Södertörns tingsrätt försöker skademinimera genom att ljuga och hitta på

Jag var först idag (tror jag) med att lyfta att Södertörns tingsrätt blivit så påverkade av Unizon att de t o m twittrade radikalfeministiska slagord på sitt officiella twitterkonto. Man har som tingsrätt sålt ut sig till en vänsterextremistisk ideologi och hyllade den öppet.

Rakt av ideologiska slagord långt ut på vänsterkanten. Detta är själva grundfundamentet i den vänsterextrema ideologin som allt annat baseras på.

Folk uppmärksammade detta och det har varit massor av folk som undrar vad de håller på med och kritiken är massiv. Vad gör Södertörns tingsrätt då?

Jo, så här

De ljuger och påstår att det bara var föreläsarens ord man förde vidare. De behöver inte alls bli tydligare, de var tvärtom föredömligt tydliga! Det är glasklart vad Södertörns tingsrätt håller på med. Vad de menar är att de ska bli otydligare och försöka smyga med sin vänsterextrema politisering. När en tingsrätt tar ställning i en ideologisk/politisk fråga, själva politiserar något eller låter sig påverkas av politiska intresseorganisationer så är inte opartiskheten absolut och självklar. Alls. Inte på någon enda liten fläck. Det fattar vem som helst.

Var det ovan också ett citat från föreläsaren? Det är ju en oförblommerad hyllning!

Södertörn har varit igång tidigare med sånt här

Är det bara föreläsare som går ”genuspromenader” också? Det finns massor på deras twitter från i år som visar att det inte alls bara är föreläsares ord som man citerar utan att man köpt hittepå’t rakt av.

Vilka blir det som föreläser nästa gång?

Kanske Kvinnolobbyn vill få gehör för sina önskemål och slagord när de föreläser för Södertörns tingsrätt? Jodå, detta är en riktig bild som Kvinnolobbyn spridit…

Grejen är bara att det vi ser på Södertörns tingsrätt nu är beordrat av Sekretariatet för genusforskning som i sin tur fått uppdraget av regeringen att tvinga in vänsterextremistisk politik i myndigheter. Att Sekretariatet fick uppdraget är inte så konstigt eftersom deras enda uppdrag och kunskap är att producera extremvänsterideologisk politik och inget annat. Det är det enda de kan och det enda de gör. Och de har alltså därför fått uppdraget att tvinga in det i alla myndigheter.

Gå till genus.se och sök på ”jim” eller ”jimställdhet” om ni inte tror mig…

Och det är nästan rörande att se hur folk NU låtsas vara upprörda över detta, en del uttrycker ”Vad är det här?” och ”Hur kan det här få ske?” osv. Konstigt nog så var samma personer tysta för 3 och 4 år sedan när man försökte visa upp vansinnet som bara eskalerade. I riksdagen så närmast exploderade postmodernismen under Alliansens tid, nästan allt vi ser nu har Alliansen skuld till eftersom de inte ens försökte stoppa det utan tvärtom underblåste det genom att tillskriva dem en viktighet som de inte ska ha. Man anlitade dem för utredningar osv.

Förra regeringens MANSEXPERT i en utredning om ”Män och jämställdhet” var en glad och skrattande besökare på Heterohatets dag. Heterohatets dag samarbetade då med genusinstitutionen på Göteborgs universitet. Såklart…

Nationella sekretariatet är om mindre än 6 månader en egen myndighet… Och inte en jävel av de som har det till jobb har protesterat och granskat i tid utan gör det först nu när det är för sent. Och så låtsas man vara förvånad och upprörd när ren galenskap mer öppet börjar sippra ner i andra organisationer och myndigheter när det varit såhär i flera år!

Tidningar frågar alltid genusfolk som ”experter” när det ska handla om jämställdhet som om de kan något alls om det eller ens är intresserade av det. De är bara intresserade av att sprida vänsterextremistisk politik eftersom det är det enda de kan.

Resultatet börjar vi se, nu senast på Södertörns tingsrätt. Detta är bara början, det som Södertörns tingsrätt uppmärksammas för, tweten med maktkampen mellan kvinnor och män, är radikalfeminismens grundfundament som allt utgår ifrån. ALLT baseras på detta.

Så det kommer bara att bli värre. MYCKET värre. Eftersom de som ska granska själva är stenhårt marinerade i ideologin och därför blir intellektuellt ohederliga.

Så länge man kallar det ”jämställdhet” så verkar folk bli både blinda, döva och totalt dumma i huvudet!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

96 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  06/16/2017

    Seriös fråga: I händelse av att man skulle hamna ”inför skranket”, kan man i så fall få välja/vägra vid vilken domstol målet ska avgöras? Känns som om Södertörns tingsrätt inte är riktigt rättssäker……

    Finns det någon juridiskt kunnig person som vet?

    Svara
    • Nej, den som står åtalad för ett brott kan aldrig välja.

      Åklagaren väcker talan i första hand där brottet begicks. I vissa fall kan det istället bli den tingsrätt där den tilltalade skulle ha haft att svara i om det vore ett tvistemål, förenklat där denne bor eller uppehåller sig.

      Ibland, men väldigt sällan, väljer domstolen att förlägga förhandlingen till annan ort pga speciella skäl som säkerhetsskäl;

      Svaret kommer från en erfaren advokat, ställde frågan igår.

      Svara
      • Hypocrita

         /  06/17/2017

        Det var väl som jag trodde då. Tack för bekräftelsen.

        Svara
  2. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  3. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Banke är genuint ohederlig när han försöker prata bort att Södertörns Tingrätt både bjuder in vänsterextremistiska feminister och dessutom hyllar det extremisterna pratar om.
      Södertörns tingsrätt är också en ryggradslös samling som inte vågar stå för sin vänsterextremism och radikalfeminism.
      Men dom hade väl hoppats på att bli hyllade för sin radikalfeminism som ”på den gamla goda tiden” när dom oemotsagda fick syssla med sådan skit.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/17/2017

        De blir ju naturligtvis hyllade och ryggdunkade också. Banke, själv en del av Sveriges rättsväsende gör ju här en form av ryggdunkning. Tjänster och gentjänster.

        Svara
  5. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  06/16/2017

    Alla tingsrätter i Sverige är feministiska.
    Kolla bara på utfallet i vårdnadstvister
    när det gäller vem det är som står som vårdnadshavare/
    boendeförälder: 90 procent av vårdnadshavarna/
    boendeföräldrarna efter en vårdnadstvist blir mammorna.

    ALLA tingsrätter i Sverige är feministiska!
    (Men skönt att se att det var just Södertörns tingsrätt
    som skämde ut sig offentligt – denna gång).

    Svara
  6. MiT

     /  06/16/2017

    ”Kommuntoppen Helena, 52, rasar efter EABT:s video om ”batikhäxor”: ”Så många oknullade män””
    https://nyheteridag.se/kommuntoppen-helena-52-rasar-efter-eabts-video-om-batikhaxor-sa-manga-oknullade-man/

    Svara
    • Patrik S

       /  06/16/2017

      ”övergripande samordnare för kommun­övergripande processer”
      😀

      Svara
  7. Sven

     /  06/16/2017

    Kan någon insatt kunnig person då överklaga eller anmäla dessa uttalanden till JK eller någon annan domstol så att de opartiska uttalandena kan straffas och människorna bakom märks för oegentligheter och tjänstefel?
    Eller kan vi bara lita på MiT och sen sitta och gnälla en stun dock sen kommer det något värre slöseri eller hat ifrån genusmaffian, så blir vi förbannade på det och klagar, glömmer bort detta.

    Finns det rimliga möjligheter överklaga och tycker någon att det är värt besväret?

    Svara
  8. MiT

     /  06/16/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Bra att Rebecca ifrågasätter både Folkbildlningsrådet och Ibn Rushd.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/17/2017

        Bra märkligt att en bloggare sköter jobbet DN och kompani borde sköta.

        Svara
  9. Trolletplit

     /  06/16/2017

    Alliansen fel. De tillåter ju detta. Om det finns ngn politiker på vilken nivå som helst som läser här, så ska ni veta att jag skyller på er. NI GÖR INGET för att hedra vänstern att lyckas med sitt projekt= SOCIALISM ink kommunism och feminism. INGET.

    Ni är skyldiga. Faktiskt mer skyldiga än vänstern, de är ju öppna med att de vill ha ett sådant freaksamhälle. Vi tolkade att ni stod för ett annat samhälle, men ni bedrog oss, ni spottade på oss, ni hånade oss.

    L, C, M, och KD ni är förrädarna. Ni är dem som kommer bli ihågkommada som ”Svinen som svek oss”. SSS.

    Fäll regering. Stoppa Genusmyndigheten. Så upp för en enda gång skull. En gång. Är det för lite begär?. En gång. Snart har vi genusskolor, genusdomstolar, genuskommunerna och snart har vi KOMMUNISM. Tack ALLIANSEN. TACK

    Svara
    • Pelle2

       /  06/16/2017

      Jag håller med om att det är för jävla uselt att Alliansen inte står upp mot radikalfeminism,postmodernism och identitetspolitik men dessa ideologier kommer från vänstern så det är lika mycket deras partiers skyldighet att stoppa dom.
      Att beskylla Alliansen för att Vänstern driver på för att införa dessa sjuka ideologier är ju väldigt konstigt enligt mig. Är väl lite som att skylla islamismen på oss kristna för att vi inte stoppar den.

      Svara
      • Trolletplit

         /  06/16/2017

        Nja, om du skulle kunna stoppa Islamisen genom att säga:
        ”Vi vill inte ha den”
        Och du visste att du skulle få majoriteten och ändå inte gör det, då föråder du de som du företräder.

        De sitter ju ii riksdagen som våra företrädare, eller hur?

        Svara
        • Pelle2

           /  06/16/2017

          Som sagt var,jag tycker också att Alliansen borde stå upp mot idiotier som radikalfeminism,identitetspolitik och postmodernism men det är ju inte Alliansen som är drivande för att införa dessa ideologier. De som verkligen borde skämmas är V,Fi,MP och S som gillar sådana sjuka ideologier
          Islamism skall stoppas genom lagstiftning och permanent utvisning av dom som stödjer det anser jag.

          Svara
          • MiT

             /  06/17/2017

            Men som sagt, allt sånt här BLOMSTRADE under alliansens 8 år. Det går inte att komma ifrån.

          • Pelle2

             /  06/17/2017

            Jag tycker nog att det har blomstrat minst lika mycket under den nuvarande regeringen och verkar ju expandera ännu mera.
            Vad värre är är att det vävs in mera och mera i myndigheterna.
            Tänker t.ex på den nya Jämställdhetsmyndigheten som förmodligen kommer besättas av radikalfeminister,Bah-Kuhnke som vill göra museérna till identitetspolitiska projekt och det du skriver om idag angående Tingsrätten i Södertörn.

            Dessutom är det ju så att det var radikalfeminister,identitetspolitiker,vänsterpolitiker och kulturmarxister som var drivande av galenskapen även under Alliansens regeringstid.
            Felet var att Alliansen jamsade med och inte tog striden under sin regeringstid.
            Nu tycker jag att du och Trolleplit försöker få det att framstå som om det är Alliansens fel att vänstern drev och driver sin identitetspollitiska,postmoderna och radikalfeministiska agenda.
            Håller inte med om det utan anser att det är vänstern som skall ställas till ansvar för den sjuka som sprids i samhället. Sedan hoppas jag att de borgerliga partierna börjar motarbeta detta på allvar.

          • MiT

             /  06/17/2017

            Jodå det frodas nu med. Men alliansen lade grunden. Hade de inte gjort det hade det inte varit så mycket nu.

          • Pelle2

             /  06/17/2017

            Den enda delen av grunden som Alliansen bidrog med var att inte motarbeta radikalfeminismen,identitetspolitiken och postmodernismen men återigen så kommer dessa ideologier från vänstern så jag begriper inte varför du försöker smeta det på Alliansen ?
            Möjligen är det så att du är så besviken på den Socialdemokrati som du säger dig ha röstat på att dom har låtit dessa extremistideologier frodas inom partiet att du försöker lyfta över ansvaret på Alliansen.

            Det är lite som att skjuta över ansvaret på brottsligheten på Polisen.

            BIt i det sura äpplet och acceptera att det är vänstern som har drivit fram dessa sjuka ideologier.

      • Ivar L

         /  06/17/2017

        Det handlar om att många borgerliga kvinnor (både politiker och väljare) också är med i den feministiska lekstugan och vill fortsätta med det. Det kan inte alliansen ta ifrån dem utan problem. Dessutom, då alliansen hade makten, genom att låta feministborgarna syssla med sitt kunde de andra mer ostört syssla med att montera ner välfärdssverige i lugn och ro.

        Svara
        • Senior

           /  06/17/2017

          Det finns inget som heter feministborgare, antingen är du feminist, eller så är du borgare. Dessa är två motpoler som inte kan kombineras. Kallar du dig borgare och feminist så ljuger du om det ena av det….

          Svara
    • Senior

       /  06/16/2017

      Precis så.

      Svara
  10. Two Different Shoes On

     /  06/16/2017

    Allt med ”Södertörn” som förnamn är extremkommunistiskt

    Svara
  11. Svenne

     /  06/16/2017

    #satir…

    Svara
    • Det förvånande är att de får så många badflickor efter sig.

      (Med tack till en vits från 40-talet.)

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/17/2017

        Var är tvålen, broder?
        Om du så har gyllene borstar, om du så har silverkar
        Utan tvålen blir du blott och bart en badande barbar
        Du må komma parfymerad, i dyra oljor smord
        Utan lödder badar slödder, det är dock ett visdomsord

        Svara
  12. G

     /  06/17/2017

    ”Förbud att skreva på Madridbussar

    Nu är den i gång, den omtalade kampanjen mot manspreading – mäns vana att sitta och breda ut benen – på lokalbussar i Spaniens huvudstad Madrid.

    2.000 bussar förses med skylten med gubben med ben och armar brett isär, och uppmaningen att respektera andra resenärer. Några böter blir det dock inte för den som bryter mot regeln.

    Kampanjen kommer efter påtryckningar från feministiska organisationer som ser manspreading som en form av härskarteknik. I New York drogs en kampanj mot manspreading i gång 2014.”
    https://www.svt.se/svttext/tv/pages/137.html

    Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2017

      Som sagt var, när kommer det upp en skylt mot kvinnors bagspreading ?
      Kvinnors väskor som sätts på ett eget säte blockerar ju sittmöjligheten helt
      och är minst lika mycket fel i så fall.

      Svara
      • Säg: Jag tycker synd om din väska som är så trött att den måste ta upp en plats. Men jag kan ha det på mitt knä så får jag sitta för jag är trött jag med.
        Det biter! Har provat.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  06/18/2017

        Douchebaging.
        Riding with Hitler (sätta sig ensam ytterst).

        Svara
  13. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • G

       /  06/17/2017

      (S)er en röd tråd…

      Löfven: ”Sverige har varit naivt”
      Ygeman: ”Sverige underskattade hotet”

      Dra åt helvete för fan.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/18/2017

        Den tråden finns nog i alla nyanser utom gul.

        Svara
  14. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  15. G

     /  06/17/2017

    Ang hallonsas tweet om Perlenbergs extremt tydliga skifte och att han var typ var ”högerhöger” förut, ett ställe att kolla på om någon är nyfiken på hur han skrev förut, så är GP:s ledarblogg ett av de bästa ställena som går att hitta vad jag vet.
    http://blogg.gp.se/ledarbloggen/author/csaper/

    Tror t.o.m Toklandets @Kristian skrev ”Bra!” som kommentar under ett av blogginläggen 😛
    När Perlenberg lämnade GP så lämnade han det som jag uppskattade med honom, och det har inte mycket alls med höger/vänster att göra för mig, mer sunt förnuft tänkande.

    Svara
    • G

       /  06/17/2017

      Här är inlägget som Kristian kommenterade ”Bravo!” till (inte ”bra” som jag skrev ovan) 🙂
      http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/02/28/spock-var-identitetspolitikens-storsta-motstandare/

      Svara
      • Kristian

         /  06/17/2017

        Bravissimo! Fortunatissimo per verita!
        Ja, minns det vagt.
        ”… Mr. Spocks dualism ett exempel på att en person inte enbart är en enda sak utifrån en dominerande parameter. Det går att välja. Individen bestämmer över sin identitet och sina egna val. Det går att forma sitt eget öde.”

        Skönt att inte behöva jobba i tidningsbranschen i dessa tider. Om fem år, däremot, har vi nog vant oss vid att opartiskhet bara var en fernissa, och så har varje överlevande tidning en tydlig profil.

        Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2017

      Läste den textenav Uvell och håller med henne.
      Handels, med vänsterextremisten och radikalfeministen Jenny Bengtsson i spetsen, ger ut en bok där man räknar upp nedsättande beteckningar på servitriser som t.ex rälsluder utan att skämmas det minsta.
      Minst sagt ironiskt.

      Svara
    • Kristian

       /  06/17/2017

      ”negerjobb” om något tråkigt eller enformigt hörde jag någon enstaka gång på 80-talet. Det var inte menat att vara nedsättande, på samma sätt som att de som säger ”lappsjuka” inte menar att ”lappen” får skylla sig skälv att han blir tokig i ensamheten.
      Lite tråkigt att Uvell så enkelt anammat vänstertänket att blotta omnämnandet är rasistiskt. Men N-ordsdebatten orkar jag inte med just nu.

      Svara
  16. G

     /  06/17/2017

    När jag såg en tweet på förra blogginlägget om asylshopping…

    …drogs jag tillbaka till 2015 då vänsteridioter fortfarande kunde styra och ställa helt ostört i åsiktskorridoren!

    ”SvD-chefen Fredric Karén: ”Vår ledarsida är inte rasistisk”

    Kritiken på sociala medier efter SvD:s ledarskribent Per Gudmundsons tweet igår har varit stark.

    På morgonen skrev han tillsammans med en länk:

    ”Kanonsajt för asylshopping i EU. Saknar bara välfärdsjämförelse och smartphones”

    En av de som var kritiska var komikern David Sundin, som twittrade ut ett mejl som han skickat till Fredric Karén och Gunilla Asker. I mejlet står bland annat:

    ”Den största delen av den främlingsfientlighet, rädsla för invandring och brist på empati som når mig via sociala medier kommer från skribenter på Svenska Dagbladet”.

    SvD:s chefredaktör Fredric Karén tycker att tweeten var olycklig.

    – När vi fick reda på att Per använt ordet ”asylshopping” så pratade vi med honom. Efter det så valde han själv att ta ner tweeten, säger han till Dagens Media.”
    http://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/svd-chefen-fredric-karen-var-ledarsida-ar-inte-rasistisk-6087237

    ””Önskar att jag hade en prenumeration på SvD att säga upp”, skrev han igår. David Sundin visar dessutom upp ett mejl som han har skickat till Svenska Dagbladets chefredaktör Fredric Karén och vd Gunilla Asker där han framför sina åsikter.

    ”Den största delen av den främlingsfientlighet, rädsla för invandring och brist på empati som når mig via sociala medier kommer från skribenter på Svenska Dagbladet. Om det är den bilden ni vill förmedla så fortsätt på inslagen linje, det står er såklart fritt, men om inte så har ni ett problem ni borde ta tag i”, skriver David Sundin.”
    https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/09/18/per-gudmundsson-backar-efter-kritik-mot-asylterm2/

    Asylshoppingssajten som Guden länkar till i tweeten finns för övrigt fortfarande kvar med information för asylshoppare, bara välja land.
    http://www.w2eu.info/sweden.en.html

    Och deras FB-sida är högst aktiv: facebook.com/w2eu.info/

    2015: ”Sky Finds ‘Handbook’ For EU-Bound Migrants”
    http://news.sky.com/story/sky-finds-handbook-for-eu-bound-migrants-10346437

    Svara
  17. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • G

       /  06/17/2017

      Hahaha, hoppas Femiz är stolta och nöjda när de ser att kritik gör skillnad 😀

      Svara
  18. MiT

     /  06/17/2017

    Hon träffade tydligen en öm punkt…

    Svara
    • G

       /  06/17/2017

      Haha, vad hon tände till då, kort stubin eller nåt. Varför skulle det vara ”en töntig sak att säga” om det faktiskt är så det ligger till.

      Svara
    • Vrb

       /  06/17/2017

      Surt sa räven

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/18/2017

      Nej, konfliktskapande vill vi ju inte som vuxna människor vara.

      Svara
  19. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • G

       /  06/17/2017

      Wow. Det var en liten upplevelse att läsa den tråden från tweet 1, herregud alltså, men det är alltså folk som jag själv som sägs ”leva i en bubbla”, *okej*.

      Svara
      • A1

         /  06/17/2017

        Två damer laddade med diagnoser (möjligen därför ingen av dem har ngn utb). Ena rikemansunge och pappsens flicka med nåt som börjar på asp… den andra har nån bokstavskombination.

        Så det finns en hel del utrymme både för perceptions- och kognitiv dissonans, och speciellt kanske i ena fallet är de inte ovanligt med raseriutbrott och långa evighetsattacker. Förmodar att ganska få vill vara i deras omgivning irl några längre stunder.

        Svara
        • Rikard

           /  06/17/2017

          Hej.

          Psykisk ohälsa är ej lika med benägenhet för, eller förekomst av, en specifik politisk hemvist.

          Det ena utesluter emellertid inte det andra, men de är inte beroende av varandra.

          Man kan givetvis föra ett spekulerande resonemang där man psykologiserar diverse till politiska åsikter kopplade värderingar (jag gör det stundom själv, så glashuset är fullt med hål) men att använda diagnoser som förklenande epitet är väl onödigt när det gamla hederliga (och en gång en diagnos…) ‘idiot’ räcker?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
        • Dott

           /  06/17/2017

          Arpi tvingades blocka den ”yngre” av dem om jag minns rätt.

          Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2017

      En riktig halmgubbe av Mirjamsdotter.
      Det är väl ingen som säger att det inte har förekommit våldtälkter förr också utan det man pekar på är att antalet våldtäkter har ökat.

      Svara
    • Kristian

       /  06/17/2017

      GP ”Gür: Nya brott i Sverige”
      http://www.gp.se/ledare/g%C3%BCr-nya-brott-i-sverige-1.4233102

      (Naturligtvis finns det folk som försöker relativisera och bortförklara Gürs artikel genom att gå tillbaka till 1600-talet: https://motargument.se/2017/05/14/nya-brott/)

      Svara
      • Det roliga är ju att Gür i sin krönika skriver specifikt: ”Fem specifika typer av brott som inte funnits i Sverige på väldigt länge eller tidigare inte existerat alls är:”

        1600-talet känns rätt länge sedan.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  06/18/2017

          Påminner om Atheism is Unstoppable på youtube och hans syn på argument för nutida rasism. Om evidensen som hänvisas till är svartvita bilder är det bara att avfärda debattören.

          Svara
  20. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  21. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Det gjordes faktiskt en pilotstudie i en stad i Sverige genom deras omfattande statsarkiv. Resultat som kom var så alarmerande att man slutade. Kriminalitet och missbruk följe släkten i generationer oavsett. Arkivet har sedan eldats upp. Platsbrist heter det.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/17/2017

        Du råkar inte sitta på någon länk eller liknande?

        Svara
        • Nej, fick veta det av min handledare -84 och det blev så totalt gömt i dimman och som sagt eldades materialet upp. Det var före internet så det finns inget kvar. Den som hade pilotprojektet är död.
          Sorry, skulle kanske inte skrivit det när det inte går att bevisa längre.

          Svara
    • Kristian

       /  06/17/2017

      ”– Det är frustrerande att vänta i månader på rapporterna ska bli granskade, bara för att sedan få kritik av granskare som inte ens tror på ärftlighet. Den tiden har man inte som junior forskare. Man måste bli publicerad, säger han.

      – Och jag är så trött på dig och dina journalistkollegor, ni bara sväljer narrativet om att fattigdom och social utsatthet skulle orsaka brott utan att ifrågasätta vilka antaganden det bygger på. Inget har hänt de senaste 20 åren, och om ingen gör något kommer vi att stå och stampa på samma plats i 20 år till.”

      https://academic.oup.com/ije/article/42/4/1057/656274/The-impact-of-neighbourhood-deprivation-on
      https://academic.oup.com/schizophreniabulletin/article/3859745/Neighborhood-Influences-on-Violent-Reoffending

      Svara
  22. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  23. G

     /  06/17/2017

    ”Vi är ganska slutkörda”. Det säger Håkan Petersson, som drivit asylboendet på Skogsvikens Hotell och Pensionat i Kolmården.

    Kan ni tänka er att växla om snabbt till sommaren och starta ett turistboende igen, precis som före asylperioden?

    – Nej, det är helt omöjligt, säger Håkan Petersson. Bland annat för att vi som jobbat med asylboende är väldigt slitna och behöver nu vila upp oss en längre period, åtminstone fram till i höst någon gång.

    – Dessutom är det också helt omöjligt att låta några vanliga turistboende komma in i hotellets utrymmen, eftersom lokalerna är oerhört slitna och sönderslagna.

    Sönderslagna?

    Lokalerna är till stora delar sönderslagna och förstörda. Handfat är trasiga, speglar är spruckna och väggar är förstörda. Dessutom är lokalerna helt inrökta.

    Och sen var och varannan dag bli kallad för rasist, nazist eller nåt sånt, om nåt inte passar, tycker man inte heller är roligt. Det tar till slut ganska hårt på psyket, eftersom vi ändå tycker att vi jobbat ganska hårt, för att få till ett bra asylboende.

    Så något hotell lär det inte bli igen på ett tag?

    – Nej, jag tror inte att det någonsin mer, går att öppna ett hotell i de här lokalerna, där asylboendet varit. Men vad det ska bli istället här på Skogsviken, har vi inte bestämt än. Vi har lite lösa planer, men inget som jag kan prata om idag.

    – Nu ska vi som arbetat med asylboendet bara vila upp oss under hela sommaren och sen ska vi försöka ta nya tag i höst inför framtiden. Vi är ganska slutkörda överlag, vi som jobbat med asylboendet.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ganska-slutkorda-om4703847.aspx

    Svara
    • Ivar L

       /  06/17/2017

      Jag fattar inte riktigt, är det meningen att man skall tycka synd om Håkan Petersson? Hans sort är ju bland de värsta asen i hela asylindustrin. De väljer att underlätta vansinnet genom att frivilligt öppna sina anläggningar på grund av att de är giriga. Vänstertomtr fattar ju inte bättre men en man som Håkan fattar nog men vill ha pengar, mycket pengar. Hans personal får vidriga arbetsförhållanden, lokalområdet utsätts för en invasion och kulturvärden sätts på spel och så är det han som får beklaga sig i pressen. Äckligt.
      Sådana som Håkan Petersson borde straffas och de borde gå och gömma sig och hålla käften eller ge tillbaka alla pengar de tjänat till skattebetalarna.

      Svara
      • Jans

         /  06/17/2017

        Bolaget Skogsvikens Hotell och Pensionat AB som driver boendet har gått ökande vinst sedan 2013 (enda året de gick med förlust) så det är inte ett dugg synd om ägaren Håkan Petersson:
        https://www.ratsit.se/5567526180-Skogsvikens_Hotell_och_Pensionat_AB#ekonomi

        Och då är det enbart vinsten vi talar om.
        Detta har vi betalat via skatten.

        Håkan har även ett handelsbolag (Sorbeo, som handlar med livsmedel) och vinsten där kan man inte se på Ratsit så eventuellt finns det ännu mer vinst. Livsmedelshantering låter ju som en plusbransch om man samtidigt har asylboende. Alla måste ju äta.

        Svara
  24. G

     /  06/17/2017

    Ӂter oroligt vid asyldemonstration

    Strax efter midnatt på fredagskvällen fick polisen larm från Jägerso och de irakier som under en tid har demonstrerat vid Migrationsverkets lokaler mot asylpolitiken.

    Enligt uppgift ska en personbil med minst två personer i sakta mak ha kört förbi demonstranterna och hotat dem genom att rikta ett vapen mot gruppen.

    Demonstranterna ska då ha gått till attack mot bilen med plankor och bland annat krossat vindrutan.

    – Demonstranterna påstår att de blivit hotad med en pistol, men det är inget vi har kunnat belägga, säger Mikael Lind, regionvakthavande polisbefäl.

    Då de initiala uppgifterna gjorde gällande att ett vapen figurerat ryckte polisen ut med stora resurser, och personerna i bilen kontrollerades. Man letade även efter vapen i bilen, samt i närområdet. Utan att hitta något.

    – Vi har inte hittat någon pistol, säger Mikael Lind.

    Polisen har upprättat en anmälan om olaga hot, och kommer nu att utreda händelsen vidare.

    Demonstranterna, som ska ha varit omkring tjugo till antalet, misstänks även de för brott i form av skadegörelse på bilen.(forts)”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-06-17/ater-oroligt-vid-asyldemonstration

    Svara
  25. Gorby

     /  06/17/2017

    Svt och dubbla måttstockar…igen.

    Svara
  26. G

     /  06/17/2017

    Viktigt för SVT att berätta hur många av de i juryn som var vita….

    ”Juryn bestod av sju män och fem kvinnor, varav tio vita amerikaner.”
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stora-protester-efter-att-polis-gatt-fri-efter-dodsskjutning-i-minnesota

    Svara
  27. Pelle2

     /  06/17/2017

    Anne Heberlein på Ledarsidorna skriver om Fi,s relativiserande av hedersvåld och lättsinne till statens ekonomi.
    Det som förvånar mig var att hon skriver att hon faktiskt trodde att Fi skulle kunna bidra till något positivt i politiken men att hon snabbt blev besviken.
    Den som har följt Gudrun genom åren kan knappast ha haft den minsta tanke på att hennes nya parti skulle bli något annat än kommunism förklädd till feminism.
    När man läser deras partiprogram försvinner alla tvivel på vad det är för extremister det handlar om.
    https://ledarsidorna.se/2017/06/feministiskt-intiativ-och-rosa-drommar/

    Svara
    • Ivar L

       /  06/17/2017

      Heberlein var väl marinerad i genus fram till för bara några år sedan. Hon är en sektmedlem som lyckats avprogrammera sig. Man får ha lite förståelse, men samtidigt vara medveten om att hon kanske egentligen inte har alla hästar hemma, trots att det hon säger idag låter rimligt.

      Svara
      • Hon har blivit moderat.

        Svara
      • Ville

         /  06/17/2017

        Ja både Heberlein och Janouch var med i feministkören och kletade glatt diverse epitet på Pelle Billing och P. Ström (som till slut tröttnade på hatet och klev av scenen). Vet inte hur det varit med ursäkter, om de ens fått några?

        Svara
  28. Ivar L

     /  06/17/2017

    Visserligen skrivet lite på skoj, men ändå helt sant:
    ”De tusentals våldsbejakande islamisterna i Sverige, som Säpo nu berättar om (SvD 16/6), antas ofta vara tecken på att integrationen har misslyckats. Men är det inte tvärtom?”

    https://www.svd.se/korsvennen-letat-islamique-cest-moi/om/korsvennen

    Svara
  29. Södertörn behöver inga genuspromenader. Den är smart byggt och ganska ny, lokalerna är än ändamålsenliga och det var väl meningen. Polishuset/häktet ligger bredvid vilket innebär korta transporter för de häktade.

    Byggnaden inrymmer 19 tingssalar varav en säkerhetssal. Nio mindre rum används för sammanträden i tvistemål. Det finns även ett särskilt mötesrum för familjerelaterade mål (familjerummet).
    Men genussjukan och feminismen är som ett mögel. När det börjar spridas så….

    Svara
  30. Pelle2

     /  06/17/2017

    OT:
    Väsnterpartiets Rossana Dinamarca bojkottar Almedalen på grund av att Nordiska motståndsrörelsen kommer dit.
    Något ironiskt att en som är med i ett parti med rötter i kommunismen har moraliska synpunkter på andras deltagande….
    Hon gör dessutom den orimliga jämförelsen mellan den obetydliga nynazistiska rörelsen och IS och Al quaida.
    http://archive.is/lx0ig

    Svara
  31. Ivar L

     /  06/17/2017

    Bra grävt om Södertörns Tingsrätt och riktigt obehagligt också. Klar DDR-vibb på detta.

    Det kanske mest förvånande är egentligen varför en domstol tycker sig vara i behov av ett Twitterkonto där det skall tyckas saker överhuvudtaget. De kan naturligtvis ha twitter för att informera om domar eller annat relevant som service till allmänheten men opinionsverksamhet borde verkligen en domstol avhålla sig från. Direkt olämpligt och ett slöseri med pengar som bör gå till rättskipning.

    Svara
    • Senior

       /  06/17/2017

      På något sätt är det ändå positivt att deras ”värdegrund” kommer fram så folk blir medvetna om det.

      Hittills har de ju gjort exakt samma sak i flera år, dock i det fördolda, vilket på ett sätt är sämre då folk som inte varit insatta litat på det och trott att det fungerat som tänkt.

      Svara
    • Ville

       /  06/17/2017

      Det kanske hade en låtsasbefattning vakant och anställde en
      genusexpert… anar att de är så här de yttrar sig.

      Svara
  32. Pelle2

     /  06/17/2017

    Lite meraOT:
    Expressen skriver på ledarsidorna om hur Feministiskt initiativ, Vänsterpartiet och Ung Vänster, fredsnätverket Ofog, Sveriges Kommunistiska Parti och Palestinska riksförbundet
    demonstrerar mot militärövningen Aurora 17 där Sverige och Nato övar ihop.
    Dom menar att vi hetsar mot Ryssland men har inget emot att Ryssrana flyger bombplan över Svenskt vatten och kör in en atomubåt i Östersjön.
    Ränderna går aldrig ur en kommunist uppenbarligen.

    http://archive.is/OhygB

    Svara
    • RP

       /  06/17/2017

      Är inte ofog finansierade av ryssarna så äter jag upp min basker.
      Ryska zapad (väst) är samtidigt som Aurora och kommer sannolikt vara mångdubbelt så stor som Aurora.

      Svara
  33. Motkraft

     /  06/17/2017

    OT: P3 Nyheters panel diskuterar föreslaget förbud i Norge mot burka och hinner med flera PK-argument på någon minut. Minns inte exakt orden men var typ ”När jag åker skoter på vintern så syns bara ögonen”, ”korsett var en gång i tiden påtvingat, nu är det ett mode” med implikationen att även burka kan vara ett modeplagg för många småflickor och kvinnor.

    Om nu tycker att burka inte ska förbjudas, hur svårt är det att säga

    Det är ett problem när ett sekulärt och tolerant samhälle möter kulturer där religion och patriarkat är mycket starka. Vad gäller vuxna kvinnor iklädda burka kan vi inte heller veta om det är frivilligt eller inte, det är lättare vad gäller barn som naturligtvis inte valt själva.

    Men förbud är inte rätt väg att gå. Det kommer bara öka isoleringen av kvinnor och barn som är förtryckta. Det öppnar också upp svåra frågor vad gäller yttrandefrihet, åsiktsfrihet och religionsfrihet. Blir lite underligt att påstå sig främja tolerans genom intolerans.

    Vi måste istället främja icke-patriarkatiska, sekulära och toleranta attityder i vårt samhälle genom information och bättre integration. Inget som är gjort med en handvändning och kräver svåra politiska beslut, hårt arbete och mycket pengar.

    Att komma med hittepå-argument som att vi förr hade sjal här och likställa symboler för religiöst förtryck med modeplagg är bara löjligt.

    Jag blir både ledsen och förtvivlad när hör flera i en panel och programledaren samstämmigt se det som så självklart att rapa PK-argument utan att för en sekund ens reflektera över det förtryck som många kvinnor och barn lever under.

    Svara
  1. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap sponsrar ny forskning med 10 miljoner! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: