Aktivistartiklar

I GP igår så var det en lång aktivistartikel med massor av bilder pga utvisningar till Afghanistan som genomfördes igår. Det är massor av påståenden från aktivisterna om självmord, cancer och en massa annat. Men inte ett enda ifrågasättande av artikelförfattarna.

Det handlar främst om vuxna som utvisas även om aktivisterna vill få det till något annat, man påstår att man inte vet, att det lika gärna kan vara 15-åringar som ska utvisas. Man skriver om hur de vinkar och skickar SMS till varandra genom fönstren till de som ska utvisas. Som kärlekspar där man vinkar av soldaten som ska till fronten för att dö.

På facebooksidan ”Vi står inte ut”, där det för övrigt verkar vara en förkrossande majoritet medelålders damer med svallande hormoner som signalerar brustna hjärtan, kunde man läsa att de fått ut ett bra budskap i GP via aktivistartikeln. Och när man läser aktivistartikeln i GP så förstår man vad de menar. Måste vara skönt att bara få påstå vad som helst utan en enda kritisk fråga överhuvudtaget.

Man pratar om barn hela tiden, Barnläkarföreningen är inblandad som vanligt när det handlar om vuxnas rätt att lajva barn i Sverige och de vill uppmana läkare och medicinsk personal att vägra utföra sitt jobb.

De ovan är de tre översta undertecknarna av debattartikeln. Det två översta är f ö två av de tre män som undertecknat, resterande 53 är kvinnor vad jag snabbt kunnat bedöma av namnen. Unga friska män med mörka ögon från Långtbortistan och svenska medelålders kvinnor. En osund fixering vid unga män som de kallar barn.

Det tredje namnet man ser ovan, Brinck-Larsen, klingade lite bekant, har sett ett klipp om fotbollsföreningen som nämns där

Backup om SVT får Youtube att blocka klippet. De säger särskilt att det ska vara ett lag för ensamkommande barn, Brinck-Larsen pratar om ”ungar” och ”ungarna”. Det man ser i klippet är vuxna män. I texten sägs de vara 15 och 18 år gamla.

Jag tvivlar inte på att det finns såna som är barn på riktigt som kommit de senaste åren, jag noterar bara att jag har förtvivlat svårt att hitta dem i artiklar och klipp från media. De enda man ser är vuxna män som kallas barn. Man blir inte barn bara för någon i batik kallar en för barn. Sådan magi funkar inte.

Det folk är förbannade på är det uppenbara skojeri som förekommer, inte bara från de sk barnen utan även från sådana som får nåt blankt i ögonen när de får kalla vuxna män för barn eller ungar. Man hjälper till att upprätthålla bedrägeriet så länge det bara går, man kämpar med näbbar och klor för att vuxna män ska få leka barn bland riktiga barn på boenden och i skolor genom sitt beteende.

Så här kan det se ut i grupper som ”vi står inte ut” och ”stoppa utvisningarna”

Verkar det vara sunt?

Det finns alltså massor av liknande. Grejen är att vi aldrig skulle släppt in dem från början då de saknar asylskäl. Nu börjar man hojta om att de aldrig varit i Afghanistan men jag är tämligen övertygad om att de vid asylansökan uppgav att de kom just från Afghanistan, nu får de betala priset för sina egna lögner helt enkelt. Lögner som kanske eldades på av asylaktivister med svallande hormoner som ser de sk ensamkommande som små ägodelar som de kan visa upp som husdjur för sina likasinnade på facebook.

Allt eldas på ytterligare när man konstant påstår att alla är genier som lärt sig flytande svenska på bara ett år och att de alla vill bli ingenjörer och de längtar efter att betala skatt. De är alltid också världens snällaste som lagar mat och gör sina läxor.

Av någon märklig anledning så verkar aldrig de här finnas i de medelålders kvinnornas värld utan bara genier och stjärnor.

Förstår verkligen inte de här aktivisterna att de som ljuger och hittar på och saknar asylskäl suger resurserna från de som faktiskt har asylskäl? Och här är de sk ensamkommande alldeles särskilt resurskrävande, kostar ca 1 miljon per år! Man måste väl ändå fatta att man inte kan ha vuxna som låtsas vara barn och då kostar 1 miljon per år?

Liksom jag inte tvivlar på att det faktiskt finns ett och annat riktigt barn bland alla vuxna så tvivlar jag inte heller på att det finns några som är jättebra, som faktiskt skulle fixa att bli ingenjörer eller läkare. Men det är ändå inga asylskäl. Och är man 16-30 år när man kommer och har nästan noll skolgång bakom sig så är chansen mikroskopiskt liten att lyckas bli ingenjör eller läkare. Det inser alla.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

105 kommentarer

  1. Pelle2

     /  03/29/2017

    Barnläkarföreningen känner väl att deras tolkningsföreträde gällande åldersbedömning
    har runnit dom ur händerna nu när regeringen har beslutat att sådana skall göras.
    Då gäller det att återigen vädja med rena känsloargument i deras desperation över att några utan asylskäl skickas tillbaka.
    Men som vanligt har dom inget svar på hur Sverige skall klara av att hantera dom som har asylskäl och ännu mindre dom som inte har det.
    Det skall bara funka rent automagiskt..

    Svara
  2. uffenordholm

     /  03/29/2017

    Det jag vill veta är vad som kommer att hända om X antal år, när ”barnen” presenterar ett födelsebevis som bevisar att de inte alls är 45 som svenska myndigheter tror, utan att de är 65 och därmed berättigade (?) till pension….

    Det har så vitt jag vet inte hänt än, men jag vågar garantera att det kommer att hända i framtiden. Och i det läget tycker jag att svenska myndigheter måste stå på sig och säga att personen inte alls är 65 utan bara 45, så det är bara att knega 20 år till.

    Svara
    • Jonas

       /  03/29/2017

      Har redan inträffat att glada ”pojkar” kommit och berättat att de dagen efter att de fått uppehållstillstånd helt otroligt fått kontakt med sina föräldrar, som de trodde var döda, och nu fått veta att de är 10 år äldre. Regeln är att de kan ändra utan straff.

      Svara
  3. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • Inge Post

       /  03/29/2017

      Klart som fan det går bra att skylla på Turkiet nu, när Erdoğan ”varnat”(jag menar hotat) om att ingen i Europa ska gå säker.

      Turkiet : Sveriges fiende nummer __ ? Kan dom inte skrämma oss med Ryssland så nöjer dom(Media och makten) sig med alternativ 2. och alternativ kommer dom aldrig att få slut på.
      ”Bra” även att de(media och makten) fortsätter att Pumpa ut att Turkiet och Ryssland närmar sig varandra om det nu skulle vara någon som är tveksam till vem och vilka det är som är ”fienden”.

      Hur var det nu, hade Turkiet ansökt om att få vara med i EU ?
      Är det smart att hota dom man vill sälla sig till ?

      Länkar till
      http://aktuelltfokus.se/turkiet-snart-kommer-religiosa-krig-inledas-i-europa/

      ”Turkiets president Erdogan skärper den aggressiva i tonen mot Europa. I ett tal i staden Sakarya under gårdagen hävdade presidenten med att kampen mellan kristna och muslimer har börjat. I samband med uttalandet varnade Turkiets utrikesminister, Mevlut Cavusoglu Europa för framtida krig.”

      Vet inte aktuelltfokus agenda och är inte speciellt intresserad.
      Det som är intressant är frågeställningen:
      Vill vi ha med den här tokfan (Erdoğan) i EU ?

      Svara
      • Jans

         /  03/30/2017

        Sedan får man ju hålla i minnet att även om Erdogan är en diktator som kör med typiska diktatorsmetoder så är Gülenrörelsen en islamistisk organisation så många av de som söker asyl från Turkiet här nu är knappast mycket bättre själva egentligen. Skulle de ha makten i Turkiet skulle det vara precis lika illa.

        Svara
        • Inge Post

           /  04/06/2017

          Det håller jag med om, Men nu är det ju tack och lov inte Gülenrörelsen som styr, för tillfället.
          Men ja ,det hade förmodligen varit lika illa ja.

          Dock så kan jag inte låta bli att ge Erdoğan en känga , vid varje tillfälle som ges ,bara för att det hade varit lika illa med Fethullah Gülen (Jag tror mig veta vad Fethullah som i rollen av fd Islamistisk imam går för, och nej, det är inget jag förespråkar)
          Men det lilla jag sett av Reis (”dokumentären” om Erdoğan) får mig mer att tänka på ett ”tårdrypande drama” som Titanic. Jag är hursomhelst starkt övertygad att Hüdaverdi Yavuz och Murat Özdil har fått rätt tydliga och direkta order om hur filmen ska göras,samtidigt så har jag sett Yavuz jämförd med Goebbels på olika ställen,och det ligger nog en del i den jämförelsen med.

          Svara
  4. Pelle2

     /  03/29/2017

    OT:
    Den kritvita, om än kanske inte pursvenska,kulturmänniskan Johanna Lazcano beklagar sig över att kulturprogrammet kontrapunkt enbart har med svenska kulturpersoner.
    Visserligen tycker hon att det är bra och intressant men det är inte jättebra och inkluderande förrän någon rasifierad är med.
    Jag spyr på dessa idiotiska identitetspolitiker !
    http://archive.is/O9Q5b

    Svara
  5. MiT

     /  03/29/2017

    Här finns mer med Brinck-Larsen och barnen hon tränar

    Svara
  6. Erik

     /  03/29/2017

    Se och dela denna youtube-video om Batikhäxorna i #vistårinteut, man är helt mållös!!

    Svara
    • Jan

       /  03/29/2017

      Undrar om en batiktant som ser videon kan lägga ihop ett och ett? Förmodligen inte. Den sista halvminuten var lite väl cynisk dock. Även om det var sant.

      Svara
    • michael.

       /  03/30/2017

      En del äldre kvinnor brukar skaffa en liten hund och bära omkring på pga saknaden av mammarollen,dessa vistårinteut tanter verkar kommit på ett bättre substitut där man slår två flugor i en smäll,att återigen få ta på sig mammarollen till dessa pojkar/män plus en sexuell spänning även som kvinna som en extra kryddning i den grå vardagen.
      Synd bara att vistårinteut tanternas afghanska substitut är så kostsamt för samhället på flera sätt,man kan nästan säga att det är lite egoistiskt.

      Svara
    • G

       /  03/30/2017

      Men herregud(!), det hela är ju lika sorgligt som det är komiskt, som om solidaritetstanterna tappat förståndet och helt plötsligt inte vet bättre, första kommentaren under videon känns desperat och panikartad, känner igen hennes namn men vet inte från var exakt, troligen från nåt fb-kommentarsfält, har för mig hon hade regnbågsavatar….

      ”Elisabet Hyden – för 6 dagar sedan
      Vi kommer att polisanmäla den här filmen eftersom den är skärmdumpar från en sluten grupp samt att den utmålar goda kvinnor som sexköpare.”

      Svara
      • Jan

         /  03/30/2017

        Polisanmäla? Den utmålar ingenting. Det är kvinnornas egna inlägg som ger det intrycket. Goda kvinnor? Landsförrädare snarare. Och i en del fall bevisligen (det finns rättsfall) sexköpare. Påminner litegrann om de här männen som importerar fruar från Thailand. Något som feminister ofta klankar på. Tanter som ”tar hand” om afghanpojkar har de ingen kritik emot. En sexhandel som dessutom bekostas via skattsedeln.

        Svara
        • G

           /  03/30/2017

          Japp, bara polisanmäla när man får reaktioner som man varken gillar eller vill se, Elisabet och de andra goda kvinnorna har kanske lärt sig att det är så man ska göra av godingen Susanne Meijer i Hörby.

          Svara
  7. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • Svenne

       /  03/29/2017

      Finns en hel del på Wiki om mytomanen RD: #SJW
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rachel_Dolezal
      ”In a November 2015 television interview, Dolezal publicly stated for the first time since the controversy began that she was born white but still identifies herself as black” WTF…

      Svara
      • Inge Post

         /  03/29/2017

        Om hon ska ha rätten att identifiera sig som svart trots att hon ”erkänt” är vit.
        Då tänker jag ta mig rätten att identifiera mig som en normbrytande Wookie, (normbrytande i den bemärkelsen att jag inte är täckt av lång tjock päls ,och inte riktigt lika lång (runt 2 meter är norm för en Wookie) .)

        Dock, det som direkt passar in på mig är karakteristiska kännetecken så som:
        Wookiees are devoted, loyal friends and are very distrustful of strangers.
        Wookiees have good hand–eye coordination and are shown to be excellent marksmen.
        Wookiees have a keen sense of smell and are very adept at handling advanced technology.
        Wookiees have a temperamental disposition.
        Wookiees greatly value morality, courage, compassion and loyalty.

        (klippt från Wikipedia)

        Jadå jag hade kunnat fortsätta , men eftersom jag har tolkninsgföreträde i egenskap av Wookie så bestämmer jag att det räcker här.

        Svara
        • Svenne

           /  03/29/2017

          Jag har hört att en och annan definierar sig som attackhelikopter… 😛

          Svara
          • Inge Post

             /  03/30/2017

            Ja det hade varit nåt det.

            ”men asssååå jag tycker det är så sjuuuukt orättvist att en måste välja vad man vill definiera sig som”

            Jag kanske är den första wookie- attackhelikopter hybriden dock ?
            undrar om det lagligt skulle gå att byta namn till Chew-Huey ?
            Egentligen skulle jag helst av allt vara en Transformer , problemet är att jag passar så jävla dåligt i krom. fast … ”en” kan väl få drömma.

        • Kristian

           /  03/30/2017

          Är det rasistiskt att tacka nej om en Wookie vill spela brädspel?

          Svara
          • Inge Post

             /  03/30/2017

            Eh, Ja!

            Det är det därför att jag säger att det är det.Det är mitt tolkningsföreträde!
            Det skulle ju vara som att fråga Jabba the Hutt varför han är så fet.
            Sjukt kränkande!

            =)

          • Kristian

             /  03/30/2017

            Okej, får klara mig utan fungerade armar ett tag. Bara jag inte är rasist!

    • michael.

       /  03/30/2017

      Varför så fastlåst i svart eller vit varför inte vara svart och vit samtidigt och presentera sig som svartvit.

      Svara
      • Inge Post

         /  03/30/2017

        fast det är ju ett hån mot alla gråa… hur tänkte du nu ?

        Svara
  8. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • G

       /  03/30/2017

      Mmmm. Kommer ihåg det här fb-inlägget av Soheila Fors i Feb 2016:
      facebook.com/soheilafors/posts/832013870261133

      ”Ni som aldrig varit med om det känner er kanske oroade och förvirrade över det som sker idag. Vi som är invandrare från Mellanöstern är inte ett dugg förvirrade. Vi vet precis vad som håller på att ske i Sverige men oroade är vi, mycket oroade.
      För mer än trettio år sedan var jag tonåring i Iran. Den militanta islamismen hade inget större intresse av Gud men däremot en brinnande passion att kontrollera, underkuva, döma och straffa människor. Därför mötte den oss först i gestalt av män som attackerade oss för vår klädsel, hår och smink. Vi lärde oss att alltid ha en sjal i väskan som vi kunde sätta på oss för att inte bli antastade av de män som lärt sig att den kvinna som inte är rätt klädd inte är värd respekt. Vi anpassade oss snabbt till dem och förstod först försent att det inte var anpassning – det var underkastelse. Samtidigt växte dubbla rättssystem fram, ett världsligt och ett religiöst. De styrande församlingarna, polisen och militären övertogs efterhand av den religiösa eliten. Media ägnade sig först åt självcensur, sedan blev de censurerade och oliktänkande arresterades och undanröjdes. I vårt hemland blev det en konfrontation mellan de moderata och islamisterna. Jag tror inte att det kommer att hända i Sverige. Här förlamar konflikträdslan landet. Politiska partier agerar redan idag nyttiga idioter åt religiös fundamentalism. Av konflikträdsla kommer våra partier att förtrycka den tro, den demokrati och de mänskliga fri- och rättigheter som födde dem. I mångfaldens namn kommer de främja just det odemokratiska samhällssystem som förött vår värld. I toleransens namn håller de tyst eller ser bort från övergrepp och kvinnoförtryck i förorterna. Helt i linje med denna hållning kallar inte regeringen förföljelsen av kristna för folkmord, trots europaparlamentets resolution, för vad ska de odemokratiska grupperna säga?
      Nu känns det som 1978 i Iran igen. Samma film spelas upp igen. Moderata muslimska kvinnor i Sverige har också sjalen i väskan, precis som vi hade. De tvingas bära slöja för att inte råka ut för närmanden och övergrepp i förläggningar och förorter. Judar i Malmö och kristna flyktingar från Mellanöstern har förstått vad som händer och fattat samma beslut. De har börjar packa sina väskor för att lämna Sverige. De vet att det är dags att flytta vidare. Vi som är födda i Mellanöstern är inte förvirrade. Vi vet vad som kommer.
      Den stora fråga vi invandrare ställer är: Finns det så mycket livskraft och vilja att överleva i det svenska samhällsbygget, så mycket kärlek till demokrati och mänskliga rättigheter i Sverige att vi står raka för medmänsklighet, att vi kan vinna både oss själva och de nykomna för toleransen och friheten? Ska Sverige fortfarande vara ett stort land med plats för kristna och muslimer, socialister och konservativa,yazider, judar och araber, svenskar och invandrare eller ska vi i mångfaldens och toleransens namn bli enfaldiga och intoleranta?
      Vi som kommit nyligen vet. Vi vet att Sverige är värt att kämpa för. Vi vet hur dyrbar den skatt är som era förfäder vunnit åt er. Ni lever varje dag i Sverige de liv vi drömde om och kämpade för i hemlandet. Vi är många invandrare som ber er svenskar att inte ge upp. Ta era förfäders arv av frihet och demokrati i besittning och håll Sverige stort, varmt och öppet!”

      Svara
  9. Dan

     /  03/29/2017

    Goda nytheter. Den väster extrema skräp tidningen Arena läggs ner.
    http://www.friatider.se/v-nsterextrem-tidskrift-tvingas-l-gga-ned

    Svara
  10. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • Hypocrita

       /  03/29/2017

      Jahapp, där slapp jag äta kvällsfikat…..

      Svara
  11. Kristian

     /  03/29/2017

    Tatuering? Nästa steg blir väl inopererad mikrofilm med kontonummer.

    Jo, om det var övervägande kvinnor, jag menar kvinnor (låt oss säga från Sydostasien) som kom hit, skulle man KANSKE se samma reaktion från män.
    Men jämförelsen börjar halta där, för de medelålders män som har resurser att hjälpa är väl ganska väl etablerade med jobb och familj, och kan därmed inte kosta på sig sådana fantasier. Jag tänker med skräckblandad förtjusning på vad feministiska skribenter skulle säga, och hur många Nabokov-referenser de skulle kunna få in i varje artikel.

    Svara
    • Rikard

       /  03/29/2017

      Hej.

      I USA och Storbritannien diskuteras som bäst RFID-chipning av dementa och andra med kognitiva svårigheter (men bisarrt nog inte fångar).

      Den debatten lär ta fart här också tids nog.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  03/30/2017

        Där ser man.

        (Jag tänkte ”Bourne Identity”, boken alltså, men det blir intressant. Har fortfarande tänkt se ”Idiocracy”. ”Unscannable!”)

        Svara
      • Nej, det gör inget om vi tappar bort några dementa. De kostar ju 2000+ om dagen. (Kan innehålla spydighet och ironi.)

        Svara
    • Olof

       /  03/29/2017

      Ja, det var ju anledningen till att en del av oss påpekade hur jävla dumt det var att locka hit en massa människor som ändå inte skulle få stanna. Men folk som ‘vistårinteutmedatttänka’ ville hellre känna sig bra just då även om resultatet oundvikligen var att dessa människor skulle slösa bort år av sitt liv i ett land där det inte fanns någon framtid för dem.

      Svara
  12. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
  13. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • David

       /  03/29/2017

      Fru Dahmer har i ett annat sammanhang själv skrivit att hon gillar ”hårda tag i sängen”. Dubbelmoral är dock som bekant inget problem här.

      Svara
  14. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • Det var en hjälplös mor. Köp bara målarboken och klistra över ordet tjejer om treåringen kan läsa. Men hon fick sin stund i mediehimlen.

      Svara
  15. MiT

     /  03/29/2017

    ”Feministbråk om sex: ”Upp till kamp för de som inte får knulla barn och djur ifred!””
    https://nyheteridag.se/feministbrak-om-sex-upp-till-kamp-for-de-som-inte-far-knulla-barn-och-djur-ifred/

    Svara
    • Svenne

       /  03/29/2017

      *poppar popcorn*…

      Svara
    • Inge Post

       /  03/29/2017

      ”Tänder man på att tillfoga andra skada så lider man av en allvarligt störning. Att man kan få samtycke för att utöva detta är irrelevant. — Lady Dahmer (@ladydahmer) 28 mars 2017”

      Gäller det även om det är Kvinnor som tänder på att tillfoga andra skada, eller är det bara när det handlar om män ?

      Svara
      • Pelle2

         /  03/29/2017

        Det är ju i vilket fall konstigt att hon tar sig rätten att döma ut vuxna och samtyckande människors sexuella och lagliga preferenser bara för att hon själv inte tänder på BDSM.
        Jag är själv inte intresserad av sådant men har inget problem med att vuxna och samtyckande människor ägnar sig åt det.
        Undrar vad hon skulle tycka om någon dömde ut analsex eller homosexuella relationer utifrån ens egna preferenser ?
        Jag menar varför skall hennes moral vara en måttstock om inte andras får vara det ?

        Svara
        • Olof

           /  03/30/2017

          Sen är hon beklagligt fördomsfull (surprise…). Rätt många toppar är inte primärt sadister utan framförallt människor som trivs med att hjälpa andra uppfylla sina fantasier. Och eftersom det innebär rätt mycket ansvar så tenderar sådana människor att vara en bristvara.

          Svara
      • Grodan Boll

         /  03/30/2017

        Bara män. Pga patriarkatet.

        Svara
  16. Jan

     /  03/29/2017

    Kanske att man kunde ge amnesti till batikhäxorna? Visst, ta hand om 28-åriga pojkar från Afghanistan. Ha sex med barnen om ni vill. Men betala kalaset med egna pengar. Vältra inte över kostnaderna för sexhandeln på svenska folket.

    Svara
  17. Jan

     /  03/29/2017

    Den där miljonen om året för skäggbarnen är bara de direkta kostnaderna. Lägger man på mottagningskostnaderna plus de indirekta kostnaderna landar vi förmodligen på det tiodubbla. Sedan tillkommer kostnaderna för barnens familjer när de väl fått uppehållstillstånd. Några av barnen säger att de vill betala tillbaka till svenska samhället. Hur ska det gå till? Det kan aldrig gå på plus. Kostnaderna är för stora för det.

    Alternativkostnad? Vi hade förmodligen kunnat ge varenda ung man i Sverige som fyller arton en miljon i present från staten istället. Kanske kvinnorna också.

    Svara
    • Inge Post

       /  03/29/2017

      ”Några av barnen säger att de vill betala tillbaka till svenska samhället. Hur ska det gå till? ”

      Tänk på alla som får jobb efter att ”barnen” kastat sina stenar , parkförvaltningen kan lika gärna anställa ”barnen” direkt, utan lön såklart, så kan dom lägga rätt gatstenarna efter sig när dom kastat klart.

      Svara
  18. MiT

     /  03/29/2017

    ”Mr Mende said that the bodies were found in a shallow grave, adding that ”the woman was found beheaded, but the body of the man was intact”.”

    ”Kasai unrest: UN experts found dead in DR Congo”
    http://www.bbc.com/news/world-africa-39418277

    Svara
    • Jan

       /  03/29/2017

      Djupt tragiskt öde. Wallström säger att de skyldiga ska ställas inför rätta. Hur ska det gå till i ett land med inbördeskrig? Kommer aldrig att ske. Världsförbättring kan vara ett dödligt yrke. Allas lika värde, jämställdhet, i Sverige säkert, men i Kongo?

      Svara
      • Klimathotet

         /  03/29/2017

        Kongo är ett farligt land för blekansikten. Har ingen lärt sig något sen Dag Hammarskjölds död?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  03/30/2017

          Margot var själv där med en egen stab och miljoner i fickan för att reda ut problemen med våldtäkter. Kongo är en utopi nu. Fråga henne gärna om det, då hon så sällan får frågan av våra journalister.

          Svara
  19. Inge Post

     /  03/29/2017

    Nu är jag som vanligt igen,med det menar jag att jag inte ens kommer försöka vara allvarlig utan att ironisera.

    Men att sätta en tatuering med ett nummer på armen på någon det får iallafall mina tankar att gå till andra världskriget och de människorna som fick ”bestämma” om de ”ville” ha en tatuering på armen kombinerat med internering i utrotningslägret.

    Det är kanske dags att vi börjar brunsmeta och GBA :a tillbaks mot batikhäxorna?

    I övrigt, vad tokkärringen gör med sina pengar är i sig upp till henne.
    Men , hur vet hon att pengarna inte kommer gå till knark eller vapen eller vad som helst annat ”barnet” kan ”behöva” ? Skulle smaka mumma om man kunde få en fällande dom för vapen/knarkhandel i det läget.Det skulle kanske kunna hjälpa till att lära batikkärringarna läxan att inte vara så ”naiva” om inget annat?

    Svara
    • Klimathotet

       /  03/29/2017

      Sexköp är det mest troliga. Arbogafallet är ett exempel.

      Svara
  20. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  03/29/2017

      Men så har det ju alltid varit i Sverige 😉

      Svara
    • Jans

       /  03/30/2017

      Området ifråga är inte ens ett bostadsområde utan ett område med skolor och småföretag samt en mässa. Att det är otryggt att gå några hundra meter där är alarmerande.

      Svara
  21. Svenne

     /  03/29/2017

    ÖS: Fängelse och utvisning till hemlandet Afghanistan efter våldtäkt
    http://www.ostrasmaland.se/kalmar/doms-for-valdtakt-precis-som-brorsan/
    ”Den 18-årige mannen fälls för två fall av våldtäkt samt grov fridskränkning. Straffet blir fängelse och utvisning.”

    Svara
  22. Kommer ni ihåg Angeles Bermudez-Svanquist?

    En liten påminnelse i så fall:

    https://toklandet.wordpress.com/2016/03/10/1-april-varje-dag-del-27-oduglingar-belonas/

    Nu vill hon i alla fall in i Riksdagen! För Centerpartiets räkning – grattis Annie Lööf!

    http://www.di.se/nyheter/angeles-bermudez-svankvist-vill-in-i-riksdagen/

    Svara
  23. Svenne

     /  03/29/2017

    @marcusdubbelv om mångkultur…

    Svara
    • Rikard

       /  03/29/2017

      Hej.

      Punkt fyra ”Ökat barnafödande i åldrande befolkning” är felaktig så det visslar om det.

      Högre barnafödande bland invandrare, även i senare generationer, än bland svenskar är mer korrekt.

      Om det är en fördel beror på om man ser ett egenvärde med ett Sverige som är svenskarnas land, eller ett Sverige som endast är en geografiskt administrativ yta och som sådan en multietnisk provins i EU.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Jan

       /  03/29/2017

      Det finns inga som helst fördelar med mångkulturen. Vare sig på kort eller lång sikt. Sverige hade varit ett bättre land utan den. En normal invandring på lika villkor från länder som liknar Sverige kan dock vara berikande. Mångkulturen är ensidig välgörenhet från Sveriges sida. Inget annat. Samt en demografisk bomb.

      Svara
  24. Svenne

     /  03/29/2017

    YouGov: Regeringen Löfven på stabilt låg nivå

    Svara
  25. Svenne

     /  03/29/2017

    Sticka, sticka, offerkofta…

    Svara
    • Ja, nu har de vita heterosexuella medelklassfeministerna målat in sig i ett hörn – inte bara ”rasifierade” (hur jag hatar detta ord…) börjar trycka bort dom från offerrollen, nu kommer även transpersonerna in och ska ta sin bit av kakan…

      Vart kommer detta sluta? Jag vet inte, men jag poppar popcornen.

      Svara
      • Olof

         /  03/30/2017

        Tsk, nu är du ju hopplöst efter. Nu är det transrasifierade som är det nya svarta!

        Jag vet inte ens om man skall vara för eller emot. Men visst, i första hand önskar jag att man kunde betrakta kön och ras som, för det mesta, helt irrelevanta egenskaper. Men eftersom nyrasisterna inom vänstern vägrar acceptera att människor är mer än sina könsorgan och sin hudfärg så kan jag gå på det näst bästa – att var och en får definiera sin identitet för stunden.

        Och som transikappad transsvart transkvinna räknar jag kallt med att lätt vinna offerkoftan mot i princip vilka feminister som helst.

        Svara
  26. MiT

     /  03/29/2017

    Svara
  27. MiT

     /  03/30/2017

    Svara
  28. MiT

     /  03/30/2017

    Svara
  29. Svenne

     /  03/30/2017

    GP: Alice T. om budgetkrumbukter…

    Svara
  30. Svenne

     /  03/30/2017

    Nutiden…

    Svara
    • G

       /  03/30/2017

      Rita är fantastiskt på twitter, både klok och rolig, och hon viker sig aldrig för någon heller, en järnlady från down under.

      Svara
  31. Svenne

     /  03/30/2017

    Mer samtid… #bilderbok #CA
    http://time.com/4715679/santas-husband-book-harper-design/

    Svara
  32. G

     /  03/30/2017

    Jaha, det var det. Idiotiska tweeten a Alicia Keys är nu raderad, för fjärde gången om diskussionen jag såg stämmer. Tweeten syns fortfarande i MiT:s kommentar här…
    https://toklandet.wordpress.com/2017/03/28/komplexa-eller-enkla-losningar-pa-svara-problem/#comment-107972

    …men klickar man på länken för att komma till tråden så är den raderad.

    Svara
  33. G

     /  03/30/2017

    Dags för det där FN-förbundet som inte är officiellt kopplade till FN på något sätt att få medieutrymme igen, och som vanligt framgår det… inte alls i artikeln 😀

    ”Svenska FN-förbundet: Säkerhetsläget för FN-anställda har försämrats

    Tidigare fungerade FN-symbolen mer eller mindre som en garanti för….

    (Att de som använde sig av FN:s namn och symboler hade något med FN att göra!)

    …men så är det inte längre.”
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-fn-forbundet-sakerhetslaget-for-fn-anstallda-har-forsamrats

    ”Svenska FN-förbundet är en ideell förening../../..Föreningen är inte en del av FN-systemet utan är en fristående medlemsorganisation men får använda FN:s symboler och färger.
    ..[..]..
    Exempel på medlemsorganisationer är bland annat ABF, Frälsningsarmén, Svenska muslimer för fred och rättvisa, Svenska scoutrådet, Centerkvinnor, SSU och Sensus”
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_FN-f%C3%B6rbundet

    Svara
  34. G

     /  03/30/2017

    ”Gynekologerna får bättre betalt ju mer de skär

    Privatdrivna Ultragyn på Sophiahemmet i Stockholm betalar bonus till gynekologerna efter hur mycket de skär i kvinnorna. Kliniken får också mer betalt av landstinget för större ingrepp.

    Ingenstans i Stockholm hittar gynekologer heller så mycket i kvinnornas reproduktiva organ att skära, klippa eller bränna bort. Det avslöjar Expressens granskning.

    När Expressen börjat ställa frågor om statistiken startar landstinget en egen revision. De första resultaten visar att Ultragyn faktiskt sätter omfattande diagnoser felaktigt och därmed får för mycket betalt. Igår meddelade landstinget att de ska göra en större granskning av kliniken.”
    http://www.expressen.se/nyheter/gynekologerna-far-battre-betalt-ju-mer-de-skar/

    Svara
  35. G

     /  03/30/2017

    ”Misstänkt smugglare får miljoner tillbaka

    En man som misstänkts för grovt organiserande av människosmuggling får tillbaka flera miljoner efter ett utslag i Högsta domstolen (HD).”
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-smugglare-far-miljoner-tillbaka/

    Svara
    • Tack för länken men jag mår illa nu. Rättsväsendet bör döpas om.

      Svara
  36. G

     /  03/30/2017

    ”SVT Nyheters chef Ulf Johansson slutar

    Till sommaren slutar Ulf Johansson som programchef och ansvarig utgivare på Riksnyheterna efter fem år på tjänsten. Han återvänder till Västsverige och ett jobb som projektledare på Samhällsredaktionen i Göteborg.
    ..[..]..
    I Göteborg ska jag bland annat arbeta med Opinion live, vilket ämnesmässigt ligger nära det jag håller på med på Riksnyheterna men som är ett väldigt annorlunda format med både en debattsajt och ett program.
    ..[..]..
    Han beskriver åren på denna utsatta post inom public service som roliga och intensiva. Men de har också varit jobbiga.

    – En sak som påverkat mig mycket är att det blivit ett sådant tryck från ganska mörka krafter kring frågor om terrorism, flyktingar, migration och integration. Ibland har jag gått hem från jobbet och känt mig smutsig av alla påhopp som kommer via telefon eller mejl. Det är obehagligt, men samtidigt något som hela redaktionen måste klara av att stå emot även i fortsättningen.”
    http://www.svt.se/kultur/medier/svt-nyheters-chef-ulf-johansson-slutar

    Svara
  37. G

     /  03/30/2017

    Hahaha. 😀
    https://www.svd.se/att-piska-liv-i-en-dod-hast/av/per-gudmundson

    ”På Expressens kultursida (27/3) vädrar Per Wirtén socialistisk morgonluft under rubriken ”Leve populismen” och talar om dess ”demokratiskt frigörande kraft”.

    När far är populist är det rätt.
    För vänstern leder populismen till frihet. Men högern får inte, för då blir det fascism.”

    Svara
    • Jan

       /  03/30/2017

      Jag gillar Lydon. Alltid ärlig och trogen sitt ursprung. Det här är naturligtvis en katastrof för vänstern. Den har förlorat sitt grepp om (delar av) arbetarklassen som istället sökt sig till högernationalistiska partier. Som bättre representerar deras intressen. Wirténs definition av populism är obegriplig för mig. Det är ju det vänstern sysslat med istället för klassisk socialism. Bernie Sanders är inte populist som Wirtén tror. Det är däremot Schyman eller Sahlin.

      Svara
    • Pelle2

       /  03/30/2017

      Såg det där av Gudmundsson.
      Det var ju dessutom inte bara Wirtén som påstod att vänsterpopulism är bra utan det var några andra också.
      Det är väl likadant som med vänstervåld och identitetspolitik.
      Om vänstern håller på med våld och rasism så är det bra och fint men om högern gör detsamma så är det för jävligt och moraliskt förkastligt..
      /Per

      Svara
      • Jans

         /  03/30/2017

        Fast Gudmundson stämmer ju ändå själv i och med detta in i det förenklade resonemanget som går ut på att ”populism” är dåligt och förbehållet eliten att peka ut. Jag är personligen av åsikten att populism inte skiljer sig på någon avgörande punkt från all annan politisk retorik. Enkla lösningar på komplexa problem är väl vad alla partier sysslar med att rtorgföra. Till exempel M som verkar tro att sänkt skatt alltid leder till förbättringar eller sossar som läser upp liturgin om utbildningssatsningar som lösning på integrationsproblem trots att 30 års satsande inte gett någon positiv utveckling. Osv.

        Svara
  38. Pelle2

     /  03/30/2017

    OT:
    Ekonomen Sandro Scocco sågar Tino Sanandajis bok massutmaningen i en recension i Aftonbladet. Mycket av hans resonemang landar naturligtvis i ett mer eller mindre uttalat brunsmetande och rasismanklagelser. Han kryddar det också med att Sanandaji har ett klassförakt.
    Han inleder med att konstatera att vissa bibliotek vägrade ta in boken för att de anser att den är osaklig och underförstått främlingsfientlig. Vad har det med saken att göra vad vissa bibliotekarier anser ? Det är väl vad Scocco själv anser som är viktigt.
    I fallet med Ekerö bibliotek var det väl en bibliotekarie med uttalade vänsteråsikter som inte ville ta in boken.
    Han menar att boken utgår i huvudsak från två saker.
    Att invandring är väldigt kostsamt och gör så att välfärd och pensioner äts upp för svenskar och den leder till ökad brottslighet.

    Migrationsverkets kostnader för 2016 var 59 miljarder kronor enligt tidningen affärsvärlden.
    Visserligen ett extremår men det går väl åt ett antal miljarder även ett ”normalt” år.
    Det är naturligtvis kaffepengar för Scocco och påverkar inte samhällsekonomin.

    Sedan tillkommer kostnaderna ute i kommunerna för socialbidrag,utbyggnad av skola, hälsovård och nybyggnation av bostäder vad det nu kan landa på.

    Scocco verkar mena att det uppvägs av att invandrarna tar mindre attraktiva jobb.
    Vet inte hur detta skulle göra så att de 59 miljarder kronorna skulle betalas tillbaka
    av invandrarna.De 59 miljarderna var ju dessutom bara ett år…
    Sedan undrar jag på vilket sätt de invandrare som aldrig får jobb bidrar till vårt samhälle ?

    Han påstår att Sanandaji menar att de jobb som utförs av invandrare inte skulle behöva ersättas. Har svårt att tro att han har sagt det. Klart att bussförare, städare och hemtjänstpersonal t.ex skulle behöva ersättas om jobbet inte utförs av invandrare.

    Vad gäller brottsligheten så säger ju till och med Sarnecki att utlänningar är överrepresenterade i dessa sammanhang.Då är det klart att ju flera invandrare
    desto mer brottslighet…

    Han påstår också att Sanandaji menar att invandrare är obildbara. Har svårt att tänka mig att han har sagt det och vi får inget direkt citat från boken. Han själv är ju ett exempel på det motsatta….
    Scocco menar också att det inte sker en massa gängrelaterat våld,bilbränder och övergrepp och att det inte behövs något återupprättande av lag och ordning.
    Hm, läser han inte tidningarna eller är han totalt faktaresistent ?
    Att det inte sker så mycket sådant i Stockholms innerstad, där han förmodligen bor,
    är ju en. sak….
    Han kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att Polisen fungerar som den skall heller.
    Uppklarningsprocenten är ju i fritt fall och avskrivningen av vardagsbrott omfattande.

    Vidare påstår han att Sanandaji underförstått menar att det inte skulle ha funnits någon underklass utan invandringen. Det kan han ju inte tro på själv. Underklass har alltid funnits
    men det finns ju ingen mening med att spä på den ytterligare.

    Med andra ord handlar väl Scoccos debattinlägg mest om att brunmåla Sanandaji och helst tysta honom i vanlig ordning..
    http://archive.is/B9XrR

    Svara
    • Jan

       /  03/30/2017

      Scocco kan bara förstås som massinvandringsförespråkare. Som ekonom påminner han mer om en charlatan än en vetenskapsman. Det lustiga är att han får hålla på utan att någon drar ner byxorna på honom. Hans bror var en bra låtskrivare dock.

      Svara
    • Kristian

       /  03/30/2017

      Har inte boken framför mig, men vill minnas att Sanandaji uttryckligen säger i ett av sina 25 förslag att utbildning måste vara obligatoriskt för de som inte har tillräckliga kunskaper. Detta torde vara motsatsen till att säga att de är ”obildbara”.

      Sedan är det lätt att hamna i en version av ”Lump of labour”-fällan, där man säger att vissa jobb måste göras. De flesta sysslor som utfördes av tjänstefolk för hundra år sedan har automatiserats eller rationaliserats bort.

      Svara
  39. Jan

     /  03/30/2017

    Är det inte bättre att de här kvinnorna och aktivisterna flyttar med sina telningar till Afghanistan då? Så att de kan ta hand om dem på plats. Det tycker säker deras familjer är en god idé. Afghanska män i 25-årsåldern behöver ju tas om hand och skämmas bort av svenska kvinnor. De är ju så duktiga…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/yooVa/hur-kan-vi-i-sverige-skicka-unga-i-doden

    Svara
  40. Jan

     /  03/30/2017

    Kacka i ett eget bo? Den före detta chefredaktören saknar sin egen tidning. Han torde dock vara ganska ensam om det.
    http://www.expressen.se/kultur/arena-traffade-ratt–dar-det-gjorde-ont/

    Svara
  41. G

     /  03/30/2017

    Det där med Guevara på tröjan postades ju för nån dag sedan, men det fanns lite fler roliga bilder i tråden. Victor som skrev kommentaren ”Barnauppfostran” till kommunistmaskerad är väl samme Victor som är pressekreterare åt Ygeman, kan inte finnas så många Victor med det efternamnet.

    Svara
  42. G

     /  03/30/2017

    Lite om SVT och rapporteringen ang sysselsättningen, lite om Tinos Massutmaningen och dödshot.

    Sakine Madon: Att slira med fakta är att skjuta sig i foten
    http://www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-att-slira-med-fakta-ar-att-skjuta-sig-i-foten

    Svara
  43. G

     /  03/30/2017

    Hahaha, de ger fan aldrig upp! Se också Sakines svar direkt under artikeln!

    ”Muslimska kvinnor i Västmanland: Fördomsfull debatt om kvinnobad”
    http://www.vlt.se/opinion/debatt/muslimska-kvinnor-i-vastmanland-fordomsfull-debatt-om-kvinnobad

    Svara
  44. G

     /  03/30/2017

    Då var det dags igen….

    Carlos: ”Tidigare på Handelsbanken & Danske Bank. Sedan 2013 på egna pr-byrån Konsensus AB.”

    Svara
    • G

       /  03/30/2017

      Alltså, det här är bara för obegripligt, vet inte vad jag ska säga. Idioten Janne som tydligen inte bryr sin om research för fem öre och kolla upp vad som är vad och vem som producerat vad, finns även på twitter…

      twitter.com/ambssk

      Vet han inte vem Paulina är ? Tror han (och kanske fler inom hans sfär) att hon gör jobb för Avpixlat ? Är det hela ett pinsamt slarvfel eller finns det en bakomliggande agenda även i detta fall, vem fan vet. Otroligt är det iaf.

      Svara
    • lavazza1891

       /  03/30/2017

      Jag säger inte Carlos är pedofil, men hans tweets har pedofila undertoner. 😉

      Svara
  45. G

     /  03/30/2017

    Svara
  46. Jans

     /  03/30/2017

    Märkligt att Anitha tycker hennes ensamkommande skall ha ett bankkort som fungerar i Kabul och Iran. Varför det? Var det inte Afghanistan han hade flytt från? Uppehållstillstånd borde per automatik dras tillbaka om man åker tillbaka till sitt flyktland. Kan det blir mer uppenbart att man inte är flykting på riktigt än om man åker tillbaka bara något år efter att man ”flytt”?

    Svara
  47. Dan

     /  03/31/2017

    Svt ska vinkla nyheterna med eget språk alla blir svenskar. Men etniska svenskar ska inte nämnas http://www.xn--fjllsj-cua2m.nu

    Svara
  1. Om det vore unga thailändskor som påstods vara 14-18 gamla? | WTF?
  2. #skickamejistället: Ny aktivisthashtag på twitter | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: