Heterosexualitet är maskulinitetens sista högborg enligt Riksidrottsförbundet

Riksidrottsförbundet ska besöka Almedalen och har som programpunkt att bl a heterosexualitet är maskulinitetens sista högborg som ska rivas.

Ni ser, jag skojar inte…

Om riksidrottsförbundet får välja så är det slut med heterosexualiteten minsann! Lika bra det kanske, är väl ändå bara en så liten del av befolkningen det handlar om och enligt kloka genusvetare så kan man välja att vara hetero ena dagen och homo nästa dag! Lätt som en plätt!

Tror ni mig inte? Kolla Hjernevask så får ni se, jag tror det är i del 3. Det finns en klok genusforskare där som säger just så. Det har han nämligen genusforskat fram!

Det handlar alltså om inverterade Åke Green. Han tror ju att man kan bota ”oönskad” sexualitet genom böner, Riksidrottsförbundet att man kan bota ”oönskad” sexualitet genom normkritik och värdegrund. Green tror det på grund av någon slags pervers religionstolkning, Riksidrottsförbundet tror det på grund av genusfältet. Men bägge tror att man kan bota det och bägge tror att den ”oönskade” sexualiteten är ond…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

144 kommentarer

  1. Dreadlock

     /  06/19/2017

    Om jag får välja så väljer jag värdegrundsarbete för att riva maskulinitetens högborgar, ja alla högborgar inkl. slott och koja.

    Värdegrundsarbete är en välbeprövat oduglig metod att bedriva jämställdhet. :-/

    Svara
  2. Dreadlock

     /  06/19/2017

    Jag skulle dessutom väldigt gärna höra vilka traditionella feminina egenskaper det finns för att ersätta maskulina . Jag har bara hört att de flesta kvinnor befinner sig under ett glastak fjättrade av de brutala männen som håller utvecklingen i limbo.

    Mina fördomar om feminina egenskaper är den om instinkten att vilja ” socialisera” allt levande mellan himmel och jord. Den instinkten slår aldrig fel. Hur blir det kompetetiv idrott av det hela ? Vad vinner männen på det ? Nada.

    Svara
    • Sällan har ”ris åt egen rygg” varit mer passande än när kvinnor kämpar för att få tävla mot män.

      Vi behöver nog minst två klasser till för transfolk. Om de nu inte vill tävla som det de är födda.

      Svara
  3. De behöver vara normkritiska mot sina fördomar här och inte förutsätta att homosexuella är som Jonas Gardell.

    Svara
    • Som jag alltid säger: Tom of Finland och ”YMCA” är inte samma sak som fjollträsk.
      Homosexuella män finns från ”mer feminina än de flesta kvinnor” till ”rallare”. Och allt däremellan.

      Hoppsan, jag glömde ytterligare en grupp som nog skulle upprätthålla glastaket:
      ”THIS! IS! SPARTA!”

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/19/2017

        ”I led you here, sir, for I am Spartacus.”

        Svara
      • Steerpike

         /  06/19/2017

        Var det inte så att det var Atenarna som var mer på med gossekärlek? Harrisson eller någon annan charlatan kan säkert svara….hursomhelst var de säkert främlingsfientliga, både Spartanerna och Atenarna

        Svara
        • Kristian

           /  06/19/2017

          Ja, filmen ”300” hade nog inte gått lika bra om de varit ärliga om Spartas institutionella pederasti.

          Svara
          • Steerpike

             /  06/19/2017

            Vore jag svensk/helot skulle nog krypteia vara högre upp på oroslistan än pederasti.
            Men man ska vara ärlig, institutionell pederasti? Var det inte Atenarna som kallades gosseälskare? Var det en institution där med?

        • Rikard

           /  06/19/2017

          Hej.

          Enligt Herodotos var det från perserna grekerna lärde sig att uppskatta ‘gossekärleken’ som det står i min översättning.

          Ett vettigare sätt att arbeta mot allehanda fördomar och förklenande epitet grundade i annat än valbara handlingar och åsikter är att uppmuntra och propsa på gott uppförande, artighet i respektfullt tilltal, samt att komma ihåg att ‘speglosan vanärar endast sin upphovsman’.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare
          PS En gång såg jag ett plakat längst bak i ett Pride-tåg: ”Vanliga djävla bögar”. Det bars av två helt normalt klädda svenska män. Det stod ut som en avhuggen tumme på en bröllopstårta mitt i den sybaritiska karnevalen. Sådana tilltag kräver… stake, i brist på bättre uttryck. DS

          Svara
  4. MiT

     /  06/19/2017

    Flashback kämpar vidare med den där skylten i SR-bilen…
    https://www.flashback.org/sp61021400

    Svara
  5. Om detta verkligen är på riktigt så är detta det allra knasigaste som någonsin kommit från feministhåll. Det är nog dags att vi män som en gång byggde upp vårt land, drog timmer ur skogen, grävde malmen ur marken, byggde vägar och järnvägar, kanaler, kraftverk, industrier, skolor, städer, bostäder, kulturhus och fängelser slår näven i bordet så flisorna ryker och skickar kvinnorna tillbaka till den plats de kom ifrån, nämligen hemmet och köket.
    Varför skall det fysiskt svagare könet envisas med att utföra karljobb när det finns arbetslösa män som behöver jobbet och kan utföra det bättre? Varför skall stora starka karlar passa barn och stå vid spisen för att röra ihop dagens middag, när kvinnorna alltid har gjort det så mycket bättre? Det finns inget hopp för ett samhälle där inte medborgarna längre begriper sitt eget bästa utan strävar mot sin egen undergång. Far åt helvete, förbannade feministkäringar! Man börjar förstå varför de brände häxor för inte så längesen…

    Svara
    • Ivar L

       /  06/19/2017

      Jag kan inte se att det ena utesluter det andra. Jag har inga problem med min manlighet men att vara barnledig och ta hand om mina barn var bland det bästa jag gjort. Trots det så brukar jag skotta snön eftersom jag är starkare, jag lagar lite mer mat medan min fru fixar mer städning och tvättning. Grejen är att de fysiska jobben idag har minskat mycket mer än innehushållsysslorna så det är rimligt att jag som man gör lite mer ”kvinnliga” sysslor.

      Däremot håller jag med om att det är löjligt när man skall försöka låtsas att män och kvinnor är helt utbytbara och likvärdiga, inte minst inom fysiskt krävande yrken. Att dessutom förknippa styrka inom idrott med något negativt är oerhört konstigt.

      Svara
  6. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  7. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • Ja, det handlar bara om makt!
      Som Hans Jensevik kunde berätta hos DGS-TV, så har ”Vård-Skola-Omsorg” flyttats från kommun till riksdag för att det skall bli en röstmaskin. Vi har statliga normer för alla typer av bidrag: mer makt till riksdag från kommunerna. Och, som Jensevik också sade: fram till -68 hade vi tillväxtpolitik, därefter har vi haft omfördelningspolitik (vilket är motsatsen).

      Svara
      • In absurdum

         /  06/19/2017

        Märkligt låg och illasinnad människa, gravt faktaresistent. Alltid en massa påhopp och sen springa och gömma sig eftersom hon inte kan backa upp det. Som ett litet bortskämt barn.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/19/2017

          Hen behöver en safe space utan mansplainare för att driva sina teser.

          Svara
  8. Jan

     /  06/19/2017

    Martin Aagård recenserar en bok om jihadism av Olivier Roy. Vem som anser vad – Martin eller författaren- är lite oklart. Hur som helst är det typisk relativisering. Det är västvärldens fel att de begår terror menar författaren (eller Martin?). Felet finns att söka hos oss. Och lösningen är tydligen att vi anpassar oss till islam i väst menar de. Ingen oväntad analys från Martin Aagårds sida i alla fall…

    http://www.aftonbladet.se/kultur/a/EVwQP/terroristerna-soker-doden–inte-gud

    Svara
    • Ivar L

       /  06/19/2017

      Konstigt, muslimerna är ju redan anpassade till sig själva och ändå är det terrordåd i arabvärlden också. Hur går det ihop?

      Svara
      • Dr. Peter Hammond säger: “Unfortunately, peace is never achieved, as in these 100% states the most radical Muslims intimidate and spew hatred, and satisfy their blood lust by killing less radical Muslims, for a variety of reasons.”
        Exempel Jemen, Afghanistan…

        Sök på Hammond så får du andra % av muslimer och vad händer då. Inte roligt alls.

        Svara
  9. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  06/19/2017

      Snacka om seger, plötsligt blev det ombytta trollroller!
      Vanligtvis brukar ju de som kritiserar islamism och liknande kallas troll men nu blev det undervegetationen bakom muslimska brödraskapet som blev troll. Känns helt rätt faktiskt. Kanske de till och med spricker när de dras ut i ljuset eller får slut på mat?

      Svara
      • Jans

         /  06/19/2017

        Samtidigt är det bra konstigt. En svensk myndighet utsätts för en omfattande påverkanskampanj i ett ämne närliggande islamism och terror men det blir inte en rad på nyhetsplats utan enbart på ledarsidor och i debattartiklar. Hur hade det sett ut om det varit nazister eller ryssar som låg bakom? Jämför t.ex. den totalt tomma Putilovaffären.

        Dessutom, den här passagen ”Man kan ännu inte dra några slutsatser om vilka som låg bakom den eventuella kampanjen”…really? jag tror nog MSB kan dra en hel del slutsatser om det men det vill de inte och DN villl helst inte tala om det heller.

        Svara
  10. Medierna offrar sitt förtroende – för vad?
    http://erixon.com/blogg/2017/06/medierna-offrar-sitt-fortroende-for-vad/

    https://www.svd.se/varfor-tappade-folket-fortroende-for-medierna/i/senaste/om/ledare
    ”Under vad som sägs vara ”grova lögner” som ”punkteras” listas exempelvis att invandringen 2013 uppgick till 116 000 personer (vilket den gjorde), att invandrare är överrepresenterade vad gäller brott (vilket de är) och att hälften av svenskarna tyckte att det var en dålig idé att öka invandringen (vilket de gjorde). Alla korrekta svar låg några klick bort hos myndigheter och forskningsinstitut.”

    (Medievärlden har fortfarande kvar den här toppartikeln:
    https://www.medievarlden.se/mikael-marklund/2014/12/05/sds-logner-svaren-alla-journalister-bor-ha-koll-pa/
    https://unvis.it/medievarlden.se/mikael-marklund/2014/12/05/sds-logner-svaren-alla-journalister-bor-ha-koll-pa)

    Svara
    • En annan Andreas

       /  06/20/2017

      Vad de offrar förtroendet för?
      Enskilda individers sociala och ibland yrkesmässiga karriär samt image oftast.

      Svara
  11. Heterosexualitet? Kollar man sånt inom idrottsrörelsen? Måste man uppge nu hur och vem man är attraherad av?
    Glastaket har vi krossat länge sedan men vissa tycks än kräla runt i glaskrosset.

    Detta offentliga intresse för kön och sex och mixtrande med det börjar bli en sjukdom.

    Svara
  12. Några dagar kvar att investera i Ledarsidorna.se:
    https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8132/ledarsidorna-se-1

    Svara
  13. Murray: ”Finsbury Park attack: We need a consistent response to terror”
    https://blogs.spectator.co.uk/2017/06/finsbury-park-need-consistent-response-terror/
    ”If it does turn out that Sunday evening’s terrorist was a non-Muslim deliberately targeting Muslims here are some things you will not hear:

    * Nobody will claim that we must rethink our foreign policy to better align itself with the views of the attacker.
    * Nobody will claim that we must carry out an analysis of all other views held by the terrorist, the better to understand ‘where he is coming from’ and then act on them.
    * There will be no talk of ‘legitimate grievances’.”

    Svara
    • Jans

       /  06/19/2017

      Vi kommer att få se mer av detta tror jag. Det är ett kulturkrig i uppseglande i Västeuropa. Man kan ju spekulera över en successiv upptrappning som i en förlängning faktiskt kan leda till krigsliknande situationer.

      Och de som menar att detta visar att högerextremism och islamism är samma sak bör betänka att högerextremistiskt våld i muslimska länder är lika med noll.

      Svara
      • Kristian

         /  06/19/2017

        Ett krig i ett eller flera europeiska länder mellan å ena sidan ”islam och marxister” och å andra sidan ”alla andra” är max 15 år bort, om politiker fortsätter vara mest rädda för ”extremhögern”.
        Är det Sverige, Frankrike och Tyskland som ligger sämst till?

        Svara
        • Rikard

           /  06/19/2017

          Hej.

          Herr Petig vill gärna inflika att en sådan konflikt om den sker som öppen strid (tänk Jugoslavien, islam var en inte obetydlig anledning till de krigen) kommer att stå mellan muslimer och urbefolkning.

          Marxisterna (som samlingsnamn på alla dessa högar av -ister) kommer att stå på den vinnande sidan, och direkt efter avgörandet stolt deklarera att det är tack vare dem.

          ‘Heja den som vinner’, typ.

          15 år är optimistiskt. Det pågår redan, men än så länge står Europas regeringar inte på sitt eget folks sida, utom i länder som Polen.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Tror du har rätt. Tänkte mig ”ister”na som nyttiga idioter under kriget, men mod är inte deras främsta egenskap.

          • Senior

             /  06/20/2017

            Precis så.

  14. Olof

     /  06/19/2017

    Styrda bidrag? Det tycker jag är en intressant tanke – eftersom Riksidrottsförbundet har råd att syssla med sånt här trams har de uppenbarligen alldeles för mycket bidrag. Jag föreslår att vi helt avskaffar allt statligt stöd till Riksidrottsförbundet så kan de ägna sig åt trams på någon annans pengar.

    2 miljarder. Det finns hål i vård, skola och polisverksamhet som bör vara mer prioriterade områden än gnällande över idrottarnas genus.

    Svara
  15. Varför denna iver att ställa sig in för en sådan liten minoritet??,
    Varför ändrar vi inte skonormen så alla som har 6 tår inte känner sig exkluderade, se till att alla skor görs för människor med 6 tår. Vi ska väl vara inkluderande..

    Svara
    • … och detta är det jag har påpekat i år – man kan inte förvänta sig att samhället ska böja sig efter en minoritet. Att kräva samma rättigheter och möjligheter? Visst, men bortom det så blir det löjligt. Och lite själviskt och till och med elakt.

      Svara
      • Senior

         /  06/20/2017

        …Och rent av något diktatursliknande, där den stora massan tvingas anpassa sig efter en liten skrämande minoritet.

        Svara
  16. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  17. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • Det finns ingen måtta på hur man islamiserar landet utan någon som helst kontroll med benäget stöd av politiker (vissa).
      Men att fira skolavslutning i kyrkan är nästan brottsligt och hjärntvätt.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/19/2017

      Rent existentiellt är stora moskéer bland det mest skrämmande och deprimerande jag kan tänka mig. Det finns nog inget mera tydligt bevis på islamiseringen. Vi behöver en folkomröstning som i Schweiz som i vart fall gör det lite mindre attraktivt att bygga dem och vi behöver definitivt förbjuda finansiering från islamistiska stater.

      Svara
  18. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  19. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  20. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  06/19/2017

      Och som vanligt generaliserar debattören grovt om killar och män. De allra flesta av oss skulle aldrig komma på tanken att tafsa på en kvinna mot hennes vilja och skulle definitivt inte se det som ett pojkstreck om det är en vuxen man.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/19/2017

        Som om en tafsande eller heilande kvinna skulle drabbas hårdare av kritik än en kille…

        Svara
    • Jan

       /  06/19/2017

      Djupt ohederlig artikel. Typiskt att DN tar in smörjan. Det är knappast någon som ursäktar högstadie-heilande, sexuellt ofredande eller ”pussy grabs”. Även om skribenten vill ge sken av det. Det räcker tydligen med att ha läst några poäng statskunskap (som vilken medelmåtta som helst klarar av) för att få in en insändare i DN. Hon skapar en egen halmgubbe som hon sedan angriper. Nonsens. DN-nonsens.

      Svara
    • G

       /  06/19/2017

      ”Om skribenten: Student i statsvetenskap med livslång erfarenhet av kill-kortets många fantasifulla användningsområden.”

      En ung student med _livslång_ erfarenhet.

      Svara
      • Hypocrita

         /  06/19/2017

        Semantik…. En nyfödd har ju också ”livslång erfarenhet” även om livet inte varat så länge…

        Svara
        • En annan Andreas

           /  06/20/2017

          Tvivlar inte på att hon har livslång erfarenhet, dock inte om någonting som har med killars situation att göra, utom möjligen sexism mot killar…

          Svara
  21. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  22. Anders Lindberg och Henrik Arnstad i en diskussion om att vara resonabel:

    Kan inte riktigt andas just nu för herregud.

    Svara
  23. MiT

     /  06/19/2017

    Svara
  24. Ivar L

     /  06/19/2017

    Styrka och känslokontroll inom idrott ger väl inte bara status utan även medaljer? Avskaffa medaljerna och priserna så kanske det blir bättre?

    Så heterosexualitet är alltså manligt? Man får hoppas att det finns lite maskulina kvinnor också i så fall annars är det nog slut med mänskligheten… 😀

    Notera att föreläsningen listas under ämnesområdet: Rättsväsende/brott Så Riksidrottsförbundet förknippar alltså framgångsrikt idrottsutövande med brottslighet?

    Svara
  25. Pelle2

     /  06/19/2017

    På tal om huvudinlägget så är jag så förbannat trött på radikalfeministerna som ständigt ser ner på män och manlighet och heterosexualitet.

    Det är ju dessutom löjligt att de ser heterosexualitet som maskulina egenskaper.
    Majorieteten av kvinnorna är också heterosexuella.

    Man kan ju undra om dom vill ersätta trakasserierna av homosexuella och transpersoner med trakasserier mot heterosexuella eftersom dom så ofta klagar på att heterosexualitet är normativt och ser det som något i det närmaste förkastligt.

    Sedan undrar jag vad som är så förbannat bra med kvinnorollen eftersom dom verkar vilja att vi alla skall bli mera kvinnliga ? Med tanke på att kvinnor är mera sjukskrivna än vi män så verkar det inte vara en framgångsfaktor att leva som en kvinna.

    Sedan kan man ju undra vilka kvinnor som vill ta över de tunga, farliga och skitiga jobben som vi män gör och hur många kvinnor som jublar när mannen tar majoriteteten av föräldraledigheten och dom erbjuds att dra in det mesta av familjens pengar under tiden..

    Svara
  26. MiT

     /  06/19/2017

    ”Domar om vårdnad, sexualbrott och relationsvåld ska genusgranskas”
    https://nyheteridag.se/domar-om-vardnad-sexualbrott-och-relationsvald-ska-genusgranskas/

    Svara
    • Pelle2

       /  06/19/2017

      Helt sjukt men vem är förvånad ?
      Det handlade naturligtvis återigen om den genusmarinerade Södertörns tingsrätt.
      Målet är väl förmodligen att utmåla alla svenska,vita,heterosexuella män som grava förbrytare medan man i sann identitetspolitisk anda skall tycka synd om de rasifierade brottslingarna och de kvinnliga brottslingarna…

      Svara
  27. Pelle2

     /  06/19/2017

    OT:
    Bloggaren Fnordspotting sågar förtjänstfullt Anders Ygeman och Dan Eliasson.
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  28. Pelle2

     /  06/19/2017

    Lite mera OT
    Rebecca Weidmo Uvell skriver bra om medias förtigande av samhällets kostnader för asylinvandringen och lyftandet av flyktingarnas personliga kostnader för sin flykt.
    Hon sågar också förtjänstfullt Aftonbladets ledarrredaktion,Jan Helin,Jonna Sima och Lars Lindström för deras ständiga brunsmetande av dom som har vågat ifrågasätta volymerna i flyktingmottagningen.
    http://uvell.se/

    Svara
    • Jan

       /  06/19/2017

      Klok nyansering av Uvell. Hon har helt rätt. Det media har nonchalerat är kostnaderna och konsekvenserna för majoritetssamhället av hög flyktinginvandring. Man har gått så långt att man brunmålat många som har velat anlägga dessa, fullt legitima, perspektiv på flyktingfrågan. Fast, naturligtvis, vill man inte känna av någon kritik alls.

      Svara
    • G

       /  06/19/2017

      Ja, mycket bra analys av Rebecca. På tal om Skyttedal och hennes debattartikel i DN som hon nämner, den kvinnan talar ofta klarspråk på twitter. kommer ihåg denna…

      Svara
  29. Pelle2

     /  06/19/2017

    Ot:
    Johan westerholm beskriver hur islamistkramaren och vänsterextremisten Mattias Gardell och Emin Poljaveric vid Teologiska instutitionen vid Uppsala Universitet, med kopplingar till det muslimska brödrasakapet, var några av dom som såg till att MSB lade ner sin undersökning av just det muslimska brödraskapet.
    Emin Poljaveric vid Teologiska instutitionen vid Uppsala Universitet
    https://ledarsidorna.se/2017/06/msb-och-flytten-av-den-nationella-samordnaren-handelser-fran-samma-badtunna/

    Svara
    • Ivar L

       /  06/19/2017

      Detta är extremt obehagligt och faktiskt alarmerande. Vad har de egentligen för agenda och vad driver dem? Jag förstår ärligt talat inte. Det är inte utan att Houellebecqs roman ”Underkastelse” dyker upp i hjärnan. Är det lusten till makt och tron på islamism som framtida diskurs som leder professorer och politiker till detta? Skrämmande i så fall.

      Svara
      • Bo

         /  06/20/2017

        Gardell et consortes är marxister/kommunister och gör gemensam sak med islamister i tron att de kan omdana samhället och ta makten. De kanske bör fundera lite grann över vad som hände med kommunisterna i Iran, som hjälpte mullorna och islamisterna att att ta makten. Just saying….

        Svara
  30. Jan

     /  06/19/2017

    Här håller jag, till stora delar, med Steijer. Trots att hon skriver för nyliberala Timbro. Sätter man barn till världen bör man själv ta ansvar för deras försörjning. Vill man vara ledig i åratal för att vara hemma med barnen är det fritt val. Men andra ska inte via skattsedeln betala för det. Barnbidragen kan också fasas ut. De är en rest från en annan tid. Välfärdssystemet roll kan knappast vara att underhålla medelklassens dyra livsstil med generösa statliga bidrag.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/PVRgb/lattemammorna-far-skylla-sig-sjalva

    Svara
    • Jans

       /  06/19/2017

      Problemet är att länder i Västvärlden med ogynnsamma villkor för föräldrar tenderar att föda extremt lite barn.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/19/2017

        Ja, somliga frågor kan förefalla handla om individens val men visar sig handla om en nations själva existens. Barnafödande, energi och livsmedelsförsörjning, försvar, utbildning och sjukvård kan inte helt och hålles lämnas över till marknadskrafterna eftersom det kan leda till oerhört riskfyllda och problematiska situationer. Att till exempel importera all mat är rena självmordet om det blir kris, t.ex.

        Timbrofolket är i sin extrema form lika farliga som kommunister, det enda deras propaganda handlar om är låga skatter och mer i plånboken till dem som betalar Timbros propaganda. Den banala girighetens egen barnkanal.

        Svara
      • Kristian

         /  06/19/2017

        Det bör i första hand utformas som skatteavdrag.

        Svara
        • Senior

           /  06/20/2017

          *Va?
          Då skulle ju hälften av alla statsanställda bli arbetslösa!
          Tänk alla administrativa jobb som skapas på försäkringskassan!
          (Visserligen för skattemedel vilket skulle ge ytterligare besparing om det lades ner)

          Tänk om man skulle resonera på samma sätt gällande tv-avgiften, då skulle hela radiotjänst läggas ner, liksom arbetsförmedlingen, liksom…..

          Då skulle ju i förlängningen dessutom folk tvingas ta eget ansvar för sina liv.

          Nej så kan vi väl inte ha det, det ligger ju rent av något frihetligt, rent av liberalt över detta.

          *detta inlägg kan inehålla spår av ironi.

          Svara
          • 🙂
            Frihetligt, liberalt … nazistiskt?
            Vi vet hur det börjar.

    • Jan

       /  06/19/2017

      Jag menar inte att det ska födas färre barn. Jag förstår avvägningarna här. Vad jag menar är att välfärdssystemet byggts ut för långt och ofta på fel sätt. Därav 70 veckors föräldraledighet och lattemammor. Precis som skribenten anser jag inte att staten ska vara allas ”Sugar Daddy”. Individen måste stå för sina val. Staten ska bara hjälpa till med det mest nödvändiga. Inte subventionera lyxkonsumtion.

      Invandringen är ett annat exempel på sådant slöseri: Vi åtar oss att vara bank och socialbyrå för all världens flyktingar. I slutändan använder vi lejonparten av skattepengarna på fel sätt. Om någon förstår hur jag resonerar?

      Svara
      • Kristian

         /  06/19/2017

        Eftersom jag hakar upp mig på det senaste jag läst och sett: Omfördelningspolitik i stället för tillväxtpolitik?

        Ett annat sätt att säga liknande sak: klarar man inte nattväktarstaten skall man inte åta sig annat.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/20/2017

          Det är utan tvekan en ytterst relevant poäng.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  06/20/2017

      Det där problemet lär lösa sig själv framöver.

      Svara
  31. G

     /  06/19/2017

    ”Alfonso rånades och misshandlades på sin dejt”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dejtingran-jag-trodde-att-jag-skulle-do

    Svara
  32. G

     /  06/19/2017

    Svara
    • Återkom när du har antingen dunderhonung eller en kappsäck full med pengar, eller är världens starkaste utan att anstränga dig.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/20/2017

      Nja, den typen av argumentation kan nog ha sin plats. I Kamratposten och Bollibompa. Det som är skrämmande är att den där typen av fjortisresonemang förs på fullt allvar i riksmedierna.

      Svara
  33. G

     /  06/19/2017

    Icke-muslim utför terrordåd mot muslimer…”Islamofobi” säger muslimerna.
    Islamistiska extremister utför terrordåd själva eller i grupp…”Det har INGET med Islam att göra” hörs ofta då.
    Shia Vs Sunni, de älskar inte varandra, vad brukar de säga då om motiv eller bakomliggande orsak när någon attack utförs ? ”Islamofobi” eller ”det har INGET med Islam att göra” har jag aldrig hört någon säga då.

    Svara
    • Ivar L

       /  06/20/2017

      Man skulle ju också kunna säga att dåd riktade mot muslimer inte har ett dugg med islam att göra heller. Högerextremisters islamtolkning är förmodligen ännu mer fel än IS-terroristers.

      Svara
  34. G

     /  06/19/2017

    ”UNHCR: Rekordmånga på flykt

    I slutet av 2016 var 65,6 miljoner människor på flykt från sina hem, enligt FN:s flyktingorgan UNHCR. Det är en ökning med 300.000 och ett nytt dystert rekord.
    25,3 miljoner är flyktingar i ett annat land och 40,3 miljoner är internflyktingar.

    Framför allt har antalet flyktingar som befinner sig i UNHCR:s vård ökat från 16,1 till 17,2 miljoner.

    Hälften av alla flyktingar är barn. Många har flytt på egen hand eller kommit bort från sina föräldrar.

    Det är många länder som befinner sig i krig eller konflikt, men över hälften av alla flyktingar kommer från bara tre länder: Syrien, Afghanistan och Sydsudan.

    När fredsprocessen i Sydsudan bröt ihop i juli förra året ledde det till att drygt 700.000 människor flydde ur landet.

    Men det fanns också exempel på motsatsen förra året: över en halv miljon människor kunde återvända till sina hemtrakter.

    De allra flesta återvände till Afghanistan.
    https://www.svt.se/svttext/web/pages/144.html

    Vistårinteut: Fake news från UNHCR! Det är krig i hela Afghanistan och folk som återvänder dödas! Läs bloggen Blankspot och lär er något! Visa lite godhet och tänk på våra sängvärmare!

    Svara
  35. Dreadlock

     /  06/19/2017

    OT
    Kriget mot IS har i veckan gått framåt med styrkor som nått förorter till Raqqa i både öst och väst. Just nu 3-4000 Jihadister kvar i centrum full av minor, krypskyttar och försåtsanordningar.

    Heja heja heja …. Det är väl ändå en ögonblicksbild i positiv anda ?

    Svara
    • Ivar L

       /  06/20/2017

      Barack Obama beväpnade IS medan Putin och Trump avväpnar dem.

      Svara
  36. G

     /  06/19/2017

    Idag var första gången jag såg SVT i en text kalla Melenchons parti för ”Kommunistpartiet”.
    SVT kallar det även för ett parti på ”yttre vänstern”.

    Nationella Fronten kallas för ett parti på ”yttre högern” och ”extremhögerparti”. Man undrar lite vad för sorts parti som krävs för att SVT ska beskriva det som ”extremvänster” :/

    Kom ihåg att V och PL Sjöstedt inte är kommunister, men ändå skröt han på twitter inför franska valet att han hade övertygat en man i (om jag minns rätt) Stockholms tunnelbana att rösta på Melenchon, men varken Sjöstedt eller V är kommunister som sagt…

    Svara
  37. G

     /  06/20/2017

    ”Kvinnan försökte hjälpa den nyanlända Vimmerbybon in i det svenska samhället. Nu döms mannen för att ha utsatt kvinnan för ofredande, olaga hot och överträdelse av kontaktförbud. Straffet blir böter på 5 000 kronor. Han ska dessutom betala ett skadestånd till kvinnan på 19 700 kronor.

    Kvinnan var volontär på ett asylboende i Vimmerby och kom i kontakt med den nyanlände mannen under hösten 2015. Med tiden stärktes deras relation, men under hösten 2016 försämrades mannens humör. Han blev aggressiv och kvinnan försökte hjälpa honom innan hon tvingades ge upp.

    När kvinnan brutit kontakten började mannen bombadera henne med SMS, telefonsamtal och meddelanden via sociala medier. Meddelanden hade ett ”stötande, förolämpande och kränkande” innehåll, enligt stämningsansökan.

    Mannen tog också kontakt med henne på hennes jobb och hotade att skada henne hennes barn i december 2016.

    Polisen utfärdade då ett kontaktförbud, men det bröt mannen och sökte upp henne på hennes arbetsplats. Mannen flyttade även till en adress i närheten av kvinnan, vilket ledde till att kvinnan inte vågade befinna sig i sitt hem. Kvinnan har mått mycket dåligt av händelserna.

    Mannen har erkänt att han skickat samtliga meddelanden som tagits upp i rättegången, men menar att han blivit provocerad till det och att det inte fanns någon ”godtagbar anledning till att hon inte ville träffa honom mer”.

    Tingsrätten går på kvinnans linje och dömer mannen för ofredande, olaga hot och överträdelse av kontaktförbud. Straffet blir böter på 5 000 kronor och ett kraftigt skadestånd.”
    http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/blaljus/e/13060/forsokte-hjalpa-flykting-blev-utsatt-for-flera-brott/

    Svara
  38. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
  39. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
    • G

       /  06/20/2017

      Micke: ”humanist, anti-rasist, feminist”

      …Not!

      Svara
      • Olof

         /  06/20/2017

        #refugees starving to death in refugee camps in the other countries on the list because sweden wanted to buy a place on that list at a cost of 10-100x per person instead of helping elsewhere… well, let’s not go there…

        Svara
        • Grodan Boll

           /  06/20/2017

          Man kan också titta närmare på vem som pröjsar för flyktingarna. Uganda är det mest lysande exemplet.

          Svara
    • G

       /  06/20/2017

      Jaså? Men inte Sveriges regering påstår han alltså, heart&compassion, pfft!..

      Svara
  40. G

     /  06/20/2017

    ”Man åtalas för spark mot barn

    Den asylsökande mannen, som åtalas för att ha sparkat nioåringen i Boden, ska ha gjort det som en hämnd mot Migrationsverket. Han var otrevlig och hotfull och avvisades av personalen, enligt åtalet. Mannen ska ha hotat att ”gå ner på stan och mörda någon.”

    Det var för en månad sedan som nioåringen gick hem från skolan och talade med sin mormor på Facetime när hon blev sparkad i käken av en okänd man i höjd med busshållplatsen ”Campus” på Hedenbrovägen. I polisförhör säger flickan att den 30-årige mannen gick rakt emot henne. Hon gick då åt sidan och tror att mannen kanske blev ”sur över det”. Den åtalade har bara erkänt att de kolliderat. När det gäller sparken mot nioåringen kom den oväntat. Flickan som blev rädd vände och sprang för att slippa ytterligare en spark.

    Tidigare, samma förmiddag som den misstänkta misshandeln ägde rum, hade den nu åtalade blivit avvisad av en Securitasvakt från Migrationsverkets reception. Den åtalade hade fått ett avvisningsbeslut och hade inte något boende.

    Mannen ska ha varit otrevlig, hotfull och sade att det enda sätt han skulle få hjälp var” att gå ner på stan och mörda någon”. Vakten ringde polisen men ingen patrull fanns tillgänglig.
    ..[..]..
    Åklagaren Ulla-Karin Lindström hävdar att den åtalade begick gärningen med uppsåt. Hon yrkar även på att den åtalade utvisas och förbjuds under fem år att återvända till Sverige.”
    http://www.nsd.se/nyheter/man-atalas-for-spark-mot-barn-nm4575834.aspx

    Svara
  41. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
    • Detta är vad vi som har varnat för en systemkollaps – eller systemstress. Allting går segare.

      Sedan så är det klart – hade man bara ålderstestat och till och med kastat ut de uppenbara fejkarna…

      Svara
      • Eller inte släppt in de som inte har godtagbara identitetsbevis, som pass?

        Svara
    • Lövet

       /  06/20/2017

      Så har man gjort i Bolibompa i alla tider!

      Svara
  42. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
  43. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
    • Senior

       /  06/20/2017

      Ja, det vore väl konstigt om inte fullt utvecklade vuxna individer kunde tillgodogöra sig denna information på denna tid…….

      Svara
    • Embryo

       /  06/20/2017

      Att de gått ut grundskolan tror jag på, men jag ställer mig starkt ifrågasättande till att de har betyg i samtliga ämnen.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/20/2017

      Jag (och de flesta här) hade nog fixat nian ännu bättre när jag var 20-25 år. Kanske på ett halvår. Jag hade behövt träna lite historia, repetera lite franskaglosor och kanske övat några sömmar i syslöjd annars hade jag nog fixat det mesta utan repetition.

      Svara
      • Embryo

         /  06/20/2017

        Förmodligen är så fallet, men man behöver ju ha i åtanke att det är vanligt med ingen eller knapp skolbakgrund samt att de inte kan språket och inte har vuxit upp i vår kultur.
        Som vuxen svensk behöver man nog vara ganska klenbegåvad för att lyckas sämre än en nyanländ afghan.

        Svara
  44. Vic

     /  06/20/2017

    Haha, ”inverterade Åke Green”. Helt sant, jag ser ärligt talat ingen skillnad mellan fundamentala kristna och genusfäletet. Har till och med lättare att förstå ”Christians against black metal” än jag har att förstå genusfolk. I det första förstår man ju i alla fall kopplingen.

    Dock hade det varit kul att få se ”Bögarnas 100 meter” i OS… och det säger jag med glimten i ögat 🙂

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/20/2017

      4×100 meter sodomistafett eller nå´t 😛

      Svara
  45. G

     /  06/20/2017

    ”SVT granskar: Gruppvåldtäkter bland ensamkommande pojkar

    Under drygt ett år har 15 ensamkommande pojkar från Afghanistan dömts för gruppvåldtäkter på andra pojkar i Sverige. Hur kommer det sig att vissa unga från Afghanistan förgriper sig på pojkar? SVT Nyheter Väst tar sig idag an ett tabubelagt ämne.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svt-granskar-overgrepp-bland-ensamkommande

    Vem/vilka har tabubelagt ämnet då ? Ingen som vet ingen som vet, är det kanske media/journalister/krönikörer osv ? Vilket skämt. *it’s ok when we granskar*

    Svara
    • Ivar L

       /  06/20/2017

      Fast gruppvåldtäkter och massofredanden på svenska kvinnor skiter vi i.

      Svara
  46. I sammanhanget bör en inte förglömma denna SvD-artikel från 2003, om sapfisterna, dessa modiga pionjärer och patrioter, som trotsade sitt biologiska kön och var beredda att gå i döden för den politiska gärningens och den sexuella växlingens (i ”rätt” riktning) skull: https://goo.gl/3Q2LWC.
    De var sannerligen större än sitt kön och behövde inte längre stå längst bak i kön.

    Om nu bara dessa rättrogna sapfister kom sig för att organisera sig lite bättre, förklara lite bättre, för oss andra klentrogna ”där ute”, de oslagbara fördelarna med sapfism, och om de infiltrerade oss ett litet uns mer, så skulle omsider en trogen röstberättigad outsider kunna få för sig att lägga sin röst på deras parti. Eller inte. Alls.

    Svara
    • ”– De politiskt lesbiska tjejerna går på tvärs mot vår tids syn på kärlek och sexualitet. Genom att frivilligt välja att ha kärleksrelationer med kvinnor, rationaliserar de sin sexualitet – vilket provocerar både i heterosexuella och homosexuella kretsar.”
      Ja, inte undra på att det provocerar, då de å ena sidan, när det passar dem, ser sexuell läggning som genetiskt betingad, som inte tillåts kritiseras, eftersom den är ”rätt” och å andra sidan, också när det passar dem, ser sexuell läggning som en ”social konstruktion”, som mer än väl kan kritiseras, skam- och skuldbeläggas, eftersom den är ”fel”.

      Svara
      • ”Kvinnorna i hennes undersökning var i åldern 20 till 28 år. De hade alla haft heterosexuella relationer med män, men sedan gjort ett medvetet val att bli lesbiska. För dem var politiseringen av kärlekslivet en protestaktion: ”Jag är ju inte i första hand lesbisk. Jag är i första hand feminist och därav kommer det rätt naturligt att bli lesbisk.” förklarade en av dem.”

        Det sista är mest intressant. Den faktiska sexuella läggningen sätts inte främst, utan snarare en politisk idé om sexuell läggning! Häpnadsväckande!!

        Svara
        • Pastor Kjell Sjöberg (RIP) om ”Babel”, ”Sodom och Gomorra”, kungagravar, levande begravda i ”Ur” (=”Utbildningsradion”?), Upprättelse och långa visioner, om förändrade bostadsområden, en annan grund för ett samhälle, och ”eländet i Västra Frölunda”: http://bit.ly/2rxFGc1.

          Svara
        • Inte bara det – tänk dig om du var ihop med någon som bara gillade dig av politiska skäl? När ska man få reda på det? Ett år efter? Två? Att de inte var ett dugg attraherad av dig utan att det hela är en charad för att passa in i det politiska landskapet?

          En knytnäve i ansiktet är nog det minsta lovliga svaret jag har. Arsenik i morgonkaffet är ett annat alternativ.

          Svara
    • Rikard

       /  06/20/2017

      Hej.

      Intet är nytt under solen…

      Politisk lesbianism höll feministerna på med redan under sextiotalet:

      [https://en.wikipedia.org/wiki/Political_lesbianism]

      Bland fotnoterna och länkarna längst ned finns en del dokument man kan läsa om man vill veta hur de tänker. Ett exempel:

      ”Questions and answers, question 2

      ‘But it sounds like you are saying that heterosexual women are the enemy!’

      (ans, abbr): ‘No. Men are the enemy. Hetersoexual women are collaborators with the enemy. All the good work our heterosexual feminist sisters do for women is undermined by the counter-revolutionary activity they engage in with men.’

      Från ”Love Your Enemy” , Jeffries, Sheila, fotnot 3 på wikipediasidan ovan.

      De få (två…) kvinnor jag talat med som provat detta i praktiken mådde mycket psykiskt dåligt av sina erfarenheter – de hade ju i kraft av sin politiska övertygelse tvingat sig till samlag och samliv under former de egentligen kände …avsmak (obehag är för svagt) inför, åtminstone för egen del. Ett slags övergrepp av en själv mot en själv föreföll det mig då. Skuldbeläggandet från, och uteslutning ur feministiska sociala grupper befäste att det var de som var felaktigt sammansatta och förrädare.

      Kan folk inte bara få gilla vem de själva vill, med frivilligt ömsesidigt samtycke?

      Att de flesta då är heterosexuella är inte en politisk konstruktion, utan en biologisk. Dock kan vi alla välja efter preferens, annars skulle ju de ovan refererade lesbiska feministerna inte kunna välja (eller välja bort).

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/20/2017

        Fanny ”Arsinoe” Åström.

        Svara
      • Reductio ad absurdum

         /  06/20/2017

        – de hade ju i kraft av sin politiska övertygelse tvingat sig till att vakta fångarna för transport till koncentrationslägren under former de egentligen kände …avsmak (obehag är för svagt) inför, åtminstone för egen del. Ett slags övergrepp av en själv…

        Hjärntvätt, kollektivism, i förlängningen utplånandet av ‘jaget’ – De är det här som är så farligt med den här typen av mekanismer. Och detta har upprepat sig gång på gång genom historien. Tyvärr är vissa mer mottagliga än andra.

        Svara
  47. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/20/2017

      Batiktanten vill alltså kasta ut Katerina, som förmodligen varit självförsörjande från dag ett, till förmån för ännu fler män som utger sig för att vara barn från Afghanistan. Som dessutom, var och en, kostar svenska skattebetalare 5-10 miljoner (min uppskattning) innan de får en anställning (de fåtal som får det). Hur är det ställt med tankeverksamheten hos de här tanterna? Tänker de med kussimurran?

      Svara
      • Ivar L

         /  06/20/2017

        Det är ju bara dåligt skrivet och tragiskt. Det finns ju liksom ingen poäng i Tjeckienvinkeln hon försöker med. Vad vill hon ha sagt? Att Katerinas argument inte gäller för hon är tjeck?

        Svara
    • Melmac

       /  06/20/2017

      ”Åk tillbaka om det inte passar”. Det uttrycket har tidigare varit stämplat som rasistiskt, tydligen går det för sig så länge man behåller en Afghan istället.
      Vilka jävla stolpskott det finns i det här landet!

      Svara
    • G

       /  06/20/2017

      Inte förvånad att det där kommer från en av landets alla batikhäxor.
      Bara för det kom jag att tänka på följande artikel…

      ”Matilda, du använder exakt samma logik som rasisterna”
      http://nyheter24.se/debatt/806274-matilda-du-anvander-exakt-samma-logik-som-rasisterna
      Eller…
      http://archive.is/l1g4p

      Svara
  48. Ludenben

     /  06/20/2017

    ”Riksidrottsförbundet att man kan bota ”oönskad” sexualitet genom normkritik och värdegrund”.
    De – om några – borde väl förespråka snabba språngmarscher och kalla avrivningar.

    This country is going to the dogs…

    Svara
  49. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
  50. MiT

     /  06/20/2017

    Svara
    • Jan

       /  06/20/2017

      Förvånansvärt att Kulturnyheterna kritiserar något som har med jämställdhet att göra. Festivaler är, mestadels, kommersiella arrangemang. Staten ska inte lägga sig i vilka artister som bokas. Staten ska heller inte strössla skattemedel över en massa onödiga, ofta politiserade, föreningar.

      Svara
      • Dessutom så är bokningar oftast representativt av vilka som är populära i sagda genre – dvs att det finns en viss milstor skillnad mellan en festival som fokuserar på tuggummipop och en festival som fokuserar på hårdrock.

        Lägg sedan till att biljetterna inte säljer sig själva…

        Ännu en gång så finns det en väldigt lätt lösning på detta feminister – lägg fram pengarna. Gå till varje konsert en kvinnlig grupp framför. Köp deras musik. Gör det och de kommer bli bokade… men vänta det var inte lika kul som att gnälla. Ooops!

        Svara
        • Jan

           /  06/20/2017

          Visst. Konsumentmakt. Problemet för yrkesfeministerna är att den verkliga efterfrågan inte ser ut som de vill att den ska se ut.

          Svara
  51. Micke

     /  06/20/2017

    Var det inte någon spelare i fotbollslandslaget som hoppade av för det var underförstått ”lesbiskt” som var normen?
    Eller minns jag fel!

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: