Intersektionalitet på riktigt

Helgens roligaste twittertråd är den om vad som skulle hända i Sverige om det utbröt en zombieapokalyps. Rolig och sorglig samtidigt eftersom det vi ser nedan lika gärna kunde vara hämtat från vilket genusforum på facebook som helst idag. Om andra frågor då såklart. Såna här tankar finns idag hos politiker, hos lärare, på myndigheter.

Snart har vi en ny myndighet, en jämställdhetsmyndighet, vars hela existens lever på tankar som nedan. När vi ser dem här är de roliga och absurda, man skrattar. Men man skrattar med en klump i magen eftersom man känner igen det från verkligheten. Och snart är det en myndighets ledord.

Den ovan skulle garanterat komma!

Z-ordet är farligt!

Anmälningsbenägenheten skulle garanterat öka. Brå skulle stå och mässa ”Mörkertalet för uppätna hjärnor minskar!”

Ett perfekt uppdrag för jämställdhetsmyndigheten!

Miljöpartiet och Fi skulle stå först i kön för att erbjuda detta! Körkort skulle också ingå.

Så det ovan som är på skämt, som man skrattar åt, är faktiskt mer och mer tvingande för alla statliga och kommunala organisationer i Sverige redan idag. Nationella sekretariatet, som ska bli den nya jämställdhetsmyndigheten, är redan involverade sen många år för att införa det på bred front i Sverige. De kallar det ”jim”, jämställdhetsintegrering i myndigheter. Det handlar om exakt det ovan fast man kallar det för ”jämställdhet”.

Men visst ser det ovan sjukt ut? Man skrattar ju läppen av sig! Sådär ser intersektionalitet ut för alla som är hyfsat normala. Tänk på det när Sekretariatet sätter igång på allvar…

Så kan det se ut i verkligheten redan idag när aktivister använder tankegångarna som om de är normala och riktiga. Först redan frågan, som om aktivisterna är viktiga på något sätt och sen svaret på det som i en symbios där de är beroende av varandra.

Man drog igång en aktivistaktion där en ung kvinna i hijab låtsades söka jobb på SAS för någon vecka sedan och har fått draghjälp av SVT, där det är ett villkor att ha sådana tankar som ovan för att ens få ett jobb. Att det var en planerad aktion från första början där hon bara låtsades söka ett jobb är glasklart för aktivisterna hade filmer om detta på youtube och facebook klara omgående för att pumpa ut, filmer med filmstjärnor som Rashid Musa och Kitimbwa Sabuni som pratade om rätten till slöjan. Klart extremister tycker så.

Den som inte direkt förstod att det bara var en aktivistaktion där hon sökte ett jobb hon inte var intresserad av behöver kolla huvudet…

Man demonstrerade igår om ”rätten till våra kroppar” och ”rör inte min hijab” och sånt där som en del av aktivistaktionen. Är nog bäst att ingen rör hijaben, de får ju inte ens röra den själva utan att råka riktigt illa ut. Alla har nog inte förstått att det bara är en liten piffig modeaccessoar som man helt frivillig väljer att ha på sig…

Det kan vara frivilligt att ta på sig den men det verkar inte vara lika frivilligt att ta av den sen. Så märkligt.

**********

Har samlat ihop lite om Miljöpartiet från förra året, var ju en hel del illaluktande var som vällde ut när man försiktigt började skrapa lite på Miljöpartiets välputsade fasad. Har samlat ihop det mest för att ha det samlat på ett ställe för att kunna ta fram vid behov. Finns både som klipp på youtube och som inlägg.

Miljöpartiet och islamismen del 1

Miljöpartiet och islamismen del 2

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

165 kommentarer

  1. MiT

     /  05/02/2017

    Apropå inlägget, vill man döda det man vill belysa så ska man nog prata om maktordningar på det här viset…

    Svara
    • Pelle2

       /  05/02/2017

      Är så jävla trött på offermentaliteten bland identitetspolitkerna.
      Om det nu är så jävla bra och enkelt att bo i stan så flytta hit då.
      Det finns ju dock många fördelar med att bo på landet och i dagens samhälle kan du ju ofta jobba på distans.
      Är också jävligt trött på deras tjat om maktordningar hit och dit…

      Svara
  2. Pelle2

     /  05/02/2017

    Verkar vara många eller åtminstone högljudda muslimska kvinnor som tycker att det är kul att dölja sig själva i offentligheten.
    Skönt i alla fall att Eu satte ner foten och sa att det inte är diskriminering att förbjuda religiösa symboler på arbetsplatserna om det gäller alla typer av symboler.

    Dom där aktivisterna i rätten till våra kroppar verkar vara minst sagt extrema.
    Dom verkar mena att det är rasism att förbjuda religiösa symboler på en arbetsplats.

    Vad har religion med ras att göra ? Du väljer själv om du vill tillbe en gud eller ej.

    Sedan menar dom tydligen också att dom förvägras ”rätten till arbete”
    Det finns ingen rätt att få ett arbete varken för muslimer eller ickemuslimer. Du ansöker om att få ett jobb och om du har rätt kvalifikationer och har lite tur så får du ett arbete.
    Dom gör ju dock inte att det blir lättare att få ett arbete om dom kräver att få bära slöja…
    Med andra ord är dom en perfekt illustration över hur identitetspolitikerna och intersektionalisterna alltid anser sig vara förtryckta och ständigt kräver särbehandling för de i deras ögon förtryckta grupperna

    Svara
    • Det är lite som den pågående processen med kvinnan som vägrar att göra abort i sitt jobb som barnmorska. Processen drivs, som jag förstår, av en kristen organisation. Jag tror och hoppas att det kommer bli ett fett NEJ. Sverige är ett sekulärt land och vad du tror på är privat.

      Svara
      • Rikard

         /  05/02/2017

        Hej.

        -Min religion kräver att jag skall försörjas av otrogna…

        -…vasa?! Gills det inte? Varför inte då, om man får fråga?

        -”Inte en riktig religion”? Nähä, och vad är en ”riktig religion” då?

        -Tillräckligt många tillbedjare, organiserade ritualer, lustiga hattar, samt obskyr terminologi? Lätt! Vänta fem minuter…

        -Nähä, jaha, jag förstår – måste ha funnits tillräckligt länge också. Hur länge? Om jämför med islam så har den funnits i Sverige mindre än hundra år och-

        -Vasa?! På planeten jorden, jaha. Då går scientologin bort då, nähä inte det nä.

        -Men om jag kallar den för asatro då? Den är ju gammal och-

        -Ja, jag vet att det redan finns sådana sällskap men-

        -Jaså, jaha, av riksdag och regering utsedda personer kan fås avgörande om ens hittepå är på riktigt eller ej, och om det räknas som riktig religion eller ej.

        Eller så gör vi såhär: inga undantag baserade i något man kan välja eller välja bort.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Trolletplit

           /  05/02/2017

          Humanisterna var en bra organisation som motverkade hittepå saker. Tyvärr gick de vilse i feminism och vänsterpolitik. Sorgligt. Jag fick ur för tre år sedan.

          Svara
          • Senior

             /  05/02/2017

            Lite som vetenskap och folkbildning med andra ord. Visade sig också vara vänsterbias.

      • Hittills så ser jag två nedtummar – kan ni förklara er? Jag är intresserad på eran åsikt!

        Svara
      • Det blev nej. Det är inte diskriminerande att vägra göra en del av jobbet. Nu var det inte bara abort utan abortrådgivning och preventivmedel också och det är ju en väsentlig del av barnmorskejobbet.
        Nu ska det till EU men det tar några år. EU är mer välvilligt inställd att man får säga ”mitt samvete tillåter mig inte att göra hela jobbet, bara det jag anser är rätt”.

        Svara
        • Jag HOPPAS att jobbuppgifterna kommer gå före sjuksköterskans ”samvete” – för hur skulle annars vårat samhälle se ut?

          Svara
          • Ron (GB)

             /  05/03/2017

            Hur samhället hade sett ut? Det hade funnits ytterligare cirka två miljoner personer mellan 0 och 48 års ålder till att börja med.

            Cirka två miljoner aborter har genomförts sedan 1970. Samhället har i stället valt en invandring i ungefär samma storlek.

            Jag lägger inga ”värderingar” i detta utan konstaterar bara att den resulterande demografiska förändringen är ett obestridligt faktum.

  3. Jag har skrivit om det förr, men förtjänas att stressa: vänstern har GIGANTISKA problem med antisemitism (som maskeras som Palestina-stöd) och det faktum att Islam och homosexualitet är som olja och vatten. De klarar mentalt inte av att välja sida.

    Svara
  4. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
    • daniels

       /  05/02/2017

      Kawesa lyckas med konststycket att få MP att se ganska smarta och intelligenta ut. Fi hade om de spelat sina kort rätt kunnat sno fd. MP väljare, men har genom att sätta en islamist vid rodret straffat ut sig helt. Vi är bara en ”lyckad” terroraktion bort från att SD får egen majoritet. Jag hoppas islamisterna fortsätter vara lika klantiga som de terrorister som hittils försökt men är rädd att man kommer lyckas innan valet.

      Svara
      • Gissar på att förvirrade MP-väljare går till C nu.

        Fisarna gjorde bort sig när de valde Kawesa till partiledare. De ångrar nog det nu då det är för sent att dra upp någon annan till valrörelsen.

        Svara
        • Pelle2

           /  05/02/2017

          Om dom sparkar henne kommer hon klaga på rasism och strukturellt förtryck i sann identitetspolitisk anda. Därför skall det mycket till innan dom vågar sparka henne

          Svara
          • Jans

             /  05/02/2017

            Ja, här får vi ett bra exempel på det Moment 22 som alla identitetspolitiska organisationer som inte drivs av en specifik ”underordnad” grupp förr eller senare hamnar i.

    • Svenne

       /  05/02/2017

      #Satir… 😛

      Svara
  5. Pelle2

     /  05/02/2017

    OT:
    Rebecca Weidmo Uvell beskriver bra om att kvinnan som klagade på att hon inte fick ha huvudduk om hon ville jobba på SAS i själva verket är en islamistisk aktivist.
    Hon berättar bl.a att hon har läst en kurs på Södertörns lekskola(var annars) om medieaktivism.
    Hon avslutar med följande:
    ”Slutsatsen är att ”nyheten” om kvinnan och SAS i själva verket är medieaktivism i syfte att skapa uppmärksamhet dels inför Rätten till våra kroppars arrangemang på 1 maj, dels för frågan de driver – att Europadomstolens dom är fel och att muslimer ska kunna tvinga sig till jobb i Sverige i strid med den. Och att mer skattepengar borde satsas på rättighetsindustrin i vilken de själva ingår.
    Ytterligare ett gäng bidragsentreprenörer inom islamistisk aktivism alltså.”
    http://uvell.se/

    Svara
    • Jan

       /  05/02/2017

      Visst är det så. De fullföljer zigenarnas stolta tradition med påhittade skadeståndsanspråk. En lönsam bransch eftersom många företag är rädda för dålig PR.

      Svara
  6. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
  7. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
    • Kristian

       /  05/02/2017

      Fick slå upp ”deadnaming.”

      Tänker mig en version av scenen i Roots där Kunta Kinte piskas tills han accepterar sitt slavnamn Toby.

      Svara
      • Sälungen

         /  05/02/2017

        ”Deadnaming” låter som det är något som har med den där zombieapokalypsen att göra.

        Svara
  8. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
    • Det fanns ett visst chockvärde i Prideparader en gång i tiden – numera? Hmm. Vi får ta partnerskap, vi får adoptera barn och vi får precis det som vilken annan människa som helst. Att Prideparader var ”chockande” var ju för att få uppmärksamhet till våra frågor… nu har jag inte en ledtråd till vad våran stora fråga är?

      Svara
      • Senior

         /  05/03/2017

        Nu är ni som alla andra infiltrerade och kidnappade av vänstern, ni ingår i den stora klasskampen.

        Svara
  9. MiT

     /  05/02/2017

    Läs gärna artikeln som länkas, en från ”Femjur” i Lund…

    Svara
    • GL

       /  05/02/2017

      Att ateism skulle vara en tro är lika korkat som att påstå att ”inte åka skidor” är en hobby.

      Svara
    • Kristian

       /  05/02/2017

      Känns lite som när samma typ människa säger att ”ingenting är unikt [valfri nation]” eller ”det finns större skillnader inom grupper än mellan grupper”.
      Bara för att man inte kan ange en matematiskt strikt gräns betyder det inte att man inte kan närma sig 90-95-99% sannolikhet.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/03/2017

      ”Nonstampcollector”.

      Svara
    • Vad i helvete… nej, det innebär att du kan ta av dig religiösa symboler din förbannade idiot. Om du vill prioritera att ha dom på dig framför att ha ett jobb – ja då får det stå för dig.

      Behöver jag prata klarspråk?

      Svara
  10. Jan

     /  05/02/2017

    Fittpartiets (Fi) kvotneger Victoria Kawesa försvarar sig i Expressen och tror att sociala medier ska hålla käften eftersom det pågår en utredning i saken. Så fungerar inte sociala medier Victoria!
    http://www.expressen.se/debatt/jag-var-oprofessionell-och-slarvig–men-har-inte-plagierat/

    Svara
    • MiT

       /  05/02/2017

      Jag tycker inte man ska kalla folk neger hit och dit.

      Svara
      • Jan

         /  05/02/2017

        Måhända, men i det här fallet är hon kvoterad just på hudfärg. Och kvotrasifierad låter inget vidare…

        Svara
        • Kristian

           /  05/02/2017

          ”Nisse” är ett gammalt fint ord som dessutom inte gissar någons kön.
          Miljömupp. Kvotnisse.

          Svara
      • tompas11

         /  05/02/2017

        Vad är det för fel att tala (skriva) klarspråk? Och det handlar definitivt inte om neger hit och dit.

        Svara
        • MiT

           /  05/02/2017

          Jaja, måste man ge alla som gapar om sånt här vatten på sin kvarn så de kan säga ”Kolla där! Så där är de!” så ofta man bara kan så idiotin aldrig tar slut så visst, då är det inget fel. Jag personligen undviker att använda det ordet för att det bara är onödigt.

          Svara
        • Jans

           /  05/02/2017

          Ordet ”kvotneger” är visserligen ett uttryck som ju egentligen har udden riktad mot den som kvoterar men med tanke på den laddning ordet ”neger” har i Sverige så är det bara att lägga ner om man vill slippa skitstormar och koncentrera kraften på viktigare saker än fokus på ett enda extremt kulturellt och historiskt belastat ord.

          Att föra en intellektuell diskussion och säga ”neger” är lite som att servera mat med en hundbajs stående mitt på bordet. Det förtar vitsen med alltihop.

          Svara
          • Kristian

             /  05/03/2017

            Efter den första protesten kommer dock halva motståndarsidan att snabbt övergå till att diskutera vilken sorts hund det rör sig om, om man av högens utseende kan utläsa huruvida den definierar sig som tik, kanske det rent av är en transkatt …

        • För att det är förolämande? Om du inte känner mig – kalla mig inte bög, typ.

          Svara
      • daniels

         /  05/03/2017

        Håller med MIT där. Även om vi som är lite mer pålästa vet att neger inte är ett skällsord lika lite som negro är det i USA, så kommer pöbeln i media aldrig erkänna att dom har felöversatt ordet i 30+ år.

        Det är bättre att avstå från att använda det då det bara ger rasisterna inom identitetsideologin vatten på deras kvarn. Bästa man kan göra som motmedel är att avidentifiera personens yttre attribut och tala om dem som individer utan att någonsin nämna deras yttre attribut, retar gallfeber på identitetsrasisterna som är de som då framstår som de rasister de är.

        Svara
    • Kristian

       /  05/02/2017

      Det känns som en repris på ”jag är ingen fifflare!”

      Svara
    • Pelle2

       /  05/02/2017

      Lite kul att just hon inte ville bli dömd i sociala medier. Är det några som är experter på att döma andra, bl.a i sociala medier, så är det radikalfeminister och identitetspolitiker som hon.
      Är väl dock inte lika roligt när hon själv blir drabbad…

      Svara
    • michael.

       /  05/02/2017

      Jag håller med MiT kvotneger är ett språkbruk som stinker.

      Svara
    • G

       /  05/02/2017

      facebook.com/expressendebatt/posts/1635475333146966

      ”Nils:
      Detta är ju inte det enda hon gjort sig skyldig till. Kawesa har ju försökt blåsa en Polsk städerska på sin lön. Hon har ju också gjort ett flertal rasistiska uttalanden och är dessutom kompis på Facebook med ett flertal Islamister. Vad som är märkligt är hur hon kunnat undslippa ett mediedrev och att det inte höjts några röster för hennes avgång.

      Patrik:
      I Polen hade vi utvisat henne för länge sen. Men Sverige är ta mig fan ett sinnessjukt land när det gäller den ständiga flatheten med den här typen av hottentottare.

      Så sant som det var sagt, japp!

      Svara
    • Kalle

       /  05/06/2017

      ”Fittpartiets (Fi) kvotneger”
      Nu är det du som skärper dig!

      Svara
  11. MiT

     /  05/02/2017

    Vet inte vad han vill ha sagt med denna faktiskt, nästan alla där är ju starkt emot nmr? Man kallar dem till och med för råttor? Är det analysen att det är de övriga partierna som gött dem som han anser är fel?

    Svara
    • Jan

       /  05/02/2017

      Lotta Gröning är klok och står alltid på folkets sida. Hon är inte en del av medieeliten (med åtföljande agenda).

      Svara
  12. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
    • Senior

       /  05/02/2017

      Motbjudande.

      Svara
    • Jans

       /  05/02/2017

      Fattar inte exakt vad det går ut på men att förneka judarnas förbindelse med Jerusalem är ju ungefär som att förneka Mekkas förbindelse med mulimer. Dessutom är ju det sällskap som Sverige röstade med i sig obehagligt. Vad vill vill uppnå med detta?

      Svara
  13. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
  14. Jan

     /  05/02/2017

    Multimiljonären Thomas Mattsson hyllar TV4:s senaste insamlingsgala. Medie- och kändiseliten verkar förtjusta i de där galorna. Först våning i city eller villa i Bromma, sedan sommarhus i skärgården och de bästa privatskolorna åt barnen. Sedan ett fadderbarn i Afrika så att alla förstår att man inte bara är rik och framgångsrik utan också en fin människa.

    Hur vore det om de någon gång kunde samla in pengar till fattiga i Sverige? Till pensionären som inte har råd att gå till tandläkaren eller uteliggaren som sakta fryser ihjäl? Vore inte det mer angeläget? Biståndet till Afrika verkar ju bara öka på fattigdomen och överbefolkningen samt inbördeskrigen.

    http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/05/supergalan-i-tv4-gav-28-624-varldsforaldrar/

    Svara
    • Senior

       /  05/02/2017

      Det är för att vi inte har några fattiga Svenska uteliggare i Sverige, det har sossarna bestämt, vi har ju ett välfärdssystem som de har byggt upp för våra skattepengar för att ta hand om detta.

      Svara
      • Jan

         /  05/02/2017

        Så du underkänner de borgerliga partiernas alla år vid makten?

        Svara
        • Senior

           /  05/02/2017

          Ja, det gör jag.
          De 8 år de satt förde de ingen borgerlig politik, de fortsatte bara Sossarnas 100-åriga styre, med smärre förändringar.

          Svara
    • Senior

       /  05/02/2017

      ”Socialister ger inte bort sina egna pengar. Faktum är att de hånar de som ger bort sina egna pengar, välgörenhet är nämligen något fult. (Förklara gärna varför. Skulle det då vara bra att göra motsatsen? Ont och elakt?)
      Däremot tycker socialister att de är goda då de kräver att få ge bort andras pengar.”

      -Citat okänd

      Svara
      • Jan

         /  05/02/2017

        Att skylta med välgörenhet är, mycket riktigt, en borgerlig faibless. För övrigt vore det bättre om de skänkte pengar till fattiga i Sverige istället för fattiga i Afrika. Men det är väl inte lika fint antar jag?

        Svara
        • Senior

           /  05/02/2017

          Återigen exemplifierar du troget mitt resonemang, tack Jan!

          Svara
        • Senior

           /  05/02/2017

          De skänker redan idag med dagens logaritmiska skatteskala mer än några andra grupper till fattiga Svenskar via välfärdssystemet.

          Menar du att det finns Svenskar i Sverige som inte får ta del av den Svenska välfärden som Sossarna skryter om att ha byggt upp med hjälp av konfiskering av de rikas inkomster via skattesedeln?

          Svara
        • Senior

           /  05/02/2017

          Och nu kritiserar du dem för att de utöver den höga skatten frivilligt vill dela med sig av sina redan beskattade inkomster till övriga världen!

          Svara
        • Senior

           /  05/02/2017

          Jag antar att du inte har några invändningar mot att SIDA fördelar våra insamlade skattemedel till behövande i andra länder trots att det finns fattiga Svenskar?

          http://www.sida.se/Svenska/sa-arbetar-vi/Detta-ar-svenskt-bistand/Sveriges-bistandslander/

          Svara
        • Senior

           /  05/04/2017

          …. Men framförallt vill du bestämma vad de skall lägga sina pengar på då de själva inte tycks ha rätt prioriteringar om de själva får välja.
          Det vore kanske bättre om du konfiskerade pengarna och såg till att de hamnade rätt?

          Hur vore det om du själv istället lade pengar på de fattiga i Sverige och lät andra människor lägga pengar på vad de själva vill? Nehe, inte det? ……Bara när det gäller andras pengar…..

          Svara
  15. MiT

     /  05/02/2017

    Bilderna jag postade kommer från detta
    https://toklandet.wordpress.com/2016/07/21/popkollo-nar-musiken-inte-ar-sa-viktig/

    Svara
    • Jan

       /  05/02/2017

      Det är ju den mestadels kvinnliga publikens fel att det mest är män som uppträder. Det är ju publiken som bestämmer efterfrågan. Arrangören anpassar sig bara till efterfrågan. Ingen arrangör vill ju gå med förlust.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/02/2017

      Som sagt var, att driva en festival är ingen välgörenhet eller ett genusprojekt.
      De som arrangerar köper in de som lockar flest besökare oavsett om artisten är en han,hon,hen eller hin.
      Om genusdårarna vill ha en förlustfestival där könet är viktigast så får dom väl starta en festival själva.

      Svara
    • Dreadlock

       /  05/02/2017

      Nu får den statliga samordnaren kliva in och göra en redig utredning, och förklara varför 40 år av jämlikt samhälle inte nått in i musikvärlden än. För fan, det kommer ta 600 år innan vi blir jämlika i studion där vi producerar dance/techno . Det är bara män män män överallt. 99 procent manliga kreatörer som producerar hitlåtar till kvinnliga artister. Kvinnor som pysslar ihop en Pussy-power sångtext på en kafferast , de jobbar betydligt snabbare än pojkvaskern som har nött fåtöljlädret framför datorn 12 timmar i sträck 24/7.

      Jag är helt för att tjejer/kvinnor skall helt ogenerat kvoteras in, inte på grund av sina hundår i studion, inte på grund av tekniska meriter, inte på grund av delegeringen av ansvar och rollen som kreatör.

      Utan jag är för att kvinnor ska kunna fortsätta plocka russin ur genren som män har etablerat och fortsätta som tonårs-runkobjekt i den totala likriktningen av Diva-komplexet, fortsätta mobba ut andra tjejer som levererar annorlunda saker, och jobba stenhårt på en image av en liiiidande konstnär som vill alla väl.
      Här duger inte pussy.power. No mam. Här är det hår svettigt arbete, och ingen kommer att lämna en blombukett efter ett 12 timmars pass i kreatörsarbete.

      Svara
  16. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
    • Är detta ett parodikonto?

      Att ha koll på människors identiteter ses som vitalt i de flesta civiliserade länder?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/02/2017

        Vi slopar kravet på legitimation och inför fullständiga gränskontroller. Snälla, den som kan, förklara för mig hur det går ihop.

        När man inte trodde att en regering kunde bli otydligare. Vad sjutton är de ute efter?

        Svara
        • Gränskontroll riktas mot transporter. Så de kan kanske stoppa en och annan bil med handgranater.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  05/02/2017

            …och då undrar man förstås, är det inte så att man både kan ha kontroll på olagliga handgranater och de som ”saknar” identitet.

            /Frida

    • Pelle2

       /  05/02/2017

      Jo,nog vet vi att MP vill släppa in kreti och pleti utan kontroll. Hoppas att de som röstar inte glömmer bort det 2018…

      Svara
    • Kristian

       /  05/02/2017

      Lite kul att MP som väl kämpade som hårdast mot bron nu vill att folk skall ha fri lejd över den!

      Svara
    • Ivar L

       /  05/02/2017

      Frågan är hur bevänt det varit med de där kontrollerna på sista tiden. Saken är väl dessutom den att det är rätt svårt för migranter att ta sig via Balkanrutten numera så då återstår Medelhavsdödsäventyret via Italien vilket i och för sig blir en hel del migranter (och tragiskt nog även drunknade) men inte lika många. I grund och botten är denna ändring mer en fråga om image och framtoning för MP. Skulle flyktingströmmarna återigen öka till 2015-nivåer skall det bli intressant att se vad som händer. De riskerar ju att bädda säck åt sig inför valet om det faktiskt inträffar något. Hela EU:s hantering av flyktingar och gränser är ett oerhört tragiskt exempel på politik som inte fungerar, alls.

      Svara
  17. MiT

     /  05/02/2017

    Svara
  18. Sixten Johansson

     /  05/02/2017

    ZOMBIEAPOKALYPSEN VITALISERAR JÄMSTÄLLDHETSKAMPEN
    Vitalitetsmaktsordningen styr seendet och formar objektifierade kroppar, vars underordning och maktlöshet alstrar frustration och risk för förståeligt överloppsvåld. Normkritisk analys kan bryta de emotionella låsningarna kring de fördomar som helt dominerar det nekrofobiska vita manssamhället. Medel måste anslås till forskning och särskilda insatser för att belysa och förbättra de morbifierades underpriviligierade ställning och rättighetsdeficit. Med hjälp av intersektionell transanalys kan nya broar byggas mellan levande och transitoriskt icke-levande. Centerungdomens falnande fackla till nekrofilins försvar måste åter tändas och bäras stolt i nästa prideparad av alla de ministrar och partiledare som redan kan fungera som zombofila identifikationsobjekt, mindre levande än döda. Låt oss inte frukta zombieapokalypsen, våra politiker har lärt oss att leva med den!

    Svara
  19. Jan

     /  05/02/2017

    Skojaren och mångmiljonären (på skattepengar) Ulf Kristersson vill öka kraven och sänka bidragen för de redan utslagna. Må så vara. Men det finns något väldigt cyniskt med moderaternas politik att klämma åt de längst ner på stegen och samtidigt sänka skatterna för de högst upp på stegen. Ett parti som värnar om de rika. De som redan har allt.

    Särskilt med tanke på att moderaterna själva ökat på antalet socialbidragstagare genom dels nedmonteringen av A-kassan och dels ökningen av asylinvandringen. Så nu vill man alltså spara på de allra fattigaste för att få medel att underlätta för de allra rikaste. Säga vad man vill om det men vackert är det inte. Cyniskt och kallhamrat snarare.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/pyVWW/m-skarp-kraven-pa-socialbidragstagare

    Svara
    • Dreadlock

       /  05/02/2017

      Ulf kristofferson : ” De som kan arbeta ska tvingas delta i ”samhällsnyttiga insatser” och missbrukare måste genomgå behandlingar för att få bidrag.”

      Nu undrar jag hur du tänkte Jan.

      I vad ligger det cyniska att utnyttja en outnyttjad arbetskraft som redan är försörjda ? Vet du hur fort det går för en människa att bli fullständigt uppgiven och passiviserat genom villkorslösa bidrag ur vår gemensamma kassa ? Det går väldigt fort. Offertänkande går i samma fotspår och sedan har vi ett växande problem med fler och fler människor som inte vet vad egen försörjning egentligen betyder, och nästa generation får detta i arv.

      Svara
      • Jan

         /  05/02/2017

        Nya fas-3, etableringslotsar, CV-kurser och skenanställningar alltså? Staten pumpar in 2 miljarder och 3 personer får fast anställning i slutändan? Man kan inte skapa riktiga arbeten genom att skrämma socialbidragstagare. Kristersson börjar i fel ände. Typiskt. Särskilt med tanke på att Moderaterna själva har skapat köerna till kommunernas socialkontor genom massinvandringen och slakten av A-kassan.

        Svara
        • Dreadlock

           /  05/02/2017

          ”Nya fas-3, etableringslotsar, CV-kurser och skenanställningar alltså? ”

          Detta är vad regeringen Persson lämnade efter sig till borgarna, efter att organiserat en klappjakt , ett lerduveskytte, på sjukvårdsförsäkrade individer genom Försäkringskassan, glömde du det ? Perssons tack så mycket för kaffet,

          Fas3 är ett fiasko. Etableringslotsar och AF Kurser same shit.

          Vad är den gemensamma nämnaren med alla tre ?

          Svara
          • Rikard

             /  05/02/2017

            Hej.

            Den gemensamma nämnaren är att alla de former av statar-arbete som hängt med oss sedan det tidiga nittiotalet (under många olika namn) är tvåfaldig:

            1) Den erbjuder kommuner och i viss mån näringsliv närmast gratis arbetskraft, vilket påverkar ordinarie arbetsmarknad avseende jobb med ringa förkunskapskrav.

            2) Den friserar arbetslöshetsstatistiken och socialbidragsdito, enär beredskapsjobben dels gör att personen räknas som varande i anställning, dels blir berättigad till a-kassa.

            Förresten, en till (som kardinalen sade…)

            3) Den utestänger funktionshindrade närmast totalt från arbetsmarknaden då de subventionerade anställningar som de tidigare kunde komma ifråga för nu viks åt andra.

            Samtliga diverse subventionerade anställningsformer måste bort, och kommuner måste stoppas från att utnyttja OSA och Samhall som en slags pott med statare.

            Att det inte lönar sig att börja jobba om det är fråga om låglönejobb löses lämpligast med en rejäl reform av socialförsäkringarna samt kraftigt sänkta skatter på löner under tjugo tusen netto, så att dessa kommer upp mot den nivån. Varför byta bidrag med full fritid, mot en lön på 14 000:- netto och heltidsarbete?

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Jan

             /  05/02/2017

            Att de är nyliberala moderata påfund av Sven Otto Littorin? Han som fick sparken för sexhandel på nätet? Som bor på ett gods i Skåne och likt Bert Karlsson cashar in på asylhotell?

          • Dreadlock

             /  05/02/2017

            Jan

            Håller du också reda på vad sosseadeln pysslar med nuförtiden ? Du kommer att få ett antal krossde illusioner eliminerade, kan jag bara meddela.

            Du tror på allvar att du kan jämföra vandel och moral på den nivån, och avgöra vilket läger som gjort bäst ifrån sig. 😀 😀 😀
            Dåraktigt Jan. 😀

          • Jan

             /  05/02/2017

            Du frågade, jag svarade. Vad begär du mer? Fas-3 och etableringslotsar infördes av Alliansen. AF-kurser (vad nu det är?) har dock funnits i alla tider. Oavsett regering. Så, 2 rätt av 3. Quod erat demonstrandum…

        • Dreadlock

           /  05/03/2017

          Nä, bara frågade.

          Du verkar vara en typisk missnöjesosse utan riktning, egentligen. Än är det invandrare hit …än är det borgarnas fel dit. Och i mitten finns liksom ingenting. Av alla kommentatorer här på bloggen så får man hela tiden gissar sig till dagsformen hos Jan. Man vet aldrig. Det finns inget tema 😀

          Svara
        • Senior

           /  05/03/2017

          Kan du Jan kanske förklara skillnaden mellan fas 3 och ALU?
          Förutom att ALU var sossarnas namn på fas 3 när de införde det 1993.

          Svara
  20. MiT

     /  05/02/2017

    ”EU-Kommissionen vil have Danmark til at droppe grænsekontrollen”
    http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE9547900/eukommissionen-vil-have-danmark-til-at-droppe-graensekontrollen/

    Samtidigt

    Svara
  21. Den obetalbara kommentaren i slutet av artikeln om

    ”Detta är ny viktig information som vi måste observera, säger professor Gun Heimer”

    Det är ju fullkomligt sanslös kommentar. ”Not invented here” är inget argument i de här sammanhangen. Fast egentligen handlar det väl om förnekande av det uppenbara.

    Svara
    • MiT

       /  05/02/2017

      Tycker man att det är ny information så har man grovt misskött sitt jobb så allvarligt att man ska ha sparken omedelbart.

      Svara
  22. Pelle2

     /  05/02/2017

    Fd flygkaptenen , Jan Nordin, skriver ett inlägg i Expressen där han sågar kvinnan som anser sig vara diskriminerad av SAS för att hon inte fick ha slöja på jobbet.

    http://archive.is/m9YZY

    Svara
    • Pelle2

       /  05/02/2017

      Bloggaren Fristad hänger på och sågar kvinnans argument på ett bra sätt.
      http://www.fristad.eu/2017/05/jakten-pa-offerrollen/

      Svara
    • G

       /  05/02/2017

      Tack och bock till flygkaptenen!

      facebook.com/expressendebatt/posts/1635314313163068

      Från Expressen debatt på FB ovan *ridå*…..

      ”Jonatan Glad…
      Oavsett religions affiliering eller tillhörighet så är det bara ett klädesplagg, som man har på sig av olika personliga anledningar. Vissa för att det är religiöst kotym, vissa av förtryck, och vissa för de tycker det är snyggt eller empowering. SAS förbud är inte mot religion, utan mot ett klädesplagg som kan kopplas till religion av vissa, och kan väcka anstöt av vissa. Det är dessa ‘vissa’ som som är problemet, inte den som klätt på sig på morgonen. SAS är på fel sida historien här.

      Man förbjuder inte hårfärger eller bestämmer längd av hår. Varför då bestämma om man ens ska kunna se detta hår eller inte. Har inget med dresscoden eller yrket att göra.”

      Svara
  23. Pelle2

     /  05/02/2017

    Bloggaren i otakt sågar med all rätt den hycklande så kallade feministiska regeringen för att de röstade in Saudi-Arabien i FN,s kvinnokommission.
    http://iotakt.se/tomma-ord/

    Svara
    • Jan

       /  05/02/2017

      Nu ska vi inte dra så stora slutsatser av det här. En borgerlig regering hade gjort samma sak nämligen. Det kallas diplomati.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/03/2017

        Skillnaden är att en borgerlig regering inte säger att den bedriver en feministisk politik vilket hycklarna i regeringen gör. Om dom verkligen hade gjort det hade dom inte röstat för Saudi i kvinnokommissionen.
        Sedan vet både du och jag att realpolitiken går före de inrikespolitiska charaderna som Sossarna håller på med i sin så kallade utrikespolitik….
        Alla vet att talet om en feministisk utrikespolitik handlar om att smöra för de svenska feministerna och inget annat.

        Svara
  24. MiT

     /  05/02/2017

    Det här är gråterskan som med sprucken röst och darrande underläpp inte ville veta vad det kostade i Stockholm

    Svara
    • Klimathotet

       /  05/02/2017

      I feel a pain I feel a burning pain
      Keep on burning In my bloody brain
      I’ve got cocaine running around my brain

      Svara
      • Dreadlock

         /  05/02/2017

        J.J. Cale ?

        Svara
        • Klimathotet

           /  05/03/2017

          Reggae artist. Dillinger. Inte min grej men den var poppis för 40 år sedan.

          Kokain: Drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman
          Av Erik de la Reguera, Lasse Wierup

          Politiker som saknar logiskt tänkande har liknande beteende som kokainanvändare.

          JJ Cale
          If you want to hang out, you’ve got to take her out, cocaine
          If you want to get down, get down on the ground, cocaine
          She don’t lie, she don’t lie, she don’t lie, cocaine

          If you got bad news, you want to kick them blues, cocaine
          When your day is done and you got to run, cocaine
          She don’t lie, she don’t lie, she don’t lie, cocaine

          If your thing is gone and you want to ride on, cocaine
          Don’t forget this fact, you can’t get it back, cocaine
          She don’t lie, she don’t lie, she don’t lie, cocaine

          JJ Cale 1976
          Eric Clapton 1977

          Svara
    • Dreadlock

       /  05/02/2017

      Törnrosa … MP-Tösen. Hon får mig att spy för sin spelade matriarkala medkänsla. Årets värsta politikershowdown. Hatar hennes pretentiösa bullshit.

      Svara
  25. G

     /  05/02/2017

    ”De avbröt tydligen Stefan Lövens tal i Malmö igår, och fick sen propagera oemotsagt i morgonens P4 Malmöhus. De vill bl.a. ha en statlig fond som finansierar deras aktivism…”
    http://uvell.se/2017/05/02/9761/#comment-12800

    ”Därför avbröt de Löfvens tal

    Att flygbolaget SAS sagt nej till att anställa en kvinna som inte ville ta av sig slöjan och en EU-dom som ger arbetsgivare rätt att förbjuda personalen att använda hijab har fått kvinnor att reagera.

    Och på flera håll i landet samlades kvinnor i samband med 1 maj-tågen för att protestera.

    – Det är något som upprört väldigt många. Så vi valde helt enkelt att tåga i Göteborg, Malmö, Stockholm och Umeå. Just EU-domen har inte fått den kritik den förtjänar, säger Jasmin Nur.

    – Och eftersom det är en arbetarfråga kände vi att det var rätt tillfälle att gå ut på 1 maj och kräva våra rättigheter som arbetare.

    Därför avbröt de också den socialdemokratiske partiledarens tal i Malmö.

    – Det har varit en total tystnad från regeringen. Vi ville helt enkelt bryta tystnaden och få dem att ta ställning, förklarar hon. Att de fördömer EU-domen och står upp för muslimska kvinnors rätt till arbete och religiös identitet.

    Men är det verkligen rätt att avbryta ett tal – då hamnar ju fokus lätt på just det?

    Vita människor kommer till oss och talar om hur vi ska agera, men vi för vår kamp på det sätt vi vill. Även om det innebär att vi avbryter statsministerns tal, säger Jasmin Nur.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6687424
    http://archive.is/w2kmx

    Islamisterna vill alltså att regeringen fördömer EU-domen. Sen var inte kampen för slöjan lika viktig längre, då var problemet vita människor. Lyssna gärna på inslaget också 2min.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/02/2017

      Det är ett jävla oskick att hålla på att aktivistavbryta tal, ett ouppfostrat pöbelbeteende.

      Oavsett vad jag tycker om Stefan Löfvens tal, eller för den delen, Jimmie Åkesson, så unnar jag dem rätten att få tala ostört till sin publik. Gillar publiken inte vad de hör kan de alltid gå därifrån och istället lyssna på det som de nu önskar höra.

      /Frida

      Svara
    • Jan

       /  05/02/2017

      På sätt och vis får Löfvén, och de politiskt korrekta, skylla sig själva. De personer som varnade honom för den här utvecklingen tog han avstånd ifrån och kallade fascister. Som man bäddar sängen får man ligga.

      Svara
  26. MiT

     /  05/02/2017

    Apropå Margot Wallström och hennes trixande

    *https://www.facebook.com/1544331802517750/videos/1764241903860071/*

    Svara
  27. Jan

     /  05/02/2017

    Det här ska vi alltså finna oss i eftersom vi saknar politiskt ledarskap och våra rättsmyndigheter är flata? Inte ett ord om att ligorna är utländska (Rumänien, Bulgarien) i texten i sedvanlig pk-stil. Det här går att lösa. Men myndigheterna är likgiltiga. Inresestopp för rumäner och bulgarer utan särskilda tillstånd vore en lösning. Det finns säkert andra också. Men regeringen kanske tycker att kontokortsbedrägerier och rån av pensionärer är något vi ska finna oss i? Det verkar så…

    http://www.expressen.se/gt/bedragare-foljer-efter-aldre-fran-mataffaren/

    Svara
  28. G

     /  05/02/2017

    Aleksandra uppmärksammar att J Lundberg motarbetas…

    ”Det straffar sig att inte följa åsiktsnormen

    Emellanåt framkommer uppgifter om att oliktänkande motarbetas inom akademin, nu senast på Stockholms Universitet.

    Tänka fritt är stort men tänka rätt är större. Devisen som hänger över ingången till Uppsala Universitets aula rimmar illa med akademins fundament, men verkar dessvärre inte alltid vara långt från den verklighet som råder innanför universitetens väggar. Emellanåt framkommer uppgifter om att oliktänkande motarbetas, nu senast på Stockholms Universitet. Detta var Academic Rights Watch först att skriva om (29/4).”
    http://www.gp.se/ledare/det-straffar-sig-att-inte-f%C3%B6lja-%C3%A5siktsnormen-1.4259987

    Svara
  29. Ivar L

     /  05/02/2017

    Vad är egentligen orsaken till att detta aldrig blir verkligheti EU? Jag förstår att det finns praktiska svårigheter men jämfört med vad hela gräns, asyl och invandringsproblemen genererar i Europa så borde väl ändå utbytet bli positivt efter att det etablerats?

    Svara
  30. Jans

     /  05/02/2017

    Zombiefrågan med precis denna vinkel togs upp på ett påhittigt sätt i denna sevärda Brittiska TV-serie. Gick på SVT för något år sedan:
    http://www.imdb.com/title/tt2480514/

    Svara
  31. G

     /  05/02/2017

    Svara
    • Kristian

       /  05/03/2017

      Gissar att det kommer att gälla bara ”extremister”. (Det senare behöver inte definieras. Precis som med ”hets” och ”folkgrupp”.)

      Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2017

      Kommer kommunisterna också förbjudas att demonstrera eller är det bara högerextremism som vanligt som skall förbjudas ?

      Svara
    • Rikard

       /  05/03/2017

      Hej.

      Det här blir intressant, särskilt som SS Ungdom i Stockholm tillämpar rasbaserad segregation på en del möten (även om man på sitt klassiska nyspråk kallar det för rasifierad separatism; i Sydafrika och Rhodesia kallat apartheid).

      Därmed kvalificerar ju sig SS Ungdom som rasistisk organisation inte bara i åsikt utan även i praktisk handling.

      Å andra sidan så är ju socialdemokratin och nationalsocialismen utlöpare från samma ideologiska rot, och skiljs åt endast av graden av rasbiologi, eugenetik och nationalism.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • Kristian

       /  05/03/2017

      Genom att täcka håret har hon visat att hon inte är kompetent, när arbetsbeskriviningen innefattar ”att vara neutral i frågor om politik och religion.”

      Svara
      • När ska folk fatta att sätter man religionen framför allt så straffar man ut sig från vissa jobb? Precis som mina moraliska åsikter eller annat gör mig olämplig för vissa jobb.. Jag kan inte jobba som strippare, förutom att min kroppsform är knubbsäl, att jag faktiskt inte vill ta av mig kläderna framför folk.

        Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2017

      Om någon vill ha Burqa på jobbet, skulle det vara ok ? Om inte,varför inte då ?7
      Burqa är också en religiös symbol….

      Svara
    • Bamse

       /  05/03/2017

      Insisterar på att över allt och hela tiden få tillkännage underkastelse till en av världens många former av vidskeplighet, anklagar sedan alla andra för att vara bakåtsträvande.

      Svara
  32. G

     /  05/03/2017

    ”Tre gripna efter tumult vid förskola

    Tre personer greps vid lunchtid på tisdagen av polis sedan tumult utbrutit vid en förskola i Ronneby.
    Enligt uppgifter tvingades poliserna använda både batong och pepparsprej mot misstänkta.
    Skolpersonal ska ha hotats till livet vid händelsen.
    ..[..]..
    Enligt uppgifter till Sydöstran började händelsen med att tre unga män befann sig på gården till en förskola. De ska ha stått där och rökt. En person ska ha påtalat det olämpliga i detta, varpå hotelser uttalades.

    Sydöstran har pratat med ett vittne som beskriver situationen så här:

    – Polisen grep en av killarna och då försökte två andra frita honom. De två poliserna kunde inte själva hantera alla tre så de ringde efter förstärkning. Jag räknade till sju polisbilar där som mest, säger vittnet.

    – Stämningen var otäck, polisen fick använda både batong och pepparsprej i bråket.

    Under tisdagseftermiddagen upprättades polisanmälningar rubricerade olaga hot, skadegörelse, våldsamt motstånd samt våld mot tjänsteman.

    Kort före tumultet vid förskolan ska de tre männen ha avvisats från gymnasieskolan Knut Hahn. En av de som greps, en 20-åring, är sedan tidigare portförbjuden på skolan efter att ha hotat personal där.

    – Han var arg, skrek och rev ned någon blomkruka. Men personalen såg till att han lämnade skolan…/../.

    Därefter fortsatte trion bort till förskolan, där den tumultartade situationen uppstod. Tommy Ahlquist bekräftar att skolpersonal blev utsatta för dödshot när de bad de tre männen att lämna förskolegården.(forts).”
    http://www.sydostran.se/ronneby/tre-gripna-efter-tumult-vid-forskola/
    http://archive.is/xcTri

    Svara
    • Kristian

       /  05/03/2017

      Nu är jag gammaldags och språkfascist som i alla veten, men ”tumult”? Var ”handgemäng” för långt för rubriksättaren?
      Ser fram emot ”kalabalik” någonstans.

      Svara
  33. G

     /  05/03/2017

    I Tyskland går det bra att diskutera ”rasistisk” statistik och fakta utan problem, samtidigt som han poängterar något de flesta fattar, nämligen det självklara att inte skylla på alla migranter (för att säkerställa att ingen skitstorm från godingar startar), i Sverige skulle det vara omöjligt, även om det fanns färsk statistik från BRÅ.

    ”Migrant crime in Germany rises by 50 per cent, new figures show
    ..[..]..
    The number of suspected crimes by refugees, asylum-seekers and illegal immigrants rose to 174,438 in 2016 — an increase of 52.7 per cent, according to the interior ministry.

    “This is not something to gloss over,” Thomas de Maiziere, the interior minister, said as he presented the figures. “Those who commit serious offences here forfeit their right to stay here.”

    Crimes by migrants had “increased disproportionately” even when the huge influx into Germany under Angela Merkel’s “open-door” refugee policy was taken into account, he said.

    “The proportion of foreign suspects, and migrants in particular, is higher than the average for the general population.”

    But he said all migrants should not to blamed for the crimes of a minority. “We cannot allow all refugees living among us to be put under general suspicion. The vast majority live with us and adhere to our rules and values.”

    Most of the crimes are committed by repeat offenders, and just 1 per cent of migrants account for 40 per cent of migrant crimes, according to the figures.

    Refugees fleeing the civil war in Syria are statistically less likely to commit crimes than rejected asylum-seekers and illegal immigrants from elsewhere.

    The highest crime rate was among migrants from the Balkans, Morocco, Algeria and the former Soviet Union, who have little chance of being granted asylum.(Forts)”.
    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/25/migrant-crime-germany-rises-50-per-cent-new-figures-show/

    Svara
    • Motkraft

       /  05/03/2017

      Most of the crimes are committed by repeat offenders, and just 1 per cent of migrants account for 40 per cent of migrant crimes, according to the figures.

      Vilket talar för att vägen att gå är gränskontroller, ett EU-register över alla som sökt uppehållstillstånd eller straffats i EU med fingeravtryck. Så kan avvisa vissa redan vid gränsen.

      Även PK-människor skulle kunna tillmötesgå sina motståndare i den frågan. Att brottslingar slängs ut och hindras återvända betyder mindre brott i gruppen och då mindre motstånd mot en högre nivå av invandring.

      Refugees fleeing the civil war in Syria are statistically less likely to commit crimes than rejected asylum-seekers and illegal immigrants from elsewhere.

      ”Riktiga flyktingar” är oftare ”vanligt folk” och då mindre benägna att begå brott. Gruppen syriska flyktingar som begår brott är också troligen mindre än vad statistiken säger. Många som kommer som flyktingar till EU med syriskt pass inte är från Syrien alls, de har köpt passet.

      Svara
  34. G

     /  05/03/2017

    ”Sa till stenkastande ungdomar – blev slagen

    Strax innan klockan 19 i dag larmades polisen till ett parkeringsgarage i Skogås.
    Där hade flera ungdomar enligt polisen kastat sten på förbipasserande.
    När en vuxen sa till blev hen slagen i ansiktet med en sten.
    ..[..]..
    När en man i 40-årsåldern sade till ungdomarna att de skulle sluta så blev han själv slagen.

    – Han blev slagen i ansiktet med en sten. Det är inga allvarliga skador, men med tanke på utförandet så anser polisen att det är en grov misshandel.

    Polisen är fortfarande på plats för att söka ungdomarna, som ska vara i 15-årsåldern.”
    https://mitti.se/nyheter/ungdomar-person-ansiktet/?omrade=hela-stockholm

    Helt vanlig 15-åringar som har lite tråkigt bara!
    Reportern: Hmm, vad ska jag välja, Hen eller Han… tar med båda för säkerhets skull.

    Svara
    • G

       /  05/03/2017

      Det verkar vara populärt för vissa individer att filma sina brott, är det inte facebook-våldtäkt så är det när man kastar sten på folk…..

      ”Misshandlad av stenkastande ungdomar

      Uppemot åtta ungdomar kastade sten från ett parkeringsgarage ned på förbipasserande personer i Skogås söder om Stockholm på tisdagskvällen.

      En man i 40-årsåldern som ingrep och tillrättavisade ungdomarna blev i sin tur slagen med en sten i ansiktet. Mannen skadades lindrigt och fick vård på platsen av ambulanspersonal.

      Polisen har inlett en förundersökning om grov misshandel.

      Två av de stenkastande ungdomarna, som tros vara i 15-årsåldern, har gripits. En av dem hade filmat stenkastningen.
      https://www.svt.se/svttext/web/pages/115.html

      Svara
      • Kristian

         /  05/03/2017

        Ja, det är en generationsskillnad:
        40+: ”Obehagligt att vara övervakad”
        30-: ”En kamera! Internet! Jag existerar!”

        Svara
  35. G

     /  05/03/2017

    Hm, detta ang att id-kon tas bort, ingenting verkar gå som tänkt när det handlar om landets gränser av någon anledning…

    1.
    Rikspolischef Dan Eliasson förhindrade införandet av gränskontroller under förra årets akuta flyktingkris, trots att både gränspolisen och den nationella operativa ledningsgruppen påtalade att sådana behövdes. Det visar Riksrevisionen i sin granskning av gränskontrollerna.
    https://www.svd.se/dan-eliasson-stoppade-granskontroller

    2. Se MP och Omogen Ungdoms glädje efter beslut att id-kon nu tas bort.
    https://toklandet.wordpress.com/2017/05/02/intersektionalitet-pa-riktigt/#comment-111334

    3. Polisens egen reaktion efter besked om slopad id-kon talar för sig själv…

    ”Mer polisjobb efter slopad id-koll

    Gränspolisen i Skåne kallar till möte efter beskedet att id-kontrollerna tas bort, skriver Kvällsposten. Det blir större tryck på polisen eftersom regeringen vill se skärpt gränskontroll.

    Det här kom som en fullkomlig överraskning, säger Martin Svensson, chef på gränspolisens inre kontroll region Syd, till tidningen.

    Chefen för den nationella gränspolisen, Patrik Engström, bedömer att antalet poliser vid gränsen nu måste näst intill fördubblas.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/mer-polisjobb-efter-slopad-id-koll-1.4260784

    ”Utökade gränskontroller: Polisen kallar till krismöte

    Samtidigt som inrikesminister Anders Ygeman (S) håller pressträff i Stockholm om id-kontrollerna står gränspolischefen Martin Svensson i Malmö som ett stort frågetecken.

    – Det här kom som en fullkomlig överraskning, säger chefen på gränspolisens inre kontroll Region Syd.
    …..
    På Hyllie station står tullinspektör Niklas Delin med sin kollega Zak, en sexårig Engelsk springer spaniel, när tåget från andra sidan sundet bromsar in.

    – Jag undrar hur mycket koll politikerna i Stockholm egentligen har på det jobb vi gör, säger han.
    http://www.expressen.se/kvallsposten/utokade-granskontroller-polisen-kallar-till-krismote/

    Först så förhindrade idioten Eliasson införandet av gränskontroller 2015, fast det påtalades att sådana behövdes. Gränskontrollerna är kvar, men id-kon tas bort, för att vara snäll mot MP kan man ana. Oavsett varför så verkar ingen först ha kollat läget med polisen själva, utan polisen verkar blivit helt tagna på sängen av beslutet; ”fullkomlig överraskning”. De enda som jublar högt är MP, Omogen Ungdom och resenärer. Det är nästan som om inte regeringen pratat med polisen om att de nu helt plötsligt tänkte ta bort id-kon, utan bara kallar till presskonferens och senare samma kväll kallar polisen till krismöte pga beslutet. Det låter ju helt normalt. Är det inte en inkompetent RPC som först förhindrar införandet av gränskontroller så är det en regering med MP inblandat som kanske skyndat på borttagandet av id-kon så de återigen kan visa ett verkligt exempel på vad deras falska godhet resulterar i.

    Svara
    • Hur Eliasson kan sitta kvar med sin historia är bortom mig. Helvete, jag skulle kunna starta ett ”Bort Med Dan Eliasson”-parti och få över 4%.

      Svara
  36. Pelle2

     /  05/03/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna sågar förtjänstfullt godhetsapostlarna inom identitetsvänstern som många gånger är lika stora hatare som de som dom kallar troll och annat.
    https://ledarsidorna.se/2017/05/pressfrihetens-dag-det-banala-hatet/

    Svara
  37. Jan

     /  05/03/2017

    Noterar att vissa insikter nått även Åsa Linderborg. Här om det liberala folkföraktet som anses så fint:

    ”Det är skrattretande att se alla demosfober, från den yttersta makteliten till finliberaler och lattevänster, som nu manar till ”antifascistisk front” mot högerpopulism och fascism. Demokratins ädla riddare, som innerst inne tycker att det är otäckt när vanligt folk får vara med och bestämma.
    Som tror att de är världens centrum. Som lever i en medelklassbubbla där de berömmer sig för sin självständighet och inte fattar att de är helt beroende av andras arbete.
    Som själva kan välja bort bostadsområden och skolor där det finns för många svarthåriga – säkra zoner, trygga rum.
    Som på fullaste allvar tror att en valseger för mer nedskärningar, mer överstatlighet och mer marknadsliberalism ska krossa fascismen.”

    Det är mer eller mindre hela det politiska etablissemanget (och medie-) hon ger sig på här. Gott så!

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/pyVr1/for-dumma-for-demokrati

    Svara
    • Pelle2

       /  05/03/2017

      Och då var vi där igen. Alla från vänsterpartiet till Moderaterna pratar om populism och föraktar folket om dom inte tycker rätt saker. Jag, och dom flesta andra, anser inte att S,V och MP är liberaler i ordets rätta bemärkelse
      Från Wikipedia:
      Liberalism (av latin liber, fri) är en politisk ideologi med individens frihet som grundläggande värde.[1] Exakt betydelse varierar med tidsepok och världsdel. Liberalism förknippas dock allmänt med individuella fri- och rättigheter, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, privat äganderätt, religionsfrihet, jämlikhet, demokrati, och ett fritt näringsliv med marknadsekonomi.Liberalismen som ideologi grundar sig i individens rätt till frihet och motsätter sig statlig inblandning i individens privatliv.”

      Vänsterpartiet t.ex skulle helst se att att allt privat ägande, utom möjligen deras eget, försvinner och vill helst förstatliga allt. S och MP vill jättegärna lägga sig i hur folk lever sitt liv och har inget emot statliga och kommunala aktörer istället för privata.

      Men å andra sidan tycker ju du att Kommunistiska partiet(KP) är kälkborgerliga liberaler
      enligt ett tidigare inlägg så i dina ögon är väl de andra partierna liberala fascister 😉

      Svara
      • Pelle2

         /  05/03/2017

        PÅ förekommen anledning klistrar jag in ett direkt citat från Jan där han skriver att kommunistiska partiet har blivit kälkborgerliga Liberaler. Citatet är tagit från inlägget om MP och Islamismen del 1:
        ” Jan / 04/30/2017
        Nå, KP står i alla fall för någonting. En anledning god som någon annan att rösta på ett parti. En bortkastad röst dessvärre. Och jag håller med Baude i hans kritik om att KP blivit alldeles för liberalt och kälkborgerligt. Den gode Baude tog konsekvenserna av det och hoppade av partiet. Utan tillstymmelse till miljonpensioner eller andra för politiker obligatoriska fallskärmar!”

        Svara
      • Jan

         /  05/03/2017

        S och Mp är socialliberala partier. Du kan räkna bort V om du vill. Även om också V har starka socialliberala drag (identitetspolitiken). L, KD, M och C är nyliberala partier. SD är nyliberaler med nationalkonservativa drag (vilket är en motsägelse i sig). Du har inte förstått den nya världsordningen verkar det som. Vad som står i partiprogrammen är likgiltigt. Du lever kvar i 70-talsretoriken. Som om tiden stått stilla.

        Svara
        • Pelle2

           /  05/03/2017

          Jag ser inte identitetspolitik som något socialliberalt.
          Det finns inget Liberalt i att klumpa ihop folk utifrån kön,ras eller något annat. Liberalism handlar om att se individen.
          Identitetspolitik är definitivt vänsterideologier där man har adderat kön och ras till klasskampsretoriken.
          Ett parti som V, som inte vill ha privat ägande eller privatföretagande egentligen, och i största allmänhet vill bestämma över medborgarna har inte den minsta liberalism i sig.
          KD,C och M är definitivt liberala.
          S och MP lutar definitivt mera mot Socialism än liberalism även om dom inte har något emot privat ägande och är för yttrandefrihet och religionsfrihet med mera.
          Där kan jag acceptera epitetet socialliberalt.

          Det är väl snarare du som i sann postmodern anda vill ändra på etablerade begrepp för att passa din ideologiska agenda. Saker som identitetspolitik, som du med rätta ogillar,vill du göra till något liberalt så att vänsterideologierna skall framstå i en bättre dager.
          Men om man som du kan hitta något liberalt och kälkborgerligt i ett vänsterextremistiskt parti som KP så är jag inte förvånad att du resonerar som du gör…

          Svara
          • Jan

             /  05/03/2017

            Om nu identitetspolitiken är socialistisk – varför har samtliga borgerliga partier omfamnat den? Du har fel. Men förstår det inte eftersom du inte förstått den nya tiden. Du är dock inte ensam om det. Många lever kvar i gamla föreställningar. Förmodligen eftersom det passar dem.

          • Pelle2

             /  05/03/2017

            Alla socialistiska partier har omfamnat identitetspolitiken men jag kan inte se att de borgerliga har det.
            Feminismen har många borgerliga partier anammat men inte identitetspolitiken.

          • Senior

             /  05/03/2017

            Där måste jag ge Jan rätt emedan feminismen är identitetspolitik…

          • Senior

             /  05/03/2017

            Dock anser jag därmed att inte ens de förment borgerliga är liberala då de omfamnat feminismen, som bara är maskerad socialism.

      • Jan

         /  05/03/2017

        Det Baude menade var att de (KP) okritiskt anammat identitetspolitiken (som är en liberal agenda).

        Svara
        • Pelle2

           /  05/03/2017

          Nej, det är ingen liberal agenda.Det är en del av den socialistiska ideologin men jag förstår att en hardcore kommunist som Baude värjer sig från dom dumheterna…
          För honom var väl klasskampen det viktigaste.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  05/03/2017

          Identitetspolitiken är per definition kollektivistisk. Liberalismen är individualistisk.

          Vänstern är kollektivistisk, högern individualistisk.

          Att partier sedan av och till är dåliga på att leva upp till sina egna epitet är en annan fråga.

          Svara
          • Kristian

             /  05/03/2017

            Identitetspolitik som jag förstår det är per definition en underavdelning av marxism: samhället är uppbyggt av diverse grupper med inbördes mer eller mindre väl definierade maktförhållanden. Individen är ointressant, den högre nivån ”staten” är bara till för att jämna ut mellan grupper. Till varje pris.

          • Jan

             /  05/03/2017

            Identitetspolitiken sätter individen och den personliga identiteten i centrum. Alltså inte kollektivet. Könet, hudfärgen, sexualiteten, handikappet och hur individen upplever sin livssituation är det viktiga. Inte gruppen. Identitetspolitiken sätter detta före den klassiska indelningen mellan arbete och kapital, arbetstagare och arbetsgivare och splittrar på så sätt arbetarrörelsen. Individens rättigheter sätts i fokus. På så sätt är identitetspolitiken mer lik liberalism än socialism.

          • Senior

             /  05/07/2017

            Nej Jan, identitetspolitiken sätter kollektivet arbetare före överklass,
            Emedan individualistisk politik inser att detta är en glidande skala där man i olika skeden kan befinna sig på olika ställen i skalan.

            Nej Jan, Identitetspolitiken sätter kollektivet kvinnor över män och ger dem särställning genom särskilda kvinnofridslagar, kvotering beroende på kön etc.
            Emedan individualistisk politik förespråkar likhet inför lagen, och att meriter skall vara styrande.

            Nej Jan identitetspolitiken sätter vissa folkgrupper före andra tex Arier före Judar. Emedan individualistisk politik inte gör någon skillnad på olika folkgrupper.

          • Senior

             /  05/07/2017

            ”Identitetspolitik är politiska ställningstaganden som grundar sig på särintressen och perspektiv utifrån tillhörighet av en social grupp.”
            -Wikipedia

    • Kristian

       /  05/03/2017

      Mycket bra artikel.

      Benn hade fem frågor, även om de nog går att kombinera:
      ”What power have you got?
      ”Where did you get it from?
      ”In whose interests do you use it?
      ”To whom are you accountable?
      ”How do we get rid of you?”

      (Tre och Fyra är ganska lika, men inte exakt, så fem stycken är lagom.)

      Svara
  38. Svenne

     /  05/03/2017

    WTF…

    Svara
  39. Svenne

     /  05/03/2017

    Tino Sanandaji om utomvästliga invandrares låga arbetsinkomster mm:

    Svara
  40. Svenne

     /  05/03/2017

    Nejdå, det pågår ingen islamisering… /sarkasm

    Svara
    • Kristian

       /  05/03/2017

      Dags för fläsk- och sprit-partaj på gatorna som i Frankrike? Kanske inte i skolan.

      Men snart kommer någon från vänster på fullt allvar att säga: ”är det verkligen nödvändigt att servera fläsk?”

      Svara
  41. Pelle2

     /  05/03/2017

    OT:
    Gina Dirawi tycker att anställda på SAS skall få ha på sig slöja i arbetet och att det är modernt att acceptera medeltida,religiösa förtryckarsymboler.
    http://archive.is/eaPGy

    Svara
    • Jan

       /  05/03/2017

      Nu bävar de på SVT. Gina är ju deras kuttersmycke. Hon har redan gjort bort sig en gång. Jag skulle tro att någon chef på SVT ringer upp henne nu och ber henne att inte uttala sig om politik. De måste försvara sin investering.

      Gina har dock rätt i sak. Man kan inte ta emot en miljon muslimer i ett land och sedan förvänta sig att de ska göra sig av med sin religion. Det är oerhört naivt att tro något sådant. Ju fler muslimer vi tar emot desto mer muslimskt blir Sverige. En ganska enkel matematik som gått makthavarna helt förbi…

      Svara
  42. Peter

     /  05/03/2017

    Hur kommer det sig att feministerna jublar när barnmorskan inte anses diskriminerad när hon nekades jobb då hon inte ville uppfylla arbetsgivarens förväntningar gällande utförande av aborter. Detta med hänvisning till sin kristna tro. Medans de rasar över att SAS inte vill anställa någon som kan följa deras neutralitetspolicy gällande religiösa uttryck på arbetet?
    Fel hudfärg och religion såklart.
    (För övrigt tycker jag det är helt rätt att bägge nekas anställning)

    Svara
    • Kristian

       /  05/03/2017

      Rätt åsikt – fel åsikt. God – ond.Vi – De.
      Principer? Vad är det?

      Svara
  43. Pelle2

     /  05/03/2017

    OT:
    Islamisten Rashid Musa ifrågasätter KDU,s prat om islamism och terror i islams namn i en debattartikel i SVD.
    Om det inte vore så tragiskt så skulle jag skratta åt eländet..
    https://www.svd.se/vad-menar-kdu-egentligen-med-islamism/om/debatten-om-terrorism

    Svara
  44. Nu har jag sagt till den där den där att jag är tillgängling. Så… nu får vi se hur det blir!

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: