Den totalbisarra och perversa statliga industrin

Jag kan inte riktigt släppa det där med de sk ”ensamkommande barnen” och de medelålders och äldre svenska kvinnornas förtjusning i att engagera sig osunt mycket i dem.

Jag kollade lite i gruppen”Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar” och såg det nedan. Tänkte maska först men tänkte sedan om, det här har blivit en sådan bisarr industri i Sverige där man inte på ett enda sätt under många år ifrågasatt motiven bakom engagemanget. Plus att de skrivit det i en öppen grupp där vem som helst kan läsa.

”Känns jäkligt gött” och avslutar med hjärta.

”Välkommen i klubben” svarar en efter 10 minuter.

En annan berättar att de också har en ”pojke” som bor hos dem.

Ännu fler berättar att de också har några inneboende. En av dem berättar att de minsann har två som bor hos dem! Här gäller det att visa hur god man är! ”Pilutta dig, jag har TVÅ”…

En berättar att hon har en nu men att det kan bli två lite senare. Och att hon har ytterligare en ”liten grupp under vingarna”, hon ser dem som sina barn. Hon som skrev själva huvudinlägget berättar att den hon har många gånger har gråtit i hennes famn.

Välkommen i gänget säger en till trådskaparen.

En som vill bli moster till trådskaparens helt nya färska son.

En får SMS av någon som kallar henne mormor.

Det var ju lite tävling innan om vem som hade flest hemma hos sig? Vi ser vinnaren ovan… 9 stycken i en 3:a. Man kan ju undra vem som bekostar kalaset…? Eller är de kanske rent av själva inkomstkällan?

En som har 3 stycken boende hos sig.

I nov tog hon hem ”två av sina pojkar”. Kolla taggen, #mamma2…

En som säger till trådskaparen att vara en tydlig morsa…

Det framgår nog inte så tydligt egentligen av de ovan men om man kollar hela tråden som finns sparad här så ser man vad som driver dem, de söker bekräftelse. Massor av hjärtan från likasinnade blir det! Man tävlar i vem som kan ta hem flest till sig själv.

För några dagar sedan så var det ett uppmärksammat inlägg på Ledarsidorna av Ann Heberlein där hon sett ett bisarrt inlägg från en av dessa aktivister, texten hon hänvisade till innehöll bland annat det ovan. Länk till det inlägget finns här, ”Predatorer”, där jag kommenterar det hela, att det handlar om predatorer som trålar för att hitta sådana de kan manipulera. I vissa fall är det rena sexuella predatorer också. Men man vägrar se det på det viset av någon underlig anledning. Gå gärna in på Heberleins artikel på Ledarsidorna och kolla kommentarsfältet, batiktanterna hittade dit ganska fort…

Ett exempel på kommentar, minns att det handlar om sk ”ensamkommande flyktingbarn” där de flesta är vuxna män som kvinnorna lockar till sina sängar

De förvandlas i deras ögon till riktiga småbarn som är rädda för åskan och liknande och då sover i föräldrarnas säng…

De som skriver säger att de ser de sk ”ensamkommande barnen” som sina söner men vilken frisk morsa har sin egna vuxna son i samma säng och ligger och kramar dem och ”ger dem närhet”? Det är ju perverst i så fall!

Om media hade tagit det enda uppdrag de har, att granska oegentligheter, på allvar hade sånt här aldrig kunnat pågå! men det har man inte gjort. Förmodligen för att det finns alldeles för många inom media som är likadana…

Men nu har man vaknat ur slummern helt plötsligt

HVB-hemmen verkar vara rena smörgåsborden för sexsvultna medelålders och äldre svenska kvinnor som utnyttjar de boende för sin egen njutning.

Tänk vilka berättelser de som blir utvisade för att de ljugit om sin ålder har att berätta för sin släkt och sina vänner när de kommer hem! Berättelser om hur medelålders och äldre svenska sexsvultna kvinnor klädda i batik till varje pris ansåg dem vara barn och dessutom släpade ”barnen” till sina sängar…

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

89 kommentarer

  1. Hur vet man att personen som fick lap dance är ‘minderårig’?

    Svara
    • MiT

       /  06/05/2017

      Det vet man inte…

      Svara
      • Ivar L

         /  06/05/2017

        Det är ju lite av en Moment 22-liknande situation här.

        Den invandringskritiska delen medier och sajter på nätet (t.ex. här) har ju av allt att döma haft rätt i att en majoritet av de ensamkommande är över 18 år och således myndiga. Rent moraliskt och juridiskt föreligger i så fall inget problem om man tar det för vad det är. Unga män åker till Europa i hopp om ett bättre liv och stöter på en märklig sammanslutning av medelålders svenska kvinnor som vill ”vårda” dem med i många fall sexuella undertoner. Case closed. De får njuta så länge det varar, men vi andra kanske tycker att det är lite störande att vi skall vara med och bekosta deras eskapader. Vem skulle bekosta motsvarande äventyr där svenska män plockar hem unga ryskor eller thailändskor?

        Men nu är det ju så konstigt att dessa kvinnor med emfas påstått att de unga ensamkommande männen inte är män utan underåriga. I så fall borde de ju inse att deras beteende är rent förkastligt, även i de fall rent sexuella handlingar inte förekommer. I de fall det varit sex inbandat förmodar jag att det föreligger ett brott.
        OM dessa personer är barn så är de ju i en extremt utsatt position och det hela liknar ju människohandel. Det finns ju till och med ett exempel ovan där en av kvinnorna hyllar pojkens mamma… En underårig pojke och en främmande kvinna som hyllar hans mamma men inte verkar reflektera över var mamman är. Som om hon liksom fått barnet av pojkens mamma.

        Det dubbelt ironiska är att om det slutar med polisanmälan så kanske en del av dessa kvinnor kommer att räddas av medicinska åldersbedömningar. Det kan ju nämligen hända att en del av de här förhållandena så småningom går överstyr och det blir bittra efterspel.

        Den här händelseutvecklingen är oerhört intressant och aningen oväntad. Jag tror personligen att ytterst få av dessa män är underåriga så någon större brottslighet tycker jag inte det handlar om men rent psykologiskt är det ju en rätt speciell grejdessa kvinnor sysslar med. En slags sexualiserad mammaroll som väl är rätt ovanlig visavi unga män i den egna befolkningsgruppen. Om vi hade riktiga genusvetare som forskade så vore det här rena guldgruvan för en doktorsavhandling.

        Svara
        • icke-svensk

           /  06/05/2017

          Maybe they feel something might be at hand, and looking for a form of insurance.

          Svara
    • Olof

       /  06/05/2017

      Tja, bor denne på ett HVB hem borde ju lämpligtvis åtminstone personalen låtsas att de tror de är minderåriga. Och sexuella övergrepp på minderåriga i beroendeställning vittnar ju om rätt… låg… moral…

      Men visst, vi kan ju misstänka att personalen inte tror det handlar om minderåriga… i vilket fall de borde meddela detta till migrationsverket, och tills dess ålder är fastställd bör de fortfarande inte ägna sig åt övergrepp på möjliga minderåriga i beroendeställning. Om de inte har väldigt… låg… moral…

      Svara
      • EV

         /  06/06/2017

        Inget förvånar mig runt ”tant-migrant-industrin” längre. Fick en rapport från en kusin som jobbat i branschen, men som gav upp eftersom hon höll på att bli galen. (skrev om det på ett annat ställe också, copy & pastar)

        ”50-60+ kvinnor med känslosvall, där en del beter sig som fnittriga fjortisar, klarar inte av att särskilja jobb & privata relationer, lådvinstankar och stannar kvar efter jobbet, är ‘fysiska’ ska kramas, är klängiga och överlag för gränslösa gentemot brukarna. Kort sagt tigger om bekräftelse och beter sig oprofessionellt.

        Likaså är administration och ekonomi på en del boenden i många fall av ”hitan och ditan” karaktär, oöverblickbara för vikarier. Där personalen kan vara både god mans åt flera (ibland även på andra boenden) och godtyckligt rumstera och gå in och ut i flera roller. Vilket ökar på beroendeförhållandet/suddar ut gränserna ytterligare”.

        Fråga: Om vi vänder på resonemanget, om det var säg 50+ män och horder av unga utländska kvinnor i beroendeställning:

        1. Hade då samhället accepterat att de sköttes lika illa?
        2. Hade medierna försökt relativisera vad som försiggick, tonat ner dem?

        Svara
        • Olof

           /  06/07/2017

          Obehagligt. Och nej, hade det varit kvinnor, inte en chans att det accepterats (i Sverige skulle jag inte förvånas om det klassats om till bordellverksamhet…).

          Svara
  2. MiT

     /  06/05/2017

    Svara
  3. Klimathotet

     /  06/05/2017

    Ja för dem är det både mer användbart och billigare än en hund.

    Svara
  4. MiT

     /  06/05/2017

    Svara
  5. Frida Gustavlin

     /  06/05/2017

    Sådärja, det var väl inte så fasligt jävla svårt.

    ”Polisen söker en man i 20-årsåldern, cirka 170 centimeter, med svart hår som var kortklippt på sidan. Mannen ska ha saknat skäggväxt, vara lätt mörkhyad och haft en bred käke. Vid tillfället ska han ha varit klädd i tighta mörka jeans och en ljusgrön bomberjacka.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/84e92/polisen-gar-ut-med-signalement-efter-overfallsvaldtakten

    Svara
  6. Johan A

     /  06/05/2017

    Lite kul det där, som man kan läsa i Heberleins inlägg, med tanten som hänvisar till moderskänslor som om det skulle vara ett gångbart argument. Här har jag gått och trott i min enfald att sådana saker ”moderskänslor” och ”fäders beskyddarinstinkt” bara var sociala konstruktioner! Sociala konstruktioner är ju feministernas honörsuttryck! Men det kanske inte längre gäller när kvinnor måste börja ta ansvar för sina egna grisiga pedofilbeteenden och övergrepp? Sen kan jag inte låta bli att undra vad som krävs för att få ha och hänvisa till moderskänslor. Krävs det att man är kvinna och i så fall krävs det att man har vagina och livmoder? Om det är på det viset, är inte det väldigt transfobiskt? Jag menar, det är ju inte alla som identifierar sig som kvinnor som har vagina och livmoder. Jag skrapar bara på ytan, detta kan ju dras hur långt som helst och om vi har riktig tur blir det krig mellan de olika falangerna bland de politiskt korrekta. 🙂

    Svara
    • Trolletplit

       /  06/05/2017

      Och där stod dom, Blomsterhattskvinnorna, med kjolen på trekvart och knullrufsfrisyr;’de började inse att de var perversa pedofiler som för evigt blivit uthängda som äckel.

      Men det är värre för deras barnbar som kommer att vomerera när de blir äldre och inser att deras mormor knullade med unga utsatta utsvultna ensammankommande barn.

      Bilden av en överviktig vit plufsig kvinna som smeker en erigerad afgansk kuk samtidigt som han hulkar under täcket av djup ångest och tvingas lyssna på mormors kåta röst som vibrerar i natten:
      Stackars dig, låt mamma smeka bort det jobbiga, låt mamma ta hand om dig. Låt mamma göra så du kan stanna bara du kan komma.

      Den bilden blir jobbiga på julafton för barnbarnen.

      Svara
    • Rikard

       /  06/05/2017

      Hej.

      ”Sjungom batik-tantens gropiga lår
      låthen så fröjdas i ungdomens vår!
      Än mjölkas bidrag med friska drag,
      och den hycklande mediakår bistår.
      Inga gubbar tör
      på samma sätt hylla
      flickor de tatt’ i fylla,
      och ej dess löften tro,
      när de hävda oskuld så huld,
      där pedofilhäxor bo!
      där pedofilhäxor bo!
      Hurra?”

      Med ödmjuka ursäkter till Herman Sätherberg och prins Gustaf.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Hehe!

        ”I like cellulite, it’s like a bit of variety isn’t it?”
        -Jeff, Coupling.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/05/2017

      Nja, de flesta av oss som varit kritiska till ensamkommandebluffen anser ju att majoriteten är myndiga så pedofili rör det sig inte om i någon större utsträckning. Fast ironiskt nog BLIR det pedofili om man tror på flyktingvurmarnas argument att de flesta är under 18 år. Det är verkligen helt snurrigt detta.

      Jag tror majoriteten av ensamkommandekramande kvinnor är helt normala sexuellt och precis därför tänder det till när de intimt och långvarigt umgås med sexuellt utsvultna män. Det är naturen och biologin som fungerar som det är tänkt. Det som är konstigt här är det sociala, politiska och juridiska sammanhanget.

      Svara
      • Olof

         /  06/05/2017

        Mja, de flesta anses ju åtminstone vara över 16 även av de ‘troende’, så faktisk pedofili torde vara sällsynt.

        Det som gör det synnerligen olämpligt är, i min åsikt, att det handlar om människor i beroendeställning eller en väldigt utsatt position. I det läget är det väldigt tveksamt om legitimt samtycke kan ges eller om ‘barnet’ känner sig tvingat att ställa upp.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/05/2017

          Fast narrativet på bloggar som denna har ju varit att de är fullvuxna karlar som kommit och levt loppan för våra skattepengar så det där beroendenarrativet känns aningen motsägelsefullt och förljuget. Jag tycker det är oärligt att låtsas som det är synd om dem och att de är i beroendeställning nu, bara för att det passar, när den åsikten nästan aldrig tidigare framförts.

          Svara
          • Nilsson

             /  06/06/2017

            Eftersom många inte har flyktingstatus och deras enda chans är att typ gifta sig för att få stanna, hur är det inte beroendeställning?

          • Ivar L

             /  06/06/2017

            Javisst, men det är ju inget vi bekymrat oss för tidigare. Det verkar plötsligt som om vi skall låtsas att vi tycker synd om de ensamkommande vuxna, det är den dubbelmoralen jag tycker känns pinsam.

            Men du har ju helt rätt i att det hela påminner om problematiken kring kvinnlig Gambiaturism.

          • Olof

             /  06/07/2017

            Ja, det beror ju på från vem. Min egen kritik har inte varit riktad mot dem som kommer i någon större utsträckning (annat än eventuell brottslighet), utan mot att det inte finns någon framtid för dem här så det skapar oss ett jävla problem och dem ett framtida helvete som, i bästa fall, stjärttorkare för åldrande svenskar.

            Och jag har inte hållit med om ‘uttnyttjande av skattepengar’ narrativet i någon större utsträckning – det som ser ut som att de kan få bada i pengar stämmer till stor del inte, utan handlar om situationer där de har stora kostnader (många barn, rimlig bostad, etc) vilket ger en ekonomisk situation nära total social misär oavsett. Och visst ser även de mindre extrema bidragssituationerna kanske bra ut för någon från ett u-land, men då har de inte prövat att leva på de pengarna i Sverige…

            Dessutom räknar jag med att bidragssystemen kommer kapas ytterligare i framtiden då deras nya natur av lokal u-hjälp delegitimiserar dem, vilket kommer leda till privata lösningar för medelsvensson och minimala allmosor för ghettobefolkingen.

            Så för min del känner jag inte riktigt att det blir dubbelmoral, utan att det är konsekvent med min egen tidigare argumentation. Det är inte schysst att lura hit folk och låta dem slösa bort sitt liv på förljugna framtidsdrömmar här. Och än mindre schysst att sätta dem i situationer där de blir utsatta för övergrepp.

    • Kristian

       /  06/05/2017

      Murray: ”Blind, bovine hope will get us nowhere – it’s time to change our response to Islamic extremism”
      https://blogs.spectator.co.uk/2017/06/blind-bovine-hope-will-get-us-nowhere-time-change-response-islamic-extremism/
      ”… various Muslims and Muslim groups who have spent recent years urging British Muslims not to cooperate with the UK authorities on counter-terrorism are now keenly urging Muslims to complain about me to any and all authorities. A telling set of priorities, I would say.

      […] For over [16 years] we have essentially adopted the argument of the Muslim Brotherhood and similar groups for whom the answer to absolutely everything is ‘Islam’. You have a problem? The answer is Islam. Something good has happened to you? The answer is Islam. You have a problem with Islam? The answer is Islam.”

      De senaste femhundra åren har västvärlden blivit bättre. Delvis har detta berott på att vi fått mindre och mindre kristendom. Är det inte logiskt att tro att vi idag skulle må bättre av mindre och mindre islam?

      Svara
  7. Sanningen där ute

     /  06/05/2017

    Vem blir först att tipsa Fox News och utländsk alternativmedia om batikhäxornas förehavanden? 🙂

    Svara
  8. MiT

     /  06/05/2017

    Svara
  9. Jans

     /  06/05/2017

    Intressant artikel om Londonterroristerna. Två av dem namngivna. En av dem har till och med varit med i en dokumentärfilm om islamistisk extremism på engelsk TV:
    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/06/05/ringleader-london-bridge-terror-attack-named-khuram-butt/

    Svara
  10. Cain

     /  06/05/2017

    Kunde inte bry mig mindre om medelålders batikkärringar som har ihop det med unga, Afghanska män.

    Jag bryr mig däremot mycket om hur de uttarmar stora delar av vår gemensamma ekonomi under falska pretenser. Pengar som är öronmärkta för riktiga barn i nöd. För våra sjuka och våra äldre. Att de hjälper charlataner och lögnare att blåsa de svenska skattebetalarna. *Det* är vad som är perverst i detta sammanhang.

    Svara
    • Motkraft

       /  06/06/2017

      De ger en skev bild av ”svenska kvinnor” som kommer att återspeglas i hur de behandlar andra kvinnor som kommer i deras väg. Så jag vill påstå de (förhoppningsvis få) ”batikhäxor” som har sexuella relationer med ensamkommande kommer att medverka till att andra flickor/kvinnor blir drabbade.

      Svara
      • Cain

         /  06/06/2017

        Du har en viss poäng men jag tror att de allra flesta Afghaners vidriga behandling av unga svenska kvinnor och flickor kan härledas till annat än batikhäxornas inskolning…

        Svara
        • Senior

           /  06/06/2017

          Addera deras egna kvinnosyn med bemötandet de får av batikhäxorna, och hur de med den kvinnosynen tolkar detta bemötande.

          Steget därifrån till att generalisera och överföra denna tolkning på alla Svenska kvinnor de möter blir inte så stort.

          Svara
  11. Svenne

     /  06/06/2017

    SvD: Ivar Arpi om Malmömoskén

    Svara
  12. Svenne

     /  06/06/2017

    Reklamprofessorn… #satir

    Svara
  13. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
  14. MiT

     /  06/06/2017

    ”Så stoppade TV4 reportaget om sexbrottslingarnas etnicitet”
    https://nyheteridag.se/sa-stoppade-tv4-reportaget-om-sexbrottslingarnas-etnicitet/

    Svara
  15. G

     /  06/06/2017

    ”Jag kan inte riktigt släppa det där med de sk ”ensamkommande barnen” och de medelålders och äldre svenska kvinnornas förtjusning i att engagera sig osunt mycket i dem.”

    Inte jag heller, MiT. Mycket bra att du och andra skriver och uppmärksammar återkommande. Skiten behöver dras ut från diverse Facebookgrupper till bloggar och sajter så det lättare syns och indexeras av sökmotorer ala Google. Ja, det är sjukt, finns inget annat att säga om det här beteendet och tankesättet, det har verkligen gått överstyr, inte normalt eller bra för någon. Tackar som alltid för hela kommentarsfältet, ser att en i kommentarsfältet stolt säger att han (eller om det är en hon) tar hand om 9st ”barn”…. i en 3:a! Herrejävlar att var granne till det gänget. Hoppas du och andra fortsätter skriva om detta, det behövs verkligen!

    Svara
  16. michael.

     /  06/06/2017

    Batiktanterna är gränslösa både när det gäller Sveriges och till sina ensamkommande.

    Svara
  17. Svara
  18. G

     /  06/06/2017

    ”Dotter åtalas för förtal på Facebook

    En 19-årig kvinna i Bohuslän åtalas för att ha förtalat sin egen pappa på Facebook. Kvinnan skrev i ett inlägg att pappan sexofredat både henne själv och syskon, och att såväl syskonen som mamman utsatts för misshandel.

    Åklagaren anser att uppgifterna är grovt förtal. Enligt åtalet vid Uddevalla tingsrätt medger 19-åringen att hon skrivit inläggen, men nekar till brott.”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/dotter-%C3%A5talas-f%C3%B6r-f%C3%B6rtal-p%C3%A5-facebook-1.4344991

    Svara
    • Kristian

       /  06/06/2017

      Väntar med spänning på argumentet ”alla har rätt till sin egen berättelse.”

      Svara
      • Johan A

         /  06/06/2017

        För att inte tala om ”Tjejer/kvinnor ljuger inte om sådana allvarliga saker” och ”Om hon kände ett behov av att ljuga om det måste han ha gjort något annat för att hon skulle känna det behovet.”

        Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Här är de uppenbara farorna med Facebook och liknande sidor: Det privata blir offentligt. Alla har inte omdöme att hantera sådant. Och rättsmyndigheterna har knappast resurser att utreda varenda träta.

      Svara
  19. Kristian

     /  06/06/2017

    Jag tror Kapten har missförstått:

    Det handlar inte om en ”ursäkt” från M. Det handlar om att M har bevisat att de inte går att lita på. Alls. På länge. Liknande saker går att skriva om nästan alla partier, och SD är inget ”bra” alternativ.

    Vi kör just nu i hög fart på isig vinterväg. Bron där framme har fallit ned. Stup till vänster. Ratten går knappt att vrida åt höger – då kommer passagerarna och vrider den tillbaka.
    SD är en stor fet älg mitt i vägen. Blir den tillräckligt stor stannar vi lite mjukare. Sedan är det dags att reparera bilen, då kan älgen nog inte göra så mycket.

    Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Det verkar som om invandringsfrågan spräckte Moderaterna. Först fick man en överströmning till SD och sedan när AKB lade om linjen så lämnade andra (de invandringspositiva) och gick till Centern. Reinfeldtbubblan är spräckt. Men hur tänkte alla som röstade på Reinfeldt 2010?

      Svara
      • Kristian

         /  06/06/2017

        Många bodde nog i ”trygga” M-kommuner och tänkte att det skulle vända innan eländet kom för nära.

        Som så många andra har sagt: har man ingen ideologi och långsiktighet, så blir det enbart plånboken och egenintresset som kan ge röster. (Och Reinfeldt skapade ingenting, han styrde i blindo det Lundgren et consortes med mycken möda konstruerat.)

        Svara
        • Jan

           /  06/06/2017

          Ja, det verkar som man återvänt till basen nu. Sänkta skatter och lägre bidrag. Det mesta av det andra har gått fel. Den nyliberala euforin har också lagt sig. Det obegripliga är hur Reinfeldt kunde blåsa 30 procent av Sveriges befolkning med sin normupplösande politik.

          Svara
          • Kristian

             /  06/06/2017

            ”Statistisk grundsanning: 100% vet inte.”
            – Tage Danielsson, Bok.

  20. Jan

     /  06/06/2017

    Som vanligt. Ingenting har förändrats. Det är nationaldag och det är nazister vi ska vara rädda för. Antingen öststatsnazister eller SD. Några faror med islamism, terrorism eller stor invandring från muslimska länder finns inte. Åtminstone inte för kvinnor. Om man ska tro Lena Ag från organisationen Kvinna till Kvinna…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/GWkwJ/nationalisterna-vill-at-er-frihet-kvinnor

    Svara
    • Kristian

       /  06/06/2017

      ”I dag på nationaldagen vill vi hylla alla dem som vill verka för det inkluderande, jämställda och jämlika Sverige. Ett land där fundamentet måste vara alla människors lika värde och rättigheter.”

      Perfekt dubbeltänk! Full pott!

      Svara
      • Svenne

         /  06/06/2017

        Så med egna ord är Lena Ag fundamentalist…

        Svara
  21. Det tycks vara lätt att hitta hem för de sk ensamkommande ”barn”. Kvinnor tar ju bara hem de och gullar med.
    Det är helt annat om svenska barn (barn alltså) behöver fosterhem. Ingen vill ha dem. Vi har två fosterbarn i släkten nu vars föräldrar är dog och inte en jävel ville ens hämta dem från dagis för natten innan det kom en fet check.
    Socialtjänsten sa att det var omöjligt att hitta hem till barn som förlorat sina föräldrar eller behövde komma från en hemsk miljö hemma. Det var så uselt betalt för vanliga fosterhem. Ingen miljon i året där inte. Det är reserverat för de som tar mot utlänningar.

    Svara
    • Det blev ett är för mycket ”föräldrar dog” inte ”föräldrar är dog” men jag antar att ni kan förstå ändå. Så går det när man gör tre saker samtidigt.

      Svara
  22. Kristian

     /  06/06/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/06/2017

      Kan vara nyttigt att upprepa lösningarna också:
      Omar: ”Tar det aldrig slut?”
      https://detgodasamhallet.com/2017/06/05/tar-det-aldrig-slut/

      Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Visst är det så. Första gången jag ser begreppet massinvandring normaliserat i en ledartext i en större dagstidning. Vi som har varit kritiska har haft rätt hela tiden. De andra har haft fel. Så enkelt är det. Men någon tröst är det inte.

      Svara
  23. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
  24. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Arnstad börjar bli en belastning. Åtminstone S borde ha förstånd att bryta med honom nu. Eller inte låtsas om honom. Jag tror att Arnstad håller på och tappar det totalt. Twitterförbud kanske skulle vara en lösning?

      Svara
  25. MiT

     /  06/06/2017

    Länken i tweeten går hit

    Svara
  26. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
  27. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • Musse

       /  06/07/2017

      Simon väntar utanför bordeller, låter sexköpet ske och griper torskarna när de kommer ut. Han stoppar inte försäljningen och han hjälper inte de prostituerade.
      Så är polisens arbetsuppgifter med sexköp. Spana, låt brottet ske, lagföring.

      Men oj oj oj vad synd han tycker om kvinnorna för det han låter dem utsättas för.

      Svara
  28. MiT

     /  06/06/2017

    När man kollar vilka som skrivit under artikeln så förstår man att det är helt rätt att stoppa!

    Svara
  29. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • Patrik S

       /  06/06/2017

      Machokultur är män som försöker leva upp till kvinnors förväntan.

      Svara
    • Lövet

       /  06/06/2017

      Kul, avspänt och med självdistans…

      Svara
  30. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/06/2017

      Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Mattias Svensson – den siste toknyliberalen? När ska han komma till insikt? Är det någon som kommer ihåg toknyliberalen Thomas Idergard? Påtänkt toppnamn inom Moderaterna när nyliberalismen stod som högst på agendan. Han ska bli jesuitpräst nu. Från den ena extremen till den andra…

      Svara
  31. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • MiT

       /  06/06/2017

      Svara
      • Jan

         /  06/06/2017

        Problemet är att den gränslösa ”godheten” fortfarande höjs upp till ett ideal. Är du ”god” vinner du social status och ifrågasätts aldrig av medierna. Att det är någon annan som betalar notan tycks inte spela någon roll. Det här är en av de bärande anledningarna till att invandringen spårat ur i Sverige.

        Svara
    • Olof

       /  06/06/2017

      Gode gud vilka retards.

      ”452 ensamkommande har av RMV bedömts vara över 18. Den snittålder de själva angivit var vid tillfället för den medicinska åldersprövningen 17,33 år.
      Felmarginalen i de metoder som RMV använder är enl. många forskare, tandläkare, läkare och osteologer ungefär +/- 3 år.”

      Vilket innebär att om RMV bedömer dem vara över 18 så beror det på att metoderna visar att de förmodligen är c:a 21. +/- 3 år.

      #jagstårinteutmeddessajävlaidioterskickademiställettack

      Svara
  32. MiT

     /  06/06/2017

    Den viktiga frågan är VARFÖR strandhäll följer Sundman…

    Svara
  33. MiT

     /  06/06/2017

    Svara
    • Patrik S

       /  06/06/2017

      Hotar? Snarare upplyser. Ni har begått ett brott, förbered er på konsekvens.

      Svara
    • Jag tycker förvisso att det är fånig tendens att polisanmäla människor för ditten och datten, men jag förstår att hon tröttnat.

      Svara
    • Jan

       /  06/06/2017

      Lustigt att GBA ses som höjden av retorisk konst bland tokvänstern. Kan hon sätta åt någon av dessa härskartekniker så gör hon det bra. Man borde inte komma undan med att kalla folk för nazister och rasister hela tiden.

      Svara
  34. QED

     /  06/06/2017

    Lite trams: anagram på partinamnet ”Liberalerna”. Vad döljer sig där?

    ”arian rebell” ”erinra balle” ”irreell bana” ”er ballerina”

    I ”Centerpartiet” då?

    ”terapicentret” …

    I ”Socialdemokraterna” ?

    ”olistade marockaner” ”amoraliska docenter” …

    anagramgenerator ..

    https://www.arrak.fi/sv/ag

    Svara
    • OK, jag hade inte tänkt få något jobb gjort idag ändå!

      Nya Moderaterna:
      ”rena nya armodet” är en bra beskrivning. ”ratade anor, meny?” är inte så dumt. Något om förre förrädaren, kanske: ”oanade martyren”.

      Sverigedemokraterna:
      ”dogmatiker enerveras.” Anledningen till deras framgång: ”ekvatorn emigrerades”. Varför de inte lyckats bättre: ”samveten korrigerade”. Framtiden relativt andra partier: ”smitare konvergerade”. Framtiden om de hålls borta från makten via DÖ version 2: ”demokrati avres neger”. Konspirationsfalangen: ”motverkade ariers gen”

      Centerpartiet:
      .. var svårt …

      Miljöpartiet:
      ”intima prat göder löje”. Partiets historia: ”ört plöj anemi tragedi”.

      Vänsterpartiet:
      Vi vet hur det skall gå med borgarna, inte sant? ”rättvisan repet”.

      Kristdemokraterna:
      Tror de på något, längre? ”demonterat ark kris.”

      Svara
    • Gigas

       /  06/06/2017

      ”Sverigedemokraterna” blev ”motverka resignerade”.

      Kan det vara DÖ som avses?

      Svara
    • Rikard

       /  06/06/2017

      Hej.

      För h*lvete, jag skrattar så folk kastar saker på mig här hemma!

      Rena kattmyntan, den där generatorn.

      ”riden trashank” spottades ut när jag skrev in… (trumvirvel) Henrik Arnstad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  35. UNHCR kommer ut som dödsknarkarnazister – tycker att ”barnen” ska återförenas med sina föräldrar i sina hemländer: http://omni.se/unhcr-ensamkommande-kan-ha-det-battre-hos-familj/a/5KEnb

    Svara
    • Ivar L

       /  06/06/2017

      Att den frågan hamnat helt i skymundan är rätt konstigt egentligen men har troligen mycket att göra med att det sällan handlar om riktiga barn.

      Svara
  36. https://ledarsidorna.se/2017/06/jag-star-inte-ut/
    Ann Heberlein om de ensamkommande som ”keldjur”.

    Svara
    • Ivar L

       /  06/06/2017

      Med tanke på förra årets sexövergreppsdebatt i festivalsammanhang som gick ut på att ”även svenska män” så är ju detta i all tragik även otroligt ironiskt. När den debatten alltså pågick för fulla muggar förra sommaren hade antagligen att stort antal sexuella relationer mellan ensamkommande och medelålders kvinnor inletts, helt under radarn för alla. Hur skall man förklara detta med de klassiska ”patriarkala strukturerna”? Detta uppfyller väl alla kriterier för ett matriarkat istället? Startar Svante Tidholm ”Fatta kvinna” nu?

      Svara
  1. #rörinteminthailändska för #vistårinteut om ni gör det! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: