#rörinteminthailändska för #vistårinteut om ni gör det!

Gruppen ”#rörinteminthailändska för #vistårinteut om ni gör det” är gruppen för dem som ömmar alldeles särskilt för alla ensamma unga thailändskor som sägs vara mellan 14 och 18 år.

Jag har kommit över en fb-tråd från gruppen där de planerar lite för hur man ska kunna komma över en alldeles egen liten thailändska att trösta om kvällarna.

Här är några exempel från tråden

Hela tråden hittar ni här.

Undrar om Lärarnas Riksförbund är sugna på att ställa sig bakom ”#rörinteminthailändska för #vistårinteut om ni gör det”? Eller Socialdemokraterna lokalt som t ex Växjö och Malmö? Kanske ett besök på TV4 så Peter Jihde knappt vågar fråga en enda fråga samtidigt som en äldre man hulkar om sin lilla thailändska? Kanske några snyftartiklar i tidningarna också? Om inte, varför?

För det är ju faktiskt ingen skillnad alls på det ovan och #vistårinteut. Står lite mer i klartext vad det handlar om ovan bara medan de låtsas som om det är något annat.

Man ser groteska försvar av den sjuka handeln där man totalt förnekar vad det handlar om. Man försvarar beteendet där folk pratar om ”min afghan” osv och låtsas som om det handlar om något annat. Man låtsas att det är småbarn när det oftast handlar om vuxna män.

Här är originaltråden för den som vill läsa.

En annan från gruppen Stoppa Utvisningarna

Ser man verkligen inte det groteska? Personen finns för övrigt med i originaltråden som jag länkar här ovan också…

Några ovan kommer från den bisarra samlingen nedan

De verkar inte vara vid sina sunda vätskor.

De har sitt chattrum där de pratar med andra likasinnade.

”Det är vuxna barn det handlar om”…

Allvarligt, förstår de verkligen inte hur det ser ut för utomstående? Jag förstår verkligen att de vill hålla det i sina chattrum! För det är så bisarrt!

Förlagan till bilden högst upp hittar ni i det här inlägget, ”Uppmärksamhet”.

Andra inlägg om detta sjuka fenomen med medelålders och äldre svenska tanter som engagerar sig osunt mycket i de vuxna unga männen

Om det vore unga thailändskor som påstods vara 14-18 år gamla?

#skickamejistället: Ny aktivisthashtag på twitter

Predatorer

Den totalbisarra och perversa statliga industrin

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

145 kommentarer

  1. Frida Gustavlin

     /  06/09/2017

    Något stämmer inte… Cantwell tangerar självkritik.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/E10Ra/ar-det-verkligen-sjalvklart-att-nazisterna-i-goteborg-ar-terrorister

    ”Att ropa terrorism är enkelt. Jag har själv sjungit i kören och skrivit kritiskt om att den högerextreme och rasistiske skolmördaren i Trollhättan inte klassades som terrorist av Säpo.”

    För att vara cynisk. Gissar att det mest är ett led för att krönikören ska kunna avterrorisera islamister framöver. Nä, de är inte terrorister, de är kriminella.

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/09/2017

      Slemproppen Cantwell går från dimbank till dimbank i en märklig serie av monologer .

      Han skriver : Men EU:s juridiska definition av terrorbrott, som inte är ett under av klarhet, krånglar till det.

      Cantwell glömmer bort att EU inte har ett överstatligt regelverk angående medlemsländernas inrikespolitik ( Och där ingår säkerhetsfrågor bl.a.) Detta avgör vi (dvs Säpo) helt och hållet själva
      Alltså, allt man läser om NMR på Wikipedia gör det glasklart att detta är en liten grupp föryckta nynassar som ser som sin uppgift att så småningom upprätta en totalitär stat byggt på samma principer som Hitlertysklands auktoritära statsbildning, med en komplett uppsättning av minoriteter som får agera som hatobjekt (Främst judar)

      ”Nordiska Motståndsrörelsen bekänner sig till den nationalsocialistiska världsåskådningen.[23][24][25] Organisationen har, enligt säkerhetspolisen, som målsättning att etablera ett totalitärt styre genom revolution.[11] Organisationen själv beskriver målen annorlunda: ”Trots att Motståndsrörelsen strävar efter att skapa en stat med auktoritärt ledarskap är det även vårt mål att utveckla och säkra frihet och demokrati. Den nordiska nationalsocialistiska republiken kommer att vara en ledarstat, men den kommer även vara en folkdemokrati.”[4][26]

      Organisationen är öppna med att det krävs en kamp som kommer att kräva blodsutgjutelse.[27] ”

      Om detta INTE är ett klockrent exempel på organiserat terrorism, så vette fan…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/09/2017

        Kan inget annat än hålla med. Att försöka spränga sina politiska antagonister i småbitar låter som standard-formulär-ett-A-terror i mina öron.

        Svara
      • Senior

         /  06/10/2017

        ”(Afa/KPLMr/valfri vänsterkant) bekänner sig till den socialistiska världsåskådningen”

        -Sedär, detta är applicerbart på i stort sett alla revolutionsromantiska organisationer på vänsterkanten.

        Undrar just varför det bara är nationalsocialister som får uppmärksamhet, när det finns en uppsjö av andra socialistiska organisationer med likvärdiga ambitioner.

        Skillnaden torde vara att andra socialister har högre ambitioner som ett världsherravälde emedan nationalsocialister begränsar sig till den egna staten, fast å andra sidan vill väl även de expandera sitt ”tredje rike” till ett världsherravälde de också.
        Inalles är väl enda skillnaden vilken strategi som används för att uppnå detta herravälde.

        Nu när jag tänker efter har vi även krafter som vill bygga en motsvarighet till ”tredje riket” eller ”internationalen” genom en kombination av bägge ovanstående strategier, de kallar det för ”kalifat” istället.

        Svara
      • Sälungsjobbaren

         /  06/11/2017

        Det som ”krånglar” till det när det gäller om något brott ska ses som terrorbrott eller inte är svensk lagstiftning, det krävs vissa omständigheter för att något ska anses vara ett terroristbrott, bl.a. ska gärningen syfta till att allvarligt skada en stat och injaga allvarlig fruktan i en befolkning(-sgrupp). Sedan ska det vara vissa brott också men vilka det är står i lagen (2003:148). Det blir inte lika självklart då.
        En bra dom att läsa är den mot Hassan Al-Mandlawi och Al Amin Sultan i Göteborgs tingsrätt, de fick livstid bägge två för terroristbrott begångna i Syrien. Hovrättsdomen är mer ”ja, tingsrätten sa så här och vi håller med, nästa mål!”. Sedan är lagen (2003:148) i sig intressant att läsa.

        Sedan att fåntrattar som Henrik Arnstad inte begriper det är bara förväntat, karlen är ju spritt språngande galen. Det är sällan man ser den typen av narcissistiska, överdrivna och paranoida resonemang han för utanför slutenvården. Han lyckades ju få in nåt i Jönköpingsposten (?) nyligen men annars verkar han vara ute i den offentliga kylan, han hålls mest på Twitter numera och efter fiaskot med Vavra Suk har jag inte sett honom.

        Svara
  2. Jan

     /  06/09/2017

    Såg ni Kulturnyheterna ikväll? Programmet blir alltmer aggressivt politiskt. Programledaren nästan skrämmer folk med sin hårdföra agenda. Nu hävdar man att tidningar som inte stöttar mångkulturen ska få sitt presstöd indraget. Snacka om censur.

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/09/2017

      Kulturnyheterna är en parodi på sig själva.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/09/2017

      Jag har lyckligtvis äntligen begripit att det är ytterst skadligt för den mentala hälsan att lyssna på P1-kultur och titta på SVT-kulturnyheterna mer än för att uppleva skräckblandad förskräckelse. Så därför tackar jag dig Jan, bra att du inte stoppade en länk i ditt inlägg.

      Jag brukar inte läsa Nya Tider speciellt ofta, lika sällan bläddrar jag i proletären. Bör båda få presstöd. Rimligtvis om de nu inte bedriver kriminalitet. Sen kan man ju vara skeptisk till presstöd som utgår till opinionsbildande tidningar och tidskrifter. Smala facktidskrifter, absolut, men statligt stöd för att bedriva opinionsbildning är mer än mysko.

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/09/2017

        Jag kan inte längre se SVT kanalerna efter att Boxer lagt om frekvenserna. Kanske lika bra det 😛

        Svara
      • Senior

         /  06/10/2017

        ”Sen kan man ju vara skeptisk till presstöd som utgår till opinionsbildande tidningar och tidskrifter.”

        Detta torde inkludera samtliga ”nyhets”media i Sverige.

        Jag håller med dig, det bästa vore att avveckla presstödet helt och hållet och istället använda våra skattemedel som avsett: vård, skola, omsorg och infrastruktur.

        Svara
    • Senior

       /  06/10/2017

      Jag har slutat titta på SVT över huvud taget, min psykiska hälsa och framförallt mitt blodtryck har blivit avsevärt förbättrat efter detta beslut.

      Svara
  3. Rikard

     /  06/09/2017

    Hej.

    Mycket obehaglig satir över samtiden.

    Om något bekräftar och förstärker kommuners och fackförbunds samt myndigheters ställningstaganden min bild att den svenska statens problem nu är bortom den punkt där systemet kan korrigera sig självt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/09/2017

      Som jag begriper så finns det studier som tydligt indikerar att hög grad av etnisk mångfald i kombination med segregation och korruption ger låg skattemoral och lojalitet med välfärdssystemen.

      Min gissning är att det är i den riktningen som vi går, och på lite längre sikt så kommer ett system av amerikansk typ vara oundvikligt – låg skatt, mycket begränsad arbetsrätt och privatfinansierad skola, vård, omsorg.

      Att systemet skulle självläka är bara att glömma, tyvärr.

      Borgarna kommer skratta hela vägen till banken, medan sossarna och deras identitetspolitiska mörkrödrosa svarta anarkistsvans inte ens kommer begripa att det var deras fel i grund och botten.

      Det kan bli en paradox som kan komma att beskrivas som det största ideologiska självmålet i Svensk nutidshistoria – när det socialistiska folkhemsprojektet, helt på egen hand, tog livet av sig själv.

      /Frida

      Svara
      • Rikard

         /  06/10/2017

        Hej.

        Frida begriper rätt: hög etnisk homogenitet gör att alla aktörer lätt kan förutsäga varandras agerande. I ett korrumperat system försvårar det utveckling och framsteg, i ett system med liten eller ingen korruption borgar det för systemets stabilitet, effektivitet och legitimitet.

        Segregation, vare sig den sker på etnisk, ekonomisk eller religiös eller politisk grund (eller kombination) uppträder spontant givet aktörernas val efter förmåga – att man allt som oftast sedan klär självintresset i ideologisk eller moralisk dräkt är inte oväsentligt men processen i sig är universellt mänsklig.

        Vägen ut ur den återvändsgränd som hög korruption, totalitära drag i staten, teokratiska krav på privilegier, våld, samt det patron/klient-system som alltid skapas och återskapar allt detta är varken lätt eller självklar; den tar generationer av social utveckling och kräver inte sällan hårdhänta metoder (vilka givetvis tenderar att starta om hela cykeln).

        Dock förefaller det vara så att de statsskick och samhällssystem som grundar sig i den etniskt homogena nationalstaten (vare sig det är USA eller Kina som avses*) där lagar och praxis harmonierar med …folksjälen, som samlingsterm, har lättast att sträva mot likhet inför lagen, styre under lagarna (till skillnad från styre över lagarna**) och större individuell frihet att välja såväl som att välja bort/avstå.

        Jag kan rekommendera Francis Fukuyamas bok ”Political Order and Political Decay” där han förtjänstfullt och utan krav på förkunskaper resonerar och diskuterar varför inte alla länder är ‘Danmark’.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS
        *Givetvis skiljer sig USA och Kina internt, men de har det gemensamt att det finns en i etnicitet och filosofi/religion grundad värdegemenskap på vilket hela systemet ‘samhället’ bygger; de folkgrupper som finns utöver majoriteterna har ringa inflytande på statens styre eller utveckling, även om USA vacklar betänkligt numera. Man kan jämföra med Sverige där de styrandes värderingar skiljer sig markant från de de styrda omfattar, till skillnad från Kina, medan USA har styrande vilka omfattar alla de större idéströmningarna bland den vita (eller europeisk-ättade kanske är bättre?) majoritetsbefolkningen.
        ** På engelska: ”Rule of law” kontra ”Rule by law”; en svensk översättning haltar alltid en smula.
        DS

        Svara
        • Kristian

           /  06/10/2017

          I Sverige tror vi att vi kommit ifrån ”klanen”, men kan man inte påstå att den svenska klanen omfattade hela landet, hela folket (utom de där konstiga supande finnarna och ett par gipskatter), fackföreningarna, en stor del av företagen, och naturligtvis SAP?
          Det finns säkert en bra definition av klan kontra stat.

          Svara
          • Olof

             /  06/10/2017

            Mjae, inte riktigt. Klanen är en naturlig konstellationsbildning för människan, det är sättet vi normalt hanterar skydd, samarbete, försörjning, vård, territoriekontroll, etc, i vårt naturliga tillstånd.

            Men, de normala biologiska imperativen som driver den typen av beteende kan delvis sättas ur spel genom att undvika att behoven uppstår. Känner man sig inte orolig, aldrig är hungrig, aldrig hotad, etc, så tycks inte de sociala drivkraftena växa lika starka i människor. Istället blir de kvar i mer barnsliga sociala mönster, med ‘staten’ som surrogatförälder.

            Så nej, det är inte så att klanen omfattade hela landet, utan mer att vi är ett land fullt med människor som inte utsatts för de stressmoment som skapar klanorientering.

            Men man bör inte göra misstaget att tro att det inte skulle kunna ändra sig och ganska fort och väldigt, väldigt hårt, om sådana stressmoment skulle uppstå.

          • Kristian

             /  06/11/2017

            Många bra argument som saknades i min definition. Tack.

      • Vic

         /  06/10/2017

        Hm, är inte så säker på att systemet kommer att bli mer amerikanskt. Jag tror inte att staten skulle sänka skatterna i första taget . Tittar vi på t.ex. Brasilien så har de mycket höga skatter trots extremt lågt förtroende för politikerklassen. Välfärdssystemet har inte fungerat på ett bra tag. Så vitt jag förstår så är det medelklassen som betalar den mesta skatten utan att få någon vidare statlig service tillbaka. Dock är Brasilien markant annorlunda från Sverige och mycket har gjorts för att lyfta människor ur fattigdom, så det blir nog långsamt bättre. Kanske har du rätt, Frida Gustavlin.

        Systemet kan inte självläka men det finns en hel del som kan göras för att mildra symtomen avsevärt. Till exempel avskaffande av hyresregleringarna (Och här tror jag att jag har både Tino Sanandaji och Assar Lindbeck på min sida), göra det lättare att driva eget företag, gör det lättare att anställa samt stora satsningar på utbildning. Jag menar, de etniska grupper som finns här som inte är svenskar är människor precis som vi och rimligtvis är inte alla av dem idioter. Samma krav på utbildning och språk ska kunna ställas på nya svenskar som på gamla. Varför inte belöna hårt skolarbete med förmåner? Få saker är en bättre morot än pengar eller förmåner…

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  06/10/2017

          Kan säkert vara så att vi under lång tid framöver kommer ha ett högt skattetryck trots försämrad välfärd. Men det håller nog inte i det långa loppet. Och angående utbildning tror jag dessvärre att du har fel, inte i sak, men i möjligheten att ställa krav.

          Om de som klassas som ensamkommande barn nådde skolresultat som motsvarade ett etniskt svenskt barn, det vill säga ett barn med två svenska föräldrar, så skulle allt givetvis se ljusare ut. Men det fungerar inte. Det är en fullständig utopi, helt oberoende av vilka incitament som vi lägger framför dem, människor på gränsen till fullvuxna, utan grundskoleutbildning, med många som inte ens kan läsa, klarar helt enkelt inte av att tillgodogöra sig 12 års grundskola innan de gått i pension, inte minst när de inte ens kan språket.

          De är helt enkelt dömda att vara en typ av andra klassens medborgare. Mycket sorgligt, men så är det, och andra generationens svensk-syriskiranskaafghanska barn, i den mån denna grupp lyckas hitta en partner, kommer gissningsvis ha det nästan lika svårt. Och. Hur ska de hitta en partner förresten? Svenska flickor brukar föredra pojkvänner med högre status (både vad gäller ekonomi och utbildning), och en importerad flickvän utan svenska språkkunskaper lär knappast hjälpa dem att assimileras/integreras i någon större utsträckning.

          Gissar att Rikard (fd lärare) kan intyga att de som halkat efter redan på lågstadiet har svårt att komma igen till mellanstadiet, hur ska det då gå för de som knappt gått förskolan att klara kraven på ett svenskt gymnasium?

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  06/10/2017

            Eksjö – med en folkmängd om ca 10000. Två gripna för fullbordad överfallsgruppvåldtäkt. Något säger mig att det dessvärre inte handlar om Olle och Johan. Om jag istället spekulerar så handlar det om två individer från ovannämnda grupp.

            https://www.smalandsdagblad.se/article/tva-man-gripna-for-valdtakt

          • Rikard

             /  06/10/2017

            Hej.

            Sent på det, men du har rätt igen: eftersläpning tenderar att bli bestående då eleven fortskrider genom systemet baserat på antal födelsedagar, inte intelligens, mognad och resultat.

            Om skolan, och därmed samhället, skall kunna styras in på rätt spår (och då får vi anlägga ett femtioårsperspektiv) så måste sådant som äkta student, skolmognadsprov, yrkesskola, adjunkter, lektorer och särskilt rektorer med minst tjugo år bakom katedern tillbaka, samt inte minst totalstopp för segregerade skolor samt etnisk-religiösa friskolor.

            Skolan kan tjäna som försvenskningsinstrument om den byggs om för att vara ett sådant.

            Ang. klan kontra stat: Sverige har aldrig varit ett klansamhälle på de sätt som zigenarfolk eller MENA-dito är det. Däremot fanns här ätten. En tidigt förekommande skillnad om man jämför våra förfäder med (t.ex) arabernas är tinget. Den som ansåg sig äga sak mot någon från en annan familj, ätt eller folk kunde vid tinget begära rätten att utföra olika punitiva handlingar – detta borgade för att personliga strider mellan individer inte urartade till vendettor och krig (även om så skedde ibland är det enligt mig rimligt att anta att tinget som den närmast heliga institution det var hjälpte till att hålla konflikter på en sådan nivå att en stabil folkgemenskap kunde byggas upp; folkland som man faktisk kallade det förr.

            En annan viktig skillnad mellan européer och andra folk är att de europeiska folken inte var (är?) fatalister till sin metafysiska läggning: där muslimen, den kristne och juden säger ”ske guds vilja” säger nordbon ”bra karl reder sig själv”. En fundamental skillnad i synen på ansvar, plikt, och även tro. Man skall inte glömma att den nordeuropeiska protestantismen uppstod som en reaktion på den latinska korruptionen inom Jupiter-kultens arvtagare katolska kyrkan (och inte heller skall man glömma att det var nordmän och deras ättlingar i England som höll det för gott att kyrkan skulle vara underställd staten [det vill säga kungen på den tiden] – en i mitt tycke avgörande skillnad när man jämför med MENA-folk t.ex.).

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Kristian

             /  06/11/2017

            ”Bra karl reder sig själv”
            Såg för några år sedan en intressant dokumentär på BBC om vikingatiden. Stor skillnad på vikingarnas myter om hjältar och hur det blev när man fick en kung ”av guds nåde.” Där kan man snacka om glastak.

            (Det känns som om man borde se efter på flashback. Säkert finns det en tråd med fem år av diskussion, fotnoter, referenser som tar upp allt detta.)

        • Kristian

           /  06/10/2017

          Skatten på vanligt folk kan hållas ganska hög. Skatten på kapital, företag och de rikaste måste förr eller senare ned – annars flyttar det.

          Svara
          • Senior

             /  06/10/2017

            Detsamma gäller ”vanligt folk”, det är nämligen de som kommer att bli de ”rikaste” när de som är de ”rikaste” idag har flyttat. Faktum är att även de ”rika” är ”vanligt folk”.

            Som Margret Thatcher en gång uttryckte det:
            ”Problemet med socialism är att man förr eller senare får slut på andras pengar.”

          • Kristian

             /  06/10/2017

            Sant. Det är det som är så irriterande med argument av typen ”beskatta de rikaste X%”.

            ”Solidaritet” kan bara existera när de som betalar har något gemensamt med de som får.

          • Senior

             /  06/10/2017

            Platt skatt torde vara lösningen på delar av problemet.

            Har man (exempel) 10% skatt rakt över skulle en som tjänade 10000:- i månaden betala 1000:- i skatt, en som tjänar 100000:- skulle betala 10000:- i skatt, dvs den”rike” betalar 10ggr mer pengar i skatt.

            Sossarnas klassklyftor de påstår sig bekämpa skulle försvinna helt när nu människor befinner sig på en glidande skala med detta system, till skillnad mot dagens skattesystem där man kommer till slutet av sitt trappsteg för att fastna där om du inte får ett riktigt rejält tillskott på lönen så du hoppar upp ett trappsteg.

            -Något de flesta inte anser det vara värt eftersom skillnaden i slutet på förra steget början på nästa kan vara nära noll.

          • Senior

             /  06/10/2017

            ….skillnaden i lönekuvertet alltså, det man får ut i handen.

      • Senior

         /  06/10/2017

        Personligen tror jag detta kommer att utvecklas till att Sverige återgår till det u-land det var i slutet 1800- början på 1900-talet: De smarta svenskarna drog redan på 80-talet, och fler och fler lämnar det sjunkande skeppet medan tid är.

        Därefter kommer våra invandrare/flyktingar att dra när resurserna tryter och bidragen dras in.

        Kvar blir de (vi) utsugna fattiga svenskar som betalat kalaset som inte haft vett och dra medan tid fanns. Då kommer vi också att försöka sälja vad vi äger och har för att få råd att köpa en biljett till ”amerika båten” för att försöka bygga upp en dräglig tillvaro igen i ett land där arbete verkligen lönar sig.

        -Om inte makthavarna hunnit bygga en ny mur för att förhindra folket att fly, eller som de själva kallar det ”för att skydda folket från kapitalismen i väst”….

        Svara
  4. Dreadlock

     /  06/09/2017

    Många ölmagar inklämda i ett sunkigt linne där på tråden om #rörinteminthailändska. 🙂

    Tillräcklig många för att någon präktig medmänniska ska reagera och offentlig skylta med en grav brist på humor (Satir)

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/09/2017

      Mannen på bilden är Onslow (Geoffrey Hughes) från komediserien Skenet bedrar.

      Svara
      • Bamse

         /  06/10/2017

        Kände också igen Onslow, trots utsuddat ansikte. En av mina favoritserier faktiskt 🙂

        Svara
      • G

         /  06/10/2017

        Haha. Då är vi tre, jag kände också igen honom 😛

        Tackar återigen MiT för att han uppmärksammar och skriver om stollarna i den där sjuka rörelsen som inte står ut!

        Svara
        • Klimathotet

           /  06/10/2017

          ”Did you bring any beer?”
          ”No, I didn’t”
          ”I’m sitting here completely surrounded by no beer”

          Utan Onslow hade serien varit glömd för länge sen.

          Svara
  5. Tommy

     /  06/10/2017

    Det här med ”ensamkommande” ”flykting”-”barn” är sååå sjukt. Vet inte hur många gånger jag hört dem varit otrevliga, oförskämda bl.a mot mina döttrar, varit aggressiva och hotfulla. De skapar dålig stämning i skolor, städer och byar och skiter (bokstavligen) i duscharna i badhuset och i handfaten(!). Det är sant. Badvakten pratade med mig personligen och berättade att de numer får plocka bajskorvar i handfat och från golv. Han trodde det hade ”något med deras religion att göra”. Sen dess går jag inte dit något mer trots att jag tvingas vara med och finansiera allt via kommunskatten. Och vad gäller batik-haggorna. I mina ögon är dessa äckliga kärringar som förlustar sig med dessa främmande unga män inget annat än lågt stående vidriga avskum som ska låsas in. Dessutom är de med i ett smutsigt spel där pengar tas från personer med sunda värderingar som mig genom skatten (stölden) så att de kan finansiera sitt snuskeri och horeri. Fy faan!!

    Svara
    • Senior

       /  06/10/2017

      Undrar ni över hur det gick till när romarriket gick under så bevittnar vi detta skede just nu i Sverige.

      Svara
        • Senior

           /  06/10/2017

          Wikipedia år 2117:

          ”Slaget vid Gärdet:
          Detta slag stod vid platsen som kallades gärdet i Stockholm år 2028 och anses vara slaget då de sista spillrorna av det svenska försvaret besegrades. Det var efter att Västerås, Borlänge, Örebro och andra orter övertagits av beväpnade islamistiska separatister som även de islamistiska separatistiska grupperingarna i stockholms förorter lyckades enas under Mehmet Abdullas befäl. De kunde bekämpa den nu mycket splittrade och spridda svenska försvarsmakten som hade stora resursbrister och var kraftigt försvagade efter striderna om Västerås, Borlänge och Örebro.

          Försvaret och polisen var sedan länge eftersatt av politikerna, och dessutom kraftigt infiltrerat av islamistiska grupper som vände sig mot de svenska trupperna vid dessa slag. Man tror sig veta att infiltratörerna stod för lika många dödsoffer inom försvaret som de öppet stridande. Försvarsmaktens högkvarter tre vapen intogs inom några timmar, därefter intogs riksdagshuset utan strid efter ytterligare ett par timmar.

          Den socialistiske Statsministern Stefan Fridolin vars s.k. feministiska politik låg bakom polisens och militärens katastrofala läge fördes skrikande ut från statshuset, skanderades att han ”nu förde en islamistisk politik istället” där han avrättades på platsen.

          Platsen för slaget vid gärdet heter nu shahadah, där Al Gothia moskén är belägen idag.

          *fotnot: storstäderna Malmö och Göteborg hade redan år 2026 via en parlamentarisk kupp i samband med det sista demokratiska valet utropat sig som autonoma islamistiska enklaver med sharia lagar, liksom de förorter till Stockholm som Mehmet lyckades ena, bl.a. Husby, Södertälje, Fittja, Botkyrka, och många övriga s.k. utanförskapsområde.

          Stora vapengömmor fanns redan på plats på i stort sett samtliga av dessa utanförskapsområden i landet och de islamistiska krafterna kunde därför med lätthet ta kontrollen över hela landet med sina väpnade styrkor efter att Stockholm föll.

          Bidragande faktorer till övertagandet av landet anses vara skärpta lagkrav på legala vapen vilket minimerade möjligheterna till Svenska motståndsrörelser samt den centralisering av samhället till storstäderna som lamslog övriga landet då dessa förlorades.”

          -Fan, jag borde bli författare! 😂

          Svara
          • WW

             /  06/11/2017

            Författare eller kanske dokumentärfilmare?

            Mehmet Abdullas 4:e fru Aisha Bah Kuhnke utropar ”allahu akbar” i glädje och hälsar den store ledaren att hon fått Kadaffis tält i gåva av Hanna Stjärne på Disneykluppen. Grå pantrarna har precis hunnit slagit upp det på Järvafältet. Aisha skickar bild för att visa vad som väntar under burkan.

          • WW

             /  06/11/2017

            *Grå pantrarna – Grå vargarnas nya slavar 😉

          • Senior

             /  06/11/2017

            Man kan lägga till hur mycket som helst i upptakten till denna berättelse; tullens underlåtenhet att beslagta handgranater, statliga miljonbidrag till extremistiska organisationer, rådande nepotism inom statliga/kommunala instanser som skapar och betalar ut bidrag till släkt och vänner, etc. etc. listan kan göras hur lång som helst. *suck*

            -och 85% av befolkningen sitter som strutsar fast med huvudet i röven!

  6. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
  7. Det som många verkar beröra – men inte riktigt säga – hur ska man kunna hålla ihop som ett land om man inte prioriterar sina egna först?

    Svara
    • Jan

       /  06/10/2017

      Håller helt med. Invandringen gick överstyr. Och det handlar inte bara om ekonomi. Det handlar om moral också. Vi har en förpliktelse mot tidigare generationer att förvalta deras möda väl. Vi har däremot ingen förpliktelse mot främmande folkslag.

      Svara
    • Alex Nyström

       /  06/10/2017

      Precis. Ingen vågar komma ut och säga det rätt enkla och självklara: Vi ska inte skämmas för att vi ser till oss och våra egna först. Det ska inget land behöva göra.

      Svara
  8. Pelle2

     /  06/10/2017

    OT:
    Anne Heberlein på ledarsidorna skriver mycket bra om hur identitetspolitikerna och kulturrelativisterna har omtolkat betydelsen av ordet rasist till att betyda någon som inte delar deras politiska ideologi.
    https://ledarsidorna.se/2017/06/rasist-den-svenska-samtidens-mest-missforstadda-ord/

    Svara
  9. Pelle2

     /  06/10/2017

    LIte mera OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm och Rebecca Weidmo Uvell skriver om hur det muslimska studieförbundet IBN Rushd helt uppenbart fuskar till sig bidrag och dessutom köpte en kursgård för bidragspengarna…
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-studieforbundet-ibn-rushd-ett-logistiskt-masterverk/
    http://uvell.se/2017/06/09/ibn-rush-och-fragetecknen/

    Svara
  10. Jan

     /  06/10/2017

    Det spelar ingen roll hur många ord Virtanen använder. Han har fel och Anna Hedenmo har rätt. Aftonbladets ledarsida (och en del andra medier) försökte mörklägga invandringsfrågan. Att hävda motsatsen är att ljuga.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/0RevG/hur-mycket-anna-hedenmo-tal-sverige

    Svara
    • Senior

       /  06/10/2017

      Rätt så.
      Ju fler ord och utsväningar utan konkret innehåll, desto mer snömos.

      Dessa skribenter använder sig av detta just för att dölja att de egentligen inte har några motargument.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/11/2017

        Jag tror inte de snömosar för att dölja att de saknar motargument, utan helt enkelt för att de saknar argument, de saknar en tanke om vad de håller på med, argument existerar inte. Det är helt enkelt inte en debatt vi betraktar. Det snömosigt skrivna är det snömosigt tänktat, en intellektuell dvärgism i realtid.

        Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Virre har tidigare frågat: ”Tvingades du köpa ett mindre gott rödvin i går?”

      Ledaren talar om för mig att det tvingades iaf inte Virre göra. Bra för honom.

      Borde inte URL:en visa ”hur-mycket-fredrik-virtanen-tal-sverige” 🙂

      Svara
  11. G

     /  06/10/2017

    ”Saudier: Ber oförbehållsamt om ursäkt

    Det saudiska fotbollsförbundet ber nu oförbehållsamt om ursäkt för att spelarna inte respekterade den tysta minut som utlysts i VM-kvalmötet mot Australien under torsdagen.

    När de australiska spelarna stod samlade och höll om varandra sprang de saudiska spelarna omkring och värmde upp, något som först förklarades med att tysta minuter inte var en del av deras kultur. Men nu vänder man.

    -Vi beklagar djupt det inträffade och ber oförbehållsamt om ursäkt för att spelarna inte formellt uppmärksammade den tysta minuten, skriver saudierna.”
    https://www.svt.se/svttext/web/pages/319.html

    Svara
  12. G

     /  06/10/2017

    ”Allt fler unga poliser lämnar in polisbrickan

    Antalet poliser fortsätter att minska i Stockholms län. Bara i år har 51 poliser lämnat polismyndigheten för andra jobb.
    – Poliser under 40 år tjänar sämst och lämnar gatan. Det är just dem vi behöver ha kvar, säger Andreas Strand, polisförbundet Stockholm.
    ..[..]..
    – Just nu kokar det inom kåren. Det är främst unga poliser som jobbat 5-7 år som känner stor frustration av de uteblivna lönerna. Vi har hamnat i läge där nya poliser har hamnat i samma löneläge som poliser som jobbat 5-7 år, säger Hanif Azizi, områdespolis i Rinkeby.

    Polismannen Hanif Azizi tilläger:

    – Det är uppenbart att myndigheten är oförmögen att hantera våra löner. Och i slutändan är de duktiga driftiga poliser som säger upp sig då de anser att de är värda mer.
    ..[..]..
    Hittills i år har 394 poliser i landet lämnat polismyndigheten av olika anledningar. Många poliser väljer att gå till Migrationsverket och Skatteverket, där lönen är betydligt högre jämfört med den de hade på polisen.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/alltfler-unga-poliser-lamnar-in-polisbrickan

    Svara
  13. G

     /  06/10/2017

    ”Recensionskrig på Stadsmissionens Facebook-sida efter nej till SD-pengar

    Stockholms stadsmission har vägrat att ta emot 85.000 kronor från Sverigedemokraterna, med hänvisning till partiets värdegrund. Sedan Aftonbladet rapporterat om beslutet har organisationens Facebook-sida dränkts i både femstjärniga hejarop och upprörda recensioner.
    ..[..]..
    Samtidigt är majoriteten av recensionerna övervägande positiva. Flera användare ger organisationen fem stjärnor i betyg och tackar Stockholms Stadsmission för att man är ”rakryggad ” och står upp för ”grundläggande värden” och ”allas lika värde”.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/recensionskrig-pa-stadsmissionens-facebook-sida-efter-nej-till-sd-pengar

    Svara
    • Jan

       /  06/10/2017

      Jag tycker att det är synd att vi inte har ett invandringskritiskt parti i Sverige som inte har den dubiösa bakgrund som SD har. Det kommer alltid att vara en black om foten för dem. De kan aldrig bli något annat än ett missnöjesparti.

      Svara
      • Kristian

         /  06/10/2017

        MED vill gå minst lika långt, men är för upptagna med att vara salongsfähiga. De som i första hand är bekymrade över invandring har tyvärr inget alternativ.

        Svara
        • Jan

           /  06/10/2017

          Visst är det så. MED blir nog inget annat än en diskussionsklubb. Det lustiga är också att när AKB satte ner foten i invandringsfrågan så straffades hon med väljarflykt till C och andra partier. Storstäderna är problemet. Där verkar det finnas gott om unga ”moderna” väljare som gillar all förändring. Såväl massinvandring som globalisering. Oavsett vilket parti de röstar på.

          Svara
          • Senior

             /  06/10/2017

            ”Visst är det så. MED blir nog inget annat än en diskussionsklubb.”

            Precis så. -Tyvärr.

  14. Kristian

     /  06/10/2017

    ” @LordBuckethead
    Intergalactic space lord, running to be an independent Member of Parliament for Maidenhead. Enjoys planet-conquering, dominating inferior species, and Lovejoy.”

    Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Haha, den var rolig, trodde det var Darth Vader först 😛

      They most likely know much more than you think…

      Svara
  15. Kristian

     /  06/10/2017

    Svara
  16. G

     /  06/10/2017

    ”Flickvänner mördas när relationen tar slut”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/flickv%C3%A4nner-m%C3%B6rdas-n%C3%A4r-relationen-tar-slut-1.4356529

    ”men därefter skiljer det sig åt.” Hmm jaha, hur ska man tolka det då.

    Svara
  17. Gorby

     /  06/10/2017

    Från Youtube:
    ”Bakom kulisserna ställer i fyra program de svåraste frågorna till olika myndigheter om terrorhotet mot Sverige. Svaren är häpnadsväckande. Av Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism får vi veta att nazister är mycket farligare än islamistiska terrorister, och att islam är en fredlig och demokratisk religion. Av Sveriges Radio som uppmanade svenskarna att skaffa sig fler muslimska vänner, får vi veta att reportern inte vet varför han gjorde programmet. Säpo berättar att det trots vad Nationella samordnaren säger så ser de islamistiska terrorister som farligast. Justitiedepartementet vägrar svara på frågan om hur många islamistiska terrordåd som hade begåtts i Sverige om vi inte hade haft några muslimer här – det är en detaljfråga som regeringen inte befattar sig med. Och mycket, mycket mera!”

    Svara
  18. Svenne

     /  06/10/2017

    ‘Migrantenliebe’… Svenska batikhäxor är snart världsberömda:)
    https://archive.is/nDOQK

    Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Bra! Och med en skitbra bild! 😀

      ”Barbara Schwager und ihr ”Lover” Nadeem A.”

      Svara
  19. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/10/2017

      Så otroligt fula de nya sedlarna är. Monopolkänsla. Lindgren, Bergman och Nilsson har antingen skörbjugg eller förstoppning.

      Selman är ett konstverk.

      Svara
    • G

       /  06/10/2017

      ”Iransk-svenska föreningen startade som en vanlig kulturförening 1985, men verksamheten växte. Brottning och fotboll varvades med kafé, språkkurser och utflykter för äldre med iransk bakgrund. Funktionshindrade och långtidsarbetslösa anställdes för att sköta olika uppdrag i föreningen. De blev fler och fler. Under 2015 rörde det sig om minst 50 personer.
      ..[..]..
      Under 2015 drog föreningen in sammanlagt 10,53 miljoner kronor i bidrag från Arbetsförmedlingen. Samtidigt låg lönerna som betalades ut på 10,46 miljoner – det blev alltså en vinstaffär.
      ..[..]..
      Kontrollen av arbetsgivare som får lönebidrag för att anställa funktionshindrade och långtidsarbetslösa är inte noggrann. En gång i månaden skickar arbetsgivaren in en rekvisition som då lovar på heder och samvete att siffrorna stämmer.

      – Det är den kommunikation vi har med arbetsgivaren. Sedan gör vi stickprov i syfte att förbättra vårt arbete. Det finns inget som säger att vi ska göra kontroller på varje utbetald lön.
      ..[..]..
      Arbetsförmedlingens bidragssystem bygger till stor del på ärlighetsprincipen.

      – Det är klart att det finns risker med det. Det handlar ju om att skattemedel kan gå till felaktiga mottagare eller att arbetstagare inte får den lön som de borde ha. Så det är klart att det finns risker i detta.”

      Är det ett dåligt skämt eller!!! Risker ? Haha fy fan!

      Svara
  20. Jan

     /  06/10/2017

    Off topic. Fotbollen. Visst blev jag glad när Sverige vann i sista minuten. Men jag tycker mest synd om den franske målvakten som skänkte bort segern när det bara var tio sekunder kvar. Stackaren. 1-1 hade varit mer rättvist. Frankrike var snäppet bättre än Sverige.

    Svara
  21. Hörde ni Ring P1 i onsdags? En ung talför man ringde in och ville prata om skandalen med de ‘inhemska Gambiaresorna’ på HVB-hemmen. Täppas försökte med alla medel försvara och/eller förneka kvinnornas beteende men slängde till sist på luren i örat på inringaren när argumenten tog slut.

    Svara
    • MiT

       /  06/10/2017

      Haha, är det sant? 😛

      Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Nej, men det låter hysteriskt roligt hahaha 😛

      Onsdag: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/902351?programid=1120
      Torsdag: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/902398?programid=1120

      Ser att ”Ensamkommande” är med i titeln båda dagarna!

      Svara
      • G

         /  06/10/2017

        Vet inte, men något säger mig att det kanske finns en anledning till varför onsdagens program (som du hörde) har 64 facebook-delningar, medans torsdagens har 0 (noll). 😀

        Svara
      • x

         /  06/10/2017

        Lyssna 16:02 in i programmet från 2017-06-07

        Svara
    • G

       /  06/10/2017

      ”Ring P1 och tala klarspråk i aktuella frågor”

      Men varför vill SR då ha programledare som inte tillåter folk som ringer in att tala klarspråk i aktuella frågor utan att slänga på luren när språket blir lite väl ”klart” för programledarens eget tycke? :/ Kontraproduktivt.

      Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Haha, vad fan är detta!
      ”Ensamkommande” verkar ju vara ett högst(!) återkommande (kanske prioriterat) ämne i Ring P1….

      ”Ojojoj, man bara ramlar av stolen. Jag är totalt chockad, aldrig hört något liknande på sista 10 åren.
      Idioten och en självutnämnd demokrat har börjat terrorisera radion igen.
      Ja tyvärr, dåren Alexandra Pascalidou är tillbaka och nu värre någonsin!
      Vi alla vet ju att SR & SVT är EJ oberoende politiskt och enligt mig så är det nu
      värre än någonsin.

      Man kunde inte tro att det var sant hur puckot fick driva programmet idag!
      Hon lyckades pricka in varenda PK-vänster propaganda punkter på 30 minuter.

      Dagens program: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/884024?programid=1120

      Jag vill påstå att 96% av ”inringarna” var förbokade i propaganda syfte.
      Det började med den avskyvärda batikhäxan Kinna Skoglund från gruppen ‘vi står inte ut’,
      dåren som vill ge alla 25+ åriga ”baarn” amnesti, där satt dom och kompis pratade en 10 minuter, och så fortsätter programmet, inga hämningar alls.”
      https://www.flashback.org/sp60607094

      Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Afghanistan är farligt… och jag behöver en sängvärmare.

      Svara
      • MiT

         /  06/10/2017

        De säger ju själva att de aldrig varit i Afghanistan? Hur ska man ha det egentligen? Jag gissar att den där ”Emilia” är med i #vistårinteut och gärna vill ha en sängvärmare för skattebetalarnas pengar,,,

        Svara
      • Jans

         /  06/11/2017

        Att Afghanistan är farligt är odiskutabelt. Liksom att Bulgarien är fattigt. Men kärnfrågan är ju på vilket sätt ett rikt land som Sverige bäst hjälper till i världen. Är det genom att låta fattiga bulgariska romer sitta utanför Konsum och genom att lägga jättesummor på att låta svenska medelålders kvinnor få ha hållpojkar att ”vårda”?

        Naturligtvis är svaret nej. Samtidigt som detta spektakel pågår dog 700 personer i kolera i Jemen och svält dödar tusentals i visa regioner i Afrika. De står nog inte ut.

        Svara
    • G

       /  06/10/2017

      ”Man undrar ju om programledarna är friska” Hahahaha! 😛

      https://sv-se.facebook.com/ringp1/
      Finns en del recensioner på sidan om någon vill läsa lite, mest kritik får utan tvekan Pascan och Täppas, undrar varför…

      Svara
  22. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
  23. MiT

     /  06/10/2017

    Jag vet inte vad man annars ska kalla det?

    Svara
  24. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
    • Senior

       /  06/10/2017

      Jag brukar försöka undvika att kasta invektiv omkring mig, men Arnstad är banne mig imbecill på riktigt.

      Svara
      • Kristian

         /  06/10/2017

        Fakta kan vara förtal, men kan inte vara ”invektiv,” skulle jag vilja påstå.

        Naturligtvis kan man variera den meningen hur som helst, om definitionen av ”svenskhet” är glidande:
        ”Att supa är en del av svenskheten.”
        ”Nykterhet är en del av svenskheten.”
        ”Nazism är en del av svenskheten.”

        Svara
    • Embryo

       /  06/10/2017

      Jag kan också skriva en text om islamistisk liberalism:

      Islamistisk liberalism finns inte.
      Islamistisk liberalism är en oxymoron.
      Islamistisk liberalism existerar enbart i en dåres hjärna.

      Svara
      • Jans

         /  06/11/2017

        Ja, så länge den inte finns EN ENDA islamiskt liberal stat så är idén om liberal islam rena struntet.

        Svara
    • Jan

       /  06/10/2017

      Henrik kommer ut som dhimmi. Inte oväntat dock. Texten skummade jag igenom snabbt.

      Svara
    • G

       /  06/10/2017

      Haha, ser att Anna Sundberg gillat (eller retweetat) Arnstads tweet, det ser han säkert som en sorts bekräftelse, det är hon som blev jihadist på två veckor, hon passar utmärkt bland hans följare!

      Svara
    • Klimathotet

       /  06/10/2017

      Jämfört med Ardstadt är den här snubben ett geni.
      Lily Linneker: Hello, gentlemen, sorry to have kept you waiting. Which one of you is Mr. Hitler?
      Eddie: Oh, that’ll be me.
      Lily Linneker: Any relation?
      Eddie: Well, I’ve got a mother.
      Lily Linneker: No, no no no, I meant Adolf Hitler.
      Eddie: Yes, that’s her!

      Svara
    • Jan

       /  06/10/2017

      Skräck och terror är väl det man snarast förknippar med islam. Knappast liberalism. Sedan spelar det ingen större roll vad kufen Arnstad säger. Islam har stora imageproblem om man säger så. Åtminstone i västvärlden.

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/11/2017

      Arnstad är suspekt lättinställd till Islam. Jämför dessutom med kristendomen som alla stater (Som jag känner till) nuförtiden är helt och hållet sekulära. Det blir dessutom än värre. Arnstad likställer tänkt diskriminering av Islam med en kristen von oben attityd – När det är vårt sekulära samhälles demokratiskt framröstade lagar som kontrollerar både och.

      Om man tänker att ett sekulärt samhälle är den yttersta försäkringen för olika religionsinriktningar att överhuvudtaget finnas till i en och samma nation , under beskydd av en sekulär lag. Vem f-n bryr sig om vad religiösa fristående samfund vill ha för samhälle ? Vi har varit igenom den resan många gånger, varje gång med katastrofalt utfall.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/11/2017

        Arnstad är en pretentiös klåpare med en absurt uppblåst bild av sitt intellekt. Det verkar faktiskt så illa att han själv tror att det han säger är viktigt och relevant.

        Det var någon blänkare i nyheterna att människor, både kvinnor och män, med högre testosteronnivåer än normalt, i större utsträckning är benägna att besvara ett problem inom betydligt kortare tid, och är mer benägna att benhårt hålla fast vid att de har rätt, helt oberoende antalet argument som läggs fram emot deras problemlösning.

        Om det stämmer är Docent Panzergeneral Arnstad rimligtvis den mest testosteronstinne ”historieprofessorn” vi någonsin haft i vårt avlånga land.

        /Frida

        Svara
  25. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/11/2017

      Det konstiga är att det finns många motionslopp som tjejmilen,vårruset,tjejvasan med mera där det enbart får finnas kvinnliga deltagare medan jag inte på rak arm kan komma på motionslopp enbart för män. Ändå pratar dom om brist på jämställdhet. Är det några som är diskriminerade i den världen så är det män.
      Sedan skiter jag personligen i hur många tjejlopp det finns men sluta gnäll…

      Svara
  26. Kristian

     /  06/10/2017

    Den här mannen verkar äkta, alltså muslim, imam, inte komiker eller konstprojekt, och han tycker väst vore bättre utan islamisering. Tyvärr lär han ha noll inflytande.

    Hans presentation på Twitter:

    Har inte sett hans diskussion med Gad Saad.

    Svara
  27. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
    • Jans

       /  06/11/2017

      Inser inte UR att om den föreningen godkänns så måste även föreningar typ ”vita studenter”, ”blåögda studiestödsföreningen” o.s.v. godkännas… Det brukar kallas Pandoras box.

      Svara
  28. MiT

     /  06/10/2017

    Svara
  29. Svenne

     /  06/10/2017

    DGS: Om Gambiaresor på hemmaplan:

    Svara
  30. Svenne

     /  06/10/2017

    DGS: När aktivisterna tagit makten

    Svara
  31. MiT

     /  06/11/2017

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1388195754608345/*

    Svara
  32. Jan

     /  06/11/2017

    Jan Guillou har fel och Birgitta Ohlsson rätt. Även om hon säkert kappvänt i frågan.
    http://www.aftonbladet.se/a/eVWJ9/hon-kan-inte-ma-riktigt-bra–hur-annars-skulle-agerandet-forsvaras

    Svara
    • Kristian

       /  06/11/2017

      ”Enligt Nalin Pekgul är denna typ av köpslående vanlig på Järvafältet. Politiker uppvaktar (eller blir uppvaktade) av olika former av kollektiv – etniska föreningar, klaner eller kyrkan – och ber om röster. Dessa förväntar sig i sin tur att få avkastning på insatt kapital.

      Det är egentligen inte förvånande med tanke på vilka länder som många av invånarna har sina rötter i.”

      Finns det olika kultur i olika länder? Eller har aftonsumpen kommit ut som rasister?
      Kul att de säger ”kyrkan” förresten.

      Skulle gärna se siffror.

      Svara
    • Senior

       /  06/11/2017

      Oj, blev visst tvåa på den bollen.

      Svara
  33. Pelle2

     /  06/11/2017

    OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm bemöter Virtanens påstående om att media inte mörkade hur invandringen har på verkat Sverige och frågar retoriskt ”Hur mycket mer av Aftonbladet tål Schibstedt och LO”.
    https://ledarsidorna.se/2017/06/hur-mycket-mer-av-aftonbladet-tal-schibstedt-och-lo/

    Svara
    • Jan

       /  06/11/2017

      Problemet är att de med, så kallat, goda åsikter aldrig ställs till svars. De kan peka ut andra som onda efter godtycke. Personligen betraktar jag sådana som Lindberg, Sima, Pettersson och Virtanen snarare som landsförrädare (det låter hårt men jag hittar inget annat ord) än goda. De skänker bort Sverige till främmande folkslag. Oavsett konsekvenser.

      Svara
    • ”MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, säger följande i sin veckoöversikt motsvarande period som Virtanen samt Aftonbladet påstår vara mer en fråga om kvaliteten och tillgången på rödvin:”

      Bwahahahahahahhahahahaha.

      Svara
  34. Jan

     /  06/11/2017

    Ann Heberlein om den ”godhet” som i själva verket är ansvarslös: https://ledarsidorna.se/2017/06/slow-culture-om-godhet/

    Svara
  35. MiT

     /  06/11/2017

    Svara
  36. MiT

     /  06/11/2017

    Offerk… Kulturkofta på Expressen tänker till. Gissar att hon tillhör den där jättestapeln av mediefolk som röstar på Miljöpartiet när man gör undersökningarna. Och bor på Södermalm eller liknande reservat.

    Svara
  37. MiT

     /  06/11/2017

    Svara
  38. MiT

     /  06/11/2017

    Svara
  39. Svenne

     /  06/11/2017

    TS: ”Feminism och anmälningsgrad fortsätter växa med tusen procent per år”

    Svara
  40. Svenne

     /  06/11/2017

    ‘Liberal islamism’… #Arnstad

    Svara
    • Svenne

       /  06/11/2017

      (Den förra blev fel.) ‘Liberal islamism’… #Arnstad

      Svara
  41. Kristian

     /  06/11/2017

    Angående en av bilderna ovan: ”tårta … coca-cola … ballonger”

    Det är högst mellanstadiebarn vi talar om, väl?

    Svara
  42. Kristian

     /  06/11/2017

    ”Labour has surrendered to Corbynism”
    https://blogs.spectator.co.uk/2017/06/labour-surrendered-corbynism/
    ”[…]
    his politics of yesterday chimed with the Middle Britain of tomorrow, entitled millennials who can correctly identify the gender pronoun of each Kardashian but think the IRA were a rough-around-the-edges Amnesty International.
    […]
    tacitly agree that championing terrorist murderers and consorting with rancid anti-Semites is acceptable in a leader of the Labour Party.
    […]
    Labour’s working definition of racism now comes with an asterisk where the Jews ought to be.”

    Svara
  43. Dreadlock

     /  06/11/2017

    En bekant till en bekant påstod att Islam praktiserar demokrati anpassat till muslimer.

    Frågade honom om han visste kriterierna för att en nation ska kallas för demokrati. ” Öh..hur menar du nu ? ”

    Ja, sa jag… Typ fri press, fria val (med fasta mandatperioder) Yttrandefrihet, religionsfrihet, mötesfrihet , organisationsfrihet …hela paketet…

    Jäklar vad paff han blev. Och jäkla vad man kan bli oroad över hur universitetsutbildade verkar fullkomligt renons och otacksamma över vad vi har åstadkommit här i väst…

    Svara
    • Sötvattensfiskar har inget ord för ”vatten,” och kommer inte att trivas i saltvatten.

      Svara
  44. Senior

     /  06/11/2017

    Mutor och korruption kallas det, något som påstås inte finnas i Sverige….

    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/varfor-jobba-nar-du-kan-leva-pa-projekt/

    Svara
  45. Fakebitch

     /  06/12/2017

    Det där med att man accepterar att svenska män gullar med thailändskor och har en grupp om det beror väl bara på att de är män och som vanligt kommer undan? Det skulle nog aldrig accepteras om rollerna vore ombytta: svenskor som gullar med utländska män! Nej, då skulle kvinnorna tvingas löpa gatlopp, bli bespottade och dragna i rännstenen, bara för att de är kvinnor. Helt otänkbart att deras beteende skulle premieras, såsom männens.

    Svara
  1. Under tiden inne i bubblan | WTF?
  2. Allt är lugnt, Sverige har koll på allt! | WTF?
  3. Det kommer alltid lukta trafikdödad grävling om de här frågorna i svensk media | WTF?
  4. #vistårinteut även i Danmark? | WTF?
  5. Ensamkommande gifta barn med barn är det nya | WTF?
  6. Inte ”vi” utan DU lever i en kollektiv masspsykos | WTF?
  7. Charaderna och farsen rullar på inför fullsatta salonger. Organisationen Horny Mamas hejar på | WTF?
  8. Tänk om … | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: