Attacker i London. Igen.

Då var det dags igen då. Terrorattacker. I London återigen, var ju inte så länge sedan de drabbades. Den här gången verkar det vara på 3 olika platser, om inte samtidigt så nära inpå varandra i tid räknat. Sen om det är riktiga dåd på alla platser vet man nog inte än, krävs nog inte mycket för att orsaka panik i det här läget.

Tror inte man vet så mycket om detta någonstans utan vi får nog vänta innan man vet mer.

Även SVT är rapporterat om det

Det är vad jag såg nyss hos SVT i alla fall.

Det som väntar nu är alla äckliga relativister som kommer att sticka fram trynena och skriva och prata om att man ska leva som vanligt, att man inte ska låta sånt här påverka eftersom det ska vara vad terroristerna vill. Som om DE vet vad terrorister vill. Alldeles oavsett vilka som ligger bakom det här så är jag på förhand så in i helvete trött på alla som ska berätta om vad terroristerna vill.

Uppenbarligen, som vi sett varenda jävla gång, så vill de döda så många som möjligt. Att leva som vanligt kommer att få dem att jubla läpparna av sig eftersom de då även i framtiden kommer att kunna döda så många som möjligt utan motstånd. Är det islamister, som i Manchester och överallt annars hittills, så verkar man tro att man kan förstå vad som driver dem och att det går att resonera logiskt med dem. Det kan man inte. De gör bara vad som förväntas av dem, det som rent av påbjuds, de dödar otrogna.

Är det även den här gången anhängare av religionen som man inte får nämna i sådana här sammanhang som ligger bakom kommer man att säga att det inte är några riktiga anhängare av religionen. Fast det i själva verket är extremt riktiga anhängare. Vet man om det är det är anhängare av det onämnbara som ligger bakom även nu? Nä. Men deras track record vad gäller terrordåd som utförs på det här sättet i den onämnbara religionens namn är inte bra alltså… Plus att man sett att det finns en del sådana som man kommer att säga inte är riktiga utövare av religionen som har jublat i den onämnbara religionens namn.

Sen är det den onämnbara religionens terrorhögtid också, perioden som varje år gör att det inträffar extra många terrordåd runt om i världen. Tänker inte säga vad högtiden heter men den börjar på r och slutar på amadan.

Efter varje terrordåd så ska idioter också börja leta efter ursäkter samtidigt som de gör handhjärtan. Det får fan vara slut på handhjärtan! Det är dags för handhjärnan istället!

Så ser en handhjärna ut. Dags att börja använda den lite oftare istället, tänk på handhjärnan när man börjar vidta åtgärder så blir det mycket effektivare och bättre, jag lovar…

Idén till handhjärnan kommer från den här killen på twitter, han är bra så följ honom!

Den där idén om att möta terrorister med kärlek är ingen vidare idé, det kan jag faktiskt lova utan att vara expert på vare sig terror eller kärlek…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  2. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  3. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  5. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  6. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  7. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
    • Bette, Bette, Bette!

      Kvinnor upperätthåller denna ordning. Terrorismens kvinnor tycker inte detta är fel – undersökningar har visat att de godkänner bland annat hedersvåld och könsstympningar. Att de inte spränger sig i luften är för att de ser det som sin plikt att ta hand om sina barn. Annars hade vi nog haft fler kvinnliga terrorister.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/04/2017

      Helt sjukt att Midler skyller detta på alla män och inte de religiösa extremisterna som faktiskt utförde dådet.
      Men det är väl återigen ett sätt att tona ner skulden på en religion som uppenbarligen
      är en källa till extremt många terrorister.

      Svara
      • Menar du den religion, som hyllar avgudar och idoler på t.ex. konserter och sportevenemang? Den religion, som höjer pengar till skyarna, som vore pengar Gud? Ja, den religionen ”är en källa till extremt många terrorister”. Så sant som det nyss skrevs.

        Svara
        • Pelle2

           /  06/04/2017

          Visserligen har du gjort bort dig med dina kommentarer förut men denna gången tar du det till en bottennivå.
          Vad blir ditt nästa steg ? Är det att hylla islamisternas dåd och kalla dom rättfärdiga ?

          Svara
          • En sjuk syster

             /  06/04/2017

            Bry dig inte om att svara ”Muhammeds brorsa” för hon vill bara provocera dig.
            Bättre att ignorera henne.

          • Tillhör det din sorts perversa söndagsnöje att klandra den budbärare, som yppar att den religiösa kejsaren $ekularismen – kung Mida$ – är naken? Det handlar inte om att hylla utan om att handla och om handel och vandel. Den enes bröd är den andres vadå?

          • Pelle2

             /  06/04/2017

            @MIT
            Föreslår att du blockar idioten Muhammeds Bruscha.
            Han har inget vettigt att tillföra debatten i alla fall…

          • @Pelle2 är du så j#vla dum i huvudet att du ännu inte har förstått vad fri debatt och fri åsiktsbildning, i ett förment (parlamentariskt) demokratiskt statsskick, innebär och att denna blogg är blott ett cyniskt experiment i att fiska kring människors åsikter och samla demi en guldfisk-skål?

            Allt som @MIT skriver är uppenbarligen ”amen” för indoktrinerade j#vlar som dig. Dig och andra, som skulle offra vadsomhelst i ”MIT”-kyrkan”, sannolikt även era liv, om det krävdes.

            Eftersom din IQ inte förmår att ta in andra intryck.

            Lever vi ens i samma värld?
            Förmår du ens tänka kritiskt, när du propagerar för att vissa personer, som du ogillar, ska blockas? Att vissa, obekväma, röster ska tystas.

          • Pelle2

             /  06/05/2017

            Är det någon som är ett korkat troll så är det du Bruschan.
            Det är ingen som hindrar dig att uttrycka dina åsikter rent generellt men på en blogg som denna är det inget som hindrar bloggägaren från att stänga av dig om han vill.Det är ingen statlig eller kommunal verksamhet det handlar om utan en privat blogg.
            Eftersom du ändå inte tycker om vad MIT skriver och heller inte gillar oss som kommenterar så är det ju skäligen meningslöst att du hänger här. Ingen håller med dig i alla fall.
            Det var ju också ett skämt att prata om dig som ”obekväma röster”. Du är ett uppenbart troll som enbart är ute efter att provocera andra.

        • Dreadlock

           /  06/04/2017

          ” Menar du den religion, som hyllar avgudar och idoler på t.ex. konserter och sportevenemang? Den religion, som höjer pengar till skyarna, som vore pengar Gud? ”

          Du låter som en gammal gubbe som lever kvar i stenåldern, med tillhörande uppsättning värderingar. Lika bra att flytta ut till bushen och leva eremitlivet ? 🙂

          Svara
          • Är man attt beteckna som ”en gammal gubbe”, om man skulle vara låt säga 3000 år gammal och fick för sig att ”det var bättre förr!”?

            Är det inte ”stenåldersmässigt”, på ett dåligt sätt, att upphöja vissa människor och pengar till idoler och gudar?

            Ja, eremitlivet är lockande men svårt i praktiken, då bushen/träden konsekvent huggs ned.

            Har du själv aldrig tänkt på det, eftersom du nämnde det?

            Vilka värderingar och gudar har du själv? Vad är heligt och tabu för dig och vilket territorium eller gräns får aldrig någonsin passera, överskridas eller intas?

        • Dan

           /  06/04/2017

          Troll. Stick till din moské

          Svara
          • Hur definierar du ”troll” och vad gör dig bättre än ett sådant? Det är så väldigt enkelt att kalla andra för saker och ting, ”rasist!”, etc.

  8. G

     /  06/04/2017

    Svara
  9. G

     /  06/04/2017

    Svara
  10. G

     /  06/04/2017

    Svara
  11. G

     /  06/04/2017

    ”Springare: ”Män av utländsk härkomst för med sig en primitiv syn på kvinnan”

    Den eskalerande grova sexbrottsligheten i Sverige beror till stor del på utländska män som tar med sig en primitiv kvinnosyn. Det förklarar Örebropolisens brottsutredare Peter Springare i en ny krönika där han bemöter Expressens krönikör Lars Lindström.
    https://nyheteridag.se/springare-man-av-utlandsk-harkomst-for-med-sig-en-primitiv-syn-pa-kvinnan/

    Svara
  12. G

     /  06/04/2017

    Svara
  13. ”EU-Migranter” – det vi kallar dom denna månad – slog upp läger på Danderyds golfbana och ni kan inte gissa vad som hände sen…!

    http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/eu-migranter-slog-lager-pa-danderyds-golfbana/

    Svara
    • Var inte så grinig. Även tiggare kan gilla att spela golf. Och Danderydsborna kan få lite nutida kultur på köpet.

      Svara
      • Haha, påminner mig om min lokala tiggare – denne hade inte ens ork att sitta och tigga på lördagen så denne hade satt ut en barnstol med en kopp på!

        Passerade den flera gånger under gårdagen och jajamen! Folk hade lagt i pengar i den. Strax efter 18:00 så var barnstolen borta och jag tror inte någon stulit den.

        Människor är idioter.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  06/04/2017

      Prioriterat fall ser jag. En annan kan inte få polisen att dyka upp ens när langarna på hörnet blir våldsamma…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/04/2017

        Det är väl rimligtvis bara att golfa på då.

        Glöm inte artighetsfraserna, ett lättsamt ”fore” hör till gentlemannens A och O

        Svara
  14. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
  15. Ser på nyheter TV4. Hörde 3 ord som jag inte har hört förut.
    Vi får vara ARGA!.
    Vi måste vara VAKSAMMA och ANMÄLA om vi ser något.
    Sedan försökte de ta igen det med Stockholms sätt. Kärlek tillsammans.
    Gick upp 9.30 så vad som sagts innan vet jag inte. Kanske var det ilska eller mer kärlek?

    Svara
  16. Pelle2

     /  06/04/2017

    Birgitta Ohlsson förvånar med en mycket bra debattartikel där hon menar att Is-ledarna skall ställas inför rätta internationella domstolar.

    Det är i år 72 år sedan Nürnbergrättegångarna inleddes mot nazistiska krigsförbrytare. Förintelsen, folkmordet på sex miljoner judar, mördandet av romer, individer med funktionsnedsättningar, HBT-personer, religiösa, etniska och politiska minoriteter, var redan ett faktum.
    Många av de nazistiska mördarna hävdade att de ”lydde order” eller ”var offer för omständigheterna”. Den internationella tribunalen slog i stället fast att ”brott inte begås av abstrakta strukturer utan av människor”.

    På samma sätt borde omvärlden för länge sedan tillsatt internationella tribunaler för kommunismens offer och bör redan nu förbereda internationella rättegångar för Daesh-mördare.
    Det är i denna kontext, jämte kommunism och nazism, som vi ska sätta våldsbejakande islamism. Precis som kommunism och nazism, strävar islamismen efter världsherravälde, diktatur och att kväva andra trossystem.
    Per Ahlmark beskrev inställningen till kommunismen bland svenska intellektuella på 1900-talet som en ideologisk medvetslöshet om de fasor som följer av tyranni.
    Dessvärre finns samma blinda historierevisionism i dag i relation till islamism. En tidigare medlem av den nuvarande regeringen liknade häromåret IS-terrorister med de frivilliga som deltog i finska vinterkriget. Våldet relativiseras och skulden har alltför länge lagts på sociala klyftor, rasism och strukturer.
    Men det var inte strukturer iklädda bombbälten som sprängde sig själva på konserten med Ariana Grande i Manchester. Det var inte strukturer som otaliga gånger stack ned civila med kniv i Jerusalem och Tel Aviv förra året. Det är inte strukturer som gång på gång förvandlar pakistanska bröllop till begravningar.
    Det är individer formade av våldsbejakande islamistisk extremism som mördar.
    Hitler var tydlig med sitt mål. Det är Daesh också. De vill bygga kalifatets diktatur. Kvinnor ska blint lyda sina män, flickor säljas som sexslavar, stening ska praktiseras och barn tränas att hata judar och kristna. Inga andra religiösa, politiska tankar eller värderingar ska vara tillåtna. Det är i denna apokalyptiska ideologis namn som terroristerna mördar. Och ska bemötas därefter.
    Jag har aldrig förstått denna beröringsskräck inför islamismens olika skepnader och den sedvanligt svenska oförmågan att ta ställning mot totalitarism och samtidigt kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
    Det är självklart i ett demokratiskt samhälle att muslimer som andra religiösa får bygga religiösa byggnader, men detta är inte samma sak som att acceptera eller finansiellt understödja exempelvis den av Saudiarabien sponsrade wahhabismens moskéer. Dessvärre har denna fundamentalism tentakler inne i det svenska samhället – i skolor, organisationer och trossamfund.
    Efter Förintelsens fasor lovade världssamfundet att ingripa vid brott mot mänskligheten. Det är utifrån det löftet Sverige inte kan stå bredvid och titta på när en totalitär islamistisk stat byggs.
    Och det är utifrån det löftet som det är så viktigt att det politiska Sverige kan enas mot den islamistiska extremismen. Vi har inte råd att vara naiva.
    Som Per Ahlmark skrev: ”Idékampen mot islamismen kan inte vinnas om babblande intellektuella i väst tillåts dominera debatten med sina ursäkter för förtrycket och perversa teorier om dess rimlighet”.
    Låt inte islamismens mördarideologi komma undan. Här behövs en ideologisk offensiv på samma sätt som anständiga demokratiska krafter alltid tagit avstånd från nazism och kommunism.

    Svara
    • Jan

       /  06/04/2017

      IS-ledare bör snarare undanröjas än ställas inför rätta. Jag gillar heller inte relativistiska resonemang. Kommunism eller ens nazism har något med det här att göra (galningen Breivik undantagen). Det här handlar om civilisationernas krig. Det är islamister som slaktar civila i väst (och öst). Det är där insatserna ska sättas in. Ska man skylla någon politisk ideologi för det här är det snarare de politiska ideologier som förespråkat fri rörlighet, invandring och öppna gränser. Och då går få politiker (och väljare) fria från ansvar.

      Svara
    • Populism, som vanligt, av Folk, förlåt, Lib… öhh… mellanmjölkpartiet.

      Det faktum att en av de få gångerna min farmor röstade så röstade hon på Folkliberalernapopulisterna FP. Då för att de stödde hemmafruarna. Folkpartiet är en av de mer djävulska i riksdagen – rösta aldrig på dom!

      Svara
      • Jan

         /  06/04/2017

        Håller med. Birgitta Ohlsson är hemsk. Jan Björklund är sympatisk men ett sänke efter facit i skolfrågan. Med tanke på sitt stora ägande i svenska dagstidningar är det ett mirakel att det där partiet ständigt dansar på lina.

        Svara
        • realist

           /  06/04/2017

          Menar du att det är Fridolins förtjänst att skolresultaten blivit mindre dåliga?

          Svara
          • Jan

             /  06/04/2017

            Fridolin är inte ett dugg bättre. Det stora fallet började dock under Björklunds tid. Vad han än gjorde blev det fel. Han lovade Europas bästa skola och vi fick Pisa-fallet. Därmed inte sagt att det inte fanns problem innan Björklund tillträdde.

      • Pelle2

         /  06/04/2017

        Jag är verkligen ingen anhängare av Birgitta Ohlsson eller FP och utspelat handlar med alla säkerhet om populism. Men jag tycker ändå att det är bra att t.ex journalister och politiker nu äntligen börjar kritisera islamisterna och dessutom kräver att vi skall försöka göra något åt det. Då blir det svårare och svårare för relativisterna att komma undan med sitt brunsmetande.

        Svara
    • tompas11

       /  06/04/2017

      Hela islam är ju extremistiskt, det finns inga grader i helvetet.

      Svara
  17. Pelle2

     /  06/04/2017

    OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm skriver intressant om hur Sverige pumpar in biståndspengar till rörelser i Afrika som förtryckte sin befolkning t.ex.
    https://ledarsidorna.se/2017/06/i-tyst-samforstand-en-dagsaktuell-studie-av-svensk-bistandskultur/

    Svara
  18. Dreadlock

     /  06/04/2017

    Har sparat den här att länkas för rätt tillfälle.

    Trevor Phillips f.d. Commissioner for Racial Equality (Under Blair) Numera antimultikulturalist fortsätter sin folkbildning. Den här gången med belagda siffror och presentationer av undersökningar som delvis varit hemliga.

    ”What british muslims really think”

    Svara
  19. Cornu tar i eller pratar klarspråk, välj vilket:
    http://cornucopia.cornubot.se/2017/06/kaliber-nio-och-556-millimeter-fungerar.html#more

    Nu blev jag lite ängslig så jag uppmanar er att klippa några röda hjärtan att ha i reserv om era anhöriga drabbas. För det händer väl inte att vi börjar agera?

    Svara
  20. Kalle

     /  06/04/2017

    Färre handhjärtan och mer hand–ling!

    Svara
  21. MiT

     /  06/04/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/04/2017

      Visst. Självklart. Problemet är att man fortfarande blir beskylld för att vara nazist eller rasist om man resonerar på detta, fullständigt logiska, sätt. På så sätt har politiker i väst fördröjt de insatser som behövs för att tackla problemet. Medierna och stora delar allmänheten (den stora naiva pk-massan) är också skyldiga.

      De muslimska länderna i Mellanöstern och andra ställen är gravt dysfunktionella sedan länge. Så länge de håller det inom egna gränser så är det deras problem. Men när de, delvis på grund av flyktinginvasionen, exporterar det till väst måste vi ingripa. Och det utan att lägga fingrar emellan. Det är enda sättet att handskas med ren ondska.

      Svara
  22. MiT

     /  06/04/2017


    *https://www.facebook.com/Humlannitton/posts/10211800395998908*

    Svara
    • En sjuk syster

       /  06/04/2017

      Jag tolkar skylten som en välment varning till kvinnor vad som kan hända om de inte är uppmärksamma.
      Är den sexistisk så är det mot männen och inte tvärtom.

      Svara
  23. En sjuk syster

     /  06/04/2017

    ”Tre gärningsmän ihjälskjutna i London”.
    Nu förväntar jag mig i konsekvensens namn att Margot Wallström fördömer ihjälskjutningen av gärningsmännen som ”utomrättsliga avrättningar” då dessa inte fick någon rättvis rättegång…
    Om hon inte gör det i detta fall, hur ska man tolka det?

    Svara
  24. Jag tycker i allmänhet inte att det är roligt att någon gräver sin egen grav, men…

    https://ledarsidorna.se/2017/06/vilka-overgrepp-sker-pa-de-ensamkommande-har-vi-lart-nagot/

    (se kommentarerna)

    Svara
  1. Extremism eller mainstream? | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: