Hentverkare ersätter hantverkare

Då är det dags, tron att språket formar verkligheten har nått hanverksbranschen.

Detta kan man läsa på Gustavsberg.nu. Det står ju att det är Ikano Bostad som ligger bakom så jag kollar vidare där

Hentverkarna ska bygga bostäder i Stockholm. Man börjar undra om det ändå är ett aprilskämt?

Men något aprilskämt var det tydligen inte.

Gratis, garantier, trygghet, garanterad anställning osv. Hur det funkar för snickare i vanliga fall vet jag inte, är det gratis, garantier, trygghet och garanterad anställning som gäller?

För att få in fler kvinnor så ändrar man alltså ordet, man byter ut andra bokstaven så det inte börjar med ”han” utan ”hen” i stället. Med språket så formar man verkligheten! Men i slutändan så spelar det förstås väldigt stor roll om du är en kvinna eller man, annars hade man ju inte dragit igång Hentverkarna…

Genier!

**********

Apropå ”kärleksmanifestationen” igår, det kryper av obehag i mig när man bara måste politisera allt och alla hänger på. Media hänger på, såg några glimtar på TV4:s Nyheterna igår och rösten nästan stockade sig av halleluja-känsla hos nyhetsuppläsaren. Politiker hänger på, folk hänger på. Rena masspsykosen.

Terror bekämpas tydligen bäst med order uppifrån om att visa kärlek. Att man från media och politikerhåll för några år sedan motarbetade ALLA möjligheter att faktiskt försöka undvika sånt här bortser man helt kallt ifrån, både från mediahåll och politikerhåll.

Många från Moderaterna och Alliansen, men även Socialdemokraterna slår sig för bröstet nu och frågar ”Varför var han kvar i landet när han skulle vara utvisad?”, och så tror de att internet har glömt att de själva har motarbetat allt sånt här tidigare. Under Allianstiden så ingicks samarbete med t ex Miljöpartiet och beslutades att alla oavsett avslag eller ej ska få allt gratis i Sverige. Tror även att S var med på det tåget. Socialdemokraterna och Morgan Johansson tyckte att polisen inte skulle hålla på och jaga ”papperslösa”. Detta för bara några år sedan…

Man kan läsa lite om detta här

Finns en hel del på fb-sidan ”Internet never forgets

Jag tror inte Sverige slipper undan någon sorts ansvarsutkrävande av ansvariga som sett till att det ser ut som det gör i landet. Jag tror faktiskt inte det. Det finns för mycket bitterhet i landet, man har stämplat lite för många som varnat på vägen till kaoset, man har betett sig lite för arrogant, man har ljugit lite för mycket, man har dolt lite för mycket, för många har drabbats direkt av resultatet av lögnerna och det man dolt, man har låtit extremister som t ex MP och gaphalsar styra lite för mycket osv.

Nu försöker man låtsas som om man är överraskad lite för mycket, man vill styra undan frågan om ansvar genom att påbjuda att terror bekämpas med kärlek lite för mycket, man försöker påskina att man inte förstår hur detta kunde ske lite för mycket osv.

Men jag tror inte det kommer att funka. Visst, 10 000 i ett masspsykosjippo om att möta terror med främlingskärlek är inte så dåligt men det räcker inte, de flesta förstår att det inte funkar så.

Sverige slipper inte undan detta. Man måste ta fram allt och vara totalt transparent med det. Om det sker nu eller om några är är ingen som vet men vi slipper inte.

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

151 kommentarer

  1. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
  2. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Här har vi de, indirekt, skyldiga till dåden på Ikea och Åhléns. De är skyldiga till att avvisade inte avvisas och istället kan ägna sig åt hämnd på svenska samhället. De tror sig vara goda men är i praktiken onda i all sin flathet. De kommer heller aldrig att ställas till svars.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/10/2017

        Ytterst är folket skyldiga som har satt dem till makten. 2018 är vi än mer skyldiga om vi, trots det vi vet, låter dem fortsätta regera.

        Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      Inte ungdomsförbundet. Lööf för en vecka sedan:
      ”Lööf: Förhandla med SD som att spela rysk roulette med Sveriges framtid”
      http://www.friatider.se/loof-forhandla-med-sd-som-att-spela-rysk-roulette-med-sveriges-framtid

      Svara
  3. Micke

     /  04/10/2017

    Jag stänger av radion när man frågar folk som tänder ljus och lämnar blommor hur det känns och vad dom tänker, syniskt kanske men det är inte dom frågorna jag vill ha svar på!

    Svara
  4. Raster

     /  04/10/2017

    Hantverkare etymologi:
    Handverktyg, arbeta med händerna
    Eller heter det hederna numera?

    Svara
    • Raster

       /  04/10/2017

      Henderna

      Svara
    • Rikard

       /  04/10/2017

      Hej.

      Applåd! Fyndigt och sant på samma gång; där lyfte humöret, så tack för det.

      Själv läste jag först rubriken som ‘Hen-twerkare’ och blev förbryllad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Pelle2

       /  04/10/2017

      Ska vi inte döpa om barnmorska till barnhenska också och sjuksyster till sjukhen ?
      Fast det är väl inte så viktigt att göra kvinnligt dominerade yrkestitlar till neutrala..

      Svara
  5. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      Orkar inte läsa, men ungefär som Widar Andersson skrev ovan så verkar vänstern ha uppfunnit ett samling onda fiender som de, de goda, modigt kan stå emot.

      Undra sedan på att vänstern inte klara att hantera religiös terrorism.

      Svara
      • Jan

         /  04/10/2017

        Jag tror att du gör det lite enkelt för dig genom att enbart ge skulden för den slappa invandringspolitiken på vänstern. Och därigenom låta högern gå fria. Kolla på bilden ovan om hur ungdomsförbunden tyckte i frågan så får du en mer rättvis bild av skuldfrågan. Invandringspolitiken är ingen klassisk höger-vänsterfråga. Har du redan glömt Reinfeldtministären?

        Svara
        • Kristian

           /  04/10/2017

          Nej, Reinfeldt är en av de allra värsta!

          Någon riktig ”höger” finns inte i Sverige, precis som det åtminstone nyligen inte fanns någon ”underklass”. Internationellt sett är stora delar av Sverige ett medelklassreservat av champagnevänsterfolk.

          Det finns skillnader i ekonomisk politik, visst, men i många frågor har 68-mentaliteten tagit över helt. Vi har olika typer marxister, i princip.

          Så, absolut, med Svenska mått mätt är nästan alla medskyldiga, från vänster till höger. Ingen skall glömmas!

          Svara
      • Ivar L

         /  04/10/2017

        Bilden av de tre aporna som håller för ögon, öron och mun dyker upp i huvudet.

        Svara
  6. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Bra MiT! Morgan Johansson är en skojare. Här har vi det svart på vitt. Morgan Johansson bär ett tydligt politiskt ansvar för att dåden på Ikea och Åhléns kunde ske. Hans politiska gärning gjorde det möjligt. Lyssna aldrig på den mannen.

      Svara
  7. ‘Hontverkarna’ borde det väl heta? De söker ju kvinnor, inte hermafroditer.

    Fast det blir ju hon-twerkarna, funkar kanske inte?

    Svara
  8. Pelle2

     /  04/10/2017

    Och som vanligt är det bara kvinnorna som skall få gratis utbildning och fast jobb inom manligt dominerade yrken medan män får klara sig själva….

    Svara
    • Tor

       /  04/10/2017

      Är väl bara att identifiera sig som kvinna och vips vaps vups – så har en man gratis utbildning!

      Svara
      • Conny

         /  04/10/2017

        Är det så att män vanligtvis behöver betala för dessa typer av utbildningar? Jag har absolut noll koll på denna branschen, så kom gärna med en källa huruvida det är så eller inte!

        Svara
        • Pelle2

           /  04/10/2017

          Beror väl lite på vilken väg man tar.Om du går bygg och anläggningsteknisk linje på gymnasiet så behöver du ju inte betala men du får väl ingen lön. Sedan verkar det finnas diverse lärlingsutbildningar som ger lön.
          Skillnaden är ju att i detta fall skapar man en utbildning enbart för kvinnor där de får betalt och dessutom ett garanterat jobb.
          Om någon skulle ens tänka tanken att göra detsamma för män skulle de bli kölhalade av feministerna..

          Svara
          • Conny

             /  04/10/2017

            ”Skillnaden är ju att i detta fall skapar man en utbildning enbart för kvinnor där de får betalt och dessutom ett garanterat jobb.
            Om någon skulle ens tänka tanken att göra detsamma för män skulle de bli kölhalade av feministerna..”

            Självklart håller jag med om detta! Tyckte bara det lät som att man vanligtvis behöver betala för dessa utbildningar, men då är jag mer med på noterna och förstår vad du menar! 🙂

      • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

         /  04/11/2017

        @Tor
        ”Är väl bara att identifiera sig som kvinna och vips vaps vups –
        så har en man gratis utbildning!”

        Men om alla identifierade sig som kvinnor,
        då skulle det ju inte finnas några riktiga kvinnor kvar
        åt oss som fortfarande har fräckheten
        att identifiera oss som män.

        Ve och CIS-fasa!

        Svara
    • Olof

       /  04/10/2017

      Misstänker dock att det är bra för lönerna när man rekryterar kvinnor genom förmånliga villkor. Eftersom de ändå kommer att sluta så innebär det i praktiken att man drar ner på utbildningen inom yrket (de män man kunde utbilda istället blir då inte utbildade), vilket leder till brist, vilket leder till högre löner. Förmodligen inte speciellt bra för samhällsekonomin i sig, men åtminstone för grupperna.

      Svara
  9. Hutlösa löner…

    Svara
  10. Magnus

     /  04/10/2017

    Det är tjejerna som idag klarar sig bäst i skolan, får bästa betygen och det är flest tjejer som sedan läser vidare på högskolan. Snickaryrket är ett yrke för framför allt män som inte hade skolan högst upp på agendan utan är mer praktiskt lagda. Hela vårt samhälle i Sverige utgår ifrån att alla jobb ska bli lika. Allt handlar om kön, sexuell läggning, hudfärg och religiös tro. Det finns föreningar som strider för kvoteringar av alla slags minoriteter eller offergrupper såsom kvinnor. Dessa föreningar för bidrag av staten och hjälp av media och politiker och nu även näringslivet. Killar har svårare att klara skolan och att etablera sig på arbetsmarknaden och är kraftigt överrepresenterad i självmordsstatestiken. Nu blir de vita heterosexuella killarna även bort kvoterade. Det som idag saknas är en röst för vita heterosexuella killar. Förslag är att starta en demokratisk förening för vita heterosexuella killar och söka bidrag hos mucf. Alla grupper som har det svårt måste ha en röst och få bidrag från staten, eller?

    Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      Det verkar så.

      Kanske kunde man förenkla det lite: istället för att ge extra stöd åt den gruppen kunde man sluta med skattefinansierad, statsorganiserad mobbning.
      Fast det är väl bäst i det här landet att alla pengar och alla initiativ går via staten.

      Svara
    • Noger

       /  04/10/2017

      Dessutom har män högre arbetslöshet än kvinnor…
      Jag får nästan en känsla av att feministisk jämställdhet inte omfattar alla?

      Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Visst är det så. Kan man inte låta männen få ha hantverkaryrkena ifred? Akademikerflickorna är för fina för dem och de andra kvinnorna vill nog helst syssla med inredning i alla fall. Hur länge skulle, för övrigt, kvinnor orka med de slitsamma yrkena i byggbranschen? Knappast till pensionen. Det är nog en inte alltför vågad gissning. Därmed inte sagt att man ska hindra kvinnor som verkligen vill in i byggbranschen. Det ska vara lika villkor för alla såklart.

      Svara
  11. Kristian

     /  04/10/2017

    Mia Sköld (MP): ”Lagen ska säkras mot SD”
    http://www.folkbladet.se/opinion/lagen-ska-sakras-mot-sd-om4580536.aspx
    (Inget att citera, det är det vanliga.)

    Tony Benn hade ett intressant principiellt argument för att rösta nej till Maastrichtfördraget: Han hade blivit vald på fem år, därefter skulle hans folket få gå till val igen. Han kunde inte permanent lämna över den makten till någon annan (odemokratisk) instans.

    Det Brittiska systemet där allt bara är en ”Act of Parliament” som kan ändras imorgon är teoretiskt sett instabilt. Det närmsta vi har motsatsen idag i något som kallas demokrati är väl Ungern. Om det är ”nationalistiska” eller ”gröna” krafter som styr är ointressant. Om ett valresultat inte har någon betydelse är det inte en demokrati.

    Svara
    • Olof

       /  04/10/2017

      I praktiken har vi ingen konstitutionell maktfördelning så allt sånt faller ändå på ‘och vem skall fälla den som river upp det?’.

      Våra kära politiker har flertalet gånger visat att det där med ‘hederkoder’ är inget för dem.

      Svara
  12. MiT

     /  04/10/2017

    ”S-profil kallar pappa ”kräk” på Twitter för att han läser Fria Tider”
    http://www.friatider.se/s-profil-kallar-pappa-kr-k-p-twitter-f-r-att-han-l-ser-fria-tider

    Svara
    • Hehe, han fick många välförtjänta arga kommentarer! 🙂

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/11/2017

      ArgBlattes bild är dold av twitter, men inte originalet, men det har inget med var man står politiskt att göra….

      Svara
  13. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      ”Atomkraft – Nej tack!” i bakgrunden …
      Det är 1980 igen! Min tidsmaskin fungerar!

      (Berätta gärna hur en ”riktig” terrorist fungerar mentalt. Vi är idel öra.)

      Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Kvinnan måste vara antingen förvirrad eller efterbliven.

      Svara
      • Tor

         /  04/10/2017

        @Jan
        Hon kanske är båda?

        Men allvarligt, vi måste acceptera att det finna folk som tycket så här.
        Vi har C, V, Fi, Mp, och delar av F… L och S som håller med.
        Väldigt många tänker med hjärtat och då blir det otroligt fel.

        I SD´s begynnelse anklagades alla sympatisörer för att vara ”arbetslösa arga män”.
        Det var nog till viss del sant eftersom många av dem bodde i ”orten” och drabbades tidigt av invandringens nackdelar.

        Trumps väljare anklagas på samma sätt att vara efterblivna idioter, men i verkligheten (värkligheten borde det stavas) var det en sund reaktion på alla tokigheter som Demokraterna står för. Vanligt arbetande folk blev helt enkelt trötta på alla som tänker med hjärtat.

        Svara
        • Kristian

           /  04/10/2017

          Alla tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig.

          Svara
          • Tor

             /  04/10/2017

            Tänket, nu tar du väl i.
            Jag känner – alltså finns jag. (Descartes av idag)

          • Kristian

             /  04/10/2017

            Jo. I de flesta demokratiska länder har man något form av ”rösta dig rik” (Pratchett), så det är allt mer sällsynt att man stannar upp och tänker: ”åt vilket håll vill jag att samhället skall gå?” I stället blir det ”du röstade fel, så nu får jag inte min skattesänkning / välfärd / trygghet / godhetskänsla.”
            Systemet (och därmed spelarna … jag menar politikerna) är upplagt som ett mellanting mellan dokusåpa och utförsäljning på GeKås. Då blir det som det blir.

    • Sixten Johansson

       /  04/10/2017

      Halvfinne som jag är känner jag mig nästan tvingad att be om ursäkt för varenda tok eller toka. Brittas efternamn skulle jag ändra till ”Kahjopää”, som betyder Knäppskalle. Men det sorgliga är sant: Finland lider också av sverigefiering och infantilisering. En massa Brittor av valfritt kön demonstrerar, demoniserar och saboterar ”deportationer rakt in i döden” av asylsökande från Afghanistan, som har fått avslag. Präster läser i kyrkorna upp namnen på alla som har fått avslag och leder förböner. En stor sunnimuslimsk moské byggs kanske mitt i Helsingfors. I kommunalvalet nu fick de gröna många nya röster, särskilt i universitetsstäderna. Och vi som hade planerat att flytta dit, när Sverige-maskineriet skär ihop…

      Svara
    • Pelle2

       /  04/10/2017

      Det verkar finnas fullt med Miljöpartister som gör allt dom kan för att relativisera terroristbrottet enbart för att det är begånget av en muslim.
      Miljöpartiet islamisterna vore väl en lämplig partibeteckning för dom…

      Svara
  14. Ivar L

     /  04/10/2017

    ”Hentverkarna” för kvinnor?
    Tar inte det udden av det könsneutrala hittepåordet?
    Faktiskt en bra konsekvens av Ikanos satsning i så fall; feminisering av ”hen”.

    Svara
  15. MiT

     /  04/10/2017

    ”Janouch kräver ansvar från de som stoppade Reva: ”Allt vi gör får konsekvenser””
    https://nyheteridag.se/janouch-kraver-ansvar-fran-de-som-stoppade-reva-allt-vi-gor-far-konsekvenser/

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Bra initiativ av Janouch. Räkna upp de skyldiga. Glöm inte bort deras namn. Glöm inte bort deras skuld.

      Svara
  16. Kärlek ropas ut, även till terrorister (Veronica Palm) men jag vill ha vrede, ånger, ursäkt, åtgärder, samarbete i Sverige med alla partier, även i världen och en handlingskraftig regering, stängda gränser och storstädning här hemma, just nu i alla fall. När det är gjort får vi se.
    Jag vill inte att vi – igen – vänder andra kinden till och snackar om rehabilitering, förmåner och kärlek utan lås eller resa hem för dem som inte skall vara här enligt laglig beslut.

    (Vi har 2 bekanta som har dött i terror i EU, men inte denna gång.)

    Svara
  17. Tor

     /  04/10/2017

    Sverige är ett av världens mest sekulariserade länder.
    Ändå samlades 10000- tals Jesus igår och vände andra kinden till.
    Halleluja.
    Nu vänder det.
    All ondska är bortdriven.

    Hade jag varit Antje Jackelén skulle jag beväpna hundratals präster med uppkopplad iPad och få alla dessa goda människor att signa in i kyrkan igen.

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Antje Jackelén som är med och orkestrerar dessa gråtmässor tillhör de som gjorde terrordådet möjligt genom att verka för att de med avslag inte ska avvisas. En skuld som hon dock aldrig kommer att kunna förstå. Hon är ju redan halvvägs till himmelen.

      Svara
      • Tor

         /  04/10/2017

        Svårt att rangordna vem man tycker sämst om;
        Antje, Reinfelt eller Mona – och så många fler.

        Svara
    • Ivar L

       /  04/10/2017

      Du har alldeles rätt i att manifestationen i grund och botten är en form av Kristet vända-andra-kinden till. Det godhetsvänstern idag sysslar med är en slags perverterad utökning av kristendomen där arvsynden ersatts med ”kolonialism” och fromhet ersatts med någon slags demonstrativ posörgodhet (även gamla tiders ”fromma” var ofta posörer) med regalier som t-shirts, knappar och banderoller.

      Jag tror det Kristna budkskapet om ickevåld är någonting positivt men man måste förstå dess begränsningar. Inför en fiende som sunniextremism fungerar det inte att vända andra kinden till. Däremot att agera kraftfullt, nyktert men alltid rättvist vilket inbegriper att straffa ALLA som på något sätt gjort detta möjligt. Det är fortfarande ett kristet beteende som också borde tilltala alla muslimer som vill och är kapabla att leva i Västvärlden.

      Förlåtelsen av en terrorist är vars och ens eget ställningstagande och inget som skall anbefallas via obehagliga massmöten.

      Svara
      • Tor

         /  04/10/2017

        Kom att tänka på en flock får som leds till slakt.
        Alla fåren är snälla, men när de träffar slaktaren spelar det inte så stor roll.

        Svara
  18. Nilsson

     /  04/10/2017

    När sen hentverkaren behöver en medhjälpare så blir det en hentlangare, när hen tränar så blir det med hentlar och hendboll.
    Givetvis ingår hendskar i skyddsutrustningen.

    Svara
  19. MiT

     /  04/10/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Den ende som hade rätt i frågan skall alltså stängas ute från samtal? Det bådar inte gott. Fast det är klart – de andra vill väl inte påminnas om sin skuld. I deras förljugna partivärld har de, naturligtvis, gjort allting rätt. Kanske att de börjar känna flåset i nacken dock. Sanningen börjar komma alltför nära nu…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  04/11/2017

        Hahah!
        Det är väl det som är det jobbiga. Jimmie skulle inte behövt säga något, han skulle bara behöva vara närvarande. ”Vad var det jag sa”-faktorn skulle vara för påtaglig.

        Svara
    • Ivar L

       /  04/10/2017

      Surprise?
      Njaä…
      Men det är kanske dödsryckningarna för S som regeringsalternativ vi bevittnar nu. Hoppas, hoppas…

      Svara
      • Jan

         /  04/10/2017

        Den kloke inser att det andra alternativet inte är någon lösning heller. Det vi definitivt kommer att se är att politikerna kommer att backa in i framtiden nu. Det här insåg jag (och säkert många andra) redan under valrörelsen. Godhetsapostlarna och tokliberalerna måste bort. Båda dessa grupper tillför landet skada.

        Svara
  20. Bamse

     /  04/10/2017

    När ska de månne ta itu med handelshögskolan då? Kan väl på namnet att döma inte vara annat än än en superpatriarkal spridare av våldtäktskultur?

    Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      Det heter ”handel,” inte ”man-del”!

      (Tack till någon Lindeman för den. Syföreningsmedlemmen Agda, tror jag. Fast jag vill minnas att den förekom en gång till … Till arkivet!)

      Svara
  21. Frida Gustavlin

     /  04/10/2017

    Är det bara jag som inbillar mig, men var inte kärleksmanifestationen något ”vit”, eller som Zara Larsson skulle ha uttryckt det, white as fuck. Bedöm själva. Jag såg mikroskopiskt antal slöjbeklädda kvinnor på de bilder som visades från tillställningen, förutom Özz Nujenkopian nere till vänster i förgrunden ser jag ingen med så kallad rasiferande hudkostym.

    Om nu våra muslimska samfund så tydligt tar avstånd från Islamistisk terror, vart sjutton höll deras representanter egentligen hus?

    Svara
    • Kalle

       /  04/10/2017

      Fan man blev nästan bländad av all ”vithet”

      Svara
    • Ivar L

       /  04/10/2017

      Nja, jag såg en hel del i slöja dagen innan kring terrorplatsen. Till och med ett och annat tält. Men manifestationen har jag skytt som pesten så den vet jag inget om.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/10/2017

        Jag var inte där, och har av räckviddsskäl inte kunnat besöka blomplatsen, så jag har faktiskt ingen aning heller, slog mig bara när jag såg TV-bilderna att det var hyfsat gott om kärleksfulla vita medelålders män, och ganska lite av den ickevita typen. Om vi nu ska snacka hudfärg.

        /Frida

        Svara
  22. Frida Gustavlin

     /  04/10/2017

    Om ni är lite småsugna på radikala snyftisar från islamister i väst, som hatar väst, men ändå gärna stannar i väst, kan läsa Hizb Ut Tahrirs svar på terrorattacken. Deras narrativ är som vanligt att det är oerhört synd om dem själva, och att alla andra är jättedumma.

    http://hizb-ut-tahrir.se/index.php/kategori-politik/185-attacken-i-stockholm-vands-mot-muslimer

    Något säger mig att många av de Uzbeker som befinner sig i sverige genom ”politisk asyl” hör till dem, bara en vild gissning.

    ”Vi är även väl medvetna om att en stat inte bildas utan folkligt stöd och det är därför helt befängt med grundlösa påståenden om att vi skulle arbeta för att etablera kalifatet i Sverige. Vi arbetar för att etablera kalifatet i den islamiska världen där folket är muslimer och inte i Sverige eller någon annanstans i västvärlden.”

    eller…

    ”Vi är även väl medvetna om att ett tredje rike inte bildas utan folkligt stöd och det är därför helt befängt med grundlösa påståenden om att vi skulle arbeta för att etablera tredje riket i Uzbekistan. Vi arbetar för att etablera tredje riket i den germanska världen där folket är germaner och inte i Uzbekistan eller någon annanstans i centralasien.”

    Bör väl tilläggas att Hizb ut-Tahrir inte är särskilt omtyckta av regimen i Uzbekistan, av förklarliga terrorskäl.

    ”Uzbekistan has been called the sight of the ”main ideological battle of competition over the region’s future”. It is the most populous former-Soviet Central Asian country, and possessor of the region’s ”largest and most effective army”. As the ”ancient spiritual and cultural center” of the Hanafi school (madhhab) of Sunni Islam, it is more religious than the other ex-Soviet countries and the area where HIzb ut-Tahrir (HT) first set up operation in Central Asia in ”the early to mid-1990s”. As of late 2004, HT had far more members in Uzbekistan than the other ex-Soviet states, with estimates ranging from 7,000 (Western intelligence) up to 60,000 (Uzbekistani government).

    HT has vigorously attacked the Uzbek political system and strongman president Islam Karimov, as corrupt, shameless, hypocritical and ”an insolent and evil Jew, who hates” Islam. Terrorist bombings, especially in 1999 (killing sixteen and injuring over 120) and 2004 (killing 54) were blamed in part on HT by the government and have led to a brutal crackdown.”

    Svara
    • Kristian

       /  04/10/2017

      Fick slå upp där.
      * Var 2006 förbjudet i arabvärlden utom Yemen, Libanon och Förenade Arabemiraten.
      * ”Israel skall förstöras.”

      Finns läsning för ett par veckor, särskilt hur de samarbetar med eller motarbetar andra ”kända” organisationer.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/10/2017

        Det är exakt samma skitretorik som SUM och dess juniorprofet, Rashid Musa, kör med. Det är alltså i dessa stunder av bestialisk terrorism, extra synd om renläriga fredsislamister, som bara vill skapa ett dogmatiskt pyttelitet globalt Kalifat, ett Kalifat där man SKA stena bögar, halshugga trollkonstnärer, kroppsbestraffa tjuvar, kedja fast kvinnor vid spisen och aldrig låta dem lämna hemmet.

        Jag gillar ändå deras något primitiva offerkofta. Får mig att osökt tänka på en numera klassisk sketch, nazistgrannen.

        Svara
        • Inge Post

           /  04/11/2017

          ” som bara vill skapa ett dogmatiskt pyttelitet globalt Kalifat ”

          Du är fan en riktig pärla!

          Svara
  23. Jans

     /  04/10/2017

    Det finns i Sverige ingen övre gräns för hur dumma förespråkarna för vår ansvarslösa immigrationspolitik kan bli:
    https://web.archive.org/web/20170410174834/http://www.aftonbladet.se/ledare/a/lo7r9/rensa-stockholm-stoppa-bilarna

    ”Om folk i framtiden ska kunna skyddas måste bilarna helt enkelt bort från samlingsplatser och citykärnor.”

    Låt gå för citykärnor, det är möjligen teoretiskt möjligt men ”samlingsplatser”…? Hur skall vi kunna få bort bilar från ”samlingsplatser”?

    Svara
    • Klimathotet

       /  04/10/2017

      Tjenare Tjetjenien

      Ifrån vårat lilla land
      Vill vi sträcka ut en hand
      För att hjälpa alla er som har det svårt, så svårt
      Från vår sommarvarma strand
      Till de mänskor som ibland
      Kanske tycker deras liv är alltför hårt, så hårt

      Tjenare Tjetjenien
      Här har ni oss
      Tjenare Tjetjenien
      Dags att sluta slåss
      Tjenare Tjetjenien
      Hör våran sång
      Tjenare Tjetjenien
      Vi sjunger den gång på gång

      Svara
    • Inge Post

       /  04/11/2017

      Haha det hade ju lika gärna kunnat stå
      ”Om folk i framtiden ska kunna skyddas måste folket helt enkelt bort från samlingsplatser och citykärnor.”

      Det där med att inte plocka politiska poänger på hemskheter… det gäller bara oss ”rasister” va ?

      Svara
  24. Frida Gustavlin

     /  04/10/2017

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/XmGqo/sverige-stannar-utan-de-papperslosa

    Åsa Lindbeborg slår till igen. Utan illgala invandrare stannar Sverige. En typiskt vänsteramerikansk importtanke. Nu tror jag visserligen inte det. Men låt gå. Hon menar i alltså att produkten av den svarta låglönesketor som illegala invandrare producerar gynnar medelklassen något enormt, och att det skulle bli kaos om den försvann. Givetvis helt utan källhänvisningar. Endast på känsla. Hon kan ju börja med att fråga sina fackföreningskompisar om den saken.

    Så det vi får är alltså ett land helt utan diskare, städare och hantlangare på svartbyggen. Och? Om de försvann vad händer. Medelklassen/överklassen får i viss utsträckning börja städa sina egna hem, det kan bli pyttelite dyrare att äta på restaurang/snabbmatshak? Och? Stannar Sverige av den anledningen?

    Det finns 4,7 miljoner som förvärvsarbetar i Sverige, låt oss räkna riktigt högt, att vi har 80000 papperslösa, och att 50% av dessa faktiskt jobbar med något som skapar nytta. Det betyder en knapp procent av landets förvärvsarbetande. Låt säga att de sparkades ut, och att dessa istället, rent hypotetiskt, ersattes av inhemsk arbetskraft och att denna gavs arbetsvillkor som var dubbelt så kostsamt för arbetsgivarna. Skulle det göra att Sverige stannade? Tror inte det. Det skulle i värsta fall, för att uttrycka mig en smula marxistiskt, skapa inflation av mervärdet för just denna grupp av arbetstagare.

    Hennes slutkläm är så syntax error att det börjar flimmra framför ögonen.

    ”Stefan Löfven säger att vi ska hålla samman genom att bygga ett land där vi ”investerar i varandra”. Den största investeringen måste vara att förändra inställningen till billig service och arbetskraft.”

    Förändra inställningen till billig arbetskraft och service genom att göra den dyrare? Eller menar hon att hon och hennes polare ska sluta ha dåligt samvete när de går och dricker vitt vin och käkar räkmackor, trots att någon vitryss sköljer av hennes porslin efteråt.

    Von obenvänster är vad det är / Frida

    Svara
    • Jan

       /  04/10/2017

      Så hennes poäng är, fritt tolkat: Vi i överklassen (som hon tillhör) är beroende av svart arbetskraft för att hålla kostnaderna nere för vår levnadsstandard. Att bikostnaden för billig arbetskraft kan vara terrorattentat och några mord här och där är sådant vi måste acceptera. Vi i överklassen har en ganska god säkerhet i alla fall. Till skillnad mot kreti och pleti.

      Vänster? Åsa Linderborg?

      Svara
      • Rikard

         /  04/11/2017

        Hej.

        Modern vänster, Jan. Den sorten som saknar kunskap i klassanalys, i ekonomi, i historia, och som aldrig varit annat än skyddad bourgeois medelklass.

        Den sorten som inte grävt diken, städat perronger, brutit stubbar, gått piga, eller någonsin levt med valet mellan hyra, elräkning eller tandläkare.

        Vad hon kräver är att vi skall acceptera ett inhemskt trasproletariat utan arbete eller åtgärdsprogram och möjligheter till självförsörjning via de enkla manuella jobben (även om många av dessa i realiteten tack vare de korporativa facken har kraftigt och artificiellt höga löner); dessa skall istället gå till invandrare via subventionerade anställningsformer.

        Samtidigt vill hon ha det äkta trasproletariatet tillbaka via den enorma kriminella ekonomi (marknadsekonomin i sin mest otyglade och hänsynslösa form) som det svenska anställnings-, skatte- och lönesystemet just nu bidrar till att skapa.

        Hur mycket jag än avskyr socialismen och kommunismen både i teori och praktik så inser även jag att folkhemstanken (kombination av socialism, nationalism och korporativ kapitalism som den var) med alla sina avarter och skavanker var något som dagens vänster hade kallat rasism.

        Du får nog stå ut med att vänster idag betyder mångkultur, allt åt alla, islamisering, nyspråk, politisk korrekthet även i lag, politiserad forskning, och så vidare. All den… dumhet (för att vara kortfattad) som man dagligen konfronteras med har som sin rot akademikermarxismen och dess förening med postmodernismen, feminismen och tredjevärld-ismen (vilket inte är något annat än ‘den gode vilden’ i modernare tappning; därav vänstern av i dags rasism).

        På samma sätt får liberaler leva med det Norberg:ska vansinne för vilket Lööf och inte sällan Timbro-sfären är galjonsfigur för; en skändning av den klassiska liberalismens principer om frihet från tvång och frihet att välja, samt den viktigaste friheten: att (tvingas) ta konsekvenserna av sitt eget agerande. Den sista är dagens ‘gulingar’ måttligt roade av, marinerade i välfärdsstatens trygghet som de är.

        Jag tror inte vi som träter här om det ena partiets skuld till det andra partiets politik är så annorlunda i våra åsikter egentligen; det gäller såväl mig själv som dig eller andra (och om du tycker jag har en för personlig ton så säg ifrån!). Ordning & reda, rättvisa, plikt & dygd-etik, samt konsekvenstänkande och en grundtanke om minsta möjliga skada samt svenskens ‘var som folk’-mentalitet.

        Jag ser enighet om vad Sverige behöver göra (och sluta göra!) som viktigare än huruvida Socialdemokraterna bär 51% av skulden, eller om Alliansen gör det.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Sven

           /  04/11/2017

          Hur gick det med Lernias idiotiska försök till nysvenska som dom skulle lansera?
          Är det någon som mötts av eländet när man ringt till någon växel eller firma?
          Eller självdog idiotin?

          Svara
          • Grodan Boll

             /  04/11/2017
          • Kristian

             /  04/11/2017

            Tommy Sotomayor pratade nyligen om detta hos Dave Rubin: Ebonics uppfanns av skuldtyngda vita för att svarta skulle slippa lära sig prata riktig engelska. Den vita medelklassen förväntar sig inte bättre av de de ser som lägre stående.

        • Sixten Johansson

           /  04/11/2017

          Förnämligt analyserat och formulerat, Rikard! Jag skulle säga att hela etablissemanget, kyrkan, MSM och sjuklövern (inklusive SD:s halva tankegods) numera krystar fram en sorts självdestruktiv globalsocialism. En likriktad och nivellerad, extrem-egalitär, kollektivistisk utanpå-individualism, ett infantiliserat, feminiserat mobbvälde utan vuxet, kompetent ledarskap. Alla gamla idéer om politik, samhälle och samliv inverteras och vänds mot varandra och klyftan till verkligheten blir allt större. Det är ett självgående och självförstörande maskineri, ett självskapat vidunder, vars egna kroppsdelar och organ attackerar och parasiterar på varandra. Stora och små rovdjur och parasiter flockas för att kalasa på detta välgödda missfoster och dess ungar, som saknar skyddsinstinkter och överlevnadsförmåga. – Så en liten, liten aning pessimistisk blir man…

          Svara
          • Rikard

             /  04/11/2017

            Hej.

            Tack för beröm.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

    • Ivar L

       /  04/11/2017

      Intressant, företrädaren för en sossetidning (nåja..) förespråkar indirekt att landet skall ha en rejäl kader svart och rättslös arbetskraft på välordnad arbetsmarknads bekostnad.

      Svara
  25. Pelle2

     /  04/10/2017

    Rebecca Weidmo Uvell sågar, med alla rätt, regeringens och kommunernas politik där dom ger illegala invandrare rätt till t.ex boende och socialbidrag fast dom egentligen skulle ha skickats tillbaka till sina hemländer.
    http://uvell.se/

    Svara
  26. Som många andra redan påpekat är det ju inget kvinnligt med ”hen”. Ska de ha ”hentverkare” som nån sorts specialord så måste det ju handla om hantverkare som är antingen transpersoner eller queer.
    Vill de hitta på ett specialord för kvinnliga hantverkare borde det lämpligtvis vara tantverkare! 😀 Det mailade jag dem också och påpekade.

    Men. Hur är det egentligen med det där unkna patriarkala gamla ordet stud-ent som en fortfarande kallas på universitet och högskola, trots att majoriteten där numera är kvinnor? Varför har det inte för väldigt längesedan bytts ut till studhent?

    Svara
    • Rikard

       /  04/11/2017

      Hej.

      Det finns bara enter kvar; alla entiskorna försvann för länge sedan.

      Detta oavsett grad av stud(ier).

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Inge Post

         /  04/11/2017

        Nja, det där kan debatteras.
        Personligen tror jag att det är som med Dvärgarna.
        Att Entiskorna helt enkelt ser ut som Enter och därför misstolkas det till en villfarelse att det inte finns några Dvärginnor eller Entiskor. När det i själva verket inte går att skilja deras kön åt enbart utifrån anletsdrag-

        Svara
        • Rikard

           /  04/11/2017

          Hej.

          Uttrycket ‘komma på grön kvist’ får en ny betydelse…

          … för att inte tala om ‘träsmak i arsl*t’.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
    • Kristian

       /  04/11/2017

      Ja, lite tantverk börjar man få av eländet.

      Svara
  27. Jan

     /  04/11/2017

    Identitetsvänstern har hämtat andan efter det tillfälliga bakslaget. Nu ska allt fokus flyttas till SD tydligen. Eller trollen som de kategoriseras som. Jomshof har tydligen delat felaktig information på twitter. Jag antar att Ehsan Fadakar är fläckfri här eftersom han gör stor sak av något som kan drabba vem som helst på nätet? Och varför granskar Viralgranskaren aldrig vänstern eller det liberala etablissemanget?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dAg4X/hjaltarna-var-manga–men-dessa-gjorde-bort-sig

    Svara
  28. Svenne

     /  04/11/2017

    #Tillbakakaka

    Svara
  29. Jan

     /  04/11/2017

    Expressens ledare har helt rätt: ”Statsministern ska inte delge sina känslor av frustration. Han ska leda landet. Om han menar allvar med att ett nej ska vara ett nej är det bara att utforma politiken därefter.”
    http://www.expressen.se/ledare/s-talar-med-kluven-tunga-om-utvisningar/

    Svara
  30. Jan

     /  04/11/2017

    Nisha Besara har jag aldrig gillat. Hon verkar tycka att Europas uppgift är att vara asylhotell åt henne och hennes släkt i Mellanöstern. Det är det inte Besara. Den där gränslösheten du talar om tycks vara ensidig. Från Öst till Väst. Vad gagnar det Väst? Dessutom gagnar den terrorister, tjuvar, tiggare och annat pack. Ska vi vara tacksamma för det också?

    Svara
  31. Sven

     /  04/11/2017

    Bra att internet aldrig glömmer. Kanska kan vi ändå acceptera avböner och erkännanden från alla idioter som motarbetade inre utlänningskontroll OM det görs avböner.
    Annars kan det ju vara på sin plats att ”hänga ut” ”hardcore slapphet människor” så att vi vet vilka politiker och kulturknuttar som vi kan försöka återfå förtroende för och vilka vi inte kan få förtroende för.
    Historik:
    Palmemordet: Oklar förövare
    Anna Lindh: En person från forna Jugoslavien
    IKEA-morden: Asylsökande
    Drottningatsbomben: Irakier uppvuxen i Sverige radikaliserad i Luton
    Trollhättan: Förvirrad svensk som troligen blivit radikaliserad av invandrartrycket mot Sverige och såg sin framtid som värdelös.
    Lastbilen: Asylsökande Uzbek
    Majoritet av folk med utlänningsanknytning, troligen muslimer alla ut om Trollhättan.

    Svara
  32. Svenne

     /  04/11/2017

    DailyMail skriver om terrordådet:

    Svara
  33. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
  34. MiT

     /  04/11/2017

    ”#JagÄrHär – Idealister eller nyttiga idioter?”
    https://argblattetalar.blogspot.se/2017/02/jagarhar-idealister-eller-nyttiga.html

    Svara
  35. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/11/2017

      Närmare desperado än så kan man nog inte komma. Den där killen är faktiskt något helt eget, han har en skruv som sitter så löst att den inte ens sitter fast på sista fjärdedelen av ett varv. Han är givetvis farlig för sig själv, men även för sina vänner, släktingar och inte minst dig och mig. Han borde hållas under noga uppsikt, det vill säga, inlåst.

      Något säger mig att vi kommer höra mer om det här stjärnskottet, såvida han inte kör ihjäl sig utan att skada någon annan.

      Svara
  36. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/11/2017

      Modigt. Han kommer dock att utsättas av repression av makthavarna.

      Svara
  37. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
  38. Jan

     /  04/11/2017

    Mångmiljonärskan (på tiggerier…) Elisabeth Dahlin på Rädda Barnen fortsätter att ljuga om barn. Trots att hon vet att det handlar om unga män. Åtta av tio läsare håller inte med…
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/0aeJA/lofven-du-hycklar-om-ensamkommande

    Svara
  39. Jan

     /  04/11/2017

    Jihadvänsterns Petter Larsson försöker försvara slakten på Drottninggatan i god tokvänsterstil. Han erkänner dock att han relativiserar: Se sista meningen. Häpnadsväckande!

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/4anoG/behandla-dodliga-rorelser-likadant

    Svara
    • Ivar L

       /  04/11/2017

      Redan din länk visar ju hur fel ute han är. ”Dödliga rörelser”, vad fan är det? Terroriströrelser är väl ett mer passande namn och vi vet ju alla att det inte är nazister som får bidrag av Alice Bah Khunke…

      Svara
  40. Kristian

     /  04/11/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  04/11/2017

      Nej, det går inte att inrätta en demokrati på det sättet. Så länge politikerna inte bryter mot lagen när de fattar sina beslut. Gissningsvis får man i detta fall någon slags urartad revolutionsanarki, det skulle aldrig fungera och enbart skapa extrema rörelser med mål att kasta föregående rörelse i fängelse.

      Svara
  41. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
    • Jans

       /  04/11/2017

      Sådärja, bussiness as usual.

      Nu när polisen och alla hjälparbetare hunnit plocka bort kroppsdelarna och den värsta chocken lagt sig så börjar postmodernisterna och deras falska kompisar i den islamistiska offerkoftemiljön återigen bombardera alla som inte vill ha muslimska extremister och terrorister i landet med sina unkna brunsmetarargument.

      Matthias Gardell, Rashid Musa och alla de andra i gänget får säkert utrymme att förklara för oss alla att det är ISLAMOFOBI att inte vilja ha islamister som kapar lastbilar och kör över människor i landet.

      Svara
    • MiT

       /  04/11/2017

      Ska vara den här som avses

      Svara
    • MiT

       /  04/11/2017

      Svara
  42. Jans

     /  04/11/2017

    Tänk er denna artikel för bara en månad sedan, ännu hellre några år sedan.
    Linda hade fått naziststämpel med vändande post i de flesta medier. Arnstad och Lokko hade tweetat så servrarna kraschade…
    https://www.svd.se/ratt-att-overvaga-fotboja-och-forvar
    ”Rätt att överväga fotboja och förvar”

    Tänk att så många människor har behövt dö och skadas innan det ens skall gå att diskutera problemet utan att bli kölhalad.

    Svara
  43. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  04/11/2017

      Nåja…
      http://www.gp.se/ledare/dessa-satans-medl%C3%B6pare-1.4231459
      ”Lokko och hans anhang visar hur relativiseringen av en folkmördarideologi – jihadismen – med tiotusentals liv på sitt samvete sett och ser ut i delar av Sveriges mediala toppskikt. Hur man rycker på axlarna åt det, hur man obekymrat kan stå och manifestera sin kärlek dagen efter. Det är faktiskt stötande att det går att komma undan med det.”

      Svara
      • Jan

         /  04/11/2017

        Det är klart att Journalisten tycker att journalister klarade sig väl. Jag kan tycka att de här mastodontsändningarna dygnet runt var lite för mycket. För mycket tomrum och repetition. För mycket floskler. För många ”experter” som egentligen inte hade något att tillföra. För många meningslösa intervjuer av folk på gatan.

        Svara
        • Ivar L

           /  04/11/2017

          Det mest meningslösa var alla intervjuer med före detta politiker och politiker i opposition. Alltså när de inte talade om de politiska dimensionerna. Första dagarna pratade allianspolitiker som Kindberg Batra och kompani bara om hur hemskt det är med terror och i vissa fall stod de och repeterade händelseförloppet. Totalt meningslöst ur journalistisk synvinkel.

          Det enda som var relevant ineldningsvis var ju polisiära uppgifter, ögonvittnesskildringar och experter som på något sätt kunde fördjupa den lilla kunskap som allteftersom sipprade fram. Samt naturligtvis uttalanden från regeringsrepresentanter som trots allt är ”in charge” och därför bör berätta om vad de tycker och planerar på kort sikt.

          Svara
  44. Kristian

     /  04/11/2017

    ”Fredsskadade dronten Sverige måste bli vaksam”
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/fredsskadade-dronten-sverige-maste-bli-vaksam-32987
    ”Efter bombattentatet av Taimour Abdulwahab i centrala Stockholm fanns övervakningsfilm från en butik. Affärsinnehavaren lämnade som laglydig medborgare filmen till polisen men blev då anklagad för olaga kameraövervakning.”

    Svara
  45. Svenne

     /  04/11/2017

    Det går trögt för kamelcentret i Angered…

    Svara
  46. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
  47. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
  48. G

     /  04/11/2017

    ”90 000 lämnade kyrkan i fjol

    Svenska kyrkan fortsätter att tappa medlemmar. Under 2016 valde 90 000 personer att begära utträde. Siffran är högre än den brukat vara under de senaste årens tapp. Enligt Svenska kyrkan kan en av anledningarna till de ovanligt många avhoppen vara flera mediers uppmärksammade granskningar av kyrkans resevanor.

    ”När kyrkan på olika sätt uppmärksammas i offentligheten påminns man om sitt medlemskap och prövar det”, säger Pernilla Jonsson, analyschef vid Svenska kyrkans forskningsavdelning, i ett pressmeddelande.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/90-000-l%C3%A4mnade-kyrkan-i-fjol-1.4232398

    Svara
    • G

       /  04/11/2017

      På tal om kyrkan. Milde som syns i skärmdump från fb-kommentarerna här…
      https://toklandet.wordpress.com/2017/02/03/stockholm-direkt-plockar-bort-sin-fejknyhet-utan-forklaring/

      …är med i ett reportage i ett magasin/tidning som skickas ut av kyrkan som vi fick hem i brevlådan igår. Jag har letat online efter reportaget men ännu inte hittat något. Lite från texten…..

      ”Hon brinner för mänskliga rättigheter och allas lika värde. Carina är den typen av person som aldrig går förbi en människa som sitter och tigger utanför affären”

      ”Min bror är likadan, säger Carina och håller fram sin mobil för att visa en bild på brodern som har tagit plats istället för Zina utanför affären för att tigga pengar och för att uppmärksamma hennes utsatta situation -Där sitter han i sin fina jacka och halsduk och tigger. Han är så fin, min bror!”.

      Om kyrkan….

      ”-Det är klart att kyrkan får lida när de så tydligt står upp för den lilla människan. Arbetet med de kristna grundvärdena får den konsekvensen att kyrkan kan uppfattas som politisk så som samhället ser ut idag med människor som flyr och stor nöd. Som konsekvens får kyrkan ögon och förväntningar på sig och döms hårdare när någon enskild individ inom organisationen missbrukar sin ställning. Det är mycket enklare att ha en kyrka som är gullig och där alla får soppa och kaffe.”

      Om Jesus….

      ”Verkar vara en rätt sympatiskt snubbe. Brun i hyn, bruna ögon, taskiga tänder, lantlig dialekt, precis som Jonas Gardell beskriver. Men han var en normbrytare som såg till den lilla människan och människans värde”

      Ja jävlar. T.o.m Jesus var normbrytare alltså! Tilläggas kan att hon har diagnosen SLE och lider även av en blödarsjukdom. Hon har legat i respirator och i somras motverkade ett virus den behandling hon får mot blödarsjukdomen. Det är en lång text, så orkar inte skriv av allt, får se om den dyker upp online.

      Svara
      • Olof

         /  04/11/2017

        Det handlar inte om vad någon enskild person inom kyrkan gör utan att kyrkan som helhet är fullständiga hycklare. Svenska kyrkan har en rätt stor förmögenhet. Det är bara att börja sälja av mark och byggnader. När de använt den för att finansiera mottagandet så är de värda respekt även när de tycker andra kan bidra med sina pengar. Men så länge de tycker andra skall betala för något de själva inte är villiga att avvara något för så är de välkomna att dra åt sitt helvete.

        Svara
        • Ivar L

           /  04/11/2017

          Rösta på SD i kyrkovalet, bara för att retas om inte annat.

          Svara
  49. MiT

     /  04/11/2017


    *https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/posts/1383139128376111*

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/11/2017

      Där är en guldspade för lång och trogen tjänst som aldrig kommer delas ut. Är han tillbaka i Sverige där han behövs mest än?

      Svara
  50. G

     /  04/11/2017

    ”Uppgifter: Minst två har kallat sig Rakhmat Akilov
    Terrormisstänkte Rakhmat Akilov har använt sig av minst två identiteter i Sverige.
    Och enligt SVT Nyheter kan flera personer ha använt sig av identiteten Rakhmat Akilov.

    Enligt Skatteverket har den 39-årige Akilov under 2015 och 2016 haft inkomster på sammanlagt omkring 500 000 kronor. Runt 160 000 kronor är lön från ett saneringsföretag medan de resterande 340 000 kronorna är från en anställning hos Scandic Hotels, rapporterar SVT Nyheter.

    – Men vi kan konstatera att det inte är samma person som vi ser på bilder från attentatet som vi haft arbetandes hos oss, säger Heidi Wold, kommunikationsdirektör vid Scandic Hotels, till SVT.

    Mannen som arbetade hos hotellkedjan kunde inte styrka sin identitet på ett tillfredsställande sätt och fick sluta sin anställning i januari i år.(Forts)”
    https://www.svd.se/uppgifter-minst-tva-har-kallat-sig-rakhmat-akilov/om/terrordadet-i-stockholm
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-personer-bakom-identiteten-akilov-vem-ar-den-riktiga-akilov-flera-personer-har-anvant-samma-namn

    Svara
    • Ivar L

       /  04/11/2017

      Skiten som rullas upp alltså. Slappheten i svensk passhantering är också en bidragande orsak till de konsekvenser vi nu ser.

      Svara
  51. MiT

     /  04/11/2017

    ”SVT:s redaktör stoppade artikel om IS-terrorister bland asylsökande – ville ha ”konkret case” av terrorbrott”
    https://putilov.org/2017/04/11/svts-redaktor-stoppade-artikel-om-is-terrorister-bland-asylsokande-ville-ha-konkret-case-av-terrorbrott/

    Svara
  52. G

     /  04/11/2017

    ”Nej, jag som är muslimsk kvinna behöver inte räddas av er”
    http://www.metro.se/artikel/nej-jag-som-%C3%A4r-muslimsk-kvinna-beh%C3%B6ver-inte-r%C3%A4ddas-av-er

    Svara
  53. MiT

     /  04/11/2017

    Svara
  54. MiT

     /  04/11/2017

    ”Våldtog 13-årig flicka – var ”hårdhänt och våldsam””
    http://www.friatider.se/v-ldtog-13-rig-flicka-var-h-rdh-nt-och-v-ldsam

    Svara
  55. G

     /  04/11/2017

    Media har blivit väldigt tysta med sina skriverier om Trumps alla ”kopplingar till Putin” och ”goda relationer med Ryssland”. Hmmm.

    Svara
  56. G

     /  04/11/2017

    Texten var inte mycket längre i fb-inlägget på länken i tweeten, här hela…

    ”En vän till mig blev just grovt misshandlat av sin familj, de kom på att hon är ateist dessutom hon följer mig på Twitter!!

    Välkommen till verkligheten som ateister & sekulära lever i på våra förorter.”

    Svara
    • G

       /  04/11/2017

      Men hon kan ju ej stanna på rummet hur länge som helst :/
      FB-kommentarer…

      Sandra:
      Men ohhhhhh jag blir så ledsen och arg….är hon i säkerhet nu?

      Bassam:
      Ja, hon är i relativ säkerhet inlåst i sitt rum!!

      Sandra:
      Hon måste överväga att packa och dra. Jag vet att det är svårt men så där kan man inte leva.

      Peter:
      Jag tror inte en ”relativ säkerhet” är ok. Ring polisen.

      Svara
  57. G

     /  04/11/2017

    Svara
  58. Björn

     /  04/12/2017

    Angående 1% kvinnor…

    Tittar vi här: https://www.sverigesbyggindustrier.se/byggarbetsmarknaden/sysselsatta-i-byggindustrin__150

    hittar vi denna text.
    ”Andelen kvinnor i byggindustrin har ökat från cirka 8 procent under perioden 2000-2010 till 8,6 procent år 2014. Skillnaden är dock stor mellan olika yrkesområden. Den lägsta andelen (1,5 %) fanns inom hantverksyrkena (yrkesområde 7xxx) och den högsta (45,1 %) bland dem inom kontors-/försäljnings-/servicearbete m.m. (yrkesområde 4xxx-6xxx). Inom gruppen ledningsarbete (1xxx) var 10,1 procent kvinnor.”

    Så alltså, inom byggindustrin saknas det inte kvinnor. Det saknas kvinnor på ”golvet”, där det är farligt, bullrigt, tungt och slitsamt. Vem kunde tro det…

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: