Hetsjakt mot kameler kan vara illa dold främlingsfientlighet!

Göteborgs Posten som granskat det berömda Kamelcentret i Angered bedriver hetsjakt mot kameler enligt Kamelcentret själva

Så nu vet ni, kritik mot ett kamelcenter i Sverige är hetsjakt mot kameler och kan också vara illa dold främlingsfientlighet. Undrar varför GP inte ville ta in den insändaren? Det är ett mysterium…

Vet ni, jag tror att den nya jämställdhetsmyndigheten som ska ligga i Angered hamnar helt rätt. De kan nog t o m flytta in i Kamelcentrets ev lokaler. Där passar de faktiskt rätt bra.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

144 kommentarer

  1. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
    • Olof

       /  05/21/2017

      Ja, ett visst erkännande av DN’s delaktighet kunde ju tyckas vara på plats… t.ex:

      ”Även journalistik, som nu i Dagens Nyheter, om invandrares överrepresentation anklagas ofta”, av oss här på DN, ”för att bidra till en fördomsfull bild.”

      Sedan säger DN:
      ”Till exempel genom att upprepa att det inte är invandringen i sig som är orsak till kriminalitet utan dålig integration.”

      Vilket i sig, eftersom Sverige numera inte bedriver någon vare sig integrations eller assimilationspolitik, innebär att invandringen i sig blir orsaken.

      Utan aktiv integration går det inte att ha någon invandring, eftersom, som nu blivit plågsamt uppenbart, det då inte handlar om människor som blir en del av samhället utan bara någon form av rekrytering till zoo-liknande etniska enklaver.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/21/2017

      Jättebra att Teodorescu lyfter fram DN,s totalt ryggradslösa kappvändande och deras tidigare mobbning av dom som vågade kritisera flyktingpolitiken.
      Om Wolodarski nu hade haft en ryggrad så skulle han avgå som chefredaktör krälande i stoftet av sin skamlösa populism och äckliga kappvändande.
      Nu har han ju dock ingen ryggrad eller samvete utan kommer säkert försöka få det att framstå som just DN,s kritik är annorlunda än andras kritik alternativt att han påstår att dom alltid har haft samma åsikt.
      Den senare varianten är det väl dock bäst att han låter bli för internet är fullt av bevis på vad de har skrivit…

      Svara
    • G

       /  05/21/2017

      Heja Alice ❤

      Svara
    • G

       /  05/22/2017

      Jaaa! Äntligen något jag kan tänka mig läsa fast den skulle komma från DN!

      Svara
  2. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  3. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  4. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  5. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  6. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
      • Olof

         /  05/21/2017

        Börjar fundera på hur man skulle kunna formulera en lag som gör det straffbart att röja anonyma identiteter. Samt för journalister att göra hembesök.

        Svara
        • Hannah

           /  05/21/2017

          Ja, åtminstone borde det krävas väldigt starka skäl för att få röja en identitet, åklagarbeslut osv.
          Viktigt också att införa någon form av skydd för offer och deras närmaste anhöriga. Chockade människor som just förlorat en familjemedlem ska inte behöva jagas av media också. Terrordådet på Drottninggatan visade också på behovet av en direktkanal med polis och räddningstjänst. Media som säker informationskälla vid krislägen har spelat ut sin roll.

          Svara
        • Storbritanniens styrande konservativa parti har bra och dåliga sidor. Bland det riktigt dåliga finns stödet för kvällspressen och ett medieklimat där alla är lovligt vilt som inte har råd med dyra rättegångar.

          Svara
  7. Jäkla kamelofober.
    Det var en hemsk tid i Sverige när de helt öppet gick omkring och skanderade ”inga pucklar på våra gator.”

    Svara
  8. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  9. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/22/2017

      Politisera andning… ooookay.
      Klart yngre än professorerna i lesbisk litteratur, men fördomsbingon gav hela brickan fylld vid en bildsökning.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/22/2017

        Jag gissar att Judith Butler sitter som idolplansch där hemma.

        Svara
  10. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  11. Dan

     /  05/21/2017

    Antar att dessa företagsamma somalier aldrig skulle vilja eller kunna driva detta fantastiska center utan bidrag från kommunen. Om kamel farmar är så fantastiskt o bra så kan dom som driver det betala det själva. Varför ska skattebetalarna betala den somaliska lekstugan.

    Svara
  12. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/21/2017

      Hade rättviserasisterna fått bestämma hade väl alla programledare varit svarta,kvinnliga, feminister och helst varit lesbiska eller transsexuella.

      Svara
      • Njae, om Rättviseförmedlingen får bestämma så ska dom själva och deras kompisar få alla uppdrag. Det är ju det det egentligen handlar om, inte om mångfald egentligen. Tvivlar på att de kommer lobba för att Hanif Bali eller Alice Teoduresco ska få fler jobb direkt.

        Svara
        • Ja, det vore intressant att räkna andelen vita medelklasskvinnor.

          Svara
        • Senior

           /  05/22/2017

          Precis så, mångfald gällande medfödda egenskaper, enfald gällande politisk åskådning.

          Svara
    • Pelle2

       /  05/21/2017

      Kanonbra skrivit av Westerholm !
      Naturligtvis har han rätt i att vi snart kommer få se ett antal ledande politiker,journalister eller kulturarbetare komma ut som kritiker av flyktingpolitiken och de kommer att påstå att dom alltid har tyckt så.

      Svara
    • Utmärkt text, och tror jag, den längsta jag läst där.
      (1400 ord, så det är inte jättelångt, med i jämförelse med en vanlig tidningsartikel är det Krig och Fred.)

      Svara
  13. MiT

     /  05/21/2017

    Finns rätt många tveksamma grejer i ledaren. En sådan sak är att hon påstår att det kom 35 000 ensamkommande flyktingbarn 2015. Det kom 35 000 som PÅSTOD sig vara barn och de 35 000 var i princip det extra vedträt som knäckte ryggen till slut.
    ”Isobel Hadley-Kamptz: Ensamkommande lever med konstant rädsla för döden i Kabul”
    http://www.dt.se/opinion/ledare/isobel-hadley-kamptz-ensamkommande-lever-med-konstant-radsla-for-doden-i-kabul

    Svara
    • Jag förstår inte. Hon skriver att dessa ”barn” har lämnat sina familjer. Då är de inte ensamma. Någonstans sitter en familj och väntar.
      Hur ska vi ha det? Ensamma eller just nu i ett annat land än deras familj är?

      Svara
  14. Nils Dacke

     /  05/21/2017

    Glöm föralldel inte värdegrunden om alla kamelers lika värde och att inte sätta puckel mot puckel.

    Svara
  15. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
    • En sjuk syster

       /  05/21/2017

      Och ändå så har han tagit sitt straff.
      Då är det värre med snubben som gömt sig på en ambassad i 5 år för att komma undan rättvisan.

      Svara
      • MiT

         /  05/21/2017

        Är du säker på att det är rättvisan han försökte komma undan? Kan det inte vara orättvisan?

        Svara
        • En sjuk syster

           /  05/22/2017

          Det kan ju alla hävda att de inte litar på domstolarna och därför har rätt att hålla sig undan.

          Svara
      • Olof

         /  05/21/2017

        Alla som läst materialet runt fallet Assange, inklusive åklagaren, visste mycket väl att det inte förekommit något brott och att det inte fanns någon möjlighet till en fällande dom.

        Assange blev utsatt för extrajudiciär bestraffning av en åklagare som är on the record för att förespråka sådant missbruk av tvångsåtgärder från rättsväsendet för att straffa oskyldiga.

        Svara
        • En sjuk syster

           /  05/22/2017

          Om det inte fanns ”någon möjlighet till en fällande dom”, ja då kan man ju undra varför han frivilligt gömt sig på en ambassad i 5 år.
          Att han riskerar bli utlämnad till USA är bara ett svepskäl.
          För om det vore sant, så skulle han inte rest till Sverige från början och definitivt inte till Storbritannien som är USA:s tajtaste allierad i Europa.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  05/22/2017

          Se vidare: Hennes kompis Ulrika Rogland

          Svara
      • Senior

         /  05/21/2017

        Läs materialet!

        Svara
  16. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
    • Nilsson

       /  05/21/2017

      Anders har ju rätt! Klart vi ska utreda bränder som terroristbrott, även bilbränder!

      Svara
  17. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  18. Pelle2

     /  05/21/2017

    På tal om huvudinlägget så är det ju typiskt att kamelcentret drar rasistkortet när GP ifrågasätter det skattefinansierade och huvudlösa projektet.
    Om dom nu tror på sin affärsidé så får dom väl betala kalaset själva…

    Svara
    • Vic

       /  05/21/2017

      ”Betala kalaset själva?”. Menar du på fullaste allvar att folk skulle bekosta sina behjärtansvärda projekt själva? Det här är faktiskt Sverige. Vi HAR gemensamma pengar till sånt… som kommer från nåt… pengaträd, tror jag.

      För ”skattefinansierad” betyder väl ändå inte att pengarna kommer från arbetare som jobbar 40 timmar i veckan fast de hellre skulle spendera en del av den tiden till att se sina barn växa upp?

      Svara
  19. MiT

     /  05/21/2017

    ”203 – Radio Houdi Twitterblockar”
    http://www.radiohoudi.se/203-radio-houdi-twitterblockar/

    Svara
  20. MiT

     /  05/21/2017

    Svara
  21. G

     /  05/21/2017

    @MiT @Pelle2

    Ang eran lilla diskussion på förra blogginlägget om vad DN Ledarred skrivit tidigare ang brottslingars ursprung. Ja, de har vänt hycklarkappan ganska rejält kan man säga. Tack för din länk på förra blogginlägget Pelle2 🙂 Denna från Januari i år…. http://archive.is/FCK9s

    Svara
    • Pelle2

       /  05/21/2017

      Tack själv G för din länk som visar att MIT hade rätt 🙂

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/21/2017

        Att DN:s ledarredaktion nu låtsas som att de kommit på dessa dödsknarkarneonazistiska tankar av egen maskin tar ledarredaktionens egenkärlek till en ny nivå av anspråksfullhet. Undra hur lång tid det tar tills advokatsamfundet kommer kräva tillbaka sitt fina pris.

        http://www.dn.se/nyheter/sverige/dns-chefredaktor-peter-wolodarski-far-advokatsamfundets-journalistpris/

        Svara
        • Senior

           /  05/21/2017

          Detta säger en hel del om hur korrupt advokatsamfundet är då de väljer att prisa denna ”agendasättande journalistik”, en journalistik som närmast kan liknas vid krigspropaganda.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  05/22/2017

            Den kanske enklaste förklaringen på DN:s omvändning. Någon väldigt viktig medarbetare, någon i översta skiktet, har själv eller någon nära anhörig som fått uppleva samtida svensk kriminalitet i förstaperson.

            Bara en gissning.

            Dagens opinionsjournalister är farligt självupptagna, och det egna exemplet tycks vara det enda som riktigt biter.

        • Jan

           /  05/22/2017

          Det förvånar mig hur naiva ni är om advokatsamfundet. Att Wolodarski får advokatsamfundets pris beror ju på att han gynnar advokatskrået. Invandring är business och pengar för dem. Advokatens moral stavas alltid pengar. Egenintresset ljuger aldrig. Invandringsbranschen omsätter runt hundra miljarder varje år. Fråga Bert Karlsson och Robinson-Janne…

          Svara
    • G

       /  05/21/2017

      Svara
    • MiT

       /  05/21/2017

      Hade för mig att DN faktiskt var för ny sammanställning då men hade ingen länk eller så. Nu finns det! Tackar!

      Svara
      • G

         /  05/21/2017

        Haha, ja, jag har fått en ful vana att spara och bokmärka allt som kan vara av intresse för framtiden, ledaren ovan var tydligen inget undantag utan fanns i en av mina mappar med bokmärken 😛

        Svara
  22. Hej

    När inte ens kameler bryr sig…varför skall jag

    Svara
  23. G

     /  05/21/2017

    Svara
    • Olof

       /  05/21/2017

      Ja, SU är ju inte direkt är ett toppuniversitet så man är ju inte jätteförvånad över att Lundberg affären gick som den gick.

      Dock blir det genom den tydligt att positioner på SU framförallt handlar om att bidragsförsörja en social klubb snarare än akademiska meriter. Eftersom det innebär att universitetet uppenbarligen inte klarar av att fövalta det förtroende det givits att förvalta sina medel i samhällets intresse så får det gås igenom enligt mer objektiva kriterier, Därför anser jag att verksamheten bör nagelfaras och finansiering dras in i de fallen där instititioner inte kan påvisa omedelbar samhällsnytta med sin forskning, tills en sådan framtid där universitetet kan göra trovärdigt att akademisk meritering snarare än politik och personliga relationer är avgörande vid tillsättningar.

      Svara
  24. Här är kameler diskriminerade men i det riktiga kamellandet har svenska medias hatobjekt nummer ett hållit ett tal som jag tycker man ska läsa. En omvärdering.. ny era…eller bara ord?
    .http://www.haaretz.com/middle-east-news/1.790748

    Svara
  25. G

     /  05/21/2017

    ”Cwejman: Den etnokulturella entreprenören

    De flesta som inte får ett jobb biter ihop och försöker igen. Ett fåtal utvalda har privilegiet att beklaga sig i media och går kanske så långt som att skriva en debattartikel om varför de inte fick jobbet. Till den andra kategorin hör journalisten Alexandra Pascalidou.”
    http://www.gp.se/ledare/den-etnokulturella-entrepren%C3%B6ren-1.4290337

    Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Klockrent skrivet av Cwejman.
      Naturligtvis handlar Pascalidous gråtande om bristande mångkultur i svt enbart om att skaffa flera jobb åt henne.
      Håller också med honom om att vi inte skall hålla på med identitetsrasism och räkna hudpigment.
      Följande del av texten beskriver bra vad Pascalidou håller på med:
      ”Den brittiske statsvetaren Brian Barry skulle ha kallat Pascalidou för en ”etnokulturell entreprenör”. För henne är etnisk mångfald en hävstång med vilken hon skaffat sig själv en konkurrensfördel. Hon levererar en problemformulering där hon själv, passande nog, utgör lösningen. Identitetspolitiken blir i det här sammanhanget ett redskap på marknaden.”

      Svara
  26. G

     /  05/21/2017

    Svara
  27. G

     /  05/21/2017

    Svara
    • Casey Jones

       /  05/22/2017

      ”Ryggrad”

      Svara
    • Svenne

       /  05/22/2017

      ‘Advokater har ingen ryggrad, men gillar safe space…’
      Sådärja, varsågod Viktor!

      Svara
  28. G

     /  05/21/2017

    Dessutom ser det ut att vara en rubrik på en ledare i AB av alla ställen, haha!

    Svara
  29. G

     /  05/22/2017

    ”[..]..Ett uppseendeväckande inlägg i debatten står Lotta Olsson, litteraturkritiker och medarbetare på DN kultur, för. I en krönika nyligen skrev hon: ”Biblioteken är en oändligt viktig mötesplats, som skulle behöva växa och bli långt större än de är i dagens begränsade utrymmen.” (DN den 16 maj).

    Men det är inte fler hyllmetrar med böcker litteraturkritikern svingar sin penna för. Nej, bakom kodordet ”mötesplats” gömmer sig tankar om enkla och billiga restauranger för de ensamma, ”gemensamt datorspelande” för ungdomar och ”andrahandsmarknad med frivilligarbete, arbetsträning och klädbytardagar” under bibliotekets tak.

    Tankegångarna är illustrativa för den sjuka som drabbat och fortfarande drabbar alla kunskaps- och bildningsinstitutioner: tid och energi ska ägnas åt en mängd olika saker som varken har med kärnverksamheten eller samhällsuppdraget att göra. Det man egentligen ska göra får skötas med vänsterhanden.

    Kunskap? Nej, i dag är schemat fullt med normkritik. Böcker? Nej, i dag har vi tema datorspel. Ett tyst rum? Nej, det passar inte de stökiga killarna det ständigt är så synd om.

    Lärarna ska vara socialsekreterare, museerna ska vara arenor för samhällsdebatt, biblioteken ska bedriva daglig verksamhet för sysslolösa människor.

    Sett i det sammanhanget är det kanske inte så konstigt att de yrkesgrupper som är verksamma inom skolan, museivärlden och biblioteken sakta men säkert har devalverats och förlorat i status och anseende.(forts)”
    http://www.blt.se/ledare/radda-biblioteken-fran-dn-kultur/

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2017
      Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Jag läste de där ledaren i BLT och håller med om det dom skriver.
      Som vanligt vill dom ryggradslösa kulturskribenterna att vi skall kröka rygg för buset och acceptera att dom gör biblioteken till en otrygg plats. Det är ju så synd om dom stackarna och det skulle vara att stigmatisera dom i fall dom blir utslängda från biblioteken.
      De skötsamma besökarna däremot skiter kulturskribenten helt och fullt i

      Svara
  30. G

     /  05/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2017

      Inte alla kappor har vänt …

      Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Ali Esbati är oförskämd precis som Vänsterpolitiker brukar vara.
      Om man ger tillbaka med samma mynt så brukar dom dock börja gråta och efterlysa ett bättre debattklimat..

      Svara
  31. G

     /  05/22/2017

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/22/2017

      …kunde lugga flintskallar, slå igen svängdörrar, och löste även Hilberts sextonde problem, men lät självklart bli att berätta hur för att inte framstå som mallig. Mindre känt är att profeten även gräddade mellanösterns bästa oinbakdade Calzone.

      /Frida

      Svara
  32. G

     /  05/22/2017

    Svara
    • G

       /  05/22/2017

      ”Madon: Kultur är också ett uselt skäl för könsseparata badtider
      ..[..]..
      I medier har det gång på gång påpekats att kvinnotider behövs av religiösa skäl. Till SVT Västmanland sa en intervjuad kvinna: ”Jag kan inte visa mig, visa min kropp, för min religion” (20/11 2016). En annan kvinna sa till VLT: ”På grund av religion och kulturella skäl kan vi inte simma med män” (16/2). En tredje sa till Sveriges Radio: ”Vi är många kvinnor från olika länder som på grund av religion och kultur inte får simma tillsammans med män” (21/2).

      Trots detta har somliga politiker ifrågasatt att det skulle ha med religion att göra. Även Stadsledningskontoret tonar ner det i ett tjänsteutlåtande. Man medger att fyraårsgränsen för pojkar dels handlar om en ”kulturell anpassning”, men hävdar att man inte ”kunnat finna” att religion skulle varit med i bilden.

      Oavsett om man kallar det religion eller kultur handlar det om värderingar som bygger på att flickor och kvinnor inte bör bada med män.(forts).”
      http://www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-kultur-ar-ocksa-ett-uselt-skal-for-konsseparata-badtider

      Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Klockrent av Sakine att visa upp vilken hycklare Schyman är som kallar sig för feminist men böjer sig för hederskultur.
      Skulle vara skönt om flera journalister börjar granska extremisterna i Fi, läser deras verklighetsfrånvända partiprogram och pressar dårarna Schyman och Kawesa på svar angående detta.
      Om detta gjordes konsekvent så tror jag att Fi skulle vara det 1%-parti bestående av sekterister som det egentligen är.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/22/2017

        Jag tycker man bör fråga sig vad F!:s agenda är. Att anta att de är naiva är högst naivt. Och om det nu visar sig att de faktiskt bara är blåögda så ska de i ljuset av kritiska frågor få ansvara för detta enfald själva. Att de framställer sig själva som värnlösa idealister befriar dem inte från ett barolin av skuld.

        Är de på något cyniskt plan bara ute efter miljöpartiets röstboskap eller håller de verkligen sig med sådana här grumliga idéer, eller är F! endast ett paraply för envar som önskar slänga sig med de senaste amerikanska importtrenderna inom vänsteravantgardismen?

        När ser vi krönikor som försvarar den feministiska opinionsböbeln med att de bara är rädda, att de behöver trygghet, och att de inte egentligen tycker så där konstigt, på på samma sätt som den Sverigedemokratiska opinionen förklaras som ickerasister utan egentligen bara förskräckta av modernitet och falskt nostalgiska över en svunnen tid av trygghet.

        Det F! pysslar med är en förstaklassens hatpropaganda. Att journalisterna inte ställer dem till svars är tamefan skandalöst.

        /Frida

        Svara
        • Pelle2

           /  05/22/2017

          Nej,naiva är dom definitivt inte utan dom har hittat en nisch som förhoppningsvis skall leda till maktens köttgrytor.
          Det tragiska är dock att de så kallade journalisterna låter dom hållas och inte på allvar granskar deras politik. Schyman behöver bara le lite och avfärda kritiska frågor med en handviftning så slutar journalisterna ifrågasätta deras politik.

          Skulle för övrigt också vara intressant om någon journalist på allvar granskade SD,s program och inte stannar vid den ytliga analysen om flyktingpolitik och nazistiska rötter.
          Kan säga att jag själv inte har läst deras program men funderar på att göra det.
          Är ju alltid intressant att se vad man hittar.

          För övrigt tycker jag också att journalisterna borde granska V,s partiprogram som innehåller gamla kommunistiska idéer som förstatligande av banker.

          Eller varför inte granska samtliga partiers program och leta fram smaskigheter som man kan pressa fram svar ikring 🙂

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  05/22/2017

            Det låter bra.

            Så här lyder de första raderna i F!:s partiprogram från 2015.

            ”Feministiskt initiativ finns i politiken för att tillföra den saknade dimensionen. Det handlar om en dimension som problematiserar och utmanar könsmaktsordningen, heteronormativiteten och dess samverkan med andra maktordningar som tillsammans skapar könsordningens fundament.”

            Lycka till med att tillföra ett könsmaktsheteroutmanande av islamistdimensionens samverkan med andra maktordningar i Göteborg, Örebro, Norrköping, Malmö, Tensta, Borlänge, Gävle…

  33. G

     /  05/22/2017

    ”Centern: Stoppa utvisningar av ensamkommande barn och unga

    Ge ensamkommande som varit här minst ett år amnesti
    Centerpartiet i Västerås går med i Vi står inte.

    Vi kräver:…”
    http://www.vlt.se/opinion/debatt/centern-stoppa-utvisningar-av-ensamkommande-barn-och-unga

    Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Centern är verkligen ett parti av flyktingextremister.
      Så här skriver dom i uppropet:
      Vi kräver
      ”Att stat och kommuner omedelbart stoppar omflyttningarna av ensamkommande barn och unga som befinner sig i asylprocessen, då många av dem mår fruktansvärt dåligt och behöver trygghet och stabilitet för att inte riskera att hamna i ett självskadebeteende.

      Så om en asylsökande säger sig må dåligt så är det skäl till att få asyl ??

      • Att Migrationsverket fryser alla utvisningar för ensamkommande barn och unga omedelbart utifrån den rättsosäkerhet och brist på kunskap om barnperspektivet som råder på Migrationsverket.

      Så Centern dömer ut en myndighets kunskap inom det område dom verkar.
      Vem menar dom i så fall skall kunna avgöra asylskälen för ungdomar ?
      Jultomten ?

      • Att våra politiker tar beslut om amnesti för alla ensamkommande barn och unga som varit i Sverige mer än ett år.
      Ok, se till att hålla dig kvar i ett år så får du asyl oavsett om du har skäl för detta eller ej…

      Svara
      • De flesta barn känner sig trygga med sin egen familj. Skicka ”ensamkommande” hem genast till mamma och pappa eller släktingar.
        Hittar ni inte släkten, kolla ungens mobil.
        Om ett barn i Sverige behöver fosterhem skickar vi inte de till Somalia eller Afghanistan utan försöker med släkt i Sverige i första hand.

        Svara
  34. MiT

     /  05/22/2017

    Svara
  35. MiT

     /  05/22/2017

    Svara
  36. Pelle2

     /  05/22/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna tar upp en annorlunda vinkel på DN,s kappvändande.
    Han pratar om att media spelar en viktig roll vid krishantering men att deras agenda- och värdegrundsjournalistik gör att allmänheten mer eller mindre har förlorat förtroendet för media.
    https://ledarsidorna.se/2017/05/media-ett-hot-mot-den-nationella-krisberedskapen/

    Svara
  37. Svenne

     /  05/22/2017

    Sydsvenskan: Insändare av fritidspolitiker (M):

    Svara
  38. MiT

     /  05/22/2017

    Svara
  39. Svenne

     /  05/22/2017

    DN via unvis.it:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/22/2017

      Bajsar björnen i skogen?

      Det som är så jävla provocerande är att DN inte fäller in en fet ingress med en ursäkt och förklaring till att de nu tycks kunna publicera en sådan rassistisk hatartikel. Det sitter säkert ett tiotusental morgontidningskonsumenter där ute som har DN som sitt enda rättesnöre. De behöver få veta att journalisterna och redaktörerna på DN låtsas som att det regnat i årtionden.

      /Frida

      Svara
  40. Svenne

     /  05/22/2017

    Bryssel trotsar den svenska folkomröstningen från 2003:

    Svara
    • Ja, detta kommer verkligen göra människor mer positiva till EU. De har verkligen inte lärt sig något av Brexit.

      Svara
      • Embryo

         /  05/22/2017

        Det lär väl bli en repris av det här: https://www.youtube.com/watch?v=qQkNTs15mZ4

        Även om jag ansåg att Sverige skulle bli en medlem av den europeiska gemenskapen på tiden det begav sig skulle jag definitivt inte ha röstat så nu. Bristen på riktig demokrati och transparens gör att jag inte kan förstå hur det faktiskt kan finnas en majoritet i Sverige som faktiskt är för ett EU-medlemskap.

        Svara
    • Gurkburken

       /  05/22/2017

      Ja, med all rätt. Sverige har ingen opt-out. Om Sverige skulle få för sig att säga att man vägrar att gå med, snarare än ”vi går med så fort vi uppfyller villkoren, som vi inte gör något för att uppfylla”, så begår Sverige fördragsbrott. Svenska folkomröstningar är inte bindande för Sverige och inte ansvarsbefriande gentemot EU. Frågan i den svenska omröstningen var dessutom utformad som en vanlig opinionsundersökning: ”Anser du att Sverige skall införa euron som valuta?”.

      Svara
    • Senior

       /  05/22/2017

      Nej, Sveriges politiker skrev 2010 in i den Svenska grundlagen att Sverige skall vara medlem i EU. Det är inte Bryssel som trotsar, det är som vanligt våra egna politiker som trotsar. Så nu är det bara att svälja.

      http://www.nejtilleu.se/kef/kef118/sveriges_medlemskap_i_EU_grundlagsfasts.htm

      Svara
      • Svenne

         /  05/22/2017

        Ja, förvisso, men det enda som krävs är att Sverige (regering, Riksdag) säger ‘Nej, tack’. Vad ska Bryssel göra? Utesluta oss från EU? Invadera oss? Bötfälla? Det är bara att göra som alla andra EU-länder, skit i Bryssel… 😛

        Svara
  41. Svenne

     /  05/22/2017

    Kvinnor är ‘fritt villebråd’ nu:

    Svara
    • Jan

       /  05/22/2017

      Nå, nio av tio svenska kvinnor har röstat för den här utvecklingen. Förstår man inte enkla orsakssamband så går det så här. Jonna kanske ändrar åsikt i invandringsfrågan efter det här? Förhoppningsvis.

      Svara
      • Svenne

         /  05/22/2017

        Ja, svenskarna har inte ställt tillräckligt höga krav på sina politiker, och får nu känna effekterna in på bara skinnet. #ignorans #kravlöshet #flumpolitik

        Svara
    • hon får väl klä på sig mer på stranden typ Burka
      bara att vänja sig
      gäller ju inte mig som man , kvinnors problem inte mitt

      Svara
    • G

       /  05/23/2017

      Ja, men reaktionerna från de kvinnor som blir villebråd pga #detnyalandet skiljer sig, ibland undrar jag vad som krävs för att någon ska vakna, från förra året…

      ”Fyra okända män överföll kvinna: “Jag vände mig och sparkade allt vad jag kunde”
      ..[..]..
      Hon tycker männens tillvägagångssätt är väldigt märkligt. Att känna på hennes hår och kläder.

      Hon menar att kvinnor ska kunna gå ut när som helst på dygnet utan att vara rädda.

      – Vi måste tänka på vad vi kan göra för att förhindra sånt här beteende framöver och ta det till en högre nivå. Det är ett samhällsproblem. Det är så typiskt att det här råkade vara killar från ett annat land, det hade lika gärna kunnat vara svenskar. Det spär ju på den här främlingsrädslan som en del människor har, säger kvinnan.”
      http://archive.is/qc0G0

      Svara
  42. MiT

     /  05/22/2017

    Svara
    • Kristian

       /  05/22/2017

      Intressant att kombinera med den ovanför, ”Hon trakasserades på badplats: ”Blev väldigt rädd””
      Ser de verkligen inget samband?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/22/2017

        Feministisk logik slår till.

        För lite manlig personal i skolan. Lösning: Högre lön till kvinnorna (som är i majoritet).

        6 av 10 rektorer är kvinnor. I branschen i stort så är fördelningen mellan män och kvinnor ungefär 7 mot 10. Det vill säga att chefsfördelningen står i ungefär jämställd proportion till hur det ser ut i kåren generellt.

        För lite kvinnlig personal på byggen. Lösning: Fler kvinnliga chefer.

        I byggbranschen är 1 av 10 chefer kvinna. Detta anses tydligen vara ett enormt problem. Nu är jag visserligen väldigt intresserad av att veta vilken typ av chefer som avses. Snackar vi platschefer, eller är det högre chefer. I branschen i stort är det ungefär 8% kvinnor. Det vill säga en hyfsad korrelation.

        I toppen ser det dock annorlunda ut. I de stora byggbolagens styrelser sitter ungefär 30-40% kvinnor.

        Klart att tjejer inte vill jobba i byggbranschen när genuspropagandan försöker få det att framstå som att det är omöjligt att göra karriär, trots att all fakta pekar på det rakt motsatta.

        /Frida

        Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Varför ifrågasätts aldrig kvinnliga normer som verkar leda till martyrskap,offerroller, sjukskrivningar med mera ? Det borde väl snarast vara kvinnor som borde bli mera lika män…

      Svara
    • Skeptisk

       /  05/23/2017

      Frivillig omskolningskurs för pojkar med temat ”Du är fel”. Blir säkert populär.

      Svara
  43. MiT

     /  05/22/2017

    Svara
    • Senior

       /  05/22/2017

      Ja, detta förklarar ju en del……. 😂

      Svara
    • Pelle2

       /  05/22/2017

      Bra av Arpi att ställa Schyman mot väggen vad gäller deras ”ekonomiska politik”.
      Det är ju konstigt att Schyman kommer undan frågan om deras ekonomiska politik genom att snacka om att det inte är så viktigt eller att dom prioriterar annorlunda.
      Ingen annan partiledare hade kommit undan med sådant skitsnack.

      Sanningen är att dom inte har någon annan ekonomisk politik än att någon annan skall betala för deras allt åt alla-politik.

      Men med tanke på Schymans bakgrund som kommunist och skattesmitare så förstår ju alla att hon inte vet ett skit mer om ekonomi än att ”de rika” skall betala mer och mer skatt…

      Jenny Bengtsson visar ju också vilken stenkorkad människa hon är som inte är smartare än en 8-åring men egentligen är väl ingen förvånad ?
      Hon resonerar som ett bortskämt barn..
      Det mest patetiska i sammanhanget är att hon är så korkad att hon erkänner hur dum hon är i sociala medier.

      Svara
    • Peter

       /  05/22/2017

      Nu ska jag vara plumpt ärlig. Jag har själv en son i ungefär samma ålder. Fattar man inte deras matematik så är man ta mig i röva helt dum i huvudet.

      Svara
      • Embryo

         /  05/23/2017

        Ja, fixar man inte lågstadiematten bör man definitivt inte vara riksdagsledamot och inte heller bör man ha några styrelseuppdrag för ett fackförbund. Det där var uppriktigt sagt tragiskt.

        Svara
    • Skeptisk

       /  05/22/2017

      Hon ”strugglar” med svenska språket i alla fall. Betvivlar hennes möjlighet att klara ens ett grundläggande språktest.

      Svara
  44. Pelle2

     /  05/22/2017

    OT:
    Bloggaren Fristad tar upp ämnet om DN,s kappvändning på ett bra sätt.
    http://www.fristad.eu/2017/05/omsvangningen/

    Svara
  45. Pelle2

     /  05/22/2017

    Lite mera OT:
    Ledarskribenten Maria Ludvigsson på SVD tar upp Stockholms stad floskler om feministisk stadsplanering.
    https://www.svd.se/kan-feministisk-stad-stoppa-vald/om/ledare

    Svara
  46. PATRICK

     /  05/22/2017

    GP är inte mycket till vettiga.. Bättre? Ja men vettiga? Nej, absolut inte!

    http://www.gp.se/nöje/tv/så-bra-är-nya-twin-peaks-1.4297372

    Svara
  47. G

     /  05/22/2017

    ”Kvinna skickade snipp-pics till sitt ex – åtalas

    En kvinna i Halland åtalas för att ha skickat snipp-pics till sitt ex. Hon ska dessutom ha hotat mannens nya flickvän, enligt åtalet.

    – Det är nog vanligare att sådana här bilder skickas åt andra hållet, säger åklagare Jörgen Bengtsson.

    Hon ska också ha skickat bilder på sitt kön – och en film där hon onanerar.

    SVT har flera gånger rapporterat om så kallade dickpics. I det här fallet är det alltså en kvinna som åtalas för att ha skickat bilder på sitt underliv.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/kvinna-skickade-snippics-till-sitt-ex-atalas

    Ja, förstår utan tvekan allvaret i hot som det också handlade om i detta fall då man aldrig vet om det stannar vid hot eller om hoten utvecklas till verkliga handlingar, så om det var det inget snack. Men detta med ”snipp/dick-pics”, om det enbart bilder/filmer som skickats enstaka gång, vet att vissa är känsliga, men herregud. Såvida det inte handlar om trakasserier med konstanta snipp/dick-pics/filmer flera gånger i veckan/månaden eller nåt, radera bilderna, blockera avsändaren, fortsätt med ditt liv. Åklagaren har nog dock fel, nu var de ju inte tillsammans längre utan han var hennes ex och då var det kanske inte toppenkul för honom att få detta skickat till sig, men i en relation är det inte direkt ovanligt att det skickas åt båda håll, de ”smarta” telefonernas intåg har en hel del med det att göra, det är helt enkelt möjligt. Vissa fattar inte varför folk gör det, andra fattar inte varför vissa tycker det är fel, jag säger, gör det om ni vill, det stör liksom ingen annan, själv har jag varken skickat eller mottagit några bilder/filmer, det enda jag vet är att jag inte skulle känna mig kränkt eller ofredad av bild/film av detta slag, såvida det inte handlar om trakasserier som sagt, då är situationen en annan, speciellt om man bett personen sluta skicka men det inte hjälper. Men ärligt talat. Skicka en bild eller film när IS-krigare halshugger eller torterar någon, det hade jag blivit mer upprörd över alla dagar i veckan.

    Svara
    • Jag skulle gissa att de rapporterade hoten först och främst och sedan så kom de så kallade ”snipp-picsen” upp och blev inbakade i ofredande-åtalet. Kommer dock aldrig förstå trenden att skicka bilder på sitt könsorgan oavsett…

      Svara
  48. G

     /  05/23/2017

    ”Lärarförbundet: Tecken på dålig arbetsmiljö på Kunskapsljuset

    Andelen lärare med pedagogisk högskoleexamen hos den muslimska friskolan har sjunkit från 64 procent till 31 under de senaste fem åren. Det visar siffror från Skolverket. Rikssnittet ligger på 82 procent utbildad personal.

    – Det är ett tecken på att det inte är någon bra arbetsmiljö för lärarna, säger Sandra Wahlström på Lärarförbundet i Linköping som även är ledamot i förbundsstyrelsen.
    ..[..]..
    Trots att Kunskapsljuset har fått mångmiljonbelopp i extrastöd under sju år har personaltätheten alltså minskat. Det får facket att höja på ögonbrynen.

    – Varje krona av våra skattepengar har en alternativ användning, säger Sandra Wahlström.

    Vår granskning visar också att ingen har kontrollerat i fall att de 23 miljoner kronorna har använts såsom det var menat. Kommunen och Skolinspektionen skyller på varandra.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/lararfacket-varje-skattekrona-har-en-alternativ-anvandning

    Svara
  49. Svenne

     /  05/23/2017

    Anders Lindberg (AB) kan det här med att trampa i klaveret… 😉

    Svara
  50. Svenne

     /  05/23/2017

    NI:s Chang Frick är fyndig…

    Svara
  51. Potentiellt terrordåd på en Ariana Grande-konsert i Manchester:
    http://www.bbc.com/news/live/uk-england-manchester-40007967

    Svara
  52. Svenne

     /  05/23/2017

    Axel Oxenstiärna torde rotera nu…

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?
  2. Framtidsjobbet för somalier i Sverige: Fårherde? | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: