Trots alla lögner från Svenska Institutet så visade det sig att de prenumererade på ”nätsäkerhetsexpertens” blocklista!

Skrev ett omfattande inlägg häromdagen där jag mer eller mindre bevisade att Svenska Institutet prenumererade på den självutnämnda ”nätsäkerhetsexpertens” blocklista.

SI hade ju även tänkt att prenumerera på den efter att ”nätsäkerhetsexperten” avslutat sin vecka på @sweden-kontot vilket jag visade medförde andra allvarliga problem.

Nämligen att Svenska Institutet på det viset skulle ge bort en del av kontrollen över informationsflödet även i framtiden till en välkänd vänsterextremist långt ut på vänsterkanten. En som inte skulle ha minsta koppling till SI. För den som skapat blocklistan är den som kan lägga till eller ta bort namn på den vilket direkt i realtid slår igenom på alla som prenumererar på den.

Det verkade vara supersmart tyckte Emma på Svenska Institutet som säger att en webbmaster som heter Adi fixar det.

Emma är ansvarig för något som heter ”interkulturell dialog” på Svenska Institutet. Vad det egentligen är och innebär förutom snömos vet nog ingen.

Webbmaster Adi håller till på samma snömosavdelning. Om han tyckte det var en bra idé att importera en blocklista från en extremist långt ut på vänsterkanten? Utan att tänka över konsekvenserna vad en sån lista innebar för framtiden i form av att extremister utanför myndigheten delvis kontrollerade åtminstone delar av informationsflödet? Högst troligt, listan fanns ju där och användes. Och Emma lovade ju att han skulle lösa det. Emma är väl hans närmaste chef.

Så de prenumererade alltså på listan trots alla krumbukter, halvsanningar och rena lögner för att förneka det, man t o m kallade det att man ”migrerade” över listan! Man hade ju dessutom kvalitetssäkrat den också!

Under sin vecka som @sweden har hon med SI:s godkännande använt en blockeringslista, som är framtagen i samarbete med andra experter på näthat

Men inte nog med att listan var kvalitetssäkrad, den var också framtagen av den självutnämnda nätsäkerhetsexperten tillsammans med andra experter på näthat. Vilka andra experter handlar det om? Har SI varit i kontakt med dem så man kan verifiera expertkunskaper?

Man får inte vara såhär lättlurad/naiv om man har en position på en myndighet där man ansvarar över något…

Den enda som varit supersmart här är Vian som kuppade in sin politiska blocklista på en myndighet utan att de ens fattade att de samtidigt gav henne stor kontroll över informationsflödet även i framtiden!

Det här med SI måste utredas ordentligt!

Ett tips för att minska skräpet som @sweden-twittrare får är att inte så ofta sätta kontot i händerna på extremister långt ut på vänsterkanten som ÖSER ut politisk propaganda via det som om det skulle vara det normala i Sverige. Det går väl ungefär 1 normal på 10 sådana extremister på kontot…

Vill ni kolla listan så finns den som excel-fil här

Tillägg, det fanns ju ännu fler mail och annat som jag missade

mejl svenska institutet si

Mycket avslöjande…

mejl svenska institutet si 1

Härligt, man låter aktivisten bedöma om ett konto från aktivistens egna lista ska fortsätta vara blockat eller inte. Myndighetsutövning när den är som bäst…

mejl svenska institutet si 2

Var ingen som hackade någon alls, det som hände var att länken till blocklistan, som gör att man kan prenumerera på den och se vilka som är med på den, avslöjades av någon som i sin tur fått den av Vian. Inget annat.

mejl svenska institutet si 3

Exakt, hennes PRIVATA blocklista, ni vet den som Svenska institutet påstod var skapad av flera experter och som var kvalitetssäkrad av Svenska Institutet själva? Rakt av importerad till Svenska Institutet. Inget annat.

Och ännu ett som jag missade

mejl svenska institutet si 4

Där kan man se att hon inte bara gavs tillfälle att kontrollera en del av myndighetens informationsflöde i framtiden via blocklistan utan att hon även styrt vad myndigheten ska säga när man upptäckte att @sweden-kontot använde hennes privata blocklista som inte bara var en lista över porrbotar och nazister, utan även var baserad på politiska motståndare, dvs högerspöken till höger om Miljöparitet.

Bilderna ovan kommer från @BjorklundVictor, som är den som begärt ut handlingarna, och från @daccraft (de som är färgmarkerade. Men tror att alla kommer från Björklund från början.

När Svenska Institutet har slagit frivolter i sina försök att dölja detta så har de alltså varit fullt medvetna om allt hela tiden och har dessutom låtit extremisten som orsakat kaoset styra vad som ska kommuniceras från myndigheten.

Jag applåderar så hårt att jag får ont i handflatorna…

Allvarligt, man MÅSTE granska svenska myndigheter ordentligt och städa bort alla aktivister! SI t ex verkar vara fulltankat med aktivister långt ut på vänsterkanten!

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

72 kommentarer

  1. ”Flera experter” – plural. Vilka var de andra ”nätsäkerhetsexperterna” nu igen?

    Och vilken slags ”nätsäkerhetsexpert” förstår inte skillnaden mellan en öppen länk och en stängd sådan? ”Semihackattack”? Jovars.

    Svara
  2. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
    • Törnrosa

       /  05/25/2017

      Tanken att kuppa in listan kanske var smart, men sen kom alla misstagen som avslöjade listmakerskans och myndighetspersonalens bristande kunskaper. När jag tänker efter blir det ju rena Jönsson-ligan av det i mina ögon – så urbota korkat på både bredden och tvären.

      Kvar står att alla kan se vad listmakerskan anser om ca 14 000 kontoinnehavare. Hoppas att myndigheten säkrar upp med riktiga IT-experter i framtiden. mvh

      Svara
      • Ivar L

         /  05/25/2017

        Sedan kan man ju fundera på vad nätsäkerhet ens har att göra med enorma blocklistor på ett meningslöst PR-konto på Twitter. Det är ju i grund och botten bara trams alltihop från början till slut i vilket fall som helst.

        Att folk ens bryr sig om att följa det där meningslösa Swedenkontot är fascinerande i sig i sin totala meningslöshet.

        Svara
        • Törnrosa

           /  05/25/2017

          Visst kan man tycka så. Alltså trams. Men när en myndighet är inblandad finns det alltid människor som ser till myndighetens trovärdighet – den får man bara inte tubba på.

          För mig handlar det om respekt för nationen. Alltså blir säkerheten åsidosatt på ett myndighetskonto så kan man misstänka att fler myndighetskonton inte heller har tillförlitlig säkerhet.

          Och i det här fallet kunde konsekvenserna blivit väldigt märkliga om en människa med hjälp av scriptet fortsättningsvis kunnat redigera myndighetens lista långt efter hennes uppdrag var utfört. mvh

          Svara
      • Och om attacken lyckades var den inte längre ”tafflig” eller ”semi”. Och så vidare ad nauseam.
        Vilket stolpskott.

        Svara
        • Törnrosa

           /  05/25/2017

          Nja nu tänker jag så här: Med en IT-avdelning ska attacken inte lyckas över huvud taget. Det ska vara hårda regler om hur script ska användas. Ingen ska få lov att lägga till något som inte kontrollerats av IT-certifierat folk.

          T ex ska en ”gästarbetare” kanske inte ges rättigheter till sådana ingrepp att han/hon ska kunna brunmåla folk hur som helst eller ge sken av att t ex jurister är näthatare. mvh

          Svara
          • Där är vi överens.
            Jag håller med de som säger att ”attack” är fel ord.

          • Törnrosa

             /  05/25/2017

            Attack är ditt ordval. Jag funderar mer på att de inte hade klart för sig hur uppdateringarna och ”tjänsten” fungerade. Så var det också den funktionen som ledde till avslöjandet, vilket jag tycker var tur för oss. Alltid bra när fula saker avslöjas.

            Vad som i övrigt pågår i hemlighet kan vi inte veta något om – så det är det lite svårt att ha synpunkter på – men detta höjde inte förtroendegraden. mvh

          • Det är ursprungligen Vian som använder ordet attack, jag bara upprepar det.

          • CR

             /  05/25/2017

            Kan vara fler hundar begravna. ”en tjänsteman från sida mejlar till svenska institutet och ger sitt perspektiv på blockeringsfrågan”, tjänstemannen går vidare i god för Vian ”som han känt ett antal år tillbaka”

            Om tjänstemannen är den jag tror löper en informell tråd vidare till Expo – researchgruppen – Afa i nedstigande led. Inte osannolikt att Mediernas plötsliga olust att rapportera om det olagliga åsiktsregistret på myndigheten, kan ha göra med de egna banden till vänsterextrema researchgruppen. Svt har medgett visst samarbete tidigare, frågan är hur omfattande och täta banden är? En potentiell krutdurk.

  3. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
  4. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
  5. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
  6. Enligt Trollnyheter så är 23-åringar ”barn”:

    Da faq.

    Svara
  7. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  05/25/2017

      Precis samma sak som rapporteringen kring Akilov, samma mönster upprepas. Vi skall invaggas i en känsla av att detta är ett vansinnesdåd och att muslimsk extremism inte har med saken att göra.
      Magnus Norells beskrivning över hur media hanterar islamistisk terror följs till punkt och pricka. Går att läsa om i Kalifatets återkomst.

      Svara
    • G

       /  05/25/2017

      Vi ska bedriva nyhetsarbetet så att människor uppfattar oss som trovärdiga. Vi gör noggrann research och ställer krav på oss själva att hålla en balanserad ton i vår presentation. Det ska gå att lita på SVT.
      https://www.svt.se/nyheter/sa-arbetar-vi-pa-svt-nyheter

      *okej* 😀

      Svara
      • Vill minnas att elever genom elevråd en gång i tiden skulle ”ges en känsla av medbestämmande.”

        Svara
  8. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  05/25/2017

      ”Samtalsklimatet blivit trevligare…”
      Jo, om man blockerar en stor mängd av dem som har den ena åsikten så att de andra kan få säga vad de tycker i lugn och ro så blir det nog ”lugnare”. En död debatt är kolugn.

      Svara
  9. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
  10. MiT

     /  05/25/2017

    ”Därför finns Pewdiepie med i statens åsiktsregister: ”Fått stöd av nynazistiska rörelser””
    https://nyheteridag.se/darfor-finns-pewdiepie-med-i-statens-asiktsregister-fatt-stod-av-nynazistiska-rorelser/

    Svara
  11. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
  12. Detta har ni dratt på er själva:

    Er tid vid köttgrytan är över ”vita” feminister…

    Svara
    • Pelle2

       /  05/25/2017

      Det är väl den naturliga fortsättningen på den identitetspolitik som omhuldas av feministerna och vänstern. Dv.s att identitetspolitikerna med annan hudfärg än vit kommer att börja hata vita feministkvinnor och hävda att dom är rasistiska förtryckare enbart pg.a deras hudfärg.

      Svara
      • Givetvis. Men reaktionen av medelklass (och öfvre) kommer bli obetalbar!

        Här kan vi tala om att de kommer sluka varandra – alla vill ju ha en del av kakan…

        Svara
    • Senior

       /  05/25/2017

      ”Vad som är utmärkande för socialism är utrensningarna på den egna sidan.”

      -Gäller i högsta grad fortfarande.

      Svara
  13. Jans

     /  05/25/2017

    Bra Fox-intervju med brittisk journalist som utreds för ”hatespeech” för att hon använde lite olämplig formulering efter terrordådet:

    Svara
  14. Jans

     /  05/25/2017

    Den största frågan egentligen tycker jag är varför folk ens följer det där meningslösa Swedenkontot.

    Svara
    • Senior

       /  05/25/2017

      Den största frågan är hur mycket mer det finns av denna blockering och diskriminering av oliktänkande inom fler myndigheter.

      Det är inte åsiktsregistreringen i sig som är det stora problemet, det är vad de gör med denna information.

      -Där har historien visat påfallande många gånger vad som händer när man ger sig ut på det sluttande planet.

      Reinfeldts tal om stora öde vidder som kan bebos för nu tankarna till ett framtida Gulag istället.

      Svara
  15. Pelle2

     /  05/25/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna sågar Miljöpartiet och Fi och kallar dom med all rätt för sekter.
    https://ledarsidorna.se/2017/05/miljopartiet-det-utvalda-folket/

    Svara
    • Likheten med Islamism-Islam-komplexet är stor. Om de ”vanliga” (övriga riksdagspartier) inte hållit tokstollarna om ryggen hade de inte fått någon inflytande. Då vore det ett bra sätt att parkera 5% galningar och revolutionsromantiker bland väljarna.

      ”Det handlar om en övertygelse på att man är en del av någonting mycket större.”
      Oj, oj, oj. Hade inte ens läst så långt när jämförelsen med religion dök upp i skallen.

      Bara jag som tänker på visan?
      ”Alla är barn och de tillhör det utvalda folket.”

      Svara
    • Ivar L

       /  05/25/2017

      Handlar om hur vi måste ta oss över de mentala spärrar som finns kring islamism.

      Svara
  16. Vänstern är faktiskt inte ryggradslös:

    Däremot feg.

    Svara
    • Vill poängtera att min ”feg”-kommentar har inget att göra med Jonas då han är faktiskt en av de få som står upp för vad han tror på. Om fler vore som honom så skulle jag börja rösta på V igen (och nej, det har inget att göra med muslimer, utan, som sagt stå för det man tror på)

      Svara
  17. Tack för ditt idoga arbete. Som jag har sagt förr behövts ett arkiv över dumheterna. En stor det av det arkivet finns på toklandet.

    Svara
  18. Dervish: ”Ramadan är en smal och exklusiv tradition”
    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/ramadan-ar-en-smal-och-exklusiv-tradition-17263
    ”Ramadan är inte direkt det första man kläcker ur sig om någon säger ”Nämn en svensk tradition!”. Inte heller nattvarden lär ligga ytterst på tungan, om man säger så.
    […]
    Ramadan gäller inte alla, den gäller de som tror – och för den rättrogne är fastan, liksom bönen och trosbekännelsen obligatorisk och ingenting man kan förnya och förändra hur som helst. ”

    Svara
    • Olof

       /  05/25/2017

      Vill muslimer göra sina traditioner till ‘svenska’ får de väl göra som kristna gjort innan dem – låtsas som hedniska träd och halmbockar har något med Jesus att göra. Kanske den ‘svenska ramadan’ kan vara när Mohammed klädde ett träd för att fira midsommar, och den muslimska biten just att man låter bli att dricka sig skitfull istället.

      Religion är, i slutändan, väldigt flexibel när de styrande inom den väljer att vara det.

      Svara
  19. Nilsson

     /  05/25/2017

    Vet inte vad som är mest tragiskt egentligen.
    Att en ”myndighet” har ett officiellt konto för att förbättra Sverigebilden, att de anlitar vänsterextremister till att göra blocklistor eller att folk blir sura över att de blir blockade/åsiktsregistrerade.
    Har alltid sett Twitter som en sandlåda där inte alltid så vuxna människor kastar sand på varandra.
    Är Twitter så viktigt?
    Om svaret är ja, bör jag skaffa det?

    Svara
    • Nej. Man klarar sig bra utan Twitter och också utan Facebook. Vi kan lägga ner en del myndigheter också vilka vi klarar oss utan. Svenska Institutet ligger nog överst.

      Svara
    • Jans

       /  05/25/2017

      Vet man vilka, utanför Sverige, som läser kontot ifråga? Har det någon räckvidd utanför kretsen av närmast sörjande utanför våra gränser?

      Svara
  20. MiT

     /  05/25/2017

    Svara
    • Jans

       /  05/25/2017

      Rätt mycket ”I scratch your back and you scratch mine” över denna skattefinansierade verksamhet uppenbarligen.

      Svara
  21. MiT

     /  05/25/2017

    ”Svenska Institutets filterbubbla – tidslinje utifrån e-brev”
    http://cornucopia.cornubot.se/2017/05/svenska-institutets-filterbubbla.html

    Svara
  22. Kärleksfullt…

    Svara
  23. Titta så glad kan man bli för att få en bamse moské i sin stad:http://nwt.se/karlstad/2017/05/23/ett-steg-narmare-moske-i-karlstad

    Svara
    • Ivar L

       /  05/25/2017

      Jag gissar att det kan komma att kosta dem makten i Karlstad vid nästa val. Tyvärr lär ju inte ens SD kunna stoppa det om detaljplanen gått igenom, möjligen att M, SD och kompani kan bromsa det varpå det kommer att bli ett mediedrev av episka proportioner.

      Svara
  24. MiT

     /  05/25/2017

    Alltså, stå och pissa på husfasader? Varför?

    Svara
    • Ingen lokal?

      Svara
    • Svenne

       /  05/25/2017

      Trist beteende, men pissoarerna räcker kanske inte till?
      Hellre att pissa mot fasad än att spränga blåsan.

      Dålig planering förstås – men kan stridspiloter ha blöja så kan väl fotbollssupportrar, bara en marknadsföringsfråga… 😛

      Svara
    • Öh, vem exakt tycker det är okej att killar kissar på fasader?

      För övrigt har jag inget problem med offentlig amning. Endast tramsmajor som aldrig sett en tutte tycker det. Det är ju bara matdags.

      Svara
      • G

         /  05/25/2017

        Bra skrivet, håller helt. Facebook har ju problem med amningsbilder också av någon patetisk anledning.

        Pinka på fasaderna verkar dock inte vara det enda som supportrarna gjorde, herrefan så det ser ut, vilket jävla beteende.

        ”TV: Sop- och kisskaos när tusentals fotbollsfans invaderade Stockholm”
        https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sop-och-kisskaos-nar-tusentals-fotbollsfans-invaderade-stockholm

        Svara
      • Olof

         /  05/25/2017

        Precis! Till och med DU Polyester! Det är dags att ta itu med detta förtryck av helt normala manliga aktiviteter! Mens, kiss, bajs, snor, spyor, vi behöver en konsthall för alla icke-normativa kroppsvätskor som så brutalt, utan hänsyn till känslor, utsätts för skambeläggning!

        Ps. Eh, vem i Sverige bryr sig om offentlig amning? Jag antar att det kan vara en sak i vissa förorter, men det är ju knappast Sverige (och Cissi Wallin befinner sig ju knappast där heller).

        Svara
      • Ivar L

         /  05/25/2017

        Offentlig amning är ju gulligt.

        Pissa på fasader är uselt äckligt. Killar är helt klart överrepresenterade när det gäller att urinera offentligt, men även tjejer gör det i vissa sammanhang.

        Svara
        • Klimathotet

           /  05/25/2017

          På ett bygge pinkade några byggjobbare på plåtslagarnas kopparplåtar. Då kopplade någon 220 volt på plåten och det upphörde efter att en pissare fick en stöt.

          Svara
  25. Svenne

     /  05/25/2017

    Hoppsan Kerstin:) #Triggered

    Svara
  26. Svenne

     /  05/25/2017

    ”En till JO-anmälan gjord.”

    Svara
  27. Detta blir bara bättre:

    Svara
  28. G

     /  05/25/2017

    Trodde det var om gullungarna i Nordstan igen, men nej…

    ”Larmet: Ungdomsgäng har tagit över gallerian

    Skadegörelse, snatteri, smällare och provokationer – ungdomsgäng härjar i en shoppinggalleria i Falkenberg.

    – Det känns hotfullt. Detta måste få ett stopp, säger butiksägaren Sanna Qvist.
    I måndags anlades en misstänkt mordbrand på gallerians toalett – och hela byggnaden fick utrymmas.”
    https://archive.is/805Sp

    Svara
    • Falkenberg. En av mina gamla grannar bedrev en av dom största spritsmugglinghärvorna därifrån. Han blev dömd pga girighet, men jag tror inte polisen tog fast en fjärdedel av verksamheten.

      Svara
  1. Aktivismen på Svenska Institutet, en sammanfattning | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: