Ni måste ju ha nåt att läsa i helgen, något som ni kan gotta ner er ordentligt i? Eller hur? Vad sägs om
Från Södertörn förstås, dårpippimagenternas dårpippimagnet.
Handledare Victoria Kawesa, numera partiledare för Feministiskt Initiativ.
Några nyckelord om examensarbetet som handlar om förskolebarn, 1-5-åringar… ”Barnonani”… ”Bars sexuella uttryck”… Förskolan och 1-5-åringar alltså…
Förskolebarn 1-5 år gamla alltså…
Det kanske bara är jag men barn 1-5 år gamla har knappast någon sexualitet, de är fullt upptagna med att peta sig i näsan. hoppa i vattenpölar, leka med pinnar och kottar, gunga, titta fascinerat på myror osv. Framför allt ska de inte uttrycka någon sexualitet i förskolan…
Alltså vad är det för fel på folk?
Nu kan man tro att det räckte med den ovan, men nepp! Så lätt slipper ni inte undan! Nu är det dags för
”–Kroppmaterialistisk analys om (från)varandet av kroppslig fakticitet i normkritiska texter”
Någon som känner sig hugad får gärna förklara vad det ovan betyder… Min gissning? SNÖMOS.
Och se vem som dyker upp som handledare åt ”Den Didaktiska Onanin”…
Preschool, förskolan, handlar det om. Alltså återigen barn 1-5 år.
Är de totalt galna?
”Kroppslig materialitet”, vad betyder det? Kött och blod? Hud? Celler? Hittepå? Och där dyker något som heter kroppsmaterialistisk genusteori upp såklart, liksom även barns onani och barnonani. Kroppsligt lärande och förskolelärare måste ju också vara med. Vi pratar ju om ”Didaktisk onani” och förskolebarn.
WTF…?
De tackar sina husdjur för mysiga stunder, Lindqvist Bergander för hon är allra bästast, Didon för samtal, Klitterfittorna för vad vet jag inte, handledare Kawesa och korrekturläsare Larsson…
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Men jag förstår ju varför de vill in på dagis och skolor, de tror att de ska kunna skapa Den Nya Människan om man bara börjar tidigt nog. De är den sociala konstruktionens variant av Dr Frankenstein.
Varför kan inte barn bara få vara barn och leka och ha roligt? Inte ens i förskolan slipper de klåfingriga sociala ingenjörer som ska in och peta med sina smutsiga och otäcka fingrar!
Håll dem borta från era barn…
Det kan väl inte bara vara jag som tycker att sådana här storskaliga Sovjetexperiment med barn är jävligt otäckt?
Lärarförbundet vill ju inte vara sämre
Artikeln är från 2009. Kristina Henkel har också anlitats av Skolverket där hon var med i en serie filmer, vet inte om man kan hitta dem på Skolverket längre men för några år sedan kunde man det. De hette ”För en jämställd skola” tror jag, de fanns i alla fall på länken som nu är död. Även Carl Emanuelsson, tidigare styrelsemedlem i Fi, var med i åtminstone en av filmerna.
Är det inte på tiden att rensa bort lite i genusträsket? Typ 99% eller nåt? Vill man verkligen ha sådana som ovan och deras rätt rubbade idéer bland barn på dagis?
En annan intressant grej med Kawesa är det här
Hon menar att ju mörkare man är desto sämre livsvillkor får man. Det ska bero på en vitmaktordning i Sverige. Är väl därför Kawesa har kunnat ägna hela sitt vuxna liv i Sverige åt TOTALT MENINGSLÖST TRAMS, HITTEPÅ OCH NAVELPILLANDE på genusinstitutioner, allt dessutom bekostat av den hemska vite mannen…
Hon har alltså ägnat i princip hela sitt vuxna liv åt att leka på genusinstitutioner istället för att jobba. Hon har ägnat sig åt trams som vi ser ovan. Allt bekostat av skattepengar! Så många år och så många skattekronor och hon förstår inte ens att hon är grymt privilegierad jämfört med den vanliga svensken! Hur många vanliga svenskar får chansen att leka Lysenko och hålla på med meningslöst trams hela sitt vuxna liv och ändå få betalt för det?
Och vet ni vad det värsta är? Det är totalt bortkastade pengar för precis ALLT hon lärt sig på sina genuskurser är totalt meningslöst i en värld utan enhörningar…
Så sätt igång och rensa bort allt onödigt på våra högskolor och universitet och fördela pengarna på riktig och nyttig forskning som vi faktiskt kan nytta av i Sverige! Genusforskningen kommer att hamna bredvid Lysenko på Wikipedia i framtiden eftersom det är där den hör hemma. Genus är vänsterextremism, Fi är dess politiska gren. Kasta ut från universitet och högskolor NU!
Jag får väldigt obehagliga vibbar av sådana här typer…
MVH
MiT
/ 04/07/2017”Victoria Kawesa och Vithetsnormen”
https://bergersjo.wordpress.com/2017/04/06/victoria-kawesa-och-vithetsnormen/
MiT
/ 04/07/2017MiT
/ 04/07/2017MiT
/ 04/07/2017Pelle2
/ 04/07/2017Genustomtarna är helt sjuka i huvudet.
Det är klart att barn är nyfikna på sina kroppar och att dom jämför sig med varandra men att beskriva det i termer av vuxen sexualitet är ju minst sagt skruvat.
Pelle2
/ 04/07/2017Kawesa visar gång på gång vilket hat mot vita hon känner och hur hon på alla sätt försöker skuldbelägga oss utifrån vår hudfärg. Hon är en klockren rasist !
Det är ju minst sagt idiotiskt att hon beklagar sig över att det råder en ”vithetsnorm” i Sverige. I Rwanda,Somalia eller något annat land med företrädesvis svart befolkning lär det nog råda en svarthetsnorm på motsvarande sätt eftersom dom är i majoritet. När skall hon beklaga sig över det ?
Fast i hennes rasistiska värld är det väl aldrig något problem med svarta och svarthetsnormer..
Är ju verkligen kul,precis som du säger MIT,att hon som har levt ett privilegierat liv
beklagar sig över hur förtryckt hon är som svart. Fast om någon skulle fråga henne
om det så skulle hon säkert säga att det gäller alla andra men inte henne.
Genustomtarna är ju experter på ställföreträdande lidande…
Hon är verkligen en klockren partiledare för idioterna i FI…
bergersjo
/ 04/07/2017Angående könssegregationerna på skolbussen, eller snarare vad som hände efteråt:
https://bergersjo.wordpress.com/2017/04/07/muslimsk-kvinna-vill-forsvara-sig-sjalv-eller/
Pelle2
/ 04/07/2017Då får man ju anta att Hafsa Hayir,som skrev debattartikeln, tar ansvar för hedersmord och annan hedersproblematik, om vi vänder ryggen till och låter dom hålla på som dom vill.
Hon vill ju göra sig till taleshen för de muslimska kvinnorna så då får hon ju ta konsekvensen av det hon skriver..
Fast något säger mig att hon skulle komma och skrika på hjälp hos de förhatliga vita männen om hon själv skulle bli drabbad…
bergersjo
/ 04/07/2017Ungefär så ja.
hllviken
/ 04/07/2017Det som artikeln beskriver är ett flerfaldigat angrepp på det svenska folket –
– skadlig indoktrinering av barn i vårt samhälle
– social smitta
– flyttar focus till nonsens istf att bygga hållbart samhälle
– devalverar utbildningsväsendet
– skapar nonsenskarriärer istf god samhällsnytta
– enormt slöseri med ekonomiska resurser
Samhällsbygget i Sverige har nått vägs ände för länge sedan; nästan 500 myndigheter som tar oerhörda resurser för att upprätthålla ett ruttet system + massor av ”idéella” organisationer som mest lever på stöld av skattebetalarnas pengar.
Mycket välskriven artikel om hur det går till i fuskbygget:
http://uvell.se/2017/04/06/naturskyddsforeningen-en-opinionsbildande-stormakt/
Polyester Poontang
/ 04/07/2017Klitterfittorna?
Peter
/ 04/07/2017Fy fan!
Peter
/ 04/07/2017Fy fan! Den dagisfröken (manlig som kvinnlig) som leende och positivt säger till mitt barn att -” Jag ser att du tar dig på snippan/snoppen” kommer jag ta ett ordentligt snack med om lämpligheten att han/hon ser mitt barn på ett sexuellt vis. Funkar inte det så blir det ett snack med dennes chef. Funkar inte det blir det käka knogmacka och plingplongtaxi till plåsterhuset. (lite överdrivet men ni fattar…)
Noger
/ 04/07/2017Få se nu om jag fattat:
1. Det är rasism att kritisera kulturer (enligt Victoria Kawesa)
2. Kawesa kritiserar svensk kultur
3. Kawesa är rasist?
Robin
/ 04/07/2017Nja, jag gissar att det hon menar i punkt 1 är ”Det är rasism att kritisera andra kulturer än Svensk/västerländsk” på så sätt faller din slutsats i punkt 3.
Grodan Boll
/ 04/07/2017Precis.
Det måste läggas intersektionalitet ovanpå:
1. Det är rasism att kritisera kulturer
2. Så vida man inte slår uppåt
3. Kawesa bestämmer att Kawesa slår uppåt
Bamse
/ 04/07/2017Jag låter mästaren i avancerad gitarronani, Steve Vai, göra ett jämförelsevis sansat inlägg i ärendet:
😉
MiT
/ 04/07/2017Kristian
/ 04/07/2017-”Inga julklappar eller semesterresor i år, barn, pappa är jämställd!”
-”Men nästa år blir det bättre. Då får ni en ny, rikare pappa för att mamma har tröttnat på att vara gift med en mes.”
Pelle2
/ 04/07/2017Det är fan inte mitt fel om kvinnor tjänar mindre än män. det äör inte jag som löneförhandlar och inte jag som sätter löner. Så varför skall jag lönediskrimineras utifrån mitt kön ??
Vic
/ 04/07/2017Strålande idé! Varsågod, Henrik. Föregå med gott exempel nu och inspirera oss andra. Jag tänkte faktiskt själv avstå från att ta ut någon lön alls i år för att skynda på jämställdheten lite. Ser fram emot första utbetalningen 2018, när vi är i ett nytt mer jämstält Sverige.
Grodan Boll
/ 04/07/2017Borde det inte vara bättre om män jobbade mindre?
Då får de en lägre inkomst = jämställd inkomst = även pensionerna blir mer jämställda.
Win win! Eller…
bergersjo
/ 04/07/2017Ja, men det är ju en av de grejerna feministerna brukar arbeta för: Männen ska vara hemma och ta hand om barnen.
Själv är jag ju så ojämställd att jag inte har några barn, som tur är. 😛
MiT
/ 04/07/2017bashflak
/ 04/07/2017Visst kan även små barn ha en egen sexualitet som ibland tar sig uttryck i onani. Men postmodernism och normkritik är nog inga bra verktyg för att studera och beskriva fenomenet.
Grodan Boll
/ 04/07/2017De är rent av de sämsta verktygen.
Jag ser inga analyser som inte slutar i antingen all som pedofiler önskar höra eller all skam som de unga onanisterna inte vill höra.
MiT
/ 04/07/2017Ännu ett fall… Undrar hur många såna här det är i Sverige som aldrig kommit upp till ytan?
”Flicka utsatt för sexuellt ofredande – skolan låste dörren”
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/flicka-utsatt-f%C3%B6r-sexuellt-ofredande-skolan-l%C3%A5ste-d%C3%B6rren-1.4227170
MiT
/ 04/07/2017elina
/ 04/07/2017Nu vet vi vad de ser i TV: Homeland. Är det rumsrent för sossar?
bergersjo
/ 04/07/2017Haha, underbar kommentar! 😀
Pelle2
/ 04/07/2017Det roliga är att de menar att folk kan bära sig illa åt mot de som inte är anonyma.
Det är ju precis det dom själva gör med sina åsiktsmotståndare. # Det fina vänsterhatet…
Vic
/ 04/07/2017Härligt, ett socialdemokratiskt mini-Stasi skulle se ut det. Men det där är ändå ett skämt va? Tror inte Ygeman skulle använda ordet ”köksbordskämpar” och uttrycka sig på det där sättet.
MiT
/ 04/07/2017Kristian
/ 04/07/2017Hur gamla skall barnen vara innan man kan sluta ”bekräfta” deras onani i skolan?
Polyester Poontang
/ 04/07/2017Det låter som man skapar underbart gränslösa barn som kommer att dra sig i snoppen eller ta på snippan i tid och otid. På min tid var det mest pinsamma som kunde hända i mataffären att barnet bad sig åt som en bortskämd skrikande idiot…
bergersjo
/ 04/07/2017Precis, barn ska uppfostras, sitter de och pillar på sig mitt bland folk ska man inte positivt säga ”jag ser att du tar dig på petter-nicklas”, man ska säga ”så där får du göra när du är ensam, det är inte anständigt att göra så bland andra människor”.
elina
/ 04/07/2017Dessa så kallade studier/avhandlingar är kränkande, obehagliga, sjukt helt enkelt… ta så många negativa ord du vill. De är bara ett sätt att synas på vissa kretsar och fnittra med varandra. Att tacka sina husdjur och andra vilka inte har med vetenskap att göra, nej nu trampade jag fel. Förlåt. Detta var ju inte vetenskap utan ens bearbetning av egna sjuka fantasier – kanske mer, något vi inte vet och vill inte veta.
Vetenskap är det dock inte. Något nytta för samhället inte heller.
Men Universitet och Högskolor har varit länge på sluttande plan. När jag hade lyssnat ett år på hur alla mådde och andra som skrev artiklar mådde och hur hela världen mådde och om socialismen skulle åter vara i modet avbröt jag mina doktorandstudier (sociologi). Orkade inte mer. En till hoppade av. En man.
Startade en utredning på jobbet i stället för att bättra på omhändertagandet av våra svårt sjuka patienter. Det gav resultat. Körde mer på utbildningsverksamhet också, utan trams, bara fakta.
Men vilka ska då utveckla och hålla ihop landet, göra riktiga vetenskapliga studier som ger resultat för mänskligheten om utbildningsväsendet slösar sina pengar för didaktiska onanin och gynstolar för män?
daniels
/ 04/07/2017Pedofiler vill gärna inbilla sig att barn är sexuella varelser innan puberteten vilket de på inget sätt är. Allt som rör sex är för ett barn ren lek och har ingen koppling till sexualitet alls, det är sekundärt till 100%
Ultraliberalismen har erövrat allt redan inom den västerländska kulturen och borde såklart gå vidare med att rensa upp i den stenålderskultur som de håller så högt. Istället verkar man gå mot den sista barriären, motståndet mot pedofili.
Jag blir extremt äcklad av dessa människor som inbillar sig att sex med barn är ok i nån form. Fy fan !
bergersjo
/ 04/07/2017Barn är nog olika. När jag själv var barn tyckte jag att allt som hade med sexualitet eller könsorgan att göra bara var oerhört äckligt tills jag gick i mellanstadiet. Men jag har vänner som har berättat att de var nyfikna när de gick i dagis. Men oavsett är det en sjuk sexuell kränkning i barnens integritet om om nån djävla dagisfröken eller genustomte ”forskar” vad de gör eller inte gör med sina kroppar.
MiT
/ 04/07/2017Livat på Mittuniversitetet verkar det som…
http://www.op.se/opinion/ledare/bergner-miun-anstallda-smutskastar-varandra-med-ogrundade-anklagelser-om-diskriminering-studenterna-drabbas
”Utbildningen har särskilt fokus på antirasism och antidiskriminering, men nu blir det inget intag på socionomprogrammet i Östersund. Vissa av de anställda på Avdelningen för socialt arbete (SOA) har nämligen haft fullt upp med att intrigera och slunga ogrundade anklagelser om diskriminering mot varandra. Och som följd av den infekterade arbetsmiljösituation blir studenterna lidande.”
En universitetsutbildning med fokus på antirasism och antidiskriminering, verkar vara en helt perfekt grogrund för aktivister. VAD ska en sådan utbildning vara till för? Vad ska den ge för något? Vilken nytta har Sverige av en sådan? Sverige är världens minst rasistiska land liksom? Är det bara ett sätt att hålla ideologiskt drivna aktivister under armarna? På vilket sätt blir studenterna lidande? Att de inte får tramsa och få poäng för det?
Men vad ska man förvänta sig när man sätter charlataner som Masoud Kamali på positioner med minsta lilla inflytande? Han handplockades ju av Mona Sahlin för att bekräfta att Sverige var en genomrasistisk avgrund, han var väl den enda som var tillräckligt intellektuellt ohederlig för gå med på att leverera det Mona Sahlin önskade oavsett om det var sant eller inte. Sådana jävla skojare ger vi alltså professorstitlar och lön…
Kristian
/ 04/07/2017Det känns lite som naturligt urval. Låt postmodernister bygga bilar och broar som bara de använder. Förr eller senare rasar det.
Nu var jag nog ras-istisk.
elina
/ 04/07/2017Fy, fy! Eller klapp, klapp?
Grodan Boll
/ 04/07/2017Mest informativa bildtexten någonsin:
MiT
/ 04/07/2017CaseyJones
/ 04/07/2017Det verkar ha brunnit rejält hos Torbjörn…
bergersjo
/ 04/07/2017Han har ju iofs rätt- Platserna längst bak ÄR gangsta-platserna där de coolaste grabbarna sitter om barnen själva får välja. Men nu var ju poängen att barnen INTE fick välja utan de blev indelade utefter kön.
Embryo
/ 04/08/2017Ja, jag begriper inte riktigt vad som har hänt. Jag brukade läsa hans blogg med tämligen stort intresse, men slutade med det för några månader sedan efter att jag ansett att hans inlägg ändrat karaktär en hel del. Gissningsvis fick jag nog när han skrev inlägget ”Nima Dervish och IS har samma syn på islam”.
Pelle2
/ 04/07/2017Han är en riktig praktdåre som vill förringa hedersförtrycket till varje pris.
Polyester Poontang
/ 04/07/2017http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/lastbil-har-kort-in-i-folkmassa-i-stockholm/
MiT
/ 04/07/2017Kristian
/ 04/07/2017Favorit i repris:
”I didn’t fail the Bechdel test, but I cheated. You kind of have to.”
https://mensrightssydney.com/2014/09/29/i-didnt-fail-the-bechdel-test-but-i-cheated-you-kind-of-have-to/
”You respect women for being women, but men need to earn that respect. […] If you have a female character, you have to provide some awfully compelling reasons, note the plural, for her to do pretty much anything. With a male character, it’s simple – he wants to be valued, either by a woman, or by society, or by other men.
[…]
Unfortunately, this ‘harm’ is so broadly defined that it covers too much to do much of anything with a female character. You can’t even criticize a female character, or you’re demeaning a woman and treating her as stupid, and therefore are being sexist. You can’t have her face the consequences of poor decisions or actions, nor can you really hurt her in general.
[…]
So interestingly enough, what will make more movies and video games pass the Bechdel Test is… equality. Actual equality. Treating women as poorly as men are treated and telling them to woman up is what forces them to do their best, and pulling away all the safety nets to save them is what ensures that most will succeed – they can’t afford to fail.”
Grodan Boll
/ 04/07/2017Antingen är den här akademiska texten alldeles för avancerad för mig, eller så borde den gått ett extra varv genom stavningskontrollen.
Morsan grät när hon pluggade på lärarhögskolan för 40 år sedan.
Jag grät av bedrövelse över den för 20 år sedan.
@Rikard?
Rikard
/ 04/07/2017Hej.
Jag gråter fortfarande i sviterna av ‘lärarinbillningen’ skulle man kunna säga.
Tjugo år sedan är ungefär samma tid som när jag gjorde mitt hundår på lärarutbildningen; pedagogik och praktik. Mina ämnen har jag läst vid universitet, och tack & lov för det!
En enkel jämförelse: statsvetenskap (eller statskunskap) hade på A-nivån en läsbörda om flera hundra sidor i veckan; aldrig färre än ca. femhundra (vilket låter mer än det är), och med krav på att producera små texter (uppsatser om fem till tio sidor text) antingen utifrån för litteraturen relevanta frågeställningar eller som en sorts referat av det lästa. Detta samtidigt med seminarier, föreläsningar och större uppsatsarbeten.
Lärarhögskolans läsbörda omfattade i undantagsfall stencilhäften med diverse teoretiker i sammandrag och utvalda delar; cirka tvåhundra sidor ‘in alles’ med ett tidsspann om två till tre veckor, varpå man redovisade muntligt i grupp och sedan i tvärgrupper. Under tvärgruppsredovisningen gick handledarna runt och ‘lyssnade in’ om gruppen ansåg sig ha förstått materialet. Betyget, eller omdömet, kunde vara ‘Deltagit’ eller ‘Ej deltagit’. Tentor förekom inte.
Det gör mig ont när jag språkar med yngre kollegor; de kan endast det som står i elevernas böcker, och ägnar ringa tid åt att fortbilda sig – något som är nödvändigt i alla ämnen, om det sedan är hemkunskap eller latin är egalt.
Själv har jag tagit farväl av skolan, troligen för gott. Mitt stående råd till den som har barn är att tillsammans med vettiga vänner ordna hemundervisning, samt att till varje pris undvika kommunala skolor.
En reflektion: förmågan att uttrycka sig i text och tal är en manifestation av den mentala, eller kognitiva, förmågan att s.m.s gå uppåt och nedåt i abstraktionsnivå (och konkretionsdito). Onyanserat och fattigt språk med påvert ordförråd signalerar ett motsvarande sinne. NB: detta gäller främst längre texter eller kontexter och diskurser där man har anledning och/eller möjlighet att ‘bre ut sig’ – tal, debattartiklar, uppsatser o.s.v. Den som har en låg språklig förmåga kan helt enkelt inte anpassa vare sig språk eller tanke efter situation, och låter därför likadant hela tiden.
Därmed kan man fråga sig vad det säger om diverse politiker, journalister och kulturbidragsarbetare.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Peter
/ 04/07/2017Påminner om min lärarutbildning. Efter att ha läst tre år till maskiningenjör och därefter hoppat på ett vikariat som högstadielärare inom matematik, teknik och fysik så fick jag chansen att få lärarbehörighet via ett specialprogram som kallades SÄL ( särskild lärarutbildning). I och med att jag hade ämneskunskaperna så läste vi de allmänna typ pedagogikdelarna. Det är det slöaste jag upplevt. Utbildningen var på distans med en 5-6 träffar per år. Uppgift att läsa någon bok och sedan seminarie på det. Van med krav som man var så kom man förberedd vilket man inte behövt vara. Ingen som helst koll på att man gjort sina uppgifter. Det var typ gruppdiskussioner som var det som examinerades. Efter att fått min lärarbehörighet och efter att ha gjort ett skitdåligt examensarbete så jobbade jag fem år som grundskolelärare. Mina matematikkunskaper som gett mig typ 15-20 högskolepoäng (kommer inte ihåg) var så otroligt mycket mer avancerade än mina lärarkollegor som gått Lärarhögskolan. Men poängmässigt hade de läst mycket mer.
Polyester Poontang
/ 04/07/2017Nu hamnade det fel… men terrorattack i Sverige:
http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/lastbil-har-kort-in-i-folkmassa-i-stockholm/
MiT
/ 04/07/2017MiT
/ 04/07/2017bergersjo
/ 04/07/2017Det känns som att Gardell inte har mycket att säga till om här… Han kan skriva, vad kan han mer? Blir det på allvar strid om huvudstaden lär han inte stå och skjuta på barrikaderna. Då har han för längesedan flytt till nån homo-vänlig stad i USA…
Grodan Boll
/ 04/08/2017Undrar när brorsan hans öppnar käften igen…
bergersjo
/ 04/09/2017Visste inte att han överhuvudtaget hade nån brorsa.
MiT
/ 04/07/2017hllviken
/ 04/07/2017Varelsen i bakgrunden är jätteglad över terrordådet:
MiT
/ 04/07/2017MiT
/ 04/07/2017Så, då har den första idiot-ledaren kommit då…
Nerikes Allehanda och Ströman:
”Terroristen vill att jag ska misstänka den muslimska kvinna jag mötte”
https://archive.is/ehKiw#selection-4485.0-4485.69
Alex Nyström
/ 04/07/2017Jag börjar blir jävligt trött på sånt här. Är jag egoistisk som först och främst vill kunna känna mig trygg i det land jag är född och uppvuxen?
Muhammeds brorsa
/ 04/07/2017Hurså? Stämmer inte detta:
”Det är något som förenar den marxistiska Baader Meinhof-ligan på 70-talet, den högerextreme massmördaren Anders Behring Breivik och våldsbejakande islamister. De själva skulle se med bävan på att jämföras på det här sättet. Men ideologin är ändå i centrala delar gemensam.”?
Kalle
/ 04/07/2017Har någon påstått att texten innehåller felaktigheter?
Muhammeds brorsa
/ 04/08/2017Det beror på hur du definierar ”felaktigheter”. Hur tolkar du ”idiot-ledaren”?
Kalle
/ 04/08/2017I detta fall så tolkar jag det som osmakligt/onödigt.
Inget konstigt m det, så varför är DU så kränkt?
Muhammeds brorsa
/ 04/09/2017Ok, om din tolkning av ”idiot-ledaren” är korrekt, håller du med om att ledaren var osmaklig/onödig? I såfall, hur var den det? Hur definierar du ”kränkt”? Att ifrågasätta något? Eller att som ”fel” person ifrågasätta något?
Muhammeds brorsa
/ 04/08/2017Är det du som rabiat gav tio tummar ned? Vilken sekt är du medlem av? Där alla måste tycka lika.
Kalle
/ 04/08/2017Nej
Muhammeds brorsa
/ 04/09/2017Nähä, då måste det bara vara slumpens inverkan eller ett störande grafikfel.
Kalle
/ 04/09/2017Nej betyder nej och vad du känner och tror utöver är ingen intresserad av.
Rikard
/ 04/08/2017Hej.
Det kanske är så att artikelförfattaren försiktigt försöker glänta på förlåten så att islam kan granskas som den vidriga fascistoida och rasistiska ideologi den är?
Det saknas ju inte gemensamma beröringspunkter mellan islam, nationalsocialism och kommunism. Både i teori och praktik är de slående lika.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Muhammeds brorsa
/ 04/09/2017Ja, så kanske det är, vad gäller första delen av din första mening, fram till ”som den” och med ”försiktigt” ersatt av ”ganska grovt” och ”försöker glänta på förlåten” ersatt av ”bryter upp Pandoras ask med vålld och kofot”. Det är t.o.m. troligt och högst sannolikt. Vad gäller det efterföljande, så är det mer av en åsikt än etablerad fakta.
Du jämför en religion med två politiska, gudlösa ideologier. Äpplen och päron. Här jämförs olika sorters religiös extremism: http://goo.gl/ZwxFHA. Intressant jämförelse där, även om jag invänder mot uttrycket ”white supremacist”, som i sig är ett uttryck för rasism.
Mvh
Muhammeds brorsa – Bur-q-ua15, av Simeons stam (13-24)
provokatör för
Sällskapet Bur-q-ua – för allas lika värde, emot rättsröta
BB – Bröd och Bur-q-ua åt folket
MiT
/ 04/07/2017En sågning av PASCALIDOU som heter duga 😛
MiT
/ 04/07/2017För de som inte begriper att det är en signatur som står under ALLA hans fb-inlägg
bergersjo
/ 04/07/2017Inte för att jag gillar Lamotte nåt vidare, men detta skulle jag beskriva som näthat och drev…
G
/ 04/08/2017Strindberg brukar vara klok, men i andra tweeten hoppade han på tåget från ovan.
”Ja, inte vackert av den lilla obegåvade råttan.”
MiT
/ 04/07/2017G
/ 04/07/2017bergersjo
/ 04/07/2017Va fan? Vet han inte att Sverige aldrig har varit tryggare? Jag tycker han ska skämma bort sig lite med två pizzor och en rejäl fanta och titta på nån kul film på Netflix. Det kommer göra honom gott!
Svenne
/ 04/07/2017Kommer Schyffert med flera att förstå nu? /ret.
MiT
/ 04/07/2017Också bra från Flam, handlar om Ida Östensson, FATTA och liknande
bergersjo
/ 04/07/2017Han säger mycket vettigt. Men han är ny för mig! 🙂
bergersjo
/ 04/08/2017Nu har jag lyssnat i flera timmar, han är ju en superskön lirare! 🙂
MiT, varför gör du inte som honom och Lamotte och börjar tigga om att folk ska schwisha till ditt konto? Du har ju många besökare så du skulle nog få in en hacka.
Grodan Boll
/ 04/08/2017När feministerna drevade som värst kunde hen luta sig tillbaka mot att den här sidan var helt reklamfri.
I övrigt kan pengar lätt ta död på en sådan här sida. Är det nyhetstorka, men krav på att det måste komma nya artiklar, kommer det bli skit för brödfödans skull.
MiT
/ 04/08/2017Fast ibland är det skit ändå, det är jag den första att erkänna 😛
bergersjo
/ 04/09/2017Om man tar in pengar för brödfödans skull blir det problem om man inte skriver något. Om man tar in pengar bara som grädde på moset är det en annan sak. Men sant, poängen att sidan var reklamfri skulle försvinna. Så då får man fundera över vilket man helst vill ha- den poängen eller pengarna. 🙂
G
/ 04/07/2017Ja, jag håller med. Ja, jag håller med. Ja, jag håller med.
Vad är grejen med att ha en panel i Gomorra Sverige när alla i panelen håller med varandra. Tråkigt.
MiT
/ 04/07/2017”Tipset till Nyheter Idag den 2:a april: ”Det kommer ske ett terrordåd i Sthlms t-bana””
https://nyheteridag.se/tipset-till-nyheter-idag-den-2a-april-det-kommer-ske-ett-terrordad-i-sthlms-t-bana/
MiT
/ 04/07/2017G
/ 04/08/2017”..[..]..Enligt källuppgifter passar mannen in på signalementet som gått ut. Mannen ska även ha haft en rånarluva och glassplitter på sina kläder.
– Han hade samma kläder som på bilden.
Den misstänkte erkände dådet i samband med gripandet. Polisen misstänker att han körde lastbilen. Mannen, som uppges vara uzbekisk medborgare, är folkbokförd i en annan Stockholmsförort.
..[..]..
Hur länge mannen bott i Sverige är ännu oklart. På hans Facebooksida har han bland annat laddat upp propagandafilmer för IS. Han har också gillat en bild på blodiga människor, tagen sekunderna efter explosionen vid Boston Maraton den 15 april 2013.
Aftonbladet har varit i kontakt med en bekant till den gripne mannen.
Hon säger att hon inte kan tro att det är 39-åringen som ligger bakom det som hänt i Stockholm.
– Han har fyra barn och jobbar i byggbranschen.
– Han pratar aldrig politik eller religion, det enda han pratar om att få fler jobb så han kan skicka hem pengar till sin familj.
Hon säger också att han inte bor på den adress där han är skriven, utan söder om Stockholm.”
MiT
/ 04/07/2017Svenne
/ 04/07/2017Om uppgifterna stämmer, så kan väl inte någon vara förvånad.
G
/ 04/07/2017”Aleksandra: Den som inte tål att granskas bör inte söka bidrag
Sveriges Förenade Muslimer avfärdar medias granskning av dem som ett uttryck för fascism och islamofobi. Men tål man inte att granskas bör man inte heller söka bidrag.”
http://www.gp.se/ledare/den-som-inte-t%C3%A5l-att-granskas-b%C3%B6r-inte-s%C3%B6ka-bidrag-1.4226343
G
/ 04/07/2017”Läckberg och häxan Jinder
..[..]..den 3/4 reagerade hon (Läckberg) starkt på en intervju som artisten Little Jinder gjort hos Fredrik Strage i hans podcast ”Hemma hos Strage”.
Little Jinder använder ordet ”hora” vid ett flertal tillfällen under det timslånga avsnittet, hon använder det mot en jobbig vykortskvinna, mot Nöjesguiden och inte minst: mot Fredrik Strage när han tackar för att hon ville vara med.
Sett i sin kontext lät ordet hora helt oproblematiskt. Little Jinder knackade inte på hos en klass två med rosiga åttaåringar och kallade deras lärare hora.
Camilla Läckberg tycker att Little Jinder ”bör välja sina ord med aningen större omsorg” och att Little Jinder, i egenskap av kvinna, ”ska visa ett bättre omdöme och en större respekt för andra kvinnor om vi vill skapa en bättre värld för våra döttrar.”
Varför ska Little Jinder visa ett bättre omdöme? För att Camilla Läckberg tycker det på Instagram?
Jag har nu, till skillnad från Läckberg när hon skrev inlägget, hört avsnittet i sin helhet och jag rekommenderar alla att göra detsamma.
Little Jinder är nämligen vansinnigt rolig. Därtill drastisk, grov, avbryter Strage och skrattar högt åt sina egna skämt. Det vill säga: Hon beter sig som vilken man som helst och det är fem vrålstarka plus i det här sammanhanget.
..[..]..
Jag älskar Little Jinder. Inte bara på grund av hennes tjugonioåriga fuck off-attityd som är en sagolik förebild för mina döttrar, hon är en idol även för en gammelgädda som jag.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/voaPl/lackberg-och-haxan-jinder
Svenne
/ 04/07/2017Den svenska ambassaden får ‘äta upp’ sitt tweet…
G
/ 04/08/2017”Följer medierapporteringen närmast slaviskt. Hör vittnesmålen från de som befann sig på Drottninggatan. Det är som vanligt med Stockholm City. En brokig skara. Några tonårskillar, en tjej som suttit och filmat från ett café mitt emot, en äldre man försöker förklara att han sett någons arm slitas av, en kvinna som arbetar i charken på Hemköp berättar hur de utrymts. Många, de flesta, talar bruten svenska och det slår mig att det är det här som är själva essensen av Stockholm City. Människorna som rör sig på gatorna runt Sergels torg är den blandade gnistrande multikultur som är det nya Sverige i högform. Det Sverige som jag älskar. Det som får en att känna att vi inte bara är en liten provins i Europas nordliga utkant utan en del av världen.
Vi vet inte ännu vad mannen som körde lastbilens motiv var, men vi vet vad det var han gick till attack mot. Det var inte det vita, kristna Sverige. Det var tvärtom ett anfall mot mångfald, multikultur, samexistens.
Det får vi aldrig glömma.”
facebook.com/klenell/posts/10154656616032424?pnref=story
Casey Jones
/ 04/08/2017Vad fan är det för fel på karl’n?
Kristian
/ 04/08/2017Påminnelse: stora städer lyder under andra lagar än Sörgården
”An independent London would be a Thatcherite dystopia”
https://blogs.spectator.co.uk/2017/03/independent-london-thatcherite-dystopia/
” […] Social capital can take some time to build, which is partly why it is stronger in countries that have been nation-states for many centuries – Norway, Denmark, Switzerland – and those lands were largely settled by people from long-established states. London, to some extent, is living off the social capital built up by over a thousand years of government in England
[…]
What attracts people to London is its diversity but diversity negatively correlates with trust, something found in numerous studies […] Once countries can no longer rely on social capital to lower the transaction costs of everyday life then they tend to depend more on force and coercion.
[…]
Historically great cosmopolitan cities, such as Alexandria, Constantinople, Damascus and Baghdad have never been democracies, and there is a reason for that; London might consider at some point restricting the franchise if nothing else worked.”
(”franchise” = rösträtt)
G
/ 04/08/2017G
/ 04/08/2017Kristian
/ 04/08/2017Ser inga ”tjejer” på just den bilden. Ser fram emot statistik.
G
/ 04/08/2017G
/ 04/08/2017Så bra av Ganman!
facebook.com/photo.php?fbid=10154581059973251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3
G
/ 04/08/2017”Widar: Noll intresse för Sverige
Anpassning och assimilering är det mest framgångsrika sättet att förhålla sig för den som kommer inflyttandes till ett nytt land. Det är inget konstigt med det. För några decennier var assimileringen en självklar integrationsmodell även i det politiska Sverige. I politikens överbyggnad har det emellertid under flera år pågått en ängslig flykt bort från anpassning och assimilering till förmån för identitetspolitik och multikulturalism. Därför är det mycket lätt för Aftonbladet och Kalla Fakta i TV4 att hitta politiker och allmänna kändisar som blir ”mycket upprörda” över deras respektive avslöjanden om stenålders kvinnoregler i föreningen Sveriges förenade muslimer i Göteborg och om stenålders moralpoliser i Stockholms norra förorter. Utrop på temat ”Så här gör vi inte i Sverige” har flödat ymnigt i medierna de senaste dagarna. Och det stämmer förstås. Men de där moralpoliserna och kvinnoordningsmännen har noll intresse av det svenska och av Sverige. Det de är intresserade av är att försöka upprätthålla den majoritetskultur som de en gång var en del av i Mellanöstern. En syssla som belönas med rätt så generösa bidrag från stat och kommun.(forts)”
http://folkbladet.se/opinion/noll-intresse-for-sverige-om4582326.aspx
MiT
/ 04/08/2017Postade den här rätt tidigt igår, några ville inte alls förstå vad den handlade om
Johan A
/ 04/08/2017Japp! Och de kommer nog antagligen hitta något att skylla på för att slippa ta ansvar för vad de själva har skapat.
Satt vid frukostbordet nyss och läste nyheterna med min flickvän (som röstade Fi i förra valet och tänker rösta V i nästa val, och som har hela tiden har varit för öppna gränser och anklagat andra som har varit av annan åsikt för rasism), och när vi såg att de hade hittat sprängmedel i lastbilen utbrast hon: ”Den där jävla Trump! Det här är hans fel!” Jomenvisst… Allt är Trumps fel. Det är Trumps fel att en IS-anhängare sätter sig i en lastbil med sprängmedel och mejar ner oskyldiga människor på Drottninggatan i Stockholm. Det är Trumps fel. Det är inte de som har öppnat gränserna och kramat islamister hela vägen in i regeringen och riksdag som bär ansvaret. Det är inte de som skriker ”Rasist!” så fort någon kritiserar migrationspolitiken man ska skylla på. Nejdå! Det är Trump.
Jag tog en tugga till av min rostade macka, tittade ut genom fönstret och sa ingenting. Det hade inte hjälpt om jag hade sagt något.
Kalle
/ 04/08/2017Då måste du verkligen älska henne.
Jonas
/ 04/08/2017Det är då fan vad vi fula måste stå ut med för att få knulla 😉
Polyester Poontang
/ 04/08/2017Med tanke på att det nu går rykten om att Ryssland ville ha den misstänkte utvisad så får du nog hålla koll på att din stackars flickvän inte får en spontan hjärnblödning.
Grodan Boll
/ 04/08/2017De kommer sitta där, med påskmusten upphälld, får man gissa.
Pether
/ 04/08/2017Någon som märkt hur alla som annars lägger på filter på sina profilbilder på facebook inte gör det för sverige? Vissa lägger på en minimal svensk flagga i hörnet, men inget filter. Svenska flaggan är ju nazism tydligen?
Kalle
/ 04/08/2017Jag avstår det helt då jag anser att det är ett slag i luften, politisk fastfood för massorna.
Pether
/ 04/08/2017Självklart är det bara ett spel för kulisserna och har endast som effekt att man visar att man ‘bryr sig’ för de andra som också drar på ett filter. Men grejen är att de inte ens klarar av att dra på ett filter för att de är så rädda för svenska flaggan.
Kristian
/ 04/08/2017”I don’t get all choked up about yellow ribbons and American flags. I consider them to be symbols and I leave symbols to the symbol minded.”
-George Carlin, ”We like War”
Polyester Poontang
/ 04/08/2017Människor på Reddit /r/Sweden är mindre imponerade över SVTs rapportering igår…
Icke-svensk
/ 04/08/2017http://www.dn.se/debatt/socialdemokraterna-far-inte-lata-sd-kidnappa-kulturpolitiken/
Har bara ströläst, men… jo, intresssant när man tänker på det som skedde igår.
Muhammeds brorsa
/ 04/09/2017”Det kanske bara är jag men barn 1-5 år gamla har knappast någon sexualitet, de är fullt upptagna med att peta sig i näsan. hoppa i vattenpölar, leka med pinnar och kottar, gunga, titta fascinerat på myror osv. Framför allt ska de inte uttrycka någon sexualitet i förskolan…”
Sexualitet är förmodligen medfödd. Sedan kan det diskuteras huruvida olika ”läggningar”, ”böjelser”, ”fascinationer”, ”svagheter” och ”perversioner” är det. Men varför behöver barn avskilda ”dockvrår”, där de kanske leker den urgamla leken ”mamma, pappa, barn”, om de knappast har någon sexualitet? Vid vilken ålder menar du att sexualiteten plötsligt inträder i människors liv och senare gör sig påmind?
Håller dock med om sista meningen, om du menar att vuxna ska lägga sig i och uppmuntra barnen, så att det naturliga görs onaturligt.
Dreadlock
/ 04/09/2017Skulle egentligen postad detta i föregående tråd, men den är ”död” så jag tar det här istället,eftersom det är ganska färskt (och spännande på fel sätt) ny familjelagstiftning i Provinsen Ontario (Kanada) .
Hade trott att Sverige är ”bäst” på sociala interventioner via socialtjänstens barnutredningar alla kategorier, men det är liksom bara småpotatis jämfört med vad Ontario , med hjälp av stundande lagstiftning, förbereder sig för.
klippet (Producerat av Rebelmedia) är 10 minuter lång.
Kommentar av kanadensaren Jordan Peterson ( Professor i psykologi) Särskilt deprimerande är hans utsago att konservativa inte kommer att göra ett jota för att blockera förslaget – eftersom de är alldeles för intimiderade för att opponera sig
..
Risto Matinen
/ 04/09/2017Slöddertörns Lågskola kommer småningom att jämnas med marken. Invånarna kan med fördel deporteras till Saudi, Izrael eller någon öde ö…