SCAM-manifestet. Även kallat Fis partiprogram

Det har framkommit att nästan alla radikalfeminister i Sverige helt har missuppfattat SCUM trots att ledande radikalfeminister på handgripligt sätt försökt tipsa om vad det EGENTLIGEN handlar om.

Vi har ju fått in en trippel i Feministiskt Initiativ. En trippel partiledare i plagiat alltså.

Det började redan 2003 med en av Fis grundare och förgrundsgestalter under alla år, Gudrun Schyman, som plagierade tester. Men det var enligt Gudrun tidningens fel som inte bättre kontrollerade hela nätet efter texten som hon sa var hennes egna.

Sen fortsatte det 2005 med att en annan av Fis grundare, Tiina Rosenberg, också misstänks för plagiat.

För att nu 2017 återigen bli aktuellt när nuvarande partiledare Victoria Kawesa, har anmälts för plagiat.

Ni ser den röda tråden? Luras. Scamma. Hitta på. De har fattat vad radikalfeminism och genus handlar om på riktigt! Att luras, att skoja till sig skattepengar. För vad som drunknar i den senaste med Kawesa är ju VAD hon plagierar!

Ex

Genom de våldsamma praktiker och diskurser som är en outplånlig del av det historiska tillstånd som Walter D. Mignolo benämner modernitet/kolonialitet har mänsklighetens värld färgats vit.

”Existensfenomenologin är på detta sätt antiessentialistisk”, essensen föregår inte existensen.

Vitheten är inte först och främst en egenskap hos kroppar utan ett historiskt tillstånd, och de kroppar som passerar därigenom utan att bli stoppade är de kroppar som vi i vardagligt tal kallar vita.

Vitheten underlättar på så sätt rörligheten hos vissa kroppar och begränsar den hos andra.

Fanon upprättar en fenomenologi för den icke-vita eller svarta kroppen och avslöjar på så sätt sina föregångare som blinda för vithetens normativitet.

Osv. HUR kan det som Kawesa plagierar ens slinka igenom? Det är ju där det värsta skojeriet finns. Att plagiera skräp är väl i o f illa men det är värre att skräpet fanns där ATT plagiera från början. Rasbesattheten hos genusfolk är så stor att jag baxnar! Den är så öppen, naken och grotesk att t o m en hardcore-nasse troligtvis skulle bli röd om kinderna.

Det handlar om SCAM. Solanas skrev helt enkelt fel, hon skrev SCUM när hon menade SCAM. Hon åkte ju ändå jojo ut och in på mentalsjukhus så kanske inte så lätt att hålla isär U och A. Eller så är SCAM helt enkelt den svenska versionen.

Det handlar alltså om att blåsa skattebetalare på pengar. SCAM helt enkelt. Det är därför vi ser rytmiska patriarkala järnvägsstationer, feministiskt kärnavfall, genusmiljö, genusmusik, genustrumpeter, byta kön på bestick, professorer i lesbisk litteratur, genusredaktörer, genusobservatörer, genuspiloter, genusdans på förskolan, genuspedagogik, genusgem osv i oändlighet. För allt trams är betalt av skattebetalarna. Det har Fis partiledare förstått i alla fall, att man kan leva gott på SCAM.

Så kanske dags för Turteatern att dra igång en ny och mer riktig version där man tar fasta på vad radikalfeminism egentligen handlar om, SCAM? Andrea Edwards på scenen igen, den här gången för att gestalta verklighetens radikalfeministiska skojare i Sverige?

SCAM-manifestet alltså, även kallat Fis partiprogram. Punkterna i programmet där man lär sig hur man lurar till sig skattepengar på trams och genom att plagiera och leva på andras trams finns strax efter punkten om omskolningsläger för män.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. Hej, om jag inte misstar mig så är iallfall de första bilderna för tidiga i texten. Precis innan texten ”Sen fortsatte det 2005 med att en annan av Fis grundare, Tiina Rosenberg, också misstänks för plagiat.” så är ju artiklen-bilden om detta.

    Förövrigt får jag tacka för bra information (som vanligt)! Trevlig helg och Valborg (eller helgdag) 😉

    Svara
    • MiT

       /  04/28/2017

      Måhända det bara är jag som inte fattar här men vad menar du? Jag har de tre i den ordning de förekommer i media vad gäller plagiat? Först Gudrun, sen Tiina och sist Victoria?

      Svara
  2. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Det finns redan islamister som delar ut informationsblad lite varstans. Jag har inte sett någon argumentera mot deras rätt att göra så.

      Svara
    • Jan

       /  04/28/2017

      På sätt och vis kan man väl säga att Hamrud själv och stora delar av Sveriges befolkning, den som ställt sig bakom den muslimska massinvandringen, ”ställt upp” för IS. Annars hade vi knappast haft 300 IS-jihadister i Sverige. Fast så långt klarar hon inte av att tänka. I tokvänsterns värld måste ”nazisterna” vara syndabock för precis allting. Om inte annat för att hjälpa deras polare, islamisterna, ur knipan hela tiden.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/28/2017

      Hur trögfattad kan man bli?
      Journalist
      Det kunde man gett sig fan på…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  04/28/2017

        Ah, det blir värre. Expressens stolpskott som hängde ut Julia Caesar.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  04/28/2017

        Jag hade önskat se en kvittens från Annika Hamrud att hon förstod vad Sakine försökte förklara, för jag är inte säker på att hon gjorde det. Nu har jag även ett flingpaketscertifikat från Kellogs School of Psychology och jag är inte rädd för att använda det:

        Sakine är för yttrandefrihet för nazister
        Sakine är för yttrandefrihet för islamister
        Hamrud är för yttrandefrihet för islamister
        Hamrud är MOT yttrandefrihet för nazister

        Det verkar som om Annika instinktivt känner av diskrepansen, men kan inte sätta fingern på var den är. Men någonting är fel, så hon utgår från att det är andra och insinuerar att de är hycklare.

        Svara
  3. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Jan

       /  04/28/2017

      Ger man dem lillfingret så ska de genast ha hela handen.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/28/2017

      Jag förstår hennes poäng, men vigselringen är ingen primärt religiös indikator och framför allt, den har liten risk att väcka anstöt.

      En kippa, en hidjab, ett kors, ett durkslag, en MAGA-keps, eller en nazi-armbindel däremot…

      Svara
    • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

       /  04/28/2017

      Aja, vad fan?

      Slöja på en kvinna, gissningsvis av afrikanskt ursprung,
      innebär ofta även könsstympning – som även den då
      skulle vara frivillig när mammor skickar ner sina
      döttrar på 8 och 15 år till Afrika för att bli könsstympade.

      Dessa satans apologeter som förringar fruktansvärda brott
      som utövas i en viss religions namn, är också samma
      personer som har reserverat parkettplats i Helvetet!
      Har man extra bråttom att komma dit, åker man motorväg

      Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2017

      Extremt korkad jämförelse mellan vigselring och slöja.Att gifta sig är i alla fall i vår kultur ett fritt val medan att bära slöja oftast inte är ett fritt val.

      Svara
  4. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Rikard

       /  04/28/2017

      Hej.

      Om en man haft helskägg modell arg grävling en längre tid så känns hans bleka haka lätt igen ifall han rakar sig.

      Hon får dock bonuserfarenhetspoäng av mig för ”…muskorta kjolar och horstövlar…” – för kvinnor får välja vilka plagg de vill så länge de inte väljer fel.

      Vilken fördomsfull donna.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Alex Nyström

       /  04/28/2017

      Nu gör jag en Cissi Wallin och hävdar att en man aldrig hade kommit undan med att uttrycka sig som Sanna Lundell gör. Inte ens om han påstod sig stå på hijabislamisternas sida. Because of könsmaktsordningen.

      Svara
    • G

       /  04/29/2017

      Ja, hoppas kan man ju alltid göra. Men baserat på det hon skrev så sent som 2016 om turerna kring islamisten Yasri Khan och infiltrationen av likasinnade i MP så tvivlar jag på att hon ändrat sig öht egentligen, hon sover hårt verkar det som… Noterar att hon skriver ”Så länge alla människors lika värde respekteras…”, i en text ang en islamist som gärna skakar hand med män men inte med kvinnor. Men slutet om kulturer är det bästa….

      ”Nej jag blir inte kränkt
      ..[..]..
      Vår kultur är för människor från andra delar av världen verkligen en kultur som förtrycker kvinnor. Man måste kunna ta på sig andra glasögon än sina egna. Inte utgår i från att de andra är onda. Att de andra inte har förstått. Att de andra ligger utvecklingsmässigt efter. Vi måste kunna se att vi är en kultur bland många många andra. Och den ena är inte mer rätt eller fel än någon annan. Alla har vi våra skavanker. Vår ofullkomlighet. Vår orättvisa.”
      http://www.sannalundell.se/2016/04/21/nej-jag-blir-inte-krankt/
      http://web.archive.org/web/20160427105838/http://www.sannalundell.se:80/2016/04/21/nej-jag-blir-inte-krankt/

      Svara
  5. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2017

      Det är ju roligt att människor som säger sig vara feminister har ett så stort behov av att försvara äkta kvinnoförtryck som slöjtvång.
      Sedan skriker dom om hur förtryckta dom är i det svenska samhället av de hemska svenska männen

      Svara
      • Ivar L

         /  04/29/2017

        Go figure….
        Det är gåtfullt sannerligen.
        Nivån på debatten verkar ju vara dagis nu. Argumenten är uppenbarligen helt slut för dem som vill försvara islamism i Sverige.

        Svara
  6. Rikard

     /  04/28/2017

    Hej.

    Solanas bok är kort, pratig i tonen och rätt osammanhängande. Hon diagnosticerades för paranoid schizofreni i samband med utredningen efter hennes mordförsök på Andy Warhol och flera kringstående.

    Jag rekommenderar den som är nyfiken på hur en av de ledande inspirationskällorna till sentida feminism tänkte och resonerade.

    Redan första sidan innehåller flera guldkorn:

    ”The male is a biological accident: the y(male) gene is an incomplete x(female) gene, that is, has an incomplete set of chromosomes. In other words, the male is an incomplete female, a walking abortion…. To be male is to be deficient, emotionally limited; maleness is a deficiency disease and males are emotional cripples.” SCUM Manifesto, p1, Solanas, V.

    ”It is now technically feasible to reproduce without the aid of males (or, for that matter, females) and to produce only females. We must begin immediately to do so. Retaining the male has not even the dubious purpose of reproduction.” ibid

    ” ”Life” in this ”society” being, at best, an utter bore and no aspect of ”society” being at all relevant to women, there remains to civic-minded, responsible, thrill-seeking females only to overthrow the government, eliminate the money system, institute complete automation and eliminate the male sex.” ibid

    Detta är en av svenska feministers största inspirationskällors ord. Att kalla den för feminismens motsvarighet till ‘Mein Kampf’ eller ‘Orientalism’, eller ‘Kommunistiska Manifestet’ är inte vidare långsökt

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/28/2017

      Inget säger ”vinnare” som att måla in sig i ett genetiskt hörn.

      Svara
  7. Tor

     /  04/28/2017

    Kawesa har på bilden ett långt rakt hårsvall.
    Är inte det kultur appropriering?

    Men det är klart, hon är ju en rasifierad kropp och har säkert tvingats av strukturerna och mansslem att rakpermanenta håret.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/28/2017

      Yep.
      Våpet har internaliserat rasismen om det raka fina hårets förträfflighet, plus att det är okey när de gör det, för hon slår uppåt.

      Svara
      • Tor

         /  04/28/2017

        Finns väldigt många tjejer som rakar håret –
        men det brukar vara på andra ställen:)
        Happy Friday!

        Svara
        • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

           /  04/28/2017

          @Tor
          ”Finns väldigt många tjejer som rakar håret –
          men det brukar vara på andra ställen:)”

          Nu hoppas jag innerligt att du inte menar att musen ska rakas.
          Musmatta äger fett………. eller ”70-tals idealet” som jag har för
          mig att Dolf från GenusDebatten uttrycker det.

          Svara
    • Kalle

       /  04/28/2017

      Japp jag tänkte samma sak, rakpermanent for the win!

      Svara
  8. Tor

     /  04/28/2017

    Gå in på detgodasamhället.se och se på den mycket intressanta intervjun med Per Ödlund.
    Han är professor i telekommunikation i Lund. En smart kille som man tycker skulle ha fattat vad folkets stöd till SD, Brexit och Trump beror på.
    Men icke!
    Allt är fascisternas och desinformatörernas fel.

    En riktig liten aktivist som lovprisar all svensk medias ledarsidor.

    Hans teorier om datorisering stämmer säkert, men allt annat han rör vid blir till sand.
    Om en så duktig och beläst människa fortfarande står upp och stödjer den bild som media och våra politiker har målat kan man tänka sig hur svårt det måste vara för ”vanligt” folk att förstå.

    En av dagens ”måstetitta”

    Svara
    • Tor

       /  04/28/2017

      Ödling ska det vara.

      Mer tokigheter
      http://www.liberaldebatt.se/2014/05/darfor-behover-vi-en-eu-skatt/

      ”Främlingsfientlighet, rasism och fascistiska partier sprids nu som en gräsbrand i maj. Jag fruktar att det inte är länge till den dag då flera av våra demokratiska länder inom EU har statsministrar i ideologisk samklang med Hitler.”

      Svara
    • Senior

       /  04/28/2017

      Den politiska indoktrineringen kan sitta djupt. Jag kan komma på mig själv ibland att okritiskt ha accepterat gamla ”sanningar” som visar sig helt felaktiga i slutänden, skotten i Ådalen tex.

      Svara
      • Tor

         /  04/28/2017

        Vi som är uppfödda med ”Skotten i Ådalen” (säges med darr på stämman) vet hur vi har blivit manipulerade genom hela uppväxten.
        Ryser vid tanken på att det inte fanns något annat än SVT och MSM. Hur mycket mer av det man tror och tänker är stadspropaganda?
        Hitler var ond och Stalin befriade Europa från nazismen. (Nej jag är inte förintelseförnekare)
        Olof Palme var bästis med hela östblocket och USA var djävulen.

        Tack gode gud för internet.

        Svara
      • Jan

         /  04/29/2017

        Sanningen är att militären öppnade eld mot obeväpnade demonstranter. Fem dödades, varav en åskådare. Sådant kan säkert vara svårt att ta in för en moderat men är icke desto mindre sant.

        Svara
        • Tor

           /  04/29/2017

          Sanningen! eller ”Sanningen”
          Det var väl ett år eller så som man konstaterade att det fanns Fake news.
          Naturligtvis har det alltid funnits. Vi har bara inte vetat om det.

          Och du Jan, kalla mig inte för moderat. Jag är konservativ och nationalist, något som inte finns representerat i Sverige.
          Du verkar vara nationalist och socialist. Tänker inte sätta ihop de båda.
          Ha en trevlig helg.

          Svara
          • Grodan Boll

             /  04/29/2017

            Är inte SD just konservativa nationalister?

      • Pelle2

         /  04/29/2017

        @Senior.
        Jag är uppriktigt nyfiken på vilka källor du har som stödjer att skotten i Ådalen skulle gå att rättfärdiga eller vad du nu försöker göra ? Har aldrig hört någon annan än du göra det.
        Googlade lite på Ådalen men hittade ingen alternativ berättelse.
        Man kan tycka vad man vill om strejker men det är ju inte militären som skall gå in och stävja kravaller anser jag.

        Svara
        • Senior

           /  04/29/2017

          Det finns alternativa källor om du googlar, till och med wikipedia ger dig ledtrådar:

          ”Strejkbrytare hissas upp ur lastrummet på fartyget Milos.”
          -Man tog alltså en strejkbrytare och hissade upp honom i däverten från båten, strejkbrytarna slogs sönder och samman.

          ”Genom ett förbiseende kunde demonstranter ta sig in på det avstängda fabriksområdet och ta sig ombord på ångaren ”Milos” där strejkbrytare utsattes för hot och möjligen misshandel. Efteråt fördes några av strejkbrytarna tillbaka till Kramfors där de visades upp.”

          -Tror du strejkbrytarna följde med frivilligt?
          De fördes misshandlade och blåslagna dit, och skulle lynchas om inte militären satt stopp för det hela.

          Så, nej, det var inga ”oskyldiga” arbetare som besköts, det var en lynchmobb som kommunistiska agitatorer eldat upp och använde sig av som sköldar. (känns det igen, alltid någon annan som skall göra deras skitgöra.)

          Det enda riktigt oskyldiga offret var en kvinna, en åskådare som blev träffad av en rikoshett när militären sköt varningsskott i marken framför upprorsmakarna.

          Svd om händelsen:

          ”Under de senaste dygnen ha på vissa ställen i Ådalen härskat ett veritabelt pöbelvälde, underblåst av kommunisternas uppviglingsarbete. Myndigheterna ha praktiskt taget stått maktlösa, och polisen har med korslagda armar sett hur de uppretade folkmassorna på det grymmaste misshandlat en del arbetsvilliga, huru de stormat deras fartyg och under de mest uppseendeväckande former förgått sig mot de arbetsvilliga, som sönderslagna och blodiga, med bakbundna händer, tvingades att marschera framför kommunisternas demonstrationståg – allt medan polisen maktlös stod och tittade på.”

          https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ådalshändelserna

          Svara
          • Senior

             /  04/29/2017

            Detta var även den officiella förklaringen fram till mitten på 70-talet, då palmevänstern och facken plötsligt ville slå myt av det och få det att framstå som om det var en oskyldig strejk, men både den socialistiska regeringen samt facken tog avstånd från detta uppror (givetvis eftersom det var statsmakten, dvs sossarna, som upproret vände sig mot.)

            ”Jag vågar göra gällande, att hela den trafik, som från kommunistiskt håll bedrives, och hela detta sätt att utnyttja upprörda stämningar gör, att när man skall söka de ansvariga, man måste ställa kommunisterna vid arbetsgivarnas och strejkbrytartransportörernas sida. „
            — Per Albin Hansson (socialdemokrat) riksdagsprotokollet från andra kammaren den 15 maj

          • Senior

             /  04/29/2017

            Här belyser en jornalist hur Ådalen varit utsatt för historierevision, notera särskilt hur han betonar att Sossarna och SKP (Dagens V) äntligen hyfsat kunnat enas om en historia.

            Högern har alltså inte ens tillåtits att framföra sin version.
            Vilket givetvis gett denna beskrivning en minst sagt rejäl bias åt vänster.

            https://www.svd.se/adalen-ett-skafferi-av-bilder-for-skiftande-politiska-krav

          • Senior

             /  04/29/2017

            Detta var vad en enkel sökning på google gav mig på de sex första sidorna. Finns garanterat mer material att hitta

            http://blogg.mittmedia.se/larslandstrom/tag/adalen-31/

            http://hakandanielsson.se/adalen.htm

          • Jan

             /  04/29/2017

            Arbetsvilliga? Du menar strejkbrytare antar jag. Svenska Dagbladet var en konservativ tidning som stod på arbetsgivarnas och militärledningens sida. De tyckte att det var i sin ordning att skjuta skarpt på fattiga norrländska arbetare. De ogillade dessutom fackföreningar.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Militären var för övrigt stationerade vid den förläggning där strejkbtytarna bodde för att skydda dem, vad hade en ”fredlig” demonstration där att göra? Dagen innan hade mobben redan varit och kastat stenar mot dem.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Arbetsvilliga är inte min benämning, det är citat från tidningen, jag kallar dem också strejkbrytare, benämningen är f.ö. ointressant, de kan lika gärna kallas monster eller hjältar; oavsett vad du kallar dem har de rättigheter.

          • Jan

             /  04/29/2017

            Arbetarnas brödföda och arbetsvillkor stod på spel. Klart som fan att de var fientligt inställda till strejkbrytarna. Med all rätt.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Det hade blivit ännu värre om de fått igenom sina krav, då hade företaget gått i konkurs och ALLA hade blivit arbetslösa, detta hände under depressionen då företaget eller dess kunder helt enkelt inte kunde betala de priser som hade blivit resultatet.

          • Lövet

             /  04/29/2017

            Jans tur att känna på obehaget som följer av kognitiv dissonans…

          • Senior

             /  04/29/2017

            Jag kan tillägga att facken, tillsammans med de styrande Sossarna, tog avstånd från detta uppror, ilket med ditt resonemang även gör facken och sossarna ”fientliga” mot facken.

            -Det handlade inte om en fackligt sanktionerad demonstration, det handlade om ett vilt uppror orsakat av kommunistiska agitatorer, det var inte förrän långt senare facken och sossarna gjorde en 180 graders gir och slog mynt av detta för att gynna sina egna syften.

            Läs vad Per-Albin Hansson sade i riksdagen (du kan nog få protokoll om du begär ut det) när det inträffade istället för den nutida reviserade historiebeskrivningen.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Dessutom:
            Det var inte arbetsgivarna och militärledningen som beordrade dit soldater, sådana beslut måste redan på den tiden sanktioneras av regeringen, vilket vi alla vet bestod av SAP, Socialdemokratiska Arbetare Partiet.

          • Senior

             /  04/29/2017

            ……dvs fackens politiska gren….

          • Jan

             /  04/29/2017

            Bla, bla, bla. Militären sköt med skarpa vapen mot obeväpnade arbetare. Fem dödades av kulregnet. Bara en moderat kan tycka att det var en god sak.

          • #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

             /  04/29/2017

            @Jan
            Med anledning av att du nämner strejkbrytare,
            kan det faktiskt vara intressant vad du anser
            om Amaltheadådet
            https://sv.wikipedia.org/wiki/Amalthead%C3%A5det

            och gärningsmannen, det vill säga om du
            tycker att gärningen är fullt försvarbar
            med anledning av att den utfördes mot just
            strejkbrytare.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Vem har sagt att jag tycker det är en god sak?
            Min enda ståndpunkt i frågan är att alternativen hade blivit långt värre än 4 döda upprorsmakare och en oskyldig åskådare. Därmed inte sagt att det för den delen är ”en god sak”.

            Skall du smutskasta moderater för att en socialistisk regering, ett parti bildat av facken, skickade ut soldater i en konflikt får du nog anstränga dig bättre.

            Din kognitiva dissonans som någon tidigare skrev, håller jag dock inte mot dig, efter alla år av socialistisk indoktrinering är det en tuff resa att avprogrammeras och öppna sina ögon för verkligheten. Det är inte alla som klarar av en sådan sak över huvud taget.

          • Senior

             /  04/29/2017

            @#NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson vid

            Säkert klassas det som ”pojkstreck” från busiga ungdomar.
            Ger mig fan på att de inte hade någon fritidsgård…. 😉

          • Jan

             /  04/29/2017

            Fd. Ulf Andersson: Amaltheadådet var ett politiskt attentat som jag naturligtvis tar avstånd ifrån. Gärningsmännen dömdes mycket riktigt till döden respektive livstids straffarbete. Det får mig dock inte att ändra åsikt om skotten i Ådalen. Militären öppnade eld mot obeväpnade demonstranter och dödade fem. Punkt. Att högersinnade har mer sympati med militären än med de dödade arbetarna här ändrar heller inte min ståndpunkt. Även om det förvånar mig en aning.

          • Senior

             /  04/29/2017

            Tack Jan, du har precis exemplifierat mitt inledande svar till Tor.

  9. Jan

     /  04/28/2017

    Svenska zigenare vädrar skadeståndsmiljoner. 2 800 av 4 700 har fått 5 000 kronor i skadestånd men nu vill samtliga 4 700 ha 30 000 kronor i skadestånd eftersom 11 zigenare tilldömts det i tingsrätten. Till och med JK inser vansinnet i det här, trots att hon är kvinna (de tenderar att vara mer pk), och försöker stoppa miljoncirkusen.

    Fred Taikon påstår att romregistret är en skam för Sverige. Han tänker inte ens tanken att det är en skam för svenska zigenare att vara så flitigt representerade i brottsregister. Å andra kan väl inte en zigenare känna skam. De lever ju som parasiter på andra befolkningsgrupper utan att någonsin känna skam för det.

    Summa summarum: Svenska zigenare vill ha 141 miljoner kronor av staten eftersom de (zigenarna) har varit involverade i stöldligor. Först stjäl de pengar. Sedan vill de ha skadestånd för det…

    http://www.expressen.se/nyheter/staten-far-betala-boter-for-romregistret/

    Svara
    • Kalle

       /  04/28/2017

      Är det en skam för Sverige med ett polisregister över nazister som bara innehåller vita?
      Är det en skam med ett Al Shabab-register som enbart innehåller Somalier?
      Är det en skam med ett jihadist-register som enbart innehåller muslimer?
      Är det en skam med ett Södertäljenätverks-register som enbart innehåller Syrianer?
      Är det en skam med ett PKK-register som enbart innehåller kurder?

      Svara
  10. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Kalle

       /  04/28/2017

      Vita bortskämda kärringar som hänger 24/7 på twitter och bölar över vita män…..

      Svara
    • Pelle2

       /  04/28/2017

      Och vita feministiska kvinnor tycker att vita feministiska kvinnor är mest kompetenta.Därför ingen feminism..

      Svara
  11. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2017

      Är det någon som är förvånad ?
      Ship to Gaza är oskön blandning av vänsterextremister,antisemiter och islamister.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/29/2017

      Jag hittar inte Ascher på båtlistorna. Var han verkligen med? (Nog för att det passar)

      Svara
  12. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
  13. MiT

     /  04/28/2017

    Svara
  14. MiT

     /  04/29/2017

    Svara
  15. Spejs Gröning

     /  04/29/2017

    Solidaritet Sverige – Chile

    Svara
  16. Spejs Gröning

     /  04/29/2017

    Svara
  17. Lövet

     /  04/29/2017

    Fanstyget Fredrik Virtanen karbonkopierar ytterligare ett ex av random ”Pojkar som förlorar-krönikor”. Precis som alla andra lajvar han inkännande och förståelse – det var bara slumpen, en ”sliding door” som gjorde att det inte blev han.

    …hela krönikan dryper av människoförakt!

    Svara
    • Jan

       /  04/29/2017

      Håller med. Till skillnad från flickor kan pojkar aldrig vara offer. Alltså får pojkarna skylla sig själva. Han till och med raljerar med dem.

      Svara
  18. Svenne

     /  04/29/2017

    Fokus: AC Altstadt känner sig ‘Vilse i vänsterpolitiken’…

    Svara
    • Jan

       /  04/29/2017

      Har noterat A-C Altstadts inlägg tidigare på Aftonbladet kultur och håller med henne i stort. Precis som jag håller med Jan Myrdals kritik av vänstern. Den företräder knappast arbetarklassen längre. De för en identitetspolitisk nyliberal agenda för medelklassen. Att A-C Altstadt skriver i Fokus tolkar jag som att hon inte är välkommen på Aftonbladet längre. Eftersom hon är socialist…

      Svara
  19. Svenne

     /  04/29/2017

    DS: Neuding: Varför ställs inte politiker till svars för svikna löften?

    Svara
    • Jan

       /  04/29/2017

      Håller med henne. Fast det bygger på teorin att politiker faktiskt tar ansvar. Även på längre sikt. Vilket dessvärre är en illusion. De tar ansvar för sin egen ekonomi. Längre än så brukar deras ansvar inte sträcka sig.

      Svara
  20. G

     /  04/29/2017

    ”Nej till burka för offentliganställda tyskar

    Den tyska förbundsdagen har röstat ja till att förbjuda heltäckande slöja i vissa sammanhang, rapporterar Frankfurter Allgemeine Zeitung.

    Lagen, som gäller vissa offentliganställda, röstades igenom på torsdagskvällen och innebär ett förbud mot burka, niqab och liknande plagg som täcker ansiktet. Berörda yrkesgrupper är bland annat valförrättare, militärer och anställda inom rättsväsendet.

    – Integration betyder också att vi är tydliga med våra värderingar och visar var gränsen går för vår tolerans mot andra kulturer, säger Tysklands kristdemokratiske inrikesminister Thomas de Maizière.

    I framtiden ska människor även kunna tvingas visa sitt ansikte för statliga tjänstemän då det krävs för att jämföra personens utseende med bilder i pass eller på id-handlingar, exempelvis i samband med val.

    Delar av den tyska högern har tidigare krävt ett totalt förbud mot heltäckande slöja på allmän plats, liknande det i Frankrike.

    Torsdagens beslut fattades med stöd av regeringskoalitionens tre partier CDU, CSU och SPD. De gröna och vänsterpartiet Die Linke vänder sig mot förslaget, som man anser är populistiskt.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/nej-till-burka-f%C3%B6r-offentliganst%C3%A4llda-tyskar-1.4255270

    Svara
  21. G

     /  04/29/2017

    Svara
  22. G

     /  04/29/2017

    PDF:er…http://som.gu.se/publicerat/presenterat#2017

    Svara
    • Jan

       /  04/29/2017

      Det verkar ha gått upp ett och annat ljus för allmänheten under hösten 2015. För sent, dessvärre. SOM har jag dessutom alltid uppfattat som etablissemangsvänligt och vänsterinriktat. Det innebär inte att jag avfärdar deras statistik.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: