Jag blir äcklad!

Kalla Fakta visade igår hur självutnämnda moralpoliser agerar i vissa förorter, hur hederskultur breder ut sig, man kastar sten på ensamma kvinnors bostäder, man hotar, man ofredar, man kränker osv. Hyresvärdar och polis gör inget, förmodligen livrädda för att någon journalist ska ringa och flåsa ”Är du rasist?” i telefonluren.

Detta är inget nytt, det har varit känt i många år att sånt här förekommer. I alla fall om man läst lite sk ”alternativ media” i några år. Det som hänt är väl egentligen ”bara” att det blivit värre. Man VET varför det ser ut som det gör, har inget med ”jobb” eller ”integration” att göra mer än kanske någon ynka promille på marginalen, inte mer. Det är kultur och religion, inget annat. Alla vet det. Alla har vetat om det. Det man gjort är att ignorera det, man har stämplat alla som rasister, man har hävdat att det inte har med religion att göra samtidigt som man stämplat alla som försökt ta upp som ”islamofober”. Hur nu det går till om det inte har med religion att göra…

Under de senaste 20 åren har Sverige tagit emot nästan 1 miljon från just de områden där hederskulturen och religionen är som starkast. Man har gjort det utan minsta lilla krav på de som kommer hit. Det får till följd att de som flytt från skiten åter drabbas av den här. All skit är bekostat av skattebetalare. Deras kontroll bekostas av skattebetalarna. Deras fikande bekostas av skattebetalarna. Hela deras sociala kontroll bekostas av skattebetalare från början till slut.

Man fullkomligen ÖSER miljoner över div muslimska organisationer utan kontroll. Nej, man har ingen kontroll alls. Eller man hade ingen kontroll alls, nu har man minimal kontroll, så lite som det bara går. Allvarligt, finns det någon muslimsk organisation som inte skulle falla ihop om man granskade bara lite?

DN har gått igenom lite om hur moskéer i Sverige styrs från Turkiet.

I Sverige verkar man tro att islam är som någon liten frireligiös kyrka i Sverige.

I Kalla Fakta kom det också fram att en muslimsk friskola, Al-Azharskolan, könsseparerar elever vid skolskjutsen och de låtsas som om de inte visste om. Right… Jävla äckliga lögnare! Se till att hålla de båda på bilden så långt borta från barn det bara går i framtiden!

Det är en ”busskultur” säger biträdande rektorn, orsakad av stökiga killar.

Stefan Löfven kallar det för ”avskyvärt” i TV4:s Nyheterna igår.

Åsa Regner låtsas också vara upprörd över ”avslöjandet”. För tänk Åsa, detta är EXAKT vad du jobbat för varje gång du dryftat radikalfeministisk politik. Varje gång du hummat med när man försökt rasiststämpla sådana som försökt lyfta det. Varje gång islamofobkortet flugit genom luften. Det kanske måhända inte var syftet men det är ingen hemlighet att det är resultatet. Detta är det enda Åsa Regnér har jobbat för, inget annat. Hon kan låtsas som om det inte är det men de flesta förstår det ändå.

”Finns risk att ni fokuserat för mycket på Volvos glastak och missat… En del”

Så svarade en twittrare Regnér. Ligger väldigt mycket i det… Man har lagt allt krut på välmående gnällande och lata medelålders och medelklasskvinnor och deras suktande efter gratis styrelseposter och helt kallt skitit i resten. Radikalfeminism alltså.

För nog har Åsa Regnér varit medveten om hur det funkar inom islam. Eller menar hon att Mehmet Kaplan, som varit Regnérs ministerkollega, varit stökig och olydig och att han därför får sitta längst fram tillsammans med uppförandevärdar medan kvinnorna sitter längre bak?

Det var ju biträdande rektorn på Al-Azharskolans ide om att det är stökiga killar som orsakar separationen på bussarna? Gäller samma sak med Kaplan? Var han lite extra stökig kanske?

Det som äcklar mig något otroligt mycket är det fullständigt öppna hyckleri som kommer i spåren efter sånt här! Det är inte bara Regnér och Löfven, det är över hela linjen. Moderater som låtsas vara upprörda trots att det under deras 8 år eskalerade något enormt. Under den tiden hade man folkpartisten Erik ”myten” Ullenhag som ständigt ljög och hittade på en jävla massa skit om att allt bara var myter, oavsett vad det handlade om. Och för moderaterna satt som bekant Waberi i riksdagen…

Nu, efter många år av varningar, när det förmodligen är för sent att göra något så sticker de fram sina smutsiga trynen och låtsas vara upprörda!

(S)aknas viljan att stoppa könsapartheid?

Ja viljan saknas. Men inte bara från Sossarna och Miljöpartiet utan från alla partier i den forna Alliansen.

Även Vänsterpartiet gjort blixtutryckningar med rasist och nazistkorten så fort någon har vågat dryfta problemet. Viljan saknas definitivt inom V!

Under tiden förtrycket i förorterna ökar och ökar så kämpar Extremistjägarna i Expo stenhårt med att jaga och smutskasta vad de anser är det RIKTIGA problemet i Sverige: De få politiskt aktiva som kämpar MOT just sån här problematik som övriga politiker nu låtsas vara jätteupprörda över… Vänsterpartiet ville t o m utesluta henne ur partiet. De ville alltså utesluta en av de ytterst få vettiga som de har.

Sossarna har en hel del byk som behöver tvättas i den här korgen med smutstvätt

Så fortsätt låtsas vara upprörda och överraskade, det finns dock inte många som tror på er. Det är det här ni har kämpat för under alla år, det är det här som är mångkultur. Socialdemokraterna har i allra högsta grad varit delaktiga i att det ser ut som det gör!

Fortsätt grina och försök påstå att det är ”avskyvärt”, att det inte är det här ni arbetat för, att ni är ”chockade” osv. Det är exakt det här ni kämpat med näbbar och klor för, inget annat. Fortsätt låtsas och föraktet och äcklet man känner för er kommer bara att öka.

Och 2018 är det val…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

119 kommentarer

  1. Endast ett litet komplement till den förnämliga artikeln.
    https://ulsansblogg.wordpress.com/2017/04/05/arg-ledsen-trott-fortvivlad/

    Svara
  2. Kristian

     /  04/05/2017

    Jaha, det är pojkarna som har en segregeringskultur.
    Bra att vi fick svar på det.

    Svara
  3. Bra sammanfattning av hur den kognitiva dissonansen blivit norm bland självpåtaget aningslösa makthavare…..

    Svara
  4. Pelle2

     /  04/05/2017

    Hyckleriet är monumentalt precis som viljan att förringa problemen med hederskultur.
    Huvudsaken är att politikerna kan spela goda och solidariska när dom vill släppa in alla som vill komma. Då duger det inte att prata om de problem som uppstår…

    Svara
    • Kristian

       /  04/05/2017

      Hmm. Det blir något slags sökande efter en sadelpunkt där man både
      a) blir omvald
      b) kan anstränga sig så lite som möjligt.

      Svara
  5. MiT

     /  04/05/2017

    ”Kakan Hermansson kommer inte till Café Delta”
    http://nyhetersto.se/telegram.asp?ID=5012

    Svara
    • Pelle2

       /  04/05/2017

      Dom klagar på att det är ett hot mot demokrati och yttrandefrihet att någon hade skrivit negativt om Kakans medverkan.
      Är det bara Kakans yttrandefrihet som är värt något och vem har hindrat henne att yttra sig eller komma ?
      Sedan om någon har uttryckt hat mot hennes medverkan så är det tråkigt men är inte hennes mans- och polishat lika tråkigt och ett hot mot demokrati och yttrandefrihet ?
      Men det är väl som vanligt så att det fina vänster och/eller feministhatet aldrig är ett problem medan hat från andra sidan är oacceptabelt.

      Svara
      • Jag håller inte med dig om att det är tråkigt ifall någon uttrycker hat om Hermanssons medverkan, tvärtom är det positivt. Det visar ju att det finns vettiga människor! 🙂

        Svara
  6. MiT

     /  04/05/2017


    *https://www.facebook.com/rashid.musa/posts/10154989054210049*

    Svara
    • Pelle2

       /  04/05/2017

      Menar idioten allvar ?
      Vilket belägg har han för att andra skolor diskriminerar minoriteter ?
      Om det är så,varför anmäler han dom inte ?
      Om det nu är så jävligt att bo här så undrar jag varför så många muslimer frivilligt både väljer att komma hit och även väljer att bo kvar. Flytta till ert eget muslimska paradis om det inte passar..

      Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Återigen, dessa ”människor” alltså, fy fan, FYI Rashid, ingen är tvingad att bo i ett land där vita är i majoritet om man inte vill, det är helt frivilligt! Men varför har ingen arkiverat inlägget ? Jag gjorde det nu!
      http://archive.is/mRcyE

      Svara
  7. Regeringar, den nuvarande och de gamla, har lämnat walkover till islam. Inte bara det utan en aktiv samverkan, total slapphet (naivitet?) och aktiva åtgärder som okontrollerad invandring och stöd till radikala organisationer, för att rasera det demokratiska och jämlika samhället vi tidigare varit berömd för.

    Svara
  8. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • Kristian

       /  04/05/2017

      Så patriarkatet står över kulturen? Det finns alltså något högre än någons hela världsåskådning? Eller är det den något snävare definitionen av ”kultur”, den som är mat, musik, fåniga helger?

      Patriarkatet börjar kännas lite som det Flygande Spagettimonstret.

      Svara
      • Robin

         /  04/05/2017

        Det måste vara bekvämt att kunna skylla allt man inte håller med om på patriarkatet. Något som inte går att bekräfta eller saknar strikt definition på vad det är förutom att det är den vita mannens fel att det existerar…

        Svara
    • Pelle2

       /  04/05/2017

      Så hon menar på fullt allvar att vi svenskar tvingar kvinnor att gå i slöja eller Burkha,inte låter kvinnor umgås med vilka dom vill,tillåter månggifte och barnäktenskap och sysslar med kvinnlig omskärelse ?.
      Nog för att jag trodde att hon är helt dum i huvudet men nu bevisar hon det ännu en gång.

      Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Wow, så jävla dumt att det inte är värt att kommentera, fy fan för dessa stollar! Glöm ej att Vickan ska debattera mot ingen mindre än Hanif ikväll, det lär nog dyka upp på youtube senare också hoppas jag.

      Länkar ledaren som Lisa skrev i DN om hederskulturen, Lisa verkar ha vaknat på senare tid. Läs hela.

      ”Det råder stor förvirring runt hederskulturen. Detta förtryck handlar inte om heder. Till skillnad från vad svenska myndigheter menar går det heller inte att likställa med mäns våld mot kvinnor.
      ..[..]..
      Det är kort sagt hög tid att samhället kraftsamlar och kommer igen. För det finns ingen heder i människor som förtrycker andra. Som springer runt och kallar folk hora, som spottar, hotar, kastar sten, som kuvar andra med indirekt och direkt våld. Tvärtom. De skämmer ut sig.”
      http://archive.is/cc9ME

      (hittade den som sista kommentar under förra blogginlägget, av Ulf, tack!)

      Svara
    • Rikard

       /  04/05/2017

      Hej.

      Det är ju i alla fall omväxlande från att det alltid är judarnas fel enligt socialdemokrater och muslimer.

      Låt frågan till sådana som Kawesa vara: ”Är Sverige svenskarnas land?”

      De lär snärja in sig riktigt ordentligt i sina socialdemokratiska rasistiska och feministiska haranger.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  9. Svenne

     /  04/05/2017

    OT: Apropå SVT:s ‘förstör inte samhällsdebatten genom att ha fel åsikter’…

    Svara
  10. Svenne

     /  04/05/2017

    Pascalidou & Schyman – damage control…

    Svara
  11. MiT

     /  04/05/2017


    *https://www.facebook.com/aliceteodorescu13/posts/1530630550303594*

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Måste ”de goda” hela tiden göra eller säga saker som jag inte vet hur jag ska kommentera för att det bara är för mycket, WTF! Heja Alice ❤

      Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Det finns lite hopp trots allt, en kommentar till Alice…

      ”Kathleen Andersson:
      Idag pratade vi om detta fenomen idag i vår engelsk lektion…inga flickor ville bli valda pga sitt kön. Väljs man för en uppgift vill man att det är för att man är mest kvalificerat för uppdraget. Pojkarna höll med förstås! When will SVT learn?”

      Svara
  12. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
  13. G

     /  04/05/2017

    ”Fyra män misstänkta för gruppvåldtäkt

    Fyra män misstänks ha våldtagit en kvinna i 20-årsåldern i Gävle under söndagen, något som polisen gick ut med på sin hemsida på onsdagen efter att kvinnan anmält händelsen.

    Brottet ska ha skett mellan Kyrkogatan och Norra Strandgatan efter klockan två på natten. Tre av männen ska med våld ha tvingat in kvinnan i en gränd. Sedan ska den fjärde mannen ha anslutit och deltagit i våldtäkten.

    – Man tar på kvinnans kropp och könsorgan, säger Mikael Hedström, polisens presstalesperson i region Mitt.

    Samtidigt ropade kvinnan på hjälp och försökte få personer som gick förbi platsen att stanna. Men ingen hjälpte henne, och en av männen lugnade personer som gick förbi med att säga att han var kvinnans pojkvän, skriver polisen på sin hemsida.

    – Som vi har förstått det är hon helt obekant med de här personerna. Vi får försöka utreda om det hänt något tidigare under kvällen. Men det är en ovanlig händelse, säger Mikael Hedström.

    Polisen vill gärna komma i kontakt med personer som gick förbi platsen för att få signalement på gärningsmännen. Kvinnan har inga allvarliga fysiska skador men mår dåligt.

    – Hon mår inte alls bra. Hon har det väldigt jobbigt och känner ett stort obehag.
    Ingen är i nuläget gripen.”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-04-05/fyra-man-misstankta-for-gruppvaldtakt

    Svara
    • ”Men det är en ovanlig händelse, säger Mikael Hedström”.
      Ovanlig? Har han ingen koll på läget?

      Svara
      • G

         /  04/05/2017

        Han är nog en av de ”goda” presstalespersonerna.

        Svara
  14. G

     /  04/05/2017

    ”Schweizisk man i rätten – för att ha gillat Facebook-inlägg

    45-åringen ska ha gillat åtta olika inlägg från flera djurrättsgrupper på Facebook där en man vid namn Erwin Kessler, grundare av en schweizisk djurskyddsorganisation, anklagas för att vara rasist och antisemit.

    Den svarande har med andra ord inte själv skrivit någonting utan enbart gillat inlägg som andra användare har lagt upp, något åklagaren menar har bidragit till att exponera innehållet för ett större antal personer.(forts)”
    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/schweizisk-man-riskerar-atal-for-att-ha-gillat-facebook-inlagg

    Svara
  15. G

     /  04/05/2017

    ”Tyskland hotar Facebook med böter – för falska nyheter

    Tyskland tar nu täten för att få stora sociala medier att ta bort falska nyheter och hatbudskap. Ett regeringsbeslut på onsdagen medför att företag som Twitter och Facebook kommer att kunna dömas till uppemot 50 miljoner euro i böter om de inte snabbt stoppar spridning.
    ..[..]..
    När budskap anmälts av användare har Twitter bara tagit bort 1 procent och Facebook 39 procent.

    På Youtube var hanteringen effektivare. 90 procent av det anmälda materialet togs bort.”
    https://www.svd.se/tyskland-hotar-foretag-med-boter-for-hat

    Så allt som anmäls ska tas bort utan vidare ? Det låter ju inte lite märkligt då det finns folk som anmäler allt som de inte håller med om, oavsett om det inte är hatiskt eller fake eller vad fan som helst.

    Svara
    • Inge Post

       /  04/05/2017

      Facebook har nog råd att betala.
      Det kanske kan hjälpa Tyskland att finanisera flykting ”utmaningen” ?

      Svara
  16. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • Olof

       /  04/05/2017

      Låter skitbra. Stör du dig på någon, regga dig på något internetforum i deras namn och hata lite grand så kan du sabba deras framtida karriär.

      Torde vara rätt öppet för förtal…

      Svara
    • Pelle2

       /  04/05/2017

      Synd för Gudmundsson att inte stasi eller Kgb finns kvar.
      Han skulle platsa i bägge organisationerna…

      Svara
  17. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
  18. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Let’s do it hahaha!…..

      Blond, blond, blond ,blond…..

      Svara
      • Pelle2

         /  04/05/2017

        Som sagt var, människan måste var helt blåst och/eller en ärkerasist.
        Nu är det tydligen hur förtryckt du är som avgör hur vit du är. Ju mer förtryckt ju mer svart är du.
        Den rasbilogiska institutionen i Uppsala ringde och ville ha sin rasist tillbaka..

        Svara
    • Länk?

      Svara
    • G

       /  04/06/2017

      Wow. Självinsikt = 0 😦 Herregud.

      facebook.com/victoria.kawesa/posts/10155960901309046

      ”När en svart kvinna pratar om att hudfärg spelar roll blir snubbarna lite frustrerade och ängsliga.”

      Ja Victoria. Vi vet att hudfärg spelar en jävligt(!) stor roll för just dig, men tyvärr också för många andra Fi:are vad man kan se!

      Hennes 26 kommentarer på facebook går inte av för hackor, flera irriterar sig på händerna i stillbilden, männens händer signalerar något verkar det som…..

      —————-
      ”Alltså när jag ser den här bilden så får jag sån lust att vilja sträcka ut båda mina händer för att hälsa lite avväpnande med deras visa-med-hela-händer. Kanske unna dem ett litet ”Ja, hallå hallå” ”.

      ”Alltså, bilden?! I Umeå hamnade Fi också på en mansplainar-bild, under en debatt med en företrädare från Lantbrukarnas Riksförbund.”

      En skulle mäta taletiden i inslaget.”

      ”Har varit i debatt med Bali en gång via just Expressen. Var ju inga argument som bett på honom alls, allt han brydde sig om var den individuella klassresan och när han förnekade strukturell rasism och jag frågade om han hade läst Afrofobirapporten som nyss kommit sa han ja men skulle inte tro det.”
      —————-

      P.S
      Johan Nyberg bland kommentarerna, har han ”bytt sida” eller nåt ? Har för mig att han var en mycket rimlig röst på twitter för typ 1-2 år sedan eller nåt, känner mycket väl igen hans avatar. :/

      Svara
      • ”Var ju inga argument som bett på honom alls”
        Nä, det är problemet när man bara har fullständigt idiotiska ”argument”… Ingen bryr sig om dem. 😀

        Svara
    • Kristian

       /  04/06/2017

      Kort klipp:
      ”Victoria Kawesa: ryssar är inte vita”

      Så går det när ena sidan definierar sin egen vokabulär.

      Svara
  19. G

     /  04/05/2017

    ”Sameh Egyptson: Jag trodde aldrig att Sverige skulle låta detta ske”
    http://www.expressen.se/debatt/jag-trodde-aldrig-att-sverige-skulle-lata-detta-ske/

    ”Hanna Gadban: Vi kan inte ha ett könsuppdelat Sverige”
    http://www.expressen.se/debatt/vi-kan-inte-ha-ett-konsuppdelat-sverige/

    ”När jag går runt i Tensta och dess grannstationer, ser jag inte dessa moralpoliser.”
    http://www.expressen.se/debatt/nar-jag-gar-runt-i-tensta-ser-jag-inga-moralpoliser/

    Tänker inte anklaga Mohamed för att vara del av problemet, det är han iofs, han är ju man! Men ni med Facebook kan ju kolla upp vad sossen gillar på sin FB-sida, det brukar vara ganska avslöjande som vi sett när det kommer till islamisterna inom MP, kanske finns det ledtrådar.

    Svara
  20. Motkraft

     /  04/05/2017

    Det goda med att Kalla Fakta visade detta som alla egentligen redan vet är att några PK-människor som egentligen ångrat sig men spelat spelet nu fick tillfälle att säga ”nej, så här får det inte vara”. En liten ventil där får säga vad de egentligen tycker en liten stund.

    För blir kortvarigt. PK-maffian kommer att mobba dem in i ledet igen och allt kommer att vara som innan.

    Vi har ju bostadsbrist. Undrar om vi om några år får se tillägg i listan av godtagbara skäl till förtur ”utsatt för kulturellt förtryck”, ”utsatt för kvinnoförtryck” och ”utsatt för trakasserier på grund av att är ateist eller sin religiösa tro” (och då menar jag inte Islam, eller jo, kan ju vara ”fel variant” av Islam som motiverar trakasserier). Desperata kvinnor och andra som far illa i våra förorter på grund av den kultur som nya svenskar tagits hit från sina hemländer.

    Kanske kunde vi till och med ha en slags rättighet till att söka ”asyl” inom Sverige om av olika skäl tvingas bo i utsatta områden. Där kan ansöka om att få flytta till det riktiga Sverige.

    Svara
    • Kristian

       /  04/06/2017

      Det riktiga Sverige?
      Jag skall fortsätta jobba på min tidsmaskin. Vill du trettio år bakåt eller tvåhundra år framåt?

      Svara
  21. G

     /  04/05/2017

    ”Marteus: Lyssna inte på SSU:s migrationsdrömmar
    …[..]..
    Sverige ska bli bäst i världen på integration!
    Med tanke på att Sverige i dagsläget är uselt på integration är det ett hisnande mål. Så vad har de unga för sylvassa, radikala förslag i rockärmen?
    De har bara ett förslag, visar det sig: Sverige bör återgå till en mer generös migrationspolitik med permanenta uppehållstillstånd och bättre möjligheter till familjeåterförening.

    Det är det enda humana, menar de. Så kan man absolut se det. Men att lansera detta som bra för integrationen är helt uppåt väggarna.
    Om den gamla generösa migrationspolitiken hade varit bra för integrationen skulle Sverige ha varit mästare i integration fram till 2015. Det var vi inte.(forts)”

    Svara
  22. Inge Post

     /  04/05/2017

    Ok så könsseparerade badhus/badtider -BRA ”du är god”
    Könsseparerade bussar – Dåligt. men våga ikke påtala det för då är du rasist/nazist/islamofob.

    Det är ju en väl tur att ”dom” är så tydliga med ”sina” regler. Det blir så mycket enklare för oss andra att veta vad det är som gäller.

    Svara
  23. G

     /  04/05/2017

    ”Sakine Madon: Stoppa moralpoliserna som ger sig på kvinnor
    ..[..]..
    Trots de många berättelserna har kvinnorna som valt att ta upp problemen kritiserats för att svartmåla förorten, inte minst av Vänsterpartiets ledning som anklagade kvinnor för ”ryktesspridning” (Aftonbladet, 6/7 2015). Även Banar Sabet, nyvald ordförande för Centerpartiets kvinnoförbund i Stockholm, har varnat för att ”folk ställs mot folk” samt hävdat att man borde prata om kvinnoförtryck överallt och inte specifikt om förorter som Husby (Aftonbladet, 5/7 2015).(forts)”
    http://www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-stoppa-moralpoliserna-som-ger-sig-pa-kvinnor
    http://archive.is/GPFuH

    Svara
  24. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/05/2017

      Superbra integrationsåtgärd, av arabiska i en förort nära dig.

      Svara
  25. G

     /  04/05/2017

    ”Ledare: Sätt stopp för förtrycket i förorterna.”
    http://www.sydsvenskan.se/2017-04-04/satt-stopp-for-fortrycket-i-fororterna

    Svara
  26. G

     /  04/05/2017

    Svara
    • Kristian

       /  04/06/2017

      Alla dessa människor som ber om exempel. Var bor de?
      Är de sådana som fortfarande tror på SVT, SR, DN, …

      Svara
  27. MiT

     /  04/05/2017

    Men Ranstorp tyckte i alla fall att Mona Sahlin gjort ett bra jobb som samordanre…

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Ja. Min känsla är lite som att han sa så om Mona på twitter och till media för att inte riskera hamna utanför i framtiden, men om han verkligen menade alla berömmande ord…. nja, det ska man nog inte ge sig fan på. Det kan vara ett smart taktiskt drag helt enkelt. Han kunde nog inte säga att ”hon är en värdelös liten fifflare som har gjort ett fruktansvärt dåligt jobb som inte lett till något bra öht, inte en dag för tidigt!” 😛

      Svara
  28. G

     /  04/05/2017

    ”Nu krävs krafttag mot hedersförtryck

    Förra veckans siffror från länsstyrelsen i Östergötland pekar på att utvecklingen går åt fel håll, skriver Centerns partiledare Annie Lööf.
    ..[..]..
    Vi behöver tydligt visa att vi har valt sida. Hedersförtryck har ingen plats i vårt samhälle.”
    http://www.corren.se/asikter/debatt/nu-kravs-krafttag-mot-hedersfortryck-om4575606.aspx

    Svara
    • Kristian

       /  04/06/2017

      Kan vi inte istället öppna gränserna och ta hit tjugo miljoner människor, Annie? Vore inte det enklare?

      Svara
  29. G

     /  04/05/2017

    Helena Gissen och Devin Rexvid i Nyhetsmorgon ang Kalla Faktas reportage.

    Svara
    • Tor

       /  04/05/2017

      Tilde sitter och säger ”Hur kunde det här hända”.
      För att du Tilde brunmålat alla som vågat säga någonting om detta.
      I reportaget törs man inte ens säga att det är islamister. Man säger bara konservativa.
      Vadå, är det konservativa kristna eller judar?
      DET ÄR ISLAMISTER I FÖRORTEN (ORTEN…)

      Özz Nujen fick 4 minuter i TV4 och tycker inte att det är ok.
      Om det vore en riktig journalist skulle han fråga Özz om hur han ständigt brunsmetar alla som försökt lyfta frågan.

      Skäms!

      Svara
  30. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/05/2017

      Tror någon att programmet kommer att vara svårt vinklat till romernas (eg. zigenarnas) fördel? Inga mackägare, markägare, socialassistenter och rånoffer kommer att tillfrågas?

      Svara
    • Motkraft

       /  04/06/2017

      Den som vill veta lite mer om varför det är så svårt att integrera romer i samhället bör se denna dokumentären

      Svara
  31. G

     /  04/05/2017

    Noterar följande kommentar under videon, yttrar man sig sådär så är det inte svårt att lista ut vad Hayat tycker om skolans verksamhet och reportaget som helhet…

    ”Hayat Said:
    han får ringa till polisen om han vill och ni har ingen rätt att komma in i skolan sådär utan tillstånd”

    Svara
  32. G

     /  04/05/2017

    Denna läste jag 1 april men har glömt posta här, läs hela!…

    ”von Bayern: Ett vackrare ord för rädsla

    Merkel firades över hela världen som flyktingarnas helgon. Nu visar en ny bok att hon inte alls visade modigt ledarskap under den så kallade flyktingkrisen, utan raka motsatsen, skriver gästkolumnisten Anna von Bayern.
    ..[..]..
    Alla visste att situationen var ohållbar. Varför kommunicerades inte det? När Merkel lät sig fotograferas med flyktingar trycktes en halv miljon nya pass i Afghanistan, de flesta för flykt till Tyskland. Varför skickade Merkel då ingen signal till världen att Tyskland inte kunde ta emot fler, innan folk begav sig ut på en livsfarlig flykt?

    Det är ansvarslöst att maskera den egna rädslan och oförmågan så att den ska framstå som en högre moral. Hur mycket av dessa känslor kan förklara Sveriges anspråk på rollen som humanitär stormakt och de fagra talen om en ”öppna hjärtan”-politik?”
    http://www.gp.se/ledare/von-bayern-ett-vackrare-ord-för-rädsla-1.4217720
    http://archive.is/28euX

    Svara
  33. Peter

     /  04/05/2017

    Kan någon förklara för mig hur tex Fi:sare
    Ena stunden kan prata om patriarkatet där män tar för sig på kvinnors bekostnad och i nästa stund snacka identitetspolitiskt trams som att bara för att man ser ut som en man behöver man inte vara en? Och att Man kan själv bestämma vad man har för kön.
    Hur vet de då att patriarkatet finns? De kanske är kvinnor?

    Svara
    • Rikard

       /  04/05/2017

      Hej.

      Begreppsförvirringen har ett syfte: lydnad.

      Då den som inte själv studerar läran inifrån sällan lägger ner tid på att förstå sammanhanget (tid som i flera års studier i idéhistoria bl a) blir den utelämnad åt att antingen förkasta eller acceptera det påstådda; saknas kunskap om jargongen framstår man som av tveksam karaktär och kompetens i en offentlig debatt, och blir därför omedvetet benägen att lyda.

      Kombinerat med att utövaren etablerar tolkningsföreträde enligt ovan samt framställer sig (och upplever sig) som bärare och försvarare av en (ständigt stadd i förnyelse) högre moralisk sanning blir även konstruktivt ifrågasättande eller empirisk prövning omöjlig då den blir ett angrepp på läran – själva lärans värdegrund hotas om bara en enda felaktighet i dogmerna kan påvisas.

      Självrefererande/-bevisande exempel:
      Detta paras sedan med nihilistisk relativism och postmodernism/poststrukturalism samt akademikermarxism i en postkolonial diskurs utifrån ett queer/transformativt ickenormerande memetiskt/mimetiskt kommunikationsraster med starkt semiotiskt innehåll.

      Det går inte att förstå detta med konventionell logik, induktion eller deduktion. Ej heller enligt positivistisk eller hermeneutisk ontologi, eller förnuft. Det måste förstås inifrån vilket kan liknas med att studera psykotiska skov genom att uppleva dem.

      Dock räcker det med att komma ihåg att det alltid, från feministiskt (använt som samlande begrepp) håll handlar om maximerade privilegier till minimerat ansvar och arbetsbörda via lydnad genom kontroll av språket och begreppen det innehåller; ja, genom kontroll av vilka tankar som är möjliga att tänka att man kan tänka.

      Den enklast metoden för motangrepp är att när feministen teoretiserar svarar man med en konkret situation (ej hypotetisk utan faktisk), och när feministen påstår sig använda en konkret situation (t ex löneskillnader i Sverige) svarar man med att få se underlaget och metoden.

      För den som är van normal akademisk debatt är detta inget konstigt, men för dessa den borgerliga medelklassens meningslösa och bortskämda prinsessor, uppfyllda av anomie och med en air av att vara ironiskt blasé, är det som ett slag mot den svaga självkänsla de döljer för sig själva via sina narcissistiskt grandiost frambesvärjda alter-egon; de vill vara den genuina radikala frälsaren och räddaren i nöden – en sagans hero och hjälte som själve Sigurd Fafnersbane, men blinda för att de är de själva som är lindormen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/05/2017

        En annan metod är att ”vägra ta debatten” och att istället med en något lakonisk stämma säga.

        -Ha ha, du är rolig du. Vad sa du att matchen mellan Örgryte och Varberg slutade med?

        Strunt kan faktiskt behandlas som strunt, sådant som är viktigare kan alltid diskuteras. Den lilla risken med detta är att man blir anklagad för att komma dragandes med någon slumpmässigt vald härskarteknik, vilket är en kritik som man givetvis med gott samvete kan strunta i.

        Svara
        • Inge Post

           /  04/06/2017

          Ja, Om strunt hade stannat där det hör hemma. Nu har ”struntet” genomsyrat inte bara all svensk politik utan även hela det svenska samhället (utom kanske just de ”utsatta områdena” ) Och då är det dags att sluta jamsa med, ta det på allvar och med Fakta ,inte ”fakta” försöka tala strunt-snackarna till rätta för allas bästa.

          Svara
  34. G

     /  04/05/2017

    ”Erkänner brott som annan dömts för
    En 37-årig man från Luleå dömdes i höstas för att ha förgripit sig sexuellt på en tonårig flicka. Nu har en yngre man hört av sig till den dömdes advokat.

    – Mannen har erkänt att det var han som utförde brottet som min klient är dömd för, säger advokat Carolina Nilsson, som ansökt om resningstillstånd i HD, till Norrbottens-Kuriren.

    Den yngre mannen hade fått dåligt samvete. ”Ingen annan ska dömas för något jag har gjort”, sade han till Nilsson.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/erk%C3%A4nner-brott-som-annan-d%C3%B6mts-f%C3%B6r-1.4224162

    Svara
  35. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Hahahah, jag säger ingenting! 😛

      Svara
    • Peter

       /  04/05/2017

      Värst hittills. Till o med värre en den som handlade om tågstationer.

      Svara
    • Inge Post

       /  04/06/2017

      Med risk för att gå OT ,jag glömde vad jag egentligen skulle svara.

      Muminmamma är könsstereotyp baserat på att hon har förkläde.
      Dock är det för att alla läsare ska slippa se muminmuffen. (Jag såg någonstans för många år sen en paroditeckning, jag tror det var i tidningen Pyton som mer menade att muminmamma hade förkläde, för att dölja vad hon hade i muminmuffen,men det är en annan sak. den har förövrigt plågat mig rätt starkt den paroditeckningen.)
      Är det fler än jag som undrar vad muminpappa gömmer under hatten ?om man bara låter fantasin flöda så skulle det kunna vara alltifrån en rökt fårfiol till en Trump-combover.
      Men mina pengar ligger på en identisk men mindre hatt. ”Stereotypen liksom”

      För det andra,hur vet vi att mumintrollet identifierar sig som han och inte som snorkfrökens könlösa henkompis ?

      På tal om stereotyper.
      Jag har haft en del ”Lilla My” flickvänner genom åren. De är alltid lika sura och har i princip alltid sån där tofs mitt uppe på huvudet.

      Svara
      • michael.

         /  04/06/2017

        Jag gissar att han har en fittmössa under hatten,under förklädet döljer sig en mutter så man kan skruva på vilket könsorgan som passar för dagen.

        Svara
  36. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Socialdemokraterna kommer säkert inte ihåg vem det är som styr landet heller, för de som styr gör inget av det som borde göras.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/05/2017

      Löfven måste väl tillsätta en skolsamordnare och en religionssamordnare för att gömma undan detta precis som han brukar…

      Svara
  37. G

     /  04/05/2017

    ”Redan för 15 år sedan delades flickor och pojkar upp på Al-Azharskolans skolbuss i Vällingby i Stockholm, enligt en tidigare förskolechef. Hon slog larm redan då men ingenting gjordes åt saken.”
    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tidigare-f%C3%B6rskolechef-p%C3%A5-al-azharskolan-k%C3%B6nsuppdelningen-har-p%C3%A5g%C3%A5tt-flera-%C3%A5r-3885692

    Svara
  38. G

     /  04/05/2017

    http://eberhard.se/genustramset-och-svt/

    ”I går publicerade jag en text på SvT Opinion om de så kallade henbarnen. Texten har efter ett dygn på olika medier delats väl över tusen gånger och jag är oerhört tacksam för det. En totalt överväldigande del av alla som reagerat har också varit synnerligen positiva till texten. Inget konstigt med det eftersom det egentligen borde vara fullkomliga självklarheter. Ändå var jag väldigt orolig när jag skrev den. Detta efter den häxjakt som för några år sedan skedde mot debattören Pär Ström när han gav sig in i debatten om genus. Han fördrevs från all offentlighet efter mängder av påhopp på hans person……”

    Så ”förvånad” över att SVT inte ville ha något att göra med en sån tv-serie. Usch.

    Svara
  39. Svenne

     /  04/05/2017

    Reklamprofessorn… #satir

    Svara
  40. Vic

     /  04/05/2017

    Hm, sanningen är att problemen i förorterna måste göras något åt senast… typ nu. Skjut fram problemen 20 år i tiden så kan vi mycket väl ha militärpolis som patrullerar gatorna där. Visserligen är ju islamister ofta bra på att hålla folk laglydiga (sharia-lag då i och för sig), men kombinationen med hög arbetslöshet, stora ekonomiska klyftor mellan ”vita” svenskar och utlandsfödda och ett redan påtagligt flöde av vapen och narkotika är ju minst sagt illavarslande. Kan inte låta bli att känna medlidande för alla parter (särskilt de som bor i de områdena) utom de kriminella gängen och tokgubbarna som tror de kan bygga lilla Saudiarabien i svenska förorter.

    Svara
  41. Svenne

     /  04/05/2017

    F! skändar gärna flaggan…

    Svara
  42. Gorby

     /  04/05/2017

    Skönt svar av Bali 😀

    Svara
  43. G

     /  04/05/2017

    ”Man kan undra hur mycket bevis som krävs för att folk ska inse att GAPF och Sara Mohammad hatar muslimer och islam och har det, inte kampen mot hedersvåld, som sin främsta drivkraft. Hur länge ska politiska partier, universitet och skolor stödja en grovt rasistisk förening?”

    ligator.wordpress.com/2017/04/03/gapf-devin-rexhed-camilla-grepe-och-avpixlat/

    Fin lista som idioten håller på att skapa.

    Svara
    • G

       /  04/05/2017

      Tweets av samme man, ibland undrar jag om han spelar idiot eller inte….

      Svara
      • G

         /  04/05/2017

        ””Stefan Löfven, det blev ett missförstånd, kom hit och fråga oss istället”. Det säger eleverna på Al-Azharskolan i Vällingby dagen efter mediestormen kring bussfilmen.

        – På lektionerna säger lärarna att det är jätteviktigt att tjejer och killar samarbetar med varandra eftersom man måste göra det på gymnasiet och när man jobbar, säger Sumaya Hussein.

        På fredagsbönen sitter pojkar och flickor däremot åtskilda, som man gör under bönen i moskén. Alla eleverna som vi pratar med tycker det är bra.

        – Då blir det lättare att koncentrera sig. Vi måste koncentrera oss i bönen, annars gills den inte, säger Fadil Durna, i årskurs tre.”
        http://archive.is/s5Mro

        Att fråga och lyssna på elever som går på en sådan skola och gå efter vad de tycker är bra/dåligt är ju bara korkat, de är indoktrinerade i regler och seder, både i skolan och hemma. Herregud vilka journalister. Det var samma jävla visa förra gången i Aug 2016, man ville höra med eleverna…

        ”Efter kritikstormen: Nu slår Al-Azhars elever tillbaka
        Eleverna på Al-Azharskolan i Vällingby tycker att både medier och politiker gör en höna av en fjäder efter uppståndelsen över att flickor och pojkar på skolan har idrott var för sig. ”Alla andra ämnen har vi ihop”, säger Hamdi Jimale i åttan.”
        http://archive.is/luqib

        Svara
      • G

         /  04/06/2017

        Det noterade jag nu, hur fan ser han könsseparatism i den här bilden ?

        Blåst i skallen.

        Svara
      • Pelle2

         /  04/06/2017

        Hederskulturapologeten Jerlerup gör sig ännu dummare än han är.
        Att inte se skillnad på att man delar upp idrottare könsvis på grund av olika fysiska förutsättningar och att man delar upp människor könsvis för att förtrycka det ena könet är ju så gränslöst korkat och osmakligt.
        Hoppas att idioten är stolt över sig själv när han ser sig själv i spegeln och hoppas att han skulle tycka att det var ok om någon skulle förtrycka hans eventuella dotter.Allt annat vore hyckleri !!

        Svara
    • Inge Post

       /  04/06/2017

      Jag läste några rader på den där bloggen, och allt jag fick ut av det är hur ”grovt rasistiska avpixlat ” är och att de ”sprider ett nazistiskt hat mot judar” ,sen läste jag inget mer.
      Nu brukar jag inte läsa avpixlat,det finns andra media jag vänder mig till så jag kan inte direkt uttala mig om hur de vinklar sina ”fakta” men jag lever generellt efter devisen ”if you don´t like it,get the fuck out” kort sagt. Passar det inte mig,så vänder jag mig någon annanstans
      Det vill säga Torbjörn,att du smutskastar ett media,som smutskastar ett media.Det är ganska mycket sandlåde-varning över det.

      Analysen av texten jag läste :
      Hen kallar sig liberal.Men är Socialdemokrat. Hen är alltså högst förvirrad.
      Denna hen har en sjuklig besatthet till Avpixlat och behöver omedelbart hjälp för att bryta den symptomatiska nedåtgående-spiralen hen uppenbarligen befinner sig i.
      Jag skulle rekommendera regelbundna drogtester, samt drogavvänjning då behov verkar föreligga. KBT i kombination med samtalsterapi om hens barndom och om hen alltid varit lika hatisk mot avvikande åsikter.

      Och om du nu skulle få för dig några konstigheter Torbjörn.
      ”piraters krav på personlig integritet och skydd”
      I will hold you to that!

      Svara
  44. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
  45. MiT

     /  04/05/2017

    Svara
  46. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
    • G

       /  04/06/2017

      Hahahaha, bra kamrat Goran!

      Svara
      • Inge Post

         /  04/06/2017

        ”Sen vi ha den Livec Urdž som jor masa konstit saker, den der Kristi Brud som endo va seski men ha lite galet egon”

        Tumme upp!

        Svara
  47. G

     /  04/06/2017

    Det är illa, lika illa som att exempelvis bli kallad svennehora, men det pratar aldrig V om.

    ”Ledamot i VGR, Kulturnämnden (V) , ersättare i V ‘s partistyrelse, lärare”

    Svara
  48. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
  49. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
  50. Svenne

     /  04/06/2017

    Jodå…

    Svara
  51. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
  52. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
  53. MiT

     /  04/06/2017

    Tror det är den miljöpartistiska klanpolitikern i Stockholmsområdet som delade ut bidrag till de som han tyckte skulle ha det

    Svara
  54. MiT

     /  04/06/2017

    Svara
  55. sven

     /  04/06/2017

    Sverige blir och är dåligt på integration pga den oerhörda mängden invandring. Med tanke på de oerhörda resurser vi öser in är det BARA minskat inflöde av asylsökande som gäller.
    Svettig kan antagligen ta ca 25000 per år men nu skulle vi behöva ett gomstopp i kanske 3 år för att sedan få en balanspunkt på dessa 25000 inklusive de anhöriga.
    Socialdemokraternas idé att baxa in muslimer i partiet är nog inte så dum men det gäller att leka John F Kennedy och ställa alla invandrare/flyktingar den avgörande frågan: ”Fråga inte vad Sverige kan göra för dig utan fråga dig vad du som invandrare kan ge Sverige.”

    Det handlar om att kräva att invandrarna, som kompensation för att Sverige tar emot dem, överger en del av sin kulturella ryggsäck, som försatt dem i en flyktsituation, och snarast blir svenskar på riktigt. Och att Sverige tydligt kräver det av dem. Inte hittillsvarande flumpolitik.

    Svara
  1. Illustrerande bilder | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: