Djupt politiskt samtal mellan Grejdović och Ganman!

Stötte oväntat på ett djupt politiskt samtal mellan två av Sveriges giganter i samhällsdebatten, Grejdović och Ganman!

Gissa om jag blev snopen! Vem ska kunna bräcka det här?

Här finns en sammanfattning av Stockholms kommunfullmäktiges bisarra möte 24 april 2017 i form av ett Youtube-klipp. Där finns även ett separat klipp med själva guldkornet från debatten, Miljöpartiets borgarråd som tror att kostnader kan betalas med sprucken röst, darrande underläpp och känslodimmor.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

99 kommentarer

  1. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  04/27/2017
    Svara
    • Senior

       /  04/27/2017

      Feminism (kommunism) i ett nötskal:
      Parasitera på andras prestationer.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/27/2017

      Såg att den hon plagierade har polisanmält henne. Vore ju skitkul om dåren Kawesa åkte dit :-).

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/27/2017

        Hur det nu är möjligt att stjäla feministisk vetenskap.

        -Hej, jag vill forska fram att blandrasifierade tikar lever under ett patriarkalt förtryck om matte könas som man.
        -Absolut, inga problem, här får du en doktorandtjänst, sätt igång, vi ses om fem år.

        /Frida

        Svara
        • Tor

           /  04/27/2017

          Kawesa är förmodligen en riktig vetenskapsma…kvinna.
          Hon upprepade förmodligen försöken som den andra kvinna…kroppen gjorde och lyckades komma fram till samma sak.
          Teorin stämmer.

          Svara
        • Senior

           /  04/28/2017

          Jag har en alternativ förklaring:
          ”Hej (pappa)!
          Jag får inget jobb! (Och jag är curlad och vill heller inte jobba på riktigt)”

          -Vänta lite gumman, så skall jag se om jag kan dra i ett par trådar, vi har fått anslag för att forska om jämställdhet, jag kan mjölka ut en schysst månadslön åt dig i ett par år åtminstone.

          -Men vad innebär det då?

          Tja, du är ju intresserad av hundar, hitta på nåt bara!
          Kollegans brorsdotter fick 200 000:- om året i fem år för att skriva en avhandling om en ”genustrumpet”!

          En annan kollega fick försörjning för dotterns hela kompisgäng för att bygga en ”androstol” som blev helt vansinnig! Framförallt som motiveringen till anslaget var att förbättra gynstolar.

          -Så du ser lilla gumman, du kommer säkert på något bra, huvudsaken är att du slänger in lite buzzwords lite här och där så det ser bra ut.

          -Inte skall du behöva förnedra dig att gå till arbetsförmedlingen, nu får du ju istället något att skriva i ditt CV!

          -Tack pappa!

          Svara
    • Svenne

       /  04/27/2017

      #Kawesa…

      Svara
      • Pelle2

         /  04/28/2017

        Hon är verkligen en total katastrof som människa.
        Men det är ju bara att tacka och ta emot att Fi är så korkade att dom utnämner henne
        till partiledare.
        Det enda som kan rädda henne är väl att hon drar rasist och kvinnokortet när någon kritiserar henne…

        Svara
    • Svenne

       /  04/27/2017

      #Kawesa & Schyman…

      Svara
    • michael.

       /  04/28/2017

      Kawesa får kritik bara för att hon är kvinna.

      Svara
  2. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/27/2017

      Jag har alltid funderat på vad Eva Franchell gjorde när Anna Lindh mördades. Hon var nämligen med henne på NK och shoppade. Mördaren hann knivhugga Lindh åtskilliga gånger. Ingen ingrep. Min gissning: Hon var rädd och höll sig undan. (OBS. En gissning. Jag var inte där och kan inget bevisa).

      Eva Franchell har ägnat sig åt manshat (i förtäckta ordalag eller inte) i sin spalt på Aftonbladet sedan hon hoppade av det politiska arbetet. Det här är ytterligare ett bevis på det. Som tur är går hon snart i pension.

      Svara
      • God fearing Man

         /  04/27/2017

        Minns att polisen hade haft div problem och svårigheter med hennes vittnesmål, som ska ha varit motstridigt och osammanhängande i inledningsskedet av polisjakten. Även under rättegången senare blev Eva Franchell stundtals svajig (förvirrad)

        Svara
  3. MiT

     /  04/27/2017

    Guldklimparna blir bara fler och fler!
    ”Polisen: Så byggde den stora släkten sin makt i förorterna”
    http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-s%C3%A5-byggde-den-stora-sl%C3%A4kten-sin-makt-i-f%C3%B6rorterna-1.4252576

    Svara
  4. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  04/27/2017

      Vi män är definitivt utestängda från feminismen om vi inte köper deras offerbild av kvinnorna och erkänner att vi är patriarkala förtryckare enbart pg.a vårt kön.
      sedan är jag inte ledsen för att vi utestängs för feminismen idag handlar enbart om att skuldbelägga vita,heterosexuella män och att gynna kvinnorna på vår bekostnad.

      Svara
      • Senior

         /  04/27/2017

        Det är samma gamla kommunistiska ”klasskamp” som alltid. Den stora intellektuella härdsmältan kom vid murens fall 1989 då kommunisternas Eldorado plötsligt upphörde existera.

        Nu måste de plötsligt klassificera om de polariserade ”arbetarklassen” och ”överklassen” och etablissemanget.

        Den nya kommunistiska Klassificeringen blev män, kvinnor, och patriarkatet.

        Överklass förresten?
        Är det någon här som kan definiera det? Går det på inkomst? Din totala likviditet? Din soliditet? Din attityd?

        -Eller är det som vanligt, bara en härskarteknik att kleta på sin meningsmotståndare?

        Ni som är/har varit socialister/kommunister, hjälp mig förstå vad som menas med begreppet överklass!

        Svara
        • Jan

           /  04/27/2017

          Det finns inga socialister eller kommunister idag. Alla är liberaler. Du lever kvar i 60-talsretoriken.

          Svara
          • Tor

             /  04/27/2017

            Hittade den här på ungvänsters hemsida.
            Väldigt liberalt.
            Speciellt de rara flickorna som avbildas i sann Sovjetstil.

            https://rodpress.wordpress.com/rod-press-podden/

            Jo tjena – socialism och kommunism är död

            För tillfället har de klätt ut sig till feminister.
            Kommunister får ju ofta frågan varför länder som Sovjet och Kina inte fungerade så bra med kommunism i praktiken. Och svaret är ju alltid att det inte var ”riktig kommunism i dessa länder.
            Senast är Venezuela som trots enorma oljerikedomar är helt bankrutt efter kommunisternas syn på ekonomi.

            Så fort de får tillfälle så visar de sitt fula tryne och man måste ändå säga att de kämpar hårt och har lyckats bra.
            Kina är väl mer kapitalistiskt idag än vad många universitet är i USA.

          • Senior

             /  04/27/2017

            @Jan, du kanske kan ge mig en definition på överklass?

          • Jan

             /  04/27/2017

            Nu talar jag om Sverige. Att socialismen eller kommunismen är död innebär naturligtvis inte att den inte existerar som randfenomen. Ungefär som nazismen eller anarkismen.

            De härskande ideologierna i Sverige sedan decennier är nyliberalismen och identitetspolitiken. Den senare kan ses som en form av socialliberalism. Granskar vi det politiska spektrat i Sverige så går det från socialliberalism till outrerad nyliberalism. Alltså från Vänsterpartiet till Centerpartiet allra längst ut på högerkanten. Sverigedemokraterna är det enda parti som skiljer ut sig i den liberala smeten.

          • Jan

             /  04/28/2017

            Klart att det finns en överklass. precis som det finns en underklass och medelklass. Definitionen på vilka som utgör överklassen varierar naturligtvis. Strindberg har en definition:

            ”Vad är överklass?
            – De tärande, de styrande.
            Vad är underklass?
            – De närande, de styrda.”

            Vidare:

            ”Vad är ekonomi?
            – En vetenskap uppfunnen av överklassen för att komma åt frukterna av
            underklassens arbete.
            Vad kallas frukten av underklassens arbete?
            – Kapital.
            Kan kapital existera utan arbete?
            Nej! ”

          • Pelle2

             /  04/28/2017

            @Jan
            Att påstå att vänsterpartiet,som i sitt eget partiprogram,talar om att förstatliga eller kommunalisera privat verksamhet för socialliberaler är ju ett skämt. Det är klassisk kommunism rakt av.
            Socialdemokraterna kan däremot klassas som socialliberaler men inget till vänster om dom.
            Sedan finns det ju kommunister som erkänner rakt av att dom är det som SKP t.ex.
            Och att identitetspolitik skulle ha något med liberalism att göra är ju också ett skämt. Det handlar bara om vänstermänniskor som ersätter begreppet klass,där man reducerar människor till grupptillhörigheter, med en grupptillhörighet i form av kön och ras.

          • Senior

             /  04/28/2017

            ”Definitionen på vilka som utgör överklassen varierar naturligtvis.”

            Nej Jan, något som ”naturligtvis” varierar godtyckligt är ingen definition.

          • Senior

             /  04/28/2017

            ok, så tärande och styrande är överklass?

            Måste bägge kriterier uppfyllas eller räcker det med den ena?

            En alkoholiserad arbetslös man som lever (tär) på och styr sin arbetande fru räknas alltså som överklass?

            Här har vi plötsligt förklaringen till alla dessa listor med ”intersektionalitet” som politbyrån måste bestäma godtyckligt från fall till fall….

        • Rikard

           /  04/27/2017

          Hej.

          Överklass existerar inte.

          Därför argumenterar man mot överklassen.

          Det som inte existerar kan nämligen inte säja emot.

          Det var insikten och upptäckten att arbetarklassen och överklassen delade värderingar som fick akademikermarxisterna (både första vågen på tjugo och trettio-talen såväl som den andra på sextiotalet) att landa i slutsatsen att folket måste göras om eftersom de tycker, väljer och lever fel – man upptäckte att folket saknade klassmedvetande.

          Därav infiltration inom utbildnings- och uppfostransväsende såväl som föreningsliv. Om det privata görs politiskt vänder sig folk till värdegrundens uttolkare (tidigare känd som politisk korrekthet utan ironi eller sarkasm).

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Tor

             /  04/27/2017

            @Rikard
            Samma sak hände i valet i USA där de ”rika” och ”arbetarna” tyckte samma sak och röstade på Trump.
            En lite socialistisk svans röstade på Sanders.
            Vad gör då de minskande demokraterna efter valet?
            Jo man rör sig vänsterut mot socialisterna för att tala om för arbetarna att de har fel.
            Kommer nog att straffa sig hårt eftersom den vanlige amerikanen är rätt konservativ.

          • Senior

             /  04/28/2017

            Precis, de hittar på ett ”problem” som inte finns, för att därefter presentera sin patenterade lösning på det nyss uppfunna problemet.

    • Jan

       /  04/27/2017

      Varför ska män tvingas intressera sig för feminism? Hur intresserade är kvinnor av maskulinism? Pär Ströms definition av feminism är mer rättvisande: En fackförening för kvinnor.

      Feminism är för övrigt bara möjlig i en postindustriell värld med kraftigt utbyggd välfärdssektor. Det var därför feminismen startade i överklassen. Feminism existerade inte ens i arbetarkvinnornas tankevärld. De hade fullt upp med brödfödan. Dagens feminism bygger mycket på att pappa staten omfördelar medel från män till kvinnor. Feminismen går på bidrag…

      Svara
    • Jan

       /  04/27/2017

      Lite elakt klippt det där. Lite skall väl även unga moderater tåla? Jag har hört värre saker än ”modiga pojkar”… Finansministern har, för övrigt, rätt. Moderater tenderar att övertolka Lafferkurvan eftersom den överensstämmer med deras ideologi (sänkta skatter för höginkomsttagare).

      Svara
      • MiT

         /  04/27/2017

        På vilket sätt är det elakt klippt? Säger hon inte det hon säger eller vad?

        Svara
        • Jan

           /  04/27/2017

          Att man bara klipper ihop korta bitar så att sammanhanget gås förbi. Syftet är att framställa de båda ministrarna i dålig dager.

          Svara
          • MiT

             /  04/27/2017

            Hon säger det hon säger och hela pausen efteråt inklusive hennes nöjda uttryck över att ha sagt just det är ju med? Det viktiga är ju med helt oklippt? Om hon pratar om toaletter eller vad som helst efteråt är ju helt ointressant?

          • Lövet

             /  04/28/2017

            …medan något sådant syfte inte alls fanns inbyggd i hennes kommentar….

      • Pelle2

         /  04/28/2017

        @Jan
        Och vad tror du Magdalena Andersson och Ylva Johansson hade tyckt om de nedlåtande hade kallats för modiga flickor ? Förmodligen hade dom skrikit om härskartekniker och att de blir nedlåtande behandlade av patriarkatets företrädare.
        Och Sossarna tror att att alla problem blir lösta om dom höjer skatten, Om dom höjer skatten till 100% så kommer säkert allt bli jättebra…

        Svara
      • PATRICK

         /  04/28/2017

        Det är väldigt många vänster människor som tror att man alltid bör stå på fackets sida eller vill ha höjda skatter om det är till ”ens fördel” men det är kortsiktigt tänkande.

        Man är däremot inte mindre arbetare än dom som verkligen tror på hela den skiten, det som även är viktigt att förstå är att alla kanske inte tänker på sitt egna bästa utan allas. Socialister tänker alltid på hur dom kan ta från andra istället för att göra något själva alls, det är ren girighet och lathet. Det socialister också glömmer bort lätt är att myten om dom flesta rika är just det, en myt. För att bli rik såvida man inte ärver någons förmögenhet så måste man vara extremt produktiv och villig ge upp allt annat i sitt liv beroende på vilken nivå. Problemet i Sverige är inte att vi har för lite skatter utan att det är så mycket korruption som mörkläggs eller dyker upp och görs utredning om som senare sägs ha inte varit just det. När man har socialistiska tjuv mentaliteten då blir problemet att det alltid saknas pengar. Kanske borde man sluta med alla middagar, lyxresor, flygande, tramsprojekt, kulturhus och allt som inte är ett måste som man kan låta privata bolag sköta istället. Men skulle man även vägra ge hela paketet åt alla invandrare, dela ut permanent uppehållstillstånd, nästintill gratis sjukvård och istället införa visum system där varje invandrad får stå för sitt så skulle det finnas pengar. Problemet är inte nivån på skatt utan vilka idioter som har hand om den.

        Skrivet på mobilen så mycket möjligt det blivit lite sämre formulerat..

        Svara
  5. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/27/2017

      Borde vara fullständigt självklart. Borde inte ens behöva sägas. Men nu är inte självklara saker självklara längre.

      Svara
    • Många gillar att tjata om FN:s flyktingkonvention och vilket ansvar vi har, men vägrar nästan alltid ta upp att flyktingen själv har ansvar att bland annat följa lagarna i mottagarlandet. Det står till och med inskrivet!

      Svara
  6. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
  7. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
  8. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Kalle

       /  04/27/2017

      För att den är 100% jämnställd! Inga hemska vita heteromän.

      Svara
  9. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/27/2017

      ”I takt med att samhället blir mer och mer polariserat, tycks hot och hat mot personer som verkar inom maktkritiska områden öka.”

      Maktkritiska, den var ny…

      Svara
  10. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/27/2017

      MP skulle behöva slipa bort islamiststämpeln istället för att förstärka den. Fast det är väl den här mannen helt tondöv för.

      Svara
  11. God fearing Man

     /  04/27/2017

    Enögdheten …
    Finns de något mer intolerant, hatiskt och hycklande än vänstern egentligen?

    Svara
    • Jan

       /  04/27/2017

      Tvingas att hålla med. Kvinnlig sexism passerar, manlig dito är tabu.

      Svara
    • Kalle

       /  04/28/2017

      Detta pga enl dessa muppar så är avsändare kontra mottagare 1000ggr viktigare än det som egentligen sägs.
      Hyckleri och dubbla måttstockar för oss som inte är identitetspolitiska talibaner.

      Svara
  12. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Tor

       /  04/27/2017

      Funderar på att anmäla polisen som liknade organisationen som ”klanliknande”.
      Det får ju en osökt att tänka på invandrarrelaterad brottslighet….
      Släkten består av ett hundratal individer, MEN det är bara ett 30-tal som är grovt brottsliga – inte alla.
      Bra jobbat av den släkten att hålla brottsligheten på en så låg nivå!

      Svara
      • Hypocrita

         /  04/27/2017

        ”Släkten består av ett hundratal individer, MEN det är bara ett 30-tal som är grovt brottsliga – inte alla.”

        Hur vet Polisen det? Finns det ett register? Jösses vilket liv det torde bli i så fall…..

        Svara
        • Betänk också att det borde finnas ett mörkertal – brott som begåtts, men polisen inte upptäckt eller kunnat bevisa och sedan givetvis de som på något sätt är ”indirekt” inblandade i brotten genom att t. ex. skydda brottslingarna.

          Svara
          • Rikard

             /  04/28/2017

            Hej.

            Mörkertal existerar endast vid vita mäns brott mot kvinnor, ej vita människor och då i synnerhet vid högerextrem brottslighet samt brott av sexuell natur.

            Att komma och påstå att det finns ett mörkertal i av samhället kriminaliserade handlingar utförda av av samma samhälle marginaliserade, rasifierade och diskriminerande förtryckta asylsökande är rasifierat sexistiskt förtryck och kolonial härskarteknik gentemot de icke vita geografiskt definierade administrationsytor som neo-kolonialismen i patriarkatets namn gör anspråk på att skapa sin hegemona förtryckande ordning inom.

            Fick jag med allt nu, eller glömde jag något i den intersektionella postdiskursiva förklaringsmodellen av de-strukturell postkonstruktionistisk natur?

            Mer allvarligt: det finns inga mörkertal. Det finns vad vi vet och resten är gissningar. Mörkertal använder man enkom för att slippa säga ‘jag tror’ eller ‘jag anser’ – ordet ‘mörkertal’ smiter förbi vårt skeptiska filter för andras åsikter och är ett rackarns fulknep och ett otyg. Man kan lika gärna säga att hälften av alla bilister kör berusade; beviset är att utöver de som påträffas och lagförs finns det ett stort mörkertal.

            Ja, det ordet är en väderkvarn på käpphäst för mig 🙂

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • Tor

           /  04/27/2017

          Oh no.
          Polisen kanske har datorer och databaser för att lösa brott.

          Svara
    • Klimathotet

       /  04/27/2017

      Importerad röstboskap.

      Svara
      • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

         /  04/28/2017

        @Klimathotet
        ”Importerad röstboskap.”

        Kod 291?
        https://toklandet.wordpress.com/2016/01/23/kod-291/

        Svara
        • Klimathotet

           /  04/28/2017

          Tanken är att de ska hålla sig passiva i sina lägenheter i 1461 dagar och på den 1462:a dagen gå och rösta på de partier som lovar dem guld och gröna skogar i 1461 dagar till. När de sen blir oregerliga reagerar etablissemanget först med saker som kod 291 och sen med krokodiltårar och uttalanden som ”varför gör ni så här, vi som har varit som en mor för er alla”.

          Svara
  13. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
  14. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
  15. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Kristian

       /  04/28/2017

      ”… en egen agenda som inte vilar på oberoendet och den fria journalistiken.”
      Säger chefredaktören för Aftonbladet. Det går inte att göra satir på det.

      Svara
  16. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
  17. MiT

     /  04/27/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/27/2017

      Genusvetenskap är en politisk ideologi förvandlad till vetenskap. Rimligen borde rasvetenskap vara en vetenskap då också.

      Svara
      • Kalle

         /  04/28/2017

        Det är radikalfeminism förpackad som vetenskap.

        Svara
      • Senior

         /  04/28/2017

        Nej, den är inte förvandlad till vetenskap bara för att de själva kallar det vetenskap.

        Det är bara ytterligare ett försök till infiltration och politisk styrning av vetenskapliga fält.

        De arbetar ”tvärvetenskapligt” inom alla vetenskapliga fält bara för att kunna trycka in sin ideologi. -Fullständigt livsfarligt!

        Det som är jämförbart med ”genusvetenskap” torde vara lysenkoism.

        Svara
    • Pelle2

       /  04/28/2017

      Bra att Karlsson kritiserar genus”vetenskapen”.
      Självklart skulle jag ha samma kritik mot andra vetenskaper som inte håller måttet.

      Svara
      • Det handlar väl också att genus”vetenskapen” knuffas in i allt möjligt numera? Det är självklart att det blir mer kritik ju mer områden den försöker tränga sig in på.

        Svara
        • Klimathotet

           /  04/28/2017

          Tomas Gür jämför genus”vetenskapen” med luftgitarr.

          Svara
  18. Dreadlock

     /  04/27/2017

    ” Min favorit det är Kajsa …Ekis du vet ”
    ” Är det hon som kastar ägg på folk , ja just det…”
    ” Ja, vi brukar göra det tillsammans,du vet – Det är perfekt dag i min tillvaro va när jag kör i hög hastighet på motorväg Mercedes, Ekis sitter bredvid, läser högt på originalspråk ur Das Kapital, och sedan vi går ut tränar att kasta ägg och sen vi åker och kastar ägg på Zionister ”
    ” Det är perfekt dag i Gorans liv ”

    Svara
  19. Dreadlock

     /  04/27/2017

    ” Photoshop, jag ska berätta för dig-
    socialister har mycket erfarenhet av bildredigering . Men när det gjordes, så gjordes det för att va schysst..

    ” När man tog bort Trotzky från leninbilden, gjorde man det för att va snäll ? ”
    Ja ja han hade dålig frisura den dag,va…vi ville inte få honom att….vad säger man på engelska bad hair day. Och det ville man hjälpa honom, så han inte skulle göra bort sig på folk. Och då tog man bort från foto va.”

    🙂

    Roligaste är ändå Goran Grejdovis Balkansvenska

    Svara
  20. Svenne

     /  04/27/2017

    #Satir…

    Svara
    • Dreadlock

       /  04/27/2017

      OT.
      Ordformuleringar som ” Utsatta områden” ger mig interna kvävda stön , vad 17 betyder detta missfoster till ordkonstruktion egentligen ?

      Vad säger synomym.se ?

      1. utplacerad, angiven
      2. i förväg fastställd, fastställd, bestämd, avtalad
      3. ansatt, pressad; svår, riskabel, farlig, vansklig, prekär

      Jag får inte ihop det, Utsatta områden betyder alltså områden som är utplacerade (geografiskt) men samtidigt bestämd ( i fysisk form?) som är ansatt (Av vad?) riskabel och farlig (För vad eller vem?)

      Talar vi om ett dussin tonåriga snorungar som styrs av tjocka släkten som håller ett samhälles rättsskipning i schack, eller talar vi i termer av uppgiven polisverksamhet som hittat ett nytt ord för att exemplifiera en övermakt ?

      Reklamprofessorn trycker på rätt knappar. Såhär lätt breder organiserat kriminalitet ut sig under flera decennium i lugn och ro i skuggan av ett ” Utsatt område” , vilket för det mesta har betytt att man helst inte vill gå in med våldskapitalet och stöka runt med sina otäcka polisbilar.

      Svara
      • Vän av ordning

         /  04/29/2017

        Alternativ 1, 2 eller tre. Inte 1, 2 och 3.

        Svara
  21. Dreadlock

     /  04/27/2017

    Snott från Ledarsidorna :

    ” För att skyla över detta har Eliasson bland annat infört en rad reformer som attlla nyanställda poliser ska skickas ut i lokalpolisområdena, helst de 14 särskilt utsatta bostadsområdena, en särskild åklagarstyrka ska leda utredningar hos polisen samt att ett nytt resultatuppföljningssystem införts. En prioritering på polisinitierade brottsundersökning har införts för att bättra på siffrorna, på ren svenska fler trafikkontroller för att bättra på statistiken på bekostnad av utredningskapaciteten av andra brott. Som våldsbrott och inbrott. ”

    Vad vill Eliasson Skyla över ? Enligt Westerholm : ” Misslyckandet har lett till kaos och frustration i poliskåren. Grova brott blir inte utredda. Vid många larm finns inga poliser att skicka ut. Under 2016 slutade fler poliser än någonsin: 950 poliser och 1691 civilanställda.”

    It aint over until its over.

    Eliasson är en slug officiell statistikhora. Någon annan slutsats kan man väl ändå inte dra ?

    Svara
  22. Svenne

     /  04/27/2017

    NWT om försvunna svenska pass:

    Svara
  23. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
  24. Svenne

     /  04/28/2017

    #DetNyaLandet…

    Svara
    • Klimathotet

       /  04/28/2017

      Nu ska de köpa in förstärkta bilar nästa år. Några förslag.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Lenco_BearCat

      Svara
      • Rikard

         /  04/28/2017

        Hej.

        Den på bilden är inte dålig. Här kommer några fler förslag (och inte på skoj heller):

        [https://en.wikipedia.org/wiki/Casspir]

        [https://en.wikipedia.org/wiki/BMP-1]

        [https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9hicule_blind%C3%A9_de_combat_d%27infanterie]

        [https://en.wikipedia.org/wiki/ATF_Dingo]

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
      • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

         /  04/28/2017

        Jag antar att den är flamskyddsbehandlad mot LOKA
        från den LOKAla macken…….

        Svara
  25. Spejs Gröning

     /  04/28/2017

    Svara
  26. Pelle2

     /  04/28/2017

    OT:
    Bloggaren i Otakt visar hur hycklarna på Expressen pixlar brottslingar med utländsk bakgrund men hänger ut ej dömda vita brottslingar med namn och bild.
    http://iotakt.se/de-pixlade-och-de-opixlade/

    Svara
  27. Svenne

     /  04/28/2017

    DS: Maffians maktimperier stoppas med tiggeriförbud

    Svara
  28. Svenne

     /  04/28/2017

    GP: Normer förändras inte av att gränser passeras

    Svara
  29. Svenne

     /  04/28/2017

    T.S: Ökad anmälningsgrad…

    Svara
  30. Svenne

     /  04/28/2017

    SmP: Stenkastningar i Araby, Växjö

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Araby,_V%C3%A4xj%C3%B6
    ”Araby är beläget relativt centralt i staden, norr om Växjö centrum. Stadsdelen byggdes upp under 1960- och 1970-talen som en del i miljonprogrammet.”

    Svara
    • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

       /  04/28/2017

      Visst är det svårt att föreställa sig att Araby
      en gång i tiden bestod av ett antal bondgårdar……..

      Svara
  31. Kristian

     /  04/28/2017

    Har inte lyssnat än, men gissar att Harris sparkar på ännu ett getingbo: ras och IQ.

    ”What I found when I began reading Murray’s work, was a deeply rational and careful scholar, who is quite obviously motivated by an ethical concern about inequality in our society.”

    https://www.samharris.org/podcast/item/forbidden-knowledge

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: