Springare är som kattmynta för vänsterextremister

Tänk att allt som behövdes för att få extremisterna att huvudlöst börja yra runt var en polis från Örebro som var less på mörkandet av de enorma problem vissa invandringsgruppers överrepresentation vid grova brott orsakade. Att det var förbjudet att tala om i debatten samtidigt som bara den överrepresentationen tar upp nästan 100% av resurserna.

Det han gjorde var att peka på elefanten i rummet och sa ”Titta, det står en jättestor elefant i rummet” samtidigt som journalister och politiker började rusa runt i panik och skrika ”Nä, det finns ingen elefant i det här rummet!” samtidigt som de lutade sig ännu mer åt vänster och försökte kika på Springare som inte ens syntes bakom den gigantiska elefantröven, man hörde bara hans röst. Springare blev omedelbart polisanmäld av sin chef…

Det var uppenbart att han träffade en väldigt öm punkt för det blev ett jävla tjatter omedelbart. Det började direkt låta som Piff och Puff på julafton, den ena extremisten efter den andra ryckte omedelbart ut och skulle försöka förvilla med trams.

Den första (eller egentligen andra, den första var en kriminolog som också råkar vara Jerzy ”ökad anmälningsbenägenhet” Sarneckis sambo) ut var Nerikes Allehandas ledarskribent som uppenbart är en radikalfeminist, dvs vänsterextremist, eftersom hon direkt började rabbla radikalfeministiska floskler som alla vet är totalt ointressanta, rent nonsens som inte alls har med saken att göra. En demagog helt enkelt. Som alla vänsterextremister är.

Sen var det tjatter ett tag och helt plötsligt dök det upp en åklagare som sa att hon hade samma långa erfarenhet som Springare och hon kände inte alls igen det som han beskrev. Hon avslöjades väldigt snabbt vara ännu en vänsterextremist som hittade på och var väldigt kreativ med sanningen för att försköna verkligheten. För det kännetecknar en vänsterextremist, att ljuga och hitta på för SAKEN, för att rättfärdiga KAMPEN. Det är inte bara tillåtet utan tvärtom verkar det vara påbjudet att göra sånt. Annars skulle ju inte så många ställa sig i givakt och göra det?

Så såg det ut när Springare drog ner åklagarens byxor ända ner till anklarna.

Men att dra ner byxorna på en åklagare som man skickar fram för att vara kreativ med sanningen gör man inte ostraffat, han anmäldes ännu en gång av sina egna chefer som gärna vill mörka hur illa det ser ut i verkligheten, som fortfarande vill låtsas att den där elefanten inte finns i rummet trots att den bajsat dem i huvudet i massor av år.

Sen rullade det på ett tag, det var som ett sorts lågintensivt krig där vänsterextremister på alla möjliga sätt försökte ge sig på Springare . Klenell försökte slå något slags rekord i nazireferens och GBA i en krönika i Värmlands Folkblad. Man struntade i att Springare inte har det minsta lilla med saken att göra, han kan inte påverka de i fb-gruppen på ett enda litet sätt. Men sånt är inte viktigt för vänsterextremister, SAKEN och KAMPEN är ju det viktiga. Ändamålen helgar medlen.

Ganska intressant eftersom Klenell var en ivrig och aktiv medlem i gruppen som juridikprofessor Mårten Schultz startade som hade en uppenbar udd mot just Springare. Det enda Klenell var intresserad av var GBA och inget annat. En duktig lägervakt helt enkelt.

När man som bäst trodde att Klenells var den värsta man kunde stöta på när det handlade om nazireferens och GBA så dök det upp att Springare sagt det förbjudna ORDET! Han hade sagt ”förinta” och WHACK! Där var en ingång för att komma åt den besvärliga polisen! Twitter gick bananas för här skulle tolkas lika bokstavligt som en salafist tolkar koranen!

Då dök Cantwell upp och sopade banan med amatören Klenell när det gäller nazireferens och GBA! Klenells krönika, som bara någon dag tidigare var häpnadsväckande i sin kamp för att smeta ner Springare, kunde lika gärna vara skriven för kamratposten i jämförelse med Cantwells. Han gick all in direkt, det man ser ovan är början av krönikan som sen fortsätter i samma stil.

En liten sak som nästan drunknade i Cantwells övriga retorik, så här skriver han om Springare

Han är högerpopulist. Och i en högerpopulists huvud tenderar alla som tycker att även muslimer, bögar och kvinnor har rätt att existera att vara vänsterextremister.

Han orkar inte ens försöka vara subtil och komma med GBA längre, nu är det rakt på…

Ord och fraser som förekommer i Cantwells krönika

Goebbels, Rasisternas favoritpolis

hjälte bland nazister, rasister och annat löst folk i nätets träskmarker

Springares heroiska kamp

möjligen brottsliga slagningar i polisens interna register (när han drog ner byxorna på den där åklagaren)

Förvånad över Springares drömmar om en bättre värld utan vedervärdiga journalister finns det ingen anledning att bli

Att omdöme inte är hans mest framträdande drag har med all önskvärd tydlighet framgått tidigare

Han är högerpopulist

i en högerpopulists huvud tenderar alla som tycker att även muslimer, bögar och kvinnor har rätt att existera att vara vänsterextremister

uppmuntras också ett mustigt språk

en retorik som närmast för tankarna till Joseph Goebbels, Adolf Hitlers propagandaminister

stor fanclub med över 200 000 medlemmar i en grupp på Facebook där det dagligen spys ut hat mot invandrare, journalister och i princip alla som befinner sig till vänster om Jimmie Åkesson. Där det till och med uppmanas till våldsbrott

Anders Behring Breivik stärktes i sin övertygelse i olika nätforum. Så även Peter Mangs

Hans hatiska ord är farliga och skadar förtroendet för polisen

Cantwell skriver att ord betyder något. Och det har han rätt i, ord betyder massor!  Kolla bara vilka ord han själv använder i sin krönika…

Cantwell skriver också

Det enda glädjande i denna historia är att poliser med stort inflytande i sociala medier under helgen har tagit kraftfullt avstånd från hans eländiga retorik

Frågan är vilka journalister med stort inflytande som tagit kraftfullt avstånd från Cantwells eländiga retorik…? Det säger rätt mycket om det knappt finns några.

I allt det här så blev det klart att Springare ska börja skriva krönikor på Nyheter Idag. Då satte ekorrtjattret fart igen! ”Va? Nämen så kan han väl inte göra!” var reaktionen och GBA:n fortsatte med oförminskad styrka. Indignerade röster tyckte att så får han inte göra! T o m Polisförbundets ordförande stämde in i klagosången! När fackförbund ställer sig på arbetsgivarens sida i en fråga om yttrandefrihet så vet man att fackförbundet sen länge har tappat kompassriktningen och förmodligen också är köpta.

Men han ska såklart anmäla sin bisyssla, det är ju inget konstigt med det. Där är nog alla överens. Frågan är bara hur de ska motivera ett ev avslag, dvs att han inte ska få skriva för Nyheter Idag? Finns ju massor av poliser som skriver mer eller mindre regelbundet i tidningar? Tycker nog att Polisen ska hoppa ner från sina höga hästar och ta tag i de riktiga problemen som sänker hela organisationen istället. Polisen har inte råd med att ge sig på de som är rakryggade eftersom de behövs mer än någonsin. Ge sig på Springare medan en som Lena Tysk kan fortsätta liksom…

Och sen dök Lindberg upp med en krönika där han ifrågasatte Springare som polis. Lindberg matar såklart på med GBA, han menar att Springare vill ha det som i Östtyskland och menar att det bara är Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen som hindrar det samhälle som Springare önskar! Han menar att Springare vill tysta folk, att de inte ska ha rätt att uttrycka sina tankar och åsikter!

Han menar att Springare sänker förtroendet för Polisen. Så kan bara en säga som lever ett extremt privilegierat liv! Hans fru är en fd EU-Parlamentsledamot som mest var känd för att skolka så mycket det gick från arbetet där. Lönen på 76 000 i månaden skolkade hon dock inte från. Sen tillkom traktamente och annat lullull på lönen också så åtminstone 100 000 i månaden hamnade hon nog på. Hon parasiterade helt enkelt på EU under 10 års tid. Nu är hon riksdagsledamot för S. Detta samtidigt som Lindberg på Aftonbladet säkert hade/har en månadslön på ungefär samma summa. Han har alltså mage att säga att polisen tappar förtroende hos svenskarna om man inte stoppar Springare! Jag kan tycka att Lindberg borde vara mer bekymrad över förtroendet för journalister som ligger överlägset ensamt i botten av förtroendeligan.

Lindberg menar att Springare vill tysta andra människor samtidigt som hans egna krönika går ut på att han vill att rikspolischefen Dan Eliasson ska tysta Peter Springare…

Springare tvärtom HÖJER förtroendet för polisen! Ordentligt! Det är inte han som säger att allt är finfint medan det brinner och exploderar i bakgrunden. Det är inte han som fortsätter spela på pianot och sjunga medan båten sjunker. Det är sådana som Eliasson, Lindberg, Cantwell, framskickade åklagare, andra ledarskribenter, journalister osv som sjunger med i pianoklinkandet.

Springare har pratat om vänsterextremister som förpestar, hittar på och ljuger. Inga namngivna sådana utan generellt och genast börjar de icke namngivna paradera och visa upp sig i den ena krönikan efter den andra. Springare är som kattmynta för vänsterextremister! De kan inte låta bli att sticka fram ansiktena där han är.

Hur polisen hanterar det här kommer att bli intressant att följa, försöker de tysta honom (som de garanterat önskar göra!) så bevisar det allt han sagt. Tystar de honom inte så drar han ner byxorna på dem bara genom att inte vara tystad.

Det är så intressant att det räckte med EN polis från Örebro för att välta hela bygget Sverige som sen 20 år vilar på en väldigt skakig värdegrund. Det räckte med att peta lite på den stora offentliga lögnen för att den skulle börja gunga kraftigt.

Tidigare om detta med Springare, titta gärna igenom och friska upp minnet:

Polis som ruttnat på mörkande:Första inlägget där man bl a kan läsa Springares första fb-inlägg

Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik: Inlägget med kriminolog Du Rées alla tweetar när hon upptäckt att Springare öppet avslöjade den stora offentliga lögnen som hon och hennes likar så länge kämpat för att bevara. Plus lite annat.

Förbjudna blommor i Sverige: Springare fick ett enormt stöd och massor av blommor skickades men blommor är så farliga för ministeriet att de förbjöd fotografering av dem… I inlägget finns även annat från andra fd poliser som bekräftar Springares beskrivning.

Skribenter visar på ett skriande behov av lättfattlig statistik!: Ledarskribenten på Nerikes Allehanda, eller kanske snarare ledardemagogen, som direkt satte igång med att relativisera. Och hon var inte ensam…

Attackerna fortsätter!: De enormt osakliga attackerna på Springare rullade på.

Vems ärenden springer Kajjan?: Kajjan undrade vems ärende som Peter Springare springer. Jag undrade vems ärende Kajjan springer. Hon säger att det är välkänt att invandrare är överrepresenterade i grova brott och ville vara nyanserad genom att säga att problemet är män tack vare systemet ”patriarkatet”. Det där magnifika ”systemet” förklarar dock inte varför folk från vissa områden är groteskt överrepresenterade vid grova brott. Överrepresentationen kan vara 20 gånger svenskens vid vissa brott! Om det handlar om ett ”system” som är lika borde det inte finnas någon överrepresentation. Men det förstår hon inte.

Polisen som ruttnat rapporterar igen: Springare rapporterade igen

Leif GW Persson om Springare. Samma ickeargument IGEN!: Leif GW kunde inte hålla sig utan var tvungen att komma med nonsensargument trots att han håller med Springare i sakfrågan.

Visselblåsare: ett inlägg om visselblåsare och hur olika vi ser på dem beroende på vad de visselblåser om och om det är i Sverige eller utomlands…

Juridikprofessor startar facebookgrupp med uppenbar udd mot Peter Springare: En juridikprofessor startar en fb-grupp med uppenbar udd mot Springare och samlar snabbt ihop de gamla välkända vänsterextremisterna i gruppen.

Polisen och journalister: Springare tar i ett inlägg upp en del om vänsterextremister som är maskerade som sk ”journalister”. En sådan sk ”journalist” var så klart med i gruppen som juridikprofessorn startade. Han verkade också tro att han satt på ett scoop värdigt stora journalistpriset. Tills han vaknade av väckarklockan.

Samma trötta twitterhatsgäng: Gruppen som professorn startade ger så många förklaringar till olika händelser men framför allt varför vissa saker inte blir händelser…

Ideologiska nasare: Handlar om den där åklagaren som man skickade fram för att vara kreativ med sanningen.

Springare är fortfarande jävligt trött! Och inte tyst…: Det senaste från mig om det här med Springare. Tror jag fått med alla tidigare men kan ha missat någon också, har ju varit så mycket!

Polisen kämpar för att tysta polisen. Bra för Sverigebilden!: Polisen kämpar på med att försöka tysta polisen. Detta samtidigt som en amerikansk journalist varit i Sverige och upptäckt hur det funkar här. Massor med extra bränsle till utländska medier som med skräck i blicken ser hur Sverige håller på att gå under.

Men man fortsätter alltså med sina gamla trötta metoder för att tysta honom. Något säger mig att oavsett om de lyckas så har han satt bollen i rullning ordentligt nu! Välbehövligt!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

136 kommentarer

  1. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  2. David8

     /  03/22/2017

    Mycket snyggt återskapande av redaktionsmötet! Sannolikt så nära dold kamera det går att komma.

    Svara
  3. MiT

     /  03/22/2017

    Ännu en som lockades fram av kattmyntan
    ”Springare är otänkbar som polis”
    http://www.unt.se/asikt/ledare/springare-ar-otankbar-som-polis-4589338.aspx

    Svara
    • G

       /  03/22/2017

      ”Däremot säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz att det är olämpligt att en polis har dubbla roller av detta slag.”

      Jaså ? Om dubbla roller är problemet, varför har Lena inte sagt det lååångt tidigare ? Som jag skrev för någon dag sedan så har GT haft en polis som krönikör, som dessutom skrivit mycket kritiskt flera gånger under 2016 om exempelvis polismyndigheten och hur polisen fungerar i dagsläget. Vill ni läsa några krönikor av henne så är det bara kolla listan som finns på GT, länk nedan. Gör: Polis och krönikör, kan det bli tydligare ehm.. jag menar, mer olämpligt!…..

      ”Gör: Polis och krönikör

      Född: 1970

      Började skriva för GT: Maj 2013

      Har tidigare: Arbetat som postkassör, med reklam och pluggat på lärarhögskolan. Skrivit noveller för tidningen Svensk Polis.

      Skriver om: Möten med människor som påverkat mig, både som polis och i vardagen. Tankar om saker som engagerar mig och om livet i allmänhet.

      Gillar: Att mysa med mina barn, sommar, dricka bubbel, skriva, dansa, se film på bio, familjeliv, västkusten, resa och umgås med mina vänner.

      Bonusinfo: Är en jäkel på musikquiz.”
      http://www.expressen.se/gt/kronikorer/anna-lena-mann/

      Däremot visste jag inte att hon skrivit i GT sedan 2013(!), trodde det var 1 år under 2016 eller nåt sånt. Hon var en bra krönikör, synd att hon slutade. Undrar hur detta ska sluta, motargumenten är inte precis starka!

      AL:s Twitterbio där även olämpligheten med hennes dubbla roller syns…..

      ”Polis i Väst och krönikör i GT/Expressen. Älskar västkusten och havet.”
      twitter.com/annalenamann1

      Svara
    • michael.

       /  03/23/2017

      Att tala om problemet är ett problem,om svensk media gått till en psykolog så hade förnekelse varit en självklar diagnos.

      Svara
  4. Kristian

     /  03/22/2017

    Nu kom jag på vem Cantwell alltid påminner mig om: Kroonsteen i ”From Russia with Love”.

    Svara
  5. Pelle2

     /  03/22/2017

    Det blir ju komiskt när vänsterpopulisterna skriver om hur dåligt högerpopulisterna beter sig. Dom är ju bara en spegelbild av varandra och beter sig precis lika illa mot högerpopulisterna. Skillnaden är väl att vänsterpopulisterna tror att dom är goda..

    Svara
  6. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Om dom är äldre än 18 så skall deras ålder skrivas upp och lämpliga åtgärder vidtas.
      MP och V vill väl ljuga om deras ålder och helst skriva ner den så att dom säkert får stanna kvar..

      Svara
    • Kristian

       /  03/22/2017

      Ja, visst är det ett svek att så många – inte minst flickor – tvingas gå på skolor med betydligt äldre elever som misstänks eller rent av fällts för …

      Jaha, det var inte dem det var synd om. Fortsätt gräva ned er, för all del. Fortsätt.

      Som Sargon sade i sin senaste ”This Week in Stupid” (19/03/2017) när det handlade om [fredlig religion] elever som hotade lärare till livet: Finns det någon vänstermänniska som vill säga något här? Jag kan vänta. Någon feminist? Ingen?

      Svara
    • G

       /  03/22/2017

      twitter.com/Amir_Mousavi_

      Följ den här ”ensamkommande” killens tweet och vem/vad han retweetar. Han gillade tweetarna ovan. För mig är genuina asylskäl och ett tydlig Ja eller Nej det som gäller och ska följas, har man ljugit blir det automatiskt avslag, och inte ge asyl till nån som inte har rätt till det, men nu är amnesti och ”visa solidaritet” i störst fokus. Det tycks finns en klar agenda, och bara baserat på tweetarna i Amirs flöde så verkar aktivister pressa naiva makthavare hårt hela dagarna i ända för att få sin vilja igenom. Det skulle inte förvåna om aktivisterna vinner. Sen kan man undra om alla V MP C-politiker drabbats av godhets tourettes.

      Svara
    • G

       /  03/22/2017

      Här en tweet som Amir ovan retweetat, finns massor….

      ”Vänsterpartist, med svårartad allergi mot sociala orättvisor världen över.”

      Svara
    • Det skrämmande med dessa människor är att de har inbillat sig att det är ”högerpopulister” som hotar asylreglerna när det snarare är dom själva med sin urholkning av asylbegreppet. Det nya hårresande förslaget att man ska få stanna under gymnasietiden + att man ska få ett och ett halvt år (tror jag det var?) att söka jobb kommer bara ge fler varje skäl i boken att ljuga och i kombination att det kommer locka till oss fler av den mest dyra gruppen av asylanter (”ensamkommande”). Jag gissar dessutom att dessa knappast kommer lämna om de misslyckas hitta ”sysselsättning”…

      Vad tror de kommer hända om det spårar ut rejält ännu en gång, vilket är möjligt nu när Erdogan sitter med fingret på avtryckaren?

      Svara
  7. MiT

     /  03/22/2017

    Som sagt, det blir intressant när kostnaderna för 2015 års katastrof börjar rulla ut på kommunerna. De sänkte ersättningen för de sk ”ensamkommande” men den börjar inte gälla förrän i juli och bara den sänkningen skulle spara miljardbelopp åt staten…
    ”Stort minus för Lunds flyktingmottagande – Liberalerna kräver krisplan”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-03-22/stort-minus-for-lunds-flyktingmottagande-liberalerna-kraver-krisplan

    Svara
    • 2018 kommer bli intressant för att då kommer åtminstone de första prognoserna rulla in för hur mycket kalaset kommer kosta kommunerna. Redan nu så kan man läsa periodvis på t. ex. Dagens Samhälle att SKL vill att tiden på två års etableringstid ska förlängas.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/23/2017

      Det är väldigt stora siffror, men det är ingen överraskning i sig att det är problem med ekonomin kring flyktingmottagandet

      Hur kan det inte vara en överraskning om man på 3 månader får det 100 miljoner om bakfoten? Var det kalkylerat att bli så fel?

      Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Bra skrivet och modigt av Hörstadius !
      Nu kommer väl godhetsapostlarna jobba övertid för att kunna sätta dit honom på något sätt.

      Svara
  8. MiT

     /  03/22/2017

    Undrar hur åklagare Helleday ska hantera det här? Jo, det är samma åklagare som man skickade fram att att bemöta Springare med rena påhitt…
    ”Några av lärarna i Hallsberg kommer att vittna”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6657208

    Svara
  9. Svenne

     /  03/22/2017
    Svara
    • Kristian

       /  03/22/2017

      ”… så att de kan bidra till bygget av vårt fantastiska land precis som alla andra barn och unga i Sverige.”
      ALLA andra barn och unga?

      Sedan är det en del tokigt i resten, men vi koncentrera oss på
      ”2. Sverige som rättsstat”
      Amnesti är per definition att den vanliga lagen frångås.

      Svara
    • G

       /  03/22/2017

      #vistårut
      ”Kanslichef @FairTrade_Org, Statsvetare. Twittrar om mänskliga rättigheter, asylpolitik, rättvis handel, miljö & poesi. Talesperson Refugees Welcome Gbg”

      Svara
    • G

       /  03/22/2017

      Svara
      • Jan

         /  03/22/2017

        Lögn, lögn och förbannad lögn. Nästan alla av de här barnen är över 18 år. Lejonparten över 20 år. Visst, det kanske längtar efter sin mamma i alla fall. Men då återstår väl bara att åka hem igen. Sverige har ingen skyldighet att betala en familjeåterförening i Sverige. Vilket är de här storljugande ankarbarnens mål med resan.

        Svara
  10. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  11. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/22/2017

      Här har Svenskt Näringsliv (Timbro) rätt. Även om man inte ska glömma bort att Timbro och SN har varit, och är fortfarande, välvilliga tillskyndare av massinvandringen. Det de sysslar med här är inte så mycket att kritisera massinvandringen (som de är för) utan att försöka ge vänstern en känga. Vilket är deras ursprungliga uppdrag.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/22/2017

        Tja, oavsett varför de granskar MUCF så är det ju väldigt bra att dom gör det.
        Varför skall våra skattepengar gå till att stötta extremistorganisationer vars mål är att krossa vårt land ? Myndigheten borde läggas ner rakt av och de ansvariga ställas till svars för sin sjuka hantering av våra pengar.

        Svara
  12. G

     /  03/22/2017

    ”Utvecklingen inom polisen är allvarlig och farlig”
    http://www.expressen.se/debatt/utvecklingen-inom-polisen-ar-allvarlig-och-farlig/

    Svara
  13. Snart, efter 17:00 på P1 är han med i en intervju.

    Svara
    • Han skötte intervjun skitdåligt, svamlade bara i 10 minuter. Lyckades inte på ett tydligt sätt förklara vad han egentligen menade, trots att reportern försökte hjälpa honom genom att ställa ledande ja/nej-frågor. ‘Du menar göra dem irrelevanta?’ Springare är ingen retoriker.

      Men hela drevet mot honom handlar om att skjuta budbäraren. Att smiska barnet som påstått att kejsaren är naken.

      Svara
      • EN annan

         /  03/22/2017

        Nja, han gjorde bort sig lite grand den där Lindebergaren, när han svarade på kritiken om vänsterjournalismen, han sade faktiskt vi…
        Om dom kunde komma ut ur garderoben, förklara sina avsikter med att hela tiden skjuta budbäraren, att konsekvent brunsmeta alla som inte tycker som dom, försvara vadå?
        Just nu styrs landet av ett gäng dagisskadade uppkomlingar, varav de flesta aldrig haft ett längre lönejobb, dom är enligt min mening odugliga att leda ett land, något vi ser gång efter gång. Antagligen var det kalla kriget ett mera kravställande epitet, men efter murens fall har muren flyttat in i MSM, Vi SKA tycka som oinsin, vem fan e han, var kommer han ifrån, varför ska vi bry oss om hans bajserier, för det är just vad det är, ordbajserier från skithuset
        han jobbar på. och hans överbetalda pajaskompisar i MSM.
        Jag vill veta vad agendan går ut på, Wolodarski och dina polare hos Billderberg, trilaterala komisinen, Soros och alla andra NGO;s som du i du är köpt av.
        SKITHÖG DU ÄR KÖPT; FEMTEKOLONNARE.

        Svara
  14. Hej

    Lyssnade just nu på inlägget.
    P1 anser jag fortfarande som en ”rätt så balanserat” MSM…och så försökte man att utsätta en förhörsledare med mångårig erfarenhet inom området för ett slags ”förhör”.
    Och än en gång så drog han ”byx- och koljorna” ner på ett enligt min mening suveränt sätt.

    Han vill helt enkelt öppnar upp för en balanserat diskussion…och ”förinta” de som är obalanserat, oavsedd höger- eller vänsterextremister.

    All aktning för denna människa!!!

    Svara
  15. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  03/23/2017

      ”Det enda jag vet om historia är andra världskriget.”

      Svara
  16. MiT

     /  03/22/2017

    https://twitter.com/Syrran/status/844586364440121345
    Det är hon som verkade tro att Nya Tider skulle börja göra lampskärmar av människohud på bokmässan förra året

    Svara
  17. MiT

     /  03/22/2017

    Han är verkligen gränslös…

    Svara
    • Alex Nyström

       /  03/22/2017

      Den här mannen (Arnstad) ska förtigas, ignoreras och förpassas till samtidens elektroniska soptipp. Han har bränt ut sig för länge sedan och är bortom räddning.

      Tänk att det fanns en tid när jag likställde att få ge ut bok med att man hade något att säga. Vad har inte internet gjort för min källkritik …

      Svara
    • ramonafransson

       /  03/22/2017

      Arnstad är på riktigt inte riktigt klok!

      Svara
  18. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  03/23/2017

      ”Vi var FAKTISKT lika onda som alla andra!”

      Svara
  19. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/22/2017

      Fan vad subtil Tweet, mordhotsindustri!

      Förväntar mig mer tydlighet från Panzerstormfürer Arnstad, vart tog folkmordsbrottshothatsdödsknarkarkvinnodödandelöpandetbandetindustriellaförtryckarfacistiskaförintelselägerstrettiotalsjaghörstöveltrampetskultur egentligen vägen?

      Svara
      • Kristian

         /  03/23/2017

        Hehe ”mordhotsindustri”!

        Jag läste först ”morotsindustri.” Det är väl Lille Skutt till höger? Både han och Skalman är ju kända förintelseförnekare.

        Svara
  20. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  21. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  22. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Peter

       /  03/23/2017

      Tyvärr måste jag instämma i en del av det hon skriver. Gick förbi själv och min första spontana tanke var att klientelet inte precis gynnar saken. Kommer inte ihåg ordagrant vad som stod på plakaten men jag tänkte spontant -”Men för helvete tänk på hur ni formulerar er”.

      Svara
      • Jans

         /  03/23/2017

        Naturligtvis lockar Springare rasister, bland annat. Och om det nu var ett rasistgäng som höll demonstration så är nog devisen ”Tänk på hur ni formulerar er” ganska verkningslös. Det var ju inte Springare som demonstrade men GBA är ett verkningsfullt brunsmet, man får leva med det.

        Svara
  23. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  24. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  25. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  26. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  27. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Så ledarskribenterna skall tiga när en bibliotekstjänsteman tar sig rätten att censurera böcker som inte passar hennes ideologiska världsbild ?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/22/2017

        Tror snarare uppsägningen beror på att hennes tår blev rejält tillplattade när chefen hennes bestämde att boken trots allt skulle köpas in. Men det passar säkert hennes narrativ utmärkt att skylla på hothatet och hathotet.

        Svara
        • Jans

           /  03/23/2017

          Se uppsägningen som en jobbannons för gig inom godhetsvänstern. Detta var ett viktigt steg i karriären. Att stå upp mot ”rasismen”.

          Svara
    • ramonafransson

       /  03/22/2017

      Vet du överhuvudtaget hur många bibliotek i Sverige som har väktare på grund av galna ”ungdomar”? Ta reda på det! Ta också reda på vad de heter! Jag vet redan men du kan gott anstränga dig!

      Svara
    • Undrar om Klenell även tar ställning mot det hot & hat mot bibliotekspersonal som Paulina Neuding gjort en artikelserie om?

      Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2017

      För övrigt undrar jag om Klenell hade tyckt synd om bibliotekarien om denne hade hotats för att ha tagit beslutet om att inte köpa in något från Galago förlag eller annat förlag med vänsterideologi ?

      Svara
  28. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Pether

       /  03/22/2017

      Varför spelar en egyptier en paraoh? Var ju trots allt vita greker som utgjorde toppskiktet i det egyptiska samhället.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/22/2017

        Det hade varit något, en mysig grekisk farbror som farao.

        Svara
  29. MiT

     /  03/22/2017

    https://twitter.com/RojarRalf/status/844470771074326528

    https://twitter.com/RojarRalf/status/844480774103617537

    https://twitter.com/RojarRalf/status/844564345552080897

    https://twitter.com/RojarRalf/status/844566279822430208

    https://twitter.com/RojarRalf/status/844569192816934914
    https://twitter.com/Hysterisk_kvinn/status/844571591241584641

    Svara
    • Rikard

       /  03/22/2017

      Hej.

      Hysteriskt kul formulering gossebarnet svänger sig med:

      ”Men evolutionen har varit utspelad sen länge.”

      Menar pojkvaskern länge i evolutionär mening? Pilten kanske menar sig själv?

      ‘Likt en gyllne ring i svinets tryne…’

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Ja, jag vet inte. Jag har en tjejkompis som har ”manligt” tänk och därav mestadels manliga kompisar – när hon började på högskolan så började hon på ett typiskt ”kvinnligt” program och till en början så gick det bra med alla nya tjejkompisar. En dag avvek hon från tjejgruppen och de började hata henne. Hon grät i stort sätt varje dag tills hon var tvungen att hoppa av pga mobbing.

      Jag vet inte om det så mycket handlar om ”manligt” mot ”kvinnligt” som ”individualism” mot ”grupptänk”. Jag tror kvinnor hamnar i grupptänk oftare och vill få ut personen som säger mot, medan män hamnar i individualism-facket. Detta är bara min personliga teori, givetvis och är inte restriktivt vid kön, även om jag tror det finns en benägenhet.

      Svara
      • Lövet

         /  03/23/2017

        Pojkar lär sig rätt tidigt att ”rycka upp sig”…
        …de vet att det inte kommer nån och curlar med dem när det tar emot utan ska det bli nåt får man ordna det själv…
        Tjejer får sig itutat att allt är nån annans (läs männens) fel och att samhället borde ordna det för dem – med tjejsatsningar, anpassningar och kvotering…
        …den tjej som avviker mot offerrollen blir ett hot mot hela narrativet.

        Svara
  30. Pelle2

     /  03/22/2017

    Det är ju kul att samma vänster som pratar om revolution där kapitalisterna skall krossas med mera blir så himla upprörda när Springare uttryckte sig klumpigt.
    Att dom själva uttrycker sig väl så grovt om sina meningsmotståndare skall man bara acceptera…
    #Godhetsvänstern

    Svara
  31. MiT

     /  03/22/2017

    Tänk om det är sponsrat av svenska skattebetalare också…
    https://twitter.com/carinabergfeldt/status/844588102924599302

    Svara
  32. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • … och lägervakterna i Auschwitz gjorde bara sina jobb…

      Svara
      • Olof

         /  03/23/2017

        Ja, det var ju tur att de där vakterna fick jobb så de inte radikaliserades.

        Men visst, jag håller med om att klyftor är en stor del av grogrunden till extremism. Problemet är dock att om man som i Sverige inte gör ett skit för att assimilera människor så permanentas de där klyftorna. Utanförskapsområdena blir, både socialt och geografiskt, i princip separata enheter.

        Svara
        • Det kan man fråga sig med andra- och tredje-generationens invandrare – men den svåraste frågan blir för den första. Vill de integrera / assimilera sig?

          Om de inte vill det så är det lite som att försöka ge hjälp till en missbrukare som inte vill sluta – meningslöst. Detta är en fråga ingen vill riktigt lyfta upp.

          Svara
  33. ramonafransson

     /  03/22/2017

    Det här var den mest lysande och underhållande sammanfattning av Peter Springare jag läst sedan ”elefanten kom in i rummet”! 👏👏👏👏

    Svara
  34. Frida Gustavlin

     /  03/22/2017

    Bild från Expressen.

    En bild säger mer än tusen ord. Här har vi alltså en misstänkt terrorist som använt sin bil som en torped för att döda och lemlästa oskyldiga människor, hoppat ur den för att till fots knivdöda en oskyldig polisman och skada fler därtill. När han väl är stoppad, visserligen med våld, gör vi allt vi kan för att få honom frisk igen.

    Den här bilden måste verkligen vara jobbig för dessa galna islamister, kolla vad elaka de är.

    Nu är det visserligen inte klarlagt att det handlar om en islamist, men vad fan, jag chansar.

    Svara
    • Ivar L

       /  03/23/2017

      En bild säger mer än morgontidningen!

      Svd lyckades med bedriften i sin artikel om dådet att ge signalementet att mannen var kraftigt byggd, medelålders och med svarta kläder.

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/23/2017

        Ett signalement på mig, men jag var i Borås igår. Det enda jag kan beskyllas för är att minst en isbjörnsunge dog igår på grund av min bensinförbrukning 😉

        Svara
        • Kristian

           /  03/23/2017

          Mmm!
          Torsdag: ärtsoppa, pannkakor och pandaslakt.

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/23/2017

            Malda noshörningshorn till efterrätt.

  35. MiT

     /  03/22/2017

    Vad var det den där radikalfeministen skrev i UNT? Att ”vi har misslyckats …”.
    ”Vittnena berättar: ”Så här gör man med svenska horor””
    http://24uppsala.se/2017/03/22/vittnena-berattar-sa-har-gor-man-med-svenska-horor/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/22/2017

      Och Eliasson skall väl säga vad har gärningsmännen varit med om som gör att dom våldtog kvinnan ? Vilka trauman bär dom med sig ?
      Och Schyman säger att det handlar inte om några män utan alla män och de patriarkala strukturerna.
      Och de andra apologeterna säger ????

      Svara
    • Jan

       /  03/22/2017

      Expressens Ida Ölmedal med den långa titeln vikarierande biträdande kulturchef var det som skrev den relativiserande artikeln. I hennes värld var det etniska svenska män som begick våldtäkten på den ”svenska horan”. Och de gjorde på grund av att svenska normer tillåter våldtäkter. Invandringen har ingenting med saken att göra menar kulturchefen. På något annat sätt går det inte att tolka hennes krönika.
      http://www.expressen.se/kultur/en-hora-kan-inte-valdtas/

      Svara
  36. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Jans

       /  03/23/2017

      En liten del av honom kanske tycker dådet är bra? Jag utesluter inte möjligheten.

      Svara
  37. Pelle2

     /  03/22/2017

    OT:
    Expressen har räknat på vad Fi,s” budget” för 2014 skulle ha kostat och landade på 500 miljarder. Enligt Expressen detsamma som halva statsbudgeten.
    För den summan skulle vi få gratis genusdagis, rätt till heltid,statsfinansierade löneökningar inom kvinnodominerade yrken, 6 timmars arbetsdag,höjd garantipension.

    Gudrun var tydligen inbjuden till Aktuellt för att förklara hur mycket allt detta skulle kosta men som vanligt hade hon inte en aning.

    Snacka om en klockren populist som lovar allt åt alla utan att bry sig ett dugg om vem som skall finansiera hennes löften eftersom hon vet att hon aldrig kommer att behöva ta ansvar för det hon lovar.
    Allt ovan skulle gynna kvinnorna menar hon naturligtvis men Expressen menar helt rätt att kvinnorna skulle missgynnas av ett samhälle i ekonomiskt fritt fall.

    Sedan kan vi ju säkert gissa att kärringen Schyman tycker att vi män skall fixa pengarna utan att få ett skit tillbaka.

    Dom sammanfattar Fi,s politik på följande sätt:
    ”Fi har rätt i att samhället måste bli bättre på att värdera och kompensera kvinnors arbete. Men partiets politik är ett recept på ekonomiskt kaos och en välfärd i fritt fall. Det skulle i första hand drabba kvinnorna. Att ha noll koll på siffror är inte det minsta feministiskt.”

    Klockrent av Expressen att dom äntligen börjar granska dårarna i Fi och drar ner byxorna på dom ordentligt !
    http://archive.is/ffyVu

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  03/22/2017

      Populism är i grunden inte riktigt rätt ord, vänsterpopulism inte. Populism bygger i sin grundform på en folklig uppfattning, vad populasen anser är rätt och fel. Det har i en överförd betydelse fått innebörden av ‘förenkling’, och i det fallet så passar ändå begreppet självklart F! som handen i handsken.

      F! är sveriges med råge mest populistiska parti, 100% förenkling, noll procent verklighet.

      Svara
    • Kristian

       /  03/23/2017

      F! skulle bli för kvinnofrågor vad ”öppna era hjärtan” blev för en generös invandringspolitik.

      Svara
  38. Pelle2

     /  03/22/2017

    Stefan Löfven,Annie Lööf,Jan Björklund och Morgan Johansson kände sig tydligen också tvungna att ge sig på Springare för hans dåliga ordval även idag. Detta trots att Springare har förtydligat sig om vad han menade.
    Det är tydligen full panik i åsiktskorridoren och alla gör allt för att tysta den misshagliga polisen som säger det som alla redan vet….
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WPBAr/stefan-lofven-om-springare-inte-acceptabelt
    http://www.expressen.se/nyheter/johansson-kraver-ursakt-av-springare/

    Svara
    • Jan

       /  03/22/2017

      Det är svårt för skojarna i Sjuklövern nu. Helgonglorian ska putsas på samtidigt som man ska anamma hårdare tag. Det blir lätt lite schizofrent. Det blir lite som ”good cop, bad cop”. Dock tycker jag inte synd om dem. Snarare känner jag förakt. Jag tycker inte att de förtjänar något annat. Glada när de besöker banken lär de vara i alla fall…

      Svara
  39. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
  40. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Jan

       /  03/22/2017

      Varför gör kulturmarxisterna det inte ännu lättare för sig? Låt de ”ensamkommande barnen” vara upp till 50 år gamla. Då slipper man ju den här problematiken…

      Svara
  41. Vic

     /  03/22/2017

    Roligt på nåt sätt att du översatt ”Stalin” till ”Värdegrunden”. ^_^

    Svara
  42. Tor

     /  03/22/2017

    Jag hoppas att läsare av Toklandet har satsat sina pensionspengar rätt. Säg inte att ni inte fått informationen här.
    Bevakningsindustrin.
    Köpa hus i trygga städer.
    Aktier i Estrella och OLW eftersom fler och fler ”Springare” kommer ut. Poppa popcorn och njut.
    Enda lilla tråkiga nackdelen är att Sverige är förändrat för att framtid, Men va fan….

    Svara
    • Jans

       /  03/23/2017

      Tänk er motsvarande från ett högerextremt dåd, med glada smileys. Krigsrubriker.

      Svara
  43. MiT

     /  03/22/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2017

      ”Kärleksreligionens” anhängare visar sitt rätta ansikte..

      Svara
  44. Jan

     /  03/23/2017

    Expressens Ann-Charlotte Marteus, som går från klarhet till klarhet sedan kappvändningen, frågar om man kan reklamera skojaren Jan Björklund. Dessvärre går inte det, Ann-Charlotte. Han ska nog ställa till med ytterligare skada innan hans skadevärv är över.
    http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/kan-man-reklamera-jan-bjorklund-tro/

    Svara
    • Tor

       /  03/23/2017

      Björklund försökte ju i alla fall göra något åt skolan. Tyvärr tror jag det är hopplöst. Man måste ”förinta” flumkunturen rakt av bland lärarna. Kanske stänga skolan en hel termin och omskola hela lärarkåren.
      Alternativet till Björklund är de tre glada flickorna Wikström och kompani. Men det är klart, då kunde de skrämma över någon mer procent till SD.

      Svara
      • Jan

         /  03/23/2017

        Björklund lovade oss Europas bästa skola när han började. När han var färdig var PISA-raset en realitet. Karln är en skojare. Rakt av. Allt han rör vid blir till aska. Din analys av skolan är övermåttan banal. Raset har ingenting med någon förment flumkultur bland lärare att göra. Den som påstår det förstår ingenting. Det beror snarare på valhänta politiska ”reformer”, privatiseringar och massinvandring. Samt en allt sämre lärarhögskola.

        Svara
        • Jag uppfattar att Björklund gjorde ett försök. men det försöket var av fel sort för hela systemet, de elever och de lärare som skulle ”lyftas”. Det skulle behövas något icke jämlikt radikalt och det gör ingen.

          Svara
  45. Svenne

     /  03/23/2017

    Alex Schulman, ja… #fake

    Svara
  46. Svenne

     /  03/23/2017

    Paulina Neuding intervjuad i ‘Foreign Policy’:

    Svara
  47. Pelle2

     /  03/23/2017

    På tal om godhetsapostlarna som vill ta emot flera flyktingar skriver Johan Westerholm på ledarsidorna att Lunds kommun beräknas gå med förlust på 36 miljoner kronor mestadels pg.a av kostnaden för flyktingarna dom har tagit emot.
    Det tragiska är att de styrande sossarna tydligen är drivande inom Socialdemokratin för att vi skall öppna upp kranarna och ta emot lika många flyktingar som 2016.
    Dessutom har de tydligen tagit emot färre flyktingar än riksgenomsnittet så vad kommer hända med ekonomin när dom tar emot lika många som övriga kommuner ?

    Snacka om att inte ha en aning om vad ekonomi är och stackars Lundaborna som med all sannolikhet kommer få betala betydligt mera i kommunalskatt för att finansiera detta..
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-socialdemokraterna-i-lund-visar-ovriga-sverige-vagen/

    Svara
  48. Intressant tanke – kan Sverige tvingas in på internationell domstol för att finansierat terrorism?

    (Jag tror inte det eftersom hela västvärlden verkar vara naiv än så länge, men intressant tanke)

    Svara
  49. MiT

     /  03/23/2017

    May Britt Öhman, det är den genuscertifierade dammsäkerhetsexperten som granskar dammar ur ett feministisk tekonovetenskapligt perspektiv med en touch av socioteknik
    https://twitter.com/may_brittohman/status/844812333004144640

    Svara
    • Pelle2

       /  03/23/2017

      Och vit genustomte tycker att det är ok att mena att ett förhållande mellan en svart och en vit alltid är en våldtäkt.När skall dåren tillfriskna ?

      Svara
    • Jans

       /  03/23/2017

      DN i polemik med genustomtar! Vad har hänt, håller de på att nyktra till?

      Svara
      • Pelle2

         /  03/23/2017

        Helmersson brukar skriva bra saker ganska ofta. Han får väl se upp så att han inte krockar med DN,s värdegrund alltför mycket 🙂

        Svara
    • Men guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud. En av mina bästa vänner är gift med en svart kvinna från Kongo (där Tintin är omåttligt populär, av någon anledning) och de är gifta för att de älskar varandra. Måste de komplicera ALLT här i livet?

      Svara
  50. MiT

     /  03/23/2017

    Svara
  51. Ivar L

     /  03/23/2017

    Springare ber om ursäkt för ”förinta”.
    http://nyheteridag.se/springare-ber-om-ursakt-for-ordvalet/

    Även om alla med vett i skallen fattar att han aldrig menade döda, utplåna på riktigt så tror jag ändå att han gör rätt som ber om ursäkt eftersom detta lilla skitord blivit en så oerhört bra grej för nomenklaturan att ta till istället för att diskutera sakfrågan. Jag tror nog Cantwell, Arnstad och Gardell tycker att detta var nesligt.

    Vi har förhoppningsvis många intressanta krönikor att se fram emot i Nyheter Idag. Detta var ett litet missöde som nu är överspelat.

    Svara
  52. Svenne

     /  03/23/2017

    ‘Peak samtid’, så att säga…

    Svara
  53. Är Birgitta Ohlsson eller Maria Arnholm vänsterextremister? Är Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Göran Persson, Annie Lööf eller alla de andra vänsterextremister?

    ”Den första (eller egentligen andra, den första var en kriminolog som också råkar vara Jerzy ”ökad anmälningsbenägenhet” Sarneckis sambo) ut var Nerikes Allehandas ledarskribent som uppenbart är en radikalfeminist, dvs vänsterextremist, eftersom hon direkt började rabbla radikalfeministiska floskler som alla vet är totalt ointressanta, rent nonsens som inte alls har med saken att göra. En demagog helt enkelt. Som alla vänsterextremister är.”

    Svara
  1. Värdegrunden en värdelös grund för samhällsbygget – 5ven55on
  2. Vad hände 2017? Del 2 | WTF?
  3. Hur mycket Sarnecki tål Sverige? | WTF?

Lämna ett svar till Jan Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.