olika sorters feminism… #Normkritik

    Svara
  17. G

     /  03/21/2017

    Från Stå upp för Springare-gruppen. Ja, det är ett inlägg i en FB-grupp, ta det för vad det är….

    ”Igår vid kl 22 hoppar jag på spårvagnen vid Hörsalsparken mot Klockartorpet. Det var mycket folk, sätter mig, mitt emot mig sitter en mörkhyad man, med luvjacka. Han tar mycket plats, så jag sitter på kanten med benen ut i gången.

    Vid Gymnastikgatan drar han i gång . Han ger sig på mig, utan minsta föraning. Gapar och skriker, lovar vid Gud att han ska kn*lla mig både här och där… att jag fick inte titta på honom för jag var oren…osv..sitter och hotar mig att om jag gör det så ska han slå i ihjäl mig. Hela tiden i Guds namn .

    Jag titta inte ens på honom ändå fortsätter han. Han fortsätter att gapa och skriker när jag går av spårvagnen. Jag lyfter telefonen och ringer polisen, suck, jo vi vet hur det är, men vi kan inget göra. Tog du kort? frågar polisen ??, Va??? Han hotar och gapar och skriker utan minsta anledning ä, skulle tagit upp mobilen och tagit kort????

    Det värsta av allt är, att ingen gjorde de minsta ansats att hjälpa mig.

    Detta hände mig på en spårvagn i Norrköping. Helt oprovocerat. En person jag aldrig sett innan.

    Det tog polisen 4 dagar att lägga ner det. Ändå fanns det övervakningskameror.

    Nu är jag en gammal tant ( 55-år) TÄNK OM det varit en 16-årig tjej.”

    Svara
  18. G

     /  03/21/2017

    twitter.com/gangrapesweden

    ”All information contained on this website is provided
    as a public journalistic service. All records and documents
    available on this website are Swedish public records.”
    https://www.gangrapesweden.com/

    Svara
    • Webbsideadressen luktar seriöst.

      Svara
      • G

         /  03/21/2017

        Nej, kanske inte. Men återigen: ”ta det för vad det är”. Din dator kommer inte explodera och förvandlas till en ”rosebud” 😉 när du klickar på länken, jag har redan besökt sidan. 😛

        Svara
    • Kristian

       /  03/21/2017

      Andel ”svenska” namn är ganska konstant:

      År Andel Totalt antal mål/namn
      2011 0.44 236
      2012 0.38 232
      2013 0.46 258
      2014 0.42 238
      2015 0.39 179
      (Sedan vet man inte hur långt de har kommit.)

      Svara
  19. G

     /  03/21/2017

    Normkritiker är i farten igen, inte norm att kasta sten…

    ”Killgäng kastade sten på tre unga kvinnor

    På söndagen vid 15-tiden var tre unga kvinnor ute och gick på Liegatan på Hammarby. Då dök ett gäng på 8–9 killar upp och började kasta sten på dem.

    Efter det sprang killarna, som var cirka 12–16 år, därifrån.

    Polisen har upprättat en anmälan om ofredande.”
    http://www.vlt.se/blaljus/brott/killgang-kastade-sten-pa-tre-unga-kvinnor

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/21/2017

      Om kasta sten är ofredande är nog väpnat rån snatteri.

      Svara
  20. Svenne

     /  03/21/2017

    OT: Jan Myrdal kritiserar vänstern från ett klassperspektiv:
    https://archive.is/F6av5

    Svara
  21. Har de provat att säga ”idiot” till varandra istället? Inte för att kränka någon blomma därute men ”Idiot” är ett pedagogiskt och praktiskt kodord för…idiot. Barnen skulle nog ändå inte märka någon större skillnad, eftersom ett kodord alltid förstås som just kodord och inget annat. Eftersom när ett barn hör en pedagog säga ”din vackra blomma!!!” så förstår ju barnet genast att det rör sig om ett kodord.

    Dock kan, om barnen skulle fatta misstanke, vissa problem naturligt uppstå, om pedagogen, istället för att vara ”mycket blomma” visar sig vara ”mycket idiot”. I-landsproblem.

    Svara
  22. michael.

     /  03/21/2017

    Måste vara en väldigt trevlig och hjärtlig stämning på förskolan,där man hela dagarna idkar självkritik om man bryter mot den rätta läran och hemfaller åt gammalt biologiskt tänk,en sorts företagspolicy gånger hundra.
    Vi får hoppas att förskolepersonalen inte är kättare,utan även ägnar sig åt självkritik och den rätta läran på sin fritid,som de goda föredömen dessa bör vara 24timmar om dygnet för barnens skull.

    Svara
  23. Jans

     /  03/21/2017

    Tröst för alla som tror att Sverige bedriver en restriktiv asylpolitik, mindre tröst för oss som oroar oss för ansvarslös politik:
    https://www.svd.se/asylkrisen-kan-handa-igen/om/svenskt-flyktingmottagande
    ”Siffrorna visar att Sverige fortfarande är ett av EU:s största asylländer. Visserligen har antalet asylansökningar gått ner. Men Sverige ligger ändå på topp tio, både i absoluta tal och i relation till folkmängden.”

    Verkligheten som Bah Kuhnke inte vill veta av:
    https://www.svd.se/tio-gomda-is-man-avslojas-dagligen-bland-flyktingarna/om/kriget-mot-is
    ”Tio gömda IS-män avslöjas dagligen bland flyktingarna”
    Visserligen premiuumartikel men rubriken räcker rätt långt, samt notera att den är bildsatt med klassisk ”flyktingbild”, d.v.s. barn och/eller kvinnor trots att det handlar om IS-krigare. I bildspelet (som inte är premium) finns också en bild från ett bassängbad i flyktinglägret. Inget tafsande där inte, eftersom det enbart är män som badar. Liten hint om vår nya badkulturs orsaker.

    Svara
  24. Svenne

     /  03/21/2017

    OT. Fb-tråd angående Fria Tiders avslöjande:
    http://www.friatider.se/expressens-eric-erfors-d-ms-till-f-ngelse-f-r-rasistattack-trakasserade-flyktingar-och-hotade-h-nga

    Hela Gotland:
    http://www.helagotland.se/blaljus/atal-56-aring-kallade-man-for-javla-invandrare-13441360.aspx
    Förundersökningen upplagd på minfil.org (Jodå, det är E.E.)
    https://minfil.org/x8d5y1bfbc/b313-16.pdf

    Svara
    • Svenne

       /  03/21/2017

      Någon har redan lagt till det på Wikipedia:
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Erfors

      Svara
      • Hamon

         /  03/21/2017

        Det verkar redan ha försvunnit ifrån Wikipedia. Det står att ”sidan ändrades senast den 21 mars 2017 kl. 17.27”.Så fort gick det att radera negativ information om en journalist. Detta ska tydligen ska mörkas för allmänhet till varje pris.

        Svara
  25. Svenne

     /  03/21/2017

    I samma tråd som ‘Androstolen’…

    Svara
    • Pelle2

       /  03/21/2017

      Genusdårarna blir mer och mer galna.
      Dom menade att män inte ville ha bh:ar på sig för att dom var kvinnligt kodade
      En Bh är tillverkad med syfte att stödja kvinnors byst och hålla den på plats, Dv.s ett nyttoplagg för kvinnor.Varför skulle en man ha på sig något sådant ?
      Dom byggde in lite mätare för att mäta bärarens hälsa men en sådan kunde ha placerats i ett helt könsneutralt plagg som en tröja. Nu placerade dom det i en BH för att kvinnor, enligt deras mening, var tvingade att bära manligt kodade plagg i arbetet som brandman och att män då skulle tvingas bära ett kvinnlig kodat plagg.
      Då undrar jag vad dom menar är manligt kodat i en brandmans kläder/utrustning ?
      Kvinnor har ju använt byxor ,stövlar ,handskar och jackor helt frivilligt sin vardagsklädsel sedan urminnes tider och därmed kan den klädseln inte anses vara manligt kodad.
      En BH däremot är däremot extremt kvinnligt kodad och fyller ingen som helst funktion för en man.

      Svara
      • Jag funderar på att utveckla suspensoar för kvinnor. Kan man få genusbidrag till det?

        Svara
        • Kristian

           /  03/21/2017

          Det kommer att behövas om fler män ”byter” och börjar sporta som kvinnor. 😦

          Svara
        • Sixten Johansson

           /  03/21/2017

          Kombinerat kyskhetsbälte och tafsa-inte-suspensoar? En genusneutral kyskhetssuspensoar med kodlås och larm? Unisexmodell för både främre och bakre ingången. Försåtsminerade med chili-färgpatron, i morbida modellen med stålfjäderutlöst sax. Hur lätt som helst att få miljonanslag och sponsorer för produktutvecklingen, medieintresset på topp. En given storsäljare som nioårspresent eller julklapp.

          Svara
    • Jans

       /  03/21/2017

      Jisses!
      Riktigt mycket dumheter i artikeln, länkad i Tweeten som Svenne postat.
      Kanske min favorit:
      ”I samarbete med Brandförsvaret Södertörn har projektgruppen bakom Origo designat tre produkter som synliggör om normerna inom brandkåren. — Inga av koncepten som har tagits fram går att använda utan syftet är att väcka frågor och diskussion.”

      Tre brandförsvarsprodukter som alltså inte fungerar och därför inte på något vis hjälper vare sig brandmän eller eventuella offer för eldsvådor. Hur orkar de ens gå till jobbet?

      Vad gäller ”automatiska dörrar” som öppnas vid eldsvåda så är det ju i sig en alldeles utmärkt idé som påminner om en del nya bilar som ringer 112 själva vid olycka. Med en liten skillnad. Dörranra finns inte men det gör bilarna.

      Snacka går ju. Men GÖRA är något helt annat. Gör de där dörrarna nu då så det gynnar Sveriges innovationsförmåga! OM de fungerar så kan det ju bli en exportsuccé. Något säger mig dock att de som har sådana idéer och vill FÖRVERKLIGA dem inte kommer att sitta i någon genusgrupp utan bakom CAD-programmet, hela dagarna i ända utan att säga ”blomma”.

      Sedan lär det ju vara en och annan dörr utan automatik kvar ett tag till så det kanske är lika bra att genusforskarna en gång för alla reder ut frågan de själva tar upp:
      ”Det finns ett rykte om att kvinnor inom brandkåren generellt behöver längre tid på sig än män för att forcera en dörr.”

      Rykte? Forskare sysslar inte med rykten. Kolla upp hur det är istället eftersom det handlar om liv och död i en nödsituation. Så slipper vi alla undra.

      Svara
      • Senior

         /  03/22/2017

        Nu har jag inte läst artikeln i fråga, men generellt så vill man att dörrar skall stängas vid en brand för att inte tillföra syre till elden, det finns vanligtvis särskilda branddörrar som normalt är öppna men gjorda för att stänga vid en brand…..

        Södertörn var det va?

        Svara
        • Ivar L

           /  03/23/2017

          De menar nog att låsta dörrar automatiskt skall låsas upp. Inte ställas upp alltså men möjliga att ta sig genom utan ansträngning vid behov. I sig ingen dålig idé och förmodligen inte ny heller. Det stora problemet är väl säkerhet för övrigt när det inte brinner. Dörrar som automatiskt låser upp sig själva är ju en möjlig inbrottsväg i normala fall.

          Svara
    • Jans

       /  03/21/2017

      På tal om Androstolen, jag såg bilden med en halvnaken man uppflugen i den med rumpan i vädret och det slog mig att den kanske trots allt har försäljningspotential, som sexleksak…för analsexentusiaster. Av båda kön – könsneutralt och bra.
      Naturligtvis inga stora försäljningsvolymer den ser ju lite dyr ut så det kanske främst skulle handla om porrfilmsinspelningar och extremare entusiaster men ändå. Skulle inte förvåna mig det minsta om de fått förfrågningar. Men de verkar ju inte intresserade av att producera saker på riktigt så det blir nog inget med det.

      Svara
  26. Svenne

     /  03/21/2017

    Transtyngdlyftare sopar banan med konkurrenterna…

    Svara
    • Kristian

       /  03/21/2017

      ”Självklart. Hon har vuxit upp kodad som man och har därmed bättre självförtroende och större muskler. Inget konstigt. En blir som omgivningen uppfattar en.
      Biolo … vad hette det?”

      Svara
    • Bamse

       /  03/21/2017

      Vilken ödets ironi! Om genustomtar och andra likasinnade fortsätter att insistera på att transpersoner visst ska få tävla med vanliga kvinnliga idrottare (för annars är det hatbrott!) kommer de biologiska kvinnorna snart att vara utkonkurrerade inom all elitidrott, åtminstone alla grenar där fysik och styrka är avgörande.

      Hoppas jag har fel men misstänker det finns gott om individer som kan tänka sig bli ”trans” om det betyder de lättare kan nå status som världsmästare inom någon sport.

      Svara
      • Jans

         /  03/21/2017

        Putin väcker väl liv i gamla fina Sovjettraditioner om inte annat.

        Svara
  27. Svenne

     /  03/21/2017

    Instämmer, Schulman är ett kräk.

    Svara
    • Pelle2

       /  03/21/2017

      Bra av Arpi att såga idioten Schulman…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/21/2017

        Köper en usel tavla till polaren för över femtio lax för att skoja till det. Societetsslynglar är vad de är.

        Återigen, Schulman med sin narcissism förkroppsligar verkligen det patetiska.

        /Frida

        Svara
  28. MiT

     /  03/21/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/21/2017

      Invandrare av olika slag rånar och lurar småbarn precis som de rånar pensionärer och handikappade. Ingen går säker i Reinfeldts och Löfvéns mångkulturella paradis…

      Svara
  29. Kristian

     /  03/21/2017

    Confíteor Dea omnipoténta et vobis, sorores,
    quia peccávi nimis cogitatióne, verbo, ópere et omissióne:
    mea culpa, mea culpa, mea máxima culpa.

    Svara
    • Vrb

       /  03/21/2017

      Confiteor Deae omnipontenti (=dativ) ..
      Mvh,
      Språkpolisen 😉

      Svara
      • Vrb

         /  03/21/2017

        Äsch, omnipotenti ska det stå och inget annat.

        Svara
      • Kristian

         /  03/21/2017

        Tack!
        Ja, jag tvekade där. google-översättningen förlorar nyanserna.

        Svara
        • Vrb

           /  03/21/2017

          Så lite så.
          Hmm, ja Google translate har inte riktigt lyckats lösa latinets kasussystem än.

          Svara
  30. MiT

     /  03/21/2017

    Svara
  31. Stackars barn. ”De blommande” är det kanske också synd om för något fattas i dem.
    Är glad över att barnbarnen gick i en dagis med flera män, noll genustrams, de vägrade blankt när kommunen kom på idiottankar. Barnen ”blommade” på helt annat sätt.

    Sedan går barnen i Engelska skolan och där lyser också genustramset med frånvaro. De har lyckats hålla det utanför sina dörrar. Det kallar jag värdegrund.

    Svara
  32. HanUtanKoll

     /  03/21/2017

    Ur 1984 sidan 26

    ””Upp med händerna!” hojtade en brutal röst. En busaktig nioåring hade dykt upp bakom bordet och siktade på honom med en leksakspistol, och hans lillasyster, som var ett par år yngre, gjorde detsamma med en träbit. Båda var klädda i spionuniform/…/Winston lyfte händerna över huvudet, men med en obehaglig känsla, på grund av pojkens illvilliga uppsyn, av att det inte var lek helt och hållet. ”Du är förrädare!” skrek pojken. ”Du är krimtänkare! Du är en spion från Eurasien! Jag ska skjuta dig/…/.”

    Svara
  33. MiT

     /  03/21/2017

    Den där dokumentären som fanns på Vimeo, ”Sweden dying to be multicultural”, som försvann helt plötsligt är tillbaka igen men bara som trailer där man kan köpa hela om man vill.

    Svara
  34. Jan

     /  03/21/2017

    Vad kan vi lära oss av Eric Erfors-fallet? Jo, samma sak som i Janne Josefssons famösa valstugereportage. Politiker och ledarjournalister är hycklare med janusansikten. En sanning gäller när mikrofonen är på, en annan, den rakt motsatta, när mikrofonen är av. Efter decennier av betalda lögner kom så slutligen Erics verkliga sida fram. Lite medelklassvin räckte för att inleda demaskeringen…

    Svara
  35. MiT

     /  03/21/2017

    ”Tvingade 10-årig flicka se på porrfilm före våldtäkten – vill nu slippa utvisning till arabvärlden”
    http://www.friatider.se/tvingade-10-rig-flicka-se-p-porrfilm-f-re-v-ldt-kten-vill-nu-slippa-utvisning-till-arabv-rlden

    Svara
    • Kristian

       /  03/21/2017

      Livstids utvisning, ja, men bara sex år?
      Det är för all del bra att bli av med honom så snabbt som möjligt. Han lär bli dyr att skydda i fängelset.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/21/2017

      Jag tycker inte att han behöver utvisas, varför inte bara använda de anrika fängelseplatser som vi redan har. Vi skulle kunna börja med att damma av fängelsehålorna på Kalmar slott.

      Svara
      • Kristian

         /  03/21/2017

        Visby ringmur är ett annat klassiskt alternativ.

        Svara
        • Opie

           /  03/21/2017

          Trams. Det räcker med ett rep och en lyktstolpe. Enkelt och billigt.

          Svara
          • Kristian

             /  03/21/2017

            Ah ! ça ira, ça ira, ça ira …

  36. MiT

     /  03/21/2017

    Apropå klippet i inlägget, här är hela, det är bara 4 min och 45 sek långt. Mycket ”jag tänker att …” och sånt.

    Svara
    • Jan

       /  03/21/2017

      Ingenting direkt anmärkningsvärt i det klippet.

      ”Jag tänker att” är modern språksmitta. Ett modeord. Precis som ”är det så?” och liknande konstruktioner. Blanda dessa med akademiska modeord som kontext, narrativ och diskurs samt lägg på de obligatoriska ”liksom” och ” så hära” och du ser en genuspilot framför dig!

      Svara
  37. Jan

     /  03/21/2017

    Har ni märkt hur Ygeman och Morgan hotar oss med volymer numera? Det ordet som var tabu att ens nämna före hösten 2015. Om vi upphör med gränskontrollerna så kommer det att komma tiotusen flyktingar i veckan hotar de med.

    Vart tog alla brandtal om hur högutbildade flyktingarna var och om hur mycket Sverige tjänade på invandringen? Nu är de en fara som hotar Sverige helt plötsligt. Samma retorik som man blev brännmärkt för bara för något år sedan.

    Svara
    • De kanske kan räkna ut vad som händer när Turkiet släpper ut ”volymerna”.

      Tjänar? Du får en godhetsstämpel på pannan, kommer snart.

      Svara
    • Det är fullkomligt absurt att se debatten före och efter hösten 2015.

      Att vi skulle få creme de la creme från länder där till exempel medellängden på skolgång kan ligga på en nivå på till exempel sex år eller där utbildningen i bästa fall består av något års koranskola är totalt ologiskt och intellektuellt haveri . Folk söker ju sig till Sverige av en anledning och då är det nog inte våran fantastiska arbetsmarknad för läkare och civilingenjörer. Vi pratar ju om länder där man kan arbeta som skoputsare, ett yrke som är totalt utdött i Sverige eftersom ingen vill betala för en sådan tjänst till ett pris som någon kan försörja sig i dyra Sverige. Lägg sedan till att även om de har en utbildning så är det inte alls säkert på att sagda utbildning är anpassad för Sveriges arbetsmarknad – att vara läkare i en annan världsdel är inte alls som att vara läkare i västvärlden.

      Men att påpeka detta rätt logiska faktum var man ju i bästa fall bara en dysterkvist och i värsta fall fradgatuggande rasist.

      Svara
  38. Svenne

     /  03/21/2017

    Ivar Arpi fortsätter att ‘slå hårt’:

    Svara
    • Opie

       /  03/21/2017

      Skulle nog hellre uttrycka det som ”Sveriges regering stjäl under hot om våld medborgarnas tillgångar och finansierar… Tänk på detta när du ska till att rösta nästa gång”

      Svara
      • Pelle2

         /  03/21/2017

        Såg att den gamla Sossen Lena Nyberg är chef för MUCF och innan henne var det väl islamisten Bah Kuhnke. Det förklarar ju ett eller annat….

        Svara
    • Pelle2

       /  03/21/2017

      Bra av Arpi att sätta strålkastaren på islamistkramarna i MUCF.
      Cheferna för den organisationen borde få sparken mangrant eller egentligen borde hela myndigheten läggas ner. Helt sjukt att vi som skattebetalare skall finansiera människor som vill rasera vårt samhälle..

      Svara
  39. Svenne

     /  03/21/2017

    Varning, viss äckelfaktor…
    http://nypost.com/2017/03/20/my-improved-vagina-nearly-cut-off-my-partners-penis/

    Svara
  40. Svenne

     /  03/21/2017

    Reklamprofessorn… #satir

    Svara
  41. MiT

     /  03/21/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/21/2017

      Det är väl bara ännu en genusdåre och identitetspolitiker som har uttalat sig.

      Svara
      • Jans

         /  03/21/2017

        Sjukvården, inte minst läkare och inte minst kirurger är nog den ABSOLUT sista plats jag vill se inkvotering på. Vem vill ha en inkvoterad kirurg vid skalpellen? De som propagerar för detta skall tvingas att enbart använda sig av inkvoterade läkare tills de kommer på bättre tankar.

        Svara
        • Det här visar ju hur extrema dessa värdegrundstänkare är att de hellre ser bort från patientsäkerheten för att uppfylla någon slags imaginär kvot. Och jo, de skulle nog gärna tumma på säkerheten om det innebar att få in en ”rasifierad”/kvinna/utomjordning – vi har sett det i praktiken när brandstationen i Södertörn dissade en ung vit man med utbildning i favör för någon mindre kvalificerad (men med rätt yttre attribut). Nu fick han rätt hos DO men kvoteringstänkandet i livsviktiga samhällsfunktioner är läskigt.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  03/22/2017

            Jag tycker också att läkarlärarna kan för lite om normkritik. Vart tog kunskaperna om att hjärndödhet är ett fritt val och inte ett ofrivilligt tillstånd där aktiviteten i tankemaskinen gått ner till nolll.

            /Frida

          • Ivar L

             /  03/23/2017

            Påminner om när Kina under kulturrevolutionen skickade ut läkarna att jobba på risfälten och bönder och partitrogna fick vara läkare

          • Eller som alla med glasögon avrättades av Pol Pot (och ja, en gång i tiden var jag så extrem – bara fråga inte, jag var tonåring och ville vara extrem)

    • Kristian

       /  03/22/2017

      ”Inte alla läkarkandidater har en fungerande hjärna.”

      Svara
    • Johan A

       /  03/22/2017

      Det där med att det inte är alla som föder barn är mammor stämmer enligt mina erfarenheter, men inte på det vis som den här personen menar. Har stött på kvinnor (plural) på nära håll som vill få barn för att slippa jobba. Bland annat hade jag ett par dejter med en som hade två små och hon gjorde ingen hemlighet av att hon ville bli gravid så fort som möjligt för att hon inte ville gå tillbaka till sitt jobb på en statlig myndighet. Hon hade inte jobbat på nästan fyra år utan varit föräldraledig hela tiden eftersom barnens pappor (plural) inte fanns kvar i bilden. Denna sort är inte mammor. De är snyltare och parasiter. Men det är nog inte alls det som avses i inlägget. 😉

      Svara
  42. Senior

     /  03/21/2017

    Vad är nästa steg tro?

    Om dina kollegor måst rätta dig 10 gånger ringer de moralpolisen?

    Skickas till F!’s omskolningsläger?

    Detta är ett sluttande plan som aldrig kan sluta väl om det får hållas…. Frågan är om vi inte har framhjulen över stupet redan.

    Fan vad jag ogillar att se historien upprepas på detta vis, speciellt som jag denna gång ser det ske omkring mig i min närhet.

    Svara
  43. MiT

     /  03/21/2017

    Svara
    • G

       /  03/22/2017

      ”Musiklärare som älskar mångfald. Feministiskt initiativ Sandviken.”
      😀

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/22/2017

        Bästa undervisningsmaterialet, pepp x 10! Alltså, inte lärare i religionskunskap, utan svenska. Men vem bryr sig, det här med att skolan ska vara icke-konfessionell är ju bara patriarkalt trams.

        ”Alla borde vara feminister ges ut i samarbete med Sveriges Kvinnolobby, FN-förbundet, LO, TCO, Teskedsorden, Unizon och Gertrud Åström. Boken distribueras under december månad som en gåva till alla elever i årskurs 2 i den svenska gymnasieskolan.”

        Svara
        • G

           /  03/22/2017

          Herregud!

          ”Kommer vår syn ändras?”

          Säkert. Och du kommer även skrapa fram 3 TV på trisslotten och hamna i Nyhetsmorgon. 😀

          Haha, och det där jävla FN-förbundet som inte har något med FN att göra är med på ett hörn såklart, fattar fortfarande inte varför det är tillåtet för någon som ej är kopplad till FN att använda deras symboler, logotyper och färger.

          ”Namnet ”Svenska FN-förbundet” och att rapporter från Svenska FN-förbundet i etablerade medier har kallats för ”FN-rapporter” kan leda till uppfattningen att Svenska FN-förbundet är underställd FN eller ingår som del i FN:s organisation och fram till 2015 framgick det inte tydligt på hemsidan att den inte gjorde det.”
          https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_FN-f%C3%B6rbundet

          Framgår knappast att FN-förbundet inte har något med FN att göra när man läser exempelvis denna från förra året….
          http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ambassador-for-fn-forbundet-om4276111.aspx

          Och tjejen från artikeln har skrivit den här debattartikeln, nästan att man undrar om det inte är bättre i Somalia där hennes familj kommer ifrån som nämns i artikeln ovan, där är iaf vita människor ett mycket mindre problem för henne…

          ”Att skriva #alllivesmatter är ett hån mot svarta
          Strukturell rasism är något som en vit privilegierad människa aldrig kommer kunna förstå sig på till fullo.”
          http://archive.is/XNo9F

          Svara
  44. MiT

     /  03/21/2017

    ”Tino Sanandajis jobberbjudande till Lars Ohly: ”Läs in min ljudbok””
    http://nyheteridag.se/tino-sanandajis-jobberbjudande-till-lars-ohly-las-in-min-ljudbok/

    Svara
    • Kristian

       /  03/22/2017

      Läs hela!

      ”Staffan Danielsson (C): ”Kubas eller Venezuelas ambassad””

      Svara
  45. Jan

     /  03/22/2017

    Elitistliberalen Gulan Avci gör en kvinnofråga av beslutet att fler ska betala statlig skatt. För den som tjänar 38 200 kronor (gränsen) blir skattehöjningen 1 krona och 60 öre i månaden. Det här menar Gulan avhåller kvinnor från att utbilda sig. Lustigt, jag trodde att kvinnor var i kraftig majoritet på våra högskolor och universitet.

    Sedan all denna retorik om att det ska löna sig att utbilda sig. Är inte det en självklarhet? Ingen utbildar väl sig för att få en lägre lön. Hur vore det om man istället vore tacksam för att man får en gratis utbildning av staten? Utan några krav på återbetalning i gengäld. Dessa förbannade liberaler.

    http://www.expressen.se/debatt/sluta-bestraffa-kvinnor-som-skaffat-sig-utbildning/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Fast det blir ju inte självklart lönsamt att utbilda sig om en hög lön som följer på vissa utbildningar sedan beskattas allt hårdare.Förmodligen har du dessutom dragit på dig en hel del studielån som måste betalas tillbaka och som då dra ner lönsamheten på den utbildning du gick.Därutöver har du ju tappat en inkomst du hade haft om du istället hade arbetat.
      Vidare minskar ju incitamenten att arbeta mer om varje arbetad timme beskattas hårt.
      Dessa förbannade socialister som helst hade velar beskatta folk till deras sista krona och där ingen, mer än möjligen dom själva,skall få ut mera pengar än någon annan…

      Svara
    • Opie

       /  03/22/2017

      Tyvärr är det att faktum att i socialistlandet Sverige är det en ren förlustaffär för många att lägga tid och pengar på att utbilda sig akademiskt. Ca 40% av de utbildningar studerade av SACO ger LÄGRE livslön är enbart gymnasieutbildning.

      http://www.saco.se/vara-fragor/lon-och-livslon/livsloner-for-olika-utbildningar/

      Svara
      • Jan

         /  03/22/2017

        Strunta i den akademiska utbildningen då om den är en ren förlustaffär. Hur dum får man vara? Det finns inga garantier i en marknadsekonomi. Dock kanske i socialiststaten du drömmer om med fixerade löner? Det finns dessutom, hör och häpna, andra skäl än rent pekuniära för att utbilda sig. Alla människor är inte liberala åsnor som behöver en morot framför sig hela tiden. SACO är ett särintresse dessutom. Jag litar lika lite på dem som andra särintressen. Även om särintresset aldrig ljuger….

        Bimboliberalens argument att kvinnor skulle sluta utbilda sig (de utgör redan 2/3 av högskolestuderande) för att de riskerar att betala en tjuga mer i skatt årligen är dessutom direkt moraliskt ohederligt. Vad får du för en tjuga idag? En kvällstidning eller en kopp automatkaffe?

        Svara
    • Senior

       /  03/22/2017

      Det är inte värt att utbilda sig längre. Definitivt inte om du drar på dig studielån. Inflationen i utbildning är så hög med dessa fallande kunskapsnivåer att det inte är värt det längre. Jag har sett ett antal platsannonser där arbetsgivaren efterfrågar civilingenjörsutbildning ELLER 4 års praktisk erfarenhet i likvärdigt yrke. Det är alltså mer lönsamt för alla parter att gå med lärlingslön i 4 år (istället för studielån) för att sedan ta fast anställning. -Utan livslånga studielån….

      Så mycket är alltså (tack vare skolans kunskapsras) en lång utbildning värd idag…

      Svara
      • Jan

         /  03/23/2017

        Jag begriper inte hur borgare resonerar här. Marknaden avgör vilken lön du får. Man kan inte med automatik räkna med att man får högre lön för att man väljer en längre utbildning. Även om de flesta får det i långa loppet i alla fall.

        Dessutom är det ett snävt egoistiskt perspektiv. Ur samhällets perspektiv är den som börjar arbeta och betala skatt tidigare mer lönsam. Samhället har inget att vinna på att debuten på arbetsmarknaden sker senare och senare. Dessutom är det de som inte väljer att utbilda sig tills de fyller 40 som får betala de fina akademiska utbildningarna. De betalas nämligen med skattemedel. Och i många fall kan man fråga sig till vilken nytta?

        Svara
  46. Pelle2

     /  03/22/2017

    OT:
    Såg någonstans att Advokatsamfundet med extremisten Ramberg i spetsen avslår tanken från regeringen att man skall åldersbestämma de brottslingar där åldern är okänd och där åldern kan påverka straffet.
    Som vanligt vill Ramberg skydda brottslingarna mera än brottsoffren och se till att brottslingarna inte får det straff dom förtjänar..

    Svara
  47. G

     /  03/22/2017

    ”Elever tar strypgrepp på lärare

    Mer än 20 arbetsskadeanmälningar om sparkar, strypgrepp och våld med tillhyggen – bara sedan i julas. Situationen för personalen på Fiskebäcksskolan i Göteborg har blivit ohållbar menar personalen som nu slår larm till Arbetsmiljöverket.

    Det handlar om några stycken elever som är våldsamma och utåtagerande. Personalen har fått ta emot hot, bett, slag, sparkar och strypgrepp. Flera av lärarna har berättat att de känner ett obehag för att gå till jobbet och en oro inför ovissheten över vilket våld som ska komma.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/elever-tar-strypgrepp-pa-larare

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/22/2017

      Det går verkligen sakta för landets styrande politiker.

      Det talas om ett förslag med särskilda jourdomstolar, när då, kanske 2019? Varför inte redan ikväll, det har ju inget att göra med rättsäkerheten, utan handlar om när domstolarna ska hålla öppet och åldern på den tilltalade, obegripligt hur ett sådant direktivt inte kan genomföras på momangen.

      Om det handlar om en högstadieskola så är gissningsvis många av dessa slynglar straffmyndiga, att strypa eller slå sin lärare med ett tillhygge sist jag kollade inte förknippat med laglydighet,

      /Frida

      Svara
      • Laglydighet är delvis avskaffat. Törs inte läraren, rektorn, politikerna eller polisen agera då är brott – allt tillåtet – för en del folk och vissa platser.
        De är inte slynglar, utan offer.

        Svara
  48. Pelle2

     /  03/22/2017

    OT:
    Lindberg på Aftonbladet går till attack mot Polisledningen för att dom inte tystar Springare.
    Han försöker stenhårt smeta SD:are och rasist på Springare trots att denne tydligt har tagit avstånd från rasisterna.
    Han menar också att Springare pekar ut personer med utländska namn som överrepresenterade i vissa brott. Ja, det är han ju inte ensam om. Till och med Sarnecki sa att ju att det var ett känt faktum. Ändå vill inte Lindberg tysta Sarnecki för dennes utpekande av personer med utländsk bakgrund..Med andra ord det vanliga beteendet från vänstern att budbärarens identitet är viktigare än budskapet.

    Han menar också att Springare försöker tysta vänsterjournalisterna och hänvisar till dessa journalisters yttrandefrihet. Detta samtidigt som han själv gör allt för att frånta Springare hans yttrandefrihet.

    Eliasson är ju heller inte rätt man att ge sig på andra poliser som uttalar sig politiskt eftersom han själv tog avstånd från SD..

    Sedan avslutar han med att citera facket som tog avstånd från Springares uttalande om att förinta vänsterextrema journalister. Detta trots att Lindberg högre upp i texten skrev om att Springare hade förtydligat sitt uttalande i Nyheter idag.

    Jag ser verkligen inte proportionerna i drevet från media gentemot Springare. Springare är en vanlig polis i en småstad men det är tydligen helt livsfarligt om hans åsikter skulle sprida sig över landet.Dessutom tror jag att de flesta i landet, utom åsiktskorridorens väktare,
    delar Springares åsikter som ju dessutom har stöd i officiell statistik.
    http://archive.is/FcMF2

    Svara
    • michael.

       /  03/22/2017

      Jag hoppas verkligen att polisledningen ger Springare sparken vilket antagligen skulle vara droppen som får bägaren att rinna över för medborgarna i Sverige.

      Svara
  49. Pelle2

     /  03/22/2017

    Ot:
    Johan Westerholm på ledarsidorna sågar regeringens oändliga utnämnande av nya samordnare. NU skall en samordnare utnämnas för något som kallas tillsammans mot brott utses.
    Så här säger regeringen om tillsammans mot brott:
    ”Ett flertal myndigheter skall samordnas i kampen mot brott. Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF, är en av dessa som bidrar i kampen mot brott.”
    Mucf, som sponsrar islamistiska organisationer med skattepengar,sägs alltså bidra i kampen mot brott. Helt absurt.
    https://ledarsidorna.se/2017/03/en-ny-samordnare-ett-nytt-svart-hal/

    Svara
    • G

       /  03/22/2017

      Det ena efter det andra. Finns det inga planer på att göra något som man kan ge beröm för innan mandatperioden är över. ”Regeringen Löfven går till historien för att ha”….listan är lång.

      Svara
  50. G

     /  03/22/2017

    Undrar hur ”bra” kvällens avsnitt av Nationen i SVT1 22:00 kommer vara…

    ”Del 2. Svensk slavhandel. Svensk slavhandel förekom under 1700-talet då kolonin Saint-Barthélemy deltog i den transatlantiska slavhandeln. Judith Kiros reser till Saint-Barthélemy för att undersöka spåren av Sveriges koloniala historia.”

    Programledaren Judith, är en av ”anti”rasisterna bakom ”Rummet”…….

    ”Qaisar Mahmood: Rasism är rasism, oavsett avsändare

    I dagarna har sajten Rummet, som beskriver sig som en plattform för ”feminister och antirasister som rasifieras”, kommit som bok. Under rubriken ”Varför är det så skönt att knulla med vita partners” finns ett slags test – de som får 5-6 poäng får veta att ”Grattis: du är som Qaisar Mahmood! Det kommer att ta dig långt här i Norden. Du älskar Sverige och svenskarna så hårt att du borde köpa ett par knäskydd så du inte får ont i knäna när du suger av dessa härliga Vasaättlingar!”

    Okej. Jag anses tydligen ha tagit mig fram i tillvaron genom att suga k*k och vara en onkel Tom – medan författarna till skämtet, Camila Astorga Díaz, Judith Kiros, Valerie Kyeyune Backström och Mireya Echeverría Quezada, figurerar på kultursidor, i morgonsoffor, på rättviselistor, i paneler som experter och har etablerat sig som författare, redaktörer och poddare eftersom de är allmänt briljanta, intellektuella och kompetenta. Noterat.”
    https://www.svd.se/rasism-ar-rasism-oavsett-avsandare

    Trailer…

    Svara
  51. G

     /  03/22/2017

    Svara
  52. G

     /  03/22/2017

    Svara
  53. G

     /  03/22/2017

    ”Agnes Arpi: Vi förväntas vara transparenta men döms hårt för vår brist på perfektion

    Vi lever i en tid där människor uppmanas att inte skämmas, uppmuntras att berätta. Men vad blir priset för öppenheten? frågar sig Agnes Arpi.

    Alla som debatterar på internet kommer förr eller senare i kontakt med begreppet ”Godwins lag”. Ju längre en internetdiskussion pågår, desto större blir sannolikheten att något ska jämföras med Hitler eller nazism. Oavsett ämne. På samma sätt skulle man kunna skapa en regel som säger att förr eller senare kommer någon att börja spekulera i sina motdebattörers psykiska hälsa.

    Den 18 mars skrev etikdoktorn och författaren Ann Heberlein en gästkolumn i Göteborgs-Posten. Det är en sorglig text, som bland annat handlar om hur hennes psykiatriska diagnos används för att försöka misstänkliggöra henne, om hur människor nedlåter sig till att säga att hon borde ”tvångsmedicineras” eller spekulerar kring ”maniska skov”. Jag har också noterat dessa avfärdanden. Skarvar hon inte med siffrorna? Låter hon inte som SD här? Hon har fel! Det är säkert för att hon är bipolär, hon är inte vid sina sinnens fulla bruk.”
    http://www.metro.se/artikel/agnes-arpi-vi-f%C3%B6rv%C3%A4ntas-vara-transparenta-men-d%C3%B6ms-h%C3%A5rt-f%C3%B6r-v%C3%A5r-brist-p%C3%A5-perfektion

    AH:s text i GP hade jag missat så länkar den också….

    ”Det är ni som ska skämmas

    Det är de som använder psykiatriska diagnoser för att förringa, förakta och misstänkliggöra som ska skämmas, skriver gästkolumnisten Ann Heberlein.”
    http://www.gp.se/ledare/heberlein-det-%C3%A4r-ni-som-ska-sk%C3%A4mmas-1.4199673

    Svara
  54. G

     /  03/22/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  03/23/2017

      Skall vi avsätta regeringen?
      Nä, vi tar det en annan dag. Det är så skönt att inte ha ansvaret.

      Svara
  55. G

     /  03/22/2017

    Svara
    • Johan A

       /  03/22/2017

      Den kvinnliga politiker som säger sig bli kritiserad för att hon är kvinna är den sortens person som förväntar sig slippa bli kritiserad alls – just för att hon är kvinna.

      Svara
  56. G

     /  03/22/2017

    Inleder diskussion med att kalla andra för nolla & clown, sen block & hej. *okej*

    Svara
  57. G

     /  03/22/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  03/23/2017

      Riktigt äckliga pojkar de där två till höger. Denna osmakliga grej har jag missat men jag fick vatten på min kvarn när det gäller F & F. Blä!

      Svara
  58. G

     /  03/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Vi ser också fram emot att hon skaffar sig en Burkini så att vi slipper se fanskapet !

      Svara
    • Kristian

       /  03/22/2017

      Dan Persson har förstått vad det handlar om:
      ”Vi har alltså inget alternativ till ett längre perspektiv. Det underlättar att Islamisterna med Muslimska brödraskapet i spetsen har valt ett trettioårigt perspektiv.

      Dvs de skall på 30 års sikt få europeiska regeringar och civilsamhällets organisationer att anpassa samhället till sharialagar och islam som en religion som också anses vara överställd det sekulära demokratiska samhället.

      Om vi nu gör bedömningen att det leder till ett samhälle vi inte vill ha av många skäl, utöver förtrycket och bristen på jämställdhet leder det till att vi blir fattigare, eftersom teokratier skapar fattigdom så behöver vi ta beslutet att agera emot.”

      Svara
  59. G

     /  03/22/2017

    Svara
  60. OT, men jag måste lägga in det. Nu har mitt bibliotek köpt in Tinos Massutmaning 1 ex. 2 ex i hela kommunen. Stor kommun. Kön var direkt 14 personer när jag loggade in, så enligt den normala läsfarten får jag den nästa år.
    Men de köpte in det!

    Svara
  61. G

     /  03/22/2017

    ”Writer/Exec Producer on ABC’s Modern Family.”

    Svara
  62. Pelle2

     /  03/22/2017

    Björkklund ökar i respekt när han kräver att alla is-återvändare spärras in.
    http://www.expressen.se/nyheter/bjorklunds-krav-sparra-in-alla-is-atervandare/

    Svara
    • Ja, men satt han inte i makten några år sedan?

      Svara
      • Pelle2

         /  03/22/2017

        Det gjorde han men bättre sent än aldrig att han trycker på för att detta skall ske.
        Med tanke på islamisterna i MP som sitter i regeringen så lär det aldrig hända att regeringen stiftar en sådan lag..

        Svara
    • G

       /  03/22/2017

      3.2.1…

      Vänstern: gäller det högerextrema, rasister, nazister osv.. också? Om inte, fuck off!

      Svara
  1. Sent uppvaknande om den nya jämställdhetsmyndigheten | WTF?
  2. Observerande observatörer | WTF?
  3. Repetition | WTF?
  4. #vadfanfårjag | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: