Det är en viktig fråga tycker jag!

En viktig fråga som Hadley-Kamptz ställde

Det är vad jag förstår en tv-serie som får henne att ställa frågan. Nu tror jag att frågan är ärligt ställd med ärliga avsikter, en ärlig undran helt enkelt. Men man har ändå lite i bakhuvudet när man tänker tillbaka till jan 2016 och det avslöjades att DN hade mörkat massexövergrepp på WAS, då ryckte hon ut med den lysande teorin att det var Putin som låg bakom avslöjandet i syfte att misskreditera media. Wolodarski och andra från media hoppade lättat på det tåget innan det ens hade stannat såklart.

Här fanns chansen att verkligen gräva i varför t ex Sveriges malligaste tidning väljer att mörka händelser som garanterat handlar om att ta ifrån kvinnor rättigheter men det man gjorde var att kämpa för att INTE gräva i det. Det var inte bara Putin man skyllde på utan man körde hela paketet med islamofobi, rasism, fascism och nazism mot de som undrade.

Men jag tror hennes fråga är ärligt menad.

Man kan ha mer i bakhuvudet när man undrar över hennes fråga

och det är ett svar från Lindquist. Ja hur mycket protesterar män idag? Det vet nog inte Lindquist alls för i hennes värld är alla som protesterat eller försökt belysa det på något sätt islamofober, rasister, fascister och nazister. Alla alltså. Och sen blockar hon. Och hon är inte ensam, hon har en synnerligen otäck svans där alla tycker likadant, en svans bestående av mediefolk med viss makt och inflytande. Själv sitter hon i morgonsoffan på Gomorron Sverige varje vecka och kallar allt för just islamofobi, rasism, fascism och nazism. Allt är en enda klump oavsett.

Sen har man sen många år stämplat alla som inte köpt radikalfeminismens knasidéer som kvinnohatare också, förutom just islamofober, rasister, fascister och nazister.

Så jo, det finns massor som protesterar men man vill inte se dem eftersom man då måste börja brottas med en hel del knepigheter i bl a islam. Och det vill man inte eftersom man av någon anledning anser att 1,5 miljarder muslimer i världen är en liten förtryckt grupp och att de alltid slår uppåt oavsett. Och då blir man också tvungen att brottas med en hel del hedersförtryck också som ens tidigare kamp varit med om att bygga på till dagens horribla nivåer där folk inte ens kan bo kvar i vissa områden. Och då blir man framför allt tvungen att erkänna att alla kulturer inte är lika bra och att man själv i högsta grad bidragit till att just kvinnors rättigheter har begränsats något enormt under tiden eftersom man faktiskt kämpat för att det skulle ske. Jo man har kämpat för det eftersom man vetat om det men ändå kämpat vidare utan ägna den vetskapen en andra tanke.

Och så blir man tvungen att erkänna att de där vita svenska heterosexuella männen kanske inte är värst i hela världen ändå och att det inte alls alltid har varit som det är nu utan att mycket dåligt har tillkommit de senaste 20-25 åren. Det här är nog allra svårast att erkänna för väldigt många tror jag…

En mer intressant fråga är hur mycket t ex Kristina Lindquist protesterar mot de som protesterar mot att begränsa kvinnors rättigheter i Sverige idag…?

Apropå just det där med att man matat ut propaganda om de svenska männen är värst

Man har i massor av år matat ut hur jävliga de svenska männen är som misshandlar sina fruar och sambor till frukost lunch och middag och varvar med ungarna och hunden som mellis. Att det inte finns några faktorer som spelar roll utan att det kan vara vem som helst. Att det ser likadant ut i Sverige som i vilket land som helst. Osv. Ser man allt i skenet av en ideologisk lykta så kanske man svarar som Gun Heimer gör, att det är ny och viktig information. Ser man det i en normal lampas sken så ska hon ha sparken omedelbart på det gråaste papper som finns pga att grovt ha misskött sitt arbete. Reagerar som hon gör så är man en lat ideologisk charlatan och inget annat.

När media nu känner sig tvungna att skrapa lite på ytan så kommer det fram att svenskar inte alls slår ihjäl sina fruar så ofta som man velat tro och hett önskat utan att mer än 30% är importerade kvinnomord. En grotesk överrepresentation! Men det har man som sagt inte velat bry sig om utan då låtsas man att det är ”ny och viktig information” istället. Bara det faktum att media har julafton när det är en svensk som är skyldig säger en hel del och att det heter ”ramlat från balkong” när det inte är en svensk. Man dödar inte av samma bakomliggande orsaker överallt i världen och vill men inte veta det så kan man aldrig göra nåt heller.

Det har alltså varit ca 30% utlandsfödda sen början av 2000-talet. Visst kan det vara av intresse om det gått kort tid men det säger förmodligen mer om man antingen är född utomlands eller har föräldrar som är födda utomlands och man vet vilka länder/kulturer det handlar om. Och ännu mer säger det var den som slog ihjäl kommer ifrån!

30% alltså under 2000-talet, rätt snälla % också gissar jag med avseende på hur man räknat. Jag har inte räknat och kollat i AB:s granskning och gissar att det inte heller står överallt om de är födda i Sverige eller inte. Om det INTE är 30% varje år utan totalt så betyder det troligtvis att svenskarnas del har minskat rejält och att det konstanta antalet beror på att andelen hålls upp av allt fler i gruppen invandrare. Tänk att det förra året var 6 av 16 som då hade varit i Sverige kortare tid än 4 år. Hur hade siffran sett ut om man satte tidsgränsen till 25 år? 35 år? Hade det blivit över 50% då? Garanterat…

30% är en helt enorm överrepresentation! AB har inte heller genom åren varit särskilt sugna på att redovisa den överrepresentationen utan man har nog snarare matat på om att ”män” dödar, att ”män” är den minsta gemensamma nämnaren. Det är det inte även om en hel del i Sverige av ideologiska skäl önskar det jättemycket. Man kan inte lösa något om man anser att det är ”män” som är orsaken. Vilket också bevisats i Sverige där man stenhårt kört på linjen att det är ”män” som är det bakomliggande och antalet ligger tyvärr ganska konstant på samma nivå år efter år.

I Gävle vågade man skrapa lite på ytan på skyddade boenden för ca ett år sedan. I artikeln finns massor av länkar till andra artiklar där GD har granskat en hel del!

Gefle Dagblad besökte ett skyddat boende där majoriteten av tjejerna flytt från ett hedersförtryck. Trots en systematisk psykisk och fysisk misshandel sa de nej, och lämnade allt.
– Tidigare var det inget liv men nu är det mitt liv. Det är stor skillnad faktiskt, säger Ayla.

//

Föreståndaren Annica Nygren trodde inte att behovet var så stort innan hon öppnade upp verksamheten.

– Tyvärr så är det väldigt många som behöver skyddat boende så vi får säga ifrån var och varannan vecka. De flesta som kommer är ganska akut. Socialtjänsten ringer samma dag och vill placera, säger hon.

Majoriteten av de boende har flytt från hedersförtryck. Detta på ett boende alltså. Inte riktigt den bilden som matats ut av organisationer, media och politiker under 25-30 år. Hur många sådana boenden som finns runtom i landet där de som bor där gör det pga av den typen av orsaker vet jag inte. Men man kan ju ana…

Så i Sverige så vill man helt enkelt inte att någon ska protestera eftersom man då går emot ideologin som gäller och då blir de som protesterar islamofober, rasister, fascister och nazister istället. Och kvinnohatare. Man offrar hellre människor än vågar lyfta lite på den där otäcka stenen och titta vad som finns under den. Man vill inte veta, inte ens en professor vars arbete är att veta sånt här. För det vet man ju, det är ju bara islamofober och rasister som är bekymrade över att sånt här får fäste i Sverige.

Så jo, det finns massor av folk som protesterar men kvinnor som ställer frågan om det finns några som protesterar idag kallar de som gör det för islamofober, rasister, fascister och nazister. Och kvinnohatare…

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. Ivar L

     /  05/04/2017

    ”Från EU-kommissionen uppmanar man istället EU-länderna till stärkta poliskontroller i närheten av gränserna och på motorvägar samt användandet av ny teknik. Man vill även se ett utökat polisiärt samarbete över gränserna.”

    OK så EU vill inte ha gränskontroller för att kontrollera människoflödet över gränserna men däremot tycker man att länderna skall ha poliskontroller ”i närheten av gränserna” för att hålla koll på människoflödet över gränsen som man inte vill kontrollera? D.v.s. gränskontroller fast på ett mindre rationellt sätt. Och dessutom… ”på motorvägar”??!! WTF, varför i hela friden skall man vara så dum att man sätter upp kontroller på motorvägar där bilarna kör i över 100 km/h istället för att ha gränskontrollen vid (trumvirvel…) gränsen!

    Det finns liksom ingen hejd för hur dumt det kan bli när fundamentalister (i detta fall globaliseringsfundamentalister) styr världen.
    http://avpixlat.info/2017/05/04/eus-inre-granskontroller-snart-borta/

    Svara
    • Tor

       /  05/04/2017

      Vi ska inte ha några lås eller larm på våra bostäder.
      Varje gång vi kommer hem ska vi titta under sängarna och i garderoben för att hitta eventuella tjuvar.

      Svara
  2. Pelle2

     /  05/04/2017

    OT:
    Tro det eller ej men Expressen skriver om Rebecca Weidmo Uvells inlägg om att kvinnan som beklagade sig över att hon inte får ha slöja som anställd på SAS egentligen har startat en kampanj för att ”normalisera” användande av slöja.
    http://archive.is/CRGKY
    Naturligtvis vill hon inte erkänna det utan säger följande:
    ”När Expressen når Aye Alhassani suckar hon först och konstaterar:
    – Jag orkar inte längre. Det känns som att de kommer med fler och fler konspirationsteorier.
    Du menar att allt är påhitt?
    – Allt är påhittat, ja.
    Samtidigt medger hon att hon varit drivande i att sprida information om SAS slöjförbud.
    – När det hände ville jag ha uppmärksamhet kring detta, det ska jag inte förneka. Jag ville att folk skulle veta att det fanns en problematik. Därför uppmuntrade jag folk att sprida det, men vad är felet med det?
    Aye Alhassani förnekar bestämt att det skulle röra sig om en planerad kupp eller att hon haft en bestämt agenda inför anställningsintervjun hos SAS.”
    Inte med ett ord bemöter hon någon av de saker som Weidmo Uvell tog upp som bevis för kampanjen utan menar tydligen att vi skall köpa hennes påstående rakt av.

    Svara
    • G

       /  05/04/2017

      Jag postar länk till Uvells utmärkta inlägg igen så ingen missar det!
      http://uvell.se/2017/05/03/nya-offensiven-fran-muslimska-aktivister/

      Svara
    • Jans

       /  05/04/2017

      Det där tycker jag mest låter som damage control från Expressens sida. Uvells blogg har många läsare och nu vill Expressen hjälpa den stackars förtryckta muslimska aktivisten, hon har väl polare på redaktionen och de svåra frågorna verkar ju ha uteblivit.

      Svara
      • G

         /  05/04/2017

        Ja, Niklas kunde ställt flera s.k jobbiga frågor, men ändå bra att ”vanliga” media skriver något om detta öht kan jag också tycka, känns fel att klaga när de ändå skriver något 😛 Och mycket bra att det även finns en länk till Uvells blogginlägg i artikeln så att alla som vill kan klicka vidare för att läsa där, vilket jag hoppas de flesta gör.

        Svara
    • G

       /  05/04/2017

      Svara
    • G

       /  05/04/2017

      Svara
      • Pelle2

         /  05/05/2017

        Snacka om halmgubbar. Weidmo Uvell skrev inte med ett ord att Sas-kvinnan inte fick framföra sina argument.
        Det hon gjorde var att visa på att det egentligen inte handlade om jobbet när hon klagade på att hon inte fick ha niqab på jobbet utan om ren och skär muslimsk propaganda.
        Är det några som vill tysta andra så är det väl sådana som Dunberg och om han fick som han ville skulle väl alla kvinnor tvingas ha niqab…

        Svara
      • Senior

         /  05/05/2017

        Precis som han själv erkänner ägnar han sig åt opinionsbildning.
        Vilket är exakt vad även Rebecca Weidmo Uvell ägnar sig åt.

        -Skillnaden torde dock vara milsvid i sättet att skapa opinion, Uvell använder sig av saklighet och fakta, något som fungerar mycket bättre än halmgubbar och känsloargument, vilket gör att Uvell alltid kommer att ha ett försprång.

        Svara
    • Bamse

       /  05/05/2017

      I kombination med exempelvis ”bill C-16” som nyligen gick till vidare behandling i Kanada är det omöjligt att dra annat än en slutsats: islamister finns i allra högsta grad på riktigt, de har framgångsrikt infiltrerat inhemska partier i västerländska länder och deras mål är att Islam ska åtnjuta positiv särbehandling i alla sammanhang.

      Religiösa symboler förbjuds av klädkod som gäller alla – fast inte om du är muslim förstås.

      Jämlikhet är en viktig värdering att stå upp för, in absurdum om du är feminist – inom Islam har man dock full dispens att göra som man vill, vilket för tydlighetens skull alltså är vad MÄN vill.

      Innehållet i alla religioner är öppet för kritik, diskussion och satir – fast inte islam, det vore blasfemi som bör straffas hårt (helst med döden).

      Och så vidare…

      Det kan tyckas småaktigt att prata om saker som huvudduk. Egentligen bryr jag mig personligen inte alls i den – ha vad sjutton ni vill på huvudet! Problemet är att alla vet att just hijaben är mer än bara ett klädesplagg. Den utgör toppen av isberget på en mycket bredare diskussion om vilka privilegier och specialregler ett trossamfund ska åtnjuta i ett modernt, civiliserat samhälle.

      Och det är en diskussion som många anser det tabu att ens nämna vid namn.

      Svara
  3. Pelle2

     /  05/04/2017

    På tal om huvudinlägget:
    Vore det konstigt om män vänder radikalfeministerna ryggen med tanke på att de har spottat på oss män i åratal ?
    Som man bäddar får man ligga är ju ett gammalt talesätt…

    Svara
  4. Lövet

     /  05/04/2017

    Nån som minns ”#intedinkvinna!

    Svara
  5. G

     /  05/04/2017

    ”Cwejman: Klädkoder är inte diskriminerande”
    http://www.gp.se/ledare/kl%C3%A4dkoder-%C3%A4r-inte-diskriminerande-1.4261313

    Svara
  6. Jans

     /  05/04/2017

    Intressant citat från en muslim på Uvells blogg, aporpå flygplanshijab:
    ”Jag undrar vad som hänt om alla hijabister strekade”

    Ordet hijabist är ju klockrent (oavsiktligt från naturligtvis men i alla fall) att använda! Till förvillelse lik jihadist och i grund och botten med samma mål. Politisk islam.
    Jag skall börja använda ordet hijabist tror jag, hoppas fler hakar på!
    http://uvell.se/2017/05/03/nya-offensiven-fran-muslimska-aktivister/

    Svara
    • Inge Post

       /  05/06/2017

      ”Jag undrar vad som hänt om alla hijabister strekade”

      Menar personen Streakade eller strejkade ? båda alternativen kunde varit intressanta.

      Svara
    • Nilsson

       /  05/06/2017

      Om alla hijabister strejkade hade inga jihadister fått markservice?
      En utmärkt idé!

      Svara
    • Kristian

       /  05/04/2017

      ”Jag bär niqab, som behandlar min existens som smuts och skam, sen går jag till universitetet.
      Det ser framför allt ut som ett fängelse.
      […]
      Jag studerar religion i brist på annat jag hellre hade valt. Jag valde religion för att jag inte fick studera det jag ville i ett annat område för mina föräldrar. De är rädda om min heder. Genom mina islamiska studier har jag blivit medveten om hur mycket denna religion hatar oss kvinnor och hatar icke-muslimer.
      […]
      När jag pratar om min niqab får jag höra att det är för att jag vill ha uppmärksamhet från killar. Om ingenting förändras snart, tänker jag ofta på självmord.
      Denna gud hatar oss så.”

      Feminister! Kan ni berätta igen om frihet. Hallå!
      Konstigt. De lade på.

      Svara
  7. Jan

     /  05/04/2017

    Jag vet inte vem Devin Rexvid är men håller i stort med honom och hans slutsatser i följande inlägg. De här muslimska aktivisterna är hycklare och bör behandlas som sådana. Att delar av vänstern, feministerna och Miljöpartiet svalt deras lögner och agerar som dhimmis gör inte det hela bättre. Det visar bara att de har en blind fläck för islam och islamism.

    http://www.expressen.se/debatt/de-kraver-muslimska-kvinnors-frihet-att-forneka-friheten/

    Svara
    • G

       /  05/04/2017

      Ja, han är toppen. Han har skrivit många bra debattartiklar på både Aftonbladet och Expressens debattsidor genom åren. Men även på DS, där går det lätt få alla i en lista, bara FYI om någon vill läsa: https://www.dagenssamhalle.se/skribent/devin-rexvid-32109

      Fast enligt idioten Jerlerup så är Devin rasist och islamofob, tillsammans med organisationen GAPF. Anklagelserna säger inte lite om Jerlerup.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/05/2017

        Jerlerup är en jubelidiot och en muslimsk apologet.

        Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2017

      Jättebra skrivet av Devin Rexved.
      Han inleder med följande:
      ”De kräver ”muslimska kvinnors rätt till arbete”.
      Frågan är vilket arbete de syftar på?
      Enligt islam är det mannen som har försörjningsansvaret. Många praktiserande muslimska kvinnor invänder inte mot denna föreskrift. Är det således rätten till att ta huvudansvaret för hushållsarbetet som åsyftas, det vill säga att samhället inte bör lägga sig i att en del muslimska kvinnor vill vara – och är – permanenta hemmafruar?”
      Om hon nu är så muslimsk så borde hon väl inte ens söka ett jobb utan låta en man försörja henne…

      Han skriver också:
      ”Om den starka, ”fria”, ”emanciperade” och ”autonoma” muslimska kvinnan inte är beredd att ta av sig sin hijab, som hon av ”egen fri vilja” tagit på sig, givet att arbetsgivarens neutralitetspolicy kräver det, kan en tänka sig att den ”muslimska kvinnans rätt till arbete” förutsätter en rad anpassningar av arbetsplatsen, arbetsuppgifterna och de kollegiala relationerna samt relationen till kunder eller klienter. Här är några exempel:

      Som värdinna på flyg, tåg, färja eller som kock kan den praktiserande muslimska kvinnan kanske inte servera alkohol, eller mat som innehåller griskött. Är hon läkare kan hon inte skaka hand med manliga patienter eller undersöka dennes genitalier. Har hon en befattning som innebär att hon måste resa i tjänst med manliga kolleger, till exempel i tjänstebil, och övernatta, kan det bli problem. För detta behöver hon ha en manlig beskyddares tillstånd. Är hon städerska på en simhall, kan hon inte städa herrarnas omklädningsrum. Listan kan bli längre men gemensamt för alla dessa fall är att den som sätter sin yrkesetik framför sin (eventuella) tro, nog får ta över den muslimska kvinnans arbetsuppgifter. ”

      Är det ett sådant samhälle vi vill ha där religiösa vanföreställningar sätter gränsen för vad vissa kvinnor anser sig kunna göra eller inte på en arbetsplats utifrån sin religion ?

      Inte jag i alla fall. Om dom inte kan anpassa sig till ett jobb får de söka sig till ett annat precis som vi andra.Vi har ingen anledning att anpassa oss utifrån medeltida,religiösa vanföreställningar

      Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2017

      Bloggaren Fnordspotting tar också upp islamismens nyttiga idioter som stöttar Sas-kvinnan.
      Han avslutar med följande ord:
      ”Att de trots detta lyckas så väl i sin kamp beror på att deras nyttiga idioter är just idioter. De vägrar, marinerade som de är i postkolonialism, intersektionalitet, strukturteori och annat pseudovetenskapligt postmodernt humbug, att se vad befinner sig framför näsan på dem. Det gör dem ytterst farliga. ”
      http://fnordspotting.blogspot.se/

      Svara
  8. G

     /  05/04/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2017

      Helt otroligt att folk är så korkade att dom kan tänka sig att rösta på Fi
      De som gör det kan aldrig ha läst deras partiprogram eller lyssnat på de manshatande och identitetspolitiska rasisterna till partiledare.Eller så är dom så sjuka dom anser att sådant är bra…

      Svara
      • Senior

         /  05/05/2017

        En viss bestämd del av en befolkning lider av bipolära sjukdomar, borderline, psykopater, etc. Alla dessa människor med empatistörningar av olika slag måste ju politiskt ta vägen någonstans.

        De får väl utlopp för sitt hat genom att kanalisera det mot en målgrupp via F!, V, eller andra polariserande partier på vänsterkanten.

        Svara
        • Pelle2

           /  05/05/2017

          I ärlighetens namn finns det ju extremister även på högersidan…

          Svara
          • Senior

             /  05/05/2017

            Vad räknar du som högerextrema?
            National Socialister?

            Oavsett så är det fortfarande som namnet antyder socialism, och hör hemma på vänsterkanten.
            Låt dig inte luras av vänsterns retorik.

            En extremist på högersidan torde vara människor ”off the grid” likt ”mountain men” på TV, det är nog ytterst sällan en extrem individualist på yttersta högerkanten över huvud taget märks i samhället.

            Möjligtvis när någon inkräktar på hans mark.

  9. Kristian

     /  05/04/2017

    ”The Handmaid’s Tale” av Margaret Atwood är ett standardverk på universitet både inom litteratur och feminism. (Även om Atwood inte anser att den är genomgående feministisk eller science fiction.) Påminner i mycket om 1984.
    Känns konstigt att göra som följetong, skall de göra ett ”Extended Universe” av en bok?

    Svara
  10. G

     /  05/04/2017

    Svara
  11. G

     /  05/04/2017

    Svara
    • michael.

       /  05/05/2017

      I Saudiarabien har kvinnor alltid en bad hair day.

      Svara
  12. MiT

     /  05/04/2017

    Svara
    • G

       /  05/04/2017

      Herregud! 😦

      Svara
    • G

       /  05/04/2017

      ”Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.”

      Svara
    • Pelle2

       /  05/05/2017

      Skulle vara kul att se hur många kvinnor som verkligen skulle vilja ta mansdominerade och farliga arbeten i realiteten.
      Fast artikeln är väl egentligen ett led i att skaffa fram flera bidragsfinansierade jobb till arbetslösa genusvetare.

      Svara
      • Senior

         /  05/05/2017

        Precis.
        Det är inte meningen att kvinnor skall jobba där som kollegor.
        Avsikten är att få en Zampolit på plats som kan bevaka att bara de rätta åsikterna uttrycks på arbetsplatsen.

        Svara
  13. G

     /  05/04/2017

    Svara
  14. Dreadlock

     /  05/04/2017

    Jordan Peterson´s budskap till the ”Millenials” (Födda 1990-1999)

    Oavsett vad vi tycker eller vad vi gör eller påstår, så är millenie- generationen som lärt sig ,sedan barnsben, att det personliga som politik, redo att ta över en stor del av den moderna västvärlden.

    Peterson försöker här passionerad extrapolera konsekvenserna av en generation som sedan barnsben uppmuntrats att ansluta sig till ett tankesystem som i praktiken gör dem passiva, hjälplösa,gnälliga och lättprovocerade. Inget av detta behöver vara så. Med lite insikt så går det att styra bort från den personliga gruppens dåraktiga uppfattningar om verkligheten, och stå på egna ben.

    Svara
  15. G

     /  05/04/2017

    Den här … twitter.com/evefrg … 20-åriga franska tjejen var nyss med i ett inslag i TV4 Nyheterna, hon supportar och ska rösta på Marine.
    Om någon vill se, klippet är bara 2:37 långt…
    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mjukt-budskap-ska-locka-kvinnorna-till-le-pen-3912938

    Svara
  16. G

     /  05/04/2017

    Svara
  17. Senior

     /  05/04/2017

    Hur mycket protesterades det i Iran när mullorna tog över?
    Vi har exakt samma situation i Sverige idag…..

    Svara
    • Bo

       /  05/05/2017

      Mullorna i Iran tog över, med hjälp av vänstern och kommunister/marxister. Sedan, när den teokratiska makten var säkrad och vänstern trodde på ngn form av maktdelning kom svaret: De flesta fängslades eller avrättades, efter att ha fungerat som nyttiga idioter. Det är bl.a. därför jag inte fattar hur det från vänsterkanten i Sverige vurmas så kopiöst för hard core islamister och islamism? Fattar de inte att inga, absolut inga, andra värderingar står över Islam. Religionen genomsyrar allt. Det är därför det inte går att skilja på religionen som en privatsak och religionen inom politiken, det finns ingen skillnad helt enkelt.

      Svara
      • Senior

         /  05/05/2017

        Exakt så.

        Svara
      • Kristian

         /  05/05/2017

        Det blir precis som Yuri Bezmenov beskrev ett kommunistiskt maktövertagande. (http://uselessdissident.blogspot.co.uk/2008/11/interview-with-yuri-bezmenov-part-three.html)

        ”Simply, because you see, the useful idiots, the leftists who are idealistically believing in the beauty of [the] Soviet socialist or Communist or whatever system, when they get disillusioned, they become the worst enemies. That’s why my KGB instructors specifically made the point: never bother with leftists. Forget about these political prostitutes. Aim higher.
        […]
        They serve [a] purpose only at the stage of destabilization of a nation. For example, your leftists in [the] United States: all these professors and all these beautiful civil rights defenders. They are instrumental in the process of the subversion only to destabilize a nation. When their job is completed, they are not needed any more. They know too much. Some of them, when they get disillusioned, when they see that Marxist-Leninists come to power—obviously they get offended—they think that they will come to power. That will never happen, of course. They will be lined up against the wall and shot.”

        Svara
  18. G

     /  05/04/2017

    ”Demoskop på DN Debatt – Identitetspolitik bygger inte partiidentifikation”
    http://www.demoskop.se/publicerat/demoskop-pa-dn-debatt-identitetspolitik-bygger-inte-partiidentifikation/

    Svara
  19. MiT

     /  05/04/2017

    Svara
    • G

       /  05/05/2017

      Svara
    • G

       /  05/05/2017

      Några kommentarer av svenskor från sidan Hanif hittade videon, länk nedan.
      P.S någon borde ladda ner och spara videon ASAP!

      facebook.com/Islam.Sverige.SE/videos/335723070115747/

      Camilla: sitter alltså muslimska unga killar i denna tråd och taggar kvinnliga familjemedlemmar. Tack alla svenska män som inte behandlar kvinnor på det här sättet.

      Isabelle: Snälla kan vi fly från Sverige?! Jag blir så förbannad att jag kokar. Kolla bland kommentarerna hur mycket stöd han får…

      Camilla: Går det inte bara att exportera honom.

      Amanda: Varför tar han sig friheten att förklara för tjejer hur de ska se ut

      Maria: Oh my God vilken jävla pajas!

      Erika: Så nu får inte tjejer sminka sig heller? Det räcker inte med håret? Det kallas förtryck och patriarkal makt. Ingen Gud kommer någonsin belöna detta beteende.

      Kerstin: Fy fan vilket pucko

      Jennie: Kan knappt titta av sekundärskam. Så pinsam. Så viktig han tycker att han är. Raka dig och skaffa ett jobb istället för att stå framför spegeln, vifta med händerna och leka predikare.

      Ellinor: Men varför reagerar ingen

      Diana:
      Spyr på dig och dina fascistiska och trångsynta åsikter som för övrigt hör hemma i stenåldern. Ta din ideologi och åk till Saudiarabien eller något annat salafistiskt land och predika där. Men felet ligger inte i dig, felet ligger i den svenska staten som släpper in tusentals idioter som dig
      Vill även tillägga: har denna sidan + en massa andra organisationer och präster inget bättre för sig än att predika om något så patetiskt som smink? Kanske bör ni fokusera på att hjälpa era ungdomar hålla avstånd från extremism och salafism så att dem ej växer upp till radikala individer, speciellt i utsatta områden i tex Göteborg där det pågår en hel del rekrytering till extremistiska organisationer.
      ———————.

      Och vill ni se stödet i tråden får så är det bara sortera kommentarerna efter ”relevanta”…

      Mohamed Omar:
      Mashallah akhi behövs flera som dig här till båda killer o tjejer wallah

      Maria José Villar:
      Må Allah belöna dig broder. Fler som du behövs bland dagens ungdomar.

      Robin Lindgren: Haha säger du som är fullt sminkad

      Camilla: Hon är en konverterande svensk
      ————-.

      Svara
      • Kristian

         /  05/05/2017

        ”Raka dig och skaffa ett jobb” är det bästa uttrycket på länge.

        Svara
      • Kristian

         /  05/05/2017

        Det är också lite kul att det är just ”angrepp” på smink, iphone och andra mycket personliga saker som skall till för att man skall reagera! Annat är mer abstrakt och drabbar bara andra.

        Kanske kan vi lura islamisterna att höja priset på rödvin och latte …

        Svara
  20. MiT

     /  05/04/2017

    Svara
    • Bo

       /  05/05/2017

      Seminarium mot Darwinism? Jaha, det är alltså den muslimska motsvarigheten till kreationister?

      Svara
  21. Dreadlock

     /  05/05/2017

    ”De hade nyligen ett seminarium mot darwinism ihop.”

    Haha, no shit ?

    Dessa religiösa fuckwits är inte ens berättigade att ta Darwins namn i mun ens.

    Svara
  22. MiT

     /  05/05/2017

    Svara
    • Svenne

       /  05/05/2017

      6 månaders fängelse (hotell) för att köra ihjäl någon? WTF?

      Svara
    • Motkraft

       /  05/05/2017

      Utifrån omständigheterna borde han faktiskt åtalas för mord. Det är inte en ”olycka”. Det är inte omedvetet.

      Men han kommer undan med ytterligare en ”uppmaning om att förändra sitt beteende” som han kommer att strunta i.

      Svara
  23. Svenne

     /  05/05/2017

    Björn Östbring: Fördjupande text – politisk teori om migration och välfärdsstat

    Svara
    • Kristian

       /  05/05/2017

      Mycket bra!
      ” En del av argumentationen i den här artikeln ter sig förmodligen missvisande, säkerligen irriterande, och kanske rent ut sagt omoralisk, om ens utgångspunkt kring förhållandet mellan etik och politik har en idealistisk karaktär.”

      Svara
  24. såg just nyheter på tv
    en sådant hat mot kvinnan marine le-pen
    glastaket verkar finnas (är svt högerfascister nu? )

    Svara
    • Senior

       /  05/05/2017

      Vänsterns politbyrå jobbar sig gula och blå för att kunna hitta en förklaring till att sätta denna kvinna på en lägre nivå än den konkurrerande mannen i deras intersektionella lista.

      -Det börjar bli svårt för dem att dölja kommunismen i feministisk retorik nu.

      Svara
    • Kristian

       /  05/05/2017

      Intressant påpekande från Erixon:
      http://erixon.com/blogg/2017/05/vad-franska-valet-betyder/
      ”Det som är mest slående med franska presidentvalet är att de två statsbärande partierna som turats om att styra den femte republiken, socialisterna och borgerliga republikaner, nu båda sitter på åskådarläktaren. De är redan utslagna. Avvisade av folket.
      Det är som om varken Socialdemokraterna eller Moderaterna var stora nog att göra anspråk på statsministerposten i Sverige.”

      (Ytterligare här: https://www.svt.se/opinion/article13538621.svt)

      Svara
      • Inge Post

         /  05/06/2017

        Det är som sagt mycket intressant hur MSM propagerade för Hiliary ”för att hon är kvinna” men ingen på MSM propagerar på samma sätt för Le pen Trots att hon är kvinna.

        Svara
  25. Jan

     /  05/05/2017

    Anders Lindberg, som knappast kan kallas journalist, slår på stora trumman:

    ”Därför att utan journalister blir lögn sanning. Utan fria medier finns ingen som granskar makt och korruption och utan pressfrihet är snart alla andra friheter i fara.”

    Han talar alltså om en kår som bevakar folket för maktens räkning. Som ser ner på läsarna och bara förmedlar delar av sanningen. Som ständigt bevakar sina privilegier och åsiktskorridoren.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/784dK/utan-journalister-blir-logn-sanning

    Svara
  26. Svenne

     /  05/05/2017

    NI: Fittja bibliotek stänger tillfälligt pga ”incidenter”:

    Svara
  27. Dock undrar jag hur du genom din källa med Aftonbladets artikel om kvinnomorden konstaterar att det sedan början av 2000-talet varit ca 30% utlandsfödda, när det tvärtom står att det INTE varit så tidigare?

    ”Men förra året var fler offer än någonsin – sex av 16 – kvinnor som levt kort tid i Sverige, som längst tre och ett halvt år. Det är mer än vart tredje offer.

    Så har det inte varit tidigare under 2000-talet. Fram till nu var bara enstaka offer, som flest en eller två varje år, kvinnor som levt kort tid i Sverige.”

    Om du skulle ha fel, kan man däremot betrakta förra årets mord på kvinnliga livspartners i Sverige som en minskning (genom att inte räkna med de där 6 som betraktas som en nyhet)- bara 2008 och 2011 var färre, 9 och 8. Därför har du sannolikt rätt och Aftonbladets felräkning hamnar i att de inte ser utrikesfödda, utan bara ”nyanlända”. Det är vad jag tror.

    Sen är väl 16 inte någon ökning heller när BRÅ tidigare uppskattade det som 17 mord per år.

    Svara
    • MiT

       /  05/10/2017

      Men det står ju i klippet jag har med att det är ca 30% av de som mördats sen år 2000 som är födda utomlands? Totalt alltså. Däremot så tror de inte att det är så många som varit så kort tid i Sverige tidigare. Men gränsen är ju snävt satt, under 4 år så…

      Svara
      • Nej, det är en misstolkning. Slarvigt skrivet av Aftonbladet, men de syftar på 30% av offren från 2016, inte hela 2000-talet. Så måste det vara för annars kan de inte i nästa ögonblick påstå att det är en nyhet från tidigare år.

        Svara
        • MiT

           /  05/10/2017

          Men är inte deras ”nyhet” att det är så många som varit här så kort tid och att det inte varit så tidigare? Så läser jag det i alla fall.

          Svara
          • Nej, knappast. Fast även jag kan ha fel! 🙂 Till skillnad från Lamotte hävdar jag inte att jag haft rätt sedan 80-talet! 😛 Därför kanske man ska kontakta Aftonbladet och fråga hur de menar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: