Apropå alla batiktanter i div organisationer som ”vi står inte ut”, ”stoppa avvisningarna” osv, alla ser att det ser ut som Gambia fast i Sverige. Oavsett om det är sant eller ej. Det har man sett i flera år. Alla har sett och ser det.
Det ser ut exakt så här för alla som ser det utifrån. Jag är ledsen, men det gör faktiskt det. Varför är det ingen som säger stopp? Varför får de massor av aktivistartiklar utan minsta lilla ifrågasättande i media? Är det så att även många reportrar och journalister går på afrikansk dans i batikkläder på fritiden? Hur många sådana sitter det på socialtjänsterna runt om i landet? Hur många sådana lärare finns det? Hur många har sökt sig till HVB-hem för att få komma nära? I grupperna kan man få en aning om att det är fler än man ens trodde var möjligt, både på socialtjänsterna, bland lärare och framför allt på HVB-hemmen.
Vi de ha Toy Boys så får de fan stå för det själva, det är inget skattebetalarna ska pynta! Man kritiserar med rätta de svenska män som åker till Thailand för att köpa sex. Ofta är det samma sorts människor som kritiserar dem som åker till Thailand som sen sätter på sig fittmössan på huvudet och vill äga en egen afghan här i Sverige. Som om de är husdjur som ska visas upp för facebook-vännerna i de olika grupperna. Allt på skattebetalarnas bekostnad. De kräver att svenska skattebetalare ska stå för deras lilla äventyr!
Hur hade man sett på det om det varit unga thailändskor, som påstods vara 14-18 år gamla, som kom till Sverige och massor av medelålders och äldre svenska män svärmade runt dem med glittrande ögon och engagerade sig osunt mycket i deras väl och ve? Som lät dem flytta hem till dem i deras hus och lägenheter? Som kramade dem jämt och ständigt? Som tittade på dem med trånande blickar? Som kallar männen för ”pappa”? Om männen kallade dem ”min” lilla thailändska? Om de satte skyltar på sina bilder på facebook där det står ”RÖR INTE MIN THAILÄNDSKA”? Som när de pratar om dem bland likasinnade samtidigt postar ett överflöd av bultande hjärtan i varje mening? Om de unga thailändskorna postade bilder med bultande hjärtan till männen på facebook?
Om sen thailändskorna skulle avvisas från Sverige och massor av medelålders och äldre män protesterar och försöker hindra avvisningarna, hade de då fått ett stort ”tyck synd om”-reportage i GP med massor av bilder och utan en enda kritisk fråga? Hade man beskrivit hur de längtande tittade på varandra genom ett fönster? Hur de skickade SMS till varandra? Om det hade varit en manlig reporter som skrivit en sådan snyftare, hur hade resten av media reagerat? Som nu med tystnad…? Hur hade tongångarna i media varit om man krävt att skattebetalarna dessutom skulle stå för de svenska männens äventyr med unga thailändskor?
Om det varit unga thailändskor och medelålders och äldre svenska män engagerade sig på exakt samma sätt och med samma metoder som ”vi står inte ut” så hade precis allt varit tvärtom. Då hade man skrikit om människohandel, om att köpa kroppar, om att de utnyttjade unga människor i nöd, om sexhandel. T o m pedofilianklagelser skulle hagla. Osv. Media skulle vara fulla med artiklar med krav på fängelse från div grupperingar som då skulle ha samma medlemmar som nu är med i ”vi står inte ut”.
Men nu är det inte unga thailändskor det handlar om. Det är inte heller medelålders och äldre män. Det är unga män från främst Afghanistan och främst medelålders och äldre kvinnor här i Sverige. Och då är exakt samma sak som skulle vara extremt fult och på gränsen till kriminellt om det handlade om svenska män något fint och jättebra i stället. Det är så fint att man t o m kräver att skattebetalarna ska bekosta deras små äventyr med unga män från andra länder…
MVH
MiT
/ 03/30/2017”Gästskribent Paulina Neuding – Visselblåsaren tystas om förortsvåldet”
https://detgodasamhallet.com/2017/03/30/gastskribent-paulina-neuding-visselblasaren-tystas-om-forortsvaldet/
G
/ 03/30/2017Som jag skrev på förra blogginlägget. Det här är bara för obegripligt, vet inte vad jag ska säga. Idioten Janne som vad det verkar inte bryr sig om research för fem öre och kolla upp vad som är vad och vem som producerat vad, finns även på twitter…
twitter.com/ambssk
Vet han inte vem Paulina är ? Tror han (och kanske fler inom hans sfär) att hon nu gör jobb för Avpixlat ? Blev det ”problematiskt” bara för att videon även hamnade på Avpixlat, eller fanns ”rasistiska undertoner” där hela tiden ? Frågorna är många. Med tanke på idiotens position kan han inte heller kom med nån ursäkt som att han inte vet vem Paulina är då hon skrivit om blåljuspersonalens situation många gånger i olika tidningar och har säkert läst något av det Paulina skrivit tidigare. Är det hela ett pinsamt slarvfel eller finns det en bakomliggande agenda även i detta fall, vem fan vet. Otroligt är det iaf. När någon ber om ursäkt för detta klavertramp ber jag om ursäkt för att jag kallade Janne idiot, men någon jävla måtta får det vara.
Pelle2
/ 03/30/2017Det är den vanliga idiotin med brunsmetande och GBA som Janne sysslar med.
Det borde väl stå i deras värdegrund att du får inte berätta vad du ser om det är
något negativt om förorten och dess invånare.
Detta naturligtvis enbart om det är en invandrardominerad förort och förövarna kan antas ha ett utländskt ursprung. Om det är en Svenskdominerad förort är det din skyldighet att berätta det för alla så att allmänheten vet vilka som är dom egentliga förövarna…
Grodan Boll
/ 03/31/2017Jo, men HITLER gillade ambulansförare, alltså är du NAZIST !
Klart han är röstberättigad och har en förtroendepost av något slag. *djup suck*
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Tyvärr har jag träffat allt för många som tänker att för x tycker så så måste jag tänka y.
Hitler var även djurvän – dags att börja misshandla djur?
Rikard
/ 04/01/2017Hej.
Den ultimata reductio ad Hitlerum (?):
Hitler andades.
Alltså är den som andas..?
Alltså måste den som inte vill vara ..? sluta andas.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Kristian
/ 04/01/2017Jag håller andan tills du tar tillbaka det där!
MiT
/ 03/30/2017”AKP, islamismen och Sverige. Och en hiskelig massa mask”
https://ledarsidorna.se/2017/03/akp-islamismen-och-sverige-och-en-hiskelig-massa-mask/
Ivar L
/ 03/30/2017Den stora skillnaden mot Gambiaresenärer är väl att de som väljer en afghan får betalt för att ta hand om sin unge man medan Gambiaresenären får betala själv. Å andra sidan har naturligtvis Gambiaresenären ”fria tyglar” på ett helt annat sätt. Det är nog inte helt och hållet samma slags kvinnor men drivkraften bakom är nog ofta ganska likartad. En längtan att få ta hand om någon kombinerat med en kittlande sexuell dimension.
Den ekonomiska vinningen av att ta hand om ensamkommande män är naturligtvis av mycket stor betydelse här. Utan den så skulle nog antalet ”kämpar” som inte stå ut vara en tiondel. Journalisterna som flockas kring detta är lite svårare att förstå. Jag tror det delvis handlar om feminiseringen av journalistyrket – ämnet är ju typiskt kvinnligt omvårdande – samt naturligtvis det faktum att journalister röstar på invandringspartier och i synnerhet pro islamistiska MP.
G
/ 03/30/2017Postar tweeten bara för alla fina bilder…
Ivar L
/ 03/30/2017En tanke…
Om det vore thailändskor i tjugo-tjugofemårsåldern så skulle reaktionen också bli rätt intressanta… Kanske ännu mer fördömande.
Jan
/ 03/30/2017De här kvinnorna är nog störda på något sätt. I en del fall tycks det vara sexhandel rakt av. Det är inte naturligt att kvinnor ska ta hand om utländska unga män och behandla dem som barn. Det är ett sorts gökungebeteende. På många sätt perverst. De här männen är i en ålder då de ska frigöra sig från sin mamma och familj. Inte skaffa en ny i ett annat land. Särskilt inte med tanke på att många av dem nog är närmare medelåldern än barndomen.
Daniel Hammarberg
/ 03/30/2017Man har visst rätt att vara pedofil i Sverige, bara man är kvinna. Förstår också att ingen vill ha dessa missfoster till kvinnor, som de ser ut – därför skaffar de sig män i beroendeställning istället.
Ivar L
/ 03/30/2017Jag tror du har fel, många av dem har förmodligen redan utflugna barn och längtar efter att behövas igen. Jag tror omvårdnadsaspekten är viktigare för flertalet än eventuella sexuella aspekter även om naturligtvis den dimensionen finns där i varierande grad också. Sedan är naturligtvis pengarna en mycket viktig faktor i sammanhanget.
Motkraft
/ 03/30/2017Jo, jag tror det är som du skriver flera faktorer
– Utflugna egna barn, omvårdnadsaspekten
– Ekonomiska motiv
– Få manlig uppmärksamhet
Den sista aspekten är inte oviktig för dem tror jag. Många av kvinnorna är äldre och skilda, de får inte längre några positiva kommentarer om sitt utseende och mycket lite vardaglig manlig fysisk kontakt. Så det känns så klart bra att få smicker och kramar av en ung man.
Men jag tror också att för de flesta så stannar det där. Att de inte agerar på detta på ett ”olämpligt sätt” utan njuter bara av att få ett uppsving i livet tack vare att tar in ett nytt ”barn” i sitt liv. Känna sig unga igen av att bli uppskattade både som mamma och kvinna.
Men som flera påpekar, om var omvänt att äldre män som tog in unga ensamkommande flickor i sitt hem som de kramade och gullade med så skulle bli ett himla liv, kraftig kritik från alla håll.
Pelle2
/ 03/30/2017Man kan tycka vad man vill om företeelsen med att medelålders kvinnor skaffar sig unga,utländska män men det är ju onödigt att ge sig på deras utseende.
Det där med beroendeställning är väl för övrigt något som en del av de män som skaffar sig unga,utländska kvinnor utnyttjar.
Sedan är det väl i viss mån ett ömsesidigt utnyttjande när yngre och kanske vackrare människor blir ihop med äldre svenskar.Dom får trygghet i olika dimensioner mot att dom blir tillsammans med den äldre svensken.
vad gäller huvudinlägget så håller jag med. Om det var en massa unga kvinnor som kom till Sverige och sökte asyl och det var medelålders,svenska män som försökte få dom att stanna så hade dessa män utmålats som pedofiler som utnyttjar skyddslösa kvinnor…
RTS
/ 03/30/2017Nu brukar jag såklart inte dela upp män och kvinnor när det kommer till politik. Men om man ska se det lite skämtsamt så är det väl helt enkelt så här: Vi män skulle aldrig förvänta oss att skattebetalare ska betala för vår fru, än mindre när vi träffat dem utomlands och tar hit dem.
Sen kanske det finns en del sanning i det, ingen aning. Men visst är det sjukt. Tror det helt enkelt handlar om något omvänt oidipuskomplex från kvinnornas håll (Finns säkert en term för det). Det är inte direkt normalt att bli så närgången, klängig och kärleksfull mot någon främling i tonåren, oavsett om dem är tonåringar eller ej.
Vrb
/ 03/31/2017Det som ligger närmast till hands är nog Faidrakomplex.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phaedra_complex
Vrb
/ 03/31/2017Och ”omvänt” oidipuskomplex benämns iokastekomplex.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jocasta_complex
Kristian
/ 03/31/2017Min teori är att Freud bara läste grekisk mytologi, hittade på lite terminologi, satt och lyssnade och sade ”jaha, vad hände sen”, och väntade på att bli berömd.
Unlived
/ 03/30/2017Jag jobbar på ett HVB hem där företrädesvis unga mammor placeras (både svenska och utländska). Jag skulle få sparken direkt om jag skrev så här på sociala medier, eller om jag ”överengagerade” mig på detta olämpliga sätt.
MiT
/ 03/30/2017Det skulle med rätta ses som ytterst suspekt antar jag?
Men med batiktanterna så ses det mest som nåt gulligt nästan, även om det är exakt samma sak.
Unlived
/ 03/31/2017Det har hänt ett par gånger att kvinnor som har varit placerade hos oss, har hört av sig privat till mig efter de har flyttat. När det händer är jag tvungen att avvisa alla försök till vänskap på ett personligt plan, och berätta för min chef att jag har blivit kontaktad.
De här människorna verkar närmast bli uppmuntrade av sina chefer att ha personliga förhållanden till de som de jobbar med.
Det är ett sjukt beteende, och det är inte rättssäkert. Skapar man en personlig relation till någon som man har auktoritet över, så blir den personen genast mer utsatt. Och på andra sidan, så är det svårare för en socialarbetare att förhålla sig neutral till någon de har en personlig relation till. Skulle en sådan socialarbetare få reda på att personen de är personlig involverad i, ljuger om sin ålder eller har begått brott, så skulle inte jag lita på att hon skulle anmäla det.
Lurven
/ 04/01/2017Ja, det är bara att titta på fallet med Arboga-kvinnan så ser man hur galet det blir och hur rätt du har.
Vidrigt beteende som uppmuntras av media och finfolket.
Gah!
/
Lurven
Kristian
/ 03/30/2017Douglas Murray: The response to the Westminster attack has been predictably farcical
https://blogs.spectator.co.uk/2017/03/response-westminster-attack-predictably-farcical/
”Since last week’s attack in Westminster, various readers have asked whether my list of ‘standard responses to terrorism’ has held true in the aftermath of this attack as in the aftermath of so many attacks before. And since it appears that good news must now immediately be seized from any tragedy – even within minutes of that tragedy occurring – in keeping with the times, I am happy to report that my list does indeed hold true.
[…]
I had already noted last week that we were swiftly into the realm of hashtaggery […]
[…]
I don’t see why a wide-ranging and official consideration of the role religion plays in such attacks could not also happen. Yet strangely enough, this is the one line of inquiry that has already been officially ruled out.
[…]”
Kristian
/ 03/30/2017Helena Edlund: En nation av ammande terapeuter
https://detgodasamhallet.com/2017/03/29/6708/
”‘Ja, visst gör det ont när knoppar brister’ skrev Karin Boye. Hur knoppar känner vet jag inte, men jag vet något annat som gör oändligt ont, och det är när ens människosyn krackelerar.
[…]
Under min vistelse i Afghanistan mötte jag sammanhang där ingen höjde på ögonbrynen när en kvinna blev mördad, när en liten pojke blev våldtagen eller där en elvaårig flicka födde barn. Det ansågs som normalt. Oproblematiskt. När jag återvänt till Sverige och föreläste om mina upplevelser, fick jag höra att jag ljög. Det kunde helt enkelt inte vara som jag påstod.”
Ivar L
/ 03/30/2017Ännu ett geni som kör sin debila variant av ”jag behöver inte säkerhetsbälte för jag har aldrig krockat”
G
/ 03/30/2017Vad bra för dig då Daniel…
https://nyheteridag.se/har-varnar-ericsson-anstallda-i-internt-mejl-for-overfallsrisken-i-jarvaomradet/
”De senaste veckorna har det förekommit ett antal incidenter med rån i Kistaområdet och tyvärr har kollegor på Ericsson varit brottsoffer”, inleder säkerhetschef Lars Florander mejlet.”
”Över tjugo män i Kista, Solna och Sundbyberg överfölls av unga rånare och hölls fångna under hot. Polisen ingrep tidigt, men misstänkta släpptes och rånen fortsatte. Nu åtalas till slut tio tonårspojkar.”
http://www.dn.se/sthlm/tonarspojkar-bakom-brutala-expresskidnappningar/
G
/ 03/30/2017Lite inbillning bara…
Rikard
/ 03/30/2017Hej.
99,9% inbillning? Så Vikström uppskattar oddsen till en på tusen?
Undrar just om han är sugen på att satsa sitt liv och sin hälsa på en på tusen.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Lövet
/ 03/30/2017…som en twittrare i hans tråd noterade så innebär det att man blir utsatt ungefär vart tredje år om man jobbar där (eller 2 ggr på en treårsperiod om man räknar både dit- och hemfärden).
Kristian
/ 03/30/2017Nima Dervish: Vad gör en stad farlig?
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/vad-goer-en-stad-farlig-32178
”Såvida du inte befinner dig i en faktisk krigszon beror ett områdes ”farlighet” på vem du är, var du råkar befinna dig och när.”
G
/ 03/30/2017G
/ 03/30/2017Klimathotet
/ 03/30/2017Gissa vad alligatorerna tyckte när Value Jet störtade i Everglades kort efter start från Miami? Good food for a budget airline.
G
/ 03/30/2017Tomén
/ 03/30/2017Jag har en idé till en musikvideo.
”HVB-hem – Gambia style”
En batikhäxa som hoppar omkring bland en massa vackra pojkar till musiken i denna video.
Vad tycker ni?
Frida Gustavlin
/ 03/31/2017Ang din profilbild. Får man fråga varför du har fantombilden som föreställer den på nittiotalet efterlysta Lasermannen? Begriper givetvis inte syftet. Handlar det kanske om ironi?
Ivar L
/ 03/31/2017Är inte det där fantombilden på Palmes mördare?
Frida Gustavlin
/ 04/01/2017Jo, fel av mig. Men undrar nog fortfarande varför. Alla får givetvis ha den profilbilden den önskar, en stilla undran.
G
/ 03/30/2017G
/ 03/30/2017”Merit Wager: Myndigheter motarbetar varandra i asylärendena”
https://www.svd.se/myndigheterna-motarbetar-varandra-i-asylarendena/i/senaste/om/ledare#
”Förvaltningsrätten i Jönköping går i sin dom emot både Migrationsverkets åldersbeslut och verkets avslag på asylansökan, som om verkets två beslut inte ägde något värde. Dessutom kritiserar den socialnämnden för att inte ha gjort en egen utredning av NN:s ålder. Det kan dock knappast krävas att det ska göras dubbla åldersbestämningar; när Migrationsverket har fattat ett beslut så ankommer det inte på en socialnämnd att ifrågasätta och utreda det. Snarare borde den åldersbedömning som verket gjort gälla tills motsatsen eventuellt bevisats. Om den här domen står sig kan den komma att skapa en hel del oro och rentav kaotiska situationer ute i kommunerna när nu åldersbedömningar ska börja göras i stor skala.”
Ivar L
/ 03/31/2017Det är starka krafter som med all kraft motarbetar den lilla skärpningen av Sveriges invandrarlagar. Förmodligen bara en stilla fläkt jämfört med de konvulsioner vi skulle se om SD fick makten.
G
/ 03/30/2017@MiT
FYI, saknas inte ”år” i rubriken/titeln på blogginlägget ?…
”Om det vore unga thailändskor som påstods vara 14-18 gamla?”
Ville bara nämna det ifall du vill ändra. Mig stör det inte 😛
Kristian
/ 03/30/2017OT: 14 år gamla skor vill väl ingen ha?
”Vårt svenska språk.”
MiT
/ 03/30/2017Så kan man kanske se det 😛
(fixat)
Vic
/ 03/30/2017Eeeeewww… fan vad jag är glad att det är ett par timmar till middag. Får ägna resten av eftermiddagen till att frammana nån sorts matlust igen.. :S
Jan
/ 03/30/2017Samma visa här igen. Och det är alltid kvinnor som gullar med dessa ”barn”. Ett av barnens drömmar var att åka hem till Afghanistan igen. När han var färdig med sin drömutbildning här. Flyktingar? ensamkommande? Barn?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/QvEqA/lararna-de-ensamkommande-har-otrolig-energi
Tor
/ 03/30/2017Undrar om de har någon konsumentombudsman i Afghanistan?
Ja menar, de får löftet om en massa blonda oskulder är de köper resan.
Sen visar det sig att det är väl nötta battiktanter.
Tor
/ 03/30/2017Men ärligt alltså.
Dessa unga män från Afghanistan måste undra vad vi är för konstigt land.
De tar sig hit som ekonomiska migranter – vi betraktar dem som flyktingar.
De ljuger om sin ålder – vi tror på dem, fast man i väldigt många fall ser att de är äldre.
Vi sätter dem i skolor med betydligt yngre barn – alla vet att då är fallet.
De begår brott – då ursäktar vi dem med att de är unga pojkar på flykt.
De är ensamkommande – när de får PUT hittar de plötsligt sina släktingar.
De kan ändra sin ålder när de fått PUT – och vi bara. Ok. Det gör inget.
När de som trots alla odds inte har några som helst skäl till att stanna – då står battiktanterna där och kramar och gnäller.
Jag anklagar främst inte de unga männen. Det är ju något allvarligt fel i huvudet på väldigt många svenskar.
En del har ju åkt tillbaka till Afghanistan med hemvändarbidrag till sin familj. Jag undrar om de inte tycker det är rätt skönt att komma tillbaka på många sätt.
MiT
/ 03/30/2017*https://www.facebook.com/vistarinteut/photos/a.301421646908668.1073741829.299871453730354/390088008042031/?type=3*
Kristian
/ 03/30/2017”Spara in dyra transporter till Kabul!!! Lägg pengarna på barnens liv här och nu!!”
Inte det bästa argumentet jag har sett.
Jan
/ 03/30/2017I praktiken alla män från Afghanistan har ljugit sig in i Sverige. Vad ska vi med 33 000 afghanska män till? Till en kostnad av säkert 33 miljarder (en höftning, men säkert inte långt ifrån sanningen). Män som ska skötas som små barn fastän de är vuxna. Det här är business. Trafficking. Höj Larsen lovar svenskt medborgarskap till hela världen. I mina ögon borde hon fängslas och åtalas för landsförräderi. Samt flyktingsmuggling och trafficking …
Jan
/ 03/30/2017Jag har dryftat skummisen och nyliberalen Anna Starbrinks affärer tidigare. Ni vet hon som leker affär med skattebetalarnas pengar och börsnoterar våra gamla och sjuka. Allt i Mammons tjänst naturligtvis. Girighet, korruption och förmågan att sko sig själv på andras pengar är den högsta av dygder för dessa borgare. Nu är hon ute i skumraskaffärer igen. Hoppas att hon åker dit. Fast det är väl bara en from förhoppning…
http://www.expressen.se/nyheter/privatkliniken-har-koppling-till-landstingsrad/
http://www.expressen.se/nyheter/gynekologerna-far-battre-betalt-ju-mer-de-skar/
Jan
/ 03/30/2017Liberala Expressen fortsätter att gräva i liberalen Anna Starbrinks maffiametoder. Det slags maffiametoder som omhuldas av hela Alliansen:
”Där ideologin går in, går pragmatismen ut. Majoriteten i Stockholms läns landsting har drivit vårdvalet allt längre. De fungerande äldrevårdscentralerna i Hökarängen och norr om stan lades ner därför att de inte gick att foga in i valmodelllen. För renlärighetens skull fick bryggan mellan kommunens och landstingets ansvar stryka på foten. Och kostnaderna skenar.”
”Ultragyn har skurit profiter ur kvinnors underliv. Det är hög tid att se över vårdvalen och andra former av kundval.”
http://www.expressen.se/ledare/ultragyn-visar-pa-vardvalets-baksida/
http://www.expressen.se/nyheter/ministern-jag-blir-sa-jakla-forbannad/
Pelle2
/ 03/31/2017Om myndighetsmissbruk eller jäv är maffiametoder så har ju även Sossarna en hel del på sitt samvete. Har dock inte hört dig kalla det för maffiametoder eller mena att det omhuldas av vänstern.
Sedan försvarar jag inte för en sekund Starbrinks eventuella jäv eller ersättningsmodeller där det lönar sig att utföra onödiga operationer.Försvarar heller inte de vårdföretag som utnyttjar systemet utan dom skall bara bort.
Jan
/ 03/31/2017Några gillar alltså fusket och slöseriet med skattepengar. Ideologi före sunt förnuft alltså. Ungefär som i Nordkorea…
Pelle2
/ 03/31/2017Vad var det du inte förstod när jag skrev att jag inte för en sekund försvarar Starbrinks eller vårdföretagets beteende.?
Slöseri med skattepengar sker i minst lika hög grad i offentligt driven verksamhet.
Ideologi framför förnuft alltså när man enbart vill ha statlig eller kommunalt driven verksamhet inom vård och omsorg… Ungefär som i Sovjet…
Jan
/ 03/31/2017Har ingenting emot privat verksamhet inom vård och omsorg. Men den ska vara just det, privat, alltså inte betald av staten. Fast där skiljer vi nog oss åt. Du anser att privata företag ska vara skattefinansierade. Jag anser att privata företag ska verka på en fri marknad och inte försörjas på statliga bidrag. En ganska avgörande skillnad. Som tur är tycker de flesta ekonomer och samhällsvetare som jag. Du tillsammans med välfärdskapitalisterna tillhör en minoritet som stöttar denna perversa hybrid.
MiT
/ 03/31/2017Fast är inte hybriden till för att ge samma villkor och förutsättningar? Statliga/kommunala har noll krav att gå med vinst, det finns ju alltid en kassakista i bakgrunden som kan fylla på hålen, dvs man KAN inte konkurrera mot statliga/kommunala bolag. Omöjligt.
Jan
/ 03/31/2017Det är därför det finns en privat marknad där fri konkurrens ska råda. På den statliga och kommunala marknaden gäller andra villkor. Det är när man blandar dessa marknader som korruption och fusk uppstår. Vilket vi sett i hundratals fall redan. Moroten för den private utövaren är att förhandla till sig så bra villkor som möjligt via lobbyister och jurister. För att därefter vinstmaximera genom att skära i personal- och materialkostnader.
Uppdraget för kommunen eller landstinget är inte i första hand att generera vinster till aktieägare. Vinsten är inte ändamålet med verksamheten. Utan att ge så bra vård och undervisning som möjligt för de skattemedel man är tilldelade. Om det innebär att man i vissa fall har mer personal än vad man behöver så är det inte hela världen. Tvärtom. Det är bättre att folk är sysselsatta än att de går på bidrag. För alla parter. Dessutom tillhör vård och skola de områden som gynnas av större personaltäthet snarare än mindre dito och större aktieutdelningar och räntesnurror på Caymanöarna.
Fast jag förstår att nyliberaler resonerar annorlunda. De förstår inga andra värden än det privata vinstintresset. Också möjligheten att göra sig en hacka på skattebetalarnas pengar. De har inga skrupler.
Pelle2
/ 04/01/2017Om nu de privata alternativen är så dåliga och har så lite personal så förstår jag inte att någon väljer dom.Då skulle väl alla välja dom kvalitativt överlägsna kommunala/statliga alternativen.Då skulle det inte finnas någon marknad för privata företag.
Fast vi förstår ju naturligtvis inte vårt eget bästa utan måste tas om hand av staten….
Självklart ligger det i ett privat företags intresse att tjäna så mycket pengar det går.Det är ju inte välgörenhet det handlar om.
Fördelen med de privata alternativen är ju bl.a att dom visar vad det är möjligt att göra för de pengar dom får.När det inte fanns något att jämföra med ökade anslagen mer eller mindre hela tiden för de statliga/kommunala verksamheterna för dom kunde ju bara påstå att det behövdes mera pengar och hade inga som helst incitament att spara pengar.
Helt otroligt att du menar att det är positivt om de kommunala verksamheterna har mera personal än vad dom behöver.Det är väl slöseri med skattepengar på hög nivå.
I så fall kan vi ju bara låta staten/kommunerna skapa en massa hittepåjobb som kamelfarmer och liknande för att skapa sysselsättning.
Fast om staten/kommunen slösar skattepengar är det ju helt ok för er socialister.
Återigen påstår du att det skapas korruption och fusk på den privata marknaden medan du inte låtsas om att detsamma sker även i den statliga/kommunala verksamheten. i bägge fallen skall de skyldiga straffas naturligtvis.
Fast med ditt resonemang så borde väl hela arbetsmarknaden vara statlig eftersom där finns det bara goda människor som producerar maximalt bra saker på ett optimalt sätt medan de privata företagen består av onda och illvilliga människor.
Eller är det bara företagen inom vård och omsorg som är maximalt onda,dåliga och korrumperade ?I så fall,återigen varför vänder sig människor frivilligt till dom och hur kan stat,kommun och landsting vara så värdelösa på att göra upphandlingar och att kontrollera företagen att kriminell verksamhet kan fortgå? Vad skall vi i så fall ha dessa värdelösa myndigheter till ?
Klimathotet
/ 04/01/2017Egennyttan går att applicera på alla branscher.
https://ledarsidorna.se/2017/03/karusellen-i-lerum-del-ett-upphandlingen/
MiT
/ 03/30/2017Verkar vara en aktivist som rattar Högskolan i Malmös twitterkonto
Jan
/ 03/30/2017Två dhimmis som studerar till lärare. Dra in bidragen till ETC så blir vi av med den….
MiT
/ 03/30/2017Jag råkade kolla fler tweetar från kontot, nästan allt kontot delar är av aktivistisk karaktär långt åt vänster.
Kristian
/ 03/30/2017Terrorism kommer och går, långsiktigt påverkan består.
https://blogs.spectator.co.uk/2017/03/theocracy-scare-us-terror/
Pelle2
/ 03/31/2017Nordiska motståndsrörelsens demonstrationer är alltså farligare än islamister som åker ner till mellanöstern och dödar människor urskiljningslöst,håller kvinnor som sexslavar,förstör kulturskatter,utför terrordåd över hela världen och håller människor som gisslan ?
De tar också upp Malexandermorden där två poliser mördades som dom menar gjordes i högerextremismens namn. Att mörda människor är ju något som sker hela tiden i islamismens namn.
Vänsterextremisterna och apologeterna jobbar övertid med att idiotförklara sig själva samtidigt som dom smeker terrorister medhårs.
Vilka idioter !
Ivar L
/ 03/31/2017Löjligt att kalla Malexandermorden högerextremism. Det fanns ingen högerextremism med i bilden under morden. Vad de vidriga mördarna sedan kom ut med för trams när media gjorde dem till kändisar och de till och med fick spela teater är en synnerligen tragisk historia som vi gärna kunde sluppit om vi låst dörren och slängt nyckeln i Sommen.
G
/ 03/31/2017”Följ nyheter om vår forskning, våra samarbeten, utbildningar, studentinfo och mer. Kommunikationsavd svarar kontorstid.”
Och vad fan har tweets som detta med skolan och vad som händer på skolan att göra ? Det verkar som om många tweets från kontot hamnar under kategorin ”och mer” istället för att handla om det andra. Kommunikationsavdelningen kommunicerar inte, den tweetar ju alt-news nyhetsartiklar.
MiT
/ 03/30/2017MiT
/ 03/30/2017Någon som är prenumerant som kan säga vad det handlar om?
G
/ 03/31/2017Tyvärr inte. Ser att SVT skrev lite, men inget direkt om varför hon hoppar av.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/chefen-for-bb-i-ornskoldsvik-hoppar-av
MiT
/ 03/30/2017Svenne
/ 03/30/2017”Politiskt obundet”
Pelle2
/ 03/31/2017Är väl det vanliga Diina Rosenberg syndromet hos Aktuellt. Dom bara ”råkar”träffa på extremister när dom är ute på stan
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Är ”Diina” ens ett namn?
Pelle2
/ 03/31/2017Hon hete Tiina men uttalar det som Diina på finlandssvenska 🙂
Kristian
/ 03/31/2017Vitun ruotsalaiset, jotka eivät kuuntele.
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Exakt! Och hur ska man få svennebananer att lyssna? Inte med en högtalare på torget utan en resonlig politik.
Tänk att vi behövde gå så här långt för att inse termen ”resonlig politik” inte är högerextrem…
Ivar L
/ 03/31/2017Jag fattar inte riktigt, de säger ”jag är en hen” men hen är ju enligt genusliturgin enbart ett könsneutralt pronomen. Så vad är det för kön de har egentligen?
Det blir ju lite som att säga ”jag har en ögonfärg”. Jaha, men vilken ögonfärg?
MiT
/ 03/30/2017Kristian
/ 03/30/2017”One of us, one of us …”
bashflak
/ 03/30/2017Puberteten lär bota allt vad de indoktrinerats med, när hormonerna tar över
Grodan Boll
/ 03/31/2017Jo, eller så fixar genustokeriet lackmustestet för religion.
Två förlorade barn, men en win-win i övrigt.
michael.
/ 03/31/2017Bra sätt om man vill slippa barnbarn fostra sonen till en hen.
Svenne
/ 03/30/2017UR Play… #SJW
Grodan Boll
/ 03/31/2017Dagens tablå.
Svenne
/ 03/30/2017‘Opinion’ i SVT…
Svenne
/ 03/30/2017Stål- och betonghindren blir allt vanligare… #detnyalandet
Kristian
/ 03/31/2017”Så har det alltid varit.”
Viktigt att dokumentera och komma ihåg.
Klimathotet
/ 03/31/2017Pollare. Finns höj- och sänkbara till garageinfarter också.
MiT
/ 03/30/2017Pelle2
/ 03/31/2017Lite fin nyrasism i identitetspolitikens namn..
Ivar L
/ 03/31/2017Det intressanta är att det av någon anledning enbart är vithetsdominans som är intressant. Alla som rör sig i det offentliga rummet vet att det numera förekommer att vissa områden numera inte alls domineras av vita. Typiskt exempel bortsett från förorter är klassiska A-lagasbänkar som på många ställen numera ”tagits över” av antingen gäng med ensamkommande, eller tiggare. Men jag kan lova att det inte kommer att skrivas en enda uppsats om hur ”ickevita kroppar” tar den tidigare generationens platser i offentligheten.
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Jösses, tittar igenom debatten mellan Teres Lindberg och Johan Westerholm och mot slutet när de börjar komma på publikfrågorna så blir Lindberg rätt rabiat och kommer igång och slänger iväg människors farhågor. (kring kanske en och en halvtimme in i debatten, men hela är intressant!)
Westerholm håller sig resonlig och lugn.
G
/ 03/31/2017”Kvinnor dömda för kidnappningslögn”
https://www.svd.se/kvinnor-domda-for-kidnappningslogn
G
/ 03/31/2017Ah, men nuförtiden verkar det som om detta istället händer i badhus, på festivaler och lite varstans ute i samhället, dock helt utan erotik och pinup-bilder inblandat.
”S-kvinnorna visar ”110 år av kvinnokamp” – en kamp som fortsätter. Aktuella frågor i dag: förlossningsvården och aborträtten.
..[..]..
Förbundskongressen fastställde på 80-talet ett program om erotiska frizoner, för att kvinnor skulle slippa bli tafsade på på arbetsplatserna och slippa se pinup-bilder i fikarummet.”
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/110-ar-av-kvinnokamp-om4567711.aspx
Kristian
/ 03/31/2017Jag kommer inte ihåg vem som skrev det, men om detta har fungerat är det bevis på att kulturen har betydelse och kan förändras. Och att ”alla män, överallt” är trams.
G
/ 03/31/2017Kristian
/ 03/31/2017Det menar kanske ”betydligt yngre förmågor” med ”egen erfarenhet av förlossning”?
Allt beror på hur man formulerar sig.
G
/ 03/31/2017Pelle2
/ 03/31/2017Så idioten och apologeten Sundman tycker att vi skall slösa miljoner av våra skattepengar på islamister som förtrycker kvinnor ?
Sedan jämför hon hedersproblematik med att kvinnor hånas på nätet. Det är alltså ok i hennes värld att förtrycka kvinnor om man är islamist ??
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Loan är en extremist.
Hon är faktiskt dum i ”huvvä” som man så snällt säger, hon bekämpar sin egen ”sak” (vilket egentligen är hennes enorma ego)… Det finns inga ord hur vidrig jag finner människor som henne. Hycklare.
Gurkburken
/ 03/31/2017Även om Helmersson inte redan hade skrivit spaltmil om sekulära män, så skulle Sundman aldrig gå med på ett byte där han skriver en artikel om sekulära mäns kvinnoförtryck och hon skriver en artikel om muslimska mäns kvinnoförtryck.
Kristian
/ 03/31/2017”Problemet med bilolyckor beror inte på vägar utan på bilar. Vi får inte peka ut en massa fina vägar genom att inrikta oss på olyckor i närheten av vägar. Bilar är lika farliga mitt i Vänern.”
Pelle2
/ 03/31/2017Extremisterna Ulf Bjereld och Thomas Hammarberg vill återinföra permanent uppehållstillstånd för asylansökningar,underlätta familjeåterföreningar,stödja tiggarna med boende och annat samt inte förbjuda tiggeri.
Tro det eller ej men dom säger inte hur vi skall klara av att ta emot ännu flera invandrare ekonomiskt och hur vi skall ordna boende med mera.Gud kommer säkert hjälpa oss om vi frågar den religiösa extremisten Bjereld..
Sedan begriper inte jag varför vi skall hjälpa tiggarna. Dom söker inte asyl eller begär att få invandra till Sverige utan kan betraktas rakt av som turister. Varför skall vi hjälpa just dom turisterna ? Varför inte Amerikanska,tyska,franska eller andra turister ?
http://archive.is/Tnvpn
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Har inget att göra med hur barn mår en gissningsvis hur vissa kvinnliga föräldrar mår:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/smink-for-barn-kan-vara-farligt
G
/ 03/31/2017”Håkan och Max, sommarens vikarier på ledarsidan!
I sommar kommer ledarsidans läsare kunna ta del av Håkan Boströms och Max Sjöbergs vassa pennor och analyser. Hjärtligt välkomna önskar era blivande kollegor!
Vi passade på att ställa några frågor till våra blivande kollegor på tema vilka de är, vad de förfäras över och fascineras av samt lite om vad läsarna kan se fram emot från deras respektive pennor.
Nedan följer deras svar….”
http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2017/03/30/valkomna-som-sommarvikarier-hakan-och-max/
Håkan vet vi kan skriva bra och sakligt sen tidigare, den andre, hm ja, baserat på hans svar i länken ovan skulle jag säga att det återstår att se.
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Fast, varierat är intressant!
Så då blir det lite ying/yang – kul. 🙂
G
/ 03/31/2017Ja absolut, håller med. Grejen är bara att jag sett några tweets av Max som din kommentar ovan ang Loan inte skulle vara helt fel på, fast jag har också sett tweets som varit rena fullträffar, så Max är väl lite yin/yang även i sig själv skulle man kunna säga. Men som sagt, vi år la se 🙂
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Hittills så har Alice Teoduresco haft en bra känsla för balans. Finns inget som jag tror i detta läge ska putta henne.
Tvärtom – jag tycker två ”tyckare” från två olika sidor som ska skriva krönikor är briljant!
G
/ 03/31/2017Ja. Det kunde varit värre om man säger så. Återstår se vilka vikarier som tar plats på Expressen och AB, inte för att jag bryr mig det minsta om vilka som ska vicka på AB, vem vet, vikarierna kanske tom blir bättre än AB:s ordinarie och lyfter ledarsidan till skyarna lol. Nej, nu var jag dum mot Lindberg och Sima.
G
/ 03/31/2017SvD Ledare får lite nya skribenter, bland annat en från Vinnova, gud vad trevligt!
Ny vinjett och nya skribenter hos SvD Ledare
https://www.svd.se/ny-vinjett-och-nya-skribenter-hos-svd-ledare
På pluskontot har vi väl är väl Thomas Engström som hittat nytt hem efter Expressen kultur, och Alexandra Ivanov som ju skrivit bra i SvD som vikarier förut. Annars mest okända namn för mig, förutom Benjamin som också skrivit i SvD men som jag inte läst mycket av.
Polyester Poontang
/ 03/31/2017Erm, nåja. Aktivister kan ha poänger ibland även om deras blick är lite snett.
Svenne
/ 03/31/2017Sjöstedt om socialismens framgångar… #satir
Kristian
/ 03/31/2017”… när demokratin sätts ur spel.”
Men just det ingår ju i grunddefinitionen av socialism!
När produktion, konsumtion och ägande skall centraldirigeras finns ingen ”demokrati” kvar. Allt utgår från ideologi, dogmer, Partiet …
G
/ 03/31/2017Widar skriver idag om Fi.
http://folkbladet.se/opinion/riksdagens-langa-finger-om4569438.aspx
”..[..]..
I december förra året meddelade Annelie Nordström på DN Debatt att hon lämnar S för att gå till Fi. I artikeln slog hon fast att ”Fi har utvecklat en genomarbetad politisk hållning inom de flesta områden.” Vilket är ett helt snurrigt påstående. Det är möjligt att gilla Schyman, att uppskatta feminismen och att till och med vilja rösta på Fi. Men ingen vettig människa – vilket Nordström är – kan påstå att partiet har en ”genomarbetad politisk hållning”. Schyman är väl ungefär lika ”genomarbetad” i ekonomisk politik som vad Bert Karlsson var i Ny Demokrati.
Och värre tycks det bli. En av de nyvalda partiledarna heter Victoria Kawesa och undervisar i genusvetenskap på Södertörns högskola. Intervjuad i SVT: s Rapport om varför Feministiskt Initiativ inte vill att dömda mördare och våldtäktsmän ska utvisas till sina hemländer så svarar Kawesa att det är rättvist eftersom inte ”vita svenskar utvisas!” Och för detta parti vill Annelie Nordström gärna sitta i riksdagen.”
michael.
/ 03/31/2017Jag gissar att fisarna i en nära framtid kommer lägga ett förslag om att vita heterosexuella män som begår mord och våldtäkt ska utvisas,medans rasifierade mördare och våldtäktsmän får stanna,varför kan man fråga sig pga maktanalys såklart.
Olof
/ 03/31/2017Svårt att se hur det skiljer sig från hur det fungerar idag. Vita svenska män kan mycket väl utvisas till sitt hemland. Sen att man skippar den administrativa biten för människor vars hemland råkar vara Sverige handlar ju mest om att det hade varit onödigt omständigt att utvisa någon till Sverige när de redan är i Sverige.
Emanuel
/ 03/31/2017Cringe på högsta nivå!!
G
/ 03/31/2017Vad krävs för att bli medborgare, Alexandra skriver om hur det skiljer sig mellan länder.
”Den svenska kravlösheten
Sverige utmärker sig från många andra länder genom att inte ha några språk- eller kunskapskrav för medborgarskap.”
http://www.gp.se/ledare/den-svenska-kravl%C3%B6sheten-1.4216574
Pelle2
/ 03/31/2017Aleksandra skriver bra gång på gång !
Motkraft
/ 04/01/2017Sverige kommer säkerligen att ändra lagstiftningen inom de närmaste åren till att harmonisera med andra Europeiska länder. Krav på att kunna språket, krav på att kunna försörja sig och så vidare.
Men med en stor skillnad. Sverige har massor av bra lagar men också en tradition av att ha massor av undantag och att regelmässigt bevilja ”dispenser”.
Ett exempel är anhöriginvandringen. Enligt Migrationsverket så år 2013 har försörjningskravet tillämpats i 53 ärenden av 15 000 uppehållstillstånd beviljade av anhörigskäl.
De ”tuffare lagarna” är för att lugna medborgarna. Undantagen och dispenserna är för att låta allt vara som innan.
G
/ 03/31/2017G
/ 03/31/2017”Engagerad till tusen i läraryrkets utveckling, barns utveckling och annat livsviktigt! Ordförande för Lärarförbundet.”….
Maria
/ 03/31/2017Asylsökande ljuger om sin identitet, mördar barn, får 164 000 i skadestånd och maken lika mycket:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0aR8A/dodade-sin-bebis–far-skadestand-for-lidande
Grodan Boll
/ 03/31/20171. Lindomefallet. Har den här problematiken inte byggts bort än? Fäll båda för medhjälp.
2.
Att inte samarbeta och att ljuga är två skillda saker. En av dem är mened.
3.
Så lägligt.
Vän av ordning
/ 03/31/2017Man får faktiskt ljuga om man själv står inför rätta. Mened gäller inte detta fall.
Ivar L
/ 03/31/2017Nej, men det är ju fullständigt orimligt att ge skadestånd för en försening som hon själv vållat. Det är något som är allvarligt på tok i Sveriges rättssystem.
Grodan Boll
/ 04/01/2017Det visste jag faktiskt inte. Kan du länka mig till någon form av praxis?
Vän av ordning
/ 04/01/2017Det är bara under ”laga ed” man kan bli dömd för mened om man ljuger. Under laga ed är bara vittnen i en rättegång. Det har funnits en månghundraårig tradition i Sverige att en åtalad inte skall behöva medverka till att få sig själv dömd. Man kan således vara tyst, eller hitta på bäst man vill. Det är åklagarens roll att led åtalet i bevis.
https://lagen.nu/1962:700#K15P1S1
Jan
/ 03/31/2017Tyvärr är det så här det ser ut i svenska domstolar. Paragrafrytteri, kamelen ska in i nålsögat hela tiden. Det viktiga är att de mångtaliga advokaterna kan salta sina räkningar och få sin obligatoriska halvmiljon per fall. Sedan träffas domaren, åklagaren och advokaterna på Rotary och Frimurarna och skrattar åt alltihop i alla fall. Och ser till att barnen börjar på juristlinjen…
Svenne
/ 03/31/2017Sydsvenskan om bidragsträsket
Jan
/ 03/31/2017Han har rätt. Lär du dig hur systemet fungerar kan du utnyttja det. Det gäller att göra formellt rätt och trycka på rätt värdeord. Värdeorden kan vara allas lika värde, kvinnors rätt, demokrati, samverkan, värdegrund och så vidare. Sedan är det bara att kassera in miljonerna. Lika lätt som att lura försäkringskassan tydligen. Och allt sker med politikernas goda minne.
Ferrari
/ 03/31/2017#dumjävlar
Kristian
/ 03/31/2017Gurkburken
/ 03/31/2017Staten anställer kommunikatörer som ska försvåra mediagranskning och ger sedan bidrag till media som ska granska staten.
MiT
/ 03/31/2017Hur man vet att de slirar på sanningen? Det lilla ordet ”minst” som alltid ska klämmas in när det handlar om kunskap/kompetens hos asylsökande. Vad hon menar med ordet ”minst” är alltså att de egentligen generellt är mer välutbildade där än vad de svenska är här. Sen vad hon menar med Dubai har jag ingen aning om, inte direkt några asylströmmar från Dubai?
Svenne
/ 03/31/2017#detnyalandet
Kristian
/ 03/31/2017Vi fick miniversionen av detta efter kriget i Jugoslavien. Ingen lärde sig något.
Svenne
/ 03/31/2017GP: Beskriv inte jihadisterna som offer
Pålle
/ 03/31/2017När ska några vettiga svenskar börja bygga ett hållbart samhälle?
MiT
/ 03/31/2017*https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=433506553652109&id=100009783030413*
Polyester Poontang
/ 03/31/2017WTF. Vilken psykos måste man ha för att attackera harmlösa djur?
Olof
/ 03/31/2017Heh, känns rätt överflödigt att skriva ut. Vem fan tror att svenskar skulle bete sig på det sättet?
Dan
/ 03/31/2017Svt nyheter ska vinklas med eget språk. Alla som någonsin bott i Sverige blir svenskar. Men etniska svenskar ska inte få finnas.
http://www.xn--fjllsj-cua2m.nu
MiT
/ 03/31/2017Polyester Poontang
/ 03/31/2017Väldigt intressant och jag rekommenderar att ni ser på detta!
Pelle2
/ 03/31/2017OT:
Danskarna visar hur man skall handskas med is-terrorister.
Nu utvisar dom en Dansk-turkisk man efter avtjänat fängelsestraff för hans medverkan i IS.
Själv hävdar han att han bara bakade pizza medan andra hävdade att han var en soldat.
Dom har tydligen också utvisat en Dansk-Marockan för samma brott.
Klockrent agerat av Danmark anser jag.
Oavsett vilken funktion man har fyllt hos IS skall man sitta av ett straff och utvisas
om man inte är medborgare i landet.
http://archive.is/6txeO
MiT
/ 03/31/2017Pelle2
/ 04/01/2017Förstår att feministerna vill kriminalisera kritik mot dom. Dom har inga hållbara argument för sin manshatiska ideologi och måste därför skydda sig mot den ökande kritiken.
Motkraft
/ 04/01/2017Nu är inte min Norska den bästa men om jag förstår saken rätt så vill de utöka vad som är ”hets mot folkgrupp” (”rasismparagrafen”) från att som nu täcka
till att också innefatta ”kön”. Resten av artikeln verkar mest vara hur vissa feminister vill använda den föreslagna utökade lagen.
Vad feministerna inte inser är att den lagändringen skulle slå tillbaka på dem själva hårt. Till priset av att några manliga dårars utfall blir åtalbart (vilket det troligen redan är) så kommer deras egna öppna hat mot män blir åtalbart. De kan inte längre skriva att män är djur och annat extremfeministiskt utan att riskera att åka dit på det.
norskgoy
/ 04/02/2017Forslaget, som var for en god stund tilbake, var spesifikt opp mot feminisme og kjønnet ”kvinne”. Men ingen fare. Det er nå enkelt å skifte kjønn i Norge, med noen få klikk.
Den ble ikke tatt opp i denne omgangen, men det kommer nok flere slag. Post-modernister gir seg ikke så lett før daddy state passer på dem.
Svenne
/ 03/31/2017Reklamprofessorn… #satir
MiT
/ 03/31/2017Polyester Poontang
/ 03/31/2017Dags att granska #vistårinteut-sidor på Facebook?
Nej, ja just det…
MiT
/ 04/01/2017ulsansblogg
/ 04/01/2017Är Feministiskt Initiativs (FI) makt större än vi inser?
Verkligheten överträffar diken.
Vi bör vända på varje sten för här döljer sig kanske en sanning.
Varför berikas det svenska samhället helt plötsligt av mängder av
afghaner i sina bästa år ? Är det ett modernt Gunnar och Alva Myrdalsprojekt eller är det politiska eftergifter sedan engagemanget i Afghanistan ? Är det kanske en hämnd på västmakternas beteende? Afghanistan kan inte besegra väst med militära medel men de kan våldföra sig på den västerländska befolkningen.Frågorna är många men svaren från etablissemanget är få. Gunnar och Alvas son Jan konstaterade för ett antal år sedan.
” Det fredsälskande afghanska folket välkomnar alla men kommer du med onda avsikter kommer du att obönhörligen att köras ut”. Kanske låter det mycket långsökt men är det hela en hämnd på oss i väst som då med goda intentioner förstört deras utkomstmöjligheter vad det gäller opiumexport?
Att vi via skatten ska betala 10-tals miljarder för de här gossarna och inte
afghanska flickor är för mig en gåta. Afghanska flickor som enligt islam är mindre värda kanske vi skulle se som de mer utsatta.
Till svenska politiker kräver jag ett svar varför ni vurmar för de här afghanska pojkarna som emellanåt är mer män.
Nu har jag kastat in en brandfackla i debatten och den kräver ärliga svar för att bli släckt.
Kim
/ 04/01/2017Nu är det inte så att det är thailändska.
Tänk dig för.
Värdelös artikel.
MiT
/ 04/02/2017Du har verkligen inte förstått syftet med inlägget märker jag.
Svenne
/ 04/01/2017Jodå… #RFSU
Polyester Poontang
/ 04/01/2017Alltså. X är ett bra förslag för ”könslösa”. Hursom så tvivlar jag att detta är tillräckligt…
Kristian
/ 04/01/2017Man borde vara mer bekymrad över att ständigt behöva uppge när man är född. Varför ifrågasätter ingen det? Vana?
I de flesta länder (USA, NL, UK) har man ett nummer som inte ger någon direkt information om vare sig ålder eller kön.
Minns någon person med enskild firma (dvs organisationsnumret är som bekant ägarens personnummer) som roade sig med att vid kontakt med myndigheter å firmans vägnar alltid inleda med att fråga ”hur gammal är du?”
Svenne
/ 04/01/2017När vissa blir kränkta av allt… #världsautismdagen
Pelle2
/ 04/01/2017Anne Heberlein skriver bra på Ledarsidorna om hur det i vissa kretsar är helt acceptabelt att begå sexuella övergrepp eller till och med våldtäkter.Eftersom män med utländsk bakgrund är klart överrepresenterade även här så kommer väl dom vanliga apologeterna försöka brunsmeta henne eller relativisera brotten..
https://ledarsidorna.se/2017/04/ann-heberlein-det-varsta-ar-likgiltigheten/
G
/ 04/01/2017Mycket bra! Så nu springer BRÅ rasisternas ärenden också, enligt snubben på FB, fan alltså, snart finns det ingen man kan hänvisa folk till. Folk som vägrar acceptera verkligheten är helt omöjliga, som en vägg.
Pelle2
/ 04/01/2017Det var väl en faktaresistent postmodernist,identitetspolitiker och relativist som inte
accepterade Brå,s statistisk när den inte passade hans ideologier..
Kristian
/ 04/01/2017Ja jävlar.
”Man skäms inte, man är inte rädd för att bli upptäckt, och man bryr sig inte när man blir påkommen och anklagad.”
Om någon säger ”så har det alltid varit” kommer jag att åka fast för misshandel.
Straffsatserna måste sättas relativt befolkningens ursprung, och då menar jag inget biologisk eller ”rasistiskt”. Om till exempel 10% av befolkningen är födda och uppvuxna i USA, bör den svenska ”max 4-6 år, någonting” viktas med USAs ”20 år eller livstid på riktigt.” Om en ”livstid” räknas som 70 år hamnar vi då omkring 7 år? 10 år?
Fast jag har inte slagit upp vad straffsatserna ligger på.
Hmm. Sverige max tio år. USA verklig tid i genomsnitt 5.4 år. Genomsnitt Europa 3-4 år.
MiT
/ 04/01/2017Kristian
/ 04/01/2017”Jag, jag, jag, pk-poäng för framtida bidrag, lite intern Sofo-humor, jag, jag, jag.”
Så, ungefär?
Gorby
/ 04/01/2017Angående SVT’s granskning av Facebooksidan Rädda vården.
Personen bakom, Fredrik Antonsson, skriver om varför han startade sidan på sin blogg iOtakt.
http://iotakt.se/page/2/
Kristian
/ 04/01/2017Lite mer framtidssäker länk:
http://iotakt.se/kraschen/
G
/ 04/01/2017MiT
/ 04/01/2017Pelle2
/ 04/01/2017Loan Sundberg visar vilken mobbare hon är och hur hon gör allt för att kleta rasist på dom som inte tycker som hon,
Grodan Boll
/ 04/02/2017Så hennes svar på källa är Appeal to authority? (Och därefter total tystnad)
G
/ 04/01/2017Jag såg intervjun på TV. Handlade ju mer om politik än om hennes nya bok, men det kanske var meningen. Jag orkar inte sammanfatta i text, intresserade får titta.
Motkraft
/ 04/01/2017Hon inser inte att i hennes strävan att vara ”god” och vara emot ”vi och dom” så är hon just en extremt ”vi och dom”-människa. Vänner som inte har ”rätt åsikt” är ”dom”, människor som har annan politisk åsikt än hon har är ”dom”.
Typisk PK-människa. Har helt glömt bort vad polarisering orsakar och glömt vad demokrati och yttrandefrihet handlar om.
smack
/ 04/02/2017Spolade snabbt igenom den minst sagt tröttsamma marknadsföringen.
Det säljer säkert böcker bland avtrubbade TV4-tittare men det som slår en är vilket enormt bekräftelsebehov den äldre damen har.
Intressant att damen konstant marknadsför sig genom sin duperade toyboy som att hon inte riktigt kan stå på egna ben, vilket överskuggar det PK-politiska budskapet.
Det är klart. Boken skall säljas till varje pris. Dags för kvinnor i klimakteriet att lätta på lädret, slanta upp slantarna och fly den grå vardagen, med politisk indoktrinering i deckarformat. Mycket nöje!
Svenne
/ 04/01/2017”Mansskatt införs i sommar” #aprilapril:)
http://www.friatider.se/mansskatt-inf-rs-i-sommar
”– Vi slår ett slag för jämställdheten, förklarar regeringens särskilda utredare Avril Lehen”
G
/ 04/01/2017”Var är debatten om den nya tidens statare?
Vi äter mat på tallrikar som de diskar, vi använder toaletter som de städar och går i skor som de lagar till löner som inget fackförbund har varit i närheten av. Om lön ens förekommer för denna grupp som är lika ofria som 1800-talets utfattiga statare.
För fyra år sedan publicerade DN Kultur ett gripande öppet brev där Jonas Hassen Khemiri förslog att han och dåvarande justitieminister Beatrice Ask skulle byta skinn. Författaren ville att statsrådet känslomässigt skulle uppleva det diskriminerande med polisens Reva-projekt som skulle öka antalet avvisningar. Fyra år och en flyktingkris senare har verkligheten förändrats. Allt-åt-alla-Khemiri, och de som hyllade hans brev, borde klä sig i en slavarbetares hud och sedan fråga sig om träldom är Sveriges framtid.
…[..]..
Allmän amnesti för alla papperslösa är en vacker tanke men orealistisk, inte minst för att det eroderar asylrätten. Det måste vara skillnad på ett ja eller nej i asylprocessen. Migrationsverkets prognos spår ändå att nära 50 000 asylsökande går under jord i Sverige de närmsta åren efter att de får avslag på sina asylansökningar.
..[..]..
Sverige behöver tyvärr fler, inte färre, inre utlänningskontroller. Nya siffror från polisen visar att knappt 19 000 inre utlänningskontroller utfördes 2016, vilket är flera tusen färre än 2015. Över 42 000 kontroller genomfördes till exempel 2012, året innan Khemiris brev publicerades. Den stora nedgången har skett trots regeringens uttalade ambition att fler med utvisningsbeslut måste lämna landet. Att kommuner, som Malmö och Stockholm, samtidigt tillåts betala ut socialbidrag till papperslösa är direkt kontraproduktivt. Det kommunala självstyret måste i detta avseende börja köras över. (Forts)”
https://www.dagenssamhalle.se/kronika/var-aer-debatten-om-den-nya-tidens-statare-32711
http://archive.is/byNfY
Kristian
/ 04/01/2017”Svensk arbetsmarknad – Nästa station: Trasproletariatet” (2016-12-17)
https://ledarsidorna.se/2016/12/svensk-arbetsmarknad-nasta-station-trasproletariatet/
”Detta kommer ofrånkomligen leda fram till någon form av låglönejobb. Jobb där arbetsgivarna kommer sätta lönerna. Alltifrån oseriösa företagare till sådana som du och jag. Som kan tänka oss att få våra kläder tvättade och hemmet städat för en femtiolapp per timme.”
”1910? 1920? 1930?” (2015-12-28)
http://ledarsidorna.se/2015/12/1910-1920-1930/
”[Tagazouth, Marocko]
En hushållerska, som du anställer per dag, tjänar mellan 100 och 150 dirhams för en tiotimmars arbetsdag. Mellan 85 och 130 kronor. Då ingår inte ersättning för hennes resa till eller från arbetsplatsen som inte sällan kan vara på två timmar. I en riktning.
[…]
En vän som besökte oss förfasades över de låga lönerna men tyckte samtidigt att det var praktiskt att få sina skor putsade för fyra svenska kronor.
[…]
Han är nöjd och glad med sina märkeskopior, den billiga maten men klagar samtidigt på tiggarna, de stympade krigsveteranerna som tvingas tigga och åsynen av de fattiga barnen.
[…]
Jag skrev tidigare om tidsmaskinen. Den kommer allt närmare nu. Frågan är nu i vilket årtionde vi skall kliva ur den. 1910, 1920, 1930 eller i bästa fall 1950. Nu åker vi.”
Centern säger väl som Mark Blyths parodi på globalister att ”Det här går fint, ni kommer att bli programmerare allihop.”
Sanandaji citerar BRÅ*:
”Det är en kultur i Malmö. Folk gillar att handla billigt. En kebab ska inte kosta mer än 25–30 spänn.”
Jag borde inte klaga – nu försvinner den svenska modellen, precis som jag har velat. Men nog hade man kunnat ordna en mjuklandning.
(*
https://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2012-05-24-brottslighet-och-trygghet-i-malmo-stockholm-och-goteborg-promemoria.html)
Jan
/ 04/01/2017Säga vad man vill om det här. Svenska folket har bäddat för det genom sjuklövern. Men jag noterar i min kalender att kapitalisthoran Lööf har velat ha den här utvecklingen med ett trasproletariat. Dels för att förverkliga sina nyliberala idéer, dels för att slå sönder fackföreningsrörelsen som hon hatar in i märgen. Skam vidlåder dig, marknadskona. Djävulen själv är dock säkert imponerad. Nu har du din plats i helvetet säkrad. Tillsammans med en rad andra centerpartister.
G
/ 04/01/2017Svenne
/ 04/01/2017#sarkasm
G
/ 04/01/2017G
/ 04/01/2017Kristian
/ 04/01/2017”Is it foolish for a woman to cycle alone across the Middle East?”
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-39351162
”There were the sex pests, for a start. In Jordan, Egypt and Iran, I was groped, ogled and propositioned with disappointing regularity.
[…]
I realised quickly, however, that these men were not monsters. They were ignorant and often ill-educated.”
Om man ser på kartan är det en hel del Europa, en hel del flyg, och så lite cykling i mellanöstern.
Men jag vet ärligt talat inte hur lång tid det tog. En vecka vardera för etapperna Egypten-Sudan och Iran?
Polyester Poontang
/ 04/01/2017Absurt och en av de sakerna som innebär att vi är icke-ursäktande om. Kvinnor ska kunna cykla utomhus. Punkt slut! Om du har problem med det så är det *ditt* problem, inte vårat.
Svenne
/ 04/01/2017Örebropolisen börjar med poliskatter… #aprilapril:)
MiT
/ 04/01/2017Jan
/ 04/01/2017Att man anlitar samma rasifierade person hänger säkert samman med ”folkräkningen” på SVT. Man mäter kvoten kvinnor och rasifierade. Genom att intervjua rasifierade och kvinnor bättrar man på den kvoten och får en guldstjärna i kanten av invandrings- och feministindustrin. Sådant ingår i SVT.s värdegrund.
Kristian
/ 04/01/2017Samma visa överallt.
Affärsvärlden: ”Du, jag spelar faktiskt golf med någon som kan det där med detaljhandel / derivat / råvaruimport. Skall jag be honom ringa upp dig?”
SVT: ”Du, jag går faktiskt yogakurs med någon som har samma åsikter som vi och som nog passar i en kvot. Skall jag be hen ringa upp dig?”
Pelle2
/ 04/01/2017Bloggaren Fnordspotting totalsågar SVT,s inkvisation mot Bloggaren Fredrik Antonsson som beskriver den kollapsande vården.
http://fnordspotting.blogspot.se/
Håller med honom helt och fullt.Det är sjukt hur SVT springer maktens ärenden och vill försköna verkligheten för att passa in i deras världsbild.Detta samtidigt som dom vill tysta dom som har en annan bild av verkligheten.
Pravda är stolta över dom.
Pelle2
/ 04/01/2017Många andra hänger på i kritiken mot SVT,s metoder:
https://ledarsidorna.se/notis/notis-nar-folket-granskar-bade-makt-och-media-blir-det-inte-lika-roligt-langre/
http://anybodys-place.blogspot.se/2017/04/fredrik-antonsson-tokmoderaten-sjatte.html
http://cornucopia.cornubot.se/2017/04/min-van-fredrik-antonsson.html
Det börjar skaka under fötterna på agendajournalisterna…
Westerholm avslutar sitt inlägg med följande:
”När folket börjar granska makt och media blir det inte lika roligt längre. SVT är både makt och media. Då passar det att bli såväl analfabet, döv, blind och lomhörd som i SVT och Ulf Johanssons fall. ”
Pelle2
/ 04/01/2017Och bloggaren Fristad hänger på och visar hur media och andra makthavare gör allt dom kan för att brunsmeta alla dom inte delar deras ideologi medan dom aldrig granskar sajter med vänster eller radikalfeministisk inriktning eftersom det är sådan ideologier dom själva bekänner sig till..
http://www.fristad.eu/2017/04/du-ar-vad-du-delar/
Jan
/ 04/01/2017Jag tror att det finns ett egenintresse i det här. Ett skråtänkande. I mer än 150 år har medias skrå varit fredat. Med internets genomslag får man en ny spelare som man inte vill ha med att göra. Och man börjar inse att man håller på att förlora den kampen. Därav alla kampanjer om hur duktiga och överlägsna man är i etablerade medier. Och hur dåliga och farliga de andra är…
Rikard
/ 04/01/2017Hej.
Helt rätt.
Vi har sett det förr, i äldre tider, när tidningar började bli allmänt tillgängliga.
Såväl kungs som prästerskap och andra med makt att reglera kunskap och information domderade om domedag.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Jan
/ 04/01/2017Tack! Visst är det så. Hiertas Aftonbladet fick ges ut i ständigt nya editioner för att kringgå Karl XIV Johans indragningsmakt. Historien upprepar sig.
Jan
/ 04/01/2017Väljarkåren? 30 procent rent egenintresse, 30 procent politiska idioter, 20 procent velande höns och 20 procent tänkande personer med egen vilja.
Kristian
/ 04/01/2017Vi kommer nog till samma slutsats, men jag skulle vilja påstå:
50% har bestämt sig en gång för alla, senast i 25-års åldern. Därefter har de aldrig sett en politisk debatt, läst någon artikel eller diskuterat politik.
10% plånbok (privatanställda, högre lön).
10% antingen godhet eller anti-PK på trots (offentliganställda, lägre lön).
20% höns.
10% tänkande.
bergersjo
/ 04/01/2017OT, har ni sett att Natashja ”Lady Dahmer” Blomberg hamnat i blåsväder nu? 🙂
Hon jämställer BDSM med pedofili, zoofili och nekrofili. Det kommer hon att få ångra. Hon kan säga precis vad som helst om MÄN men nu uttrycker hon hat mot sexuella minoriteter som deltar i Stockholm Pride och det är inget man gör i Sverige om man vill vara på god fot med de politiskt korrekta.
Jag är tämligen säker på att hon kommer att pudla.
https://nyheteridag.se/feministbrak-om-sex-upp-till-kamp-for-de-som-inte-far-knulla-barn-och-djur-ifred/
Polyester Poontang
/ 04/01/2017Hon är ack så korkadö
Grodan Boll
/ 04/02/2017Tveksamt.
Till skillnad från politiker verkar hon genuint tro på det hon säger. För alla med fler än två grå är hon en hycklare av rang, men att någon så söndermarinerad skulle gå ut och förkasta sin religion har jag svårt att tro.
I mina ögon är hon en ärlig idiot.
bergersjo
/ 04/02/2017Hon tror säkert på vad hon säger, men hon tror säkert ännu mer på att få fortsätta med sitt. Som till exempel att hon bor hemma med barnen medan hennes man jobbar. Inget hon som feminist tycker är bra, däremot något hon som PERSON gillar. Samma sak här. Hon vill fortsätta vara feministikon och därför tror jag hon kommer pudla även om hon inte menar det.
MiT
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017Vet inte om han själv twittrat om det, i så fall har jag missat det, men Hanif har varit gäst i Aron Flams Podd, jag såg det när en på twitter skrev ett citat från något Hanif säger i podden. Då tänkte jag, wtf, det har jag missat. Så jag googlade och hittade flera ställen, bland annat här:
https://player.fm/series/dekonstruktiv-kritik/aron-flam-s-dekonstruktiv-kritik-hanif-bali
Men så hörde jag efter att ha lyssnat några minuter på inledningen (Aron går också igenom lite var han själv står politiskt, bland annat) att han också har en YT-kanal, så länkar dit också. Nu ska jag lyssna på 2 tim 😛
G
/ 04/02/2017Det var intressant och de lyckades diskutera många olika ämnen, även den långa inledningen med Aron var bra. En sak som fastande var dock det han sa om omskärelse i inledningen, jag håller inte alls med, men har inga problem att agree to disagree, det är såklart först och främst när han själv (och andra) blev omskuren och om det var hans eget val eller inte som det gäller, om det skedde som litet barn efter beslut av föräldrarna, eller om han gjorde det som vuxen för att ha själv ville. Ser dessa ingrepp på barn på både pojkar och flickor som en form könsstympning, det är bara fel och gör ingenting vackrare på något sätt imo. Tar man däremot ett beslut när man är äldre som vuxen så ja, då tar man beslutet själv och vet själv vad ett ingrepp innebär vad gäller exempelvis känsel och utseende.
G
/ 04/02/2017Sen höll jag iofs varken med Aron eller Hanif om precis ALLT, men det spelar mindre roll, som helhet var det mycket bra och intressant, vad alla ”utmaningar” är höll jag nog helt med om. Hanif pushad hårt för kvotflyktingpolitik i slutet av samtalet och att asylpolitiken som sådan inte fungerar längre. Förstod dock inte vem den andra komikern(?) var som tydligen ofta brukar kalla Hanif husblatte, de uttalade inte hela namnet, Branne tror jag smeknamnet var, om jag hörde rätt.
Embryo
/ 04/02/2017Branne = Branislav Pavlovic.
Nu skulle jag möjligen ta det med en nypa salt.
MiT
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017Kanske pratar hon om mer än just folkomröstningen ikväll…
G
/ 04/02/2017”Offentlig sektor gynnas av ett stort utrymme för kritik, men SVT vänder på steken och riktar absurt nog sitt granskande öga mot enskilda medborgare och visselblåsare – till försvar för offentliga institutioner och system.”
https://www.dagenssamhalle.se/kronika/systemlojal-journalistik-granskar-medborgarna-32760
Bra och Tack! Läs också den av Lagersten som länkas i slutet.
G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017Michael: ”Jobbar som nyhetschef på Aftonbladet”
G
/ 04/02/2017”Under natten har fyra försök till våldtäkt och en våldtäkt utomhus skett i Stockholms län.
Under kvällen/natten/morgonen har ett flertal försök till våldtäkt skett utomhus i Stockholms län. Dessutom har en våldtäkt skett, också den utomhus.
1 april kl 22.25 på Kungsholmen. En kvinna blir utsatt för ett försök till våldtäkt av en gärningsman.
2 april kl 00.22, Täby. En kvinna blir utsatt för ett försök till våldtäkt av två gärningsmän.
2 april, kl 03.04, Bandhagen. En kvinna utsätts för ett försök till våldtäkt av en gärningsman.
2 april, kl 03.58, Rönninge: En kvinna utsätts för ett försök till våldtäkt av en gärningsman.
2 april, kl 05.00, Upplands Väsby. En kvinna utsätts för våldtäkt.
I samtliga fall kommer polispatruller till platsen och där det är möjligt att göra sök – också hundpatruller. I de fall brottsplatsen är möjlig att säkra spår på så spärras området av för teknisk undersökning.
Dörrknackning genomförs också i flera fall i närliggande hus.
I ingen av fallen ovan är någon misstänkt i nuläget frihetsberövad.
Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.”
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-04-01-2225-Valdtakt-forsok-Stockholms-lan/
http://archive.is/EIe8l
Jonas
/ 04/02/2017Som Totte sa ”Nu är det vår och då knullar alla djuren”
G
/ 04/02/2017”Reporter på Nyhetsbyrån Siren”….
G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017”Migrationsverkets personal instrueras att fatta fler obekväma beslut
I höstas gav Migrationsverket flera tusen syrier uppehållstillstånd i Sverige. Nu har de syriska asylärendena betats av. Därför kan 2017 bli ett år med allt fler avslag. Nu ska personalen lära sig att fatta fler obekväma beslut.
..[..]..
För precis ett år sedan väckte inrikesminister Anders Ygeman (S) uppmärksamhet när han förutsåg att 80 000 asylsökande skulle avvisas från Sverige. Bedömningen byggde på en uppskattning av hur många sökande som brukar få avslag. Gissningen har visat sig vara överdriven. Migrationsverkets beslutsfattare har varit mer generösa än vad Ygeman trodde.”
http://www.sydsvenskan.se/2017-04-02/migrationsverkets-personal-instrueras-att-fatta-fler-obekvama-beslut
G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017Åh crap. En googling på hennes namn och det blev inte bättre. Vilken ”människa”.
G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017AFP: Palestinian stabs three Israelis, is shot dead: polis
TT: Palestinier dödad efter knivdåd
G
/ 04/02/2017”Janouch: Undersköterskan Fredrik Antonsson är vår tids ”working class hero”
Har statsmedier som SVT kommit att granska folket åt makten? Det har länge varit ett raljant uttryck i sociala medier, men nu funderar Katerina Janouch på om det inte finns en sanning bakom uttrycket efter en granskning av undersköterskan Fredrik Antonsson som opinionsbildar om vårdkrisen.”
https://nyheteridag.se/underskoterskan-fredrik-antonsson-ar-var-tids-working-class-hero/
MiT
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017facebook.com/mikael.nyren.1/posts/1325835287496296?pnref=story
Hahaha, hur fan är det möjligt ? 391 000 visningar, och strax över 3000 kommentarer och 7000 delningar av inlägget redan. Gud vad snabbt saker sprider sig i den där världen som kallas Facebook, helt galet!
G
/ 04/02/2017G
/ 04/02/2017Anders Persson
/ 04/03/2017Du har definitivt ingen aning om hur det fungerar på ex. ett HVB-hem.
Möjligtvis har du en erfarenhet av kvinnoförnedrande snuskresor till Thailand men troligtvis är du en bitter 35-årig, arbetslös och dataspelande ”man” som fortfarande äter mammas köttbullar i ditt gamla pojkrum.
Stackars idiot! Försök inte, genom dina livliga fantasier och fördomar att få människor att tro på samma jämförelse som du försöker dig på.
Ha gärna synpunkter på politiken men att hitta på massa skit som detta är ta mig fan helt sjukt.
Klipp dig, raka dig och skaffa dig ett jobb för helvete!
Vän av ordning
/ 04/04/2017Hur fungerade det på det där HVB-hemmet i Arboga?