Be om ursäkt @svt!

För drygt en månad sedan så bestämde sig SVT för att granska facebookgrupper som de ansåg var alarmistiska och som trasade sönder debatten. Man skulle få intrycket av att de var styrda av om inte kriminella så åtminstone ljusskygga individer.

I Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps nya rapport om hot, risker och sårbarhet i mediebranschen benämns dessa nya former av påverkansarbete som ”ekokammare”

Insinuationerna blir ännu starkare när man blandar in MSB på det där viset i det hela också.

Man lyfte särskilt upp sidan Rädda vården som de ansåg trasade sönder debatten med att förmedla en apokalyptisk bild av ett vårdsverige som kollapsar.

Så där såg det ut 31 mars i år. De kallar den ”Skrämselsidan”. De hade ”spårat mannen” som drev sidan dessutom. Som om han är en ljusskygg individ med dåligt mjöl i påsen, som om han gömmer sig. När han i själva verket sagt vem han är till de som frågat…

Nyheter om sjukvård i kollaps

”Rädda Vården” delar, på samma sätt som ”Stöd svenska polisen”, systematiskt nyheter från etablerade medier. Här förekommer både vårdens branschmedier, som Sjukhusläkaren och Dagens Medicin, liksom kvällspressen och public servicebolagens nyhetsartiklar.

Men urvalet av nyheter är mycket hårt nischat. ”Rädda Vården” postar endast vårdrelaterade katastrofnyheter. Sammantaget förmedlar ”Rädda Vården” berättelsen om en landsomfattande vårdkollaps. Den apokalyptiska stämningen förstärks i delningstexterna där ”kaos” och ”kris” ofta återkommer.

Så beskrivs den i artikeln, sidan förmedlar en bild av en ”landsomfattande vårdkollaps”, det är en ”apokalyptisk stämning” där ord som kris och kaos ofta återkommer.

De frågar Antonsson

Sidan ger lite av en skräckbild av läget i svenska sjukvården, tycker du bilden riskerar att bli väl onyanserad och alarmistisk?

Lite av en skräckbild av läget i vården tycker SVT att fb-sidan ger. Alarmistisk och onyanserad.

Man frågar t o m fackförbund vad de tycker!

Hur ser det ut på SVT drygt en månad efter de ansåg att sidan ”Rädda vården” var  apokalyptisk med ord som kris och kaos och bara förmedlade katastrofnyheter som indikerade en vårdkollaps?

Så där såg det ut för ca en timma sedan. Nästan så man kan tro att det är Rädda vården som varit i farten på SVT? Närmast apokalyptisk stämning där man förmedlar en bild av en landsomfattande vårdkollaps, om en vård i kris och kaos där den apokalyptiska stämningen förstärks med upprepningar av ord som ”brister”, ”överbeläggning”, ”personalbrist”, ”pressad” osv. Går man in och läser artiklarna så förstärks den apokalyptiska bilden av en landsomfattande vårdkollaps dessutom avsevärt!

När SVT jagade Antonsson så fick det konsekvenser

De jagade honom så han blev sjukskriven för att han… ja vadå? Jo, för att han lyfte stora problem inom vården. Inget mer. Exakt samma sak som SVT själva gör just nu i en granskning. Skillnaden är att Antonsson är en enskild sjuksköterska som jobbar nätter, inte en mäktig makthavare som orsakat det som SVT nu själva lyfter upp.

Det var ett enormt övertramp av SVT då i slutet av mars som fått konsekvenser. Man har som stor medieaktör, dessutom betald av intvingade pengar med hot om straff, ingen anledning att hänga ut en enskild som jobbar inom vården och som lyfter allvarliga problem inom vårdområdet. Ett sällsynt grovt övertramp var det!

Jag tycker att SVT offentligt ska be Antonsson om ursäkt och ge honom en ordentlig ersättning som plåster på såren för det fula och medvetna övertrampet som orsakat så stora problem för honom!

Bilden i tweeten kommer från hans inlägg ”ETT SENT UPPVAKNANDE”.

Så sätt igång bara, en ursäkt och en ordentlig ersättning är ett absolut minimum av anständighet!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

109 kommentarer

  1. Per

     /  05/10/2017

    DÖD ÅT SVT!

    Svara
    • Motkraft

       /  05/11/2017

      Du kan inte skriva sådär. En massa PK-nissar kommer att rasa på debattsidorna att du skrivit att du tänker mörda alla som jobbar på SVT!!!!!

      Svara
  2. Dab

     /  05/10/2017

    Vägra betala tv licens. Be bara deras lakejer på Radiotjänst att dra åt hevete när dom ringer eller knackar på dörren dom kan ändå inget göra. Man ska inte betala propaganda.

    Svara
  3. Fortsätt pressa dom över frågan. De lär inte ge ut något svar, men de hör, tro mig.

    Svara
  4. Tittar i spåkulan och ser att någon reporter på SVT kommer att få guldspaden för dessa reportage. Ryggdunkningarna haglar, champagnen och ostronen flödar. Inte ett pip om Antonsson. Och man får ta fram spypåsen för femtielfte gången. (Vadå – jag bitter?)

    Svara
  5. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Tor

       /  05/10/2017

      Bläddrade igenom den lååååånga rapporten och det kom som en total överraskning- inte;
      Allting är precis som man tror det är i Mellanöstern.

      Vilken stor överraskning att vi får problem med MENA-invandrares attityder mot kvinnor.
      Observera att många synsätt delas av både kvinnor och män.

      De undersökta länderna är ändå de ”bästa” i området.
      Vore kul att se motsvarande undersökning från Afghanistan, Iran och Saudi.

      Förväntar mig att detta ska slås upp stort i svensk media och att Margot W begär en riksdagsdebatt. Tror hon kommer att ställa kräv på större jämlikhet för att skicka pengar dit.
      HA!

      Svara
    • Rikard

       /  05/10/2017

      Hej.

      En mycket intressant rapport – har bara läst om Egypten än så länge men precis som chefen för projektet och Tor säger så bekräftar den vad alla (utom svenska och amerikanska feminister) redan visste.

      Ett citat ur inledningen som är värt att återge:

      ”The International Men and Gender Equality Survey (IMAGES) in the Middle East and North Africa is the most extensive comparative study of men and their views and experiences related to gender and gender equality ever undertaken in the region. Its results have shown us things we already knew but for which we did not have evidence – for example, that among many of the male respondents there is a sense of superiority, a conviction that they are entitled to protect and control their female family members.”

      Undertanding masculinities, Promundo/UNWomen, sid 3

      Var är alla svenska feminister som Schyman, Rosenberg, med flera som kategoriskt vägrat att låta det som är självklart; att kultur, tradition och religion spelar den centrala rollen? De borde krypa på knä inför de kvinnor som i Egypten uppfostrats så att en majoritet av dem anser könsstympning av kvinnor rätt och riktigt. De, och inga andra, bär skulden till att Sverige nu är genomsyrat av hundratusentals som delar dessa värderingar och att inget gjorts för att ändra det. De bär ensamma skulden för att ständigt ha försökt reducera det enkom till en fråga om män, när kvinnorna är minst lika viktiga i att upprätthålla sitt eget förtryck.

      Kvinnokampens, frihetens och jämställdhetens förrädare är vad de svenska feministerna är, inget annat.

      För den som inte vill tugga närmare trehundra sidor text kan jag meddela att resultaten finns i tabellform i texten, så man kan snabbt se hur det ser ut utan att läsa diskussionerna kring metoden och svaren.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Rikard

         /  05/10/2017

        Hej.

        ”…vägrat erkänna…” skall det stå, inte ”…att låta…”!

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • G

       /  05/11/2017

      Då ska vi se hur lång tid det tar för svensk neutral media att få arslet ur vagnen. Jag ser att CNN skrivit lite om rapporten. Hoppas fler skriver, för ska man i framtiden hänvisa till nåt från rapporten så är det lättare att gör det med en nyhetsartikel/blogginlägg som skriver om delar i rapporten än att länka till en lång innehållsrik PDF.

      ”Its results have shown us things we already knew but for which we did not have evidence”

      Ja, vi har ju en rapport från BRÅ från 2005 som det refereras till ibland ang brott, eller ”rasistisk fakta” enligt vissa. Nu säger ju Johansson att en ny rapport ”behövs inte”, men det är skit samma för en ny rapport skulle med 99% säkerhet inte visa något annat eller någon bättring. Så vi både vet och har bevis, men till vilken nytta? Det spelar ingen roll och går inte att diskutera sakligt iaf. Vissa kan inte acceptera fakta om det går emot verkligheten som de VILL att den ska vara, inte som den faktiskt är, och det lär även gälla rapporten ovan när svensk media skriver om den, relativister/aktivister: ”det är ingen skillnad alls mellan XXX och XXX kulturer och värderingar!” Eller som Sanna skrev, ingen ligger utvecklingsmässigt efter, ingen kultur är bättre än någon annan, alla är bara sådär härligt olika….

      Vår kultur är för människor från andra delar av världen verkligen en kultur som förtrycker kvinnor. Man måste kunna ta på sig andra glasögon än sina egna. Inte utgår i från att de andra är onda. Att de andra inte har förstått. Att de andra ligger utvecklingsmässigt efter. Vi måste kunna se att vi är en kultur bland många många andra. Och den ena är inte mer rätt eller fel än någon annan. Alla har vi våra skavanker. Vår ofullkomlighet. Vår orättvisa.”
      http://web.archive.org/web/20160427105838/http://www.sannalundell.se:80/2016/04/21/nej-jag-blir-inte-krankt/

      Svara
      • Rikard

         /  05/11/2017

        Hej.

        Natrium i vatten, det är vad det citatet har för effekt på mig.

        Allt är egentligen samma sak om man reducerar ner det till minsta gemensamma nämnaren är vad Lundell skriver. Det är alltså ingen skillnad på en vaken eller en sovande Lundell, då Lundell innehåller samma antal partiklar (av alla möjliga sorter och slag) som en vaken.

        ”Och den ena är inte mer rätt eller fel än någon annan.”

        Och vad anser Lundell om könsstympning således? Att det är en skavank.

        Jag saknar ord andra än svordomar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  6. Kristian

     /  05/10/2017

    Hur stavar svt till hycklare?
    ”#Sverigevården”

    Svara
  7. Regim tv

     /  05/10/2017

    SVT kommer aldrig ”granska” den riktiga orsaken bakom vårdkrisen – dvs regeringen. Den regeringen som nu låter kostnaderna för sin havererade asylpolitik bekostas med nedskärningar (/nedmontering) av välfärden. Precis just detta scenario som Tino S varnat för.

    Svara
    • Kristian

       /  05/10/2017

      Det behöver inte ens vara nedskärningar. Håller man samma nivå, men har fler nyttjare och färre som betalar, så blir ”världsklass” allt sämre.

      Svara
      • Helt rätt. Vi skriver 2017 men vårdens årtal är 1995, kanske tidigare. Och det var trångt redan då efter stora nerdragningar i sängplatser.

        Svara
    • Jan

       /  05/10/2017

      För att vara rättvis då: De senaste decenniernas regeringar oavsett färg.

      Svara
    • Regim tv

       /  05/10/2017

      SVT-SR granskar bara systemlojalt, på ytan, ytliga symptom, undviker väsentligare frågeställning om orsakssamband och upphov till vårdkrisen. Det finns ministrar att ställa till svars, följdfrågor att ställa. Men detta görs inte. Man är för rädd för svaret.

      De påminner lite grann om Venezuela-rapporteringen, landet som skjutits i sank av socialistregimen men enligt SVT beror problemen bara på ”oljepriset”… och i Sverige förmedlas bilden av vårdkrisen som om att de beror på ”för få sjuksköterskor” typ, sen stannar analysen.

      Svara
      • Senior

         /  05/10/2017

        Precis så.

        Svara
      • Olof

         /  05/10/2017

        Ja, ärligt talat, jag noterar allt oftare att SR är rent skadligt för kunskapen. Inte bara i stort utan även i smått, i princip varje program innehåller felaktigheter och vinklingar.

        Bara några småexempel, I P1, när de intervjuade en amerikansk journalist tror jag det var om Trump’s 100 dags jubileum så översatte SR’s reporter… amerikanens kommentarer om hur Trump underskattat svårigheten att driva igenom politik i ett system med maktdelning blev av SR’s reporter förvandlat till att amerikanen påstod att Trump saknade kompetens att vara president…

        För några veckor sedan var det program om varför cancermediciner inte är godkända för barn… och en reporter försökte gång på gång få läkemedelsrepresentanter att säga att det handlade om pengar. Visst handlar mycket i läkemedelsindustrin om pengar, men här är det rätt självklart att det handlar om att det helt enkelt _inte finns_ i princip något underlag att testa medicinerna på och att man inte rent etiskt kan motivera medicinska tester på barn som inte har något behov av medicinen i fråga.

        Det är samma sak i fall efter fall. Man sitter bara och känner att hjärnceller måste _dö_ av att lyssna på detta.

        Jag brukade vara rätt positivt inställd till public service, men de senaste fem åren har jag svängt och börjar med och mer tycka att det är dags att lägga ner verksamheten.

        Men jag la av att betala TV licens när deras lika genomkorkade advokater, tvärt emot vad som var självklart om man läste förarbetena, tyckte att datorer skulle vara licenspliktiga. Som sagt, det börjar verkligen bli okunnighetens högborg, på alla nivåer…

        Svara
      • Tor

         /  05/10/2017

        Som vanligt har man lyckats sälja in begreppet ”Public Service”.
        Väldigt bra namn på SVENSK STATSKONTROLLERAD INFORMATION.
        Om man nu inte vill använda svenska för att beskriva vår propaganda vore väl
        ”Das Volk Ministerium” bättre – eller varför inte ”Pravda”?

        Svara
  8. Alex Nyström

     /  05/10/2017

    Att privata aktörer, som DN, SvD, Aftonbladet m.fl., gör så här är inget nytt. Egentligen inte heller att SVT gör det. Men det känns som om det eskalerat på sistone. En sak är i alla fall säker: Staten är inte vår vän. Om nu någon trodde det.

    Svara
  9. Jan

     /  05/10/2017

    Visst sidan är tendentiös och alarmistisk. Men det är inget skäl för SVT att ”hänga ut” enskilda individer. SVT gör själv inslag som är tendentiösa och smått alarmistiska. Ska SVT:s VD hängas ut för det?

    Svara
  10. greger

     /  05/10/2017

    En liten rättelse. Antonsson jobbar som undersköterska och inte sjuksköterska.

    Svara
  11. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/10/2017

      Är någon förvånad ?
      Sossarna är Palestinakramare och Israelhatare och har inget problem med Palestinsk terrorism.
      Det är dock tröttsamt när dom som vanligt vill brunmåla dom som inte delar deras ideologi,
      Skönt att folk har börjat se igenom den taktiken…

      Svara
    • G

       /  05/10/2017

      #Sosseriet…

      ”Prästen Anders Sjöberg: Sveriges regering är antisemitisk

      Prästen Anders Sjöberg skriver öppet brev till regeringen efter UNESCOS omröstning om Jerusalems status. Han uppmanar riksdagen att väcka misstroendevotum mot utrikesminister Margot Wallström (S).”
      http://www.dagen.se/prasten-anders-sjoberg-sveriges-regering-ar-antisemitisk-1.962895

      Svara
    • G

       /  05/10/2017

      Svara
  12. Mike E

     /  05/10/2017

    Det är ren och skär fascism som media i Sverige ägnar sig åt. Fascism är kollektivistisk och är en form av socialism, precis som international-socialism och national-socialism. Kollektivister kräver att alla skall leva som kollektivet, och är motsatsen till individualim.

    Svara
  13. Ivar L

     /  05/10/2017

    Det här måste väl leda till kortslutning bland alla Trumphatande vänsterjournalister:
    https://nyheteridag.se/turkiet-rasande-nar-usa-bevapnar-kurdiska-socialister/
    ”USA beväpnar kurdiska, Folkets försvarsenheter, YPG, inför kommande offensiven mot Islamiska Statens ”huvudstad”.”
    Vänsterjournalister brukar ju gilla kurdisk kamp, lite som med Palestina, inte minst peshmerga som t.o.m. har kvinnor i sina arméer. Och så går den fruktansvärde Trump och ger dem stöd… Hur går det ihop liksom?
    PS.Själv är jag mycket tveksam till att väpna kurder även mot IS. Överhuvudtaget brukar USA:s stöd till diverse väpnade kamper sluta illa. IS är ett exempel.

    Svara
  14. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Åh nej, så tragiskt. Vi är uppbrutna.

      Svara
    • Rikard

       /  05/10/2017

      Hej.

      Om nedanstående är sant borde det vara lätt för Fi att lägga fram bevis på dessa synnerligen starka påståenden:

      ”Flera ungdomar har också tagit sina liv som ett direkt resultat av de nya hårdare reglerna.” Från det länkade dokumentet ovan.

      Om det är sant är det synnerligen graverande att de övriga partierna, som i så fall torde vara insatta i denna situation, ignorerar den.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Olof

         /  05/10/2017

        Skulle snarare säga att flera ungdomar tagit sina liv på grund av att de lurats till Sverige av människor som FI, trots att det inte finns någon framtid för dem här.

        Det här blodet är på godhetsknarkarnas händer.

        Svara
    • Tor

       /  05/10/2017

      Har vi hört det förut.
      De vill stå upp för utsatta barn och unga – som flytt från krig och förtryck.
      Inte ett öga är torrt.
      När det i verkligheten handlar mest om unga friska män, främst från Afghanistan, som är utsända av sin familj.

      Tror det här är en del av positioneringen inför valet 2018.
      Man hoppar av de uppdrag man har och då kan de säga att de inte har ansvar för utvecklingen.
      Fi håller ut hoven och hoppas fånga så många som möjligt av vilsna miljöpartister.

      Svara
      • michael.

         /  05/10/2017

        Unga friska män från Afghanistan är väl att ta i när runt 30% av dessa är heroinmissbrukare.

        Svara
  15. kekkonen

     /  05/10/2017

    Minns ni den gamla goda tiden när media jagade politiker och makthavare med frågor och kritik?

    Tydligen har uppdraget ändrats till att leta upp privatpersoner och få dem att sluta kritisera politiker och makthavare.

    Svara
    • Svenne

       /  05/10/2017

      Att jaga privatpersoner är enklare, och inte lika farligt för karriären…

      Svara
  16. MiT

     /  05/10/2017

    Såg på sporten att den där Nina Rung är inblandad i ännu ett projekt, idrottsbrevet
    http://www.idrottsbrevet.se/vardnadshavare/
    Syftet är klart, man ska in i idrottsrörelsen ordentligt med genusteori maskerat som omtanke om barn som idrottar.

    Hon är även involverad i Män för jämställdhet, ni vet radikalfeministerna som är så vänsterradikala att Schyman är ett högerspöke i jämförelse?

    Hon skrev på en sida för poliser på facebook förra sommaren där hon i polisens namn medvetet förmedlade falsk statistik och falska uppgifter i ideologins namn.
    (svårt att se men är den enda dumpen jag har)

    Man tog bort hennes inlägg på fb-sidan efter kritik när folk avslöjade henne

    Det är hennes dotter som vid 6,5 års ålder kunde leverera en fullständig politisk analys med ett radikalfeministiskt perspektiv. Enligt pappan (tror jag han är i alla fall).
    https://toklandet.wordpress.com/2016/06/01/uppenbart-pahittad-story-ar-bast-idag/

    Rung anser att det bara är mörkertalet som minskat vad gäller alla sexuella övergrepp. Hon verkar anse att ideologi trumfar statistik.
    https://toklandet.wordpress.com/2016/07/05/de-skyldiga/

    Osv. Hon är bara en ideolog och inget annat!

    Svara
  17. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Klimathotet

       /  05/10/2017

      Lönerna kan vara lika med noll, de kommer inte närmare ett jobb i Sverige bara för att man har ett examensdiplom från MIT (d.v.s. Mogadishu Institute of Theocracy)

      Svara
    • Jan

       /  05/11/2017

      För en liberal är det inget konstigt med skilda budskap i samma fråga. Det är snarare en regel. Och ganska smart – ett slags helgardering. Det är inget problem för liberaler.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/11/2017

        Är ju inte bara Liberalerna som hävdade att det bara var högutbildade raketforskare som kom hit för att därefter mer eller mindre erkänna att det inte var sant. Kappvändare finns det gott om inom alla partier…

        Svara
      • Senior

         /  05/11/2017

        Jag kan bara upprepa tidigare ståndpunkt:
        Om den talar som en socialist, om den agerar som en socialist, då ÄR det en socialist, även om den kallar sig liberal.

        Den Svenska ”sjuklövern” som SD med rätta kallar dem för har otroligt många likheter med sin gamla samarbetspartner DDR när det kommer till de politiska partiernas uppbyggnad. Alla är i grund och botten socialistiska, och endast i vissa detaljer har de en avvikande partilinje från det stora moderpartiet, endast för att ge sken av demokrati. -Därav stora skälvan när nu ett parti som är i opposition på riktigt börjar vinna mark.

        Svara
    • Jan

       /  05/11/2017

      I det här fallet är det den kvinnliga liberalen som ljuger. Det påverkar dock inte hennes karriär i någon negativ riktning. Tvärtom, de goda liberalerna värderar lögner högt. Cecilia Wikström är en lögnare och stolt över det. Hon har säkert inte förbrukat hela sitt register av lögner än. Det kommer mer…

      Svara
      • Pelle2

         /  05/11/2017

        Socialisterna ljuger minst lika mycket och obesvärat..

        Svara
        • Senior

           /  05/11/2017

          (S)ocialisterna ljuger mycket mer än de som förespråkar socialis(m).

          Enda anledningen till denna skillnad är att de förstnämnda suttit mycket längre vid makten och därmed haft mer tid på sig.

          Svara
    • Jan

       /  05/11/2017

      Den kloke, alltså inte skojaren Wikström, ställer väl också den logiska frågan: Hur kan ett land sprängfullt av civilingenjörer, läkare och andra akademiker vara så efterblivet på nästan alla områden? Ett u-land fullt av välutbildade akademiker? Hur går det ihop?

      Svara
    • Jan

       /  05/11/2017

      Här en ”vintage” (2015) Cecilia med lögner om massinvandringens förträfflighet. ”Utan invandring kan vi inte försörja de gamla”, ”andra länder kommer att ångra sig bittert”,”vi krymper, vi åldras och vi kommer att utradera oss själva om inte utmaningen tas på allvar ”. Till och med en professor i ekonomi sväljer lögnerna rakt av. Vilket säger en hel del om landets ekonomiprofessorer. Fick han titeln med flingpaketet?
      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21457981.ab

      Svara
    • Pelle2

       /  05/11/2017

      Johan Westerholm på Ledarsidorna tar upp detta ämne och visar på att den dåliga utbildningen hos invandrarna från vissa länder gör att vi löper en stor risk att få ett trasproletariat. Dom är oanställningsbara eftersom deras kunskaper är för dåliga och deras manuella arbetskraft inte är efterfrågad.
      https://ledarsidorna.se/2017/05/svensk-arbetsmarknad-vi-narmar-oss-ett-trasproletariat/

      Svara
  18. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
  19. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Jans

       /  05/10/2017

      Jag läste nyligen om vad katolska kyrkan i Sverige kräver av den som vill konvertera. Det är rätt uppenbart att den kyrkan tar sin religion på allvar till skillnad från de protestantiska kyrkor som Gun nämner. Med krav i paritet med de katolska: att gå på ett stort antal mässor, läsa in sig på viktiga texter och andra krav lär nog konvertiter från islam bli mycket få. Inte för att jag är anhängare av katolska kyrkan men jag tycker ändå det inger lite respekt med samfund som tar sin religion på allvar (gäller även många muslimer). De som verkligen tror i svenska protestantiska kyrkor måste känna sig ensamma.

      Svara
      • Kristian

         /  05/10/2017

        Ja, de äldre släktingar jag talat med har gått till diverse icke-statliga. De ”lugnare” av frikyrkorna, ungefär. Svenska kyrkan har inte varit ”kyrka” på länge.

        Svara
  20. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
  21. MiT

     /  05/10/2017


    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154618277923231*

    Svara
  22. MiT

     /  05/10/2017


    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10154682425078251*

    Svara
  23. Fyfan vad arg jag är på SVT – KRYP TILL KORSET FÖR FAN!

    De har verkligen ingen skam i kroppen. Jag vill VERKLIGEN vädja till alla att inte släppa detta! Det är rent och skärt maktmissbruk.

    Svara
  24. MiT

     /  05/10/2017

    Hemma hos-reportage hos Ganman
    ”LUMIÈRE NORDIQUE – ett efterlängtat hemmahosreportage”
    https://jensganman.wordpress.com/2017/04/07/lumiere-nordique-ett-efterlangtat-hemmahosreportage/

    Svara
  25. MiT

     /  05/10/2017

    Ganman har besökt Naziland också
    ”ÖSTERMALM – rapport från Naziland”
    https://jensganman.wordpress.com/2017/05/08/ostermalm-rapport-fran-naziland/

    Svara
  26. MiT

     /  05/10/2017

    ”Vänsterpartister la ner BB – Vågar ej röra sig i Sollefteå längre – Dock kvar i partiet”
    https://nyheteridag.se/vansterpartister-la-ner-bb-vagar-ej-rora-sig-i-solleftea-langre-dock-kvar-i-partiet/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/11/2017

      Fortsättning följer, får man gissa 🙂

      Svara
  27. G

     /  05/10/2017

    Såg SVT Dold om skuggsamhället som växer fram, om personer som fått avslag på asylansökan men som stannar i landet ändå, då de tycker det är bättre än att återvända.

    15 första minuterna var mest reportern som följde de två, en man från Afghanistan och en kvinna från Etiopien. Kvinnan har fått avslag 2 gånger och säger att det spelar ingen roll om hon får avslag 100 gånger, hon skulle stanna iaf. Afghanen frågar vad det är för skillnad mellan en afghan och en svensk, varför ska han återvände när inte ens svenskar åker till Afghanistan, ”vi är alla människor, det är inte säkert där”. Som vanligt ingen följdfråga från reportern ang alla kvinnor som faktiskt är kvar och som inte vandrat över hela Europa likt tusentals andra afghanska män, eller om afghanen anser att alla som vill få ett bättre liv ska komma hit, precis som han själv.

    Efter de första 20 minuter får man höra att de går i skolan, samtidigt som båda inte ens har rätt att vara kvar i landet, inte rörigt alls! När de inte är i skolan så åker de spårvagn, sitter på centralen. Afghanen får hjälp av ideella krafter och vänner och tränar boxning. Sen blev en man från skolan intervjuad, han förklarar att ”alla är duktiga och vill lära sig”, det är bra, men det spelar ingen roll för personer som fått avslag. Han fick frågan vad som händer när ideella krafterna tar slut, vilket han ser tendenser till, ”det blir inte lätt för den här gruppen” sen kom gråten i halsen. Visst, lätt att förstå känslor och engagemang, men det här har med politiska beslut att göra, och får man avslag så ska det accepteras och beslutet följas av den sökande, punkt. Han säger att det på samma skolan finns kring 40st andra som är i samma situation, går i skolan fast de alltså inte ens ska vara kvar i landet. En polisen säger att det är unik situation som inte är helt lätt, och att länder som Etiopien, Irak, Iran, Algeriet, Tunisien, Somalia, Marocko… inte är lätt att samarbeta med om individen i fråga inte vill återvända av egen vilja, då blir de oftast kvar här, så det är ett slags moment 22 förklarar han. Godhetsvänstern som tjatar om asylrätten borde även prata om att den asylsökande har ett eget ansvar.

    svtplay.se/video/13572681/dold/dold-sasong-3-skugglandet?start=auto

    Svara
    • Ivar L

       /  05/11/2017

      Den typen av reportage handlar enbart om att göra dig mer positiv till exempelvis amnesti. Kampanjjournalistik so inte överhuvudtaget är intresserad av komplexiteten i frågorna. Titta jag har hittat en afghan som det är synd om visst måste han få bo i Sverige?

      Han som höll på att få gråten i halsen kanske skulle ta o åka till något större flyktingläger i anslutning till konflikthärdar, eller till något sjuktält i Jemen med utsvultna barn och känna en helt annan gråt i halsen?

      Svara
  28. G

     /  05/10/2017

    Svara
    • Olof

       /  05/10/2017

      No shit? Det finns ingen ‘reverse racism’, ‘reverse racism’ skulle innebära att avsändare eller mottagare var relevant för begreppet ‘racism’. Men det är det naturligtvis inte, dvs, det finns bara ‘racism’, vilket innebär att om någon vit varit utsatt för att dennes egenskaper antagits och agerats på på grund av dennes hudfärg så har denne varit utsatt för rasism.

      Svara
      • Pelle2

         /  05/11/2017

        Dom identitetspolitiska rasisterna försöker rättfärdiga sin egen rasism genom att påstå att det inte finns någon omvänd rasism. Dom försöker också i sann postmodern anda omvandla begreppet rasism till att betyda vita som hatar svarta precis som feministerna försöker omvandla ordet patriarkat till att betyda alla mäns förtryck av kvinnor.

        Svara
        • Olof

           /  05/11/2017

          Precis. Vilket är anledningen att jag tycker man bör markera att, helt riktigt, det finns ingen ‘omvänd’ rasism för rasism har ingen riktning. Och när rasisterna inom identitetsvänstern försöker ändra begreppet så är det ett lämpligt tillfälle att ifrågasätta deras språkförståelse.

          Svara
          • Pelle2

             /  05/11/2017

            Språkförståelsen är det nog inget fel på utan det handlar om att använda språket för att stödja deras politiska agenda…..

  29. MiT

     /  05/10/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/11/2017

      Det är feministsika härskartekniker där dom vill förminska mäns kunskap till att vara ett allmänt gissande.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/11/2017

        ”Killgissa” är helt ok för mig, för det är kul med könssterotyp humor. ”Gubbkörd Volvo” är också klockrent, eller ”tjejsamla”, ”tantsnusk” och ”batikhäxa”.
        Men problemet är ju att det bara är ena sidan som får skoja numera. Var det inte just ”tjejsamla” som drog igång en hysterisk debatt för ett tag sedan?

        Tänk vad kul om vi alla kunde ha ett avslappnat förhållande till sådana här skämt?

        Svara
    • Steffen

       /  05/11/2017

      Kill-gissa?

      Var det inte det Alice Bah Kunke och Ylva Johansson gjorde i olika tv-program?

      Svara
  30. Jag håller, genuint, på att explodera av ilska. Det här är som när jag försökte tipsa om den ohållbara situationen bland romer och deras hederskultur. Lyssnar någon? Nix. Det är nog en sådan minoritetsfråga att man kan dölja den, men desto fler tiggare vi får in i landet… ja, lycka till.

    Men jag ska nog gå och sätta mig här i hörnet och vänta tills allt blir illa nog.

    Svara
  31. Svenne

     /  05/10/2017

    Lång men läsvärd intervju med Billström: https://archive.is/o994T

    Svara
    • G

       /  05/11/2017

      Jag som läser som en snigel tycker ändå inte den var så lång 😛 det gick ganska snabbt, men läsvärd var den. Jaja, det är lätt vara efterklok, samtidigt är han långt ifrån ensam ansvarig för nuvarande situation. Som jag sagt tidigare skulle han försökt samla en grupp internt som gemensamt kunde gjort nåt medial utspel, inte som han gjorde ensam vilket resulterade i att Reinfeldt tog honom i örat. Bara synd att han inte kunde prata öppet och fritt under sin tid på posten, utan att få mothugg av sina egna. Politiken de förde säger en del om Reinfeldts totala brist på konsekvensanalys om det fanns info redan 12-2013 om vad som kunde ske framöver, men vi har ju jävligt gott om skog, inte sant Fredde? Bristen gäller även nuvarande regering som inte gjorde någonting öht, de kunde ändrat regler när de kom till makten 2014 och hösten 2015 (och allt där efter) hade aldrig hänt för Sveriges del, men nej nej, och knappast blev situationen bättre med att vänta och Löfven ställer sig på torg och snackar om att hans Europa inte bygger murar utan broar, bara det att bron som våra makthavare placerat Sverige på håller på att vittra sönder…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/11/2017

        Aww.
        Stackaren blev munkavlad och inlåst i en låda på regeringskansliet varje gång han öppnade munnen inför media. Det verkar som om regeringsgimpen blev lite bitter av behandlingen 🙂

        Svara
  32. MiT

     /  05/11/2017

    Svara
  33. Svenne

     /  05/11/2017

    I en Bond-film nära Dig:) #satir

    Svara
  34. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  05/11/2017
    Svara
  35. G

     /  05/11/2017

    ”Feministisk Rasbiologi granskar representationen i Hollywoods Filmindustri”
    http://genusdebatten.se/feministisk-rasbiologi-granskar-representationen-i-hollywoods-filmindustri/

    Svara
  36. Ivar L

     /  05/11/2017

    Ni har väl inte missat att den psykolog som genom någon slags magi (inget finns dokumenterat) kom fram till vilka som mördade Kevin är samme professor som är djupt insyltad i Thomas Quickfallet och dess turer av liknande påhittade historier.
    Sven Å Christiansson heter han.
    https://www.svd.se/linda-nordlund-ar-kevinmordet-nasta-rattsskandal

    Dan Josefsson har skrivit om att hans försök att distansera sig från Quickfallet är lögn:
    http://www.josefsson.net/47-journalistik/211-sven-a-christianson-foerfalskar-sin-egen-historia.html

    Sven Å Christiansson, ett namn att lägga på minnet alltså. Han kommer nog dyka upp i fler rättsskandaler.

    Svara
  37. Senior

     /  05/11/2017

    Detta beteende från SVT och övrig ”etablerad” media bevisar tydligt behovet av, samt trovärdigheten hos ”alternativa” media i form av bloggar som denna, facebookgrupper, etc.

    Etablerad media har ignorerat dem, nu försöker de bekämpa dem, snart är vi vid steg tre…

    Svara
  38. Nixpix

     /  05/11/2017

    MiT du som är så bra på att skriva om alla genusgalenskaper, jag tycker att den här Cecilia gärding verkar värd att granska lite närmare. När man läste om att kawesa hade plagierat henne så skrattade man ju bara åt att eländet, men allvarligt, i Cecilias debattartikel i Expressen så kallar hon sig afrosvensk, och jag studsade till på det eftersom den svartvita bilden visade en kvinna som inte såg särskilt ”afrosvensk” ut. (Såna förutfattade meningar har jag…) Så jag bildgooglade kvinnan och Cecilia har typ vitare hy än vad jag har, och gröna ögon. Visst, hon har svart burrigt här men räcker liksom det för att vara ”afrosvensk”. Eller har vi ett fall av ”transrace” här som den där kvinnan i USA? Eller om hon nu har en färgad släkting någonstans i familjen, varför måste hon ägna livet åt en identitet som ”afrosvensk” och forska om vithetsnormer inom film etc? Typiskt postmoderinster också, om nån från ”rätt sida” säger att ”jag är afrosvensk” så ifrågasätts inte det. Kommer och tänka på intervjuerna med studenter från Södertörn som inte kunde svara på om frågeställaren var katt, Japan, 2 meter lång eller nånting .
    http://www.expressen.se/debatt/inte-forsta-gangen-kawesa-stal-nagon-annans-ideer/

    Bild på Cecilia:
    https://www.google.se/search?q=Cecilia+Gärding&client=tablet-android-lenovo&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwij25DdwOfTAhWHESwKHVbUD9QQ_AUICSgB&biw=1280&bih=800#imgrc=2ei7HNuQEg6qaM:

    Svara
    • Repro

       /  05/11/2017

      Lite drag av ‘Afro Albino’ fast inte fullt ut. I de här fallet är de antagligen resultatet av att minst en av föräldrarna är rödhårig. Annars har hon ganska traditionell ”afro”-fysik samtidigt som hyn är ljus och åt de fräkniga hållet. Men.. usch här låter man ju nästan som nån random ofräsch.. socialistiskt id-vänster-anstruken rasbiolog…

      Och i en annan grafiker-relaterad diskussion med bäring på Kawesa föreslogs uppdragen magenta för att.. tona ner det blå..a.. Inte lätt att navigera i samtiden.

      Svara
      • Nixpix

         /  05/11/2017

        Det blir bara intressant pga av att genusgalningarna är så besatta av hudfärg. Kawesa lyckades ju kläcka ur sig att balter inte är vita.

        Svara
    • Steerpike

       /  05/11/2017

      Kan det inte vara så att hon är född eller har medborgarskap i Sydafrika och således är afrikan?

      Svara
    • Gorby

       /  05/11/2017

      Du menar denna film gällande Södertörn…
      Riktigt kul.

      Svara
  39. Leif

     /  05/11/2017

    Offerroller är extremt eftertraktade i dag.

    Svara
  40. Svenne

     /  05/11/2017

    😛

    Svara
    • Pelle2

       /  05/11/2017

      Och vem är mest rasifierad och offerstämplad av dessa kvinnor med en medial plattform ?

      Svara
  41. Svenne

     /  05/11/2017

    Nynäshamnsposten:

    Svara
  42. MiT

     /  05/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/11/2017

      Kanonbra skrivet av Arpi !
      Precis så är det.Så länge vänstern står för hat och hot är det inget problem för då handlar det i deras ögon om det goda hatet. Om någon från högern ger tillbaka med samma mynt så är det helt plötsligt ett bekymmersamt samhällsproblem.
      Hyckleriet inom vänstern vet inga gränser…

      Svara
  43. Frida Gustavlin

     /  05/11/2017

    Tjyvhedern dog för länge sen, om den någonsin existerat, men det här tar fan priset. Två maskerade män, jagar och skjuter ner en anställd på en skola i trettioårsåldern, framför barn.

    https://www.svd.se/just-nu-en-person-skjuten-till-dods-i-goteborg/om/sverige

    Nu spekulerar jag.

    1. Offret låg i konflikt med mördarna sedan tidigare. Ja, man behöver inte vara Einstein för att lista ut det.

    2. Offret är gissningsvis kriminell, eller tidigare kriminell i någon mening. För inte fan kan det vara så att offret endast har vanhedrat gärningsmännen på något banalt sätt, antingen genom att behandla deras unga bruscha eller kusse, som nu går på skolan, på någon banalt sätt. Jag kan ha fel, det har hänt många gånger tidigare.

    ”Enligt Göteborgs-Posten är den skjutne inte känd av polisen sedan tidigare.”

    3. Gärningsmännen saknar uppenbarligen helt empati. Detta är givetvis ett kroniskt tillstånd, helt oavsett om de är femton eller 50 år gamla, och dessvärre helt obotbart. Dessa psykopater borde aldrig, i ett friskt rättsväsende, och om de nu får fatt på dem, någonsin tillåtas vistas utanför de tjockaste av fängelsemurar.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: