Myndigheten för samhällsskydd och beredskap sponsrar ny forskning med 10 miljoner!

MSB blev ju lite mer känt häromdagen när de fegade ur i sin granskning av den islamistiska miljön efter påtryckningar från, vad jag förstår, privatpersoner som inte tyckte de skulle granska islamister alls. Intressant med tanke på att myndigheterna helt har tappat kontrollen när det gäller just sådana och häromdagen erkände att det finns tusentals våldsbejakande islamister i Sverige. Om det innebär även sådana som inte själva kan tänka sig att göra utan bara stödjer det vet jag inte. Men om det bara är sådana som kan tänkas utföra någon form av dåd så betyder det att det är många gånger fler än de tusentals som stödjer det. Tusentals gånger 10 kanske? Men MSB valde att inte gå vidare med sin initiala sammanställning av Muslimska Brödraskapet i Sverige.

Men vi förstår, det är mycket viktigare att ge 10 miljoner sköna skattekronor till viktig genusforskning som ”Samverkan och ledning ur ett genusperspektiv”. 10 miljoner skattekronor alltså… Till något som inte kommer att ge någonting. Mer än miljoner skattekronor ner i charlataners fickor såklart.

Det står att Misse Wester vid Lunds universitet är projektansvarig men kollar man på MSB:s Vetenskapliga råd, där Misse Wester också sitter, så verkar hon finnas på KTH? Googlar man så finns hon dock på Lunds universitet som en gästprofessor. MSB verkar inte veta var man hittar henne?

Och vilka tror ni det är som gjort islamismens intåg i Sverige möjligt överhuvudtaget? Jodå, det är postmodernismen och i Sverige så är det genusfältet som är dess härförare…

Jag har tagit upp MSB och hur de strösslar pengar över genusfältet förut på bloggen:

Man har t o m på MSB velat skapa rutiner så inga negativa åsikter om deras genussatsning ska få sippra ut.

När folk protesterar mot trams så betyder det för en postmodernist att det behövs ännu mer av tramset och man ger de som vill infektera med trams i uppdrag, och miljoner skattekronor förstås, att utveckla strategier mot motståndet.

I ett uppföljande inlägg tog jag bl a upp MSB:s Vetenskapliga råd:

Då, 2014, var genusprofessor Ulf Mellström med i MSB:s Vetenskapliga råd. När jag kollade hans sida på Karlstads universitet då så var det uppenbart att han såg det endast som ett sätt att kunna gnida mer pengar till genusfältet och inget annat. Han skrev det i klartext på en informationssida om honom på Karlstads universitet. Den sidan är dock borttagen nu men finns sparad i Wayback Machine och där kan man läsa

– Jag ser det som en utmaning att vara med och utveckla genusvetenskapen vid universitetet. Jag hoppas att vi kan generera ännu mer externa medel och fortsätta på den inslagna vägen.

Generera ännu mer externa medel… Kanske inte så konstigt att det var just Karlstad som fick uppdraget att leta efter metoder mot motstånd…?

Han säger också en annan sak i den presentationen som är intressant

Genusforskning har en tydlig politisk grund och jag vill hävda att all behovsmotiverad forskning har en politisk grund.

Att genusforskningen har en tydlig politisk grund. Sällan man hör/ser dem vara så tydliga med det… Han satt alltså i MSB:s vetenskapliga råd mellan 2009 och 2014.

I en nyare presentation om sig själv anser han sig varit en verkställande myndighetschef då han varit styrelseordförande för Nationella sekretariatet för genusforskning 2006 till 2009. Men vad jag förstår så blir det inte en myndighet förrän 2018. Hur detta går ihop vet jag inte. Men visst har Sekretariatet haft ett alldeles onormalt stort inflytande…?

Men det är inte så konstigt att genusfolk får sno pengar från viktiga områden och riktig forskning, MSB har nämligen slagit fast att genus och mångfald är ett särskilt viktigt område för dem.

Och apropå den där Mellström igen, kommer ni ihåg för några veckor sedan, ””The conceptual penis as a social construct””? Mellström säger att det är en attack mot genusfältet som vi ser nu

Bluffen har fått stor uppmärksamhet i media i särskilt USA och Storbritannien, men även i Danmark. Även svenska Göteborgs-Posten har skrivit om den. I flera artiklar ifrågasätts genusvetenskapens vetenskaplighet och fältet utmålas som politiserande.

En attack där man ”utmålar” genusfältet för att vara politiserande. Vad var det han själv sa om just genusfältet 2013 som jag citerat en liten bit upp…?

Genusforskning har en tydlig politisk grund och jag vill hävda att all behovsmotiverad forskning har en politisk grund.

Just det, att det har en TYDLIG politisk grund. En grund som är väldigt långt ut till vänster, så långt ut till vänster att den är väldigt extremistiskt. Fi är genusfältets politiska gren… De sysslar alltså med ideologiproduktion och inget annat även om de själva låtsas som om det är något annat.

MSB stödjer alltså vänsterextremistisk ideologiproduktion med skattemiljoner…

Medan skattemiljoner strösslas över genusfolk som om de vore en mjukglass så är det lite besvärligare för riktiga forskare. Forskare som som studerar sådant som garanterat är samhällsnyttigt. Men sådant vill man inte veta av i Sverige, här är det tvärtom samhällsskadligt som gäller.

Det är Amir Sariaslan som forskar inom fältet beteendegenetik som arbetar i motvind. En mycket intressant och avslöjande intervju i KIT av all media. Det säger också en hel del, det är alltså banbrytande forskning som Amir håller på med som skulle kunna vara till extremt stor nytta för hela samhället och framför allt spara en massa onödigt lidande för massor av personer, både offer och gärningspersoner. Iskallt i media.

Vilkas forskning är det som ev kan hotas av Amir? Jo det är sådana som Sarnecki och hela fältet som under 40 år öst ut att det alltid bara är socioekonomiska faktorer som ligger bakom allt oavsett vad det handlar om. Det är alltid svaret från dem. De har levt gott på att lura folk under decennier med det. Det är den delen av akademin som KAN hotas av Amir. Men även media och journalisters positioner är hotade, de har helt okritiskt bara öst på med samma tankegångar utan minsta lilla reflektion eller kritiska frågor till dem. Därför är det knäpptyst om han gedigna undersökningar.

– Och jag är så trött på dig och dina journalistkollegor, ni bara sväljer narrativet om att fattigdom och social utsatthet skulle orsaka brott utan att ifrågasätta vilka antaganden det bygger på. Inget har hänt de senaste 20 åren, och om ingen gör något kommer vi att stå och stampa på samma plats i 20 år till.

Inledningen på artikeln ovan. Inget kommer att hända alls på den här fronten så länge Sverige ser ut som det gör. Så länge journalister agerar som de gör. Så länge politiker agerar som de gör. Arnroth, som skrivit artikeln med Amir, är känd för att försvara t ex genusfältet och deras trams och som alltid köper deras beskrivningar om saker och ting så Amir har mer än rätt när han sa att han är trött på skrået. Men här har Arnroth gjort ett bra jobb ändå!

Jag tror att Sverige skulle vara en mycket bättre plats om man tog de 10 miljonerna som MSB slösar bort på trams och gav dem till Amir i stället. Då får man något samhällsnyttigt och användbart tillbaka också. Något som MSB definitivt skulle ha extremt stor nytta av!

Och inte bara de 10 miljonerna till Amir, varenda genuskrona är en bortslösad skattekrona. Ge alla genuspengar till RIKTIG forskning i stället för till hittepå som genus så kommer allt att bli bättre! Vi behöver inte statligt finansierad postmodernistisk ideologiproduktion via genusfältet som ska tränga sig in och förstöra allt som fungerar, vi behöver riktig forskning!

Genus på Södertörns tingsrätt:

Södertörns tingsrätt: Feminism innebär erkännandet att vi lever i ett patriarkalt samhälle där män som grupp har mer makt än kvinnor som grupp

Skade4minimering av Södertörns tingsrätt:

Södertörns tingsrätt försöker skademinimera genom att ljuga och hitta på

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

182 kommentarer

  1. Ytterligare ett bevis på att om det händer en större katastrof av någon art bör du vara beredd att klara dig och de dina själv.
    Ingen kommer och hjälper dig.
    MSB och olika samhällsorganisationer är helt upptagna att fundera på hur hjälp kan vara genusneutralt, feministiskt, jämställt och multikulturellt och om personalen är minst 50/50 på varje enhet.
    Se till att du har lite egen beredskap. Det kan bli mer än guld värt.

    Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Precis den där typen av hämmande tänkande som gör att staten inte reagerar när det måste gå fort. Kolla bara hur handlingsförlamat Sverige är när det gäller islamism, eller varför inte i samband med tsunamikatastrofen, eller flyktingvågen 2015.

      Svara
    • QED

       /  06/18/2017

      Tips: begär ut namnen på de som ansatt MSB med frågor, och nysta från detta. Diariet hos registrator vid en statlig myndighet är offentlig handling. Så gör journalister.

      Svara
  2. Rikard

     /  06/17/2017

    Hej.

    Hans (Sariaslan) forskning är mycket läsvärd. Via hans sida hos Karolinska Institutet kan man hitta länkar till en hel del publicerat material:

    [http://ki.se/people/amisar]

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  3. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  4. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/17/2017

      Världens första och enda välfärdsfria fossilland – Kanske

      Svara
    • Johan

       /  06/18/2017

      De gula skyltarna bakom henom verkar ha koll på läget i alla fall.

      Svara
    • Senior

       /  06/18/2017

      De vill alltså ha oss tillbaka till medeltiden: det är energi som gett oss vårt välstånd. Vill de ta bort kärnkraft och fossila bränslen utan att ha alternativ lär vi snart vara tillbaka där.

      Svara
  5. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  6. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  7. Frida Gustavlin

     /  06/17/2017

    Expressen verkar ha lagt om sin journalistik, de verkar numera faktiskt våga skriva vad som hänt.

    http://www.expressen.se/gt/polisen-det-ligger-bakom-upploppen/

    ”– Det som hänt är att några ungdomar från Somalia brände däcken häromdagen. Om det beror på det här, att de har blivit ombedda att göra det, eller om de såg det som en förevändning för att göra djävulstyg vet vi inte. När de gjorde det kom det en vakt som är från ett annat land och släcker. När han attackerades dök landsmän till honom upp.”

    ”– Själva bråket har ingenting med det här beslutet att göra, utan nu är det något helt annat. Nu är det en maktkamp om territorium i stadsdelen. Varken polisen eller kommunen uppger vilket land vakten och hans lamdsmän kommer från, men det ska handla om ett arabspråkigt land. ”

    Klansamhälle i realtid.

    Svara
  8. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Senior

       /  06/17/2017

      Politiskt obunden är tyvärr inte samma sak som politiskt opartisk…..

      Svara
  9. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  10. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Fast det är inte samma skylt. Kolla ‘J’, går upp högre på den första. Sista ‘I’ i Jimme skiljer sig tydligt. Däremot ser det ut som samma handstil, penna o.s.v. Big mystery.

      Svara
  11. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  12. MiT

     /  06/17/2017

    Läs hela tråden

    Svara
    • Kalle

       /  06/18/2017

      Gud vilket stolpskott, vem f-n är den där Owe?

      Svara
      • G

         /  06/18/2017

        Han är ofta mycket klokare i sina resonemang än så här, jag lovar. Han är reporter på TT.

        Svara
  13. Dreadlock

     /  06/17/2017

    Ledarsidorna förklarar så pedagogisk som det går att våra tjänstemän på MSB är urblåsta ägg i stark behov av en ryggrad , utan att stava det rätt ut. Ett konststycke i sig.

    https://ledarsidorna.se/2017/06/msb-backar-ur-i-vems-intresse/

    Det där blev personligen ganska svårsmält.

    Svara
  14. MiT

     /  06/17/2017

    Läs hela tråden

    Svara
  15. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  16. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Decimus Meridius

       /  06/18/2017

      Surrar av rykten. Hört att de ska vara minst två kampanjskyltar i Sveriges Radios bil. Även andra indicier bl.a. en SR-medarbetare haft maskering och blivit igenkänd, uppgifter om att de förekommit samordning mellan SR och Afa och Fi-ungdomar.

      Raderas och försvinner inlägg ibland SR representanterna nu. Så Damage kontrollen verkar vara i full gång.

      Svara
      • Kristian

         /  06/18/2017

        ”Quis custodiet ipsos custodes?”
        Börjar bli dags för ytterligar en kanal som har som enda uppgift att följa SVT-SR-reportrar.

        Svara
    • Senior

       /  06/18/2017

      ”Den användes senare” dvs. efter att ha varit förvarad i bilen?

      Svara
      • Senior

         /  06/18/2017

        ”Den användes senare i direktsändning” t.o.m. -Den blir j*vligt svår att förklara bort om detta stämmer….

        Svara
        • Ivar L

           /  06/18/2017

          Fast en skylt i direktsänd radio är väl relativt verkningslös?

          Svara
          • Senior

             /  06/18/2017

            Ja, men om skylten användes senare, dvs. efter att den fotats i bilen råder ju ingen som helst tvekan.

            Då har ju någon anställd förvarat den där, åt sig själv eller någon annan, för att sedan nyttja den i demonstrationen.

            Därmed faller trovärdigjetan i förklaringen från SR hur den hamnat i deras bil.

          • Ivar L

             /  06/18/2017

            Fast det finns ju ingen bild som visar att någon från Sveriges Radio delat ut några skyltar. Det enda som finns är en bild på en skylt inne i bilen samt demonstranterna. Hon med pumakepsen är omöjlig att identifiera som SR-medarbetaren på grund av kepsen och solglasögon så det blir bara spekulation. Så länge inget mer övertygande dyker upp så är SR:s förklaring rimligare eftersom det borde väckt avsevärd uppmärksamhet om SR delat ut politiska platkat. Det måste ju varit gott om mediekritiska SD:are på plats.
            Men att den ställdes så synlig och så fint är fortfarande konstigt.

  17. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  18. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
  19. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Borås ? nej jag håller mig helst borta…

      ”MP i Borås: Alla ”män” ska bort från kommunens yrken

      Miljöpartisterna Tom Andersson och Hanna Bernholdsson har lagt en motion i Borås kommunfullmäktige gällande att ta bort ordet ”män” ur alla yrkestitlar. Motionen, vars titel är ”Avskaffa tjänstemän – tillsätt tjänstepersoner”, skulle därmed innebära att tjänstemännen i Borås hädanefter skulle kallas tjänstepersoner.

      – Språkbruket har en inverkan, vi tycker att en könsneutral beteckning som tjänsteperson, talesperson eller ombudsperson är en liten förändring att göra, men som betyder väldigt mycket, säger kommunalrådet Tom Andersson till Borås Tidning.”
      https://nyheteridag.se/mp-i-boras-alla-man-ska-bort-fran-kommunens-yrken/

      Svara
      • Lurven

         /  06/18/2017

        Ja, bättre med tjänste-per-son. Med Per i kommunen. 😉
        Jobbigt när man hakar upp sig på ord. 😳

        Svara
      • Ivar L

         /  06/18/2017

        Nu kommer allt att bli bra i Borås. Att man (oj, en menar jag) inte tänkt på detta tidigare.

        Svara
  20. Pelle2

     /  06/17/2017

    Bloggaren i Otakt skriver bra om det ryggradslösa MSB som vek ner sig när islamisterna som stöttar Muslimska brödraskapet skickade lite mejl och ringde till dom.
    http://iotakt.se/telefonterror-och-mailbombningar/

    Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Inte mycket till myndighet som viker sig för islamister. Det borde bli krigsrubriker men blir ingenting. Klart sjukdomssymptom. Kanske säger en del om vilket inflytande människor som Mattias Gardell har. Det kanske räckte med att Ulf Bjereld lyfte luren. Oerhört obehagligt med denna infiltration i arbetarrörelsen och universitetsvärlden. Det kanske är något vi kommer att få läsa om i historieböcker och då knappast i smickrande ordalag, inte i historieböcker skrivna i demokratiska Västländer i varje fall.

      Svara
  21. MiT

     /  06/17/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/18/2017

      Hur mycket tv-tid och reklamintäkter drar respektive grupp in?

      Svara
  22. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  23. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  24. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  25. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Hmmm synd man inte har FB….

      Svara
  26. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  27. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  28. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
    • Hypocrita

       /  06/18/2017

      Tvåa på bollen, hade precis tänkt dela denna. Nytt världsrekordförsök i GBA?

      Svara
    • Johan A

       /  06/18/2017

      Och i Sovjetunionen hade vi Pravda och statsägda televisionen, som inte visade någon sanning alls, och dessa litade praktiskt taget alla på.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Således var alltså Ryssar som var skeptiska till Pravda nazister. Tänka sig.

      Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Svara
    • Olof

       /  06/18/2017

      Det i sig kanske kunde leda till en viss insikt i att det kan vara viktigt för medier att vakta sin trovärdighet. Lindberg själv, och hans agerande, är ju en av anledningarna att människor inte litar på media. Men jag antar att Kampen i sig är viktigare än om den hjälper till att skapa förutsättningarna för en ny Hitler.

      Svara
  29. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  30. MiT

     /  06/18/2017

    OBS, artikeln som länkas är från 2014

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Pfft, han är helt otrolig. För bra för att låta den glömmas bort. Normalt sparar jag enbart JPG:en, men nu sparade jag tweeten så jag fick med Hanifs tweet om nazism under lol!
      http://archive.is/PJolN

      Troligen har salafismen och dess anhängare växt sig starkare här och var i Sverige sen 2014, så artikeln är säkert minst lika aktuell nu som då.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/20/2017

      Jag gissar att inga andra som öppet skulle porta folk från verksamheten pga kön skulle fått hyra hallen med tanke på alla kommuners värdegrund.

      Svara
  31. G

     /  06/18/2017

    Svara
  32. G

     /  06/18/2017

    Rant…

    Svara
    • Senior

       /  06/18/2017

      Det var även han som satt fängslad efter att ha poserat med vapen tillsammans med terroriströrelsen Ogadens nationella befrielsefront (ONLF) i Etiopien.

      Svara
    • Olof

       /  06/18/2017

      ”Nej, nej, Jimmie=rasist skylten var inte vår. Sluta anklaga oss för partiskhet, #vistårinteut!!”

      Svara
  33. G

     /  06/18/2017

    Svara
  34. G

     /  06/18/2017

    Jag noterade skillnad i texten i skärmdumparna i tweetarna.

    1. ”slängde in den”…
    https://toklandet.wordpress.com/2017/06/17/myndigheten-for-samhallsskydd-och-beredskap-sponsrar-ny-forskning-med-10-miljoner/#comment-116354

    2. ”ställde in den”…
    https://toklandet.wordpress.com/2017/06/17/myndigheten-for-samhallsskydd-och-beredskap-sponsrar-ny-forskning-med-10-miljoner/#comment-116361

    1. Är källan, skärmdump från AB:egen artikel, My pratade med AB.

    2. SVT:s artikel. Den som skrev artikeln hänvisar till AB som källa.
    ——————————

    1.”– Någon hade satt fast den på bussen så jag slet ner den och slängde in den, säger reportern My Rohwedder.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WVq5K/sanningen-om-sveriges-radios-sd-skylt
    http://archive.is/F1ZlF

    (NOTERA: hon säger två gånger senare i AB:artikel att hon ”ställde in den”. Egentligen är detta en gigantisk skitgrej, även om det _är_ skillnad på att slänga och ställa in något, men med tanke på att vi talar om public service och SR, deras medarbetares tidigare ”misstag”, så är situationen givetvis en annan.)

    2. ”Jag slet bort den och ställde in den i bilen och fortsatte att jobba, säger reporter My Rohwedder, som var den som tog ner plakatet, till Aftonbladet.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/plakat-hamnade-i-ekots-bil-vacker-ilska-i-sociala-medier
    http://archive.is/ulEQE

    Svara
  35. Ok skillnader mellan nazister och islamester:

    1) Är du en förtryckande generation som har bra politiskt inflytande i dagsläget? Gömmer du dig bakom detta via rasism?

    2) Är du en inavlad idiot?

    Svara
  36. G

     /  06/18/2017

    ”PG: Regeringen blundade och körde

    Uppenbarligen ansåg man i en rad regeringar att invandringspolitik huvudsakligen var en fråga om att blunda och köra.”
    https://www.svd.se/regeringen-blundade-och-korde/av/per-gudmundson

    Svara
  37. G

     /  06/18/2017

    Svara
  38. G

     /  06/18/2017

    Svara
  39. G

     /  06/18/2017

    Svara
  40. G

     /  06/18/2017

    Hm. Tycker detta var ett bra svar till Johan Norberg och likasinnade.
    https://www.svt.se/opinion/erik-torstensson-om-terror

    Svara
  41. Ivar L

     /  06/18/2017

    Välskriven skildring av vad kvinnlig könsstympning är och hur skrämmande det är att Sverige blundar för den:
    Nuri Kino: Blodet på de nya gyllene skorna
    https://www.svd.se/nuri-kino-blodet-pa-de-nya-gyllene-skorna/om/kvinnlig-konsstympning

    Svara
  42. G

     /  06/18/2017

    ”Cwejman: Vad ska svensken äta om det blir krig?
    ..[..]..
    Efter drygt tio dagar är alltså samhällets livsmedelsresurser slut. Då är det upp till var och en att klara sig själv. Det är annorlunda i Finland, där finns lager som räcker i ett halvår.”
    http://www.gp.se/ledare/cwejman-vad-ska-svensken-%C3%A4ta-om-det-blir-krig-1.4368999

    Svara
    • Det finns många – även politiker – som tycker preppers är lite galna.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/18/2017

      Brioche.

      Svara
    • Vi kan väl äta bakelser…

      Svara
    • Rikard

       /  06/18/2017

      Hej.

      Fanta, bag-in-box, och Quatro Stagioni.

      Klok är de som är förberedd.

      Ännu klokare är den som är förberedd och inte talar om hur, var och på vilka sätt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  43. Ivar L

     /  06/18/2017

    Tack för tipset om det nedlagda MSB-projektet. Sannerligen skrämmande läsning. Efter allt snack om påverkansoperationer från Ryssland (som säkert också finns) visar det sig alltså att Muslimska Brödraskapet (som kortvarigt till och med lyckats infiltrera regeringen) alltså slår alla rekord i intensivt påverkansarbete – ”jag har jobbat i staten i drygt 30 år och aldrig varit med om något liknande, säger Anneli Bergholm Söder” – och de lyckades. Att få bort Magnus Norell till förmån för någon mjäkig relativist var förmodligen huvudmålet.

    Svara
  44. Pelle2

     /  06/18/2017

    OT:
    Två stycken präster i svenska kyrkan vill avskaffa nationaldagen därför att inget gott har kommit ur nationalism och patriotism.Men deras egentliga och största invändning är att nationaldagen gynnar SD enligt dom.

    Med andra ord böjer dom sig för SD genom att vilja avskaffa nationaldagen.

    Sedan är det konstigt att just Sveriges nationaldagsfirande är problematiskt och borde avskaffas medan de flesta andra länders nationaldagsfirande inte är något problem för dessa människor.
    Helst vill dom väl att vi skall avskaffa alla våra svenska traditioner och införa andra kulturers
    traditioner..

    Den svenska kyrkan blir mer och mer onödig och irrelavant och kan lika gärna läggas ner.
    http://archive.is/bPsng

    Svara
    • Senior

       /  06/19/2017

      ……Samtidigt som vi istället bygger moskeer, islamiseing, någon?

      Svara
  45. G

     /  06/18/2017

    ”Sverige och de ensamkommande”
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/904243?programid=1300

    ”Grafik: Ensamkommande från Afghanistan – så har det gått”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6719137

    Svara
  46. G

     /  06/18/2017

    Svara
  47. G

     /  06/18/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/18/2017

      Till skillnad från Europa har USA har inte sett så mycket islam ännu. Det kommer. Sannolikt norrifrån.

      Svara
  48. Ivar L

     /  06/18/2017

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6719034

    ”– Han medger att det är han som startade branden och hans uppsåt var att avsluta sitt eget liv och han hade inget uppsåt att förstöra byggnaden eller skada några andra personer.”

    Patetiskt att de köper detta. Naturligtvis handlar det om ett utökat självmord, d.v.s. uppsåt att döda sig själv OCH andra. Även en afghan som påstår sig vara 17 vet vad som händer om man tänder eld inne i en byggnad.

    Svara
  49. G

     /  06/18/2017

    Svara
  50. G

     /  06/18/2017

    Svara
  51. G

     /  06/18/2017

    ”Granestrand: Medier bör rannsaka sig själva om flyktingrapporteringen

    Under åren 2010–2015 uppstod en underförstådd och skadlig samstämmighet mellan politik och medier i migrationsfrågan. Det kan vara en av orsakerna till att mer än hälften av svenskarna misstror mediernas rapportering om invandringsfrågor, skriver Lasse Granestrand, journalist.”
    http://www.gp.se/nyheter/debatt/medier-b%C3%B6r-rannsaka-sig-sj%C3%A4lva-om-flyktingrapporteringen-1.4370196

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Mer om samma ämne…

      ”Ensidigt offentligt samtal kan förklara mediemisstron”

      Den generösa flyktingpolitiken har varit ett elitdrivet projekt som aldrig haft majoritetsstöd i befolkningen. Samtidigt har det offentliga samtalet om invandringen länge varit ensidigt med diskutabla och sannolikt också felaktiga påståenden. Det kan förklara varför medborgarna i dag känner sig vilseförda, skriver statsvetaren Peter Esaiasson.”
      http://www.dn.se/debatt/ensidigt-offentligt-samtal-kan-forklara-mediemisstron/

      Svara
      • Ivar L

         /  06/18/2017

        Samtidigt är det lite småäckligt med de journalister som nu kritiserar att de själva inte rapporterade om de här frågorna på ett korrekt sätt. Kanske skulle de dra dit pepparn växer och skämmas istället?

        Om de lite mer tydligt erkände att det som skrevs på ”hatsajter” och Flashback innehöll en hel del korrekt information skulle jag kunna köpa kappvändandet men det här ser mer ut som damage control. Känns oärligt.

        Svara
  52. Ville

     /  06/18/2017

    #skyltgate

    Orginalbilden – Helen Leonard har fotat och berättat att Sveriges Radio hade med sig protestskyltar till Jimies tal i Järva

    Kvinnan i pumakepsen – Är kvinnan i kepsen som håller upp plakatet ”Antifascistisk förort” i själva verket SR-medarbetaren My Rohwedder?

    Vilken härva, bättre bilder här.
    https://www.flashback.org/t2849047

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Vem hon med Puma-kepan är vet jag inte (vet inte hur My ser ut heller), men nog verkar det vara hon som håller upp skylten här, eller ? http://i.imgur.com/A9Agy5T.png

      Svara
      • G

         /  06/18/2017

        Meh, funkar det nu då…

        Svara
        • Ville

           /  06/18/2017

          Puma-kepa – My
          http://imgur.com/7cUpYwW

          Svara
        • G

           /  06/18/2017

          Konspirationsteorier är bland det värsta jag vet. Men gå till botten med saker är bland det bästa jag vet. I bilden med skylten ovan, om man zoomar in, ser det inte ut som om hon har en tatuering på armen. Eller är det bara jag som ser det ?

          Svara
      • G

         /  06/18/2017

        Om du eller någon annan har Facebook torde det gå att jämföra bilderna med bilder från Mys Facebook. Just nu säger jag varken bu eller bä :/

        Svara
      • MiT

         /  06/18/2017

        Det där är Ida Ali Lindqvist

        Svara
        • MiT

           /  06/18/2017

          Hon som håller upp en liten vit lapp eller skylt som skymmer halva ansiktet alltså, ingen vågad gissning att hon är bekant med andra aktivistiska ”journalister” lite här och där…

          Svara
        • G

           /  06/18/2017

          Det var det namnet jag försökte komma på till den andra kvinnan, men lyckades inte komma på det. Därför sa jag inget 😛

          Jag kollade hennes twitter men inget om att hon öht varit på Järva-området syns till där iaf.

          Svara
    • Vic

       /  06/18/2017

      Tittar på gruppen av kvinnor som står bredvid barnvagnen och konstaterar att de ser sjukt skeptiska ut. Fast vem skulle inte göra det om det stod två småbarnsmammor och prydde en barnvagn med Afa-skyltar.

      Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Går det inte med hjälp av data ta reda på om bilden när skylten ”Jimmie = rasist” hålls upp i publiken, är tagen för eller efter den bild när skylten står upprätt i SR:s bil ?

      Om bilden där skylten hålls upp bland publiken är tagen efter, så innebär det ju att någon har varit och hämtat ”Jimmie = rasist” skylten från bilen för att användas i publiken. Eller ?

      P.S
      I bilden med barnvagnen, man ser tydligt att den skylt som man bara ser bokstäverna K T i slutet, är skrivet i blått, så det torde vara skylten det står ”Antifascistisk Förort” på, det är blå text på den skylten.

      Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Nej och Nej….

      Svara
      • Johan A

         /  06/18/2017

        I det här läget borde My ta tillfället i akt och lägga upp bild på sig med underarmarna synliga så vi verkligen får se bevis på att det inte är hon. Härligt med konceptet ”guilty until proven innocent” som feministerna och alla SJW är så kära i.

        Svara
        • G

           /  06/18/2017

          Det vore lätt sätt att bocka av henne från lista av ”misstänka” lol. Finns tydligen ingen bra bild ens på hennes FB-sida…

          ”NEJ ingen bild på Mys FB visar naken hud på samma plats som kepskvinnan är gaddad på.”
          https://www.flashback.org/sp61014281

          Fan, känner inte igen mig själv när jag håller på med konspirationsteorier hit och dit 😦 , jag är inte van att hålla på som AB Ledarred, jag gillar fakta och bara fakta, men vad fan ska man tänka i detta fall, jag vill ju veta om plakaten är SRs och hur/vem som lagt dessa i SR:s buss, ett ”nej” från SR-anställd betyder inte ett jota. Vissa har jag sett skriva att de tror folk är upprörda pga budskapet som är skrivet på, och det är det som vi tycker är problemet. Är folk så okunniga om vad som gäller för anställda inom public service.

          Svara
    • G

       /  06/18/2017

      En del citat från tidigare inlägg som My gjort på Facebook finns i denna artikel.
      https://nyheteridag.se/sr-journalist-fornekar-att-hon-demonstrerade-mot-jimmie-akesson-under-betald-arbetstid/

      Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Men vem är Helen Leonard då? Varför skall vi lite på henne, hon har ju inga bilder heller.

      Svara
  53. G

     /  06/18/2017

    ”Soldat får sparken från P4

    Bakgrunden till att soldaten nu avskedas från sin anställning vid Skaraborgs regemente är att han uttryckt sig på ett olämpligt sätt på sociala medier, bland annat på Facebook. Här har mannen gett utryck för åsikter som varit hotfulla och står i direkt strid mot de värdegrunder som försvaret står för.

    Efter tidigare inlägg på sociala medier har två chefssamtal genomförts med soldaten. Efter de samtalen hade mannen sagt att han skulle avstå från att skriva på sociala medier i fortsättningen.

    Soldaten har i sitt civila yrke arbetat som väktare och efter en bevakningsuppgift vid en flyktingförläggning har han skrivit sina inlägg i frustration efter det han upplevt då, det berättade soldaten i de chefssamtal som genomförts.

    Men efter att han under slutet av 2016 återigen har publicerat ett inlägg på Facebook som uppfattats som hotfullt så fick soldaten inte längre vara placerad i säkerhetsklass.(forts)”
    http://sla.se/skovde/2017/06/17/soldat-far-sparken-fran-p4

    Svara
  54. https://sv.wikipedia.org/wiki/Minna_Canth The first Finnish feminist in the world. So there you go.

    Svara
  55. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Svara
  56. G

     /  06/18/2017

    Nej, inget fel öht, alla har rätt till sin egen åsikt, men viss lutning.

    Christy, reporter på Järvafältet för P4 Stockholm och P5 STHLM…..

    Svara
  57. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  58. G

     /  06/18/2017

    Svara
  59. G

     /  06/18/2017

    facebook.com/herrroger/posts/10155260973891163

    Svara
  60. G

     /  06/18/2017

    ”Göran, 91, kastas ut från äldreboendet”
    https://www.vn.se/article/goran-91-kastas-ut-fran-aldreboendet/

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      ”– Vi hade inte lagt ner hennes stoft när vi fick reda på att jag skulle få flytta, säger Göran och får medhåll av sonen Lars Klintmyr:

      – Det kom in en föreståndare sex timmar efter att hon dött och sa att han har tre månader på sig att flytta.”

      Svara
  61. G

     /  06/18/2017

    Svara
  62. G

     /  06/18/2017

    ”Dödshot mot P4 Värmland

    Hot har enligt Värmlands Folkblad riktats mot P4 Värmland. Hotet ska ha framfört genom ett handskrivet brev på engelska med innebörden att personal på radion ska dö om inte moskébygget i Karlstad blir av. Kanalens granskning av moskébygget ska vara anledningen till att hotet riktas mot redaktionen.”
    http://nwt.se/karlstad/2017/06/13/dodshot-mot-p4-varmland

    Svara
    • Ivar L

       /  06/18/2017

      Nej men vänta nu, det är ju moskén som skall lovebombas. Men det blir ju fel här…
      Nu måste ju P4 Värmland lovebombas istället och det vill ju varken SD:are eller islamister göra. Vem sjutton skall lovebombas då? Kan man sätta upp en neutral spånskiva för postitlappar med hjärtan mittemellan moskén och P4 Värmland kanske?

      För mot dödshot är kärlek, handhjärtan och postitlappar det bästa, det vet vi.

      Svara
  63. G

     /  06/18/2017

    ”IS-terror och döden väntar den utvisade”
    http://www.aftonbladet.se/a/55n7e/is-terror-och-doden-vantar-den-utvisade

    Svara
  64. G

     /  06/18/2017

    Svara
  65. G

     /  06/18/2017

    facebook.com/aliceteodorescu13/posts/1615818071784841

    Svara
    • G

       /  06/18/2017

      Haha, passar ju bra här när Centerpartiets kommunikationschef gillar detta(Sic)

      Svara
  66. G

     /  06/18/2017

    ”Äldre man rånad på guldkedja

    Polisen misstänker att ett gäng på fyra fem unga män ligger bakom ett stort antal stölder och rån mot äldre: ”Har pågått i veckor”

    Sent på lördagskvällen blev en man avryckt ett guldhalsband i de södra delarna av Helsingborg. Enligt Nils-Erik Svensson, inre befäl vid polisen, ska rånarna ha varit ett gäng om fyra till fem stycken.

    -Det här har pågått i veckor med ett par-tre sådana här ryckningar per dygn. Det är samma signalement som återkommer hela tiden, och även i kväll. Allt tyder på att det är nordafrikanska ungdomar som gör det här, säger Nils-Erik Svensson.

    Målsägaren, en äldre man, följer även han mönstret.
    -De gör oftast det här mot äldre personer. Från sjuttio och uppåt, säger Nils-Erik Svensson.”
    https://www.hd.se/2017-06-18/aldre-man-ranad-pa-guldkedja

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/18/2017

      Varning för textvägg.

      Obegripligt att myndigheterna nu inte använder den lagstiftning som finns att tillgå, verkar dock vara tidsbegränsningsparagraferna för förvar som ställer till det. Läge att revidera dessa?

      ”2 § En utlänning som inte är EES-medborgare eller familjemedlem till en EES-medborgare får avvisas om det kan antas att han eller hon kommer att sakna tillräckliga medel för vistelsen i Sverige eller i något annat nordiskt land som han eller hon tänker besöka eller för hemresan, om han eller hon på grund av tidigare frihetsstraff eller någon annan särskild omständighet kan antas komma att begå brott i Sverige eller i något annat nordiskt land.”

      ”8 a kap. Utvisning på grund av brott. Förutsättningar för utvisning av andra utlänningar än EES-medborgare och deras familjemedlemmar. 1 § En utlänning som inte är EES-medborgare eller familjemedlem till en EES-medborgare får utvisas ur Sverige om han eller hon döms för ett brott som kan leda till fängelse. En sådan utlänning får utvisas också om en domstol undanröjer en villkorlig dom eller skyddstillsyn som utlänningen har dömts till och dömer till en annan påföljd.”

      ”Kontroll under vistelsen i Sverige. 9 § En utlänning som vistas i Sverige är skyldig att på begäran av en polisman överlämna pass eller andra handlingar som visar att han eller hon har rätt att uppehålla sig i Sverige. Utlänningen är också skyldig att efter kallelse av Migrationsverket eller Polismyndigheten komma till verket eller myndigheten och lämna uppgifter om sin vistelse här i landet. Om utlänningen inte gör det, får han eller hon hämtas genom Polismyndighetens försorg. Om det på grund av en utlännings personliga förhållanden eller av någon annan anledning kan antas att utlänningen inte skulle följa kallelsen, får han eller hon hämtas utan föregående kallelse.”

      ”Förvar. 1 § En utlänning som har fyllt 18 år får tas i förvar om
      1. utlänningens identitet är oklar vid ankomsten till Sverige eller när han eller hon därefter ansöker om uppehållstillstånd och han eller hon inte kan göra sannolikt att den identitet han eller hon uppger är riktig, och 2. utlänningens rätt att få resa in i eller vistas i Sverige inte kan bedömas ändå.

      En utlänning som har fyllt 18 år får också tas i förvar om
      1. det är nödvändigt för att en utredning om utlänningens rätt att stanna i Sverige ska kunna genomföras, 2. det är sannolikt att utlänningen kommer att avvisas eller utvisas enligt 8 kap. 2, 3, 6, 8, 9 eller 10 § eller 11 § första stycket, eller 3. det är fråga om att förbereda eller genomföra verkställigheten av ett beslut om avvisning eller utvisning.”

      Ja, det verkar väl inte så jävla svårt att få bukt med problemet. Men sen blir det lite problem så klart.

      ”4 § En utlänning får inte hållas i förvar för utredning med stöd av 1 § andra stycket 1 längre tid än 48 timmar. En utlänning får inte hållas i förvar för verkställighet med stöd av 1 § andra stycket 3 längre tid än två månader, om det inte finns synnerliga skäl för en längre tid. Även om det finns sådana synnerliga skäl får utlänningen inte hållas i förvar längre tid än tre månader eller, om det är sannolikt att verkställigheten kommer att ta längre tid på grund av bristande samarbete från utlänningen eller det tar tid att införskaffa nödvändiga handlingar, längre tid än tolv månader. Tidsgränserna om tre och tolv månader gäller dock inte om utlänningen av allmän domstol utvisats på grund av brott. I andra fall än som avses i första och andra styckena får en utlänning som har fyllt 18 år inte hållas i förvar längre tid än två veckor, om det inte finns synnerliga skäl för en längre tid. Lag (2012:129).

      5 § Ett barn får inte hållas i förvar längre tid än 72 timmar eller, om det finns synnerliga skäl, ytterligare 72 timmar.”

      Så krasst, eftersom dessa Nordafrikanska länder vägrar ta ansvar för sina medborgare så dräller de omkring och skadar sig själva och sin omgivning här i Sverige. Själv tycker jag att det är synnerliga skäl att förvara samtliga nordafrikaner utan visum, under och över 18-år, som endast är här för att knarka, stjäla, råna, snatta, slåss och i vissa fall våldta.

      /Frida

      Svara
  67. Hur kan alla bli så trivilianserade?

    Tänk dig själv om du hade fått ”BÖG” skrikit på dig. Och dessa herrar följt efter dig till framdörren?

    Hade du tyckt det varit okej? Skrattat bort det?

    /Kille som vill veta.

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/18/2017

      1) Bättre fly än illa fäkta.
      2) Ställt en fråga: Har ni slut på vaselin grabbar?

      Svara
      • Svar på fråga två – jag köper mest vattenbaserat glidmedel eftersom det är bäst. Udda nog så rekommenderar RFSU silikonbaserat. Ta det för vad du vill.

        ~ ~ ~

        Svara
        • Klimathotet

           /  06/19/2017

          2) De flesta homofober har en öm tå om man antyder att de själva är bögar.

          Svara
        • Grodan Boll

           /  06/20/2017

          Vattenbaserat ftw.
          Jag kan bara komma på en enda ursäkt till silikon/olja och det skulle vara maratonsex där det vattenbaserade skulle torka ut av någon anledning.

          Svara
  68. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  69. MiT

     /  06/18/2017

    Svara
  70. Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/19/2017

      Det är inte radiojournalisten som håller upp plakatet.

      Till vänster står journalisten, till höger står kvinnan med keps.

      Svara
      • Fd Fp

         /  06/19/2017

        My ska inte ha någon tatuering på höger underarm, det har kvinnan med plakatet. End of story.

        Svara
        • Fd Fp

           /  06/19/2017

          Hon som håller i plakatet heter Anna och inte My. Lägg ner.

          Svara
          • Och det gör det mer rätt att någon från SKATTEFINASIERAD media eller någon associerad med dom väljer att göra protestaktioner? De ska, trots allt, representera oss, medborgarna. Oberoende. Ett koncept som vissa har svårt att förstå.

  71. Svara
  72. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  73. MiT

     /  06/19/2017

    Vilket trams, det ena är ideologiskt hittepå, det andra är reella allvarliga samhällsproblem som förnekas av de som vill se massor av det ideologiska tramset. Lösningen på det reella allvarliga samhällsproblemet är inte mer hittepå utan det förvärrar det snarare exponentiellt

    Svara
    • Pelle2

       /  06/19/2017

      Vad har feministerna gjort överhuvudtaget för att åtgärda hedersproblematiken ?
      Ledande feminister som Schyman gör allt vad dom kan för att relativisera hedersproblematiken och vill helst inte prata om den överhuvudtaget.

      Svara
      • Johan A

         /  06/19/2017

        Feministerna behöver hedersproblematiken för att rättfärdiga sin existens. I takt med att svenska män har blivit det som feministerna säger sig vilja ha behövs ett inflöde av män som är den exakta motsatsen. Fanns inte skulle feminismen behövas till slut och alla de som kallar sig feminister skulle behöva skaffa sig riktiga liv.

        Svara
        • Pelle2

           /  06/19/2017

          Problemet är ju att dom inte attackerar hedersproblematiken utan vidhåller att det är män i allmänhet och inte vissa män som håller på med sådana saker.
          Sedan ger dom sig istället på oss vita,medelålders heterosexeulla män istället för dom som håller på med hedersrelaterat våld och förtryck.

          Svara
          • Johan A

             /  06/19/2017

            Precis.

          • Rikard

             /  06/19/2017

            Hej.

            En fiende du uppfinner och återskapar själv, med full kontroll över de språkliga begrepp som används för att förstå, definiera och resonera om den, är en standardmetod för de marxistiskt influerade idéskolorna (marxism, kommunism, (national)socialism, samt i viss mån fascism). Fenomenet är inte unikt för just marxistiska/postmoderna läror men det är det än så länge mest relevanta exemplet för oss (i Qatar eller Palestina hade man istället skyllt på judar, kristna, homosexuella, ateister osv.).

            Gruppen du skapar som fiende (eller fienden du skapar som grupp) kan på sätt och vis existera (judar exempelvis) men nyckeln är att homogenisera gruppen till omfattande en minsta gemensam nämnare, samt att göra sig till företrädare och uttolkare av gruppens åsikter och agenda: oavsett om det rör sig om en offer-grupp man skall använda som ursäkt och hävstång eller en fiendegrupp i samma syfte skall man sträva efter att vara som midjan i timglaset mellan makthavare och undersåte, där informationen och dess innehåll är likt sanden i timglaset.

            Därmed kan en ideologisk kamp aldrig vinnas om man går in i det av motståndaren skapade och definierade spelet, då detta kan kokas ner till ‘krona; jag vinner, klave; du förlorar’.

            Istället måste man istadigt och halsstarrigt insistera på sin egen jargong, sina egna parametrar och sin egen vokabulär som varandes den normala, i syfte att tvinga motståndaren att spela ens eget spel. Till detta hör exempelvis att avbryta när motståndare använder sina termer:

            ”De ensamkommande barnen från Afghanistan som…”
            ”Du menar de afghaner som invandrat illegalt från Iran och som saknar flyktingskäl och dessutom i majoritet är vuxna ‘ankare’ för anhöriga?”

            Varpå gräl om terminologi utbryter, och man söker koppla det retoriska greppet via att stå på sig och kräva/manipulera att den andre/till att förklara(r) och definiera(r) sina parametrar jämfört med allmänt tillgängliga fakta:

            ”Det är faktiskt barn vi pratar om!”
            ”Enligt Europol/Frontex är [relevant procentsats] [över viss ålder], samt kommer från Iran, även om deras folkgruppstillhörighet är afghansk. Menar du att vi skall låta dessa ta platser och resurser från riktiga flytkingar?”

            Och så vidare.

            Det finns inga hedersregler i kampen om verkligheten, tolkningsföreträdet eller kommunikationsutrymmet – det finns bara ‘segra eller dö’.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

  74. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • Olof

       /  06/19/2017

      Det är definitivt dags att skapa alternativ till arvsfonden, sedan den politiserats är det skamligt hur den missbrukar medlen.

      Svara
  75. MiT

     /  06/19/2017

    Här är ett TYPEXEMPEL på varför media tappar i trovärdighet i vissa frågor. Han går loss som fan och verkar begära att man ska känna till varenda jävel på twitter och gör man inte det så kommer naziststämpeln direkt eller genom grova insinuationer. Och vilka är det som media hänvisar till varje gång…? Jo samma som begär att man ska känna till varenda jävel på twitter och gör man inte det så ska det kletas…

    Ska man verkligen behöva googla varenda twittrare man pratar med för råkar fel person ha pratat med en och man svarat så är man nasse? Hur sinnessjukt resonerat är inte det? Så länge folk inte är är otrevliga så skiter väl man i vem det är?

    Är det någon jävel som vet vem Björkqvist är? Någon som inte befinner sig i miljön så att säga?

    Svara
  76. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  77. MiT

     /  06/19/2017

    Fast poängen var väl inte att hon inte spred judehat utan att hon protesterade mot judehat? Vilket irm såklart vet…

    Svara
  78. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • ”Min uppgift som lärare är att leda elevernas utveckling av deras kunskaper o värden, utefter demokratiska värden o mänskliga rättigheter.”

      Nej raring – du lär ut DINA värden till eleverna, vilket är problemet. ”Värden” är oftast individuella och detta är problemet. Det finns ingen gemensam ”värdegrund”. När ska vi sluta låtsas som att ”värdegrunden” ens existerar?

      Svara
      • Rikard

         /  06/19/2017

        Hej.

        Nu är det ett tag sedan jag brydde mig om att hålla mig uppdaterad på hur Skolverkets påbjudna värdegrund ser ut, men jag tror att L’Enfant Terrible har rätt, tekniskt sett.

        Du skall som lärare i Sverige inte undervisa opartiskt och sakligt, om du inte med opartiskt och sakligt menar ‘i linje med värdegrunden’.

        Fast jag får gärna ha fel här.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Står det inte fortfarande svart på vitt att skolan skall ”ska motverka traditionella könsmönster och könsroller.”
          Detta kan väl bara tolkas på ett sätt?
          Det vill säga att det finns inget stöd för ”alla individer skall ha samma möjlighet”, utan det blir ”pojkar skall göra si, flickor skall göra så.”

          (Där si och så är motsatsen till vad det var för hundra år sedan.)

          Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: