Södertörns tingsrätt: Feminism innebär erkännandet att vi lever i ett patriarkalt samhälle där män som grupp har mer makt än kvinnor som grupp

Södertörns tingsrätt har enligt sig själva haft en fantastisk föreläsning av Unizon.

Nedan några av tweetarna om detta, det finns några fler på deras twitterkonto.

Första tweeten om föreläsningen. Där kan man se något som heter #jimdomstol, av det kan man dra slutsatsen att Sekretariatet för genusforskning också är inblandade på något sätt.

Och mycket riktigt, Emma Ravald är sk ”jämställdhetsstrateg” på Domstolsverket och om ni läst tidigare inlägg om Sekretariatet (här är det senaste, finns länkar till lite mer där) så ska de vara drivande i införandet av något de kallar #jimställdhet” eller #jim, JiM är alltså förkortning av Jämställdhetsintegrering i Myndigheter. Det handlar som alla förstår enbart om ideologisk infiltration som ska genomföras av Sekretariatet och inget annat. En kan också notera att om en är riktigt marinerad i radikalfeministisk ideologi så är det viktigt att säga ”en” istället för ”man”…

Jämställdhetsstrateg måste vara ett av de mest onödiga hittepåjobben som finns. Enbart ett sätt att ge genusfolk ett ”jobb” eftersom ingen efterfrågar dem annars.

Blir man inte övertygad av det ovan om att det handlar om ideologisk infiltrering så finns det mer från Ravald

Har ni tagit en ”genuspromenad”?

Hela hennes twitter är en orgie i postmodernism/radikalfeminism…

Tillbaka till just Södertörns tingsrätt

”Mäns våld mot …”, vilka är det som ständigt matar ut sånt? Postmodernister/radikalfeminister… För några år sedan har jag för mig att jag såg att Eva Lundgrens ”Slagen dam” användes i utbildning för åklagare…

Och där kom det. Kan någon säga mig vad radikalfeminism/postmodernism, ja ren ideologi, har med en domstol att göra? Men bra att de är tydliga med att de inte är pålitliga i alla fall…

Ännu ett exempel till från deras twitter igår.

Södertörns tingsrätt tycker att det var en fantastisk föreläsning där de har lärt sig mycket trots att de bara skrapat på ytan.

Är detta verkligen lämpligt? Att låta intresseorganisationer få påverka domstolarna så här? Är det verkligen lämpligt att låta Sekretariatet få inflytande över domstolsväsendet? På riktigt alltså? Vad tänkte man? Vad tror man kommer att ske när man låter extremister LÅNGT ut på vänsterkanten få inflytande över domstolar?

Det här pågår med en rasande fart just nu över hela linjen! Varför är det ingen som sätter stopp för galenskapen? Vill ingen sätta stopp? Är det så sjukt att ingen vill? Om 6 månader så kommer de galna ideologerna att få en helt egen myndighet att leka med. För att föra in ÄNNU MER postmodernism överallt…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

84 kommentarer

  1. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Helt jävla sjukt.
      Lägg dom pengarna på Polisen istället där dom gör nytta !
      Vad har normkritik med polisarbete att göra ?
      Är du skyldig så är du skyldig oavsett kön,ras eller något annat ovidkommande.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2017

      Hahaha! Det låter lite som att de kommer att undvika att spana i förorterna och nöjeslivet och börja spana i villaområden eller kanske ute i skogen istället.

      Svara
    • Så sjukt slöseri. Hur kan man? Vad är det för sjuka som har drabbat forskarvärlden?
      Jag förstår varför poliser slutar. Det går ju inte att arbeta i sådana miljöer med ständig hackande av män.

      Eftersom jag har arbetat en del med polisen kan jag berätta att polisen hjälper mer tjejer i narkotikaträsket, oavsett om de säljer eller brukar. Säljer du så brukar du om du inte är en stor haj högst uppe på trappan. Där står nästan bara män och deras lyxbrudar som lever av andras elände.

      Svara
    • Rikard

       /  06/16/2017

      Hej.

      Politiska kommissarier överallt.

      En fundering: vilka stater, länder och riken har haft just ideologiska/religiösa/politiska kommissarier/inkvisitorer?

      Hur gick det för dem?

      Hur brukar det gå för ett land och ett folk när det är viktigare vem som gör något än vad som blir gjort?

      Som en Cato den äldre måste man ständigt fråga: tror någon att nuvarande politiska system kan reda upp sina egna problem?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  2. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • ”Efter Görel Grundströms genusföreläsning har vi nu fullständigt gått på grund.”
      Skall det väl vara?

      Svara
  3. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  5. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  6. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Jans

       /  06/16/2017

      Det ser ut att vara cirka 10% män på bilden. Det var min genusgranskning.

      Svara
    • Gruppdiskussion – en bra bas för ett rättssystem!

      Svara
    • Magnus

       /  06/16/2017

      Södertörns tingsrätt verkar vara en jämställd arbetsplats. En fantastiskt jämställd arbetsplats med massor av kvinnor.

      Vart tog männen vägen?

      Svara
  7. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  8. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  9. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  10. Jag är dock riktigt positivt förvånad över att de ärligt erkänner vad feminismen betyder istället för att som vanligt påstå att det ska ha något att göra med jämställdhet.

    Svara
  11. Pelle2

     /  06/16/2017

    OT:
    Psykiatrikern Stefan Krakowski skriver ett inlägg i dagens Aftonbladet där han
    menar att det är meningslöst att bemöta Is-terroristernas våld med terapi och blommor och förklarar bra varför.
    Han menar, helt rätt, att man skall straffa terroristerna genom att ta ifrån dom medborgarskapet i Sverige i vårt fall och sparka ut dom. Dessutom skall vi göra det straffbart att delta i terrororganisationer.
    http://archive.is/LA0G4

    Svara
    • Jans

       /  06/16/2017

      Tänk att det ens behöver sägas. Inte ens kommunistiska terrorister på 70-talet möttes med kärlek och handhjärtan trots att medierna var svårartat vänstervridna.

      Svara
    • De flesta fattar ju att om man lovar bostad och snabb väg in till arbetsmarknaden så kommer det alltid finnas i bakhuvudet på dessa människor som åker ned eller går med i terrororganisationer att det alltid finns en väg tillbaka om allt skulle gå åt helvete. Om man vet att det är en väg utan återvändo så kommer det finnas de som inte kommer åka ned av den anledningen.

      Svara
      • Pelle2

         /  06/16/2017

        Är ju helt sjukt att man kommer på tanken överhuvudtaget att ge en terrorist förtur till jobb och bostad som tack för att dom är sjuka mördarsvin utan minsta förmåga till empati.
        Nej, ge dom ett mångårigt fängelsestraff,ta ifrån dom medborgarskapet och skicka tillbaka dom där dom kom ifrån..

        Svara
    • Johan

       /  06/16/2017

      Jag har haft förmånen att arbeta med Krakowski. Mycket beslutskraftig läkare.

      Svara
    • Olof

       /  06/16/2017

      Eftersom politiker och rättsväsende inte är kapabla att hantera det här problemet på hemmaplan så tycker jag nog vi skall gå ett steg till och göra som UK – skicka dit specialförband som ser till att problemen inte kommer tillbaka. Alternativt, betala någon annan att åtgärda problemet på plats.

      Vad gäller eventuella krigsförbrytare som redan kommit tillbaka hanteras det bäst genom att vi ordnar ett utlämningsavtal med Assad som kan innehålla den gamla klassiska klausulen ‘ingen tortyr eller död (som ni berättar om för våra diplomater)’. Han kan säkert hitta på något lämpligt sätt att hantera det och inte berätta om det.

      Människor som medverkat i ISIS har förverkat all rätt att hanteras inom det civiliserade samhället – vill de leva enligt medeltidens regelbok, så är de välkomna att göra det.

      Den mer civiliserade vägen är däremot lämplig att gå vad gäller t.ex medlemmar av muslimska brödraskapet. Att låta dessa vidriga strömningar ha makt i våra muslimska minoriteter är ett fruktansvärt förräderi mot vanliga människor och det är dags att sortera ut problemen från de människor som ofta flytt från dem.

      Svara
  12. MiT

     /  06/16/2017

    Som sagt, detta pågår i en rasande fart…

    Svara
  13. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  14. Ivar L

     /  06/16/2017

    emma ravald: ”En behöver fakta när en jobbar med jämställdhet…”
    Har de alltså bara en enda som jobbar med jämställdhet? Bra om denna enda person får fakta i varje fall. 😀 😀 😀

    Det här är alltså samhällets toppskick, människorna vi gett ansvaret den dömande makten som uttrycker sig som bäbisar.

    Svara
    • ”Ja, jävlar du, Börje, en behöver änna fakta när en jôbbar med jämställdhet. Ta en sup, för fan, Ljungbacken sa berätta ena historia.”

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/16/2017

        ”Fan du ser blek ut Börje, ta en klunk ur 75:an i handskfacket”

        Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Ja,en kan ju undra om dom har tagit språklektioner från den patriarkala legenden Eddie Meduza 🙂

      Svara
    • Noger

       /  06/16/2017

      Ja, det är nog bara en som jobbar med jämställdhet tyvärr.
      Resten jobbar med feminism.

      Svara
  15. Ivar L

     /  06/16/2017

    Rätta mig om jag har fel men är det inte så att kvinnor generellt får mildare straff än män för motsvarande brott? Jämställdhet vid dömandet borde alltså ledare till hårdare domar för kvinnor, eller (gud hjälpe) mildare domar för män…

    Hmm… Kommer ju garanterat inte bli utfallet när genustomteriet är inblandat.

    Svara
  16. Ivar L

     /  06/16/2017

    Ja, att juridikstudenter får lära sig om ”Mäns våld mot kvinnor” är det väl i och för sig inget problem med förutsatt att även många andra typiska brottskategorier ges motsvarande utrymme under utbildningen. T.ex. gängrelaterat våld, förortsvandalisering, korruption inom myndigheter och förvaltning, avancerat skattefiffel, it-brottslighet, krog och evenemangsvåld, ideologiskt våld (islamism, kommunism, nazism) o.s.v. o.s.v.

    Svara
    • Allt ryms inte, då tar man det viktigaste vilket är idag att hacka män.

      Svara
  17. Pelle2

     /  06/16/2017

    Mera OT:
    Johanna Frändén på Aftonbladet menar att Annie Lööf,Jan Björklund,Ebba Busch-Thor och Anna Kinberg Batra sysslar med identitetspolitik när dom använder sina egna erfarenheter som exempel i debatten och menar att dom i vissa fall har mera erfarenheter av en viss sak en deras motdebattörer.
    Skillnaden är att de vanliga identitetspolitikerna på vänsterkanten menar att deras meningsmotståndare inte skall ha någon rätt att ha synpunkter på de ”rasifierade” eller på annat sätt förtryckta grupperna eftersom de inte tillhör gruppen.
    Frändén menar att de naturligtvis skall få ha synpunkter på grupper de inte tillhör men det funkar inte så¨och det vet hon.
    Hon klipper in wikipedias definition på slutet och där står det följande:
    ”Enligt Wikipedia: ”Politiska ställningstaganden som grundar sig på särintressen och perspektiv utifrån tillhörighet av en social grupp. Förenklat kan det sägas att det är politik baserad på gruppidentitet i syfte att bekämpa diskriminering gentemot en grupp och stärka gruppens ställning i samhället. Exempel på dylika identiteter är exempelvis grupper baserade ”
    Den förklaringen är ju lika sann som Feministernas förklaringar om att Feminism handlar om jämställdhet när alla vet att det handlar om kvinnors rättigheter och mäns skyldigheter.

    Hon försöker alltså tona ner den rasism som identitetspolitiken innebär för att normalisera den så att hennes rasistiska vänsterkamrater kan fortsätta ..

    http://archive.is/Kn6pE

    Svara
  18. Senior

     /  06/16/2017

    Detta har jag varnat för i flera år, och det sker längs hela linjen. Varför tror du att man skrämmer bort dagens poliser efter att ha flyttat utbildningen till Södertörn? -För att kunna nyanställa poliser med rätt partibok!

    ”Kulturministerns” politiserande av våra museer…..

    Ruben och Hilda inom rättsväsendet…

    Listan kan göras lång bara genom att skrapa på ytan av en privatperson, vilket även säger oss var media står då de inte tar upp det…..

    Svara
  19. Pelle2

     /  06/16/2017

    På tal o huvudinlägget.
    Helt sjukt med politiseringen av rättsväsendet som sker helt öppet.

    Svara
  20. Pelle2

     /  06/16/2017

    OT:
    Ledarsidornas Johan Westerholm fick Folkbildningsrådet, Som ger bidrag till Ibn Rushd,att erkänna att Ibn Rushd inte hade rätt att använda bidragspengarna för att köpa en kursgård.
    https://ledarsidorna.se/2017/06/folkbildningsradet-byter-asikt-om-bidrag/

    Svara
  21. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Som sagt var,Fi borde kollektivt delta i Lyxfällan.
      Alla, från Gudrun och Kawesa och nedåt,verkar inte ha ens en grundläggande förståelse för ekonomi utan tror att det finns hur mycket pengar som helst att spendera.
      Sådana oansvariga människor skall verkligen inte ansvara för statens finanser.

      Svara
      • Det är bara skolans dåliga matteundervisning som lyser genom.

        Svara
        • Pelle2

           /  06/16/2017

          Nja, tant Gudrun är ju tillräckligt gammal för att ha gått i den gamla skolan och borde därmed rent teoretiskt veta hur man räknar.
          Men det är väl hennes kommunistiska genusglasögon som tar överhanden.
          Om hon behöver pengar så får ”dom rika” betala mera i skatt brukar ju sådana som hon resonera.. Att hon därmed skrämmer bort dom från landet och minskar incitamentet för att arbeta är inget hon vill låtsas om.

          Svara
          • Det finns alltid någon som är rikare än en annan. Om vi inte gör något väldigt radikalt.

          • Senior

             /  06/16/2017

            Precis som de parar om relativ fattigdom, måste det därmed även finnas en relativ rikedom. Shyman et al fortsätter helt enkelt med dessa skattehöjningar tills alla är lika fattiga, nej lika rika menar jag….

            Margret Thatchers ord kan inte upprepas för mycket:

            ”Problemet med socialism är att du förr eller senare får slut på andras pengar.”

            Som alltid påstår de sig vara Robin Hood som tar från de rika och ger till de fattiga emedan de i själva verket är den girige prins John som beskattar befolkningen till svält.

  22. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Jävla tramsande för skattebetalarnas pengar.
      Hoppas idioterna som föreslår detta blir bortröstade i nästa val.

      Svara
      • Fugen

         /  06/16/2017

        Tom, som han heter, är döpt efter innehållet i sin skalle. En ovanligt inkompetent politiker

        Svara
  23. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  24. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  25. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Bra att Janousch uppmärksammar detta men sjukt att MSB viker ner sig. Det är deras uppgift att hålla koll på extremister.

      Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  06/16/2017

      Skrämmande artikel men ibland funkar tyvärr trakasserier och förtäckta hot.

      MEN… Inkomna handlingar till en myndighet är offentliga handlingar. Det går alltså att begära ut vilka som har ställt frågor, vilka frågor, vart svaren har skickats mm och sedan skriva något om det. Vad säger du, MiT? Up for a challenge?

      Det vore väldigt intressant att se vilka det är som trakasserat ner MSB i diket.

      Svara
      • MiT

         /  06/16/2017

        Begär ut och maila till mig så publicerar jag OM det är några särskilt intressanta namn, dvs inte några totalt okända som man inte kan koppla till någon form av opinionsarbete/extremism/moské osv.

        Svara
  26. Heter det fortfarande ”Lagman”? Är det inte jätteviktigt att ändra detta? Är det inte rättsosäkert för icke-cis-män så länge det hemska ordet finns kvar?

    Svara
  27. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Relativisten Gardell slår till.
      De flesta av Nazisterna torde vara helsvenska män som är uppvuxna här och dom skall naturligtvis hållas koll på och vi får ta ansvar för dom eftersom dom är svenskar från födseln.
      Skulle tro att Gardell aldrig skulle raljera på samma sätt över islamistiska terrorister för dom är det synd om och deras bristande integration är inget att låtsas om.
      PÅ samma sätt är det inget problem med alla utlandsfödda som aldrig får ett endaste jobb i hela sitt liv utan lever på bidrag hela livet. Så länge någon annan betalar kalaset så är allt ok…

      Svara
      • För den delen, om vi skulle få en massa ukrainska nynazister som invaderat landet, begått terrordåd och hjälpt till med finansiering så skulle nog ingen av dessa protestera att de blivit utsparkade med huvudet före till Ukraina…

        Svara
    • Lövet

       /  06/16/2017

      Är det nån annan än Gardell som tror att de där kräken har en plats i det svenska samhället. Nynazzar betraktas av de flesta vanliga medborgare välförtjänt som lågsinnat pack. Skillnaden mellan dem och IS-anhängare är väl huvudsakligen att väldigt få nynazzar erbjuds jobb och körkort…
      …undantaget möjligen de som ev rekryteras för att ingå i socialrealismtiska teateruppsättningar a’la Norén…

      Svara
      • Lovisa

         /  06/16/2017

        Kräken, för att de vill stoppa folkmordet på svenskar? De är de enda som vill repatriera de så kallade flyktingarna. Hollywood nazism och liknande är något som vi alla matats med sen spädbarnsåldern. Är inte förtjust i deras socialism men nationalism är nödvändig för varje land och dess medborgare. If u want to find out who rules you find out who you can’t criticize.

        Svara
  28. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  29. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  30. Patriarkatet breder ut sig:
    ”Women now control more than half of US personal wealth, which ‘will only increase in years to come'”
    http://uk.businessinsider.com/women-now-control-more-than-half-of-us-personal-wealth-2015-4

    Svara
  31. Dreadlock

     /  06/16/2017

    OT USA gör en deal med Qatar och säljer F-15 stridsflyplan för ca. 100 Miljarder SEK.

    Hm, vad kallade Trump Qatar nyligen (Inte ens 1 vecka sedan) ? ”En av de största finansiella bidragsgivarna av internationell terrorism.”

    Nu var väl flyplansaffären igång långt före Trump tillträdde (Gissar jag) detta sker inte på en vecka . Så affären kan ju ha initierats under Obamas period.

    Men otroligt komiskt är det. Får Trump framstå lite clownaktig…

    Svara
  32. Pelle2

     /  06/16/2017

    Lyssnar på P3 och hör en kvinna som jämför Niqaab med att hon bär skoteroverall på vintern eller att det finns kvinnor som bär korsett som en grej.

    Hon avslutar med att val av klädesplagg skall vara frivilligt för kvinnan.

    Att det är just det som är problemet att det inte är frivilligt för många ville hon naturligtvis
    inte låtsas om….

    Svara
    • Jan

       /  06/16/2017

      P3 är ju mer eller mindre öppet kulturmarxister. Även om man säkert inte vill kännas vid beteckningen. Jag tycker mig dock märka en början till reträtt hos delar av tokvänstern. Fast det kommer att ta tid för dem. Det blir lite grand som att avprogrammera en sektmedlem.

      Svara
  33. Vic

     /  06/16/2017

    Till och med en senildement schimpans som har legat inför döden 10 veckor skulle förstå att det är fel att anamma politiska ideologier i ett rättssystem men ändå sker det. Antingen finns det såpass godtrogna personer inom rättssystemet som genuint tror att det är fakta och vetenskap eller så rör det sig faktiskt om old-school Sovjet-style subversion och infiltration (och här väntar jag mig att Kristian ska komplettera med en liten analys). Inte för att jag jobbar inom rättsväsendet MEN om jag gjorde det så skulle jag, om något, titta på statistiken som finns och försöka följa trender (vilka allt som oftast inte överensstämmer med det som publiceras av ROKS och liknande). Det mest begåvade vore ju dock att försöka ha så lite förutfattade meningar som möjligt om ett mål utan istället gå enbart på bevismaterial men det fattar ju vem som helst med ett IQ högre än alkoholprocenten i en mellanöl.

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/16/2017

      Aktivisterna styr Sverige mot U-landsstatus.

      Alkoholhalt, med eller utan decimal? 😉

      Svara
      • Vic

         /  06/16/2017

        Med decimal, det smakar bättre så. Vad beträffar IQ så blir nog skillnaden marginell 🙂

        Svara
    • Har jag blivit så förutsägbar? 🙂

      Bozhe moi, det är Fredag, googla Yuri Bezmenov!
      (Låter som en misslyckad vodkareklam.)

      Svara
      • Vic

         /  06/16/2017

        Nja, men som Toklandet-periodare så börjar man (förlåt, EN) väl fatta ett och annat om var de andra läsarna står. Plus att Yuri Bezmenov aldrig kan nämnas för många gånger!

        Svara
        • Sant!

          Nackdelen med att kalla kriget tog slut är att vi äldre inte kan peka på Sovjetunionen och säga: ”Där har du kommunism. Så ser det ut.”
          Nordkorea är lite pajasaktigt trots det uppenbara förtrycket, och Venezuela ligger i Sydamerika så folk är vana vid att skylla allt där på USA.

          Svara
          • Vic

             /  06/17/2017

            Tycker nog inte att det ska behövas så mycket levande bevis. Konsekvenserna av alla misslyckade försök till kommunistiska paradis under 1900-talet borde vara bevis nog. Om du täcker ditt hus med bensin för att du fått för dig att det blir mer brandsäkert och huset börjar brinna de 10 första gångerna du provar det, provar du det en elfte gång då? 😛 Jag vet, det är en ganska dum och dryg jämförelse. Kommunism kan funka något bättre eller något sämre beroende på lokala omständigheter men allt som oftast har det varit samma saker som dragit ner kommunistiska länder i skiten (planekonomi, totalitärt förtryck).

  34. MiT

     /  06/16/2017

    ”Säpo: Tusentals radikala islamister i Sverige”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6718732

    Svara
  35. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  36. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  37. Magnus

     /  06/16/2017

    Vansinnet kommer att fortsätta tills allt brister.. Vem ska stoppa idiotin? Ingen i röran kommer att stoppa idiotin. De får ju lön.

    Hela välfärdsindustrikomplexet är ett dagis för välbetalda efterblivna vuxna. Allt hänger ihop, ju fler män från MENA ju fler brott mot kvinnor utförda av män kommer att ske. Ju fler migranter ju fler genus-feminister kommer vi få se. Enligt pk-ismen får den vita inte beskylla andra etniciter, resultatet blir då att män är den gemensamma nämnaren.

    Hela sjuklövern sjunger med i denna sång. Så vilka/vem ska sätta stopp?

    Svara
  1. Södertörns tingsrätt försöker skademinimera genom att ljuga och hitta på | WTF?
  2. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap sponsrar ny forskning med 10 miljoner! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: